[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 132 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.081.019 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:38
manii schreef op donderdag 18 december 2014 @ 23:24:
Ik krijg audio drop outs met mijn netflix app op de tv, om te kijken waar het probleem ligt wil ik netflix installeren op openelec is dit ook mogelijk ?
Dit heb ik ookop mij. Samsung tv. Geluid dropt best vaak, Maar netflix is niet te installeren op xbmc..

[ Voor 3% gewijzigd door Dacuuu op 19-12-2014 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:52

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Heb je deze links al bekeken? Ik weet niet of het lukt, maar schijnbaar zijn er wel mogelijkheden om het in XBMC te integreren.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:26

Sa1

Dacuuu schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 20:42:
[...]

Dit heb ik ookop mij. Samsung tv. Geluid dropt best vaak, Maar netflix is niet te installeren op xbmc..
dit is inderdaad achterhaalde informatie. Werkt gewoon. Alleen niet op openelec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Is het mogelijk binnen Kodi / XBMC om er voor te zorgen dat de DTS track van een film als primaire audio bron wordt gekozen?

Zat net namelijk een film te kijken en die heeft 2 x een engelse audio track, één is 5.1 en de andere is een DTS track (eveneens 5.1). DTS klinkt echter veel beter uit m'n speakers.

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Op de laatste Ubuntu zou Netflix gewoon moeten werken maar dat wil niet zeggen dat dat dan maar voor elke distro geldt.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Borromini schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 23:51:
Op de laatste Ubuntu zou Netflix gewoon moeten werken maar dat wil niet zeggen dat dat dan maar voor elke distro geldt.
je hebt google chrome nodig, that's it geloof ik. Daar gaat het ook direct mis met OpenElec, die voert wel chromium, maar dat is een totaal andere browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 11:31
Ik zit even met een probleempje. Hoop dat jullie me eventueel kunnen helpen. Ik draai al sinds jaar en dag XBMC. Heb op dit moment een Intel NUC met Kodi Helix RC2 draaien (Openelec). Draait opzich goed, maar nu heb ik aan mijn WIndows 7 (ultimate) PC wat HDD's hangen met een zooitje films er op. Die heb ik gewoon gedeeld en een aparte inlog om vanaf buitenaf in die (film) mappen te komen. Deze mappen heb ik toegevoegd via SMB Share in Kodi/Xbmc. Die ging normaal altijd vlekkeloos (Onder Frodo en Gotham) maar sinds Helix hebben ik grote problemen met me SMB share. Vaak als ik een film wil starten vanuit Kodi zegt Kodi dat de SMB share niet beschikbaar is. Als ik dan in bestandsmodus in me film map probeer te komen zegt Kodi: Connection Time Out en that's it!

Als ik me share verwijder en opnieuw probeer mijn SMB share toe te voegen kan Kodi geen SMB shares meer vinden... Heb Kodi al een aantal keer ge-reset, en tijdens nieuwe installatie kan ik mijn SMB shares gewoon weer koppelen. Na een aantal dagen krijg ik weer dezelfde problemen! Ik word er echt gek van!!!

Dus mijn vraag: Ligt dit aan mijn windows PC? Onder Gotham had ik NOOIT problemen, dus twijvel hier erg aan? Ik heb recentelijk wel een nieuwe router gekocht... Kan het zijn dat de router bepaalde poorten blockt? Of ligt het toch aan Kodi?

Of is er eventueel een programma onder windows waar je, je SMB shares kan managen ofzo? Via Windows Verkenner vind ik het altijd een beetje lastig om met users te werken enzo. Misschien dat ik daar toch iets fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

@ hierboven: stel Kodi es in dat het wacht tot de netwerkmappen aangekoppeld zijn? Ik heb sinds Helix dat probleem ook met mijn NFS-mappen/MySQL-database (Kodi RC3). Daarvoor is dat nooit een probleem geweest.
Sa1 schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 09:35:
[...]

je hebt google chrome nodig, that's it geloof ik. Daar gaat het ook direct mis met OpenElec, die voert wel chromium, maar dat is een totaal andere browser.
En de libnss-versie die in 14.10 wordt meegeleverd (als je het native wil gebruiken).

[ Voor 22% gewijzigd door Borromini op 20-12-2014 11:35 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtoniser
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:50
Voor de Firefox gebruikers, Send to XBMC/Kodi is nu officieel gereviewed en goedgekeurd door Mozilla: https://addons.mozilla.org/addon/send-to-xbmc/
Erg gemakkelijk om weblinks (muziek/filmpjes) naar XBMC te pushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Laatst online: 15-09 23:31
Voor de mensen die problemen hebben met het opvragen van de favorieten in XBMC Online TV (dus niet de XBMC/Kodi favorieten): de oude favorieten werken niet meer met versie 3.5.1 en zorgen jammer genoeg voor het niet tonen de favorieten. Het probleem wordt verholpen door de oude uit je userdata/addon_data/net.rieter.xot/favourites/ te verwijderen.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
Borromini schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 11:32:
@ hierboven: stel Kodi es in dat het wacht tot de netwerkmappen aangekoppeld zijn? Ik heb sinds Helix dat probleem ook met mijn NFS-mappen/MySQL-database (Kodi RC3). Daarvoor is dat nooit een probleem geweest.
[...]
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld. Ik heb alle instellingen in Helix doorgelopen, maar kan zo iets dergelijks niet terug vinden. Of is de benaming anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-09 22:26
Ik heb TMDB scraper ingesteld op "Nederlands" in de hoop dat de filminfo nu in het Nederlands zou worden gegeven, maar nog steeds Engelse info.
Ik had daarvoor alles gewist en de map movies opnieuw toegevoegd en laten scrapen met de instelling" Nederlands"
In Plex geeft het scrapen van movies wel Nederlandse info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb een dag de Autosubs add-on van Schumi en Amet getest (Win7; XBMC 13.1; Eminence skin; zowel films als series) die je ondertiteling automatisch wil downloaden als er nog geen ondertiteling bij je filmbestand aanwezig is. Wat me opvalt is dat hij automatisch een ondertitel wil vinden, zelfs als hij dat de vorige keer al heeft gedaan, of wanneer er sowieso al een srt aanwezig was, of wanneer de subs gewoon al in de iso/mkv/etc zitten. Ligt dat aan de add-on, of ligt dat aan mijn configuratie? Nu is het dus prima dat hij gelijk gaat zoeken, dat scheelt weer een druk/klik op de knop. Alleen wel lastig dat hij dat ook doet als je een video voor de 2e keer start en er al subs zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-10 16:56
Jorgen schreef op zondag 21 december 2014 @ 18:41:
Ik heb een dag de Autosubs add-on van Schumi en Amet getest (Win7; XBMC 13.1; Eminence skin; zowel films als series) die je ondertiteling automatisch wil downloaden als er nog geen ondertiteling bij je filmbestand aanwezig is. Wat me opvalt is dat hij automatisch een ondertitel wil vinden, zelfs als hij dat de vorige keer al heeft gedaan, of wanneer er sowieso al een srt aanwezig was, of wanneer de subs gewoon al in de iso/mkv/etc zitten. Ligt dat aan de add-on, of ligt dat aan mijn configuratie? Nu is het dus prima dat hij gelijk gaat zoeken, dat scheelt weer een druk/klik op de knop. Alleen wel lastig dat hij dat ook doet als je een video voor de 2e keer start en er al subs zijn.
Sowieso kan je m laten zoeken naar NL en EN waarbij NL bijv. de hoofd taal is, dan zoekt ie eerst naar NL, als die er niet is, pakt ie EN, en als ie al EN heeft, en NL is ook beschikbaar, pakt ie NL alsnog om je collectie zoveel mogelijk Nederlands te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Oh... aha. Al mijn subs zijn hoofdzakelijk Engels, omdat er daar gewoon meer van beschikbaar zijn en ik de taal goed machtig ben. Vandaar dus.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedenavond,

er gaat iets fout met de scripts na het downloaden. Ik heb geen idee wat er aan de hand is.
Dit staat er:
[20:07:25] [INFO]::MAIN: Loading config from [/home/xbmc/Apps/nzbtomedia/autoProcessMedia.cfg]
[20:07:25] [INFO]::MAIN: Checking database structure...
[20:07:25] [INFO]::MAIN: Checking if git needs an update
[20:07:26] [INFO]::MAIN: There is a newer version available (you're 120 commits behind)
[20:07:26] [INFO]::MAIN: nzbToMedia Version:4f7e4b3808079a490bc042d03d30318c8c3f9f64 Branch:master (Linux 3.13.0-32-generic)
[20:07:26] [WARNING]::MAIN: Failed to locate ffmpeg, transcoding disabled!
[20:07:26] [WARNING]::MAIN: Install ffmpeg with x264 support to enable this feature ...
[20:07:26] [WARNING]::MAIN: Failed to locate ffprobe, video corruption detection disabled!
[20:07:26] [WARNING]::MAIN: Install ffmpeg with x264 support to enable this feature ...
[20:07:26] [INFO]::MAIN: #########################################################
[20:07:26] [INFO]::MAIN: ## ..::[nzbToMedia.pyc]::.. ##
[20:07:26] [INFO]::MAIN: #########################################################
[20:07:26] [INFO]::MAIN: Script triggered from SABnzbd
[20:07:26] [INFO]::MAIN: Auto-detected SECTION:NzbDrone
[20:07:26] [INFO]::MAIN: Calling NzbDrone:tv to post-process:The.100.S02E08.HDTV.x264-LOL
[20:07:26] [INFO]::MAIN: Attempting to verify tv fork
[20:07:27] [INFO]::MAIN: NzbDrone:tv fork set to default
[20:07:27] [INFO]::MAIN: FLATTEN: Flattening directory: /home/xbmc/Downloads/TV Shows/The.100.S02E08.HDTV.x264-LOL.1
[20:07:27] [INFO]::MAIN: FLATTEN: Flattening directory: /home/xbmc/Downloads/TV Shows/The.100.S02E08.HDTV.x264-LOL.1
[20:07:27] [POSTPROCESS]::NZBDRONE: SUCCESS: The download succeeded, sending a post-process request
[20:07:27] [POSTPROCESS]::NZBDRONE: {
[20:07:27] [POSTPROCESS]::NZBDRONE: "name": "DownloadedEpisodesScan",
[20:07:27] [POSTPROCESS]::NZBDRONE: "message": "Starting",
[20:07:27] [POSTPROCESS]::NZBDRONE: "startedOn": "0001-01-01T00:00:00Z",
[20:07:27] [POSTPROCESS]::NZBDRONE: "stateChangeTime": "2014-12-21T19:07:27.399006Z",
[20:07:27] [POSTPROCESS]::NZBDRONE: "sendUpdatesToClient": false,
[20:07:27] [POSTPROCESS]::NZBDRONE: "state": "pending",
[20:07:27] [POSTPROCESS]::NZBDRONE: "id": 373
[20:07:27] [POSTPROCESS]::NZBDRONE: }
[20:09:28] [WARNING]::NZBDRONE: The number of missing episodes: 134 does not appear to have changed status after 2 minutes, Please check your logs.
[20:09:28] [ERROR]::MAIN: A problem was reported in the /home/xbmc/Apps/nzbtomedia/nzbToNzbDrone.py script.

weet iemand wat er aan de hand is?? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

wizzlewaxx schreef op zondag 21 december 2014 @ 16:28:
[...]

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld. Ik heb alle instellingen in Helix doorgelopen, maar kan zo iets dergelijks niet terug vinden. Of is de benaming anders?
Is blijkbaar een instelling die in de OpenELEC-addon zit. Ik vermoed dat dat een systemd-instelling is.

Ik heb een gelijkaardig probleem op m'n MPD-installatie gehad, ik heb dat hiermee opgelost:

$ sudo systemctl enable systemd-networkd-wait-online.service

Maar da's dus uitsluitend Linux :)

[ Voor 3% gewijzigd door Borromini op 21-12-2014 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Laatst online: 22:25

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Verwijderd schreef op zondag 21 december 2014 @ 20:27:
Goedenavond,

er gaat iets fout met de scripts na het downloaden. Ik heb geen idee wat er aan de hand is.
Dit staat er:

weet iemand wat er aan de hand is?? :(
Update (git pull) de boel eens, blijkbaar loop je al een aantal versies achter. (Ik ga er vanuit dat je nzbToMedia gebruikt op basis van je logs). Hier iemand met hetzelfde probleem.

[ Voor 81% gewijzigd door FREAKJAM op 21-12-2014 21:40 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FREAKJAM schreef op zondag 21 december 2014 @ 21:38:
[...]

Update (git pull) de boel eens, blijkbaar loop je al een aantal versies achter. (Ik ga er vanuit dat je nzbToMedia gebruikt op basis van je logs). Hier iemand met hetzelfde probleem.
als ik update, moet ik dan die scripts weer opnieuw aanpassen?

ik kan er nog wel een beetje mee overweg maar meeste is toch wel abra kadabra voor mij,. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
Borromini schreef op zondag 21 december 2014 @ 20:51:
[...]

Is blijkbaar een instelling die in de OpenELEC-addon zit. Ik vermoed dat dat een systemd-instelling is.

