• Travee
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-05 05:14

The Little Black Box

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/197/9j8x.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/138/vmav.jpgAfbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/17/lr83.jpg

Inleiding

The Little Black Box is een mediaspeler die, in tegenstelling tot andere mediaspelers, out-of-the-box XBMC draait. Andere mediaspelers zijn vaak Android boxes die XBMC als app hebben. The Little Black Box (TLBB) is specifiek ontwikkeld voor het XBMC-Linux platform. Hierdoor worden een heleboel overbodige processen vermeden en wordt de hardware minder belast, waardoor de box soepeler draait.

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/706/j5ve.png

Voor wie XBMC niet kent; XBMC is een stukje open source software dat al jarenlang als kloppend hart voor vele Home Theatre Centers (HTC) gebruikt wordt. XBMC is al zo lang in ontwikkeling dat het inmiddels één van de uitgebreidste HTC-programma's ter wereld genoemd mag worden. Dit heeft als voordeel dat de mogelijkheden bijna oneindig zijn en dat elke gebruiker zich bij XBMC betrokken kan voelen, omdat het programma volledig naar smaak in te richten is (denk aan: skins, plugins, addons). Mocht je een gevoel willen krijgen voor wat XBMC allemaal kan, dan is xbmc.org en de XBMC wiki een goede plaats om te beginnen. Er is genoeg leesvoer voor een hele week, trust me! Omdat TLBB eigenlijk niets anders is dan puur en natuur XBMC met een custom skin en bepaalde voorgeïnstalleerde addons, zal het antwoord op een probleem met TLBB ook vaak op de website van XBMC te vinden zijn.

XBMC is dus een geavanceerd programma. Dit heeft één groot nadeel, dat is de matige gebruiksvriendelijkheid voor nieuwe gebruikers. XBMC is een heel soepel en makkelijk programma, maar dat is pas nádat alles naar wens is ingesteld. XBMC vraagt van de nieuwe gebruiker altijd enig uitzoekwerk om alles goed ingesteld te krijgen. De tweaker zal het geen probleem vinden om het één en ander uit te zoeken, maar het is voor te stellen dat menig familielid dit wel als een hobbel ziet. Het TLBB team zag dit ook in en wil daarom de eerste volledige XBMC-speler maken die voor iedereen makkelijk te begrijpen is. Met de huidige The Little Black Box zijn de developers al aardig op weg om XBMC gebruiksvriendelijker te maken, maar het is helaas nog niet volledig Plug-and-Play te noemen. Wij weten echter dat het TLBB team erg gemotiveerd is en met genoeg ontwikkeltijd zeker zijn best zal doen om van TLBB een perfecte mediaspeler te maken.

Problemen waar wij, de gebruikers, tegenaan lopen zullen in dit topic besproken worden. Voor specifieke problemen wordt er echter gevraagd om een support ticket op de [url="http://thelittleblackbox.com/forum/[/url] aan te maken. Wanneer je een support ticket in het Nederlands schrijft, wordt het direct aan J1nx (ook een Tweaker) gericht.

Waarom wel?
  • Gebruiksvriendelijk XBMC-Linux platform
  • 1080p (Full HD) en DTS, speelt bijna alle populaire audio en video formaten op hoge kwaliteit af
  • Netwerkspeler (SMB, NFS, UPnP)
  • Ondersteuning voor veel skins en (TV) addons
  • Dubbelzijdige afstandsbediening
  • Kan met bijna alle tablets en smartphones worden bediend
  • Air Play support
  • Filebrowser
  • Enthousiast development team
Waarom niet?
  • Geen 3D + 7.1 DTS-HD (= hoger prijssegment)
  • HDMI-CEC is experimenteel
  • Meer ontwikkeltijd nodig

Inhoudsopgave

Specificaties

Chipset FamilyARM Cortex A9
Chipset ModelAmlogic 8726-M3 (Meson3)
Chipset GPUMali-400 (Single Core)
Internal Memory1GB
Internal Storage4GB
Video
VideoformatenAVI/ MKV/ TS/ TP/ TRP/ M2TS/ MPG/ MP4/ MOV/ M4V/ VOB/ IFO/ DAT/ WMV/ ASF/ RM/ RMVB/ FLV/ XVID/ BD-ISO/DVD-ISO DIVX 3,4,5 for up to 1080p resolution
Maximale resolutie1080p [Full HD]
Ondertitel ondersteuningSRT, SMI, SSA, ASS, IDX/SUB, SUB
Audio
AudioformatenMP3/ OGG/ WMA/ WAV/ AAC/ FLAC
Audio filtersDolby Digital, DTS
Verbindingen
Video uitHDMI
Audio uitHDMI
Hardeschijf bus (extern)2x USB 2.0
Verbinding (Ethernet)Ethernet 100Mbps
Verbinding (wlan)802.11b, 802.11g, 802.11n
Overig
BeeldformatenJPEG, BMP, PNG, GIF, etc.
DLNAJa
Afmetingen100 x 100 x 30 mm
VerkoopstatusRetail
BijzonderhedenOndersteunt Spotify via SpotiMC

Demo

Veelgestelde vragen

Q: Er bestaan verschillende hardware versies van TLBB (v1.0/v1.1/v2.0). Hoe herken ik de nieuwste?
A: Op de website van TLBB zie je de nieuwst versie afgebeeld.

Q: Hoe zit het met de performance van TLBB?
A: TLBB zit qua snelheid tussen de RaspPi en een NUC of HTPC. Zoals in de demo te zien is gaat de speler soepel door alle menu's. Een grote film of muziek library kan een seconde duren om volledig te laden, maar het menu blijft snel en soepel. De TLBB is alleen vlak na het booten langzaam - de CPU zit dan op 100%, maar dit duurt hooguit 30 seconden.

Q: Hoe voeg ik bestanden toe aan mijn library?
A: Je kunt bestanden toevoegen door XBMC er naar te laten zoeken, ook wel "scrapen" genoemd. Op deze pagina staat precies beschreven hoe je dit moet doen.

Q: Kan TLBB mediabestanden van mijn externe harde schijf afspelen?
A: Dit is mogelijk. Sinds de laatste firmware (1.1.2 beta1) ondersteund TLBB ook HDDs groter dan 3TB en staat read/write mode aan (voorheen stond externe opslag op read-only).

Q: Kan deze speler automatisch ondertitelingen downloaden?
A: Ja, dat kan. De speler kans zelfs de ondertiteling versnellen of vertragen wanneer deze uit sync is.

Q: Hoe kan ik bestanden over het netwerk streamen?
A: Een hoop mensen hebben hier problemen mee. Het is even wat vogelen om het allemaal goed in te stellen, maar dan heb je er verder ook nooit meer omkijken naar. Om het makkelijk te maken kun je het beste snelkoppelingen naar een NAS of computer in het netwerk maken. TLBB ondersteund zowel SMB als NFS. Gebruik bij voorkeur SMB voor Windows en NFS voor Linux en NAS-apparaten (die vaak op Linux gebaseerd zijn). Deze guide laat zien hoe je een SMB share maakt met Windows 7.

Q: Kan ik probleemloos 1080p over wifi streamen?
A: Helemaal probleemloos over wifi streamen zal niet mogelijk zijn, zelfs 720p zal niet zonder problemen gaan. Iedereen heeft namelijk andere routers en netwerken, waardoor het erg lastig is om de apparaten op elkaar af te stemmen. Er zijn wel een paar dingen die je kan proberen om wifi problemen enigzins op te lossen, maar mocht het beeld vaak schokkerig afspelen dan is waarschijnlijk de doorvoersnelheid van de data te traag en wordt aangeraden om de TLBB bekabeld (via LAN) aan te sluiten.

Q: Waarom doet wifi het niet goed?
A: Zoals eerder gezegd geeft wifi vaak problemen doordat geen enkel netwerk hetzelfde is en het lastig is om de apparaten op elkaar af te stemmen. Het TLBB dev team is constant bezig om wifi te verbeteren. Hoewel dit niet in alle gevallen het wifi probleem zal oplossen, kun je wel het volgende proberen:
- Zet je WiFi channel vast op een getal onder 11 (gebruik niet de automatische setting)
- Gebruik een korte SSID (het liefst zonder spaties, caps of speciale karakters)
- Gebruik als beveiliging: WPA2 Personal - AES
- Controleer of QoS in je router uit staat.

