[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 123 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.081.019 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ibiben95 schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 18:03:
De.hoofdvraag dus: Op welk systeem onder de 100 euro draait xbmc het STABIELST.
Graag jullie meningen en/of ervaringen
Ik zou en Apple TV kopen en daar Plex installeren (geen JB voor nodig). En dan de server op hun computer installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Crash schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 16:57:
Ik merkte gisteravond opeens op dat mijn movie library niet meer automatisch opgeschoond wordt na het opstarten van XMBC. Het gekke is dat dit tot voor kort altijd gewerkt heeft :? Het lijkt er op dat het niet meer werkt sinds een update naar 13.1. Ook vreemd is dat het voor series nog wel werkt, maar voor films dus niet meer.

Mijn advancedsettings.xml staat in:
C:\Gebruikers\Crash\AppData\Roaming\XBMC\userdata\

code:
1
2
3
4
5
<advancedsettings>
<videolibrary>
<cleanonupdate>true</cleanonupdate>
</videolibrary>
</advancedsettings>

Iemand al eens eerder meegemaakt dat dit spontaan niet meer werkte? In de log file is te lezen dat er wel een cleandatabase actie heeft plaatsgevonden (duurt slechts 0 seconden...).

Alle libraries staan trouwens lokaal.

[edit]
Handmatig de libraries opschonen via het settings menu werkt wel (settings, videos, library, clean library).
Topic warning:
Let op:

Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 09:39
Verwijderd schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 19:14:
[...]

Ik zou en Apple TV kopen en daar Plex installeren (geen JB voor nodig). En dan de server op hun computer installeren.
Het moet wel echt xbmc zijn, want ze gaan films kijken via addons als istream en icefilms. Dus xbmc is een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ibiben95 schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 22:44:
[...]

Het moet wel echt xbmc zijn, want ze gaan films kijken via addons als istream en icefilms. Dus xbmc is een must.
Volgens mij zijn er geen systemen waar je 100% zeker van kunt stellen dat Xbmc stabiel zal draaien want het basisprodukt mag dan prima (na instellen) zijn maar de instabiliteit zal juist worden veroorzaakt door al die add-ons. Maken vrijwel allemaal gebruik van via Internet bereikbare informatie en dat is allemaal voor het grootste deel "liefdewerk=oud papier" en vertoont kuren.

De hardware waar het op draait is minder relevant.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2014 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-10 07:02
FreshMaker schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 17:16:
[...]

Ik vind het wel grappig.
Eigenlijk zijn de enige die er echt last van gaan krijgen, al die minibedrijfjes die (te) veel vragen voor een eenvoudig klusje, en nog blijven volhouden dat het zo'n berg werk is.

De reden die ze aangeven, dat Kodi een beter te beschermen merknaam kan zijn.
De software zal gratis blijven, de ondersteuning zal niet veranderen, maar de eerder genoemde bedrijfjes die meeliften op een ander zullen moeten gaan betalen ( licentie-verspreiding ) of inderdaad kosteloos te werk gaan.
Ik vind het ook goed, al vind ik Xbmc een mooiere naam :P.
bedrijfjes zoals "Dit is TV" gaan hier dus last van krijgen, zij liften mee op iets dat gratis beschikbaar is en vragen de Hoofdprijs voor een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 16:52
I.p.v. die topicwarning te quoten kan je natuurlijk ook gewoon vragen om de informatie die je blijkt te missen :)

Log files heb ik al gechecked (heb ik ook vermeld) en het gaat om de Windows 13.1 stable versie. In de log files lijkt verder ook niets relevants te staan. Het verwijderen en opnieuw aanmaken van de advancedsettings.xml heeft geen resultaat en op het XBMC forum kan ik verder ook geen oplossing vinden. Een update naar de beta van 13.2 lost ook niets op. Ik zal later vandaag eens proberen om 13.0 terug te zetten, of zelfs de 12.x versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-10 16:47
Crash schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 09:16:
[...]

I.p.v. die topicwarning te quoten kan je natuurlijk ook gewoon vragen om de informatie die je blijkt te missen :)
Die topicwarning staat er volgens mij juist zodat niet iedereen elke keer hoeft aan te geven welke informatie minimaal nodig is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:43
ibiben95 schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 22:44:
[...]

Als ze alleen via dergelijke addons gaan kijken, dan kan je ook dit alternatief overwegen (moeten ze wel een Android telefoon/tablet hebben):
Google Chromecast + Show Box + Local Cast (voor streamen Show Box naar Chromecast; eventueel incl. ,srt ondertitels) en/of Popcorn Time.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 09:39
Mr_Blobby schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 10:50:
[...]
Als ze alleen via dergelijke addons gaan kijken, dan kan je ook dit alternatief overwegen (moeten ze wel een Android telefoon/tablet hebben):
Google Chromecast + Show Box + Local Cast (voor streamen Show Box naar Chromecast; eventueel incl. ,srt ondertitels) en/of Popcorn Time.
Nee ze hebben helaas geen smartphone/tablet. Kga denk ik toch voor een ouya. Is dit een goede keuze?? Of is een raspberry toch beter (lees stabieler).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
ibiben95 schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 12:16:
[...]

Nee ze hebben helaas geen smartphone/tablet. Kga denk ik toch voor een ouya. Is dit een goede keuze?? Of is een raspberry toch beter (lees stabieler).
Ik heb xbmc voorheen op de raspberry pi (model B) gedraaid en eigenlijk nooit echt grote problemen op gehad. al het 1080P materiaal speelde goed af. Ik had hem wel via de versterker lopen dus al het audio gebeuren verliep ook via de versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:39

DancePlaza

ninja

ibiben95 schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 12:16:
[...]

kom van een apple tv 2, en ga hopelijk deze week de amazon fire tv uit proberen. Is 3x zo snel als de apple tv 2. Als het bevalt heb ik een oplossing dat iig weer voorbereid is voor de komende jaren.

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Tot je h265 wil bedoel je :P

Is allemaal héél relatief :)

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:15
Paulus07 schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 12:44:
[...]

[...] Ik had hem wel via de versterker lopen dus al het audio gebeuren verliep ook via de versterker.
Hoe :$ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 16:52
wmn79 schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 10:36:
[...]

Die topicwarning staat er volgens mij juist zodat niet iedereen elke keer hoeft aan te geven welke informatie minimaal nodig is. :)
offtopic:
Klopt, heb je helemaal gelijk in :) Maar het enkel quoten van die topicwarning voegt niets toe, sterker nog: het vervuild het topic alleen maar. Prima dat er op de topicwarning gewezen wordt (ik had hem over het hoofd gezien in alle haast), maar maak je post dan op z'n minst inhoudelijk nuttig door op het probleem in te gaan of door een tip of suggestie te geven :)

Terug gaan naar versie 13.0 (stable) heeft het probleem niet opgelost. Na het installeren van 12.3 (stable) werkte de <cleanonupdate> weer. Hierna de gok genomen en 13.1 (stable) er op gezet en het is blijven werken. Lijkt er op dat er eerder toch iets mis gegaan is bij het installeren van 13.1 over 13.0. Vaag, maar het werkt weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02-10 15:16
Bedankt voor de tip.. Pulsar staat nu Bookmarked :) ben benieuwd.. ziet er wel cool uit, beetje Popcorntime achtig.

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 19:32

TRaSH

koffie ?

Pi > HDMI > Reciever > HDMI > TV

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
TRaSH schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 17:07:
[...]

Pi > HDMI > Reciever > HDMI > TV
Duidelijk. Heb helaas maar 1 hdmi (in) poort op mijn receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Hoe zit het eigenlijk met het geluid op de Pi? Heeft deze wel gewoon processing om TrueHD via HDMI door te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Gusev schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 18:51:
[...]

Duidelijk. Heb helaas maar 1 hdmi (in) poort op mijn receiver.
dat komt inderdaad voor op de zogenaamde all in one setjes,
die hebben geen tot beperkte aansluitingen en vaak supporten ze dan niet eens alle audio formaten die ze wel doen met hun ingebouwde blu-ray speler
Megamind schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 19:20:
Hoe zit het eigenlijk met het geluid op de Pi? Heeft deze wel gewoon processing om TrueHD via HDMI door te geven?
kan het even niet zo gauw vinden maar dacht het niet,
maar dan pakken ze wel de core DTS audio

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Crash schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 09:16:
[...]

Log files heb ik al gechecked (heb ik ook vermeld) en het gaat om de Windows 13.1 stable versie. In de log files lijkt verder ook niets relevants te staan. Het verwijderen en opnieuw aanmaken van de advancedsettings.xml heeft geen resultaat en op het XBMC forum kan ik verder ook geen oplossing vinden. Een update naar de beta van 13.2 lost ook niets op. Ik zal later vandaag eens proberen om 13.0 terug te zetten, of zelfs de 12.x versie.
Jij kan wel zeggen dat er niks relevants in staat maar zonder het gezien te hebben kan ik (of andere tweakers) die debug log niet beoordelen.
Ik zou debug enablen en een library scan doen, en deze zou dan direct daarna een clean moeten doen.
Sommige skins kunnen een complete library scan doen (MQ5 bv) en heb, als ik me goed herinneren, ook per categorie wel eens een scan gedaan.
Ik verwacht niet dat het een skin issue is maar ik zou sowieso even switchen naar confluence en als je zeker wil weten alle niet relevante addons disablen waar mogelijk.
Als laatste red middel een clean install (eerst een backup maken uiteraard!)
wmn79 schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 10:36:
[...]

Niks aan toe te voegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
De laatste tijd heb ik met zowel 13 als 13.1 af en toe problemen met afspelen. Het beeld begint wat te haperen en de Zotac Zbox ID11 met XbmcBuntu begint traag aan te voelen. Het is vaak na een minuut of 30 afspelen, bij 720p content heb ik het volgende mij nog niet gehad. Iemand enig idee?

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

D'oh. De netwerkpoort van mijn media center heeft denk ik de geest gegeven en die was op zich ook wel aan vervanging toe (ouwe HTPC van 8 jaar geleden ofzo), dus ga ws een NUCje kopen en daar weer OpenELEC op zetten. Maar heb eigenlijk helemaal geen zin om alles opnieuw in te stellen, vooral SabSuite is natuurlijk weer een heel gedoe. Gaat het goed als ik de Userdata map gewoon in één klap kopieer naar een nieuw device, als het om dezelfde versie OpenELEC (en dus XBMC) gaat?

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:39

DancePlaza

ninja

DancePlaza schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 13:42:
[...]

kom van een apple tv 2, en ga hopelijk deze week de amazon fire tv uit proberen. Is 3x zo snel als de apple tv 2. Als het bevalt heb ik een oplossing dat iig weer voorbereid is voor de komende jaren.
Amazon fire tv met xmbc 13.1, ik ben er blij mee. O-)
YouTube: XBMC amazon fire tv vs apple tv 2

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Wow, ik vind Kodi ook echt een matige naam. Geeft totaal niet aan waar XBMC voor staat (knutselen etc).

Anyway, aangezien mijn laptop (waar ik XBMC op runde) niet wordt herkend door mijn receiver, gebruik ik XBMC nu steeds meer en meer op mijn mediaspelertje (TLBB). Ik ben echter een beetje huiverig om onwijs veel apps te installeren, want dat is vast niet goed voor de snelheid enzo? Dus hoop dat met Kodi een nieuwe start wordt gemaakt, waardoor je gelijk kunt zien welke add-ons worden ondersteund en welke niet meer.

Daarnaast zoek ik nog een goede Spotify app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-10 07:02
SemperFidelis schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 09:23:
Wow, ik vind Kodi ook echt een matige naam. Geeft totaal niet aan waar XBMC voor staat (knutselen etc).

Anyway, aangezien mijn laptop (waar ik XBMC op runde) niet wordt herkend door mijn receiver, gebruik ik XBMC nu steeds meer en meer op mijn mediaspelertje (TLBB). Ik ben echter een beetje huiverig om onwijs veel apps te installeren, want dat is vast niet goed voor de snelheid enzo? Dus hoop dat met Kodi een nieuwe start wordt gemaakt, waardoor je gelijk kunt zien welke add-ons worden ondersteund en welke niet meer.

Daarnaast zoek ik nog een goede Spotify app.
De naam doet mij ook nog niet veel.
Maar ik hoop ook dat het een soort van "nieuwe start" gaat worden.
Duidelijk overzicht van de "goedgekeurde" add-ons en die dan ook zonder problemen werken.

Ik gebruik niet veel add-ons voor mij gaat het puur om Xbmc en dat is zal ook met de naam "Kodi" een geweldig programma blijven ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Dat zeker, vind dit echt het meest fantastische stukje software wat ik ken, maar dat komt denk vooral omdat het echt een programma is door de mensen en voor de mensen.

Ik word er altijd weer vrolijk van hoeveel mensen hun vrije tijd opofferen om dit tot een wereldwijd succes te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Acolyte57 schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 12:04:
D'oh. De netwerkpoort van mijn media center heeft denk ik de geest gegeven
Wat een neptweaker ben ik toch ook. De netwerkpoort is fine.

De netwerkkabel was spontaan dood :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deegroller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-03 16:46
Ik heb besloten om te investeren in een HTPC-server/client. Na het grondig doornemen van enkele topics op tweakers en elders, gaat mijn voorkeur uit naar een 'XBMC op OpenElec'-setup. Ik heb echter geen ervaring met Linux, maar wil het aan de hand van de gevonden instructies toch erop wagen. Mocht het niet lukken, wil ik terugvallen op Windows8. :/

Waar ik de het apparaat voor wil gebruiken is naast het kijken/luisteren van (3D-HD)-media vanaf NAS en server zelf, bekijken en opnemen van live-tv, maar ook het downloaden van nieuwe content. Ik wil mezelf geen beperkingen opleggen wat functionalteit betreft.

Om 1080p/3d-content te draaien zou een i3-processor voldoende moeten zijn. Aangezien ik wil terugvallen op Windows, vraag ik me af of ik er niet verstandig aan doe om een i5 of i7 te bestellen. Het budget laat het toe, en qua koeling (lees geluidsproductie) heb ik geen issue, aangezien het apparaat in een andere ruimte staat (HDMI via buis door vloerplaat).

Wat is wijsheid?

En als de CPU belast wordt met bijv. parren, is de GPU dan nog volledig beschikbaar? Of is een seperate GPU geen overbodige luxe?

Geweldige hand-oog-coördinatie dankzij Wacom en Playboy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-10 15:20
ik kan het maar nergens vinden: Kun je ergens in Openelec instellen hoe de htpc automatisch in standby danwel hibernate moet gaan? Ik draai het op een Zotac Zbox AD02.

De reden dat ik dit vraag is omdat ie vaak vastloopt als hij wakker wordt uit hibernate

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:30
Ik zit al zo lang ik XBMC gebruik met hetzelfde probleem. Wanneer er een x aantal seconden geen geluid afgespeeld wordt komt er een enorme ruis vermoedelijk uit de subwoofer.

Specs:
OpenELEC 4.0.7
Bose 3-2-1 aangesloten via SPDIF
Moederbord MSI P7NGM-Digital
Geluidskaart Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer

Het probleem deed zich ook voor toen ik nog geen gebruik maakte van OpenELEC, maar van Ubuntu met XBMC. Zowel in XBMC en Ubuntu zelf.

Diverse instellingen qua geluid heb ik geprobeerd, maar het probleem blijft zich voor doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 08:06
Vraagje van gebruikers ... ik heb wel eens gezocht naar voor of nadelen van of NFS mounts op je xbmc, of Samba. Maar ik kan eigenlijk nergens vinden of het een nou beter of slechter zou moeten zijn. Ik draai nu al een paar jaar via NFS, wat eigenlijk prima draait, maar xbmc is soms wel erg traag in file-mode als ik naar mijn movies directory ga (waar ca. 240 dirs/movies staan, met in totaal bijna 2000 files). Ik ga er vanuit dat xbmc dan al die files in die directories checkt oid. Voor de eerste keer in zo'n dir gaan kan soms wel 10-20 sec duren. Vraag me af of hier iets te verbeteren valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ISaFeeliN schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 11:54:
Vraagje van gebruikers ... ik heb wel eens gezocht naar voor of nadelen van of NFS mounts op je xbmc, of Samba. Maar ik kan eigenlijk nergens vinden of het een nou beter of slechter zou moeten zijn. Ik draai nu al een paar jaar via NFS, wat eigenlijk prima draait, maar xbmc is soms wel erg traag in file-mode als ik naar mijn movies directory ga (waar ca. 240 dirs/movies staan, met in totaal bijna 2000 files). Ik ga er vanuit dat xbmc dan al die files in die directories checkt oid. Voor de eerste keer in zo'n dir gaan kan soms wel 10-20 sec duren. Vraag me af of hier iets te verbeteren valt.
Shared database? Ik zou eerder daar naar kijken. cypher21 in "[Synology] Packages"

NFS heeft minder overhead als SMB dus zit wel goed, draai zelf van begin af aan op NFS.

[ Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 09-08-2014 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gebruik al jaren XBMC werk zeer mooi.op mijn beamer en hue
wat ik alleen nog steeds mis is 3D voor films.

nu heb ik dit gevonden http://bino3d.org plugin voor XBMC ik krijg dit niet aan de praat doe ik iets verkeerd??
of werkt dit echt niet??

op andere mediaplayers werkt mijn 3D wel bij mij zoals, Arcsoft en Powerdvd maar
dan werkt mijn hue weer niet.
ik gebruik download,s

wie weet een oplossing voor mij.

Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

TRaSH schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 09:57:
[...]xbmc maakt geen gebruik van externe filters,
gebruik je een externe speler in xbmc ?
volgens mij had ik op het xbmc forum al iets voorbij zien komen over een ATI 34xx en volgens mij werd die niet meer gesupported om 1 van andere redene.
zal proberen of ik dat stukje nog kan vinden.

kijk even hier in de topic of de oplossing oorzaak in zit
Onder het mom van beter laat dan nooit; bedankt voor je feedback !

En nee, ik gebruik geen externe speler in XBMC; ik noemde de LAV filters alleen omdat de setup die ook mee installeert.

Het genoemde topic beschrijft inderdaad exact het probleem dat ik heb met v13 en nooit met v12; maar het gekke is dus dat het alleen bij het opstarten van XBMC problematisch is; is er eenmaal 1 video succesvol gestart/afgespeeld (al is het maar 1s.), dan werken daarna alle video-formaten vlekkeloos.

De oorzaak is dus niet het niet ondersteunen van HW decoding van de HD3xxxx serie voor multiple-streams, maar meer een 'init render()'-achtige constructie, want anders zou het nooit werken of slechts met bepaalde bestanden niet en nu is het dus bij alle bestandstypes 'soms'. Maar goed; ik denk dat een modernere passieve GPU kopen de snelste oplossing is in deze :)

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
SKiLLa schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 22:47:
[...]
knip]

En nee, ik gebruik geen externe speler in XBMC; ik noemde de LAV filters alleen omdat de setup die ook mee installeert.

[knip]
Verwar jij MediaPortal niet met XBMC? Bij de eerste wordt namelijk LAV mee geïnstalleerd maar bij XBMC is dat zeker niet het geval, XBMC gebruikt eigen interne codecs en bij mijn weten is dat geen LAV.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

XBMC maakt gebruik van de ingebouwde FFmpeg en is ten alletijde afhankelijk van hun,
heeft allemaal te maken met multi-platform support

van XBMC
Thanks to FFmpeg we can now also provide support for h265 (HEVC) and VP9 video codecs. Kodi 14.0 will use all CPU cores to decode such formats. You will need a pretty powerful CPU though.

[ Voor 44% gewijzigd door TRaSH op 09-08-2014 23:22 . Reden: extra info over xbmc ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Dat bedoel ik eigenlijk te zeggen met de interne codecs, "eigen" is niet helemaal juist. LAV is een extern pakket maar ook dit pakket maakt gebruik van ffmpeg.

[ Voor 13% gewijzigd door hardware-lover op 09-08-2014 23:55 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:03
Ik zit nu een aantal dagen op Gotham en ik moet zeggen dat ik niet heel blij wordt van de skins:

-Refocus lijkt me erg mooi maar die krijg ik met geen mogelijkheid aan de gang (hoofdmenu is leeg)
-De Aeon Nox die ik had is helemaal opnieuw gebouwd en wat mij betreft niet mooier en handiger nu
-Een lichtere skin als Alaska heeft weer geen LiveTV
-Aeon MQ is mij iets te uitgebreid geworden. Widgets en dergelijke: ik hoef het niet.
-Ace leek me een gulden middenweg maar daarin kon ik "afsluiten" niet als extra item in het submenu toevoegen.
-Eminence oogt mooi maar het hoofdmenu vind ik niet echt mooi met die icoontjes

Ik zou willen dat er wat meer lichtere of blauwere skins waren want de meeste skins zijn toch min of meer afgeleid van de Confluence-skin met die horizontale of verticale zwarte balk met menu-items. Nog meer mensen met deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D-e-n schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 21:15:
Ik zit nu een aantal dagen op Gotham en ik moet zeggen dat ik niet heel blij wordt van de skins:

-Refocus lijkt me erg mooi maar die krijg ik met geen mogelijkheid aan de gang (hoofdmenu is leeg)
-De Aeon Nox die ik had is helemaal opnieuw gebouwd en wat mij betreft niet mooier en handiger nu
-Aeon MQ is mij iets te uitgebreid geworden. Widgets en dergelijke: ik hoef het niet.
-Ace leek me een gulden middenweg maar daarin kon ik "afsluiten" niet als extra item in het submenu toevoegen.

Ik zou willen dat er wat meer lichtere of blauwere skins waren want de meeste skins zijn toch min of meer afgeleid van de Confluence-skin met die horizontale of verticale zwarte balk met menu-items. Nog meer mensen met deze ervaring?
Kan me in sommige reacties wel vinden. Wat Refocus betreft moet je in skin settings menu item activeren maar dacht dat al fixed was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Mijn vraag is wat ondergesneeuwd, maar ik kom er zelf echt niet uit. Is het een van jullie gelukt om een addon automatisch op te laten starten tijdens opstarten van xbmc? Volgens de wiki zou het moeten kunnen via services, maar bij mij gebeurt er niks:

http://wiki.xbmc.org/inde...art_addons_using_services

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gusev schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 22:54:
Mijn vraag is wat ondergesneeuwd, maar ik kom er zelf echt niet uit. Is het een van jullie gelukt om een addon automatisch op te laten starten tijdens opstarten van xbmc? Volgens de wiki zou het moeten kunnen via services, maar bij mij gebeurt er niks:

http://wiki.xbmc.org/inde...art_addons_using_services
Heb zelf een addon gemaakt welke altijd mijn CEC reconnect na user switch en die start ook auto op zoals jij wilt

<extension point="xbmc.service"
library="default.py" start="login">
</extension>

Wat voor addon wordt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
schumi2004 schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 21:22:
[...]

Kan me in sommige reacties wel vinden. Wat Refocus betreft moet je in skin settings menu item activeren maar dacht dat al fixed was?
Tnx, daar had ik al gekeken maar dat hielp niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
schumi2004 schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 23:51:
[...]

Heb zelf een addon gemaakt welke altijd mijn CEC reconnect na user switch en die start ook auto op zoals jij wilt

</extension>

In de xbmc wiki is te lezen dat alleen addons geschreven in Python via de service kunnen werken. Ik heb verschillende addons geprobeerd. Als ik bv Stream gebruik gebeurd er niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Poos terug had ik in het Synology topic gevraagd of ik mijn NAS niet in kon zetten om verschillende XBMC instances in sync te houden.
Bleek toch lastiger als ik dacht en ben uiteindelijk met rsync aan de slag gegaan wat tot op heden lijkt te doen wat het moet doen.

Voor de liefhebbers een uitleg hier, is wel gebasseerd op OpenELEC.
Uitleg zou compleet moeten zijn, heb het nu helemaal naar wens draaien.

/Edit:
Dit bash script zou een host check moeten doen.

Als je je Android ook in sync wil houden dan is hier de rsync binary, deze in /system/xbin plaatsen en een chmod 777 geven. SSHDroid installeren en klaar. Ik had er namelijk geen zin om omslachtige kopieerslagen te doen om mijn addons en hun settings plus overige settings met handje naar mijn mobiel/tablet te brengen.

[ Voor 47% gewijzigd door schumi2004 op 13-08-2014 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-10 13:29
schumi2004 schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 12:12:
[...]

Shared database? Ik zou eerder daar naar kijken. cypher21 in "[Synology] Packages"

NFS heeft minder overhead als SMB dus zit wel goed, draai zelf van begin af aan op NFS.
Aangezien ik ook altijd las dat NFS wat minder overhead heeft op het netwerk een NFS server op mijn Windows 7 systeem geinstalleerd (waar al mijn video bestanden op staan). Tegen verwachting in werkte dit best traag bij mij, precies zoals ISaFeeliN meldt. Scannen van database duurde echt uren (400+ en 25+ series). Dat ging via Samba/SMB een stuk sneller.

Misschien lag het gewoon aan mij, foute instelling ofzo. Maar zelf weer teruggeswitched naar Samba/SMB, werkt prima voor mij.

Just my 2 cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-10 19:45
D-e-n schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 21:15:

Ik heb heel lang allerlei aeon versies gebruikt. En ook nog Aeon Nox refresh (5.0). Kan veel mee maar na al een aantal jaar dezelfde look heb ik nu "box" een kans gegeven. Toegegeven het kan minder maar doet wat ik wil: series films opzoeken en afspelen. Box heeft ook live tv ondersteuning.

http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=190266

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Erik070 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 16:58:
[...]

Aangezien ik ook altijd las dat NFS wat minder overhead heeft op het netwerk een NFS server op mijn Windows 7 systeem geinstalleerd (waar al mijn video bestanden op staan). Tegen verwachting in werkte dit best traag bij mij, precies zoals ISaFeeliN meldt. Scannen van database duurde echt uren (400+ en 25+ series). Dat ging via Samba/SMB een stuk sneller.
...
op het XBMC forum was iemand aan het vertellen,
dat als je windows draait je beter SMB kan draaien en alle andere verianten NFS.
ik zelf heb trouwens ook het zelfde ondervonden.
had op me WHS2011 Microserver NFS geinstalleerd en met veel pijn en moeite werkend gekregen,
kon namelijk niet in de directory's komen via XBMC.
toen dat werkte merkte ik dat het inscannen erg lang duurde zelfs voor een paar updates van een paar series of een muziek album.
terug naar SMB ging het stukken sneller.
erg vaag allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Er is geen enkele reden in een Windows-omgeving NFS boven SMB te verkiezen. XBMC heeft ingebouwde ondersteuning voor NFS (via libnfs), maar waarom ze dat toegevoegd hebben is me een raadsel. Ik heb mensen al zien stellen dat libnfs belabberd presteert. Libnfs ondersteunt bv. ook geen NFS v4, al is dat niet onoverkomelijk.

Ik heb zelf voor het gemak NFS shares via libnfs toegevoegd (Linux-only omgeving hier), dat scheelt weer wat geklooi met het OS (OpenELEC hier), maar stel dat ik ooit nog es van nul moet beginnen dan denk ik dat ik maar gewoon weer naar NFS op OS-niveau ga.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartinho
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-10 08:38
Weet iemand of een manier is om op de soundcloud app, in te loggen via facebook? ik heb namelijk geen niet-facebook account

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erik070 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 16:58:
[...]

Misschien lag het gewoon aan mij, foute instelling ofzo. Maar zelf weer teruggeswitched naar Samba/SMB, werkt prima voor mij.

Just my 2 cents
Nu je het zegt heb ik het zelf ook wel eens meegemaakt met scannen van library.
Misschien ook maar eens naar SMB switchen als test maar het is alleen zo verdomd veel werk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

ik vond een fresh library scan uiteindelijk sneller (+een schone cache/thumbnail) dan alles aan te passen,
ik heb wel eerst een export van de movie and music library gedaan in single files.
en dan in de "advancedsettings.xml"
code:
1
2
3
4
    <videolibrary>
    <importwatchedstate>true</importwatchedstate>
    <importresumepoint>true</importresumepoint>
 </videolibrary>

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TRaSH schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 22:47:
ik vond een fresh library scan uiteindelijk sneller (+een schone cache/thumbnail) dan alles aan te passen,
ik heb wel eerst een export van de movie and music library gedaan in single files.
en dan in de "advancedsettings.xml"
code:
1
2
3
4
    <videolibrary>
    <importwatchedstate>true</importwatchedstate>
    <importresumepoint>true</importresumepoint>
 </videolibrary>
Met NFS of SMB?

Heb net even een kids folder ook op SMB gezet en als ik deze open dan merk ik nagenoeg geen performance verbetering t.o.v. NFS. Het testen van een clean library scan was ik niet van plan daar het maar een eenmalige actie is, dat testen laat ik graag aan een ander over. ;)
Plus dat ik NFS veel makkelijker in gebruik vindt, geen gezeik met paswoorden etc.

[ Voor 11% gewijzigd door schumi2004 op 11-08-2014 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPI
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-10 16:16

VPI

Ik gebruik xbmc voor tv te kijken, heb last van stilstaand beeld (seconde of 10).
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Het draait op een pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VPI schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 23:09:
Ik gebruik xbmc voor tv te kijken, heb last van stilstaand beeld (seconde of 10).
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Het draait op een pc.
Topic warning plus mijn glazen bol is stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

toen ik weer terug was gegaan van NFS naar SMB(was trouwens nog met Frodo),
maar jij draait toch op openelec en je server is toch ook niet window based ?
mijn server draait op WHS2011 en me HTPC op win7.
misschien dat ik alsnog een NFS share aanmaak en het eens op me Pi ga testen kijken of ik daar wat snelheid verschil in merk.
password issues heb ik eigenlijk niet met SMB,
heb namelijk voor me HTPC geen password nodig om op de share te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartinho
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-10 08:38
http://code.google.com/p/...mote/issues/detail?id=581

Ik heb hetzelfde probleem op mijn galaxy tab 10.1, iemand die het zelfde probleem heeft? en eventueel al verholpen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ik ben wat aan het testen met Eminence.

Nu zie ik dat de knoppen in het hoofdmenu bij speelfilms, tv shows en muziek verwijzen naar het bibliotheek overzicht (hub) met genres, jaartal etc.. Dat vind ik hoogst irritant en nu wil ik dat wijzigen in lijsten met resp. speelfilms, shows en artiesten.

Dat zou moeten kunnen maar bij het label staat een ID als referentie naar de window (bijv. 3201 voor speelfilms). Heeft iemand enig idee welke code ik dan zou moeten gebruiken voor zo n lijst?

Edit: je kan wel het standaardpad aangeven maar dan werkt het switchen naar de hub niet meer.

[ Voor 9% gewijzigd door D-e-n op 12-08-2014 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-10 16:56
Ik gebruik ook Eminence, vind het een heerlijke skin (niet op de PI, daar is ie erg traag, maar op mijn main HTPC wel).
Echter heb ik 1 probleem, ik was de home tiles aan het wijzigen, nieuwe invoeren, nu heb ik ineens nog maar 5 tegels ...... Geen idee hoe ik die terug krijg, lukt me gewoon niet 1 toe te voegen, dan overwrite ie een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Was er niet ergens een functie om de instellingen te resetten of ben je dan teveel kwijt?

Ik heb mijn vraag gesteld op het forum van de skin zelf en de maker gaf snel antwoord. De oplossing voor mijn vraag was het aanpassen van het xml bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-09 11:14
Ik gebruik een rasberry pi met open-elec 4.0.06 en en gotham 13.1 met veel plezier sinds een aantal maanden, echter heb ik nog wel 2 ergernissen en wat vragen. Ik zit er zeker over na te denken om een medetweaker in te huren om mij meer mogelijkheden van XBCM te demonstreren.

Via dit topic wilde ik sowieso informatie inwinnen mbt de belangrijkste ergernissen en mogelijke features

Hoe kan ik zo automatisch mogelijk de juiste ondertiteling krijgen? gebuikt nu autosubs (bedankt Schumi)
wie heeft er tips voor het voorkomen van bufferen bij 1channel ben ik inmiddels achter welke bronsites (vaak) snel zijn meer deze laad langzaam, GOtv is sneller maar onduidelijk welke bronsite je moet hebben. Wie helpt mij?

features /vragen?
Bestaat er een mogelijkheid om favorieten, bekeken etc. tussen verschillende apps zoals 1channel en gotv uit te wisselen, of kan je hiervoor een feature request indienen?

Is er een tweaker die eventueel zin heeft om de boel te automatiseren, mbv tools als trakt, flexget, sublime ect? Wil er best wat voor betalen en woon in Arnhem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
piethoogland schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 16:48:
Ik gebruik een rasberry pi met open-elec 4.0.06 en en gotham 13.1 met veel plezier sinds een aantal maanden, echter heb ik nog wel 2 ergernissen en wat vragen. Ik zit er zeker over na te denken om een medetweaker in te huren om mij meer mogelijkheden van XBCM te demonstreren.

Via dit topic wilde ik sowieso informatie inwinnen mbt de belangrijkste ergernissen en mogelijke features

Hoe kan ik zo automatisch mogelijk de juiste ondertiteling krijgen? gebuikt nu autosubs (bedankt Schumi)
wie heeft er tips voor het voorkomen van bufferen bij 1channel ben ik inmiddels achter welke bronsites (vaak) snel zijn meer deze laad langzaam, GOtv is sneller maar onduidelijk welke bronsite je moet hebben. Wie helpt mij?

features /vragen?
Bestaat er een mogelijkheid om favorieten, bekeken etc. tussen verschillende apps zoals 1channel en gotv uit te wisselen, of kan je hiervoor een feature request indienen?

Is er een tweaker die eventueel zin heeft om de boel te automatiseren, mbv tools als trakt, flexget, sublime ect? Wil er best wat voor betalen en woon in Arnhem.
Wat je addon vragen betreft helaas. Je bent toch afhankelijk van de buitenwereld, kun je niet veel aan doen.
Met Trakt.tv addon kun je je watched status bewaren maar dat zal hoogstwaarschijnlijk alleen werken als ze in je library staan of de addon ansich moet trakt integratie ingebouwd hebben. Dan erbij zijn het niet echt legale addons maar dat wist je al denk ik, downloaden is in NL tegenwoordig illegaal ;)

Wat moet/waar en hoe wil je geautomatiseerd hebben? trakt addon moet je makkelijk zelf lukken maar heeft alleen nut als je een library hebt.
Verder ben ik van mening dat met een beetje lezen en door de addon settings heen te bladeren en te proberen (1 voor 1 de settings activeren/deactiveren en naar resultaat kijken) je er zelf ook wel uitkomt hoe en wat.

[ Voor 6% gewijzigd door schumi2004 op 12-08-2014 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
Ik gebruik het nu alleen voor streaming, wat ik zoveel mogelijk geautomatiseerd wil hebben is de juiste ondertiteling. En misschien is automatisch downloaden en de juiste subs pakken wel interessant ik lees vaak berichten van blije tweakers hierover.

Bestaat er eigenlijk een overzicht of een testmethode voor de snelheid van de bronsites? Ik loop nu regelmatig tegen het bufferen aan wat voorkomen kan worden door een snelle source te kiezen. Maar welke zijn dat? (met name bij Gotv weet ik dit niet altijd)

Eigenlijk wil ik "alles" wat problemen met ondertiteling en bufferen voorkomt graag werkend hebben, downloaden hoeft niet maar is een optie en verder handigheidjes zijn zeker welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:55
piethoogland schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 18:00:
Ik gebruik het nu alleen voor streaming, wat ik zoveel mogelijk geautomatiseerd wil hebben is de juiste ondertiteling. En misschien is automatisch downloaden en de juiste subs pakken wel interessant ik lees vaak berichten van blije tweakers hierover.

Bestaat er eigenlijk een overzicht of een testmethode voor de snelheid van de bronsites? Ik loop nu regelmatig tegen het bufferen aan wat voorkomen kan worden door een snelle source te kiezen. Maar welke zijn dat? (met name bij Gotv weet ik dit niet altijd)

Eigenlijk wil ik "alles" wat problemen met ondertiteling en bufferen voorkomt graag werkend hebben, downloaden hoeft niet maar is een optie en verder handigheidjes zijn zeker welkom.
De tijd dat je kwijt bent aan het zoeken van een juiste bron weegt niet op tegen het downloaden van de torrent.
Een optie die altijd werkt is Transmission. Heb je geen zin om eerst de hele torrent binnen te halen, kan je kijken naar alternatieven zoals Xbmctorrent of Stream.
En voor ondertiteling ben ik niets beters tegen gekomen dan Autosubs i.c.m. opensubtitles (voor films) en addic7ed (series).

[ Voor 6% gewijzigd door Rupie op 14-08-2014 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
piethoogland schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 18:00:

Scheelt ook als je vertelt wat je al hebt en niet hebt want als je alles geautomatiseerd wil hebben zijn er legio oplossingen, een NAS zou al een heel goed begin zijn!

Als je van plan bent dat allemaal op een RPi te doen, succes ;)

/edit:
Wil mijn diensten best aanbieden en nu zeker tegen betaling want ik vermoed dat we nog wel een aantaal urrtjes bezig zullen zijn wat me dan een mooie NAS kan opleveren :P

/edit:
Voor diegene die het gemist hebben. Al je XBMC systemen in sync houden naar behoefte.
Ik heb het eindelijk helemaal werkend (heb nog geen flaw kunnen vinden), uitleg hier schumi2004 in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV"

Het lijkt mss complex maar valt best mee. Goed lezen en vooral geen typefout maken ;)
Werkt als een speer. ;)
Er is wel 1 maar en dat is dat het bash script geen rekening houdt met of een device online of offline is, moet ik nog uitzoeken.

[ Voor 47% gewijzigd door schumi2004 op 13-08-2014 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-10 18:26

Sa1

Kijk dit is zeer waardevolle informatie. Ik ga hier als ik wat tijd heb mee aan de slag. Zat hier zelf namelijk ook al mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
schumi2004 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 00:00:
[...]

/edit:
Voor diegene die het gemist hebben. Al je XBMC systemen in sync houden naar behoefte.
Ik heb het eindelijk helemaal werkend (heb nog geen flaw kunnen vinden), uitleg hier schumi2004 in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV"

Het lijkt mss complex maar valt best mee. Goed lezen en vooral geen typefout maken ;)
Werkt als een speer. ;)
Er is wel 1 maar en dat is dat het bash script geen rekening houdt met of een device online of offline is, moet ik nog uitzoeken.
Misschien een domme vraag, maar wat is het verschil t.o.v. je libraries centraal in een MySQL database laten draaien? Het feit dat je geen centrale MySQL database hoeft te hebben draaien of zo? Of doet dat syncen meer dan alleen je libraries?

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DFKT schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 11:06:
[...]

Misschien een domme vraag, maar wat is het verschil t.o.v. je libraries centraal in een MySQL database laten draaien? Het feit dat je geen centrale MySQL database hoeft te hebben draaien of zo? Of doet dat syncen meer dan alleen je libraries?
Dit heeft nagenoeg niks met een Library te maken (die heb ik al centraal) maar meer met de addons en hun settings.
In mijn voorbeeld heb ik bv ook sources.xml etc staan maar deze zouden met een path substitution afgevangen kunnen worden.

Gaat me echt puur om de addons en hun settings.
Daar ik op mijn main systeem zoveel probeer en installeer etc wil ik het nog wel eens vergeten op mijn andere devices ook te installeren en te configureren en das zo'n pokke werk dus vandaar deze oplossing ;)

/Edit:
Ander bijkomend voordeel realiseer ik me net toen ik zei path substitution. Wilde dat dus vanavond even aanpassen maar zag er al tegen op elk appraat langs te moeten gaan maar als ik het nu gewoon op de main aanpas en trap rsync even handmatig af dan zijn de overige ook meteen bijgewerkt ;)

/Edit2:
Nog meer gekkigheid wat je ermee zou kunnen doen:
- Nieuw systeem uitrollen met alles er in 1x op
- Remote beheer (via SSH) mocht je voor bekende een systeem opgezet hebben om bepaalde addons te pushen bv.

[ Voor 22% gewijzigd door schumi2004 op 13-08-2014 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
Kan nog iets met andere vragen uit mijn topic zoals mij vertellen welke Gotv sources snel zijn? is hier een lijst van of is dit meetbaar? Dit ivm met een overstap van 1channel naar GOtv.

Bij 1 channel waren dit *knip* deze stonden vaak maar één keer in de lijst. BIj Gotv staat bijv. Vidbull wel 10x in de lijst maar welke is moet je dan hebben

Het lijkt mij dat meer mensen willen weten welke streaming sources snel zijn maar ik kan er weinig over vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Rupie op 13-08-2014 19:55 . Reden: Wat schumi2004 zegt dus... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
piethoogland schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 18:02:
Kan nog iets met andere vragen uit mijn topic zoals mij vertellen welke Gotv sources snel zijn? is hier een lijst van of is dit meetbaar? Dit ivm met een overstap van 1channel naar GOtv.

Bij 1 channel waren dit *knip* deze stonden vaak maar één keer in de lijst. BIj Gotv staat bijv. Vidbull wel 10x in de lijst maar welke is moet je dan hebben

Het lijkt mij dat meer mensen willen weten welke streaming sources snel zijn maar ik kan er weinig over vinden.
Ik zou zeggen dat je dat lekker zelf uit mag vinden, piracy stuff wordt ook op GoT niet gewaardeerd ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Rupie op 13-08-2014 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-10 16:32
schumi2004 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 18:46:
[...]

Ik zou zeggen dat je dat lekker zelf uit mag vinden, piracy stuff wordt ook op GoT niet gewaardeerd ;)
hehe ja want iedereen gebruikt xbmc om zijn gekochte blu rays vanaf het netwerk te streamen ;) Maar begrijp je punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
keepitfrosty schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 18:50:
[...]

hehe ja want iedereen gebruikt xbmc om zijn gekochte blu rays vanaf het netwerk te streamen ;) Maar begrijp je punt.
Heb ik dat gezegd? Zou zonde zijn als je een ban kreeg niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Laatst online: 26-08 08:57
Ben momenteel stap voor stap het gebruik van de sql database bij mij in huis aan het uitbreiden. Mac en 1 windows pc zijn over. Volgende stap de Pi en de primaire client beneden in de huiskamer. Bij het testen van het uitrollen en instellen van onder andere de remote op mijn telefoon kwam ik er achter dat xbmc op de windows pc , die bedraad geconnect is met de router, een totaal ander ipadres laat zien dan dat de pc van mij toegewezen krijgt.

Ik heb mijn pc een vast ipadres laten afgeven via mac adress. Bij het uitvoeren van ipconfig zie ik ook dat ipadres (in mijn geval .108). Echter, xbmc laat bij systeem gegevens een ipadres zien wat nog het meest weg heeft van een extern ipadres (wat het overigens niet is, heb ik getest).

Na veel googlen kan ik nergens vinden waar xbmc nou eigenlijk zijn gegevens vandaan haalt en hoe het mogelijk is dat zo iets als ipadres kan verschillen. iemand hier, die daar wat licht op kan schijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Laatst online: 30-09 07:40
Heeft iemand hier Netflix goed werkend in combinatie met XBMC 13?
Vindt er wel het een en ander over maar vele geven aan dat het nogal erg buggy is...
Erg jammer natuurlijk, aangezien tv's etc. ook al native apps hebben. En XBMC heeft dan nog steeds een browser nodig...

Graag jullie reacties.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Miss_80 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 21:16:
instellen van onder andere de remote op mijn telefoon kwam ik er achter dat xbmc op de windows pc , die bedraad geconnect is met de router, een totaal ander ipadres laat zien dan dat de pc van mij toegewezen krijgt.
.
.
.
Ik heb mijn pc een vast ipadres laten afgeven via mac adress. Bij het uitvoeren van ipconfig zie ik ook dat ipadres (in mijn geval .108). Echter, xbmc laat bij systeem gegevens een ipadres zien wat nog het meest weg heeft van een extern ipadres (wat het overigens niet is, heb ik getest).
Gebruikt telefoon soms een VPN om aan te loggen op je systeem? Dan krijg je een ander IP adres

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ortep schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 15:09:
[...]

Gebruikt telefoon soms een VPN om aan te loggen op je systeem? Dan krijg je een ander IP adres
Volgens mij heeft de telefoon er niet zoveel mee te maken.
Als ik het goed begrijp ondekte ze tijdens het configureren van een telefoon dat XBMC op PC verschillende IP adressen laat zien.

Het IP adres wat XBMC laat zien, is dat een bekend adres voor je, is het bv je eigen public IP?
Iets geks geactiveerd op je router, dmz miisschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

collega belt me vandaag op en die heeft wat raars met zijn HTPC ism XBMC
Win7
XBMC 13.1
i3 Sandy Bridge met HDMI aangesloten op een alles in 1 Homecinema set.

gisteren zijn Frodo 12.3 geupgraded naar Gotham 13.1
alle instellingen snel doorgelopen en op wasapi gezet voor passthrough gezet.
film afspelen gaat prima alleen op het moment dat hij de film stopt krijgt een een soort van statisch harde toon te horen.
die we alleen weg krijgen als hij xbmc afsluit of ze HTPC restart.
heb nog geen logfile aangezien ik nog geen tijd heb gehad om langs te gaan.
heb wat gegoogled maar heb hier weinig over kunnen vinden behalve dat het wel eens voorgekomen was bij een mac.
iemand misschien een tipje de goeie kant op waar ik misschien hem op gang kan helpen of het probleem kan oplossen op afstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TRaSH schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 16:06:
collega belt me vandaag op en die heeft wat raars met zijn HTPC ism XBMC
Win7
XBMC 13.1
i3 Sandy Bridge met HDMI aangesloten op een alles in 1 Homecinema set.

gisteren zijn Frodo 12.3 geupgraded naar Gotham 13.1
alle instellingen snel doorgelopen en op wasapi gezet voor passthrough gezet.
film afspelen gaat prima alleen op het moment dat hij de film stopt krijgt een een soort van statisch harde toon te horen.
die we alleen weg krijgen als hij xbmc afsluit of ze HTPC restart.
heb nog geen logfile aangezien ik nog geen tijd heb gehad om langs te gaan.
heb wat gegoogled maar heb hier weinig over kunnen vinden behalve dat het wel eens voorgekomen was bij een mac.
iemand misschien een tipje de goeie kant op waar ik misschien hem op gang kan helpen of het probleem kan oplossen op afstand?
Is er een clean install gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

nee eigenlijk er zo overheen heeft hij die update gedaan,
nu weet ik wel dat hij een lange tijd geen drivers geupdate heeft van de intel omdat er toen een tijd drivers waren met issues zodat het niet lekker liep.

zal anders wel een fresh standalone versie installeren om te kijken of het daar aan ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TRaSH schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 16:17:
nee eigenlijk er zo overheen heeft hij die update gedaan,
nu weet ik wel dat hij een lange tijd geen drivers geupdate heeft van de intel omdat er toen een tijd drivers waren met issues zodat het niet lekker liep.

zal anders wel een fresh standalone versie installeren om te kijken of het daar aan ligt
Je zou een portable install ernaast kunnen draaien om te zien of het helpt alvorens alles opnieuw te moeten gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:31

Nicap

Tsssk....

Wat is trouwens verstandiger bij een Intel NUC. XBMCbuntu of een windows install met XBMC?
Heeft de XBMCbuntu ook de juiste drivers voor de hardware, zodat hij alles gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

ga je hem puur als HTPC gebruiken ?
zoja zou ik zeggen probeer eens openelec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:35
Ik heb een NUC met OpenElec geprobeerd en dat werkte inderdaad vrijwel probleemloos. Waar ging het mis:
1) afspelen van DVD's ging moeizaam, XBMC raakte nogal in de war door de menu's of zo;
2) geluid gaat hier via een Sweex USB geluidkaart: USB naar optisch en optisch naar de receiver. Als de mediaplayer geen geluid produceert krijg ik storingen op het geluid.

En daar is voor mij het nadeel van OpenElec: als er iets mis is, weet ik niet hoe ik dat zou kunnen fixen. Dus nu bezig met gewoon basis-Ubuntu de boel op te bouwen (en dat gaat ook niet meteen vlekkeloos - de afstandbediening wil nog niet werken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:31

Nicap

Tsssk....

TRaSH schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 17:45:
Ik ga hem idd puur als htpc gebruiken. Heb er nu XBMCbuntu op gezet. Op zich werkt dat prima, hij is een stuk sneller in reageren dan de Raspberrypi die hij vervangt(logisch).
Alleen vond ik de gang van zaken met LiveTV bij de raspberry een stuk beter. Er zijn nu een paar zenders bij, bijvoorbeeld Eurosport HD die minder vloeiend loopt dan op de Raspberry.

Vandaar mijn vraag dat het wellicht aan drivers kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Laatst online: 26-08 08:57
@ schumi, heb ff gekeken naar dat ipadres en het is een 169 adres. Er gaat iets fout met het verstrekken van de ipadressen (hij het bekijken van ipconfig resultaten staan er twee. Een voor lan 2 en 1 voor lan adapter. Alleen die laatste is correct) maar dat is verder off topic voor hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLF
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-09 16:46

NLF

Ik heb net een herinstall gedaan van mijn HTPC en wil de backup terug zetten die ik heb gemaakt met XBMC backup plugin maar wanneer ik alles geconfigureerd heb geeft ie niet de mogelijkheid om een backup te maken of terug te zetten..

Enig idee waar dit aan ligt? Ik had al een recente XBMC op de vorige installatie maar deze lijkt iets nieuwer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

vanaalten schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 18:15:
En daar is voor mij het nadeel van OpenElec: als er iets mis is, weet ik niet hoe ik dat zou kunnen fixen. Dus nu bezig met gewoon basis-Ubuntu de boel op te bouwen (en dat gaat ook niet meteen vlekkeloos - de afstandbediening wil nog niet werken)
Zolang je problemen met bv. een aangepaste configuratie te fiksen zijn en geen nieuwere of extra software vereisen is er geen probleem. Je kan configuratiebestanden aanpassen in OpenELEC. De image die je downloadt is read-only, daar kan niks aan gewijzigd worden, alles wat XBMC opslaat (database etc.) wordt op een aparte schrijfbare partitie gezet. Ook de configuratiebestanden, niet alleen die van XBMC, maar die van het hele besturingssysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Met wat moeite vandaag eindelijk de Mele F10 vrijwel optimaal aan de praat gekregen onder OpenELEC. Voor zo'n populair apparaat is er verrassend weinig goed gedocumenteerd over het ding. Het probleem is dat een aantal knoppen als muisknoppen registreren ipv keyboardknoppen; ze werken daardoor alleen als je de airmouse functie gebruikt - maar die is weer niet handig bij XBMC. De workarounds via keymaps zorgen weer voor gemiste kliks. Uiteindelijk kon ik in hwdb.d een bestand aanmaken met id code van de F10 en losse keycodes voor elke knop; nu werkt alles perfect met uitzondering van 2 knoppen die geen keycode hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
NLF schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 23:27:
Ik heb net een herinstall gedaan van mijn HTPC en wil de backup terug zetten die ik heb gemaakt met XBMC backup plugin maar wanneer ik alles geconfigureerd heb geeft ie niet de mogelijkheid om een backup te maken of terug te zetten..

Enig idee waar dit aan ligt? Ik had al een recente XBMC op de vorige installatie maar deze lijkt iets nieuwer.
Expert settings aanzetten. (Alleen zichtbaar in Gotham skin bijvoorbeeld de standaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Laatst online: 02-10 13:59
Weet iemand of het mogelijk is om vanuit het hoofdmenu een ''Knop'' aan te maken, en deze te linken aan een Video addon? Ik zou graag een knop ''Eredevisie Live'' willen aanmaken en deze willen linken aan Sportsdevil.

Is dit mogelijk? Ik gebruik de Amber skin i.c.m. met een Raspberry Pi. De knop zelf heb ik wel weten aan te maken in de instellingen menu, maar ik heb geen flauw idee hoe je deze clickable kan maken.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

In veel andere skins is dat vanuit de settings van de skin zelf in te stellen, maar ik denk dat die te zwaar zijn voor de Pi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Possible schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 09:23:
Weet iemand of het mogelijk is om vanuit het hoofdmenu een ''Knop'' aan te maken, en deze te linken aan een Video addon? Ik zou graag een knop ''Eredevisie Live'' willen aanmaken en deze willen linken aan Sportsdevil.

Is dit mogelijk? Ik gebruik de Amber skin i.c.m. met een Raspberry Pi. De knop zelf heb ik wel weten aan te maken in de instellingen menu, maar ik heb geen flauw idee hoe je deze clickable kan maken.
Wat heb je zoals voor die knop ingesteld?
Acolyte57 schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 09:33:
In veel andere skins is dat vanuit de settings van de skin zelf in te stellen, maar ik denk dat die te zwaar zijn voor de Pi.
Draai op mijn RPi Aeon MQ5 dus moet wel lukken neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09 16:40

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Draait MQ5 serieus fatsoenlijk op een Pi? Ik gebruikte MQ3 altijd op mijn HTPC. De upgrade naar MQ4 zorgde zo nu en dan voor een crash dus ben overgestapt naar Aeon NOX (welke ik nog steeds gebruik) Maar als MQ5 goed draait op de Pi dan is dat misschien wel ens een reden om beide systemen weer eens gelijk te trekken qua uiterlijk.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Laatst online: 02-10 13:59
schumi2004 schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 09:51:
[...]

Wat heb je zoals voor die knop ingesteld?

[...]

Als je naar skinsettings gaat, kun je een ''home'' button aanmaken. Hier kun je een naam voor invoeren maar ik kan verder geen path kiezen.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Janoz schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 09:59:
Draait MQ5 serieus fatsoenlijk op een Pi?
Nope. Confluence was voor mij persoonlijk al te traag (daarom dat ik shows via de Yatse app navigeerde en startte, wat een prima oplossing is), de grafisch intensieve skins waren helemaal onacceptabel.

[ Voor 4% gewijzigd door boe2 op 18-08-2014 10:07 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

schumi2004 schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 09:51:
Really? Ik heb mijn Pi flink opgevoerd, maar ik blijf toch zitten op die supersimpele skins om de Pi te ontzien. MQ5 durf ik er tot nu toe niet op te zetten eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Acolyte57 schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 10:07:
[...]

Really? Ik heb mijn Pi flink opgevoerd, maar ik blijf toch zitten op die supersimpele skins om de Pi te ontzien. MQ5 durf ik er tot nu toe niet op te zetten eigenlijk.
Ik heb hem niet ver OC'ed maar vind persoonlijk dat Aeon MQ5 het niet onaardig doet. Tuurlijk is Confluence sneller maar ik kan redelijk navigeren in MQ5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-10 13:00

mvds

Totally awesome!

TRaSH schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 17:45:
Inderdaad, heb ik ook en draait als een tierelier. Start heerlijk snel op, en al mijn IR functies werken out of the box :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLF
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-09 16:46

NLF

Jelte schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 09:13:
[...]
Expert settings aanzetten. (Alleen zichtbaar in Gotham skin bijvoorbeeld de standaard)
Die heb ik aan gezet maar kan nog steeds geen backup maken of terug zetten. Addon is wel gewoon geinstalleerd.

Dit is trouwens Windows 8.1Pro , hiervoor draaide ik Windows 8 Pro

EDIT: Moest onder programma´s kijken.. heb de backup terug gezet maar niks veranderd. Heb overigens wel alle functies aan geklikt die ook in de backup zaten bij instellingen. Erg vreemd dit.. Handmatig de rotzooi terug zetten werkt ook niet.

EDITEDITEDITTTT: Jeaj het is gelukt door een vorige versie van XBMC te installeren. Daar werkte de backup wel! _/-\o_

[ Voor 32% gewijzigd door NLF op 18-08-2014 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Miss_80 schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 22:34:
@ schumi, heb ff gekeken naar dat ipadres en het is een 169 adres. Er gaat iets fout met het verstrekken van de ipadressen (hij het bekijken van ipconfig resultaten staan er twee. Een voor lan 2 en 1 voor lan adapter. Alleen die laatste is correct) maar dat is verder off topic voor hier.
Als LAN2 niet gebruikt wordt disable je hem toch, mogelijk dat XBMC verkeerde LAN-interface pakt?

/edit:
Ik kwam bij toeval een Wine addon tegen voor OpenELEC deze was echter al een jaar oud maar zou wel wat meer mogelijk heden geven aan OpenELEC.

Toen kreeg ik als advies om een Ubuntu chroot te maken in OpenELEC en zo de laatste versie te installeren.
En ik denk dat ik uiteindelijk met chroot veel meer mogelijkheden heb.
Voor wie zich verveelt hier een uitleg hoe http://openelec.tv/forum/...s-apps-ubuntu-in-openelec

[ Voor 32% gewijzigd door schumi2004 op 18-08-2014 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
schumi2004 schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 23:51:
[...]

</extension>

Het verschil is denk ik dat ik een bestaande addon wil aanpassen door via ssh de addon.xml aan te passen. Het maakt niet uit welke addon ik pak. Als ik na de aanpassing vervolgens de addon wil opstarten krijg ik een Fout in Script.

Worden addons nog gecompileerd at run-time? Nee toch?
Pagina: 1 ... 123 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]