Ik heb een gelijkaardig probleem op m'n MPD-installatie gehad, ik heb dat hiermee opgelost:

$ sudo systemctl enable systemd-networkd-wait-online.service

Maar da's dus uitsluitend Linux :)
Ik ha hiermee stoeien! Bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Verwijderd schreef op zondag 21 december 2014 @ 23:41:
[...]

als ik update, moet ik dan die scripts weer opnieuw aanpassen?

ik kan er nog wel een beetje mee overweg maar meeste is toch wel abra kadabra voor mij,. :?
Ik ken de applicatie zelf helemaal niet, maar je moet een git pull zien als een soort van repository update. Op github.com staat de repo van jou desbetreffende script en lokaal draait jouw versie. Door een git pull uit te voeren vergelijkt hij jouw lokale installatie met de remote installatie en pushed hij de updates naar jouw lokale installatie. Ik ga er vanuit dat je niets opnieuw hoeft in te stellen, maar je kunt altijd een backup maken van het mapje alvorens je de boel gaat updaten.

Waarschijnlijk kan je de boel updaten door "git pull" te tikken via de command-line als je in de desbetreffende map zit.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Kodi 14 (Helix) is uit. *o*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Laatst online: 30-09 22:11
gezien ja :)
Hier is hij al geüpdatet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:54

KhaZ

Alfa Romeo

Ik draai nu alpha of beta #3 denk ik, kunnen jullie gewoon upgraden? Leverde geen problem op?

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
Eerst nog even op OpenElec wachten op de Final van Helix. Ben benieuwd! Denk dat dit morgen wordt.

Ik hoop dat er nu de Final uit is, wel wat meer skins bij komen. Ik wissel nu nog z vaak omdat de 'perfecte' skin er voor mij nog niet tussen staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
KhaZ schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 16:43:
Ik draai nu alpha of beta #3 denk ik, kunnen jullie gewoon upgraden? Leverde geen problem op?
Zodra de update er is voor jou systeem, eerst ff een back-up draaien. Dan kan je gerust updaten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

wizzlewaxx schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 18:32:
Eerst nog even op OpenElec wachten op de Final van Helix. Ben benieuwd! Denk dat dit morgen wordt.

Ik hoop dat er nu de Final uit is, wel wat meer skins bij komen. Ik wissel nu nog z vaak omdat de 'perfecte' skin er voor mij nog niet tussen staat...
Er is al een OpenELEC RC3 uitgekomen gisteren of eergisteren, zou me niks verbazen als de uiteindelijke git-versie van hun Kodi build min of meer overeenkomt met de final. Dat vinden ze fijn, om Kodi/XBMC net voor te zijn :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10 15:48
Borromini schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 18:51:
[...]

<knip>
Dat vinden ze fijn, om Kodi/XBMC net voor te zijn :P.
Komt een beetje vreemd over deze opmerking.

Is overigens gemakkelijk te checken door gewoon de xbmc/kodi hash bij OE te vergelijken met die van de Kodi foundation zelf.

/Als ik git geloven moet dan was ie 2 weken terug al final.
https://github.com/xbmc/x...c9bac111ed70f88e020dc08c6

[ Voor 16% gewijzigd door schumi2004 op 23-12-2014 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

In welke zin vind je het dan vreemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Borromini schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 19:01:
In welke zin vind je het dan vreemd?
offtopic:
Niet belangrijk verder, zal het wel verkeerd geïnterpreteerd hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
Borromini schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 18:51:
[...]

Er is al een OpenELEC RC3 uitgekomen gisteren of eergisteren, zou me niks verbazen als de uiteindelijke git-versie van hun Kodi build min of meer overeenkomt met de final. Dat vinden ze fijn, om Kodi/XBMC net voor te zijn :P.
Vond t ook apart dat gister 'pas' rc3 kwam. Terwijl ze rc1 een dag nadat Kodi het beschikbaar stelde, al verwerkt hadden in Openelec... Naja we zullen zien hoe het gaat aflopen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

wizzlewaxx schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 20:40:
[...]

Vond t ook apart dat gister 'pas' rc3 kwam. Terwijl ze rc1 een dag nadat Kodi het beschikbaar stelde, al verwerkt hadden in Openelec... Naja we zullen zien hoe het gaat aflopen ;-)
De rc2 van Openelek was gebaseerd op RC3 van Kodi, dus 't loopt niet altijd even synchroon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Nu nog Kodi in Google Play en (zonodig) een versie voor mijn Minix, dan wordt het helemaal makkelijk om alles te updaten. Vanavond dus nog een filmpje in XBMC, morgen wat leuks kijken in Kodi. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Eerste ervaringen zien niet goed aan mijn kant.
13.2 library niet meegenomen, ondanks feedback dat dit wel gedaan was.
Last van screenflicker bij veel licht in scenes....

Hmmz, balen.
Ga kijken of een driverupdate helpt en anders een naar de dirty regions settings kijken in de advancedsettings.xml

Dit op een am1 bordje met win8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
KillerAce_NL schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 23:50:
Eerste ervaringen zien niet goed aan mijn kant.
13.2 library niet meegenomen, ondanks feedback dat dit wel gedaan was.
Last van screenflicker bij veel licht in scenes....

Hmmz, balen.
Ga kijken of een driverupdate helpt en anders een naar de dirty regions settings kijken in de advancedsettings.xml

Dit op een am1 bordje met win8.1
Geen clean install denk of wel?
Mijn advies is toch echt een clean install te doen, zeker daar de verwijzingen naar XBMC vervangen zijn door Kodi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 16:51
Jorgen schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 21:09:
Nu nog Kodi in Google Play en (zonodig) een versie voor mijn Minix, dan wordt het helemaal makkelijk om alles te updaten. Vanavond dus nog een filmpje in XBMC, morgen wat leuks kijken in Kodi. :)
SPMC brings forked version of XBMC to the Google Play Store

Ben ik trouwens de enige die in Windows een raar icoontje heeft als Kodi draait? (hier in de screenshot is het de setup van de Final)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tMG9rsiaFXjfIqgHgavqzqFl/full.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Fire69 op 24-12-2014 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartOtten
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:33
Ik heb een handleiding online gezet hoe je SuperRepo kunt updaten van XBMC naar Kodi: https://superrepo.org/upgrade-superrepo-kodi-helix/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

schumi2004 schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 23:53:
[...]

Geen clean install denk of wel?
Mijn advies is toch echt een clean install te doen, zeker daar de verwijzingen naar XBMC vervangen zijn door Kodi
Nee, maar ik zou niet weten wat evt registerverwijzimgen met deze problemen te maken hebben.

Wat me nog meer opvalt is dat soms na pauze en switchen naar een andere videofile, de playback niet meer fullscreen is. Er zijn randen rondom aanwezig.
Dacht eerst dat het aan de media lag, maar dat is niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Fire69 schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 23:57:
[...]

SPMC brings forked version of XBMC to the Google Play Store

Ben ik trouwens de enige die in Windows een raar icoontje heeft als Kodi draait? (hier in de screenshot is het de setup van de Final)
[afbeelding]
Dat is toch gewoon het nieuwe logo van Kodi :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 15:53
Borromini schreef op woensdag 24 december 2014 @ 09:48:
[...]

Dat is toch gewoon het nieuwe logo van Kodi :?
Denk eerder dat hij bedoeld dat het niet strakke lijnen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
KillerAce_NL schreef op woensdag 24 december 2014 @ 09:03:
[...]

Nee, maar ik zou niet weten wat evt registerverwijzimgen met deze problemen te maken hebben.

Wat me nog meer opvalt is dat soms na pauze en switchen naar een andere videofile, de playback niet meer fullscreen is. Er zijn randen rondom aanwezig.
Dacht eerst dat het aan de media lag, maar dat is niet zo.
Kan je niet echt helpen maar weet wel dat mijn ervaringen met XBMC op Windows alles behalve positief waren.
Draait een poos goed om vervolgens problemen te krijgen.
Nu al vaak zat een clean install gedaan op mijn desktop en laptop omdat hij elke keer crashte
Buzzie schreef op woensdag 24 december 2014 @ 10:22:
[...]

Was mij bij introductie van logo ook opgevallen ja maar meen dat dat na een herstart/reboot weer in orde ewas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik had eerst ook een probleem met flikkerend beeld na de upgrade naar kodi helix (rc). Het bleek te liggen aan oudere AMD catalyst drivers die niet goed reageren op Helix. Drivers geüpdatet naar de nieuwste versie en het functioneert weer normaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Wanneer wordt de nieuwste openelec verwacht??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 16:51
Buzzie schreef op woensdag 24 december 2014 @ 10:22:
[...]

Inderdaad ;)
schumi2004 schreef op woensdag 24 december 2014 @ 11:00:
[...]

Was mij bij introductie van logo ook opgevallen ja maar meen dat dat na een herstart/reboot weer in orde ewas.
Ik heb het al sinds de introductie van het nieuwe logo in de beta's toen het nog zwarte achtergrond had. Al vaak gereboot en zo, maakt geen verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ferra schreef op woensdag 24 december 2014 @ 12:05:
Wanneer wordt de nieuwste openelec verwacht??
Als je ongeduldig ben kun je hem ook zelf compilen ;)

Welke ARCH zou je moeten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
schumi2004 schreef op woensdag 24 december 2014 @ 12:11:
[...]

Als je ongeduldig ben kun je hem ook zelf compilen ;)

Welke ARCH zou je moeten hebben?
Arch zegt mij niks? Ik bedoelde gewoon de openelec release met de final version kodi (helix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ferra schreef op woensdag 24 december 2014 @ 12:27:
[...]

Arch zegt mij niks? Ik bedoelde gewoon de openelec release met de final version kodi (helix)
Best kans dat de final er al inzit maar wat betreft architecture

http://openelec.tv/get-openelec (Generic, RPi etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Het Leoh-Paard schreef op woensdag 24 december 2014 @ 11:23:
Ik had eerst ook een probleem met flikkerend beeld na de upgrade naar kodi helix (rc). Het bleek te liggen aan oudere AMD catalyst drivers die niet goed reageren op Helix. Drivers geüpdatet naar de nieuwste versie en het functioneert weer normaal!
Ik heb ook flikkerend beeld (Win7, 13.1 Gotham dus geen 14.0 Helix, Eminence skin). Het doet zich voor sinds gisteren en is alleen op mijn laptop en dan eigenlijk vooral (alleen?) in het hoofdmenu bij de filmart. Enige wat anders is aan mijn setup is dat ik nu een extra apparaat heb waar XBMC op draait (Minix Neo X8-H Plus). Zowel op mijn laptop, als op mijn Minix, draaien scrapers. Ik heb de advancedsettings.xml van mijn laptop gekopieerd naar de Minix. Ineens duurt het op mijn laptop ook weer een eeuwigheid voordat alles gescraped is (met maar 2 nieuwe films...). Op de Minix draait een "speciale Minix-versie" (?) van XBMC, namelijk XBMC for Minix, versie 13.3.

[ Voor 4% gewijzigd door Jorgen op 24-12-2014 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-10 07:02
schumi2004 schreef op woensdag 24 december 2014 @ 11:00:
[...]

Kan je niet echt helpen maar weet wel dat mijn ervaringen met XBMC op Windows alles behalve positief waren.
Draait een poos goed om vervolgens problemen te krijgen.
Nu al vaak zat een clean install gedaan op mijn desktop en laptop omdat hij elke keer crashte

[...]

Ik weet niet wat er mis is gegaan bij jou 😉.
Maar ik draai nog altijd kodi onder win8.1 zonder problemen, zelfs na de update van gothem naar kodi. En dat op mijn htpc ( amd cpu ) gamebak ( intel ) en op mijn surface pro 2. Alle 3 draaien ze kodi icm msql op win 8.1 zonder ook maar 1 probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Screenflicker is opgelost met radeon omega drivers.

Ik weet ook waarom de upgrade misgegaan is. Kodi heeft problemen met uac.
Mijn W8.1 heeft een autologin voor mijn htpc userprofile.
Ik heb de upgrade daarin uitgevoerd, bij uac prompt de admin account ingevoerd. De userdata van admin zijn gemigreerd.....zucht.....dit is toch wel basic Windows programming.

Verder vielen me mee dingen op:
Artist artwork downloader start niet.
Artist slideshow werkt niet

Uninstall Kodi gedaan, terug naar 13.2, dankzij de userdata folder heb ik alles weer terug zoals het was.

Positieve ervaringen:
Library scan veel vlotter, UI more responsive.

Voor mij nog teveel issue's, wil hier mijn kerstvakantie niet aan besteden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Vraagje over Airplay in Openelec.

Ik draai de RC3 op de raspberry. Als ik op de iphone de YouTube-app gebruik en iets naar Kodi wil sturen met Airplay gebeurd er niks. Zie de Pi alleen even nadenken. Doe ik hetzelfde op dezelfde iphone maar dan via de mobiele website van YouTube, werkt het wel direct. Iemand enig idee of ik ergens een instelling voor de app mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:35
Dennisdn schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 08:26:
Vraagje over Airplay in Openelec.

