Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bzztoh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:48
Mee eens. En ik vond het wel een goeie deal, 100 Euro voor een redelijk functionerende XBMC doos. Ondersteuning kon inderdaad beter, maar ze brachten wel regelmatig SW upgrades uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Leuk apparaatje als je een kant-en-klaar product zoekt, ik ben zelf voor een Raspberry Pi 2 gegaan. Misschien is het dan wat meer hobbywerk, maar er is een grote ondersteuning vanuit de community dus over updates hoef je jezelf geen zorgen te maken.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertus78
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-08 14:20
Super apparaat, deed wat hij moest doen (en nog steeds). Heb van de mijne maar 7 maanden kunnen genieten helaas. Ik heb op een gegeven moment EMBER geïnstalleerd en wilde daarna terug gaan. Dit heeft mijn hele box om zeep geholpen helaas.

Eigen fout, niet die van TLBB. Heeft mij wel weer kennis laten maken met XBMC. Laatste ervaring dateerde uit de tijd van de XBox1. Deze ervaring heeft mij over weten te halen verder te gaan op een NUC.

Ik hoop echt dat ze bij TLBB een doorstart weten te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Mijn TLBB is kapot geloof ik, de netwerk port is stuk... Kan nu geen verbinding meer maken.
Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:47
SemperFidelis schreef op maandag 25 mei 2015 @ 20:17:
Mijn TLBB is kapot geloof ik, de netwerk port is stuk... Kan nu geen verbinding meer maken.
Wat nu?
Garantie claimen.
Of je verlies nemen, ding wegdonderen en een Rpi2 of NUC kopen.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:22
Ik heb mijn geld terug van wifimedia en heb een Nuc gekocht.
Echt een heerlijk apparaat is dat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een TLBB, en heb er minimaal verstand van. Maar heb wat vragen.

mijn kinderen houden van bv Disney films. Allee als ik er 1 open zijn ze altijd Engels gesproken kan ik dat ook verandere naar Nederlands..

En als ik een serie opende of film kon ik zelf een streams kiezen. HD SD een hele lijst. Nu zoekt ie zelf een steam en dat wil ik niet! Hoe zet ik hem weer terug naar handmatig zoeken?

Al vast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slb
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-05 13:55

slb

Bwoah......

Helaas geen downloads meer te vinden....
Heeft iemand nog werkende links naar de laatste firmware?

Vond TLBB V2 weer in een la en wil het nog één keer proberen.

prompt $p $g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radial
  • Laatst online: 14-09 21:35

radial

Watch out

@slb dit is het enige wat ik nog kon vinden, hoe het werkt weet ik niet heb versie 1 nog van deze box.

Het lijkt erop dat de tlbb te dode is opgeschreven, gebeurd qua devel etc niets meer de laatste maand(en) jammergenoeg.

Ben blij dat die van mij zover nog werkt, maar support hiervan is waardeloos als ik de verhalen zo lees op internet.

20xSF170s - ozo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:28
Nu dit draadje toch weer een beetje leeft: ik heb de mijne aan m'n broer gegeven, maar nu lijkt hij problemen te hebben met het verkrijgen van élke soort internetverbinding. Zowel via wifi als via de kabel lijkt hij totaal geen verbinding met 't internet meer te maken… weet iemand hier toevallig meer van af?

Op 't internet kom je er wel wat over tegen, met tips als een factory reset, maar dat lijkt vooralsnog niet te werken :)

• ShockWave_Omega
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-07 10:47
Ik heb geen in movie menu meer op mijn v1. Normaal kon je dan naar geluid om ondertitels uit te zetten. Maar heel het menu werkt niet meer? Iemand daar een idee voor? Heb hem al reflashed maar dit hielp niet.

**Factory Reset heeft geholpen.**

[ Voor 8% gewijzigd door ShockWave_Omega op 23-09-2015 23:48 . Reden: - ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
radial schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 21:21:
@slb dit is het enige wat ik nog kon vinden, hoe het werkt weet ik niet heb versie 1 nog van deze box.

Het lijkt erop dat de tlbb te dode is opgeschreven, gebeurd qua devel etc niets meer de laatste maand(en) jammergenoeg.

Ben blij dat die van mij zover nog werkt, maar support hiervan is waardeloos als ik de verhalen zo lees op internet.
Voor de gebruikers van de V2 versie, heb ik nu de boel geflashed naar de EMBER software.
Deze ontwikkelen (nog) wel door, binnenkort geven ze aan Kodi 15.2 te gaan doorvoeren.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2418029

http://ember-dev.com/index.php?route=product/product_page

downloadpagina :
http://ember-dev.com/downloads/download.php?hardware=TLBBM6

Beetje jammer dat Jynx de boel een beetje heeft laten versloffen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radial
  • Laatst online: 14-09 21:35

radial

Watch out

@FreshMaker, dat is het betere werk, support geven op een apparaat waarvan de leverancier/ontwikkelaar totaal niets meer van zich laat horen (even lekker cashen en de mensen die zo`n ding hebben lekker laten zitten).

Hopelijk komt er ook ooit nog eens nog een update voor de V1 hiervan.....

20xSF170s - ozo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bzztoh
TLBB is weer terug ?!? http://thelittleblackbox.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:47
Waarschijnlijk was het geld bijna op, dus wat doe je dan?
De boel re-launchen, weer ff cashen en het een stille dood laten sterven...

Zo lang er mensen in blijven trappen blijven ze dat trucje herhalen.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bzztoh
Zou kunnen. Ik heb gevraagd of de TLBB v1 en v2 nog ondersteund worden, hieronder het antwoord:

"Yes, the OTA updates keep on going, now still with the “old” style firmware but we will have a bit of a surprise for all users of the older types within end of the year ;-)"

We zullen zien. Mijn tlbb v2 werkt prima en het zou fijn zijn als ze updates blijven uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Bzztoh start die van jou nog op via de afstandbediening? Moet bij mij de power er helaas uit trekken en weer inpluggen om 'm aan te krijgen.
Verder werkt 't inderdaad nog prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropdeath
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17:19
Nnoitra schreef op woensdag 04 november 2015 @ 16:21:
[...]
Waarschijnlijk was het geld bijna op, dus wat doe je dan?
De boel re-launchen, weer ff cashen en het een stille dood laten sterven...

Zo lang er mensen in blijven trappen blijven ze dat trucje herhalen.
In dit geval ligt het een beetje anders het vorige bedrijf die dit product in Nederland op de markt bracht is er helemaal mee gestopt en het is door een Nederlands bedrijf overgenomen. Vanaf nu worden ze ook via Nederland in Europa op de markt gebracht een aantal webshops hebben hem al opgenomen in hun shop zoals central point.

www.nolimitoss.nl

• Bzztoh
Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 22:34:
@Bzztoh start die van jou nog op via de afstandbediening? Moet bij mij de power er helaas uit trekken en weer inpluggen om 'm aan te krijgen.
Verder werkt 't inderdaad nog prima!
Dat moet ik ook. Ik heb er niet zo veel last van omdat ik een spanningsslof uitzet. Als ik die dan weer aan zet gaat de TLBB vanzelf aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insomniac
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:28
Na enige tijd verstoft te zijn, de TLBB weer aangeslingerd.
Alles werkte nog steeds ;) Alleen de update server wil niet gevonden worden.

Iemand een idee hoe de firmware van v2 te pakken te krijgen. Ik wil de 2.0 versie nog niet omdat deze problemen schijnt te hebben icm Panasonic tv's.

edit:
gevonden :)
http://cloud.thelittleblackbox.co.uk/ota/

[ Voor 10% gewijzigd door insomniac op 04-12-2015 13:30 ]

::. PVOutput: Zuid 4875Wp :: Noord 5406Wp :: Totaal 10281Wp .::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gverboon
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-10-2024
Ik lees hier dat een Nederlands bedrijf verder gaat met TLBB maar de oude site is uit de lucht. Weet iemand de naam van dat bedrijf en hoe het staat met nieuwe firmware. Gebruik nu de software van Ember maar ben hier niet helemaal tevreden over. De knoppen van de afstandsbediening werken niet goed.
Sinds tien uur is de Side weer terug maar nog geen nieuwe firmware, als je het forum doorleest word er wel voor het eind van het jaar een nieuwe beloofd, dus ik wacht nog drie weken af anders is die te koop voor weinig.

[ Voor 26% gewijzigd door Gverboon op 11-12-2015 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinotgrigio1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-09 11:16
The little black box:

mijn ervaring: Zolang je hem geconfigureert hebt en hij doet ut: afblijven verder (dus niet updaten of andere besturing erop : als je dat al lukt) en als hij vastloopt even stekker eruit en erin. Software is gammel, fabrikant is weg, vertrouwen is ook weg... dus ik zou hem verder niemand aanraden: kies beter een meer "proven" alternatief/product.

By the way voor de TLBB bezitters van wie de RF afstandsbediening kapot gaat ( hij paired nog wel maar TLBB reageert niet meer op toetsaanslag AB): (dit gebeurde mij gisteren):

ik kwam een AB replacement tegen ( bijna niet meer te krijgen) bij: http://www.mp3shop.nl/pro...ox-afstandsbediening.html. Hopelijk doet deze het gwoon, to be continued.

:X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinotgrigio1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-09 11:16
Inmiddels is de vervangende AB binnen: wat blijkt nu: TLBB blijft op openingsscherm staan ( hij lijkt het dus nog te doen) nieuwe AB werkt ook niet: dus het lijk erop dat de RF ontvanger in TLBB zelf niet meer werkt...... iemand ervaringen hiermee gehad?

Ben inmiddels wel zo'n beetje klaar met TLBB, toch maar eens naar een alternatief gaan kijken...... iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal, ben nieuw hier maar bezoek vaak genoeg de tweakers site voor bepaalde vragen. Alleen nu kom ik met mijn TLBB er niet uit. Zoals de meeste TLBB V1 users probeerde ik hem te updaten met een nieuwe firmware zodat ik Isengard erop kon zetten. Probleem is nu dat ik niet meer in recovery mode kom, een zwarte scherm heb ( tv herkent mijn box niet) en alleen de blauwe LED lampje brandt.

Is het mogelijk om een downgrade te doen? Zo ja, hoe kom ik dan in recovery mode? Zo niet, bestaat er dan de mogelijkheid om een nieuwe Open Elec te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slb
  • Laatst online: 28-05 13:55

slb

Bwoah......

pinotgrigio1 schreef op maandag 21 december 2015 @ 14:31:
Inmiddels is de vervangende AB binnen: wat blijkt nu: TLBB blijft op openingsscherm staan ( hij lijkt het dus nog te doen) nieuwe AB werkt ook niet: dus het lijk erop dat de RF ontvanger in TLBB zelf niet meer werkt...... iemand ervaringen hiermee gehad?

Ben inmiddels wel zo'n beetje klaar met TLBB, toch maar eens naar een alternatief gaan kijken...... iemand nog suggesties?
De RF afstandsbediening heeft bij mij ook altijd gehaperd, soms het numerieke deel en de andere keer weer het alfanumerieke deel.
De LED deed het niet, en toen ik later een nieuwe kreeg dezelfde kuren.

Idee was leuk, maar brakke hard- en software, en dan ook nog eens geen support, ik heb er eigenlijk alleen maar ergernis aan beleefd.

De simpelste Mede8er (MED400X2S) is wat spartaans heeft ook wel kuren (wegvallend geluid na het overschakelen van videoformaat/skippen), maar werkt veel prettiger. Voor het bekijken van media binnen je LAN dan (vanf NAS).

prompt $p $g

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Intern in de box zit een 3e usbaansluiting.
Daarin zit de RFreceiver, door de 4 schroefjes uit de bodem te halen, kun je deze verwijderen ( en vervangen )

* FreshMaker gebruikt de v2 nog steeds, weliswaar met Ember ( Kodi 15.2 )
Maar de receiver is intern vervangen en doet het prima.

over updates van de V1, het is wel een box uit 2012 ... niet netjes dat men de boel in de steek gelaten heeft, maar oneindig lang kan je ook niet verwachten natuurlijk.

Ik neem geen TLBB meer, mijn beweegreden destijds was dat de 'distributeur' een tweaker is, en daar had ik meer vertrouwen in dan een onbekende chinees van Ebay oid.
Maar momenteel is mijn gevoel hetzelfde als dat ik met de Xtreamer mediaplayer had, in DIE tijd een goed apparaat, maar te hoog van de toren geblazen mbt ondersteuning en support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Iemand de deal op DealDumpert gezien?
http://www.dealdumpert.nl...raadloos-toetsenbord.html

Als ik in dit topic lees schijnt de speler behoorlijk EOL te zijn, maar dit lijkt een nieuwere variant?
-edit-
Deze dus: pricewatch: TLBB V8 4K 16GB

[ Voor 20% gewijzigd door Kecin op 01-04-2016 13:37 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste