[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 125 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.078.477 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stronger
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-12-2024
Hoi ff vraagje kan ik xbmc backuppen met de xbmcbackup addon op usb stick o.i.d.
Zoja hoe moet ik hem dan later als het mis gaat weer terugzetten want zoal hij nu is is hij goed geconfigureerd.

Ps en zou het ook mogelijk zijn zo'n backup op een andere pc te zetten zodat ik boven en beneden dezelfde configuratie heb?

Bijv dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-05 01:40

TRaSH

koffie ?

userdata folder copieren

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:15
(jarig!)
m3gA schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 20:40:
Ik vind de Amber skin erg mooi.
Ah, dat komt al een heel eind in de buurt. Thanks. Ik mis alleen nog wat instelmogelijkheden, zoals TV show logo's ipv posters, en in live TV mis ik een scrollbar. Nevertheless, best one yet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stronger
Jij bedoeld hiermee zeker dat ik nu op 2 of meerdere systemen dezelfde instellingen heb?
Of heb ik hiermee ook direkt een backup van de configuratie enz
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-05 17:03
Als jij je userdata folder kopieert dan heb je inderdaad een backup gemaakt. Correct me if i'm wrong, maar volgens mij doet de backup addon precies hetzelfde, alleen met meer mogelijkheden waaronder naar een bepaalde directory kopiëren. Dus naar een usb moet kunnen met de addon.
En inderdaad exact dezelfde userdata folder op 2 pc's zorgt voor eenzelfde configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stronger
Zawaponga schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 21:44:
Als jij je userdata folder kopieert dan heb je inderdaad een backup gemaakt. Correct me if i'm wrong, maar volgens mij doet de backup addon precies hetzelfde, alleen met meer mogelijkheden waaronder naar een bepaalde directory kopiëren. Dus naar een usb moet kunnen met de addon.
En inderdaad exact dezelfde userdata folder op 2 pc's zorgt voor eenzelfde configuratie.
Mooi bedankt, dat het zo makkelijk is
Maar zijn dan ook alle geinstalleerde addons weer terug of moet ik die wel appart instaleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stronger
Zawaponga schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 21:44:
Mooi bedankt, dat het zo makkelijk is Maar zijn dan ook alle geinstalleerde addons weer terug of moet ik die wel appart instaleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:48
Voor wat betreft de skin: ik heb ze ook allemaal geprobeerd en ben nu heel tevreden met Arctic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:06
Ik heb sinds vandaag een nieuwe versterker, de Marantz SR6008
xbmc draait bij mij op een intel nuc en met mijn vorige yamaha versterker werkte eigenlijk alles gewoon prima.
Nu deze setup aangesloten is, heb ik wel geluid bij DTS, maar niet bij andere bronnen.
Iemand enig idee wat ik fout ingesteld heb staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Wel alle ondersteunde formaten geselecteerd staan onder; instellingen > systeem > geluidshardware?

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 03-09-2014 17:40 ]

Testing, one, two ...

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:44
Wie weet waar in XBMC de content toewijzingen worden opgeslagen? (Indien in de database, in welke tabel dan?)
Afbeeldingslocatie: http://wiki.xbmc.org/images/9/9a/Set_content.movies.png

[ Voor 18% gewijzigd door DarkAllMan op 04-09-2014 14:50 ]

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:48
In de database, volgens mij zijn het deze settings:

http://wiki.xbmc.org/index.php?title=XBMC_databases#path

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dromer schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 23:18:
xbmc draait bij mij op een intel nuc en met mijn vorige yamaha versterker werkte eigenlijk alles gewoon prima.
Nu deze setup aangesloten is, heb ik wel geluid bij DTS, maar niet bij andere bronnen.
Precies, waarschijnlijk niet dat menu op geavanceerd staan, dan zie je die opties niet.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Dromer schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 23:18:
Mocht je er niet uit komen kan ik eventueel een screenshot van mijn XBMC settings sturen. Ik heb dezelfde receiver.

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-05 11:33

jdwrist

En het antwoord is koekje

Ik heb nu via CP een aantal films in avi formaat binnengehaald. XBMC ziet deze bestanden als xvid . Wanneer ik aangeef dat ie de film, bijv. Lucy, moet afspelen gaat xbmc bufferen maar verder gebeurt er niets. Is er een instelling die ik moet veranderen wil xbmc deze bestanden kunnen afspelen? Ik maak gebruik van een Arctic mediaplayer met Windows 7 erop.

17:23:26 T:1908 NOTICE: DVDPlayer: Opening: smb://BOEFJES/video/films/Lucy (2014)/Lucy.avi
17:23:26 T:1908 WARNING: CDVDMessageQueue(player)::Put MSGQ_NOT_INITIALIZED
17:23:26 T:1908 NOTICE: DXVA::CProcessorHD::PreInit - The Direct3d device doesn't support DXVA-HD.
17:23:26 T:1908 NOTICE: CWinRenderer::Preinit - could not init DXVA-HD processor - skipping
17:23:26 T:3816 NOTICE: Thread DVDPlayer start, auto delete: false
17:23:26 T:3816 NOTICE: Creating InputStream
17:23:26 T:3816 NOTICE: Creating Demuxer
17:23:28 T:3816 ERROR: CDVDDemuxFFmpeg::Open - error probing input format, smb://BOEFJES/video/films/Lucy (2014)/Lucy.avi
17:23:28 T:3816 ERROR: CDVDPlayer::OpenDemuxStream - Error creating demuxer
17:23:28 T:3816 NOTICE: CDVDPlayer::OnExit()
17:23:28 T:3816 NOTICE: CDVDPlayer::OnExit() deleting input stream
17:23:28 T:1908 ERROR: Playlist Player: skipping unplayable item: 0, path [smb://BOEFJES/video/films/Lucy (2014)/Lucy.avi]
17:23:28 T:2740 NOTICE: Thread BackgroundLoader start, auto delete: false
17:23:28 T:1908 NOTICE: CDVDPlayer::CloseFile()
17:23:28 T:1908 NOTICE: DVDPlayer: waiting for threads to exit
17:23:28 T:1908 NOTICE: DVDPlayer: finished waiting
17:23:28 T:1908 NOTICE: CDVDPlayer::CloseFile()
17:23:28 T:1908 NOTICE: DVDPlayer: waiting for threads to exit
17:23:28 T:1908 NOTICE: DVDPlayer: finished waiting
17:23:28 T:1468 NOTICE: PrimeWire: Playback Stopped
17:23:28 T:1468 NOTICE: PrimeWire: Service: Resetting...

[ Voor 72% gewijzigd door jdwrist op 04-09-2014 17:53 ]

Live youre Life and Enjoy every Day

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:24

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

XBMC hoort ze normaal af te spelen. Heb zelf ook veel avi films en die speelt hij allemaal af. Denk dat er een instelling niet goed staat.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-05 02:31
Hebben jullie de watchdog service werkend onder openelec?
Ik draai 4.0.7 maar helaas werkt de plugin niet, m'n library wordt niet bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Heisenbug schreef op donderdag 04 september 2014 @ 22:38:
Ik draai 4.0.7 maar helaas werkt de plugin niet, m'n library wordt niet bijgewerkt.
Heb Watchdog ooit wel draaiend gehad, maar is me erg slecht bevallen (langzaam, RAM-lek, merk je erg goed op een RPi).
Tegenwoordig gebruik ik http://wiki.xbmc.org/inde...:XBMC_Library_Auto_Update die twee keer per dag m'n library bijwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:48
jokapo schreef op donderdag 04 september 2014 @ 17:34:
Ik heb nu via CP een aantal films in avi formaat binnengehaald. XBMC ziet deze bestanden als xvid . Wanneer ik aangeef dat ie de film, bijv. Lucy, moet afspelen gaat xbmc bufferen maar verder gebeurt er niets. Is er een instelling die ik moet veranderen wil xbmc deze bestanden kunnen afspelen? Ik maak gebruik van een Arctic mediaplayer met Windows 7 erop.

17:23:28 T:3816 ERROR: CDVDDemuxFFmpeg::Open - error probing input format, smb://BOEFJES/video/films/Lucy (2014)/Lucy.avi
17:23:28 T:3816 ERROR: CDVDPlayer::OpenDemuxStream - Error creating demuxer
17:23:28 T:3816 NOTICE: CDVDPlayer::OnExit()
17:23:28 T:3816 NOTICE: CDVDPlayer::OnExit() deleting input stream
17:23:28 T:1908 ERROR: Playlist Player: skipping unplayable item: 0, path [smb://BOEFJES/video/films/Lucy (2014)/Lucy.avi]
Speelt de video wel af met VLC op je desktop?
Is dat niet zo'n film waar een codec installer bijstaat? Met in de readme: 'If the video doesn't play, run the setup to install the codec'? Dat zou ik vooral niet doen, btw.

[ Voor 31% gewijzigd door RudolfR op 05-09-2014 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:53

Gotiniens

Fairly odd Tim

Heisenbug schreef op donderdag 04 september 2014 @ 22:38:
Staan je files miscchien op een network share? De wachtdog service werkt namelijk niet met (alle?) network shares. Het werk in ieder geval niet via NFS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Laatst online: 15:26
Smultie schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 06:31:
[...]

Heb Watchdog ooit wel draaiend gehad, maar is me erg slecht bevallen (langzaam, RAM-lek, merk je erg goed op een RPi).
Tegenwoordig gebruik ik http://wiki.xbmc.org/inde...:XBMC_Library_Auto_Update die twee keer per dag m'n library bijwerkt.
Is de download tool de update laten triggeren niet handiger?
Niks geen extra processen etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:49

DyStiC

'Atta way, baby!

Smultie schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 06:31:
[...]

Wekt die ook je machine op de ingestelde tijdstippen? of moet je device dan toevallig aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
schumi2004 schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 10:16:
[...]

Dat werkt voor series inderdaad wel, maar films haal ik een handmatige manier binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

schumi2004 schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 10:16:
[...]

Ik laat m'n Synology alles downloaden via transmission, helaas nog niet voor elkaar gekregen omdat enigszins te automatiseren (alleen al het automatisch extracten is een rampje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik krijg het niet voor elkaar om XBMC automatisch te laten starten bij het booten van UBUNTU 14.0.4.
Ik heb de wiki gevolgd van XBMC met daarin de volgende stappen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
Create a /etc/init/xbmc.conf with following contents.
# xbmc-upstart
# starts XBMC on startup by using xinit.
# by default runs as xbmc, to change edit below.
env USER=xbmc

description     "XBMC-barebones-upstart-script"
author          "Matt Filetto"

start on (filesystem and stopped udevtrigger)
stop on runlevel [016]

# tell upstart to respawn the process if abnormal exit
respawn

script
  exec su -c "xinit /usr/bin/xbmc --standalone -- -nocursor :0" $USER
end script

Note: -- -nocursor option kills all X cursor on XBMC startup and does not interfere with mouse use/operation
You may have to edit /etc/X11/Xwrapper.config and replace the last line that says:
allowed_users=console
to
allowed_users=anybody

XBMC will now auto-start on boot and restart/respawn if killed or crashed.

maar xbmc start nog steeds niet automatisch als ik Ubuntu boot.... wat zie ik over het hoofd?

Edit: opgelost met gnome opstartprogramma's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
Gotiniens schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 10:01:
[...]

Staan je files miscchien op een network share? De wachtdog service werkt namelijk niet met (alle?) network shares. Het werk in ieder geval niet via NFS.
Klopt inderdaad, ik gebruik een NFS share.
Ik zag op het xbmc forum dat ook andere gebruikers melden dat de watchdog service niet (meer) werkt onder openelec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-05 11:33

jdwrist

En het antwoord is koekje

RudolfR schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 07:53:
[...]

Speelt de video wel af met VLC op je desktop?
Is dat niet zo'n film waar een codec installer bijstaat? Met in de readme: 'If the video doesn't play, run the setup to install the codec'? Dat zou ik vooral niet doen, btw.
Kom er net achter dat dat dus inderdaad zo'n film is ja. Maar het gekke is dat ie dat dus niet bij alle films heeft. VLC pakt hij inderdaad ook niet. Die optie had ik over het hoofd gezien.

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Wat zijn op dit moment een beetje de hotte skins, buiten AEON MQ5? Dus kortom, wie gebruikt welke skin voor xbmc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-05 17:29
Ik gebruik nu ReFocus (standaard), mooie overzichtelijke skin met aanpasbare menu's. Ik vond de kleuren net super dus heb een "kleuren mod" geïnstalleerd (gebruik nu het rood/zwarte kleurenschema). Dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Het menu wat is aan te passen vind ik heel fijn, nu heb ik een standaard "streaming" menu, een link naar Youtube (inclusief een "submenu" met Woezel en Pip, want kleine in huis ;-) ).

Nadeel van ReFocus vind ik dat de FanArt op de achtergrond heel erg donker wordt gemaakt. Aeon MQ5 heb ik gebruik maar ik kon er niet genoeg aan wennen, ik moet er teveel aan aanpassen ofzo (heb echt wel even ruim een uur tijd besteed hieraan). Aeon heeft wel meer views.

Voorheen gebruikte ik Experience 1080, beviel heel goed maar met Gotham veel vastlopers. Dus op naar een opvolger, die houd ik echter nog steeds in de gaten omdat die wel erg goed beviel.

[ Voor 7% gewijzigd door Arjan90 op 07-09-2014 09:48 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ik vind die blauwe kleur van Refocus juist wel fijn, bij de Maya skin van Mediaportal vond ik dat ook altijd mooi. Maar ik kreeg de skin niet goed aan de gang, steeds maar weer een leeg homescreen zonder menu items.

Daar zit ik nu dus op Arctic: licht qua kleurstelling, goed instelbaar maar ook niet teveel. Van dezelfde maker is Eminence ook wel mooi alleen de schuine menuknoppen vind ik minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Voor op de pc gebruik ik aeon nox. Voor de Rpi nu Ace skin. Na een hele tijd amber gebruikt te hebben vindt ik ace net even wat fijner. Wel langzamer op de rpi maar dat is bekend.
Skin hoeven voor mij niet te minimalistisch te zijn. Je gebruikt XBMC ook voor het stukje eye candy.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:38

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Sepp14 schreef op zondag 07 september 2014 @ 11:51:
Voor op de pc gebruik ik aeon nox. Voor de Rpi nu Ace skin. Na een hele tijd amber gebruikt te hebben vindt ik ace net even wat fijner. Wel langzamer op de rpi maar dat is bekend.
Skin hoeven voor mij niet te minimalistisch te zijn. Je gebruikt XBMC ook voor het stukje eye candy.
Precies. Ander kun je net zo goed Windows Verkenner + VLC gebruiken. Is ook stabieler en sneller.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-05 17:03
Ben ik het niet mee eens. Hoezo is vlc stabieler dan xbmc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Sepp14 schreef op zondag 07 september 2014 @ 11:51:
Ik weet niet of je het tegen mij hebt maar ik heb het juist ook over eye candy. Ik vind veel skins te druk met allerlei onrustige achtergronden. Geef mij maar wat half doorzichtige fanart maar verder niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zijn er meer mensen waarbij XBMC cd's toevoegd die al maanden op je NAS staan?
Na het vinden van wat nieuwe nummers + albums, "denkt hij" dat ik nog tig andere nieuwe mp3's en flac's heb, terwijl deze toch echt al maanden geleden erop gezet zijn én tevens ook gewoon in de bibliotheek van XBMC voorkwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Voor de videolibrary heb ik toentertijd dit gedaan
Janoz schreef op donderdag 28 november 2013 @ 14:04:

XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
<advancedsettings>
  <videolibrary>
    <dateadded>2</dateadded> 
                            <!-- 0 results in using the current datetime when adding a video;
                                 1 (default) results in prefering to use the files mtime (if it's valid) and only using the file's ctime if the mtime isn't valid;
                                 2 results in using the newer datetime of the file's mtime and ctime -->
  </videolibrary>
</advancedsettings>
Misschien dat het met musiclibrary ook wel zo werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Mijn videolibrary staat standaard op 0 en cleanonupdate op true. Daarin gebeurt dit ook niet.
Misschien dat ik die voor muziek dan ook maar eens op 0 ga zetten.
Proberen kan vast geen kwaad.

Thanks voor je tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-04 16:30
Meer mensen die Eminence gebruiken?
Vind het echt een super skin.
Heb onderhand allen geprobeerd, maar dit is wel mn favoriet voor op de 55".

Mijn top 3:

Eminence
Xperience1080
Aeon Nox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Sepp14 schreef op maandag 08 september 2014 @ 09:16:
Voor de videolibrary heb ik toentertijd dit gedaan

[...]

Misschien dat het met musiclibrary ook wel zo werkt.
Het lijkt erop dat dit werkt. Er komen nu geen oude albums meer in. Ik heb nog geen nieuwe albums om erin te zetten, dus ik moet nog even afwachten om te zien hoe hij dan reageert. Vooralsnog lijkt het echter prima te werken. Bedankt dus voor je tip! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

:) Alstublieft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
CRXDelSol schreef op maandag 08 september 2014 @ 11:58:
Heb onderhand allen geprobeerd, maar dit is wel m'n favoriet voor op de 55".

Mijn top 3:

Eminence
Xperience1080
Aeon Nox
Om een meer visuele indruk te geven van genoemde skin;

http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=187071

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redboyke
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-04 05:57
ik gebruik xbmc op windows met de aeon mp5 skin
en werkt goed geen problemen
als ik xbmc start gaat het naar het beginscherm
graag zou ik willen dat die bij default direct naar Series gaat ipv Films waar het nu default op komt
weet iemand hoe ik dat kan aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

redboyke schreef op maandag 08 september 2014 @ 15:19:
ik gebruik xbmc op windows met de aeon mp5 skin
en werkt goed geen problemen
als ik xbmc start gaat het naar het beginscherm
graag zou ik willen dat die bij default direct naar Series gaat ipv Films waar het nu default op komt
weet iemand hoe ik dat kan aanpassen?
Settings > Appearance Skin > Startup window
Afbeeldingslocatie: http://wiki.xbmc.org/images/thumb/1/10/Settings.appearance.skin.png/800px-Settings.appearance.skin.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
redboyke schreef op maandag 08 september 2014 @ 15:19:
Ik gebruik xbmc op windows met de aeon MQ5 skin en werkt goed geen problemen.
Als ik xbmc start gaat het naar het beginscherm en ik zou graag willen dat die bij default direct naar Series gaat ipv Films, waar het nu default op komt. Weet iemand hoe ik dat kan aanpassen?
Op pagina één beschreven wat de mogelijkheden zijn en hetgeen je zoekt zit binnen de instel-mogelijkheden;

http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=174501

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 08-09-2014 15:41 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redboyke
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-04 05:57
blijkbaar moet je de eerste op serie zetten was niet echt duidelijk:

http://i.imgur.com/HLw8CiR.jpg

thx dystic en hardwarelover

[ Voor 13% gewijzigd door redboyke op 08-09-2014 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online

Mijn top 3:

Eminence
Xperience1080
Aeon Nox
Erg goede skin met een zeer actieve ontwikkelaar. Ik ben over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:46

Sebazzz

3dp

Jorgen schreef op maandag 08 september 2014 @ 09:05:
Zijn er meer mensen waarbij XBMC cd's toevoegd die al maanden op je NAS staan?
Bedoel je dan dubbel toevoegen? Ik heb wel al gezien dat XBMC bij mij nummers van dezelfde cd als aparte albums toevoegt, zeer irritant is dat. Kent iemand dat toevallig een oplossing voor?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug

Mijn top 3:

Eminence
Xperience1080
Aeon Nox
Ziet er nice uit, die onthoudt ik voor zodra ik uitgekeken ben op MQ5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Jelte schreef op maandag 08 september 2014 @ 21:45:
[...]

Heisenbug schreef op maandag 08 september 2014 @ 23:41:
[...]

Ziet er nice uit, die onthoudt ik voor zodra ik uitgekeken ben op MQ5.
Er wordt op t forum zeer vlot gereageerd door ze ontwikkelaar. En heb dan ook een git clone van de skin in gebruik, elke nacht wordt de skin geüpdatet met een cronjob. Zeer netjes onderhouden, en zeer netjes in elkaar. Heel wat anders dan andere skins en toch heel strak en mooie features zoals pijltje omhoog bij films waardoor je full screen door fan art bladerd voor nieuw toegevoegde films/series enz.

Laatst vroeg iemand ook om een feature te wijzigen, *plop* nieuwe optie in instellingen om die feature aan of uit te zetten.

Zeker fan van zulke ontwikkelaars die het zo helder onderhouden. Vandaar dat ik m ook onder de aandacht breng, zeer verdient voor de beste man.

[ Voor 10% gewijzigd door xoniq op 09-09-2014 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:21

Mijn top 3:

Eminence
Xperience1080
Aeon Nox
Zekers. Prachtige skin en tot nu toe mijn favoriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Sebazzz schreef op maandag 08 september 2014 @ 22:39:
[...]

Bedoel je dan dubbel toevoegen? Ik heb wel al gezien dat XBMC bij mij nummers van dezelfde cd als aparte albums toevoegt, zeer irritant is dat. Kent iemand dat toevallig een oplossing voor?
Nee, opnieuw bij de lijst met nieuwe albums zetten, niet dubbel toevoegen.
Ik heb geen nummers verwijderd, verplaatst of veranderd. Ik heb wel Windows Mediaplayer, MusicBee en MediaMonkey op mijn laptop staan. WMP gebruik ik om soms even snel een nummer af te spelen en MusicBee en MediaMonkey alleen maar om Playlists aan te maken. Al die programma's staan zo ingesteld dat zij geen mp3tags kunnen aanpassen. De nummers die opnieuw in de lijst met nieuwe albums staan (die plaatjes in het hoofdmenu) zijn niet gebruikt in een playlist en ook niet opnieuw afgespeeld in 1 van de 3 andere programma's. Misschien komt het wel omdat ik in 1x duizenden nummers tegelijk heb toegevoegd aan de musicdatabase (verplaatsing van de nummers + toevoegen aan de library van XBMC.) (Misschien vindt XBMC zo'n grote muziekverzameling niet zo leuk?)

De eerder genoemde oplossing om mijn advanced settings aan te passen lijkt goed te werken in elk geval.

Voor wat jouw eigen vraag betreft: hoe beter je tags zijn, hoe beter XBMC ermee omgaat, denk ik. Mijn tags zijn in principe allemaal aangepast op discogs.com, met hier een daar een kleine verandering die ikzelf mooier vond. (Zo min mogelijk punten in artiesten namen: Dr Dre, i.p.v. Dr. Dre en dingen als versus en featuring i.p.v. vs. en feat.) Ik geloof dat de beste bron voor tags musicbrainz is, maar daar kwam ik pas achter toen ik al 12000 nummers getagd had. Bovendien scheelt er volgens mij niet zo heel veel tussen discogs en musicbrainz. Ik dacht dat je XBMC ook zelf naar missende informatie kon laten zoeken, maar ik ben eerlijk gezegd erg voorzichtig daarmee. Ondertussen ben ik gewoon zoveel tijd kwijt geweest aan het juist taggen van mijn nummers, dat ik het wel uit mijn hoofd laat om een programma daarmee te laten sollen. (Als dat al 1 x is gebeurd, laat je het een 2e keer wel uit je hoofd...)

[ Voor 26% gewijzigd door Jorgen op 09-09-2014 10:26 ]

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:06
Vraag: ik gebruik XBMC maar ik krijg het niet voor elkaar om ook een menu item te krijgen genaamd series. Mijn series staan gewoon in een aparte map en ik verwijs daar ook naar toe maar ik krijg niet zo'n mooi menu item zoals bij Speelfilms. Wat doe ik verkeerd? Gebruik de Confluence skin.

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-05 11:52
Volgens mij kan dat alleen maar veroorzaakt worden doordat je de database voor series nog niet heb gescanned naar je library. Als je dat doet, wordt automatisch zichtbaar.

• KaiseRRuby
Ik heb een add-on die zeer regelmatig de database bijwerkt, dan pakt hij ook mijn series mee. Toch krijg ik geen menu item.

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-05 11:52
De heren in dit forum gaan het je snel genoeg vragen ;) ... heb je een debug log die bekeken kan worden?

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:35

KhaZ

Alfa Romeo

KaiseRRuby schreef op woensdag 10 september 2014 @ 09:36:
Vraag: ik gebruik XBMC maar ik krijg het niet voor elkaar om ook een menu item te krijgen genaamd series. Mijn series staan gewoon in een aparte map en ik verwijs daar ook naar toe maar ik krijg niet zo'n mooi menu item zoals bij Speelfilms. Wat doe ik verkeerd? Gebruik de Confluence skin.
Ik heb hetzelfde gehad, super irritant en nergens te vinden.

Oplossing is volgens mij zo: ga naar home. Open menu video's en klik daar op add source. Selecteer je map. Daarna rechtermuisklik (of C) op de map die je net hebt toegevoegd en selecteer Set Content (of de NL vertaling ervan). Kies nu als content type TV Shows.

Doe hetzelfde voor films (of had je dat al gedaan?) en zet die uiteraard op content type Movies.

Nu zouden er in het hoofdmenu 2 items bijgekomen moeten zijn: Movies en TV Shows. Ga nu naar System, naar Appearance en klik op Settings onder de naam van je skin. Verberg hier de menu items die je niet nodig hebt zoals music, applications, weather enzo. Ik zou ook Video's verbergen, zo houd je alleen Movies en TV Shows over in het main menu.

Ik vond dit zo slecht gedocumenteerd.. ik heb een avond lang bij System > Filemanager de functie "Set Content" proberen uit te voeren, totaal onnodig want daar kan dat helemaal niet.

Ben blij dat ik het nu gefixed heb, kan ik weer verder met inrichten/customizen.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

KaiseRRuby schreef op woensdag 10 september 2014 @ 09:36:
Je hebt het menu item TV Shows wel enabled in de skin settings?
Afbeeldingslocatie: http://wiki.xbmc.org/images/thumb/c/c5/Conf_Skin_Home_window_1.png/800px-Conf_Skin_Home_window_1.png

• De-Hamster
  • Laatst online: 12-04 12:57
Heerlijk! Gister XBMC geinstalleerd, nu nog even alles uit zoeken en inrichten.
Een slaapkamer waarin mijn PC met vaste internetverbinding staat, aan de andere kant staat mijn TV. Deze TV heeft met de Ziggo Decoder en Ziggo Smartcard toegang tot alle Ziggo kanalen inclusief Fox Sports en Film1, de Ziggo decoder is verbonden met een HDMI kabel op aansluiting HDMI 1. Mijn TV en PC zijn verbonden door middel van een HDMI kabel, te vinden op aansluiting HDMI 2.

Het enige wat ik niet kan vinden is een soortgelijke applicatie waarmee ik Ziggo TV kan kijken. Ik kan via mijn telefoon en tablet altijd even inloggen en live meekijken, maar is er een mogelijkheid zodat ik dit allemaal in 1 kan integreren. Dus niets illegaals natuurlijk, maar gewoon d.m.v mijn inloggegevens die ik ook in de andere apps van Ziggo TV gebruik.

Of is dat op geen enkele manier mogelijk omdat Ziggo enkel live laat meekijken via mobiele apparaten?

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

DizzyWeb

Ondertiteld

Foxio, lees dit topic eens door:
\[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]

• KaiseRRuby
KhaZ schreef op woensdag 10 september 2014 @ 11:16:
[...]

Ik heb hetzelfde gehad, super irritant en nergens te vinden.

Oplossing is volgens mij zo: ga naar home. Open menu video's en klik daar op add source. Selecteer je map. Daarna rechtermuisklik (of C) op de map die je net hebt toegevoegd en selecteer Set Content (of de NL vertaling ervan). Kies nu als content type TV Shows.

Doe hetzelfde voor films (of had je dat al gedaan?) en zet die uiteraard op content type Movies.

Nu zouden er in het hoofdmenu 2 items bijgekomen moeten zijn: Movies en TV Shows. Ga nu naar System, naar Appearance en klik op Settings onder de naam van je skin. Verberg hier de menu items die je niet nodig hebt zoals music, applications, weather enzo. Ik zou ook Video's verbergen, zo houd je alleen Movies en TV Shows over in het main menu.

Ik vond dit zo slecht gedocumenteerd.. ik heb een avond lang bij System > Filemanager de functie "Set Content" proberen uit te voeren, totaal onnodig want daar kan dat helemaal niet.

Ben blij dat ik het nu gefixed heb, kan ik weer verder met inrichten/customizen.
toon volledige bericht
Dit heb ik inderdaad allemaal al gedaan, niet het gewenste resultaat..
DyStiC schreef op woensdag 10 september 2014 @ 11:40:
[...]

[afbeelding]
Dat zou het wel eens kunnen zijn, ik ga dat morgen meteen proberen!

• De-Hamster
  • Laatst online: 12-04 12:57
Thanks, maar op die manier is er geen andere optie meer dan via de PC/HDMI 2 op TV he? Ik had het liefst een optie ernaast gehad.

VIa LiveTV en allerhande PVR opties zie ik dat LiveTV enkel mogelijk is op Linux, Ubuntu etc. Maar geen enkele LiveTV optie met nederlandse zenders is mogelijk in combinatie met Windows?

• schumi2004
Foxio schreef op woensdag 10 september 2014 @ 12:37:
[...]

Thanks, maar op die manier is er geen andere optie meer dan via de PC/HDMI 2 op TV he? Ik had het liefst een optie ernaast gehad.

VIa LiveTV en allerhande PVR opties zie ik dat LiveTV enkel mogelijk is op Linux, Ubuntu etc. Maar geen enkele LiveTV optie met nederlandse zenders is mogelijk in combinatie met Windows?
How kom je daarbij? Topic al eens doorgenomen?

• _Vincent_
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
@Foxio, waarom wil je via de PC Ziggo kijken als je al een decoder naast je TV hebt staan? Even van HDMI-input switchen op je TV lijkt me nog het gemakkelijkste. Heb je al een universal remote? Dan kun je daarmee XBMC aansturen en je TV.

Via je PC kun je inderdaad de Ziggo kanalen bekijken via een tuner, smartcard en bijbehorende software. Dan kun je het ook integreren in XBMC.

Je zou ook kunnen proberen een Android Emulator op je Windows PC te installeren en daar de Ziggo TV app in draaien. Maar de kwaliteit van de Ziggo streams zijn niet geweldig, dan zou ik persoonlijk bij de decoder blijven!

• DizzyWeb
  • Nu online

DizzyWeb

Ondertiteld

_Vincent_ schreef op woensdag 10 september 2014 @ 14:38:
@Foxio, waarom wil je via de PC Ziggo kijken als je al een decoder naast je TV hebt staan?
Hij geeft aan dat hij ook op mobiele devices TV wil kunnen kijken. Dan zit je of vast aan een oplossing van Ziggo zelf, of via de PC, met een Tv server achtige oplossing en XBMC of VLC of iets dergelijks op de mobiele devices.

• hardware-lover
  • Niet online
DizzyWeb schreef op woensdag 10 september 2014 @ 15:42:
[...]
Hij geeft aan dat hij ook op mobiele devices TV wil kunnen kijken. Dan zit je of vast aan een oplossing van Ziggo zelf, of via de PC, met een Tv server achtige oplossing en XBMC of VLC of iets dergelijks op de mobiele devices.
Hij geeft aan dat ie dat al kan? "Ik kan via mijn telefoon en tablet altijd even inloggen en live meekijken"

Testing, one, two ...

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Jelte schreef op maandag 08 september 2014 @ 21:45:
[...]

Maar werkt niet op Kodi (Helix) Alpha 3 toch?

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:16
Foxio schreef op woensdag 10 september 2014 @ 12:37:
[...]

Ik zal je een klein beetje in de goede richting helpen: voor Windows kan je Mediaportal als TV server gebruiken, er zijn volgens mij ook andere servers voor Windows beschikbaar maar daar heb ik geen ervaring mee. Mediaportal werkt icm Ziggo abonnement. Je moet echter wel wat extra hardware aanschaffen in de vorm van een tv kaart met CI slot, en die zijn best prijzig nieuw.

Ik heb het een tijdje gebruikt maar er was eigenlijk altijd wel wat aan de hand. En omdat je in Nederland een 1080i signaal ontvangt (ik ga er even vanuit dat je HDTV wilt kijken) heb je een redelijk grafische kaart nodig om het signaal te deinterlacen. Een onboard Radeon 3200 voldoet absoluut niet kwam ik bijvoorbeeld achter, terwijl deze Radeon 3200 prima 1080p kan weergeven met hoge bitrates.

Al met al vond ik het een hoop gedoe worden en te duur worden. Een losse decoder is een no nonsense apparaat dat eingelijk altijd wel goed werkt. Er is niets zo vervelend als thuiskomen en eerst moeten knutselen aan je pc voordat je eindelijk onderuit kan neerploffen en hersenloos tv kan kijken.

• schumi2004
_Vincent_ schreef op woensdag 10 september 2014 @ 14:38:
@Foxio, waarom wil je via de PC Ziggo kijken als je al een decoder naast je TV hebt staan? Even van HDMI-input switchen op je TV lijkt me nog het gemakkelijkste. Heb je al een universal remote? Dan kun je daarmee XBMC aansturen en je TV.

Via je PC kun je inderdaad de Ziggo kanalen bekijken via een tuner, smartcard en bijbehorende software. Dan kun je het ook integreren in XBMC.

Je zou ook kunnen proberen een Android Emulator op je Windows PC te installeren en daar de Ziggo TV app in draaien. Maar de kwaliteit van de Ziggo streams zijn niet geweldig, dan zou ik persoonlijk bij de decoder blijven!
Waarom ik uiteindelijk TV wilde kijken via XBMC was omdat XBMC zo'n beetje 24/7 aan staat hier en het switchen alleen maar tot ergernis lijde plus het bijkomend voordeel dat de decoder uitfikte en ik gerechtigd was andere apparatuur te kopen :P

Ik moet zeggen dat het een uitkomst is om TV te kijken in XBMC, een decoder kan dan meer functionaliteit hebben maar dat boeit me allemaal niet zoals dat video on demand etc want dat verlies je.
Voordeel is wel dat ik nu waar ik maar ben op zo'n beetje elk device LiveTV kan kijken via mijn NAS thuis.

Lang verhaal kort, misschien wil hij dit ook wel ;)

Kleine impressie van al een hele poos terug, is ondertussen flink aan geschroefd
https://www.dropbox.com/s/0zwkbbu6dapd3fs/test1.avi?dl=0
Erik070 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 16:49:
[...]

Ik zal je een klein beetje in de goede richting helpen: voor Windows kan je Mediaportal als TV server gebruiken, er zijn volgens mij ook andere servers voor Windows beschikbaar maar daar heb ik geen ervaring mee. Mediaportal werkt icm Ziggo abonnement. Je moet echter wel wat extra hardware aanschaffen in de vorm van een tv kaart met CI slot, en die zijn best prijzig nieuw.

Ik heb het een tijdje gebruikt maar er was eigenlijk altijd wel wat aan de hand. En omdat je in Nederland een 1080i signaal ontvangt (ik ga er even vanuit dat je HDTV wilt kijken) heb je een redelijk grafische kaart nodig om het signaal te deinterlacen. Een onboard Radeon 3200 voldoet absoluut niet kwam ik bijvoorbeeld achter, terwijl deze Radeon 3200 prima 1080p kan weergeven met hoge bitrates.

Al met al vond ik het een hoop gedoe worden en te duur worden. Een losse decoder is een no nonsense apparaat dat eingelijk altijd wel goed werkt. Er is niets zo vervelend als thuiskomen en eerst moeten knutselen aan je pc voordat je eindelijk onderuit kan neerploffen en hersenloos tv kan kijken.
Zo heeft ieder z'n eigen ervaring ermee. Hier draait het als een zonnetje op een DS211 icm een AD02, ook HD. 2 HD streams gelijktijdig in gebruik en opnemen wordt wel een beetje een dingetje daar mijn NAS te zwak is maar dat is weer een ander verhaal. Verder heb ik geen enkel probleem met afspelen (van HD) en het beeld is gewoon prima (er is altijd wel wat op aan te merken maar dat is met decoder ook vandaar prima)

[ Voor 36% gewijzigd door schumi2004 op 11-09-2014 09:15 ]

• xoniq
KhaZ schreef op woensdag 10 september 2014 @ 16:48:
[...]

Maar werkt niet op Kodi (Helix) Alpha 3 toch?
Dat weet ik niet. Ik gebruik alleen stables.
Je kan het op het xbmc.org forum in het topic over Eminence vragen of kijken wat de status er van is.
Hij reageert zeer goed op het forum.

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

CRXDelSol schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:36:
[...]

Dat weet ik niet. Ik gebruik alleen stables.
Je kan het op het xbmc.org forum in het topic over Eminence vragen of kijken wat de status er van is.
Hij reageert zeer goed op het forum.
Gotham Only zie ik nu.. jammer want het ziet er wel heel goed uit :)

• jingaling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-11-2024
Ik had vroeger een anysee dvb c-t module in me htpc en keek toen in het ziggo gebied via wmc naar hd kanalen van ziggo daarna ging ik over naar een anysee dvb-s (satelliet) ook via wmc. En werkte prima onder windows. Zelfs vroeger die alphacrypt module nog gebruikt.

Nu heb ik KPN glasvezel in het ziggo gebied en wil ik live de nederlandse zenders liefst hd kanalen via xbmc afspelen zoals schumi2004 dat heeft ziet er erg goed uit schumi. ;)

- ik heb 2 htpc's onder windows draaien windows 7 en een 8.1
- stream nu alles behalve tv kanalen vanaf een Synology 214play
- zit niet in het vrije ongecodeerde Ziggo gebied

Moet ik sowieso wat ik wil een abbo nemen bij Ziggo of via de satelliet?
Of kan het ook (niet te moeilijk s.v.p) via glasvezel i.c.m een homerun of een ander device wat eventueel mijn signaal kan streamen?

M.a.w ik wil gewoon live digitaal kanalen streamen i.c.m xbmc evt met een apparaatje ertussen (homerun etc) zodat de setopboxen tussen de tv's eruit kunnen.

Bedankt voor het advies.

• schumi2004
jingaling schreef op donderdag 11 september 2014 @ 14:10:
Ik had vroeger een anysee dvb c-t module in me htpc en keek toen in het ziggo gebied via wmc naar hd kanalen van ziggo daarna ging ik over naar een anysee dvb-s (satelliet) ook via wmc. En werkte prima onder windows. Zelfs vroeger die alphacrypt module nog gebruikt.

Nu heb ik KPN glasvezel in het ziggo gebied en wil ik live de nederlandse zenders liefst hd kanalen via xbmc afspelen zoals schumi2004 dat heeft ziet er erg goed uit schumi. ;)

- ik heb 2 htpc's onder windows draaien windows 7 en een 8.1
- stream nu alles behalve tv kanalen vanaf een Synology 214play
- zit niet in het vrije ongecodeerde Ziggo gebied

Moet ik sowieso wat ik wil een abbo nemen bij Ziggo of via de satelliet?
Of kan het ook (niet te moeilijk s.v.p) via glasvezel i.c.m een homerun of een ander device wat eventueel mijn signaal kan streamen?

M.a.w ik wil gewoon live digitaal kanalen streamen i.c.m xbmc evt met een apparaatje ertussen (homerun etc) zodat de setopboxen tussen de tv's eruit kunnen.

Bedankt voor het advies.
toon volledige bericht
Denk dat je sowieso aan een provider abbo vast zit voor je LiveTV streams daarnaast is het aan jouw wat je wilt, kabel of sateliet?

Voor beide zijn er wel oplossingen.
Blijf je bij Ziggo dan heb je een Tuner nodig.
Advies: Ga voor de quad tuner of op z'n minst een dual tuner. Als de quad tuners beschikbaar waren toen ik destijds mijn HDHomerun kocht had ik die gekocht ipv een dual.

Voor de 214play (evansport) is er iig een package beschikbaar voor een HDHomerun zo ook TVHeadend.

Dan nog een package voor OSCam die je dan zelf moet compilen via spksrc maar is geen rocket science.

En een card reader. Ik heb een Smargo Cardreader plus welke prima werkt maar daar zijn de meningen over verdeelt in Digitale TV op je PC topic.

Beetje configureren en klaar.

Voor Sateliet weet ik het niet maar zal niet veel anders zijn.

/edit:
Weet niet of je glasvezel van KPN IPTV biedt maar dat moet ook wel lukken heb ik het idee, is alleen even uitzoeken.

• Ferra
  • Niet online
schumi2004 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 14:46:
[...]

Denk dat je sowieso aan een provider abbo vast zit voor je LiveTV streams daarnaast is het aan jouw wat je wilt, kabel of sateliet?

Voor beide zijn er wel oplossingen.
Blijf je bij Ziggo dan heb je een Tuner nodig.
Advies: Ga voor de quad tuner of op z'n minst een dual tuner. Als de quad tuners beschikbaar waren toen ik destijds mijn HDHomerun kocht had ik die gekocht ipv een dual.

Voor de 214play (evansport) is er iig een package beschikbaar voor een HDHomerun zo ook TVHeadend.

Dan nog een package voor OSCam die je dan zelf moet compilen via spksrc maar is geen rocket science.

En een card reader. Ik heb een Smargo Cardreader plus welke prima werkt maar daar zijn de meningen over verdeelt in Digitale TV op je PC topic.

Beetje configureren en klaar.

Voor Sateliet weet ik het niet maar zal niet veel anders zijn.
toon volledige bericht
Schumi,

ik ben even benieuwd. Je geeft aan dat je een tuner nodig hebt voor Ziggo. Hoe werkt dit precies?
Ik lees namelijk hier en daar dat je nergens je CI+ module in kan steken en dus HDTV geen optie is?

• schumi2004
Ferra schreef op donderdag 11 september 2014 @ 14:48:
[...]

Schumi,

ik ben even benieuwd. Je geeft aan dat je een tuner nodig hebt voor Ziggo. Hoe werkt dit precies?
Ik lees namelijk hier en daar dat je nergens je CI+ module in kan steken en dus HDTV geen optie is?
Kaartje heb ik in mijn Smargo card reader en via OSCam vindt er decryptie plaatst voor de gecodeerde channels.

Er zijn ook andere oplossingen maar deze gebruik ik.

Overigens kun je beter hier kijken voor specifieke LiveTV vragen.
\[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]

/edit:
HDHomerun hangt in het netwerk, Smargo is connected aan mijn NAS

[ Voor 6% gewijzigd door schumi2004 op 11-09-2014 14:51 ]

• jingaling
Heb nu kpnglasvezel en ik kan wel de live streaming met de wat slechtere kwaliteit streams ontvangen via www.itvonline.nl.
Kan ik dat evt als snelkoppeling in xbmc integreren of lukt het ook met een hdhomerun in het netwerk aangezien hdhomerun wel iptv ondersteunt.

• DizzyWeb
  • Nu online

DizzyWeb

Ondertiteld

De hdhomerun die ik heb ondersteunt geen iptv hoor?

• jingaling
Makkelijkst is zeker abbo bij Ziggo nemen hd homerun ertussen en klaar of niet?
Dus modem Ziggo in de meterkast homerun erop aansluiten, alles ontvangen met een addon in xbmc dus bv met een htpc op de tv of een mediaplayer met xbmc erop live tv streamen?

Dus boven of beneden hoeft er niet per se een coaxkabel gelegd te worden?

[ Voor 13% gewijzigd door jingaling op 11-09-2014 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
jingaling schreef op donderdag 11 september 2014 @ 17:21:
Makkelijkst is zeker abbo bij Ziggo nemen hd homerun ertussen en klaar of niet?
Dus modem Ziggo in de meterkast homerun erop aansluiten, alles ontvangen met een addon in xbmc dus bv met een htpc op de tv of een mediaplayer met xbmc erop live tv streamen?

Dus boven of beneden hoeft er niet per se een coaxkabel gelegd te worden?
Zo vind ik het het makkelijkste. IPTV (als KPN dat biedt) is mogelijk ook mogelijk maar daar zul je even in moeten duiken.

Ik zou dan even hier \[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5] rond vragen of doorlezen en kijken of dat mogelijk is op de hardware die je bezit, NAS, HTPC etc.

Mijn coax stopt bij "meterkast" en vanaf daar kijken we TV via het netwerk, ook buitenshuis ;)

[ Voor 20% gewijzigd door schumi2004 op 12-09-2014 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
DyStiC schreef op woensdag 10 september 2014 @ 11:40:
[...]

[afbeelding]
Het is al weer even geleden, maar dit lukt nog steeds niet.

Ik heb niet eens de mogelijkheid om het uit te vinden, het is grijs gekleurd. Het staat standaard op aan. Snap er niks van, als ik speelfilms toevoeg gaat het automatisch goed. Maar bij TV shows lukt het gewoon niet. Het komt er gewoon niet bij te staan, wat ik ook probeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
KaiseRRuby schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 14:44:
[...]

Het is al weer even geleden, maar dit lukt nog steeds niet.

Ik heb niet eens de mogelijkheid om het uit te vinden, het is grijs gekleurd. Het staat standaard op aan. Snap er niks van, als ik speelfilms toevoeg gaat het automatisch goed. Maar bij TV shows lukt het gewoon niet. Het komt er gewoon niet bij te staan, wat ik ook probeer.
Je hebt wel aangegeven dat de te verwerken map TV-shows bevat ipv films??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Het is me eindelijk gelukt.

Ik selecteerde standaard TVDB als scraper. Die staat schijnbaar niet helemaal goed ingesteld oid.

Nu heb ik the movie database geselecteerd waarin je kunt kiezen om de originele naam te behouden. Daar werkt het.

Correctie: hij vind nu slechts 1 serie. De rest ook nog niet.

Ik denk dat ik een soort ' renamer' moet hebben die alles in de juiste naam zet. Even zoeken..

[ Voor 25% gewijzigd door KaiseRRuby op 12-09-2014 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Nu online

DizzyWeb

Ondertiteld

Hoe heb je alles opgeslagen? Mappenstructuur? En maak eens een screenshot van de instellingen van de content settings van die map. Het is zo koffiedik kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
@KaiseRRuby, mappenstructuur en naamgeving is essentieel om het netjes in de library te krijgen.

In de eerste post van dit topic staat een How To: Mediabibliotheek. Als je dat aanhoudt, dan gaat het in 99% van de gevallen goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Kan iemand mij helpen met openelec? Ik blijf dit van tijd tot tijd proberen maar krijg het nooit werkend.
Probeer tvheadend te installeren, dus ik enable live tv en selecteer de tvheadend htsp client... maar dan heb ik de server toch nog niet te pakken?
Die wikis van hun kom ik niks wijzer uit want zodra ik naar 192.168.x.x:9981 ga krijg ik ook geen webservice en vanaf dat punt klopt er dus helemaal niks meer van.
Heeft iemand wel een goede guide of een stappenplan vanaf hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Donderstraaltje schreef op zondag 14 september 2014 @ 13:11:
Kan iemand mij helpen met openelec? Ik blijf dit van tijd tot tijd proberen maar krijg het nooit werkend.
Probeer tvheadend te installeren, dus ik enable live tv en selecteer de tvheadend htsp client... maar dan heb ik de server toch nog niet te pakken?
Die wikis van hun kom ik niks wijzer uit want zodra ik naar 192.168.x.x:9981 ga krijg ik ook geen webservice en vanaf dat punt klopt er dus helemaal niks meer van.
Heeft iemand wel een goede guide of een stappenplan vanaf hier?
Heb je wel een TVHeadend backend draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Spontaan werkt het zojuist ineens wel, maar man wat is livetv nog buggy zeg, totaal geen alternatief voor windows.
Heb nu een aantal kanalen werkend maar channel groups pikt ie nog niet.
Ook ziet hij mijn dual tuner netjes maar moet per tuner alles instellen, bij de mediaportal server welke ik op windows als backend gebruik linkt hij dat netjes en pikt hij ook de vrije tuner.
Uiteindelijk is het denk ik het voor mij gewoon niet en kan ik beter bij windows blijven + xbmc met mediaportal als backend.
En dan zijn er buiten de tuner support nog de upscale en deinterlace probleempjes... erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Donderstraaltje schreef op zondag 14 september 2014 @ 14:04:
Spontaan werkt het zojuist ineens wel, maar man wat is livetv nog buggy zeg, totaal geen alternatief voor windows.
Heb nu een aantal kanalen werkend maar channel groups pikt ie nog niet.
Ook ziet hij mijn dual tuner netjes maar moet per tuner alles instellen, bij de mediaportal server welke ik op windows als backend gebruik linkt hij dat netjes en pikt hij ook de vrije tuner.
Uiteindelijk is het denk ik het voor mij gewoon niet en kan ik beter bij windows blijven + xbmc met mediaportal als backend.
En dan zijn er buiten de tuner support nog de upscale en deinterlace probleempjes... erg jammer.
Moet dan toch echt aan je setup liggen, kijk hier al een hele poos live TV via XBMC zonder problemen.

Heb je wel bij video settings (Via Video OSD) Deinterlace video op auto en Deinterlace method op auto select staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Yups (heb ik ook op windows), maar nu met een enorm kwaliteits verschil tegen windows.
De Intel HD4000 kan dit probleemloos en dat weet ik, maar met openelec zie ik het beeld verspringen, strepen, etc.
Ook het upscalen is lang niet zo mooi, veel korreligger/blokkeriger dan windows.
Het is dat ik niet weet hoe i kscreenshots op linux maak maar het is zichtbaar slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Donderstraaltje schreef op zondag 14 september 2014 @ 14:18:
Yups (heb ik ook op windows), maar nu met een enorm kwaliteits verschil tegen windows.
De Intel HD4000 kan dit probleemloos en dat weet ik, maar met openelec zie ik het beeld verspringen, strepen, etc.
Ook het upscalen is lang niet zo mooi, veel korreligger/blokkeriger dan windows.
Het is dat ik niet weet hoe i kscreenshots op linux maak maar het is zichtbaar slechter.
Print screen button

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Een kenmerk van een HTPC is dat er vaak geen tobo aan vast zit, daarbij weet ik ook niet waar hij hem dan neerzet. Verder op windows past hij automatisch de framerate aan de content, dat doet hij op openelec ook al niet.
Volgens het IRC kanaal kloppen ijn bevindingen en is het allemaal nog in ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Donderstraaltje schreef op zondag 14 september 2014 @ 14:22:
Een kenmerk van een HTPC is dat er vaak geen tobo aan vast zit, daarbij weet ik ook niet waar hij hem dan neerzet. Verder op windows past hij automatisch de framerate aan de content, dat doet hij op openelec ook al niet.
Volgens het IRC kanaal kloppen ijn bevindingen en is het allemaal nog in ontwikkeling.
Mijne heeft ook geen toetsenbord maar kan er wel 1 aanhangen als moet. ;)

En wat zou er precies in ontwikkeling zijn?
Zou eerder drenken aan een driver issue, ik heb zelf AMD en ik heb geen klagen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Upscaling is nog in ontwikkeling, dat is idd niet zo smooth als bijvoorbeeld mediaportal.
Automatische framerate herkenning en deinterlacing is nog een driver issue in linux en ook nog in ontwikkeling.
Het is wel waar dat voor dit soort dingen AMD het beste is, al jaren, alleen ben ik nu juist van dedicated gfx kaarten afgestapt maar ook van amd vanwege andere redenen.

Krijg heel erg de neiging toch weer geheel op mediaportal zelfs terug over te stappen, xbmc heeft net te veel issues nog voor datgene wat ik graag wil (en ja als het op kwaliteit en features aan komt kan ik een enorme zeiker zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Laatst online: 06:15
(jarig!)
Het is niet ineens super vanuit the box, inderdaad. Maar met een paar goed gekozen settings kom je een heel eind. Zet bv eens match display tot refresh rate (oid, kan het nu niet checken) aan. Het is overigens wel bekend dat Intel haswell plus xbmc niet helemaal lekker werkt. Zelfs na het tweaken van xorg.conf (modelines toevoegen) heb ik het nog niet helemaal perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Er wordt door Donderstraaltje gesproken over een IHG 4000 videochip, dat duid op een 3e generatie Intel CPU en niet op Haswell hardware.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Ik gebruik OE en tvheadend op een ivy bridge met HD2500 en yadif deinterlacing.
Er is geen beter beeld dan dat te krijgen op het moment met Intel hardware dus roep niet zomaar dat het niet kan of dat de kwaliteit tegenvalt. Dat is namelijk absoluut niet het geval met goede settings.
Op het xbmc forum is een Intel deinterlacing topic met de settings van fritsch. Als je die gebruikt denk je niet meer terug aan Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Frank-NL schreef op zondag 14 september 2014 @ 17:24:
Er is geen beter beeld dan dat te krijgen op het moment met Intel hardware dus roep niet zomaar dat het niet kan of dat de kwaliteit tegenvalt. Dat is namelijk absoluut niet het geval met goede settings.
Op het xbmc forum is een Intel deinterlacing topic met de settings van fritsch. Als je die gebruikt denk je niet meer terug aan Windows.
Topic kende ik nog niet maar Fritsch al wel, en die weet wel waar ie over praat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 19:31

Sa1

Frank-NL schreef op zondag 14 september 2014 @ 17:24:
heb je een link naar de betreffende topic? De beste man is vrij actief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 19:31

Sa1

Oh okay, die ben ik inderdaad aan het doornemen. Ik heb echter een Openelec installatie omdat mijn Linux kennis wat oud is.

Veel opties waar over gesproken wordt vind ik niet terug in mijn XBMC omgeving, dit heeft waarschijnlijk met de verschillende drivers te maken?! Draai nu de OE 4.1.6 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
De video settings zijn voor elke xbmc gelijk. Met OE heb je verder geen drivers of ppa's nodig.
Pagina: 1 ... 125 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]