[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 124 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.081.020 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-10 16:09
Gusev schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 20:28:
[...]

Het verschil is denk ik dat ik een bestaande addon wil aanpassen door via ssh de addon.xml aan te passen. Het maakt niet uit welke addon ik pak. Als ik na de aanpassing vervolgens de addon wil opstarten krijg ik een Fout in Script.

Worden addons nog gecompileerd at run-time? Nee toch?
Nope. welke addon is het die aangepast moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:16
Letterlijk bij alle addons die ik tot nu toe heb geprobeerd. Voor mij de belangrijkste om werkend te krijgen: Stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
schumi2004 schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 12:44:
[...]

Als LAN2 niet gebruikt wordt disable je hem toch, mogelijk dat XBMC verkeerde LAN-interface pakt?
Klopt, maar ik had geen zin om er naar te kijken meer die avond :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Gusev schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 22:19:
Letterlijk bij alle addons die ik tot nu toe heb geprobeerd. Voor mij de belangrijkste om werkend te krijgen: Stream
En die wil je als Service gestart hebben, want?
Als dat noodzakelijk is voor de werking van de addon zou je denken dat de dev hem niet goed in elkaar gezet heeft.
Als ik me verveel zal ik straks eens proberen als ik tijd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
schumi2004 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 08:19:
[...]

En die wil je als Service gestart hebben, want?
Als dat noodzakelijk is voor de werking van de addon zou je denken dat de dev hem niet goed in elkaar gezet heeft.
Als ik me verveel zal ik straks eens proberen als ik tijd heb.
Uhm... :) wat ik wil is dat nadat xbmc opstart, de Stream addon ook meteen opstart. Ik gebruik xbmc nergens anders voor namelijk. Dus dan heb ik weer een "omhoog + klik" minder :+

Vroeger kon dat via autoexec.py, tegenwoordig moet dat via xbmc.service.

[ Voor 6% gewijzigd door Gusev op 19-08-2014 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Gusev schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 09:26:
[...]

Uhm... :) wat ik wil is dat nadat xbmc opstart, de Stream addon ook meteen opstart. Ik gebruik xbmc nergens anders voor namelijk. Dus dan heb ik weer een "omhoog + klik" minder :+

Vroeger kon dat via autoexec.py, tegenwoordig moet dat via xbmc.service.
Je wilt een auto launch, daar zal een service aanpassing niet bij helpen ben ik bang.

Wel benieuwd of dit kan, even uitzoeken.

/edit:
Succes, heb vluchtig de tekst gelezen maar dit wil je hebben.

http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=126520

[ Voor 10% gewijzigd door schumi2004 op 19-08-2014 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
schumi2004 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 09:29:
[...]

Je wilt een auto launch, daar zal een service aanpassing niet bij helpen ben ik bang.

Wel benieuwd of dit kan, even uitzoeken.

/edit:
Succes, heb vluchtig de tekst gelezen maar dit wil je hebben.

http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=126520
Ow dan heb ik de xbmc wiki helemaal verkeerd begrepen. Ik ben echt al dagen (weken?) aan t proberen, googlen, maar kom er niet uit.

edit: das snel :P . Maar daar wordt in de ena laatste post gesproken over autoexec.py, dat werkt niet meer in Gotham. In een van de eerste posts hebben ze het over het aanpassen van de home.xml (in je skin). Ik ga daar vanavond eens mee rommelen, thanks!

[ Voor 19% gewijzigd door Gusev op 19-08-2014 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Gusev schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 09:42:
[...]

Ow dan heb ik de xbmc wiki helemaal verkeerd begrepen. Ik ben echt al dagen (weken?) aan t proberen, googlen, maar kom er niet uit.

edit: das snel :P . Maar daar wordt in de ena laatste post gesproken over autoexec.py, dat werkt niet meer in Gotham. In een van de eerste posts hebben ze het over het aanpassen van de home.xml (in je skin). Ik ga daar vanavond eens mee rommelen, thanks!
Autoexec is niet nodig. Heb nog eens helemaal goed gelezen en is eigenlijk heel makkelijk. Ik doe zelfde voor cec. Alleen waar ik een Python script aftrap doe jij een addon aftrappen. Waar ze mee begonnen was de skin aanpassen met een onload command maar als de skin een update krijgt ben je dat weer kwijt.

Ik zal een voorbeeld uploaden zo.

Wat service betreft is er mss een verschil in opvatting, een service bij mij is iets op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
schumi2004 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 09:57:
[...]

Autoexec is niet nodig. Heb nog eens helemaal goed gelezen en is eigenlijk heel makkelijk. Ik doe zelfde voor cec. Alleen waar ik een Python script aftrap doe jij een addon aftrappen. Waar ze mee begonnen was de skin aanpassen met een onload command maar als de skin een update krijgt ben je dat weer kwijt.

Ik zal een voorbeeld uploaden zo.

Wat service betreft is er mss een verschil in opvatting, een service bij mij is iets op de achtergrond.
Klopt helemaal. En inderdaad een skin aanpassen is niet handig, ook omdat de home.xml zich in een read only folder bevindt in OpenElec. Maar dat moet ik nog verifiëren, dat kan vanavond pas.

Een mogelijke oplossing is een skin dupliceren, skin id aanpassen, home.xml aanpassen.

Ben benieuwd of je eruit komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Gusev schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 10:00:
[...]

Klopt helemaal. En inderdaad een skin aanpassen is niet handig, ook omdat de home.xml zich in een read only folder bevindt in OpenElec. Maar dat moet ik nog verifiëren, dat kan vanavond pas.

Een mogelijke oplossing is een skin dupliceren, skin id aanpassen, home.xml aanpassen.

Ben benieuwd of je eruit komt...
Geen kans gehad het te testen https://www.dropbox.com/s.../service.launch.addon.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Het valt mij op dat er in de zip een map service.launch.addon zit en daar binnen weer een service.launch.addon. Volgens mij is dat niet conform de addon structuur toch? In ieder geval hartstikke bedankt, ik ga het vanavond proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Gusev schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 10:19:
[...]

Het valt mij op dat er in de zip een map service.launch.addon zit en daar binnen weer een service.launch.addon. Volgens mij is dat niet conform de addon structuur toch? In ieder geval hartstikke bedankt, ik ga het vanavond proberen!
Even manual in addon folder plaatsen.
Het werkt ook, net getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Het werkt ook echt met Stream? Want ik krijg nog steeds een Script Failed Stream foutmelding...

De map heb ik in de addons folder gezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Gusev schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 18:42:
Het werkt ook echt met Stream? Want ik krijg nog steeds een Script Failed Stream foutmelding...

De map heb ik in de addons folder gezet...
Debug log?
Heb het kort nadat ik hem geupload heb zelf getest met Gotham 13.2 beta 1 icm Stream en dat werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Wait a sec...Stream geeft uberhaupt een Script Failed ook bij handmatig opstarten. Gok dat ie eruit ligt. Ik ga even op onderzoek uit.

edit: Ja dus, Stream geeft bij meerdere mensen Script fouten. Andere addons werken perfect. Dank dank dank!

[ Voor 29% gewijzigd door Gusev op 19-08-2014 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-10 07:02
Is er een mogelijkheid om het aantal HZ omhoog te krijgen ?
Ik krijg deze met amd control center of in xbmc niet hoger dan 60.

Ik wil eens weten of je het verschil gaat zien/merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 00:07

job

Ik zou de hz niet hoger zetten (als het uberhaupt kan), maar aan laten passen adv de bestanden die je hebt.
(settings > video > playback)
24p (23.976hz) moet je gewoon als 24p naar je tv sturen. Je tv maakt daar dan intern mooi het dubbele (of viervoudige) van.

De boel forceren op een frequentie die niet overeenkomt met het bronmateriaal voegt niets toe.

[ Voor 22% gewijzigd door job op 19-08-2014 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
job schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 20:36:
Ik zou de hz niet hoger zetten (als het uberhaupt kan), maar aan laten passen adv de bestanden die je hebt.
(settings > video > playback)
24p (23.976hz) moet je gewoon als 24p naar je tv sturen. Je tv maakt daar dan intern mooi het dubbele (of viervoudige) van.

De boel forceren op een frequentie die niet overeenkomt met het bronmateriaal voegt niets toe.
Moet je tv daar niet geschikt voor zijn?
Default is dat disabled dus hier ook dus geen idee wat er gebeurt als ik het enable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 01-10 00:07

job

Ik denk dat de meeste tv's er wel mee over kunnen. 24p was ook maar een voorbeeld, had dat wellicht niet moeten noemen gezien de vele videokaarten in het verleden met de 24p stutter. Met zo'n videokaart is een vaste frequentie van 60hz wellicht handiger.

Ik heb de optie (adjust refreshrate) ingeschakeld omdat ik video's heb met de meest uiteenlopende framerates (23.976, 24hz, 25hz, 30hz). Ik wil geen pull-down trucs om die frequenties om te laten zetten naar 60hz. Ik laat xbmc de boel ongewijzigd doorsturen en mijn tv accepteert het wel.

Waarom het default uitstaat? Goede vraag.
Misschien omdat er genoeg mensen zijn met oude tv's, of dat pc monitoren minder flexibel zijn? Geen idee.

edit: Volgens mij zorgt edid er voor dat je geen refreshrates naar je scherm stuurt die niet ondersteund worden.
Gewoon inschakelen dus die optie.. en kijk of het beeld er beter van wordt.

Maar om terug te komen op de oorspronkelijke vraag, hoe verhoog ik de refresh rate. Een hogere refreshrate zorgt hier niet voor een beter beeld, dus je wilt deze niet verhogen.
Grote kans ook dat je tv een refreshrate hoger dan 60hz niet aan kan.

[ Voor 57% gewijzigd door job op 19-08-2014 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Bedankt voor de info.
adjust refreshrate stond bij mij raar genoeg uit, ik heb het nu eens aangezet en beeld is verbeterd wat betreft het stotteren wat ik wel eens had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
schumi2004 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 21:06:
[...]
Default is dat disabled dus hier ook dus geen idee wat er gebeurt als ik het enable.
Voor de meest probleemloze beeldweergave moet video in die refreshrate worden afgespeeld zoals het is opgenomen, en dat lijkt me niets meer dan logisch. En heel veel TV's (en beeldschermen), ondersteunen die 24p, naast de standaard 50 en 60Hz. Het e.e.a. natuurlijk alleen maar indien de hardware ook geschikt is om het als dusdanig ook weer te geven, aan beide zijden van de verbinding.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
schumi2004 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 21:06:
[...]

Zoals gezegd stond het bij mij ook altijd uit ( default ) en heb ik nooit verder gezocht naar het soms stotterende ( klinkt erger dan het is ) beeld wat ik had.
Nu ik een nieuwe 55" tv heb stoort het me wel weer en ben ik gaan zoeken, mijn eerste gedachte was inderdaad gooi de refreshrate omhoog.
Maar zoals al werd aangegeven was dat niet de oplossing, maar door de playback ( refreshrate aanpassen naar video aan te zetten ) is het probleem weg en heb ik mooi vloeiend lopend beeld.
Het enige wat je nu merkt is dat de tv ff "verspringt" van 50hz ( standaard ingesteld ) naar bv 24 en terug als de film is afgelopen, op mijn tv gebeurd dat met allerlei kleurtjes die je ziet flitsen voor 1 sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
ik zit met de volgende situatie die ik ook niet voor elkaar krijg:

- Addon met stream van TV zenders
- HDMI-CEC werkt goed bij mij, op 1 ding na. De TV zenders zijn in de vorm van een lijst. Graag zou ik met de vooruit, achteruit knop (of boven, beneden knop for that matter) willen schakelen tussen items in de lijst ('zenders') terwijl ik een stream fullscreen aan het bekijken ben. Wat er nu gebeurd is dat het OSD wordt opgeroepen en de stream vooruit of achteruit wordt 'gespoeld'.
- Ik heb met de officiele addon Keymap Editor al wat lopen rommelen, eerst op Global niveau, daarna op PVR niveau, maar ik kwam er niet uit.

- Mijn vraag is: kan je knoppen dmv HDMI-CEC op addon niveau instellen :) ?

