Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kihon
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-05 11:46

kihon

Uplay > palitojr

reutulus schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 17:04:
[...]

die kan dat zeker aan, maar je zal de settings lager moeten zetten dan bij een i5 of i7
nogmaals, je gaat hierin zo ver je zelf wil.. bij mij staan de settings ook redelijk laag aangezien ik de fan niet wil horen aanslaan :)
Bij MadVR maakt het toch niet echt uit of je een dual of quad-core CPU hebt.
Het gaat meer om de (i)GPU die erin zit.

Met welke settings draai jij MadVR dan?
Zit namelijk ook te kijken tussen een G4500 (met HD 530 iGPU) ITX systeempje of een intel NUC.
Op moment aan uitzoeken welke iGPU krachtiger isvoor MadVR; enig idee?

Of wachten op Skull Canyon NUC ; maar dat is weer TE prijzig voor HTPC :9~

I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it! Battle.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinjoo1
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-08-2017
--dubbel

[ Voor 95% gewijzigd door robinjoo1 op 16-05-2016 12:40 ]

http://valid.canardpc.com/efq7t2 mijn laptop(was) windows 10 pro http://valid.x86.fr/uqawwk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-06 16:00
Ik heb sinds ik weet niet wanneer een probleem met bepaalde codecs. Niet alleen onder Kodi, maar ook onder MPC-HC. Meer NUC6 eigenaren die hier last van hebben? Het vertaalt zich naar artifacts, veel groene blokjes en ongeveer de helft van het beeld wat gewoon niet meer in orde is.

Windows 10, geen enkele codec pack geïnstalleer, slechts Kodi en MPC-HC. Sinds wanneer is mij onbekend. Gisteren laatste drivers geïnstalleerd, dat heeft helaas niets geholpen.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:13
Iemand ervaring met deze Kodi/XBMC Air mouse afstandsbediening op een Intel NUC (in mijn geval DN2820FYKH) met OpenELEC?

Ik gebruik nu de Kore app op m'n telefoon als afstandsbediening. Werkt ook goed, maar is mis soms het blind kunnen indrukken van fysieke knoppen.

Andere tips voor (goedkope) afstandsbedieningen voor een NUC met OpenELEC zijn ook welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
  • Laatst online: 02-06 15:23
Ik heb mijn splinternieuwe Nuc online gegooid hier, ding is een zalige mediaplater maar net niet goed genoeg voor het lichtere gamewerk... Cs go draait hierop maar meer ook niet ! Als mediaplayer echt wel prachttechnologiz

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:06
slow whoop schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 16:21:
Iemand ervaring met deze Kodi/XBMC Air mouse afstandsbediening op een Intel NUC (in mijn geval DN2820FYKH) met OpenELEC?

Ik gebruik nu de Kore app op m'n telefoon als afstandsbediening. Werkt ook goed, maar is mis soms het blind kunnen indrukken van fysieke knoppen.

Andere tips voor (goedkope) afstandsbedieningen voor een NUC met OpenELEC zijn ook welkom.
Je kunt ook eens yatse proberen. Vind ik zelf een zeer fijne app. Je kunt er ook makkelijk content van je telefoon of tablet mee naar je nuc sturen. Youtube bijvoorbeeld. De extra functies wegen voor mij zwaarder dan nóg een afstandsbediening en de knoppen zijn naar verloop van tijd ook wel blind te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 23:36
Anoniem: 497441 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 13:25:
Samsung tv achter Onkyo HDMI AV versterker....beeld stopt audio blijft op 'repeat' hakkelen in de laatste seconde geluid zeg maar.
Nice. Ik heb ongeveer dezelfde setup. Samsung TV, Onkyo 646, NUC6i5 en héél af en toe het probleem dat jij beschrijft. Lijkt mij dan toch iets met geheugen te zijn. Maar dat is dan gelijk ook weer vreemd, want 95% van de tijd gaat alles als een trein.
Anoniem: 497441 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 12:21:
[...] maar dan nog is het veel trager dan bv rechtstreeks met de MCE remote (met usb-IR dongle, want MCE werkt niet native met de IR van de NUC).
Ik heb niet eens de moeite genomen om de delay aan te passen, maar me erbij neergelegd :O wellicht kun je snelheid winnen door Kodi beter in te richten, zodat je sneller bij je media komt?
not2secure4u schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 21:31:
Ik heb mijn splinternieuwe Nuc online gegooid hier. Als mediaplayer echt wel prachttechnologiz
Werkt hier ook prima, al heb ik af en toe bij Bluray's dat LibreElec zich verslikt en even moet herstarten...
LA-384 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 22:02:
[...]en de knoppen zijn naar verloop van tijd ook wel blind te vinden.
Dat lukt mij in ieder geval niet :) Ik gebruik Yatse voor 'noodgevallen', als ik er met mijn Harmony remote niet uitkom. Die heeft dus wel fysieke knoppen, maar is niet echt goedkoop te noemen :)

[ Voor 71% gewijzigd door Vinzzz243 op 09-06-2016 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:25
Sinds vorige week ook een NUC6i3 aangeschaft. Na wat stabiliteitsproblemen met Windows (en wat andere kleinere redenen) de overstap naar Ubuntu 16.04 gemaakt.

Helaas krijg ik geen 3840x2160 resolutie aan de praat op 60hz in Ubuntu. In Windows werkt het prima (heb een Club3D adapter voor DP -> HDMI 2.0), in Ubuntu blijft de refresh rate echter steken op 30hz.

Andere mensen met hetzelfde probleem? Blijkbaar wordt de laatste Intel graphics drivers voor Linux al meegeleverd met Ubuntu 16.04. Handmatig een refresh rate van 60hz forceren levert helaas zwart beeld op.

Edit: Inmiddels opgelost met de volgende commando's

code:
1
2
3
xrandr --newmode "3840x2160_60" 594.000 3840 4016 4104 4400 2160 2168 2178 2250 +hsync +vsync
xrandr --addmode DP1 "3840x2160_60"
xrandr --output DP1 --mode 3840x2160_60

[ Voor 17% gewijzigd door Milenco op 12-07-2016 10:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slow whoop
Een paar weken geleden toch maar de Air mouse afstandsbediening besteld (zie mijn eerdere post). Tip voor anderen: Niet doen.
  1. De cursor is lastig te bedienen op het scherm met de afstandsbediening in de hand.
  2. De knoppen reageren niet, of zorgen er juist voor dat na een keer aanraken de handeling continu herhaald wordt, alsof de knop blijft hangen.
  3. Er missen gewoon wat handige knoppen, zoals bijvoorbeeld de "terug" knop, die wel op de Kore/Yatse app zit.
De Air-mouse afstandsbediening ligt nu in een la te verstoffen.

Omdat ik toch een afstandbediening wilde hebben heb ik nog maar een gokje gewaagd, en een gewone infrarood afstandsbediening besteld. Out-of-the box doet deze niets. Op de website staat wel een link naar wat instructies om het ding aan de praat te krijgen, maar die zijn niet volledig. Met deze how-to is het uiteindelijk gelukt. Komt er op neer dat je 4 bestanden moet aanmaken:
  1. lircd.conf in /storage/.config/. Dit bestand mapt de IR-codes naar de knoppen op de afstandsbediening.
  2. Lircmap.xml in /storage/.kodi/userdata/. Dit bestand mapt de knoppen naar functies (start, stop, etc).
  3. remote.xml in /storage/.kodi/userdata/keymaps/. Dit bestand mapt de functies naar acties.
  4. autostart.sh file in /storage/.config zorgt er voor dat alles gaat werken als je je NUC aanzet.
Het heeft me een avond gekost, maar ik heb nu een werkende infrarood afstandsbediening. :) Bijkomend voordeel is dat ik nu eventueel nog functies/acties van bepaalde knoppen kan aanpassen als ik dat wil.

Ook meteen maar geupgrade van OpenELEC 6.0.3 naar LibreELEC 7.0.2. Ik gebruik de Dual Audio build, omdat ik voor films het geluid over HDMI wil hebben, en voor muziek het geluid uit de analoge uitgang wil hebben. Met Dual Audio geeft ie audio tegelijkertijd over beide uitgangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjuhh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-04 09:14
Als je gebruikt maakt van een NUC kan je beter een Microsoft remote / MCE RC6 remote gebruiken.
Die werken met een NUC netjes out of the box.

Desalniettemin zullen er vast mensen dankbaar zijn voor je uitleg.

[ Voor 5% gewijzigd door gertjuhh op 19-08-2016 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Zo'n Microsoft remote heb ik niet, en kon ik zo 1-2-3 niet vinden. Misschien via Ebay, maar ik heb geen PayPal. Maar als je een tip hebt waar ze te krijgen zijn, dan is het denk ik waard om een link in dit forum te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-03-2021
Via Google ...

Klikkerdeklik

of ze mooi zijn is weer een ander verhaal en lees de tip hierboven over de Air Mouse.. 8)

[ Voor 9% gewijzigd door WD-Medic op 19-08-2016 16:05 ]

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
WD-Medic schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:00:
Via Google in 3 sec...

Kilkkerdeklik

of ze mooi zijn is weer een ander verhaal en lees de tip hierboven over de Air Mouse.. 8)
Er staat zegge en schrijven één echte MCE afstandsbediening in dat overzichtje, en die is allang niet meer leverbaar ;)

Misschien even via afbeeldingen zoeken? Degene met de groene knop met Windows symbool zijn vaak de echte varianten. Niet dat die zomaar leverbaar zijn, maar om een idee te geven welke varianten er allemaal zijn (geweest).

[ Voor 27% gewijzigd door hardware-lover op 19-08-2016 17:07 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-03-2021
ow sorry hoor

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Was niet vervelend bedoelt hoor, iedere poging tot hulp wordt gewaardeerd ;)

Een mogelijk alternatief zou de Xbox remote kunnen zijn, en hoewel deze het op een niet NUC hier in huis uitstekend doet, durf ik niet te stellen dat deze ook goed werkt met de originele IR ontvanger in de NUC.

Afbeeldingslocatie: https://static.bartsmit.com//BLKCAS/380x380/1031679.jpg

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
hardware-lover schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 18:13:
[...]
Een mogelijk alternatief zou de Xbox remote kunnen zijn, en hoewel deze het op een niet NUC hier in huis uitstekend doet, durf ik niet te stellen dat deze ook goed werkt met de originele IR ontvanger in de NUC.

[afbeelding]
Ha, ja die werkt waarschijnlijk out-of-the-box. Had ik iets eerder moeten weten. Nou ja, ik heb nu ook een goede oplossing. Toch bedankt!

• lampie1979
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-04 14:30

lampie1979

Hoepla!

Milenco schreef op maandag 11 juli 2016 @ 18:19:
Sinds vorige week ook een NUC6i3 aangeschaft. Na wat stabiliteitsproblemen met Windows (en wat andere kleinere redenen) de overstap naar Ubuntu 16.04 gemaakt.

Helaas krijg ik geen 3840x2160 resolutie aan de praat op 60hz in Ubuntu. In Windows werkt het prima (heb een Club3D adapter voor DP -> HDMI 2.0), in Ubuntu blijft de refresh rate echter steken op 30hz.

Andere mensen met hetzelfde probleem? Blijkbaar wordt de laatste Intel graphics drivers voor Linux al meegeleverd met Ubuntu 16.04. Handmatig een refresh rate van 60hz forceren levert helaas zwart beeld op.

Edit: Inmiddels opgelost met de volgende commando's

code:
1
2
3
xrandr --newmode "3840x2160_60" 594.000 3840 4016 4104 4400 2160 2168 2178 2250 +hsync +vsync
xrandr --addmode DP1 "3840x2160_60"
xrandr --output DP1 --mode 3840x2160_60
Ik draai Openelec en heb dit wel voor elkaar.

Wat ik heb gedaan:

For a perfect setup do the following:

Create autostart.sh in the configfiles folder (via SAMBA) and add the following line in there:

xrandr –output DP1 –set “Broadcast RGB” “Full”

The above sets the color spectrum to full RGB range (removes banding and raises black levels). Make sure you have you TV also set to Full range otherwise it won’t work.

Then:

Before adding the resolution by typing: xrandr –newmode “3840x2160_60” 594.000 3840 4016 4104 4400 2160 2168 2178 2250 +hsync +vsync

You need to set SSH to the right display:

export DISPLAY=:0.0

I also suggest following the EDID guide.

http://wiki.openelec.tv/i...ustom_xorg.conf#tab=Intel

Basically enter via ssh:

ls /sys/class/drm

cat /sys/class/drm/card0-DP-1/status

mkdir -p /storage/.config/firmware/edid
cat /sys/class/drm/card0-HDMI-A-1/edid > /storage/.config/firmware/edid/edid.bin

cd ~
mkdir -p cpio/lib/firmware/edid
cp .config/firmware/edid/edid.bin cpio/lib/firmware/edid/
cd cpio/
find . -print | cpio -ov -H newc > ../edid.cpio

mount -o remount,rw /flash
mv ../edid.cpio /flash/

Lastly, edit the kernel boot parameters to load the cpio archive and the edid data:
nano -w /flash/extlinux.conf

Add to the end of the APPEND line:
initrd=/edid.cpio drm_kms_helper.edid_firmware=HDMI-A-1:edid/edid.bin

Then reboot!

They call her... c*ck juggeling Thunderc*nt!

• lampie1979
  • Laatst online: 19-04 14:30

lampie1979

Hoepla!

Wat ik als issue ervaar met de laatste Openelec build is dat DTS-MA dmv bitstreaming (passthrough) niet werkt.

De receiver schakelt niet om en dus geen geluid. Als ik passthrough uitzet (PCM) dan krijg ik wel geluid.

nog meer mensen met dit probleem en/of oplossing?

They call her... c*ck juggeling Thunderc*nt!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08-06 09:54
[b]slow whoop schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 09:56:

Ook meteen maar geupgrade van OpenELEC 6.0.3 naar LibreELEC 7.0.2. Ik gebruik de Dual Audio build, omdat ik voor films het geluid over HDMI wil hebben, en voor muziek het geluid uit de analoge uitgang wil hebben. Met Dual Audio geeft ie audio tegelijkertijd over beide uitgangen.
Als beginnende NUC plus Openelec gebruiker ben ik inmiddels redelijk thuis in de materie en draai ook de nodige Addons plus de prettige all-at-once zoekmachine van MetalliQ.

Jouw LibreELEC update naar dual audio is exact het gene wat ik ook wil en mis! Omdat ik muziek via een reguliere versterkeringang met 2x Cinch/Tulp Audio In wil luisteren, zonder tussenkomst van HDMI-TV.
Is dit een kwestie van de .tar file uit jouw link uitpakken en de inhoud van de map in de Update map van OpenElec kopieeren, of gaat deze update op een andere manier? Link met step-by-step install is ook prima, maar ik ben geen Lunix programmeur.

En wat betreft muziek probeerde ik Tunein te installeren om radio te kunnen luisteren maar de repositry wilde niet downloaden. Heb de link meermaals gecontroleerd, maar helaas. Zal nog eens een verse link zoeken.
Zijn er verder nog muziek aanraders welke bijvoorbeeld vergelijkbaar zijn met Spotify zonder abonnement?

[ Voor 3% gewijzigd door Theo74 op 08-09-2016 21:53 ]

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Theo74 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 21:51:
[...]

Jouw LibreELEC update naar dual audio is exact het gene wat ik ook wil en mis! Omdat ik muziek via een reguliere versterkeringang met 2x Cinch/Tulp Audio In wil luisteren, zonder tussenkomst van HDMI-TV.
Is dit een kwestie van de .tar file uit jouw link uitpakken en de inhoud van de map in de Update map van OpenElec kopieeren, of gaat deze update op een andere manier? Link met step-by-step install is ook prima, maar ik ben geen Lunix programmeur.

En wat betreft muziek probeerde ik Tunein te installeren om radio te kunnen luisteren maar de repositry wilde niet downloaden. Heb de link meermaals gecontroleerd, maar helaas. Zal nog eens een verse link zoeken.
Zijn er verder nog muziek aanraders welke bijvoorbeeld vergelijkbaar zijn met Spotify zonder abonnement?
Omdat dit topic wat verlaten is ben ik zelf opzoek gegaan op een vrije zondagmiddag. En wat blijkt, een LibreElec update doen is niets meer dan copy-paste.
Ik heb de nieuwste LibreElec dual audio build binnen gehaald en deze .tar file in de map Update van OpenElec gezet. Vervolgens een reboot en je hebt ineens LibreElec met bij de instellingen 2x Audio Out d:)b
Uitgang 1 op HDMI en uitgang 2 op Analoog en gelijk werken. Ook als de TV uitgaat blijft audio doorspelen via de analoge 3.5mm Jack uitgang.

Verhaal 2 over Tunein bleek net zo makkelijk. De .zip van SEO Michael binnen gehaald, uitpakken en hoppa, Tunein doet het ook perfect.

Nu zoek ik alleen nog een Spotify Addon die goed werkt, of een 'gratis' variant. Iemand een optie..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Theo74 schreef op zondag 11 september 2016 @ 17:18:
[...]
[knip]

Nu zoek ik alleen nog een Spotify Addon die goed werkt, of een 'gratis' variant. Iemand een optie..?
Het zal nog wel wat te goed weer zijn, wat de activiteit op het forum vaak niet ten goede komt ;)

Google eens op "Spotimc", of dat wat voor je zou kunnen zijn?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Volgens mij had ik de Repo waar Spotimc tussen staat al geinstalleerd, dus zal eens bladeren tussen de Music Addons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
@Theo74. Mooi dat het je gelukt is! :) Ik heb inderdaad een paar dagen dit topic niet gevolgd, anders had ik je kunnen vertellen hoe ik LibreElec Dual Audio geïnstalleerd had.

Maar is het eigenlijk gewoon heel simpel, zoals je nu zelf ook ondervonden hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
  • Laatst online: 20:21
Zojuist heb ik mijn NUC2820 voorzien van een nieuwe SSD schijf en voorzien van een schone OpenELEC 6.0.3 installatie. De totale startup tijd van uit naar Kodi up and running is 35 seconden. Dit is met de optie "fast boot" enabled in de bios. Zonder "fast boot" duurt het zo'n 45 seconden voordat de NUC opgestart is.

Ik had het idee dat dit sneller moet kunnen, richting de 15 a 20 seconden, of is dit alleen voor de snellere NUC's weggelegd?

De SSD die er nu in zit is deze: https://tweakers.net/pric...air-force-ls-v2-60gb.html

Dit is de vervanger van een 16GB sata module die er eerst in zat: Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/camo/b35c9e4661665813a8d5e79d8dd4230e26cfbdf9/?url=http%3A%2F%2Fwww.mouser.com%2Fimages%2Fapacer%2Flrg%2Fsdm4_22p_180.jpg

Volgens ben ik er qua startup tijd nauwelijks op vooruit gegaan t.o.v. van die oude sata module.

Hebben jullie nog suggesties voor wijzigingen die ik kan maken in de bios om e.e.a. te versnellen, of zit ik zo'n beetje op het maximaal haalbare met deze NUC? De bios staat ingesteld op UEFI mode en niet op legacy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
jesco_white schreef op maandag 26 september 2016 @ 13:46:
Zojuist heb ik mijn NUC2820 voorzien van een nieuwe SSD schijf en voorzien van een schone OpenELEC 6.0.3 installatie. De totale startup tijd van uit naar Kodi up and running is 35 seconden. Dit is met de optie "fast boot" enabled in de bios. Zonder "fast boot" duurt het zo'n 45 seconden voordat de NUC opgestart is.

Ik had het idee dat dit sneller moet kunnen, richting de 15 a 20 seconden, of is dit alleen voor de snellere NUC's weggelegd?

[knip]
Ik verwijs even naar een oudere post binnen dit topic van mij; hardware-lover in "Kodi Mediaspeler met Intel NUC's"

Dat heb ik nu nog even opnieuw getest omdat er op datzelfde systeem inmiddels een nieuwere OE installatie staat (op basis van Kodi 15.x). De koude start bedraagt nog steeds zo'n 20 seconden (skin geladen en films zichtbaar in het hoofdmenu).

Je zou dus verwachten dat het minstens zo snel moet kunnen gaan of de OE versie die jij gebruikt heeft iets wat het belemmerd? Ook al getest wat de starttijd is als je de setting in het BIOS wijzigt naar "legacy"?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
Inmiddels al allerlei opties getest. Als ik terug ga naar "legacy" krijg ik de melding dat er geen bootable disk gevonden kan worden. Waarschijnlijk moet OpenELEC opnieuw geïnstalleerd worden met legacy al aan op dat moment. Op zich is dat geen probleem om te testen.

Edit:

Bios aangepast naar "legacy". Probeer nu te booten van USB stick om OpenELEC te herinstalleren maar krijg de melding: "Reboot and select proper boot device". Systeem lijkt dus niet te willen booten van USB stick als bios op "Legacy" staat.

Edit 2:

Weer terug naar UEFI. Even de gekoppelde USB apparatuur losgekoppeld en de NUC aangezet. Dat is de ontvanger van het Logitech K400 toetsenbord en een USB hub met daarin een stick en ext. harddrive. Maakt voor de boottijd niets uit. Nog steeds strak 35 seconden.

[ Voor 53% gewijzigd door jesco_white op 26-09-2016 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Ik heb dezelfde NUC, en draai LibreElec 7.0.2.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel NUC DN2820FYKH€ 0,-€ 0,-
1Crucial CT51264BF160BJ€ 20,-€ 20,-
1Sandisk Solid State Drive 64GB€ 39,95€ 39,95
Totaal€ 59,95

Volgens mij duurt het booten bij mij iets van 15 sec, maar ik heb het nooit gemeten (en misschien vergis ik me dus). Ik zal eens meten hoe lang het duurt. Ik heb nooit iets in de BIOS gewijzigd om het boot proces te versnellen.

[ Voor 24% gewijzigd door slow whoop op 26-09-2016 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
Ok dank je! Ik heb zojuist ook LibreElec geïnstalleerd. Maakt voor de boottijd niets uit, zoals op zich was te verwachten.

Ben benieuwd naar je resultaat en hoe je Bios dan ingesteld staat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Toch maar in een nieuwe post omdat je al gereageerd had: :)

Net even remote getest met de Wake on Lan functie van de Kore app. Duurt dan 30 sec voordat ie up en running is (volgens de app). Niet supersnel dus, maar misschien is WOL door een VPN ook niet de snelste/beste manier om dit te testen.
Herinner me nu wel dat ik in Kodi de optie "Wait for network before starting Kodi" aan heb staan. Het opstarten duurt dan langer, maar zonder dat kan ie mijn NAS niet goed vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
Ok, ik heb alleen direct via usb datadragers aangesloten, geen NAS.

Opstarten zonder ethernetkabel maakt trouwens ook geen verschil.

[ Voor 33% gewijzigd door jesco_white op 26-09-2016 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
jesco_white schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:14:
Inmiddels al allerlei opties getest. Als ik terug ga naar "legacy" krijg ik de melding dat er geen bootable disk gevonden kan worden. Waarschijnlijk moet OpenELEC opnieuw geïnstalleerd worden met legacy al aan op dat moment. Op zich is dat geen probleem om te testen.

Edit:

Bios aangepast naar "legacy". Probeer nu te booten van USB stick om OpenELEC te herinstalleren maar krijg de melding: "Reboot and select proper boot device". Systeem lijkt dus niet te willen booten van USB stick als bios op "Legacy" staat.

[knip]
Het lijkt me niet reëel dat er niet te booten is vanaf USB met de stand legacy. Heb je wel je stick al first boot device staan? Naast de volgorde van bootable apparaten dien je soms ook nog de volgorde van de opslag zelf te wijzigen in het bios, op twee plekken dus.

Aanvulling: bij het apparaat wat ik als voorbeeld aanhaalde wordt de media data ook vanaf een NAS gehaald, geen lokale media aanwezig op dat apparaat.

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 26-09-2016 17:27 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
Ik heb voor de stick diverse aanpassingen gemaakt in de BIOS van de NUC. Zoals uberhaubt enablen dat er van USB geboot mag worden. Dat de USB source legacy "mag zijn" en ook de volgorde van schijven.

Daarna geboot met F10 (display bootmenu) en uit de beschikbare opties de aangeboden USB stick gekozen, zodat ik zeker weet dat daarvan getracht wordt te booten.

Het enablen van "fast boot" bracht de boottijd met 10 seconden terug van 45 naar 35 seconden. Daar heb ik veel winst mee gemaakt. Je moet dan wel meer moeite doen om vervolgens weer in de bios te kunnen komen omdat o.a. je keyboard niet meer gezien wordt in pre-os fase.

[ Voor 26% gewijzigd door jesco_white op 26-09-2016 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Oké. Niet duidelijk voor mij wat er dan nog te realiseren is, ik beschik niet over een NUC met desbetreffende cpu.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Zojuist nogmaals getest door fysiek op de aan/uit knop van de NUC te drukken met een stopwatch (telefoon) in de hand. Opstarten duurt dan 28 seconden, zonder versnellingstrucs in de BIOS, maar wel met de "wait for network" optie in Kodi aan. Gebruik trouwens de Titan skin, dat is volgens mij ook niet de lichtste.
Misschien valt er voor mij nog wat te halen dmv fast boot of andere opties in de BIOS. Heb ik me nog niet in verdiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:25
Ook even gemeten. Hier Debian vrij kaal geinstalleerd met Kodi auto-starting. Zo'n 30 seconden vanaf 'power on' met een IR-afstandbediening tot aan Kodi opgestart. Maar, zeker 15 secondes gingen verloren in de BIOS opstart, daar valt (als ik zou willen) wellicht nog wat te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
Bedankt voor het testen allen! Eerder vanavond heb ik de bios eens naar default gereset. Daarna Legacy enabled en LibreElec opnieuw proberen te installeren maar het lijkt niet mogelijk te booten van stick wanneer ik Legacy enabled heb staan. Er verschijnt dan een melding dat er een bootable stick aangesloten moet worden, de stick wordt niet als bootable gezien. Daarna UEFI weer enabled en een nieuwe poging gedaan. De stick wordt dan gelijk geaccepteerd en het installeren van LibreElec is snel klaar. Het lijkt er op dat de laatste x86_64 releases misschien alleen UEFI geschikt zijn?

Het valt op dat sinds ik de bios naar default gezet heb het niet meer uitmaakt of ik "fast boot" enable of disable in de bios. De opstarttijd is in beide gevallen precies 35 seconden. Voorheen was dit 45 seconden wanneer fastboot disabled was. Vandaar heb ik fast boot nu maar disabled gelaten (Intel NUC logo wordt dan zichtbaar tijdens het booten, met de opties F2, F7 en F10 in beeld) omdat ik dan in ieder geval de mogelijkheid krijg om pre-os via het toestenbord de bios in te komen, qua starttijd maakt het dus niet meer uit. Op zich vreemd, voor zover ik zie heb ik alle BIOS instellingen namelijk hetzelfde staan als voordat ik de bios naar default gezet heb.

Volgens mij heb ik alle naar mijn idee relevante vinkjes al een keer aan/uit gehad en met stopwatch getest. Ik kan denk voorzichtig concluderen dat er met mijn huidige hardware geen winst meer te behalen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-06 18:07
Vandaag m'n DN2820FYKH geüpdatet naar OpenElec 7.01. Ik kreeg eerst een 'Size Check failed' foutmelding bij het uitvoeren van de normale update procedure. Bleek dat de nieuwe versie niet op de installatie partitie past.

Toen heb ik een schone installatie geprobeerd met een bootable USB. Op de een of andere manier lukte het booten vanaf USB niet. Ik kreeg alleen maar een zwart scherm met een blinkende cursor te zien. Na heel wat prutsen heb ik de installatie werkend gekregen door in de bios UEFI boot aan te zetten en de USB volume te hernoemen naar 'OPENELEC'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:07
Waarom het hernoemen van de USB volume naar OPENELEC, waarom zou dat helpen? Ik heb ook vaker met dat probleem gezeten..
Uren mee bezig en dan was een andere USB stick de oplossing..

[ Voor 43% gewijzigd door rachez op 18-01-2017 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
rachez schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 19:21:
Waarom het hernoemen van de USB volume naar OPENELEC, waarom zou dat helpen? Ik heb ook vaker met dat probleem gezeten..
Uren mee bezig en dan was een andere USB stick de oplossing..
Geen idee waarom dat werkte. Ik kreeg dezelfde foutmelding als hier;

https://github.com/OpenELEC/OpenELEC.tv/issues/1212

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CptMorgan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:32
Voor de mensen met een Intel NUC5PPYH. Met deze driver van Intel is het inmiddels mogelijk om Dobly Digital Plus, DTS-HD, Dolby TrueHD, etc. af te spelen onder Windows 10! Bij mijzelf getest, werkt prima i.c.m. passtrough in Kodi.

C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-06 22:25

DarkSide

theres no place like ::1

CptMorgan schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:37:
Voor de mensen met een Intel NUC5PPYH. Met deze driver van Intel is het inmiddels mogelijk om Dobly Digital Plus, DTS-HD, Dolby TrueHD, etc. af te spelen onder Windows 10! Bij mijzelf getest, werkt prima i.c.m. passtrough in Kodi.
Ik hoorde het idd. Stond bij mij op de planning voor vanavond.
Mooi om te horen dat het werkt. Ga ik vanavond lekker filmpje kijken.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydrogentje
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-06 19:30
Ik ben ondertussen de trotse eigenaar van:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel NUC NUC7i3BNK€ 299,50€ 299,50
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 18,95€ 18,95
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 55,99€ 55,99
1Samsung 960 EVO 250GB€ 124,95€ 124,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 499,39

Kodi, Ziggo go app en Netflix app draaien perfect.

Als TV heb ik de Samsung Series 7 KS7000. Helaas ondersteunt mijn receiver (Denon AVR-X1000) geen 4k throughput. Als oplossing heb ik mijn NUC direct op de TV aangesloten. Deze geeft, tot mijn verbazing, het geluid (incl DTS en Dolby HD) door aan de receiver. Ik heb dus geen actieve HDMI splitser nodig 4k beeld :)

Ik bedien de NUC met de logitech k400, heerlijk vanuit de bank. Alles mooi weggestopt in de kastjes. CEC werkt perfect: bij aanzetten TV gaan receiver en NUC ook aan. Geen gedoe met veel afstandsbedieningen dus. Heerlijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• den85
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:38
Is er iemand hier die TrueHD werkend heeft op een NUC5i3RYH?

Ik krijg het maar niet werkend. Hij geeft ook aan dat ik maar 6 supported channels heb. Dit hoort 8 te zijn om het werkend te krijgen.

Mijn NUC zit aan mijn Harman Kardon BDS370 gekoppeld en deze zit aan mijn Phillips TV gekoppeld. In Windows zie je dan bij HDMI audio device Phillips staan.

Wat tips zou welkom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:59
@den85: Ik heb al een tijdje dezelfde NUC icm met een Onkyo TX-NR535 en een Samsung tv en bij mij heeft DTS-HD en TrueHD altijd gewerkt.

Heb je de laatste audio drivers geïnstalleerd? Die kun je hier vinden: https://downloadcenter.in...244.1810372390.1490634443.

Bij mij in Windows (10) zie ik bij geluid (configuratiescherm > geluid > afspelen) mijn TX-NR535 staan, deze heb ik ook ingesteld als standaard apparaat. Bij jou in Windows staat jouw Philips tv begrijp ik, hier zou jouw BDS370 moeten staan en deze moet dan ingesteld worden als standaard apparaat, deze moet je daarna ook configureren.

Op deze manier werkt het bij mij, als ik kijk bij eigenschappen van mijn Onkyo in Windows, worden er bij mij 8 kanalen ondersteund en de ondersteunende formaten zijn oa DTS-HD en TrueHD. Als mediaspeler gebruik ik trouwens Kodi en daar moest ik nog wel het één en ander instellen, zoals WASAPI voor de geluidsuitvoer en dat mijn receiver geschikt is voor DTS-HD, TrueHD enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-06 16:00
Aanvulling op ®Otto...

Windows moet inderdaad de HK als default zien (wellich pass through uitschakelen op HK) en je moet in Windows vervolgens niet vergeten om aan te geven hoeveel speakers je hebt. Anders wil het ook nog wel eens weigeren.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
Zojuist geprobeerd te upgraden naar OpenELEC 8.0.1. Update ging vlekkeloos maar vervolgens was m'n complete library weg en alle settings. Het restoren van een back-up hielp eveneens niet. Nu maar weer terug naar 7.0.1

Edit: Overgestapt naar LibreELEC 8.0.1 en deze werkt wel zonder enige problemen.

[ Voor 16% gewijzigd door Heisenbug op 15-04-2017 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129319

Ik heb sinds midden 2014 volgende setup:

Intel NUC D34010WYK met 4GB DDR3 en een 30GB SSD. Als OS Windows 7. Bestanden staan op een Synology DS214+, gigabit bekabeld netwerk tussen beiden. Kodi heeft altijd vrij goed gewerkt, denk versie 14. Laatste tijd wel wat add-ons die niet meer functioneerden dus een upgrade gedaan naar versie 17 van Kodi. Als ik nu videos bekijk, gaan ze niet meer zo vlot.. Er zitten geen echte haperingen in het beeld, maar het loopt gewoon niet 100% vloeiend.. Zeer vermoeiend voor de ogen vind ik.

Kan er hier nog iets getweaked worden? Ik heb geprobeerd met een video van iets lagere kwaliteit maar zelfde probleem. Heb alle nieuwste drivers en bios ook geïnstalleerd maar geen verschil. Ik heb als OS Windows 7 omdat ik een lightpack installatie heb en het gemakkelijker vond om deze te installeren onder Windows dan onder OpenElec. Maar ondertussen werkt die lighpack ook niet meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter12345
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:56
Een vraagje, op mijn NUC N2820 met Libreelec 8.0.1 heb ik geen Bluetooth. Onder LibreElec insttellingen zelf staat 'Bluetooth is uitgeschakeld', dan lees ik op internet dat het aan te zetten zou moeten zijn onder Instellen/Diensten, maar daar zie ik geen Bluetooth optie. Ook onder de andere instellingen in LibreElec vind ik nergens hoe Bluetooth aan te zetten. En verder ook niet in de Bios terug te vinden.

Iemand enig idee of Bluetooth uberhaupt kan werken onder Libreelec voor de NUC 2820? En zo ja, hoe ik het dan zou kunnen activeren?

Volgens de product sheet van Intel zelf heeft deze NUC bluetooth (Intel® Wireless-N 7260), en ik vind ook drivers hiervoor voor Linux, dus ik zou denken dat het wel zou moeten werken. Ik heb het tot nu nooit gebruikt dus weet niet of het ooit gewerkt heeft :)

EDIT: oke nevermind, de optie om Bluetooth aan te zetten staat dus onder Instellingen, LibreElec, Diensten, en dan nog wat naar beneden scrollen. En daarna werkte het weer :F

[ Voor 8% gewijzigd door wouter12345 op 07-05-2017 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 449192

hoi allemaal,

Ik heb een vraag m.b.t. het afspelen van 4K materiaal. Sinds dit weekend ben ik trotse eigenaar van een LG OLED65B6 model. Mijn vorige tv was een Samsung UE40B7020. Na 7 jaar was het tijd om over te stappen van 1080p naar 4K en HDR/DolbyVision.

Nu heb ik een 4K film (x265 HEVC 10bit) die mijn Intel NUC6i5SYK niet fatsoenlijk afspeelt. De CPU zit rond de 80/85% en zorgt dus voor een stotterend beeld. Ik draai op Windows10 en heb de Windows Kodi v17.3 "Krypton" geïnstalleerd. Alle nieuwste drivers geïnstalleerd via de Intel update tool.

Ik ben niet aan windows gehecht maar het was voor mij het makkelijkst om te installeren.
Verder heb ik nog niet de DisplayPort naar HDMI2.0 adapter van Club3D gekocht. Deze moet ik nog halen, maar denk dat dit niet het probleem zal zijn.

Een andere 4K film (geen idee met welke specificaties) wordt wel soepel afgespeeld. Dus ik weet niet waar het probleem zit. Wat zou het probleem kunnen zijn. Is Windows met Kodi een goede keuze of is er een betere alternatieve oplossing.

Ik zag namelijk een aantal keren OpenELEC voorbij komen, en Ubuntu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
4K film (x265 HEVC 10bit) en je Skylake NUC, daar zit je probleem.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daarmee doel je dus dat de NUC niet krachtig genoeg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Anoniem: 449192 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 12:55:
Daarmee doel je dus dat de NUC niet krachtig genoeg is?
Kracht is niet het juiste woord, hij "mist" gewoon iets wat een Kaby Lake wel heeft.

https://nl.hardware.info/...steuning-voor-hevc-en-vp9

Maar met een Intel Apollo Lake barebone (alla NUC), zou je mogelijk ook al geholpen zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door hardware-lover op 19-06-2017 13:16 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke, dit is wel minder. Had gehoopt dat ik het kon verhelpen d.m.v. software. Nu is de vraag nog of SkyLake dit ooit zal gaan redden, of dat er een work-arround zal komen om dit toch mogelijk te kunnen maken.
Wat me wel verbaasd is dat mijn LG tv dit wel krijgt afgespeeld. Ik heb deze namelijk via DLNA gekoppeld aan mijn NAS en na mijn grote verbazing wordt de film netjes zonder problemen afgespeeld. Hulde aan LG hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Via de USB3 poort valt ook van alles af te spelen op je TV, die heeft inderdaad de video ondersteuning daarvoor. Maar ook je TV heeft zijn beperkingen met sommige media-formaten maar hij kan wel beter met HEVC materiaal omgaan dan je huidige NUC.

Een software-update voor je NUC zit er niet in, de interne grafische processor heeft gewoonweg de mogelijkheden daar niet voor ingebakken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke, bedankt voor je duidelijke en snelle reactie. Tot nu toe lukt het om HEVC 4K films via de TV af te spelen. Tot die tijd blijf ik nog bij mijn NUCje

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:38
Ik heb hier nog een oude nuc liggen nl pricewatch: Intel NUC DN2820FYKH die ik wil gebruiken als download bak voor private trackers torrentsites.
Ik had deze schijf gevonden pricewatch: Maxtor M3 Portable 4TB Zwart om erin te steken maar deze schijf zou extra groot zijn dus 15 mm. Iemand enig idee of deze schijf in deze nuc past ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 21:24
Ik heb sinds dit weekend de LG OLED55B6V ter vervanging van de Sony 55EX720.
Een fantastische TV, wat een beeld.
Mijn vraag is als volgt;

Ik heb een Pioneer VSX-S510 AV Receiver waarop o.a. mijn Intel NUC NUC6i5SYH is aangesloten.
Deze Pioneer receiver ondersteunt 4K Passthrough, maar ben aan het rondkijken naar de beste manier om de NUC aan te sluiten op mijn TV voor de best mogelijke 4K kwaliteit.

De HDMI aansluiting is enkel een HDMI 1.4, dus was aan het kijken naar een DisplayPort 1.2 naar HDMI adapter. Kan ik deze moeiteloos tussen de receiver en NUC plaatsen, vervolgens de adapter aansluiten met DisplayPort op de NUC?

Of kan ik de NUC het beste rechtstreeks op de TV aansluiten? Deze heb ik ook nog via Optical-Out verbonden op de receiver, dus audio kan via de TV teruggeleid worden naar de receiver. Dit heb ik al gedaan vanwege de Netflix app op de TV. Nu heb ik netjes 4K Netflix via de LG app en de Dolby Digital stream over m'n receiver.

Welke adapter raden jullie dan aan? De Club3D of is deze van allekabels.nl ook voldoende?

https://www.allekabels.nl...T75Yey8Ab84RoCI6wQAvD_BwE

/edit; Damn, was even vergeten dat die NUC een Mini DisplayPort heeft i.p.v. full-size.

Iemand een mooie werkende oplossing hiervoor? :)

[ Voor 5% gewijzigd door Rivanov op 21-08-2017 08:21 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Rivanov schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 08:10:
[knip]

/edit; Damn, was even vergeten dat die NUC een Mini DisplayPort heeft i.p.v. full-size.

Iemand een mooie werkende oplossing hiervoor? :)
Zoiets als onderstaande dus, actieve mini DP adapter;

https://www.allekabels.nl...rt-naar-hdmi-adapter.html

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb momenteel een Intel NUC D34010WYK van een 3 jaar oud. Wil deze upgraden naar een nieuwer model, de 'zwaardere' films speelt die niet zo vlot meer.

Prijs mag rond de 500EUR zitten voor de NUC + een kleine SSD (enkel OS) en rond de 8GB geheugen.

Deze had ik al gevonden: Intel Baby Canyon NUC7i5BNK

Lijkt mij een Kaby Lake te zijn? Kwestie van meteen goed te zitten voor 4k..

Zijn er ook modellen met Kaby Lake die geen fan hebben of is dat verleden tijd?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 129319 op 01-10-2017 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

De huidige Kaby heeft bij sommige mensen nog last met 4K60 en bij gebrek aan drivers op dit moment, kan je geen HDR (goed) uitsturen.

Weet niet of dit met de 8 serie dit wordt opgelost.

Voor 500 kan je nu een 7i5 met 8GB en 250GB nieuw aanschaffen iig (heb ik ook staan)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb inderdaad een hoop reviews gelezen waarin mensen aangeven dat het een waardeloos product is omdat de beloofde 4K/60 niet werkt, maar heb ook al 2 reviews gelezen waarin ze vermelden dat door de laatste firmware + drivers de 4K/60 wel perfect werkt.. 't zal een kwestie van tijd zijn vermoed ik.

Ook heb ik op dit moment geen 4K televisie, dus die ondersteuning is niet dringend, eerder naar de toekomst toe, met mijn huidige NUC doe ik nu ook al 3 jaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:36

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Mijn D34010WYK doet het al ruim drie jaar prima als Kodi htpc. Wel ben ik inmiddels klaar met de Harmony One die ik als remote gebruikte. Ingewikkeld, traag en moet elke nacht in de lader. Hij werd hier dan ook al snel niet meer gebruikt. Nu ben ik aan het kijken of ik een Apple Remote aan de praat kan krijgen. Het ding zou RC6 moeten zijn en dus met de Nuvoton CIR moeten kunnen praten. In Eventghost onder Win10 krijg ik hem als Generic HID niet aan de praat; er worden geen button presses geregistreerd. Voordat ik me hier echt in vast bijt, zou ik even willen polsen of er hier al mensen zijn die de Apple Remote werkend hebben op de NUC. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:43
@Edmin Ik ben van de Harmony One overgeschakeld naar de Harmony Elite i.c.m een Logitech Smart Control: de Smart Control is een stuk kleiner dan de One en heeft geen display, maar de knoopcel batterij gaat wel een jaar mee. Die gebruik ik dan ook dagelijks en is voldoende om Tv te kijken en Kodi te bedienen. De One afstandbediening gebruik ik af en toe als ik wat meer controle wil. Daar gaat de batterij helaas maar een paar dagen van mee maar ik heb die dus weinig nodig.
Voordeel van de Harmony Elite is de Hub die erbij geleverd zit: kan mijn Intel NUC ook met bluetooth bedienen (geen delay meer) én ik hoef de ab niet meer te richten.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

@Allard dat is inderdaad ook een optie, maar de Harmony Elite kost bijna 300 euro. De Apple Remote is simpel en ligt hier toch maar rond te slingeren. Ik probeer die liever eerst eens goed uit, maar ik krijg hem voorlopig nog niet aan de praat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Edmin schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 22:32:
@Allard dat is inderdaad ook een optie, maar de Harmony Elite kost bijna 300 euro. De Apple Remote is simpel en ligt hier toch maar rond te slingeren. Ik probeer die liever eerst eens goed uit, maar ik krijg hem voorlopig nog niet aan de praat ;)
Ik heb een tijdje geleden een simpele IR afstandsbediending gekocht voor mijn NUC. Die deed out-of-the-box ook niks, maar na een avondje prutsen had ik hem toch aan de praat. Volgens mij zou de methode die ik toen gebruikte voor elke IR afstandsbediening moeten werken, dus ook voor je Apple Remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demon326
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:27
Hallo allemaal,

Sinds gisteren heb ik een vreemd probleem met mijn Harmony One+. Het is zo dat hij in kodi voor de navigatie toetsen(+ok) de toets aanslag als dubbel telt, waardoor het bijna onmogelijk is om te navigeren. Op het eerste zicht lijkt dit enkel in kodi(librelec) te gebeuren, maar buiten een update heb ik niets aangepast gehad en nadat ik de oude versie had teruggezet, bleef het probleem aanhouden.

Als ik met toetsenbord navigeer(fysiek), dan is er geen probleem.

Ik maak gebruik van librelec in combinatie met een intel Nuc 2820. Zou iemand mij in de juiste richting kunnen verwijzen? Ik heb anders nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@demon326 Kan je in je Harmony-software de treshold van keys niet aanpassen? Als voorbeeld; als jij een keystroke registreert elke 2ms, en jij drukt een key 10ms in, geef je 5x de opdracht aan je remote.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Watson
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10-09-2019
Volgens mij is dit het probleem met de LIRC service:

If you experience “double button presses” after updating the Lirc service can be disabled in the ‘Services’ tab of the LibreELEC settings add-on. The Lirc service is disabled in new installations and must be manually enabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter12345
Een vraagje over afsluiten van Kodi: voorheen drukte ik op de power button van mijn NUC waar Kodi (LibreELEC) op draait, en dan sloot het hele systeem zich af.
Nu heb ik versie 18 geinstalleerd, en als ik op mijn power button druk komt het shutdown menu tevoorschijn waar ik weer apart "power off system" moet selecteren.

Is het mogelijk om dit aan te passen zodat Kodi weer direct afsluit als ik 1x de power button indruk? Ik heb gezocht op internet maar kan op deze specifieke vraag geen antwoord vinden.

Vaak staat namelijk mijn TV al uit omdat ik Kodi veel gebruik om radio en muziek te luisteren, en dan wil ik niet eerst de tv weer moeten aanzetten, draadloos toetsenbord erbij pakken om op enter te kunnen drukken etc. Gewoon met 1 druk op de knop mijn systeem uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

wouter12345 schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 11:15:
Een vraagje over afsluiten van Kodi: voorheen drukte ik op de power button van mijn NUC waar Kodi (LibreELEC) op draait, en dan sloot het hele systeem zich af.
Op welke afstandsbediening en hoe was die knop ingesteld ?!

