Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:28
Hoi Jarsiv, ik hou je (via o.a. dit draadje) op de hoogte! :) Bij 4Launch kan ik 'm ook niet meer vinden… misschien dat hij niet meer leverbaar is bij ze? Maar de bestelling staat nog op "groen" bij ze, dus hij zou nog steeds binnen 1-5 werkdagen (hopelijk voor vrijdag dus) beschikbaar moeten zijn.

Heb zaterdagavond m'n jubileum met m'n vrouw, maar overdag en zondag ben ik lekker aan het knutselen en spelen met dat ding als ie binnen is! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:25
Mijn TLBB is net verzonden, hoop deze morgen of overmorgen te ontvangen, besteld bij 4Launh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Hier ook :) Precies hetzelfde bericht nét gekregen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanusJaap
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-09 10:54
Heb hem sinds gisteren binnen via 4launch, hij staat echter niet meer op hun site... Wat me tegenviel, is dat op de plaatjes hier bij Tweakers, er 2 tulp audio aansluitingen en video op zit. Deze zitten er dus niet op... Alleen de HDMI, niet eens een 3,5mm jack. Heb nog geen versterker met hdmi en wilde via die tulp de stereo aansluiten zonder tussenkomst van tv. Mooi met de xbmc remote via de ipad de muziek regelen naar de versterker, maar dat gaat dus nu niet.

Weet nu niet of ik hem hou, evt een hdmi2rca kabel koop (als dat al werkt) of het gewoon retour stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:48

IkWilbert

Het is mij!

mrenders schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 11:36:
Heb hem sinds gisteren binnen via 4launch, hij staat echter niet meer op hun site... Wat me tegenviel, is dat op de plaatjes hier bij Tweakers, er 2 tulp audio aansluitingen en video op zit. Deze zitten er dus niet op... Alleen de HDMI, niet eens een 3,5mm jack. Heb nog geen versterker met hdmi en wilde via die tulp de stereo aansluiten zonder tussenkomst van tv. Mooi met de xbmc remote via de ipad de muziek regelen naar de versterker, maar dat gaat dus nu niet.

Weet nu niet of ik hem hou, evt een hdmi2rca kabel koop (als dat al werkt) of het gewoon retour stuur.
Dit is toch de achterkant van TLLB
Afbeeldingslocatie: http://www.theaterinabox.tv/image/cache/data/little-black-box/back_large-500x500.png

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:51
Dan zou het apparaat waarschijnlijk wel een kleine "update" sinds die foto's gehad hebben.
Maar ja dat kan j1nx wel kunnen bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanusJaap
@IkWilbert; dat is idd het plaatje, maar niet mijn TLBB...

Oh en het plastic paarse hoekje vind ik een beetje 'goedkoop'. Het is een sticker.
Ik neem aan dat 'ze' geld denken te kunnen besparen door zo min mogelijk aansluitingen aan te brengen. Toch jammer... Is ook frappant dat ik op de site van TLBB niets terug kan vinden over de specificaties van het ding. Maar goed, vanavond aansluiten om te kijken of ie aan mijn verwachtingen voldoet, zoniet dat gaat ie terug. De afstandbediening ziet er goed uit. Ben benieuwd hoe user friendly dat ie is.

[ Voor 81% gewijzigd door JanusJaap op 14-01-2014 12:41 . Reden: 2e post voorkomen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanusJaap
Oh en het plastic paarse hoekje vind ik een beetje 'goedkoop'. Het is een sticker.
Ik neem aan dat 'ze' geld denken te kunnen besparen door zo min mogelijk aansluitingen aan te brengen. Toch jammer... Is ook frappant dat ik op de site van TLBB niets terug kan vinden over de specificaties van het ding. Maar goed, vanavond aansluiten om te kijken of ie aan mijn verwachtingen voldoet, zoniet dat gaat ie terug. De afstandbediening ziet er goed uit. Ben benieuwd hoe user friendly dat ie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
  • Laatst online: 10-04 13:45
mrenders schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 11:36:

als je iets naar onder scrollt staan de specificaties daar ook beschreven, ik kan me wel voorstellen dat je op t plaatje afgaat. Maar je gaat wel op een derde-partij website (tweakers) kijken naar productinformatie. Dan kan de informatie niet kloppen.

Snap ook dat t voor jouw opstelling niet ideaal is, zonder tulp. Maar als ik dit soort kastjes zou maken, dan zou ik eerlijk gezegd ook geen tulp meer toevoegen: HDMI is de standaard en dat wordt niet minder!

't roze hoekje: ja, dat is misschien een sticker, maar verder vind ik t kastje wel degelijk aanvoelen. is van mooi plastic gemaakt. dus voelt niet goedkoop in mijn ogen.

t.a.v. de afstandsbediening: daar had ik hoge verwachtingen van, maar die vind ik juist traag en niet goed werken. de 'return' knop werkt bijvoorbeeld ook niet soepel bij mij. Ik ben overgestapt naar bediening via APP (ipad) en dat is heerlijk! dus ik zou eerder gaan bedienen via APP dan via afstandsbediening!

owja, én ik heb de skin gelijk aangepast naar de XMBC skin ipv TLBB, vond ik ook fijn. Mijn eerste indruk met TLBB was overigens niet louter positief en ik moet nog steeds dingen uitvogelen, maar 't wordt wel beter en vind 't wel n sympathiek apparaatje!

[ Voor 24% gewijzigd door Smithkj op 14-01-2014 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
@Smithkj; dat is inderdaad een goeie: hoe bevalt de remote verder? Werken de knoppen niet soepel of is de respons van XBMC niet soepel? Ik begreep dat er ook infrarood in het doosje zit en dat je met een beetje puzzelen dit zelf ook nog aan de praat kan krijgen… op die manier zou je elke universele afstandsbediening moeten kunnen gebruiken :) Ik heb ook redelijk hoge verwachtingen van de remote, vooral vanwege het toetsenbordje op de achterzijde. Maar voor mij is 't belangrijk(er) dat hij een goede respons heeft bij XBMC.

Maar werkt het scrollen in de menu's e.d. allemaal wel soepel?

Ik hoop 'm vandaag of morgen ook binnen te krijgen namelijk, en wil dan eigenlijk zo snel mogelijk even alles instellen en uitproberen. Ik vond 't toen ik erover las al een sympathiek apparaatje, maar (kort door de bocht) koop ik een dergelijk apparaatje niet vanwege de sympathie, maar vanwege de prestaties en ervaring. Ik kan in ieder geval niet wachten! De ontwikkelaars komen in ieder geval relatief snel met updates voor verbeteringen, en als de remote verder goed werkt (en 5.1 geluid + 1080p ook soepel afspeelt), dan ben ik hopelijk snel tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joramoudenaarde schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:20:
@Smithkj; dat is inderdaad een goeie: hoe bevalt de remote verder? Werken de knoppen niet soepel of is de respons van XBMC niet soepel? Ik begreep dat er ook infrarood in het doosje zit en dat je met een beetje puzzelen dit zelf ook nog aan de praat kan krijgen… op die manier zou je elke universele afstandsbediening moeten kunnen gebruiken :) Ik heb ook redelijk hoge verwachtingen van de remote, vooral vanwege het toetsenbordje op de achterzijde. Maar voor mij is 't belangrijk(er) dat hij een goede respons heeft bij XBMC.

Maar werkt het scrollen in de menu's e.d. allemaal wel soepel?

Ik hoop 'm vandaag of morgen ook binnen te krijgen namelijk, en wil dan eigenlijk zo snel mogelijk even alles instellen en uitproberen. Ik vond 't toen ik erover las al een sympathiek apparaatje, maar (kort door de bocht) koop ik een dergelijk apparaatje niet vanwege de sympathie, maar vanwege de prestaties en ervaring. Ik kan in ieder geval niet wachten! De ontwikkelaars komen in ieder geval relatief snel met updates voor verbeteringen, en als de remote verder goed werkt (en 5.1 geluid + 1080p ook soepel afspeelt), dan ben ik hopelijk snel tevreden :)
Achter de roze sticker zit een plexiglas plaatje ( wss de IR )
Maar Het is een XBMC speler, met tientalle remote apps in de verschillende playstores, kan je hem simpel via je telefoon / tablet en zelfs PC besturen.
( in de addons kan je verschillende shell's vinden ook, om de externe look aan te passen op de webpagina.

