[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 122 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.081.019 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:52

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

ja, ik heb net gekeken; daar staat hij ook in.

Edit: Musicbrainz Picard vindt dat het onder "Various Artists" valt. Dat vind ik persoonlijk dan wel weer een heel lelijke oplossing...

[ Voor 60% gewijzigd door Jorgen op 21-07-2014 11:18 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 19:32

TRaSH

koffie ?

Als album artiest klopt dat,
Als track artiest zit vaak de juiste naam.
Tenminste zo is dat bij mij bij de verzamel cd's

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:35
Zo hoort dat idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Kan ik ze als ik het zo opsla ook koppelen zodat de gehele mix wordt afgespeeld? Of moet je dan gewoon voor het afspelen van de cd kiezen?

Voor soundtrackcd's geldt dan waarschijnlijk hetzelfde? Ook als Various Artists en als CD-naam de filmtitel? Nu herkent hij ze niet als ik de albumartiest ook al de filmnaam kies namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Jorgen schreef op maandag 21 juli 2014 @ 09:25:
ja, ik heb net gekeken; daar staat hij ook in.

Edit: Musicbrainz Picard vindt dat het onder "Various Artists" valt. Dat vind ik persoonlijk dan wel weer een heel lelijke oplossing...
Ik heb dit weekend ook zitten knoeien met albums waarbij ieder nummer een eigen album toegewezen kreeg. Album en artiest waren correct ingevuld, albumartiest was leeg. Pas wanneer ik alle lege velden invulde ('various artists' dus) wou XBMC de verzamelalbums correct weergeven. Vreemd omdat men andere muziekspelers dat probleem niet hebben en gewoon per albumnaam sorteren.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Bij sommige verzamelaars vind ik dat prima. Neem nu bijv. 538 Dance Smash. Ik geef dan elk nummer in de tag de originele artiest en cd (of single) mee. Vind ik persoonlijk prettiger. Bij Soundtracks en megamixes wil ik dat niet. Dan wordt het dus wel een verzamel-cd. Alleen denkt XBMC nu dat bepaalde filmtitels nu dus ook artiesten zijn. Dat moet ik dus nog maar eens aanpassen.

Het is trouwens wel storend dat er tussen alle nummers uit de mix een "hikje" zit waardoor sommige stukken wegvallen. Maar eens kijken hoe ik dat kan oplossen.

[ Voor 17% gewijzigd door Jorgen op 22-07-2014 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Ik heb met de hitzone cd's dat hij onder various valt,
Maar met afspelen zie je de artiest naam

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Jorgen schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 12:18:
Bij sommige verzamelaars vind ik dat prima. Neem nu bijv. 538 Dance Smash. Ik geef dan elk nummer in de tag de originele artiest en cd (of single) mee. Vind ik persoonlijk prettiger. Bij Soundtracks en megamixes wil ik dat niet. Dan wordt het dus wel een verzamel-cd. Alleen denkt XBMC nu dat bepaalde filmtitels nu dus ook artiesten zijn. Dat moet ik dus nog maar eens aanpassen.

Het is trouwens wel storend dat er tussen alle nummers uit de mix een "hikje" zit waardoor sommige stukken wegvallen. Maar eens kijken hoe ik dat kan oplossen.
Al eens bij System > Settings > Music > Playback gekeken ivm gapless playback.

Zo ja, dan kun je die hikjes alleen oplossen door het als 1 groot bestand+cue te rippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb XBMC op NL ingesteld staan. Onder de door jou genoemde settings kan ik (in expert mode) kiezen voor het in elkaar laten overvloeien van de nummers met een fade van 1 - 15 seconde(n). Dan komen 2 liedjes uit de mix tegelijkertijd aan het spelen en dat moet niet. Ik heb geen gapless optie, zover ik kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Ja, geen idee of daar iets bij staat, maar als er een functie is dan zou ie daar moeten staan :)

Anders kom je bij mijn 2e opmerking uit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 06:16
Ik heb al een tijdje een htpc boven en beneden staan met xbmc. Al mijn films staan op een synology 414. Daar draai ik ook mijn sql db op. Nu had ik nog een raspi over, die ik gebruik om de db te updaten. Werkt allemaal prima, alleen om te voorkomen dat ik verschillende source files krijg, heb ik deze ook op de nas gezet. Advancedsettings file aangepast. Nu werkt alles goed films en tv series die in de sql db staan,maar als ik naar files ga in xbmc staat er niks. Dus ik kan niet door de mappen vd nas bladeren. Zodra ik ze toevoeg ,verdwijnen ze na reboot weer? Source file op nas is voor iedereen te lezen en schrijven.... Iemand idee wat er fout gaat?

Computer nr 486 denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eehbiertje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 08:21
vandaag weer even een complete refresh gedaan.. OS erop XBMC (Gotham 13.1) etc etc..

na wat problemen met de SQL database (die nu opgelost zijn)
zit ik met 1 laatste ding.. waar haal ik nu mijn nl subs weg?

gebruikte voor series altijd opensubtitles.org en voor films ondertitel.nl maar die laatste kan ik nergens weer vinden.. aangezien het aanbod al matig was ben ik toch benieuwd waar jullie ze vandaan halen (zonder het handmatig te doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-10 13:20
eehbiertje schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 20:09:
vandaag weer even een complete refresh gedaan.. OS erop XBMC (Gotham 13.1) etc etc..

na wat problemen met de SQL database (die nu opgelost zijn)
zit ik met 1 laatste ding.. waar haal ik nu mijn nl subs weg?

gebruikte voor series altijd opensubtitles.org en voor films ondertitel.nl maar die laatste kan ik nergens weer vinden.. aangezien het aanbod al matig was ben ik toch benieuwd waar jullie ze vandaan halen (zonder het handmatig te doen)
Ik laat alles aanvullen uit opensubtitles.org via een filebot scheduled task op mijn server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arthurkaaij
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 21:55
Mijn build bestaat uit een Antec AMD machine met een Samsung 2TB HD. Deze was voorzien van OpenElec 3.x. Gister heb ik geprobeerd deze te updaten naar versie 4.07 en dit is mislukt. Ik had de update folder gevuld met de nieuwe versie en de machine gereboot. Dit eindigde in een reboot loop. Omdat ik nog een SSD had liggen heb ik een nieuwe install van XBMCbuntu op de SSD gedaan en will de 2TB disk gebruiken voor de media. Dit krijg ik alleen niet voor elkaar met het Sudo command "Mount". Ik krijg een foutmelding over het filesystem. Iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: https://ava2xg.bn1301.livefilestore.com/y2p_oFjMoZJeLRPcam5SOm1P_c2L4Qu3BfHYYAQUHDAcvUOtQ0nOOsXkn20xWPUZoRViLMRP4YkeInGKZy4Y7a0_8_TD4gNPmSU5h-vFtWykZ4/20140722_214920klein.jpg?psid=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Een uitgebreide partitie kan je niet aankoppelen :P

De eerste logische partitie in Linux is 5 (hier dus sdb5).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:19
Device sdb is je ssd en niet je 2TB disk. Voor je 2TB disk moet je sda1 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-10 16:56
Heeft iemand enig idee; ik kan geen films meer afspelen, dan crashed XBMC. Alles werkt goed, series, in alle soorten en maten, maar films willen ineens niet meer. Zelfs films die vorige week nog zijn bekeken.
Qua opslag kan het niet zijn, allemaal interne schijven die nieuw zijn en in top conditie. Ook in de logs is niks te vinden. Niks wat een reden van crashen geeft, puur ineens terug naar de desktop van Ubuntu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Is er iets in het pad naar de opslaglocatie veranderd? Wat gebeurt er als je een cleanup van je library doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-10 16:56
Een clean up laat niks verdwijnen, en die files bestaan gewoon, en het is een stabiel Unix HTPC waar eigelijk niks aan veranderd tot van de week. Ook de log geeft aan dat xbmc een film probeert af te spelen met daarbij of het wel of niet 3D is e.d. dus helemaal niks raars, maar ineens stopt XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arthurkaaij
Borromini schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 22:34:
Een uitgebreide partitie kan je niet aankoppelen :P

De eerste logische partitie in Linux is 5 (hier dus sdb5).
Dit is een SWAP partitie niet de media. Is er een manier om de 2tb te mounten zodat ik de media kan benaderen die er nog op staat?
ninjazx9r98 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 22:47:
Device sdb is je ssd en niet je 2TB disk. Voor je 2TB disk moet je sda1 hebben.
Dit heb ik geprobeerd en krijg geen foutmelding. Maar de data kan ik niet zien in XBMC. De folder \media\2tb blijft leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Kun je buiten XBMC wel data zien op /media/2tb ?
Weet je zeker dat sda1 daadwerkelijk gemount is? (wat voor output geeft het commando mount, 'df -h' maar ook 'ls /media/2tb')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arthurkaaij
ninjazx9r98 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 10:22:
Kun je buiten XBMC wel data zien op /media/2tb ?
Weet je zeker dat sda1 daadwerkelijk gemount is? (wat voor output geeft het commando mount, 'df -h' maar ook 'ls /media/2tb')
Afbeeldingslocatie: https://ava2xg.bn1301.livefilestore.com/y2pvQmSSWgp7g0IGiB2xSwpinWpxX5lLMUCVV-PfhBFTOrd8568Tb8ruQXNg-Zu8Zg-CZLm9nuIy_xMWnTCtQRTHhhPd0Q7OUrwwcaBWkYafag/20140723_130234.jpg?psid=1

Dit is de output van de 2 commando's. De install van OpenElec stond ook op deze disk. Maakt OpenElec een eigen partitie aan van de installatie? Het lijkt er op dat deze partitie alleen gemount is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-10 13:00

mvds

Totally awesome!

Die /media/2tb word ook aangegeven als zijn maar 242MB, dus zeker geen 2TB. Volgens mij is die dus niet goed gemapped.

[ Voor 3% gewijzigd door mvds op 23-07-2014 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

typ 'blkid' om een overzicht van aangesloten schijven te krijgen die gemount kunnen worden. Als hij daar niet tussen staat is er iets mis met jouw schijf.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
In eerste instantie even helemaal overheen gekeken maar de output van fdisk geeft een duidelijke foutmelding dat het niet overweg kan met een GPT disk wat jouw 2TB disk is.
Ik zou dan ook de output van fdisk niet vertrouwen en heb het vermoeden dat de disk anders ingedeeld is dan je daar ziet.
Je zult dus met het commando parted ( parted /dev/sda print )aan de gang moeten om te zien hoe de disk ingedeeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb zojuist XBMC versie 13.1 op Windows 7 geïnstalleerd en krijg alleen geen xbmc ondertiteling addon te zien bij ondertitelingscraper en voorheen wel. Als ik nu een film start en wil ondertiteling erbij zoeken in NL dan geeft het aan: downloaden en voorheen kon ik gewoon NL ondertiteling aan klikken.
Kan iemand mij aub hiermee helpen en uitleggen hoe ik NL ondertiteling erbij krijg?
Alvast super bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:33
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 09:55:
Hallo,

Ik heb zojuist XBMC versie 13.1 op Windows 7 geïnstalleerd en krijg alleen geen xbmc ondertiteling addon te zien bij ondertitelingscraper en voorheen wel. Als ik nu een film start en wil ondertiteling erbij zoeken in NL dan geeft het aan: downloaden en voorheen kon ik gewoon NL ondertiteling aan klikken.
Kan iemand mij aub hiermee helpen en uitleggen hoe ik NL ondertiteling erbij krijg?
Alvast super bedankt voor jullie hulp!
Dit moet het oplossen: http://wiki.xbmc.org/inde...O:Setup_subtitle_services.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arthurkaaij
Inmiddels heb ik wel de juiste partitie kunnen mounten en met het commando ls -s de inhoud goed kunnen beoordelen Alleen kan ik de data in XBMC nog niet benaderen.De eerste keer liep XBMC vast bij het browsen naar de gemounte disk en de tweede keer stond er geen inhoud in de folder. Blijft een disk gemount bij een reboot of wordt deze dan weer los gekoppeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
arthurkaaij schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 13:13:
Inmiddels heb ik wel de juiste partitie kunnen mounten en met het commando ls -s de inhoud goed kunnen beoordelen Alleen kan ik de data in XBMC nog niet benaderen.De eerste keer liep XBMC vast bij het browsen naar de gemounte disk en de tweede keer stond er geen inhoud in de folder. Blijft een disk gemount bij een reboot of wordt deze dan weer los gekoppeld?
Als je hem handmatig heb gemount met 'mount .....' dan is het tijdelijk.. Je moet hem (vaak) in /etc/fstab toevoegen wil het na een reboot automatisch gemount worden.

Zie de /etc/fstab voor voorbeelden van andere schijven die gemount worden.

[ Voor 5% gewijzigd door serhat op 24-07-2014 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:48
Iemand die hier met OpenELEC bv Hulu content heeft kunnen kijken via VPN of Proxy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Mensen, ik heb een heel dom probleem bij de installatie van xbmc. Heb ik toch al meerdere keren gedaan, maar vandaag weigert xbmc te scrapen. Files worden wel herkend, de bijgevoegde fanart die ik al reeds had ook ( dus alles zichtbaar via video - files). Echter, library doet niets. Geen tv shows zichtbaar. Zowel op versie 12 als 13 geprobeerd. OSX en Windows zelfde probleem. Files op de harde schijf of externe harde schijf, maakt niet uit. Ik zie iets heel simpels over het hoofd, maar kom er niet op.

Anyone (dacht het ff in een half uurtje te regelen voor vrienden :'( )?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Miss_80 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 20:59:
Mensen, ik heb een heel dom probleem bij de installatie van xbmc. Heb ik toch al meerdere keren gedaan, maar vandaag weigert xbmc te scrapen. Files worden wel herkend, de bijgevoegde fanart die ik al reeds had ook ( dus alles zichtbaar via video - files). Echter, library doet niets. Geen tv shows zichtbaar. Zowel op versie 12 als 13 geprobeerd. OSX en Windows zelfde probleem. Files op de harde schijf of externe harde schijf, maakt niet uit. Ik zie iets heel simpels over het hoofd, maar kom er niet op.

Anyone (dacht het ff in een half uurtje te regelen voor vrienden :'( )?
Debug log

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
you're right. waar plaats ik die ook alweer hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Miss_80 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 21:04:
you're right. waar plaats ik die ook alweer hier?
Topic notification:
Let op:

Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
had hem al gevonden: http://www.xbmclogs.com/show.php?id=253140

Eerst keer dat ik deze feature gebruik dus weet niet zeker of het goed gegaan is. If not, excuus

[ Voor 43% gewijzigd door Miss_80 op 24-07-2014 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Miss_80 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 21:07:
had hem al gevonden: http://www.xbmclogs.com/show.php?id=253140

Eerst keer dat ik deze feature gebruik dus weet niet zeker of het goed gegaan is. If not, excuus
Neem aan dat je op de betreffende folder een scraper heb ingesteld ?
Krijg ook de indruk dat er local NFO's aanwezig zijn?

Er lijkt wel iets toegevoegd te worden
21:02:09 T:2953924608 DEBUG: VideoInfoScanner: Adding new item to tvshows:/Volumes/TOURO/Suits/Suits.S01E09.mkv

Welke skin gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
standaard setup van xbmc dus confluence als skin. klopt dat lokale nfo's aanwezig zijn. Had een kopie gemaakt van mijn eigen database thuis op de nas. Ik heb echter ook geprobeerd twee afleveringen kaal, dus zonder de nfo, fanaat etc, in een aparte folder te plaatsen en daar de source van toe te voegen. Ook geen succes. Wel de files zien, maar de library wordt niet zichtbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Miss_80 op 24-07-2014 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Het moet wel aan de nfo's liggen.
Hij parset totaal geen informatie uit de nfo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Blijkt achteraf na meekijken dat het een "verkeerde" manier van (directory) setup geweest is.
Problem solved nu ;)

[ Voor 5% gewijzigd door schumi2004 op 24-07-2014 21:37 . Reden: details ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Ah :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinsen
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:04

elinsen

Fear me......

Sinds een tijdje is het bij UPC mogelijk om ook buiten het UPC netwerk TV kanalen te streamen, zolang je maar inlogt met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Nu heb ik thuis UPC en in de woonkamer dan ook een Cisco box. Dit werkt prima. In de slaapkamer hebben we echter enkel analoog het UPC signaal, en dus missen we een groot deel kanalen, laat staan dat er HD kwaliteit is. Deze kanalen zijn wel beschikbaar via de Horizon app en Horizon website.

Weet iemand die ervaring heeft met het in elkaar draaien van XBMC plugins of er iets te maken valt zodat je in XBMC naar deze kanalen kan kijken, streaming dus, en dan uiteraard dat er ingelogt moet worden. Op deze manier kan ik met de raspberry die aan de TV boven hangt toch meerdere kanalen ontvangen.

Ik heb al even rondgesnuffeld op dit forum en bij Rieter, maar ik zie niets dat er op wijst dat iemand hier al mee bezig is, of vergis ik mij?

E.P.M. Linsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
schumi2004 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 21:30:
Blijkt achteraf na meekijken dat het een "verkeerde" manier van (directory) setup geweest is.
Problem solved nu ;)
d:)b gewoon ff de basis mappen 'serie' vergeten aan te maken terwijl dat ongeveer stap 1 is in elke opzet van xbmc |:( . Met dank aan Schumi. Op naar het volgende probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elinsen schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 22:39:
Nu heb ik thuis UPC en in de woonkamer dan ook een Cisco box. Dit werkt prima. In de slaapkamer hebben we echter enkel analoog het UPC signaal, en dus missen we een groot deel kanalen, laat staan dat er HD kwaliteit is. Deze kanalen zijn wel beschikbaar via de Horizon app en Horizon website.
Je kunt tegenwoordig bij UPC DVB-C kanalen ontvangen zonder dat je enige extra apparatuur nodig hebt. Alleen een recente TV (dus met DVB-C tuner) is nodig. Smartcards en meer zijn dus onnodig. Je hebt dan het volledige basispakket digitaal en meerdere zenders in HD.

Heb je geen DVB-C tuner dan zijn er voor luttele bedragen externe DVB-C decoders te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-09 19:33

Sebazzz

3dp

Het schijnt echter in XBMC / PC niet te werken als ik het digitale TV topic mag geloven. Dit in verband met bepaalde encryptie.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
elinsen schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 22:39:
Sinds een tijdje is het bij UPC mogelijk om ook buiten het UPC netwerk TV kanalen te streamen, zolang je maar inlogt met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Weet iemand die ervaring heeft met het in elkaar draaien van XBMC plugins of er iets te maken valt zodat je in XBMC naar deze kanalen kan kijken, streaming dus, en dan uiteraard dat er ingelogt moet worden. Op deze manier kan ik met de raspberry die aan de TV boven hangt toch meerdere kanalen ontvangen.

