Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:01
Gynnad schreef op zondag 28 december 2014 @ 19:50:
[...]

Op mijn mobiel kan ik zo 123 niet de release notes vinden, nu ze naar 5.x.x zijn verwacht ik wel wat veranderingen, maar wat zijn de grootste veranderingen?
Link ff aangepast waar meer info staat. grootste switch is overstap naar kodi uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonj
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:11
Hallo,
Ik krijg bij p2p de acestream niet werkend.
krijg een fout melding in beeld.
Is er een codec voor nodig?
sopcast werkt wel.
versie is openelec met frodo.

[ Voor 15% gewijzigd door simonj op 28-12-2014 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
...ennn welke foutmelding dan?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonj
torrent not available or invailid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:08

FREAKJAM

"MAXIMUM"

simonj schreef op zondag 28 december 2014 @ 21:29:
torrent not available or invailid

[...]
Misschien heb je iets aan deze post, anders zou ik even om hulp vragen of het forum van Kodi zelf.

[ Voor 17% gewijzigd door FREAKJAM op 28-12-2014 21:41 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
slommer schreef op zondag 28 december 2014 @ 19:45:
opelec 5.0.0 is uit. Upgrade ging goed hier vanaf laatste RC.
OpenELEC 5.0 werkt overigens prima. Net e.e.a. gekeken. Deze keer een clean install gedaan.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 07:13

GeeBee

Oddball

kraades schreef op zondag 28 december 2014 @ 22:15:
[...]

OpenELEC 5.0 werkt overigens prima. Net e.e.a. gekeken. Deze keer een clean install gedaan.
Kun je bij een clean install wel de database overzetten van 4.2.1 naar 5.0.0? Het opnieuw instellen van "gekeken" films en series is ondoenlijk.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
GeeBee schreef op maandag 29 december 2014 @ 00:58:
[...]

Kun je bij een clean install wel de database overzetten van 4.2.1 naar 5.0.0? Het opnieuw instellen van "gekeken" films en series is ondoenlijk.
Daarvoor heb ik trakt installed. Af en toe een clean database. Trakt synced alles weer netjes wat ik wel en niet gekeken heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

ik wil ook graag OE5.0 updaten. moet ik per se een clean install doen of kan ik ook een update doen? draai nu 4.2.1

[ Voor 6% gewijzigd door jos_zwa op 29-12-2014 10:41 ]

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een major release installeer ik altijd opnieuw dus ik heb er geen ervaring mee.
Maar het lijkt wel te kunnen? Zie http://wiki.openelec.tv/index.php/Updating_OpenELEC.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:24
jos_zwa schreef op maandag 29 december 2014 @ 10:18:
ik wil ook graag OE5.0 updaten. moet ik per se een clean install doen of kan ik ook een update doen? draai nu 4.2.1
Het kan inderdaad maar verwacht wel dat het een en ander stuk kan gaan, als dat zo is een clean install.
En altijd een backup maken.

Backup wordt wel aangeraden ;)
How To Upgrade To OpenELEC 5.0 Release
If you are going to update from one of our older releases, we STRONGLY advise that you make a backup of your XBMC data and do a manual update . You can use our OpenELEC Settings addon if you are using OpenELEC-3.2 or later to backup your data. For more details, please visit http://wiki.openelec.tv/index.php?title=Updating_OpenELEC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:21
CurlyMo schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 16:27:
Vandaag nog ingelogd op een pi van een familielid en zonder problemen van RC2 bijgewerkt naar de allerlaatste versie.

Het lastige is dat je nu helemaal geen info hebt. Kan je misschien de exacte stappen + uitvoer hier neerzetten?
Ik heb meer geluk met een andere microSD.
Stom dat ik daar niet eerder aan gedacht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-05 11:54
Nou ik ga mooi eerst upgraden proberen. Anders moet je al die add-ons en repo's weer toevoegen en overclocken enzo. Gaat toch wat tijd in zo een installatie zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:41
Kan je de Kodi-folder niet backuppen en daarna terugzetten in OpenElec? Daarna heb je in principe al je settings/addons/... terug.
Moet je alleen nog overclocken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Fire69 schreef op maandag 29 december 2014 @ 15:53:
Kan je de Kodi-folder niet backuppen en daarna terugzetten in OpenElec? Daarna heb je in principe al je settings/addons/... terug.
Moet je alleen nog overclocken :)
Klopt. Maar moet sowieso nog even kijken of al die add-ons wel werken op Kodi omdat veel paths hardcoded zijn en die moeten allemaal omgezet worden van x:/xbmc/x naar x:/kodi/x.

We zullen zien dalijk. :-)

edit: werkte perfect via update map.

[ Voor 3% gewijzigd door ApexAlpha op 29-12-2014 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294835

Waarom doet airplay het nou weer niet op kodi ??
Extra geupdated omdat het met kodi wel zou werken... NOT !
Alleen geluid soms en geen beeld.

Iemand die meer weet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdabom
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-04 08:32
Heren,

Ik ben ook in het bezit gekomen van een RPi, nu wil ik CEC laten werken maar dit krijg ik niet voor elkaar.
Gebruik openelec 5.0.0 en ben in bezit van een Panasonic TXP42S20 met Viera Link.

Heb al een tijdje lopen googlen, maar kom er helaas niet uit.

Iemand enig idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:57
Je moet CEC wel aanzetten op je tv. Maar dat heb je vast al geprobeerd?
Je kan even proberen om je tv aan te zetten en dan de RPi te rebooten.

[ Voor 33% gewijzigd door yorroy op 29-12-2014 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdabom
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-04 08:32
yorroy schreef op maandag 29 december 2014 @ 22:29:
Je moet CEC wel aanzetten op je tv. Maar dat heb je vast al geprobeerd?
Je kan even proberen om je tv aan te zetten en dan de RPi te rebooten.
Uiteraard, dat staat aan. Vind het erg vreemd, heb 2 kabels geprobeerd die beide HDMI1.4 zijn.

Edit: Beneden even geprobeerd op een Samsung, daar werkt het prima. Probleem zit hem dus in de Panasonic. BLRGH!

[ Voor 14% gewijzigd door tomdabom op 29-12-2014 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-05 15:14

Meneer iCy

swarma

Blergh, loop te stoeien met de 3d films. Heb een samsung 3d tv en krijg het nog niet goed aan de praat. Morgen maar eens even googlen en kijken naar een oplossing.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 294835 schreef op maandag 29 december 2014 @ 19:42:

Iemand die meer weet ?
Helaas werkt video niet meer i.c.m. iOS 8.
http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=199277

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:29
Nadat Navi-X niet meer werkte evenals Much Movies HD heb ik vorige week een nieuwe install gedaan.

Het grappige is dat allebei de addons even hebben gewerkt, maar het nu niet meer doen :? Krijg bij Navi-X "No connection of file exists" en bij MM lijkt alles te werken totdat je een film gaat zoeken je geen resultaten krijgt.
Icefilms hetzelfde verhaal als MM.

Iemand een idee om het werkend te krijgen? Of weet iemand een goede addon om films te streamen in minimaal 720P? Gebruik nu 1Channel, maar zet de film steeds af na 5 minuten omdat de kwaliteit ruk is.

Woonland: Belgie (misschien heeft het er iets mee te maken?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-05 09:08
Anoniem: 294835 schreef op maandag 29 december 2014 @ 19:42:

Iemand die meer weet ?
Gek, bij mij werkt het juist nu wel weer..

Met eigen foto's en filmpjes dan. streams doorzetten via airplay nog niet getest.
Ik had juist t probleem dat foto's wel goed gingen, maar filmpjes alleen een plaatje lieten zien, en t geluid over mn telefoon.

(iphone 6 met laatste ios updates)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:28
sNielz123 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 10:55:
Nadat Navi-X niet meer werkte evenals Much Movies HD heb ik vorige week een nieuwe install gedaan.

Het grappige is dat allebei de addons even hebben gewerkt, maar het nu niet meer doen :? Krijg bij Navi-X "No connection of file exists" en bij MM lijkt alles te werken totdat je een film gaat zoeken je geen resultaten krijgt.
Icefilms hetzelfde verhaal als MM.

Iemand een idee om het werkend te krijgen? Of weet iemand een goede addon om films te streamen in minimaal 720P? Gebruik nu 1Channel, maar zet de film steeds af na 5 minuten omdat de kwaliteit ruk is.

Woonland: Belgie (misschien heeft het er iets mee te maken?)
Ik heb gisteren nog een film kunnen kijken via Navi-x, wel had ik gisteren dezelfde melding("No connection of file exists") bij verschillende films. Misschien ligt het aan de host.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 04-04 11:25

RoRoo

Certified Prutser

de reden dat ik dat soort add-ons niet gebruik.. Het continu zoeken naar een host die de file (nog) had..
daar heb je toch geen zin in als je jezelf genesteld hebt op de bank voor een avondje film kijken?

Binnenkort toch maar de upgrade naar Kodi wagen.. Dat airplay video (mogelijk) met iOS 7 weer werkt vind ik wel prettig!

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
sNielz123 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 10:55:

De add-ons die jij beschrijft streamen vanaf een hoster. Zoals Rapidshare of Megaupload dat vroeger waren. Als het bestand daar weg is, of veranderd of de add-on wordt niet geupdate met nieuwe bestanden dan werkt het gewoon niet.

Als jij jou (minimaal 70 jaar oude films) wil streamen kun je beter torrents pakken. Dan kun je van te voren kijken of er genoeg peers en seeds zijn.

Enige nadeel is dat er bij oude seizoenen van TV shows vaak niet genoeg peers zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door ApexAlpha op 30-12-2014 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:45
Is spotify connect al werkend voor de Raspberry Pi icm XBMC? Ik heb wel Spotimc, maar dat werkt vrij traag en niet zo prettig als de app. Het zou mooi zijn als ik het wel via de Pi kan afspelen.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:08

FREAKJAM

"MAXIMUM"

RoRoo schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 13:35:
de reden dat ik dat soort add-ons niet gebruik.. Het continu zoeken naar een host die de file (nog) had..
daar heb je toch geen zin in als je jezelf genesteld hebt op de bank voor een avondje film kijken?

Binnenkort toch maar de upgrade naar Kodi wagen.. Dat airplay video (mogelijk) met iOS 7 weer werkt vind ik wel prettig!
iOS 7 wel, maar 8 weer niet. Dus upgrade je iOS 7 in ieder geval niet :9

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Was het niet van plan nee.. Zit nog op een 4s. Geheid dat ie traag als dikke ..... wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:02

Crazy-

Best life ever

Grmvblz ofzoiets....

Ik zit met een dingetje waar ik eventjes niet uitkom.

Heb een asrock 330ion staan als htpc. Altijd met xbmc en nu dan dus kodi, maar ben niet tevreden.

Ik mis de mogelijkheid tot Spotify, Netflix en PopcornTime

Nu zoek ik dus een alternatief, welke mooi werkt met mn Synology NAS, remote (android) afstandsbediening en dus ook bovenstaande.

Welke oplossing kan ik het beste kiezen? Door de vele.opties en beperkinge, weet ik echt ff niet meer.

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:09
@CurlyMo Ik heb een log op http://pastebin.com/rxS9zGGZ van mijn Xbian. Het is een rc3, vandaag nog geupdate met apt-get update; apt-get upgrade naar de nieuwste versie.
Mijn probleem is dat hij niet de scherm kalibratie onthoud na een herstart. Het lijkt een halve seconde ok te zijn, en dan springt hij naar een verkeerde stand en moet ik opnieuw kaliberen.
Wat me ook nog opvalt is dat hij vaak iets zegt als 'apparaat succesvol verwijdert: xbian-copy'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Spotify kan goed op de Pi met SpotiMC
Netflix gaat niet.
Popcorntime gaat bij mijn weten ook niet..

Maar als je Windows installeert als basis OS en daar bovenop Kodi/XBMC kan jij gewoon spotify/netflix en PCT doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@DataDevil, kijk eens of dit werkt:
code:
1
chmod 777 /home/xbian/.xbmc/userdata/guisettings.xml

Die xbian-copy kan je negeren.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Even een vraagje:

Ik heb mijn Pi ge-update naar OpenElec 5.0 met dus het nieuwe Kodi Helix. Nu heb ik maar meteen doorgepakt en mijn video lib. via een mysql database op mijn NAS laten draaien. Alles werkt, alleen het volgende niet. Ik heb Kodi (ook Helix) ook op mijn laptop geinstalleerd en ik heb op de goede plaats de advancedsettings.xml geplaatst om te vertellen dat hij de MySQL video lib. moet gebruiken (ook bij de Pi zo ingesteld). Toch werkt het niet op de laptop. Ik krijg niet de video lib. te zien, welke ik beneden op de Pi wel te zien krijg.. alles is gewoon leeg.

iemand?

[ Voor 3% gewijzigd door jos_zwa op 31-12-2014 13:27 ]

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Logs??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu ken ik de andere distro niet, maar dit is XBian RC3 op de Raspberry Pi:
XBian 1.0 RC3

- RPi B V1.0
- OC - default XBian
- HDMI - ONKYO TX-NR905 - Panasonic TX-50AX802B
- Media stored on local NAS Server over LAN wired network (NFS/SMB)
- CEC remote operated

[ Voor 45% gewijzigd door CurlyMo op 31-12-2014 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
CurlyMo schreef op woensdag 31 december 2014 @ 14:45:
[video]
Is dat de default skin? Want ik heb een andere..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 19:31

Sa1

jos_zwa schreef op woensdag 31 december 2014 @ 13:26:
Even een vraagje:

Ik heb mijn Pi ge-update naar OpenElec 5.0 met dus het nieuwe Kodi Helix. Nu heb ik maar meteen doorgepakt en mijn video lib. via een mysql database op mijn NAS laten draaien. Alles werkt, alleen het volgende niet. Ik heb Kodi (ook Helix) ook op mijn laptop geinstalleerd en ik heb op de goede plaats de advancedsettings.xml geplaatst om te vertellen dat hij de MySQL video lib. moet gebruiken (ook bij de Pi zo ingesteld). Toch werkt het niet op de laptop. Ik krijg niet de video lib. te zien, welke ik beneden op de Pi wel te zien krijg.. alles is gewoon leeg.

iemand?
als je nou inderdaad is je logs post of zelf in je logs kijkt (via ssh dmesg of kodi.log in je /storage/.kodi/temp) dan kun je daar wellicht wat info in vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

CurlyMo schreef op woensdag 31 december 2014 @ 14:45:
[video]
mooi filmpje, wordt alleen niet aangegeven wat er gebruikt wordt, bijv USB stick, of een 1100mhz overclock. Draait wel aardig soepel. Heb echter de Pi op de slaapkamer exact zo ingesteld als op de Nuc beneden. Beetje gefinetuned, maar komt aardig overeen. Is goed voor de WAF :) Beide met OpenElec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Sa1, zie edit.

Bij XBian zijn we over het algemeen geen fan van USB opslag voor het OS. Dat is een workaround voor gewoon een brakke distro ;)

[ Voor 81% gewijzigd door CurlyMo op 01-01-2015 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 646057

Ik heb een vraag:

Ik wil mijn XBMC updaten, maar dat lukt niet. Sinds Gotham 13.1 beschikbaar is, is mijn Raspberry PI (OPENELEC) onbruikbaar. Ik krijg geen internetverbinding (IP-adress is leeg). Alle lampjes op het kastje blijven rood (ook na verwijderen van aansluitingen etc). Het originele besturingssysteem is Windows. Hoe kan ik dit probleem verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keeszondag
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 24-09-2024
Anoniem: 646057 schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 11:47:
Ik heb een vraag:

Ik wil mijn XBMC updaten, maar dat lukt niet. Sinds Gotham 13.1 beschikbaar is, is mijn Raspberry PI (OPENELEC) onbruikbaar. Ik krijg geen internetverbinding (IP-adress is leeg). Alle lampjes op het kastje blijven rood (ook na verwijderen van aansluitingen etc). Het originele besturingssysteem is Windows. Hoe kan ik dit probleem verhelpen?
Heb je deze info al gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-03 14:42
Hallo,
tot nu toe had ik altijd het checken voor updates voor openelec op manual staan, en als ik dan een bericht las dat er een nieuwe versie is, deed ik altijd "check for updates now" en dat ging altijd goed.
Nu 5.0 uit is probeerde ik datzelfde weer, maar krijg ik geen melding over een update, hij keert gewoon terug naar hetzelfde scherm.
Is dit een bekend probleem of doe ik iets verkeerd? Kan ik beter op een andere manier updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

OpenElec doet dat veiligheidshalve niet bij major releases.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:34
Meer mensen die Xbian al hebben draaien op Kodi ? Wat zijn jullie ervaringen hierin ? Mij is het helaas nog steeds niet gelukt (Blijft na update naar nightly hangen op Starting XBMC)

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kodi werkt hier ook niet stabiel. Daarom lekker bij de vorige blijven hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
OSMC Alpha2 met Kodi Final werkt hier prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook met Shared DB / USB DAC / FLAC bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Geen idee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is dus stabiliteit die ik zoek :) Het zal best dat Kodi bij velen prima werkt, maar als niet 99.9% goed werkt, dan beschouwen wij het als nog niet stabiel (wat XBMC zelf dan ook mag zeggen).

Een ander voorbeeld. OpenElec heeft een tijd lang kernel 3.15.y gedraaid. Wij boden kernel 3.15.y ook aan, maar alleen via de devel repository. Toen kregen we klachten dat Hyperion alleen nog maar werkte in OSMC / Raspbmc. Uiteindelijk bleek het een bug te zijn in wiringPi waar ik samen met popcornmix lang naar hebben lopen zoeken. Het gaat dan misschien om een klein aantal gebruikers die er last van hadden, maar stabiel = stabiel, anders niet :) De reden dat het op Raspbmc wel goed werkte was omdat zij toen nog kernel 3.12.y draaide waar de bug in wiringPi niet opgemerkt werd. Ik weet niet of de betreffende bug in wiringPi is opgelost, maar mijn wiringX heeft hem in ieder geval niet.

XBian, bleeding edge*

* Alleen als het verantwoord is :p

[ Voor 14% gewijzigd door CurlyMo op 02-01-2015 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik denk dat 99.9% van de gebruikers liever een Kodi Final zouden hebben omdat ze toch geen last hebben van die bugs in weinig gebruikte features, nee?

Maar ik begrijp je wel, en vooral als het features zijn die je zelf gebruikt, wil je natuurlijk dat ze werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-03 14:42
Zojuist OE op RPi geüpgrade van 4.x naar 5.0 door de .tar via het netwerk in de Update folder te stoppen, was verbaasd dat dat zo goed werkte :)
Alleen krijg ik nu mijn afstandsbediening van de tv niet meer werkend. Samsung Smart TV en ze noemen het AnyNet+. Dit werkte voorheen zonder ook maar iets ingesteld te hebben, maar nu herkent hij de koppeling niet meer. Any ideas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
99.9% van de OE gebruikers zijn natuurlijk misschien 80% van de XBian gebruikers ;) Maar, we zijn iets conservatiever geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Sinds de de automatische update van Kodi via NOOBS install willen mijn video-files (steaming vanaf lokale netwerk) niet meer goed afspelen. Na x-minuten schokt de film en stopt er daarna mee. Met moeite en geduld kom ik soms nog terug in het menu.

In de logs op dit moment komt meestal te staan 'timeout: timed out'. Na wat rondzoeken leek dit mogelijk de video cache te zijn, dus heb een advancedsettings.xml file aangemaakt en zowel 20mb/40mb als 0mb (file-cache) geprobeerd. Gisteren viel het me op dat bij 0mb de hele serie netjes gebuffered werd, maar deze bleef alsnog hangen.

Heeft iemand een idee wat een oplossing zou kunnen zijn, zodat ik daarmee verder kan aanklooien? :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Kodi ivm met een iPad met ios8 werkt hier via Airplay: ook video.
In de instellingen (Expertsettings) is een optie iOS8 compitabiliteitsmodus te vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door GeeBee op 03-01-2015 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GeeBee schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 16:41:
Kodi ivm met een iPad met ios8 werkt hier via Airplay: ook video.
In de instellingen (Expertsettings) is een optie iOS8 compitabiliteitsmodus te vinden.
Bij mij OpenELEC 5.0.0 en iPad Air met iOS 8.1.2 geen video via YouTube. Alleen audio. Ook niet met iOS 8 compat setting aan. :'(

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
@CurlyMo ik heb de file aangepast:
code:
1
 -rwxrwxrwx 1 xbian xbian 28778 Jan  3 16:16 guisettings.xml.

Ik zie ook aan de timestamp dat hij aangepast wordt, het gekke is echter dat hij (ook zonder reboot) terugspringt naar een andere instelling qua kalibratie, of beter gezegd, niet meer gekalibreert is.

Is het misschien ook beter om vanaf de SD kaart te draaien, zoals jij in een andere post zei? Ik draai nu van USB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:21
Staat er nu nog een extra '.' achter .xml? Die hoort daar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 646057

@keeszondag: dat had ik zelf nog niet gelezen. Dankjewel voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337854

Vraagje,

hoe kan ik ervoor zorgen dat hij de film informatie (plaatjes + tekst) laat zien op de hoofdmap van de film?
In mijn geval moet ik echt de map openen van bv film1 waar dan de film1.mkv instaat, dan pas zie ik de film info

Terwijl ik zou willen dat als ik door de mappen scroll (film1, film2 etc) dat hij dan de info laat zien

Super bedankt vast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt toch bij movies of tv series kiezen voor List, Big list, Poster Wrap, Thumbnails, Media Info1, Media Info2 e.d.?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
Ligt ook aan de skin wat hij laat zien in welk scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt, en deze staat netjes op media info.
Ik gebruik de default skin

Ben er volgens mij al deels uit..
het heeft te maken met de optie: "films staan in een aparte map" zodra ik dit aanvink dan werkt het wel

Wazig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, dus elke film moet in een aparte submap staan met de naam van de film.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Kixtart schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 09:52:
Sinds de de automatische update van Kodi via NOOBS install willen mijn video-files (steaming vanaf lokale netwerk) niet meer goed afspelen. Na x-minuten schokt de film en stopt er daarna mee. Met moeite en geduld kom ik soms nog terug in het menu.

In de logs op dit moment komt meestal te staan 'timeout: timed out'. Na wat rondzoeken leek dit mogelijk de video cache te zijn, dus heb een advancedsettings.xml file aangemaakt en zowel 20mb/40mb als 0mb (file-cache) geprobeerd. Gisteren viel het me op dat bij 0mb de hele serie netjes gebuffered werd, maar deze bleef alsnog hangen.

Heeft iemand een idee wat een oplossing zou kunnen zijn, zodat ik daarmee verder kan aanklooien? :)
Inmiddels werken de videos vanaf de Synology weer, maar heb nu buffering volledig uit staan. Denk dat ik maar een volledige reinstall ga proberen binnenkort.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
Kreeg v/d week de raspberry van collega met openelec 4.2.1 (en 5.0.0 nu). bij hem thuis (en hier op kantoor) aangesloten op netwerkkabel en na een boot staat de tijd op 1-1-1970. Sluit ik hem hem bij mij thuis aan geeft hij de juiste tijd aan.
Heb al een ntp (time.xs4all.nl) ingevuld en van dhcp naar manuel ip gezet. zonder succes
Iemand enig idee hoe ik dit goed krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:47

MsG

Forumzwerver

Probeer eens pool.ntp.org ?

Hoe backen jullie up vanaf 4.2.1 om naar 5 te gaan? De OpenELEC add-on backupt volgens mij heel basaal, terwijl ik volledig terug wil kunnen. Gewoon het kaartje als image wegschrijven ofzo?

En raden jullie aan om al te updaten?

[ Voor 81% gewijzigd door MsG op 07-01-2015 12:07 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
MsG schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 12:06:
Probeer eens pool.ntp.org ?

Hoe backen jullie up vanaf 4.2.1 om naar 5 te gaan? De OpenELEC add-on backupt volgens mij heel basaal, terwijl ik volledig terug wil kunnen. Gewoon het kaartje als image wegschrijven ofzo?

En raden jullie aan om al te updaten?
heb nu script gemaakt met rdate. kijken of dat wel werkt.

beste is met usbit image maken van de kaart.
Ik heb zelf een backup van de .kodi op me server staan.
Dan dus verse openelec op de SD en die map restoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik zit nu op OpenELEC 5 en een soft reset gedaan. Voelt allemaal net even wat snappier. Wel duurt het uren voordat hij alle data weer heeft opgehaald, maar dat ligt aan de gebrekkige kracht van de Pi. Ook krijg ik met de trakt add on mijn series niet gesynchroniseerd qua wat ik gekeken heb. Films werkt wel prima :-S.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

trakt is een beetje stuk sinds hun upgrade naar v2 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:38
Ik draai beneden met een Amazon FireTV maar boven met een raspberry pi B. Stroom gevoed via USB van de TV en heb tot een jaar geleden gedraait met XBian, maar toch overgestapt op OpenElec.

Laatst naar openelec 5.0 geupgrade (na verschillende beta en rc versies) met een overclock naar 950 moet ik zeggen dat het allemaal zeer soepel draait. Wat ik aan "scene" releases ook mee probeer af te spelen alles speelt altijd goed, en nooit geen stotters. Ik werk wel altijd alleen met "lokale" content en nooit geen rare addons om te streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Senaxx schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 03:36:
Ik draai beneden met een Amazon FireTV maar boven met een raspberry pi B. Stroom gevoed via USB van de TV en heb tot een jaar geleden gedraait met XBian, maar toch overgestapt op OpenElec.

Laatst naar openelec 5.0 geupgrade (na verschillende beta en rc versies) met een overclock naar 950 moet ik zeggen dat het allemaal zeer soepel draait. Wat ik aan "scene" releases ook mee probeer af te spelen alles speelt altijd goed, en nooit geen stotters. Ik werk wel altijd alleen met "lokale" content en nooit geen rare addons om te streamen.
ik deel deze ervaring, ook een overclock naar 950. Heb heel soms dat hij 's ochtends hangt. Dan branden alle lampjes rood. Dit komt dan meestal omdat hij al 24 uur live hd tv aan het draaien is. Dan hebben we de TV wel uitgezet, maar zijn we vergeten op stop te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:26
Ik heb sinds vandaag een Raspberry Pi met RaspbBMC, hier wou ik een externe harde schijf aansluiten zonder externe voeding, maar als ik de harde schijf aansluit op de Raspberry blijft ie piepen. Ik heb het idee dat ie te weinig stroom krijgt.

Is dit makkelijk te verhelpen of moet ik een harde schijf met externe voeding kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Steek er een gevoede usb-hub tussen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Zou iedere USB hub moeten werken? Ik heb er zojuist eentje tussen gehangen maar hij geeft nog steeds hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:38
Poulske schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 13:23:
Zou iedere USB hub moeten werken? Ik heb er zojuist eentje tussen gehangen maar hij geeft nog steeds hetzelfde probleem.
Hoeveel Ampere is de voeding die je aan je raspberry hebt hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Ik heb het opgelost, had nog een harde schijf met externe voeding op zolder liggen. Deze ziet ie nu. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:14
Ik zit met een vreemd probleem. Alles werkt prima, behalve dat wanneer ik iets wil opzoeken en dus de "zoekbox" zou moeten zien, ik alleen maar blokjes zie en niet in staat ben om letters of cijfers te kiezen. Hierdoor kan ik dus geen bestanden zoeken etc. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

DanielAlm schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 14:40:
Ik zit met een vreemd probleem. Alles werkt prima, behalve dat wanneer ik iets wil opzoeken en dus de "zoekbox" zou moeten zien, ik alleen maar blokjes zie en niet in staat ben om letters of cijfers te kiezen. Hierdoor kan ik dus geen bestanden zoeken etc. Iemand een oplossing?
Bij mijis het toetsenbord idd ook verdwenen.
Daarnaast fungeert de <naar links>knop als backspace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Ik heb sinds de nieuwste stable versie van openelec op mijn raspberry pi bij rtlxl dat ik enkel geluid heb. De eerste seconden werken met beeld en dan is het weg. Bijvoorbeeld bij Voetbal international en gtst.

Enig idee wat ik kan proberen? Want bij mijn oude install doet ie dat nu ook. Wellicht heeft RTL iets aangepast? Viel me wel nl op dat via de rtl plug-in voor xbmc je nooit reclames had.

[ Voor 31% gewijzigd door meermarco op 10-01-2015 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
DanielAlm schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 14:40:
Welke skin gebruik je?
Op Twitter zeiden ze bij de release van Helix dat dit kan gebeuren en de oorzaak dan bij de skin ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Fire69 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 00:32:
[...]

Welke skin gebruik je?
Op Twitter zeiden ze bij de release van Helix dat dit kan gebeuren en de oorzaak dan bij de skin ligt.
Ik gebruik de standaard skin Confluence dus daar zou het niet aan mogen liggen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan rademaar
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-04 00:51
meermarco schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 23:17:
Ik heb sinds de nieuwste stable versie van openelec op mijn raspberry pi bij rtlxl dat ik enkel geluid heb. De eerste seconden werken met beeld en dan is het weg. Bijvoorbeeld bij Voetbal international en gtst.

Enig idee wat ik kan proberen? Want bij mijn oude install doet ie dat nu ook. Wellicht heeft RTL iets aangepast? Viel me wel nl op dat via de rtl plug-in voor xbmc je nooit reclames had.
Dit heb ik dus ook.
tijdelijke oplossing is tijdens het afspelen in de video instellingen even te switchen tussen deinterlace video aan/uit/automatich.
Bij mij werkt dit als tijdelijke oplossing.
Nieuwe video opstarten geeft weer het zelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren nacht is de nieuwe image build server van XBian in gebruik genomen (met dank aan Felosity Automatisering). Dat betekent dat er voor nu elke nacht een nieuwe image van XBian wordt gegenereerd en beschikbaar wordt gesteld op https://sourceforge.net/projects/xbian/files/ en http://download.xbian.org. Dit is een lang gekoesterde wens van mk01 en op de achtergrond hebben er grote veranderingen plaats gevonden om dit mogelijk te maken. Het opnieuw inrichten van de github repositories en het schrijven van de scripts hebben tenminste een jaar in beslag genomen.

Wanneer alles zonder problemen werkt, dan zal tenminste wekelijks geheel automatisch een nieuwe XBian image gegenereerd worden.
- Als gebruiker heb je dan altijd de laatste versie van XBian.
- Wanneer er een bug blijkt te zijn, dan halen we die image offline en wachten op de nieuwe weekly.

Het genereren van de XBian images gebeurt simpelweg door het installeren van Debian/Raspbian/XBian pakketten via de officiële repositories in een lege image. Als een nieuwe versie beschikbaar komt via apt, dan wordt die automatisch meegenomen in de volgende image build. Zo simpel kan het zijn :Y)

Daarnaast hebben we bij XBian ook het radicale besluit genomen om de standaard versie nummering los te laten. Eigenlijk is dit al tijden een niets zeggend fenomeen geworden in Raspberry Pi XBMC land. Zo zegt een OpenElec changelog eigenlijk niets meer dan "Pakket X versie Y bijgewerkt naar versie Z.". Het hebben van tig Release Candidates zonder een stable vrij te geven haalt bij XBian (en in den beginnen bij RaspBMC) het hele idee van een RC weg. Daarnaast is XBian al tijden net zo stabiel of stabieler dan de andere distro's zonder daadwerkelijk met een Stable te komen. Die komt er dus ook niet meer in de officële zin ;)

Wij stoppen dus met het gebruik van Alpha, Beta, RC, en Stable. In plaats daarvan krijgen al onze images en updates een datum / tijd ID mee. Het zal misschien de mensen die XBian regelmatig updaten dan ook al wel opgevallen zijn:
code:
1
XBian 20141231-2 - Bleeding Edge, 2012 - 2014

Dus ondanks dat we wat conservatiever zijn geworden willen we met deze infrastructuur toch ook onze bleeding edge karakter behouden :)

Misschien ook wel interessant (achtergrond) leesvoer: CurlyMo in "De 'nieuwe' Cubox i" (Even een linkje om niet alles te cross-posten). Hier geef ik een reactie op @Jazco2nd:
GeeXBox, OpenElec, XBian gebruiken volgens mij allemaal een kernel die volgens mij van SolidRun afkomstig is, correct me if Im wrong. Ze moeten allemaal ook op dezelfde manier de hardware aansturen.
Het antwoord is namelijk net zo van toepassing op de Raspberry Pi als de CuBox-i / Hummingboard.

[ Voor 9% gewijzigd door CurlyMo op 11-01-2015 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe zijn de ervaringen met watchdog tot nu toe?
Is het inmiddels al stabiel? of is de libary updater toch stabieler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
meermarco schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 23:17:

Dan moet je bij instellingen > video > versnelling bij hardwareversnelling de eerste optie uitzetten (er zijn er 2). Ik weet de naam even niet meer, maar in ieder geval de eerste optie van de hardwareversnelling uitzetten, dan speelt rtlxl gewoon goed af (altijd).

als je er niet uit komt, zoek ik de exacte setting voor je op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Anoniem: 337854 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 11:46:
Hoe zijn de ervaringen met watchdog tot nu toe?
Is het inmiddels al stabiel? of is de libary updater toch stabieler?
hier ben ik ook wel benieuwd naar, de laatste keer dat k watchdog gebruikte (4.2.1) maakte het meer stuk dan het oploste. Kon bijvoorbeeld geen streaming media meer kijken. Na het verwijderen / uitschakelen van watchdog werkte ineens weer de Itunes trailers plugin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Ik heb sinds kort een eigen domein (yeay!) en heb een subdomein doorverwezen naar mijn eigen IP en via de router naar de Raspberry Pi die openelec draait.

Ik heb alles werkend, ik kan namelijk via sftp verbinding maken met mijn Pi (en de HDD daar aan) om zo een trage sftp server te hebben. Het is meer leuk knutselen dan wat anders.

Maar!

Windows ondersteunt sftp niet (out of the box). Enkel ftp. Maar volgens mij kan de Pi dat weer niet natively.

Wat is nou de makkelijkste manier om toch ftp op Openelec werkend te krijgen? En kan dat terwijl Kodi draait? Ik heb zelf deze al gevonden maar ik dacht dat het ook met openelec zelf kon. Misschien mis ik gewoon iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-05 12:46
Vraag;

Mijn Samsung TV heeft een USB poort van 5V 1A.
Als ik deze nu via een Male.- Male USB kabel aansluit op mijn Raspberry USB poort.

Hoe zal dit gaan.. Wat ik wil is via een cronjob de lsusb eigenlijk om de x tijd checken of de TV aan is. Mijn TV heeft geen CEC ondersteuning, dus dacht misschien op deze manier checken. Waarna ik wat scripts wil runnen voor mijn XBCM. Dus iets van "als TV is aan, want usb is aanwezig.. dan XBMC doe x"

Maar waar ik bang voor ben is als zowel de TV met 5V 1A output en de PI met enige power over de USB, ze elkaar 'kapot' maken. Weet 1 van jullie toevallig of dit een issue kan zijn of dat dit niet uit zou moeten maken.

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
jan rademaar schreef op zondag 11 januari 2015 @ 10:40:
[...]

Dit heb ik dus ook.
tijdelijke oplossing is tijdens het afspelen in de video instellingen even te switchen tussen deinterlace video aan/uit/automatich.
Bij mij werkt dit als tijdelijke oplossing.
Nieuwe video opstarten geeft weer het zelfde probleem.
Helaas. Zodra de video start krijg ik na enkele seconden zwart beeld. Vervolgens werkt geen enkele functie meer en moet ik resetten(stroom eraf erop). Bij bijv npo gemist heb ik nergens last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Richard89 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 17:44:
[...]

Dan moet je bij instellingen > video > versnelling bij hardwareversnelling de eerste optie uitzetten (er zijn er 2). Ik weet de naam even niet meer, maar in ieder geval de eerste optie van de hardwareversnelling uitzetten, dan speelt rtlxl gewoon goed af (altijd).

Ik zal het proberen! Ik zal zodra ik het geprobeerd heb laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
ApexAlpha schreef op maandag 12 januari 2015 @ 20:38:
Ik heb sinds kort een eigen domein (yeay!) en heb een subdomein doorverwezen naar mijn eigen IP en via de router naar de Raspberry Pi die openelec draait.

Ik heb alles werkend, ik kan namelijk via sftp verbinding maken met mijn Pi (en de HDD daar aan) om zo een trage sftp server te hebben. Het is meer leuk knutselen dan wat anders.

Maar!

Windows ondersteunt sftp niet (out of the box). Enkel ftp. Maar volgens mij kan de Pi dat weer niet natively.

Wat is nou de makkelijkste manier om toch ftp op Openelec werkend te krijgen? En kan dat terwijl Kodi draait? Ik heb zelf deze al gevonden maar ik dacht dat het ook met openelec zelf kon. Misschien mis ik gewoon iets.
FileZilla gebruiken? En dus je poort 22 forwarden naar de Raspi. Of het verstandig is, is een tweede. Iemand die jouw IP adres (of dat subdomein weet) kan met root/openelec dus volledig toegang krijgen. Of heb je een manier gevonden om het goed te beveiligen. Mij is het nog niet echt gelukt en tot die tijd staat het gewoon op slot.

Overigens kun je ook Samba forwarden (uit mijn hoofd 445). Kun je tenminste nog een ander wachtwoord instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook op OpenELEC kun je het root password aanpassen.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik lees dit op de FAQ:
How do I change the SSH password?
At the moment it's not possible to change the root password as it's held in a read-only filesystem. However, for the really security conscious advanced user, you can change the password if you build OpenELEC from source.
Hoe kan het zonder het te compilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
barrymossel schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 11:59:
[...]

FileZilla gebruiken? En dus je poort 22 forwarden naar de Raspi.
Ja maar 22 is sftp. En dat ondersteunt windows niet out of the box. En ik wil juist dat ik vanaf een windows pc zonder software te installeren (op uni, werk et cetera) bij mijn bestanden kunnen.
Overigens kun je ook Samba forwarden (uit mijn hoofd 445). Kun je tenminste nog een ander wachtwoord instellen.
Het root password is aangepast. Daarnaast komt het bij mijn router niet op poort 22 binnen, dat scheelt denk ik al voor bots die het web scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Richard89 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 17:44:
[...]

Ik heb goed gezocht, maar de opties zijn hardware en software? Ipv hardware nu software gekozen en nog hetzelfde probleem

[ Voor 8% gewijzigd door meermarco op 13-01-2015 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonj
meermarco schreef op maandag 12 januari 2015 @ 22:11:
[...]

Helaas. Zodra de video start krijg ik na enkele seconden zwart beeld. Vervolgens werkt geen enkele functie meer en moet ik resetten(stroom eraf erop). Bij bijv npo gemist heb ik nergens last van
Had ik ook last van gehad.
Oudere versie op mijn raspberry gezet dan loopt hij wel door.
Het trukje met deinterlace wel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
meermarco schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 19:54:
[...]

Ik heb goed gezocht, maar de opties zijn hardware en software? Ipv hardware nu software gekozen en nog hetzelfde probleem
hm, ik zal t ff opzoeken vanavond en screenshot posten

edit:

instellingen>video>versnelling.hardwareversnelling inschakelen (OMXplayer) UITSCHAKELEN

dat is m volgens mij

[ Voor 16% gewijzigd door Richard89 op 14-01-2015 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Laatst voor een maatje een Pi met RaspBMC uitgerust... Big mistake..
Liep voor geen meter en liep continu vast doordat de externe USB disk in slaapstand duikt.

Gisteravond Openelec 5 erop gezet (image install die automatisch het fs resized. EINDELIJK :) )
Dat loopt een heel stuk beter en stabieler.

Wel kan deze de hdd ook niet actief houden.. Is een brak conceptronic ding..

Maar welke USB harddisks hebben jullie?? Dan kan ik nl. op zoek naar een stabielere disk dan de huidige

Pagina: 1 ... 112 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.