Q: Waarom werkt de afstandsbediening niet?
A: De afstandsbediening moet eerst gekoppeld worden. Houd de afstandbediening dichtbij de box en houd de cijfers "1" en "9" ingedrukt totdat je het lampje ziet knipperen. Probeer ook eens de batterijen te vervangen. Werkte de afstandsbediening eerder wel? Het kan zijn dat de ALT knop nog aan staat. Ook kan het zijn dat de muis aan staat, druk op de ON/OFF knop om de muis uit te zetten. Heb je echt alles geprobeerd en werkt de afstandsbediening hierna nog niet? Maak dan een support ticket aan op de website van TLBB, want je komt dan wellicht in aanmerking voor een nieuwe.

Q: Ik heb de box met de afstandsbediening uit gezet en nu kan ik de box niet meer aan zetten. Hoe kan dit?
A: Op dit moment is er een bug waarbij je de box wel met de afstandsbediening uit kan zetten, maar niet aan. Deze bug is bij het TLBB team bekend en er wordt aan gewerkt. Je kunt de box op dit moment alleen aan zetten met de knop op de voorkant van de box.

Q: Hoe kan ik een video snel vooruitspoelen?
A: Je kan een video vooruitspoelen door op de >> knop te drukken, maar de speler kan ook naar een bepaalde tijd springen. Een voorbeeldje: typ 3 1 0 0 om naar 31 minuten te gaan of typ 3 1 0 0 0 om naar 3 uur, 10 minuten te gaan.

Q: Kan ik mijn Logitech Harmony Touch blijven gebruiken?
A: Met TLBB v1.1 beschikt de box niet meer over een IR controller. Het is dus niet mogelijk om TLBB out-of-the-box te gebruiken met de Harmony Touch. Het TLBB team heeft echter wel bevestigd dat er een kans bestaat dat de IR controller in de toekomst weer terugkomt. Mocht je nu in het bezit zijn van een TLBB v1.1 of v2.0 dan kan je de Harmony Touch blijven gebruiken wanneer je een FLIRC USB dongle aansluit. Het is dan alleen nog een kwestie van het juiste profiel voor je remote vinden.

Q: Geeft TLBB ondersteuning voor HDMI-CEC?
A: HDMI-CEC is momenteel experimenteel, dat wil zeggen: de drivers vanuit China worden gebruikt, maar er is nog weinig ontwikkeltijd ingestopt.

Q: Hoe kan ik zien welke firmwareversie ik heb?
A: Ga in het hoofdmenu naar "Programs" en selecteer "TLBB Update Service". Bovenaan de lijst vind je de huidige firmwareversie.

Q: Hoe zet ik TLBB terug naar fabrieksinstellingen?
A: Je kan dit op meerdere manieren doen. Alleen gebruikersdata zal worden geformatteerd, de firmware versie zal niet veranderen. Voor firmware versie 1.0.6 of hoger: Ga naar "Programs" -> "TLBB Update Service" en selecteer "Factory Reset". De box zal zich nu gaan formatteren en daarna opnieuw opstarten, waarna je het "First Time Wizard" scherm weer te zien krijgt. Zoals gezegd zijn er nog meer manieren om dit te doen. Deze guide is er één van en deze helpt je ook gelijk met het optimaliseren van een aantal dingen.

... tips of aanvullingen? stuur mij een DM!

Links

[ Voor 255% gewijzigd door Travee op 27-11-2014 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:42
Ik ben wel beniewt naar deze media speler, Vooral of het een beetje goed alle film bestanden op 1080P kan afspelen. Want ik zoek nog een vervangen voor mijn HDX-1000 en vindt een HTPC bouwen weer net iets te veel kosten voor het doel.(plus heb niet zo superveel ruimte in me tv meubel.) En natuurlijk is de vraag of het alle XBMC updates blijft krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:53

IkWilbert

Het is mij!

Kwam deze ook tegen tijdens het zoeken. Ik lees echter betere verhalen over de g-box mx2

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
Maar das een android apparaat zo als ik het begrijp en hier draait Linux op als het goed is. Ik had ook ergens gelezen dat die android apparaten zoals OUYA juist de ondersteuning voor DTS enzo er uit slopen van wegen de licentie kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
Het grote voordeel aan TLBB is dat deze geleverd wordt met de op Linux gebaseerde XBMC. Deze versie draait een stuk soepeler dan de Android versie en speelt 1080p prima af. Je kan een stuk goedkoper uit zijn door ergens een G-box te halen en daar de Linux versie op te zetten, maar dan krijg je niet de ondersteuning die je bij TLBB wel krijgt. Het idee achter TLBB is om een oplossing te bieden voor mensen die graag de op Linux gebasseerde XBMC willen gebruiken, maar niet eerst met allerlei installaties willen rotzooien. Een stuk gebruiksvriendelijker dus, ook geschikt voor je oom en oma.

[ Voor 70% gewijzigd door Travee op 29-11-2013 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJburger
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-03 13:53
Kan deze little box ook externe usb-schijven zonder voeding aan? Of werken alleen schijven met voeding op de TLBB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Kun je hier ook addons op installeren als navi-x en 1channel? Misschien is dit dan toch handiger... Ook voor mijn vrouw ;)

[ Voor 33% gewijzigd door IkWilbert op 29-11-2013 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-05 09:45

13art

Moderator Mobile
IJburger schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 15:22:
Kan deze little box ook externe usb-schijven zonder voeding aan? Of werken alleen schijven met voeding op de TLBB?
Iets waar ik ook erg benieuwd naar ben ja. Tevens is voor mij persoonlijk ook een vereiste dat hij SBS 3D films vloeiend kan afspelen....
Voor games etc zou ik zo'n box toch niet of nauwelijks gebruiken met name om een harde schijf aan te sluiten met films er op en dan films te kijken en wellicht nog wat te streamen.

En wat is het voordeel van deze box tegenover bijv de Minix Neo 7?

[ Voor 5% gewijzigd door 13art op 29-11-2013 16:37 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-03 18:53

j1nx

Geek - Enjoying life

IJburger schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 15:22:
Er staat gewoon 0.5 A op de USB poorten zoals normaal. De voeding meegeleverd is 2A, theoretisch is het allemaal OK, toch blijft het een beetje modderdik kijken met externe schijven. De een doet het wel de ander niet.
IkWilbert schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 15:33:
Kun je hier ook addons op installeren als navi-x en 1channel? Misschien is dit dan toch handiger... Ook voor mijn vrouw ;)
Jep, geen enkel probleem.
l3art schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 16:36:
[...]

Iets waar ik ook erg benieuwd naar ben ja. Tevens is voor mij persoonlijk ook een vereiste dat hij SBS 3D films vloeiend kan afspelen....
Voor games etc zou ik zo'n box toch niet of nauwelijks gebruiken met name om een harde schijf aan te sluiten met films er op en dan films te kijken en wellicht nog wat te streamen.

En wat is het voordeel van deze box tegenover bijv de Minix Neo 7?
HDMI 1.3 dus niet echt voor de die-hard 3D fan. Dit is inderdaad niet de machine om games mee te gaan spelen. De missie van het apparaat is om mensen die nog niet eerder van XBMC gehoord hebben ook eindelijk de wondere (plugin) wereld van XBMC te laten zien.

Dus je oom, tante, opa, oma, de slaapkamer, etc.

Als je 3D + 7.1 DTS-HD en dergelijk wil dan zul je iets in het hogere prijs segment moeten zoeken. Echter als je die zaken belangrijk vind en zoekt, dan weet je meestal wel wat je wilt aan hardware ;)

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-05 09:45

13art

Moderator Mobile
Heb bewust SBS 3D neergezet omdat dit prima over HDMI 1.3 kan. Wat ik dus zoek is een systeem die dat aankan, xbmc ondersteunt, dts en dus een externe harde schijf op aangesloten kan worden.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-05 20:23
Geen netflix deze gaat het niet worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

l3art schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 21:29:
Heb bewust SBS 3D neergezet omdat dit prima over HDMI 1.3 kan. Wat ik dus zoek is een systeem die dat aankan, xbmc ondersteunt, dts en dus een externe harde schijf op aangesloten kan worden.
3D SBS word pas ondersteund vanaf XBMC-Gotham, dus dat zal nog even wachten worden ...