Merk op ik heb wat tips gekregen, maar bij mij werkt het IRW commando helaas niet, dus ik kan niet eens checken "welke" knoppen ik in druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
hardware-lover schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 23:30:
[...]

Voor de meest probleemloze beeldweergave moet video in die refreshrate worden afgespeeld zoals het is opgenomen, en dat lijkt me niets meer dan logisch. En heel veel TV's (en beeldschermen), ondersteunen die 24p, naast de standaard 50 en 60Hz. Het e.e.a. natuurlijk alleen maar indien de hardware ook geschikt is om het als dusdanig ook weer te geven, aan beide zijden van de verbinding.
En wat is dan de meest logische instelling, altijd of alleen tijdesn starten/stoppen ?

/edit:
Heb nu gekozen voor altijd en merk wel dat ik me hier wel aan storen zal. Bij switchen van zender springt beeld even op zwart met wat kleur balkjes en speelt daarna gewoon prima, alleen dat switchen is even vervelend en of ik echt verbetering merk/zie weet ik niet.
Zal met lokale media ook wel zo zijn.

Hoe kun je nu daadwerkelijk overduidelijk verschil zien?

[ Voor 23% gewijzigd door schumi2004 op 20-08-2014 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
schumi2004 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 19:36:
[...]

En wat is dan de meest logische instelling, altijd of alleen tijdesn starten/stoppen ?

/edit:
Heb nu gekozen voor altijd en merk wel dat ik me hier wel aan storen zal. Bij switchen van zender springt beeld even op zwart met wat kleur balkjes en speelt daarna gewoon prima, alleen dat switchen is even vervelend en of ik echt verbetering merk/zie weet ik niet.

Ik heb het getest met de film "Divergent" het begin was in de "normale" situatie een beetje schokkend nu met de "optie aan" loopt deze een stuk vloeiender.
Ik stoor me meestal ook aan de "minste" dingen zoals dat switchen maar ik neem het nu voor lief ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Gusev schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 19:25:
ik zit met de volgende situatie die ik ook niet voor elkaar krijg:

- Addon met stream van TV zenders
- HDMI-CEC werkt goed bij mij, op 1 ding na. De TV zenders zijn in de vorm van een lijst. Graag zou ik met de vooruit, achteruit knop (of boven, beneden knop for that matter) willen schakelen tussen items in de lijst ('zenders') terwijl ik een stream fullscreen aan het bekijken ben. Wat er nu gebeurd is dat het OSD wordt opgeroepen en de stream vooruit of achteruit wordt 'gespoeld'.
- Ik heb met de officiele addon Keymap Editor al wat lopen rommelen, eerst op Global niveau, daarna op PVR niveau, maar ik kwam er niet uit.

- Mijn vraag is: kan je knoppen dmv HDMI-CEC op addon niveau instellen :) ?

Merk op ik heb wat tips gekregen, maar bij mij werkt het IRW commando helaas niet, dus ik kan niet eens checken "welke" knoppen ik in druk.
Weet al waarom IRW niet werkt bij je, ik draai een dev versie en die heeft het wel maar er Is een addon in OE repo die het je ook laat zien. Kan in de third-party repo zitten.

IRW moet werken, net getest op official build http://wiki.openelec.tv/i...t_a_Remote_and_Remap_Keys
openelec:~ # irw
166 0 KEY_INFO devinput
166 0 KEY_INFO_UP devinput
ae 0 KEY_EXIT devinput
ae 0 KEY_EXIT_UP devinput
e2 0 KEY_MEDIA devinput
e2 0 KEY_MEDIA_UP devinput
6a 0 KEY_RIGHT devinput
6a 0 KEY_RIGHT_UP devinput
6a 0 KEY_RIGHT devinput
6a 0 KEY_RIGHT devinput

[ Voor 17% gewijzigd door schumi2004 op 20-08-2014 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
schumi2004 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 19:36:
[...]

/edit:

Ik had in het achterhoofd eigenlijk meer het bekijken van films en series, niet het kijken en zappen van TV zenders via XBMC. Ik kan me voorstellen dat dat inderdaad niet prettig is als je TV zich, na het kiezen van een andere zender, steeds opnieuw in moet stellen, hoewel de refreshrate van het TV signaal in Nederland toch altijd hetzelfde hoort te zijn (Pal 50Hz). Je TV zal dus wel reageren op de resolutie? Wel of geen HD bijvoorbeeld?

En bij films en series is het verschil echt wel zichtbaar, indien je TV/monitor ook prima met het aangeboden signaal om kan gaan. 24p wordt bij mij in 96hz door de TV weergegeven, dat geeft een aardige soepele weergave durf ik wel te stellen.

[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 20-08-2014 22:39 ]

Testing, one, two ...

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 10:30

DyStiC

'Atta way, baby!

ErwinJ schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 19:52:
[...]
Ik heb het getest met de film "Divergent" het begin was in de "normale" situatie een beetje schokkend nu met de "optie aan" loopt deze een stuk vloeiender.
Ik stoor me meestal ook aan de "minste" dingen zoals dat switchen maar ik neem het nu voor lief ;)
Beste kunt je je standaard (OS) refreshrate instellen op dezelfde rate als de media die je voornamelijk kijkt. Dus bijv. op 24p als je voornamelijk HD content kijkt. Dat scheelt al een hoop switchen. Anders switch je iedere keer als je van/naar een film switch vanuit de XBMC GUI.
Ik zie m'm tv eigenlijk alleen switchen bij XOT en YouTube content.

• schumi2004
hardware-lover schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 22:34:
[...]

Ik had in het achterhoofd eigenlijk meer het bekijken van films en series, niet het kijken en zappen van TV zenders via XBMC. Ik kan me voorstellen dat dat inderdaad niet prettig is als je TV zich, na het kiezen van een andere zender, steeds opnieuw in moet stellen, hoewel de refreshrate van het TV signaal in Nederland toch altijd hetzelfde hoort te zijn (Pal 50Hz). Je TV zal dus wel reageren op de resolutie? Wel of geen HD bijvoorbeeld?

En bij films en series is het verschil echt wel zichtbaar, indien je TV/monitor ook prima met het aangeboden signaal om kan gaan. 24p wordt bij mij in 96hz door de TV weergegeven, dat geeft een aardige soepele weergave durf ik wel te stellen.
Heb het gisteren uitgebreid getest en er is idd wel verschil merkbaar. Ik kijk het een poosje aan en zie wel wat ik en vooral mijn medebewoners ervan vinden.
Hebben altijd zonder gekeken en nooit klachten gehad dus we zullen het zien.

/edit:
Je aangemeld hebben op de xbmc-addons nieuwsbrief heeft zo nu en dan z'n voordelen. Zie een skin voorbij komen om toegevoegd te willen worden aan repo welk ik nog niet eerder ergens gezien heb
https://github.com/Tgxcor.../tree/master/_screenshots

[ Voor 11% gewijzigd door schumi2004 op 21-08-2014 12:29 ]

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:25
Gait schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 11:54:
Ik zit al zo lang ik XBMC gebruik met hetzelfde probleem. Wanneer er een x aantal seconden geen geluid afgespeeld wordt komt er een enorme ruis vermoedelijk uit de subwoofer.

Specs:
OpenELEC 4.0.7
Bose 3-2-1 aangesloten via SPDIF
Moederbord MSI P7NGM-Digital
Geluidskaart Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer

Het probleem deed zich ook voor toen ik nog geen gebruik maakte van OpenELEC, maar van Ubuntu met XBMC. Zowel in XBMC en Ubuntu zelf.

Diverse instellingen qua geluid heb ik geprobeerd, maar het probleem blijft zich voor doen.
Heeft iemand misschien enig idee over bovenstaande vraag?

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

Sebazzz

3dp

Gait schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 14:22:
[...]

In XBMC zit een optie om de versterker 'wakker' te houden als er geen geluid wordt gespeeld. Heb je daar al eens mee gerommeld?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:25
Bedankt! Dat lijkt het probleem op te lossen :) .

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

DyStiC schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 07:33:
Beste kunt je je standaard (OS) refreshrate instellen op dezelfde rate als de media die je voornamelijk kijkt. Dus bijv. op 24p als je voornamelijk HD content kijkt. Dat scheelt al een hoop switchen. Anders switch je iedere keer als je van/naar een film switch vanuit de XBMC GUI.
Hee, daar heb ik eigenlijk nooit over nagedacht! Straks even proberen.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• ErwinJ
DyStiC schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 07:33:
[...]

Ik heb nu op mijn Htpc de beeldinstelling wat betreft de HZ standaard op 24hz gezet, Xbmc neemt dit mooi over en het werkt nu zonder het tussendoor flitsen van de Tv.
Ik heb alleen ff opnieuw het beeld moeten kalibreren.
Onder windows heb ik nog niet direct het verschil gemerkt tussen de 50hz waarop het standaard stond en nu de 24hz. Misschien dat dit nog komt maar dat zien we dan wel weer.

• schumi2004
ErwinJ schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 19:08:
[...]

Ik heb nu op mijn Htpc de beeldinstelling wat betreft de HZ standaard op 24hz gezet, Xbmc neemt dit mooi over en het werkt nu zonder het tussendoor flitsen van de Tv.
Ik heb alleen ff opnieuw het beeld moeten kalibreren.
Onder windows heb ik nog niet direct het verschil gemerkt tussen de 50hz waarop het standaard stond en nu de 24hz. Misschien dat dit nog komt maar dat zien we dan wel weer.
In OpenELEC heb ik maar de keuze uit 25/30 of 29,nog wat en niet 50/60 wat ook wel eens voor komt, dat is met 1080x1920p, switch ik naar 720p dan heb ik maar alleen 50/60 :(
Ik laat het wel uit, heb er vooralsnog weinig last van.

• ErwinJ
schumi2004 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 22:51:
[...]

In OpenELEC heb ik maar de keuze uit 25/30 of 29,nog wat en niet 50/60 wat ook wel eens voor komt, dat is met 1080x1920p, switch ik naar 720p dan heb ik maar alleen 50/60 :(
Ik laat het wel uit, heb er vooralsnog weinig last van.
Ik zeg switchen naar Win8.1, maar had je dat al niet geprobeerd ?

Merk je dan het "stotteren" niet bij mooie soms snelle beelden ?
Of zoals in Divergent dat ze een grote oppervlakte filmen en dan een stad hoog over.

[ Voor 15% gewijzigd door ErwinJ op 21-08-2014 23:26 ]

• schumi2004
ErwinJ schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 23:23:
[...]

Ik zeg switchen naar Win8.1, maar had je dat al niet geprobeerd ?

Merk je dan het "stotteren" niet bij mooie soms snelle beelden ?
Of zoals in Divergent dat ze een grote oppervlakte filmen en dan een stad hoog over.
Ja en dat was een drama ;)

• ErwinJ
Hmm ik vind het prettig, maar goed ik denk dat ik niet zoveel onder Xbmc draai als jij.
Ik gebruik bijna geen addons of live tv.
Ik heb hem puur voor mijn film en serie,muziek collectie, en verder gebruik ik win8 veel voor lekker relaxed op de bank te internetten en downen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Laatst online: 03-10 10:01

mvds

Totally awesome!

schumi2004 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 12:07:
[...]

Heb het gisteren uitgebreid getest en er is idd wel verschil merkbaar. Ik kijk het een poosje aan en zie wel wat ik en vooral mijn medebewoners ervan vinden.
Hebben altijd zonder gekeken en nooit klachten gehad dus we zullen het zien.

/edit:
Je aangemeld hebben op de xbmc-addons nieuwsbrief heeft zo nu en dan z'n voordelen. Zie een skin voorbij komen om toegevoegd te willen worden aan repo welk ik nog niet eerder ergens gezien heb
Die is wel mooi! Je had er vorige keer nog eentje, is die inmiddels al gereleased?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
[...]

/edit:
nice, ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

schumi2004 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 22:51:
Ja dat ontdek ik nu dus ook, alleen 50 of 60. Maar goed, 24 wordt dan ws op 50 afgespeeld dus zou het alsnog de moeite waard zijn om de refresh van XBMC op 50 ipv 60 te zetten.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-09 11:14
Ik heb een xbmc media player turbo met gotham en confluence skin.
Maar bij sommige series zoals vampire diares is het onmogelijk om en ondertiteling te vinden de synchroon loopt en blijft lopen. Heb al diverse sources geprobeerd.

Iemand een tip welke snelle source combi dit blijft niet heeft? Ik gebruik graag vkbox maar deze geeft volgens mij door verschillende refresh rates veel problemen.

[ Voor 99% gewijzigd door piethoogland op 23-08-2014 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Laatst online: 02-10 13:25
Ok, ik heb sinds kort een probleem.
Heb een HTPC, windows 8.1 X64, Gotham 13.2 met AEON MQ5 skin
Bij movies en series heb ik submenu's 'recently added' en 'being played'. Zijn ideaal en werken makkelijk en goed. Zijn volgens mij standaard menu's van AEON MQ5.

Sinds kort krijg ik een buffering probleem als ik via één van deze submenu's een film of serie afspeel. Ik krijg dan buffering in beeld en XBMC loopt vast als ik na 10 of 20 seconden op muis of toetsenbord klik. Als ik de betreffende film of serie afspeel via reguliere menu's is dit probleem niet aanwezig en start de film/serie in fractie van seconde.

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 15:48

Sa1

[...]

Hoe kun je dit soort themes installeren? K vind ze niet tussen de addons, misschien een heel blonde vraag hor :)

Eminence vind ik namelijk ook een mooie skin, maar daar heb ik ook alleen een GIT pagina van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Sa1 schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 20:45:
[...]
Hoe kun je dit soort themes installeren? K vind ze niet tussen de addons, misschien een heel blonde vraag hor :)

Eminence vind ik namelijk ook een mooie skin, maar daar heb ik ook alleen een GIT pagina van.
Het is geen theme, het is een skin. En je kunt er mee spelen als je het geheel als zip vanaf de juiste GIT pagina binnenhaalt en vervolgens als zip binnen XBMC (of Kodi) addons installeert, dan kun je er mee spelen. Dat geldt overigens ook voor Eminence, die werkt ook heb ik net getest. Of het e.e.a. ook 100% werkt kan ik nu niet zeggen, heb enkel geprobeerd om beide skin's te installeren en dat lukt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Gait schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 14:22:
offtopic:
Het door jou gebruikte moederbord gaat nogal vaak stuk doordat de onboard GPU + chipset op dezelfde manier zijn "gebakken" als de 8xxx en 9xxx videokaarten reeks van nVidia die heel veel stuk gingen!
Hou er dus rekening mee dat deze zomaar opeens kapot kan gaan en je de zooi ongepland moet vervangen op een bepaald moment...

Ik heb hier helaas ervaring mee :/

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:06
Ik draai openelec 4.1.3 en wilde die nebula skin proberen te installeren. Ik krijg alleen de melding dat de onafhankelijkheden niet overeenkomen. Dit heb ik overigens bij elke skin, google wil me niet echt vertellen wat ik fout heb op m'n rasp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Check je xbmc.log, daar staat normaal gezien duidelijk in welk pakket problemen geeft.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-10 16:18

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Boinkie schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 10:50:
Ik draai openelec 4.1.3 en wilde die nebula skin proberen te installeren. Ik krijg alleen de melding dat de onafhankelijkheden niet overeenkomen. Dit heb ik overigens bij elke skin, google wil me niet echt vertellen wat ik fout heb op m'n rasp.
check de addon.xml die in de root staat van je skin, daar zie je welke addons de skin minimaal vereist. Even de addons handmatig installeren en vervolgens zal de skin het wel doen.

<import addon="xbmc.gui" version="5.0.1"/>
<import addon="script.favourites" version="3.2.0"/>
<import addon="service.skin.widgets" version="0.0.27"/>
<import addon="script.skinshortcuts" version="0.2.4"/>

[ Voor 7% gewijzigd door FREAKJAM op 24-08-2014 14:37 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-05-2021
Als je Nebula download, zorg dan dat je de goeie branch pakt.

de master branch is de skin voor Kodi 14.x (Helix)
de Gotham branch is de skin voor XBMC 13.x (Gotham)

Lid van Team Kodi sinds 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:43
Hallo,

Is er een manier om automatisch art te downloaden als je nieuwe content toevoegt?

Als ik nu een fim toevoeg heeft Art Downloader wel background art gedownload en het hoesje maar niet het logo of discart.

Ik moet dan telkens op context menu gaan en download logo/clearart solo mode drukken en dan wordt er wel degelijk discart en logo gedownload maar dit is omslachtig. Is er een soort van script hiervoor ofzo?

En hoe komt het dat ik maar niet een bepaalde film kan toevoegen? De scraper staat op imdb ingesteld en ik heb de filmnaam eerst verandert door filebot voor de juiste naam te hebben.

Filmnaam is nu: Don Juan DeMarco (1994).avi

Ik geef xbmc toch genoeg informatie? Is er een manier om de film manueel toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Cowboy_Henk schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 20:16:
[knip]

En hoe komt het dat ik maar niet een bepaalde film kan toevoegen? De scraper staat op imdb ingesteld en ik heb de filmnaam eerst verandert door filebot voor de juiste naam te hebben.

Ik geef xbmc toch genoeg informatie? Is er een manier om de film manueel toe te voegen?
*.nfo bestandje toevoegen met daarin de IMDB link als tekst.

Het jaar in de bestandsnaam voegt volgens mij eerder verwarring toe, de IMDB titel is "Don Juan DeMarco"

[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 24-08-2014 20:41 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Cowboy_Henk schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 20:16:
Hallo,

Is er een manier om automatisch art te downloaden als je nieuwe content toevoegt?

Als ik nu een fim toevoeg heeft Art Downloader wel background art gedownload en het hoesje maar niet het logo of discart.

Ik moet dan telkens op context menu gaan en download logo/clearart solo mode drukken en dan wordt er wel degelijk discart en logo gedownload maar dit is omslachtig. Is er een soort van script hiervoor ofzo?

Zou moeten werken.

XBMC gebruikt echter standaard themoviedb.org als bron.
Daar staat de film als volgt bekend: http://www.themoviedb.org/search?query=don+juan+demarco
(1995) ipv (1994) zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
kibje schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 18:22:
Als je Nebula download, zorg dan dat je de goeie branch pakt.

de master branch is de skin voor Kodi 14.x (Helix)
de Gotham branch is de skin voor XBMC 13.x (Gotham)
Staat tegenwoordig toch gewoon in originele repo?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
hardware-lover schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 20:39:
[...]

*.nfo bestandje toevoegen met daarin de IMDB link als tekst.

Het jaar in de bestandsnaam voegt volgens mij eerder verwarring toe, de IMDB titel is "Don Juan DeMarco"
Thanks. Ik had gewoon het nfo bestandje opnieuw gedownload en erbij gezet en dan vond xbmc het meteen. IK wist nooit de functie van de nfo, ik wistte dat gewoon altijd. Nu ga ik het altijd laten staan :)

En heeft iemand nog een idee over mijn artwork downloader vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:38

Nicap

Tsssk....

Cowboy_Henk schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 05:46:
[...]

IK wist nooit de functie van de nfo, ik wistte dat gewoon altijd.
Leuke zin Cowboy_Henk :)

Hij klopt wel, maar leest lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Nicap schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 07:29:
[...]

Leuke zin Cowboy_Henk :)

Hij klopt wel, maar leest lastig.
offtopic:
nee hoor, wistte is met 1 t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
Smultie schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 07:43:
[...]

offtopic:
nee hoor, wistte is met 1 t
Hehe inderdaad foutje. Maar vraag geldt nog steeds: is er een manier om automatic downloader automatisch alles te laten downloaden dus ook logo's en discart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Cowboy_Henk schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 12:21:
[...]
[knip] Maar vraag geldt nog steeds: is er een manier om automatic downloader automatisch alles te laten downloaden dus ook logo's en discart?
Binnen de addon instellingen voor Artwork Downloader, daar kun je van alles aan- en uitzetten, ook die zaken die jij aanhaalt. http://wiki.xbmc.org/inde...Add-on:Artwork_Downloader

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-10 16:11
Erg veel problemen gehad met het live tv streamen van mijn tvheadend installatie. Na het installeren van de xbmc plugin van Adam Sutton, de ontwikkelaar die TVHeadend heeft geschreven, waren al mijn vreemde crashes verdwenen als sneeuw voor de zon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-1985
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-09 22:00
Misschien een rare vraag,

Waarom is er bij veel streams/addons vaak geen 5.1 geluid? Er worden dan wel full HD (1080p) films gestreamd of aangeboden via XBMCTorrent maar met 2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-10 16:48
Die rips zijn gewoon niet 5.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Werkt xbmctorrent bij jullie dan nog? sinds enkele dagen blijf ik een script error krijgen en na opzoeken blijkt xbmctorrent ook niet langer meer updated te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Is er iets in 13.2 veranderd m.b.t. playlists ? Ik was gewend om een playlist in Winamp te maken en die dan in xbmc af te spelen. Xbmc ziet hem niet eens (goede extensie en goede userdata subfolder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:30

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Mijn WMP playlists kan ik ook niet zien in library mode. Heb je al via muziek>bestanden gekeken? Dan kan ik ze wel afspelen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Donderstraaltje schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 15:31:
Werkt xbmctorrent bij jullie dan nog? sinds enkele dagen blijf ik een script error krijgen en na opzoeken blijkt xbmctorrent ook niet langer meer updated te worden...
Kun je niet beter de opvolger Pulsar gaan gebruiken dan?

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Op mijn HTPC met AMD E-350 CPU en 4 GB DDR3 en een Logitech draadloos keyboard heb ik Gotham (OpenElec op een USB stick) geinstalleerd. Werkt fantastisch, eindelijk doen ook mijn DTS muziekbestanden het goed.

Maar..

Ik heb nu al 2 x moeten herinstalleren, omdat XBMC vastloopt bij de opstarten, ik zie alleen de muiscursor en verder gebeurt er niets.

Dit, nadat ik wel eerst een paar keer een film of muziekbestand heb kunnen afspelen zonder problemen. Ik heb nog geen addons geinstalleerd.

Heeft iemand een idee?

Anders toch maar weer terug naar Frodo helaas.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

DyStiC schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 08:16:
[...]

Kun je niet beter de opvolger Pulsar gaan gebruiken dan?
Van Pulsar is er toch nog totaal geen release?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

boe2 schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 10:28:
[...]
Van Pulsar is er toch nog totaal geen release?
Oh, ik had alleen gelezen dat de ontwikkeling van xbmctorrent is gestopt en dat Pulsar de opvolger is, niet wetende dat die nog niet gereleased is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:24
Sinds ik versie 13.1 en nu vesie 13.2 heb geïnstalleerd zit ik gigantisch te klooien met de ondertiteling.
Na het doorzoeken van dit topic heb ik wel begrepen dat er het eea is veranderd en niet meer via de xbmc subtitles addon werkt.
Ik heb nu de How to op deze pagina gevolgd maar ik kan nog steeds niet zoeken als ik een film aan het afspelen ben.
Wat kan er fout gaan? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 19:32

TRaSH

koffie ?

misschien heb je je films/folders niet goed genaamd ?
hij moet namelijk wel weten welke film er word afgespeelt,
maak je gebruik van 1 van die (unsupported)stream add-ons dan heb ik begrepen dat het niet echt lekker werkt.
aangezien je geen film of serie naam uit die stream kan halen.
ik zelf gebruik geen stream addons wegens de belaberde video en audio kwaliteit

ik zelf gebruik het bijna niet voor films heel af en toe voor me series als autosub nog geen check ronde gedaan heeft.
dan download ik ze via subtitle addon en dat werkt prima bij mij.
gebruik 13.2
zelf heb ik alleen Addic7ed en opensubtitle er in staan als provider,
die ingesteld dat hij op nederlandse subs moet zoeken.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
Aangezien het in de vorige versie`s van xbmc wel werkte neem ik aan dat mijn folder structuur juist is.
Ik heb als services opensubtitles.org ingesteld en Dutch als de standaard taal.
De films waarbij ik het probeer zijn geen streams maar staan fysiek op mijn (synology)server.

Edit: Zodra ik op het ondertitel icoontje klik in de film verdwijnt het menu en gaat de film gewoon verder.

[ Voor 16% gewijzigd door Frixel op 31-08-2014 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:22

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Staan je audio instellingen wel goed?
Originele audio spoor? Welke taal ondertitel? Waar slaat hij de ondertitel op? In de map waar de film ook staat of heb je een aparte submap?
Welke skin gebruik je btw?

[ Voor 32% gewijzigd door Sepp14 op 31-08-2014 17:50 ]

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
De skin is Confluence Customizable Mod.
Wat hebben de audio instellingen te maken met het zoeken naar ondertitels? Maar die staat op het originele spoor en de ondertitels staat ook op dutch.
Ik heb dus een probleem met het zoeken naar ondertitels tijdens het afspelen van de film!

[ Voor 21% gewijzigd door Frixel op 31-08-2014 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Dat begrijp ik wel. Heb je voor bepaalde providers geen log in nodig nu dan?
Anders het via subtitleseeker doen handmatig

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
dat is een addon?? subtitleseeker
vind het niet :?

[ Voor 21% gewijzigd door Frixel op 31-08-2014 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Mea culpa is geen add on http://www.subtitleseeker.com/search/

Als ik op de rpi subs zoek duurt het bij mij een eeuwigheid.,
Ik gebruik nog Frodo op de pc voor eventuele missende subs.

[ Voor 50% gewijzigd door Sepp14 op 31-08-2014 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

heb je je user/pass in de addon ingesteld voor opensubtitle ?
heb je de default skin eens geprobeerd,
sommige skins hebben issues met de nieuwe subtitle provider.
weet niet of het met Confluence Customizable Mod ook zo is.
ik heb de functie achter een toets zitten op me remote.
doe je debug aan en kijk wat er gebeurt evt hier een link naar de debug log plaatsen.
persoonlijke debug log locatie voorkeur http://xbmclogs.com/

[ Voor 20% gewijzigd door TRaSH op 31-08-2014 18:23 ]

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
TRaSH schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 18:20:
heb je je user/pass in de addon ingesteld voor opensubtitle ?
heb je de default skin eens geprobeerd,
sommige skins hebben issues met de nieuwe subtitle provider.
weet niet of het met Confluence Customizable Mod ook zo is.
ik heb de functie achter een toets zitten op me remote.
Ik heb me geregistreerd op opensubtitle.org dat bedoel je toch?
En die gebruikersnaam een wachtwoord in de addon van opensubtitle ingesteld.
Zal een de default skin proberen.
Welke toets is het om dat aan te roepen misschien kan ik die ook in mijn harmony zetten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

toets zelf aangemaakt,
zo ook update/clean video/music library

hier een copy paste van het xbmc forum
beeing that the subtitles add-on changed in gotham,
how can i change it so it works with gotham
i used to use something like
<F7>XBMC.RunScript(script.xbmc.subtitles)</F7>

found it
replace it for
XBMC.ActivateWindow(SubtitleSearch)
en die toets heb ik dus in me harmony gezet.
werkt dus ook door op F7 te drukken.

ik maak gebruik van de [WINDOWS] HOW-TO use MCE remote in XBMC under Windows the easy way om me Harmony werkend te krijgen

[ Voor 15% gewijzigd door TRaSH op 31-08-2014 18:51 . Reden: harmony info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
Ha, inderdaad werkt het met de default skin wel weer.

Dat is flink balen want ik ben best een hele tijd bezig geweest om xbmc te configureren voor de Confluence Customizable Mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

maar werkt het ook niet als je de functie achter een toets zet zeg maar,
de skin mag het dan wel niet supporten maar als je het forceert misschien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
TRaSH schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 22:16:
maar werkt het ook niet als je de functie achter een toets zet zeg maar,
de skin mag het dan wel niet supporten maar als je het forceert misschien wel.
Ik heb dat geprobeerd door tijdens het afspelen van de film op F7 te drukken maar geen enkele reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Frixel schreef op maandag 01 september 2014 @ 07:23:
[...]

Ik heb dat geprobeerd door tijdens het afspelen van de film op F7 te drukken maar geen enkele reactie.
Waarschijnlijk onder verkeerde kopje geplaatst dan.

Voor Gotham heb ik.
<FullscreenVideo>
<remote>
<star>ActivateWindow(SubtitleSearch)</star>
</remote>
</FullscreenVideo>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
schumi2004 schreef op maandag 01 september 2014 @ 08:44:
[...]

Voor Gotham heb ik.
<FullscreenVideo>
<remote>
</remote>
</FullscreenVideo>
Ik begrijp dat de F7 toets dus geen standaard instelling is en dat ik er ook aan moet omdat ergens in een keymap.xlm map moet aanpassen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Jorgen schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 16:39:
Mijn WMP playlists kan ik ook niet zien in library mode. Heb je al via muziek>bestanden gekeken? Dan kan ik ze wel afspelen.
Ik zal de playlist ook eens saven als PLS.
Wel raar voorheen werkte de procedure prima. Playlist maken in winamp en in de playlist folder saven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
schumi2004 schreef op maandag 01 september 2014 @ 08:44:
[...]

Voor Gotham heb ik.
<FullscreenVideo>
<remote>
</remote>
</FullscreenVideo>
Ik heb nog geen keymap.xml bestand in de map keymaps staan in in %APPDATA%\XBMC\userdata.

Nu lees ik hier dat ik hier een keymap.xml bestand kan copy en pasten naar mijn map keymaps folder.

Waar kan ik nu de regels plaatsen dat ik het met F7 wil activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

hier is een kleine sample van mijn keyboard.xml
let goed op waar je het plaatst
voor de subs search op te roepen moet hij tussen de
<FullscreenVideo>
en
</FullscreenVideo>

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<keymap>

<global>
    <keyboard>
      <F1>UpdateLibrary(video)</F1>     <!-- Update Video Library -->
     <F2>CleanLibrary(video)</F2>     <!-- Clean Video Library -->
     <F3>UpdateLibrary(music)</F3>     <!-- Update Music Library -->
     <F4>CleanLibrary(music)</F4>     <!-- Clean Music Library--> 
    </keyboard>
  </global> 

<FullscreenVideo>
    <keyboard>
      <F7>XBMC.ActivateWindow(SubtitleSearch)</F7>  
    </keyboard>
  </FullscreenVideo> 

</keymap>

mijn hele keyboard.xml kan je hier vandaan krijgen als je wilt.
aangezien ik die zogenaamde registery patch gebruik heb ik nog meer functies in de keyboard.xml.
zoals xbmc starten met de groene(MCE) knop en nog meer van die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
In welke map staat deze dan want ik lees zoveel over de keymaps.
Gaat deze in de skin die je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
Het lukt me maar niet.
Wat heb ik gedaan:

In de map C:\Users\Friksel\AppData\Roaming\XBMC\userdata een bestand aangemaakt keyboard.xlm
Daarin geplakt:

<keymap>
<!-- Green cycles through the subtitles -->
<!-- Yellow will toggle the library views between 'show everything' and 'show watched only' -->
<!-- Logitech Harmony is configured to send 'hash' keypress when 'menu'-key is pressed -->
<global>
<remote>
<blue>ToggleWatched</blue>
<yellow>SendClick(25,14)</yellow>
<hash>ContextMenu</hash>
</remote>
</global>

<!-- Home screen -->
<Home>
<remote>
<red>XBMC.CleanLibrary(video)</red>
<star>XBMC.UpdateLibrary(video)</star>
<hash>XBMC.ActivateWindow(Settings)</hash>
</remote>
</Home>

<!-- While whatching full-screen video -->
<!-- Star (Menu-key on the Harmony) toggles OSD -->
<FullscreenVideo>
<keyboard>
</keyboard>
</FullscreenVideo>
</keymap>

en opgeslagen.
Film gestart en tijdens het afspelen op F7 gedrukt maar er gebeurt niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Frixel schreef op maandag 01 september 2014 @ 19:47:
[...]

Het lukt me maar niet.
Wat heb ik gedaan:

In de map C:\Users\Friksel\AppData\Roaming\XBMC\userdata een bestand aangemaakt keyboard.xlm
Daarin geplakt:

<keymap>
<!-- Green cycles through the subtitles -->
<!-- Yellow will toggle the library views between 'show everything' and 'show watched only' -->
<!-- Logitech Harmony is configured to send 'hash' keypress when 'menu'-key is pressed -->
<global>
<remote>
<blue>ToggleWatched</blue>
<yellow>SendClick(25,14)</yellow>
<hash>ContextMenu</hash>
</remote>
</global>

<!-- Home screen -->
<Home>
<remote>
<red>XBMC.CleanLibrary(video)</red>
<star>XBMC.UpdateLibrary(video)</star>
<hash>XBMC.ActivateWindow(Settings)</hash>
</remote>
</Home>

<!-- While whatching full-screen video -->
<!-- Star (Menu-key on the Harmony) toggles OSD -->
<FullscreenVideo>
<keyboard>
</keyboard>
</FullscreenVideo>
</keymap>

en opgeslagen.
Film gestart en tijdens het afspelen op F7 gedrukt maar er gebeurt niets.
Maak eens een mapje keymaps in je userdata folder en zet de file daar eens in.

Staat overigens ook in de wiki ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
schumi2004 schreef op maandag 01 september 2014 @ 19:48:
[...]

Maak eens een mapje keymaps in je userdata folder en zet de file daar eens in.

Staat overigens ook in de wiki ;)
Stom had ik wel gelezen maar niet toegepast,excuus _/-\o_
Maakt niets uit,gebeurt nog steeds niets.

Edit.
Ik schakel weer terug naar de default skin en daarmee werkt het wel.
Ik had gehoopt dat het oproepen van de subtitles download dmv een toets wel zou werken in mijn skin
Confluence Costomizable Mod |:(

[ Voor 23% gewijzigd door Frixel op 01-09-2014 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-10 19:09
Bestand moet een xml zijn hè, geen xlm.

Maar misschien is de skin niet geschikt gemaakt voor Gotham.

[ Voor 46% gewijzigd door Amelandbor op 01-09-2014 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
Amelandbor schreef op maandag 01 september 2014 @ 20:49:
Bestand moet een xml zijn hè, geen xlm.

Maar misschien is de skin niet geschikt gemaakt voor Gotham.
Ja dat klopt het bestand is ook een .xml.
Kan je dat ergens terug vinden of die skin voor Gotham geschikt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-10 19:09
Waarschijnlijk wel ergens op het forum, zou daar eens kijken in de skin thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

Of een skin geschikt is voor Gotham is meestal af te leiden uit het feit of hij in de officiële repo staat (de addon browser) en niet deprecated/broken is. Als hij daar niet in staat betekent het overigens niet automatisch dat hij niet geschikt is, daar kunnen namelijk ook andere redenen voor zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Anthirian op 02-09-2014 16:10 ]

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:36
Weet iemand een goede skin die in gotham werkt?

Kan geen overzichtelijke vinden met grote letters. Die 'apple tv' skin vond ik altijd wel aardig, maar was nogal beperkt met customizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Laatst online: 09:45
sweebee schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 18:08:
Weet iemand een goede skin die in gotham werkt?

Kan geen overzichtelijke vinden met grote letters. Die 'apple tv' skin vond ik altijd wel aardig, maar was nogal beperkt met customizen.
+1. Hoewel ik geen ervaring met de Apple TV skin heb (ik weiger categorisch alles wat klinkt als Apple) heb ik sinds de overstap naar Gotham nog geen fijne skin kunnen vinden. Onder Frodo had ik Aeon Nox, maar die zuigt onder Gotham. Reeds geprobeerd en afgevallen zijn:
- Aeon MQ5
- Back row
- Black glass nova
- Hybrid
- Nebula
- Neon

En Aeon Nox natuurlijk. Hoewel een goede skin natuurlijk erg persoonlijk is, heb ik iig 2 musthaves: recommended episodes en fatsoenlijke live-tv implementatie.

Suggesties iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-10 17:16
Ik vind de Amber skin erg mooi.
Pagina: 1 ... 124 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]