[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 128 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.079.321 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Yarisken schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 22:09:
Hmm vandaag mijn vrouw uitleg gegeven over icefilms en 1channel en het enigste dat ze wil is het gemak van popcorn time .... . Iemand weet van een alternatief dat er op trekt ?
Chromecast kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-03 18:53

j1nx

Geek - Enjoying life

schumi2004 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 20:33:
Weet er iemand een addon welke een XMLTV file inleest (of ander EPG bestand) en zodra je een item aan klikt (net zoals in normale EPG) dat deze dan een addon opent ipv naar desbetreffende channel springt?
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=169032

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:38
Ik kan altijd xmbc gaan draaien op windows maar dat vind ik nu zo'n zonde hé. Ik bekijk het nog.
Vanavond voetbal live stream :-). Gisteren Slovakije Spanje gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:03
Hmm vandaag mijn vrouw uitleg gegeven over icefilms en 1channel en het enigste dat ze wil is het gemak van popcorn time .... . Iemand weet van een alternatief dat er op trekt ?
Pfff popcorn time, meeste is er niet.
Pak je Genesis addon dan zie je exact dezelfde files gebruikt worden plus dat Genesis wel alles heeft, kleine tip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:52

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Aangezien er toch veel vragen voorbij komen over de "beste addons" voor dit of voor dat, is het misschien een idee om bij de volgende topicstart ook bepaalde addons en repo's te noemen. (Mits deze binnen de regels van GoT vallen natuurlijk.)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-06 21:17
schumi2004 schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 20:42:
[...]

Pfff popcorn time, meeste is er niet.
Pak je Genesis addon dan zie je exact dezelfde files gebruikt worden plus dat Genesis wel alles heeft, kleine tip ;)
Waarom stel je niet gewoon je systeem in met Flexget of Sickbeard, eenmalig opzetten en klaar. Welke content je wil kies je bijv op trakt.tv en het verschijnt verder vanzelf. Bijna magisch.
Dingen als icefilms vind ik echt een ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Jazco2nd schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 23:10:
[...]

Waarom stel je niet gewoon je systeem in met Flexget of Sickbeard, eenmalig opzetten en klaar. Welke content je wil kies je bijv op trakt.tv en het verschijnt verder vanzelf. Bijna magisch.
Dingen als icefilms vind ik echt een ramp.
Ik snap je even niet. Flexget ken ik en SB en CP zijn voor mij bekende stof, zoek maar eens topic op.
Wat ik wilde zeggen is dat Genesis een vergelijkbare dienst/piracy/addon is als Popcorntime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Hmmm bij meer mensen waar je bij de opensubtitels addon ineens niks meer kan vinden en in de config opeens user/pass vereist is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Jorgen schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 21:00:
Aangezien er toch veel vragen voorbij komen over de "beste addons" voor dit of voor dat, is het misschien een idee om bij de volgende topicstart ook bepaalde addons en repo's te noemen. (Mits deze binnen de regels van GoT vallen natuurlijk.)
Is bijna ondoenlijk om dat fatsoenlijk up to date te houden ben ik bang.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
hardware-lover schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 23:37:
[...]

Is bijna ondoenlijk om dat fatsoenlijk up to date te houden ben ik bang.
Precies, kijk naar de ontwikkeling op gebied van SB en CP en hun concurenten. Het is gewoon niet bij te houden . Plus daar naast, ben ik er bijna 100% zeker van dat het addons zijn die in strijd zijn met de wetgeving! Kun je wel zeggen van nee, maar kijk eens naar die overprices cheap ass boxes die verkocht worden, hebben allemaal dezelfde addons (welke niet legaal zijn qua content!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:52

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Daarom zei ik ook dat we bepaalde addons zouden kunnen toevoegen die wel legaal zijn.
Misschien dan maar handiger om gewoon naar superrepo en de XBMC wiki te blijven verwijzen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:39

TRaSH

koffie ?

is er al hier ;)
voor alle ad-ons kan je hier weer kijken zijn er op dit moment 669 add-ons

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Potdomme zeg, zal nog eens een keer naar Helix upgraden.
Mijn keymap.xml verdwenen, de rest allemaal in tact behalve de keymap file.
Eens zien of ik nog iets in mijn archief kan vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Stream (fork van XBMCTorrent) is redelijk simpel, en met de juiste view krijg je ook alleen maar covertjes te zien.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Acolyte57 schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 12:27:
[...]

Stream (fork van XBMCTorrent) is redelijk simpel, en met de juiste view krijg je ook alleen maar covertjes te zien.
Vind voor die keren dat ik er gebruik van maak Genesis fijner. Kun je ook auto subs mee laten downloaden ;)
Plus werkt ie sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Mwah, probleem van 1c/ice/genesis achtige streamers voor vrouw/vriendin is dat ze een source moeten kiezen, captchas moeten invullen, etc. Het blijkt voor ze vaak verwarrend.

Stream is meer klik en go. Ik gebruik het nauwelijks, maar snap wel dat het anderen aanspreekt.

[ Voor 5% gewijzigd door Acolyte57 op 11-10-2014 13:06 ]

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Acolyte57 schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 13:06:
Mwah, probleem van 1c/ice/genesis achtige streamers voor vrouw/vriendin is dat ze een source moeten kiezen, captchas moeten invullen, etc. Het blijkt voor ze vaak verwarrend.

Stream is meer klik en go. Ik gebruik het nauwelijks, maar snap wel dat het anderen aanspreekt.
Nee hoor, kwestie van goed instellen als in alles aanvinken en geen omkijken naar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Vandaag eindelijk bezig gegaan om nieuwe nieuwe intel NUC (D54250WYK) aan te sluiten op mijn Sony Bravia W905 en XBMC volledig in te stellen.

Zodra ik in XBMC aangeef dat ik een 1080p resolutie wil, dan is de gehele beedschaling naar de knoppen en zie ik nog maar één derde van het gehele beeld. Voorbeeld: Klik
Wat ik ook probeer, Video settings > Overscan etc. etc. het wordt maar amper beter.
Hiervoor had ik een andere PC op mijn TV aangesloten, ook middels HDMI. Hier heb ik deze problemen icm XBMC nooit gehad.

Iemand enig idee hoe ik nu makkelijk de instellingen goed krijg?
Zoals je ziet ben ik vooraf al zo slim geweest om een VNC server te installeren zodat ik nog op de machine kan.
Ik heb ook al geprobeerd om de guisettings.xml weg te gooien en opnieuw op te starten (in de hoop dat er een correcte detectie plaats zou vinden ofzo), maar dit had helaas ook geen effect.

[Edit]
Nou het lijkt gelukt te zijn.
Of een simpele reconnect van de HDMI kabel, of het feit dat ik deze nu rechtstreeks op de TV heb aangesloten in plaats van de throughput door mijn receiver (Sony STR-KS1100) lijkt te hebben geholpen.
Ik kreeg nu vrijwel volledig beeld en hoefde enkel nog het laatste beetje overscan te 'tweaken'. :)

PS.

Ik gebruik de laatste stable versie icm met de laatste versie van de Aeon Nox skin.
Voorheen kon deze skin worden ingesteld dat XBMC in het hoofdmenu altijd de fan-art van de laatst toegevoegde films liet zien.
Als ik nu bij de achtergrond instellingen ga kijken kan ik dit totaal niet meer vinden.
Iemand enig idee hoe dit ook weer in te stellen is ?

[ Voor 28% gewijzigd door Da_maniaC op 11-10-2014 18:50 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
Acolyte57 schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 13:06:

Ok thx beide voor de tip. Ik ga stream en genesis zeker bekijken. Vrouw is nu een film aan het zien dus nu kan ik niet testen.

Soit ik heb ook nog een leuke addon gevonden die automatisch alle nederlandstalige video's van youtube verzamelt voor peuters, kleuters, .... .Zalig gewoon, niet meer naar youtube gaan en intikken "telebubbies nederlands" etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-06 15:15
Omdat ik niet helemaal blij was met een bepaalde fanart voor een tv show probeerde ik die te wijzigen via het media information screen, alleen toen ik op serie info drukte gebeurde er niks. Het viel mij op dat tv shows die ik later had toegevoegd dan die en andere shows wel serie info openden. Begrijp niet helemaal waarom de media information screen bij sommige tv shows wel opent en bij andere niet, als iemand een oplossing heeft hoor ik het graag. Ik gebruik OpenElec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 21:02

Sa1

Yarisken schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 22:08:
[...]

Ok thx beide voor de tip. Ik ga stream en genesis zeker bekijken. Vrouw is nu een film aan het zien dus nu kan ik niet testen.

Soit ik heb ook nog een leuke addon gevonden die automatisch alle nederlandstalige video's van youtube verzamelt voor peuters, kleuters, .... .Zalig gewoon, niet meer naar youtube gaan en intikken "telebubbies nederlands" etc...
en welke is dat? Denk dat m'n zoontje daar ook wel blij van wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
Sa1 schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 22:59:
[...]
en welke is dat? Denk dat m'n zoontje daar ook wel blij van wordt.
Hey, kids-tube.nl noemt de addon. Ik heb die binnengehaald via SuperRepo.

Heel handig om snel iets op te zetten als je thuiskomt. Ik heb ook geen last van die vervelende reclame op youtube zelf met deze addon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tovenaar1988
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-04-2024
Hallo allemaal,

Voorgaand heb ik xbmc gebruikt op mijn boxee box en laptop.
Echter begint de hdmi van mijn laptop kapot te gaan en werkt xbmc op de boxee box nog steeds niet helemaal naar wens dus heb ik besloten om een nuc te kopen en deze permanent aan mijn sony bravia te hangen.

Nu heb ik de mogelijkheid om een nuc i5 4250u met intel hd 5000, Crucial M500 240 GB en 8 gb kingston ddr3l te kopen nieuw en alles in seal voor een totaal bedrag van 375 euro.

Echt ben ik bang dat intel snel met een refresh zal komen en daarmee mijn 5.1 optisch spdif probleem bij de huidig verkrijgbare nucs zal oplossen. (waar hier op het forum al oplossingen voor besproken zijn maar vrije usb poorten mij ook veel waard zijn)

Weet iemand toevallig wanneer de nieuwe nuc verwacht zal worden, en ik hier misschien ook beter op kan wachten gezien eventuele intel iris en soc upgrade
Of is de koop die mij aangeboden is een wel heel goede koop.

Ik wil hem hoofdzakelijk gebruiken voor xbmc, popcorntime, netflix en weergave mkv van minimaal 10 mbps. ook eventueel 3d weergave. en natuurlijk mijn casual potjes counterstrike zo op zijn tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-06 15:25
tovenaar1988 schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 10:21:
Nu heb ik de mogelijkheid om een nuc i5 4250u met intel hd 5000, Crucial M500 240 GB en 8 gb kingston ddr3l te kopen nieuw en alles in seal voor een totaal bedrag van 375 euro.

Echt ben ik bang dat intel snel met een refresh zal komen en daarmee mijn 5.1 optisch spdif probleem bij de huidig verkrijgbare nucs zal oplossen.
Bedoel je dat je verwacht dat toekomstige NUCs een losse digitale audio-out hebben? Waar baseer je dat op?
Dat verwacht ik zelf juist niet: "Next Unit of Computing" of zo, dus vooruitkijkend. Moderne receivers hebben HDMI inputs en regelen het switchen voor het naar de TV gaat. Een NUC die terugkijkt en compatibel gaat zijn met ouderwetse non-HDMI receivers lijkt mij niet waarschijnlijk.
(waar hier op het forum al oplossingen voor besproken zijn maar vrije usb poorten mij ook veel waard zijn)
Hoeft geen enkele USB poort te kosten, zo'n digitale optische uitgang - bijvoorbeeld met een losse HDMI audio extractor. Geen USB poort nodig, al laat ik 'm wel vanuit USB voeden i.p.v. met een lichtnetadapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Sinds kort in het bezit van een FireTv van Amazon, geroot en met XBMC/Gotham? 13.2 met de Confluence++ skin

Op zich kom ik er wel aardig uit na lezen en zoeken via diverse websites en fora. Eén ding krijg ik niet voor elkaar: Je hebt in het midden zo n [navigatie]balk met allerlei opties: i.e TV-Series-Muziek- etc

Bij mij heb ik in die balk o.a staan: Android Apps-Programma's

Nu kan ik die aanklikken en vanuit de 'popup' de applicatie die ik wil gebruiken opstarten.

Nu zag ik op diverse screeners dat er dus veel gebruikte applicaties 'onder' die balk staan waaruit je meteen een applicatie kan opstarten. Een soort snelkoppeling.

Krijg het maar niet voorelkaar om dat zo in te richten

Een duwtje in de goede richting stel ik op prijs.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
vanaalten schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 12:38:
[...]
Bedoel je dat je verwacht dat toekomstige NUCs een losse digitale audio-out hebben? Waar baseer je dat op? Dat verwacht ik zelf juist niet: "Next Unit of Computing" of zo, dus vooruitkijkend. Moderne receivers hebben HDMI inputs en regelen het switchen voor het naar de TV gaat. Een NUC die terugkijkt en compatibel gaat zijn met ouderwetse non-HDMI receivers lijkt mij niet waarschijnlijk.

[knip]
Tamelijk offtopic, maar het lijkt er op dat er wel degelijk minimaal één Toslink versie beschikbaar gaat komen bij de nieuwere generatie NUC v2 die begin volgend jaar gaat komen. Of je daarop moet gaan wachten is een vraag die keer op keer terugkomt in diverse topics. Van uitstel komt meestal afstel ......

Ik geef je gelijk dat de Toslink aansluiting een beetje achterhaald is door de HDMI aansluiting maar er zijn nog zoveel gebruikers die over een prima receiver beschikken, zonder HDMI bedoel ik dan. Maar zoals je terecht opmerkt zijn ook daar prima hardware oplossingen voor te vinden bij het ontbreken van een fysieke toslink aansluiting.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
210667 schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 14:43:Een duwtje in de goede richting stel ik op prijs.. ;)
Duwtje in de goede richting ;)
De skin moet custom shortcuts en/of custom submenus ondersteunen. Confluence++ ken ik zelf niet, maar die ondersteunt dat misschien niet. Skins als Amber en Aeon Nox wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Dank, had het inmiddels al gevonden. Stond onder system/uiterlijk/skin/instellingen. Die laatste was ietwat lastig omdat je op die FireTV niet kan zien dat dat clickable is. Nu is het dus gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Thanks nog voor je linkje. Even uitzoeken hoe dit precies gaat werken en belangrijker nog of dit wel gaat werken.
Heb eigenlijk nog geen goede updated epg gevonden voor de channels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-06 11:36

jdwrist

En het antwoord is koekje

--------

[ Voor 100% gewijzigd door jdwrist op 14-10-2014 06:41 ]

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Laatst online: 22-05 09:24
Iemand deze pagina al gezien? Leuke en handige manier om de skins met elkaar te vergelijken op onder andere addons. Screenshots geven altijd een goed beeld vind ik. Men kan zelfs skins toevoegen als er eentje mist.

[ Voor 10% gewijzigd door Miss_80 op 14-10-2014 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wingsofgold
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik heb al een tijdje Openelec draaien op mijn HTPC en alles werkt prima. Maar ik heb 1 probleem ermee en dat is dat bij het aanzetten het scherm vaak zwart blijft. Vervolgens moet ik even resetten en dan werkt het weer.
Met wat googlen wel wat gevonden van mensen die wat tekstbestanden aanpassen etc. maar nergens wordt dit echt gebruiksvriendelijk uitgelegd. heeft iemand ervaring met dit probleem?

Het is een HTPC met Amd A6 processor en de generic build 4.2.1. aangesloten op een marantz receiver via hdmi en vervolgens naar een panasonic tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:08
Het kan zo zijn dat de Pi via HDMI geen verbinding kan maken met je TV (omdat je versterker is uitgeschakeld) en daardoor overschakelt op de andere video-uitgang.
De volgorde waarin je de apparaten kan dus van belang zijn, wel eens op gelet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-03 11:55
Ik gebruik een PI met confluence,en gotham 13.2. en heb sinds week een probleem dat opensubtitles (vaak) geen subs vind. en podnapisi wil ze niet laden maar dit heeft nooit gewerkt.

Is er naast handmatig invullen bij opensubtitles een oplossing voor dit probleem? Op de PC speelt dit probleem niet.

2de vraag is er een skin die "recent afgespeeld" ondersteund zodat je snel een volgende aflevering van een recentie serie kan kijken, of een soort favorieten snelkoppelingen?

nu moet je app bijv genesis -> serie --> seizoen --> afl --> kan je naar bijv. seizoen drie van je favoratie serie heb tips van pag 497 geprobeerd en dit wiki overzicht maar nog niet gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 615058

Ik heb xbmc gotham met de aeon nox skin naar volle tevredenheid draaien op een intel nuc onder win. 8.1
Echter is er 1 ding waar ik maar niet uit kom. Ik wil de achtergrond veranderen en dat lukt op de een of andere manier gewoon niet.
Als ik in het menu bij achtergronden de locatie van deze afbeeldingen kies en vervolgens terug ga naar het hoofdmenu wordt de afbeelding niet geladen, het beeld blijft dan zwart.

Welke xbmc geek helpt mij uit de brand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Anoniem: 615058 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 13:49:
Ik heb xbmc gotham met de aeon nox skin naar volle tevredenheid draaien op een intel nuc onder win. 8.1
Echter is er 1 ding waar ik maar niet uit kom. Ik wil de achtergrond veranderen en dat lukt op de een of andere manier gewoon niet.
Als ik in het menu bij achtergronden de locatie van deze afbeeldingen kies en vervolgens terug ga naar het hoofdmenu wordt de afbeelding niet geladen, het beeld blijft dan zwart.

http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=146727

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Anoniem: 615058 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 13:49:

Heb dit alleen in het begin keer gehad als mijn netwerkschijf (waar de afbeeldingen op stonden) niet werd geladen in windows. Als ik hem dan even handmatig open en weer terug ga naar xbmc werken de backgrounds weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Laatst online: 21:26
piethoogland schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 13:12:
Ik gebruik een PI met confluence,en gotham 13.2. en heb sinds week een probleem dat opensubtitles (vaak) geen subs vind. en podnapisi wil ze niet laden maar dit heeft nooit gewerkt.
antwoord op die andere vragen heb ik helaas niet voor je, maar betreft podnapisi; ik had dit voorheen ook. vervolgens heb ik mijn inloggegevens in podnapisi (registreren op de site) gezet en nu kan ik ze wel downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Laatst online: 10-06 07:24
piethoogland schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 13:12:2de vraag is er een skin die "recent afgespeeld" ondersteund zodat je snel een volgende aflevering van een recentie serie kan kijken, of een soort favorieten snelkoppelingen?

nu moet je app bijv genesis -> serie --> seizoen --> afl --> kan je naar bijv. seizoen drie van je favoratie serie heb tips van pag 497 geprobeerd en dit wiki overzicht maar nog niet gevonden
Recommended episodes heet dat. De meeste skins ondersteunen dat. Aeon Nox bijvoorbeeld, en Eminance, die gebruik ik nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Nou heb er even wat tijd aan besteed maar snap er nog niet veel van, is voo rhet eerst dat ik er niet makkelijk uitkom.

Iemand redelijk ervaring met PseudoTV (Live)?
Probeer janl*l EPG data te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-06 21:17
SolarOrbiter schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 14:52:
[...]

antwoord op die andere vragen heb ik helaas niet voor je, maar betreft podnapisi; ik had dit voorheen ook. vervolgens heb ik mijn inloggegevens in podnapisi (registreren op de site) gezet en nu kan ik ze wel downloaden.
Inderdaad lijkt de OpenSubtitles add-on niet meer te werken 9 van de 10 keer, erg irritant! Ik heb 2 alternatieven, zo uit mijn hoofd werkt Subscene redelijk.

Los daarvan: toen het wel werkte was ik ook totaal niet onder de indruk van XBMC's vermogen om de juiste sub te vinden. Soms kreeg ik een lijst subs voorgeschoteld die van een totaal andere serie waren waarbij de titel in de verste verte niet in de buurt kwam van de zoekstring.

Ik wil graag Subliminal gebruiken, een linux tool die echt perfect in staat is om precies de juiste sub te vinden. Flexget is de tool die ik gebruik voor series en films, die kan met Subliminal werken maar scant dan telkens eerst je hele collectie om te kijken waar een sub mist en gaat dan voor die video's aan de slag. Het is niet mogelijk om alleen de recente files te laten scannen. Zou wel echt ideaal zijn (feature req ingediend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 21:02

Sa1

Jazco2nd schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 22:45:
[...]

Inderdaad lijkt de OpenSubtitles add-on niet meer te werken 9 van de 10 keer, erg irritant! Ik heb 2 alternatieven, zo uit mijn hoofd werkt Subscene redelijk.

Los daarvan: toen het wel werkte was ik ook totaal niet onder de indruk van XBMC's vermogen om de juiste sub te vinden. Soms kreeg ik een lijst subs voorgeschoteld die van een totaal andere serie waren waarbij de titel in de verste verte niet in de buurt kwam van de zoekstring.

Ik wil graag Subliminal gebruiken, een linux tool die echt perfect in staat is om precies de juiste sub te vinden. Flexget is de tool die ik gebruik voor series en films, die kan met Subliminal werken maar scant dan telkens eerst je hele collectie om te kijken waar een sub mist en gaat dan voor die video's aan de slag. Het is niet mogelijk om alleen de recente files te laten scannen. Zou wel echt ideaal zijn (feature req ingediend).
Ik gebruik inderdaad ook podnapisi als plugin in m'n XBMC, gebruik hem echter zeer zelden (heb wel een account aangemaakt).

De meeste subs worden door Auto-sub bootstrap bill gedownload. Package op m'n synology. Werkt uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-03 11:55
Account aanmaken bij ponapisi werkt Idd! subliminal werkt alleen als je de content download ipv streamt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spides89
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-06 11:13
Is er inmiddels al een behoorlijke / werkende plugin voor Netflix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:46
spides89 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 11:43:
Voor zover ik weet nog niet. Dat vind ik dan ook het grootste gemis aan mijn openelec configuratie. Heb daarom maar een android tv box besteld om XBMC op die manier in combinatie met Netflix te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spides89
Ik kijk momenteel alle gemiste uitzendingen via xbmc. Nu moet ik voor Netflix nog naar de browser.

Maar iig doet Netflix het nu ook op Ubuntu dat is al een grote vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Ik gebruik de laatste stable versie icm met de laatste versie van de Aeon Nox skin.
Voorheen kon deze skin worden ingesteld dat XBMC in het hoofdmenu altijd de fan-art van de laatst toegevoegde films of beschikbare films liet zien.
Als ik nu bij de achtergrond instellingen ga kijken kan ik dit totaal niet meer vinden.

Kan iemand mij svp vertellen hoe dit in te stellen is?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
spides89 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 11:43:
Hoor verschillende reacties over deze addon: NetfliXBMC
Heb zelf geen idee of het wat is etc want gebruik geen netflix :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Ben wel benieuwd of die development in een stroomversnelling komt nu netflix dus ook linux support gekregen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spides89
Het lijkt mij nu wel een stuk makkelijker geworden om een goede plugin te maken.

Ik hoop dat er een plugin komt die je ook terug vind op bijv een Apple tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-06 19:19
Misschien dat iemand van hier mij kan helpen want ik kom er helaas niet uit.

Tot maandag heb ik 2 jaar lang mogen genieten van mijn RPI / Openelec / HP IR remote / MS MCE remote mogen genieten. Dinsdag werkte spontaan mijn remote niet meer dus ik dacht dat de batterijen leeg waren en had die vervangen.

Mijn HP IR receiver; http://cdn2.cybernetnews....-hp-infrared-receiver.jpg
Mijn MS MCE remote: http://www.oneweb.co.uk/m...ds/2009/02/mce-remote.jpg

* Batterij vervangen
* Als ik commando's geef zie ik wel het rode ledje aan/uit gaan
* Remote beneden op mijn Windows HTPC getest = werkt gewoon
* IR receiver beneden op mijn Windows HTPC getest = werkt gewoon
* Beneden gebruik ik een Harmony One remote, die op de RPI getest en werkt ook enigszins (heeft het nooit echt goed gedaan, maar dat komt meer vanwege de combonatie met de HP ir receiver)
* IR receiver (Microsoft) op de RPI getest = hetzelfde probleem
* Maandag/dinsdag geen updates ontvangen van Openelec
* Downgrade gedaan van Openelec - Verschillende versies geprobeerd = geen succes
* Nieuwe installatie op een andere SD card gedaan = Geen success
* Andere RPI geprobeerd met een versie installatie = Hetzelfde probleem.
* Optie in setting dat keypresses als een toetsenbord reageren = Geen succes

Ik weet het niet meer. Remote / IR is niet kapot want anders zou die het beneden ook niet meer doen. Ik heb deze combo toen gekocht omdat het "out of the box" zou werken en dat heeft het ook altijd gedaan. Zelfs bij schone installaties doet hij het gewoonweg niet meer. Ik kan me ook niet herinneren dat ik toen iets heb aangepast om het aan de gang te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Nog even fixen dat de linkjes ook werken en dan weten we precies over welke hardware je het nu hebt.

Edit: de tweede link werkt nog steeds niet op dit moment....

Edit 2: maar met een beetje gokken is het dus deze afbeelding: http://www.oneweb.co.uk/m...ds/2009/02/mce-remote.jpg

[ Voor 53% gewijzigd door hardware-lover op 17-10-2014 16:11 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
hardware-lover schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:53:
Nog even fixen dat de linkjes ook werken en dan weten we precies over welke hardware je het nu hebt.

Edit: de tweede link werkt nog steeds niet op dit moment....

Edit 2: maar met een beetje gokken is het dus deze afbeelding: http://www.oneweb.co.uk/m...ds/2009/02/mce-remote.jpg
Ja dat klopt.
Was op werk en kon niet zo snel reageren op dat moment maar is aagepast thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vow
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-07-2024

Vow

Misschien een domme vraag maar als ik Openelec zou installeren op een usb stick en ik zou deze van daaruit booten "live" verandert er dan eigenlijk voor de rest iets op de pc? Ik bedoel blijft windows er gewoon onaangeroerd opstaan? Ik vermoed van wel maar wil het toch even weten.Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

als je openelec van usb boot en vanaf usb gaat draaien veranderd er niks op je harddisk,
als je het er maar niet op installeerd want dan wist hij hem

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:56
Raven__NL schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:40:

Tot maandag heb ik 2 jaar lang mogen genieten van mijn RPI / Openelec / HP IR remote / MS MCE remote mogen genieten. Dinsdag werkte spontaan mijn remote niet meer dus ik dacht dat de batterijen leeg waren en had die vervangen.

* Batterij vervangen
* Beneden gebruik ik een Harmony One remote, die op de RPI getest en werkt ook enigszins (heeft het nooit echt goed gedaan, maar dat komt meer vanwege de combonatie met de HP ir receiver)
* Downgrade gedaan van Openelec - Verschillende versies geprobeerd = geen succes

Ik weet het niet meer. Remote / IR is niet kapot want anders zou die het beneden ook niet meer doen. Ik heb deze combo toen gekocht omdat het "out of the box" zou werken en dat heeft het ook altijd gedaan. Zelfs bij schone installaties doet hij het gewoonweg niet meer. Ik kan me ook niet herinneren dat ik toen iets heb aangepast om het aan de gang te krijgen.
Zou ff checken met irw of lirc werkt binnen Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vow

Vow

TRaSH schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 20:20:
als je openelec van usb boot en vanaf usb gaat draaien veranderd er niks op je harddisk,
als je het er maar niet op installeerd want dan wist hij hem
Ok das een duidelijk antwoord waarvoor dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
Amelandbor schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 20:30:
[...]

Zou ff checken met irw of lirc werkt binnen Linux.
Vergeten te vemelden maar ook al geprobeerd.
Irw vangt geen detecties op helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een proggie wat op de achtergrond van mn xbmc kan draaien (win7 dus), die automatisch nl subs download voor de films waar de nl subs ontbreken. Ik gebruik ook opensubtitles nu in xbmc, maar dat vind ik niks.

Heeft iemand andere opties? Ik las net autosun bootstrap bill? Draait dit ook op win7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

even lezen en je hebt je antwoord over autosub.

onthoud dat automatisch subtitels downloaden/zoeken eigenlijk alleen goed werkt als je zogenaamde scene naming behoud en ook hun releases gebruikt.
aangzezien de subs voor bepaalde episodes of films zijn gemaakt (sync, timing etc)
dan werkt opensubtitle van xbmc prima voor films en series.
maar voor series kan het makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:23

Daniel36

vernieuwde formule

Sinds een paar dagen heb ik een rpi b+ aan de tv gehangen met XBMC.
Gelijk een kaartje met NOOBS mee besteld en dat werkt best goed.
Nu een aantal add-ons erop gezet en vooral XBMCTorrents lijkt goed te bevallen.
Gisteravond daarmee Edge of tomorrow gekeken en nu zit mijn zoontje Planes 2 te kijken.

Het duurt een tijdje voordat de film begint maar dan werkt het zonder haperen of bufferen gewoon goed.

Ik moet nog een ondertitelscraper selecteren voor de ondertiteling maar dat komt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:00
Maar de kwaliteit laat te wensen over toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Laatst online: 22:23

Daniel36

vernieuwde formule

Ik ben geen veeleisende kijker eerlijk gezegd.
Op 720 ziet alles er goed uit.
Ik zal hd 1080 ook eens proberen vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vow

Vow

Gebruikt er hier nog iemand de mash up addon op XBMC?
Ik heb nl problemen met de cache. Hij moet om de 2 minuten bufferen en zegt dat de cache vol is. Wat kan ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
Raven__NL schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:40:

* Batterij vervangen

Niemand die me hiermee kan helpen of eventueel tips heeft? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:07
Ik gebruik Mash en heb inderdaad af en toe last van buffering.

Laatst daarom de cache aangepast (buffer vergroten en cache naar HD) om te kijken of dat helpt:
http://kodi.wiki/view/HOW...ideo_cache#Cache_settings

Nog niet genoeg gebruikt om te kunnen zeggen dat het zeker werkt, though. Je bent ook afhankelijk van de upload van de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vow

Vow

Ok, bedankt dan ga ik dat ook maar eens proberen want nu is er niet naar te kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tovenaar1988
hallo allemaal,

Ik heb deze week een nuc i5 (d52450wyk) aangeschaft om als mediaspeler (windows 8.1 en xbmc) te gebruiken.
Echter heeft mijn 5.1 set alleen maar een toslink aansluiting en ik dacht dit op te lossen met een hdmi audio extractor van delock, deze zou volledig dd en dts 5.1 door kunnen laten naar mijn logitech z5500 5.1 set.

Nu heb ik het probleem dat wanneer ik in windows of xbmc het geluid op 5.1 kanalen zet dat alleen de voorste 2 speakers geluid geven, het is wel een surround sound maar zonder woofer, centerspeaker, achter links en achter rechts.. Ik ben echt ten einde raad! windows instellingen en xbmc al helemaal doorlopen incl alle driver up to date maar het wil maar niet.

Heeft iemand hier ervaring mee of heeft misschien een oplossing?

Gr tovenaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:00
En als je hem op 7.1 zet in xbmc? Ik heb een keer op het forum gelezen dat ook al heb je een 5.1 set, het alleen werkt als hij op 7.1 staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tovenaar1988
Ik heb het nu juist geprobeerd maar het probleem blijft het zelfde.

bij afspeelapparaten staan geen hdmi output maar de naam van mijn sony bravia tv. Misschien heeft dit er iets mee te maken? Ik kan mij herinneren dat ik is ergens iets gelezen heb over dat tv's alleen 2.0 ontvangen, echter bypass ik de tv nu met mijn audiosignaal. Is het mogelijk dat de nuc dit ziet als een 2.0 ontvanger maar toch kan ik mijn geluid op 5.1 zetten in windows.. wanneer ik dan op speakers testen druk hoor ik alleen links en rechts geluid en bij de overige speakers wel een indicatie maar geen geluid.

Edit:

hier iemand met het zelfde probleem.. https://communities.intel.com/message/216856
let there be a workaround? audio pass through werkt niet helaas.

[ Voor 12% gewijzigd door tovenaar1988 op 19-10-2014 17:27 . Reden: typo.. (sorry dyslectie) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

ik denk dat je oorzaak echt door die converter komt,
aangezien je hdmi denkt dat je hem direct aan je TV aangesloten hebt en je tv waarschijnlijk alleen 2.0 audio heeft.
dat jij hem tussendoor afvangt door de converter naar je surround set dat ziet hij dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tovenaar1988
dan zal dat idd het probleem zijn denk ik..

Nu een ander misschien wel gek idee he:
wanneer ik voor video en audio allebei een andere aansluiting neem dus voor video een minidisplay to hdmi kabel haal en de audio over de delock extractor laat lopen naar mijn 5.1 set.
heeft dit kans van slagen? Of heeft iemand nog een betere oplossing om dit te laten slagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-06 15:25
Nou heb ik die DeLock extractor dus ook, tussen de NUC en TV / receiver in, en echt probleemloos 6-kanaals surround. Getest met een handig surround-testgeluid die een voor een de speakers af gaat, dus ja: ik heb 6-kanaals surround via die DeLock in passthrough mode.

Heb ik ook al per DM aan tovenaar1988 laten weten, maar voor het geval meer mensen interesse hebben, even de settings in het audio menu hier:

Onder system/audio output; *wel* eerst de settings level op 'expert' zetten:
  • Audio output device: HDA Intel PCH, PHL Philips FTV on HDMI
  • Number of channels: 2.0 (ja, echt!)
  • Output configuration: optimized
  • Stereo upmix: niet geselecteerd
  • Maintain original volume on downmix: wel geselecteerd
  • Resample quality: high
  • Keep audio device alive: always
  • Play GUI sounds: only when playback stopped
  • Enable passthrough: wel geselecteerd (!)
  • (grijs) Passthrough audio device: HDA Intel PCH, PHL Philips FTV on HDMI
  • Dolby digital (AC3) capable receiver: wel geselecteerd
  • - Enable dolby digital transcoding: niet geselecteerd
  • Dolby digital plus (E-AC3) capable receiver: niet geselecteerd
  • DTS capable receiver: wel geselecteerd
  • TrueHD capable receiver: niet geselecteerd
  • DTS-HD capable receiver: niet geselecteerd
Gebruikte receiver: Denon AVR1906, optisch aangesloten. Geen idee of het met een Logitech set dan ook zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tovenaar1988
Ik heb het geprobeerd echter krijg ik alleen midden rechts voor en links voor aan de praat.
Rechts en links achter spreekt hij uit door de voorspeakers.
Aan mijn laptop zit ik met exact hetzelfde probleem.. Ik zal het eens aan mijn playstation proberen misschien dat mijn extractor defect is?

anders toch maar een externe usb geluidskaart proberen. of mijn vorige oplossing met kabels?

Ik check morgen wel weer in hier. mijn koppie explodeer bijna :P hongerrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
Zijn er mensen die xbmcbuntu draaien met popcorn time ? Mijn vrouw wil graag popcorn time terug ( gebruik nu openelec ) en ik wilde is horen of dit ook stabiel draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Even een tip voor upgraders naar kodi. Ik kwam een bug tegen tijdens het upgraden en heb me wezenloos gezocht.

Wat gebeurde er:
Zodra ik via WASAPI naar mijn USB dac stuurde hoorde ik ruis op hoogste volume denkbaar. Na lang zoeken kwam ik er achter dat als ik het volume van kodi naar 2% draaide, ik wel muziek hoorde, maar iets daarboven begon het enorm te knetteren en op 100% was het alleen nog maar ruis...

Diverse keren geupdate en nightlies etc zonder oplossing.

Gisteren heb ik Kodi ge-deïnstalleerd. Daarmee ook het profiel volledig verwijderd. Pas nadat het hele profiel was verwijderd en alle instellingen opnieuw zijn gedaan in Kodi is het probleem opgelost.

Blijkbaar zit er ergens een setting die geërfd wordt uit Gotham die er voor zorgt dat de volumeregeling in Wasapi 100x te veel is.

Omdat ik op internet niks kon vinden over deze bug (of misschien ben ik de enige die dit heeft gehad) dacht ik, ik meld het toch maar even :)

Mijn Machine is een Windows i3 HTPC met een Musical Fidelity V-DAC II

[ Voor 11% gewijzigd door Fairy op 20-10-2014 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 500598

Hebben meer mensen last van Buffering problemen?
Ik kan geen film meer kijken. Bij elke stream blijft hij de melding geven "buffering".
Ik gebruik meestal Movreel en Billionuploads. Vroeger kon ik bij settings.xml de cachebuffer op 0 zetten waarna hij het weer prima deed. Maar nu is het een groot drama ondanks dat de chache op 0 staat.

Ik gebruik een Minix met daarop Xbmc 13.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:40

Anthirian

In Trance We Trust

Volgens mij is streamen vanaf Billionuploads onderdeel van Icefilms, en bespreken daarvan lijkt me niet wenselijk gezien de topic warning hieronder.

[ Voor 5% gewijzigd door Anthirian op 20-10-2014 17:05 ]

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Mensen al gezien dat er een (WiP) release is vrijgegeven voor Pulsar vannacht / vanochtend oOo Nu alleen nog even de tijd te vinden om het te installeren deze wk. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Miss_80 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 16:02:
Mensen al gezien dat er een (WiP) release is vrijgegeven voor Pulsar vannacht / vanochtend oOo Nu alleen nog even de tijd te vinden om het te installeren deze wk. Ben benieuwd.
Das echt nog maar net want vanochtend was deze er nog echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
er was ook een korte discussie onder de enthousiasteling wanneer 'today' zou zijn. Eindconclusie, ligt er aan in welke tijdzone deze meneer zit 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
https://twitter.com/pulsarhq/status/524220751680114690

We zijn er bijna, maar nog niet helemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri_V
  • Laatst online: 09-06 07:05
Ook ik heb last van de bufferproblemen.. heeft iemand al een gepaste oplossing kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
even een noob vraag. Ik wil graag de poort wijzigen voor sickbeard en alhoewel het webadres inderdaad een andere poort laat zien, laat het package center nog steeds de originele poort zien waardoor het installeren van (in dit geval) autosub niet werkt. Ik had gelezen dat ik dan opzoek moet gaan naar de file te vinden op var/.... etc. Maar nu komt ie... waar?

Volgens mij mis ik iets simpels als een filemanager voor op de synology. Kan dat kloppen? en welke zou ik dan moeten gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Miss_80 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 18:32:
even een noob vraag. Ik wil graag de poort wijzigen voor sickbeard en alhoewel het webadres inderdaad een andere poort laat zien, laat het package center nog steeds de originele poort zien waardoor het installeren van (in dit geval) autosub niet werkt. Ik had gelezen dat ik dan opzoek moet gaan naar de file te vinden op var/.... etc. Maar nu komt ie... waar?

Volgens mij mis ik iets simpels als een filemanager voor op de synology. Kan dat kloppen? en welke zou ik dan moeten gebruiken?
Met WinSCP en dan als root inloggen kun je wel naar de file navigeren.

Volgens mij moet je de application.cfg aanpassen ergens in deze folder cd /usr/syno/synoman/webman/3rdparty/sickbeard

Maaruh zit je niet een beetje verkeerd met je vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
ach... detail O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Hebben jullie toevallig er ook last van dat de htpc met xbmc + windows uit standby komt midden in de nacht?
Doordat het ding sec heeft gaat mooi de tv aan + geluid en dat is lastig slapen, is nu sinds een aantal dagen.

Heb in windows 8.1 wake from event al uitgezet maar helaas, heb in de logs gekeken maar aangezien ik niet het exacte tijdstip weet van aanspringen is dat lastig terug te vinden. Heeft 2 jaar goed gewerkt en denk eerder eigenlijk richting een windows update. Dit omdat nadat ik 1 update handmatig heb installed hij dit gedrag vertoont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Donderstraaltje schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 11:05:
Hebben jullie toevallig er ook last van dat de htpc met xbmc + windows uit standby komt midden in de nacht?
Doordat het ding sec heeft gaat mooi de tv aan + geluid en dat is lastig slapen, is nu sinds een aantal dagen.

Heb in windows 8.1 wake from event al uitgezet maar helaas, heb in de logs gekeken maar aangezien ik niet het exacte tijdstip weet van aanspringen is dat lastig terug te vinden. Heeft 2 jaar goed gewerkt en denk eerder eigenlijk richting een windows update. Dit omdat nadat ik 1 update handmatig heb installed hij dit gedrag vertoont.
Heb je niet in de bios per ongeluk wake on time aangezet? Dan gaat ie telkens op een bepaalde tijd aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Ook al niet, dus ik heb die update teruggedraaid en een script welke ik had geïnstalleerd in xmbc deinstalleerd. In feite zou het nu exact zoals eerst moeten zijn... we zullen zien komende dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Donderstraaltje schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 11:05:

Met wake from event bedoel je wat hieronder staat?

Afbeeldingslocatie: https://db.tt/ANx1CFOt

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 21-10-2014 15:31 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
He Veghellaar ;)

Ja die staat uit, WOL staat uit, en lig in de xbmc logs kan ik niks terug vinden.
Uitgebreide logging staat nu ook aan binnen xbmc dus links om of rechts om moet het er nu echt uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
Mijn ervaring:
* Windows update
* Windows Maintenance

- Controleer scheduled tasks
- powercfg -lastwake commando in command (kan je zien wat de oorzaak is geweest).

verder zie:
http://www.techsupportale...computer-keeps-waking.htm

Eigenlijk heeft dit niets met xbmc te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Die powercfg -lastwake commando ga ik ook de volgende keer doen, keek puur in de windows logs omdat ik dat altijd doe en dit keer niks te zien is. Maar weet vrijwel zeker dat het met xbmc te maken heeft. Heb hier CEC draaien en het geluid + de gaat aan + live tv wordt aangezet. Hij staat zo ingesteld dat hij ook windows updates kan doen en daarna rebooten zonder de tv aan te zetten. 100 tegen 1 dat het hem in xbmc (een script ervoor) zit, hij staat nu bijna 5 uur in de standby zonder dat hij aan gaat... hierna update terug en we gaan het vanavond meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-05 22:23
Misschien nog een extra tip:
Check ook even je audio settings tijdens het afspelen van de film aangezien je daar passthrough aan en uit kan zetten als default. (en nog andere settings).
Zelf heb ik een HDMI splitter gekocht op ebay die binnen enkele dagen zal arriveren. Ik zit momenteel met XBMC op rPi, Samsung F6770 en sonos playbar met 2x play3:s. Uiteraard houdt vandaag de tv 5.1 tegen.
vanaalten schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 18:09:
Nou heb ik die DeLock extractor dus ook, tussen de NUC en TV / receiver in, en echt probleemloos 6-kanaals surround. Getest met een handig surround-testgeluid die een voor een de speakers af gaat, dus ja: ik heb 6-kanaals surround via die DeLock in passthrough mode.

Heb ik ook al per DM aan tovenaar1988 laten weten, maar voor het geval meer mensen interesse hebben, even de settings in het audio menu hier:

Onder system/audio output; *wel* eerst de settings level op 'expert' zetten:
  • Audio output device: HDA Intel PCH, PHL Philips FTV on HDMI
  • Number of channels: 2.0 (ja, echt!)
  • Output configuration: optimized
  • Stereo upmix: niet geselecteerd
  • Maintain original volume on downmix: wel geselecteerd
  • Resample quality: high
  • Keep audio device alive: always
  • Play GUI sounds: only when playback stopped
  • Enable passthrough: wel geselecteerd (!)
  • (grijs) Passthrough audio device: HDA Intel PCH, PHL Philips FTV on HDMI
  • Dolby digital (AC3) capable receiver: wel geselecteerd
  • - Enable dolby digital transcoding: niet geselecteerd
  • Dolby digital plus (E-AC3) capable receiver: niet geselecteerd
  • DTS capable receiver: wel geselecteerd
  • TrueHD capable receiver: niet geselecteerd
  • DTS-HD capable receiver: niet geselecteerd
Gebruikte receiver: Denon AVR1906, optisch aangesloten. Geen idee of het met een Logitech set dan ook zou moeten werken.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tovenaar1988
tovenaar1988 schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 18:37:
Ik heb het geprobeerd echter krijg ik alleen midden rechts voor en links voor aan de praat.
Rechts en links achter spreekt hij uit door de voorspeakers.
Aan mijn laptop zit ik met exact hetzelfde probleem.. Ik zal het eens aan mijn playstation proberen misschien dat mijn extractor defect is?

anders toch maar een externe usb geluidskaart proberen. of mijn vorige oplossing met kabels?
hier mijn update.

Ik heb al mijn problemen kunnen oplossen door toch maar voor een usb geluidskaart te gaan.
Het is de Creative Sound Blaster X-Fi Surround 5.1 Pro geworden en ik moet zeggen dat dit kaartje echt als een tierelier werk! echt geweldig.
dolby/ dts / dts-hd en dergelijke worden wel allemaal door de toslink gestuurd als dolby digital maar dit is voor mij echt geen probleem.Ik heb in ieder geval mijn 5.1 geluid en de kwaliteit is ook zeker niet verkeerd.

Allen bedankt voor het meedenken. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 23:18

seninha

god's right foot

Even een snelle vraag. Werkt dual sound nog steeds niet met de laatste XBMC versie? (geen Kodi)
Wist dat je geen HDMI en Optical voor elkaar kon krijgen. Maar weet niet of dit ook geldt voor analoog en HDMI

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
seninha schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 21:49:
Even een snelle vraag. Werkt dual sound nog steeds niet met de laatste XBMC versie? (geen Kodi)
Wist dat je geen HDMI en Optical voor elkaar kon krijgen. Maar weet niet of dit ook geldt voor analoog en HDMI
Google is your friend.
Overigens is Kodi geen versie maar de nieuwe naam voor XBMC ;)

http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=192480

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 23:18

seninha

god's right foot

Weet heus wel dat Kodi niet een versie is. Draai XBMC al sinds XBOX 1 ;)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Donderstraaltje schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 16:52:
Die powercfg -lastwake commando ga ik ook de volgende keer doen, keek puur in de windows logs omdat ik dat altijd doe en dit keer niks te zien is. Maar weet vrijwel zeker dat het met xbmc te maken heeft. Heb hier CEC draaien en het geluid + de gaat aan + live tv wordt aangezet. Hij staat zo ingesteld dat hij ook windows updates kan doen en daarna rebooten zonder de tv aan te zetten. 100 tegen 1 dat het hem in xbmc (een script ervoor) zit, hij staat nu bijna 5 uur in de standby zonder dat hij aan gaat... hierna update terug en we gaan het vanavond meemaken.
Nu weet ik 100% zeker dat het xbmc related is! mijn rust werd weer wreed verstoord (hoewel de wekker niet veel later zou gaan) en het lastwake commando geeft geen bijzonderheden en het windows logbook ook niet.
Echter nu uitgebreide logging aan stond gaf xbmc wel wat:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
07:18:14 T:6116  NOTICE: Thread LanguageInvoker start, auto delete: false
07:18:14 T:2192   ERROR: CCurlFile::FillBuffer - Failed: Couldn't resolve host name(6)
07:18:14 T:2192   ERROR: CCurlFile::CReadState::Connect, didn't get any data from stream.
07:18:14 T:2192   ERROR: XFILE::CFileCache::Open - failed to open source <http://mirrors.xbmc.org/addons/gotham/addons.xml.md5>
07:18:14 T:2192   ERROR: CCurlFile::FillBuffer - Failed: Couldn't resolve host name(6)
07:18:14 T:2192   ERROR: CCurlFile::CReadState::Connect, didn't get any data from stream.
07:18:14 T:2192   ERROR: XFILE::CFileCache::Open - failed to open source <http://mirrors.xbmc.org/addons/frodo/addons.xml.md5>
07:18:14 T:2192   ERROR: XFILE::CFileCache::Open - failed to open source <http://mirrors.xbmc.org/addons/gotham/addons.xml|Encoding=gzip>
07:18:14 T:2192   ERROR: XFILE::CFileCache::Open - failed to open source <http://mirrors.xbmc.org/addons/frodo/addons.xml|Encoding=gzip>
07:18:14 T:2192   ERROR: Repository XBMC.org Add-ons returned no add-ons, listing may have failed
07:18:14 T:6116  NOTICE: -->Python Interpreter Initialized<--
07:18:15 T:4464  NOTICE: CPowerManager::OnWake: Running resume jobs
07:18:15 T:4464  NOTICE: CPowerManager::OnWake: Restarting lirc

Vanaf daar geeft hij eigenlijk nog iets an 20 lines met dezelfde soort errors.
Het enige wat ik kan opmaken hieruit is dat hij een autoupdate wilt doen of zo? googelen het niet al te veel want vind deze error overal en nergens terug.

Mocht het probleem aanhouden ga ik denk ik maar een dedicated thread beginnen, dit is super vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
schumi2004 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 16:11:
[...]

Das echt nog maar net want vanochtend was deze er nog echt niet.
Nou, ik heb hem draaiend (v0.2). Drie providers toegevoegd (TP, EZV en nog een). Ziet er een beetje popcorntime achtig uit. Heeft nog wel ff tijd nodig om de film te laden.
Als je gewoon selecteert en klikt, pakt hij de eerste variant (lijkt gerangschikt te worden op aantal seeders) maar dat is niet altijd SD. Ondertitel service is vooralsnog niet succesvol maar misschien ligt die plat. Heb vaker problemen met het downloaden van subtitels van podnaspi en opensubtitles. Morgen nog een keertje proberen
Pagina: 1 ... 128 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]