Laatste XBMC versie is Frodo 12.2 en dat is wat op deze speler ook draait.
Theodor schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 12:10:
Geen netflix deze gaat het niet worden....
Tsja, dat ligt meer aan Netflix dan deze speler ;) Als ze nu nou gewoon eens opschoten met HTML5 ondersteuning en daardoor linux ondersteuning. >:)

[ Voor 24% gewijzigd door j1nx op 30-11-2013 13:02 ]

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
  • Laatst online: 01-05-2020
Ik zou graag wat krachtiger hardware willen met Linux/XBMC standaard er op.De TLBB is net als de RPI en XIOS underpowered.

En dan met een prijsplaatje van rond de 150.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

TonVH schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 20:56:
Ik zou graag wat krachtiger hardware willen met Linux/XBMC standaard er op.De TLBB is net als de RPI en XIOS underpowered.

Dan kom je toch snel uit bij een AMD of Intel kastje. Alleen ligt de prijs dan wel hoger, maar je hebt een hoop meer power.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 01-12-2013 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Wanneer Gotham 13.0 (xbmc) beschikbaar komt, komt deze dan ook naar de TLBB?

Hier trouwens nog een review
YouTube: The Little Black Box - Unboxing, Setup & First Impression - LINUX BOX

[ Voor 53% gewijzigd door IkWilbert op 02-12-2013 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-05 12:25

Dat is inderdaad het oude probleem waar je tegenaan loopt. Er zit eigenlijk niet zo gek veel tussen een device dat het net aan wil trekken en een machine die het heel ruim aan kan, met dus ook de prijsverschillen van dien... In het segment van tussen de 100 en 250,- zou er wel wat ruimte liggen voor een goede, krachtige XBMC-based speler die (met uitzondering van 3D) alles zonder al te veel problemen aan kan. Op het moment zit je al snel aan ofwel Pi- / TLBB / XIOS achtige devices die eigenlijk net te kort schieten, of aan een HTPC die ook meteen weer aanzienlijk duurder is, en vaak meer is dan een end-user nodig heeft. Alternatieven zijn dan devices als een ZBox, maar dan kom je qua prijs ook al weer heel dicht in de buurt van een volwaardige HTPC, en vraag je je af of een ZBox dan nog wel een handige keuze is... Misschien dat er ooit nog eens een fabrikant in dit gat kan springen en een simpel, pi-achtig stil device kan bouwen hiervoor :{

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

wat is het grote verschil t.o.v. een raspberry Pi? Als deze qua gebruikssnelheid (laadtijden) veel beter is, dan zou ik deze best willen proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
ind0mi schreef op maandag 02 december 2013 @ 12:30:
wat is het grote verschil t.o.v. een raspberry Pi? Als deze qua gebruikssnelheid (laadtijden) veel beter is, dan zou ik deze best willen proberen
Hij beschikt in ieder geval over meer geheugen, snellere CPU, waarmee je dus in principe een sneller device, in handen hebt, en wifi. Daarnaast krijg je meteen storage meegeleverd en een behuizing.
Alles zal vallen en staan met de software die erop wordt meegeleverd; een goede configuratie maakt extreem veel verschil voor dergelijke devices. Een Pi kan best goed werken met knappe software, maar kan ook een drama zijn als je met een brakke (heel oude) software-configuratie werkt.

Waar ik wel beniewd naar ben is of CEC ondersteund wordt. Als dat niet het geval is, is dat imho een enorm nadeel t.o.v. de Pi. Zelfs zo erg dat ik dan liever bij een Pi blijf.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

CEC is alleen op dit momenteel experimenteel. Dat wil zeggen, de drivers vanuit China worden gebruikt. Er is nog geen ontwikkeltijd gestopt om die dan ook daadwerkelijk naar libCEC om te gooien of iets in die trend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kroegtijger schreef op maandag 02 december 2013 @ 12:25:
Dat is inderdaad het oude probleem waar je tegenaan loopt. Er zit eigenlijk niet zo gek veel tussen een device dat het net aan wil trekken en een machine die het heel ruim aan kan, met dus ook de prijsverschillen van dien... In het segment van tussen de 100 en 250,- zou er wel wat ruimte liggen voor een goede, krachtige XBMC-based speler die (met uitzondering van 3D) alles zonder al te veel problemen aan kan.
Deze NUC is momenteel erg goedkoop voor een Intel Core i3: pricewatch: Intel Next Unit of Computing kit (Core i3 3217U)

Komen nog wel wat kosten bij natuurlijk: mSATA, WLAN kaart en geheugen.
Beperkingen: dit model heeft geen netwerkaansluiting en alleen USB 2.0.

Je kunt denk ik ook wel USB to RJ45 gebruiken zoals men bij Android sticks ook doet :P. Of Thunderbolt to RJ45. Volgens mij heb je dan voor weinig geld een hele krachtige HTPC in handen.

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 03-12-2013 02:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
j1nx schreef op maandag 02 december 2013 @ 20:24:
CEC is alleen op dit momenteel experimenteel. Dat wil zeggen, de drivers vanuit China worden gebruikt. Er is nog geen ontwikkeltijd gestopt om die dan ook daadwerkelijk naar libCEC om te gooien of iets in die trend.
Er wordt ten minste wel aan geknutseld dan :) dat is hoopgevend.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Anoniem: 16328 schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 02:22:
[...]

Deze NUC is momenteel erg goedkoop voor een Intel Core i3: pricewatch: Intel Next Unit of Computing kit (Core i3 3217U)

Komen nog wel wat kosten bij natuurlijk: mSATA, WLAN kaart en geheugen.
Beperkingen: dit model heeft geen netwerkaansluiting en alleen USB 2.0.

Je kunt denk ik ook wel USB to RJ45 gebruiken zoals men bij Android sticks ook doet :P.
Dan zit je alles bij elkaar toch ook alweer gauw op de 250,- terwijl je voor pakweg 300,- een volwaardige HTPC in elkaar schroeft... Schiet dus nog niet echt op, maar komt al wel iets meer in de buurt..
Overigens is WLAN imho geen optie, dus zal je een NIC op USB moeten gebruiken, en daar ben ik nou ook niet echt een groot fan van... Zodra je het een beetje aankleedt schiet de prijs alweer gauw omhoog en weg is t voordeel

[ Voor 12% gewijzigd door kroegtijger op 03-12-2013 02:39 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je veel eisen hebt moet je gewoon betalen ;).

Bij elke NUC of barebone moet je nog onderdelen toevoegen alleen zijn die voor gelijke hardware duurder.

Door die USB 2.0 en geen netwerkaansluiting zal die ook wel zo goedkoop zijn momenteel :P.

[ Voor 75% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 03-12-2013 02:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Anoniem: 16328 schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 02:47:
Als je veel eisen hebt moet je gewoon betalen ;).
Een LAN-aansluiting lijkt me nu niet direct veeleisend eigenlijk. Zelfs native CEC-ondersteuning vind ik geen extreme luxe. Als het zelfs in een cheap-ass device als de Raspberry Pi al standaard is opgenomen, waarom moeten we op PC's en NUC's het dan zonder stellen? Het lijkt me toch niet een al te grote opgave om dat toe te voegen eigenlijk.
Bij elke NUC of barebone moet je nog onderdelen toevoegen alleen zijn die voor gelijke hardware duurder.

Door die USB 2.0 en geen netwerkaansluiting zal die ook wel zo goedkoop zijn momenteel :P.
Ik heb geen enkel probleem met hardware toevoegen, maar wel als ik daardoor weer net zo duur uit ben als een volwaardige HTPC. Dat is precies het bezwaar wat er nu ligt. Een oplossing van 100 tot 150,- kant en klaar met een gewone LAN-interface, XBMC en CEC (en uiteraard stil) die soepel functioneert, volstaat wat mij betreft. Daar hoeft geen lokale storage of wat dan ook bij; alleen een machientje die op een goede manier XBMC aan kan bieden over het netwerk. (en eigenlijk zou ik het 't liefst nog in mn TV zien... Zou een fabrikant eens in moeten stappen... Custom roms op je TV lijkt me ideaal :P )

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
Ik begrijp het bezwaar van Kroegtijger en ik kan mij er zelf ook in vinden. Elke oplossing heeft zijn voor en nadelen. HTPC is natuurlijk de beste oplossing, maar niet erg goed voor de portemonnee. De Pi is erg goed als je zoekt naar een goedkope oplossing (met CEC). Ik vind de TLBB daarnaast de beste oplossing als je op zoekt bent naar een box die ook te gebruiken is door je opa, oma, oom, tante etc. Ik volg de ontwikkelingen rondom deze box al geruime tijd en heb er vertrouwen in dat J1nx deze box nog lange tijd verder zal ontwikkelen. Ik zal de markt nog wel enige tijd blijven volgen en zoeken naar de beste oplossing onder de 150 euro, maar in de tussentijd zal ik met plezier de TLBB blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:12
Interessant.. Zou een goed opvolger van AppleTV 2 kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Travee schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 14:14:
Ik begrijp het bezwaar van Kroegtijger en ik kan mij er zelf ook in vinden. Elke oplossing heeft zijn voor en nadelen. HTPC is natuurlijk de beste oplossing, maar niet erg goed voor de portemonnee. De Pi is erg goed als je zoekt naar een goedkope oplossing (met CEC). Ik vind de TLBB daarnaast de beste oplossing als je op zoekt bent naar een box die ook te gebruiken is door je opa, oma, oom, tante etc. Ik volg de ontwikkelingen rondom deze box al geruime tijd en heb er vertrouwen in dat J1nx deze box nog lange tijd verder zal ontwikkelen. Ik zal de markt nog wel enige tijd blijven volgen en zoeken naar de beste oplossing onder de 150 euro, maar in de tussentijd zal ik met plezier de TLBB blijven gebruiken.
Het lijkt me zeker een interessante oplossing, maar er moet nog wat aan gewerkt worden om het een écht goed alternatief te laten zijn. Als dat voor elkaar is (en eventueel wat meerdere opties qua behuizing), dan kan het een perfect product leveren :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Roos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-07-2020
Ik zit met een vraag betreffende dit apparaat, en wel de volgende.
Zijn er soms diverse uitvoeringen in de handel want ik zie bij sommige winkels in de omschrijving bijvoorbeeld dat er 1 usb poort op zit en hdmi en composiet.

Aansluitingen
Aantal ethernet LAN (RJ-45)-poorten 1
Audio-uitgang 2
Composiet video-uitgang 1
HDMI poort(en) 1
USB 2.0 poort(en) 1

En bij andere lees je 2 usb en 1 hdmi en niks over composiet.

Iemand die hier misschien meer van weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-04 14:11
Er is een versie 1.0 en 1.1

There have been a few tweaks to the hardware too based on user feedback from the first batch in July & August.

•Version 1.0 moved one of the USB ports internally to mount the RF dongle for the keyboard, leaving just one USB port. Revision 1.1 has now added an addiotional USB port to the side
•An improved wifi module allowing further comparability with devices
•One of the delays was caused by a fire in the factory supplying the memory. After evaluation TLBB have partnered with Toshiba for the memory component and this has resulted in a boost to performance for the unit.
•Revision 1.1 will ship with 1.06 firmware which has just completed its release candidate release
•The unit is now a 5v rather than a 12v unit. TLBB have always wanted to be able to power the unit from a TV USB Port reducing the need for a power cable to further clutter the space behind the TV. Moving to a 5v board allows this to be addressed. They will now be able to do extensive tests with a prototype firmware and the new revision and see how it works with a USB powered scenario. Once the testing has been completed and accepted, then a 5v USB adapter cable will be made available and the firmware update applied (for V1.1 models only). They envisage that V2 will have this feature as standard but that's based on the results of our tests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Roos
CVar schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 22:52:
Er is een versie 1.0 en 1.1

There have been a few tweaks to the hardware too based on user feedback from the first batch in July & August.

•Version 1.0 moved one of the USB ports internally to mount the RF dongle for the keyboard, leaving just one USB port. Revision 1.1 has now added an addiotional USB port to the side
•An improved wifi module allowing further comparability with devices
•One of the delays was caused by a fire in the factory supplying the memory. After evaluation TLBB have partnered with Toshiba for the memory component and this has resulted in a boost to performance for the unit.
•Revision 1.1 will ship with 1.06 firmware which has just completed its release candidate release
•The unit is now a 5v rather than a 12v unit. TLBB have always wanted to be able to power the unit from a TV USB Port reducing the need for a power cable to further clutter the space behind the TV. Moving to a 5v board allows this to be addressed. They will now be able to do extensive tests with a prototype firmware and the new revision and see how it works with a USB powered scenario. Once the testing has been completed and accepted, then a 5v USB adapter cable will be made available and the firmware update applied (for V1.1 models only). They envisage that V2 will have this feature as standard but that's based on the results of our tests.
Bedankt voor de uitleg, ik kan dus het best voor de 1.1 revision gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Mooi apparaat. Maar based on XBMC is wat anders dan zeggen dat er XBMC op draait toch? Het kan dus ook een Forc zijn die je niet kunt updaten?

De XBox classic met XBMC is nog steeds een van de beste mediaplayers die ik heb gehad. Popcornhour en zo werkt allemaal heel goed, maar de menu's en mogelijkheden zijn toch een stuk minder.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Paul Roos schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 23:17:
[...]

Bedankt voor de uitleg, ik kan dus het best voor de 1.1 revision gaan.
De 1.0 is niet meer verkrijgbaar. 8)
Travee schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 14:14:
Thanks, altijd leuk om te horen :*)
Marzman schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 23:28:
Mooi apparaat. Maar based on XBMC is wat anders dan zeggen dat er XBMC op draait toch? Het kan dus ook een Forc zijn die je niet kunt updaten?

De XBox classic met XBMC is nog steeds een van de beste mediaplayers die ik heb gehad. Popcornhour en zo werkt allemaal heel goed, maar de menu's en mogelijkheden zijn toch een stuk minder.
Dit is wel even een goed punt om op in te haken.

Dit is inderdaad volledig XBMC, aangepast naar een wat betere verkoopbare en makkelijk bruikbare skin. Verder is het puur en natuur, XBMC. Dit wil echter niet zeggen dat je dan ook zomaar elke XBMC versie van de foundation hier op kan installeren.

Je hebt te maken met hardware specifieke code die gecross compied moet worden voor deze hardware.

Dus wel XBMC, maar niet "zo maar" te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

j1nx schreef op woensdag 04 december 2013 @ 14:23:
[...]

De 1.0 is niet meer verkrijgbaar. 8)
Dus ik kan eventueel zonder zorgen een TLBB halen bij één van de verkooppunten? Krijg dan zeker de 1.1 versie? Want de ene site heeft het over 1 usb poort bij de specs en de andere over 2 poorten.

Denk dat dit hem namelijk gaat worden, met name om de gebruikersvriendelijkheid van het geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

IkWilbert schreef op woensdag 04 december 2013 @ 14:41:
[...]

Dus ik kan eventueel zonder zorgen een TLBB halen bij één van de verkooppunten? Krijg dan zeker de 1.1 versie? Want de ene site heeft het over 1 usb poort bij de specs en de andere over 2 poorten.

Denk dat dit hem namelijk gaat worden, met name om de gebruikersvriendelijkheid van het geheel.
100%

Ik zal de mensen instrueren om de 1.0 details offline te halen en de foto's te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

j1nx schreef op woensdag 04 december 2013 @ 14:58:
[...]

100%

Ik zal de mensen instrueren om de 1.0 details offline te halen en de foto's te updaten.
Ok, bedankt j1nx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivali
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-05 16:29
Ik heb sinds deze week TLBB, maar ik denk dat ik hem terug ga sturen.
Regelmatig als ik TLBB afsluit (Powerknop -> slaapstand) en later weer aanzet dan geeft deze geen videosignaal. Een keer de hdmi kabel er in en uit geeft vervolgens weer beeld.

Ook heeft hij er moeite mee om verschillende 720p series vanaf mijn nas af te spelen. Het lijkt of er af en toe een soort tik / hapering van een paar milliseconden inzit. Dit terwijl alles bekabeld is aangesloten. Ik maak gebruik van een philips smart tv, maar de interne mediaspeler hiervan speelt de series een stuk vloeiender af. Maar deze ondersteund dus weer geen subs zoals TLBB.

Iemand een gelijke ervaring of vaker van dit probleem gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Ik heb je PM beantwoord, maar voor de volledigheid.

- De USB, hardware re-initialisatie na suspend word aangewerkt en zo snel mogelijk als OTA update beschikbaar gemaakt.

- De micro stutter, is denk ik het phenomeen van 24p refresh rate. Het beed materiaal heeft een refreshrate van 23.96* hz terwijl het beeld op 25 hz staat. We kijken naar de mogelijkheden om 24p refresh rate en automatische schakeling daarvan op te nemen in de software, maar er is nog geen datum bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Roos
Van Sinterklaas een TLBB gekregen en ik moet zeggen wat een eerlijk apparaat.
In eerste instantie een hoop gebuffer met het afspelen van films maar dat was via wifi, eenmaal bedraad aangesloten gaat het als een speer.
Het enige minpuntje dat ik heb ondervonden is de afstandsbediening en wel om het volgende, de toetsen repeaten niet.
Als ik bijvoorbeeld bij het zoeken naar ondertiteling de naam van de film moet aanpassen en letters moet verwijderen met backspace moet je steeds blijven klikken en aangezien sommige titels wel 20 a 30 tekens hebben moet ik ook zoveel keer op de backspace toets klikken.
Ik weet niet of dit een fout met mijn afstandsbediening is of dat dit zo hoort maar fijn is dit niet.
Voor de rest kan ik TLBB aan iedereen aan raden.

[ Voor 7% gewijzigd door Paul Roos op 08-12-2013 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je de alt toets ingedrukt hebt, en dan op backspace drukt ?
Gaat dan het laatste woord niet weg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Roos
FreshMaker schreef op zondag 08 december 2013 @ 11:45:
Als je de alt toets ingedrukt hebt, en dan op backspace drukt ?
Gaat dan het laatste woord niet weg ?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
Je kan een renamer installeren en de titel van je films aanpassen voordat je deze in XBMC laadt. Er is genoeg software hiervoor te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Roos
Travee schreef op zondag 08 december 2013 @ 17:32:
Je kan een renamer installeren en de titel van je films aanpassen voordat je deze in XBMC laadt. Er is genoeg software hiervoor te vinden.
Ik heb het over het renamen van de film welke ik via NaviX of Icefilms wil bekijken, die films hebben vaak een hele rare serie tekens en als je daar ondertiteling bij wilt zoeken moet je de juiste film naam ingeven dus dat kan alleen maar via de afstandsbediening.

[ Voor 15% gewijzigd door Paul Roos op 08-12-2013 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Travee schreef op zondag 08 december 2013 @ 17:32:
Renaming is voor subs juist meestal weer niet aan te raden, maar is uiteraard afhankelijk van de bron waar de films vandaan komen. Vaak wordt in de bestandsnaam nog wat extra informatie meegegeven over welke release het precies is, en zijn de subs op de diverse aanbieders met dezelfde namen gezet, zodat een match daartussen mogelijk is. Als je gaat renamen, zijn die matches weg.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
Ik ben wel benieuwd naar de snelheid van dit systeem: ik kijk op dit moment series en films via USB in mn philips smart tv. Dat werkt, voor sommige formaten prima, maar het is wel behelpen: MKV doet ie geen geluid, geen ISO. Dus de wat grotere bestanden kun je niets mee. Maar, 't is wel easy en snel!

Ik zit te kijken naar een mediaspeler en vind dit wel een interessant apparaatje, maar hoe lang duurt 't voor zo'n dingetje opstart? en is het 'plug en play' (uiteraard wel eigen media erop / streamen)?

Daarbij, zijn er mensen die ervaring hebben met de Airplay functie? die spreekt mij aan!

Edit: nog een andere vraag.

Er wordt geschreven over problemen met playback van 23,97 (of 24P) bestanden: Hoe zit dat precies en wanneer komt dit voor?

[ Voor 11% gewijzigd door Smithkj op 09-12-2013 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Paul Roos schreef op zondag 08 december 2013 @ 00:04:
Van Sinterklaas een TLBB gekregen en ik moet zeggen wat een eerlijk apparaat.
In eerste instantie een hoop gebuffer met het afspelen van films maar dat was via wifi, eenmaal bedraad aangesloten gaat het als een speer.
Het enige minpuntje dat ik heb ondervonden is de afstandsbediening en wel om het volgende, de toetsen repeaten niet.
Als ik bijvoorbeeld bij het zoeken naar ondertiteling de naam van de film moet aanpassen en letters moet verwijderen met backspace moet je steeds blijven klikken en aangezien sommige titels wel 20 a 30 tekens hebben moet ik ook zoveel keer op de backspace toets klikken.
Ik weet niet of dit een fout met mijn afstandsbediening is of dat dit zo hoort maar fijn is dit niet.
Voor de rest kan ik TLBB aan iedereen aan raden.
1) WiFi is en blijft inderdaad een lastig verhaal. Zoveel verschillende hardware en zo veel verschillende settings, standaarden en afwijkingen van die standaarden ;)

2) De repeat van de remote hebben software matig uitgezet vanwege de volgende reden; Het betreft ARM hardware en hoe dan ook, zal de CPU hier en daar wel eens spiken richting 100%. Verder niets mis mee, echter. Een key-press op dit moment geeft altijd twee acties door. Een key down en een key up. Wat er echter gebeurt als de CPU toevallig net even op 100% staat terwijl de "key up" binnen komt, dan word die niet gezien en wat krijg je dan? ... erg vervelend als je bijvoorbeeld net even door wilt spoelen.

Wij kijken naar een mogelijkheid om dat soort "events" altijd voorrang te geven of er altijd ruimte voor vrij te houden. Is echter een lastig topic en vraagt de nodige breinkrakers. 8)
Smithkj schreef op maandag 09 december 2013 @ 10:24:
Ik ben wel benieuwd naar de snelheid van dit systeem: ik kijk op dit moment series en films via USB in mn philips smart tv. Dat werkt, voor sommige formaten prima, maar het is wel behelpen: MKV doet ie geen geluid, geen ISO. Dus de wat grotere bestanden kun je niets mee. Maar, 't is wel easy en snel!

Ik zit te kijken naar een mediaspeler en vind dit wel een interessant apparaatje, maar hoe lang duurt 't voor zo'n dingetje opstart? en is het 'plug en play' (uiteraard wel eigen media erop / streamen)?
Zo'n 10-20 seconden, ligt er een beetje aan hoe groot je database is, aantal plugins etc. Echter ik zelf persoonlijk zet hem bijna nooit uit. Hij gebruikt bij piek belasting maar z'n ~8 watt!
Daarbij, zijn er mensen die ervaring hebben met de Airplay functie? die spreekt mij aan!
Airplay werkt erg goed echter eerlijkheids gehalve;
1) Je kunt niet mirror-en, dus of op de iOS of op je TLBB (niet tegelijk)
2) iOS 7.0.4 heeft weer het een en ander veranderd waardoor de video niet meer wil doorsturen. We werken nog aan een fix, maar als je iOS versie lager is dan heb je geen probleem.
Edit: nog een andere vraag.

Er wordt geschreven over problemen met playback van 23,97 (of 24P) bestanden: Hoe zit dat precies en wanneer komt dit voor?
Sommige films vanuit de US hebben die 24p resolutie, echter in ons land zijn de TV's meestal 50 Hz (of meerderheden daarvan). Je hebt dan te maken met 25p zeg maar. Dus in princiepe komt je scherm dan eigenlijk steeds ergens een frame-pje te kort. Dit word ook wel micro-stutter genoemd.

Sommige zien het, somige niet. Sommige storen zich eraan, andere weer niet.

[ Voor 36% gewijzigd door j1nx op 09-12-2013 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonXZ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-03 15:29
Het is mij nou niet helemaal duidelijk of het apparaat HDMI 1.3 of 1.4 heeft.
Vanwege het feit dat ik graag 1080p full 3D mkv bestanden wil afspelen (volgens mij alleen met 1.4 mogelijk).

Op https://www.cdromland.nl/...e8er/The_Little_Black_Box staat er bijvoorbeeld weer HDMI 1.4. Terwijl ik in bovenstaande berichten 1.3 lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
@ J1nx, dank voor je reactie:.

Gaan jullie mirroring wel beschikbaar maken?

en mijn tv is 200 Hz, dat betekent dat ik bij de door jou genoemde films problemen kán ervaren. Anderen misschien hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivali
Ik beschik over een Philips 42PFL7666H/12 deze had last van micro-stutter. In de settings van de TV heb ik de optie "PC mode" aangezet waardoor de micro-stutter is verholpen. Wellicht handig voor mensen die ook over een Philips TV beschikken en het zelfde probleem ondervinden.

• Smithkj
Dat doe ik toevallig :) dus dat is n goede om optie om te onthouden, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
Ik heb 'm gisteren besteld, als 't goed is krijg ik 'm vandaag binnen. Als ik wat indrukken heb opgedaan zal ik deze met jullie delen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Bedankt! Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
Eerste, maar zeer korte reactie:

apparaatje, AB etc. zien er solide en degelijk uit. aansluiten eitje en eerste installatie is ook prima te doen. Ik heb zelf geen ervaring met XMBC, maar als je t hebt over eenvoudig gebruik: nee, niet direct.

Ik verwacht dat als ik er wat meer tijd voor heb, dat t een prima apparaat is, maar ik moet volgens mij nog even achter de structuur komen. Voor nu niet direct ' wauw' gevoel.

Even een serie bekeken, 480P (dus idd geen hoge kwaliteit). Waar mijn philips tv deze keurig afspeelt (direct usb in tv) ziet het er via TLBB niet goed uit! ik hoop snel even met een goede kwaliteit te kunnen testen om te kijken of t er dan wel degelijk uitziet (TLBB aangesloten via HDMI naar receiver en naar TV). Ik hoop t wel. Maar vraag me wel af hoe t komt dat mijn philips TV er wel n mooi beeld van maakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
Hmm, dat klinkt teleurstellend, mits de TLBB goed is ingesteld, lijkt het er dan niet op dat de upscaler van de tv dan niet beter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
Ja, dat leek mij ook, wel wonderlijk. Had verwacht dat een dedicated mediaspeler op alle vlakken makkelijk zou winnen van een smart tv. Maar ik hoop morgen of maandag wat meer tijd te hebben. dan ga ik even aan de slag met degelijke videoformaten (dit was afl. homeland, 50 min. @ 300 MB) en dan eens kijken of t beter wordt!

't was ook alleen een aller-eerste indruk, dus hopelijk wordt de eerste indruk weer goed gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Kun je ook wat addons (1channel e.d.) testen? Om te kijken hoe streaming via internet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Roos
Smithkj schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 08:44:
Ja, dat leek mij ook, wel wonderlijk. Had verwacht dat een dedicated mediaspeler op alle vlakken makkelijk zou winnen van een smart tv. Maar ik hoop morgen of maandag wat meer tijd te hebben. dan ga ik even aan de slag met degelijke videoformaten (dit was afl. homeland, 50 min. @ 300 MB) en dan eens kijken of t beter wordt!

't was ook alleen een aller-eerste indruk, dus hopelijk wordt de eerste indruk weer goed gemaakt :)
Het valt of staat natuurlijk altijd met de kwaliteit van het bronbestand of iets goed er uit ziet, maar heb je in de systeem instellingen van de TLBB wel de resolutie op 1920 - 1080 p staan?
Mijn beeld kwaliteit via de box is uitstekend, maar dat zijn dan ook geen bestandjes van 300mb en 50 minuten durend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
@ Paul: eens en de instellingen staan wel op 't hoogst.

Daarom zeg ik ook expliciet dat t mijn eerste - snelle indruk is! Ik heb nu wat media in hogere kwaliteit gedownload, dus zal dat eens gaan testen. Maar wat mij wel tegenviel is dat mijn philips smart tv er wel goeie kwaliteit van kan maken en TLBB (nog) niet.

Maar: ik moet ook nog uitvogelen hoe 't precies werkt. XMBC vergt wel wat inlees werk en uitvogelen om 't echt optimaal te gebruiken geloof ik. Dus wat minder plug and play dan Apple TV bijvoorbeeld :) - dit weekend is beetje rennen en vliegen, ik hoop morgen iets uitgebreider ervaringen te kunnen delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Nieuwe firmware:
The 1.1.0 firmware has been released.

1.1.0 Change log

- Further "linuxation" of the WiFi driver.
- Bypasses XBMC SSID check as quick fix for wifi connection troubles.
- Bump ffmpeg to 1.2 (from XBMC Gotham).
- Misc fixs/changes from XBMC Gotham.
- Fix seeking on streams that support it.
- Better 1080p playback.
- Fix FF/RW accuracy.
- Bump librtmp to 2.4 and add ksv patch.
- Full bump of buildroot to 2013.08 (Almost all packages updated).
- Forced network buffer.
- Two times read ahead cache for buffer system.
- Rename our XBMC to "Frodo 12.3" (unofficially).
- Rework some init.d scripts (S10setup, S95xbmc).
- Update skin, now supports widgets.
- New boot/shutdown splashs (proper logos).
- Added the new TLBB keyword installer (more about that later).
- Added the Trakt.TV addon by default (also more about that later).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 461876

Ik heb hem gekocht via Hifi-Corner en zaterdag zat hij in de bus.

Een heel goede mediaspeler, juist wat ik zocht! Hij diende al mijn multimediabestanden te kunnen afspelen vanaf mijn NAS en dat doet ie prima. MKV, AVI en andere videoformaten worden zonder probleem afgespeeld en in goede kwaliteit.

Thuis heb ik ook nog een WD TV Play staan, maar TLBB is toch wel een aangenamer apparaat, vooral de media info van films en series en de verscheidene add ons die er zijn, zijn de grote pluspunten ten op zichte van de WD TV Play. Juist de Airplay functie doet het niet volledig meer maar dat komt door de update van iOS heb ik willen verstaan. Als dit gefixed wordt, is het echt een topapparaat!

j1nx en collega's, schitterend product! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:42
Was mn oude mediaspelers de deur uit aan het werken om een TLBB te kopen, is ie uitverkocht :'(
@j1nx is deze batch op of heeft het met de feestdagen te maken?en wanneer komen er nieuwe?

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Targeter
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-03 19:06

Targeter

A faithless spirit

Ik vind het apparaat erg interessant, vooral vanwege XMBC, maar ik heb het probleem dat mijn receiver geen HDMI heeft (m'n televisie wel).

Ik heb nu een Dune HD 53D Lite die ik via HDMI op m'n TV en via een optisch kabeltje op m'n versterker heb aangesloten, en dat werkt prima. Is een dergelijke oplossing met TLBB ook mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Rooke schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 10:13:
Was mn oude mediaspelers de deur uit aan het werken om een TLBB te kopen, is ie uitverkocht :'(
@j1nx is deze batch op of heeft het met de feestdagen te maken?en wanneer komen er nieuwe?
Eind dit jaar moet er weer een levering komen vanuit China, begin januari zou de TLBB weer te koop moeten zijn.
Heb even contact gehad met de leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:01
Even een berichtje om dit topic in de gaten te houden, wil namelijk ook een nieuwe mediaplayer aanschaffen en hoor veel goede verhalen over een mediaplayer met XBMC.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Heb een little black box besteld. Nu hopen dat ie snel leverbaar is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivali
Ik ben gisteren een erg vreemd probleem tegengekomen. Tijdensde serie The Blacklist S01E01. Na een minuut of 3 houd de ondertiteling er opeens mee op (losse .srt naam komt overeen). De laatste zin die TLBB nog toont is ook incompleet.

Natuurlijk heb ik het een en ander vergeleken om dingen uit te sluiten. Zo heb ik ook nog S01E02 bekeken, precies het zelfde maar nu al na een 1.5 minuut.
Vervolgens open ik de aflevering op mijn pc met xbmc of mijn raspberry pi met openelec en op die apparaten is de ondertiteling wel volledig.

Het lijkt dus een TLBB probleem te zijn. Het is ook erg vreemd dat dit niet het geval is bij de english subs.

Iemand enig idee?
J1nx als je meer info nodig hebt, .srt bestand ect. stuur maar een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilBeegee
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-01 14:47
Kan iemand mij vertellen hoe vloeiend de menu bediening is? Gaat het rapper dan bijvoorbeeld een raspberry pi? Kan hij ook zware skins aan zoals bijvoorbeeld Aeon ?

Kia e-Niro Executive 64kWh Aurora Black Pearl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
Ik zou nog wat uitgebreider terug komen op TLBB. Mijn eerste ervaringen waren niet volledig positief, maar ik had iets meer 'plug and play' verwacht. Hoewel 't allemaal niet ingewikkeld is, moet je wel onthouden dat dit een stukje software is en geen standaard mediaspeler. dus soms is 't iets meer zoeken.

ik heb wat media op betere kwaliteit gedownload en dan werkt TLBB prima! wel had ik (denk ik) een corrupted stukje serie, want na 15 minuten stopt ie. TLBB onthoudt wel netjes waar je bent gebleven (ook als je film kijkt).

Wel n paar gekke reboots meegemaakt, dat ie ineens opstart als je in 't menu zit te spelen.

Ook heb ik n andere skin gepakt, die er ook standaard bij zit (volgens mij de XMBC skin) die is in mijn ogen overzichtelijker en mooier dan die van de TLBB, maar dit scheelt ook heel erg in de bediening!

Ik heb de TLBB ook gekocht vanwege airplay mogelijkheid, maar ik begreep dat die nu niet werkt vanwege Ios7.04. dus dat heb ik niet kunnen testen.

als laatste het menu: gaat soepel en snel! ik ben niet wild van de afstandsbediening, maar ik gebruik nu een app om 'm te bedienen en dan gaat het zeker vloeiend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-03 13:52
iemand ook een idee hoe hij omgaat met verschillende 3d bestanden?

Retrocade-X HS arcadekast minicade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
Volgens mij staat in de specs dat ie dat niet ondersteunt. Ik ben zelf niet thuis in 3d, maar ik vermoed dat ie 't dan gewoon als 2d afspeelt (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Roos
Nivali schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 14:10:
Ik ben gisteren een erg vreemd probleem tegengekomen. Tijdensde serie The Blacklist S01E01. Na een minuut of 3 houd de ondertiteling er opeens mee op (losse .srt naam komt overeen). De laatste zin die TLBB nog toont is ook incompleet.

Natuurlijk heb ik het een en ander vergeleken om dingen uit te sluiten. Zo heb ik ook nog S01E02 bekeken, precies het zelfde maar nu al na een 1.5 minuut.
Vervolgens open ik de aflevering op mijn pc met xbmc of mijn raspberry pi met openelec en op die apparaten is de ondertiteling wel volledig.

Het lijkt dus een TLBB probleem te zijn. Het is ook erg vreemd dat dit niet het geval is bij de english subs.

Iemand enig idee?
J1nx als je meer info nodig hebt, .srt bestand ect. stuur maar een DM.
Ik had tijdens afspelen film precies hetzelfde met een Nederlandse ondertiteling.
Ik had voor deze film ook nog een andere Nederlandse ondertiteling en die speelde wel volledig af.
Omdat ik dat vreemd vond ben ik de 2 ondertitelbestanden eens gaan bekijken of ik kon vinden waarom de ene wel en de andere niet helemaal afspeelde.
Ik heb het volgende gevonden, de oorzaak van het niet verder ondertitelen van het ene bestand kwam omdat er daar umlauts zoals in Oké werden gebruikt en in het bestand wat wel gewoon doorging stonden deze niet op de e daar stond gewoon oke.
Ondertiteling stopte ook precies bij dat woord.
Toen ik in het eerste titelbestand Oké veranderde in Oke speelde hij ook gewoon door.
Dus de fout zit hem in het omgaan van vreemde tekens op letters, dus een fout in de TLBB.

[ Voor 3% gewijzigd door Paul Roos op 05-01-2014 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paul Roos schreef op zondag 05 januari 2014 @ 00:20:
[...]

Toen ik in het eerste titelbestand Oké veranderde in Oke speelde hij ook gewoon door.
Dus de fout zit hem in het omgaan van vreemde tekens op letters, dus een fout in de TLBB.
Is er een mogelijkheid om in de settings de karakterset op UTF8 te zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:03
Ik heb momenteel nog geen versterker met HDMI, kan ik de TLBB wel aansluiten op mijn tv en dat de audio dan via de tv te horen is ?

ik heb een Samsung UE55D6200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Roos
absrnd schreef op zondag 05 januari 2014 @ 01:44:
Ik heb momenteel nog geen versterker met HDMI, kan ik de TLBB wel aansluiten op mijn tv en dat de audio dan via de tv te horen is ?

ik heb een Samsung UE55D6200
Natuurlijk kan dat, is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
Paul Roos schreef op zondag 05 januari 2014 @ 00:20:
[...]

Ik had tijdens afspelen film precies hetzelfde met een Nederlandse ondertiteling.
Ik had voor deze film ook nog een andere Nederlandse ondertiteling en die speelde wel volledig af.
Omdat ik dat vreemd vond ben ik de 2 ondertitelbestanden eens gaan bekijken of ik kon vinden waarom de ene wel en de andere niet helemaal afspeelde.
Ik heb het volgende gevonden, de oorzaak van het niet verder ondertitelen van het ene bestand kwam omdat er daar umlauts zoals in Oké werden gebruikt en in het bestand wat wel gewoon doorging stonden deze niet op de e daar stond gewoon oke.
Ondertiteling stopte ook precies bij dat woord.
Jouw conclusie klopt. op het TLBB forum wordt dit probleem ook gemeld en onderkend. Er zou als 't goed is moeten worden gewerkt aan een fix, maar die is tot op heden nog niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
Iemand die weet waar ik het snelst de TLBB kan krijgen ?
de meeste geven 2 tot 3 weken duur voor levering :(

of is de UK de snelste oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Hier in NL zo rond de 13e weer leverbaar volgens 4lauch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mduijm
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-03 20:30
Hoi,

Ik was eigenlijk benieuwd of deze speler de nieuwe audio formaten zoals DTS-HD MA kan afspelen? Hij hoeft het signaal alleen maar door te geven aan mijn versterker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivali
Smithkj schreef op maandag 06 januari 2014 @ 11:44:
[...]

Jouw conclusie klopt. op het TLBB forum wordt dit probleem ook gemeld en onderkend. Er zou als 't goed is moeten worden gewerkt aan een fix, maar die is tot op heden nog niet beschikbaar.
Inderdaad, maar die update zou eigenlijk voor het nieuwe jaar al komen. Erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
't blijft uberhaupt stil op TLBB forum, ook zag je eerst J1nx nog wel es :).

Je kunt wel zeggen dat TLBB nog niet uitontwikkeld is, afspelen doet ie en ik vind 't op zich n fijn apparaatje, maar hoop dat ie over paar maanden nog wel wat beter wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Ik kan niet alle forums meer volgen, dat gaat me vandaag de dag te veel tijd kosten. Ik kom hier nog wel eens omdat het een klein Nederlands clubje is, maar als je me echt te pakken wil krijgen dan moet je gebruik maken van de "Support & Feedback" tab die ik op alle websites heb toegevoegd.

Als je mijzelf echt persoonlijk wil dan gewoon in het Nederlands, dan word het ticket vrijwel 99% van de keren aan mij toegekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Aangezien netflix toch niks is heb ik wel interresse in deze speler.
Xbmc ben ik wel vertrouwd mee , dus dat is geen probleem.
Alleen dat er geen digital uit op zit baart me zorgen.
Wil dus wel genieten van 5.1 geluid , mijn wdtv live heeft dat wel maar kan ook via mijn philips tv doormiddel van hdmi 5.1 doorgeven aan mijn Logitech z 5500.
Dus als deze dat ook doet ben ik verkocht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
nou, zie hier:
Audio
Audioformaten MP3/ OGG/ WMA/ WAV/ AAC/ FLAC
Audio filters Dolby Digital, DTS

Dus dat moet wel gaan lukken Theodor :) Het afspelen ben ik ook tevreden over overigens! wel nog wat zoeken en hier en daar een kleine bug.

@ J1inx, dank voor reply! Ik zal 'n ticket aanmaken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:47
Ik zit zelf ook een beetje te koekeloeren naar TLBB en de Cubox-i… ik heb er nog meer op 't oog, maar TLBB's gemak (je hoeft niets te installeren e.d.) spreekt me erg aan. Wel zit ik nog met een paar vraagjes:
  • Met de Apple TV 2 (jailbreak) kun je zélf zoeken naar subtitles. Die hoef je niet handmatig te downloaden, om te namen en in je NAS te zetten. Kan TLBB dit ook toevallig, of is dit in te stellen/aan te vragen via feature-requests bijvoorbeeld?
  • Met de Amlogic 8726-M3 zit je van wat ik begrijp, best dicht tegen de grens van z'n kunnen aan m.b.t. 1080p; klopt dat of heb ik dat verkeerd begrepen?
  • Het was me niet helemaal duidelijk, dus vandaar toch nog even: ondersteunt TLBB 5.1 geluid via HDMI?
Ben benieuwd!! :)

[ Voor 8% gewijzigd door Kapotlood op 10-01-2014 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Hmm slecht leverbaar en sommige site's hebben ze zelfs niet meer als leverbaar staan... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekion
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-05-2020
Iemand die hier de overstap gemaakt heeft van Raspberry Pi naar TLBB? Ben naastig opzoek naar een goeie Mediaplayer, maar wil geen HTPC bouwen. Ik ging eerst voor een Raspberry gaan, maar nu ik op TLBB gebotst ben. Zoveel revieuws vind ik er niet van terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wkrooshof
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-04 10:52
joramoudenaarde schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 17:16:
Ik zit zelf ook een beetje te koekeloeren naar TLBB en de Cubox-i… ik heb er nog meer op 't oog, maar TLBB's gemak (je hoeft niets te installeren e.d.) spreekt me erg aan. Wel zit ik nog met een paar vraagjes:
  • Met de Apple TV 2 (jailbreak) kun je zélf zoeken naar subtitles. Die hoef je niet handmatig te downloaden, om te namen en in je NAS te zetten. Kan TLBB dit ook toevallig, of is dit in te stellen/aan te vragen via feature-requests bijvoorbeeld?
  • Met de Amlogic 8726-M3 zit je van wat ik begrijp, best dicht tegen de grens van z'n kunnen aan m.b.t. 1080p; klopt dat of heb ik dat verkeerd begrepen?
  • Het was me niet helemaal duidelijk, dus vandaar toch nog even: ondersteunt TLBB 5.1 geluid via HDMI?
Ben benieuwd!! :)
- Ik gebruik zelf al tijden XBMC, en het is mogelijk om simpelweg de XBMC Subtitles addon te installeren; zo kan je film starten -> zoeken naar subs en klaar is kees!

De rest van de vragen kan ik je niet mee helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Roos
Update 1.1.1 is beschikbaar, verhelpt de ondertitel bug.
Bij mij geen problemen meer voor zo ver ik het heb getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
@Paul; heb jij toevallig ervaring met 1080p films op TLBB? Loopt dat, en eventueel fastforwarding e.d. gewoon soepel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
Hoi Joram,

Ik speel af van n externe HDD / USB en 1080P loopt bij mij prima. als je groot stuk vooruitspoelt dan moet je even wachten, maar niet storend. zelfde geldt voor FFWD. Maar verwacht niet 100% soepel voor- en achteruit spelen versneld.
Wkrooshof schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 17:29:
[...]

- Ik gebruik zelf al tijden XBMC, en het is mogelijk om simpelweg de XBMC Subtitles addon te installeren; zo kan je film starten -> zoeken naar subs en klaar is kees!
werkt dat ook als je vanaf externe bron afspeelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
Als het net zo werk als de normale XBMC dan zou het toch niet uit moeten maken en kijkt die naar de bestandsnaam om het te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Vrietje schreef op maandag 13 januari 2014 @ 09:53:
Als het net zo werk als de normale XBMC dan zou het toch niet uit moeten maken en kijkt die naar de bestandsnaam om het te vinden.
Afhankelijk van hoe je het instelt natuurlijk. Het is wel de meest gebruikelijke manier. Nog makkelijker is het om subliminal te laten draaien die de subs al van tevoren binnen haalt

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
Oké, ik zal er wel even naar kijken, dank!

overigens werken mijn subtitles weer prima na de update, dus daar ben ik blij mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren mijn TLBB geinstalleerd, maar kreeg het niet voor elkaar om de SMB shares via browse te kiezen.
Via smb://server/share handmatig ging prima, maar ik heb uiteraard meerdere shares verspreid in mijn "park"
Dan is network-browsing wel zo handig

En Yatse is vooralsnog een geweldige add-on remote op de android device's ( nxs7 & phone )

[ Voor 13% gewijzigd door FreshMaker op 13-01-2014 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
Ik heb zojuist de ondertitelscraper ingesteld en als ik n film afspeel en zoek dan vind ie ook subs. als ik deze echter selecteer dan verschijnen de subtitles daarna niet in de film. Volgens 't OSD menu is de subtitle wel beschikbaar. Iemand een idee?

als ik de subs zelf download en in een map plaats werkt 't prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
Ondanks dat er nu op de pagina van 4Launch staat dat deze niet meer in het assortiment zit, krijgen ze vandaag mijn TLBB binnen, en kan ik deze in enkele dagen verwachten :)

http://tweakers.net/price...the-little-black-box.html

en het lijkt dat een aantal shops een kleine voorraad heeft ±9 stuks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik heb ook de sprong maar gewaagd na de positieve berichten hier, en gister via 4Launch m'n TLBB besteld. Deze zou binnen 1-5 werkdagen binnen moeten zijn. Best spannend, want ik heb ongeveer 2 jaar geleden voor het laatst met XBMC gespeeld :)

Het in verbinding brengen van TLBB/XBMC en m'n NAS ben ik meer benieuwd naar… daar heb ik nog geen ervaring mee. M'n gejailbreakte Apple TV2 vond m'n NAS automatisch en haalde dan ook (van)zelf de metadata enzo binnen. Werkt dit ook automatisch bij XBMC tegenwoordig?

Mocht hij naar m'n zin werken, dan trek ik achteraf wel een ethernetkabeltje langs hetzelfde pijpje als m'n COAX… die zijn toch allebij (FTP en COAX kabeltje) afgeschermd, en met een combi-wandcontactdoosje heb je gelijk een nette aansluiting aan je muur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
Ik denk wel dat ik deze uiteindelijk ga halen vindt xbmc erg goed, maar ik vindt een HTPC bouwen gewoon te duur. En ik wil mijn HDX-1000 vervangen omdat ik tot de conclusie ben gekomen dat een samsung blu-ray speler meer formaten en bestanden afspeeld dan deze. Dus dat mee genomen en dat het menu door XBMC wordt gevormd is dit een hele goede kandidaat geworden. Ben wel vanplan alles vanaf me externe harde schijf af te spelen ipv te streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Roos
joramoudenaarde schreef op zondag 12 januari 2014 @ 22:32:
@Paul; heb jij toevallig ervaring met 1080p films op TLBB? Loopt dat, en eventueel fastforwarding e.d. gewoon soepel?
720 en 1080p loopt bij mij zonder te hoeven bufferen, ik speel films vanaf mijn nas en deze lopen allemaal soepel.
Ik heb de tlbb wel bedraad aangesloten.
Het snel vooruit of achteruit spoelen gaat redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
@Paul; bedankt! Ik had ondertussen ook de sprong gewaagd met TLBB… ik ga 'm eerst eens testen over wifi, puur om eens te kijken of het wat voor me is (zo te horen wel in ieder geval!). Als 't bevalt ga ik 'm ook gewoon bedraag aansluiten om bufferen tot een minimum te beperken.

Vooruit en achteruit spoelen (leuk dat we dat nog steeds spoelen noemen!) gaat op m'n Apple TV2 nog behoorlijk soepel moet ik zeggen, ook met 1080p films die gedownscaled worden! 't Ging me er meer om dat het niet ontzettend stottert bij TLBB, maar dat valt dus nog best mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-04 13:36
Hey joram ik ga je volgen en ben zeer benieuwd hoe je ervaring is. Ook je installatie van je nas. Maar kan hem niet vinden bij 4launch :?

[ Voor 17% gewijzigd door jarsiv op 13-01-2014 20:28 ]

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste