[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 127 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.081.020 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jokapo schreef op maandag 29 september 2014 @ 17:08:
Ik heb xbmc een update gegeven naar de laatste xbmc versie (dus nog niet kodi). Als ik nu ondertitels aan wil zetten zegt ie dat de xmbc subtitles addon niet is geïnstalleerd. De xbmc wiki verwijst naar xbmc.org addons en daar moet je in ondertitels dan de xbmc subtitles selecteren. Deze staan er echter niet tussen.
Duidelijker dan onderstaande kan haast niet..
http://wiki.xbmc.org/inde...O:Setup_subtitle_services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:55

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Heeft iemand de subtitle sync in Eminence (13.1, windows) aan de praat?
In confluence zit-ie gewoon in het menuutje onderaan het beeld, in Eminence zie ik de optie niet.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

Been there done that ;) daarna kwam mijn vraag O-)

Als ik een subtitle wil uitzoeken zegt ie dat xbmc subtitle service niet is geïnstalleerd

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Heb je een update van de repo geforceerd?

" If no subtitle services show up in this list you need to do the following one time: Add-on_manager#Empty_repository_list. After that you can go back to step 1 and repeat the process. "

http://wiki.xbmc.org/inde...ger#Empty_repository_list

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 10:30

DyStiC

'Atta way, baby!

StealthyPeanut schreef op maandag 29 september 2014 @ 16:19:
Ik merk dat mijn zwartwaardes niet goed overeen komen met wat het bronmateriaal zou moeten zijn.

Als ik een ISO probeer met testpatronen, dan moet mijn brightness van de tv op 27 staan om de juiste instelling te krijgen. Heel erg hoog, maar opzich niet erg als dit zou kloppen. Hier klopt het dus wel, ook al moet de Brightness zo hoog.

In het normale menu is alles dan weer ontzettend overbelicht. Al het zwarte is gewoon grijs. Erg storend.

Ook heb ik het gevoel dat het materiaal wat ik bekijk (tussen de 10 en 50GB) altijd brakke zwartwaardes heeft.

Meer mensen die dit herkennen?
Klinkt alsof je tv niet goed staat ingesteld, colorspace probleem. Heb je op je tv aangegeven dat de input van een pc is (ga ervan uit dat je een htpc hebt aangesloten tenminste)? contrast waarde van een tv is namelijk 16-235 en van een computer is dat 0-255. Als je tv dus "tv-input" verwacht worden die waardes dus verkeerd vertaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:57
StealthyPeanut schreef op maandag 29 september 2014 @ 16:19:
Ik merk dat mijn zwartwaardes niet goed overeen komen met wat het bronmateriaal zou moeten zijn.

Als ik een ISO probeer met testpatronen, dan moet mijn brightness van de tv op 27 staan om de juiste instelling te krijgen. Heel erg hoog, maar opzich niet erg als dit zou kloppen. Hier klopt het dus wel, ook al moet de Brightness zo hoog.

In het normale menu is alles dan weer ontzettend overbelicht. Al het zwarte is gewoon grijs. Erg storend.

Ook heb ik het gevoel dat het materiaal wat ik bekijk (tussen de 10 en 50GB) altijd brakke zwartwaardes heeft.

Meer mensen die dit herkennen?
Weet niet wat je OS is maar in OpenELEC kun je dergelijke issues oplossen door kleuren settings aan te passen in system settings menu. Weet even niet hoe dit heet uit mijn hoofd maar er is wel een optie voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-10 12:25
Het is een HTPC met W7. Ik heb al eerder met de color spacing zitten klooien, maar weinig goeds gekregen helaas.

Hoe moet de pc ingesteld staan en hoe moet de tv worden ingesteld voor deze spacing? Alles op 0-255?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-10 16:48
jokapo schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 06:42:
[...]

Been there done that ;) daarna kwam mijn vraag O-)

Als ik een subtitle wil uitzoeken zegt ie dat xbmc subtitle service niet is geïnstalleerd
Dan heb je het fout gedaan, begin nog maar eens opnieuw. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:41
Als er iemand trouwens nog op zoek is naar een addic7ed plugin. Ik heb mijn versie op github een update gegeven vorige week, na een fout die SidewalkSuper was tegengekomen in de versie van cflannagan.

Volgens mij moet deze nu goed werken, mocht iemand nog problemen hebben meld ze op github.
Ook heb ik een beautifulsoup dependency toegevoegd, zodat die automatisch geïnstalleerd wordt bij degene die deze nog niet heeft.

https://github.com/Amelandbor/service.subtitles.addic7ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Werkt sinds de update weer als een trein!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Nu online
Handig; heb alleen geen git op m'n OpenELEC install.

Kan ik de zip van github als addon installeren?
Of heeft die file niet de juiste structuur?

Anders moet ik met (Win)SCP aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

Amelandbor schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 12:43:
Als er iemand trouwens nog op zoek is naar een addic7ed plugin. Ik heb mijn versie op github een update gegeven vorige week, na een fout die SidewalkSuper was tegengekomen in de versie van cflannagan.

Volgens mij moet deze nu goed werken, mocht iemand nog problemen hebben meld ze op github.
Ook heb ik een beautifulsoup dependency toegevoegd, zodat die automatisch geïnstalleerd wordt bij degene die deze nog niet heeft.

https://github.com/Amelandbor/service.subtitles.addic7ed
Dankje, ik ga hem installeren.

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Zip pakken van Github en unpacken in je addons directory van XBMC.
Ik rename hem altijd nog door "-master" aan het eind te verwijderen, maar ik weet niet of dat nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-1985
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-09 22:00
Sebazzz schreef op zondag 11 mei 2014 @ 13:27:
Weten jullie of het mogelijk is om DTS HD of Dolby HD streams te downmixen naar Dolby of DTS? Ik heb een Logitech Z-5500 die zulke streams niet aan kan, maar wel DTS en Dolby. Het enige kan lijkt te werken is passthrough volledig uitschakelen, maar dat vind ik eigenlijk een brug te ver.
Ik zit met hetzelfde probleem. Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Nu online
SidewalkSuper schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 13:32:
Zip pakken van Github en unpacken in je addons directory van XBMC.
Ik rename hem altijd nog door "-master" aan het eind te verwijderen, maar ik weet niet of dat nodig is.
Dat werkt ook prima. Thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 10:30

DyStiC

'Atta way, baby!

StealthyPeanut schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 12:15:
Het is een HTPC met W7. Ik heb al eerder met de color spacing zitten klooien, maar weinig goeds gekregen helaas.

Hoe moet de pc ingesteld staan en hoe moet de tv worden ingesteld voor deze spacing? Alles op 0-255?
Ligt eraan welke instelling je gaat aanpassen, die moeten gewoon overeen komen. Dus makkelijkst is om je tv in te stellen op 0-255. Of als je de mogelijkheid hebt je pc juist in te stellen op 16-235.
Volgens mij zit er ook een instelling in XBMC, maar die geldt dus alleen voor de applicatie zelf, beter is het dus om het in het OS of op je tv in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-10 22:46
Ik ben op zoek naar een goede addon die mijn tv series automatisch hernoemt zodat ze herkend worden door de infoscraper..

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Gebruik NzbDrone of Sickbeard voor het downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:41
RudolfR schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 13:18:
Handig; heb alleen geen git op m'n OpenELEC install.

Kan ik de zip van github als addon installeren?
Of heeft die file niet de juiste structuur?

Anders moet ik met (Win)SCP aan de gang.
Net even getest, kan ook gewoon gedownload worden en zip als addon installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
KaiseRRuby schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 14:11:
Ik ben op zoek naar een goede addon die mijn tv series automatisch hernoemt zodat ze herkend worden door de infoscraper..

Iemand tips?
Het is de bedoeling bij TV-series dat je de oorspronkelijke naam zo laat zoals je deze binnen hengelt. Ik ga er dan wel vanuit dat de oorspronkelijke bron van je series het internet is en niet een of andere retail locatie?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Leon-1985 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 13:43:
[...]
Ik zit met hetzelfde probleem. Is dit mogelijk?
Heb je zelf ook al gezocht? Google, als zoekmachine, geeft (bij het ingeven van de juiste sleutelwoorden), als eerste hit direct een link met daarin het antwoord wat je zoekt. Bij sleutelwoorden denk ik aan "xbmc" "DTS-HD" "downmix".

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:10
KaiseRRuby schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 14:11:
Soort van semi automatisch.. --> http://www.therenamer.com/
Drag 'n drop.
hardware-lover schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 15:20:
[...]

Het is de bedoeling bij TV-series dat je de oorspronkelijke naam zo laat zoals je deze binnen hengelt. Ik ga er dan wel vanuit dat de oorspronkelijke bron van je series het internet is en niet een of andere retail locatie?
De scraper kan prima omgaan met; "Name - S01E01 - Title.extension". :)

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Nnoitra schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 16:15:
[...]
De scraper kan prima omgaan met; "Name - S01E01 - Title.extension". :)
Waarom zou je de handel gaan hernoemen als de originele internet share ook uitstekend werkt? Daarbij wordt een juist gesynchroniseerde ondertitel ook vaak automatisch aan die oorspronkelijke share naam gekoppeld, en dat wil men graag verwacht ik, een ondertitel direct in sync?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Ik moet wel een renamer hebben.

Korte uitleg: ik krijg bij home geen onderdeel TV-series. Wel een keurig onderdeel speelfilms etc maar geen TV series.

Heb de locaties goed gezet, hij herkent de speelfilms wel maar de TV series niet. Als ik een andere scraper selecteer herkent hij 1 serie uit mijn gedownloade series folder.

Dat is niet de bedoeling, ik wil ze allemaal. Waarop ik de conclusie trok: alle bestanden moeten uniform gelabeld zijn en dat zijn ze nu niet. Dus ik moet ze renamen.

Of is dat een verkeerder conclusie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Uniform gelabeld als in
http://wiki.xbmc.org/inde...ming_video_files/TV_shows

Het maakt niet uit dat de ene file Serie.S01E03 heet en de ander Serie 01x03 ofzo
Lees de wiki.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Als ik een enkele serie heb, die niet goed wordt herkend (omdat deze als eens eerder is uitgebracht langer geleden, denk aan Forever 2014 als voorbeeld), dan voeg ik een tvshow.nfo bestandje toe (dat is niets meer dan een tekstbestand waarin de thetvdb link is opgenomen, daarna hernoemd naar *.nfo), dat is vaak afdoende om de TV-serie goed gescanned te krijgen. Ik weet niet of je exotische series verzameld hebt maar anders probeer het eens even met het toevoegen van zo'n tvshow.nfo bestandje?

Je zou, bij gebruik van een goedwerkende XBMC versie, TV-series als bron toe moeten kunnen voegen, hernoemen van series en afleveringen zou een zeldzaamheid moeten zijn, is mijn bescheiden mening.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

Ik denk dat het probleem van KaiserRRuby is dat hij vergeten heeft recursief scannen aan te vinken bij het selecteren van een scraper. Waarschijnlijk denkt de scraper dat alles wat in die map staat 1 serie betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Anthirian schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 16:46:
Ik denk dat het probleem van KaiserRRuby is dat hij vergeten heeft recursief scannen aan te vinken bij het selecteren van een scraper. Waarschijnlijk denkt de scraper dat alles wat in die map staat 1 serie betreft.
Ik heb er al x vragen over gesteld in dit topic en meerdere mensen hebben hetzelfde probleem begreep ik. Ik weet precies welke optie je bedoelt en ik kan me niet voorstellen dat ik daar de mist in ben gegaan, maar ik ga het vanavond nog eens checken.

Het zijn zeker geen exotische series, Big Bang Theory, Fargo, the Americans... Dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
KaiseRRuby schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 16:49:
[...]
Ik heb er al x vragen over gesteld in dit topic en meerdere mensen hebben hetzelfde probleem begreep ik. Ik weet precies welke optie je bedoelt en ik kan me niet voorstellen dat ik daar de mist in ben gegaan, maar ik ga het vanavond nog eens checken.

Het zijn zeker geen exotische series, Big Bang Theory, Fargo, the Americans... Dat soort dingen.
Dan is het duidelijk, eerst het probleem binnen XBMC aanpakken, met die series mogen geen scrape problemen ontstaan als alles goed staat ingesteld.

Edit: ik heb eens even teruggezocht naar eerdere reacties van je, maar ik heb er denk ik overheen gekeken, welke XBMC versie je nu eigenlijk waarop draait? Kijk eens even naar het roze gedeelte hieronder dit topic en geef in ieder geval even je configuratie door. Ik zie dat zo nergens staan?

[ Voor 19% gewijzigd door hardware-lover op 30-09-2014 17:00 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
hardware-lover schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 16:53:
[...]

Dan is het duidelijk, eerst het probleem binnen XBMC aanpakken, met die series mogen geen scrape problemen ontstaan als alles goed staat ingesteld.

Edit: ik heb eens even teruggezocht naar eerdere reacties van je, maar ik heb er denk ik overheen gekeken, welke XBMC versie je nu eigenlijk waarop draait? Kijk eens even naar het roze gedeelte hieronder dit topic en geef in ieder geval even je configuratie door. Ik zie dat zo nergens staan?
Ik draai Archbang met Gotham. Standaard skin. Het is een HTPC.

Ga vanmiddag Win7 op een nieuwe SSD zetten en dat OS als standaard gebruiken. Heb nog te weinig kennis van Arch om er serieus mee te werken. Mocht ik het probleem op Win7 nog hebben dan laat ik het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Kan je beter OpenELEC gebruiken of de Ubuntu-versie met XBMC, Arch is het andere uiterste, Windows neem je alleen voor een HTPC als Linux niet voldoet.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:58

TRaSH

koffie ?

Of als je een amd hebt en je wilt hd audio hebben met blu-rays kijken zonder drops.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:24
Hoe krijg ik het voor elkaar om in Gotham mappen uit te sluiten om steeds maar te scannen?
Edit:
Oeps :P al gevonden.

[ Voor 14% gewijzigd door Frixel op 01-10-2014 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:55

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wellicht een goed idee om dan even te vertellen wat de oplossing was? ;) Dat is handiger voor mensen die dezelfde vraag hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door Jorgen op 02-10-2014 14:56 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
hardware-lover schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 16:53:
[...]

Allright,

Win7 geinstalleerd met XBMC Gotham. Setup staat helemaal goed, pc kan booten en direct door naar XBMC. Zelfde probleem blijft bestaan. Ik ga even beschrijven hoe ik het instel, voel me namelijk nogal dom.

Home -> Videos -> Files -> Add Videos -> Browse naar c:/downloads/series. This directory contains: (TV shows). Scraper: The Movie Database. Opties: Selected folder contains a single TV show: niet aangevinkt. Exclude path from library update: niet aangevinkt.

Bij scannen vind hij seizoen 4 van the Big Bang Theory. Dat is een submap van Series, dus c:/downloads/series/the.big.bang.theory.s04.720p.5.1ch.bluray.deejayahmed. De afleveringen zitten in die map en zijn ook zo gelabeld, dus the.big.bang.theory.s04e01.720p.5.1ch.bluray.reenc-deejayahmed.

Toch krijg ik geen onderdeel in mijn homescreen genaamd TV Series.

Heb exact hetzelfde proces gedaan voor mijn films en heb er wel keurig een onderdeel genaamd Movies bij.

Ik snap echt niet waar het mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:01

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Staan ze wel bij bestanden?

Als je TV shows gaat toevoegen vraagt hij toch ook hoe je die map wilt noemen?
Ik heb op mijn hdd een map xbmc genaamd met twee submappen. Een voor movies en de ander voor tv shows. Gaat bijna altijd goed

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Ja, als ik op de map series klik ziet hij ze ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Maar ze staan niet in het homescreenmenu?
Als je naar skininstellingen gaat zie jij daar dan tvshows tussen staan in het homemenu? Dat je die net als movies aangevinkt ziet staan?

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Ik zie hem staan maar hij 'greyed out'. Waarschijnlijk omdat hij er op het homescreen ook niet tussen staat. Het zou standaard zichtbaar moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Welke skin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Confluence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Probeer eens andere scrapper (TVDB, TheMovieDB is volgens mij pas nieuw voor TV series.) en enable debug logging en zet deze op pastebin met linkje hierheen waarin je het gereproduceerd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Je hebt dus een directory genaamd; "the.big.bang.theory.s04.720p.5.1ch.bluray.deejayahmed" en daarin alle losse afleveringen? Heb ik dat zo goed begrepen? Wat gebeurt er als je je directory's wijzigt in de correcte serienaam? Dus; "The big bang theory". En dat zo ook doet bij andere series waarbij de directory-naam nu niet zo is zoals op IMDB of TheTVDB te zien is? http://thetvdb.com/?id=80379&tab=series

Zoals hieronder dus, met daarin de afleveringen genaamd zoals geshared.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/series%20list.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door hardware-lover op 03-10-2014 00:25 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

Ik heb xbmc maar eens opnieuw geinstalleerd. Nu wil ik alleen voor de kids een Tab Kids maken (hier staan alle tekenfilms in). Nu heb ik als hoofdmap video met daaronder de sub-mappen: concert, movies, cartoons en series. Deze 4 sub-mappen heb ik in xbmc allemaal als losse mappen toegevoegd. Bij concerten de music scraper, bij movie de film scraper, bij series de tv scraper, hoe kan ik de map cartoons ook zichtbaar maken als "zelfstandige" Kids tab. kom er met google niet helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
nfo's maken voor alle Kids dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
jokapo schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 01:14:
Ik heb xbmc maar eens opnieuw geinstalleerd. Nu wil ik alleen voor de kids een Tab Kids maken (hier staan alle tekenfilms in). Nu heb ik als hoofdmap video met daaronder de sub-mappen: concert, movies, cartoons en series. Deze 4 sub-mappen heb ik in xbmc allemaal als losse mappen toegevoegd. Bij concerten de music scraper, bij movie de film scraper, bij series de tv scraper, hoe kan ik de map cartoons ook zichtbaar maken als "zelfstandige" Kids tab. kom er met google niet helemaal uit.
Afhankelijk van je skin. ik gebruik altijd de optie van smartplaylist per map en die toevoegen aan het hoofdmenu van je homescreen. Op die manier scheidt je de kids films van de andere films

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
hardware-lover schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 23:19:
Je hebt dus een directory genaamd; "the.big.bang.theory.s04.720p.5.1ch.bluray.deejayahmed" en daarin alle losse afleveringen? Heb ik dat zo goed begrepen? Wat gebeurt er als je je directory's wijzigt in de correcte serienaam? Dus; "The big bang theory". En dat zo ook doet bij andere series waarbij de directory-naam nu niet zo is zoals op IMDB of TheTVDB te zien is? http://thetvdb.com/?id=80379&tab=series

Zoals hieronder dus, met daarin de afleveringen genaamd zoals geshared.

[afbeelding]
Dan kom ik dus toch uit bij het begin, namelijk dat ik een renamer nodig heb.. ;) Ik ga the Renamer maar eens even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
KaiseRRuby schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 11:02:
[...]
Dan kom ik dus toch uit bij het begin, namelijk dat ik een renamer nodig heb.. ;) Ik ga the Renamer maar eens even testen.
Hoezo Renamer? Hoeveel series heb je dan? Je hoeft de afleveringen niet te hernoemen hè, enkel de directory's.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Ik heb er niet enorm veel, maar ik wilde dat eigenlijk automatisch laten hernoemen. Nu moet ik elke keer via teamviewer inloggen op die Shuttle om een serie aan te passen.

Ga het in ieder geval even testen. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik zou eerst proberen de scraper aan te passen. Gebruik TVDB in plaats van TheMovieDB, zoals schumi ook al voorstelde.
Je zegt dat The Big Bang Theory seizoen 4 wel wordt herkend, dus dan lijkt de naamgeving goed te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

Het is sowieso verstandiger om je afleveringen te groeperen per serie en niet allemaal los in dezelfde map te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Allright.

Het heeft gewerkt. Ik heb een map aangemaakt genaamd: the Big Bang Theory. Als scraper TVDB gekozen en hoppa!

Bedankt allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

Miss_80 schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 08:16:
[...]

Afhankelijk van je skin. ik gebruik altijd de optie van smartplaylist per map en die toevoegen aan het hoofdmenu van je homescreen. Op die manier scheidt je de kids films van de andere films
Ik maak gebruik van de Aeon MQ5 skin Zit inmiddels al wat met de widgets en menu's te spelen, maar ben er nog niet achter waar ik dit kan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
KaiseRRuby schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 13:06:
Allright.

Het heeft gewerkt. Ik heb een map aangemaakt genaamd: the Big Bang Theory. Als scraper TVDB gekozen en hoppa!

Bedankt allemaal!
Ik wil niet heel lastig doen, maar dit zei ik toch een aantal pagina's terug al.
SidewalkSuper in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV"

Lees de wiki eens goed! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
SidewalkSuper schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 13:37:
[...]

Ik wil niet heel lastig doen, maar dit zei ik toch een aantal pagina's terug al.
SidewalkSuper in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV"

Lees de wiki eens goed! :)
Ik had dat niet zo gelezen/geinterpreteerd, in mijn opinie waren mijn series ook uniform gelabeld. Wist niet dat ik dus iedere keer een mapje ervoor moest maken dat de naam van de serie droeg.

Weer wat geleerd.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
jokapo schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 13:25:
[...]
Ik maak gebruik van de Aeon MQ5 skin Zit inmiddels al wat met de widgets en menu's te spelen, maar ben er nog niet achter waar ik dit kan aanpassen.
Ik moet dit even uit mijn hoofd doen, maar als ik me niet vergis, maak je een playlist aan. Die stel je in als favoriet en via skin settings, kan je het hoofdmenu aanpassen en favorieten een plek geven in je (hoofd)menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

Miss_80 schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 15:11:
[...]

Ik moet dit even uit mijn hoofd doen, maar als ik me niet vergis, maak je een playlist aan. Die stel je in als favoriet en via skin settings, kan je het hoofdmenu aanpassen en favorieten een plek geven in je (hoofd)menu
Ik heb nu de map als favoriet gemaakt dat werkt ook kwam ik achter. Door jou info kwam ik op dat idee. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Laatst online: 14:24
Zijn er hier nog tweakers die xmbc+win gebruiken in combinatie met een Intel IGP en daardoor DXVA moesten uitschakelen?

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Laatst online: 11:15
sdk1985 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 15:33:
Zijn er hier nog tweakers die xmbc+win gebruiken in combinatie met een Intel IGP en daardoor DXVA moesten uitschakelen?
Ik heb hier win 8.1 met een Mobility Radeon HD 5470 en als ik DXVA niet uitschakel, dan krijg ik alleen geluid. Dus ook hier moet DXVA uitgeschakeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi Geub
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Jedi Geub

huh!?

Ik gebruikte altijd opensubtitels.org voor ondertitels maar steeds vaker vindt hij niks voor series... welke raden jullie aan die wel NL subs voor nieuwe series heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

opensubtitle is prima voor series,
maar misschien zijn de series nog niet gesubbed.
gaat het om oudere series/afleveringen of die net released zijn ?

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-10 08:30
Ik keek gisteravond een film op XBMC Frodo via *knip* en de film stopte na dertig minuten. *knip* Misschien moet je de topic warning nog even doorlezen?

[ Voor 59% gewijzigd door TheVMaster op 06-10-2014 23:42 . Reden: Tja.....dit mag dus niet.. ]

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-10 08:30
Sorry over het hoofd gezien

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:23
Jedi Geub schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 21:50:
Ik gebruikte altijd opensubtitels.org voor ondertitels maar steeds vaker vindt hij niks voor series... welke raden jullie aan die wel NL subs voor nieuwe series heeft?
Dat heb ik ook vaak. De oplossing is om handmatig te zoeken met de manual search knop. Ik type dan altijd naamvandeserie sXX eXX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Renamen jullie misschien de file zodat opensubtitle eigenlijk niet weet wat hij moet zoeken ?
Je zou ook autosub kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
De subtitle addon van xbmc of opensubtitle.org heeft volgens mij een bug, omdat ie series met de juiste naming niet herkend. Dus voor BoardwalkEmpire.s01e01.mkv vindt hij geen subtitles, maar als ik dan boardwalk empire s01 e01 intyp vindt hij em wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Nu online
BoardwalkEmpire wordt (bijv op OpenSubtitles) ook niet gevonden, er moet echt een spatie of een . tussen boardwalk en empire.

http://www.opensubtitles....moviename-boardwalkempire
http://www.opensubtitles....oviename-boardwalk.empire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
En dat is dus in het in het geval van xbmc een fail imo, omdat ik mijn series niet met spatie ga renamen. Maar opensubtitles.org is niet voor xbmc in het leven geroepen, dus ik zie nou waarom het niet werkt zoals het zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Als je er Boardwalk.Empire van maakt vindtie het vast wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Niet online
Volgens mij wordt de naam van de serie uit de folder gehaald en niet uit de losse bestanden. Dus je zou enkel de foldernaam even moeten aanpassen.

code:
1
2
3
4
5
6
TV Shows                  
   |----Boardwalk Empire
   |       |----Season 1
   |             |----BoardwalkEmpire.s01e01.mkv
   |             |----BoardwalkEmpire.s01e02.mkv
etc.etc...

Bovenstaande zou gewoon moeten werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Zawaponga schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 15:25:
En dat is dus in het in het geval van xbmc een fail imo, omdat ik mijn series niet met spatie ga renamen. Maar opensubtitles.org is niet voor xbmc in het leven geroepen, dus ik zie nou waarom het niet werkt zoals het zou moeten.
volgens mij als je ze download zijn ze named als "Boardwalk.Empire.SxxExx.*.mkv
en ja de folder naam zoals drone of sick/sab ze maakt met spatie.

en dat werkt prima met xbmc ism opensubtitle,
de fail is jouw manier van namen lijkt het erop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
Ik denk het niet, mijn manier van namen komt precies overeen met de manier van _Vincent_ hierboven. Dat is volgens mij ook de juiste manier van namen zoals het in de officiële wiki staat. Hoe moet het dan volgens jou?

Ik heb het net geprobeerd met boardwalk.empire.s01e01 dan doet hij het inderdaad ook. Ok, dat vind ik in ieder geval mooier dan een spatie ertussen.

[ Voor 33% gewijzigd door Zawaponga op 07-10-2014 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

ik houd de naam van de scene release zeg maar.
daarmee heb ik nooit problemen.

maar met officiele wiki bedoel je de xbmc wiki ?
want ik lees nergens dat je alle spaties weg moet halen.

zou best een zooitje worden dan
"MarvelsAgentsofSHIELD.S02E01.*.mkv"
of
"GameofThrones.S04E10.*.mkv"
want dit is eigenlijk wat je doet
denk dat je dan nergens subs voor vind dan als je op deze manier gaat namen.

niet getest trouwens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Niet online
Ah sorry, ik was niet goed aan het opletten. Het ging specifiek om het vinden van ondertitels en niet om de afleveringen in je bibliotheek te krijgen...

Overigens net even getest. Ik heb 2 afleveringen van The Big Bang Theory gekopieerd en hernoemd naar Boardwalk Empire in de folderstructuur zoals hierboven door mij beschreven. Podnapisi en Subscene vinden correcte ondertitels voor Boardwalk Empire. Echter OpenSubtitles vindt ondertitels die horen bij The Big Bang Theory?! Lijkt dus alsof die echt naar informatie in het videobestand kijkt in plaats van de bestandsnaam? Erg vreemd dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
TRaSH schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 20:13:
maar met officiele wiki bedoel je de xbmc wiki ?
want ik lees nergens dat je alle spaties weg moet halen.
Jep, die bedoel ik. Er staat nergens da je spaties weg moet halen, maar je moet ze ook niet zelf plaatsen. Scene releases worden met spaties gepost? Dat heb ik nog niet meegemaakt. Dat nzbdrone/sickbeard de bestanden gaan renamen op die manier weet ik niet, ik gebruik die programma's niet. Maar mooi vind ik het niet, om de een of andere reden hou ik niet van spaties in bestandsnamen, dus gebruik ik punten of underscores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Nu online
_Vincent_ schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 20:46:
Ah sorry, ik was niet goed aan het opletten. Het ging specifiek om het vinden van ondertitels en niet om de afleveringen in je bibliotheek te krijgen...

Overigens net even getest. Ik heb 2 afleveringen van The Big Bang Theory gekopieerd en hernoemd naar Boardwalk Empire in de folderstructuur zoals hierboven door mij beschreven. Podnapisi en Subscene vinden correcte ondertitels voor Boardwalk Empire. Echter OpenSubtitles vindt ondertitels die horen bij The Big Bang Theory?! Lijkt dus alsof die echt naar informatie in het videobestand kijkt in plaats van de bestandsnaam? Erg vreemd dit...
Klopt, OpenSubtitles kijkt niet naar bestandsnaam, maar naar filehashes.
http://trac.opensubtitles...tles/wiki/HashSourceCodes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Zawaponga schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 20:47:
[...]

Jep, die bedoel ik. Er staat nergens da je spaties weg moet halen, maar je moet ze ook niet zelf plaatsen. Scene releases worden met spaties gepost? Dat heb ik nog niet meegemaakt. Dat nzbdrone/sickbeard de bestanden gaan renamen op die manier weet ik niet, ik gebruik die programma's niet. Maar mooi vind ik het niet, om de een of andere reden hou ik niet van spaties in bestandsnamen, dus gebruik ik punten of underscores.
ik laat in mijn geval drone niks renamen,
en nee scene releases gebruik geen spaties in hun bestandsnaam maar punten.
zoals ik in mijn vorige voorbeeld liet zien.
en zo zien de bestandsnamen er uit als je ze download ook.

maar folder namen kunnen wel spaties hebben.
zoals er ook in de wiki staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
Ok ok, dat snap ik maar daar ging het mij niet om. Wat ik bedoel is de manier hoe opensubtitles naar de subs zoekt van een bepaalde serie afgaande op de post van jedi geub:
Jedi Geub schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 21:50:
Wat bij mij vaak gebeurt is dat er geen subtitles gevonden worden bij series zoals boardwalk empire of zelfs fargo. Dit is de exacte bestandsnaam Fargo.s01e01.mkv en toch vindt hij em pas als ik bij manual search fargo s01e01 invul. Dat is toch de juiste naamgeving of niet?

@RudolfR Hoezo vindt hij de goeie subs dan niet voordat ik de zoekterm aanpas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:16
Ik gebruik ook opensubtitles en heel regelmatig zijn de ondertitels niet in sync met de film. Ik krijg het meestal wel in orde. Kan je ook series / films zien met de ondertitels hard coded ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 13:28

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

ik heb al door de pagina's gespit en kon geen corrects vinden.

Ik heb hier een FTP probleem, kan m niet connecten met filezilla.
netwerkmap en programma netwerk sniffer, komen gewoon op XBMC

er staat:
Verbindingspoging mislukt met "ECONNREFUSED - Verbinding geweigerd door server"

Zou het door update komen die ik onlangs heb laten upgedated?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Dat zijn net 2 series die ik niet dus kan het ook niet voor je testen,

Maar ooit eens gedacht aan autosub ?

@Yarisken als de subs niet sync zijn kan komen omdat je een andere release gebruikt dan die is gebruikt om de subs op te syncen.
Als de subs hardcoded zijn dan zitten er toch al subs bij ?

@zandhaas
Denk dat je toch meer info moet geven wat je wilt en over je systeem.
Enigste wat ik hier uit kan halen is dat je ftp client niet kan connecten.
Denk even dat roze stukje hier onder even lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLie-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-10 15:16
Sinds een aantal dagen heb ik problemen met het scrapen van films via Moviemeter. Ik krijg de melding dat er geen verbinding met de server mogelijk is. Bij mijn weten is er niets veranderd in mijn config en het scrapen van tv-series gaat wel goed. Zijn er meer mensen met dit issue?

edit:
http://forum.xbmc.org/sho...e=28&highlight=moviemeter

er zijn dus meer mensen met dit probleem, waar het aan ligt is schijnbaar nog niet duidelijk. Hopelijk wordt e.e.a. snel opgelost

[ Voor 28% gewijzigd door BiLLie- op 08-10-2014 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-10 16:56
BiLLie- schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 08:00:
Sinds een aantal dagen heb ik problemen met het scrapen van films via Moviemeter. Ik krijg de melding dat er geen verbinding met de server mogelijk is. Bij mijn weten is er niets veranderd in mijn config en het scrapen van tv-series gaat wel goed. Zijn er meer mensen met dit issue?
Ah, nu snap ik t.
Heb ook af en toe dat als ik de tv aan doe die melding zie, en dan moet kiezen voor doorgaan met scannen. Ligt m dus aan moviemeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Nu online
[b]Zawaponga schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 22:33:
@RudolfR Hoezo vindt hij de goeie subs dan niet voordat ik de zoekterm aanpas?
Kennelijk is de hash van jouw file anders dan de hash die aan de subtitle is gekoppeld?
Misschien heb jij een andere release (van een andere groep), of een andere bron?

Bij het ingeven van de naam wordt die hash waarschijnlijk losgelaten en dan blijken er matches te zijn op naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
BiLLie- schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 08:00:

edit:
http://forum.xbmc.org/sho...e=28&highlight=moviemeter

er zijn dus meer mensen met dit probleem, waar het aan ligt is schijnbaar nog niet duidelijk. Hopelijk wordt e.e.a. snel opgelost
>:) Zelfde probleem en heb geen idee waar het aan ligt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
Weet niet of ik hier een XBMC/Kodi vraag mag stellen??
(Zag wel elders op het forum dat er een roep was naar een apart Topic hiervoor maar is geloof ik niet van de grond gekomen?)

Ik heb Kodi willen installeren en aan het eind komt de vraag of het profile verplaatst moet worden en heb dat met ja beantwoord.
Echter worden de skins en addons niet meegenomen?
Moet ik dus bij een overgang naar Kodi alles opnieuw instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:10
Frixel schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 13:59:
Ik heb Kodi willen installeren en aan het eind komt de vraag of het profile verplaatst moet worden en heb dat met ja beantwoord.
Echter worden de skins en addons niet meegenomen?
Nope.
Moet ik dus bij een overgang naar Kodi alles opnieuw instellen?
Ik geloof dat skin/addon settings wel meegenomen worden, dus alleen opnieuw installeren zou voldoende moeten zijn :?

Profiles bevatten je settings; shares enzo. That's it.
Zie ook; http://wiki.xbmc.org/index.php?title=profiles

[ Voor 9% gewijzigd door Nnoitra op 08-10-2014 14:57 ]

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
TRaSH schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 07:34:
Dat zijn net 2 series die ik niet dus kan het ook niet voor je testen,

Maar ooit eens gedacht aan autosub ?

@Yarisken als de subs niet sync zijn kan komen omdat je een andere release gebruikt dan die is gebruikt om de subs op te syncen.
Als de subs hardcoded zijn dan zitten er toch al subs bij ?

@zandhaas
Hey,

Ik gebruik nu 1channel en hier heb ik zelden problemen.
Damn er gaat echt een wereld voor mij open. Streams van champions league waar ik hiervoor lag te klooien met sopcast ... volledige voetbalmatchen ... nederlandse tekenfilms van nickolodeon etc.... . Ik download gewoon niks meer, enkel streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Yarisken schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 12:06:
[...]

Hey,

Ik gebruik nu 1channel en hier heb ik zelden problemen.
Damn er gaat echt een wereld voor mij open. Streams van champions league waar ik hiervoor lag te klooien met sopcast ... volledige voetbalmatchen ... nederlandse tekenfilms van nickolodeon etc.... . Ik download gewoon niks meer, enkel streamen.
Grappig dat dit kan ja maar is niet de core functionaliteit van XBMC/Kodi, althans geloof niet dat de developers het hier voor bedoeld hebben ;)
Ook een keerzijde aan al die illegale streams is dat XBMC/Kodi in een verkeerd daglicht geplaatst wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
schumi2004 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 12:11:
[...]

Grappig dat dit kan ja maar is niet de core functionaliteit van XBMC/Kodi, althans geloof niet dat de developers het hier voor bedoeld hebben ;)
Ook een keerzijde aan al die illegale streams is dat XBMC/Kodi in een verkeerd daglicht geplaatst wordt.
Idd, zonde eigenlijk dat XBMC/Kodi in een verkeerd daglicht geplaatst wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-10 17:16
Zawaponga schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 14:16:
De subtitle addon van xbmc of opensubtitle.org heeft volgens mij een bug, omdat ie series met de juiste naming niet herkend. Dus voor BoardwalkEmpire.s01e01.mkv vindt hij geen subtitles, maar als ik dan boardwalk empire s01 e01 intyp vindt hij em wel.
Ik heb 2x per dag een scriptje lopen met de filebot cmd line tool en deze haalt gewoon alle subtitles op. Ik hoef zelden nog maar de XBMC add-on te gebruiken.

http://www.filebot.net/cli.html

Er is ook een Synology package van als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 13:28

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

Zandhaas schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 22:45:
ik heb al door de pagina's gespit en kon geen corrects vinden.
Ik heb hier een FTP probleem, kan m niet connecten met filezilla.
netwerkmap en programma netwerk sniffer, komen gewoon op XBMC
er staat:
Verbindingspoging mislukt met "ECONNREFUSED - Verbinding geweigerd door server"
Zou het door update komen die ik onlangs heb laten upgedated?
TRaSH schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 07:34:
@zandhaas
Ik ben immidels erachterkomen waarom ik niet kan benaderen op mijn OpenElec.
Toevallig vinkte ik shh aan, toen kon ik gewoon FTPen.
Er is dus echt verschillende tussen sFTPip en FTPip . Daar heb ik nooit van bewust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
m3gA schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 13:39:
[...]

Ik heb 2x per dag een scriptje lopen met de filebot cmd line tool en deze haalt gewoon alle subtitles op. Ik hoef zelden nog maar de XBMC add-on te gebruiken.

http://www.filebot.net/cli.html

Er is ook een Synology package van als ik het goed heb.
Mmm dat is misschien handig voor ernaast.

Vanavond eens uitproberen, niet dat ik last heb van het niet vinden/hebben van subtitles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
schumi2004 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 13:56:
[...]
Mmm dat is misschien handig voor ernaast.
Vanavond eens uitproberen, niet dat ik last heb van het niet vinden/hebben van subtitles.
Ik heb wel regelmatig last van het niet kunnen vinden van ondertitels. Maar dat is dan voor Nederlandse ondertitels voor Nederlandse films. (voor mijn slechthorende vriendin :-( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Frixel schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 14:41:
[...]
Ik heb wel regelmatig last van het niet kunnen vinden van ondertitels. Maar dat is dan voor Nederlandse ondertitels voor Nederlandse films. (voor mijn slechthorende vriendin :-( )
Er worden simpelweg minder NL ondertitels beschikbaar gesteld sinds er actiever wordt opgetreden door bepaalde instanties. Wij kijken zelf eigenlijk net zo lief met goed Engelstalige vertaalde ondertitels maar voor sommigen is het niet hebben van een NL ondertitel soms erg vervelend. En anders maar zonder ondertitel als de gesproken taal het Engels is. Kan je vriendin wel redelijk goed Engels lezen? Zo ja, dan zou ik daar eens naar zoeken i.p.v. wachten op een NL ondertitel die er misschien helemaal niet gaat komen uit de scene die daarvoor zorgt.

Ik kan me overigens gruwelijk ergeren aan slecht vertaalde ondertitels, dan maar zonder.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
Mee eens. Ik download ook alleen maar Engelse subs. Een goede manier om je Engels te verbeteren.
Het liefs zou ik zonder subs kijken, maar als er heel snel gesproken wordt of er is veel achtergrond geluid dan wordt het moeilijk en ik heb geen zin om dan terug te spoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Weet er iemand een addon welke een XMLTV file inleest (of ander EPG bestand) en zodra je een item aan klikt (net zoals in normale EPG) dat deze dan een addon opent ipv naar desbetreffende channel springt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
Hmm vandaag mijn vrouw uitleg gegeven over icefilms en 1channel en het enigste dat ze wil is het gemak van popcorn time .... . Iemand weet van een alternatief dat er op trekt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Tja, typisch gevalletje van waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. :)

Pagina: 1 ... 127 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]