probeer eens de selectie van de geluidsbron te wijzigen, hielp bij mij (dankzij een tip hier op het forum)michael3 schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 18:47:
Zit met het probleem dat XBMC mijn films niet vloeiend kan afspelen, eigenlijk gaat het helemaal niet alleen maar schokkerig beeld krijg ik.
Heb XBMC op windows 7 geïnstalleerd, muziek speelt die prima af heb alleen problemen met films.
Het lijkt net op die me CPU (processor) daarvoor gebruikt ipv mijn videokaart, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker is een gok.
Moet je dat ergens instellen of zo, heb al gezocht in de instellingen en zo maar kan niks vinden.
Hopelijk weten jullie hier iets op, bij voorbaat alvast bedankt.
Om te weten hoe de video afgespeeld wordt kun je tijdens het afspelen op 'O' drukken.(O als in Oh, niet nul).Het lijkt net op die me CPU (processor) daarvoor gebruikt ipv mijn videokaart, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker is een gok.
Je krijgt dan in een overlay informatie over het afspelen, welke codec gebruikt wordt etc.
Onder Win7 zou je hier DXVA moeten zien, dan wordt de decoding gedaan door de gpu ipv de cpu.
Van de andere kant zou een Q8300 ook prima fullhd moeten kunnen decoden in software (dus op de CPU).
[ Voor 29% gewijzigd door d3vlin op 22-07-2013 23:44 ]
Leaping Lab Rats!
Het lukt mij maar niet om fatsoenlijk in DVD-menu's te navigeren. Als ik aangeef dat XBMC een VIDEO_TS-map moet afspelen dan kom ik wel in het menu, maar kan ik geen selecties doen. Ik krijg de oplossing niet gevonden, iemand een tip?
Zowel op Android (tablet) als op mijn Wnidows 8 tablet lukt het niet.
[ Voor 13% gewijzigd door Hoppa! op 23-07-2013 08:45 ]
Iemand enig idee?Mr.Myst schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 11:22:
Heeft er iemand ervaring met de ROM Collection Browser in XBMC?
Ik probeer in XBMC (OpenElec) mijn games vanaf mijn Synology te importeren, maar de ROM Collection Browser kan mijn NAS niet vinden, de rest van mijn multimedia staat ook op de NAS, en daar zijn geen problemen mee. Iemand een idee of een workaround hoe ik de games van mijn NAS kan importeren?
Een dergelijke ervaring had ik ook in het verleden en heb uit frustratie ze allemaal maar omgezet naar ISO, probleem opgelostHoppa! schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 08:44:
Het lukt mij maar niet om fatsoenlijk in DVD-menu's te navigeren. Als ik aangeef dat XBMC een VIDEO_TS-map moet afspelen dan kom ik wel in het menu, maar kan ik geen selecties doen. Ik krijg de oplossing niet gevonden, iemand een tip?
Iets anders.
Ben opzoek naar een soort van truukje om de GUI only soort van te zoomen. Sommige skins zijn moeilijk te lezen van een afstandje op een slaapkamer TV/LCD zeg maar. Als ik nu de GUI only iets wat grote kon maken (zoomen) zou dat al een heel stuk schelen.
Truukje, astemblaftschumi2004 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 23:55:
[...]
[knip]
Iets anders.
Ben opzoek naar een soort van truukje om de GUI only soort van te zoomen. Sommige skins zijn moeilijk te lezen van een afstandje op een slaapkamer TV/LCD zeg maar. Als ik nu de GUI only iets wat grote kon maken (zoomen) zou dat al een heel stuk schelen.
[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 23-07-2013 23:59 ]
Testing, one, two ...
Ik heb gebruik gemaakt van de aanwijzingen in dit topic, geeft een wat groter zeer duidelijk leesbaar font. Had ik ook nodig omdat ik nog een CRT TV hebschumi2004 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 23:55:
[...]
Een dergelijke ervaring had ik ook in het verleden en heb uit frustratie ze allemaal maar omgezet naar ISO, probleem opgelost
Iets anders.
This title is for sale, please send me a PM
Het probleem is dat ik diverse DVD's heb in VIDEO_TS formaat waarbij meerdere films op een 'schijf' staan. Kun je met ISO-bestanden wel navigeren in de DVD-menu's?schumi2004 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 23:55:
[...]
Een dergelijke ervaring had ik ook in het verleden en heb uit frustratie ze allemaal maar omgezet naar ISO, probleem opgelost
Heb het gedaan helpt helaas niet.Anoniem: 16233 schreef op maandag 22 juli 2013 @ 23:31:
[...]
probeer eens de selectie van de geluidsbron te wijzigen, hielp bij mij (dankzij een tip hier op het forum)
Heb op O gedrukt alleen wordt ik daar niet veel wijzer van misschien dat u weet wat ik moet doen.d3vlin schreef op maandag 22 juli 2013 @ 23:42:
[...]
Om te weten hoe de video afgespeeld wordt kun je tijdens het afspelen op 'O' drukken.(O als in Oh, niet nul).
Je krijgt dan in een overlay informatie over het afspelen, welke codec gebruikt wordt etc.
Onder Win7 zou je hier DXVA moeten zien, dan wordt de decoding gedaan door de gpu ipv de cpu.
Van de andere kant zou een Q8300 ook prima fullhd moeten kunnen decoden in software (dus op de CPU).
Heb hier onder een fotootje ervan:

Kleine film bestanden van 180 MB speelt die gewoon goed af, maar zodra het wat groter wordt gaat alles haperen zelfs de muis beweegt niet meer vloeiend.
En bij films van 40 GB wordt het helemaal een ramp.
Voor de gene die niet weten waar dit overgaat zie hieronder:
Zit met het probleem dat XBMC mijn films niet vloeiend kan afspelen, eigenlijk gaat het helemaal niet alleen maar schokkerig beeld krijg ik.
Heb XBMC op windows 7 geïnstalleerd, muziek speelt die prima af heb alleen problemen met films.
Het lijkt net op die me CPU (processor) daarvoor gebruikt ipv mijn videokaart, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker is een gok.
Moet je dat ergens instellen of zo, heb al gezocht in de instellingen en zo maar kan niks vinden.
Intel Q8300 CPU en videokaart is een EAH6770 DC SL/2DI/1GD5, daar moet die het prima op af kunnen spelen.
VLC, windows mediaplayer enz doen het allemaal goed, behalve XBMC ( heb trouwens XBMC versie 12.2)
Alvast bedankt.
Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.
Misschien moet je kijken naar je geluidsinstellingen. Klinkt vreemd, maar als die niet goed zijn kan dat flinke gevolgen hebben voor je video.
Zie ook: http://wiki.xbmc.org/?title=XBMC_for_Windows_specific_FAQ
Zie ook: http://wiki.xbmc.org/?title=XBMC_for_Windows_specific_FAQ
Omdat mijn XBMC 11 zijn database niet meer bijwerkte ben ik met 12.2 from Scratch begonnen. Alles werkt nu perfect behalve dus precies bovenstaande.... Ik heb een Intel core 2 duo e6750 met een Ati Radeon H4630, die onder 11 letterlijk alles goed afspeelde...michael3 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 13:06:
[...]
Heb het gedaan helpt helaas niet.
[...]
Heb op O gedrukt alleen wordt ik daar niet veel wijzer van misschien dat u weet wat ik moet doen.
[afbeelding]
Kleine film bestanden van 180 MB speelt die gewoon goed af, maar zodra het wat groter wordt gaat alles haperen zelfs de muis beweegt niet meer vloeiend.
Intel Q8300 CPU en videokaart is een EAH6770 DC SL/2DI/1GD5, daar moet die het prima op af kunnen spelen.
VLC, windows mediaplayer enz doen het allemaal goed, behalve XBMC ( heb trouwens XBMC versie 12.2)
Alvast bedankt.
Alle bestanden spelen in MPC-HC perfect. Vanavond check ik de sound instellingen, maar waar moet ik precies naar op zoek??
Toevallig HDMI passthrough aan staan?
Misschien ook even controleren of true full screen en je refresh rate bij het afspelen goed naar je tv wordt gestuurd. Deze zaken gaven bij mij vaak schokkend beeld als dit niet goed stond.
En heb je al wat geprobeerd wat bij deze opmerking was voorgesteld? hardware-lover in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV"michael3 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 13:06:
[...]
[...]
[knip] lang verhaal
Testing, one, two ...
Je kunt zien dat dxva gebruikt wordt, dus je GPU wordt gebruikt, ook zie je dat je cores niets doen.michael3 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 13:06:
[...]
[...]
Heb op O gedrukt alleen wordt ik daar niet veel wijzer van misschien dat u weet wat ik moet doen.
[afbeelding]
Alvast bedankt.
Dus hardware acceleratie werkt wel, moet een andere setting zijn.
Bizar, ondanks dat mijn PC via HDMI aangesloten is moet ik audio out op Analog zetten om geen schokkend onkijkbaar beeld te hebbenTomba schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 13:33:
[...]
Omdat mijn XBMC 11 zijn database niet meer bijwerkte ben ik met 12.2 from Scratch begonnen. Alles werkt nu perfect behalve dus precies bovenstaande.... Ik heb een Intel core 2 duo e6750 met een Ati Radeon H4630, die onder 11 letterlijk alles goed afspeelde...
Alle bestanden spelen in MPC-HC perfect. Vanavond check ik de sound instellingen, maar waar moet ik precies naar op zoek??
Thanks, straks eens kijken of het mij ook helpt.the-body schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 09:08:
[...]
Ik heb gebruik gemaakt van de aanwijzingen in dit topic, geeft een wat groter zeer duidelijk leesbaar font. Had ik ook nodig omdat ik nog een CRT TV heb
Je bedoelt door de DVD menu structuur naar specials en subs etc?Hoppa! schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 09:28:
[...]
Het probleem is dat ik diverse DVD's heb in VIDEO_TS formaat waarbij meerdere films op een 'schijf' staan. Kun je met ISO-bestanden wel navigeren in de DVD-menu's?
Werkt gewoon ja maar dat had ik met VIDEO_TS folders ook echter was het opstarten ervan een drama.
Ik heb mijn Samsung laptop ook via een HDMI kabel op de HDMI-CEC (zowel in- als uitgeschakeld geprobeerd) poort van mijn Philips 6806H/12 TV aangesloten. Deze is aangesloten op een Philips Fidelio CSS9211/12 2.1 audioset.
Ik ervaar eveneens een 'audioprobleem', ik moet de 'Geluidsuitvoer' per se op 'Analoog' zetten wil ik het geluid van mijn films horen. Terwijl als ik muziek af speel en de 'Geluidsuitvoer' op 'HDMI' zet, dit wel geluid geeft (en dan alleen op 2.1/3.1/4.1/5.1 en 7.1, bij 2.0/3.0/4.0/5.0 en 7.0 dan weer niet...)!
Wie kan mij vertellen hoe ik het voor elkaar krijg, om de DTS sporen in mijn films (m2ts) te gebruiken, d.m.v. van 1 HDMI kabel van mijn laptop naar mijn televisie, die met een digitale coax (Oehlbach) aan mijn audioset verbonden is? En waarbij de instelling dus op 'HDMI' kan blijven staan i.p.v. 'Analoog'?
Het is dus niet dat het niet werkt, maar vreemd is het wel, althans ik heb geen verklaring waarom het bij muziek wel goed gaat en bij films niet.
Thanks!
Ik ervaar eveneens een 'audioprobleem', ik moet de 'Geluidsuitvoer' per se op 'Analoog' zetten wil ik het geluid van mijn films horen. Terwijl als ik muziek af speel en de 'Geluidsuitvoer' op 'HDMI' zet, dit wel geluid geeft (en dan alleen op 2.1/3.1/4.1/5.1 en 7.1, bij 2.0/3.0/4.0/5.0 en 7.0 dan weer niet...)!
Wie kan mij vertellen hoe ik het voor elkaar krijg, om de DTS sporen in mijn films (m2ts) te gebruiken, d.m.v. van 1 HDMI kabel van mijn laptop naar mijn televisie, die met een digitale coax (Oehlbach) aan mijn audioset verbonden is? En waarbij de instelling dus op 'HDMI' kan blijven staan i.p.v. 'Analoog'?
Het is dus niet dat het niet werkt, maar vreemd is het wel, althans ik heb geen verklaring waarom het bij muziek wel goed gaat en bij films niet.
Thanks!
[ Voor 72% gewijzigd door renskoenraadt op 26-07-2013 01:05 . Reden: Zelf wat geprobeerd, 1 questions remains... ]
Als je op analoog geen stotteren krijgt dan ligt het dus niet aan je PC of de Video.Tomba schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 17:30:
[...]
Bizar, ondanks dat mijn PC via HDMI aangesloten is moet ik audio out op Analog zetten om geen schokkend onkijkbaar beeld te hebben
Dan kan je de instellingen terug naar HDMI zetten en alles uitvinken en dan 1 voor 1 alles aanzetten en steeds testen.
Bij mij kon ik alles weer aanzetten op de HDMI instelling op 1 instelling na.
( schijnt een bekende bug te zijn in Xbmc ? )
[ Voor 6% gewijzigd door ErwinJ op 26-07-2013 09:39 ]
Zoals wel vaker het geval is, RTFM, of in dit geval, op de product-ondersteuningspagina van Mr. Philips.renskoenraadt schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 00:04:
[knip]
[knip]
Thanks!
[uitleg verwijderd] zelf even opzoeken kan eigenlijk ook geen kwaad
[ Voor 65% gewijzigd door hardware-lover op 28-07-2013 17:17 ]
Testing, one, two ...
In hoeverre was het opstarten van VIDEO_TS folders een drama?schumi2004 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 18:40:
Je bedoelt door de DVD menu structuur naar specials en subs etc?
Werkt gewoon ja maar dat had ik met VIDEO_TS folders ook echter was het opstarten ervan een drama.
vandaag was ik even bezig met mijn Foxconn machine waar XBMCbuntu op draait *hangt aan een Sony LCD) en toen zag ik dit:
[YouTube: http://youtu.be/wzYV9Ld_rQI]
Het gaat om de waardes achte Volledig scherm. Dat is volgens mij niet goed.
In de woonkamer heb ik een Asrock aan een Plasma en die geeft 50fps.
Ik heb gebruikt gemaakt van de ATI versie van XBMC welke ik ook hoor te hebben.
(Openelc heb ik er af gehaald omdat deze veel problemen gaf met mp4 bestanden.)
[YouTube: http://youtu.be/wzYV9Ld_rQI]
Het gaat om de waardes achte Volledig scherm. Dat is volgens mij niet goed.
In de woonkamer heb ik een Asrock aan een Plasma en die geeft 50fps.
Ik heb gebruikt gemaakt van de ATI versie van XBMC welke ik ook hoor te hebben.
(Openelc heb ik er af gehaald omdat deze veel problemen gaf met mp4 bestanden.)
Zoiezo lastig navigeren, meestal werkte het op Play drukken op de VIDEO_TS folder niet, moest je persee de folder in en ik meen de ifo file selecteren etc. Schoot gewoon niet op.Zawaponga schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 19:57:
[...]
In hoeverre was het opstarten van VIDEO_TS folders een drama?
Dat was eigenlijk wel het enige, DVD menu structuur werkte vaak wel op de enkele DVD's die ik had waar dat in zat.
Ik loop tegen een probleempje aan: Airplay werkt niet.
Mijn OpenElec XBMC (12.2) draai ik op een HTPC AMD E-350 systeem.
Uiteraard staat de functie aan in "diensten".
Het vreemde is dat het wel heeft gefunctioneerd, weleenswaar onder een andere versie, maar onder die versie hield Airplay er ook mee op, om later weer te verschijnen.
Zou het aan de modem/router kunnen liggen (Experiabox ST780) van KPN? Deze modem ook al gereset zonder resultaat.
Het vreemde is dat het wel heeft gefunctioneerd, weleenswaar onder een andere versie, maar onder die versie hield Airplay er ook mee op, om later weer te verschijnen.
Zou het aan de modem/router kunnen liggen (Experiabox ST780) van KPN? Deze modem ook al gereset zonder resultaat.
Top tip, werkt uitstekend. Thanksthe-body schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 09:08:
[...]
Ik heb gebruik gemaakt van de aanwijzingen in dit topic, geeft een wat groter zeer duidelijk leesbaar font. Had ik ook nodig omdat ik nog een CRT TV heb
Kan ik met XMBC ace stream streamen naar mij Sony Bravia tv???
Nog eens in begrijpend nederlands.Evertt schreef op zondag 28 juli 2013 @ 13:17:
Kan ik met XMBC ace stream streamen naar mij Sony Bravia tv???
Kan hij met XBMC en Ace skin een stream streamen naar zijn Sony Bravia TV.
Ik kijk even in mijn glazen bol voor de rest van ontbrekende informatie.............., ja...., er komt iets......., ik zie, ik zie......,nee... blijft wazig allemaal, mogelijk is mijn glazen bol stuk. Ik probeer het zo met een stapel kaarten en anders heb ik nog wel wat koffiedrap. Mijn buurvrouw is waarzegster maar die is nu niet thuis, staat op de kermis, die kan ik het nu even niet gaan vragen.
[ Voor 0% gewijzigd door hardware-lover op 28-07-2013 20:41 . Reden: Ging niet over de Ace skin blijkbaar ]
Testing, one, two ...
mag weg
dacht dat ik me eigen reacties wel kon verwijderen
dacht dat ik me eigen reacties wel kon verwijderen
[ Voor 96% gewijzigd door Buzzie op 28-07-2013 20:29 ]
hardware-lover schreef op zondag 28 juli 2013 @ 19:39:
[...]
Kan hij met XBMC en Ace skin een stream streamen naar zijn Sony Bravia TV.
Ik kijk even in mijn glazen bol voor de rest van ontbrekende informatie.............., ja...., er komt iets......., ik zie, ik zie......,nee... blijft wazig allemaal, mogelijk is mijn glazen bol stuk. Ik probeer het zo met een stapel kaarten en anders heb ik nog wel wat koffiedrap. Mijn buurvrouw is waarzegster maar die is nu niet thuis, staat op de kermis, die kan ik het nu even niet gaan vragen.
Ik wil met XBMC een live ace (torrent) stream streamen naar mij Sony Bravia tv. Kan dat?
Je geeft nog steeds heel erg beperkt informatie maar het zou zomaar om het volgende kunnen gaan;Evertt schreef op zondag 28 juli 2013 @ 20:34:
[...]
Ik wil met XBMC een live ace (torrent) stream streamen naar mij Sony Bravia tv. Kan dat?
Ace Stream is an innovative multimedia platform of a new generation, which includes different products and solutions for ordinary Internet users as well as for professional members of the multimedia market.
Ik link bewust niet rechtstreeks naar een pagina omdat me niet duidelijk is in hoeverre Tweakers dit wenselijk zal vinden.
Edit: en na even doorgezocht te hebben is het duidelijk dat er idd een XBMC "oplossing" te vinden is.
Even goed zoeken dus (Google).
[ Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 28-07-2013 21:01 ]
Testing, one, two ...
http://forum.wiziwig.eu/t...ream-on-my-Linux-XBMC-boxEvertt schreef op zondag 28 juli 2013 @ 20:34:
[...]
Edit:
Lijkt erop dat plugin SportsDevil zelfde techniek gebruikt
https://code.google.com/p...eam.txt?spec=svn160&r=160
[ Voor 28% gewijzigd door schumi2004 op 28-07-2013 21:05 ]
Raar. Op het moment dat ik een VIDEO_TS folder laat spelen kom ik dus wel in een menu, maar kan ik niet door het DVD-menu navigeren. Kan klikken als een dolle, maar doet niks. Irritant, want ik heb de hele DVD-collectie van James Bond (2 films per VIDEO_TS-map) en kan alleen de eerste film van elke DVD kijkenschumi2004 schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 00:16:
[...]
Zoiezo lastig navigeren, meestal werkte het op Play drukken op de VIDEO_TS folder niet, moest je persee de folder in en ik meen de ifo file selecteren etc. Schoot gewoon niet op.
Dat was eigenlijk wel het enige, DVD menu structuur werkte vaak wel op de enkele DVD's die ik had waar dat in zat.
Ik vermoed dat omzetten naar ISO hier geen verschil gaat maken. Het ligt ook niet aan het platform, want ik heb het geprobeerd op mijn laptop en op verschillende Android-apparaten.
Het is al vaker gezegd en uiteraard kost het je weer extra tijd, maar de meest efficiente wijze lijkt toch echt het omzetten van je video_ts bestanden naar mkv. Je krijgt dan een afzonderlijk bestand voor elke film en elk hoofdstuk (je specials). Ideaal is het misschien niet (specials als apart onderdeel). Ondertitel sporen kan je nog gewoon via het menu in xbmc benaderen.
Dit is de weg die ik uiteindelijk heb gekozen nadat ik een aantal van mijn series had gedigitaliseerd. Video_ts werkte niet lekker en ben ik uiteindelijk over gegaan tot mkv. Dat werkte voor mij goed. Ik kan de series ook via mijn ipad afspelen.
Dit is de weg die ik uiteindelijk heb gekozen nadat ik een aantal van mijn series had gedigitaliseerd. Video_ts werkte niet lekker en ben ik uiteindelijk over gegaan tot mkv. Dat werkte voor mij goed. Ik kan de series ook via mijn ipad afspelen.
Weet iemand hoe ik het makkelijkst via de XBMC remote (android) de subs kan selecteren of downloaden via de scraper? Ik kan het namelijk nergens vinden.
| Losing my religion |
Ik zou sowieso gebruik maken van Yatse in plaats van de originele android remote van XBMC. Daar is het een kwestie van de middelste knop op de remote drukken om het menu op te roepen. Vanuit daar ben je een klikje verwijderd van de subtitle addon.tzeunis schreef op maandag 29 juli 2013 @ 13:53:
Weet iemand hoe ik het makkelijkst via de XBMC remote (android) de subs kan selecteren of downloaden via de scraper? Ik kan het namelijk nergens vinden.
Ophouden met "klooien" van Video_ts foldersHoppa! schreef op maandag 29 juli 2013 @ 10:03:
[...]
Raar. Op het moment dat ik een VIDEO_TS folder laat spelen kom ik dus wel in een menu, maar kan ik niet door het DVD-menu navigeren. Kan klikken als een dolle, maar doet niks. Irritant, want ik heb de hele DVD-collectie van James Bond (2 films per VIDEO_TS-map) en kan alleen de eerste film van elke DVD kijken
Ik vermoed dat omzetten naar ISO hier geen verschil gaat maken. Het ligt ook niet aan het platform, want ik heb het geprobeerd op mijn laptop en op verschillende Android-apparaten.
Gewoon je dvd's in "Handbracke" omzetten in mkv.
In jouw geval 1 dvd inlezen (15 sec) en dan kun je er dus 2 mkv's (films) uihalen met audio en subtitle naar keuze.
Je geeft ze gelijk de juiste Titel Naam en de scraper in xbmc doet de rest.
Het omzetten van 1 film van dvd naar mkv duurt bij mij ongeveer 3-4 min, dus ruw weg ben je 10 min bezig met 1 dvd om te zetten.
En je kan al je dvd's er ook nog in queue zetten en dan maar laten lopen. ( s'avonds naar bed s'morgens alles klaar
Ik heb zelf ingesteld dat hij standaard een gesyncte versie download, als deze niet bestaat springt vanzelf de ondertitel addon in beeld met een lijst met resultaten!tzeunis schreef op maandag 29 juli 2013 @ 13:53:
Geen klikjes nodig als er gesyncte versie is en anders alleen uit de lijst kiezen en klikken
Dat met een gesyncte versie heb ik al een paar keer gelezen, maar bij de instellingen vind ik die instelling niet.Smobbo schreef op maandag 29 juli 2013 @ 15:40:
[...]
Ik heb zelf ingesteld dat hij standaard een gesyncte versie download, als deze niet bestaat springt vanzelf de ondertitel addon in beeld met een lijst met resultaten!
Geen klikjes nodig als er gesyncte versie is en anders alleen uit de lijst kiezen en klikken
Hallo,
Ik heb een Asus S1-AT5NM10E Barebone met een 2TB van Toshiba en 4gb werkgeheugen. Ik wil deze graag als mediaspeler gebruiken, hoe kan ik het beste windows hierop installeren? Met windows? Heb ook een linux versie gezien maar ben helemaal niet thuis in linux. De volgende dingen wil ik met mijn mediaspeler:
- XBMC voor films/series
- Spotify (kan geen applicatie voor XBMC hiervoor vinden)
- Ik stream ook wel voetbalwedstrijden via sport1 (heb hier een maandelijks abbo voor via internet, is legaal). Dit gaat via een browser. Dus zou mooi zijn als die ook geïntegreerd zou kunnen zijn.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Ik heb een Asus S1-AT5NM10E Barebone met een 2TB van Toshiba en 4gb werkgeheugen. Ik wil deze graag als mediaspeler gebruiken, hoe kan ik het beste windows hierop installeren? Met windows? Heb ook een linux versie gezien maar ben helemaal niet thuis in linux. De volgende dingen wil ik met mijn mediaspeler:
- XBMC voor films/series
- Ik stream ook wel voetbalwedstrijden via sport1 (heb hier een maandelijks abbo voor via internet, is legaal). Dit gaat via een browser. Dus zou mooi zijn als die ook geïntegreerd zou kunnen zijn.
Gebruik gewoon Windows 7. Dan kun je Spotify + browser gebruiken. Installeer XBMC voor Windows. Je kunt dan nog kiezen of je XBMC standaard wilt laten starten bij het booten of liever niet.lolkejan schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 12:39:
Hallo,
- XBMC voor films/series
Spotify voor XBMC: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=125147lolkejan schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 12:39:
Hallo,
- XBMC voor films/series
Geen idee hoe goed dat verder werkt, ik doe er zelf niets mee.
Testing, one, two ...
Heb deze add on nu al een tijdje en werkt opzich wel redelijk. VInd de interface niet zo goed. Maar alles doet het prima.hardware-lover schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 14:23:
[...]
Spotify voor XBMC: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=125147
Geen idee hoe goed dat verder werkt, ik doe er zelf niets mee.
XBMC ondersteund trouwens ook airplay. Dat is ook een oplossing als je muziek wil afspelen.
Onder android is deze ondersteuning wel beperkt (alleen met rooted devices), maar met producten van windows en apple moet het wel lukken
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Ik heb het zo ingesteld dat Subliminal automatisch de ondertiteling download maar dat werkt niet altijd goed. De oplossing van Smobbo lijkt betrouwbaarder.Zawaponga schreef op maandag 29 juli 2013 @ 16:51:
[...]
Dat met een gesyncte versie heb ik al een paar keer gelezen, maar bij de instellingen vind ik die instelling niet.
Die optie staat toch ook opgenomen in de geavanceerde instellingen pagina van de subtitle addon, iets boven de autodownload instelling?Snippo schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 21:13:
[...]
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Ik heb het zo ingesteld dat Subliminal automatisch de ondertiteling download maar dat werkt niet altijd goed. De oplossing van Smobbo lijkt betrouwbaarder.
"zoek de volgende beschikbare dienst als er geen ......"
Jullie configureren toch wel de addon's als dat nodig mocht zijn zoals bij deze addon het geval is?
Testing, one, two ...
Zojuist uit HK: de Mele F10 Pro:

Video kort:
http://s43.photobucket.co...iew¤t=VIDEO0002.mp4

Video kort:
[ Voor 133% gewijzigd door tzeunis op 31-07-2013 00:27 ]
| Losing my religion |
Ik heb sinds een paar weken een raar probleem met mijn XBMC installatie. Ik draai Frodo op een Windows 7 machine, en sinds een paar weken klinkt het geluid bijna overstuurd. Alsof het allemaal veel te hard staat en de speakers het niet aankunnen. Ik heb dit via analoog, HDMI en SPDIF, en heb zelfs uit ellende een andere geluidskaart geprobeerd; allemaal zonder resultaat.
In Windows klinkt alles wel goed, iemand een idee wat dit kan zijn? Heb al met de audio settings zitten spelen, maar niets lijkt te helpen.
In Windows klinkt alles wel goed, iemand een idee wat dit kan zijn? Heb al met de audio settings zitten spelen, maar niets lijkt te helpen.
Ziet er goed uit! Werkt het allemaal goed?tzeunis schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 00:12:
[afbeelding]
[afbeelding]
Video kort:
Sinds Frodo maakt XBMC gebruik van AudioEngine voor het geluid. Ik herken het probleem niet, maar wellicht kun je op de wiki iets vinden, of anders dit supportthread.jdkjr schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 07:58:
Ik heb sinds een paar weken een raar probleem met mijn XBMC installatie. Ik draai Frodo op een Windows 7 machine, en sinds een paar weken klinkt het geluid bijna overstuurd. Alsof het allemaal veel te hard staat en de speakers het niet aankunnen. Ik heb dit via analoog, HDMI en SPDIF, en heb zelfs uit ellende een andere geluidskaart geprobeerd; allemaal zonder resultaat.
[ Voor 3% gewijzigd door Anthirian op 31-07-2013 12:48 ]
Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.
Jups ben er dik tevreden mee. Aan uit knop werkt alleen niet, maar die is gemaakt voor alleen Mele apparaten. Verder soepele bediening, vergt gewenning met de airmouse maar dat komt wel. Typen gaat prima en toetsen zijn softkeys, dus heerlijk. Zal er geen lange verhalen mee schrijven, maar daarvoor issie ook niet angeschaft :-)keepitfrosty schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 08:43:
[...]
Ziet er goed uit! Werkt het allemaal goed?
| Losing my religion |
Heeee cool, zo'n Boxee style remote. 'tis dat ik tevreden ben met m'n Harmony, maar anders...tzeunis schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 00:12:
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
ja simpel, menu naar voren halen, pijltjes naar recht naar de sub knop en klik. ;-)tzeunis schreef op maandag 29 juli 2013 @ 13:53:
ehhh.. noppes
hmm, power safe aan staan. doe eens gewoon herstarten.sovedretep schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 23:31:
Ik loop tegen een probleempje aan: Airplay werkt niet.
airplay is wat instabiel geweest ,daar zijn ze hard mee bezig in xmbc 13.
ehhh.. noppes
Hoe heb je de harmony aan de gang gekregen? Met in ir ontvanger?Acolyte57 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 14:58:
[...]
Heeee cool, zo'n Boxee style remote. 'tis dat ik tevreden ben met m'n Harmony, maar anders...
| Losing my religion |
Ik weet niet of onderstaande al opgelost is voor je.
2 dingen.
1 ) zet eens bij audio alle opties uit behalve DTS en AC3 en zet je uitgang goed.
2) bij video, zet eens sync on playback uit.
nu gebruik je XBVA, maar heb je dan wel de XBVA versie van XBMC geinstalleerd?
zoniet moet je VAAPI aanzetten en zorgen dat deze gebruikt wordt vanuit windows.
Daar zit je probleem. Ik zit zelf op linux, dus kan je daar niet verder mee helpen.
Maar ik ken dit probleem, gezien ik exact hetzelfde had op 1 van mijn players
( met ubuntu en intel VAAPI drivers) exact dezelfde problemen.
deze dus. http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=116996
Alvast bedankt.
[/quote]
2 dingen.
1 ) zet eens bij audio alle opties uit behalve DTS en AC3 en zet je uitgang goed.
2) bij video, zet eens sync on playback uit.
nu gebruik je XBVA, maar heb je dan wel de XBVA versie van XBMC geinstalleerd?
zoniet moet je VAAPI aanzetten en zorgen dat deze gebruikt wordt vanuit windows.
Daar zit je probleem. Ik zit zelf op linux, dus kan je daar niet verder mee helpen.
Maar ik ken dit probleem, gezien ik exact hetzelfde had op 1 van mijn players
( met ubuntu en intel VAAPI drivers) exact dezelfde problemen.
deze dus. http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=116996
Kleine film bestanden van 180 MB speelt die gewoon goed af, maar zodra het wat groter wordt gaat alles haperen zelfs de muis beweegt niet meer vloeiend.michael3 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 13:06:
[...]
[afbeelding]
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
[/quote]
[ Voor 8% gewijzigd door Thc_Nbl op 31-07-2013 15:18 ]
ehhh.. noppes
Ja, ik heb pre-XBMC met Windows Media Center gewerkt en had dus her en der nog wat MCE remotes over. Daar een van gepakt.tzeunis schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 15:15:
Hoe heb je de harmony aan de gang gekregen? Met in ir ontvanger?
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
En dat is dan plug and play via interne usb op moederbord?Acolyte57 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 15:46:
[...]
Ja, ik heb pre-XBMC met Windows Media Center gewerkt en had dus her en der nog wat MCE remotes over. Daar een van gepakt.
| Losing my religion |
Jep, XBMC heeft een keymap voor MCE remotes en Harmony heeft daar een layout voor in de database zitten.
Natuurlijk, ongeveer een jaar geleden heb ik ingesteld dat hij nederlands als eerste taal kiesthardware-lover schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 21:22:
[...]
Die optie staat toch ook opgenomen in de geavanceerde instellingen pagina van de subtitle addon, iets boven de autodownload instelling?
"zoek de volgende beschikbare dienst als er geen ......"
