~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Inmiddels (met veel gehack) gelukt icm met autohotkey en de help: http://www.autohotkey.com/docs/KeyList.htm (sectie special keys/alternate solutions).nero355 schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 01:22:
[...]
Ik zou zoiets proberen :
1. Zoek een tool die de input van die knop kan uitlezen.
2. Map die input aan een functie binnen Windows door de MCE commands aan te passen.
3. Map de MCE command aan de functie die je wil hebben binnen XBMC door de remote/keyboard input aan te passen.
Je hebt zelf kans dat je van 1 naar 3 gelijk kan, maar dat weet ik niet zeker. Ik kan me niet meer herinneren hoe het allemaal precies in elkaar zat met al die codes en waar/hoe je ze kan veranderen
Vrij vertaald heb je die DLL nodig die de code kan uitlezen en deze heb ik (met autohotkey) nu gemapt naar een key ('c' in mijn geval).
[ Voor 3% gewijzigd door elgringo op 11-11-2014 08:45 ]
if broken it is, fix it you should
Hij heeft al een ATV2 voor in de woonkamer maar daar is de Xbmc ervaring nogal brak en geen 1080p.
Wat zijn jullie ervaringen?
[ Voor 13% gewijzigd door Spam op 11-11-2014 11:04 ]
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !
Een Zotac-boxje of gelijksoortige barebone. USB-stick met OpenElec en klaar.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
In default.py:
verCheck=True #main.CheckVersion()#Checks If Plugin Version is up to date
verandern in:
verCheck=False #main.CheckVersion()#Checks If Plugin Version is up to date
http://i.imgur.com/2RS19l8.png
Daarna zal pas de library gevuld worden.
Of dat bij de versie voor android ook zo is weet ik niet, maar het is een poging waard.
die optie heb ik nog niet kunnen vinden in android...job schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 13:38:
In de normale xbmc moet je bij de sources aangeven wat voor content het is en een scraper selecteren.
Daarna zal pas de library gevuld worden.
Of dat bij de versie voor android ook zo is weet ik niet, maar het is een poging waard.
Alles is weer geupdate en als ik in de library een film aan klik begint hij direct af te spelen, ik heb de optie gekozen dat ik eerst informatie wil ipv. afspelen. Als ik die optie choose kies dan krijg ik wel een menu van play of movie information. maar als ik dan movie information kies speelt hij de films alsnog automatisch af, dit wil ik niet, ik wil eerst movie information.
Ik dacht ik ga eerst eens kijken wat er binnen komt met 'irw', maar ook die is helaas ook niet meer beschikbaar in deze versie.
Iemand dit probleem ook herkend ?
(PS: met OpenElec 4.x/ XBMC 13 werkt de remote nog wel goed)
Ik gebruik Openelec op een Nuc 2820 en kon tot een paar dagen terug keurig alle youtube filmpjes kijken, inclusief muziek clips.
Nu starten die muziek clips opeens niet meer.
Ik ben ingelogd met mijn gmail account en heb een paar clips geprobeerd zowel met Openelec als op mijn laptop en op mijn mobiel.
Overal gaat het goed behalve op Openelec. Overige filmpjes gaan wel goed ......
Ik heb de add-on al opnieuw geinstalleerd maar dat helpt niks.
Wat kan dit zijn ?
Mmdia info wordt niet meer automatisch bijgewerkt.
Normaal zie je in Confluence bij de media lijst erachter bv. HD en bij de details dan bv. 720 DD 5.1 16:9 HDTV.
Dat wordt dan automatisch uitgevoerd. Nu zie je dat alleen nog maar als je een stukje hebt afgespeeld.
Bekend probleem?
👉🏻 Blog 👈🏻
Dat is een instelling die gezet kan kan worden. Wellicht is de default waarde aangepast.kraades schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 18:18:
OpenELEC 5.0 beta 2 op RPi.
Mmdia info wordt niet meer automatisch bijgewerkt.
Normaal zie je in Confluence bij de media lijst erachter bv. HD en bij de details dan bv. 720 DD 5.1 16:9 HDTV.
Dat wordt dan automatisch uitgevoerd. Nu zie je dat alleen nog maar als je een stukje hebt afgespeeld.
Bekend probleem?
settings \ videos\ bestandslijsten \ miniaturen en codec informatie uitlezen.
[ Voor 7% gewijzigd door Sa1 op 15-11-2014 19:52 ]
op het openelec forum zijn inderdaad meer mensen die dit soort zaken melden.sverzijl schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 15:16:
Ik weet dat het nog in beta is, maar OpenElec 5.0beta2 (met Kodi 14 beta) in combinatie met een Harmony One (MCE) op een ZBox Nano AD11 geeft het probleem dat sommige toetsaanslagen op de remote gemist worden (druk bijv 4 keer up 'down' en er worden er maar 1-2 gepakt. Het is alsof er geen IR buffer meer actief is).
Ik dacht ik ga eerst eens kijken wat er binnen komt met 'irw', maar ook die is helaas ook niet meer beschikbaar in deze versie.
Iemand dit probleem ook herkend ?
(PS: met OpenElec 4.x/ XBMC 13 werkt de remote nog wel goed)
Inmiddels gelukt. Ik heb nog niet het overzicht zoals ik zou willen maar dat is misschien layoutCartman! schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 14:40:
Als je in het overzicht met mappen zit moet je een context menu openen (weet niet hoe op Android) en dan kun je aangeven dat de map bestaat uit films of tv-series, that's it eigenlijk. Vind wel dat ze een soort "first run" guide kunnen maken in de app zelf, weet wel dat ik een paar jaar terug ook niet begreep hoe ik een library moest aanmaken.
ok, die had ik nog niet gezien. tnxSa1 schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 19:53:
[...]
op het openelec forum zijn inderdaad meer mensen die dit soort zaken melden.
Ze zijn er mee bezig in ieder geval :
The issue is if you press more times within 1 sec. it works like you press the key and it repeats, if you wait a sec it works. This comes from 3.17 kernel changes but we haven't tracked down the commit yet. It is being reported upstream..
[ Voor 39% gewijzigd door sverzijl op 15-11-2014 20:08 ]
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Beide zuigen wat mij betreft. Als je mij vraagt dan zou ik Genesis gebruiken. Gebruik het zelf niet maar deze is nog het meest clean en simple, of Pulsar.PM_Petrol schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 19:59:
Is er al een goed alternatief voor MashUp? Ik las dat ze er wel mee bezig waren. Ik gebruik nu Icefilms, ook veel op te vinden, maar MashUp is gewoon een soort zoekmachine. Op mn minix x7 staat xmbc op 1280x678 pixels. Ik kan dit niet echt veranderen, als ik op de pijltjes klik om het te veranderen gebeurt er niks. Het kan zijn dat het met de standaard afstandsbediening niet goed aangeklikt wordt? Mele F10 is besteld en komt volgende week. Iemand een oplossing hiervoor?
Stond idd uit!Sa1 schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 19:50:
[...]
Dat is een instelling die gezet kan kan worden. Wellicht is de default waarde aangepast.
settings \ videos\ bestandslijsten \ miniaturen en codec informatie uitlezen.
👉🏻 Blog 👈🏻
Top! Het uiterlijk van je library kun je inderdaad wijzigen in de meeste skins. Kijk even of je de knop "view" hebt in je overzicht (zo heet ie bij mij in de touch skins die ik heb gebruikt in de iOS versie op de iPad).thejoker80 schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 19:54:
[...]
Inmiddels gelukt. Ik heb nog niet het overzicht zoals ik zou willen maar dat is misschien layout
Oplossing is een oudere versie van Mashup installeren die zichzelf niet update.PM_Petrol schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 19:59:
Is er al een goed alternatief voor MashUp? Ik las dat ze er wel mee bezig waren. Ik gebruik nu Icefilms, ook veel op te vinden, maar MashUp is gewoon een soort zoekmachine. Op mn minix x7 staat xmbc op 1280x678 pixels. Ik kan dit niet echt veranderen, als ik op de pijltjes klik om het te veranderen gebeurt er niks. Het kan zijn dat het met de standaard afstandsbediening niet goed aangeklikt wordt? Mele F10 is besteld en komt volgende week. Iemand een oplossing hiervoor?
Kwestie van regeltjes prog code aanpassen of kant en klare versie downloaden.
Werkt prima
Er waren ook links met SopCast 2000kbps, maar daar moet ik Sopcast voor installeren. Is dat veilig?
Dit heb ik ook al een eeuwigheid, geen idee hoe dit te verhelpen is. Zelfs een herinstallatie helpt niet. Inmiddels ook al diverse skins gehad, maar allemaal hetzelfde probleem. Erg vreemd!manii schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 14:43:
ik heb op mijn nas nieuwe mappen gemaakt, en deze zojuist toegevoegd aan XBMC (openelec)
Alles is weer geupdate en als ik in de library een film aan klik begint hij direct af te spelen, ik heb de optie gekozen dat ik eerst informatie wil ipv. afspelen. Als ik die optie choose kies dan krijg ik wel een menu van play of movie information. maar als ik dan movie information kies speelt hij de films alsnog automatisch af, dit wil ik niet, ik wil eerst movie information.
Check eens of de content type wel is ingevuld bij je film source. Als die niet is ingevuld krijg je hetzelfde namelijk.manii schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 14:43:
ik heb op mijn nas nieuwe mappen gemaakt, en deze zojuist toegevoegd aan XBMC (openelec)
maar kan niet echt een duidelijke oplossing vinden.
ik ben overgestapt van windows xbmc naar openelec.
eindelijk me remote(Harmony Ultimate) werkend gekregen,
maar als ik via me remote op off druk of van activiteit wissel dan sluit hij de HTPC af en volgens mij doet hij dus geen gracefull shutdown.
weet iemand daar een oplossing voor ?
behalve aan laten staan.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Waarom concludeer je dat hij geen nette shutdown doet? En waarop is OpenElec geinstalleerd - interne harddisk, SSD of externe USB? Wellicht dat er praktisch geen nette shutdown nodig is en hij dus heel snel de boel uit kan zetten.TRaSH schreef op zondag 16 november 2014 @ 11:16:
maar als ik via me remote op off druk of van activiteit wissel dan sluit hij de HTPC af en volgens mij doet hij dus geen gracefull shutdown.
weet iemand daar een oplossing voor ?
behalve aan laten staan.
Oplossing gevonden.Albs schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 17:44:
Sinds een paar dagen heb ik een probleem met de Youtube add-on en ik kan er hier niks over vinden.
Ik gebruik Openelec op een Nuc 2820 en kon tot een paar dagen terug keurig alle youtube filmpjes kijken, inclusief muziek clips.
Voor wie dit probleem ook heeft: http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=79487&page=303
denk dat je gelijk heb,vanaalten schreef op zondag 16 november 2014 @ 11:30:
[...]
Waarom concludeer je dat hij geen nette shutdown doet? En waarop is OpenElec geinstalleerd - interne harddisk, SSD of externe USB? Wellicht dat er praktisch geen nette shutdown nodig is en hij dus heel snel de boel uit kan zetten.
het openelec staat op een SSD maar het sluit zo snel af tegenover de Windows versie van XBMC als ik op afsluiten drukte dat ik dacht dat het een force shutdown was zeg maar (alt+F4 in windows zeg maar)
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Momenteel heb ik onderscheid gemaakt in Films, Kids en Concerten
En hier de directe link naar de post met de oplossing: http://forum.kodi.tv/show...87&pid=1837116#pid1837116Albs schreef op zondag 16 november 2014 @ 13:23:
Oplossing gevonden.
Voor wie dit probleem ook heeft: http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=79487&page=303
De grote balk hierboven "Zoek in het Forum" is je vriend.Ferra schreef op maandag 17 november 2014 @ 07:10:
Met welke skin kan ik een apart menu itemmaken met daarin de kinderfilms? En hoe werkt dat precies??
[ Voor 28% gewijzigd door Nnoitra op 17-11-2014 10:42 ]
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Ik heb al een tijdje een Nuc draaien met openelec 3.2.4 en Xbmc 'Frodo' 12.3. Deze nuc staat aangesloten op m'n sony bdv n8100, welke weer naar de tv gaat.
Dit werkt top er is alleen een issue dat ik nu al een tijdje heb.
Bij system settings heb ik voor de audio output voor 5.1 gekozen en verder niks veranderd(dus alle ondersteunde settings staan aan) Nu merk ik dat er soms een gekraak bij de audio zit, totdat ik de audio output verander in 2.1, dan is het gekraak weg. Het rare alleen is dat de betreffende mkv's volgens XBMC 5.1 geluid hebben..
Ik snap er dus helemaal niks meer van, ik wil niet naar 2.1 geluid zitten luisteren, maar wil eigenlijk ook niet elke keer naar het system menu om de audio output te veranderen, dus mijn vraag: Heeft iemand hier ervaring mee of ene oplossing? Ik kan er op internet namelijk ook niet erg veel over vinden.
[ Voor 0% gewijzigd door Akilla op 17-11-2014 11:34 . Reden: Spelfout over het hoofd gezien ]
OE3.2.4 is al ff oud en wordt zelfs door Kodi/XBMC niet meer supported. Ik zou even upgraden naar de meest recente stable.Akilla schreef op maandag 17 november 2014 @ 11:33:
Ik ga hier toch maar de vraag stellen aangezien ik er niet uit kom, en er waarschijnlijk slimme mensen hier zijn die de oplossing weten
Ik heb al een tijdje een Nuc draaien met openelec 3.2.4 en Xbmc 'Frodo' 12.3. Deze nuc staat aangesloten op m'n sony bdv n8100, welke weer naar de tv gaat.
Dit werkt top er is alleen een issue dat ik nu al een tijdje heb.![]()
Bij system settings heb ik voor de audio output voor 5.1 gekozen en verder niks veranderd(dus alle ondersteunde settings staan aan) Nu merk ik dat er soms een gekraak bij de audio zit, totdat ik de audio output verander in 2.1, dan is het gekraak weg. Het rare alleen is dat de betreffende mkv's volgens XBMC 5.1 geluid hebben..
Ik snap er dus helemaal niks meer van, ik wil niet naar 2.1 geluid zitten luisteren, maar wil eigenlijk ook niet elke keer naar het system menu om de audio output te veranderen, dus mijn vraag: Heeft iemand hier ervaring mee of ene oplossing? Ik kan er op internet namelijk ook niet erg veel over vinden.
Die staat inderdaad aansverzijl schreef op maandag 17 november 2014 @ 12:43:
Passthrough staat aan in diezelfde audio settings pagina?
Nog maar een jaar toch? Misschien dat ik m dan toch maar even updateschumi2004 schreef op maandag 17 november 2014 @ 13:05:
[...]
OE3.2.4 is al ff oud en wordt zelfs door Kodi/XBMC niet meer supported. Ik zou even upgraden naar de meest recente stable.
Dit probleem kwam bij mij opeens ook voor de dag. Gisteren. Toevallig al opgelost?Jumpman schreef op zondag 09 november 2014 @ 09:16:
Ik krijg hier een error, ook bij video waar dit een week geleden nog wel werkte (dus waar opensubtitles.org de ondertiteling zeker van heeft).
Verwijderd
Ik ben teneinderaad!!!
Ik heb teledunet.com ingestaleerd in xbmc, alleen wanneer ik het wil openen krijg ik een foutmelding. "Fout inscript;" of krijg ik een blok te zien met " een of meer item kan niet worden afgespeeld. Controleer het logbestand" heb gegoogled en zoeken maar geen resultaat.
Wie kam mij helpen om het te kunnen op te lossen.
Alvast bedankt.
Handmatig zoeken met vergrootglas onderin, dit werkt bij mij wel.KaiseRRuby schreef op maandag 17 november 2014 @ 19:06:
[...]
Dit probleem kwam bij mij opeens ook voor de dag. Gisteren. Toevallig al opgelost?
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ik wilde hem gister updaten, maar zag dat ik dan naar openelec v4 met gotham moet. Heb wat verhalen gehoord dat dat toch een beetje een net niet release was qua functionaliteit (+ aeon nox wordt niet volledig ondersteund)schumi2004 schreef op maandag 17 november 2014 @ 13:05:
[...]
OE3.2.4 is al ff oud en wordt zelfs door Kodi/XBMC niet meer supported. Ik zou even upgraden naar de meest recente stable.
Meer mensen nog tips voor het gekraak? Zou het kunnen zijn dat er een encoding aanstaat die niet door m'n home cinema ondersteund wordt?
Is Pulsar geen alternatief voor PT?manii schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 19:35:
ik draai openelec op mijn nuc, is er ook een plugin dat ik popcorn time kan gebruiken op openelec?
Testing, one, two ...
Een account aanmaken en inloggen bij de add-on werkt ook!Jumpman schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 00:26:
[...]
Handmatig zoeken met vergrootglas onderin, dit werkt bij mij wel.
Waar lees je dat, je kunt prima updaten en wat zou er aan Nox niet ondersteund zijn?Akilla schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 10:02:
[...]
Ik wilde hem gister updaten, maar zag dat ik dan naar openelec v4 met gotham moet. Heb wat verhalen gehoord dat dat toch een beetje een net niet release was qua functionaliteit (+ aeon nox wordt niet volledig ondersteund)
Meer mensen nog tips voor het gekraak? Zou het kunnen zijn dat er een encoding aanstaat die niet door m'n home cinema ondersteund wordt?
Zou ik eerder voor de aankomende Helix zeggen.
Ahh zag het niet door de skinThe Fatal schreef op donderdag 20 november 2014 @ 20:18:
system=>OpenElec=>System=>Updates
[ Voor 4% gewijzigd door Joster op 21-11-2014 13:10 ]
wat vind jij er buggy aan?KaiseRRuby schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 13:06:
Gisteren even die beta 3 van Kodi geprobeerd op mijn Windows shuttle maar man, die is buggy zeg. Vanochtend weer teruggegaan naar Gotham.
Bij mij draait hij al 2 dagen in OpenElec tot zo ver nog geen problemen.
Komt dan door mijn Windows misschien?The Fatal schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 15:46:
[...]
wat vind jij er buggy aan?
Bij mij draait hij al 2 dagen in OpenElec tot zo ver nog geen problemen.
Ik had op een avond zeker drie keer 'Kodi is gestopt vanwege een onverwachte fout.' Pas na complete reboot deed hij het dan weer.
Gister weer paar films gekeken en programma's, geen problemen mee gehad!
Edit: link naar log file: http://cl.ly/3g1y162d0L1h/01_XBMC.log
[ Voor 11% gewijzigd door sweebee op 22-11-2014 16:10 ]
Topic warning al gechecked?sweebee schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 16:00:
Ik had mijn Mediacenter met openelec gereset en toen moest ik alles opnieuw installeren, Nu heb ik opensubtitles en podnapsi weer gedownload maar deze plugins werken niet? Bij podnapsi kan die de ondertitel niet downloaden en bij opensubtitles vind die helemaal niets. XBMC gotham.
Account aanmaken op beide websites en inloggen in de add-on helpt.sweebee schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 16:00:
Ik had mijn Mediacenter met openelec gereset en toen moest ik alles opnieuw installeren, Nu heb ik opensubtitles en podnaipsi weer gedownload maar deze plugins werken niet? Bij podnapisi kan die de ondertitel niet downloaden en bij opensubtitles vind die helemaal niets. XBMC Gotham.
Edit: link naar log file: http://cl.ly/3g1y162d0L1h/01_XBMC.log
Ik zou graag een pulse eight cec adaper willen kopen om mijn zelfbouw htpc te bedienen. Ik vraag me alleen af hoe het met de compatibiliteit zit. De tv is aangesloten op een Sony kdl-32w4210, en ondersteund ook cec via Sony bravia Sync. Hoe weet ik dan of alle knoppen naar behoren werken? Op de remote zit geen record button, maar wat voor knop wordt er dan voor gebruikt? Dit soort vragen maakt het aangschaffen ervan lastig. Kan iemand mij hierbij helpen? Als er vragen zijn dan hoor ik het graag.
Dus ik zou zeggen: zeker doen. Je kan in XBMC knoppen opnieuw toewijzen (wel zorgen dat je een knop aanpast die 1) je TV herkent en doorgeeft aan XBMC en 2) je sowieso niet voor iets anders gebruikt. Je kan bv. één van de kleurknoppen hiervoor gebruiken als je die hebt.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Albs schreef op zondag 16 november 2014 @ 13:23:
[...]
Oplossing gevonden.
Ontzettend bedankt voor de reactie. Zou ik mogen vragen wat je verstaat onder relevante knoppen? op de afstandsbediening zit bijvoorbeeld geen record knop om een programma op te nemen. Hoe gaat de tv daar dan mee om? het gaat om de RM ED011, deze zit standaard bij de tv. Daarnaast: is het ook mogelijk om bijvoorbeeld de ondertitel en geluidsspoor te veranderen van een MKV?Borromini schreef op zondag 23 november 2014 @ 13:02:
Ik heb hier zelf een CEC-adapter gekocht, en in combinatie met OpenELEC en mijn Sony KDL-52NX800 werken alle relevante knoppen van de Sony-afstandsbediening. Wat je natuurlijk niet meer kan doen is in je bibliotheek naar een volgende letter springen (de cijfertoetsen dubbelen niet als letters op de normale afstandsbediening). Maar voor de rest verlies je geen functionaliteit, en ik vind dit niet opwegen tegen het gebruiksgemak van één afstandsbediening (die van je TV) die je dan kan gebruiken om je HTPC/TV/versterker aan te sturen.
Dus ik zou zeggen: zeker doen. Je kan in XBMC knoppen opnieuw toewijzen (wel zorgen dat je een knop aanpast die 1) je TV herkent en doorgeeft aan XBMC en 2) je sowieso niet voor iets anders gebruikt. Je kan bv. één van de kleurknoppen hiervoor gebruiken als je die hebt.
Ik twijfel nog tussen een CEC adapter en een Flirc. Die is namelijk universeel en kan in helemaal naar wens programmeren. Alleen het volume van de tv aanpassen gaat een stuk moeilijker, want dan moet ik alsnog die van de tv pakken.
Zou jij hier wat van kunnen weten misschien?
[ Voor 3% gewijzigd door Kruidje20 op 23-11-2014 14:01 ]
Ja, het is hier ook weer mis helaas .....kiterhans schreef op zondag 23 november 2014 @ 13:43:
Hoi, hebben jullie ook weer hetzelfde probleem? Heb weer na deze installatie dat ik met de vevo addon En in YouTube addon geen video's kan afspelen, echt balen iemand nog een oplossing voor dit probleem?
[...]
De knoppen die jij belangrijk vindtKruidje20 schreef op zondag 23 november 2014 @ 13:59:
[...]
Ontzettend bedankt voor de reactie. Zou ik mogen vragen wat je verstaat onder relevante knoppen?
Zoals ik zei: als je AB kleurknoppen heeft kan je die een actie toewijzen in XBMC.op de afstandsbediening zit bijvoorbeeld geen record knop om een programma op te nemen. Hoe gaat de tv daar dan mee om? het gaat om de RM ED011, deze zit standaard bij de tv.
Dat kan dynamisch tijdens het afspelen.Daarnaast: is het ook mogelijk om bijvoorbeeld de ondertitel en geluidsspoor te veranderen van een MKV?
Wat het volume betreft: de TV 'weet' dat de receiver het volume afhandelt dus als ik het volume aanpas met de AB zie ik zowel op de TV als op de receiver een notificatie dat het volume wordt aangepast. Maar het is dus de receiver die wordt aangestuurd.
[ Voor 15% gewijzigd door Borromini op 23-11-2014 17:37 ]
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Ik begreep van het xbmc forum dat aeon nox opnieuw gemaakt moest worden voor gotham en dat deze niet net zo uitgebreid was.schumi2004 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 20:27:
[...]
Waar lees je dat, je kunt prima updaten en wat zou er aan Nox niet ondersteund zijn?
Zou ik eerder voor de aankomende Helix zeggen.
Ik denk dat ik gewoon even wacht met updaten tot de kodi stable release er is
Ondertussen heb ik het gekraak wel opgelost. Als ik een 2.0 of 1.0(citizen kane...

Denk niet dat Nox veel uitgebreider gaat worden als dat ie nu voor Gotham/Helix is.Akilla schreef op maandag 24 november 2014 @ 10:47:
[...]
Ik begreep van het xbmc forum dat aeon nox opnieuw gemaakt moest worden voor gotham en dat deze niet net zo uitgebreid was.
Ik denk dat ik gewoon even wacht met updaten tot de kodi stable release er is
..
Zal niet gebeuren ook.
De nox versie voor Gotham werkt wel op Helix maar is een stuk lichter met minder opties.
Voor helix zijn er nog niet zoveel skins,
Voor Gotham zat.
Aeon mq 5 komt het dichts in de buurt van de nox Frodo versie.
Er is wel een aangepaste versie van nox die van de Frodo versie afkomt.
Of alles werkt kan ik niet zeggen.

[ Voor 5% gewijzigd door Cartman! op 24-11-2014 22:39 ]
Wat een heisa om die MashUp, wat is er nou zo bijzonder aan? (behalve alle crap welke je erbij krijgt)PM_Petrol schreef op maandag 24 november 2014 @ 15:53:
Ee is een alternatief voor MashUp. Phoenix is de naam. Op de facebook pagina van Kaosbox staat de uitleg weergegeven. Hoe en precies het zit weet ik niet, maar de add-on staat bij repository.xbmchub-1.0.5.zip in fusion/repo. Ik ga zo ff kijken of het wat is.
Zijn veel betere alternatieven imo.
Ik heb cec altijd gehad maar helaas werkt deze niet in mijn combinatie.Kruidje20 schreef op zondag 23 november 2014 @ 13:59:
[...]
Ontzettend bedankt voor de reactie. Zou ik mogen vragen wat je verstaat onder relevante knoppen? op de afstandsbediening zit bijvoorbeeld geen record knop om een programma op te nemen. Hoe gaat de tv daar dan mee om? het gaat om de RM ED011, deze zit standaard bij de tv. Daarnaast: is het ook mogelijk om bijvoorbeeld de ondertitel en geluidsspoor te veranderen van een MKV?
Ik twijfel nog tussen een CEC adapter en een Flirc. Die is namelijk universeel en kan in helemaal naar wens programmeren. Alleen het volume van de tv aanpassen gaat een stuk moeilijker, want dan moet ik alsnog die van de tv pakken.
Zou jij hier wat van kunnen weten misschien?
Op een of andere manier kan ik deze niet tussen de htpc en mijn Harman Kardon bds330 plaatsen, hier geeft hij namelijk problemen. ( ik krijg geen beeld of alle kleuren van de regenboog
Dus ik ben maar overgestapt ( nood gedwongen ) op logitec Harmony en dit werkt super.
Nou vertelschumi2004 schreef op maandag 24 november 2014 @ 22:43:
[...]
Wat een heisa om die MashUp, wat is er nou zo bijzonder aan? (behalve alle crap welke je erbij krijgt)
tjah, moet zeggen dat ik al jaren een Harmony gebruik en hier zeer tevreden over bent. Natuurlijk kost het wat tijd om juist in te richten, maar als het eenmaal goed ingericht is, werkt het echt goed.ErwinJ schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 07:20:
[...]
Ik heb cec altijd gehad maar helaas werkt deze niet in mijn combinatie.
Op een of andere manier kan ik deze niet tussen de htpc en mijn Harman Kardon bds330 plaatsen, hier geeft hij namelijk problemen. ( ik krijg geen beeld of alle kleuren van de regenboog)
Dus ik ben maar overgestapt ( nood gedwongen ) op logitec Harmony en dit werkt super.
Incidenteel komt het wel is voor dat je een macro start en dat je vervoglens de afstandbediening de andere kant op wijst, zo kan het dus voorkomen dat bijv de Htpc niet aan staat, maar de rest wel. Gelukkig is dit eenvoudig op te lossen, maar is wel het nadeel van dit concept.
XBMC mag natuurlijk niet in een gewone repo van Debian (zoals bij Ubuntu), iets vanwege dat conservatieve beleid waardoor ze ook geen Chrome en Firefox hebben enzo.
Ik wil ook CEC aan de praat krijgen maar tot nu toe lukt het nog niet. Alleen begrijp ik het waarschijnlijk verkeerd: Het is toch iets tussen beide HDMI-poorten, waar je dus geen adapter voor nodig hebt?Borromini schreef op zondag 23 november 2014 @ 13:02:
Ik heb hier zelf een CEC-adapter gekocht, en in combinatie met OpenELEC en mijn Sony KDL-52NX800 werken alle relevante knoppen van de Sony-afstandsbediening.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Hebt hier theoretisch gezien inderdaad geen adapter voor nodig. Echter ondersteunen de meeste HDMI uitgangen van PC's geen CEC, waarom je juist weer een adapter nodig hebt.Sando schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 09:52:
[...]
Ik wil ook CEC aan de praat krijgen maar tot nu toe lukt het nog niet. Alleen begrijp ik het waarschijnlijk verkeerd: Het is toch iets tussen beide HDMI-poorten, waar je dus geen adapter voor nodig hebt?
Klopt inderdaad, je HTPC heeft een CEC adapter nodig, of die nu 'intern' zoals bij een Raspberry PI zit, of via een externe adapter wordt toegevoegd, je hebt hem nodig. Het is niet een standaard onderdeel van de HDMI standaard.FabianNL schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 10:05:
[...]
Hebt hier theoretisch gezien inderdaad geen adapter voor nodig. Echter ondersteunen de meeste HDMI uitgangen van PC's geen CEC, waarom je juist weer een adapter nodig hebt.
Consumer Electronics Control (CEC) is an HDMI feature designed to allow the user to command and control up-to 15 CEC-enabled devices, that are connected through HDMI.Sa1 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 10:15:
[...]
Klopt inderdaad, je HTPC heeft een CEC adapter nodig, of die nu 'intern' zoals bij een Raspberry PI zit, of via een externe adapter wordt toegevoegd, je hebt hem nodig. Het is niet een standaard onderdeel van de HDMI standaard.
It was defined in HDMI Specification 1.0 and updated in HDMI 1.2, HDMI 1.2a and HDMI 1.3a (which added timer and audio commands to the bus).
Implementatie van CEC in producten is optioneel.
Precies, wat een *knip* addon.schumi2004 schreef op maandag 24 november 2014 @ 22:43:
[...]
Wat een heisa om die MashUp, wat is er nou zo bijzonder aan? (behalve alle crap welke je erbij krijgt)
[ Voor 3% gewijzigd door Rupie op 26-11-2014 18:02 ]
Toch heeft XBMC moeite met een video streamen. Waar mijn broer geen enkel probleem heeft, maar wel de helft van mijn internet snelheid en een Apple TV i.p.v. een mooie game PC. Waar zou dit aan kunnen liggen?
De PC hangt aan de kabel trouwens.
Ofwel: stel als eerste vast of het aan XBMC ligt of aan de PC/netwerk.
In dat geval is je internetsnelheid natuurlijk wel van belang.
Verder heeft vanaalten natuurlijk gelijk. Normaal gesproken gaat het om de verbinding tussen de bron van je media (NAS, usbstick, pc, externe hdd, etc) en de machine waarop je XBMC-client draait.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Maar dergelijk add-ons vallen onder: "Hulp bij bovenstaande zaken hoef je niet te verwachten, ernaar vragen is net zo goed not-done."Jorgen schreef op woensdag 26 november 2014 @ 09:42:
Tenzij je schimmige addons gebruikt natuurlijk om content mee te streamen vanaf het internet.
Dus doe we net alsof die situatie niet van toepassing is
Je kan nog zo'n snelle verbinding hebben maar als de uplink van de "tegenpartij" brak is schiet je er nog niets mee opJorgen schreef op woensdag 26 november 2014 @ 09:42:
Tenzij je schimmige addons gebruikt natuurlijk om content mee te streamen vanaf het internet.
Verder heeft vanaalten natuurlijk gelijk. Normaal gesproken gaat het om de verbinding tussen de bron van je media (NAS, usbstick, pc, externe hdd, etc) en de machine waarop je XBMC-client draait.
Strak, simplistisch, nog ff wennen.
[ Voor 28% gewijzigd door xoniq op 26-11-2014 14:54 ]
Op iPads toont ie het menu wel maar crasht ie zodra ik een subtitle wil downloaden, zou ook kunnen liggen aan m'n Synology NAS, instelling met NFS oid maar lijkt verder goed te staan. Gruwelijk vervelend dat het allemaal prima gewerkt heeft en ik nu weer met de hand subs moet opzoeken, downloaden, uitpakken en uploadenCartman! schreef op maandag 24 november 2014 @ 22:38:
Ben erachter dat het niet werken van subtitle plugin ligt aan de skin, met de laatste versie Aeon Nox krijg ik dat hele menu niet te zien terwijl het in andere skins wel werkt, heel vaag. In welke log moet ik kijken om er meer over te zien? Hij crasht niet verder, ik klik de button voor subtitles t menu verdwijnt en de video speelt gewoon doorIs gewoon versie 13.2 op Ubuntu 14.04.
Op de iPad wordt geen log aangemaakt bij crash ook, dat maakt het nog vervelender.
[ Voor 4% gewijzigd door Cartman! op 26-11-2014 19:22 ]
Ik heb vandaag dus mijn USB CEC adapter binnen gekregen, maar ik ben bang dat ik hem weer moet terug sturen. Een aantal zaken werken perfect. De tv in slaapstand zetten en weer wakker maken werken naar behoren. Maar een aantal toetsen werken niet. Ik draai nu Windows 8.1 en heb daar het stuurprogramma op geinstalleerd. Ook de TV vind de adapter als ik er naar zoek. Vervolgens werken de pijltjes, oke, afspeeltoetsen, OSD en de gekleurde knoppen. Als ik de GUIDE button indruk, meldt de TV 'functie niet beschikbaar', dat soort knoppen kan in niet mappen.
Ik heb er echter weinig aan als hij niet werkt. Het enige wat nog zou kunnen is de HDMI kabel die ik gebruik. Die is van het merk Gembird,, en koste maar 4,50 euro. Op de wiki van XBMC staat ook dat ik goede kwaliteit kabels zou moeten hebben, maar klopt dat?
Ik hoop dat iemand mij nog kan helpen, want ik vind het op het eerste gezicht een fantastisch appraatje.
Hooguit zou je nog kunnen proberen om andere HDMI-apparaten even af te koppelen voor het geval er wat onderlinge conflicten zijn (geen idee of dat ooit voorkomt - maar uitsluiten is simpel), anders zou ik denken dat er softwarematig misschien dingen op te lossen zijn. Wellicht een configuratiemenu in de software?
Sommige fabrikanten hebben CEC heel brak geïmplementeerd.
Ik dacht al dat het de kabel waarschijnlijk niet zal zijn. Maar aangezien een deel werkt, denk ik niet dat ik de rest van de knoppen niet aan de gang krijg, omdat de tv ze waarschijnlijk niet herkend. Ook aan het OS kan het niet leggen: zeowel Openelec als Windows heeft hetzelfde.vanaalten schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 22:24:
CEC is een echt heel erg traag communicatieprotocol over een 1-draads verbinding met relatief hoge spanningen - technisch absoluut niet uitdagend. Voor specifiek CEC heb je volgens mij dan ook geen hoog-kwaliteit kabel nodig, elke dropveter zou moeten volstaan. Dus *als* je al hebt aangetoond dat je kabel CEC ondersteund (en dat heb je: TV wakker maken uit slaapstand werkt), dan zou ik de kabel niet verdenken.
Hooguit zou je nog kunnen proberen om andere HDMI-apparaten even af te koppelen voor het geval er wat onderlinge conflicten zijn (geen idee of dat ooit voorkomt - maar uitsluiten is simpel), anders zou ik denken dat er softwarematig misschien dingen op te lossen zijn. Wellicht een configuratiemenu in de software?
Wat zou ik dan nog softwarematig moeten instellen? Wel zit de TV nu op HDMI3. misschien moet ik nog kijken om het op de eerste te doen. de TV komt uit 2008, dus ik denk dat de TV te oud is. Ook al ondersteund hij Bravia Sync.
Als mijn TV zegt 'functie niet beschikbaar' is ie dan nnog wel beschikbaar om te mappen?Borromini schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 22:33:
Kruidje20: het is de TV-fabrikant die CEC implementeert en dus ook beslist welke toetsen worden doorgegeven of niet. Of een knop opnieuw toegewezen kan worden (kan je doen in XBMC) kan je zien door debugging te activeren binnen XBMC en dan de log in het oog te houden terwijl je op de knoppen in kwestie drukt. Dan zal je zien dat herkende knoppen een actie genereren en niet erkende (maar wel toewijsbare) alleen maar een identificatiecode doorsturen naar XBMC (waar het verder niks mee kan).
Sommige fabrikanten hebben CEC heel brak geïmplementeerd.
Je kan altijd de kleurknoppen gebruiken als er geen andere ongebruikte toetsen meer toe te wijzen zijn?
Ik ben zelf heel tevreden van m'n CEC-adapter
Fijn, erg bedankt voor de reactie. Heeft het jaartal van de tv er ook nog mee te maken? volgens internet heeft mijn tv hdmi versie 1.3, dus dat is nog redelijk recent, maar de TV is van 2008, dus dat is best oud voor een TV tegenwoordig.Borromini schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 22:36:
Ik heb zelf ook een Sony, en ik heb geen klachten. Ik heb wel bepaalde knoppen opnieuw moeten toewijzen, en bv. springen met de cijfer/lettertoetsen werkt niet meer in XBMC (die toetsen filtert de TV eruit). Maar dat neem ik er graag bij.
Je kan altijd de kleurknoppen gebruiken als er geen andere ongebruikte toetsen meer toe te wijzen zijn?
Ik ben zelf heel tevreden van m'n CEC-adapter.
Kon jij de toetsen waar de tv zij 'functie niet beschikbaar' ook toewijzen? anders ga ik morgen toch nog een keer het logboek doorspitten.
Sorry voor de dubbele reactie allemaal
Dit topic is gesloten.
~~~[html]Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]