Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:47
Ik heb sinds de nieuwste stable versie van openelec op mijn raspberry pi bij rtlxl dat ik enkel geluid heb. De eerste seconden werken met beeld en dan is het weg. Bijvoorbeeld bij Voetbal international en gtst.

Enig idee wat ik kan proberen? Want bij mijn oude install doet ie dat nu ook. Wellicht heeft RTL iets aangepast? Viel me wel nl op dat via de rtl plug-in voor xbmc je nooit reclames had.

[ Voor 31% gewijzigd door meermarco op 10-01-2015 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:29
DanielAlm schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 14:40:
Ik zit met een vreemd probleem. Alles werkt prima, behalve dat wanneer ik iets wil opzoeken en dus de "zoekbox" zou moeten zien, ik alleen maar blokjes zie en niet in staat ben om letters of cijfers te kiezen. Hierdoor kan ik dus geen bestanden zoeken etc. Iemand een oplossing?
Welke skin gebruik je?
Op Twitter zeiden ze bij de release van Helix dat dit kan gebeuren en de oorzaak dan bij de skin ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-05 14:53

GeeBee

Oddball

Fire69 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 00:32:
[...]

Welke skin gebruik je?
Op Twitter zeiden ze bij de release van Helix dat dit kan gebeuren en de oorzaak dan bij de skin ligt.
Ik gebruik de standaard skin Confluence dus daar zou het niet aan mogen liggen toch?

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan rademaar
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-04 00:51
meermarco schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 23:17:
Ik heb sinds de nieuwste stable versie van openelec op mijn raspberry pi bij rtlxl dat ik enkel geluid heb. De eerste seconden werken met beeld en dan is het weg. Bijvoorbeeld bij Voetbal international en gtst.

Enig idee wat ik kan proberen? Want bij mijn oude install doet ie dat nu ook. Wellicht heeft RTL iets aangepast? Viel me wel nl op dat via de rtl plug-in voor xbmc je nooit reclames had.
Dit heb ik dus ook.
tijdelijke oplossing is tijdens het afspelen in de video instellingen even te switchen tussen deinterlace video aan/uit/automatich.
Bij mij werkt dit als tijdelijke oplossing.
Nieuwe video opstarten geeft weer het zelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren nacht is de nieuwe image build server van XBian in gebruik genomen (met dank aan Felosity Automatisering). Dat betekent dat er voor nu elke nacht een nieuwe image van XBian wordt gegenereerd en beschikbaar wordt gesteld op https://sourceforge.net/projects/xbian/files/ en http://download.xbian.org. Dit is een lang gekoesterde wens van mk01 en op de achtergrond hebben er grote veranderingen plaats gevonden om dit mogelijk te maken. Het opnieuw inrichten van de github repositories en het schrijven van de scripts hebben tenminste een jaar in beslag genomen.

Wanneer alles zonder problemen werkt, dan zal tenminste wekelijks geheel automatisch een nieuwe XBian image gegenereerd worden.
- Als gebruiker heb je dan altijd de laatste versie van XBian.
- Wanneer er een bug blijkt te zijn, dan halen we die image offline en wachten op de nieuwe weekly.

Het genereren van de XBian images gebeurt simpelweg door het installeren van Debian/Raspbian/XBian pakketten via de officiële repositories in een lege image. Als een nieuwe versie beschikbaar komt via apt, dan wordt die automatisch meegenomen in de volgende image build. Zo simpel kan het zijn :Y)

Daarnaast hebben we bij XBian ook het radicale besluit genomen om de standaard versie nummering los te laten. Eigenlijk is dit al tijden een niets zeggend fenomeen geworden in Raspberry Pi XBMC land. Zo zegt een OpenElec changelog eigenlijk niets meer dan "Pakket X versie Y bijgewerkt naar versie Z.". Het hebben van tig Release Candidates zonder een stable vrij te geven haalt bij XBian (en in den beginnen bij RaspBMC) het hele idee van een RC weg. Daarnaast is XBian al tijden net zo stabiel of stabieler dan de andere distro's zonder daadwerkelijk met een Stable te komen. Die komt er dus ook niet meer in de officële zin ;)

Wij stoppen dus met het gebruik van Alpha, Beta, RC, en Stable. In plaats daarvan krijgen al onze images en updates een datum / tijd ID mee. Het zal misschien de mensen die XBian regelmatig updaten dan ook al wel opgevallen zijn:
code:
1
XBian 20141231-2 - Bleeding Edge, 2012 - 2014

Dus ondanks dat we wat conservatiever zijn geworden willen we met deze infrastructuur toch ook onze bleeding edge karakter behouden :)

Misschien ook wel interessant (achtergrond) leesvoer: CurlyMo in "De 'nieuwe' Cubox i" (Even een linkje om niet alles te cross-posten). Hier geef ik een reactie op @Jazco2nd:
GeeXBox, OpenElec, XBian gebruiken volgens mij allemaal een kernel die volgens mij van SolidRun afkomstig is, correct me if Im wrong. Ze moeten allemaal ook op dezelfde manier de hardware aansturen.
Het antwoord is namelijk net zo van toepassing op de Raspberry Pi als de CuBox-i / Hummingboard.