Ik draai de RC3 op de raspberry. Als ik op de iphone de YouTube-app gebruik en iets naar Kodi wil sturen met Airplay gebeurd er niks. Zie de Pi alleen even nadenken. Doe ik hetzelfde op dezelfde iphone maar dan via de mobiele website van YouTube, werkt het wel direct. Iemand enig idee of ik ergens een instelling voor de app mis?
Nee, dat ligt niet aan jou of de instellingen, maar aan Kodi/XBMC: link. Kans dat dat gaat werken lijkt niet zo groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:09

MavhRik

Marcel

KillerAce_NL schreef op woensdag 24 december 2014 @ 17:57:

Ik heb de upgrade daarin uitgevoerd, bij uac prompt de admin account ingevoerd. De userdata van admin zijn gemigreerd.....zucht.....dit is toch wel basic Windows programming.

Uninstall Kodi gedaan, terug naar 13.2, dankzij de userdata folder heb ik alles weer terug zoals het was.

Positieve ervaringen:

Dat probleem had ik dus ook, heb gewoon handmatig die goede userdata map over de Kodi versie heen geflikkert en voila...

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 18:48

jefjef

learning by doing

Ik heb XBMC op mijn QNAP 269L draaien, nu kan ik dus geen nederlandstalige scraper toevoegen uit het voorgedefinieerd lijstje. Iemand ervaring met een QNAP en hoe ik wel bijvoorbeeld moviemeter als scraper kan toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:04
Gasten,

Ik heb kodibuntu draaien. Mijn scherm gaat na 10 minuten telkens uit. Ik vind nergens power options om dit aan te passen. Iemand enig idee hoe ik dit kan aanpassen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-09 12:11

Mikayu

.srt

(jarig!)
Yarisken schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 13:30:
Gasten,

Ik heb kodibuntu draaien. Mijn scherm gaat na 10 minuten telkens uit. Ik vind nergens power options om dit aan te passen. Iemand enig idee hoe ik dit kan aanpassen ?
Zet screensaver uit bij settings - appearance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
Mikayu schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 14:01:
[...]

Zet screensaver uit bij settings - appearance
Tis echt een gestripte versie. Heb gevonden hoe het moet.

http://smobilesoft.com/?p=172

Let op, lxsession-default-apps moet je nog installeren via de manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03:33
BartOtten schreef op woensdag 24 december 2014 @ 02:52:
Ik heb een handleiding online gezet hoe je SuperRepo kunt updaten van XBMC naar Kodi: https://superrepo.org/upgrade-superrepo-kodi-helix/
Thx, heb je handleiding gebruikt.
Draai nu Helix ipv Gotham.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
Mijn config is eindelijk klaar. Nog even een waarschuwing voor wie kodibuntu gebruikt.
Ik had eerst als torrent client deluge geinstalleerd. Mijn connectie was echt brak bij het downloaden. Ik ging van 500 kb/s naar 40 kb/s etc... . Nu gebruik ik transmission en ik haal 12 - 13 MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

(jarig!)
Hoe hebben jullie de settings voor contrast en brightness enzo?
Ik zie dat zwart in films altijd minder zwart is dan bijvoorbeeld de interface of zwarte balken waar geen video zit

Ik kijk met een beamer dus dat zou beter kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01:25
Heb je misschien per ongeluk bij video settings "use limited colour range" aangevinkt?

Ik zie net dat de youtube addon bij mij is geupdate naar youtube beta en ik moet zeggen de nieuwe look bevalt mij wel. Ook het aanmelden van je account via youtube.com/activate vind ik wel gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

(jarig!)
Check, die stond al uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Zawaponga schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 23:52:
Heb je misschien per ongeluk bij video settings "use limited colour range" aangevinkt?

Ik zie net dat de youtube addon bij mij is geupdate naar youtube beta en ik moet zeggen de nieuwe look bevalt mij wel. Ook het aanmelden van je account via youtube.com/activate vind ik wel gaaf.
Met die instelling, dan ga je toch aan de gang met Full RGB of Limited RGB? Hoe werkt dat nu precies, en hoe kun je achterhalen of je TV scherm limited of full is. Wie kan dit in 'jip en janneke' uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri_V
  • Laatst online: 30-09 15:39
Yarisken schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 14:28:
[...]

Tis echt een gestripte versie. Heb gevonden hoe het moet.

http://smobilesoft.com/?p=172

Let op, lxsession-default-apps moet je nog installeren via de manager.
Bij mij blijft Default applications for LXSessions hangen op The database is updating, please wait. Ook wanneer ik het programma via de terminal probeer te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:38

Wokschotel

Op 6 wielen

KillerAce_NL schreef op woensdag 24 december 2014 @ 17:57:

Positieve ervaringen:

Heb je de issues al gereport bij het XB^^^KODI-team? Dit zijn gewoon bugs die opgelost moeten worden.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

(jarig!)
Sa1 schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 09:32:
[...]

Met die instelling, dan ga je toch aan de gang met Full RGB of Limited RGB? Hoe werkt dat nu precies, en hoe kun je achterhalen of je TV scherm limited of full is. Wie kan dit in 'jip en janneke' uitleggen?
Dat staat al jip en janneke in de wiki :+

Gebruik je een gewone tv dan zet je dat aan en gebruik je een computer monitor/projector laat je dat uit

http://kodi.wiki/view/Settings/System

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik heb al jaren een MCE afstandbediening van Microsoft in gebruik voor Kodi. Echter begint deze slecht te worden.

Ik ben op zoek naar een alternatief. Allerliefst natuurlijk geen IR meer maar gewoon draadloos RF. Hebben jullie hier nog tips over of verwijzingen naar een model die goed werkt met Kodi?

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Mikayu schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 14:55:
[...]

Dat staat al jip en janneke in de wiki :+

Gebruik je een gewone tv dan zet je dat aan en gebruik je een computer monitor/projector laat je dat uit

http://kodi.wiki/view/Settings/System
dat is het punt dus, als ik hem aanzet, dan wordt het scherm een stuk lichter. Weet alleen niet of dat de bedoeling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Misschien kijk ik niet goed, maar waar slaat de fanart downloader de fanart op? Ja, er zijn wel 1 of 2 nieuwe mappen per filmmap gemaakt, die extrafanart en extrathumbs heten, maar daar staan zover ik begrijp toch niet al de 16672 .jpg-bestanden in die zouden zijn gedownload. Het waren er zoveel dat Windows over zijn toeren raakte omdat de schijf vol was. Even schijfopruiming gedraaid en dat was weer gefixt, maar goed. In de 2 mappen staan bestanden met de volgende namen thumb1, thumb2, thumb 3, thumb 4, cijfernamen zoals 1235235, 124848, 484645 en gehashte, cq willekeurige namen als ht9po4thohog, hgoirewthoin84ut, en ngho3ih4gogein. Geen movie.jpg, folder.jpg, discart.jpg enz te bekennen terwijl de add-on wel vermeldde dit te hebben gedownload.

Toevoeging:
Op mijn andere client zie ik de art verschijnen, dus er is wel degelijk iets gedownload en opgeslagen: mijn film staat momenteel op pauze en ik zie nu rechtsonderin een mooi filmlogo (Eminence skin). Ik heb trouwens voor local gekozen, maar niet centralized.

Toevoeging 2: ik heb ondertussen op m'n laptop een map met ettelijke hoeveelheden thumnails gevonden in C:\Users\...\AppData\Roaming\XBMC\userdata\Thumbnails. Wederom bestanden met cijfers als naam: 5745325, 7502385, enz. Ik had eigenlijk verwacht dat de fanart op mijn NAS zou staan en niet op 1 van de clients. Ik heb namelijk aangenomen dat centralized 1 map zou betekenen op een door mij gespecificeerde plaat en dat local zou betekenen per film in de filmmap. Ik heb die art ook liever op mijn NAS staan ipv op de laptop.

[ Voor 34% gewijzigd door Jorgen op 27-12-2014 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:09

MavhRik

Marcel

Sa1 schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 17:23:
[...]
dat is het punt dus, als ik hem aanzet, dan wordt het scherm een stuk lichter. Weet alleen niet of dat de bedoeling is.
Dat heb ik dus ook, ziet er niet uit, laat hem lekker uit staan!

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:37
Het klinkt misschien heel stom, dat is het ook, maar ik heb een ATV 3 en een gejailbreakte iPad. Nu kan ik met airplay mirroring dus Kodi op het scherm krijgen, maar ik kom op een gegeven moment niet verder. Ik selecteer bij instellingen dat Kodi op de ATV (screen 2) op volledig scherm moet komen, dat gebeurd ook, maar dan krijg ik op m'n iPad een schermpje met uitleg over het slepen met je vingers voor navigatie. Daar blijf ik vast zitten. Als ik tik blijft wordt de beeldinstelling niet opgeslagen en gaat hij weer naar klein scherm. Weet iemand hoe dit werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Zojuist verscheen op m'n raspberry met RC3 de OpenElec 5.0 update. Is dit dan de definitieve versie?

*edit: ja dus :-) http://openelec.tv/news/2...153-openelec-5-0-released

[ Voor 30% gewijzigd door Dennisdn op 28-12-2014 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
Joeri_V schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 10:04:
[...]

Bij mij blijft Default applications for LXSessions hangen op The database is updating, please wait. Ook wanneer ik het programma via de terminal probeer te starten.
Klopt, had ik ook .... . Kreeg het niet opgelost. Heb dan xscreensaver geinstalleerd en nu is dit opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
Ik was wat aan het lezen over pulseaudio en ALSA. Zijn er mensen die bv specifiek enkel openelec gebruiken omwille van de problemen en beperkingen die je hebt met pulseaudio ? Ik gebruik nu kodibuntu en dan vooral om ook popcorn time af te spelen en torrents te downloaden op 1 toestel.
Ik heb ook een soundbar van philips gekocht met 5.1 DTS en Dolby. Ga ik best voor een totaalervaring naar openelec ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Mijn ervaringen met de update van Openelec 4.3 > 5.0 op mijn Asrock ION330, met alle media files via NFS op een Synology NAS:
- via de ingebouwde backup-functie heb ik een backup gemaakt van de openelec configuratie
- de update gedownload en via de manual update procedure de 4 bestanden in de /update folder neergezet
- update an sich gaat prima
- bij het opnieuw opstarten krijg je een korte wizard

Helaas bleek dat de advanced settings.xml en sources.xml niet worden meegenomen in de update. Die beide bestanden heb ik dus uit de backup gehaald en er neer gezet. Na opnieuw opstarten wordt de database gemigreerd (MyVideos 78 > 90, MyMusic 46>48). Dat kan wel even duren...

Het afspelen van muziek en series waren er geen problemen, Het afspelen van films lukte daarentegen niet , allerlei foutmeldingen in de log dat bestanden niet afgespeeld konden worden. Alleen met het verwijderen van de source, het opschonen van de bibliotheek en het weer naar de bibliotheek scannen van de films kreeg ik het weer werkend. Dan ben je dus wel je watched-state kwijt.

Al met al zou ik nog even wachten met updaten totdat er een nieuwere versie beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Je zou een trakt.tv account aan kunnen maken en de trakt.tv addon kunnen installeren, dan behoud je de watched status.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:27
FREAKJAM schreef op maandag 29 december 2014 @ 12:21:
Je zou een trakt.tv account aan kunnen maken en de trakt.tv addon kunnen installeren, dan behoud je de watched status.
De beetje paranoïde tweakert gebruikt geen trakt :+

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Ik heb hier nog steeds xbmc (gotham) op de htpc draaien. Maar tijdens de feestdagen/vakantie heb ik nog geen zin gehad om overte stappen naar kodi install.

Zeker omdat ik dan volgens mij ook weer alles moet gaan instellen van beeld settings, video paden etc etc.
En zul je altijd zien, gaat het weer fout :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:28
Paulus07 schreef op maandag 29 december 2014 @ 15:55:
Ik heb hier nog steeds xbmc (gotham) op de htpc draaien. Maar tijdens de feestdagen/vakantie heb ik nog geen zin gehad om overte stappen naar kodi install.

Zeker omdat ik dan volgens mij ook weer alles moet gaan instellen van beeld settings, video paden etc etc.
En zul je altijd zien, gaat het weer fout :P
Je settings worden gemigreerd. De enige fout die ik heb tijdens de RC3 periode is dat mijn remote het niet meer deed. Ben toen ook weer terug gegaan naar XBMC en sinds dien niet meer durven te upgraden..

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Pfffft, dat was weer een nuttig bestede kerstvakantie dag. Backup gedraaid, OpenELEC 5 geinstalleerd, soft reset gedaan - oeps, dat was toch meer weg dan de bedoeling was. Maar geen probleem, daarom heb je een backup. Restore... oeps die is van een oude OpenELEC, dat werkt niet.
*zucht*
fijn...

Op zich is het enige waar ik me aan erger het instellen van Audo (voorheen de SAB suite), maar dat kost me dan ook wel weer meteen een hele hoop tijd.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Fairy schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 15:15:
Ik heb al jaren een MCE afstandbediening van Microsoft in gebruik voor Kodi. Echter begint deze slecht te worden.

Ik ben op zoek naar een alternatief. Allerliefst natuurlijk geen IR meer maar gewoon draadloos RF. Hebben jullie hier nog tips over of verwijzingen naar een model die goed werkt met Kodi?

Alvast dank!
Heeft iemand hier misschien een antwoord op?

Ik gebruik overigens Windows als onderliggend OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Fairy schreef op maandag 29 december 2014 @ 16:05:
[...]

Heeft iemand hier misschien een antwoord op?

Ik gebruik overigens Windows als onderliggend OS.
Ik zou zelf voor een Harmony ultimate gaan (of de smart control)
Met de harmony hub kun je dan op basis van RF bedienen waarna de hub het via IR door zet.

De smart control doet het zelfde denk maar dan een remote zonder touchscreen.

/edit:
En is in de aanbieding http://www.logitech.com/n...ony-smart-control?crid=60

[ Voor 10% gewijzigd door schumi2004 op 29-12-2014 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

schumi2004 schreef op maandag 29 december 2014 @ 16:11:
[...]

Ik zou zelf voor een Harmony ultimate gaan (of de smart control)
Met de harmony hub kun je dan op basis van RF bedienen waarna de hub het via IR door zet.

De smart control doet het zelfde denk maar dan een remote zonder touchscreen.

/edit:
En is in de aanbieding http://www.logitech.com/n...ony-smart-control?crid=60
Ik heb ooit 2 verschillende harmony dingen gehad, de One en nog een, dat ding heb ik destijds bijna mijn installatie mee opgeblazen. Zodra je op volume+ druk en daarna direct op volume- omdat het te hard gaat, gaat ie nonstop de installatie harder zetten.

Ik ben dus een beetje huiverig voor Logitech spul geworden ;-)

Edit: O via de smartphone, nee dat zoek ik niet. Ik wil gewoon een normale AB. Bedienen via een appje kan ik al en dat vind ik verschrikkelijk :P

[ Voor 8% gewijzigd door Fairy op 29-12-2014 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Acolyte57 schreef op maandag 29 december 2014 @ 16:02:
Pfffft, dat was weer een nuttig bestede kerstvakantie dag. Backup gedraaid, OpenELEC 5 geinstalleerd, soft reset gedaan - oeps, dat was toch meer weg dan de bedoeling was. Maar geen probleem, daarom heb je een backup. Restore... oeps die is van een oude OpenELEC, dat werkt niet.
*zucht*
fijn...

Op zich is het enige waar ik me aan erger het instellen van Audo (voorheen de SAB suite), maar dat kost me dan ook wel weer meteen een hele hoop tijd.
Hier wel een backup gemaakt, alleen die doet niks. Hij reboot voor een restore, lijkt ook een retore te doen, maar eenmaal opgestart niks teruggezet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 06:16
Wokschotel schreef op maandag 29 december 2014 @ 12:16:
Mijn ervaringen met de update van Openelec 4.3 > 5.0 op mijn Asrock ION330, met alle media files via NFS op een Synology NAS:
- via de ingebouwde backup-functie heb ik een backup gemaakt van de openelec configuratie
- de update gedownload en via de manual update procedure de 4 bestanden in de /update folder neergezet
- update an sich gaat prima
- bij het opnieuw opstarten krijg je een korte wizard

Helaas bleek dat de advanced settings.xml en sources.xml niet worden meegenomen in de update. Die beide bestanden heb ik dus uit de backup gehaald en er neer gezet. Na opnieuw opstarten wordt de database gemigreerd (MyVideos 78 > 90, MyMusic 46>48). Dat kan wel even duren...

Het afspelen van muziek en series waren er geen problemen, Het afspelen van films lukte daarentegen niet , allerlei foutmeldingen in de log dat bestanden niet afgespeeld konden worden. Alleen met het verwijderen van de source, het opschonen van de bibliotheek en het weer naar de bibliotheek scannen van de films kreeg ik het weer werkend. Dan ben je dus wel je watched-state kwijt.

Al met al zou ik nog even wachten met updaten totdat er een nieuwere versie beschikbaar is.
Je zou hier ff naar kunnen kijken (zelf niet gedaan btw)

https://code.google.com/p...i/ServiceWatchedListHowTo

(ben ook zelf opzoek naar een manier om de update van 3 xbmc clients met sql db te doen...)

Computer nr 486 denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Fairy schreef op maandag 29 december 2014 @ 16:23:
[...]

Ik heb ooit 2 verschillende harmony dingen gehad, de One en nog een, dat ding heb ik destijds bijna mijn installatie mee opgeblazen. Zodra je op volume+ druk en daarna direct op volume- omdat het te hard gaat, gaat ie nonstop de installatie harder zetten.

Edit: O via de smartphone, nee dat zoek ik niet. Ik wil gewoon een normale AB. Bedienen via een appje kan ik al en dat vind ik verschrikkelijk :P
Volgens mij is smartphone een optie en niet main remote.
Zitten niet voor niks bij beide een remote bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik ben weer teruggegaan naar 4.2.1. Bij sommige films speelt ie 10 minuten, dan stopt ie met een wazige foutmelding in de log. Die films deden het altijd wel in 4.2.1.

Foutmelding:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
15:48:25 T:139693056317184 WARNING: CRenderManager::WaitForBuffer - timeout waiting for buffer
15:48:32 T:139693064709888 WARNING: Previous line repeats 1 times.
15:48:32 T:139693064709888  NOTICE: Closing stream player 3
15:48:32 T:139693064709888  NOTICE: Opening stream: 2 source: 256
15:48:33 T:139693064709888  NOTICE: Closing stream player 3
15:48:33 T:139693064709888  NOTICE: Opening stream: 0 source: 1024
15:49:26 T:139693064709888   ERROR: Read - Error( -14, read call failed with "F" )
15:49:33 T:139693056317184   ERROR: Previous line repeats 2 times.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-10 15:46
Bedankt voor de Openelec info! Hier kriebelt het ook, maar ik wacht nog maar even naar aanleiding van de berichten en de upgrade ervaring naar 4.0 (waar alles pas lekker werkte onder 4.0.3).

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Wokschotel schreef op maandag 29 december 2014 @ 16:59:
Ik ben weer teruggegaan naar 4.2.1. Bij sommige films speelt ie 10 minuten, dan stopt ie met een wazige foutmelding in de log. Die films deden het altijd wel in 4.2.1.

Foutmelding:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
15:48:25 T:139693056317184 WARNING: CRenderManager::WaitForBuffer - timeout waiting for buffer
15:48:32 T:139693064709888 WARNING: Previous line repeats 1 times.
15:48:32 T:139693064709888  NOTICE: Closing stream player 3
15:48:32 T:139693064709888  NOTICE: Opening stream: 2 source: 256
15:48:33 T:139693064709888  NOTICE: Closing stream player 3
15:48:33 T:139693064709888  NOTICE: Opening stream: 0 source: 1024
15:49:26 T:139693064709888   ERROR: Read - Error( -14, read call failed with "F" )
15:49:33 T:139693056317184   ERROR: Previous line repeats 2 times.
Clean install gedaan?
Draai al Helix toen ie nog beta was voor OpenELEC en niks gen centje pijn aan.
Enige waar wat ik hinderlijk vind is de playback van ISO's, die lijkt somes wat stroperig te gaan.
Gelukkig niet zoveel van of het zijn spullen voor de kids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

schumi2004 schreef op maandag 29 december 2014 @ 17:27:
[...]
Clean install gedaan?
Draai al Helix toen ie nog beta was voor OpenELEC en niks gen centje pijn aan.
Enige waar wat ik hinderlijk vind is de playback van ISO's, die lijkt somes wat stroperig te gaan.
Gelukkig niet zoveel van of het zijn spullen voor de kids.
Nee, ik heb een update gedaan. Ik ga morgen een SSD schijfje halen en dan een volledige clean install doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Fairy schreef op maandag 29 december 2014 @ 16:23:

IMHO had je pech dat je een brakke remote hebt gekregen of zelf iets verkeerd hebt ingesteld. Als je eenmaal aan de Harmony bent dan wil je nooit meer iets anders :)

- Volume knoppen bedienen de TV of versterker.
- Heleboel andere knoppen MCE/XBMC.
- Als je het zat bent druk je 1 knop in en wordt alles uitgezet door de Harmony remote!

Heerlijk! :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
nero355 schreef op maandag 29 december 2014 @ 23:34:
[...]

IMHO had je pech dat je een brakke remote hebt gekregen of zelf iets verkeerd hebt ingesteld. Als je eenmaal aan de Harmony bent dan wil je nooit meer iets anders :)

- Als je het zat bent druk je 1 knop in en wordt alles uitgezet door de Harmony remote!

Ik zelf ben al een tijdje aan het verdiepen in de Harmony. Maar wat ik niet kan vinden is hetvolgende: ik maak gebruik van een Intel nuc met xbmc erop. Standaard Geen IR, dus opgelost met een Flirc... Usb stickje met IR... Daarin kan ik alles configureren wat ik wil alleen het aan en uitzetten van de Intel Nuc lukt me hier niet mee! Kan een Harmony dit wel denk je? Of geen ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlond
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-09 23:31
Als je receiver en je TV beide CEC ondersteunen (en je open elec draait) zou je ook nog de pulse eight CEC adapter kunnen overwegen: https://www.pulse-eight.c...usb-hdmi-cec-adapter.aspx

Deze heb ik tussen mijn HTPC en mijn receiver hangen. Door die adapter worden mijn HTPC, mijn receiver en mijn TV gelinkt en kan ik alledrie bedienen met alleen de afstandbediening van mijn TV.

Je kan dan daar ook mee instellen in KODI dat de TV en receiver aan moeten gaan als KODI wordt opgestart. Het werkt echt heel goed, ik heb nu in de woonkamer nog maar 1 afstandbediening nodig, heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
Heb ik ook overwegen ja. Tv ondersteunt dit wel, maar reciever niet...

En alleen pulse eight verkoopt die dingen toch? Heb een half jaar wel is rond gekeken maar toen moest je importeren enzo... Geen zin in destijds :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Op de harmony remotes doorgaand, ik heb de Harmony One al tijden in gebruik icm xbmc, maar de inputlag blijft toch steeds een probleem. Is dit met nieuwere modellen opgelost of blijft dit een probleem in de aansturing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
shoombak schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 10:24:
Op de harmony remotes doorgaand, ik heb de Harmony One al tijden in gebruik icm xbmc, maar de inputlag blijft toch steeds een probleem. Is dit met nieuwere modellen opgelost of blijft dit een probleem in de aansturing?
Er zijn wel truukjes maar daarvoor kun je beter in Harmony topic zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlond
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-09 23:31
wizzlewaxx schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 10:18:
Heb ik ook overwegen ja. Tv ondersteunt dit wel, maar reciever niet...

En alleen pulse eight verkoopt die dingen toch? Heb een half jaar wel is rond gekeken maar toen moest je importeren enzo... Geen zin in destijds :p
Klopt, kan alleen via pulse eight, zitten in de UK geloof ik. Volgens mij had ik hem binnen een week binnen. Moest wel betalen met creditcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

Even snel een vraag, mocht iemand toevallig hetzelfde probleem hebben gehad.

Ik heb sinds kort een RPi en heb daar gisteren OpenELEC 5 op gezet. Als ik nu via SMB een videobestand wil afspelen (zonder iets te scrapen, dus direct via de file browser) crasht Kodi en kom ik weer in het hoofdmenu. De RPi reboot niet, alleen Kodi. SSH is namelijk wel toegankelijk tijdens de reset. Ik kom in een boot loop terecht wanneer ik ze ga scrapen. Iemand die zo weet waar dit aan zou kunnen liggen?

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Anthirian schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 12:51:
Even snel een vraag, mocht iemand toevallig hetzelfde probleem hebben gehad.

Ik heb sinds kort een RPi en heb daar gisteren OpenELEC 5 op gezet. Als ik nu via SMB een videobestand wil afspelen (zonder iets te scrapen, dus direct via de file browser) crasht Kodi en kom ik weer in het hoofdmenu. De RPi reboot niet, alleen Kodi. SSH is namelijk wel toegankelijk tijdens de reset. Ik kom in een boot loop terecht wanneer ik ze ga scrapen. Iemand die zo weet waar dit aan zou kunnen liggen?
Hoeveel mA geeft je voeding? Heb je iets aan de usb-poorten aangesloten? Wat?
Als ik dit lees gok ik dat je voeding te licht is (maar ik kan mis zijn).

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

nero355 schreef op maandag 29 december 2014 @ 23:34:
[...]

Heb 't op verschillende remotes geprobeerd. Ook bij een kennis van mij die het in gebruik heeft. Tik je een paar keer achter elkaar op VOL+ en houd je daarna VOL- ingedrukt, dan blijft hij VOL+ constant uitsturen. Das best wel funest kan ik je zeggen ;)

Heb dit meegemaakt met zowel Denon als Yamaha receivers en ook bij de TV's gebeurde het, dus het is niet merkgebonden.

Voor mij nooit mee Logitech remote spul, want het is echt een mega design flaw.
Pagina: 1 ... 132 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]