Ik heb al even rondgesnuffeld op dit forum en bij Rieter, maar ik zie niets dat er op wijst dat iemand hier al mee bezig is, of vergis ik mij?
Ik heb er voor XBMC Online TV wel eens naar gekeken, maar heb zelf Ziggo en kan UPC dus lastig testen. Zie voor meer info hier: https://bitbucket.org/bas...o-xot-for-upc-subscribers
Ik heb dus vooral Fiddler traces nodig waarin de HTTPS is gedecodeerd. Het liefste van de UPC Android of iOS apps.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:16
Sebazzz schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 22:05:
Het schijnt echter in XBMC / PC niet te werken als ik het digitale TV topic mag geloven. Dit in verband met bepaalde encryptie.
Die informatie is achterhaald sinds UPC het basispakket ongecodeerd aanbiedt. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastadont
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:10
Wat voor DVB-C tuners raden jullie aan in combinatie met openelec? Ik wil het wel graag gaan proberen, maar zie op tegen kosten van 150,-- en dan maar magere kwaliteit hebben.
Vroeger heb ik met windows MCE altijd wel een analoge tuner gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:35
(nieuw in dit topic...)

Weet iemand hoe ik XBMC onder Ubuntu met bluetooth kan laten werken? En dan specifiek, hoe krijg ik dat menu in XBMC waarbinnen ik bluetooth devices kan zoeken & pairen?

Ik ben onlangs begonnen aan XBMC, in eerste instantie OpenELEC - en dat werkte vrijwel foutloos out-of-the-box. Daarbinnen kon ik dus ook een bluetooth muis zoeken en pairen. Echter werkt het geluid in OpenElec niet foutloos, dus wil ik de hele boel nu opzetten onder Ubuntu 14.04. Dat geeft hoop ik meer mogelijkheden om te debuggen en configureren.

Echter, bluetooth zoeken & pairen kan ik nu niet vinden binnen XBMC. Bluetooth werkt wel gewoon, vanaf de command line kan ik zoeken en pairen - en binnen XBMC werkt het device dan ook. Maar het zou wel zo mooi zijn als ik daarvoor niet de command line hoef te gebruiken.

Googlen naar "xbmc missing bluetooth menu" geeft in elk geval voor zover ik zie geen bruikbare resultaten. Andere zoekopdrachten vooralsnog ook niet.

Versies: Ubuntu 14.04 (minimale installatie), XBMC 13.1 (of, precies: 2:13.1~git20140606.0917-gotham-0trusty); kernel versie 3.15.6

Hardware: Intel NUC DN2820FYKH (BIOS bijgewerkt naar laatste versie) en een Intel WLAN/BT kaartje, AC7260 of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mastadont schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 12:30:
Wat voor DVB-C tuners raden jullie aan in combinatie met openelec? Ik wil het wel graag gaan proberen, maar zie op tegen kosten van 150,-- en dan maar magere kwaliteit hebben.
Vroeger heb ik met windows MCE altijd wel een analoge tuner gehad..
Als het om ongecodeerde (UPC, Glasvezel van niet KPN) kanalen gaat dan is de EyeTV Hybrid prima. Wil je 2 kanalen kunnen ontvangen/opslaan dan is de HDHomerun een uitstekende keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:21

strandbal

Was het maar zo'n feest.

vanaalten schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 18:10:
(nieuw in dit topic...)

Weet iemand hoe ik XBMC onder Ubuntu met bluetooth kan laten werken? En dan specifiek, hoe krijg ik dat menu in XBMC waarbinnen ik bluetooth devices kan zoeken & pairen?
Dat is onderdeel van het menu wat Openelec toevoegt aan XBMC, zodat je system settings vanuit XBMC kunt bereiken. In Ubuntu moet je dit dus in de Unity shell regelen. Geen idee of de Openelec addon standalone is te installeren.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
strandbal schreef op zondag 27 juli 2014 @ 15:33:
[...]

Dat is onderdeel van het menu wat Openelec toevoegt aan XBMC, zodat je system settings vanuit XBMC kunt bereiken. In Ubuntu moet je dit dus in de Unity shell regelen. Geen idee of de Openelec addon standalone is te installeren.
Hmm, klinkt lastig. Sowieso heb ik geen grafische desktop geinstalleerd, geen Unity shell voor zover ik weet. Maar ik zal eens gaan zoeken naar OpenElec addons - hopelijk is die inderdaad te vinden en te installeren. Bedankt voor je antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

vanaalten schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 18:10:
Echter, bluetooth zoeken & pairen kan ik nu niet vinden binnen XBMC. Bluetooth werkt wel gewoon, vanaf de command line kan ik zoeken en pairen - en binnen XBMC werkt het device dan ook. Maar het zou wel zo mooi zijn als ik daarvoor niet de command line hoef te gebruiken.
Dat is juist zo fijn aan Linux/BSD : Het kan grafisch of gewoon via de console :)

Wat jij dan kan doen is :
- Een grafisch tooltje zoeken of alleen een grafische omgeving/GUI tooltje die de command die je in de console intypt aanstuurt.
- Het pairen tijdens het booten laten uitvoeren of in ieder geval ergens laten wegschrijven, zodat het permanent wordt onthouden.

Kortom : Dit hoef je helemaal niet in XBMC te hebben! Het kan misschien wel, maar ik zou het niet doen.
Ik weet in ieder geval dat je knoppen in een skin kan aanmaken die een commando uitvoeren of programma opstarten dus misschien moet je het in die richting zoeken ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
nero355 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 00:35:
Wat jij dan kan doen is :
- Een grafisch tooltje zoeken of alleen een grafische omgeving/GUI tooltje die de command die je in de console intypt aanstuurt.
Lastig, want in principe heb ik geen grafische omgeving. Voor zover ik weet, tenminste.
De machine boot naar command line en vanaf daar wordt direct XBMC (en X) gestart. Ik zie dus geen typische desktop omgeving of andere programma's.
- Het pairen tijdens het booten laten uitvoeren of in ieder geval ergens laten wegschrijven, zodat het permanent wordt onthouden.
Da's wellicht de meest praktische oplossing. Het gaat maar om een BT toetsenbord en muis waar ik eigenlijk nog geen eens direct een toepassing voor zie.
Kortom : Dit hoef je helemaal niet in XBMC te hebben! Het kan misschien wel, maar ik zou het niet doen.
Ik weet in ieder geval dat je knoppen in een skin kan aanmaken die een commando uitvoeren of programma opstarten dus misschien moet je het in die richting zoeken ??
Dat gaat dan wat langere termijn worden - eerst XBMC en de rest van de machine even voor het hoofddoel in de lucht krijgen. Ik had denk ik simpelweg een makkelijk antwoord verwacht, omdat het BT pairen in OpenElec standaard ingebouwd zit. Als je met google gaat zoeken krijg je ook de indruk dat er flink wat activiteit was om het in XBMC standaard in te bouwen, maar elke zoektocht liep uiteindelijk dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik dacht dat Xbmcbuntu gewoon ook een lichte grafische omgeving mee installeert, je zou moeten kunnen uitloggen en die GUI opstarten.