[ Voor 9% gewijzigd door CurlyMo op 11-01-2015 12:06 ]

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337854

Hoe zijn de ervaringen met watchdog tot nu toe?
Is het inmiddels al stabiel? of is de libary updater toch stabieler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-05 11:40
meermarco schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 23:17:

Dan moet je bij instellingen > video > versnelling bij hardwareversnelling de eerste optie uitzetten (er zijn er 2). Ik weet de naam even niet meer, maar in ieder geval de eerste optie van de hardwareversnelling uitzetten, dan speelt rtlxl gewoon goed af (altijd).

als je er niet uit komt, zoek ik de exacte setting voor je op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 19:31

Sa1

Anoniem: 337854 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 11:46:
Hoe zijn de ervaringen met watchdog tot nu toe?
Is het inmiddels al stabiel? of is de libary updater toch stabieler?
hier ben ik ook wel benieuwd naar, de laatste keer dat k watchdog gebruikte (4.2.1) maakte het meer stuk dan het oploste. Kon bijvoorbeeld geen streaming media meer kijken. Na het verwijderen / uitschakelen van watchdog werkte ineens weer de Itunes trailers plugin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:15
Ik heb sinds kort een eigen domein (yeay!) en heb een subdomein doorverwezen naar mijn eigen IP en via de router naar de Raspberry Pi die openelec draait.

Ik heb alles werkend, ik kan namelijk via sftp verbinding maken met mijn Pi (en de HDD daar aan) om zo een trage sftp server te hebben. Het is meer leuk knutselen dan wat anders.

Maar!

Windows ondersteunt sftp niet (out of the box). Enkel ftp. Maar volgens mij kan de Pi dat weer niet natively.

Wat is nou de makkelijkste manier om toch ftp op Openelec werkend te krijgen? En kan dat terwijl Kodi draait? Ik heb zelf deze al gevonden maar ik dacht dat het ook met openelec zelf kon. Misschien mis ik gewoon iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02-05 10:06
Vraag;

Mijn Samsung TV heeft een USB poort van 5V 1A.
Als ik deze nu via een Male.- Male USB kabel aansluit op mijn Raspberry USB poort.

Hoe zal dit gaan.. Wat ik wil is via een cronjob de lsusb eigenlijk om de x tijd checken of de TV aan is. Mijn TV heeft geen CEC ondersteuning, dus dacht misschien op deze manier checken. Waarna ik wat scripts wil runnen voor mijn XBCM. Dus iets van "als TV is aan, want usb is aanwezig.. dan XBMC doe x"

Maar waar ik bang voor ben is als zowel de TV met 5V 1A output en de PI met enige power over de USB, ze elkaar 'kapot' maken. Weet 1 van jullie toevallig of dit een issue kan zijn of dat dit niet uit zou moeten maken.

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
jan rademaar schreef op zondag 11 januari 2015 @ 10:40:
[...]

Dit heb ik dus ook.
tijdelijke oplossing is tijdens het afspelen in de video instellingen even te switchen tussen deinterlace video aan/uit/automatich.
Bij mij werkt dit als tijdelijke oplossing.
Nieuwe video opstarten geeft weer het zelfde probleem.
Helaas. Zodra de video start krijg ik na enkele seconden zwart beeld. Vervolgens werkt geen enkele functie meer en moet ik resetten(stroom eraf erop). Bij bijv npo gemist heb ik nergens last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Richard89 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 17:44:
[...]

Dan moet je bij instellingen > video > versnelling bij hardwareversnelling de eerste optie uitzetten (er zijn er 2). Ik weet de naam even niet meer, maar in ieder geval de eerste optie van de hardwareversnelling uitzetten, dan speelt rtlxl gewoon goed af (altijd).

Ik zal het proberen! Ik zal zodra ik het geprobeerd heb laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-05 17:02
ApexAlpha schreef op maandag 12 januari 2015 @ 20:38:
Ik heb sinds kort een eigen domein (yeay!) en heb een subdomein doorverwezen naar mijn eigen IP en via de router naar de Raspberry Pi die openelec draait.

Ik heb alles werkend, ik kan namelijk via sftp verbinding maken met mijn Pi (en de HDD daar aan) om zo een trage sftp server te hebben. Het is meer leuk knutselen dan wat anders.

Maar!

Windows ondersteunt sftp niet (out of the box). Enkel ftp. Maar volgens mij kan de Pi dat weer niet natively.

Wat is nou de makkelijkste manier om toch ftp op Openelec werkend te krijgen? En kan dat terwijl Kodi draait? Ik heb zelf deze al gevonden maar ik dacht dat het ook met openelec zelf kon. Misschien mis ik gewoon iets.
FileZilla gebruiken? En dus je poort 22 forwarden naar de Raspi. Of het verstandig is, is een tweede. Iemand die jouw IP adres (of dat subdomein weet) kan met root/openelec dus volledig toegang krijgen. Of heb je een manier gevonden om het goed te beveiligen. Mij is het nog niet echt gelukt en tot die tijd staat het gewoon op slot.

Overigens kun je ook Samba forwarden (uit mijn hoofd 445). Kun je tenminste nog een ander wachtwoord instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook op OpenELEC kun je het root password aanpassen.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:30

MsG

Forumzwerver

Ik lees dit op de FAQ:
How do I change the SSH password?
At the moment it's not possible to change the root password as it's held in a read-only filesystem. However, for the really security conscious advanced user, you can change the password if you build OpenELEC from source.
Hoe kan het zonder het te compilen?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
barrymossel schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 11:59:
[...]

FileZilla gebruiken? En dus je poort 22 forwarden naar de Raspi.
Ja maar 22 is sftp. En dat ondersteunt windows niet out of the box. En ik wil juist dat ik vanaf een windows pc zonder software te installeren (op uni, werk et cetera) bij mijn bestanden kunnen.
Overigens kun je ook Samba forwarden (uit mijn hoofd 445). Kun je tenminste nog een ander wachtwoord instellen.
Het root password is aangepast. Daarnaast komt het bij mijn router niet op poort 22 binnen, dat scheelt denk ik al voor bots die het web scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Richard89 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 17:44:
[...]

Ik heb goed gezocht, maar de opties zijn hardware en software? Ipv hardware nu software gekozen en nog hetzelfde probleem

[ Voor 8% gewijzigd door meermarco op 13-01-2015 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonj
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-05 10:43
meermarco schreef op maandag 12 januari 2015 @ 22:11:
[...]

Helaas. Zodra de video start krijg ik na enkele seconden zwart beeld. Vervolgens werkt geen enkele functie meer en moet ik resetten(stroom eraf erop). Bij bijv npo gemist heb ik nergens last van
Had ik ook last van gehad.
Oudere versie op mijn raspberry gezet dan loopt hij wel door.
Het trukje met deinterlace wel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-05 11:40
meermarco schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 19:54:
[...]

Ik heb goed gezocht, maar de opties zijn hardware en software? Ipv hardware nu software gekozen en nog hetzelfde probleem
hm, ik zal t ff opzoeken vanavond en screenshot posten

edit:

instellingen>video>versnelling.hardwareversnelling inschakelen (OMXplayer) UITSCHAKELEN

dat is m volgens mij

[ Voor 16% gewijzigd door Richard89 op 14-01-2015 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 04-04 11:25

RoRoo

Certified Prutser

Laatst voor een maatje een Pi met RaspBMC uitgerust... Big mistake..
Liep voor geen meter en liep continu vast doordat de externe USB disk in slaapstand duikt.

Gisteravond Openelec 5 erop gezet (image install die automatisch het fs resized. EINDELIJK :) )
Dat loopt een heel stuk beter en stabieler.

Wel kan deze de hdd ook niet actief houden.. Is een brak conceptronic ding..

Maar welke USB harddisks hebben jullie?? Dan kan ik nl. op zoek naar een stabielere disk dan de huidige

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Ik heb een Seagate 2TB hdd met externe voeding. Nergens last van eerlijk gezegd, kan altijd meteen alles aanroepen. Heb wel mijn OS op een SD kaartje staan, niet op de HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ook een Pi gekocht en zit me alvast te oriënteren. De OP heeft al een tijdje niet een update gehad en de laatste 10 pagina's worden verschillende builds genoemd. Ik vroeg me af wat nou het populairst is? Openelec moet via een linux machine? (gaat hem dan niet worden denk ik :P)

Ik vond dit filmpje er erg goed uitzien:
CurlyMo schreef op woensdag 31 december 2014 @ 14:45:
Nu ken ik de andere distro niet, maar dit is XBian RC3 op de Raspberry Pi:
[video]

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337854

Hoe gaan jullie om met gedownloade films waarbij de titel helemaal vernaggelt is waardoor xbmc er geen filminformatie bij kan vinden?..

Bijv de achterste voren gespelde namen ...

Is er iets automatisch dat alle zooi opruimt en alleen film overhoudt met de juiste benaming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mitchie_
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-05 17:13
Freakster86 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 10:54:
Openelec moet via een linux machine? (gaat hem dan niet worden denk ik :P)
Het installeren van Openelec op Rasberry kun je via : Windows , Mac OSX en Linux doen
Staat hier allemaal hier uitgelgd : http://wiki.openelec.tv/i..._OpenELEC_on_Raspberry_Pi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
_Mitchie_ schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 11:01:
[...]

Het installeren van Openelec op Rasberry kun je via : Windows , Mac OSX en Linux doen
Staat hier allemaal hier uitgelgd : http://wiki.openelec.tv/i..._OpenELEC_on_Raspberry_Pi
Ah kijk aan :) Wat raad jij aan? Openelec, Xbian, Raspbmc, of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:50
Is het iemand gelukt om Sickbeard, SABnzbd en Couchpotato op RaspBMC werkend te krijgen? Of weet er iemand hier een fijne tutorial voor?

Ben nu een week aan het kloten met mijn Raspberry en ik krijg maar geen SABnzbd aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-05 09:45
Ik mag vanavond ook weer gaan hobbieen.. Ik ben door een kapotte sd genoodzaakt om de raspberry helemaal opnieuw te installeren.
Heb er nu Openelec Kodi erop staan; werkt perfect, maar zit wel met een issue. Af en toe blijft ie hangen en moet ik de spanning eraf halen, maar als dit is gebeurd kan de raspberry geen enkele mapping meer benaderen (SMB of NFS) en krijg ik errors. Na een reinstall van de SD lukt het wel weer (had geen zin/tijd om uit te zoeken waar t aan lag en hoopte of een eenmalige glitch) maar na een stroomstoring zit ik weer met hetzelfde euvel.

Iemand een idee waar ik moet zoeken?

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-05 17:04
Anoniem: 337854 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 10:58:
Hoe gaan jullie om met gedownloade films waarbij de titel helemaal vernaggelt is waardoor xbmc er geen filminformatie bij kan vinden?..

Is er iets automatisch dat alle zooi opruimt en alleen film overhoudt met de juiste benaming?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
#!/bin/bash
file=$1

extension=.$( echo $file | rev | cut -d. -f1 | rev )
filename="${file%.*}"
mv $file $( echo $filename | rev )$extension
#echo  $( echo $filename | rev )$extension
ls |grep $extension
exit 0

Hij vreet alleen geen spaties maar nog geen tijd gemaakt om het te fixen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Freakster86 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 11:05:
Dat ligt aan jou.
- RaspBMC hoor ik alleen maar negatieve verhalen over de laatste tijd.
- XBian is een volledige Debian OS mét apt dus volledige controle en veel geadvanceerde tweaks. Wekelijkse nieuwe versie + bijna dagelijkse updates.
- OpenElec is een OS gelimiteerd tot XBMC / KODI waardoor het moeilijker naar je hand te zetten is. Juist deze focus op een mediaspeler is wat mensen trekt omdat het vrij fool proof is.

Als je weinig kennis hebt van linux en niet meer wil dan een mediaspeler, dan OpenElec. Wil je er wel meer mee gaan doen, dan XBian.

Voor zowel OpenElec als XBian bestaat een cross-platform installer.

Ik zou je daarnaast adviseren je eens in te lezen in beiden. Op zowel de XBian als de OpenElec site staat informatie over wat ze wel en niet zijn / doen.

[ Voor 13% gewijzigd door CurlyMo op 15-01-2015 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Denk dat je hierop doelt: http://nl.afterdawn.com/d...n_software/qoqreverse.cfm O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
CurlyMo schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 11:25:
[...]

Dat ligt aan jou.
- RaspBMC hoor ik alleen maar negatieve verhalen over de laatste tijd.
- XBian is een volledige Debian OS mét apt dus volledige controle en veel geadvanceerde tweaks. Wekelijkse nieuwe versie + bijna dagelijkse updates.
- OpenElec is een OS gelimiteerd tot XBMC / KODI waardoor het moeilijker naar je hand te zetten is. Juist deze focus op een mediaspeler is wat mensen trekt omdat het vrij fool proof is.

Als je weinig kennis hebt van linux en niet meer wil dan een mediaspeler, dan OpenElec. Wil je er wel meer mee gaan doen, dan XBian.

Voor zowel OpenElec als XBian bestaat een cross-platform installer.

Ik zou je daarnaast adviseren je eens in te lezen in beiden. Op zowel de XBian als de OpenElec site staat informatie over wat ze wel en niet zijn / doen.
Ik zoek puur een mediaspeler. Andere dingen hoeven van mij niet. Add-ons als uitzending gemist zijn mooi meegenomen, maar het gaat mij puur om het streamen van films/series van de nas met een mooie (vloeiende) interface. Dan valt XBian voor nu even af en ga ik me focussen op OpenElec en Raspbmc. In een youtube filmpje leek OpenElec sneller te zijn, maar ik ben even vergeten hoe recent dat was.

Wat voor negatieve dingen hoor je over Raspbmc als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat het bloated is en achterloopt op de ontwikkelingen. En dat vrijwel niemand het meer draait :)

Daarbij, probeer gewoon alledrie eens uit. Het is geen uren installatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mitchie_
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-05 17:13
Freakster86 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 11:05:
[...]

Zelf heb ik op drie Rasberry Pi Openelec draaien in combinatie met een Synology ds214play.
Maar zoals CurlyMo het al op merkte probeer ze alle drie eens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-05 14:53

GeeBee

Oddball

Of even handmatig fixen? Zoveel werk is dat niet.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

https://github.com/Blauwbek/pySabRename

tcviper in "[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 3"

Een script wat na de download door sabnzb gebruikt wordt, om volgens de mapnaam ( nzbnaam ) het grootste bestand hernoemd naar die naam
( let wel op, evt externe ondertitels worden ook verwijderd, volgens mij )

en hier : TRaSH in "[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 3"
als je nzbget gebruikt ;)

[ Voor 8% gewijzigd door FreshMaker op 15-01-2015 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Ik zorg dat mijn films in een folder terechtkomen met de correcte filmnaam incl. jaartal.
dan maakt het geen fluit uit hoe de film genoemd is.

Fury heet bijv. bij mij: DHtdeRMkhNx4eaR4yQ9eQs4EhacdNDnnEURUCeSk.mkv
maar is netjes herkend doordat Couchpotato 'm in een foldertje Fury (2014) neerzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-05 23:24
RoRoo schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 21:47:
[...]

Ik zorg dat mijn films in een folder terechtkomen met de correcte filmnaam incl. jaartal.

maar is netjes herkend doordat Couchpotato 'm in een foldertje Fury (2014) neerzet.
En met zo'n hashed releasenames scriptje wordt die mkv ook gewoon netjes van de originele releasename voorzien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Wel handig voor de subs enzow..
Misschien maar eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fops
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:24
RoRoo schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 21:47:
[...]

Met welke instelling regel je dat dan zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

The Fops schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 20:44:
[...]

Met welke instelling regel je dat dan zo?
Is een vinkje die je in XBMC aanzet bij je source config.
Movies are in subfolders containing the name oid..

en in Couchpotato onder rename heb ik folder naming op: <namethe> (<year>) gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Ik heb vandaag OpenElec 5.0 op de Pi gezet en dat was echt een fluitje van een cent. Ik kom van een WDTV Live en dit is echt een verademing. De tv schakelde gelijk over naar CEC en het instellen was ook zo gedaan.

Raspberry B+
Samsung 32Gb Class 10
OpenElec 5.0 met Kodi 14

Verdere instellingen:
Skin: Default (draait het soepelst. Amber geprobeerd, maar beviel niet. Prestaties kukelde naar beneden)
OC: Geen (wil ik nog wel doen, maar dan moet de sd kaart weer in de laptop?)
USB: Geen

Over die usb-stick heb ik nog een vraag: in hoeverre is dat nu nog nodig? Ik lees dat je daarmee bij een corrupte sd-kaart je instellingen behoudt en dus snel weer een nieuwe sd-kaart erin kan zetten zonder verlies van data, klopt dat?

Zo ja, welke usb stick gebruiken jullie? Ik wil eigenlijk alles zo compact mogelijk houden, dus een stick die niet ver uitsteekt heeft de voorkeur. Iemand ervaring met de Sandisk Ultra Fit 16GB (11 euro) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op dit moment is XBian de enige met echt goede bescherming tegen corruptie door het gebruik van BTRFS en een rescue (pre-)boot OS.

Zie mijn onlangs nog geopperde visie op USB OS sticks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
CurlyMo schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 01:29:
Op dit moment is XBian de enige met echt goede bescherming tegen corruptie door het gebruik van BTRFS en een rescue (pre-)boot OS.

Zie mijn onlangs nog geopperde visie op USB OS sticks.
Je bedoelt dat usb sticks bij brakke distro's horen? Of zie ik een post over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Freakster86 schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 01:21:

Over die usb-stick heb ik nog een vraag: in hoeverre is dat nu nog nodig? Ik lees dat je daarmee bij een corrupte sd-kaart je instellingen behoudt en dus snel weer een nieuwe sd-kaart erin kan zetten zonder verlies van data, klopt dat?
Overclock kun je instellen door de config.txt aan te passen.
Opties:
- direct op de pi verbinden met via ssh flash unmounten (details via google) en met vi of nano de config.txt aanpassen
- sd kaart in computer en dan via linux direct aanpassen
- idem onder windows en dan zie je de sd in verkenner
- er schijnt ook een addon te zijn waar je dit in kodi kunt aanpassen

Sd kaart corruptie heb ik al tijden niet meer gezien...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F55
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-04 23:35

F55

Ik gebruik deze in de Pi en werkt goed
pricewatch: Integral Fusion USB 3.0 16GB Aluminium
Freakster86 schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 01:21:
Ik heb vandaag OpenElec 5.0 op de Pi gezet en dat was echt een fluitje van een cent. Ik kom van een WDTV Live en dit is echt een verademing. De tv schakelde gelijk over naar CEC en het instellen was ook zo gedaan.

Raspberry B+
Samsung 32Gb Class 10
OpenElec 5.0 met Kodi 14

Verdere instellingen:
Skin: Default (draait het soepelst. Amber geprobeerd, maar beviel niet. Prestaties kukelde naar beneden)

Zo ja, welke usb stick gebruiken jullie? Ik wil eigenlijk alles zo compact mogelijk houden, dus een stick die niet ver uitsteekt heeft de voorkeur. Iemand ervaring met de Sandisk Ultra Fit 16GB (11 euro) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Freakster86, ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Je kan ook OC doen via SSH. Maar in een Linux laptop duwen is makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
kraades schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 09:06:
[...]

Overclock kun je instellen door de config.txt aan te passen.
Opties:
- direct op de pi verbinden met via ssh flash unmounten (details via google) en met vi of nano de config.txt aanpassen
- sd kaart in computer en dan via linux direct aanpassen
- idem onder windows en dan zie je de sd in verkenner
- er schijnt ook een addon te zijn waar je dit in kodi kunt aanpassen
Ik heb een handleiding hier gevonden: http://www.htpcbeginner.com/overclock-raspberry-pi-openelec/

Probleem is dat de OC niet zichtbaar wordt in System info.

Via SSH ingelogd:
1. # mount /flash -o remount,rw
2. # cd /flash
3. # nano config.txt
4.
arm_freq=800
core_freq=300
# sdram_freq=400
# over_voltage=0
5. Ctrl + X
6. Save? Yes.
7. # Reboot

Config file is aangepast, Na rebooten staan de gegevens goed, maar in system info zie ik gewoon 700mhz staan?

Voor wat betreft de usb stick, ik ga daar nog wat meer leesvoer over zoeken. In principe is het geen pré voor de snelheid van XBMC. Die is nu al goed en, wanneer de oc gelukt is, gok ik dat 't voor mijn doeleinden prima is. TV shows, Movies en een paar add ons als uitzending gemist. Echt héél blij met de Pi. Voor 30 euro (excl sd kaart) de beste mediaspeler oplossing die je kunt vinden imho. Simpel, snel en zuinig.

EDIT:
Een reboot is niet voldoende. De Pi moet echt helemaal uit en dan weer aan! Iets waar ik nu wel tegenaan loop is het volgende:

Als je de Pi via het menu helemaal uitzet (panasonic tv afstandbediening via CEC), hoe zet je Pi daarna weer aan?

De stroom eraf halen en dan weer inpluggen snap ik, maar is er geen knop via CEC die de Pi opstart? Dan kun je namelijk de remote timer gebruiken en de Pi helemaal uitschakelen bij geen activiteit. Scheelt weer een paar watt :P

[ Voor 32% gewijzigd door Freakster86 op 17-01-2015 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05 18:17
Ik heb regelmatig sd kaart corruptie helaas....daarom usb sticks gaan gebruiken maar dat helpt ook niet echt. Nu dus maar weer van SD enkel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Richard89 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 12:08:
[...]

hm, ik zal t ff opzoeken vanavond en screenshot posten

edit:

instellingen>video>versnelling.hardwareversnelling inschakelen (OMXplayer) UITSCHAKELEN

dat is m volgens mij
Dankjewel. Opgelost. Ik zag dit niet in mijn versie openelec 4. Nu 5 erop gezet en kon ik dit uitzetten. Super. Dankjewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Freakster86 schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 12:03:
De stroom eraf halen en dan weer inpluggen snap ik, maar is er geen knop via CEC die de Pi opstart? Dan kun je namelijk de remote timer gebruiken en de Pi helemaal uitschakelen bij geen activiteit. Scheelt weer een paar watt :P
6-8 euro per jaar? Met de huidige energie prijzen misschien nog wel iets minder ... das voor mij niet de moeite om het ding uit te schakelen :) Er zijn elders grotere winsten te behalen!

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 22:40
Wat is de beste manier om xbian met de hand up te daten? Had eerst de rc3 geïnstalleerd. Daarbij wilde het xbian settings menu niet van laden. Nu een andere gepakt (de onderste van de 3 van de Windows xbian installer, met de grijze xbmc interface versie 13.x) zie een hele repo lijst wat ik up moet daten, maar nergens een knop van.. Update xbian naar 14.x :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

xbian heeft ook geen versie 14.x, dus dat kan kloppen. Het is een zogenaamde rolling release, waarbij individuele packages wel updates krijgen maar er niet (zo vaak) grote losse updates zijn.

XBMC versie 14 is wel te installeren in xbian als je de devel/staging repository gebruikt in plaats van main/stable. Kijk het xbian forum na hoe je dat instelt. Persoonlijk blijf ik gewoon xbian updaten via xbian-update of apt. Als xbmc op een gegeven moment een update krijgt vind ik het prima, maar op dit moment loopt xbian gewoon stabiel en doet het wat ik wil, dus heb ik geen behoefte om een beta systeem te draaien omdat dan xbmc een hoger versienummer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier draait 14.x nog altijd onstabiel en dat lees ik meer op het XBian forum. Daarom blijven we lekker bij 13.2 :) Als gebruiker krijg je echter wel de optie om 14 te draaien, maar dus niet standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
redfoxert schreef op zondag 18 januari 2015 @ 22:23:
[...]

6-8 euro per jaar? Met de huidige energie prijzen misschien nog wel iets minder ... das voor mij niet de moeite om het ding uit te schakelen :) Er zijn elders grotere winsten te behalen!
Haha, ja daar heb je wel een punt.

Maar wat ik nu zie is dat CEC soms de volgende dag niet meer reageert. Gisteren een serie gepauzeerd en vervolgens de tv gewoon uitgezet. Vanochtend reageerde de Pi via CEC dus niet meer en moest ik uiteindelijk de Pi opnieuw opstarten.

Als de Pi gewoon uit en aan gaat samen met de TV kun je dit denk ik voorkomen, of hebben jullie een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Oke, het ging me meer om dat ik een melding kreeg van "hey er is een update beschikbaar" en vervolgens gebeurde er niks.

Huidige install:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0YDTT69.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZEpYdwo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan altijd via SSH dit doen:
code:
1
2
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
CurlyMo schreef op maandag 19 januari 2015 @ 11:29:
Je kan altijd via SSH dit doen:
code:
1
2
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade
Oke, het zal wel goed zijn denk ik. nu..

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/buvsKBl.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan kijken of je die andere packages ook kan upgraden, maar dat is aan jou. Zolang je alleen de stable repo aan het staan, dan moet dat veilig kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-05 10:34
Ik heb na eindelijk wat werk het volgende werkend op een Raspberry pi (B):

- Booten vanaf SD card
- Storage volledig op USB stick

Ik heb een afstandsbediening erbij waar ook een touchpad in geïntegereerd zit. Werkt supergoed :)

Ik ben overall erg tevreden over OpenElec op de Raspberry Pi. Het draait snel en vloeiend. Ook streams via Genesis lopen perfect!

Dat brengt me nu op het volgende: In de slaapkamer heb ik nog een WD TV Live staan. Deze wil ik gaan vervangen. Ik heb nog een oude Raspberry Pi liggen (eerste model).

Deze heeft maar 256 MB geheugen voor zover ik weet. CPU is het zelfde + 2 usb poorten in plaats van 4. Weet iemand of dit gaat performen? Of ben ik dan te optimistisch als ik OpenElec ook op deze Pi ga zetten? Er zit nu overigens een SD card in van Class 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je het al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04 15:54
Newjersey schreef op maandag 19 januari 2015 @ 14:00:
..
Dat brengt me nu op het volgende: In de slaapkamer heb ik nog een WD TV Live staan. Deze wil ik gaan vervangen. Ik heb nog een oude Raspberry Pi liggen (eerste model).

Deze heeft maar 256 MB geheugen voor zover ik weet. CPU is het zelfde + 2 usb poorten in plaats van 4. Weet iemand of dit gaat performen? Of ben ik dan te optimistisch als ik OpenElec ook op deze Pi ga zetten? Er zit nu overigens een SD card in van Class 10.
ik heb ook gewoon het eerste model draaien met OE en Class 10 card.
Gaat goed, je moet alleen wat tweaken:
http://kodi.wiki/view/Ras...specially_with_256M_Pi.29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
1.5 jaar geleden veel last gehad van audio dropouts op mijn Onkyo receiver. Dit heb ik toen opgelost. Ben toen in de weer geweest met fixup_x.dat en start_x.elf files, heb het probleem toen opgelost. Maar nu overgestapt op het Xbian kamp, en de audio dropouts waren terug. ;(

Heb nu in de config.txt het volgende gezet:
code:
1
hdmi_clock_change_limit=50

Het lijkt te werken.. Maar kan iemand uitleggen wat dit exact doet? Als ik er op google, vind ik veel van "pas dit toe, dan werkt het misschien" maar vind nergens goede uitleg wat deze optie precies doet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-04 10:27

Gast1981

room with a moose!

datadevil schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 14:49:
Ik heb regelmatig sd kaart corruptie helaas....daarom usb sticks gaan gebruiken maar dat helpt ook niet echt. Nu dus maar weer van SD enkel..
Hm, is die sd kaart niet gewoon brak? En, sluit je de RPi altijd netjes af, of gewoon *klats*, stroom eraf?

Overigens draai ik inmiddels al ruim een half jaar op dezelfde sd install (OE 4.0.4 geloof ik, met XBMC 13.1) zonder usb storage en zonder corruptie. Met XBMC 12.x had ik wel vaak last van corruptie, maar na de upgrade niet weer gezien :)
ApexAlpha schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 11:36:
Je kan ook OC doen via SSH. Maar in een Linux laptop duwen is makkelijker.
Of Windows pc, want de boot partitie is volgens mij 'gewoon' FAT geformateerd dus ook in Win uit te lezen en aan te passen. Storage is een ander verhaal, die is meestal ext4 default.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05 18:17
Gast1981 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 21:06:
[...]

Hm, is die sd kaart niet gewoon brak? En, sluit je de RPi altijd netjes af, of gewoon *klats*, stroom eraf?
Nou ja, die begon niet brak, en ik heb er al wel een aantal gehad. Op zich is de stroom er wel eens af geweest plotseling, ook door kinderen etc.
Ik ga het maar weer een tijdje met een nieuwe proberen, ben razendsnel in het opnieuw installeren geworden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-05 11:35
De pi is niet weg te denken uit onze woonkamer. Het is een mediaplayer, NAS en torrentbox in 1.
Ik heb de drie welbekende distro's (openelec, raspbmc en xbian) uitgebreid voor een lange periode geprobeerd en ik moet zeggen dat Openelec mijn voorkeur geniet vanwege de eenvoud en responsiviteit.

De storage is wel op een usb 3.0 van 256 gb, wat in aanschaf tweemaal de kostprijs was van een pi, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-04 11:53
Ik lees vaak dat je niet zomaar de stroom eraf mag halen omdat dat slecht zou zijn.
Maar wat dan exact te doen als het systeem vast staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-05 13:30
LJ80 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 08:10:
Ik lees vaak dat je niet zomaar de stroom eraf mag halen omdat dat slecht zou zijn.
Maar wat dan exact te doen als het systeem vast staat?
Soms is er niks anders dat je kan doen, maar stroom eraf halen is in principe slecht voor de SD kaart, aangezien die corrupt kan raken en beschadigd kan raken door de stroom eraf te halen terwijl er geschreven wordt naar de blokken op de kaart.

Als hij al een tijdje vastgelopen wordt er mogelijk al niet meer geschreven naar de SD kaart & zal je dus niet spontaan een dode kaart hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
thaan schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 08:19:
[...]

Soms is er niks anders dat je kan doen, maar stroom eraf halen is in principe slecht voor de SD kaart, aangezien die corrupt kan raken en beschadigd kan raken door de stroom eraf te halen terwijl er geschreven wordt naar de blokken op de kaart.

Als hij al een tijdje vastgelopen wordt er mogelijk al niet meer geschreven naar de SD kaart & zal je dus niet spontaan een dode kaart hebben.
oke duidelijk, dus als het niet anders is gewoon de stekker eruit.
Maar stel hij is nog wel via putty te benaderen wat is dan het juiste commando voor een restart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06:08
Voor Xbian:
sudo reboot

OpenELEC:
reboot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
wat kan het soms toch simpel zijn :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kattapult
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-11-2021
Ik heb inmiddels een maandje of 6 de Raspberry Pi, maar stuit sinds 2 weken op een geluidsprobleempje bij het afspelen enkele .MKV bestanden.

Bij het afspelen van de film hoor ik de filmmuziek, achtergrondgeluiden e.d. gewoon normaal en goed, maar hoor ik de stemmen van de acteurs bijna niet (dat klinkt dan heel zachtjes en ver op de achtergrond).. harder zetten is geen optie omdat dan het andere geluid weer oorverdovend hard staat..

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

kattapult schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 09:39:
Ik heb inmiddels een maandje of 6 de Raspberry Pi, maar stuit sinds 2 weken op een geluidsprobleempje bij het afspelen enkele .MKV bestanden.

Bij het afspelen van de film hoor ik de filmmuziek, achtergrondgeluiden e.d. gewoon normaal en goed, maar hoor ik de stemmen van de acteurs bijna niet (dat klinkt dan heel zachtjes en ver op de achtergrond).. harder zetten is geen optie omdat dan het andere geluid weer oorverdovend hard staat..

Het is dan wel handig om te weten hoe je audio setup eruit ziet (kabels/versterker), welke distro je draait en welke audio-instellingen je gebruikt.
Het lijkt me een mismatch tussen de audiokanalen in de MKV en de mogelijkheden/instellingen van je audio setup. Zoek eens op welk type geluidsspoor er zit in de MKV's waar je problemen mee hebt en welk type er wel goed wordt afgespeeld.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Laatst online: 20:17
Bij mij was een oplossing om in het Audio menu het aantal kanalen op 2 (stereo) te zetten i.p.v. 5.1
Vervolgens is bij mij het geluid goed én heb ik idee dat ik uiteindelijk wel 5.1. geluid hoor over mijn speakers

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:28

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Tijdje geleden Rii RT-MWK01 2,4 GHz keyboardje besteld.
Geinig ding, werkt lekker op de RPI (OpenElec 5) en voelt onverwacht toch best solide aan.

Is iets duurder geworden (€ 19,02 momenteel) maar nog steeds een aardige deal vind ik.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Zoiets heb ik ook. werkt perfect:

http://www.informatique.n...ni-wireless-keyboard.html

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeuhz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-04 13:33
op Groupon staat een aanbieding (nog 4 dagen)

http://www.groupon.nl/dea...-sos-solutions-4/54876267

iemand ervaring met de versie + afstandsbediening? (denk dezelfde als die van jou jos_zwa?)

[ Voor 10% gewijzigd door Bartjeuhz op 23-01-2015 08:52 ]

Steam: CatBearCow

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kattapult schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 09:39:

Wat JanPedaal zegt.
Vergelijk de audio in de mkv's eens.
De stemmen komen over de center speaker heen.
Als je de mogelijkheid hebt kun je die op je versterker harder zetten.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deforcer
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-10-2023
Ik ben van plan een Raspberry Pi te kopen, maar ik heb er nog een vraagje over waarbij jullie ongetwijfeld een antwoord op hebben. :)

Onlangs heb ik een nieuwe tv gekocht voor mijn aanstaande woning, waarbij ik een Raspberry Pi wil gebruiken. Ook heb ik een receiver en een 5.1 surroundset, echter zonder hdmi.

Ik zou het graag als volgt aansluiten:
- HDMI van RPI naar TV
- TV naar versterker met een optische kabel

Nu is mijn vraag: is deze setup mogelijk met surround geluid via de RPI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 19:31

Sa1

Deforcer schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 13:10:
Ik ben van plan een Raspberry Pi te kopen, maar ik heb er nog een vraagje over waarbij jullie ongetwijfeld een antwoord op hebben. :)

Onlangs heb ik een nieuwe tv gekocht voor mijn aanstaande woning, waarbij ik een Raspberry Pi wil gebruiken. Ook heb ik een receiver en een 5.1 surroundset, echter zonder hdmi.

Ik zou het graag als volgt aansluiten:
- HDMI van RPI naar TV
- TV naar versterker met een optische kabel

Nu is mijn vraag: is deze setup mogelijk met surround geluid via de RPI?
waarom niet van de RPI naar de tuner via optisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deforcer
Ik had ergens gelezen dat je dan alleen stereo geluid hebt? Kan iemand dat bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-05 17:57
Het ligt eraan wat je TV doorstuurt. Ik heb wel Dolby Digital op die manier. Maar dat komt puur omdat de TV dat doorstuurt (Sony Bravia)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deforcer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 23:29
kraades schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 08:59:
[...]

Wat JanPedaal zegt.
Vergelijk de audio in de mkv's eens.
De stemmen komen over de center speaker heen.
Als je de mogelijkheid hebt kun je die op je versterker harder zetten.
Soms ligt het probleem bij XBMC.
Heb ook al zo'n films gehad. Als ik ze dan via bvb VLC afspeel, is de audio wel correct.
Google maar eens, er zijn nog mensen die dit ondervonden hebben.
Sa1 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 13:13:
[...]

waarom niet van de RPI naar de tuner via optisch?
Pi heeft geen optische uitgang?

[ Voor 55% gewijzigd door Fire69 op 23-01-2015 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-04 01:49
Bartjeuhz schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 08:51:
op Groupon staat een aanbieding (nog 4 dagen)

http://www.groupon.nl/dea...-sos-solutions-4/54876267

iemand ervaring met de versie + afstandsbediening? (denk dezelfde als die van jou jos_zwa?)
Ik heb een mini key ukb-500-rf die hier heel erg veel op lijkt. Hij werkt goed en is best handig, maar 1 klein dingetje moet ik wel noemen.

Als je een tijdje niets doet gaat het toetsenbord in standby. Ga je vanuit standby typen of duw je op andere knoppen, dan mist hij altijd de eerste 2 toetsen die je aanraakt. Hierbij maakt het niet uit of je snel of langzaam typt. Typ je 'qwerty' dan toont hij dus 'erty'. Het is altijd bij de eerste 2 toetsen en daarna gaat het goed. Als je het weet dan kun je er rekening mee houden, maar het kan soms ook irritant zijn.

Zelf gebruik ik nu een usb media afstandsbediening die voor openelec voldoende is. Ik hoef namelijk niet veel te typen.
Je kunt ook een toetsenbord en muis set gebruiken of een toetsenbord met touch deel, maar dat was je waarschijnlijk al bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
  • Laatst online: 05-04 14:55
Een korte vraag over Rasberry:

Ik overweeg ook om er eentje aan te schaffen om aan mijn reciever te koppelen. Het idee mn om de torrent-stream van XBMC te gebruiken. Is het nodig om dan hiervoor ook nog een USB 3.0 aan te hangen of is dit alleen voor local storage icm turbo-mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Pabz, even laatste 25 pagina's lezen en je zult genoeg mythes over USB sticks ontkracht zien worden.

Even een nieuwe oproep aan iedereen. Wie o wie wil er met mij een deel 2 van dit topic beginnen. Ik kan namelijk alles over XBian schrijven, maar heb ook onafhankelijke info over OpenElec, OSMC, en de rest nodig.

[ Voor 51% gewijzigd door CurlyMo op 25-01-2015 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
  • Laatst online: 05-04 14:55
Over het algemeen lees ik erg veel en had al een usb 3 search op het topic gedaan waarbij de meesten positief waren ;). Ik moet het zelf maar eens gaan ervaren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen hoe ik een kopie van een 32GB micro sd kaart op een 16GB kaartje krijg?

Met win32diskmanager een .img gemaakt, maar die is nu dus te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Freakster86 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 12:25:
Kan iemand mij vertellen hoe ik een kopie van een 32GB micro sd kaart op een 16GB kaartje krijg?

Met win32diskmanager een .img gemaakt, maar die is nu dus te groot.
Met Usbit kan je een image schrijven naar een kaartje dat te klein is. Deel wat niet past wordt gewoon weggelaten. Wel zorgen dat dat deel dus geen data bevat die je nodig hebt :)

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
JanPedaal schreef op zondag 25 januari 2015 @ 13:20:
[...]

Met Usbit kan je een image schrijven naar een kaartje dat te klein is. Deel wat niet past wordt gewoon weggelaten. Wel zorgen dat dat deel dus geen data bevat die je nodig hebt :)
Werkt hier niet? Krijg een error dat de .img te groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Freakster86 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 14:13:
[...]

Werkt hier niet? Krijg een error dat de .img te groot is.
Even het vinkje aanzetten bij truncate image:
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2lo16iq.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeuhz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-04 13:33
en vandaag staat hij op http://www.1dayfly.com/nl/nl/
best interessante aanbieding
vind die I8 afstandsbediening overigens te lelijk
denk dat ik voor de simpele variant ga

Steam: CatBearCow

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik nodig jullie uit om hier verder te gaan:
[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC / Kodi - Deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-05 21:27
Mijn RPi was plotseling niet meer benaderbaar via het netwerk. Bleek dat de (BlackBerry) USB lader naar z'n grootje is, en niet meer voldoende spanning geeft.

Ik heb dus een nieuwe lader nodig, met welke hebben jullie goede ervaring (liefst met lang snoer!)?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41357

sorry

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 41357 op 21-04-2015 12:12 . Reden: te laat gezien! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-04 21:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Daar verder dus en gelijk maar even dicht ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1 ... 112 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.