Vanavond voor 't eerst via wifi een 1080p/AC3 5.1 surround film gekeken zonder problemen, én zonder downscaling (zoals op de Apple TV2 het geval was). Het is even opletten dat de film dan niet te zwaar wordt ("Now You See Me" was 3GB, en dat ging prima en zag er acceptabel uit), maar dan is 't via wifi nog erg goed genieten
De subtitle addon die ik heb werkt op zich goed, maar als hij de subtitle al een keer heeft binnen gehaald en je kijkt de film opnieuw/verder, dan geeft hij aan dat er al een "offline" subtitle (be)staat. Wat overigens inderdaad klopt, maar ik krijg 't dan niet voor elkaar om de subtitles weer aan te zetten. Klein euvel waar ik nog even naar wil kijken (ik zal vast iets niet goed doen).
In het begin als je 'm net aan zet, krijg je éven het gevoel van "dit is nog een v.1 apparaatje". Maar als je even een momentje neemt om alle settings door te lopen, dan is dat gevoel (bij mij althans) al snel weg en begint het steeds leuker te worden om er lekker even mee te spelen… áls je wilt. Want je kan ook gewoon de settings instellen naar wens en gewoon, simpel, genieten.
De enige opmerking die ik van m'n vrouw kreeg was: "Dat logo lijkt wel een roze bikini!" Maar goed… die laat ik in 't midden
Hieronder de stappen die ik in Synology heb genomen voor het verkrijgen van NFS-toegang op TLBB
Aan iedereen die wat problemen had om z'n Synology te verbinden met XBMC, hier de stappen die ik genomen heb om alles werkend te krijgen (DM 4.3, laatste updates). De plaatjes staan op volgorde, dus het is letterlijk volgen wat er gedaan wordt
Ga naar je settings, en klik op de knop links boven
(Win/Mac/NFS)
Ga naar het tabje
NFS-service, en schakel NFS in. Klik daarna op "toepassen":
Ga terug naar je settings, en ga naar de knop
Gedeelde map:
Selecteer de gewenste map (in mijn geval Films), en ga onder het knopje Bevoegdheden naar NFS-rechten.
Stel daar de settings in zoals in onderstaand plaatje. Belangrijk is dat je ook het onderste vinkje aan klikt (Verbindingen van… toestaan). Daarmee zorg je ervoor dat je de betreffende map kan vinden in XBMC, en hoef je ook niet in te loggen via je Root e.d.
Deze bovenstaande stappen volg je voor elke map die je wil toevoegen in XBMC. Daarna ga je naar TLBB, en volg je de tutorials om je video en muziek toe te voegen:
- Als je een film/tv show map wilt toevoegen, ga daar naar „Browse”, en klik op „NFS”. Dan zou je als het goed is automatisch het IP-adres moeten zien van je Synology, waarna je daar kan browsen naar de gewenste mappen. De rest spreekt erg voor zich
Mijn XBMC-settings zal ik misschien later nog eens delen als mensen daar behoefte aan hebben. Denk niet écht dat dat nodig is, maar als daar vraag naar is wil ik wel wat foto's maken