Scrollen in menu's gaat soepel, alleen de eerste gegevens ophalen langs de scrapers :+ dat duurt even, met een paar honderd films en tvseries / muziek

Wat me wel opvalt, de speler gaat in slaap, niet "uit"
Dus is vrijwel altijd beschikbaar ( media update's )

Ik heb zelfs via bubble upnp een film gekeken, VIA deTLBB op de nexus7 ( omdat het kan )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
@Joramoudenaarde:
- ondersteuning van 't apparaatje is goed: bij het indienen van feedback krijg je snel reactie. Wél krijg ik de indruk dat er een vrij klein team achter TLBB zit. Dus 't is allemaal niet foutloos.Mijn box werkt nu prima voor wat ik wil: films kijken in alle formaten met 5.1 audio en subtitles. Helaas is ondersteuning voor Airplay niet werkzaam door update van Apple (ios7).

de afstandsbediening: ik dacht dat deze fijn werkte en dat XMBC zelf traag was. Maar...het blijkt in de AB te liggen. de app heeft zeker mijn voorkeur! gaat soepel en snel! Ik heb 'n ipad, dus gebruik voor typen gewoon dat toetsenbord. Dus de AB ziet er slim uit in mijn ogen, maar voor mij werkte 't niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik ben persoonlijk niet zo'n fan van besturing met een smartphone of tablet. Die dingen gaan in slaapstand, je moet toch de app (vaak) opstarten e.d. Een volwaardige remote is wat dat betreft net even wat praktischer voor me. Wat ik van de TLBB forums begreep was dat je de boel zo kon instellen en/of "hacken", dat je een gewone universal remote kon gebruiken. Iets wat me best aanspreekt mócht die bijgeleverde remote me niet behagen :)

@Smithkj; Die feedback is voor mij één van de belangrijkste punten, zowel van de remote als van de interface… een mediaspeler die traag aanvoelt stoort op ten duur toch aan de algehele ervaring. Ik hoop dat ik op de één of andere manier of de respons van de AB vlotter kan krijgen, of dat ik relatief simpel een universal remote kan verbinden met de LBB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanusJaap
Smithkj schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 12:56:
[...]

als je iets naar onder scrollt staan de specificaties daar ook beschreven, ik kan me wel voorstellen dat je op t plaatje afgaat. Maar je gaat wel op een derde-partij website (tweakers) kijken naar productinformatie. Dan kan de informatie niet kloppen.
Klopt, maar omdat ik de info niet kon vinden op TLBB pagina zelf, maar wel hier EN ik erg enthousiast werd van het hele TLBB verhaal, heb ik er waarschijnlijk niet verder over nagedacht om dit te checken. Dus daar heb je gelijk in.

Ach, vanavond maar de boel eens aansluiten en kijken of ie goed samenwerkt met mijn nieuwe NAS (Synology DS414 met 4x4TB). We hebben erg veel muziek, hadden geen fatsoenlijke back-up van belangrijke data die op de pc staat en ik heb een berg films waar je bang van wordt op diverse losse externe schijven... En wat de audio betreft, mijn vrouw zei al (enigzins met een glimlach) dan koop ook maar een nieuwe versterker...

Wel jammer om te lezen dat met iOS7 airplay niet werkt, maar goed, als ik een nieuwe versterker koop, dan meteen 1 die dat wel doet officieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
mrenders schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 15:27:
[...]

... En wat de audio betreft, mijn vrouw zei al (enigzins met een glimlach) dan koop ook maar een nieuwe versterker...
Wat een schat! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
nou, heb mijn TLBB binnen en ben al een uur bezig om de remote werkend te krijgen... er gebeurd niets,
en heb al allerhande variatie geprobeerd :(

kan dus ook niet met een app aan de slag omdat ik niet eens de setup door kan.

geen goed begin !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanusJaap
Zeker! Ze was degene die vond dat alle cd's maar eens gedigitaliseerd moesten worden, zodat we van alle doosjes af waren en dan het liefst op een makkelijke manier te bedienen vanaf de ipad. Oftewel, snel een NAS bestellen..., mediaplayer (TLBB nu dus) en ikke nachtenlang cd's rippen.. (rip alles naar Apple Lossless via iTunes, sorry voor wie dit niet het beste vind, maar ohoh, wat is het toch makkelijk)
Oh ja, die TLBB was natuurlijk niet nodig voor alleen de audio, maar ja, dan ook maar meteen alle films beschikbaar maken via dezelfde weg.

[ Voor 11% gewijzigd door JanusJaap op 14-01-2014 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
@mrenders; ik had (bijna) hetzelfde :) Niet ontzéttend veel muziek, maar veel 2 computers die fatsoenlijk gebackupped moesten worden, een aantal films en CD's die destijds gedigitaliseerd moesten worden. Ik mag m'n vrouw ook (met trots!) een beetje geek noemen, hahaha!

Airplay met TLBB schijnt inderdaad met de laatste iOS7 update niet/niet helemaal te werken, maar gezien de snelheid waarmee TLBB's ontwikkelaars updates uitbrengen heb ik er wel vertrouwen in dat dit snel kan worden opgelost. Airplay gebruiken we hier ook regelmatig i.c.m. onze iTunes collectie of Spotify… hoewel we natuurlijk ook gewoon de muziek op de NAS kunnen zetten en zo met de gewone remote de muziek kunnen bedienen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
een uur verder en nog steeds krijg ik de AB niet werkend, iemand een tip ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:18
Misschien een domme opmerking, heb je op het forum van tlbb gekenen
http://www.tlbbforum.com/forums/Hardware-1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Roos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-07-2020
absrnd schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 15:38:
nou, heb mijn TLBB binnen en ben al een uur bezig om de remote werkend te krijgen... er gebeurd niets,
en heb al allerhande variatie geprobeerd :(

kan dus ook niet met een app aan de slag omdat ik niet eens de setup door kan.

geen goed begin !
Heb je wel de batterij er in gedaan, enzo ja daarna toets 1 en 9 tegelijkertijd ingedrukt terwijl je hem richt op de box.
Je moet hem namelijk wel even pairen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
Paul Roos schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 17:03:
[...]

Heb je wel de batterij er in gedaan, enzo ja daarna toets 1 en 9 tegelijkertijd ingedrukt terwijl je hem richt op de box.
Je moet hem namelijk wel even pairen.
Dat is het probleem, de remote wil niet pairen (met batterijen)
TLBB aan e stroom blauw lichtje brand,

1-9 ingedrukt 5 mins...niets
opnieuw opstarten, 1-9 ingedrukt...niets
batterijen er uit gehaald 15 min wachten, TLBB van de stroom 15 min wachten, alles weer aangesloten druk op 1-9 ....niets

op het forum van TLBB lees ik ook veel problemen met de remote, en geen antwoorden van de TLBB team :(

ik heb al een posting geplaatst op het forum en een ticket aangemaakt....afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Roos
Andere batterijen geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
Yup ook al gedaan :/

update op een USB stick gezet, en de TLBB in recovery gezet, dat gaat goed, maar om de firmware te updaten moet ik in het menu naar USB update gaan, en dat gaat niet zonder remote :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Reageert de remote zelf wel? (gaan er lampjes branden o.i.d.)? Het kán ook zo zijn dat de ontvanger in het TLBB kastje defect is… misschien dat je 'm dan beter kan omruilen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
joramoudenaarde schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 17:28:
Reageert de remote zelf wel? (gaan er lampjes branden o.i.d.)? Het kán ook zo zijn dat de ontvanger in het TLBB kastje defect is… misschien dat je 'm dan beter kan omruilen :)
als ik knopjes van de remote indruk gaat het lamje op de AB branden, maar er gebeurd niets 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Roos
Probeer eens een andere afstandbediening, met de afstandbediening van mijn tv werken de cursortoetsen op de TLBB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
ik probeer nu met een app de TLBB te benaderen, maar ik moet de Host: port / TCP port invoeren,
en ik geen idee waar ik die info vandaan moet halen ? (ik weet ben een noob)

en ik krijg met gen mogelijkheid contact via een app |:(

en deze TLBB gaat retour,
ik ga nu echt twijfelen of deze TLBB mijn ding is, dit is geen goede start :(

[ Voor 32% gewijzigd door absrnd op 14-01-2014 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
Ik vrees dat app nog niet gaat werken omdat je dan nog wat opties moet aanvinken (ik krijg overigens ook de officiële XBMC control app niet aan de praat, maar dat terzijde).

Bij mij herkende die de afstandsbediening automatisch, maar ik weet dat bij oudere versies er wel wat problemen zijn.

http://www.tlbbforum.com/threads/remote-sync-issue.344/

Sta je er echt dichtbij? en via draadje aansluiten en n app? en zie je lichtjes op de AB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:25

j1nx

Geek - Enjoying life

Vrietje schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 11:44:
Dan zou het apparaat waarschijnlijk wel een kleine "update" sinds die foto's gehad hebben.
Maar ja dat kan j1nx wel kunnen bevestigen.
Die plaatjes op tweakers zijn inderdaad niet correct. Weet echter ook niet hoe dat aan te passen.

Die plaatjes zijn van een allereerste beta model. Aangezien de hardware oorspronkelijk van Android vandaan komt. De XBMC interface draait echter op minimaal 720p dus de RCA was zinloos en dan ook verwijderd in het uiteindelijke product.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

absrnd schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 17:44:
ik probeer nu met een app de TLBB te benaderen, maar ik moet de Host: port / TCP port invoeren,
en ik geen idee waar ik die info vandaan moet halen ? (ik weet ben een noob)

en ik krijg met gen mogelijkheid contact via een app |:(

en deze TLBB gaat retour,
ik ga nu echt twijfelen of deze TLBB mijn ding is, dit is geen goede start :(
Zag je ticket eerder voorbij vliegen.

Het kan natuurlijk altijd zo zijn dat nu net jij de pech hebt, maar voordat je hem terug stuurt. Probeer nog 1 keer te pairen met de remote echt liggend op de box zelf. Zorg ook dat hij helemaal aan is en feitelijk op je wacht om de first time user screen weg te klikken.

Als dat ook niet werkt, dan vrees ik dan nu net jij een foute box te pakken heeft.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
Ik heb nog een keer geprobeerd, TLBB opgestart tot het welkom scherm om je instellingen te doen,
de AB op de TLBB gehouden....niets, het lichtje op de AB brand constant en gaat nooit knipperen :(
Faal !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanusJaap
Net TLBB geinstalleerd.
  • Remote werkte pas na andere batterijen...
  • Wifi aan de gang krijgen lukte in eerste instantie niet, lag heel misschien aan een detectie van ongewenste apparaten in mijn Network Magic programma van de oude router (linksys, nu UPC). Dit probleem echter nog nooit gehad met het aanmelden van een smartphone of iPad...
  • Audio werkt vanaf de NAS, echter geen album art. Dacht dat ie dat automatisch bijwerkte of wel van de NAS pakte. Apps voor de NAS op Android en iOS laten wel album art zien.
  • Audio van een film (mkv) werd niet afgespeeld, wat ik ook probeerde... Film speelde wel af via Air Video Player op de iPad met geluid. Hoorde wel af en toe een tik via de luidsprekers.
Ik ben geen echte tweaker, maar ook geen noob. Had echter wel meer verwacht van dit product. En voordat je zegt, zoek op het TLBB forum... Dat heb ik gedaan en ik kan er niets over vinden. Eventueel een advanced settings xml file er op zetten.
Maar dat is het hem juist. Deze mediaplayer moet gewoon out-of-the-box werken. En het enige wat ik wil doen is een update installeren en niet allerlei andere zaken. Misschien verwacht ik dan teveel, maar XBMC bestaat al zo lang. Dat mag toch onderhand wel werken.

Toch maar een Apple TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Roos
mrenders schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 23:07:
Net TLBB geinstalleerd.
  • Remote werkte pas na andere batterijen...
  • Wifi aan de gang krijgen lukte in eerste instantie niet, lag heel misschien aan een detectie van ongewenste apparaten in mijn Network Magic programma van de oude router (linksys, nu UPC). Dit probleem echter nog nooit gehad met het aanmelden van een smartphone of iPad...
  • Audio werkt vanaf de NAS, echter geen album art. Dacht dat ie dat automatisch bijwerkte of wel van de NAS pakte. Apps voor de NAS op Android en iOS laten wel album art zien.
  • Audio van een film (mkv) werd niet afgespeeld, wat ik ook probeerde... Film speelde wel af via Air Video Player op de iPad met geluid. Hoorde wel af en toe een tik via de luidsprekers.
Ik ben geen echte tweaker, maar ook geen noob. Had echter wel meer verwacht van dit product. En voordat je zegt, zoek op het TLBB forum... Dat heb ik gedaan en ik kan er niets over vinden. Eventueel een advanced settings xml file er op zetten.
Maar dat is het hem juist. Deze mediaplayer moet gewoon out-of-the-box werken. En het enige wat ik wil doen is een update installeren en niet allerlei andere zaken. Misschien verwacht ik dan teveel, maar XBMC bestaat al zo lang. Dat mag toch onderhand wel werken.

Toch maar een Apple TV?
Dan zou ik als ik jou was maar eerst eens in de instellingen gaan kijken, want bij mij aangesloten via hdmi op de tv speelt dit boxie alle formaten en geluiden vanaf mijn NAS heel goed af.
Hij zoekt ook als je alles goed instelt de hoesjes en gegevens van de artiest op, het is zelfs zo dat je kunt instellen dat hij tijdens het afspelen van een artiest foto's van het internet download en in een slideshow afspeelt.
Je moet je wel even verdiepen in XBMC dat is wel zo.
Ik ben heel tevreden met de TLBB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanusJaap
De audio werkt bij de video, maar de stream stottert. Buffer...
De album art kan ik nog steeds niet werkend krijgen.
En de speler loopt regelmatig vast, dwz, spontaan weer bij de install wizard...
De remote werkt dan ook niet meer.
En de wifi ben ik dan ook weer kwijt.
Heb een laatste update gedownload.
Ook dacht ik dat de UI erg duidelijk zou zijn, maar ook daar heb ik moeite mee om bijvoorbeeld de muziekspeler zo in te richten dat ie is zoals ik verwachtte. (andere skin misschien, heb de 2e die bijgeleverd is ook uitgeprobeerd)
Heb wel de Yatse app via de telefoon kunnen gebruiken, dat is al iets beter, maar perfect ook niet.

Oh, pluspuntje, via TLBB, geen miniscule pauzes tussen nummers in een geripte mix cd. Heb ik via de itunes nog niet gecheckt. De audio player app van Synology, die hapert wel.

Misschien had ik me nog beter in moeten lezen in wat dit kastje kan/niet kan en aan kennis nodig heeft, maar ik ga het bijna opgeven. Toch een verwende vent die iets out-of-the-box werkend wil hebben...

Morgen nog even enkele collega's vragen die vaker met het XBMC bijltje gehakt hebben en als dat niet helpt...

(als ik het zo lees, lijk ik wel een noob die niets kan, maar ik ben echt wel technisch onderlegd en vind het niet erg wat uit te zoeken, maar als mijn vrouw straks niet met enkele simpele handelingen een filmpje voor de kinderen kan starten of een muziekje op kan zetten, dan ben ik ook de 'klos'.)

[ Voor 10% gewijzigd door JanusJaap op 15-01-2014 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Zo te horen kan het kastje 't zelf wel allemaal, maar moet je XBMC nog instellen naar eigen wens. Dat is iets wat ik ook wel verwacht had om eerlijk te zijn. XBMC kán fantastisch zijn, maar met de vele mogelijkheden van XBMC kan het haast niet anders dat er dingen ingesteld staan die niet/anders werken dan je gewend bent.

De ervaring(en) die ik heb met zowel XBMC als Plex (een aftakking van XBMC) is dat hij altijd alle album art van m'n muziek goed heeft overgenomen. Audio stotterde nooit, maar misschien is dat anders als je losless muziek heb geript (als de bitrate écht te hoog is bijvoorbeeld). Dat kan ik helaas niet beamen voor je :)

Wifi, remote e.d. hoop ik uiterlijk dit weekend meer over te kunnen zeggen… ik ben van plan in één dag alles in te stellen en uit te proberen:
  • Heb een goede 1080p rip op m'n computer klaar staan om te streamen via wifi. Dit zal vast wat buffer problemen opleveren (heb een 300Mbit n-snelheid beschikbaar, maar toch), dus daar zal ik me niet teveel op vastbijten.
  • Heb ook alle films in 720p beschikbaar die op de Apple TV2 probleemloos streamden.
  • alle kabeltjes (m.u.v. ethernet) liggen al klaar, dus het is letterlijk aansluiten en instellen
Van wat ik al met XBMC heb kunnen doen tot zo'n 2 jaar geleden weet ik dat dit soort apparaatjes out of the box wel goed (moeten) werken, maar XBMC is te uitgebreid om een "one-size-fits-all" te zijn. Daarentegen kún je met XBMC wel véél meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

XBMC is fantastisch. Al jaren in ontwikkeling en eigenlijk de heer en meester op HTPC gebied. Het is alleen recentelijk dat het ook gedraait kan worden op energie zuinige stille hardware.

Onze missie is om XBMC bij de massa te brengen. Feitelijk dus iedereen die nog nooit van XBMC gehoord heeft.

Een van de aller grootste uitdagingen is de "out of the box" experience / gebruikers gemak.

Wij doen onze uiterste best, maar begrijpen ook dat wij bevooroordeeld zijn omdat we eigenlijk "te veel" weten over XBMC.

Wij horen dan ook graag van jullie evenueele feedback hier over. Er zijn dus nog steeds zaken die wij "for granted" nemen als het gaat om XBMC gebruikers gemak.

Dus .......

Als je iets tegen komt, dat speciale akties en dergelijke nodig had, waar je achteraf dacht; Moest dat nou zo moeilijk zijn. Die puntjes horen we graag !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
Zit ook echt naar dit apparaat te kijken. ben nu aan het stoeien op de pc met XBMC.
Joram, zou je een beetje kunnen bijhouden welke instellingen je moet doen om het werkend te krijgen. volgens mij hebben we bijna dezelfde hardware staat :)). Kan ik Touwens ook een onderscheid maken in XBMC met films. heb namelijk de films verdeeld over 2 schijven, gewone filme en een schijf met alleen kinderfilms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
@Jarsiv; Ik zal als ik er mee bezig ben even een lijstje bijhouden van de instellingen die ik heb gebruikt voor een (voor mij) goede ervaring :)

Ik kan me herinneren dat ik destijds zelf ook 2 film lijsten had gemaakt: Movies, Animation Movies. Dit zag ik terug in het home menu. Ik had gewoon de 2 mappen apart aangewezen, en dat werkte toen perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
joramoudenaarde schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:31:
@Jarsiv; Ik zal als ik er mee bezig ben even een lijstje bijhouden van de instellingen die ik heb gebruikt voor een (voor mij) goede ervaring :)

Ik kan me herinneren dat ik destijds zelf ook 2 film lijsten had gemaakt: Movies, Animation Movies. Dit zag ik terug in het home menu. Ik had gewoon de 2 mappen apart aangewezen, en dat werkte toen perfect :)
Thnx, zal het vanavond eens op mijn pc testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Je kan eventueel ook twee profielen aanmaken binnen XBMC. Een voor jouw en een voor de kids.

Zo heb ik het gedaan.

Mijn vrouw houd van horror films en met jonge kinderen wil je die covers niet door die van Disney laten lopen of zelfs via via ze het laten zien.

Je kunt eventueel zelf je eigen profiel achter een pincode zetten.

Misschien geen on aardige link om hier bij te zetten;
[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV

[ Voor 63% gewijzigd door j1nx op 15-01-2014 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het tlbb-forum is een gigantische rommel, ik ben een paar uur bezig geweest om in de FAQ iets terug te vinden om eenvoudig media toe te voegen.

( mij lukt het wel, maar een collega moet het ook gaan doen, en met een afstand van 40KM is het niet even over en weer rijden )
In de FAQ is daar gewoon GEEN duidelijke howto voor te vinden.

Wel kwam ik tegen hoe ik mijnuserdata kan verplaatsen naar USB
Ik was al een het zoeken om dit evt via een symlink te doen in de fstab, maar het blijkt gewoon te werken als je een usbstick in ext3 formatteerd en USERDATA noemt :|

Iets wat dus PAS op de 2e pagina van een soortgelijke vraagstelling naar voren kwam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
@ Freshmaker: zoek eens op XBMC ipv TLBB. Daar is een volledige wiki: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Main_Page

Ook staan erop youtube talloze walkthroughs m.b.t. XBMC.

Met 't zoeken naar antwoorden is 't dus handig om t onderscheid te maken tussen een XBMC vraag én een TLBB vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Eigenlijk kun je voor XBMC-specifieke vragen beter naar een tutorial voor XBMC zoeken. Klinkt misschien een beetje TLBB-onvriendelijk en zo is het zeker niet bedoeld, maar handleidingen en FAQ's over het gebruik van XBMC zijn behoorlijk duidelijk, dus dat zal je meer helpen denk ik :)
- http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Media_sources
- http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Adding_video_sources

Met het maken van een backup van "mijnuserdata", bedoel je dan alle settings e.d.? Dat zou inderdaad wel handig zijn voor het geval je een keer iets verkeerds doet of een crash zou hebben. Hoe (en met welk systeem) heb je een EXT3-format kunnen doen? En moet het echt EXT3 zijn?
(en zou je een uitleg willen geven hoe je die backup hebt kunnen maken?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
Wat Joram dus zegt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met alle respect voor de 2 hierboven, maar dat is dus helemaal niet mijn vraag / opmerking......

Zoals ik al aangaf, MIJ is het gelukt, en het functioneerde zonder problemen.
Maar een nieuwe gebruiker zal zich te rade gaan op het eigen support forum.
En zoals ik uit jullie posts al gezien heb, hebben jullie dat ook geprobeerd...

Zeg eens eerlijk, hielp dat ?
kwam je er uit ?
Nee, daarom kwam je terecht op tweakers ( al dan niet via een omweg )

Een wiki over/van XBMC is voor een startende gebruiker NIET de plek waar hij gaat zoeken.
Of kijk jij op de helppagina van general motors als je opel-ruitenwisser niet meer beweegt ?

Ik gaf ter lering en vermaak het voorbeeld van de userdata al aan, en direct schiet de vraag over een backup ( daar had ik het niet over ) terug.
( ik denk dat je in de wiki een antwoord kan vinden ...... ) ;)
Smithkj schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:44:
@ Freshmaker: zoek eens op XBMC ipv TLBB. Daar is een volledige wiki: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Main_Page

Ook staan erop youtube talloze walkthroughs m.b.t. XBMC.

Met 't zoeken naar antwoorden is 't dus handig om t onderscheid te maken tussen een XBMC vraag én een TLBB vraag.
Nee, juist een howto met de 'eigen' plaatjes zoals tlbb ze toont, en de stappen om er te komen is een belangrijke zaak.
Zeker nu het apparaat elke keer uitverkocht blijkt te zijn, zullen ook minder 'handige' harry's dat dingetje willen gaan installeren.

Een flyer in de doos met alleen de werking van de remote is karig, er staat ook niets over andere support / gebruiksaanwijzingen op.

De initiële setup is best belangrijk, en kan een hoop plezier voor niet-tweakers al snel bederven.
joramoudenaarde schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:45:
Met het maken van een backup van "mijnuserdata", bedoel je dan alle settings e.d.? Dat zou inderdaad wel handig zijn voor het geval je een keer iets verkeerds doet of een crash zou hebben. Hoe (en met welk systeem) heb je een EXT3-format kunnen doen? En moet het echt EXT3 zijn?
Met verschillende tools kan je een usbstick formatteren in ext3 ( ik heb easeUS partition manager voor gebruikt.

Het is geen backup ( voor mij ) maar uitbreiding, en ontlasting van interne flash, naar een usbstick van 64GB
Als je de stick USERDATA noemt, ziet TLBB die na een reboot, en zal zelf de userdata gaan overzetten

[ Voor 52% gewijzigd door FreshMaker op 15-01-2014 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Zojuist de TLBB voor het eerst aan gezet, en op zich werkt alles prima:
- remote linkte direct en zonder problemen (op 20cm afstand de 9 en 1 tegelijk ingedrukt voor 10 seconden)
- via NFS verbinding krijgen met m'n Synology DS213j was even wat lastiger, maar ook dat is gelukt (ik zal later even een grote post doen met wat links en verdere uitleg)

Ik heb alleen nog 2 probleempjes waar ik nog niet uit kom:
- Ik kan om de een of andere reden via NFS de muziek-map op de Synology niet verbonden krijgen.
- En ik krijg als ik naar Movies of TV-Shows ga, de mappen-directory te zien i.p.v. netjes een videowall/-lijst met alle synopsis enzo. Is dat iets wat in te stellen is toevallig, en zo ja, waar kan ik dat vinden?

Ik had het hierboven al vermeld: zodra ik er wat meer tijd in heb gestoken en 't een en ander werkend heb gekregen zal ik even een duidelijke post maken met de nodige linkjes e.d. Op zich valt het instellen me nog heel erg mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanusJaap
joramoudenaarde schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 20:28:
Ik heb alleen nog 2 probleempjes waar ik nog niet uit kom:
- Ik kan om de een of andere reden via NFS de muziek-map op de Synology niet verbonden krijgen.
- En ik krijg als ik naar Movies of TV-Shows ga, de mappen-directory te zien i.p.v. netjes een videowall/-lijst met alle synopsis enzo. Is dat iets wat in te stellen is toevallig, en zo ja, waar kan ik dat vinden?
Juistem, die video wall lukt mij ook niet. En het sorteren naar album komt ook maar niet goed. Wat ik lastig blijf vinden is dat er instellingen op diverse plekken zitten. Bij de hoofdmenu onderdelen zelf en bij het onderdeel instellingen. En ik kan maar niet vinden hoe ik een gelinkte directory/map kan verwijderen...

Gisteren via de NAS, bedraad, een BR-rip van Pacific rim aangezet. Beeldkwaliteit is goed, maar ik zie 'lag' en het geluid wacht soms even, net als de ondertitels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik heb het ondertussen voor elkaar, en het was een stuk makkelijker dan ik dacht :) De instellingen staan op zich wel duidelijk weergegeven, maar via het "Power" menu op je homescreen kun je bij een andere file manager komen… die heb ik niet nodig gehad na een beetje frøbelen op de NAS.

Ik ben nog bezig met de laatste "quirks" eruit aan het halen voordat ik een uitgebreide(re) review en handleiding schrijf hier (incl. de te nemen stappen om 't werkend te krijgen), maar ik heb wel het volgende al getest via wifi:
- 720p films én 1080p films met een bestandsgrootte van maximaal 4GB gaan over wifi bij mij tot nu toe allemaal vlekkeloos. Ik had één film die blijkbaar een codec had die niet helemaal loepzuiver afspeelde (audio was niet in sync), maar verder was het probleemloos.
- Bestanden groter dan 4GB kreeg bij het streamen via wifi last van haperingen, maar dat is begrijpelijk… ik ga als ik de quirks eruit heb wel nog een ethernet aansluiting regelen om dat op te lossen.
- Subtitles werken uitstekend! Niets losse subtitles downloaden en plaatsen, maar gewoon via een XBMC-subtitles addon. Werkt perfect :)
- Videowall e.d. werken perfect; met als kanttekening dat als je veel films e.d. hebt dat de videowall sóms wat stottert. Het is ten slotte een zware "view" die misschien niet helemaal goed kán werken op TLBB, maar daar kom ik later nog op terug. Ikzelf hou erg van de list-view namelijk, hehe.

Eén van de dingen waar ik nog in moet duiken is hoe ik de muziek, net zoals de films en tv-shows, goed kan krijgen. Ik krijg nu een soort mappen-structuur namelijk, dus daar moet ik nog even naar kijken. Maar de films en series staan allemaal helemaal goed… het was een kwestie van even m'n NAS updaten en goed instellen, en vervolgens op de juiste manier te linken via XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
Ben benieuwd wat hij doet met bluray van 45gb, bedraad :)
Waar haald hij trouwens zijn subtitles vandaan

[ Voor 40% gewijzigd door jarsiv op 16-01-2014 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jarsiv schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 12:43:
Ben benieuwd wat hij doet met bluray van 45gb, bedraad :)
Waar haald hij trouwens zijn subtitles vandaan
Opensubtitles, podnapisi
Diverse service's staan in de lijst.

Helaas met het ondergaan van Bierdopje en ondertiitel.com is de kwaliteit ook verschrikkelijk teruggelopen.
Oudere subs zijn goed van kwaliteit op de eerder genoemde site's, nieuwere ( 2 maanden ) zijn te vaak google translate vertalingen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Bluray van 45GB ga ik niet eens downloaden, hahaha! Ik heb glasvezel thuis, maar ik denk niet dat die TLBB dat gaat redden ;) Ik heb hier wel een 1080p film van 11GB klaar staan (The Great Gatsby: deze zal ik via wifi nog proberen te spelen. 't Kan namelijk nog even duren voordat ik die ethernetkabel heb aangelegd. Heb niet bijzonder veel tijd de komende dagen om die kabel door de muur te trekken, en aan beide kanten een wandcontactdoosje aan te sluiten e.d.

De skin van TLBB heeft een subtitle-knopje in het afspeelmenu zitten, en toen ik daar op klikte vroeg hij automatisch of ik "XBMC-subtitles" wilde downloaden… nou, dát wilde ik wel! En vanaf dat moment kan ik, als ik een film kijk, gewoon met een druk op de knop de gewenste subtitles erbij zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan in de settings ook aanzetten dat hij automagisch de eerste synced subtitle ophaalt.
Dan is het starten, en na een paar seconden verschijnen de subs ook :)

Zelfs bij de online diensten van movie25 / primewire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Klopt, die had ik ook even aangezet, maar ik ben nogal een pietlut en verander de bestandsnamen altijd van namen met puntjes en underscores, naar iets leesbaarders… puur om 't overzicht te houden voor mezelf :) Maar hij staat in de Video settings bij mij volgens mij inderdaad al aan. (heerlijke luie-mensen-feature is 't!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaar dat het online wel werkte, en mijn eigen bestanden niet.

Met MediaCompanion laat ik altijd de art / info erbij zoeken, en de namen aanpassen naar naam (jaar)
https://mediacompanion.codeplex.com

Alleen pikt TLBB deze info niet op, moet uitzoeken hoe ik de usermap kan laten beschrijven door mijn Companion
In de xbmcrepo heb je nog meer features, zoals auto update library
Normaal ververst XBMC bij opstarten, maar TLBB gaat niet uit, dus de library wordt niet gescand
Met autoscan kan je instellen op welke momenten er een scan is, en of er een opschoning moet komen

( ik schoon om 01:u op via cron, want het vertraagd het systeem wel een beetje )
Update's om de 6u, en via Sickbeard als er een aflevering is opgehaald, stuurt SB het "update" signaal

[ Voor 49% gewijzigd door FreshMaker op 16-01-2014 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Om voor alle zekerheid duidelijk te zijn hoe ik mijn bestanden noem en hoe ze voorheen heetten:
- van The.Great.Gatsby.2013.1080p.BluRay.x264.SpeeedGeek.mp4
- naar The Great Gatsby (2013) 1080p.mp4

XBMC pikt in beide bovenstaande gevallen de informatie goed op merk ik; ik ben nog geen film tegen gekomen die hij met mijn benamingen niet snapt.

Bedankt voor de tip over XBMCrepo trouwens! Die moet ik inderdaad even binnenhalen. :)

Een beetje afhankelijk van wat de vrouw wil doen vanavond (het is ons 7-jarig jubileum namelijk), wil ik nog wel even knutselen met de muziek settings en met wat meer video en audio settings spelen. Nu de films en tv-series al nagenoeg foutloos werken begin ik behoorlijk blij te worden van de mogelijkheden!

[ Voor 25% gewijzigd door Kapotlood op 16-01-2014 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Even snel;
joramoudenaarde schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:45:
Nee, kan elke partitionering zijn, aangezien het gaat om kleine files zou ik voor EXT2/3/4 of Fat/32 gaan

Bij boot, zodra hij een USB device ziet met de label USERDATA (let op allemaal hoofdletters), dan zl hij de interne "userdata" daarnaar to kopieren en die plek voortaan gebruiken. Handing voor mensen die niet genoeg hebben aan de ~3,2GB

Met een flinke database, thumbnails, fanarts en plugins kan het eventueel uit de hand lopen.

(Het is ook handig als backup)

Als tips voor de ondertitels. Druk op de rode knop tijdens het afspelen als shortcut direct tot de plugin voor ondertitles.

[ Voor 6% gewijzigd door j1nx op 16-01-2014 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn eerste blog ;)
Lekker Plekske: TLBB - instellingen

de eerste stappen voor de beginners onder ons ...
Aanvullingen welkom uiteraard !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Leuke post! Ik had ook al zitten denken aan de SMB-instelling voor het linken van m'n media, maar las ergens (sorry, linkje niet bij de hand) dat je met NFS wat minder overhead hebt dan met SMB of SAMBA, en dat dat wat beter is om stotteren tegen te gaan bij het afspelen van video. Hoeveel hier van waar is weet ik niet, maar omdat ik het tegendeel nergens tegenkwam heb ik maar geluisterd :)

Ik zal vanavond en anders morgenavond eens kijken of ik m'n post af kan maken met tekst en uitleg over het instellen van de Synology m.b.t. NFS, en mijn gebruikte settings in XBMC tot zover :)

@J1nx; bedankt voor de tip! Die onthouden we even.
Dus hij gebruikt automatisch een geplugde USB-stick (als die USERDATA heet) voor het opslaan van alle plaatjes e.d.? Hmm… nu is mijn database niet héél erg groot (85 films en 100+ afleveringen van series), maar dat groeit gestaag op 't moment. Is er ook een manier om deze backup, indien nodig, terúg te zetten op TLBB?

[ Voor 24% gewijzigd door Kapotlood op 16-01-2014 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NFS is wel "beter" ( op de Synology ) en op dezelfde manier te bewerkstellingen
Maar ik gebruik een HP Microserver hier als serverPC, en deze heeft niet ( eenvoudig ) een NFS mogelijkheid.
De kracht van de server is dusdanig, dat ik geen last ondervind zoals je op een (eenvoudige) Synology kan krijgen.

Backup kan je dmv XBMC backup, en de meegeleverde repo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik ben nog een beetje in de war m.b.t. sommige addons eerlijk gezegd: XBMCrepo kon ik niet vinden namelijk, dus die automatisering van scrapen heb ik nog niet terug kunnen vinden, evenals de backup. Nu gaf J1nx aan dat dit al automatisch gebeurt als je een USB stick in plugt dus daar ben ik al blij om, maar de automatisering van scrapen vond ik wel een handige om te hebben :) Waar hebben jullie deze gevonden?

Muziek heb ik trouwens ook aan de praat, dus bij deze werkt (buiten enkele addons) alles volgens mij naar behoren. Ik wordt er in ieder geval steeds blijer van! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

joramoudenaarde schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 17:37:
@J1nx; bedankt voor de tip! Die onthouden we even.
Dus hij gebruikt automatisch een geplugde USB-stick (als die USERDATA heet) voor het opslaan van alle plaatjes e.d.? Hmm… nu is mijn database niet héél erg groot (85 films en 100+ afleveringen van series), maar dat groeit gestaag op 't moment. Is er ook een manier om deze backup, indien nodig, terúg te zetten op TLBB?
Daar heb ik een truukje voor ja, die zal ik van de week even delen.

Automatische update:

In het hoofdmenu; Bij "settings" naar beneden clicken "Addons" kiezen. Dan daar heb je twee standaard repo's staan. Een daarvan is de standaard XBMC reporistory. Daar heb je meerdere addons categorieen. Kies "Service" plugins and daar vind je als het goed is de auto update plugin.

Zal kijken of ik er morgen een "keyword" van kan maken, dan hoef je alleen dat woord in te typen bij de tlbb keyword installer en voila

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Vanavond voor 't eerst via wifi een 1080p/AC3 5.1 surround film gekeken zonder problemen, én zonder downscaling (zoals op de Apple TV2 het geval was). Het is even opletten dat de film dan niet te zwaar wordt ("Now You See Me" was 3GB, en dat ging prima en zag er acceptabel uit), maar dan is 't via wifi nog erg goed genieten :)

De subtitle addon die ik heb werkt op zich goed, maar als hij de subtitle al een keer heeft binnen gehaald en je kijkt de film opnieuw/verder, dan geeft hij aan dat er al een "offline" subtitle (be)staat. Wat overigens inderdaad klopt, maar ik krijg 't dan niet voor elkaar om de subtitles weer aan te zetten. Klein euvel waar ik nog even naar wil kijken (ik zal vast iets niet goed doen).

In het begin als je 'm net aan zet, krijg je éven het gevoel van "dit is nog een v.1 apparaatje". Maar als je even een momentje neemt om alle settings door te lopen, dan is dat gevoel (bij mij althans) al snel weg en begint het steeds leuker te worden om er lekker even mee te spelen… áls je wilt. Want je kan ook gewoon de settings instellen naar wens en gewoon, simpel, genieten.

De enige opmerking die ik van m'n vrouw kreeg was: "Dat logo lijkt wel een roze bikini!" Maar goed… die laat ik in 't midden ;)

Hieronder de stappen die ik in Synology heb genomen voor het verkrijgen van NFS-toegang op TLBB
Aan iedereen die wat problemen had om z'n Synology te verbinden met XBMC, hier de stappen die ik genomen heb om alles werkend te krijgen (DM 4.3, laatste updates). De plaatjes staan op volgorde, dus het is letterlijk volgen wat er gedaan wordt :)

Ga naar je settings, en klik op de knop links boven (Win/Mac/NFS)
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/23967/synology-nfs/01_Settings.png

Ga naar het tabje NFS-service, en schakel NFS in. Klik daarna op "toepassen":
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/23967/synology-nfs/02_settings_nfs.png

Ga terug naar je settings, en ga naar de knop Gedeelde map:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/23967/synology-nfs/03_settings_gedeeldemap.png

Selecteer de gewenste map (in mijn geval Films), en ga onder het knopje Bevoegdheden naar NFS-rechten.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/23967/synology-nfs/04_settings_gedeeldemap_nfs.png

Stel daar de settings in zoals in onderstaand plaatje. Belangrijk is dat je ook het onderste vinkje aan klikt (Verbindingen van… toestaan). Daarmee zorg je ervoor dat je de betreffende map kan vinden in XBMC, en hoef je ook niet in te loggen via je Root e.d.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/23967/synology-nfs/05_settings_gedeeldemap_nfssettings.png

Deze bovenstaande stappen volg je voor elke map die je wil toevoegen in XBMC. Daarna ga je naar TLBB, en volg je de tutorials om je video en muziek toe te voegen:
- Als je een film/tv show map wilt toevoegen, ga daar naar „Browse”, en klik op „NFS”. Dan zou je als het goed is automatisch het IP-adres moeten zien van je Synology, waarna je daar kan browsen naar de gewenste mappen. De rest spreekt erg voor zich :)

Mijn XBMC-settings zal ik misschien later nog eens delen als mensen daar behoefte aan hebben. Denk niet écht dat dat nodig is, maar als daar vraag naar is wil ik wel wat foto's maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

joramoudenaarde schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 23:09:
De enige opmerking die ik van m'n vrouw kreeg was: "Dat logo lijkt wel een roze bikini!" Maar goed… die laat ik in 't midden ;)
Ze is niet de eerste _/-\o_

Maar hij blijft wel lekker hangen zo .... 8)

Bedankt voor je bijdrage aan informatie. Overigens bedankt aan iedereen, dat jullie elkaar een beetje helpen. (Ik pik er hier en der wel de verbeter puntjes uit voor rapportage).

Wat zijn Tweakers toch ook mooi onder elkaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
Gisteren film gekeken, naar tevredenheid. Enige is dat bij snelle beeldbewegingen het net niet helemaal soepel lijkt te gaan. Wellicht is dit het micro-stutter verhaal.

gekke is dat ik er niet overal last van heb, of komt dit alleen voor bij de 23,97P films? zou dit met 720 beter gaan dan met 1080?? (ik weet trouwens niet of er een verband tussen 720P en 1080P is en de waarde '23,97'.

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:51
Ik vindt het ook wel typisch dat op het forum van TLBB mensen voornamelijk negatief zijn er over en hier op tweakers men best wel positief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
Zitten ook een paar positieve mensen. Maar er zit een verschil. Dit is een breed forum, waar toevallig ook een topic over TLBB staat.

Het TLBB forum is gericht op 't apparaatje en als je ondersteuning zoekt, hoop je dat daar te vinden. dus logisch dat daar wat minder positief is: mensen die daar iets plaatsen proberen ook te chargeren in de hoop dat er een reactie komt. Ik heb op lynksys forum ook een post gedaan, niet omdat ik daar gezellig wil keuvelen, maar omdat ik n probleem heb en hoop dat daar een deskundige zit die mij kan helpen (zonder resultaat ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
@spartaan1986; wat Smithkj inderdaad ook aangeeft. Als je een probleem met een product hebt ga je over 't algemeen eerst naar de website van de fabrikant :)

@Smithkj, is die micro-stutter het enige probleem wat je nog hebt? Misschien heb je iets aan deze link?
Wikipedia: Micro stuttering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanusJaap
Ik ga hem terugbrengen iig. Heb me gewoon vergist in wat je moet doen om het werkend te krijgen. Ik ben blijkbaar niet genoeg 'Tweaker' om het allemaal voor elkaar te krijgen. Heb net een Mede8er MED600X3D besteld bij de MM, vandaag in de aanbieding voor 119 euro... Eens kijken wat het verschil is tussen die 2. Naast de aparte audioaansluitingen die TLBB mist hoop ik dat de mede8er wat meer out-of-the-box gebruiksgemak bied. Zeker mbt het gebruik door mijn vrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ach, iedereen heeft zo z'n eigen wensen en verwachtingen bij een dergelijk apparaat. Niets mis mee :)

Toevallig had m'n vrouw, die vandaag thuis was, voor het eerst (zonder uitleg o.i.d.) met TLBB én voor 't eerst met XBMC zelf 't één en ander uitgevogeld, en dat ging eigenlijk prima. Kreeg zelfs een trots berichtje "zie je wel dat ik ook geek ben!", hehe. Ze merkte wel dat ze, wat Mrenders' vrouw zo te horen miste bij TLBB, nog graag een uitleg wilde hebben over de wat specifiekere mogelijkheden van het apparaatje… zoals subtitles en scrapen. Het scrapen verwacht ik met de XBMCrepo op te kunnen lossen, en de rest zal gelukkig prima in orde komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SarcoZQ
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-06 15:18
Ik heb hem ook sinds de laatste lichting. In het begin wat ergernis aangezien de AB het niet in een keer deed. Verder ergernis over het feit dat het plaatje op de 4launch website en op de tweakers productinfo pagina niet overeen kwam met wat je krijgt uiteindelijk. Ik had ook gehoopt op analoge audio uit en de mogelijkheid tussen audio via de HDMI en analoog te kunnen switchen.

Lang verhaal kort, ik ga mijn Philips 900 series (analoge) versterker dus niet de deur uit doen omdat er een passant langskomt en ik heb deze Delock HDMI audo extractorgekocht. Setup nu LBB -> hdmi naar audio extractor -> hdmi naar TV. Audio analoog van extractor naar versterker. Overigens loopt de audio ook parallel door naar TV dus als het ooit 's avonds zachtjes moet kun je gewoon het geluid over de TV laten lopen.

Mijn gevoel bij de LBB is dat je er veel mee kan, zeker in combinatie met een NAS (ik heb een DS212j). Even pielen, maar dan heb je ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joramoudenaarde schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 18:55:subtitles en scrapen. Het scrapen verwacht ik met de XBMCrepo op te kunnen lossen, en de rest zal gelukkig prima in orde komen.
Ik denk niet dat er een auto-scraper voor ondertitels is ( in xbmc )

Maar je gebruikt een Synology zag ik, dus misschien ( voor TVseries ) is [Ervaringen] Auto-Sub Bootstrap Bill
Autosub checkt een aantal sites voor ondertitels, en download ze dan ook netjes.

Nu nog iets voor Films, dan zijn we ook weer compleet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Neuh, die autoscraper voor subtitles heb ik niet nodig: we kijken niet alles met subtitles, en m'n vriendin is Amerikaans dus die heeft 't sowieso niet nodig. Het ging me meer om het scrapen van de info :)

Wat ik overigens niet had gedacht, is dat de XBMC-subtitle addon de subtitles ook daadwerkelijk download, in plaats van ze te streamen. M'n (gejailbreakte) Apple TV downloadde namelijk de subtitles niet, of gooide ze in ieder geval na het kijken weer automatisch weg… ik heb ze in ieder geval nooit kunnen terugvinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan aanraden om de TMDB scraper te nemen, en niet die moviemeter uit de repo.

TMDB vindt meer hits, moviemeter zijn voordeel zou het NL moeten zijn, maar TMDB kan je ook gewoon NL laten weergeven ( grote community )

Verder, automatiseren ...
Bij add-on toevoegen, helemaal onderop zit een automate library ( ongeveer )
Deze kan je de 3 lokaties ( video, muziek en audio ) om de zoveel tijd laten verversen.
Ook opschonen na zo'n update is mogelijk.

( ik bedacht me vanmorgen ineens een probleem hiermee, als de update gedaan wordt op een netwerkschijf die dan niet beschikbaar is, gooit hij dan de hele lijst weer weg ? )

Voorlopig dus het opschonen uitgezet, en de update's om de 6u

Deze dus ja ;)
j1nx schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 10:51:
http://addons.xbmc.org/show/service.libraryautoupdate/

Deze zoek je. Bevind zich in de XBMC repo onder "Program plugins".

[ Voor 15% gewijzigd door FreshMaker op 18-01-2014 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik mis je even FreshMaker :) Met de scraper zelf heb ik geen problemen… ik denk dat ik dat verkeerd heb bewoord, sorry daarvoor! Ik bedoelde meer dat hij de nieuwe films/afleveringen die ik toevoeg, automatisch vindt. Normaal gesproken doet XBMC dat automatisch, elke keer dat hij opstart. Maar omdat TLBB nooit uit gaat gebeurt dit niet. Daar zoek ik een automatisering of addon voor. :)

Als dat ook is wat je bedoelt, hoe heet deze addon? Ik heb al een beetje zitten speuren in enkele video, movie en system addons, maar ben nog niets tegen gekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

joramoudenaarde schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 00:14:

Als dat ook is wat je bedoelt, hoe heet deze addon? Ik heb al een beetje zitten speuren in enkele video, movie en system addons, maar ben nog niets tegen gekomen :)
http://addons.xbmc.org/show/service.libraryautoupdate/

Deze zoek je. Bevind zich in de XBMC repo onder "Program plugins".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met de 1.1.1 update kan je dus de player uitzetten, maar een auto-on werkt niet ( WOL )
Wordt daar nog naar gekeken j1nx ?

Want is is wel fijn om uit te zetten op afstand, maar het aanzetten lukte me dus niet ( via WOL op diverse devices geprobeerd )

tevens zoek ik nog steeds naar een manier om de userdata-folder te benaderen via het netwerk
( interne flash / extern usb )
Maar met geen mogelijkheid krijg ik gevonden hoe TLBB zich als "file-server" openzet.

[ Voor 29% gewijzigd door FreshMaker op 18-01-2014 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

FreshMaker schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 13:33:
Met de 1.1.1 update kan je dus de player uitzetten, maar een auto-on werkt niet ( WOL )
Wordt daar nog naar gekeken j1nx ?
Ja, staat op de lijst maar moet eerlijk toegeven, niet echt hoog.

Want is is wel fijn om uit te zetten op afstand, maar het aanzetten lukte me dus niet ( via WOL op diverse devices geprobeerd )
[b]FreshMaker schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 13:33:
tevens zoek ik nog steeds naar een manier om de userdata-folder te benaderen via het netwerk
( interne flash / extern usb )
Maar met geen mogelijkheid krijg ik gevonden hoe TLBB zich als "file-server" openzet.
FTP en SSH staan nu standaard open. We werken aan Windows Share mogelijk heden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goed nieuws dan ;)

Ik had de smb.conf al bewerkt, maar elke reboot zet de 'originele' terug.

Mediacompanion kan sneller gegevens ophalen voor de media, dan TLBB dat doet.
Ook de mogelijkheid om dat te exporteren is handig

Afbeeldingslocatie: http://i1052.photobucket.com/albums/s441/sgx71/online/TLBB/Screenshot2014-01-19120456.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Toch tegen een probleempje aangelopen: een aflevering van 350MB voor 25 minuten in 480p als AVI formaat, en hij blijft tegen 't probleem aanlopen dat audio het niet/nauwelijks doet. Heel vervelend ook dat zodra je dat hebt met de betreffende video, dat heel het systeem dan traag begint te worden. Rebooten helpt dan ook niet, en we hebben het met heel het seizoen. Het is ook geen seizoen van 1 uploader, maar van verschillende, dus 't is ook niet zo dat het toevallig een brakke codec is van een uploader.

Heeft iemand dit toevallig ook? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
Joram, thnx voor handleiding voor NFS. Ien nu komt mijn beketenis, ik heb een mede8er gekocht. Wilde toch meer een out of the box, en ik moet zeggen even wat doen met tumbgen en wat een mooi apparaat. Tevens bediening vanaf ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

joramoudenaarde schreef op zondag 19 januari 2014 @ 15:04:
Toch tegen een probleempje aangelopen: een aflevering van 350MB voor 25 minuten in 480p als AVI formaat, en hij blijft tegen 't probleem aanlopen dat audio het niet/nauwelijks doet. Heel vervelend ook dat zodra je dat hebt met de betreffende video, dat heel het systeem dan traag begint te worden. Rebooten helpt dan ook niet, en we hebben het met heel het seizoen. Het is ook geen seizoen van 1 uploader, maar van verschillende, dus 't is ook niet zo dat het toevallig een brakke codec is van een uploader.

Heeft iemand dit toevallig ook? :)
Als je dat hebt, zou je dan eens op de "i" knop (Links onder, net boven de rode) willen drukken en mij de info op het scherm laten zien (photo'tje misschien)

bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
@J2nx; och, dat had ik inderdaad beter even kunnen doen ja :) De volgende keer als zoiets gebeurt maak ik er even een fotootje van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
j1nx schreef op zondag 19 januari 2014 @ 19:22:
[...]

Als je dat hebt, zou je dan eens op de "i" knop (Links onder, net boven de rode) willen drukken en mij de info op het scherm laten zien (photo'tje misschien)

bedankt alvast
In dat "i" venster staat ook een regel met buffering, hoe groot is die ?

Ik speelde een film af gisteren via Icefilms, en het bleef oplopen.
( geen issue verder gehad, en na de eerste 20 minuten was ik het alweer vergeten :) maar is dat echt buffering, of ook terugspoelen ? )

Terugspoelen werkte btw niet ( lokale server - afspelen )
Op de terugspeelknop drukken, en de film gaat gewoon vooruit, zonder geluid ( fw 1.1.1 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Overigens nog een ander vraagje: ik heb bij mij in de settings XBMC op 1080p gezet. Dat werkt eigenlijk gewoon prima, maar ik zat een beetje te neuzen in de forums van de TLBB-site, en daar werd her-en-der aangeraden om, voor een soepeler menu, de settings op 720p te zetten.

Nu vroeg ik me af: als je de XBMC-settings op 720p zet, houdt dat dan ook in dat álle 1080p content die je hebt, óók op maximaal 720p wordt getoond? Dus in feite downscaled? Of wordt content zelf wel op 1080p getoond en is alleen de interface op 720p?

Ik ben een beetje aan het kijken of ik, áls ik die audio-issues weer krijg, zelf nog het een en ander kan proberen op te lossen namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kun je dat niet terugvinden bij afspelen, in dat ' i ' menu ?
Daar staat de resolutie

( of je moet je afvragen, OF je werkelijk 1080 wilt zien, als je het verschil op 720p niet kan waarnemen ;) )
in mijn geval is dat nl andersom, ik zie wel verschil, maar de interesse is er niet, 720p is goed genoeg, en mooi van omvang )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik merkte wel verschil tussen 720p en 1080p moet ik eerlijk zeggen. Maar met de interface vind ik dat minder belangrijk dan met de films die ik kijk :) Vandaar dat ik, mócht de 720p interface eventuele problemen oplossen, ik het niet erg vind om de interface o 720p te zetten… zolang de content die ik bekijk maar wel op 1080p weergegeven wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

FreshMaker schreef op maandag 20 januari 2014 @ 10:32:
[...]

In dat "i" venster staat ook een regel met buffering, hoe groot is die ?

Ik speelde een film af gisteren via Icefilms, en het bleef oplopen.
( geen issue verder gehad, en na de eerste 20 minuten was ik het alweer vergeten :) maar is dat echt buffering, of ook terugspoelen ? )

Terugspoelen werkte btw niet ( lokale server - afspelen )
Op de terugspeelknop drukken, en de film gaat gewoon vooruit, zonder geluid ( fw 1.1.1 )
Die buffer is alleen het "vooruit downloaden" van de stream. Feitelijk download hij bij het begin iets sneller als de bitrate waardoor hij een veligheids buffer kan opbouwen voor het geval je een dipje krijgt in je internet of zo iets.
joramoudenaarde schreef op maandag 20 januari 2014 @ 12:18:
Overigens nog een ander vraagje: ik heb bij mij in de settings XBMC op 1080p gezet. Dat werkt eigenlijk gewoon prima, maar ik zat een beetje te neuzen in de forums van de TLBB-site, en daar werd her-en-der aangeraden om, voor een soepeler menu, de settings op 720p te zetten.

Nu vroeg ik me af: als je de XBMC-settings op 720p zet, houdt dat dan ook in dat álle 1080p content die je hebt, óók op maximaal 720p wordt getoond? Dus in feite downscaled? Of wordt content zelf wel op 1080p getoond en is alleen de interface op 720p?

