Acties:
  • 0 Henk 'm!
OpenELEC 5.0 beta 5 is uit. Met nieuw Kodi logo...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvunited
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-06 01:03
Heb een vraagje.

Momenteel de volgende set-up:

1x Raspberry pi
1x 150Mbs dongle
1x 8GB SD
Met XBMC

Heb dit gisteren in elkaar gezet en geconfigureerd, nu is het de bedoeling dat ik vanaf de raspbery pi een film of serie stream vanaf een bepaalde NAS/PC.
Heb gisteren dus een 1080P 2,9GB MKV file gestreamt en dat ging tot 80% van de film goed, daarna kreeg ik om de paar minuten dat hij begon te haperen of uitviel. Nu weet ik dat ik maar een 150Mbs dongle heb.
Kan ik dit verhelpen door een 300Mbs dongle te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:31
Het zou kunnen helpen, maar de dongle is niet de enige bepalende factor.
Je router/access point moet dat ook ondersteunen.
Bovendien moet de ontvangst ook toereikend zijn.

Streamen (van 1080P) over wifi is vragen om problemen.
Het kan best werken, maar is in veel gevallen onbetrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvunited
RudolfR schreef op zondag 30 november 2014 @ 14:54:
Het zou kunnen helpen, maar de dongle is niet de enige bepalende factor.
Je router/access point moet dat ook ondersteunen.
Bovendien moet de ontvangst ook toereikend zijn.

Streamen (van 1080P) over wifi is vragen om problemen.
Het kan best werken, maar is in veel gevallen onbetrouwbaar.
Ga het in iig proberen.
AP staat dicht genoeg bij de Pi en nu kon Pi het bufferen niet aan, dus krijg ik vertragingen en vastlopers.

Alvast bedankt voor je antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
In theorie zou 150 mbps voldoende moeten zijn voor zo'n file.
Misschien dat je het kunt oplossen door buffergroottes in te stellen in de Pi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvunited
RudolfR schreef op zondag 30 november 2014 @ 14:58:
In theorie zou 150 mbps voldoende moeten zijn voor zo'n file.
Misschien dat je het kunt oplossen door buffergroottes in te stellen in de Pi?
Het proberen waard natuurlijk, zal dat is doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Arjan A

Cenosillicafoob

Als je AP dichtbij staat, dan snap ik niet waarom je dan perse wifi wil gebruiken. Bedraad geeft zoveel meer zekerheid.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-05 15:35

RoRoo

Certified Prutser

Je hebt sowieso nog overlast van andere WiFi ap's uit de buurt die je signaal verstoren wat je snelheid ook drastisch vermindert.

Bekabeld all the way.. WiFi is gewoon onbetrouwbaar.

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb hier nog een AMBX-setje die ligt te verstoffen.
Nu zat ik me af te vragen of deze ook op de Rpi aangesloten kan worden, misschien via boblight ofzo?

Heeft iemand hier ervaring mee? :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gaat snel nu. OpenELEC 5.0 RC 1 met Kodi 14.0-RC1.

[ Voor 21% gewijzigd door technorabilia op 02-12-2014 19:51 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-06 19:04

Sa1

kraades schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 19:49:
Gaat snel nu. OpenELEC 5.0 RC 1 met Kodi 14.0-RC1.
wat, het uitbrengen van versies, of is de snelheid verbeterd i.c.m. de nieuwe versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Releases. De versie werkt overigens zonder problemen. Net e.e.a. gekeken...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-06 19:04

Sa1

kraades schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 21:21:
Releases. De versie werkt overigens zonder problemen. Net e.e.a. gekeken...
altijd spannend zo'n grote versie verhoging, maar ga der binnenkort ook maar is mee aan de slag. Bijna vakantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RSS feed lijkt nu stuk? :?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-06 21:15
Misschien de moeite waard om binnenkort maar weer eens de Pi boven water te halen. Ben benieuwd naar de ervaringen met Kodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holla
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-05 08:36
Vraagje:
Heb al een tijd een Raspberry met Raspbmc staan met via USB een 2Tb schijf eraan.
Gekoppeld aan mijn Full HD scherm @60fps.
Sinds kort stottert (en soms crasht hij zelfs) in iedere film.
Hier had ik tot een paar maanden geleden nooit last van.
Ik heb mijn DTS instellingen nagekeken en de framerate naar 30 teruggezet, maar dat lost het niet op.

Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?
Alvast dank voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
RoRoo schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 17:24:
Pfff nou het schokken is opgelost... Bleek te liggen aan het feit dat flowcontrol uit stond in mijn (nieuwe) switch..
Sinds enige tijd had ik ook ineens veel last van haperingen en 'buffering'. (weliswaar op een AppleTV1 met Crystalbuntu/XBMC, maar dat terzijde)
De oorzaak was een vervangen (Cisco 2940) switch. Nadat ik de gi0/1 poort heb ingesteld met 'flowcontrol receive on' en 'flowcontrol send on' zijn alle haperingen en buffering problemen opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 639516

ik heb OpenELEC KODI draaien op een RaspberryPI ,en ik ben tot nu toe wel tevrede,
haperd niet (rss feeds uitzetten scheelt heel veel op een Ras PI ook in gotham, by the way)
draait niet overdreven warm, virtuele keyboard is in qwerty dat vind ik persoonlijk fijner dan abcde.
ik ben tot nu toe nog niet echt rare errors en of gekkigheid tegen gekomen, en alles lijkt stabiel
te draaien.

korte samenvatting wat ik heb gedaan.

(OpenELEC-RPi.arm-4.97.1.img ,met windows pc ,gedownload ,met "SDformater4" het sd kaartje geformat (format size adjustment op ON) ,met "win32diskimager" de gedownloade image (.img file) op
het sd kaartje geschreven ( write ) , sd kaartje in de Ras PI ,stroom er op en de rest ging automatische.
(Superrepo voor Helix 14) , sportsdevil addon werkt ook weer ;D)

http://nl.tinypic.com/r/14wbyx2/8
kodi op de pi ^

http://nl.tinypic.com/r/148q8me/8
devil op de PI met kodi ( duurt ff een minuut ,maar dan heb je ook wat......)
http://nl.tinypic.com/r/2nqtx5z/8

dus updaten naar KODI ,kom doe 's gek ,..ik zou het gewoon proberen,
bevalt het je niet staat gotham er zo weer op toch..

vriendelijke groeten van een PI freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De afgelopen dagen hebben mk01 en ik hard gewerkt aan het herstructureren van de XBian apt repository nadat onze vorige hoster opeens de stekker eruit had getrokken. Nu draait de XBian apt op de server van pilight waardoor die volledig in ons beheer is.

Updaten van XBian gaat dus weer als vanouds.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 08:19

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Goed bezig CurlyMo! Ik ga eens kijken wat ik kan binnenhalen, ik vond het de afgelopen paar weken al verdacht stil rond updates van pakketjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net even denyhosts op de apt.xbian.org en pilight server gezet. Binnen één minuut had ik al 39 hosts geblokkeerd >:)

denyhosts blokkeerd bruteforce ssh login pogingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-05 09:55
Ik heb een rPi B met 2 usb poorten en openelec met storage op usb stick. Nu wil ik meer dan 2 usb devices aansluiten en wil hiervoor een powered usb hub gebruiken.
Elke keer dat ik de powered usb hub gebruik loopt de rPi vast. Soms zie je een paar keer de melding storage unmounted, storage mounted achter elkaar.

Het maakt niet uit of ik de usb stick in de hub doe of niet.
Het maakt niet uit in welke van de 2 poorten de usb stick en usb hub zitten.
Ik heb in de cmdline.txt de verwijzing disk=/devsda1 veranderd in disk=LABEL=STORAGE of disk=UUID=.... Dit maakt helaas ook niets uit.
Zou een andere powered usb hub dit probleem oplossen? Dan moet ik die nog aanschaffen, dus kan ik niet testen.

Hoe kan ik toch meer dan 2 usb devices aansluiten? Ik heb nu een usb stick en usb remote en wil een video grabber aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-06 09:29
Chrizzly schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:35:
...

Hoe kan ik toch meer dan 2 usb devices aansluiten? Ik heb nu een usb stick en usb remote en wil een video grabber aansluiten.
Kijk hier anders eens even. Je moet zowel van boot als van disk de UUID opnemen in cmdline.txt. Wellicht dat dit je probleem oplost.

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

CurlyMo schreef op maandag 08 december 2014 @ 13:11:
Net even denyhosts op de apt.xbian.org en pilight server gezet. Binnen één minuut had ik al 39 hosts geblokkeerd >:)

Waarom SSH open to public dan?? vind dat eerder |:( dan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:26

Firesphere

Yoshis before Hoshis

CurlyMo schreef op maandag 08 december 2014 @ 13:11:

Draai je geen Fail2Ban?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoRoo schreef op woensdag 10 december 2014 @ 12:06:
Waarom SSH open to public dan?? vind dat eerder |:( dan >:)
Alleen ikzelf als administrator heb toegang tot de machine (non-root) met een 194 bit wachtwoord. Alle andere gebruikers zoals de XBian developers hebben alleen toegang via een chrooted sftp. Daarnaast wordt de server up-to-date gehouden. Dan zie ik niet in waarom SSH toegang een probleem vormt.

Alle failed root logins worden na 1 poging geblokkeerd en alle andere pogingen na 5 pogingen.
Omdat dit prima werkt en ik er ervaring mee heb.

[ Voor 7% gewijzigd door CurlyMo op 10-12-2014 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

CurlyMo schreef op woensdag 10 december 2014 @ 12:12:
Alleen ikzelf als administrator heb toegang tot de machine (non-root) met een 194 bit wachtwoord. Alle andere gebruikers zoals de XBian developers hebben alleen toegang via een chrooted sftp. Daarnaast wordt de server up-to-date gehouden. Dan zie ik niet in waarom SSH toegang een probleem vormt.

Alle failed root logins worden na 1 poging geblokkeerd en alle andere pogingen na 5 pogingen.
Als ik de enige ben die met ssh erin moet kunnen, zorg ik er liever voor dat ik ook de enige ben die er überhaupt naartoe mag verbinden. De rest wordt gewoon lekker gedropt. Scheelt weer logfiles parsen op failed login attempts..

Zeker op een high profile site/server wil je je resources toch ergens anders aan spenderen??

Maar met je sftp erbij moet het wel weer open staan.. Maar dan nog heb ik liever hun IP op een whitelist dan dat ik de boel open zet voor het publiek.

Maar dat is dan weer een discussie die hier weer niet thuishoort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-05 09:55
Openelec 5.0 RC2 is uit!

Mijn probleem met de powered usb hub lijkt voorlopig opgelost door alle usb devices in de usb hub te doen, dus door 1 usb poort op de rPi te gebruiken. Helaas toch niet. ene keer werkt het wel, andere keer niet. Het lijkt me dat de hub niet goed werkt.

[ Voor 23% gewijzigd door Chrizzly op 10-12-2014 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoRoo schreef op woensdag 10 december 2014 @ 12:23:
[...]
Maar dat is dan weer een discussie die hier weer niet thuishoort :)
Ik vind de veiligheid van een server ook best belangrijk voor de afweging welke distributie er wordt gedraaid. Daarin vind ik het dus best passend en ben ik er transparant over.
Als ik de enige ben die met ssh erin moet kunnen, zorg ik er liever voor dat ik ook de enige ben die er überhaupt naartoe mag verbinden. De rest wordt gewoon lekker gedropt. Scheelt weer logfiles parsen op failed login attempts..

Zeker op een high profile site/server wil je je resources toch ergens anders aan spenderen??
Bij mijn offsite backup is dat ook zo geregeld. Staat SSH open voor alleen mijn IP adres (met keybased login). Dus je hebt helemaal gelijk betreffende dit punt.
Maar met je sftp erbij moet het wel weer open staan.. Maar dan nog heb ik liever hun IP op een whitelist dan dat ik de boel open zet voor het publiek.
De XBian apt repository is als volgt opgezet:
- Er is één upload map waarin per versie / platform deb packages kunnen worden gezet door onze ontwikkelaars.
- Elke 4 uur wordt de apt repository automatisch bijgewerkt met deze nieuwe pakketten.

Er zijn een aantal vaste XBian ontwikkelaars en wat wisselende. Whitelisten is dus niet praktisch. Het doel is dus dat deze ontwikkelaars toegang hebben tot deze upload folder. Daarvoor zijn verschillende mogelijkheden waarvan een chrooted sftp verre weg het veiligste is. Dat is de reden dat SSH open staat maar wel met een groot aantal veiligheidsmaatregelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Ik lees dat je op de B+ enkel kunt booten vanaf SD en niet meer vanaf USB is dat een nadeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waar lees je dat? Ze moeten wel mega veel toeren uitgehaald hebben om dat te verhinderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

CurlyMo schreef op woensdag 10 december 2014 @ 12:32:

Er zijn een aantal vaste XBian ontwikkelaars en wat wisselende. Whitelisten is dus niet praktisch. Het doel is dus dat deze ontwikkelaars toegang hebben tot deze upload folder. Daarvoor zijn verschillende mogelijkheden waarvan een chrooted sftp verre weg het veiligste is. Dat is de reden dat SSH open staat maar wel met een groot aantal veiligheidsmaatregelen.
Dat wisselende maakt het idd problematisch. Dan moet je het anders oplossen idd...
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CurlyMo schreef op woensdag 10 december 2014 @ 13:04:
Waar lees je dat? Ze moeten wel mega veel toeren uitgehaald hebben om dat te verhinderen :)
Ik lees een hoop dus kan de link niet meer vinden :P. Maar dacht vraag het even hier en aan je antwoord te zien lijkt me dat dus geen probleem. Andere vraag dan kan de micro SD kaart in de B+ nog corrupt raken?

Ik zit er namelijk sterk aan te denken de B+ te nemen want ik heb sowieso een USB stick met films, USB stick voor Wifi en eventueel nog een USB stick voor IR afstandsbediening. 4 USB aansluitingen is dan wel gewenst want een USB Hub kost ook alleen maar extra geld en maakt er een rommeltje van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laat ik het zo zeggen. Bij XBian hebben we twee manieren om vanaf een USB stick te booten. Direct vanuit de firmware of via de initramfs. Dat tweede kunnen ze nooit verhinderen.

Qua corruptie. Nu we bij XBian met BTRFS werken heb ik nooit meer last gehad van corruptie op de root partitie. Een enkele keer komt het nog voor dat de boot (FAT32) partitie corrupt raakt, maar door even de boot partitie te repareren werkt alles 99.9% van de keren gewoon weer. Mocht er corruptie ontstaan op de root partitie dan stelt BTRFS automatisch je bestanden veilig door je partitie op readonly te forceren zodat de corruptie zich niet verspreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
is het mogelijk om de raspberry pi installatie met usb ook te doen op een mac? Ik zie alleen maar windows-minded oplossingen hiervoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-06 21:15
Ferra schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 18:36:
is het mogelijk om de raspberry pi installatie met usb ook te doen op een mac? Ik zie alleen maar windows-minded oplossingen hiervoor...
Kijk even naar de linux oplossingen. De CLI oplossingen met dd zouden ook op een mac moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-06 21:36
Ik heb een vaag probleempje met openelec 3.2 op mn pi,

beeld kalibratie gedaan, alles lijkt dan ok, maar als ik een film afspeel en op pauze zet, valt mijn pauzemenu half buiten beeld, net als de opties die je kunt doen in het pauze menu onderaan (confluence skin).

Meer mensen die dit hebben?

Het lijkt alsof t komt doordat je een film start, mijn samsung tv even "overspringt" naar een andere modus ofzo, maar ik weet niet hoe t is op te lossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De XBian installer zou moeten werken op een Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:46
Richard89 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 21:28:
Ik heb een vaag probleempje met openelec 3.2 op mn pi,

beeld kalibratie gedaan, alles lijkt dan ok, maar als ik een film afspeel en op pauze zet, valt mijn pauzemenu half buiten beeld, net als de opties die je kunt doen in het pauze menu onderaan (confluence skin).

Meer mensen die dit hebben?
...
Had ik van de week ook 'ineens' last van. Voor zover ik weet had ik geen instellingen aangepast. Openelec 4.2.1. Ik moest op mijn Sharp tv de breedbeeld instellingen aanpassen van Volledig naar Dot-by-dot, om dit te verhelpen. Weet niet of Samsung ook zoiets heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had ook zoiets op een Philips TV.
Moest het beeld op niet schalen zetten anders viel er e.e.a. buiten.
Voorheen had ik dit niet. Sinds de laatste OpenELEC updates...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonj
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:40
Iemand die al een oplossing hier voor onderstaande
heeft???
killerflappy schreef op donderdag 20 november 2014 @ 20:48:
Bedankt RudolfR. Ik zie dat onderstaande wordt geladen, maar dat openelec 4.0.7 nog steeds geen RTL kan afspelen. Iemand enig idee?

<advancedsettings>
<network>
<buffermode>1</buffermode>
<cachemembuffersize>0</cachemembuffersize>
<readbufferfactor>10</readbufferfactor>
</network>
</advancedsettings>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:19
Heeft Openelec geen images van Kodi online staan? Ik zit op de website te kijken maar ik kan het nergens vinden :? Of moet ik eerst een stable installeren en dan manual updaten?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
cc
Possible schreef op zondag 14 december 2014 @ 11:03:
Heeft Openelec geen images van Kodi online staan? Ik zit op de website te kijken maar ik kan het nergens vinden :? Of moet ik eerst een stable installeren en dan manual updaten?
Staan er gewoon toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:39
Possible schreef op zondag 14 december 2014 @ 11:03:
Staat er volgens mij vrij duidelijk
http://openelec.tv/news/2...penelec-5-0-rc-2-released

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Nu online
enige lastige is natuurlijk de openelec 5 kodi is. maar ze de rc versie nog 4.x noemen :)
op zich wel logisch om 5.0 rond te release straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ergens is iets verkeerd gegaan...
Iemand nog ideeen m.b.t. de I/O error of moet ik maar opnieuw installeren?

OpenELEC:~ # find / -name RssFeeds.xml
find: /storage/.kodi/userdata/RssFeeds.xml: Input/output error
/usr/share/kodi/userdata/RssFeeds.xml
OpenELEC:~ #

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
hostje schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 09:23:
[...]

Had ik van de week ook 'ineens' last van. Voor zover ik weet had ik geen instellingen aangepast. Openelec 4.2.1. Ik moest op mijn Sharp tv de breedbeeld instellingen aanpassen van Volledig naar Dot-by-dot, om dit te verhelpen. Weet niet of Samsung ook zoiets heeft.
Ik had er voorheen indd ook nooit last van. Heb nu beeld ook maar aangepast en dat helpt wel inderdaad, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe is die wifi dongle van SOS en hoe is de voedingsadapter? Verder wel een interessante set van SOS en zeker voor dat geld. Als ik dan veel minder aan XBMC in hoef te stellen scheelt me dat veel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
anandus schreef op maandag 01 december 2014 @ 13:21:
Ik heb hier nog een AMBX-setje die ligt te verstoffen.
Nu zat ik me af te vragen of deze ook op de Rpi aangesloten kan worden, misschien via boblight ofzo?

Heeft iemand hier ervaring mee? :)
Even mezelf quoten, want ik ben vast niet de enige die geen Ambilight-achtig iets wil op de rPi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
Anoniem: 16328 schreef op maandag 15 december 2014 @ 20:15:
Hoe is die wifi dongle van SOS en hoe is de voedingsadapter? Verder wel een interessante set van SOS en zeker voor dat geld. Als ik dan veel minder aan XBMC in hoef te stellen scheelt me dat veel tijd.
Kaosbox.. gratis en heel compleet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirod
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-05 11:33
Anoniem: 16328 schreef op maandag 15 december 2014 @ 20:15:
Bedoel je de Groupon aanbieding? Ik twijfel nog een beetje over de snelheid van een RPi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die aanbieding heb ik dan gemist. Nee, ik bedoel gewoon van hun website. Ze hebben een paar Rasperry Pi setjes maar zetten verder geen fabrikant naam bij de wifi dongle en ook niet bij de adapter vandaar dat ik het even hier vraag :) van mensen die al zo'n setje hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meuleman
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-02 09:27
gibraltar schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 10:56:
[...]

Ik heb een Raspberry Pi met XBMC als TVHeadend client in gebruik. Zappen gaat niet heel erg snel, maar is voor licht gebruik goed te doen. Wel via bekabeld netwerk overigens, draadloos heb ik niet eens geprobeerd. Configuratie van de Raspberry Pi is overigens extreem simpel als je eenmaal TVHeadend werkend hebt, en dan werkt het ook echt goed. Opnemen, live kijken, timeshift, opnames terugkijken werkt direct.

Als je regelmatig TV kijkt via deze oplossing zou ik overigens geen Pi gebruiken, daar is hij mij net iets te langzaam voor.
CIStem,
Gebruik jij RaspBMC voor jouw oplossing? Ik heb een Raspberry Pi B+ en een HDHOMERUN met 4 tuners en wil ook graag de oplossing die jij hierboven beschrijft. Ik zie wel de HDHomerun vanuit mijn TVHeadend configuratie scherm maar heb moeite met het instellen van de Muxes en Services. Ik heb UPC als provider en die staat niet bij de keuze Add DVB Network by Location. Hoe heb jij dat opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-06 21:15
Anoniem: 16328 schreef op maandag 15 december 2014 @ 22:41:
Die aanbieding heb ik dan gemist. Nee, ik bedoel gewoon van hun website. Ze hebben een paar Rasperry Pi setjes maar zetten verder geen fabrikant naam bij de wifi dongle en ook niet bij de adapter vandaar dat ik het even hier vraag :) van mensen die al zo'n setje hebben.
Adapter werkt prima en ik heb er zonder hub met voeding toetsenbord, draadloze controllers, muis en wifi dongle aan hangen (wel powerless hub dus). Dacht 1A. Of 1,5A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
anandus schreef op maandag 15 december 2014 @ 20:36:
[...]

Even mezelf quoten, want ik ben vast niet de enige die geen Ambilight-achtig iets wil op de rPi?
Kun je beter hier kijken:
DIY Ambilight howto?

Voor RaspberryPi kun je aan de slag met bijv. Hyperion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:46
Meuleman schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 08:22:
[...]
Gebruik jij RaspBMC voor jouw oplossing?
Nee, ArchLinux voor ARM.
Ik heb een Raspberry Pi B+ en een HDHOMERUN met 4 tuners en wil ook graag de oplossing die jij hierboven beschrijft. Ik zie wel de HDHomerun vanuit mijn TVHeadend configuratie scherm maar heb moeite met het instellen van de Muxes en Services. Ik heb UPC als provider en die staat niet bij de keuze Add DVB Network by Location. Hoe heb jij dat opgelost?
Er is wat veranderd in mijn setup sinds die post. Ik heb namelijk de input plugin voor de HDHomerun in TVHeadend weten te krijgen. Afhankelijk van je TVHeadend versie heb je die ook al (vanaf versie 3.9.1824).

Voor UPC klanten zijn deze instellingen van belang. Het gaat dan om een frequentie van 164.000, een symbolrate van 6900 en de modulatie is 64QAM. Daarvoor moet je ook nog even deze post lezen. Vergeet niet je NetworkID in te vullen (bij "Network ID (limit scanning)") bij het aanmaken van je Network (staat ook op de UPC pagina).

Je moet dus de adapters enablen, je netwerk toevoegen in de Network tab, en dan alleen die mux toevoegen bij Muxes (scan status op PEND zetten). Rest zou dan vanzelf moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
RudolfR schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 08:26:
[...]

Kun je beter hier kijken:
DIY Ambilight howto?

Voor RaspberryPi kun je aan de slag met bijv. Hyperion.
Oh, bedankt! Ik zie dat het door jouw genoemde Hyperion met Xbian werkt, zo te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-06 18:30

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Heb ook nog ergens zo een setje liggen, ben net nieuw in de scene en werk met Open Elec op me Rpi B model, hierin is die AMBX set niet werkend te krijgen?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djeen84
  • Laatst online: 23:23
Even een hele onnozele vraag; als ik de keuze heb: toch gewoon de 512+ t.o.v. 512? De 512+ is bij SOS iets goedkoper dan de "oude". Zie ik iets over het hoofd? Ik ben in de war omdat hij én iets goedkoper is, en iets nieuwer. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Terwijl yatze voorheen prima werkte, en meteen alle hosts oppikte om in te stellen, doet hij het na een factory reset op me Asus TF01 er geen meer vinden, op een mobieltje pikt hij hem zo ineens op, maar dus niet op de tablet, instellingen op de Rpi zijn ongewijzigd en gezien de SGS2 hem zo ziet moet het dus op de tablet liggen, iemand ervaring hiermee? Het dock is wel handig met zoekopdrachten en capca's.. :(

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-06 23:22
SAiN ONeZ schreef op woensdag 17 december 2014 @ 20:54:
Terwijl yatze voorheen prima werkte, en meteen alle hosts oppikte om in te stellen, doet hij het na een factory reset op me Asus TF01 er geen meer vinden, op een mobieltje pikt hij hem zo ineens op, maar dus niet op de tablet, instellingen op de Rpi zijn ongewijzigd en gezien de SGS2 hem zo ziet moet het dus op de tablet liggen, iemand ervaring hiermee? Het dock is wel handig met zoekopdrachten en capca's.. :(
En handmatig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Dan kan ik ip en port ingeven, maar de knop host toevoegen ligt wel op onderin, maar voert niets door, en het aparte is dat iedere keer ik host toevoegen indruk ik op me actieve Rpi in het scherm de mute icoon aan en uit zie gaan iedere keer dat ik die knop druk 8)7 Riddle me this, Batman!?

edit: ook het afsluiten van de yatze app op de SGS2 en de Rpi een reboot geven geeft hetzelfde vreemde gedrag, ik zat te denken dat ze mss niet beiden connecten mochten, maar dat gaf voorheen ook geen problemen, ik had een rij van wel 10 hosts erin staan, en telkens als ik weer die Rpi nam kon ik mooi switchen via beheren, but not this time...

Hetzelfde, nouja of het hetzelfde is, had ik ook al op me Xiaomi Mi3, daar heb ik em ook nooit werkende gekregen, maar nooit over ingezeten omdat die tablet zo prettig werkte, flinke bummer dus.. :/

[ Voor 49% gewijzigd door SAiN ONeZ op 17-12-2014 21:46 ]

• Richard89
SAiN ONeZ schreef op woensdag 17 december 2014 @ 21:24:
Dan kan ik ip en port ingeven, maar de knop host toevoegen ligt wel op onderin, maar voert niets door, en het aparte is dat iedere keer ik host toevoegen indruk ik op me actieve Rpi in het scherm de mute icoon aan en uit zie gaan iedere keer dat ik die knop druk 8)7 Riddle me this, Batman!?

edit: ook het afsluiten van de yatze app op de SGS2 en de Rpi een reboot geven geeft hetzelfde vreemde gedrag, ik zat te denken dat ze mss niet beiden connecten mochten, maar dat gaf voorheen ook geen problemen, ik had een rij van wel 10 hosts erin staan, en telkens als ik weer die Rpi nam kon ik mooi switchen via beheren, but not this time...

Hetzelfde, nouja of het hetzelfde is, had ik ook al op me Xiaomi Mi3, daar heb ik em ook nooit werkende gekregen, maar nooit over ingezeten omdat die tablet zo prettig werkte, flinke bummer dus.. :/
en ff die webservice in openelec/xbmc uit en aanzetten? helpt dat?

• Richard89
Djeen84 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 18:45:
Even een hele onnozele vraag; als ik de keuze heb: toch gewoon de 512+ t.o.v. 512? De 512+ is bij SOS iets goedkoper dan de "oude". Zie ik iets over het hoofd? Ik ben in de war omdat hij én iets goedkoper is, en iets nieuwer. Alvast bedankt.
Bedoel je raspberry pi b en b+?

b+ heeft 4 USB poorten, en micro SD ipv SD card

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Richard89 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 16:26:
[...]

en ff die webservice in openelec/xbmc uit en aanzetten? helpt dat?
Ga dat zo eens proberen, op me Mi3 werkte het handmatig toevoegen wel op port 80, dus dat zegt me ook dat het ook niet aan die service ligt, maar zal dat even zoeken, zit dat binnen de OpenElec settings?

• Richard89
SAiN ONeZ schreef op donderdag 18 december 2014 @ 16:52:
[...]

Ga dat zo eens proberen, op me Mi3 werkte het handmatig toevoegen wel op port 80, dus dat zegt me ook dat het ook niet aan die service ligt, maar zal dat even zoeken, zit dat binnen de OpenElec settings?
Nee onder Settings > Services > Webserver (ff uitzetten, misschien eerst ff reboot en dan weer aanzetten)?

• Djeen84
  • Laatst online: 23:23
Richard89 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 16:32:
[...]

Bedoel je raspberry pi b en b+?

b+ heeft 4 USB poorten, en micro SD ipv SD card
Dat bedoelde ik.
Door de regels door lees ik dat de keuze gewoon voor de b+ moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Nadat ik Yatze manual wel op me gsm kreeg geconfigureerd trachtte ik het gisteren nogmaals, maar weer zonder succes, viel me wel op dat ook bij de automatische wizard dat vergrootglas dat aan het zoeken is heel even één keer getoond werd en die wizard bleef dan ook hangen. Vanmorgen zag ik dat Yatze een update had, en nadat deze geinstalleerd was werd ook de host ineens gevonden.. 8)7 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerflappy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-08-2021
Anoniem: 16328 schreef op maandag 15 december 2014 @ 22:41:
Ik bied ze aan (www.btplayer.nl) met kingston (microSD) en transcend (USB) geheugen, TP-Link wifi met 300mbps en een Strontronics gestabiliseerde adapter (5V 2A). Andere partijen hebben deze onderdelen vaak merkloos en van mindere kwaliteit. De wifi zou ik wel 300mbps nemen. Als je iets ruis hebt is 150mbps al snel veel te weinig. Het best blijft een kabelverbinding. Ook is een gestabiliseerde adapter van 2A een must.

[ Voor 6% gewijzigd door killerflappy op 19-12-2014 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-06 16:46

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Dan zou ik dit toch wel even aanpassen:

Adapter 5V 2A (2000mAh) USB micro

Gevalletje tang + varken

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerflappy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-08-2021
Joepla schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 16:00:
Dan zou ik dit toch wel even aanpassen:

Adapter 5V 2A (2000mAh) USB micro

Gevalletje tang + varken
Kan ook. Bedankt voor de tip

[ Voor 5% gewijzigd door killerflappy op 19-12-2014 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-05 23:44
Wat is tegenwoordig de go-to versie om te gebruiken (B model), tijdje xbian gedraaid, toen de SD kaart corrupt en tijden niet de img terug gezet. Heb nu even openElec draaien en hoewel video playback prima is valt de snelheid in de menus enorm tegen. Bij voorkeur wel makkelijk een download package kunnen instellen zonder teveel moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Op www.twirp.nl heb je er een in elkaar geknutseld die ze gratis ter beschikking stellen, de snelheid word tegenwoordig behaald door een overclock die de Rpi vaak op 1100mhz laat draaien, met de juiste adapter moet dat geen probleem zijn, weet niet of zij het in hun image overclocked laat draaien?

[ Voor 8% gewijzigd door SAiN ONeZ op 21-12-2014 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SD kaart corruptie is bij XBian eigenlijk in 99.9% van de gevallen te verhelpen door de boot partitie bestanden terug te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:45
SAiN ONeZ schreef op zondag 21 december 2014 @ 11:47:
Op www.twirp.nl heb je er een in elkder geknutseld die ze gratis ter beschikking stellen, de snelheid word tegenwoordig behaald door een overclock die de Rpi vaak op 1100mhz laat draaien, met de juiste adapter moet dat geen probleem zijn, weet niet of zij het in hun image overclocked laat draaien?
Het nadeel van voorgeïnstalleerde images zoals Kaosbox en mediabox van twirp is dat ze een heleboel bloat meeleveren. Daarom geef ik liever de voorkeur aan een kale Openelec met een paar addons die ik zelf gebruik. Ik heb ook Raspbmc een hele lange tijd gebruikt, maar Openelec is net wat snappier en stabieler (beide op 950 mhz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigilens
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-05 21:30
Wat versta jij onder bloatware dan? Ik gebruik Kaosbox nu een week op de Raspberry Pi B en kan niet echt bloatware vinden.
Alle addons hebben wel wat.
Vandaag een heleboel live tv streams erbij en heb de hele middag lopen zappen. Traagheid vind ik ook reuze meevallen.
Ik gebruik Yatse op mijn Opo om hem te bedienen en zit via vaste kabel op het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 629319

Goeiemiddag luitjes, zijn er meer die problemen hebben met icefilms.
Bij mij komt er geen film meer naar voren.
Ik gebruik altijd genesis, maar daar zitten ook geen filmstreams meer achter van icefilms in HD.
Iemand bekend met dit probleem, ligt icefilms eruit.
Anders graag als iemand hier meer van weet een verklaring voor dit probleem.
Bij deze alvast bedankt als er gereageerd wordt.
Alemaal fijne dagen gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Anoniem: 629319 schreef op woensdag 24 december 2014 @ 14:13:
Goeiemiddag luitjes, zijn er meer die problemen hebben met icefilms.
Bij mij komt er geen film meer naar voren.
Ik gebruik altijd genesis, maar daar zitten ook geen filmstreams meer achter van icefilms in HD.
Iemand bekend met dit probleem, ligt icefilms eruit.
Anders graag als iemand hier meer van weet een verklaring voor dit probleem.
Bij deze alvast bedankt als er gereageerd wordt.
Alemaal fijne dagen gewenst.
Geinig dat online streaming maar als dat je main content source is dan kun je dit soort dingen verwachten.
Ik vind het grappig voor erbij maar daar is het ook mee gedaan ook.

/edit:
* schumi2004 Wijst ook subtiel naar topic warning.

[ Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 24-12-2014 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 629319

schumi2004 schreef op woensdag 24 december 2014 @ 14:20:
[...]

Geinig dat online streaming maar als dat je main content source is dan kun je dit soort dingen verwachten.
Ik vind het grappig voor erbij maar daar is het ook mee gedaan ook.

/edit:
* schumi2004 Wijst ook subtiel naar topic warning.
Lief zijn... o<:)

[ Voor 22% gewijzigd door Michael Knight op 26-12-2014 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Wat minder subtiel:
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.
/edit:
Als we dan toch bepaalde woorden gaan gebruiken dan past lui mogelijk bij je, koste me 10 seconden om te weten of ie down is of niet.

[ Voor 29% gewijzigd door Michael Knight op 26-12-2014 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-06 23:25

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Een zoekactie op twitter doet ook wonderen voordat je je vraag hier stelt :)

alan colman ‏@alancolman0 46m46 minutes ago
@Droidsticks yeah, icefilms back bsure there will be a lot of happy xbmc users out there. Woohoo

Obnoxious Frog ‏@ObnoxiousFrog 50m50 minutes ago
Annnndddd http://xxx (link verwijderd ivm beleid) is back up! Best Christmas present eu 11/10

Volgens keer gewoon controleren of de website het dus doet. Volgens een aantal tweets zou het dus weer moeten werken.

[ Voor 15% gewijzigd door Michael Knight op 26-12-2014 00:56 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Niet alleen tweets ;)

En heb ook een soort van bigfat warning/tip gezien voor dergelijke situaties wat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-06 23:25

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ik zoek in ieder geval vaak op Twitter als er iets gaande is. Verder gebruik ik geen XBMC/Kodi en/of IceFilms, maar een beetje logisch nadenken kan geen kwaad.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-06 22:23
Ik heb problemen met mijn Raspbmc uit het niets.
Volgens mij heeft het met mijn netwerk te maken, als ik namelijk niet ben verbonden aan mijn netwerk loopt alles redelijk soepel (menu's reactie op mijn remote etc).

Maar als ik verbinding maak met mijn netwerk via een 1gb bedraad netwerk, gaat ie haperen. Zelfs de tekst in de menu's die scrollen dan langzaam. Als ik verbinding maak met mijn Iphone met xbmc remote gebeurt het meer maals dat de verbinding wordt verbroken.

Ik heb hem al twee keer opnieuw geinstalleerd maar dit heeft geen effect. Ook heb ik mijn netwerk kabel getest en deze is ook goed. Heb me laptop er aan gehangen.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
0Burner0 schreef op woensdag 24 december 2014 @ 15:54:
Ik heb problemen met mijn Raspbmc uit het niets.
Volgens mij heeft het met mijn netwerk te maken, als ik namelijk niet ben verbonden aan mijn netwerk loopt alles redelijk soepel (menu's reactie op mijn remote etc).

Maar als ik verbinding maak met mijn netwerk via een 1gb bedraad netwerk, gaat ie haperen. Zelfs de tekst in de menu's die scrollen dan langzaam. Als ik verbinding maak met mijn Iphone met xbmc remote gebeurt het meer maals dat de verbinding wordt verbroken.

Ik heb hem al twee keer opnieuw geinstalleerd maar dit heeft geen effect. Ook heb ik mijn netwerk kabel getest en deze is ook goed. Heb me laptop er aan gehangen.

Iemand enig idee?
Maak je gebruik van genesis addon? deze kan ervoor zorgen dat je pi soms niet reageert/vastloopt..

Kijk eens bij jde systeeminfo hoe druk je CPU is, die zal waarschijnlijk op 100 staan te blazen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-06 22:23
Richard89 schreef op woensdag 24 december 2014 @ 16:00:
[...]

Maak je gebruik van genesis addon? deze kan ervoor zorgen dat je pi soms niet reageert/vastloopt..

Kijk eens bij jde systeeminfo hoe druk je CPU is, die zal waarschijnlijk op 100 staan te blazen..?
Nee, maar ben er waarschijnlijk achter, mijn usb voeding is kappot geeft te weinig output.
8)7 Hij had kennelijk net genoeg om op te starten.

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:22
Ik ben maar weer eens xbian gaan proberen na een crash van raspbmc en een vernaggelde installatie daardoor.
De installatie is met xbian-copy naar een usb stick overgezet, en daar draait het dus van. Dit gaat prima zolang de Pi actief is, maar na een nacht moet ik altijd de stroom er af halen omdat zowel de remote (Yatse) als ssh niet meer reageren. Hierna ben ik ook weer mijn beeldscherm calibratie kwijt.

Heeft iemand enig idee hoe dit komt, en liever nog, hoe dit te fixen? Met raspbmc had ik dit nooit, en dat draaide ook van diezelfde usb stick.
@datadevil, kan je de onderstaande Let op: info delen?
Heb je alles geüpdate?

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Anoniem: 629319 schreef op woensdag 24 december 2014 @ 14:57:
[...]

Wie verteld jou dat het mijn main content source is wijsneus.
Ik vraag alleen of er meer last van hebben meer niet.
Bedankt voor je geweldige reactie op mijn vraag, waar iedereen echt wat mee kan.
*** behanger
Doe niet zo verongelijkt... je reageert als een kleuter.
T.net is een site waar verwacht wordt dat mensen eerst vooronderzoek doen. kom je er daarna nog niet uit, kan je een vraag neerpleppen.

Als je zo'n fan bent van die addon weet je ook hun site/twitter etc te vinden. Ken je google?? is een goeie zoekmachine ;)

Merry Christmas!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Laatst online: 09:25
Met Raspbmc kon in de installatie laten uitvoeren naar hardeschijf (RPI start van SD en boot door op harddisk), maar weet iemand of deze optie nog geimplementeerd moet worden in OSMC (opvolger van raspbmc)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
Iemand hier die Osmc alpha1 draait en een apt-get dist-upgrade geprobeerd heeft?
Dat lijkt hier niet al te goed te gaan... Ik had gehoopt zo naar alpha2 te kunnen gaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Fire69 op 26-12-2014 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Ik wil overstappen van OpenELEC naar XBian met m'n B+.
Heb een image gemaakt met de installer (25-12-2014) en de installatie gaat goed. Het booten ook.
Pi start op en toont XBMC en even later ook de wizard van XBian, so far so good.

Maar het blijft steeds bij deze ene keer. Als ik vervolgens reboot, of eerst packages update of de handelingen uit de FAQ doorvoer en vervolgens reboot; het systeem komt niet meer op.
Geen beeld, niet meer te pingen, geen SSH toegang.

Tips hoe ik dit kan troubleshooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag nog ingelogd op een pi van een familielid en zonder problemen van RC2 bijgewerkt naar de allerlaatste versie.

Het lastige is dat je nu helemaal geen info hebt. Kan je misschien de exacte stappen + uitvoer hier neerzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
edit nevermind: Gevonden op de website van Xbian.... :)

[ Voor 149% gewijzigd door Possible op 27-12-2014 22:41 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je de stappen van de XBian frontpage FAQ gevolgd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:22
@curlymo ik ben er achter: mijn externe harde schijf hangt aan een OpenWRT router met een recent geupdate versie er op. Die versie heeft waarschijnlijk last van een Linux kernel regressie, zoals hier ook gemeldt in Ubuntu: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/linux/+bug/1366538

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
CurlyMo schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 22:41:
Heb je de stappen van de XBian frontpage FAQ gevolgd?
Het werkt inmiddels alleen om 1 of andere manier laadt kodi niet goed. Ik heb de upgrade uitgevoerd en nu blijt hij hangen op het scherm Starting XBMC.

nu werkt het volgende wel via SSH:

sudo /usr/local/lib/xbmc/xbmc.bin --standalone

Alleen deze blijft natuurlijk draaien op de achtergrond. Zodra ik exit ga springt het scherm weer terug naar starting xbmc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Nu online
opelec 5.0.0 is uit. Upgrade ging goed hier vanaf laatste RC.

[ Voor 14% gewijzigd door slommer op 28-12-2014 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Laatst online: 09:07
slommer schreef op zondag 28 december 2014 @ 19:45:
opelec 5.0.0 is uit. Upgrade ging goed hier vanaf laatste RC.
Op mijn mobiel kan ik zo 123 niet de release notes vinden, nu ze naar 5.x.x zijn verwacht ik wel wat veranderingen, maar wat zijn de grootste veranderingen?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Pagina: 1 ... 111 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.