Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Ik zal morgen nog wel even proberen, maar ik denk gezien de ouderdom van de TV, dat hij gewoon niet met de tv overweg kan. Als ik bijvoorbeeld de knoppen voor omhoog en omlaag voor de kanalen doe, dan schakelt hij naar het digitale gecdeelte van de TV en krijg ik een zwart beeld (omdat de Coax niet in de TV zit)Borromini schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 22:56:
Ik heb een KDL-52NX800. Die is van 2010 ergens.
Er zijn bepaalde knoppen (rond de cirkel met pijlknoppen) die de TV niet doorgeeft aan XBMC. En dus de cijfertoetsen die alleen maar cijfertoetsen zijn, maar bij bv. een Harmony ook letters doen.
Die knoppen kan ik waarschijnlijk niet toewijzen. Maar misschien kom ik morgen nog op een idee
Overigens heb ik altijd al het probleem gehad dat mijn videobestand namen niet herkent niet worden in de lvideo library, vandaar dat ik altijd via files werk,
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Of een andere vage folder structuur.
Kijk eens naar de wiki daar staat precies omschreven hoe het moet werken.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Op mijn Ubuntu bak die als server dient geen problemen, op mijn Raspberry Pi B met OpenElec ook qua update geen enkel probleem.
Bibliotheek bij beide gewoon nog intact.
Ik vermoed dat dit op de Pi echter wel net wat soepeler loopt nu deze op Kodi draait.
Onlangs was ik bij de mediamarkt en tot mijn verbazing kon ik daar een XBMC apparaat kopen. Voor mij was het een verrassing, maar goed zoals jullie merken loop ik wat achter op dit topic..
Het was iets van 100,- euro, maar die medewerker vertelde mij dat het eerste generatie was. En wellicht was het beter om voor de tweede generatie te gaan.
Ik wil zo'n XBMC inzetten als een schotel om hiermee de buitenlandse zenders vanaf het internet te gaan kijken/streamen via je TV.
Zou iemand mij willen adviseren welke XBMC ik het beste kan aanschaffen? Gebruikt iemand dit apparaat reeds als een schotel? Is dit uberhaupt wel mogelijk?
Alvast bedankt!
XBMC is geen merk, maar een stukje software.lawkexarib schreef op donderdag 04 december 2014 @ 00:26:
Hallo allemaal,
Onlangs was ik bij de mediamarkt en tot mijn verbazing kon ik daar een XBMC apparaat kopen. Voor mij was het een verrassing, maar goed zoals jullie merken loop ik wat achter op dit topic..
Het was iets van 100,- euro, maar die medewerker vertelde mij dat het eerste generatie was. En wellicht was het beter om voor de tweede generatie te gaan.
Ik wil zo'n XBMC inzetten als een schotel om hiermee de buitenlandse zenders vanaf het internet te gaan kijken/streamen via je TV.
Zou iemand mij willen adviseren welke XBMC ik het beste kan aanschaffen? Gebruikt iemand dit apparaat reeds als een schotel? Is dit uberhaupt wel mogelijk?
Alvast bedankt!
Als je het topic doorneemt, zie je dat het op allerlei hardware kan werken, maar of het goed functioneert, is persoonlijk.
Ik vind de Rpi te traag, maar ken genoeg mensen die het fantastisch vinden.
Momenteel draai ik het op een HTPC & Androidbox, en de kinderen op de eigen pc/laptop/ipad.
Zoek eerst op WAT je precies wilt, en test het op een pc installatie, vervolgens kan je het doorvoeren naar een standalone player, ook hierover is genoeg info te vinden
Sinds kort heb ik een intel NUC (met Core i3) en daarop XBMCbuntu geinstalleerd, omdat ik ook Steam streaming functie wil gebruiken. De installatie ging vlot en XBMC loopt als een trein, niks op aan te merken.
Nu heb ik een Synology NAS (DS214+) waarop mijn media staat.
Echter, XBMCbuntu vind wel de NAS, via DSM als NFS, maar de bestaanden/mappen kan ik niet inladen in XBMC. Geeft hij foutmelding dat het pad niet bestaat (ofzo), terwijl op mijn PC met XBMC op windows 7 alles vlekkeloos werkt/vind.
Nu heb ik een guide gevolgd welke stap voor stap het vinden/delen van mappen/bestanden op een Synology NAS in combinatie met ubuntu mogelijk maakt (NFS open zetten e.d.). Alleen de laatste stap moet ik een linux console oproepen ofzo iets en de gedeelde map mounten(?). Echter, ik kan enkel in XBMC komen dus kan nergens de laatste stap uitvoeren helaas (dus 4. Mounting Shared Folders via NFS van de guide, zie link).
Is iemand bekend met dit probleem, iemand die ook XBMCbuntu in combinatie heeft met een Synology NAS? Zie ik iets simpels over het hoofd???
Edit: De guide die ik volg: https://originwww.synolog...owledgebase/tutorials/566
[ Voor 6% gewijzigd door Dreanor op 04-12-2014 08:20 ]
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Ik draai OpenElec icm een Synology, en ook daarmee kun je geen shared folders toevoegen op de standaard manier. Ik heb het gelukkig iets simpeler kunnen oplossen.Dreanor schreef op donderdag 04 december 2014 @ 08:19:
...
Is iemand bekend met dit probleem, iemand die ook XBMCbuntu in combinatie heeft met een Synology NAS? Zie ik iets simpels over het hoofd???
Edit: De guide die ik volg: https://originwww.synolog...owledgebase/tutorials/566
1. Samba inschakelen op de Syno
2. Syno een vast IP-adres geven
3. In XBMC het pad naar de gewenste map handmatig invoeren, inclusief username + wachtwoord
Dat laatste ziet er dan zo uit: smb://username:wachtwoord@IPadres/share/pad
http://kodi.wiki/view/NFS#Synology
Die lijkt eerder zo goed als weg te zijn.. ff kijken of ik hem ergens kan download of anders even XBMC op een andere machine installeren.TRaSH schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 19:06:
je keyboard.xml zal wel overschreven zijn
XBMC is de software. Over welke hardware jij het hebt, wordt niet echt duidelijk uit jouw bericht.lawkexarib schreef op donderdag 04 december 2014 @ 00:26:
Hallo allemaal,
Alvast bedankt!
Ik heb even gezocht op "Mediamarkt XBMC" en het lijkt om The Little Black Box te gaan?
Daar zijn inderdaad twee versies van. De verschillen kun je gewoon bekijken via de Pricewatch: hier
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar er is een apart topic over hier op Tweakers. Daar staat al een hoop informatie en kunnen ze je vast verder helpen met dit specifieke product.
nfs werkt inderdaad een heel stuk makkelijker!Amelandbor schreef op donderdag 04 december 2014 @ 08:42:
Je kan beter even de guide van de wiki van xbmc/kodi volgen.
http://kodi.wiki/view/NFS#Synology
maar met openelec en ubuntu kreeg ik ook gewoon smb shares werkend..
http://www.tvaddons.ag/phoenix-live-streams/
Ik heb een Panasonic G20-plasma aangesloten via HDMI op mijn AMD-apu. Op de tv kan ik voor zover ik kan zien, geen instellingen veranderen over de kleurdiepte. Ik draai Windows 8.1 In XBMC/Kodi kan ik 'gelimiteerde range 16-235' aan- en uitzetten. In de AMD Catalyst-driviers kan ik kiezen voor 'RGB Volledig', 'RGB Gelimiteerd 16-235' en YcBcR 444 en 422. Op Internet kom ik alle mogelijke combinaties tegen die volgens verschillende adviezen allemaal de enige optie zouden zijn.
Ik merk de volgende positieve/negatieve punten op bij verschillende combinaties:
- in volledige range (zowel in de catalyst-driver als in kodi) zijn de zwarte balken (boven en onder filmbeeld) echt zwart, zoals het moet. Maar tegelijk zijn veel scènes met schaduwen ook helemaal zwart, wat niet de bedoeling is. In het Kodi-testbeeld is bijvoorbeeld het onderscheid niet meer te zien tussen de zwarte vierkanten en de 'oplichtende' grijze cirkels daarin.
- in een gelimiteerde range (driver en/of kodi), zijn de zwarte balken hartstikke grijs (lelijk), maar kan ik wel veel meer onderscheiden in schaduw-scènes. Tegelijk merk ik ook op dat sommige heldere foto's die ik kijk (felblauwe luchten bijvoorbeeld) bijna wit worden - zowel onder Windows als onder Kodi.
Hoe hebben jullie dit ingesteld? Wat is de 'aan te raden' methode?
Of je er werkelijk wat mee opschiet laat ik in het midden maar interessant om te lezen is het sowieso;Het Leoh-Paard schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 11:52:
[knip]
Hoe hebben jullie dit ingesteld? Wat is de 'aan te raden' methode?
https://pcmonitors.info/a...r-on-nvidia-and-amd-gpus/
Overigens hebben de diverse HDMI beeldinstellingen op mijn Samsung Plasma TV wel degelijk effect op het weer te geven plaatje, zonder dat ik ingrijp bij de videokaart instellingen. Daarvoor hoef ik niet een of ander servicemenu in te duiken, deze instellingen zijn via het standaard TV menu beschikbaar, die HDMI instellingen heb je niet bij je Panasonic? Ik doel op zwart waardes e.d..
Testing, one, two ...
De landinstellingen etc staan wel allemaal op Nederlands.
Iemand enig idee?
Lijkt me een addon probleem, niet per se xbmc gerelateerd.B_FORCE schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 15:29:
Ik installeer net de nieuwe Openelec stable versie bij mijn moeder, maar om een of andere reden krijg ik allemaal Belgische radio stations ipv de Nederlandse.
De landinstellingen etc staan wel allemaal op Nederlands.
Iemand enig idee?
wat is hier beter aan dan bv Genesis?aval0ne schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 11:24:
Phoenix is aangekondigd als de opvolger van Mashup:
http://www.tvaddons.ag/phoenix-live-streams/
Ik heb een standaard Openelec, nieuwste versie, geen Beta, geïnstalleerd. Geen andere skin.
Uiteraard heb ik dit forum doorzocht en ook google gebruikt, maar ik kan hem niet vinden. Ik hoop dat ik er ongelovelijk overheen kijk.
nadeel is wel als je nas niet bereikbaar is om wat voor redenen dan leegt hij wel je DB.
de optie om het handmatig te doen kan in de settings > music > library vinden

Clean Library.
het kan zijn dat je de Settings level op expert moet zetten omdat te zien
Dank, de tip van de expert mode van de oplossing,TRaSH schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 13:27:
je kan het instellen dat het opschonen gebeurd als je hem opstart,
nadeel is wel als je nas niet bereikbaar is om wat voor redenen dan leegt hij wel je DB.
de optie om het handmatig te doen kan in de settings > music > library vinden
[afbeelding]
Clean Library.
het kan zijn dat je de Settings level op expert moet zetten omdat te zien
Is dat nog wel zo?TRaSH schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 13:27:
https://github.com/xbmc/xbmc/pull/3708
vroeger gebruikte ik de WOL add-on die checkte of de server online was maakte hem desnoods wakker en voerde daarna een clean/update uit.
sinds Gotham heb ik dat niet meer nodig aangezien die zelf mijn server wekt als hij slaapt.
dus het zou best kunnen dat hij niet meer zomaar je DB wiped als je server niet online is.
handmatig de database reinigen of automatisch bij het opsarten
Die gaan na opstarten, na evt een vooraf ingestelde wachttijd de folders nalopen.
- Als ik een DVD (VOB) afspeel op RaspBMC op de RPI, dan loopt het beeld schokkerig, iemand een idee waar ik dit moet zoeken? Of is het iets met codecs?
[ Voor 6% gewijzigd door AW_Bos op 08-12-2014 16:44 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
1: ik durf het niet aan. 20.000 stuks indexen gaat wel even duren. En ik verwacht dat het na het indexen niet lekker meer loopt.AW_Bos schreef op maandag 08 december 2014 @ 16:42:
- Ik heb een flinke verzameling aan FLAC-muziek op mijn NAS-staan, ruim 20.000 nummers. Is het verstandig om deze door RaspBMC ook te indexeren, of wordt dat teveel voor mijn Raspberry PI?
- Als ik een DVD (VOB) afspeel op RaspBMC op de RPI, dan loopt het beeld schokkerig, iemand een idee waar ik dit moet zoeken? Of is het iets met codecs?
2: heb je de codec gekocht om dvd meeaf te spelen? Zo niet, ffe doen.
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Het indexeren kan in eerste instantie wel even duren, maar als't eenmal is geindexeerd is het geen probleem.AW_Bos schreef op maandag 08 december 2014 @ 16:42:
- Ik heb een flinke verzameling aan FLAC-muziek op mijn NAS-staan, ruim 20.000 nummers. Is het verstandig om deze door RaspBMC ook te indexeren, of wordt dat teveel voor mijn Raspberry PI?
Ik zou, zoals gemeld, even rap wat codecs kopen.- Als ik een DVD (VOB) afspeel op RaspBMC op de RPI, dan loopt het beeld schokkerig, iemand een idee waar ik dit moet zoeken? Of is het iets met codecs?
http://www.raspberrypi.com/license-keys/
(Let op, het lijkt alsof er 4 verschillende licenties staan, maar het zijn er maar twee, een mpeg en een VC-1)
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ik vind het echter bij beide erg lang duren voordat XBMC is afgesloten.
Is daar iets aan te doen(misschien geforceerd) zoals je dat ook met met windows(Shutdown-00) kan doen?
Of vraag ik iets heel raars

dus minimale add-ons ?
meestal zijn het een paar add-ons die het afsluiten vertragen.
als je het gaat forceren dan heb je kans dat je misschien je DB gaat beschadigen.
Zoveel addons gebruik ik niet, eigenlijk alleen maar video addons...
Verwijderd
Ik krijg airplay niet werkend op xbmc 13.2 openelec. Ik heb xbmc op een raspberry pi b+ staan.
Ik krijg wel geluid maar geen beeld gestreamd naar de tv.
Heb al drie schone installaties gedaan. Ook raspbmc geprobeerd maar geen succes.
Ik gebruik een ipad met de nieuwste ios versie. Ook met de ipad van iemand anders werkt het niet.
Wie o wie heeft de oplossing voor me ?
Kodi 14 is bijna klaar, en daarin zou het weer moeten werken.
Alles werkt op zich goed behalve TV Tunes. Tunes starten wel op maar na 2 a 3 seconden is het weer over.
MP3 staan gewoon bij de serie folder.(alles staat op een centrale server)
Als ik mijn andere HTPC opstart (ook 13.2) dan doen de Tunes het daar wel goed op.
Iemand een idee waar ik moet kijken?
Draai je even in portable mode,Frixel schreef op maandag 08 december 2014 @ 19:13:
Geen idee of het ook met een schone install is. Wil het eigenlijk niet uit proberen want dan kan ik weer alles opnieuw gaan instellen.![]()
Zoveel addons gebruik ik niet, eigenlijk alleen maar video addons...
Maar heb het vermoeden dat 1 van je video add-on de problemen geeft
Hoe bedoel je dat met "draai even in portable mode" ?TRaSH schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 14:10:
[...]
Draai je even in portable mode,
Maar heb het vermoeden dat 1 van je video add-on de problemen geeft

Verwijderd
Hier te vinden..Frixel schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 15:16:
[...]
Hoe bedoel je dat met "draai even in portable mode" ?
http://kodi.wiki/view/Windows_FAQ
https://www.dropbox.com/s...gos_Ziggo_TVPlus.zip?dl=0
Vanuit zowel TVHeadend als XBMC worden alle zenders keurig opgepakt. Zo heb je ook via de webinterface en de TvhClient voor de ipad keurig de logo's.
Hoop dat jullie er wat aan hebben.
Overigens zijn ze alleen getest voor het Standaard en TVPlus pakket, overige pakketten heb ik niet.
Bedankt voor de mededelingMikayu schreef op woensdag 10 december 2014 @ 16:52:
Ik draai nu rc2 en het lukt niet meer om een youtube video te sturen via Yatse remote.
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Haha
Dus verder heeft niemand er last van? Dan weet ik niet of het aan Yatse ligt of aan de laatste Kodi.. De laatste 13.2 deed dat wel zonder settings aan te passen behalve de remote control.
Ik heb alleen een beamer dus is het zonde om hem voor 10 minuten aan te zetten om te kijken wat het probleem is
Hmmmm, ik draai al een tijdje geen lokale mp3s meer in XBMC (alles via Spotify addon) maar ik weet nog dat mijn AppleTV1 op Crystalbuntu echt merkbaar trager werd, in het algemeen, door een grote library met een aantal duizenden mp3's erin. Ik heb daar op een bepaald moment ook maar besloten om die uit de library te gooien en die alleen voor series en films te gebruiken.Firesphere schreef op maandag 08 december 2014 @ 17:24:
Het indexeren kan in eerste instantie wel even duren, maar als't eenmal is geindexeerd is het geen probleem.
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Ik heb hem maar heel even gedraaid, maar airplay werkte in ieder geval al wel vanaf een iPhone6 met iOS8.1 (niet uitgebreid getest though)Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 21:09:
Werkt airplay al wel met die alpha versie van kodi?
Maar met Gotham 13.2 werkte het ook niet 100% vlekkeloos, dus wellicht ligt het aan mijn setting hier.
Hier functioneert AirPlay ook als je de optie voor IOS 8 aanzet in Kodi.sverzijl schreef op donderdag 11 december 2014 @ 07:20:
[...]
Ik heb hem maar heel even gedraaid, maar airplay werkte in ieder geval al wel vanaf een iPhone6 met iOS8.1 (niet uitgebreid getest though)
Mijn ervaring:
- Foto's werkt prima
- Filmpjes werken maar glitchen een beetje als het hele grote filmpjes zijn met bijv. de iPhone 6 camera geschoten in 120 FPS.
- Filmpjes die verticaal (portrait) zijn, worden over de breedte van het scherm geschaald, dus niet een filmpje van je vriendin verticaal schieten en op AirPlay laten zien, want gegarandeerd dat je dat 10 maanden lang te horen krijgt dat ze vind dat ze te dik wordt.
Maar ben blij dat het weer werkt. Gebruik het wel eens zoals bij de E3 een persco. via AirPlay afspelen op de Kodi/XBMC machine.
Hmm na 20x werkt het nog niet. Ook geen radio stream.Het Leoh-Paard schreef op donderdag 11 december 2014 @ 11:10:
Ik herken het beeld wel. Met Helix RC3 werkt het doorsturen van Youtube-filmpjes vanuit Yatse ook maar sporadisch. Meestal werkt het wel na een keer of twee-drie proberen.
Maar met Gotham 13.2 werkte het ook niet 100% vlekkeloos, dus wellicht ligt het aan mijn setting hier.
13.2 deed het wel 100% alleen soms duurde het een paar seconden voordat ik iets hoorde
Misschien kun je een debuglog posten? En wat meer informatie geven over jouw systeem.Mikayu schreef op donderdag 11 december 2014 @ 16:08:
Hmm na 20x werkt het nog niet. Ook geen radio stream.
13.2 deed het wel 100% alleen soms duurde het een paar seconden voordat ik iets hoorde
Draai je de Android versie van Yatse? Heb je de laatste versie? In de releasenotes zag ik dit staan:
Zelf draai ik nog XBMC 13.2, dus ik kan het helaas niet voor je testen...4.3.6 : Fix youtube crash with Android 5
Op mijn oude pc draait xbmc 13.2 op windows 7.
Op de nuc ben ik gaan experimenteren met openelec (4.97.2).
Ik krijg hier mijn Logitech Harmony ultimate niet helemaal lekker werkend.
Voor mijn oude htpc had ik de harmony ingesteld als mce keyboard,
Dit werkt niet op de nuc, heb deze nu als media center extender ingesteld en alle functies werken nu goed,
echter het scrollen door lijsten gaat niet vloeiend, en vind dit storend.
Is er iemand bekend met dit probleem, heb er nog niets over kunnen vinden.
Inter-key Delay?Olghur schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 09:47:
Ik wil mijn htpc in de huiskamer vervangen met een kleine intel nuc DN2820.
Op mijn oude pc draait xbmc 13.2 op windows 7.
Op de nuc ben ik gaan experimenteren met openelec (4.97.2).
Ik krijg hier mijn Logitech Harmony ultimate niet helemaal lekker werkend.
Voor mijn oude htpc had ik de harmony ingesteld als mce keyboard,
Dit werkt niet op de nuc, heb deze nu als media center extender ingesteld en alle functies werken nu goed,
echter het scrollen door lijsten gaat niet vloeiend, en vind dit storend.
Is er iemand bekend met dit probleem, heb er nog niets over kunnen vinden.
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Dat zou het wel eens kunnen zijn, ga het vanavond proberen.
Bedankt!
- Met genesis kun je automatisch de ondertiteling laten starten onder configureren en dan ondertiteling.
- Ook kan je onder algemeen een download folder instellen en onder tabblad afspelen host selection te veranderen in folder vervolgens kan je alles wat je kan streamen ook downloaden door met rechts op de source te klikken
- en met http://subtitlesapp.com/ kan je daar snel de juiste sub bij vinden. Vaak wel de extensie van je file aanpassen naar AVI
- de laatste verse van genesis is 3.2.2 deze kan ook krijgen dus zelf de lamda repo toe te voegen als hij nog up to dat is.
Eigenlijk zoek ik nog één functie en dat is makkelijker de snelste source selecteren en weten welke source snel is, is daar iets voor?
Zijn veel Tweakers bekend met deze functies wat ik heb vaak op gegoogled en weinig kunnen vinden terwijl het zo simpel is. Misschien zinvol om dit soort handigheidsheidjes in de openingspost te zetten. Meer handigheidjes zijn welkom
[ Voor 7% gewijzigd door piethoogland op 13-12-2014 22:26 ]
In ieder geval is de kwaliteit van een serie of film altijd beter dan een stream, omdat de bitrate van een stream zo laag mogelijk moet zijn i.v.m. bandwith. En ja ik heb bij een soortgelijke addon als een stream bekeken, dus ik weet hoe de kwaliteit is.
Voor de meeste Kodi gebruikers niet echt nieuws en dat je er in dit topic de laatste tijd weinig over kunt vinden komt mogelijk omdat hetgeen je bespreekt en uitlegt illegaal geworden is in Nederland sinds enkele maanden.piethoogland schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 22:20:
Ik heb een paar handige dingen gevonden die ik wilde delen
[knip]
Testing, one, two ...
Zoals al aangegeven valt Genesis onder de "niet te bespreken" addonspiethoogland schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 22:20:
Zijn veel Tweakers bekend met deze functies wat ik heb vaak op gegoogled en weinig kunnen vinden terwijl het zo simpel is. Misschien zinvol om dit soort handigheidsheidjes in de openingspost te zetten. Meer handigheidjes zijn welkom
Voor ondertitels kan je in Kodi gewoon de addon van 'onze' schumi2004 gebruiken, werkt perfect, zelfs zonder renaming.
Deze staat in de diensten / services repo van Kodi zelf.
Even instellen op NL, en good to go
Ouderwets downloaden mag ook niet meer ( net als streaming uit deze bronnen ) maar dat terzijdeZawaponga schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 22:30:
Is misschien een handigheidje, maar in mijn ogen hoort die addon niet in dit topic. Wat is er mis met ouderwets downloaden? Ik kan me echt niet voorstellen dat de kwaliteit van deze streams ook maar in de buurt komen van een fatsoenlijke mkv.
De streams die aangeboden worden zijn gewoon van goede kwaliteit ( 1.5 tot 4GB )
Voor de meeste gebruikers gewoon ruim voldoende, die enkele bitpicker die een 50GB MKV wil afspelen zal inderdaad slechte kwaliteit zien.
( imo moeten die lui gewoon netjes naar de Imax of HighDef theaters gaan, in plaats van downloaden )
Ok, bij nader inzien ging het mij ook om de legaliteit, maar dan meer op kodi betrokken. Hoe meer mensen die addons gebruiken en dan indirect kodi als download medium gebruiken, hoe groter de kans dat kodi er onder zal lijden.
[ Voor 28% gewijzigd door Zawaponga op 14-12-2014 11:45 ]
Addons die dit soort dingen kunnen, kunnen ze niet echt blokkeren, omdat ze van oorsprong een eenvoudig plugin systeem hebben.Borromini schreef op zondag 14 december 2014 @ 12:52:
De hele naamswijziging is vooral ingegeven door het feit dat de nieuwe naam juridisch beter te verdedigen valt. Dat was met 'XBMC' blijkbaar niet het geval. Add-ons met illegale inhoud konden zich zo linken aan XBMC zonder dat de stichting daar veel aan kon doen.
Iedereen kan makkelijk een addon in elkaar schroeven, en laten opstarten.
Door de mogelijkheid om een eigen repo te draaien, ben je in wezen onafhankelijk van Kodi/Xbmc daarin.
De naamswijziging heeft meer te maken met wederverkopers, die samen met een gratis stukje software een hoop geld verdienen ( zie de wildgroei van Rpi en androidplayers het laatste jaar )
Het zal de verkoop niet stoppen, maar de stichting achter Kodi kan desgewenst actie ondernemen.
De plugins hebben 'het systeem' dan ook niet kapot gemaakt, de verkopers doen dat.
Een Rpi met deluxe mega snelle installatie hardcore plusplusplus voor 120€ is gewoon woekerwinst op een budgetkastje + toebehoren wat amper 50€ hoeft te kosten, en wat al achterhaald is door modernere hardware, maar omdat "de community" nog geen kant en klaar oplossing aanbied, doet de shop dat ook niet.
TVboxos ( sossolutions ) levert geen MX-III omdat hij geen Kodi ondersteund ... want niet te rooten ( hun verklaring )
Maar wat ze er vergeten bij te vermelden is :
Developers / rombakkers zoals Finless en Wasser hebben een techniek waar hun logo niet makkelijk meer te verwijderen is, dus kan de shop geen software leveren met "eigen" ontwerp.
Daarom bestellen ze geen 40€ boxen om te leveren als revolutionaire verbetering.
Finless2.0 en Wasser 1.3 zijn gewoon geroot + voorzien de mogelijkheid om te kiezen tussen Kodi of Gotham.
Heeft ook te maken met zaken als xbmchub, die liften ook op de naamsbekendheid van xbmc mee. Volgens mij hebben ze nu hun naam in tvaddons verandert, sinds bekend is dat xbmc kodi gaat heten.FreshMaker schreef op zondag 14 december 2014 @ 13:28:
[...]
De naamswijziging heeft meer te maken met wederverkopers, die samen met een gratis stukje software een hoop geld verdienen ( zie de wildgroei van Rpi en androidplayers het laatste jaar )
Het zal de verkoop niet stoppen, maar de stichting achter Kodi kan desgewenst actie ondernemen.
Er zijn er vele, maar een paar "goede" TVaddons is er iig één van de weinige die gewoon goed in elkaar steekt, met goede en actieve ontwikkelaars
De facebook-pagina's die ik voorbij zag komen waren eerder van het kaliber weinig kennis en veel gezeur over anderen, en als je een keer kritisch was, of "slimmer" dan werd je geband.
De manier die ik beschrijf voor de ondertiteling laad snel de ondertitels zonder dat je zelf iets moet doen alleen een vinkje aanzetten, hierbij heb je ook geen externe programma's nodig. En dit is dus nog fijner als autosubs (waar ik altijd dankbaar gebruik van heb gemaakt.FreshMaker schreef op zondag 14 december 2014 @ 07:35:
[...]
Zoals al aangegeven valt Genesis onder de "niet te bespreken" addons![]()
Voor ondertitels kan je in Kodi gewoon de addon van 'onze' schumi2004 gebruiken, werkt perfect, zelfs zonder renaming.
Deze staat in de diensten / services repo van Kodi zelf.
Even instellen op NL, en good to go
* 35MB + systeemaanpassing ( windows UAC ) ?
Waarom zo 'groot'?
* geen automatische scanning,
Als ik 35 MB installeer, wil ik dat het een service is die me ongemak uit handen neemt ...
Niet een film downloaden, hernoemen, in een programma droppen ... ( duurt me te lang )
autosubmanier :
start film, vind ondertitel, laat zien .... ( 40KB, geintegreerd zonder omkijken )
guess what ... ik stap niet over
Niemand?mad-dog schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 01:30:
Ik heb hier een AM1 setup draaien(5150/4GB) met OpenELEC Helix. Systeem draait verder als een zonnetje, alleen krijg ik het niet voor elkaar om Xvid af te spelen. Bij het afspelen lijkt het wel alsof ik een MKV afspeel op een Pentium 3 machine. Het beeld schokt als een gek en het geluid hapert tegelijkertijd. Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?
Ik heb inmidels /storage/.xbmc/userdata/Thumbnails wegeggoid, maar dan blijft alles keurig leeg.
Weet iemand een manier om dat te resetten?
Gebruik overigens openelec 4.2.1
[ Voor 4% gewijzigd door Sa1 op 14-12-2014 20:04 ]
Dat andere programma subtitleapp is alleen handig wanneer je divx zou willen downloaden en er ondertitels bij zoekt. Voor de meeste dus niet van toepassing.
Heb je de logs bekeken? Audio instellingen goed? Welk os?
Ok os is openelec, heb ik overheen gelezen
[ Voor 13% gewijzigd door Zawaponga op 14-12-2014 23:44 ]
IK heb debugging aangezet, daar blijkt dat de CPU op meer dan 100% loopt te pompen, waar een MKV het met nog geen 25% doet. Audio instellingen reeds aangepast(passthrough uit en aan, upmixing aan en uit), maar dat mocht verder niet batenZawaponga schreef op zondag 14 december 2014 @ 21:53:
[...]
Heb je de logs bekeken? Audio instellingen goed? Welk os?
Ok os is openelec, heb ik overheen gelezen
Jouw beschreven manier kan dan wel fijner werken maar mag dus nietpiethoogland schreef op zondag 14 december 2014 @ 18:44:
[...]
De manier die ik beschrijf voor de ondertiteling laad snel de ondertitels zonder dat je zelf iets moet doen alleen een vinkje aanzetten, hierbij heb je ook geen externe programma's nodig. En dit is dus nog fijner als autosubs (waar ik altijd dankbaar gebruik van heb gemaakt.)
aha, Textures13.db verwijderen en het werktSa1 schreef op zondag 14 december 2014 @ 20:00:
Heb een beetje een uitdaging met m'n Thumbnails. Ik heb in XBMC een verwijzing naar de zender logo's, daar staan ze ook allemaal keurig (werkt namelijk op m'n slaapkamer keurig). Alleen om één of andere reden niet.
Ik heb inmidels /storage/.xbmc/userdata/Thumbnails wegeggoid, maar dan blijft alles keurig leeg.
Weet iemand een manier om dat te resetten?
Gebruik overigens openelec 4.2.1
https://github.com/MilhouseVH/texturecache.py
deze ziet wat er mist en wat er overbodig is.
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
- Alfabetische groepering van lijsten met een groot aantal folders. Het limiet hiervoor kan via de add-on instellingen worden geconfigureerd.
- Sommige folders en videos hebben º en/of ^ achter de titel. Deze geven aan of een item geografish restricties (º) en/of DRM bescherming heeft. In de add-on instellingen kan je aangeven in welke geografische zone je zit (gebaseerd op de taal van de kanalen). Als je dit gedaan hebt zullen alle items die niet voor jou beschikbaar zijn (ivm. geografische restricties) niet meer getoond worden. Zet je de instelling op None/Geen, dan schakelt de feature uit, zie je alles en krijg je dus enkel de indicatoren te zien.
- Onder de motorkap is het verwerken van folders (en parsen van de websites) op de schop gegaan. Zo is het nu mogelijk om meerdere bronnen te combineren tot een enkel kanaal (zoals de NPO.nl en de NPO mobile sites). Het zal niet echt opvallen, maar het maakt mijn leven een stuk prettiger.
Changelog v3.5.1 - 2014-12-17
Framework related
- Added: grouping of folders if the number of folder exceeds a certain value (configurable via the settings)
- Fixed: only include unique items when grouping
- Changed: Folder grouping labels
- Changed: Group folders for all lists
- Fixed: MainList grouping could not be disabled correctly
- Added: make it possible to disable the list grouping
- Added: Don't Group property on MediaItem
- Updated: Channels with customer ParseMainlist now use the MediaItem.dontGroup property
- Updated: Grouping of numbers and special chars
- Added: Setting to group alphabetically
- Added: indicators to show if an episode or program is Geographically restricted (º) and/or DRM Protected ( ^ ).
- Changed: move geo filtering to chn_class where it belongs
- Changed: renamed the geo locked stuff to make more sense
- Added: some explanatory text to the DRM/GEO setting
- Changed: GEO Locked items can now be filtered based on the user's current GEO Location
- Changed: the way XBMC Online TV parses data and generated files and folders
- Fixed: make it possible to match different ways (start, end, contains or exact)
- Changed: simple Parsers and Creators instead of complex.
- Added: Generic Preprocessors
- Added: Page-Parsing and -Creation
- Updated: Checks for auto-creators and -parsers
- Updated: Use keywords for parsers
- Updated: Completely use the dataParsers now
- Fixed: XBMC4Xbox updater would freeze XBMC4Xbox due to a bug in XBMC4Box
- Fixed: don't update if no channels have been deployed yet
- Fixed: Auto Updater did not work properly due to multiline messages
- Fixed: Youtube parsing if no Youtube add-on was present
- Fixed: some DNS Proxy related issues
- Fixed: Subtitle helper could not handle weird UTF-8 data (TV4Play)
- Added: DictionaryToStrings method to JsonHelper
- Added: HttpHeaders for a channel
- Changed: cache HTTPS responses too!
- Fixed: User-Agent was not set initially
- Fixed: Send statistics on channel opening
- Added: reset logfile if loglevel changed (makes debugging a lot easier)
- Fixed: Minor MainList stuff
- Fixed: more ParseMainList references
- Fixed: Single JSON results must me added to a list.
- Removed: Script reference from the addons.xml
- Fixed: missing setting label in settings_template.xml
- Fixed: make sure we play the correct stream before setting the subtitle
- Fixed: Settings not showing due to missing (but not used) settingsId (http://trac.xbmc.org/ticket/15326)
- Fixed: Logger Dual Log should use xbmc.log(..., 4)
- Updated: Make sure that Live Streams cannot be "marked as watched" by XBMC
- Added: comment line to settings.xml template
- Fixed: XBMCWrapper float vs. int issue (Fixes #530)
- Fixed: subtitle in generic chn_class
- Updated: Dutch and English languages
- Added: Translations for "More pages" and "Clips" (see #562).
- Updated: Swedish language
- Fixed: NPO Live streams broke due to API changes (Fixes #569)
- Regression: NPO channel fixes
- Fixed: NOS.nl channel (regression)
- Fixed: NPO.nl page size (use HTML instead of json) and simplify Json Matching
- Fixed: NPO.nl json urls
- Updated: NOS channel be conform the dataParsers
- Fixed: sometimes the NPO site shows an episode as unavailable while it is available
- Fixed: Selection by Date added back to the new NPO channel (Fixes #543)
- Added: NPO Days Folders
- Updated: Better paging in NPO channel
- Updated: Let's mix JSON and HTML for NPO.nl
- Updated: Don't group Live channels for NPO
- Removed: NPO.nl Live channel
- Fixed: Moved to NPO.nl for Uitzendinggemist (Fixes #543)
- Fixed: NPO Live thumbs
- Fixed: NPO requires referer to be passed on to their JSON Api (Fixes #538)
- Fixed: SVT Changed again (Fixes #580)
- Added: SVTPlay Sista chansen & Senaste program
- Fixed: SVTPlay.se live channels (Again fixes #578)
- Fixed: SVTPlay.se sometimes did not show all episodes (Fixes #579)
- Fixed: Senaste nyhetsprogram broke in SVTPlay
- Fixed: SVT Updated site layout and broke live channels (Fixes #578)
- Fixed: SVT changed their layout a bit (Fixes #573 and the live channels)
- Fixed: SVT changed their layout a bit (Fixes #573)
- Fixed: SVT Play Clips were not shown (Fixes #567)
- Fixed: SVT changed the site and broke XOT (Fixes #554)
- Fixed: SVTPlay - Piratöarna (and others), no video were found (Fixes #548)
- Updated: SVT alpha grouping
- Fixed: Date parsing in SVT Play channel (Fixes #535)
- Fixed: SVT changed their layout to be more touch friendly and XOT unfriendly (Fixes #533)
- Fixed: better TV4se premium detection
- Fixed: TV4Play updated their API and now use Json (Fixes #562)
- Fixed: Viasat4.no play url changed
- Fixed: MTG streams would not always play (Issue #558). Changelogs only.
- Fixed: MTG streams would not always play (Issue #558)
- Fixed: MTG channels could not open next pages (Fixes 556)
- Regression: MTG SWF location updated
- Fixed: UR Play updated their playback format (Fixes #551)
- Updated: UR Play SWF path
- Fixed: Kanal9/Kanal5 try better to deterime a video stream (Fixes #540)
- Fixed: Subtitle downloading for Swedish Kanal 5,9 and 11
- Added: RTL DRM indicator
- Fixed: Kijk.nl changed site layout (Fixes #564)
- Fixed: Radio 538 would not show any radio episodes
- Fixed: Radio 538 gemist
- Fixed: Live 3FM items now don't hide after playback
- Fixed: Some RTL shows do not have any descriptions, and that broke stuff.
- Fixed: L1 did not play back
- Removed: De Lama's channel`
- Fixed: AT5 video parsing
- Fixed: Kijk.nl keeps updating and breaks (Fixes #531)
- Fixed: Nickelodeon channels updated (Fixes #529)
- Fixed: Kijk.nl fixed Utopia (Fixes #523 again)
- Fixed: Dumpert
- Fixed: Extreme.com is moving to BrightCove
- Removed: 123video code (was already disabled)
- Fixed: Channel 9 sorting issues
- Added: Eredivisie Live DRM/GEO indicators
- Updated: Replaced Pathe channel with JSON variant
- Updated: Cleaned up the BBC iPlayer channel
- Added: DRM and GeoLock indicator to TV4Play.se
- Fixed: MTV.nl and MTV.de did not work correctly
- Fixed: Pathe updated their layout again (Fixes #577)
- Fixed: Pathe.nl update the layout (Fixes #576)
- Fixed: BBC iPlayer removed RSS Feeds (Fixes #574)
- Added: IsGeoLocked to Folders and Videos for BBC
- Regression: VRT channel media url's were not resolving correctly.
- Fixed: Radio NL and TV NL for new parsers system
- Fixed: Eén stream selection issue (Fixes #557)
- Fixed: Nickelodeon site changes (Fixes #555)
- Changed: ignore RadioNL stream data
Installatie
Informatie over de installatie mogelijkheden onder XBMC for Xbox en XBMC vind je op de installatie pagina.
Problemen en issues
Problemen hoor ik via de Issue List van de BitBucket pagina van XOT (https://bitbucket.org/basrieter/xbmc-online-tv/issues) graag voorzien van Logfile (zowel het script als de plugin hebben hun eigen logfile). Zeer geintereseerd ben ik in de resultaten van mensen met een MAC of met Linux, deze platforms zijn voor mij lastig te testen.
RTL & DRM
RTL gebruikt tegenwoordig voor de meer populaire programma's DRM (Digital Rights Management) beveiliging. Deze wordt niet ondersteund door XBMC. Probeer je deze wel af te spelen, al het resulteren in een zwart scherm met rare blokjes en constant uit de cache lopen van je stream. Ook hier weer: ik kan er niks aan doen, maar er is inmiddels wel een iRTL kanaal in XOT-Uzg.v3 waar een aantal afleveringen zonder DRM te bekijken is.
Download
De versie is te downloaden op mijn eigen site: http://www.rieter.net/content/xot/downloads/.
Dan nog mijn dank aan de eigenaar van hamans.com voor kosteloos aanbieden van hosting en een hoop bandbreedte en aan Jetbrains voor het verstrekken van een PyCharm Community Edition licentie.
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Zodra mijn mediaspeler binnen is, zal dit één van de add-ons zijn die ik als eerste ga proberen.
[ Voor 5% gewijzigd door Jorgen op 17-12-2014 20:11 ]
Your Friendly Neighborhood Moderator
Ik ben zelf geen KPN abonnee, dus ik ben afhankelijk van anderen om data aan te leveren. Als Plex inderdaad een plugin heeft die werkt, dan zou het erg handig zijn als iemand daar een Fiddler trace (met HTTPS decryption aan) van zou kunnen maken en mij die kunnen mailen? Dan kan ik van daar uit werken._Vincent_ schreef op woensdag 17 december 2014 @ 12:31:
Bas, heb je nog plannen om Interactieve TV van KPN in te bouwen binnen XBMC Online TV? Ik kwam een issue tegen dat al een tijdje on hold staat (#378)
Of weet iemand een andere mogelijkheid (zonder tuner) om ITV binnen XBMC/Kodi te kijken?
Klopt, houd er alleen rekening mee dat ik geen Belg ben en dus weinig naar die kanalen kijk en dus ook niet zie als ze kapot gaan. Voor 3.5.1 heb ik alle kanalen zelf nagelopen en eventueel gefixed (ja, dat was een berg werk). Maar alles wat er nu in zit, dat werkte gisterenavond nogBorromini schreef op woensdag 17 december 2014 @ 23:02:
Ik zie dat er ook Belgische kanalen worden ondersteund, top. Toch maar es uitproberen.
Ik ben zelf ook geen KPN abonnee, ik was op zoek naar een oplossing voor een setup bij mijn ouders. Zodra ik weer eens bij hen ben, zal ik kijken of ik de Interactieve TV via Plex aan de praat krijg. Ik heb tot nu toe nul ervaring met Plex... Mocht ik het werkend krijgen, dan probeer ik een Fiddler trace te maken en stuur je deze per e-mail toe!GroteBozewolf schreef op donderdag 18 december 2014 @ 00:21:
[...]
Ik ben zelf geen KPN abonnee, dus ik ben afhankelijk van anderen om data aan te leveren. Als Plex inderdaad een plugin heeft die werkt, dan zou het erg handig zijn als iemand daar een Fiddler trace (met HTTPS decryption aan) van zou kunnen maken en mij die kunnen mailen? Dan kan ik van daar uit werken.
Nogmaals bedankt voor deze prachtige add-on. Het is voor mij verreweg de meest gebruikte add-on binnen XBMC. Bedankt voor al het werk dat je er tot nu toe al in hebt gestoken!
Thanks again!GroteBozewolf schreef op woensdag 17 december 2014 @ 19:49:
*lang verhaal*
Ik ga hem weer proberen.
ps: moet het nu niet Kodi Online Tv worden?
Nou, daar over ben ik nog aan het denk (http://www.rieter.net/content/2014/08/01/kodi-online-tv/). Heb nog niet echt een idee.The Fatal schreef op donderdag 18 december 2014 @ 14:55:
[...]
Thanks again!
Ik ga hem weer proberen.
ps: moet het nu niet Kodi Online Tv worden?
De naam die je nu hebt, zal natuurlijk makkelijk(er) in de zoekresultaten naar boven komen. Iemand die zoekt op XBMC en Online TV of op XBMC en Uitzending Gemist zal sneller bij jou uitkomen. Als straks alles Kodi heet en alleen gebruikers van het eerste uur nog weten dat Kodi ooit XBMC was, dan wellicht weer niet. Dan wil je misschien juist wel weer Kodi Online TV o.i.d. heten.
Je kunt natuurlijk ook nog kiezen voor een naam die compleet losstaat van XBMC en/of Kodi. Daarvoor kan je de bestaande afkorting van jouw add-on gebruiken; bijv. eXtra Online Tv, zodat je niks/minder hoeft te wijzigen, maar ook een nieuwe naam. Ik noem maar wat geks: VIEW.
Over naamswijzigingen gesproken: voor wie nu al over gaat naar Kodi of dat straks gaat doen, wordt het aangeraden om je instellingen en library te backuppen.
Afkomstig van Kodi.tv:
A Few Warnings and Notices
This release marks the switch to the new name Kodi. When you install this release candidate, your library and add-ons will be moved to Kodi, making reverting back to 13.2 fairly difficult. As such, it is recommended that you back up your library as well as your settings before installing Kodi.
Also, as Kodi is an unsigned application on OSX, you may need to go through a slightly different process to start it the first time. After you have copied Kodi to the Applications folder, you will need to “right click” or “two finger click” Kodi from within the Applications folder and select “Open” and then accept the warning. You should only need to do this the first time you run Kodi.
Alles is te doen, maar toch een hoop werk voor een naam....dat weten ze bij Kodi nu ook!Jorgen schreef op donderdag 18 december 2014 @ 21:32:
Ik heb je post gelezen op je website en ik begrijp de mitsen en maren van zulk een grote naamswijziging die je op tig plaatsen moet doorvoeren. Misschien een domme vraag, maar kun je dat niet gewoon met een scriptje doen? (Of wellicht gewoon nog simpeler, zoals je in Notepad op alles vervangen kunt klikken?)
De naam die je nu hebt, zal natuurlijk makkelijk(er) in de zoekresultaten naar boven komen. Iemand die zoekt op XBMC en Online TV of op XBMC en Uitzending Gemist zal sneller bij jou uitkomen. Als straks alles Kodi heet en alleen gebruikers van het eerste uur nog weten dat Kodi ooit XBMC was, dan wellicht weer niet. Dan wil je misschien juist wel weer Kodi Online TV o.i.d. heten.
Je kunt natuurlijk ook nog kiezen voor een naam die compleet losstaat van XBMC en/of Kodi. Daarvoor kan je de bestaande afkorting van jouw add-on gebruiken; bijv. eXtra Online Tv, zodat je niks/minder hoeft te wijzigen, maar ook een nieuwe naam. Ik noem maar wat geks: VIEW.
[...]
Ik ben ook al aan het denken om het bij XOT te houden en iets anders voor de X te gaan bedenken. Suggesties zijn uiteraard altijd welkom.
De X was natuurlijk afgeleid van XBMC om deze nu voor een K te vervangen staat ook zo gek (KOT).GroteBozewolf schreef op donderdag 18 december 2014 @ 21:43:
[...]
Alles is te doen, maar toch een hoop werk voor een naam....dat weten ze bij Kodi nu ook!
Ik ben ook al aan het denken om het bij XOT te houden en iets anders voor de X te gaan bedenken. Suggesties zijn uiteraard altijd welkom.
Ik zou iets geheel anders nemen, of misschien gewoon OnlineTV ?
Neen, je hebt meen ik een browser nodig en dat is er niet voor OE, althans niet bruikbaar voor Netflix.manii schreef op donderdag 18 december 2014 @ 23:24:
Ik krijg audio drop outs met mijn netflix app op de tv, om te kijken waar het probleem ligt wil ik netflix installeren op openelec is dit ook mogelijk ?
Het is per definitie wijs een backup te maken, is met zo'n beetje alles zo wat je wilt gaan updaten lijkt me.Jorgen schreef op donderdag 18 december 2014 @ 21:32:
Ik heb je post gelezen op je website en ik begrijp de mitsen en maren van zulk een grote naamswijziging die je op tig plaatsen moet doorvoeren. Misschien een domme vraag, maar kun je dat niet gewoon met een scriptje doen? (Of wellicht gewoon nog simpeler, zoals je in Notepad op alles vervangen kunt klikken?)
Over naamswijzigingen gesproken: voor wie nu al over gaat naar Kodi of dat straks gaat doen, wordt het aangeraden om je instellingen en library te backuppen.
[...]
Bij OE deden ze dat wel mooi door gewoon een symlink te maken. Het advies van Kodi foundation is ook een clean install te doen en wat doe je dan als eerste, juistem een backup maken (tenminste, een beetje tweaker wel neem ik aan)
[ Voor 75% gewijzigd door schumi2004 op 18-12-2014 23:43 ]
Maar aangezien de waarschuwing er compleet uitgeschreven bij staat, kan het geen kwaad om de-niets-vermoedende-tweaker ook even te waarschuwen, niet waar?
Om eerlijk te zijn, vond ik XOT-Uzg.v3 niet erg lekker bekkenGroteBozewolf schreef op donderdag 18 december 2014 @ 19:41:
[...]
Nou, daar over ben ik nog aan het denk (http://www.rieter.net/content/2014/08/01/kodi-online-tv/). Heb nog niet echt een idee.
De overstap (qua naamgeving) naar XBMC Online TV was goed en een stuk duidelijker voor de eindgebruiker. Het lijkt mij dan ook goed om dit aan te passen naar Kodi Online TV.
XOT of KOT is het wat mij betreft niet...
Ik begrijp het probleem dat 'xot' op veel plaatsen terugkomt. 99% van de gebruikers kijkt niet in de addon-bestanden (.xml en .py), dus daar zou je het voorlopig kunnen laten staan. Misschien ooit eens aanpassen als je echt tijd over hebt.
Misschien wel een nieuwe icon ontwerpen. Nu staat daar ook nog XOT... Eventueel de hulp van de community inroepen om mee te denken of ontwerpen van een nieuw Kodi Online TV logo?
Just my two cents
Makkelijk te realiseren naamswijzigingen:GroteBozewolf schreef op donderdag 18 december 2014 @ 21:43:
[...]
Alles is te doen, maar toch een hoop werk voor een naam....dat weten ze bij Kodi nu ook!
XOT = X-tended Online TV
XOT = X-press Online TV
Sowieso veel dank voor het ontwikkelen van deze Add-On! XOT wordt veel gebruikt hier!
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ligt dit aan mijn hdmi kabel? of is dit een issue van de nuc? ik had het hiervoor mijn zelfgebouwde htpc niet namelijk.
Vraag 2: Als ik op mijn intel nuc een folder toevoeg aan mijn videos, moet ik daar het type inhoud aan toewijzen. Ik voeg dat netjes allemaal toe en dan vraagt hij om de folder bij te werken/verversen. Als ik dan op ja klik, gaat hij normaliter alle data erbij zoeken. Echter gebeurt er op mijn intel nuc met Openelec niks. Als ik dan nogmaals op de folder klik en inhoud wil toewijzen, is hij alle settings verloren en staat het op "geen inhoud". Ik maak gebruik van een server waar mysql op geinstalleerd staat en ik wil de films info centraal storen in een mysql db. Hoe kan dit en hoe los ik dit op?
Edit: Als ik de advancedsettings.xml weg haal, doet hij het wel. Het ligt dus aan de mysql db. Als ik kijk op de server (waar overigens geen xbmc op staat), zie ik wel alles netjes in de mysqldb staan.
Edit2: Is opgelost. Mijn SSD zorgde voor een te snelle opstarttijd voor de intel nuc. Heb er een sleep van 10 seconden aangehangen en nu ziet hij alles netjes.
[ Voor 49% gewijzigd door Ferra op 19-12-2014 20:16 ]
_Vincent_ schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 11:32:
[...]
Om eerlijk te zijn, vond ik XOT-Uzg.v3 niet erg lekker bekken![]()
De overstap (qua naamgeving) naar XBMC Online TV was goed en een stuk duidelijker voor de eindgebruiker. Het lijkt mij dan ook goed om dit aan te passen naar Kodi Online TV.
XOT of KOT is het wat mij betreft niet...
Ik begrijp het probleem dat 'xot' op veel plaatsen terugkomt. 99% van de gebruikers kijkt niet in de addon-bestanden (.xml en .py), dus daar zou je het voorlopig kunnen laten staan. Misschien ooit eens aanpassen als je echt tijd over hebt.
Misschien wel een nieuwe icon ontwerpen. Nu staat daar ook nog XOT... Eventueel de hulp van de community inroepen om mee te denken of ontwerpen van een nieuw Kodi Online TV logo?
Just my two cents
Ik ben er nog niet uit. Maar de komende twee weken ga ik er eens over nadenken.Jumpman schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 12:32:
[...]
Makkelijk te realiseren naamswijzigingen:
XOT = X-tended Online TV
XOT = X-press Online TV
Sowieso veel dank voor het ontwikkelen van deze Add-On! XOT wordt veel gebruikt hier!
Dit topic is gesloten.
~~~[html]Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]