Ik ben een beetje aan het kijken of ik, áls ik die audio-issues weer krijg, zelf nog het een en ander kan proberen op te lossen namelijk :)
Die resolutie is echt alleen voor de GUI. De video resolutie staat daar los van en word gewoon op de resolute van het bestand afgespeeld. De GUI is feitelijk ook in 720p ontworpen, dus eigenlijk doet het je niet zo veel om hem op 1080p te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Thanks J1nx! :) Overigens is het issue met de 1.1.1 update tot nu toe verholpen, en de énige tv-aflevering waar ik het probleem nog mee heb is een HD-bestand: 1080p mkv van 1,2GB voor 20 minuutjes film. M'n vriendin had die in een opwelling gedownload, dus ik denk dat ze 'n brakke codec heeft binnen gehaald. Hij hapert namelijk ook op de Apple TV2, en alleen direct op de computer werkt hij goed.

Die Trakt addon zat me ook al "dwars" met die meldingen telkens, dus ik ben blij dat die is weg gehaald in deze laatste update :)

D'r zijn nog enkele "quirks" die me opvallen, en waar ik volgens mij geen automatisch bug-report van kan doen via TLBB:
- Bij een vastloper (gebeurt zelden gelukkig) vergeet hij vaak z'n wifi verbinding, en krijg ik de melding dat er een nieuwe remote is. De remote werkt verder gewoon zonder problemen: 't is meer een vreemde melding.
- Audio lijkt met sommige flms (onafhankelijk of het 480p, 720p of 1080p is lijkt wel) de eerste paar seconden niet helemaal in sync te lopen. Dit is hooguit een paar seconden en is daarna gelijk opgelost.

Al met al ben ik blij met de snelle updates in ieder geval, en je merkt zelfs als niet-tester dat er met elke update duidelijke verbeteringen zijn aangebracht. Ik ben blij dat er zo te zien eerst aan de stabiliteit/snelheid wordt gewerkt voordat er features worden toegevoegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joramoudenaarde schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:12:
D'r zijn nog enkele "quirks" die me opvallen, en waar ik volgens mij geen automatisch bug-report van kan doen via TLBB:
- Bij een vastloper (gebeurt zelden gelukkig) vergeet hij vaak z'n wifi verbinding, en krijg ik de melding dat er een nieuwe remote is. De remote werkt verder gewoon zonder problemen: 't is meer een vreemde melding.
- Audio lijkt met sommige flms (onafhankelijk of het 480p, 720p of 1080p is lijkt wel) de eerste paar seconden niet helemaal in sync te lopen. Dit is hooguit een paar seconden en is daarna gelijk opgelost.

Al met al ben ik blij met de snelle updates in ieder geval, en je merkt zelfs als niet-tester dat er met elke update duidelijke verbeteringen zijn aangebracht. Ik ben blij dat er zo te zien eerst aan de stabiliteit/snelheid wordt gewerkt voordat er features worden toegevoegd :)
Second that ....

( geen WiFi hier )
Maar remote komt regelmatig voor ( waar in de vorige versie het één of ander was, remote en geen net / net en geen remote, of beiden 'aan'

Audio, de enige non-sync die ik (tot nog toe ) tegenkwam was bij een HD webDL van The Big Bang Theory, waar in de eerste paar minuten tijdens de lookback wat haperingen zijn.
Maar in een online versie via mash up krijg ik hetzelfde te zien ( ook tlbb )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

joramoudenaarde schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:12:
Thanks J1nx! :) Overigens is het issue met de 1.1.1 update tot nu toe verholpen, en de énige tv-aflevering waar ik het probleem nog mee heb is een HD-bestand: 1080p mkv van 1,2GB voor 20 minuutjes film. M'n vriendin had die in een opwelling gedownload, dus ik denk dat ze 'n brakke codec heeft binnen gehaald. Hij hapert namelijk ook op de Apple TV2, en alleen direct op de computer werkt hij goed.

Die Trakt addon zat me ook al "dwars" met die meldingen telkens, dus ik ben blij dat die is weg gehaald in deze laatste update :)

1) Het lijkt er alleen op dat hij een nieuwe remote vind. De vastloper die jij beschrijft is feitelijk XBMC zelf die crash om whatever reason, maar word dan direct weer opnieuw gelanceerd. (soft reboot noem ik het maar). Tijdens de lancering worden de USB apparaten gescanned en dan dus ook de afstands bediening aangezien dat feitelijk gewoon een USB-HID device is.

2) In het begin kan hij even zoeken naar key-frames of de boel op elkaar af te stemmen. Gebeurt inderdaad wel eens bij de meeste online bestanden waar hoeveelheid keyframes een beetje terug geschroeft zijn.

Oh, voordat ik vergeet;

Je kunt via de manueele modus van de update plugin "1.1.2_beta1" downloaden. Die heeft USB NTFS big disk (>2.2 TB) support en R/W voor NTFS.

Zou graag willen horen hoe die andere NTFS driver zich staande houd en of er nog disks zijn die toch niet opgepakt worden. Wij tweakers houden wel van wat testen toch? ;)

[ Voor 7% gewijzigd door j1nx op 21-01-2014 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thnx ... updating now ....
Weliswaar geen "big disk" maar een usbhdd kan ik wel tevoorschijn toveren, voor de r/w oefeningen

( +1 ) hieronder ..... ( Nóg een mediaplayer...... zucht )

[ Voor 20% gewijzigd door FreshMaker op 21-01-2014 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Wij Tweakers houden wel van testen, maar als m'n vriendin niet gewoon naar Downton Abbey, Mentalist en Cougar Town kan kijken… nou, laat ik 't er maar op houden dat het Boze Oog van Mordor (voor mensen die LOTR hebben gezien) er niets bij is ;)

Ik vond 't al heel wat dat ik TLBB in huis kon halen nadat ik had gezegd dat het een "bugje kán hebben", hahaha! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Oh het is hier niet anders hoor :D

Ik heb een box waarvan ik plechtig beloofd heb vanaf te blijven en een om te "verklooien", maar goed het is voor jullie natuurlijk over dreven om er meerdere in huis te halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
j1nx schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 18:27:
het is voor jullie natuurlijk over dreven om er meerdere in huis te halen ;)
ssttt.....

hou het stil, ik probeer hem ook de slaapkamer in te smokkelen ( en de oudste (12) weet zijn weg ook al ;) )

* nu nog uitzoeken hoe dat sql-verhaal te gebruiken is

[ Voor 10% gewijzigd door FreshMaker op 22-01-2014 06:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik weet niet of (en hoe) je ook screenshots direct vanuit TLBB kan uploaden als bugreport, maar hier heb ik er ééntje :)

Het was een audio-stutter zodra we een TV-aflevering begonnen. Ik heb een fotootje gemaakt nadat ik op "i" had gedrukt. Weet iemand hier toevallig wijs uit te maken, of weet jij (J1nx) hier toevallig iets vanaf? Ik kom er niet echt wijs uit moet ik eerlijk zeggen, maar het is een relatief klein bestand dus geen 1080p zware film die ik over wifi probeer te streamen :)
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/23967/tlbb-audio-stutter2.jpg

Hier nog een linkje naar de originele foto mocht je de tekst niet goed kunnen lezen.

[ Voor 23% gewijzigd door Kapotlood op 22-01-2014 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Ik zie verder geen rare dingen.

regel 1 is de Audio informatie van de file
regel 2 idem maar voor video (hier kun je dus zien dt hij wel 24p is)
regel 3 is decoding status
regel 4 window/system status (redelijk vanzelf sprekend)

Als je met deze file de audio drop outs kan reproduceren, dan zou ik graag na de audio drop outs will dat je in Programs - > XBMC Log uploader gebruikt en mij het log ID geeft, misschien dat de log nog wat laat zien.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ah, die Log uploader had ik nog niet gezien… de volgende keer dat het gebeurt zal ik die even gebruiken :) Dan link ik die wel even hier in een post als je wilt.

Ik ben niet zo bekend met het hele 24p verhaal, maar wat ik er van begrijp is dat een mogelijke oorzaak van micro-stutter toch? Ik dacht dat die micro-stutter alleen betrekking op video had namelijk, of klopt dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het viel me op dat XBMC niet onthoud waar ik gebleven ben,
Ik was Sherlock aan het kijken, en halverwege af gezet.
De dag erna hebben de kinderen iets anders gekeken, en bij aanzetten van Sherlock begon hij opnieuw.

Klopt dat ( t.o xbmc in het algemeen ) of is het een bugje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Roos
FreshMaker schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 19:08:
Het viel me op dat XBMC niet onthoud waar ik gebleven ben,
Ik was Sherlock aan het kijken, en halverwege af gezet.
De dag erna hebben de kinderen iets anders gekeken, en bij aanzetten van Sherlock begon hij opnieuw.

Klopt dat ( t.o xbmc in het algemeen ) of is het een bugje ?
Bij mij onthoud hij gewoon waar ik gebleven was.
Je kunt bij de instellingen van het video menu bij configureer video instellingen en dan bij bestandlijsten een standaard actie instellen, bijvoorbeeld afspelen, hervatten, kiezen, etcetera.
Ik heb hem staan op kiezen, als je dan een film start krijg je een keuze menu waar je kunt kiezen wat je wilt doen zoals dus hervatten als je al een keer wat van die film hebt bekeken, of afspelen vanaf begin, soms kun je ook kiezen om een trailer te bekijken.

[ Voor 33% gewijzigd door Paul Roos op 24-01-2014 22:29 ]

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste