Beetje vreemd dat je dan zegt "geen Kodi"seninha schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 22:08:
Weet heus wel dat Kodi niet een versie is. Draai XBMC al sinds XBOX 1
Ik denk dat seninha doelt op de alpha versie van helix. Vanaf 14 gaat xbmc kodi heten of heb ik dat verkeerd begrepen?
Soort van verkeerdZawaponga schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 01:06:
Ik denk dat seninha doelt op de alpha versie van helix. Vanaf 14 gaat xbmc kodi heten of heb ik dat verkeerd begrepen?
13.2 heet gewoon nog XBMC en alle versies na Gotham worden Kodi genoemd. Tenminste, dat staat als Announcement op de XBMC website:
seninha schreef "...de laatste XBMC versie? (geen Kodi)" en bedoelt dus duidelijk versie 13.2From now on, XBMC will be named Kodi. 13.2 Gotham will be the last using the XBMC name. All our future versions will be named Kodi. You can read more about it here. Our new website address will be http://kodi.tv
[ Voor 11% gewijzigd door _Vincent_ op 23-10-2014 11:51 ]
Tja maak er dan gewoon Gotham van._Vincent_ schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:47:
13.2 heet gewoon nog XBMC en alle versies na Gotham worden Kodi genoemd. Tenminste, dat staat als Announcement op de XBMC website:
[...]
seninha schreef "...de laatste XBMC versie? (geen Kodi)" en bedoelt dus duidelijk versie 13.2
Al dat cryptische gedoe
Ik draai momenteel nog versie 13.0 van xbmc op xbmcbuntu. Als ik een update wil uitvoeren en ik volg de stappen zoals ze beschreven staan op het wiki dan krijg ik bij de install onderstaande foutmelding:
Ik heb gegoogled op de foutcode maar wordt er niet echt wijzer van en vind geen oplossing die echt helpt.
Iemand hier wellicht een idee?
code:
1
2
3
4
5
6
| The following packages have unmet dependencies: xbmc : Depends: libshairplay0 but it is not going to be installed Depends: libcec2 (>= 2.1.1) but it is not going to be installed W: Duplicate sources.list entry http://ppa.launchpad.net/team-xbmc/unstable/ubuntu/ oneiric/main i386 Packages (/var/lib/apt/lists/ppa.launchpad.net_team-xbmc_unstable_ubuntu_dists_oneiric_main_binary-i386_Packages) W: You may want to run apt-get update to correct these problems E: Unable to correct problems, you have held broken packages. |
Ik heb gegoogled op de foutcode maar wordt er niet echt wijzer van en vind geen oplossing die echt helpt.
Mejor así
Graag zou ik beneden en boven dezelfde muziek willen draaien en bedienen via 1 afstandsbediening. Kortom multiroom. Voor zover google mij vertelde is dat xbmc niet zo gemakkelijk. Heeft iemand hier ervaring mee?
Mijn idee is om 1 master xbmc te hebben en de andere slave te maken. Dus als je muziek op de master afspeelt zou deze tegelijk ook op de slaven te horen zijn.
Mijn idee is om 1 master xbmc te hebben en de andere slave te maken. Dus als je muziek op de master afspeelt zou deze tegelijk ook op de slaven te horen zijn.
Ja dat moet wel mogelijk zijn. Toevallig laatst iets van voorbij zien komen.Jelte schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 08:21:
Graag zou ik beneden en boven dezelfde muziek willen draaien en bedienen via 1 afstandsbediening. Kortom multiroom. Voor zover google mij vertelde is dat xbmc niet zo gemakkelijk. Heeft iemand hier ervaring mee?
Wat je nodig hebt is een Logitech Media Server.
Heb snel naar betreffende topic gezocht maar kon niet vinden hier, mogelijk dat ie in het RPi topic staat
/edit:
Hier dus Bisti in "[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC"
Ik draaide zelf de LMS op mijn Synology en het werkte opzich prima.
[ Voor 10% gewijzigd door schumi2004 op 24-10-2014 15:21 ]
Cool, dan ga ik dat proberen. Wel jammer dat het dan niet werkt met yatse, wat we hier tot nu toe gebruiken om xbmc te bedienen.
Weet iemand waar de Haswell freezes voor XBMC getrackt kunnen worden? Ik heb wel een draadje van een Intel ontwikkelaar gezien, maar dat kwam neer op "ga maar MESA schoppen."
Soms draait het prima, maar soms heb ik last van freezes van het beeld (audio loopt gewoon door). dmesg laat niks zien.
Soms draait het prima, maar soms heb ik last van freezes van het beeld (audio loopt gewoon door). dmesg laat niks zien.
Er is een nieuwe (werkende) weer addon beschikbaar voor Gotham en Helix; http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=207110

[ Voor 18% gewijzigd door hardware-lover op 24-10-2014 15:30 ]
Testing, one, two ...
Ha, wat een genot om dit te lezen!sphere schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 14:57:
Weet iemand waar de Haswell freezes voor XBMC getrackt kunnen worden? Ik heb wel een draadje van een Intel ontwikkelaar gezien, maar dat kwam neer op "ga maar MESA schoppen."
Overigens heb ik het al heeeel lang niet meer meegemaakt. Draai Openelec 4.2.1. Na apparaat volledig uit gezet te hebben werkt het nu al zo'n maand probleemloos. Daarvoor had ik altijd dat m'n beeld freezed, hoor gewoon de interface geluiden, maar beeld bleef hangen, ook als hij in en uit standby gaat dan bleef het hangende beeld bestaan...
komen de plaatjes voor Nederland ook mooi uit? Wel weer jammer dat het een skin aanpassing vereist.hardware-lover schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 15:28:
Er is een nieuwe (werkende) weer addon beschikbaar voor Gotham en Helix; http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=207110
[afbeelding]
Overigens werkt wunderground gewoon prima als je zelf een api key regelt.
Ik wist niet dat weer kapot was, volgens mij heb ik Yahoo weer ofzo.
Klopt, maar niet iedereen wil een persoonlijke API key regelen verwacht ik. Ik heb niets hoeven doen aan de geïnstalleerde skin, het werkt onder Helix met de skin die ik al geïnstalleerd had staan. Mogelijk is er alleen een update voor de standaard skin nodig?Sa1 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 15:51:
[...]
komen de plaatjes voor Nederland ook mooi uit? Wel weer jammer dat het een skin aanpassing vereist.
Overigens werkt wunderground gewoon prima als je zelf een api key regelt.
Testing, one, two ...
Snap ik , maar goed, uiteindelijk is het een procedure van niets. Ben het echter met je eens dat als het niet hoeft, dan liever niethardware-lover schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:44:
[...]
Klopt, maar niet iedereen wil een persoonlijke API key regelen verwacht ik. Ik heb niets hoeven doen aan de geïnstalleerde skin, het werkt onder Helix met de skin die ik al geïnstalleerd had staan. Mogelijk is er alleen een update voor de standaard skin nodig?
Hoi,
Ik heb zojuist geupdate naar Argus 2.3 RC en voor nieuwe kanalen gescanned en een paar gevonden.
Drie van deze kanalen hebben (nog?) geen EPG gegevens en ik zie ze niet in de XBMC EPG tijdlijn view. Hij sprint van kanaal 26 naar 30. Als ik de kanalen view gebruik zie ik ze wel staan en ze werken ze ook.
Ik had voorheen ook één kanaal welke geen EPG gegevens heeft en die zag ik alsnog in de tijdlijn view... wat mis ik / doe ik verkeerd?
PS. De EPG en de PVR database zijn al gereset
Iemand ideeen?
Ik heb zojuist geupdate naar Argus 2.3 RC en voor nieuwe kanalen gescanned en een paar gevonden.
Drie van deze kanalen hebben (nog?) geen EPG gegevens en ik zie ze niet in de XBMC EPG tijdlijn view. Hij sprint van kanaal 26 naar 30. Als ik de kanalen view gebruik zie ik ze wel staan en ze werken ze ook.
Ik had voorheen ook één kanaal welke geen EPG gegevens heeft en die zag ik alsnog in de tijdlijn view... wat mis ik / doe ik verkeerd?
PS. De EPG en de PVR database zijn al gereset
Iemand ideeen?
maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.
Ik heb een probleem met het kijken van streams via "XBMC Online TV (v3.5.0)" onder OpenElec.
Als ik binnen de plugin Net5 of SBS6 aanklik gebeurt er helemaal niks, ik hoor wel het geluidje van de skin dat ik op de zender klik, maar er opent geen enkel scherm. Uitzendinggemist en de RTL zender gaan wel goed.
Ik heb al geprobeerd de hele plugin te reinstallen, maar dat had helaas geen effect. Waar zou dit aan kunnen liggen? Is er een logging-optie die ik aan zetten? In de FAQ staat dat er wel een logging optie zou moeten zijn, maar die kan ik niet vinden in mijn XBMC Online TV settings?
Als ik binnen de plugin Net5 of SBS6 aanklik gebeurt er helemaal niks, ik hoor wel het geluidje van de skin dat ik op de zender klik, maar er opent geen enkel scherm. Uitzendinggemist en de RTL zender gaan wel goed.
Ik heb al geprobeerd de hele plugin te reinstallen, maar dat had helaas geen effect. Waar zou dit aan kunnen liggen? Is er een logging-optie die ik aan zetten? In de FAQ staat dat er wel een logging optie zou moeten zijn, maar die kan ik niet vinden in mijn XBMC Online TV settings?
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Ik gok dat je niet de allerlaatste updates hebt. Dat zou kunnen komen door het ontbreken van de XBMC Online TV repository. Controleer dat even dus.StarLite schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 23:15:
Ik heb een probleem met het kijken van streams via "XBMC Online TV (v3.5.0)" onder OpenElec.
Hier vindt je informatie aan over het daadwerkelijk helemaal opnieuw instaleren van XBMC Online TV: http://www.rieter.net/con...stalling_XOT_from_scratch
Op dezelfde pagina staat hoe je debug logging kunt aanzetten, inclusief Youtube filmpje met uitleg.
Als het daarna nog steeds niet lukt, dan hoor ik het graag via de XBMC Online TV Bitbucket issue tracker.
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Ik zal er eens mee bezig gaan.GroteBozewolf schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 16:00:
[...]
Ik gok dat je niet de allerlaatste updates hebt. Dat zou kunnen komen door het ontbreken van de XBMC Online TV repository. Controleer dat even dus.
Hier vindt je informatie aan over het daadwerkelijk helemaal opnieuw instaleren van XBMC Online TV: http://www.rieter.net/con...stalling_XOT_from_scratch
Op dezelfde pagina staat hoe je debug logging kunt aanzetten, inclusief Youtube filmpje met uitleg.
Als het daarna nog steeds niet lukt, dan hoor ik het graag via de XBMC Online TV Bitbucket issue tracker.
Ik heb gister xot geuninstalled vanuit XBMC, daarna de oude repository 1.0.2 verwijderd, repositiry 1.0.4 toegevoegd en toen XOT weer via XBMC geinstalleerd.
Ik zal vandaag eens de 'Reinstalling XOT from scratch' guide volgen. Hopelijk helpt dat
Edit: Het werkt weer
Ik denk dat er inderdaad nog oude (zender) files waren die niet goed geupdate werden. Hij doet het nu weer feilloos
[ Voor 7% gewijzigd door StarLite op 25-10-2014 16:53 ]
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Mooi zo. Als je nu de officiele XOT repository hebt geïnstalleerd (http://www.rieter.net/content/xot/downloads/#XBMC_Repository) dan krijg je alle updates automatisch.StarLite schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 16:30:
[...]
Ik zal er eens mee bezig gaan.
Ik heb gister xot geuninstalled vanuit XBMC, daarna de oude repository 1.0.2 verwijderd, repositiry 1.0.4 toegevoegd en toen XOT weer via XBMC geinstalleerd.
Ik zal vandaag eens de 'Reinstalling XOT from scratch' guide volgen. Hopelijk helpt dat
Edit: Het werkt weer
Ik denk dat er inderdaad nog oude (zender) files waren die niet goed geupdate werden. Hij doet het nu weer feilloos
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Zo af en toe speel ik een serie-episode of film vanaf mijn NAS en valt XBMC (13.1, Windows 7) na enkele tellen spelen helemaal uit. Bij een 2e (of in een uitzonderlijk geval 3e) poging gebeurt dit niet. Is dit puur toeval, of is er dan iets mis met dat bestand?
Logging heeft in dit geval weinig nut, aangezien je nooit van te voren weet welk bestand zoiets gaat veroorzaken en het bij een 2e keer spelen zelden opnieuw gebeurt. Daarnet doorgespoeld naar het moment dat het plaatsvond, maar geen herhaling.
De betreffende map scannen met Norton 360 en MalwareBytes AntiMalware heeft (gelukkig) ook niets opgeleverd.
Iemand ideeën?
Logging heeft in dit geval weinig nut, aangezien je nooit van te voren weet welk bestand zoiets gaat veroorzaken en het bij een 2e keer spelen zelden opnieuw gebeurt. Daarnet doorgespoeld naar het moment dat het plaatsvond, maar geen herhaling.
De betreffende map scannen met Norton 360 en MalwareBytes AntiMalware heeft (gelukkig) ook niets opgeleverd.
Iemand ideeën?
Your Friendly Neighborhood Moderator
Het vreemde is dat ik wel af en toe een update voorbij zag komen van XoT, maar blijkbaar hingen er ergens nog oude files rond die hij dan weer niet update oid.GroteBozewolf schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 17:05:
[...]
Mooi zo. Als je nu de officiele XOT repository hebt geïnstalleerd (http://www.rieter.net/content/xot/downloads/#XBMC_Repository) dan krijg je alle updates automatisch.
Nu lijkt het iig goed te werken
\o/
Ik zou toch je logging checken en totdat het weer voorkomt debugging enabled houden.Jorgen schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 13:20:
Zo af en toe speel ik een serie-episode of film vanaf mijn NAS en valt XBMC (13.1, Windows 7) na enkele tellen spelen helemaal uit. Bij een 2e (of in een uitzonderlijk geval 3e) poging gebeurt dit niet. Is dit puur toeval, of is er dan iets mis met dat bestand?
Iemand ideeën?
XBMC schrijft zijn logging gewoon weg dus mogelijk dat er toch iets in staat en anders, clean install.
Dat laatste wilde ik met de release van Kodi straks toch al doen.
Zal de logs er dan eens op nakijken.
Zal de logs er dan eens op nakijken.
Bij meer mensen dit: als ik in xbmc een youtube video afspeel of via yatse op mijn telefoon share is het geluid echt super vals. Net of je een oude walkman hebt die een cassette afspeelt terwijl de batterijen zo goed als leeg zijn.
Verschrikkelijk
Verschrikkelijk
Doet hij dat ook als je het rechtstreeks via YouTube doet in xbmc ?
Dus YouTube app openen in xbmc en daar iets uitzieken ?
Laatste keer bij mij getest op zaterdag en dat ging goed,
Via de Chrome naar xbmc extensie.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Yup als ik een video open direct in de youtube addon is het ook zo vals en niet om aan te horen. Speel ik andere files af via xbmc zoals films of series is er niks fout met de audio. Is dus echt alleen het youtube gebeuren wat op een lege batterij in een walkman klinkt.TRaSH schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 06:00:
Doet hij dat ook als je het rechtstreeks via YouTube doet in xbmc ?
Zijn er meer mensen waarbij de NPO livestreams niet meer werken? Zowel in Nederland24 als in XOT werken ze niet meer. Gisterdavond en vanochtend deed iig Nederland24 het nog.
Het lijkt niet aan de XBMC add-ons te liggen, maar aan de bron.
Via het web (http://www.npo.nl/live) krijg ik een foutmelding "De opgevraagde aflevering is niet beschikbaar (time out)."
Via het web (http://www.npo.nl/live) krijg ik een foutmelding "De opgevraagde aflevering is niet beschikbaar (time out)."
De live streams lijken inderdaad niet meer goed te werken. Ik ga kijken wat ik er aan kan doen._Vincent_ schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 16:14:
Het lijkt niet aan de XBMC add-ons te liggen, maar aan de bron.
EDIT: ze werken weer met deze fix: https://bitbucket.org/bas.../569/npo-live-not-working
Zal een officiële update doen als ik morgen wat tijd heb.
[ Voor 17% gewijzigd door GroteBozewolf op 29-10-2014 00:13 ]
Ben er niet uigekomen dus maar een clean install gedaan van xbmcbuntu 13.0 en via get-apt een update naar 13.2 gedaan en dat is gelukt. Alles werkt weer als een zonnetje. Het is nu wachten op een stabiele versie van HelixResteleiro schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 08:12:
Ik draai momenteel nog versie 13.0 van xbmc op xbmcbuntu. Als ik een update wil uitvoeren en ik volg de stappen zoals ze beschreven staan op het wiki dan krijg ik bij de install onderstaande foutmelding:
code:
1 2 3 4 5 6 The following packages have unmet dependencies: xbmc : Depends: libshairplay0 but it is not going to be installed Depends: libcec2 (>= 2.1.1) but it is not going to be installed W: Duplicate sources.list entry http://ppa.launchpad.net/team-xbmc/unstable/ubuntu/ oneiric/main i386 Packages (/var/lib/apt/lists/ppa.launchpad.net_team-xbmc_unstable_ubuntu_dists_oneiric_main_binary-i386_Packages) W: You may want to run apt-get update to correct these problems E: Unable to correct problems, you have held broken packages.
Mejor así
NPO live streams doen het weer met de laatste update van het XBMC Online TV NPO kanaal.
Top bedankt!GroteBozewolf schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 18:40:
NPO live streams doen het weer met de laatste update van het XBMC Online TV NPO kanaal.
Vergeef me mijn onwetendheid, maar is dit wat anders dan de Media Locaties: Uitzending gemist (NPO), en zo ja, wat heeft deze als voordeel en waar kan ik deze vinden?GroteBozewolf schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 18:40:
okay, gevonden: http://www.rieter.net/content/xot/downloads/ geinstalleerd ook, kan 't alleen nog niet zien in m'n video addons, zal wel ff kijken. tnx iig!
[ Voor 18% gewijzigd door Sa1 op 29-10-2014 20:06 ]
Even de volledige installatie volgen: http://www.rieter.net/content/xot/troubleshooting/install/. Samengevat:Sa1 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 19:23:
[...]
Vergeef me mijn onwetendheid, maar is dit wat anders dan de Media Locaties: Uitzending gemist (NPO), en zo ja, wat heeft deze als voordeel en waar kan ik deze vinden?
okay, gevonden: http://www.rieter.net/content/xot/downloads/ geinstalleerd ook, kan 't alleen nog niet zien in m'n video addons, zal wel ff kijken. tnx iig!
- Installeer de repository van XBMC Online TV
- Installeer XBMC Online TV vanuit de repository
- Dan zou ie onder Video Add-ons moeten staan.
mja, exact zo gedaan. Paar keer gereboot, maar komt niets te staan in de video add-ons... raar gedrag, uitzending gemist bijv die staat er wel gewoon bij.GroteBozewolf schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 23:28:
- Installeer de repository van XBMC Online TV
- Installeer XBMC Online TV vanuit de repository
- Dan zou ie onder Video Add-ons moeten staan.
Ik heb al enige tijd een probleem met XBMC. Ik heb deze geinstalleerd op Windows 8.1 op een Intel NUC.
Echter na verloop van tijd staat mijn XBMC ineens in een soort van windowed modus.
Herkent iemand dit probleem?
Echter na verloop van tijd staat mijn XBMC ineens in een soort van windowed modus.

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:prekz schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 18:56:
Ik heb al enige tijd een probleem met XBMC. Ik heb deze geinstalleerd op Windows 8.1 op een Intel NUC.
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Testing, one, two ...
Apart, welke versie XBMC draai je. Staan zowel de "XBMC Online TV" repository als de "XBMC Online TV" video add-on bij de enabled add-ons in XBMC?Sa1 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 09:15:
[...]
mja, exact zo gedaan. Paar keer gereboot, maar komt niets te staan in de video add-ons... raar gedrag, uitzending gemist bijv die staat er wel gewoon bij.
Ik draai openelec 4.2.1, dat is XBMC 13.2. Ik had de XBMC Online TV addon zelf niet, had wel de verschillende onderdelen, zoals NPO, SBS, RTL enz, maar de 'bovenste' zegmaar, die had ik niet. Nu wel, en het werkt nu ookGroteBozewolf schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 21:42:
[...]
Apart, welke versie XBMC draai je. Staan zowel de "XBMC Online TV" repository als de "XBMC Online TV" video add-on bij de enabled add-ons in XBMC?
Heeft iemand zich hier gewaagd aan blu-ray werkend krijgen met XBMC?
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
ik speel al mijn blurays af via een external player: http://forum.kodi.tv/show...116724&highlight=externalSebazzz schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 22:44:
Misschien handig om te vermelden wat jouw systeem is?Sebazzz schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 22:44:
Een tijdje geleden heb ik het werkend gekregen op Windows 7. Zie hier mijn post.
De andere zijn slechts de update (zoals in de beschrijving staat). De main package bevat altijd de laatste updates. Doe hoe je die niet handmatig te installeren.Sa1 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 22:36:
[...]
Ik draai openelec 4.2.1, dat is XBMC 13.2. Ik had de XBMC Online TV addon zelf niet, had wel de verschillende onderdelen, zoals NPO, SBS, RTL enz, maar de 'bovenste' zegmaar, die had ik niet. Nu wel, en het werkt nu ook, tnx!
Yes, user errorGroteBozewolf schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 00:08:
[...]
De andere zijn slechts de update (zoals in de beschrijving staat). De main package bevat altijd de laatste updates. Doe hoe je die niet handmatig te installeren.
Ik wist niet dat XoT het nog deed, eigenlijk.
Hier geeft-ie al maanden een zwart beeld (wel geluid). Dacht dat de ontwikkeling ervan gestopt was.
Ben notabene overgestapt van XBMC op Chromecast om die reden (om er dan achter te komen dat de NPO- en RTL-apps geen Chromecast ondersteunen
).
Maar XBMC Online TV doet het gewoon bij jullie?
Misschien had ik wat eerder in dit topic moeten kijken voor ik conclusies trok
Hier geeft-ie al maanden een zwart beeld (wel geluid). Dacht dat de ontwikkeling ervan gestopt was.
Ben notabene overgestapt van XBMC op Chromecast om die reden (om er dan achter te komen dat de NPO- en RTL-apps geen Chromecast ondersteunen
Misschien had ik wat eerder in dit topic moeten kijken voor ik conclusies trok
[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 31-10-2014 09:45 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
ik heb dit gehad op mijn Android box. Ik had toen per ongeluk op de slash of backslash knop gedrukt. toen ik dit terug klikte, kwam het weer op de normale modus.prekz schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 18:56:
backslash inderdaad
Sorryhardware-lover schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 20:13:
[...]
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

- Debug log:
http://xbmclogs.com/show.php?id=335700
- Versie:
13.2 Stable. Maar dit probleem heb ik al sinds 12.x
- Skin
Aeon Flux
Dit klopt inderdaad, zodra ik er een toetsenbord aankoppel (hangt er normaal niet aan). En dan de slash toets in duw dan krijg ik weer Fullscreen.SolarOrbiter schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:12:
[...]
ik heb dit gehad op mijn Android box. Ik had toen per ongeluk op de slash of backslash knop gedrukt. toen ik dit terug klikte, kwam het weer op de normale modus.
Echter gebruik ik een Logitech Harmony (650 uit mijn hoofd). En ik maak hierbij gebruik van de intel nuc IR en de opties dus niet die van XBMC zelf.
[ Voor 31% gewijzigd door prekz op 31-10-2014 11:02 ]
En wanneer maak je mee dat het beeld niet meer schermvullend is?prekz schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 11:00:
[...]
- Debug log:
http://xbmclogs.com/show.php?id=335700
- Versie:
13.2 Stable. Maar dit probleem heb ik al sinds 12.x
- Skin
Aeon Flux
[knip]
- tijdens gebruik van XBMC (gaat zomaar naar een kleiner scherm)?
- na het (her)starten van Windows 8.1 waarbij de vorige keer XBMC bij het uitzetten van de NUC zelf NIET is afgesloten?
- bij het (schoon) starten van XBMC
- ....
- ....
Testing, one, two ...
Ja hoor, XBMC Online TV doet het nog steeds prima. Ik ontwikkel er nog erg actief aan en breng regelmatig updates uit voor kanalen. Het wordt hier in huis ook veel gebruikt (vrouw en zo) en als er iets niet werkt, dan hoor ik het meestal erg snel via de bitbucket issue tracker (https://bitbucket.org/bas...es?status=new&status=open). Maar dat lukt natuurlijk niet altijd: http://www.rieter.net/con...eaks-and-iwe-dont-notice/.anandus schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 09:04:
Ik wist niet dat XoT het nog deed, eigenlijk.
Ben notabene overgestapt van XBMC op Chromecast om die reden (om er dan achter te komen dat de NPO- en RTL-apps geen Chromecast ondersteunen).
Misschien had ik wat eerder in dit topic moeten kijken voor ik conclusies trok![]()
Dus......zorg dat je naast XBMC Online TV ook de XBMC Online TV repository installeert, alleen dan krijg je alle updates gepushed.
De laatste versie is 3.5.0 en er zijn al heel wat updates voor kanalen geweest. Deze week nog voor de NPO live streams.
[ Voor 4% gewijzigd door GroteBozewolf op 01-11-2014 00:42 ]
Dat is eigenlijk compleet random. Op mijn logitech harmony gebruik ik de power all devices off knop om mijn tv uit te schakelen. Mijn nuc is zo ingesteld dat hij aan blijft.hardware-lover schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 20:22:
[...]
En wanneer maak je mee dat het beeld niet meer schermvullend is?
- tijdens gebruik van XBMC (gaat zomaar naar een kleiner scherm)?
- na het (her)starten van Windows 8.1 waarbij de vorige keer XBMC bij het uitzetten van de NUC zelf NIET is afgesloten?
- bij het (schoon) starten van XBMC
- ....
- ....
De ene keer als ik mijn tv weer in xbmc mode zet heb ik full screen xbmc en de andere keer als ik de tv aanzet is xbmc in een soort van windowed mode.
Duidelijk, dan zit het probleem bij het uitzetten van je tv terwijl je Nuc aan blijft staan. Hij verliest de HDMI connectie en raakt in de war. Zoals ik het lees laat je Xbmc ook actief bij het uitzetten van je tv. Heb je een reden om je Nuc aan te laten staan en Xbmc actief terwijl de rest wel wordt uitgeschakeld?
Testing, one, two ...
Ik draai xbmc op een kleine htpc. Alle muziek en films staan op een synology. Iedere keer dat ik xbmc opstart gaat ie alle info files opnieuw van de nas afhalen. Is het mogelijk dat deze lokaal op de htpc worden opgeslagen om dit proces te versnellen?
Live youre Life and Enjoy every Day
Normaal gesproken doet ie alleen scannen met het opstarten, om te kijken of je nieuwe films/TV series hebt toegevoegd. Deze database zelf staan wel op je PC en niet op je Synology. Het enige wat je kan doen is het zoeken naar nieuwe content bij het opstarten uitzetten, maar dan moet je het handmatig doen (of gebruik maken van een add-on)jokapo schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 19:27:
Ik draai xbmc op een kleine htpc. Alle muziek en films staan op een synology. Iedere keer dat ik xbmc opstart gaat ie alle info files opnieuw van de nas afhalen. Is het mogelijk dat deze lokaal op de htpc worden opgeslagen om dit proces te versnellen?
Dan zal ik dit voor de muziek maar uitzetten denk. Staan aardig wat albums op en xbmc is iedere keer minimaal een minuut of 10 bezig met het scannen hiervanFabianNL schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 19:48:
[...]
Normaal gesproken doet ie alleen scannen met het opstarten, om te kijken of je nieuwe films/TV series hebt toegevoegd. Deze database zelf staan wel op je PC en niet op je Synology. Het enige wat je kan doen is het zoeken naar nieuwe content bij het opstarten uitzetten, maar dan moet je het handmatig doen (of gebruik maken van een add-on)
Een mooie plugin hiervoor is 'watchdog', deze houdt keurig bij of er wijzigingen plaats vinden in een library. Bij mij zorgt het er echter ook voor dat m'n streaming diensten het niet meer deden (o.a. Youtube en Trailers). Maak je echter geen gebruik van dergelijke streaming diensten, dan is watchdog een hele fijne plugin.FabianNL schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 19:48:
[...]
Normaal gesproken doet ie alleen scannen met het opstarten, om te kijken of je nieuwe films/TV series hebt toegevoegd. Deze database zelf staan wel op je PC en niet op je Synology. Het enige wat je kan doen is het zoeken naar nieuwe content bij het opstarten uitzetten, maar dan moet je het handmatig doen (of gebruik maken van een add-on)
Zo, net van 13.2 stable naar de nieuwe beta geupgrade en ik moet zeggen ik ben onder de indruk!
Ik heb heel soms artefacten bij sommige stukken vanwege een antieke intel integrated gpu, maar die zijn er nou niet meer:D
Waarschijnlijk vanwege de nieuwe ffmpeg versie.
Ik heb heel soms artefacten bij sommige stukken vanwege een antieke intel integrated gpu, maar die zijn er nou niet meer:D
Waarschijnlijk vanwege de nieuwe ffmpeg versie.
Lol, wat denk je zelf, het is nauwelijks uit.
Heel erg bedankt hiervoor.GroteBozewolf schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 00:41:
[...] Ik ontwikkel er nog erg actief aan en breng regelmatig updates uit voor kanalen [...]
Ik denk dat het update-systeem bij mij dan stuk was, had al maanden geen updates gekregen (de repo klopt wel), vandaar dacht ik dat de ontwikkeling gestopt was.
En geen XoT = unhappy wife
Maar zal er even nog een keer naar kijken
XBMC deed sowieso vreemd de laatste tijd, dus misschien even een herinstall doen.
In ieder geval, heel erg bedankt voor XoT, bij ons in huis is het jarenlang favoriet
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Je zou je addon database even kunnen deleten. Deze wordt toch weer automatisch door XBMC aangemaakt.anandus schreef op woensdag 05 november 2014 @ 08:48:
[...]
Heel erg bedankt hiervoor.
Ik denk dat het update-systeem bij mij dan stuk was, had al maanden geen updates gekregen (de repo klopt wel), vandaar dacht ik dat de ontwikkeling gestopt was.
En geen XoT = unhappy wife
Maar zal er even nog een keer naar kijken
XBMC deed sowieso vreemd de laatste tijd, dus misschien even een herinstall doen.
In ieder geval, heel erg bedankt voor XoT, bij ons in huis is het jarenlang favoriet
Even voor de zekerheid : kan je wel naar www.rieter.net? Want ik heb ook een aantal IP adressen geblokkeerd ivm. server hammering. Dit gedrag wordt ook veroorzaakt door een corrupte addon database.
Is er al iemand met Kodi 14.0 beta aan de slag geweest ?
Ik denk dat ik ga wachten als ik het zo lees, er zijn weinig skins die het al supporten. ( zoals MQ5/ Ace )
Ik denk dat ik ga wachten als ik het zo lees, er zijn weinig skins die het al supporten. ( zoals MQ5/ Ace )
Wel met de laatste 14.0-alpha release. Maar ik doe niets met skins of met plugins, dus aan mijn ervaring heb je niet zoveel.
Positief: Airplay vanaf iPhone iOS8.1 deed het weer;
Negatief: 1 keer een keiharde vastloper. Hoeft niet direct aan Kodi te liggen natuurlijk.
Positief: Airplay vanaf iPhone iOS8.1 deed het weer;
Negatief: 1 keer een keiharde vastloper. Hoeft niet direct aan Kodi te liggen natuurlijk.
Heb Kodi 14.0 beta welgeteld 1 avond gedraaid. I.c.m. dvblink had ik nogal last van flikkerend beeld, erg irritant. Gisteravond boeltje teruggezet naar 13.2 en alles werkt weer naar behoren!
nog even wachten dus...
nog even wachten dus...
Ik heb hem gisteravond geinstalleerd op mijn Android Mediaplayer. Upgraden lukte niet, Kodi werd als extra app naast XBMC geinstalleerd. Na installatie weigerde zowel Kodi als XBMC te starten. Uiteindelijk beide versies maar gedeinstalleerd en Kodi opnieuw geinstalleerd. Toen werkte alles wel.ErwinJ schreef op woensdag 05 november 2014 @ 14:20:
Is er al iemand met Kodi 14.0 beta aan de slag geweest ?
Ik ben nu alleen op zoek naar een Skin voor Kodi waarbij het hoofdmenu aan te passen is. Ik had in Aeon MQ een optie tekenfilms aangemaakt die verwees naar mijn film library, maar dan enkel genre "animation". Voor mijn kinderen werkte dit perfect. Ook had ik een optie in mijn hoofdmenu die verwees naar de Android app voor Netflix.
Weet iemand een skin die compatible is met de Kodi Beta waarbij dit ook te realiseren valt? Ik heb Aon Nox geprobeerd, en daar is wel het een en ander aan te customizen, maar ik kon niet zo snel bovenstaande twee opties vinden.
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Dat is dus nog ff wachten, die skin is er nog niet.Question Mark schreef op donderdag 06 november 2014 @ 10:20:
[...]
Ik heb hem gisteravond geinstalleerd op mijn Android Mediaplayer. Upgraden lukte niet, Kodi werd als extra app naast XBMC geinstalleerd. Na installatie weigerde zowel Kodi als XBMC te starten. Uiteindelijk beide versies maar gedeinstalleerd en Kodi opnieuw geinstalleerd. Toen werkte alles wel.
Ik ben nu alleen op zoek naar een Skin voor Kodi waarbij het hoofdmenu aan te passen is. Ik had in Aeon MQ een optie tekenfilms aangemaakt die verwees naar mijn film library, maar dan enkel genre "animation". Voor mijn kinderen werkte dit perfect. Ook had ik een optie in mijn hoofdmenu die verwees naar de Android app voor Netflix.
Weet iemand een skin die compatible is met de Kodi Beta waarbij dit ook te realiseren valt? Ik heb Aon Nox geprobeerd, en daar is wel het een en ander aan te customizen, maar ik kon niet zo snel bovenstaande twee opties vinden.
Ze zijn bezig met Aeon MQ6
Ik ben nu eens aan het stoeien met Netflix op XBMC 13.2 met de MQ5 skin te krijgen.
Ik heb deze tut klikkerdeklik stap voor stap gevolgd en alles staat zoals het hoort. Alleen als ik nu naar programs ga zie ik geen NetflixBMC staan.
Geen idee wat er verkeerd gaat
Ik heb deze tut klikkerdeklik stap voor stap gevolgd en alles staat zoals het hoort. Alleen als ik nu naar programs ga zie ik geen NetflixBMC staan.

*kuch*Videos --> Video Add-Ons --> NetfliXBMC*kuch*jokapo schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 09:37:
Ik ben nu eens aan het stoeien met Netflix op XBMC 13.2 met de MQ5 skin te krijgen.
Staat letterlijk in de text op je klikkerdeklik link
[ Voor 5% gewijzigd door Nnoitra op 07-11-2014 09:54 ]
Sarcasm is my superpower! What's yours?
dank u voor deze *kuch* verwijzingNnoitra schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 09:53:
[...]
*kuch*Videos --> Video Add-Ons --> NetfliXBMC*kuch*
Staat letterlijk in de text op je klikkerdeklik link
Hmmm, bij mij werkt de add-on Opensutitles.org al zeker twee dagen niet. Hebben jullie hier ook last van?
Wat is het beste alternatief?
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
wtf?! ik zie opeens al mijn films en series niet meer terugkomen in xbmc. Concerten zien ik nog wel. Staan op dezelfde nas. 
Is vanmiddag alleen een synology update geweest. Alle files staan er nog wel op gelukkig. Dus weet nu niet of het een synology instelling is of dat xbmc aan het klooien is op de htpc (waar geen updates zijn geweest).
Meer mensen last van na een synology update?
Gaat weer een filmavond. kan ik dit weer zien te fixen. *zucht*.
edit:
snap er echt niks van. Custom background afbeeldingen worden wel gezien in xbmc en werken. Als ik handmatig browse naar de film locaties zie ik de films staan en kan ze afspelen etc. Maar de library is helemaal leeg. Update doet ook niks

edit 2:
als ik de resource opnieuw scan zie ik wel weer dingen in de library. echter als ik series open klopt er echt totaal geen zak meer van. Alles staat door elkaar. dus onder arrow kom ik tbbt episodes tegen. Onder ene lege map van de serie "powers" staan ineens alle episodes van boardwalk empire onder elkaar (5 seizoenen) etc etc.
argggggggggggg
edit 3:
Zie in de xbmc.log wel een hoop zooi terugkomen als: Unsupported protocol(library), Unsupported protocol(plugins), etc
Is vanmiddag alleen een synology update geweest. Alle files staan er nog wel op gelukkig. Dus weet nu niet of het een synology instelling is of dat xbmc aan het klooien is op de htpc (waar geen updates zijn geweest).
Meer mensen last van na een synology update?
Gaat weer een filmavond. kan ik dit weer zien te fixen. *zucht*.
edit:
snap er echt niks van. Custom background afbeeldingen worden wel gezien in xbmc en werken. Als ik handmatig browse naar de film locaties zie ik de films staan en kan ze afspelen etc. Maar de library is helemaal leeg. Update doet ook niks
edit 2:
als ik de resource opnieuw scan zie ik wel weer dingen in de library. echter als ik series open klopt er echt totaal geen zak meer van. Alles staat door elkaar. dus onder arrow kom ik tbbt episodes tegen. Onder ene lege map van de serie "powers" staan ineens alle episodes van boardwalk empire onder elkaar (5 seizoenen) etc etc.
argggggggggggg

edit 3:
Zie in de xbmc.log wel een hoop zooi terugkomen als: Unsupported protocol(library), Unsupported protocol(plugins), etc
[ Voor 47% gewijzigd door Paulus07 op 08-11-2014 20:44 ]
Bij doet ie t al maanden niet, er gebeurt simpelweg niks op m'n XBMCbuntu en op iOS loopt de plugin eigenlijk direct vast... zit dus handmatig op opensubtitles.org elke keer te zoeken...Jumpman schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 19:51:
Hmmm, bij mij werkt de add-on Opensutitles.org al zeker twee dagen niet. Hebben jullie hier ook last van?
wat werkt er niet ?
vandaag met openelec wezen stoeien om me remote naar mijn wensen in te stellen.
en ook de opensubtitles add-on geinstalleerd en opgeroepen en die vond een sub.
net gedownload want ik had hem al.
vandaag met openelec wezen stoeien om me remote naar mijn wensen in te stellen.
en ook de opensubtitles add-on geinstalleerd en opgeroepen en die vond een sub.
net gedownload want ik had hem al.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Ik krijg hier een error, ook bij video waar dit een week geleden nog wel werkte (dus waar opensubtitles.org de ondertiteling zeker van heeft).
hier werkt OpenSubtitles maar half.
Automatisch zoeken werkt niet meer, maar als ik dan onderin op handmatig zoeken druk en de zelfde film naam in voer dan doet hij het wel...
Automatisch zoeken werkt niet meer, maar als ik dan onderin op handmatig zoeken druk en de zelfde film naam in voer dan doet hij het wel...
Thnx, dat werkt bij mij ook.The Fatal schreef op zondag 09 november 2014 @ 10:54:
hier werkt OpenSubtitles maar half.
Ik heb momenteel het probleem dat Kodi (beta op windows) altijd dezelde subtitle inlaad. Dus welke film of serie ik ook open, hij pakt altijd dezelfde sub (van de eerste film die ik heb gekeken na install). Ik kan een andere subtitle downloaden, maar er veranderd niets
. Ik gebruik overigens Transparency! skin. Iemand enig idee?
[ Voor 8% gewijzigd door Multensor op 09-11-2014 21:08 ]
erhmm.
welk device heb je gekozen in de harmony software ?,mvds schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 14:12:
[...]
Ik heb een Touch en die werkt prima in OpenElec
en heb je de keyboard/remote/Lirc.xml nog aangepast met eigen instellingen ?
wil overstappen van windows naar openelec,
alles werkt zoals het hoort te werken,
behalve mijn aangepaste keyboard.xml doet weinig met me remote
Inmiddels is Beta2 beschikbaar maar ook daar is dit niet bij opgelost. Probleem zal hoogstwaarschijnlijk in een Sub addon zelf zitten. Is niet Skin gevoelig zoals ik het zie. Het lijkt meer met een bepaalde sub-addon te maken te hebben, niet met allemaal. Even uitzoeken welke het is.Multensor schreef op zondag 09 november 2014 @ 20:20:
Ik heb momenteel het probleem dat Kodi (beta op windows) altijd dezelde subtitle inlaad. Dus welke film of serie ik ook open, hij pakt altijd dezelfde sub (van de eerste film die ik heb gekeken na install). Ik kan een andere subtitle downloaden, maar er veranderd niets. Ik gebruik overigens Transparency! skin. Iemand enig idee?
Edit: het lijkt een bekend probleem te zijn met een cache die niet goed wordt geleegd bij het downloaden van een nieuwe ondertitel (via subscene).

[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 09-11-2014 22:53 ]
Testing, one, two ...
Mijn films komen niet allemaal netjes in categorie "films", veel wel maar sommige zijn alleen onder video->alle bestanden te vinden. Het zelfde geldt voor series.
Iemand enig idee waar dat aan ligt? Bestandsformaat, codec e.d. lijkt het allemaal niet te zijn.
Iemand enig idee waar dat aan ligt? Bestandsformaat, codec e.d. lijkt het allemaal niet te zijn.
Benaming.bartvk schreef op maandag 10 november 2014 @ 08:59:
Mijn films komen niet allemaal netjes in categorie "films", veel wel maar sommige zijn alleen onder video->alle bestanden te vinden. Het zelfde geldt voor series.
In welk opzicht? Er zitten geen vreemde karakters in de namen die niet onder "films" verschijnen, en ik kan ook geen grote verschillen ontdekken met films die wel in de juiste categorie verschijnen.
http://kodi.wiki/view/Naming_video_files/Moviesbartvk schreef op maandag 10 november 2014 @ 09:04:
[...]
In welk opzicht? Er zitten geen vreemde karakters in de namen die niet onder "films" verschijnen, en ik kan ook geen grote verschillen ontdekken met films die wel in de juiste categorie verschijnen.
http://kodi.wiki/view/Naming_video_files/TV_shows
Kan je voorbeelden geven van films die je niet ziet en films die je we ziet? XBMC is heel strikt met benaming.
Ik gebruik nu nog OpenElec met XBMC 12.x en wil de Kodi 14 beta wel eens proberen. Weet iemand of deze dezelfde MySQL database gebruiken (een kopie daarvan dan voor de zekerheid) of is het beter om van scratch te beginnen ?
Zal ze vanavond even opzoeken, ben nu niet thuis.Miss_80 schreef op maandag 10 november 2014 @ 09:07:
Kan je voorbeelden geven van films die je niet ziet en films die je we ziet? XBMC is heel strikt met benaming.
Er wordt een ander nummer aangemaakt: http://kodi.wiki/view/XBMC_databases/Versions . Er zijn wel mogelijkheden om de huidige library te exporteren en later importeren.sverzijl schreef op maandag 10 november 2014 @ 09:16:
Ik gebruik nu nog OpenElec met XBMC 12.x en wil de Kodi 14 beta wel eens proberen. Weet iemand of deze dezelfde MySQL database gebruiken (een kopie daarvan dan voor de zekerheid) of is het beter om van scratch te beginnen ?
ah tnx. Dan wordt het inderdaad een export/rescan.Miss_80 schreef op maandag 10 november 2014 @ 09:44:
[...]
Er wordt een ander nummer aangemaakt: http://kodi.wiki/view/XBMC_databases/Versions . Er zijn wel mogelijkheden om de huidige library te exporteren en later importeren.
Heb dit exacte probleem gehad en ben tijden bezig geweest om het op te lossen. Films werkte bij mij wel goed, TV series niet.bartvk schreef op maandag 10 november 2014 @ 09:04:
[...]
Het heeft inderdaad te maken met de benaming, alhoewel het bij mij meer te maken had met een stap daarvoor.
Ik had altijd een aantal mappen, Series, Films, Concerten, Muziek, etc. Alles wat ik in Films opsloeg waren ook films. Die downloadde ik en stonden vaak in een mapje onder de map Films. In dat mapje zat maar 1 film. Met de juiste scraper pakt hij bij mij gewoon al die films, geen probleem. Geen idee of dat overigens goed gaat als er twee films in zo'n mapje staan, dat zal ik eens testen.
Bij Series downloadde ik drie seizoenen van the Big Bang Theory. Die stonden als losse mapjes in de map Serie (submappen dus). Ik heb nu een map gemaakt in Series genaamd the Big Bang Theory. In die submap download ik dus de series, dan pakt de scraper ze wel.
Verwijderd
Beste,
Ik ben opzoek naar een apparaat voor mijn ouders waar ik xbmc kan op installeren of al geïnstalleerd opstaat.
Welke apparaat is hier het best voor geschikt ? Maximum prijs is 100€.
Kan je trouwens op elk apparaat dat xbmc draait elke addon installeren zoals xbmctorrent ?
Al vast bedankt!
Ik ben opzoek naar een apparaat voor mijn ouders waar ik xbmc kan op installeren of al geïnstalleerd opstaat.
Kan je trouwens op elk apparaat dat xbmc draait elke addon installeren zoals xbmctorrent ?
Al vast bedankt!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2014 11:34 ]
Niet echt een vraag voor hier...Verwijderd schreef op maandag 10 november 2014 @ 11:24:
Beste,
Al vast bedankt!
Heb je al zelf eens op google gezocht ?
Ik geloof dat je er al snel een paar vind.
En wat betreft addons als ze gemaakt zijn voor xbmc maakt het device niets uit.
Er is een apart gedeelte binnen het Tweakers forum wat specifiek bedoelt is voor vragen betreffende dit soort hardware. Ik zou daar eerst eens even gaan zoeken en lezen want het is zeker niet de eerste keer dat dit soort vragen worden gesteld. Je bent daar beter op zijn plek.Verwijderd schreef op maandag 10 november 2014 @ 11:24:
Testing, one, two ...
Top, ik kon er zelf even niets over vinden op kodi forums. Ben bang dat ik dan even terug moet naar Gotham. Ik zal eens kijken of het beter gaat met iets anders als subscene, maar ik betwijfel het. Of ik moet handmatig de temp folder weggooien, misschien dat dat werkt.hardware-lover schreef op zondag 09 november 2014 @ 22:44:
[...]
Inmiddels is Beta2 beschikbaar maar ook daar is dit niet bij opgelost. Probleem zal hoogstwaarschijnlijk in een Sub addon zelf zitten. Is niet Skin gevoelig zoals ik het zie. Het lijkt meer met een bepaalde sub-addon te maken te hebben, niet met allemaal. Even uitzoeken welke het is.
Edit: het lijkt een bekend probleem te zijn met een cache die niet goed wordt geleegd bij het downloaden van een nieuwe ondertitel (via subscene).
[afbeelding]
[afbeelding]
Edit: Ohw wacht ze hebben ook een mogelijkheid om even de sub add-on aan te passen. Nou vanavond eens even kijken of het werkt.
De oplossing die ze geven werkt voor mij niet. kwam er ook achter dat VLC ook de subtitle pakt die vast zit. We gaan dus even snel terug naar Gotham en wachten op beta 3 of de daadwerkelijke release versie van Kodi.
[ Voor 12% gewijzigd door Multensor op 11-11-2014 12:18 ]
erhmm.
Of ik hier helemaal goed ben weet ik niet, maar probeer het maar.
Ik heb een Mele F10 Airmouse aan een Windows 7 PC (64-bit) ahngen met XBMC 13.2 (Ook Kodi geprobeerd maar die had wat stabiliteit issues). De Mele F10 muis werkt prima, alleen krijg ik de menu button (context in XBMC) niet werkend.
Het lijkt erop dat deze button in een HID mapping zit waar Windows niet mee overweg kan. Alleen wil ik deze knop wel graag gebruiken.
Drivers voor het beestje zijn er niet en kan geen tool vinden die 'unmappeble HID keys' toch op een andere key kan mappen.
Wie heeft wat tips voor mij?
Ik heb een Mele F10 Airmouse aan een Windows 7 PC (64-bit) ahngen met XBMC 13.2 (Ook Kodi geprobeerd maar die had wat stabiliteit issues). De Mele F10 muis werkt prima, alleen krijg ik de menu button (context in XBMC) niet werkend.
Het lijkt erop dat deze button in een HID mapping zit waar Windows niet mee overweg kan. Alleen wil ik deze knop wel graag gebruiken.
Drivers voor het beestje zijn er niet en kan geen tool vinden die 'unmappeble HID keys' toch op een andere key kan mappen.
if broken it is, fix it you should
Ik gebruik een paar andere en die werken zo te zien wel goed.Multensor schreef op maandag 10 november 2014 @ 16:05:
[...]
Top, ik kon er zelf even niets over vinden op kodi forums. Ben bang dat ik dan even terug moet naar Gotham. Ik zal eens kijken of het beter gaat met iets anders als subscene, maar ik betwijfel het. Of ik moet handmatig de temp folder weggooien, misschien dat dat werkt.
Edit: Ohw wacht ze hebben ook een mogelijkheid om even de sub add-on aan te passen. Nou vanavond eens even kijken of het werkt.
Testing, one, two ...
Ik zou zoiets proberen :elgringo schreef op maandag 10 november 2014 @ 19:25:
De Mele F10 muis werkt prima, alleen krijg ik de menu button (context in XBMC) niet werkend.
1. Zoek een tool die de input van die knop kan uitlezen.
2. Map die input aan een functie binnen Windows door de MCE commands aan te passen.
3. Map de MCE command aan de functie die je wil hebben binnen XBMC door de remote/keyboard input aan te passen.
Je hebt zelf kans dat je van 1 naar 3 gelijk kan, maar dat weet ik niet zeker. Ik kan me niet meer herinneren hoe het allemaal precies in elkaar zat met al die codes en waar/hoe je ze kan veranderen
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Let op!!
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]
~~~[html]Let op!!
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]