is die vraag met het uit stand by halen van de little black box v2 al behandeld? ik kan hem wel op sluimer stand zetten, maar niet er uit halen. Ik moet letterlijk de stroom kabel eruit trekken om hem weer gestart te krijgen. Kan lijkt me niet de bedoeling zijn.
Hier gaat de speler (v2) vaak na een uur film afspelen flink stotteren.
Even terug spoelen en het is weer ok.
Tevens geeft de speler bij terugspoelen de melding "cache geheugen vol voordat...".
Kan ik dat cache geheugen vergroten?
Even terug spoelen en het is weer ok.
Tevens geeft de speler bij terugspoelen de melding "cache geheugen vol voordat...".
Kan ik dat cache geheugen vergroten?
Anoniem: 634099
Hallo redactie, complimenten voor deze site, vraagje?
Ik ben nieuw en krijg geen ondertitels, hoe kan ik deze krijgen?
Dus wat moet ik doen, stap voor stap svp.
Ik ben nieuw en krijg geen ondertitels, hoe kan ik deze krijgen?
Dus wat moet ik doen, stap voor stap svp.
Als het goed is staat er al een standaard subtitle-addon geinstalleerd, dus:
- start je film of serie
- druk op de "ok" toets. Je ziet dan tijdens het afspelen van de film een menu tevoorschijn komen. Onderin zie je de afspeelknoppen, boven een aantal menu opties.
- Ga naar de meest rechte menu optie (heet geloof ik ook "ondertitels" of "subtitles")
- Kies de gewenste ondertitel en de film gaat automatisch verder met afspelen.
Het kán zijn dat je geen Nederlandse ondertitels kan vinden. Dan zou je even in de instellingen van de addon (in de system settings of skin settings kun je die vinden) moeten kijken of daar de voorkeurstaal wel op Nederlands staat.
- start je film of serie
- druk op de "ok" toets. Je ziet dan tijdens het afspelen van de film een menu tevoorschijn komen. Onderin zie je de afspeelknoppen, boven een aantal menu opties.
- Ga naar de meest rechte menu optie (heet geloof ik ook "ondertitels" of "subtitles")
- Kies de gewenste ondertitel en de film gaat automatisch verder met afspelen.
Het kán zijn dat je geen Nederlandse ondertitels kan vinden. Dan zou je even in de instellingen van de addon (in de system settings of skin settings kun je die vinden) moeten kijken of daar de voorkeurstaal wel op Nederlands staat.
Gister een tlbb v2 binnengekregen ter vervanging van een Raspberry Pi met openelec. Op zich wint de TLBB het met gemak op alle fronten... Op één na: de cec blijkt niet te werken. Bij de eerste versie was dit nog experimenteel zoals in de startpost al werd vermeld. Hoe is dit nu bij de v2? Heb hier eigenlijk niets over kunnen vinden. Iemand nog een idee hoe dit werkend te krijgen? Of is het raadzamer een losse cec erbij aan te schaffen?
Ondersteunt de v2 ook Blu-Ray ISO/Folders? En kan er Popcorntime op worden geïnstalleerd. Zo ja, hoe?
[ Voor 41% gewijzigd door Brammert24 op 22-11-2014 10:17 ]
Kun je ook uitleggen hoe de uitvoer met DTS-HD geregeld kan worden?j1nx schreef op woensdag 24 september 2014 @ 22:45:
DTS-HD is ondersteund op de v2
Passthrough staat reeds aan, dd51/dts gaat prima. Alleen films met DTS-HD (mkv) worden als DTS afgespeeld en niet DTS-HD.
Thx.
Vandaag mijn lbb binnengekregen en deze stelt absoluut niet teleur. 1080p streamt hij moeiteloos over het netwerk en add ons worden makkelijk via een USB stick geïnstalleerd.
Weet er iemand toevallig hoe je de skiptijd van de pijltjestoetsen aanpast? Deze vind ik standaard wel erg kort. Ik ben ^ +10min > +1min gewend.
*Imiddels mijn LBB verkocht, streamen van 1080p van het netwerk over WiFi was helaas niet te doen via dit apparaat. Voor basis functies een leuke gadget maar geen totaaloplossing*
Weet er iemand toevallig hoe je de skiptijd van de pijltjestoetsen aanpast? Deze vind ik standaard wel erg kort. Ik ben ^ +10min > +1min gewend.
*Imiddels mijn LBB verkocht, streamen van 1080p van het netwerk over WiFi was helaas niet te doen via dit apparaat. Voor basis functies een leuke gadget maar geen totaaloplossing*
[ Voor 22% gewijzigd door Dapie007 op 24-12-2014 08:30 ]
Ik heb vandaag een lbb bij mediamarkt gehaald. Ik probeer superrepi er op te zetten maar als ik dat doe dan zeg hij dat ik geen verbinding met het net werk heb terwijl ik gewoon verbinding heb. Ook als ik probeer af te spelen krijg ik een fout scrip melding. Iemand enig idee wat ik moet doen?
Anoniem: 311380
Ik heb sins een paar weken the little black box v2 met de xbmctorrent als Haddon deze werkt zeer traag? is dit normaal of kent er iemand een betere addon ?
Er mag op Tweakers niet gesproken worden over de addons die jij wilt hebben.Anoniem: 311380 schreef op zondag 30 november 2014 @ 19:46:
Ik heb sins een paar weken the little black box v2 met de xbmctorrent als Haddon deze werkt zeer traag? is dit normaal of kent er iemand een betere addon ?
Het is nl. sinds een tijdje niet meer toegestaan om (illegaal) te downloaden.
http://blog.iusmentis.com...onder-het-downloadverbod/
Maar als je Google gebruikt, icm met die addon, kom je vast wel een forum tegen die je daar wel mee kan helpen
Hiervoor geldt hetzelfde, dit repo zit tjokvol met illegale add-ons, dus geen ondersteuning. Niet hier, niet op het Kodi/XBMC-forum.darwin010 schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 00:03:
Ik heb vandaag een lbb bij mediamarkt gehaald. Ik probeer superrepi er op te zetten maar als ik dat doe dan zeg hij dat ik geen verbinding met het net werk heb terwijl ik gewoon verbinding heb. Ook als ik probeer af te spelen krijg ik een fout scrip melding. Iemand enig idee wat ik moet doen?
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Even voor mijn eigen duidelijkheid in dat geval… praten over een legale addon die illegale én legale content kan downloaden mag als ik het goed begrijp dus niet? scheren we dan niet het hele torrent-verhaal over één kam of wordt dit eerder uit voorzorg zo gedaan? Je kan ten slotte met torrents ook legale downloads doen
(maar zoals ik zei, 't is voor m'n eigen duidelijkheid, het is niet m'n bedoeling een discussie te ontlokken)
En de default(?) in de addon aanwezig zijnde torrenttrackers staan niet echt bekend om hun legale serie/film aanbod..XBMCtorrent allows you to stream bittorrent magnet links right from XBMC, without having to wait for the whole file to download, thanks to sequential download.
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Nog een vraagje. Is het mogelijk om een Focusrite Scarlett 2i2 (audio-interface) die normaal drivers op een LBB v2 aan te sluiten?
Wat mij betreft niet, ik ben niet heiliger dan de pausjoramoudenaarde schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 08:01:
Even voor mijn eigen duidelijkheid in dat geval… praten over een legale addon die illegale én legale content kan downloaden mag als ik het goed begrijp dus niet? scheren we dan niet het hele torrent-verhaal over één kam of wordt dit eerder uit voorzorg zo gedaan? Je kan ten slotte met torrents ook legale downloads doen(maar zoals ik zei, 't is voor m'n eigen duidelijkheid, het is niet m'n bedoeling een discussie te ontlokken)
Maar in soortgelijke topic's ( newsservers, torrenttrackers), maar ook in de SABnzb / sickbeard topic's mag er wel over de mogelijkheid gesproken worden, maar niet 'waar', zelfs niet mer fantasienaampjes, zoals "de pijl"
laten we elkaar geen mietje noemen, de reden voor een xbmcplayer IS het afspelen van content, die niet geheel van alle rechten voorzien is
Maar ik begrijp het tweakers-standpunt ook wel, er zijn genoeg fora waar je openlijk terecht kan.
voorheen xbmchub en de faq's van superrepo
Oh, ik ben ook zéker niet roomser dan de paus, maar een torrent addon an sich is niet illegaal. Pas als je gaat vragen waar je bepaalde content kan vinden wordt het een ander verhaal. Vandaar dat ik er van op keek dat je 't niet eens over de installatie van dit soort addons mocht hebben.
Geen meningen als feiten brengen, da's niet netjesFreshMaker schreef op donderdag 04 december 2014 @ 23:10:
laten we elkaar geen mietje noemen, de reden voor een xbmcplayer IS het afspelen van content, die niet geheel van alle rechten voorzien is
Dat XBMC/Kodi niet legale content af KAN spelen wil niet zeggen dat iedereen het ook doet (of dat het xbmc/kodi daar specifiek voor bedoeld is.)
Ik ken mensen die XBMC echt als mediaportal gebruiken; live tv kijken (basis kabel pakket) / tv opnemen / netflix / (tunein)radio / etc..
Zoals ik een paar posts hierboven als zei; een torrent addon an sich is niet erg.joramoudenaarde schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 07:26:
Oh, ik ben ook zéker niet roomser dan de paus, maar een torrent addon an sich is niet illegaal. Pas als je gaat vragen waar je bepaalde content kan vinden wordt het een ander verhaal. Vandaar dat ik er van op keek dat je 't niet eens over de installatie van dit soort addons mocht hebben.
Maar deze addon richt zich specifiek op niet legale content en is niet bedoeld om even de nieuwste Ubuntu iso via torrents binnen te halen..
Oh, dus we mogen wel praten over welke torrent addon goed werkt en hoe je deze kan installeren, zolang we maar niet praten over hoe en waar je goede trackers of content kan vinden?
In het XBMC topic staat dit:
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.
Ja, die ken ik ook, maar dat zijn gebruikers van "het eerste uur"Nnoitra schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 09:56:
[...]
Ik ken mensen die XBMC echt als mediaportal gebruiken; live tv kijken (basis kabel pakket) / tv opnemen / netflix / (tunein)radio / etc..
Toch is het overgrote deel van de 'nieuwkomers' niet op zoek naar 1000 kanalen Free to air uit Duitsland of Oost-Rusland, maar naar de addons zoals Pulsar en Genesis
De verpakkingen en websites schreeuwen het gewoon, met de Rpi resellers als grootste boosdoener i.m.o
* FreshMaker heeft zijn tllb verkocht, en heeft nu een android-box, Netflix is fijner met de eigen app, en Kodi draait als een zonnetje
Kan iemand mij vertellen hoe je een afstandbediening toevoegd, want ik gebruik nu dat standaard remote. Ik zou graag de keyboard remote willem gebruiken.
Pairing the RemoteBrammert24 schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 17:55:
Kan iemand mij vertellen hoe je een afstandbediening toevoegd, want ik gebruik nu dat standaard remote. Ik zou graag de keyboard remote willem gebruiken.
There are directions about pairing the remote included in the packaging but you might miss them, (I DID) The remote is not paired out of the box. This is done quickly and easily by placing the front of the remote on top of The Little Black Box and then holding down the 1 & 9 buttons at the same time. Once the light blinks you are ready to begin.
[ Voor 39% gewijzigd door coob op 05-12-2014 18:02 ]
Bedankt!coob schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 18:01:
[...]
Pairing the Remote
There are directions about pairing the remote included in the packaging but you might miss them, (I DID) The remote is not paired out of the box. This is done quickly and easily by placing the front of the remote on top of The Little Black Box and then holding down the 1 & 9 buttons at the same time. Once the light blinks you are ready to begin.
Nu heb ik alleen nog een vraag. Is het mogelijk om een audio interface in mijn geval de Focusrite Scarlett 2i2 aan te sluiten op TLBB?
Welke box als ik vragen mag?FreshMaker schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 15:26:
[...]
Ja, die ken ik ook, maar dat zijn gebruikers van "het eerste uur"
Toch is het overgrote deel van de 'nieuwkomers' niet op zoek naar 1000 kanalen Free to air uit Duitsland of Oost-Rusland, maar naar de addons zoals Pulsar en Genesis
De verpakkingen en websites schreeuwen het gewoon, met de Rpi resellers als grootste boosdoener i.m.o
* FreshMaker heeft zijn tllb verkocht, en heeft nu een android-box, Netflix is fijner met de eigen app, en Kodi draait als een zonnetje
Tijdelijk een MyGica A1200
Maar ik twijfel tussen een Cubox of openelec ( NUC )
( de kinderen vinden iig de toevoeging van angrybirds op TV ook wel interessant )
Nou, mijn lbb is dood denk ik.
Gisteren melding dat er een update beschikbaar was en die gedownload.
Maar tijdens het flashen bleef hij hangen en na een half uur maar een reset gedaan wat natuurlijk een corrupte firmware opleverde...
Nu blijft ie op "loading..." hangen.
Ik heb de fw al los op een fat32 stickje gezet, uitgepakt en als zip, en dan met resetknop ingedrukt het ding opgestart maar dan blijft het beeld zwart.
Wat kan ik nog proberen?
Gisteren melding dat er een update beschikbaar was en die gedownload.
Maar tijdens het flashen bleef hij hangen en na een half uur maar een reset gedaan wat natuurlijk een corrupte firmware opleverde...
Nu blijft ie op "loading..." hangen.
Ik heb de fw al los op een fat32 stickje gezet, uitgepakt en als zip, en dan met resetknop ingedrukt het ding opgestart maar dan blijft het beeld zwart.
Wat kan ik nog proberen?
Volgens het tlbb forum kan het voorkomen, het kan zelfs TOT 15 á 20 minuten duren voor het is doorgestart
Vandaag op een v2 de nieuwe openelec ( fw v2.0.0 ) gezet, en het functioneert erg lekker moet ik zeggen.
< na een weekendje stoeien ivm een update naar 1.3.3 die meer kapot maakte dan ik lief had >
Voor de liefhebber, hier is de v2 te vinden
De laatste V1.x nightly staat hier
Alle downloads - V1.x & V2
Vandaag op een v2 de nieuwe openelec ( fw v2.0.0 ) gezet, en het functioneert erg lekker moet ik zeggen.
< na een weekendje stoeien ivm een update naar 1.3.3 die meer kapot maakte dan ik lief had >
Voor de liefhebber, hier is de v2 te vinden
LET OP : alleen TLBB v2 versie's, niet de oude V1.x !!! |
De laatste V1.x nightly staat hier
Alle downloads - V1.x & V2
Volgens mij heeft mijn box versie v1.1 zich geheel uit zich zelf zonder melding vooraf geupdate, ik zag nog net het balkje onderin vol lopen en de box ging zich resetten maar is nooit meer tot leven gekomen.
Ik wacht nu al bijna een uur maar het beeld blijft zwart, ga straks maar proberen om een hard reset te geven.
Op het Engelse forum staat ook al een klacht van een handelaar waarvan bij meerdere klanten van hem ook ineens automatisch een update werd opgestart en deze mensen zitten nu ook met een niet meer werkende versie box v1.1.
Mijn box v2 werkt nog wel, maar daar kreeg ik ook ongevraagd de update naar openelec opgedrongen zonder keuze om ja of nee te kunnen kiezen.
Update,
Na een uur wachten of de box weer tot leven zou komen maar een hard reset gegeven middels het indrukken van de resetknop maar ook dat werkt niet meer.
Makers van de box hebben jullie een oplossing, zo niet dan verwacht ik toch op zijn minst een vervanging van deze box tenslotte is er van jullie kant iets heel ergs fout gegaan.
Ik wacht nu al bijna een uur maar het beeld blijft zwart, ga straks maar proberen om een hard reset te geven.
Op het Engelse forum staat ook al een klacht van een handelaar waarvan bij meerdere klanten van hem ook ineens automatisch een update werd opgestart en deze mensen zitten nu ook met een niet meer werkende versie box v1.1.
Mijn box v2 werkt nog wel, maar daar kreeg ik ook ongevraagd de update naar openelec opgedrongen zonder keuze om ja of nee te kunnen kiezen.
Update,
Na een uur wachten of de box weer tot leven zou komen maar een hard reset gegeven middels het indrukken van de resetknop maar ook dat werkt niet meer.
Makers van de box hebben jullie een oplossing, zo niet dan verwacht ik toch op zijn minst een vervanging van deze box tenslotte is er van jullie kant iets heel ergs fout gegaan.
[ Voor 24% gewijzigd door Paul Roos op 11-12-2014 19:13 ]
Die van mij is terug naar wifimedia...
-edit-
En weer terug ban WiFImedia.
zij konden hem gewoon resetten met een paperclip??
Mij lukte het niet maar ik vraag me af hoe je dat verkeerd kunt doen?
-edit-
zij konden hem gewoon resetten met een paperclip??

[ Voor 68% gewijzigd door coob op 13-12-2014 18:32 ]
Volgens CoolBlue heeft LBB2 3d ondersteuning en volgens TS niet.
Wie liegt er?
Wie liegt er?
Had je een usbstick of SDkaartje erin ?coob schreef op donderdag 11 december 2014 @ 06:17:
Die van mij is terug naar wifimedia...
-edit-
zij konden hem gewoon resetten met een paperclip??![]()
Ik kreeg hem in eerste instantie ook niet in recovery, als de usb er in stak.
Pas als hij helemaal "leeg" is, kan je de opstart naar recovery maken.
Daarna kan je de usb er evt indoen met andere FW ( of system / factory reset )
Anoniem: 641736
Hoi ik heb de TLBB gekocht.
Maar hoe moet ik xbmc zien? Zijn er gewoon heel veel soorten sources waaruit je kan kiezen? en welke zijn de goeie heb een keer bij een vriend van me gezien die had GOMOVIES EN ICEMOVIES en daar stonden veel en goeie films op maar die kan ik niet vinden.
Ik snap sowieso erg weinig van de media speler. Hoe stream ik films van me pc naar dat kastje
Maar hoe moet ik xbmc zien? Zijn er gewoon heel veel soorten sources waaruit je kan kiezen? en welke zijn de goeie heb een keer bij een vriend van me gezien die had GOMOVIES EN ICEMOVIES en daar stonden veel en goeie films op maar die kan ik niet vinden.
Ik snap sowieso erg weinig van de media speler. Hoe stream ik films van me pc naar dat kastje
Je streamt niet naar de box, je zorgt voor content waar hij bij kan.Anoniem: 641736 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 21:06:
Hoi ik heb de TLBB gekocht.
Zoals hier :
http://kodi.wiki/view/Quick_start_guide#Adding_files
Hier :
[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV
En vanaf de erste post in dit topic uiteraard voor specifieke TLBB eigenaardigheden.
Verder is Google erg behulpzaam om een handleiding te vinden:
http://kodi.wiki/view/Quick_start_guide
De dingen die je noemt zijn ( waren ) mogelijk, maar zijn beide ondertussen opgevolgd door andere.
Wederom, via Google kan je zoiets wel vinden, en installeren, want GOT heeft zijn regelgeving dat er niet gesproken mag worden over de locatie en ondersteuning mbt die bronnen ( illegaal )
Veel plezier met je nieuwe speeltje
[ Voor 25% gewijzigd door FreshMaker op 17-12-2014 21:17 ]
Vanavond mee wezen klooien maar werkt voor geen meter heb ice films erop gezet en elke map was leeg.
Ik lees meer dat xbmc klote is omdat je een half uur aan het zoeken bent naar 1 film zo ervaarde ik dat ook met me oude media speler neo mini x 5.ervaren jullie xbmc ook al vervelend? Bedoel popcorn time klik
Je aan en lopen maar toch. Maar Miss ligt het aan mijn
Ik lees meer dat xbmc klote is omdat je een half uur aan het zoeken bent naar 1 film zo ervaarde ik dat ook met me oude media speler neo mini x 5.ervaren jullie xbmc ook al vervelend? Bedoel popcorn time klik
Ik heb tientallen XBMC installs weggezet, van een laptop tot verschillende smaken mediaplayers.Anoniem: 641736 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 00:15:
Vanavond mee wezen klooien maar werkt voor geen meter heb ice films erop gezet en elke map was leeg.
Geen van de gebruikers gebruikt jouw constatering.
XBMC is lastig om mee te beginnen, maar het zit redelijk logisch in elkaar.
De links die ik eerder gegeven heb bevatten alle info om een werkende speler te hebben.
Icefilms werkt niet meer, maar dat had ik je al aangegeven, je zal op zoek mogen naar een opvolger.
Ok bedankt voor je adviezen.
Welke kan jij aanraden waar genoeg nieuwe films op staan? Zoals ice films
Pathe.nlAnoniem: 641736 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 08:48:
Je vraagt naar illegale zaken; dat mag, zoals hierboven ook al aangegeven, niet.
Anoniem: 641736 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 08:48:
Oke oke,
Ja ik ga er maar nog even mee aan de slag, Mag ik jullie bedankt voor het advies:D
groetjes lesley
Ja ik ga er maar nog even mee aan de slag, Mag ik jullie bedankt voor het advies:D
groetjes lesley
Had ik ook geprobeerd.FreshMaker schreef op woensdag 17 december 2014 @ 19:48:
[...]
Had je een usbstick of SDkaartje erin ?
Ik kreeg hem in eerste instantie ook niet in recovery, als de usb er in stak.
Pas als hij helemaal "leeg" is, kan je de opstart naar recovery maken.
Daarna kan je de usb er evt indoen met andere FW ( of system / factory reset )
Hij lijkt wel een stuk sneller met de laatste update?
[ Voor 6% gewijzigd door coob op 18-12-2014 17:22 ]
Openelec is een stukje lichter dan de voorgaande MXlinux + xbmc wat ze eerst hadden.
Op mijn htpc gebruikt openelec maar 125MB diskruimte, dus zal op de lbb niet veel meer zijn
Op mijn htpc gebruikt openelec maar 125MB diskruimte, dus zal op de lbb niet veel meer zijn
Anoniem: 629309
Hallo ik heb een vraag, ik heb wat buffer problemen met tlbb v2 2.0 met namen de legale rtlxl addon.
hoe kan ik een advanced cach toevoegen op een externe usb of sd kaart zodat ik meer cach geheugen heb en dat het al volledig gedownload word hierop?
of misschien een andere oplossing?
Hoor het graag😉
hoe kan ik een advanced cach toevoegen op een externe usb of sd kaart zodat ik meer cach geheugen heb en dat het al volledig gedownload word hierop?
of misschien een andere oplossing?
Hoor het graag😉
Als ik een film bekijk en via opties ga ik naar de ondertiteling, dan pauzzeet de film, maar doet ie niks.
Is dit normaal?
Is dit normaal?
dat ligt er aan, kan een paar dingen betekenen,Russel88 schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 20:41:
Als ik een film bekijk en via opties ga ik naar de ondertiteling, dan pauzzeet de film, maar doet ie niks.
Is dit normaal?
- er is geen ondertitel plugin geinstalleert / geconfigureerd
- er is geen ondertitel
Anoniem: 311380
Ik wou net de v2 openelec installeren maar na het booten van de little black box v2 blijft hij hangen op loading en met als text: starting debugging shell type exit to quit ### can't access tty: job control turned off...
Okay.
Ik heb de ondertiteling eindelijk werkend.
Nu heb ik 2 shares toegevoegd. Films en series. Op de een of andere manier worden niet al mijn films getoond in de film share. Ik zie ze wel als ik via bestanden browse. Ik kan het ook afspelen.
Wat doe ik verkeerd?
En kan het zijn dat sommige films haperen? Een bluray iso hapert. Is dat normaal? Ik heb versie 2 btw.
Ik heb de ondertiteling eindelijk werkend.
Nu heb ik 2 shares toegevoegd. Films en series. Op de een of andere manier worden niet al mijn films getoond in de film share. Ik zie ze wel als ik via bestanden browse. Ik kan het ook afspelen.
Wat doe ik verkeerd?
En kan het zijn dat sommige films haperen? Een bluray iso hapert. Is dat normaal? Ik heb versie 2 btw.
Anoniem: 645035
Hallo allen,
ik heb The Little Black Box vandaag aangeschaft bij Media Markt. Na het aansluiten thuis, vroeg het apparaat gelijk om een update, deze is ook uitgevoerd, maar nu wil het apparaat niet meer. Het blauwe lampje brand wel, maar ik krijg voor de rest geen leven in het apparaat.
Iemand die hier ook last van heeft of last van heeft gehad? En wie weet hoe ik er leven in krijg?
Met vriendelijke groet,
Stefan
ik heb The Little Black Box vandaag aangeschaft bij Media Markt. Na het aansluiten thuis, vroeg het apparaat gelijk om een update, deze is ook uitgevoerd, maar nu wil het apparaat niet meer. Het blauwe lampje brand wel, maar ik krijg voor de rest geen leven in het apparaat.
Iemand die hier ook last van heeft of last van heeft gehad? En wie weet hoe ik er leven in krijg?
Met vriendelijke groet,
Stefan
Welkom op Tweakers Stefan.
Heb je Het algemeen beleid al gelezen?
Vragen stellen mag, maar het is wel zo netjes om zelf een klein beetje moeite te doen alvorens je vraag te stellen.
Wat je zelf gevonden en geprobeerd hebt kun je dan in je post opnemen.
Dan krijg je ook geen tig mogelijke oplossingen die je zelf ook al geprobeerd hebt.
Overigens heb je heeeeeeeeeeeelemaal bovenin een zoek functie; als je daar "update" invult en in het topic zoekt zul je zien dat jouw probleem al eens vaker voorgekomen is.
Heb je Het algemeen beleid al gelezen?
Vragen stellen mag, maar het is wel zo netjes om zelf een klein beetje moeite te doen alvorens je vraag te stellen.
Wat je zelf gevonden en geprobeerd hebt kun je dan in je post opnemen.
Dan krijg je ook geen tig mogelijke oplossingen die je zelf ook al geprobeerd hebt.
Overigens heb je heeeeeeeeeeeelemaal bovenin een zoek functie; als je daar "update" invult en in het topic zoekt zul je zien dat jouw probleem al eens vaker voorgekomen is.
Zo. Ik heb de lbb v2 een tijdje in gebruik nu. En ik ben er blij mee. Xbmc configureren kost best wat moeite en tijd.
Met de one touch setup kreeg ik allemaal streaming addons. Leuk, maar niet voor mij bestemd.
Een andere skin erop gezet en eindelijk films en series goed kunnen configureren en het draait nu naar behoren.
Ondertiteling downloaden is erg handig en nieuw voor me.
Paar nadelen. Als je dr lbb uitzet met rf ab, dan kun jr m niet aanzetten met ab. Met ir ab wel.
Soms na het aanzetten kan ir de nfs share niet vinden. Dan moet ik het beestje resetten. Hopelijk wordt dit opgelost in de volgende firmware.
Tot nu toe 1 gilm gehad die stottert. Maar dat komt denk ik door mijn verbinding. Elektriciteitsnet. Een serie zat constant te bufferen. Dus moest ik de lbb resetten.
Ben dus wel tevreden over de lbb en xbmc. Zat nog te twijfelen of ik m moest vervangen met een nuc. Maar de lbb voldoet voor minder geld.
Met de one touch setup kreeg ik allemaal streaming addons. Leuk, maar niet voor mij bestemd.
Een andere skin erop gezet en eindelijk films en series goed kunnen configureren en het draait nu naar behoren.
Ondertiteling downloaden is erg handig en nieuw voor me.
Paar nadelen. Als je dr lbb uitzet met rf ab, dan kun jr m niet aanzetten met ab. Met ir ab wel.
Soms na het aanzetten kan ir de nfs share niet vinden. Dan moet ik het beestje resetten. Hopelijk wordt dit opgelost in de volgende firmware.
Tot nu toe 1 gilm gehad die stottert. Maar dat komt denk ik door mijn verbinding. Elektriciteitsnet. Een serie zat constant te bufferen. Dus moest ik de lbb resetten.
Ben dus wel tevreden over de lbb en xbmc. Zat nog te twijfelen of ik m moest vervangen met een nuc. Maar de lbb voldoet voor minder geld.
Anoniem: 648915
Hallo. Sinds 2 wkn heb ik ook de tlbb v2. Alleen krijg ik hem niet aan de praat. Iemand in de buurt van Apeldoorn die me zou kunnen helpen?
@ jeroendevrie6: Iets meer toelichting is wel nodig.
'krijg hem niet aan de praat'. wat krijg je niet aan de praat? als ie niets doet, zou ik hem terugsturen
'krijg hem niet aan de praat'. wat krijg je niet aan de praat? als ie niets doet, zou ik hem terugsturen
Inderdaad.
Ik heb bv de Transparency skin erop gezet. Ben erachter gekomen dat bestands/folder benamingen erg nauw overeen moeten komen.
Hbe mezelf moeten leren om af en toe door de video's folder te scrollen om te controleren of alle content wel goed herkend wordt. Maar ik ben er blij mee. Soms loopt ie wel vast. Kastje wordt wel erg heet, ben dus benieuwd hoeveel ie daadwerkelijk gebruikt als je 'm "uitzet".
Ik heb bv de Transparency skin erop gezet. Ben erachter gekomen dat bestands/folder benamingen erg nauw overeen moeten komen.
Hbe mezelf moeten leren om af en toe door de video's folder te scrollen om te controleren of alle content wel goed herkend wordt. Maar ik ben er blij mee. Soms loopt ie wel vast. Kastje wordt wel erg heet, ben dus benieuwd hoeveel ie daadwerkelijk gebruikt als je 'm "uitzet".
Wat werkt wel en wat werkt niet? En wat wil je ermee doen? Alleen content afspelen van je eigen netwerk of ook content van het internet. Met dat laatste kan ik je niet helpen. Ik speel alleen content af van m'n eigen nas.Anoniem: 648915 schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 16:00:
Hij werkt wel. Snap alleen niks van de add ons enzo. Ik kom er niet mee op weg.
Ik gebruik hem nu alleen als Medispeler icm met een externe harde schijf. Dat werkt allemaal prima. Maar wi hem inderdaad ook gebruiken om te laten streamen van het internet. En dat is het stuk waar ik niet uit kom. Het is voor mij een doolhof en weet niet goed hoe te beginnen en waar te zoeken. Ik hoop dat iemand mij daar me helpen kan.
Misschien dat het youtube kanaal van deze meneer je op weg kan helpen ...Anoniem: 648915 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 13:19:
Ik gebruik hem nu alleen als Medispeler icm met een externe harde schijf. Dat werkt allemaal prima. Maar wi hem inderdaad ook gebruiken om te laten streamen van het internet. En dat is het stuk waar ik niet uit kom. Het is voor mij een doolhof en weet niet goed hoe te beginnen en waar te zoeken. Ik hoop dat iemand mij daar me helpen kan.
https://www.youtube.com/user/dawild1504
Streamen van internet bedoel je daarmee illegale content?
Heb daar geen ervaringen mee. Heb wel een keer de one click setup uitgevoerd en jad volgens mij toen wel de mogelijkheid om films van het internet te bekijken.
Maar in m'n huidige setup heb ik alleen youtube als addon.
Heb daar geen ervaringen mee. Heb wel een keer de one click setup uitgevoerd en jad volgens mij toen wel de mogelijkheid om films van het internet te bekijken.
Maar in m'n huidige setup heb ik alleen youtube als addon.
Anoniem: 651845
Een vraag
Mn neef heeft tlbb bij wehkamp gekocht
Maar we zien alleen maar tekst als we op film klikken
Als we dan verder klikken krijgen we x keer dezelfde film te zien met een
Vreemde letter combinatie erachter we kunnen wel een film kijken maar
Er zijn geen subs nl bij
Hij is geleverd met 2 ab gewoon en de dubbele krijgen we niet aan de praat
Zelf zit ik er ook over na te denken maar subs is belangrijk voor mij
En kan het samen met mijn wd tv hub want deze heeft een hd waar mijn foto's film en muziek opstaan
Vraag wat doen we fout
Hoe krijgen we de dubbele ab aan de praat
En is alles zonder sub
Er zijn geen subs nl bij
En kan het samen met mijn wd tv hub want deze heeft een hd waar mijn foto's film en muziek opstaan
Vraag wat doen we fout
En is alles zonder sub
ik neem aan dat je films/series bekijkt in je lokale netwerk.Anoniem: 651845 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 19:00:
Een vraag
Er zijn geen subs nl bij
Vraag wat doen we fout
En is alles zonder sub
Als je een share toevoegt, wordt er gevraagd of het om films of series gaat. Dan wordt je folder gescand naar content.
Als ie niks vindt, dan klopt er iets aan je benaming van je bestanden niet. Binnenin XBMC zit er een optie om subs te downloaden.
Ik zou zeggen, Google erop los en als je er niet uitkomt, vraag dan hier even wat je fout hebt gedaan.
mijn TLBB gaat na een vastloper even stroomloos en dan werkt hij weer perfect.
Echter hij is wel al de films en series kwijt,
Scannen duurt lang, dus kan dat nergens opgeslagen worden?
De films en series komen vanaf een nas.
Je kunt een back up maken van je library en die de volgende keer importeren.
Als je na een reset alles kwijt bent, is de software niet helemaal goed geinstalleerd.papafrank99 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 22:16:
mijn TLBB gaat na een vastloper even stroomloos en dan werkt hij weer perfect.
He beste kan je dan de firmware opnieuw downloaden ( laatste Open Elec versie ) en via de recovery de box resetten ( wipe cache / media ) en dan opnieuw installeren zodat het schoon is.
Eerder in het topic staat de manier waarop beschreven
Ik heb nu versie 1.3.2
Volgens mij de laatste versie.
Als ik een check for updates now doe, krijg ik deze melding:
A previously downloaded update image has been detected.
Would you like to complete the update now?
(this will take a few minutes and requires a reboot)
Dit krijg ik elke keer weer terug, hoe vaak ik ook op yes klik.
Ik heb hem ook al eens helemaal naar fabrieksinstellingen terug gezet.
Maar hij update maar tot hier en blijft deze melding geven.
Wat bedoel je met de recovery?
Ik heb trouwens TLBB versie 1
UPDATE: zojuist een spontane update, heb nu versie 1.3.3
Maar ik blijf bovenstaande melding houden,
Volgens mij de laatste versie.
Als ik een check for updates now doe, krijg ik deze melding:
A previously downloaded update image has been detected.
Would you like to complete the update now?
(this will take a few minutes and requires a reboot)
Dit krijg ik elke keer weer terug, hoe vaak ik ook op yes klik.
Ik heb hem ook al eens helemaal naar fabrieksinstellingen terug gezet.
Maar hij update maar tot hier en blijft deze melding geven.
Wat bedoel je met de recovery?
Ik heb trouwens TLBB versie 1
UPDATE: zojuist een spontane update, heb nu versie 1.3.3
Maar ik blijf bovenstaande melding houden,
[ Voor 12% gewijzigd door papafrank99 op 21-02-2015 22:08 ]
Anoniem: 658802
Op de een of andere manier krijg ik geen subtitels in Nederlands meer in beeld. Hoe reset ik het apparaat zodat ik van 0 af aan kan beginnen. Kom er niet uit.
Kom op zeg.. een beetje inzet mag wel
Google: Little black box factory reset
De eerste hit.
Speciaal daarvoor registreren; GoT begint steeds meer een kleuter helpdesk te worden

Google: Little black box factory reset
De eerste hit.
Speciaal daarvoor registreren; GoT begint steeds meer een kleuter helpdesk te worden
[ Voor 35% gewijzigd door Nnoitra op 24-02-2015 13:32 ]
Anoniem: 658802
Als dat zou werken zou het mooi zijn, maar om de een of andere reden kan ik hem niet resetten.
Het spelen van films en series is mij inmiddels gelukt. Nu weet ik alleen nog niet hoe ik live voetbal-wedstrijden en anders sporten kan bekijken? Is er iemand die mij daar mee kan helpen?
De vragen die je hier stelt heeft meer te maken met XBMC zelf dan met de LBB. Misschien moet je eens naar dat forum kijken.
Het live bekijken van voetbal wedstrijden etc neigt naar het streamen van illegale content en mag niet besproken worden. Als je een abbo hebt op sport 1 etc, dan kan het wel, maar ik heb er zelf geen ervaring mee.
Het live bekijken van voetbal wedstrijden etc neigt naar het streamen van illegale content en mag niet besproken worden. Als je een abbo hebt op sport 1 etc, dan kan het wel, maar ik heb er zelf geen ervaring mee.
Ik denk...
Concurrentie, goedkopere alternatieven.
En uiteindelijk draai je gewoon XBMC net als de andere apparaten.
Dus ik zie nooit zo goed hoe je dit soort initiatieven (financieel) in stand kunt houden.
Dus ik zie nooit zo goed hoe je dit soort initiatieven (financieel) in stand kunt houden.
👉🏻 Blog 👈🏻
Gewoon niet.kraades schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 10:26:
Ik denk...
Maar dat boeit ze ook niet; ze hebben een tijdje een behoorlijke winst gemaakt, de buit is binnen.
Wel jammer dat het dan zo een beetje doodbloed (ten minste, die indruk krijg ik). De support was ook een beetje subpar bij een aantal van de eigenaars/werknemers voor zover ikzelf heb ondervonden. Er waren een paar die echt heel veel leken te doen (in dit topic was er ook 1 van), maar verder leek het meer op een beta product wat echt nog wel wat tijd kon gebruiken om de bugs eruit te halen.
Niet dat ik veel wil klagen… ik vond het een leuk product voor wat het was. Maar als bedrijf vond ik persoonlijk wel dat ze niet altijd even professioneel leken. Dat is versterkt omdat het er nu op lijkt dat ze de boel de boel laten, terwijl 't product niet eens zo lang uit is.
Niet dat ik veel wil klagen… ik vond het een leuk product voor wat het was. Maar als bedrijf vond ik persoonlijk wel dat ze niet altijd even professioneel leken. Dat is versterkt omdat het er nu op lijkt dat ze de boel de boel laten, terwijl 't product niet eens zo lang uit is.
Mee eens. En ik vond het wel een goeie deal, 100 Euro voor een redelijk functionerende XBMC doos. Ondersteuning kon inderdaad beter, maar ze brachten wel regelmatig SW upgrades uit.
Leuk apparaatje als je een kant-en-klaar product zoekt, ik ben zelf voor een Raspberry Pi 2 gegaan. Misschien is het dan wat meer hobbywerk, maar er is een grote ondersteuning vanuit de community dus over updates hoef je jezelf geen zorgen te maken.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Super apparaat, deed wat hij moest doen (en nog steeds). Heb van de mijne maar 7 maanden kunnen genieten helaas. Ik heb op een gegeven moment EMBER geïnstalleerd en wilde daarna terug gaan. Dit heeft mijn hele box om zeep geholpen helaas.
Eigen fout, niet die van TLBB. Heeft mij wel weer kennis laten maken met XBMC. Laatste ervaring dateerde uit de tijd van de XBox1. Deze ervaring heeft mij over weten te halen verder te gaan op een NUC.
Ik hoop echt dat ze bij TLBB een doorstart weten te maken!
Eigen fout, niet die van TLBB. Heeft mij wel weer kennis laten maken met XBMC. Laatste ervaring dateerde uit de tijd van de XBox1. Deze ervaring heeft mij over weten te halen verder te gaan op een NUC.
Ik hoop echt dat ze bij TLBB een doorstart weten te maken!
Mijn TLBB is kapot geloof ik, de netwerk port is stuk... Kan nu geen verbinding meer maken.
Wat nu?
Wat nu?
Garantie claimen.SemperFidelis schreef op maandag 25 mei 2015 @ 20:17:
Mijn TLBB is kapot geloof ik, de netwerk port is stuk... Kan nu geen verbinding meer maken.
Wat nu?
Of je verlies nemen, ding wegdonderen en een Rpi2 of NUC kopen.
Anoniem: 667557
Hallo,
Ik heb een TLBB, en heb er minimaal verstand van. Maar heb wat vragen.
mijn kinderen houden van bv Disney films. Allee als ik er 1 open zijn ze altijd Engels gesproken kan ik dat ook verandere naar Nederlands..
En als ik een serie opende of film kon ik zelf een streams kiezen. HD SD een hele lijst. Nu zoekt ie zelf een steam en dat wil ik niet! Hoe zet ik hem weer terug naar handmatig zoeken?
Al vast bedankt
Ik heb een TLBB, en heb er minimaal verstand van. Maar heb wat vragen.
mijn kinderen houden van bv Disney films. Allee als ik er 1 open zijn ze altijd Engels gesproken kan ik dat ook verandere naar Nederlands..
En als ik een serie opende of film kon ik zelf een streams kiezen. HD SD een hele lijst. Nu zoekt ie zelf een steam en dat wil ik niet! Hoe zet ik hem weer terug naar handmatig zoeken?
Al vast bedankt
Helaas geen downloads meer te vinden....
Heeft iemand nog werkende links naar de laatste firmware?
Vond TLBB V2 weer in een la en wil het nog één keer proberen.
Heeft iemand nog werkende links naar de laatste firmware?
Vond TLBB V2 weer in een la en wil het nog één keer proberen.
prompt $p $g
@slb dit is het enige wat ik nog kon vinden, hoe het werkt weet ik niet heb versie 1 nog van deze box.
Het lijkt erop dat de tlbb te dode is opgeschreven, gebeurd qua devel etc niets meer de laatste maand(en) jammergenoeg.
Ben blij dat die van mij zover nog werkt, maar support hiervan is waardeloos als ik de verhalen zo lees op internet.
Het lijkt erop dat de tlbb te dode is opgeschreven, gebeurd qua devel etc niets meer de laatste maand(en) jammergenoeg.
Ben blij dat die van mij zover nog werkt, maar support hiervan is waardeloos als ik de verhalen zo lees op internet.
Nu dit draadje toch weer een beetje leeft: ik heb de mijne aan m'n broer gegeven, maar nu lijkt hij problemen te hebben met het verkrijgen van élke soort internetverbinding. Zowel via wifi als via de kabel lijkt hij totaal geen verbinding met 't internet meer te maken… weet iemand hier toevallig meer van af?
Op 't internet kom je er wel wat over tegen, met tips als een factory reset, maar dat lijkt vooralsnog niet te werken
Op 't internet kom je er wel wat over tegen, met tips als een factory reset, maar dat lijkt vooralsnog niet te werken
Ik heb geen in movie menu meer op mijn v1. Normaal kon je dan naar geluid om ondertitels uit te zetten. Maar heel het menu werkt niet meer? Iemand daar een idee voor? Heb hem al reflashed maar dit hielp niet.
**Factory Reset heeft geholpen.**
**Factory Reset heeft geholpen.**
[ Voor 8% gewijzigd door ShockWave_Omega op 23-09-2015 23:48 . Reden: - ]
Voor de gebruikers van de V2 versie, heb ik nu de boel geflashed naar de EMBER software.radial schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 21:21:
@slb dit is het enige wat ik nog kon vinden, hoe het werkt weet ik niet heb versie 1 nog van deze box.
Deze ontwikkelen (nog) wel door, binnenkort geven ze aan Kodi 15.2 te gaan doorvoeren.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2418029
http://ember-dev.com/index.php?route=product/product_page
downloadpagina :
http://ember-dev.com/downloads/download.php?hardware=TLBBM6
Beetje jammer dat Jynx de boel een beetje heeft laten versloffen ...
@FreshMaker, dat is het betere werk, support geven op een apparaat waarvan de leverancier/ontwikkelaar totaal niets meer van zich laat horen (even lekker cashen en de mensen die zo`n ding hebben lekker laten zitten).
Hopelijk komt er ook ooit nog eens nog een update voor de V1 hiervan.....
Hopelijk komt er ook ooit nog eens nog een update voor de V1 hiervan.....
TLBB is weer terug ?!? http://thelittleblackbox.com/
Waarschijnlijk was het geld bijna op, dus wat doe je dan?Bzztoh schreef op woensdag 04 november 2015 @ 16:05:
TLBB is weer terug ?!? http://thelittleblackbox.com/
De boel re-launchen, weer ff cashen en het een stille dood laten sterven...
Zo lang er mensen in blijven trappen blijven ze dat trucje herhalen.
Zou kunnen. Ik heb gevraagd of de TLBB v1 en v2 nog ondersteund worden, hieronder het antwoord:
"Yes, the OTA updates keep on going, now still with the “old” style firmware but we will have a bit of a surprise for all users of the older types within end of the year ;-)"
We zullen zien. Mijn tlbb v2 werkt prima en het zou fijn zijn als ze updates blijven uitbrengen.
"Yes, the OTA updates keep on going, now still with the “old” style firmware but we will have a bit of a surprise for all users of the older types within end of the year ;-)"
We zullen zien. Mijn tlbb v2 werkt prima en het zou fijn zijn als ze updates blijven uitbrengen.
Anoniem: 196229
@Bzztoh start die van jou nog op via de afstandbediening? Moet bij mij de power er helaas uit trekken en weer inpluggen om 'm aan te krijgen.
Verder werkt 't inderdaad nog prima!
In dit geval ligt het een beetje anders het vorige bedrijf die dit product in Nederland op de markt bracht is er helemaal mee gestopt en het is door een Nederlands bedrijf overgenomen. Vanaf nu worden ze ook via Nederland in Europa op de markt gebracht een aantal webshops hebben hem al opgenomen in hun shop zoals central point.Nnoitra schreef op woensdag 04 november 2015 @ 16:21:
[...]
Waarschijnlijk was het geld bijna op, dus wat doe je dan?
De boel re-launchen, weer ff cashen en het een stille dood laten sterven...
Zo lang er mensen in blijven trappen blijven ze dat trucje herhalen.
www.nolimitoss.nl
Dat moet ik ook. Ik heb er niet zo veel last van omdat ik een spanningsslof uitzet. Als ik die dan weer aan zet gaat de TLBB vanzelf aan.Anoniem: 196229 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 22:34:
@Bzztoh start die van jou nog op via de afstandbediening? Moet bij mij de power er helaas uit trekken en weer inpluggen om 'm aan te krijgen.
Na enige tijd verstoft te zijn, de TLBB weer aangeslingerd.
Alles werkte nog steeds
Alleen de update server wil niet gevonden worden.
Iemand een idee hoe de firmware van v2 te pakken te krijgen. Ik wil de 2.0 versie nog niet omdat deze problemen schijnt te hebben icm Panasonic tv's.
edit:
gevonden
http://cloud.thelittleblackbox.co.uk/ota/
Alles werkte nog steeds
Iemand een idee hoe de firmware van v2 te pakken te krijgen. Ik wil de 2.0 versie nog niet omdat deze problemen schijnt te hebben icm Panasonic tv's.
edit:
gevonden
http://cloud.thelittleblackbox.co.uk/ota/
[ Voor 10% gewijzigd door insomniac op 04-12-2015 13:30 ]
::. PVOutput: Zuid 4875Wp :: Noord 5406Wp :: Totaal 10281Wp .::
Ik lees hier dat een Nederlands bedrijf verder gaat met TLBB maar de oude site is uit de lucht. Weet iemand de naam van dat bedrijf en hoe het staat met nieuwe firmware. Gebruik nu de software van Ember maar ben hier niet helemaal tevreden over. De knoppen van de afstandsbediening werken niet goed.
Sinds tien uur is de Side weer terug maar nog geen nieuwe firmware, als je het forum doorleest word er wel voor het eind van het jaar een nieuwe beloofd, dus ik wacht nog drie weken af anders is die te koop voor weinig.
Sinds tien uur is de Side weer terug maar nog geen nieuwe firmware, als je het forum doorleest word er wel voor het eind van het jaar een nieuwe beloofd, dus ik wacht nog drie weken af anders is die te koop voor weinig.
[ Voor 26% gewijzigd door Gverboon op 11-12-2015 10:27 ]
The little black box:
mijn ervaring: Zolang je hem geconfigureert hebt en hij doet ut: afblijven verder (dus niet updaten of andere besturing erop : als je dat al lukt) en als hij vastloopt even stekker eruit en erin. Software is gammel, fabrikant is weg, vertrouwen is ook weg... dus ik zou hem verder niemand aanraden: kies beter een meer "proven" alternatief/product.
By the way voor de TLBB bezitters van wie de RF afstandsbediening kapot gaat ( hij paired nog wel maar TLBB reageert niet meer op toetsaanslag AB): (dit gebeurde mij gisteren):
ik kwam een AB replacement tegen ( bijna niet meer te krijgen) bij: http://www.mp3shop.nl/pro...ox-afstandsbediening.html. Hopelijk doet deze het gwoon, to be continued.
mijn ervaring: Zolang je hem geconfigureert hebt en hij doet ut: afblijven verder (dus niet updaten of andere besturing erop : als je dat al lukt) en als hij vastloopt even stekker eruit en erin. Software is gammel, fabrikant is weg, vertrouwen is ook weg... dus ik zou hem verder niemand aanraden: kies beter een meer "proven" alternatief/product.
By the way voor de TLBB bezitters van wie de RF afstandsbediening kapot gaat ( hij paired nog wel maar TLBB reageert niet meer op toetsaanslag AB): (dit gebeurde mij gisteren):
ik kwam een AB replacement tegen ( bijna niet meer te krijgen) bij: http://www.mp3shop.nl/pro...ox-afstandsbediening.html. Hopelijk doet deze het gwoon, to be continued.

Inmiddels is de vervangende AB binnen: wat blijkt nu: TLBB blijft op openingsscherm staan ( hij lijkt het dus nog te doen) nieuwe AB werkt ook niet: dus het lijk erop dat de RF ontvanger in TLBB zelf niet meer werkt...... iemand ervaringen hiermee gehad?
Ben inmiddels wel zo'n beetje klaar met TLBB, toch maar eens naar een alternatief gaan kijken...... iemand nog suggesties?
Ben inmiddels wel zo'n beetje klaar met TLBB, toch maar eens naar een alternatief gaan kijken...... iemand nog suggesties?
Anoniem: 720782
Hallo allemaal, ben nieuw hier maar bezoek vaak genoeg de tweakers site voor bepaalde vragen. Alleen nu kom ik met mijn TLBB er niet uit. Zoals de meeste TLBB V1 users probeerde ik hem te updaten met een nieuwe firmware zodat ik Isengard erop kon zetten. Probleem is nu dat ik niet meer in recovery mode kom, een zwarte scherm heb ( tv herkent mijn box niet) en alleen de blauwe LED lampje brandt.
Is het mogelijk om een downgrade te doen? Zo ja, hoe kom ik dan in recovery mode? Zo niet, bestaat er dan de mogelijkheid om een nieuwe Open Elec te installeren?
Is het mogelijk om een downgrade te doen? Zo ja, hoe kom ik dan in recovery mode? Zo niet, bestaat er dan de mogelijkheid om een nieuwe Open Elec te installeren?
De RF afstandsbediening heeft bij mij ook altijd gehaperd, soms het numerieke deel en de andere keer weer het alfanumerieke deel.pinotgrigio1 schreef op maandag 21 december 2015 @ 14:31:
Inmiddels is de vervangende AB binnen: wat blijkt nu: TLBB blijft op openingsscherm staan ( hij lijkt het dus nog te doen) nieuwe AB werkt ook niet: dus het lijk erop dat de RF ontvanger in TLBB zelf niet meer werkt...... iemand ervaringen hiermee gehad?
De LED deed het niet, en toen ik later een nieuwe kreeg dezelfde kuren.
Idee was leuk, maar brakke hard- en software, en dan ook nog eens geen support, ik heb er eigenlijk alleen maar ergernis aan beleefd.
De simpelste Mede8er (MED400X2S) is wat spartaans heeft ook wel kuren (wegvallend geluid na het overschakelen van videoformaat/skippen), maar werkt veel prettiger. Voor het bekijken van media binnen je LAN dan (vanf NAS).
prompt $p $g
Intern in de box zit een 3e usbaansluiting.
Daarin zit de RFreceiver, door de 4 schroefjes uit de bodem te halen, kun je deze verwijderen ( en vervangen )
* FreshMaker gebruikt de v2 nog steeds, weliswaar met Ember ( Kodi 15.2 )
Maar de receiver is intern vervangen en doet het prima.
over updates van de V1, het is wel een box uit 2012 ... niet netjes dat men de boel in de steek gelaten heeft, maar oneindig lang kan je ook niet verwachten natuurlijk.
Ik neem geen TLBB meer, mijn beweegreden destijds was dat de 'distributeur' een tweaker is, en daar had ik meer vertrouwen in dan een onbekende chinees van Ebay oid.
Maar momenteel is mijn gevoel hetzelfde als dat ik met de Xtreamer mediaplayer had, in DIE tijd een goed apparaat, maar te hoog van de toren geblazen mbt ondersteuning en support
Daarin zit de RFreceiver, door de 4 schroefjes uit de bodem te halen, kun je deze verwijderen ( en vervangen )
* FreshMaker gebruikt de v2 nog steeds, weliswaar met Ember ( Kodi 15.2 )
Maar de receiver is intern vervangen en doet het prima.
over updates van de V1, het is wel een box uit 2012 ... niet netjes dat men de boel in de steek gelaten heeft, maar oneindig lang kan je ook niet verwachten natuurlijk.
Ik neem geen TLBB meer, mijn beweegreden destijds was dat de 'distributeur' een tweaker is, en daar had ik meer vertrouwen in dan een onbekende chinees van Ebay oid.
Maar momenteel is mijn gevoel hetzelfde als dat ik met de Xtreamer mediaplayer had, in DIE tijd een goed apparaat, maar te hoog van de toren geblazen mbt ondersteuning en support
Iemand de deal op DealDumpert gezien?
http://www.dealdumpert.nl...raadloos-toetsenbord.html
Als ik in dit topic lees schijnt de speler behoorlijk EOL te zijn, maar dit lijkt een nieuwere variant?
-edit-
Deze dus: pricewatch: TLBB V8 4K 16GB
http://www.dealdumpert.nl...raadloos-toetsenbord.html
Als ik in dit topic lees schijnt de speler behoorlijk EOL te zijn, maar dit lijkt een nieuwere variant?
-edit-
Deze dus: pricewatch: TLBB V8 4K 16GB
[ Voor 20% gewijzigd door Kecin op 01-04-2016 13:37 ]
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A