Veel instellingen zijn standaard verborgen. Heb je de instellingen wel op Expert gezet?Sa1 schreef op zondag 14 september 2014 @ 21:05:
[...]
Oh okay, die ben ik inderdaad aan het doornemen. Ik heb echter een Openelec installatie omdat mijn Linux kennis wat oud is.
Veel opties waar over gesproken wordt vind ik niet terug in mijn XBMC omgeving, dit heeft waarschijnlijk met de verschillende drivers te maken?! Draai nu de OE 4.1.6 versie.
Korte vraag,
Ik draai op mijn Rpi Confluence. Nou wil ik dat hij bij het opstarten van de Rpi bij het hoofdmenu standaard op "speelfilms" staat. Helaas staat hij nu standaard op " systeem". De rest van de items heb ik verborgen.
Weet iemand hoe je dit doet?
Ik draai op mijn Rpi Confluence. Nou wil ik dat hij bij het opstarten van de Rpi bij het hoofdmenu standaard op "speelfilms" staat. Helaas staat hij nu standaard op " systeem". De rest van de items heb ik verborgen.
Weet iemand hoe je dit doet?
Ga deze vanavond ook nog eens doornemen, maar veel heb ik al zo staan.
Blijf erbij dat ik bij gelijke hardware op windows een betere beeldkwaliteit heb en vooral een veel betere user experience
Ongeveer eens per half jaar probeer ik openelec weer en moet zeggen ze gaan wel met sprongen vooruit (nu werkte mijn tv kaart sort van voor het eerst), maar het is gewoon net te vroeg. Als ze nu de webserver van tvheadend (staat los van xbmc) iets gebruiksvriendelijker maken zijn ze al een heel eind (op dit punt is mediaportal ts server ongeëvenaard naar mijn mening).Maar buiten dit alles is het jammer als het daadwerkelijk zoveel moeite moet zijn om betere beeldkwaliteit te krijgen, op windows gaat dit keurig netjes en vanzelf bij mij al jaren lang, trouwens op osx ook want ook daar draai ik xbmc op en kan dus met recht 3 platformen vergelijken.
Als bovenstaande guide geen soelaas geeft dan stel ik het weer tot na de kerst uit met opnieuw proberen, hopelijk dan dat het beter werk en/of minder energie kost om het werkend te krijgen.
Ik heb nu een "dingetje" met mn Rpi. Ik draai op mijn htpc xbmc 13.2 gotham met mysql. Op mijn Rpi draai ik openelec met xbmc gotham 13.1. Deze heb ik gesynced met elkaar via mysql. Nu heb ik gister 3 films gedownload op mijn htpc. Deze worden netjes in de mysql db gezet. Ook in xbmc worden ze zichtbaar. Als ik nu in mijn Rpi kijk, zie ik ze ook tevoorschijn komen. Echter het mkv bestand is niet zichtbaar als je via video's > bestanden > path naar films > filmmap gaat kijken in de filmmap. Dit probleem heb ik nog niet eerder gehad.
Weet iemand hoe dit kan?
Weet iemand hoe dit kan?
Je moet ook de sources gelijk maken! Zonder sources weet hij niet hoe hij het pad kan vinden!Ferra schreef op maandag 15 september 2014 @ 10:31:
Ik heb nu een "dingetje" met mn Rpi. Ik draai op mijn htpc xbmc 13.2 gotham met mysql. Op mijn Rpi draai ik openelec met xbmc gotham 13.1. Deze heb ik gesynced met elkaar via mysql. Nu heb ik gister 3 films gedownload op mijn htpc. Deze worden netjes in de mysql db gezet. Ook in xbmc worden ze zichtbaar. Als ik nu in mijn Rpi kijk, zie ik ze ook tevoorschijn komen. Echter het mkv bestand is niet zichtbaar als je via video's > bestanden > path naar films > filmmap gaat kijken in de filmmap. Dit probleem heb ik nog niet eerder gehad.
Weet iemand hoe dit kan?
Weet wie niet waar hij het pad kan vinden?DarkAllMan schreef op maandag 15 september 2014 @ 13:33:
[...]
Je moet ook de sources gelijk maken! Zonder sources weet hij niet hoe hij het pad kan vinden!
Ik kan rustig mijn sources.xml weg gooien maar de content in mijn (shared) library kan ik nog gewoon afspelen.
Werkt alleen niet handig als je geen sources gedefinieerd heb en je gaat een manual library scan doen, ook via filebrowser kom je dan niet veel verder.
Zoals ik het lees heeft ie wel een sources.xml met hierin ook de paden waarvan de gebruiker denkt dat ze daar zouden moeten staan.
De MKV is alleen niet zichtbaar op zijn RPi.Echter het mkv bestand is niet zichtbaar als je via video's > bestanden > path naar films > filmmap gaat kijken in de filmmap
Nu ben ik benieuwd of die op een andere machine of via SMB wel zichtbaar is?
/edit:
Film info zou ook de bestandslocatie moeten laten zien.
[ Voor 3% gewijzigd door schumi2004 op 15-09-2014 13:44 ]
Je zou wel eens gelijk kunnen hebben.... verkeerd geïnterpreteerd. De vraag is dus, kan hij ze gewoon afspelen? Dan werkt het pad iig.... waarom hij dan niets laat zien zou dan een ander issue zijn.schumi2004 schreef op maandag 15 september 2014 @ 13:44:
[...]
Weet wie niet waar hij het pad kan vinden?
Ik kan rustig mijn sources.xml weg gooien maar de content in mijn (shared) library kan ik nog gewoon afspelen.
Werkt alleen niet handig als je geen sources gedefinieerd heb en je gaat een manual library scan doen, ook via filebrowser kom je dan niet veel verder.
Zoals ik het lees heeft ie wel een sources.xml met hierin ook de paden waarvan de gebruiker denkt dat ze daar zouden moeten staan.
[...]
De MKV is alleen niet zichtbaar op zijn RPi.
/edit:
Op de pc waar de film ook fysiek staat, kan ik hem wel afspelen in XBMC. Ook als ik de film verplaats naar een ander map en dan een library update doe, vindt de RPI hem dan wel. Heel vaag dit...schumi2004 schreef op maandag 15 september 2014 @ 13:44:
[...]
Weet wie niet waar hij het pad kan vinden?
[...]
De MKV is alleen niet zichtbaar op zijn RPi.
/edit:
Andere vraag: Bij de eminence skin opent hij bij het drukken op " speelfilms" eerst nog een tussenscherm. Je kan dan bijv. op all movies drukken om in je bibliotheek te komen. Je kunt het pad aanpassen in de skin van deze knop. Hij staat nu op activatewindow(3201). Echter weet ik niet het windownummertje van mijn bibliotheek. Kan iemand me daarmee helpen?
Das toch een hub zoals ze dat tegenwoordig noemen, kan je dat niet disablen in skin settings?Ferra schreef op maandag 15 september 2014 @ 18:18:
[...]
Op de pc waar de film ook fysiek staat, kan ik hem wel afspelen in XBMC. Ook als ik de film verplaats naar een ander map en dan een library update doe, vindt de RPI hem dan wel. Heel vaag dit...
Andere vraag: Bij de eminence skin opent hij bij het drukken op " speelfilms" eerst nog een tussenscherm. Je kan dan bijv. op all movies drukken om in je bibliotheek te komen. Je kunt het pad aanpassen in de skin van deze knop. Hij staat nu op activatewindow(3201). Echter weet ik niet het windownummertje van mijn bibliotheek. Kan iemand me daarmee helpen?
Voorheen gebruikte ik Icefilms om movies te kijken maar ik krijg in Gotham nu steeds de melding dat er een fout in het script zou zijn.
Ook een herinstal Van Icefilms 1.5.1 helpt niet.
Werkt Icefilms soms niet meer met Gotham?
Ook een herinstal Van Icefilms 1.5.1 helpt niet.
Werkt Icefilms soms niet meer met Gotham?
De skin Eminence is inmiddels te vinden in de XBMC repo. Dus te installeren als een normale skin. Ik blijf het een aanrader vinden. Probeer de skin eens uit. Schijnt zelfs op een Raspberry Pi goed te werken.
Paar dagen geleden zocht ik hem al, maar stond hij er nog niet in. Zo gelijk ff checken.Jelte schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 21:48:
De skin Eminence is inmiddels te vinden in de XBMC repo. Dus te installeren als een normale skin. Ik blijf het een aanrader vinden. Probeer de skin eens uit. Schijnt zelfs op een Raspberry Pi goed te werken.
Als ik hem installeer en snel bekijk en dan weer terugga naar aeon, ben ik dan instellingen kwijt?
Nee, alle instellingen voor alle skins die probeert worden bewaard. Je kan dus gewoon lekker switchen en kijken wat je het fijnst vindt.
Gebruik nu enige tijd XBMC i.c.m. TVHeadend naar tevredenheid. Heb nog wel een paar eigenaardigheden. één daarvan is het volgende:
Ik heb vaak in m'n EPG staan "zender verstrekt geen informatie". Dit zou inhouden dat er geen EPG informatie beschikbaar is, maar als ik dan vervolgens 'Wis TV database doe', dan komt de nieuwe EPG weer binnen en heb ik gewoon EPG info. Ook in TVHeadend zie ik gewoon de EPG info staan. Op onze slaapkamer heb ik een Raspberry, daar heb ik dezelfde verschijnsellen, maar bij andere zenders. Ook hier geldt dat bij een 'Wis TV database' de informatie gewoon terug komt.
Heb ingesteld dat hij elke 15 minuten EPG info mag ophalen, maar dat lijkt niet te functioneren, iemand een idee?
Gaat overigens op een openelec 4.1.6
Ik heb vaak in m'n EPG staan "zender verstrekt geen informatie". Dit zou inhouden dat er geen EPG informatie beschikbaar is, maar als ik dan vervolgens 'Wis TV database doe', dan komt de nieuwe EPG weer binnen en heb ik gewoon EPG info. Ook in TVHeadend zie ik gewoon de EPG info staan. Op onze slaapkamer heb ik een Raspberry, daar heb ik dezelfde verschijnsellen, maar bij andere zenders. Ook hier geldt dat bij een 'Wis TV database' de informatie gewoon terug komt.
Heb ingesteld dat hij elke 15 minuten EPG info mag ophalen, maar dat lijkt niet te functioneren, iemand een idee?
Dat ligt aan xbmc. Ik heb een argus-tvserver draaien en verschillende clients van windows t/m openelec en debian, maar ze geven allemaal de zin "zender verstrekt geen informatie".Sa1 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 22:21:
Gebruik nu enige tijd XBMC i.c.m. TVHeadend naar tevredenheid. Heb nog wel een paar eigenaardigheden. één daarvan is het volgende:
Even de epg legen en er staat weer informatie.
Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech
Herken dit ook maar stoor me er persoonlijk (nog) niet aan. Vaak weet ik wel wat er komt of gaat komen.Sa1 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 22:21:
Kan me wel voorstellen dat het zo nu en dan hinderlijk is maar ik plan mijn recordings dan ook met tvh web ui
Zet de setting Do not store epg in the database eens aan. Dat scheelt bij mij enorm.
Er is een nieuwe (experimentele) versie van de PVR addon voor TvHeadend.Sa1 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 22:21:
Ik heb vaak in m'n EPG staan "zender verstrekt geen informatie". Dit zou inhouden dat er geen EPG ...
Daar zitten ook de nodige verbeteringen in voor het ophalen van EPG.
Hier lees je er meer over.
RPi build:
https://blog.adminfactory...r.tvh-linux-arm-0.9.3.zip
Okay, dat ga ik vanavond is proberen, tnx!DappereDodo schreef op woensdag 17 september 2014 @ 08:16:
Zet de setting Do not store epg in the database eens aan. Dat scheelt bij mij enorm.
Er schijnt inmiddels ook een 0.9.4 versie te zijn. Alleen als ik zelf iets moet gaan compileren dan gaat het wel mis.RudolfR schreef op woensdag 17 september 2014 @ 09:00:
[...]
Er is een nieuwe (experimentele) versie van de PVR addon voor TvHeadend.
Daar zitten ook de nodige verbeteringen in voor het ophalen van EPG.
Hier lees je er meer over.
RPi build:
https://blog.adminfactory...r.tvh-linux-arm-0.9.3.zip
Ik lees wel dat mijn andere issue, het spoelen in de timeshift buffer, een known issue is. Dat is wel erg prettig. Deze is kennelijk ook aangemeld op de TVHeadend site.
@andere die ook dezelfde problemen hebben met het niet beschikbaar zijn van de EPG data. Jullie geven aan dat het jullie niet zo stoort. Houdt dat in dat jullie EPG niet actief gebruiken? Of is het gewoon niet zo erg? Ik heb namelijk geregeld dat van de 10 eerste zenders er een stuk of 4 volledig leeg zijn, zelf stoor ik mij der ok niet aan, aangezien ik nauwlijks TV kijk. M'n vriendin daarentegen hoor ik hier geregeld over mopperen.
[ Voor 9% gewijzigd door Sa1 op 17-09-2014 11:20 ]
Oeh ga ik even uitproberen. Ik gebruik nu Maximinimalism op de Pi maar die vind ik toch weer net niet.Jelte schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 21:48:
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Zoveel missende zenders heb ik niet, zal eerder 2 van de 10 zijn. Dat we ons er niet aan storen is dat we beide wel weten waar en wanneer iets komt. Wij gebruiken de EPG niet om iets te gaan zoeken waar we naar zouden willen kijken. Zoveel TV wordt er overigens ook niet gekeken hier, zijn eerder series die we kijken.Sa1 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 11:20:
@andere die ook dezelfde problemen hebben met het niet beschikbaar zijn van de EPG data. Jullie geven aan dat het jullie niet zo stoort. Houdt dat in dat jullie EPG niet actief gebruiken? Of is het gewoon niet zo erg? Ik heb namelijk geregeld dat van de 10 eerste zenders er een stuk of 4 volledig leeg zijn, zelf stoor ik mij der ok niet aan, aangezien ik nauwlijks TV kijk. M'n vriendin daarentegen hoor ik hier geregeld over mopperen.
Voor de Eminence skin gebruikers. Hoe activeer je die serie en movie hub?
Krijg het hier maar niet voor elkaar en op XBMC forum krijg ik er ook geen duidelijkheid in.
ben je nog in de gelegeneheid geweest te kijken naar Nick jr.?schumi2004 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 12:29:
[...]
Zoveel missende zenders heb ik niet, zal eerder 2 van de 10 zijn. Dat we ons er niet aan storen is dat we beide wel weten waar en wanneer iets komt. Wij gebruiken de EPG niet om iets te gaan zoeken waar we naar zouden willen kijken. Zoveel TV wordt er overigens ook niet gekeken hier, zijn eerder series die we kijken.
Krijg het hier maar niet voor elkaar en op XBMC forum krijg ik er ook geen duidelijkheid in.
Verwijderd
Voor de skin update begin deze week kon je de hub gewoon aan/uit zetten in het homescreen menu.schumi2004 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 12:29:
[...]
Zie dat die optie weg is. Als ik echter een nieuw item toevoeg aan de homescreen en kies daar voor "speelfilms" is de hub standaard aanwezig.
Zie dan ook geen mogelijkheid om hem uit te zetten. Als je dus de hub niet wilt, zal je een aangepast homescreen item moeten maken voor je films.
Wat ik ook heb, aangezien ik meteen mijn film bibliotheek wil zien als ik die aan klik.
Als je dus aangepaste items/knoppen wilt/hebt voor films, animatie, etc zie ik zo 1,2,3 geen mogelijkheid om daar de hub aan toe te voegen.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2014 15:00 ]
Kan/moet je in Gotham ook aangeven dat je films in een rootmap dan een filmsmap en daarna pas in een bestandsmap zitten?
Voorheen heb ik daar wel eens een optie voor gezien maar kan het in Gotham niet vinden.
Ik heb nu vaak dat films niet gevonden worden in de bibliotheek omdat ze een map lager zitten.
Voorheen heb ik daar wel eens een optie voor gezien maar kan het in Gotham niet vinden.
Ik heb nu vaak dat films niet gevonden worden in de bibliotheek omdat ze een map lager zitten.
Jup. Gewoon je filmsmap aangeven en dan 'Films zitten in aparte map' aankruisen.
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
KloptBeefHazard schreef op woensdag 17 september 2014 @ 19:31:
Jup. Gewoon je filmsmap aangeven en dan 'Films zitten in aparte map' aankruisen.
Als ik nu bij Video`s en dan bestanden kijk word er inderdaad dieper in de mappen gekeken.
Maar als ik in een bibliotheek kijk dan gebeurt dat niet
Heb je de bestanden wel toegevoegd aan je bibliotheek?
Mijn ervaring is dat het soms vanzelf gaat en soms moet je dat stapje nog net even zelf doen.
Ik heb vanmiddag/vanavond eens wat rond gerommeld met Eminemce en ben er best wel tevreden over. Hier en daar mis ik net wat dingen die ik juist van Confluence, Aeon MQ5 of Aeon Nox wel mooi(er) of handig(er) vond, maar over het algemeen denk ik dat ik dit zo eens een tijdje ga proberen. Hij is ook lekker snel op mijn 6 jaar oude laptop, dus dat scheelt ook enorm.
Mijn ervaring is dat het soms vanzelf gaat en soms moet je dat stapje nog net even zelf doen.
Ik heb vanmiddag/vanavond eens wat rond gerommeld met Eminemce en ben er best wel tevreden over. Hier en daar mis ik net wat dingen die ik juist van Confluence, Aeon MQ5 of Aeon Nox wel mooi(er) of handig(er) vond, maar over het algemeen denk ik dat ik dit zo eens een tijdje ga proberen. Hij is ook lekker snel op mijn 6 jaar oude laptop, dus dat scheelt ook enorm.
[ Voor 55% gewijzigd door Jorgen op 18-09-2014 00:03 ]
Your Friendly Neighborhood Moderator
De bibliotheek bestond al. Dan zou ik daar toch niets mee hoeven te doen?Jorgen schreef op woensdag 17 september 2014 @ 22:50:
Heb je de bestanden wel toegevoegd aan je bibliotheek?
Ok... Onder "films staan in aparte mappen" kan je nog aanvinken dat er ook in "onderliggende mappen" gekeken moet worden. Dan zou het moeten werken. Je kunt eventueel de mapinhoud en de scraper nog even blanco/uitzetten en dat daarna weer opnieuw invullen. Dan zou het moeten werken.
Eminence is mooi op de Pi! Niet mooi genoeg om MQ5 van m'n main systeem af te schoppen, maar zeker wel de mooiste lichte skin die ik tot nu toe gezien heb.
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Behalve update van issue niet veel.Sa1 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 12:49:
[...]
ben je nog in de gelegeneheid geweest te kijken naar Nick jr.?
Weet alleen dat versie 1058 van Dierkse werkt, daarna niet meer.
Overigens zijn er nog meer issues met recente versies zoals missende icons en descriptions etc in XBMC.
Blijf voorlopig op 1058
Wat ik in de instellingen van Eminence (en op het XBMC forum) zo gauw niet vinden kan, is hoe ik het 2e homescreen (met de 4 ronde buttons) kan aanpassen. Nu heb ik recently added films, recently added series, bekeken series en nog iets (wat niks doet) trailers. Ik zou graag de volgorde aanpassen en de inhoud. Waar zit die optie, als die er is?
Hoe kun je er voor zorgen dat die geinstalleerd wordt, of download je die dan gewoon los?schumi2004 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 11:44:
[...]
Behalve update van issue niet veel.
Weet alleen dat versie 1058 van Dierkse werkt, daarna niet meer.
Overigens zijn er nog meer issues met recente versies zoals missende icons en descriptions etc in XBMC.
Blijf voorlopig op 1058
Heb hem 's avonds aangezet, en sindsdien het probleem niet meer gezien.DappereDodo schreef op woensdag 17 september 2014 @ 08:16:
tnx voor de tip!
Weet iemand waar de 'movie information' optie in Gotham 13.1 is gebleven? Af en toe moet ik een film manual hernoemen en de info refreshen, daar gebruikte ik altijd deze optie voor. Nu kan ik hem echter nergens meer vinden...
Gewoon onder de "i" en dan kiezen voor filminformatie en vernieuwen?
[ Voor 34% gewijzigd door Jorgen op 20-09-2014 19:48 ]
Als je op de I drukt, gebeurt er niets meer. Op google zie ik dat meer mensen er last van hebben, alleen kan geen fix vinden nog.Jorgen schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 19:48:
Gewoon onder de "i" en dan kiezen voor filminformatie en vernieuwen?
Het lijkt erop aslof de makers de optie eruit hebben gesloopt.
Rechtsklikken op de film kan ook niet?
Welke skin gebruik je? Wellicht dat het met Confluence en standaard settings wel lukt.
Eventueel kan je het handmatig doen door een nfo file te maken. Dit kan met programma's zoals MediaElch, maar je kunt dit ook prima zelf. (Zie de XBMC wiki over nfo's.)
Welke skin gebruik je? Wellicht dat het met Confluence en standaard settings wel lukt.
Eventueel kan je het handmatig doen door een nfo file te maken. Dit kan met programma's zoals MediaElch, maar je kunt dit ook prima zelf. (Zie de XBMC wiki over nfo's.)
Ik heb al enige tijd een Intel NUC in gebruik in huis voor meerdere tv's icm XBMC. Werkt perfect en bevalt erg goed.
Alleen op mijn samsung tv heb ik een vreemd probleem:

Deze horizontale rode lijnen treden op en ik twijfel of het aan de tv ligt omdat ik het probleem niet heb met TV kijken (geen 1080p 24 materiaal natuurlijk, maar wel HDMI 720 via UPC)
Herkent iemand dit toevallig? Gaat om een Samsung LE40C654M1W.
Alleen op mijn samsung tv heb ik een vreemd probleem:

Deze horizontale rode lijnen treden op en ik twijfel of het aan de tv ligt omdat ik het probleem niet heb met TV kijken (geen 1080p 24 materiaal natuurlijk, maar wel HDMI 720 via UPC)
Herkent iemand dit toevallig? Gaat om een Samsung LE40C654M1W.
[ Voor 4% gewijzigd door Workaholic op 21-09-2014 10:28 ]
Verwijderd
Al een andere ingang en/of kabel geprobeerd? Zodat je die kan uitsluiten van storing.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2014 10:56 ]
Hallo allemaal,
Van mijn vader heb ik een Minix X5 geleend om eens te experimenteren met XBMC.
Via http://xbmc.org/download/ heb ik de software gedownload en geïnstalleerd.
Echter kan ik met geen mogelijkheid mijn wifi instellen. Ik heb simpel deze optie gewoon niet.
Vervolgens heb ik verschillende oudere(Frodo) en nieuwe versies geïnstalleerd om te kijken of dat het probleem zou zijn. Echter mocht het niet zo zijn.
Via internet heb ik gezien dat je dan netwerk manager kan downloaden, maar ook deze optie ontbreekt bij mij.
Kan iemand mij vertellen wat ik niet goed doe!?
Alvast bedankt!
Echter kan ik met geen mogelijkheid mijn wifi instellen. Ik heb simpel deze optie gewoon niet.
Vervolgens heb ik verschillende oudere(Frodo) en nieuwe versies geïnstalleerd om te kijken of dat het probleem zou zijn. Echter mocht het niet zo zijn.
Via internet heb ik gezien dat je dan netwerk manager kan downloaden, maar ook deze optie ontbreekt bij mij.
Alvast bedankt!
Verwijderd
Kun je met XBMC ook op je televisie bekijken ?
Heb een speciaal apparaat nodig voor aansluiting op TV ?
Ik vraag dit omdat ik pas sinds gisteren heb gehoord van een goede kennis over deze mediacenter software en ben heel nieuwsgierig .
Ik lees graag jouw antwoord , alvast bedankt .
Ik vraag dit omdat ik pas sinds gisteren heb gehoord van een goede kennis over deze mediacenter software en ben heel nieuwsgierig .
Je heb wel het 1 en ander nodig ja, zoek maar eens op LiveTV in bv dit topicVerwijderd schreef op zondag 21 september 2014 @ 11:07:
http://wiki.xbmc.org/?title=PVR
http://www.minixforum.com/forumsUnexistXI schreef op zondag 21 september 2014 @ 11:01:
Hallo allemaal,
Alvast bedankt!
Op dat forum ook al rondgekeken of op het xbmc forum, als het apparaat daar ook bekend mocht zijn?
Testing, one, two ...
XBMC is geen OS, wifi instellen doe je niet in XBMC maar het onderliggende OS. Welk OS staat er geinstalleerd?UnexistXI schreef op zondag 21 september 2014 @ 11:01:
Hallo allemaal,
Alvast bedankt!
Bedoel je of dat je Live TV van je TV-aanbieder in XBMC kijken? Zo ja, dat kan. Zie het antwoord van Schumi hier enkele posts boven.Verwijderd schreef op zondag 21 september 2014 @ 11:07:
Of bedoel je dat je XBMC niet alleen op de computer en tablet maar ook op je TV kunt zien? Zo ja, dat kan ook. Met bijv. een RaspberryPi, htpc of android media speler kan XBMC ook op je TV geprojecteerd worden.
Bedankt voor je reactie. Ik snap dat XBMC geen Os is en dat het apparaat draaiende op Andriod reeds verbonden is met mijn wifi netwerk.DizzyWeb schreef op zondag 21 september 2014 @ 12:29:
[...]
XBMC is geen OS, wifi instellen doe je niet in XBMC maar het onderliggende OS. Welk OS staat er geinstalleerd?
Maar om een bepaalde "addon" te installeren gaf hij aan niet verbonden te zijn met internet.
toen heb ik dus geprobeerd de internet instellingen te openen en te verbinden met mijn wifi netwerk.
Maar deze optie ontbreekt volledig binnen alle versies van XBMC die ik geopend krijg op mijn android device.
Je moet dan ook niet zoeken in de XBMC internet instellingen, maar in de instellingen van het onderliggende OS. Wat draai je precies - windows, OpenElec, Ubuntu, ??? *Daarbinnen* moet je zorgen dat je systeem bij het internet kan.
*Daarbinnen* heb ik ook verbinding. Kan gewoon mijn browsers openen en surfen. geen enkel probleem!
Waar het mij om gaat is dat iedereen en alles binnen XBMC een wifi instelling heeft en ik niet.
https://www.dropbox.com/s/6artnajwd14ht7j/IMAG1040.jpg?dl=0
Bij Internet acces zou bovenaan een optie moeten zijn om je wifi in te stellen... maar die heb ik niet! welke versie ik ook open... frodo, Gotham helix.
Moet ik andere versie gebruiken? of doe ik iets niet goed?
Waar het mij om gaat is dat iedereen en alles binnen XBMC een wifi instelling heeft en ik niet.
https://www.dropbox.com/s/6artnajwd14ht7j/IMAG1040.jpg?dl=0
Bij Internet acces zou bovenaan een optie moeten zijn om je wifi in te stellen... maar die heb ik niet! welke versie ik ook open... frodo, Gotham helix.
Moet ik andere versie gebruiken? of doe ik iets niet goed?
Ik wil een bepaalde "addon" toevoegen maar dat lukt niet omdat ik dan een foutmelding krijg dat er een verbinding is...
Dus mijn android device heeft wel verbinding maar binnen xbmc niet...

[ Voor 24% gewijzigd door UnexistXI op 21-09-2014 13:04 ]
denk dat hij iets van icefilm of degelijke wilt kijken,
en sommige streams zijn nogal brak
en sommige streams zijn nogal brak
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Edit: blijkbaar was mijn advies niet echt nodig dus weg ermeeUnexistXI schreef op zondag 21 september 2014 @ 13:03:
Ik wil een bepaalde "addon" toevoegen maar dat lukt niet omdat ik dan een foutmelding krijg dat er een verbinding is...
[ Voor 48% gewijzigd door hardware-lover op 23-09-2014 17:24 ]
Testing, one, two ...
Verwijderd
Is een Mediaplayer AC Ryan HD Mini 2 gekoppeld aan je TV en downloaden met spotnet software een betere optie ?
Ik wil gewoon lekker naar mijn groot TV scherm films kijken
Jorgen schreef op zondag 21 september 2014 @ 12:45:
[...]
Bedoel je of dat je Live TV van je TV-aanbieder in XBMC kijken? Zo ja, dat kan. Zie het antwoord van Schumi hier enkele posts boven.
Of bedoel je dat je XBMC niet alleen op de computer en tablet maar ook op je TV kunt zien? Zo ja, dat kan ook. Met bijv. een RaspberryPi, htpc of android media speler kan XBMC ook op je TV geprojecteerd worden.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2014 21:41 . Reden: spelling fout ]
[Android - Gotham 13.2 - standaard skin] Subtitle add-on issue
sinds ik de nieuwste stabiele versie van XBMC heb geinstalleerd, heb ik regelmatig (constant) issues met subtitle add-ons Opensub,Podnapisi en Subscene. Zodra ik op download knopje druk is xbmc op zoek naar subtitles, maar het komt niet terug met resultaten en zegt ook niet "no results found". het blijft zeggen dat het op zoek is naar subtitels.
sinds ik de nieuwste stabiele versie van XBMC heb geinstalleerd, heb ik regelmatig (constant) issues met subtitle add-ons Opensub,Podnapisi en Subscene. Zodra ik op download knopje druk is xbmc op zoek naar subtitles, maar het komt niet terug met resultaten en zegt ook niet "no results found". het blijft zeggen dat het op zoek is naar subtitels.
Dat hangt af van je eigen wensen.Verwijderd schreef op zondag 21 september 2014 @ 21:41:
Is een Mediaplayer AC Ryan HD Mini 2 gekoppeld aan je TV en downloaden met spotnet software een betere optie ?
[...]
Jij wil op het grote scherm van je TV kijken naar films en series. Dat kan.
Een heel goedkope oplossing is om een RaspberryPi te kopen en daar XBMC op te zetten. Hiervan zijn kant-en-klare varianten te koop.
Duurder kan ook, met bijv. een Intel NUC, een Zotacbox of een zelfgemaakte HTPC.
Voor beter advies kan je hier terecht: Mediaspelers & HTPC's Open daar een nieuw topic met daarin al je precieze wensen, dan kunnen de kenners je verder helpen.
Verwijderd
Oké echt bedankt voor jouw antwoord .
Ik ben echt wel nieuw in deze XBMC software en heb al op google gezoek hoe en wat en het blijkt allemaal niet zo eenvoudig te zijn .
Het gaat vooral over die plugins wat je moet invullen en er is een videofilmpje van YouTube met uitleg en daar zie je hoe ingewikkeld het allemaal is .
YouTube: HOW TO INSTALL - CONFIGURE - CUSTOMIZE - XBMC *UPDATED JUNE 2014*
Dus voor mij als echte leek vraag ik of het een alternatief is voor Spotnet en je films of series kan bekijken op de laptop of op televisie ???
Ik ben echt wel nieuw in deze XBMC software en heb al op google gezoek hoe en wat en het blijkt allemaal niet zo eenvoudig te zijn .
Het gaat vooral over die plugins wat je moet invullen en er is een videofilmpje van YouTube met uitleg en daar zie je hoe ingewikkeld het allemaal is .
Dus voor mij als echte leek vraag ik of het een alternatief is voor Spotnet en je films of series kan bekijken op de laptop of op televisie ???
Jorgen schreef op maandag 22 september 2014 @ 16:28:
[...]
Dat hangt af van je eigen wensen.
Jij wil op het grote scherm van je TV kijken naar films en series. Dat kan.
Een heel goedkope oplossing is om een RaspberryPi te kopen en daar XBMC op te zetten. Hiervan zijn kant-en-klare varianten te koop.
Duurder kan ook, met bijv. een Intel NUC, een Zotacbox of een zelfgemaakte HTPC.
Voor beter advies kan je hier terecht: Mediaspelers & HTPC's Open daar een nieuw topic met daarin al je precieze wensen, dan kunnen de kenners je verder helpen.
Wanneer jij vind dat XBMC te moeilijk is, dan moet je sowieso toch wat anders zoeken? Maar ook voor alternatieven kun je beter naar het andere forum gaan. Op dit forum zitten mensen die XBMC in gebruik hebben, en hierover informatie en ervaringen uitwisselen en/of tegen problemen aanlopen.Verwijderd schreef op maandag 22 september 2014 @ 18:44:
[...]
Je zou ook kunnen aangeven waarom jij XBMC zo lastig vind.
Als je xbmc niet kunt instellen, dan kun je beter een of andere computer-idee tutorial gaan volgen (leer je geen drol van).
Alle basis dingen zijn wel niet zo simpel in te stellen... Je zorgt dat je windows goed draait en installeert xbmc. En als linux derivaten te moeilijk zijn, dan moet je niet met open-elec gaan pielen.
Een beetje tweaker kan toch echt wel zelf een nzb downloadertje en xnmc installeren en instellen.
Alle basis dingen zijn wel niet zo simpel in te stellen... Je zorgt dat je windows goed draait en installeert xbmc. En als linux derivaten te moeilijk zijn, dan moet je niet met open-elec gaan pielen.
Een beetje tweaker kan toch echt wel zelf een nzb downloadertje en xnmc installeren en instellen.
Ik zou zeggen de DVD/Blu-Ray in een standalone speler of laptop gooien?Verwijderd schreef op maandag 22 september 2014 @ 18:44:
[...]
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
ik wil laten zoeken naar subtitles liefst automatisch of met een druk op de knop
heb het volgende geprobeerd maar het werkt nietmeer in helix.
<keymap>
<FullscreenVideo>
<keyboard>
<d>XBMC.RunScript("script.xbmc.subtitles")</d>
</keyboard>
</FullscreenVideo>
</keymap>
heb het volgende geprobeerd maar het werkt nietmeer in helix.
<keymap>
<FullscreenVideo>
<keyboard>
<d>XBMC.RunScript("script.xbmc.subtitles")</d>
</keyboard>
</FullscreenVideo>
</keymap>
<d>ActivateWindow(SubtitleSearch)</d>
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Was het jou ooit nog gelukt om automatische addic7ed subs op een android box met XBMC aan de praat te krijgen?Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 13:26:
[...]
Geprobeerd, maar blijft met dezelfde melding komen..
of iemand anders misschien?
Dat denk ik wel. De basisinstallatie is echt een fluitje van een cent. Pas als je addons wilt gebruiken kan je het zo ingewikkeld maken als je wilt.Verwijderd schreef op maandag 22 september 2014 @ 18:44:
[...]
1) Download & Basisinstallatie
2) XBMC Quick Start Guide (toevoegen van Video's en Muziek)
3) Computer/laptop met HDMI aansluiten aan TV
4) Kijken!
Hopelijk lukt het hiermee!
ok thxj1nx schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 15:56:
<d>ActivateWindow(SubtitleSearch)</d>
Nou, we kunnen hem wel een beetje op weg helpen toch? Het was 4 posts geleden wel duidelijk dat hij XBMC op een Android apparaat draait, dat hoeven niet nog een keer te vragen.UnexistXI schreef op zondag 21 september 2014 @ 13:03:
@UnexistXI: kan je kijken wat je te zien krijgt in System info onder het tabblad Network? XBMC heeft namelijk geen opties om te verbinden met netwerken, zoals anderen hier al aangeven wordt dat door het onderliggende OS gedaan. Vandaar dat die optie die jij zoekt niet bestaat.
In System Info (te vinden in submenu van Settings) kan je onder het tabblad Network zien of je wel een netwerk en Internet verbinding hebt (en IP adres e.d.). Ik zou daar beginnen.
Lukt het trouwens wel om andere plugins of ander materiaal (videostream oid) te openen/downloaden?
Helaas zal met de introductie van de android boxjes met xbmc en de promotie campagne daar om heen het aantal mensen met dit soort vragen op het forum gaan toenemen. De Android boxjes worden verkocht als een one click clack oplossing om zo makkelijk mogelijk auteursrechtelijk beschermd werk te kunnen bekijken.
De websites die de boxjes verkopen praten vaak niet over de prestaties van de apparaatjes, maar vooral welke plugins allemaal wel niet geinstalleerd zijn. Zie bijvoorbeeld: http://tinyurl.com/kdrencd
Welkom spotnet gebruikers die hun films niet meer binnen kunnen zuigen vanwege alle takedowns op usenet. En wees voorbereid op alle vragen die verder niet veel met xbmc te maken hebben, maar meer hoe plugins als icefilms, etc werken.
De websites die de boxjes verkopen praten vaak niet over de prestaties van de apparaatjes, maar vooral welke plugins allemaal wel niet geinstalleerd zijn. Zie bijvoorbeeld: http://tinyurl.com/kdrencd
Welkom spotnet gebruikers die hun films niet meer binnen kunnen zuigen vanwege alle takedowns op usenet. En wees voorbereid op alle vragen die verder niet veel met xbmc te maken hebben, maar meer hoe plugins als icefilms, etc werken.
[ Voor 0% gewijzigd door gijpie op 27-09-2014 11:05 . Reden: spelling. ]
Precies. En met die crap addons linken ze dat direct aan dat het een XBMC probleem is en deze er "verantwoordelijk" voor zou moeten zijn.gijpie schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 11:04:
Helaas zal met de introductie van de android boxjes met xbmc en de promotie campagne daar om heen het aantal mensen met dit soort vragen op het forum gaan toenemen. De Android boxjes worden verkocht als een one click clack oplossing om zo makkelijk mogelijk auteursrechtelijk beschermd werk te kunnen bekijken.
Als je zo'n overpriced doosje koopt met een shitload aan addons moet je niet gek opkijken dat de helft niet werkt. Maar bij XBMC/Kodi of XBMC gerlateerde topics moet je mijn inziens niet zijn dan.
Zie het nog wel eens gebeuren dat Kodi Foundation zegt: Screw you, hier doen we niet meer aan mee. Daaaaag Kodi....
[ Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 27-09-2014 13:34 ]
Als je iets aanbiedt, moet je ook voor de service zorgen toch?
Ik vind dat XBMC/Kodi enkel verantwoordelijk is voor een goede en stabiele functionaliteit van het programma zelf. Dat elke koekenbakker een add-on mag/kan maken is prima, dat zorgt voor een hoop leuke extra functionaliteit. Heb je een probleem met een add-n die niet werkt, dan moet je bij die add-on-maker zijn. En biedt iemand zo'n XBMC-doosje aan, dan regelt die zelf maar de service.
Zou wat zijn als elke MiniX of The One gebruiker bij Kodi gaat klagen omdat het pakket toch niet helemaal tof werkt.
Ik vind dat XBMC/Kodi enkel verantwoordelijk is voor een goede en stabiele functionaliteit van het programma zelf. Dat elke koekenbakker een add-on mag/kan maken is prima, dat zorgt voor een hoop leuke extra functionaliteit. Heb je een probleem met een add-n die niet werkt, dan moet je bij die add-on-maker zijn. En biedt iemand zo'n XBMC-doosje aan, dan regelt die zelf maar de service.
Zou wat zijn als elke MiniX of The One gebruiker bij Kodi gaat klagen omdat het pakket toch niet helemaal tof werkt.
En toch gebeurt hetJorgen schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 14:30:
Haha, inderdaad. Eén van de redenen waarom ze de naam hebben aangepast naar Kodi.
Als je ziet op hoeveel platformen XBMC/Kodi nu beschikbaar is, dan is het vragen om problemen. Ondersteuning voor het ene, danwel het andere platform, is soms relatief eenvoudig of werkelijk heel erg lastig. Het wordt daarmee ook nog eens verschrikkelijk onoverzichtelijk en zoals je nu al in dit topic kunt merken, valt een nieuwe gebruiker als XBMC/Kodi maagd het topic binnen en begint vragen te stellen waarbij het niet direct duidelijk is voor welk platform de vragen bedoelt zijn. Door de wildgroei aan verschillende versies en diverse hardware, is het schier onmogelijk om dit binnen één topic aan te pakken. Het lijkt me dat er bijna niet onderuit te komen is aan een subtopic per platform om een topic als dit waardevol te laten blijven.
Mijn bescheiden mening, niet meer.
Mijn bescheiden mening, niet meer.
Testing, one, two ...
Ben het met de laatste posts helemaal eens, sinds een paar weken zie ik steeds meer vragen over de bekende shady addons. Nou vind ik ook wel dat de vele addons xbmc sterker maken, maar door die genoemde addons krijgt xbmc toch een slechte reputatie. In mijn ogen is xbmc software om je eigen collectie te bekijken en niet uit het net te streamen.
De beschikbaarheid op meerdere platforms juich ik ook toe. Het is toch mooi dat je beneden op je TV aan een film of serie kunt beginnen en deze 's avonds in bed nog even op je tablet kunt af kijken? We verwachten toch ook dat MS service verleent voor een programma dat op je pc, mobiel of Mac draait? Als Kodi beschikbaar wil zijn voor Windows, Mac, Linux en Android dan moet je daar service op verlenen. Dat is ook het probleem helemaal niet.
Ik vind echter streaming/live tv wel een mooie toevoeging aan XBMC. Het integreren van uitzending gemist, bijvoorbeeld. Daar is niets "shady" aan, maar het is wel een plus. Evenals de integratie van Youtube en/of Netflix. Dat zijn allemaal prima uitbreidingen.
Wat je verder voor uitbreidingen doet moet iedereen zelf weten. Ik heb ook een tijdje streams geprobeert te volgen maar sinds de update naar Gotham (13.1) werkt dat bij mij niet meer. Jammer, maar ook niet erg. Misschien probeer ik het nog eens uit te vinden. Misschien ook niet. Daar heb ik XBMC/Kodi ook helemaal niet voor. Hetgene wat ik er wel mee wil doen, werkt vrijwel perfect.
Voor wat betreft de verschillende topics, dat kan, maar hoeft niet perse. Als mensen nog duidelijker gewezen worden op het vermelden van hun OS en versie (niet door ze af te branden wanneer ze dat vergeten) krijg je al een hoop overzicht terug.
Eventueel kunnen de topics gescheiden worden, net zoals het voor de NAS'en van Synology gebeurt. Je krijgt dan bijv.
Wat vindt de rest?
Ik vind echter streaming/live tv wel een mooie toevoeging aan XBMC. Het integreren van uitzending gemist, bijvoorbeeld. Daar is niets "shady" aan, maar het is wel een plus. Evenals de integratie van Youtube en/of Netflix. Dat zijn allemaal prima uitbreidingen.
Wat je verder voor uitbreidingen doet moet iedereen zelf weten. Ik heb ook een tijdje streams geprobeert te volgen maar sinds de update naar Gotham (13.1) werkt dat bij mij niet meer. Jammer, maar ook niet erg. Misschien probeer ik het nog eens uit te vinden. Misschien ook niet. Daar heb ik XBMC/Kodi ook helemaal niet voor. Hetgene wat ik er wel mee wil doen, werkt vrijwel perfect.
Voor wat betreft de verschillende topics, dat kan, maar hoeft niet perse. Als mensen nog duidelijker gewezen worden op het vermelden van hun OS en versie (niet door ze af te branden wanneer ze dat vergeten) krijg je al een hoop overzicht terug.
Eventueel kunnen de topics gescheiden worden, net zoals het voor de NAS'en van Synology gebeurt. Je krijgt dan bijv.
- XBMC / Kodi nieuws
- XBMC / Kodi algemene installatie
- XBMC / Kodi skins
- XBMC / Kodi add-ons
Wat vindt de rest?
Iemand de FUSE skin al gezien? Is in ontwikkeling, maar ziet er veelbelovend uit!
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=201764
Ja had ik gezien ja, maar niet echt mijn cup of tea.Ferra schreef op zondag 28 september 2014 @ 11:37:
Iemand de FUSE skin al gezien? Is in ontwikkeling, maar ziet er veelbelovend uit!
Vind 'm wel wat hebben, lekker flat!
Wil je een politiek correct antwoord of een gemeend antwoord?Jorgen schreef op zondag 28 september 2014 @ 10:05:
De beschikbaarheid op meerdere platforms juich ik ook toe. Het is toch mooi dat je beneden op je TV aan een film of serie kunt beginnen en deze 's avonds in bed nog even op je tablet kunt af kijken? We verwachten toch ook dat MS service verleent voor een programma dat op je pc, mobiel of Mac draait? Als Kodi beschikbaar wil zijn voor Windows, Mac, Linux en Android dan moet je daar service op verlenen. Dat is ook het probleem helemaal niet.
Eventueel kunnen de topics gescheiden worden, net zoals het voor de NAS'en van Synology gebeurt. Je krijgt dan bijv.Dat kan verduidelijkend werken. Het kan ook voor een wildgroei aan nieuwe topics en verkeerd geplaatste vragen zorgen.
- XBMC / Kodi nieuws
- XBMC / Kodi skins
- XBMC / Kodi add-ons
Wat vindt de rest?
Heb me toen voor het Synology topic ook al tegen verzet omdat ik vind dat het totaal geen zin heeft. (Voorstel nieuwe indeling NAS-topics)
Dat was toen om zogenaamd discussies m.b.t. SB,CP etc in het Synology topic te houden. en vice-versa en ook specifieke vragen m.b.t. Synology gescheiden te houden.
Mijn beleving is dat het totaal geen zin heeft gehad omdat cross-posting alleen maar meer aan de orde is en men van gekkigheid niet weet wanneer ze nu waar een bepaalde vraag moeten posten en of wij ze dan daar op willen wijzen!
voor zulke gesplitste topics moet je gewoon op het xbmc/kodi forum wezen
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Zou zeker niet mijn voorkeur hebben, binnen het topic "algemene installatie" krijgen we dan nog steeds dezelfde vragen voor -tig platformen voor de kiezen. Je ziet ook steeds meer "hit and run" binnen dit topic. Er wordt een probleem gemeld door tamelijk verse gebruiker, die krijgt een antwoord, vervolgens zie je hem/haar niet meer terug omdat deze niet even terugmeld of de geboden oplossing geholpen heeft of niet. Andere bezoekers van dit topic weten dan niet of de geboden oplossing de juiste was (als ze de moeite nemen om te even zoeken binnen dit topic).Jorgen schreef op zondag 28 september 2014 @ 10:05:
[knip]
Eventueel kunnen de topics gescheiden worden, net zoals het voor de NAS'en van Synology gebeurt. Je krijgt dan bijv.Dat kan verduidelijkend werken. Het kan ook voor een wildgroei aan nieuwe topics en verkeerd geplaatste vragen zorgen.
- XBMC / Kodi nieuws
- XBMC / Kodi skins
- XBMC / Kodi add-ons
Wat vindt de rest?
Testing, one, two ...
Daar zou je voor alles eigenlijk naartoe moeten gaan, en ik heb daar zelf ook totaal geen moeite mee, maar we zitten nu eenmaal in Nederland en dan vind een groep gebruikers het erg prettig om in een eigen taal te communiceren, toch?TRaSH schreef op zondag 28 september 2014 @ 14:59:
voor zulke gesplitste topics moet je gewoon op het xbmc/kodi forum wezen
Testing, one, two ...
yep,
ben ik mee eens,
ik zoek meestal eerst op het xbmc forum en daarna hier.
en daarna evt hier mijn vraag plaatsen als ik er niet uitkom op het xbmc forum.
maar zoals shumi al aangaf door het hier te gaan splitsen zou je veel cross-posting krijgen.
ben ik mee eens,
ik zoek meestal eerst op het xbmc forum en daarna hier.
en daarna evt hier mijn vraag plaatsen als ik er niet uitkom op het xbmc forum.
maar zoals shumi al aangaf door het hier te gaan splitsen zou je veel cross-posting krijgen.
Dan denk ik dat we op 1 lijn zitten. Ik heb namelijk ook graag al mijn XBMC/Kodi-zaken in 1 topic. Het voorstel was dan ook om te kijken wat de rest vindt en dat lijkt me duidelijk. Wat mij betreft zetten we dit dan ook gewoon op deze manier voort.
Het is dan wel zo fijn dat iedereen direct duidelijk is over welk OS en welke versie van Kodi we praten.
Het is dan wel zo fijn dat iedereen direct duidelijk is over welk OS en welke versie van Kodi we praten.
Kan iemand een Netflix add-on aanraden voor XBMC 12.3?
Is dit nog wat? http://lifehacker.com/net...lled-netflix-t-1484237283
[ Voor 32% gewijzigd door sdk1985 op 28-09-2014 15:52 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Ik doelde meer op de addons die je hier en zeker in het xbmc forum niet mag noemen. Zelf gebruik ik ook youtube, twitch e.d. op xbmc. Ik heb er een probleem mee dat mensen xbmc met die addons gaan associëren, terwijl xbmc veel meer is.Jorgen schreef op zondag 28 september 2014 @ 10:05:
Wat betreft het topic ben ik ervoor dat het zo blijft als het is, dus niet meerdere topics over xbmc.
Daarom vind ik een apart topic over XBMC voor Raspberry pi ook zo vaag, gaan we straks ook topics krijgen voor Cubix etc ?Zawaponga schreef op zondag 28 september 2014 @ 17:05:
Wat betreft het topic ben ik ervoor dat het zo blijft als het is, dus niet meerdere topics over xbmc.
Nou ik heb dat geprobeerd op Gotham, maar ik werd er niet echt blij van. Het gaat mij er voornamelijk om dat ik via Wifi met mijn telefoon XBMC kan bedienen, maar deze addon opent juist een Chrome web view. Hiermee kan je niet interacteren via de app op je telefoon en dus ben je genoodzaakt een afstandsbediening of toetsenbord en muis te kiezen.sdk1985 schreef op zondag 28 september 2014 @ 15:50:
Een alternatief is PlayOn, hetgeen een extra programma op de achtergrond mee laat draaien die via UPnP je XBMC van Netflixcontent voorziet. Helaas is er geen trial, althans niet zonder vooraf al te betalen, dus ik heb het zelf nog niet geprobeerd. Ik ben wel benieuwd hoe het bij anderen werkt, dus mocht je op deze tour gaan dan hoor ik graag over je bevindingen.
[ Voor 24% gewijzigd door Anthirian op 28-09-2014 18:55 ]
Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.
Ik volg dat topic wel, gewoon om dingen over XBMC bij te kunnen houden. Het is inderdaad wat raar, zoals je terecht opmerkt.schumi2004 schreef op zondag 28 september 2014 @ 17:17:
[...]
Daarom vind ik een apart topic over XBMC voor Raspberry pi ook zo vaag, gaan we straks ook topics krijgen voor Cubix etc ?
Ik weet het niet zo hoor, ik denk dat je dan toch erg veel cross posting gaat krijgen. Maar ik denk dat het probleem zich zelf toch gewoon oplost?Jorgen schreef op zondag 28 september 2014 @ 10:05:
....
- XBMC / Kodi nieuws
- XBMC / Kodi skins
- XBMC / Kodi add-ons
Wat vindt de rest?
Straks heet XBMC officieel Kodi en zal dit topic dus enkel over Kodi gaan. En aangezien Kodi een Trademark is, mogen al die crappy "je kunt unlimited films en series kijken voor weinig" rip-offs hun product geen Kodi meer noemen en zelfs geen Kodi logos meer tonen op hun product. Iemand kan dan dus ook niet meer in dit topic terecht voor support. En dat laatste, dat zouden mods moeten naleven.
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
ff zoeken binnen dit topic op "playon" en dan stuit je vanzelf op enkele bevindingen met deze software.Anthirian schreef op zondag 28 september 2014 @ 18:53:
[...]
[knip]
Een alternatief is PlayOn, hetgeen een extra programma op de achtergrond mee laat draaien die via UPnP je XBMC van Netflixcontent voorziet. Helaas is er geen trial, althans niet zonder vooraf al te betalen, dus ik heb het zelf nog niet geprobeerd. Ik ben wel benieuwd hoe het bij anderen werkt, dus mocht je op deze tour gaan dan hoor ik graag over je bevindingen.
Het begint dan bij deze reactie; hardware-lover in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV"
Testing, one, two ...
Heb je het over NetfliXBMC? Recente versies hebben webremote support waarmee je Netflix kan laten reageren op xbmc commandos. Het is niet erg uitgebreid (enkel pauzeren, spelen, zoeken en stoppen), maar het doet de webview aanvoelen als een native XBMC applicatie. Als je geen schrik hebt om in NextfliXBMC's default.py file te rommelen kan je zelf ook extra commandos toevoegenAnthirian schreef op zondag 28 september 2014 @ 18:53:
[...]
Nou ik heb dat geprobeerd op Gotham, maar ik werd er niet echt blij van. Het gaat mij er voornamelijk om dat ik via Wifi met mijn telefoon XBMC kan bedienen, maar deze addon opent juist een Chrome web view. Hiermee kan je niet interacteren via de app op je telefoon en dus ben je genoodzaakt een afstandsbediening of toetsenbord en muis te kiezen.
Ben er eigenlijk zeer tevreden over, het enige dat ik mis is een mooie visuele discover functie zoals de "echte" netflix apps. Voor de kinderen slinger ik daarvoor liever de xbox aan.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Het is nog steeds zo dat je nog geen HD binnen XBMC kunt afspelen? Daarom heb ik die optie toen terzijde gelegd.hardware-lover schreef op zondag 28 september 2014 @ 23:28:
[...]
ff zoeken binnen dit topic op "playon" en dan stuit je vanzelf op enkele bevindingen met deze software.
Het begint dan bij deze reactie; hardware-lover in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV"
Het platte ziet er op zich wel prima en origineel uit. Het is een beetje de stijl van de huidige telefoon skins. Wat ik wel hoop is dat al die extra info op het homescreen (unwatched, recently added etc....) uitgezet kan worden. Doe ik in principe bij alle skins die ik installeer.Ferra schreef op zondag 28 september 2014 @ 11:37:
Voorlopig ben ik nog steeds happy met Arctic, en mijn vriendin ook
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=170954
Afgelopen weekend was er een update, die heb ik nog niet getest maar de vorige versie heeft me nog niet echt overtuigd.sdk1985 schreef op zondag 28 september 2014 @ 15:50:
Op zich werkt het wel maar grootste nadeel is dat er een proces blijft lopen na afsluiten van XBMC waardoor de logfile van XBMC open blijft met als gevolg dat je XBMC niet meer kunt starten.
Je moet dan in de taskmanager het bewust proces afschieten voor je XBMC weer kunt starten, niet echt gebruiksvriendelijk.
Bovenstaande overigens op een Windows 8.1 HTPC, voorlopig blijf ik dan ook maar de app van Netflix gebruiken.
Misschien een vraag die al 100x is gesteld, maar ik kan het zo niet direct terug vinden:
Kan ik volledig handmatig series toevoegen? Ik heb de locatie reeds toegevoegd bij Video's, maar hij kan maar enkele dvd's scrapen, de andere toont hij wel maar zonder enige info/afbeelding. Ook zou ik graag hebben dat hij deze toevoegd aan mijn menu Series, wat ik ook niet kan vinden.
Het gaat over dvd's van Maya de bij en Wickie de Viking voor mn kleine man. Ik zou het jammer vinden dat ik telkens naar Videos moet gaan ipv naar Series.
Kan ik volledig handmatig series toevoegen? Ik heb de locatie reeds toegevoegd bij Video's, maar hij kan maar enkele dvd's scrapen, de andere toont hij wel maar zonder enige info/afbeelding. Ook zou ik graag hebben dat hij deze toevoegd aan mijn menu Series, wat ik ook niet kan vinden.
Het gaat over dvd's van Maya de bij en Wickie de Viking voor mn kleine man. Ik zou het jammer vinden dat ik telkens naar Videos moet gaan ipv naar Series.
Je kunt ook een profiel maken voor de kleine man. Dat je daar alleen maar tekenfilms en dergelijke in doet. Ik gebruik het zelf niet maar die mogelijkheid wordt vaak gebruikt.
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Media Players: XBMC HD capable*D-e-n schreef op maandag 29 september 2014 @ 09:37:
[...]
Het is nog steeds zo dat je nog geen HD binnen XBMC kunt afspelen? Daarom heb ik die optie toen terzijde gelegd.
[knip]
* Please note that if you are using XBMC Gotham, you must be running XBMC on the same PC as the PlayOn media server to get HD-quality streaming. Update to XBMC Helix to avoid this requirement.
Testing, one, two ...
Je moet dan aangeven dat deze locatie TV-series bevat, niet Speelfilms. Als scraper stel je dan TVDB.com in (zie hier de wiki). Maya de bij en Wickie de Viking staan daar namelijk al in. Mocht je toch nog afleveringen missen, dan kun je die zelf toevoegen (even TVDB accountje aanmaken).Yargo schreef op maandag 29 september 2014 @ 15:02:
Misschien een vraag die al 100x is gesteld, maar ik kan het zo niet direct terug vinden:
EDIT: Handmatig kan ook, met behulp van .nfo bestanden. Maar ik zou het via de scraper doen
[ Voor 4% gewijzigd door _Vincent_ op 29-09-2014 16:15 ]
Ik merk dat mijn zwartwaardes niet goed overeen komen met wat het bronmateriaal zou moeten zijn.
Als ik een ISO probeer met testpatronen, dan moet mijn brightness van de tv op 27 staan om de juiste instelling te krijgen. Heel erg hoog, maar opzich niet erg als dit zou kloppen. Hier klopt het dus wel, ook al moet de Brightness zo hoog.
In het normale menu is alles dan weer ontzettend overbelicht. Al het zwarte is gewoon grijs. Erg storend.
Ook heb ik het gevoel dat het materiaal wat ik bekijk (tussen de 10 en 50GB) altijd brakke zwartwaardes heeft.
Meer mensen die dit herkennen?
Als ik een ISO probeer met testpatronen, dan moet mijn brightness van de tv op 27 staan om de juiste instelling te krijgen. Heel erg hoog, maar opzich niet erg als dit zou kloppen. Hier klopt het dus wel, ook al moet de Brightness zo hoog.
In het normale menu is alles dan weer ontzettend overbelicht. Al het zwarte is gewoon grijs. Erg storend.
Ook heb ik het gevoel dat het materiaal wat ik bekijk (tussen de 10 en 50GB) altijd brakke zwartwaardes heeft.
Meer mensen die dit herkennen?
[ Voor 5% gewijzigd door StealthyPeanut op 29-09-2014 16:22 ]
Ik heb xbmc een update gegeven naar de laatste xbmc versie (dus nog niet kodi). Als ik nu ondertitels aan wil zetten zegt ie dat de xmbc subtitles addon niet is geïnstalleerd. De xbmc wiki verwijst naar xbmc.org addons en daar moet je in ondertitels dan de xbmc subtitles selecteren. Deze staan er echter niet tussen.
Live youre Life and Enjoy every Day
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]
~~~[html]Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]