Integratie van Bluetooth e.d. gaat niet gebeuren, da's sluit niet aan bij waarvoor XBMC ontworpen is. OpenELEC is een 'appliance' zoals dat genoemd wordt, een totaalpakket waar alles inzit en de enige GUI die van XBMC is, dat is totaal anders opgevat dan Xbmcbuntu. Dan spreekt het voor zich dat je configuratie in de GUI implementeert, dat die GUI van XBMC is is niet meer dan een praktische oplossing op dat moment, om extra overhead en complexiteit te vermijden.

Die add-on kan je van je OpenELEC-installatie halen en apart proberen installeren (zit gewoon in een mapje, vermoed onder /usr/share/).

[ Voor 29% gewijzigd door Borromini op 28-07-2014 07:56 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-09 12:01

Isniedood

nee, echt niet!

Ik heb een beetje door dit topic lopen zoeken maar zonder succes. Sinds ik overgestapt ben naar the Gotham release van Openelec heb ik de nodige problemen met mijn NUC.

Wanneer ik iets van media afspeel en vervolgens mijn apparaat in slaapstand zet gaat het fout. Indien ik hem er weer uithaal blijft er rechtsonder working staan, ondertussen speel hij nog 1 nummer af. Het scherm is gefreezed. Iemand enig idee waar dat vandaan kan komen?

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Borromini schreef op maandag 28 juli 2014 @ 07:54:
Ik dacht dat Xbmcbuntu gewoon ook een lichte grafische omgeving mee installeert, je zou moeten kunnen uitloggen en die GUI opstarten.
Ah, dan was dat wellicht niet duidelijk: ik heb niet xbmcbuntu geinstalleerd, maar gewoon Ubuntu zo kaal mogelijk en dan los XBMC (en andere benodigde pakketten) geinstalleerd.
Integratie van Bluetooth e.d. gaat niet gebeuren, da's sluit niet aan bij waarvoor XBMC ontworpen is. OpenELEC is een 'appliance' zoals dat genoemd wordt, een totaalpakket waar alles inzit en de enige GUI die van XBMC is, dat is totaal anders opgevat dan Xbmcbuntu. Dan spreekt het voor zich dat je configuratie in de GUI implementeert, dat die GUI van XBMC is is niet meer dan een praktische oplossing op dat moment, om extra overhead en complexiteit te vermijden.
Duidelijke uitleg, bedankt.
Die add-on kan je van je OpenELEC-installatie halen en apart proberen installeren (zit gewoon in een mapje, vermoed onder /usr/share/).
Ah, dat klinkt wel heel eenvoudig - dank voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypotweaker
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 20:55
Er is ook een xbmc startpagina. (xbmc.startpagina.nl) daar staat dit forumtopic ook in. Kan die er in de openingspost niet bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Isniedood schreef op maandag 28 juli 2014 @ 08:55:
Ik heb een beetje door dit topic lopen zoeken maar zonder succes. Sinds ik overgestapt ben naar the Gotham release van Openelec heb ik de nodige problemen met mijn NUC.

Wanneer ik iets van media afspeel en vervolgens mijn apparaat in slaapstand zet gaat het fout. Indien ik hem er weer uithaal blijft er rechtsonder working staan, ondertussen speel hij nog 1 nummer af. Het scherm is gefreezed. Iemand enig idee waar dat vandaan kan komen?
Ik laat hem gewoon volledig uitschakelen. Als je hem via UEFI alle bootgerelateerde activiteiten laat overslaan is hij op 10 seconden volledig opgestart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-09 12:01

Isniedood

nee, echt niet!

Ik kan mijn nuc alleen remote booten vanuit slaap. Daarom heb ik liever niet dat hij helemaal uit gaat. Verbruik in slaap is ook nihil.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
boe2 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 13:17:
[...]

Ik laat hem gewoon volledig uitschakelen. Als je hem via UEFI alle bootgerelateerde activiteiten laat overslaan is hij op 10 seconden volledig opgestart :)
Ik had m'n NUC eerst ook op 'zo snel mogelijk opstarten' ingesteld, inclusief 'fast boot', echter dan zijn USB-dingen niet actief tijdens de BIOS. Als dan je OS crasht en niet meer wil opstarten wordt het lastig: booten van USB sticks werkte niet, F2 via een USB toetsenbord om in de bios te komen werkte niet...

Na veel gepruts met de BIOS jumper kreeg ik weer de mogelijkheid de BIOS in te komen. "fast boot" blijft hier voorlopig uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:39

DancePlaza

ninja

DancePlaza schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 13:26:
[...]

hierbij mij, ben al terug gegaan naar v12. Kon niets vinden op het xbmc forum. Raar genoeg werkt het wel op mijn macbook met v13 vanaf de zelfde synology nas.
ja eindelijk een oplossing

http://forum.xbmc.org/sho...76&pid=1745657#pid1745657

Ssh into the atv2 and Enter "mv /usr/local/lib/libnfs.dylib /usr/local/lib/libnfs.offender.dylib"

heeft gewerkt bij mij, eindelijk gewoon gotham te gebruiken op mijn ATV2 _/-\o_

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

vanaalten schreef op maandag 28 juli 2014 @ 18:19:
[...]
Na veel gepruts met de BIOS jumper kreeg ik weer de mogelijkheid de BIOS in te komen. "fast boot" blijft hier voorlopig uit...
Je kan ook de powerbutton ingedrukt houden tijdens het opstarten om tijdelijk terug je bootmenu te krijgen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-10 13:20
boe2 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 10:22:
[...]

Je kan ook de powerbutton ingedrukt houden tijdens het opstarten om tijdelijk terug je bootmenu te krijgen :p
Gebeurd bij mij dagelijks. Mijn zoontje van 15 maanden vindt knopjes inhouden erg leuk dus ik heb een toetsenbord naast de Nuc liggen om op "y" te klikken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
boe2 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 10:22:
[...]

WATTEH?!? Gloeiende nog aan toe, ben er een flink uur mee bezig geweest... :(

Maar goed om te weten voor een volgende keer, bedankt voor de tip! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:25
Ik weet niet zeker of dit het juiste topic er voor is maar na een video libary van enkele TB's te hebben wil ik toch eens de overstap proberen te maken naar XBMC (ipv gewoon mapje scrollen en film kiezen ;) )
Maar nu komt pas de reden van de vraag.
In mijn situatie is de locatie waar deze films staan niet 24/7 bereikbaar (vanwege stroom verbruik)
Ik wil mijn Windows 7 servertje die wel 24/7 draait in gaan zetten voor de XBMC database (dat is een low energy systeem en draait nog wat meer Domotica software op)
En dan heb ik nog een client die de boel afspeelt.
Dmv de domotica software is het mogelijk om de data server op te starten dmv WOL.
Maar ik vraag mij dus op voorhand af of dit wel goed kan gaan. :?

Situatie van client en server MET data komt vrij vaak voor mij de situatie die ik beschrijf eigenlijk niet.
Die data op de data server word voor het gemak gezegd 1x per 2 weken geupdate (over het algemeen word er dan alleen wat bijgezet)

De reden dat ik de database niet op de data server wil hebben is dat ik op voorhand eigenlijk door de libary wil kunnen scrollen en dan pas wil bepalen of ik de data-server een slinger wil geven.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
ik zoek me suf maar snap even niet waarom nu opeens mijn Remote (gewoon Ir) voor xbmc de pijl bediend die er ook is als je het met muis bediend. Hij zou gewoon moeten werken net als het toetsenbord.
Meen me te herinneren dat als ik bijvoorbeeld 1x links klikte ik bv ging van movies naar series. Maar nu zie ik steeds de muis pijl ..? verschillende settings even geprobeerd maar er zijn niet veel opties igg

[ Voor 6% gewijzigd door ionicdog op 30-07-2014 23:09 ]

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

The-Source schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 19:53:De reden dat ik de database niet op de data server wil hebben is dat ik op voorhand eigenlijk door de libary wil kunnen scrollen en dan pas wil bepalen of ik de data-server een slinger wil geven.
Idealiter zou je de database moeten kunnen bijwerken terwijl XBMC offline is maar ik denk niet dat dat momenteel mogelijk is. Het is wel zo dat je bv. bij de opstart van XBMC (instelbaar) je database automatisch kan laten bijwerken, daarvoor dient de server met de eigenlijke bestanden natuurlijk wel te draaien. Daarna kan je probleemloos door je collectie bladeren, ook als de server offline is, afspelen zal dan natuurlijk niet lukken.

Ik heb al dingen over XBMC headless zien passeren maar hoe concreet of werkbaar dat is, daar heb ik geen idee van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Ik heb een headless variant van XBMC draaien op een server.
(Zie: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=132919)
Maar dat is redelijk complex (i.v.m. zelf compileren van xbmc sources) en de onderhoudbaarheid is slecht, omdat de database structuur van de server gelijk moet zijn; upgraden van je clients wil je dus alleen als je ook je server kunt upgraden.
Voordeel is wel dat ik sickbeard en coucpotato altijd met die headless server kan laten praten.
Maar dat kun je ook door een raspberry laten regelen.

@The-Source: Ik begrijp je situatie niet helemaal. Heb jij je data op twee verschillende plekken opgeslagen? Zowel op de stroomslurpende server als op de client?

Edit: Vanuit Team XBMC zijn ze kennelijk ook bezig met een headless variant:
https://github.com/xbmc/xbmc/pull/5071

[ Voor 8% gewijzigd door RudolfR op 31-07-2014 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Vragen (en ik dacht ook antwoorden) over het automatisch bijwerken van je database, terwijl XBMC uitstaat, heb ik volgens mij al wel vaker voorbij zien komen. In dit topic nog, geloof ik. Aangezien al mijn clients vertrouwen op de scrapers van mijn hoofdclient (en dus automatisch starten met een geüpdatete database), zal het vast wel mogelijk zijn om écht centraal (op je NAS bijv.) de database te laten updaten.

Je kunt het XBMC in elk geval op een gewenste tijd laten uitvoeren middels een timer:
Add-on:XBMC Library Auto Update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Uit je verhaal wordt me niet duidelijk of je één of meerdere XBMC-clients wilt. Heb je er maar een, dan draai je daar de database op (dat doet de standaardinstallatie). Heb je er twee of meer, dan kan je een MySQL-database op je server draaien (zie de how-to op xbmc.org).

Dat je fileserver met de films niet altijd aan staat, maakt niet uit voor het bekijken van de database - zolang hij maar wel aan staat als je de database wilt updaten.

WOL werkt, maar heb ik zelf geen verstand van. Dat was zeker wat je wilde weten? ;)

Het klinkt overigens nogal omslachtig. Kan je niet beter je schijven aansluiten op de server die 24/7 draait? Dan laat je ze gewoon in sleepmodus als ze niet gebruikt worden en scheelt het niets tov een extra server die af en toe aanstaat. Voordeel is ook dat je je films altijd beschikbaar hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Het Leoh-Paard schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 11:03:
Dat je fileserver met de films niet altijd aan staat, maakt niet uit voor het bekijken van de database - zolang hij maar wel aan staat als je de database wilt updaten.
Hier moet je mee oppassen inderdaad. Updaten/cleanen, vooral geautomatiseerd, van een library waarvan de servers niet altijd aanstaan kan heel irritante situaties opleveren :|

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:25
RudolfR schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 08:13:
..

@The-Source: Ik begrijp je situatie niet helemaal. Heb jij je data op twee verschillende plekken opgeslagen? Zowel op de stroomslurpende server als op de client?

Edit: Vanuit Team XBMC zijn ze kennelijk ook bezig met een headless variant:
https://github.com/xbmc/xbmc/pull/5071
Nou ik heb een energie zuinig servertje draaien met o.a domotica software (ding gebruikt onder full load < 20watt) Hier zou ik dus de XBMC database op willen draaien.
De fileserver waarin nu 8 HDD's zitten (totaal 11TB ) wil ik dus niet continu laten draaien, woon op mij zelf en naast slapen ben ik door de weeks ook aan het werk dus meeste tijd staat die dan nutteloos te zijn. En voor het behoud van data (2x array van RAID 5) wil ik deze niet naar slaap modus toe hebben.

Daarom die gewenste splitsing. Maar nu heb ik dus een term(headless) om mee te zoeken en hopelijk kom ik zo verder :)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nike84
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-09 16:36
Ik ga er binnenkort aan beginnen en mijn local library overzetten naar een SQL database.

Ik zou graag mijn watched status en andere info behouden, dus dat wordt renamen.
Het probleem echter is dat mijn huidige files verspreid zijn over verschillende HD's in verschillende folders (E:\Series, D:\TV-Series enz.).

Enig idee hoe ik dit best doe en op welk moment (voor of na de transfer)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
* SQL database opzetten
* Library exporteren naar meerdere bestanden op client.
* Client omzetten naar SQL via advancedsettings.xml
* Library van bestanden weer importeren mbv de client. Library staat nu in SQL, maar met lokale paden van de client. (Zou nog moeten werken op de betreffende client)
* Files verplaatsen naar locatie die vanaf alle clients bereikbaar is.
* MySQL paden omzetten naar de nieuwe locatie volgens: http://wiki.xbmc.org/inde...databases_when_files_move

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
RudolfR schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 10:39:
* SQL database opzetten
* Library van bestanden weer importeren mbv de client. Library staat nu in SQL, maar met lokale paden van de client. (Zou nog moeten werken op de betreffende client)
* MySQL paden omzetten naar de nieuwe locatie volgens: http://wiki.xbmc.org/inde...databases_when_files_move
Je kunt ook de file paths in de export files editten voordat je ze gaat importeren. Dan hoef je niet met queries e.d. te klooien.
Op die manier heb ik het destijds gedaan.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nike84
RudolfR schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 10:39:
* SQL database opzetten
Dat lijkt me glashelder! Bedankt voor de snelle reactie!
En nu maar hopen dat de 415Play snel terug op stock is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nike84
cypher21 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 10:54:
[...]

Je kunt ook de file paths in de export files editten voordat je ze gaat importeren. Dan hoef je niet met queries e.d. te klooien.
Op die manier heb ik het destijds gedaan.
Klopt, maar ik veronderstel dat je dan niet alle files apart ge-edit hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-09 19:39
ionicdog schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 22:54:
ik zoek me suf maar snap even niet waarom nu opeens mijn Remote (gewoon Ir) voor xbmc de pijl bediend die er ook is als je het met muis bediend. Hij zou gewoon moeten werken net als het toetsenbord.
Meen me te herinneren dat als ik bijvoorbeeld 1x links klikte ik bv ging van movies naar series. Maar nu zie ik steeds de muis pijl ..? verschillende settings even geprobeerd maar er zijn niet veel opties igg
Kan een setting zijn op je Remote? Ik kan switchen tussen muis en toetsenbord. Maar heel soms heb ik dat XBMC opstart met een muis in beeld, en dan werken mijn bladerknoppen ook niet meer (links en rechts bijv.). Waarna ik dan Movies aanklik met bijv. een fysieke muis, dan kan ik daarna mijn bladerknoppen wel weer gebruiken. Het lijkt erop dat hij dan even zijn "toetsenbordfocus" kwijt is.
Hoe zit dat bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:09

MavhRik

Marcel

ionicdog schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 22:54:
Probeer deze tool eens en dan met name de XBMC focus setting (ik heb hem op twee seconden staan.
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=136798

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
GroteBozewolf schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 22:46:
[...]

Ik heb er voor XBMC Online TV wel eens naar gekeken, maar heb zelf Ziggo en kan UPC dus lastig testen. Zie voor meer info hier: https://bitbucket.org/bas...o-xot-for-upc-subscribers
Ik heb dus vooral Fiddler traces nodig waarin de HTTPS is gedecodeerd. Het liefste van de UPC Android of iOS apps.
Dat issue staat 'on hold' i.v.m widevine beperkingen van XBMC. (Of beter: van ffmpeg 0.10.2 - http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=141915)
Heb je dan al wat aan die Fiddler traces, dan zal ik 'ns kijken of ik die kan maken met de android app.
Die streamt iig prima; alleen gebruikersnaam en wachtwoord nodig. Geen UPC ip-adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
hmmm dus xbmc krijgt een nieuwe naam: http://xbmc.org/introducing-kodi-14/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:15
Ik krijg het niet voor elkaar om een addon automatisch op te starten na boot van XBMC. Ik heb de volgende officiele guide gevolgd, maar krijg een script error failed fout. Er lijkt dus wel iets getriggerd te worden. Iemand toevallig ook hetzelfde gehad?

http://wiki.xbmc.org/inde...art_addons_using_services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:31

Nicap

Tsssk....

Even een paar vraagjes:

Ik heb twee Pi's met xbmc en een server waar de database op draait. Daarnaast draaien sickbeard, sabnzbd, couchpotato en tvheadend ook op die server. Sickbeard staat bij series standaard ingesteld dat hij eerst de HDTV release download en zodra een WEB-DL beschikbaar is, deze gedownload wordt. Nou gebeurd het wel eens dat ik al de HDTV heb gekeken en later dan de WEB-DL gedownload wordt. Dus de aflevering staat dan weer op "unwatched"

Ik heb de add-on library auto upate wel draaien, maar daarmee is het euvel niet verdwenen. Had nu ook Watchdog geinstalleerd, maar ook daarmee blijft het euvel bestaan.

Hoe krijg ik het voor elkaar dat een gedownloade release na het kijken van die episode ook de status watched krijgt?

Andere vraag:

Als ik in de TV Gids blader in Live TV dan heb ik nogal moeite om terug te komen in het linkermenu waar je weer naar TV kanelen toe kunt. Nu druk ik net zo lang op het linker pijltje dat ik dat menu tevoorschijn krijg, maar dat is vreselijk irritant. Is er een makkelijkere manier om in dat linker menu van de TV Gids terecht te komen? Op de terugknop op m'n telefoon drukken helpt niet trouwens. Ik gebruik Yatse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

je zou het evt met trakt kunnen proberen,
ik had ergens gelezen dat nzbdrone bezig is met een optie dat als je de HDTV gedownload hebt en er binnen bv 10 dagen geen WEB-DL versie is dat er niet verder naar gezocht word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:31

Nicap

Tsssk....

trakt zou ik idd kunnen bekijken. Had al eerder een post van iemand gezien die ook Trakt gebruikte i.c.m. XBMC en Plex. Dus dat beide libraries in sync zijn. Ik gebruikte tot voor kort ook Plex, dus wellicht dat ik dat meteen kan bewerkstelligen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arthurkaaij
serhat schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 13:21:
[...]

Als je hem handmatig heb gemount met 'mount .....' dan is het tijdelijk.. Je moet hem (vaak) in /etc/fstab toevoegen wil het na een reboot automatisch gemount worden.

Zie de /etc/fstab voor voorbeelden van andere schijven die gemount worden.
Het mounten van de disk is gelukt en alle data is in XBMC weer beschikbaar. Top!

Mijn receiver geeft alleen nog geen Dts of dolby digital weer in OpenElec werkte dit standaard. Moet hiervoor iets in XBMCubuntu worden ingesteld? In de video's heb ik DTS passthrough als standaard instelling aangezet. Als audio output heb ik in XBMC voor spidf gekozen. De chipset is een AMD 880G. Mijn receiver is H/K avr 130.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-10 15:15
Ik heb sinds kort een nieuwe 55inch TV maar als ik nu XBMC opstart dan is het menu scherm groter dan het beeld. Als ik echter een film start is het beeld wel goed. Is dit een instelling in XBMC of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

yep,
moet je je beeld kalibreren voor die resolutie.
kan zijn dat die van jouw voor maar 1 resolutie is kalibrieerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben er eigenlijk niet zo wild van, om een understatement te maken.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de add-ons 1Channel en IceFilms, welke mis ik nog als eht gaat om series en films? Tweede vraag; Is er een add-on speciaal voor Nederlandse series, denk aan oude series?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
anandus schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 15:28:
[...]Ik ben er eigenlijk niet zo wild van, om een understatement te maken.
Ik vind het wel grappig.
Eigenlijk zijn de enige die er echt last van gaan krijgen, al die minibedrijfjes die (te) veel vragen voor een eenvoudig klusje, en nog blijven volhouden dat het zo'n berg werk is.

De reden die ze aangeven, dat Kodi een beter te beschermen merknaam kan zijn.
De software zal gratis blijven, de ondersteuning zal niet veranderen, maar de eerder genoemde bedrijfjes die meeliften op een ander zullen moeten gaan betalen ( licentie-verspreiding ) of inderdaad kosteloos te werk gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

en al dat gezeik over niet werkende plugins die via xbmchub binnegehaald zijn,
of hun moeten ook hun naam gaan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

Ik moet zelfs de naam van mijn XBMC File Cleaner addon veranderen :P

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
Anthirian schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 23:02:
Ik moet zelfs de naam van mijn XBMC File Cleaner addon veranderen :P
Zelfde probleem hier: Kodi Online TV?
http://www.rieter.net/content/2014/08/01/kodi-online-tv/

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
ik heb mijn besturing weer terug ook via de remote.
Ik heb een Logitech Harmony, xbmc bestuur ik met een Ir receiver die hoort bij een Mce remote.
Daar was een key gedefineerd die Toggle heet, eenmaal die ingedrukt en kon de besturing ook weer met de remote doen..!
Krilo_89 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 13:08:
[...]

Kan een setting zijn op je Remote? Ik kan switchen tussen muis en toetsenbord. Maar heel soms heb ik dat XBMC opstart met een muis in beeld, en dan werken mijn bladerknoppen ook niet meer (links en rechts bijv.). Waarna ik dan Movies aanklik met bijv. een fysieke muis, dan kan ik daarna mijn bladerknoppen wel weer gebruiken. Het lijkt erop dat hij dan even zijn "toetsenbordfocus" kwijt is.
Hoe zit dat bij jou?

[ Voor 6% gewijzigd door ionicdog op 03-08-2014 00:09 ]

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Het filtert wel de "dode" plugins ....
Ontwikkelaars die niet actief zijn, passen de boel dus niet aan, en zijn niet meer te installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:09

MavhRik

Marcel

Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 15:57:
Ik heb de add-ons 1Channel en IceFilms, welke mis ik nog als eht gaat om series en films? Tweede vraag; Is er een add-on speciaal voor Nederlandse series, denk aan oude series?
Stream: http://stream.brysonreece.com/

en ik denk dat we deze in de gaten moeten gaan houden:

Pulsar: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=200957

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha nice thanks. Alleen Stream werkt op een andere manier zie ik? Hij download namelijk wat voordat de stream daadwerkelijk gaat starten. Overigens als je kijkt bij series dan is Stream erg onoverzichtelijk (afleveringen staan niet op volgorde etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:52
Ik merkte gisteravond opeens op dat mijn movie library niet meer automatisch opgeschoond wordt na het opstarten van XMBC. Het gekke is dat dit tot voor kort altijd gewerkt heeft :? Het lijkt er op dat het niet meer werkt sinds een update naar 13.1. Ook vreemd is dat het voor series nog wel werkt, maar voor films dus niet meer.

Mijn advancedsettings.xml staat in:
C:\Gebruikers\Crash\AppData\Roaming\XBMC\userdata\

code:
1
2
3
4
5
<advancedsettings>
<videolibrary>
<cleanonupdate>true</cleanonupdate>
</videolibrary>
</advancedsettings>

Iemand al eens eerder meegemaakt dat dit spontaan niet meer werkte? In de log file is te lezen dat er wel een cleandatabase actie heeft plaatsgevonden (duurt slechts 0 seconden...).

Alle libraries staan trouwens lokaal.

[edit]
Handmatig de libraries opschonen via het settings menu werkt wel (settings, videos, library, clean library).

[ Voor 12% gewijzigd door Crash op 03-08-2014 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 09:39
Hallo,

Kzou graag een systeempje met xbmc kado willen geven aan mn opa en oma. Wat voor platform raden jullie aan? T hoeft niet snel te zijn. Maar het moet wel uiters stabiel zijn. Denk dat android en de raspberri dan al afvallen. Kheb geen ervaring met linux op een dual core amlogic box, ook heh k geen ervaring met een ouya. Wat zijn de ervarjIngen op deze systemen met xbmc op het gebied van stabiliteit.

Het meest ideaal zou een raspberry zijn. Goedkoop en cec, maar laatste keer dat ik er een gebruikte (jaar geleden) was het toch niet probleemloos. Is t nu veel stabieler geworden?

De.hoofdvraag dus: Op welk systeem onder de 100 euro draait xbmc het STABIELST.

Graag jullie meningen en/of ervaringen
Pagina: 1 ... 122 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]