Want dit :
Nu heb ik versie 18 geinstalleerd, en als ik op mijn power button druk komt het shutdown menu tevoorschijn waar ik weer apart "power off system" moet selecteren.

Is het mogelijk om dit aan te passen zodat Kodi weer direct afsluit als ik 1x de power button indruk? Ik heb gezocht op internet maar kan op deze specifieke vraag geen antwoord vinden.

Vaak staat namelijk mijn TV al uit omdat ik Kodi veel gebruik om radio en muziek te luisteren, en dan wil ik niet eerst de tv weer moeten aanzetten, draadloos toetsenbord erbij pakken om op enter te kunnen drukken etc. Gewoon met 1 druk op de knop mijn systeem uit.
Lijkt mij een verkeerd ingestelde afstandsbediening of aan de LIRC kant of bijvoorbeeld in de software van een Logitech Harmony Remote door een update/upgrade of zo :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter12345
nero355 schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 19:38:
[...]

Op welke afstandsbediening en hoe was die knop ingesteld ?!

Want dit :

[...]

Lijkt mij een verkeerd ingestelde afstandsbediening of aan de LIRC kant of bijvoorbeeld in de software van een Logitech Harmony Remote door een update/upgrade of zo :?
Bedankt, maar het gaat niet om de afstandsbediening, maar gewoon de aan/uitknop van de NUC zelf, zeg maar de aan/uitknop van de computer. Voorheen als ik daar op drukte sloot het systeem zich netjes af, en nu komt er een pop-up menu met afsluitopties.
Maar ik zal eens kijken hoe het met een afstandsbediening werkt, wellicht is dat hetzelfde soort settings die ik ergens kan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

@wouter12345 TIP : Zorg ervoor dat het apparaat dat de CIR poort commando's geeft zich als een MCE Remote gedraagt dan heb je al gauw de juiste settings voor zowel de NUC als Kodi d:)b

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:14
Zijn er hier nog meer mensen die na de upgrade van Kodi Krypton naar Leia problemen ondervinden zoals frameskipping en audio out of sync?
Ik draai LibreELEC op een NUC 2820, en de nieuwe versie Leia is bij mij een drama..
Terwijl de Krypton versie als een zonnetje draaide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

@EverLast2002 En als je die versie vanaf een USB Stick boot : Heb je dan nog steeds dezelfde problemen :?

Ik heb ook een 2820FYKH, maar kan helaas op het moment niks ermee testen.
Mocht ik binnenkort de kans krijgen om wel wat te testen dan laat ik het je wel weten :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
wouter12345 schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 11:15:
In plaats van te zoeken met Google zou je ook in de debug log kunnen kijken.

Het lijkt erop dat de Power Button [PWRB] werd afgehandeld door LIRC. Dat gebeurt in LibreELEC 9 niet meer. Het roept nu een menu op; dat deed het in LibreELEC 8 eigenlijk ook al, alleen zag je dat niet.

Anyway, door het volgende bestand in '/storage/.kodi/userdata/keymaps' te plaatsen werkt het weer.
XML: keyboard.xml
1
2
3
4
5
6
7
8
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<keymap>
  <global>
    <keyboard>
      <power>Shutdown()</power>
    </keyboard>
  </global>
</keymap>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
nero355 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 21:34:
@EverLast2002 En als je die versie vanaf een USB Stick boot : Heb je dan nog steeds dezelfde problemen :?

Ik heb ook een 2820FYKH, maar kan helaas op het moment niks ermee testen.
Mocht ik binnenkort de kans krijgen om wel wat te testen dan laat ik het je wel weten :)
Update: framedrops lag deels aan het bronmateriaal (episode van een tv-serie),
en een instelling in Kodi (adjust refreshrate at start/stop: AAN).
Daarna getest en het loopt prima (Leia).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EverLast2002
Als ik onderstaande goed begrijp is het einde verhaal voor de Intel NUC serie zodra v10 uitkomt...?

"P.S.: as from LibreELEC 10, support for NVIDIA GPUs will be removed!"

bron:
https://libreelec.wiki

....NUC heeft een Intel GPU. Was nog niet helemaal wakker.... :+

[ Voor 15% gewijzigd door EverLast2002 op 11-03-2019 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

EverLast2002 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 14:01:
Als ik onderstaande goed begrijp is het einde verhaal voor de Intel NUC serie zodra v10 uitkomt...?

"P.S.: as from LibreELEC 10, support for NVIDIA GPUs will be removed!"

bron:
https://libreelec.wiki
https://libreelec.tv/2018/09/development-update/

Dat heeft toch niks met Intel iGPU's te maken :?

EDIT :
EverLast2002 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 14:01:
....NUC heeft een Intel GPU. Was nog niet helemaal wakker.... :+
_O- :+

[ Voor 20% gewijzigd door nero355 op 11-03-2019 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Geldt bovendien alleen voor LibreElec. Niet voor Kodi in het algemeen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik heb een 7th gen NUC met de laatste WIndows 10 en laatste drivers.

Altijd via de WASAPI "Marantz" interface passthrough aan in Kodi zodat alle HD streams gewoon direct aan mijn receiver werden doorgegeven.

Nu heb ik de receiver, Marantz SR6008, vervangen door een SR5015 en krijg ik geen HD streams meer via WASAPI naar de receiver.
De receiver vervalt dan in stereo PCM (wat hij volgens mij als default weergeeft) en ik hoor ook geen geluid.

Ik kan wel de DIRECTSOUND output kiezen, maar dat is van veel slechtere kwaliteit.
BIj supported formats in device manager staan de HD opties wel gewoon beschikbaar.

Alleen ziet dit er wel weinig hoopgevend uit:
https://community.intel.c...12670?profile.language=en

[ Voor 12% gewijzigd door Hann1BaL op 20-03-2022 07:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik heb het opgelost:
Het is een bug in de HDMI chip. Dit treedt op met NUCs die aan een HDMI 2.1 receiver hangen.
Voor de Nuc 8th en 10th gen is daar een firmware update voor.
Ik heb zelf de 7th gen. Alleen is die HDMI chip hetzelfde en werkt de firmware ook.
Deze firmware kun je downloaden en installeren en passthrough werkt weer:
https://community.intel.c...re-Version_1.78.4.0.3.zip

(Ja, ik weet dat de download voor 8th gen is omdat deze niet voor de 7th uitgekomen is.)

Nu heb ik alle DTS-HD en Dolby HD als output via WASAPI passthrough.
Pagina: 1 ... 21 22 Laatste