Jullie configureren toch wel de addon's als dat nodig mocht zijn zoals bij deze addon het geval is?
Ik zal er nog eens naar kijken. Die optie is me tot nu toe nooit opgevallen.
Thanks, die link had ik nog niet gezien. Ga het vanavond eens even proberen.Anthirian schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 12:47:
[...]
Sinds Frodo maakt XBMC gebruik van AudioEngine voor het geluid. Ik herken het probleem niet, maar wellicht kun je op de wiki iets vinden, of anders dit supportthread.
Kan iemand mij even door de bomen het bos weer laten zien? 
Ik werk al langer met XBMC maar heb eigenlijk altijd gewoon standaard XBMCbuntu/live geinstalleerd op mijn barebones. Nu gebruik ik XBMC sinds een tijdje voor Live TV, en kom je dus meer in aanraking met de deinterlacing kwaliteiten van je videokaart.
Ik heb nu een i3 3225 met HD4000 barebone als main XBMC device, met daarop dus de standaard XBMCBuntu 12.2. Is dit echter wel ideaal? Ik zie in de hardware/playback wel dat VAAPI support aan staat, echter in de deinterlacing mogelijkheden komt dit nergens terug...
Kan iemand mij een beetje uitleggen hoe het werkt met alle verschillende versies en aanpassingen die er in XBMC land gedaan worden? Moet ik voor mijn barebone weer een andere hebben, als dat ik er bijvoorbeeld een GT630 in zou zetten?
Ik werk al langer met XBMC maar heb eigenlijk altijd gewoon standaard XBMCbuntu/live geinstalleerd op mijn barebones. Nu gebruik ik XBMC sinds een tijdje voor Live TV, en kom je dus meer in aanraking met de deinterlacing kwaliteiten van je videokaart.
Ik heb nu een i3 3225 met HD4000 barebone als main XBMC device, met daarop dus de standaard XBMCBuntu 12.2. Is dit echter wel ideaal? Ik zie in de hardware/playback wel dat VAAPI support aan staat, echter in de deinterlacing mogelijkheden komt dit nergens terug...
Kan iemand mij een beetje uitleggen hoe het werkt met alle verschillende versies en aanpassingen die er in XBMC land gedaan worden? Moet ik voor mijn barebone weer een andere hebben, als dat ik er bijvoorbeeld een GT630 in zou zetten?
Ik draai al jaren xbmc op een asrock 330, de laatste tijd met openelec en dat werkt prima. Nu zoek ik voor de slaapkamer een tweede kastje. Had mijn hoop gevestigd op de recente kleine kastjes: de Ouya en de pivos xios. Met beide gespeeld en ze zijn best geinig maar kunnen niet alles wat de oude asrock kan. De ouya draait gotham nightlies, interface is erg soepel maar crasht soms en speelt nog niet alles af. De pivos is trager (op zich geen issue voor de slaapkamer) maar ook die heeft moeite met een aantal files, doet dan niets. Voor geen van beide is echt stabiele software beschikbaar. Komt vast over een tijdje, maar ik zoek nu iets. Jaren terug was de asrock 330 een beetje de standaard doos. Zie dat veel mensen nu zelf bouwen maar wat is een beetje een standaard doos om alles goed te draaien? Ik zie wat tweedehands asrocks te koop nu maar erop zou toch iets nieuwers moeten zijn dacht ik.
Als laatste:raspberry is me te licht. Ouya pakt alleen 60hz dus zie ik niet snel alles vloeiend spelen en de pivos mist ook opties om refresh rate aan te passen aan bronmateriaal
Als laatste:raspberry is me te licht. Ouya pakt alleen 60hz dus zie ik niet snel alles vloeiend spelen en de pivos mist ook opties om refresh rate aan te passen aan bronmateriaal
Ik heb de volgende situatie:
HTPC met Windows 8 en XBMC 12.0 met optical S/PDIF
Home Cinemaset Pioneer ook met optical S/PDIF
En een samsung 46LE750C met optical S/PDIF.
Hoe kan ik deze met elkaar aansluiten zodat ik het geluid ook via de pioneer kan luisteren.
Ik dacht zelf dit htcp met hdmi naar tv, en met optical S/PDIF naar pioneer, dit heb ik geprobeerd, maar dan loopt het geluid niet synchroon. Kan het ook op een andere manier?
Hoe kan ik deze met elkaar aansluiten zodat ik het geluid ook via de pioneer kan luisteren.
Ik dacht zelf dit htcp met hdmi naar tv, en met optical S/PDIF naar pioneer, dit heb ik geprobeerd, maar dan loopt het geluid niet synchroon. Kan het ook op een andere manier?
Je apparaten hebben hoogstwaarschijnlijk wel functies om audio sync issues op te lossen. Zoek maar eens in de handleidingen naar "audio delay" of "audio sync". En XBMC heeft een functie "Audio offset" waar je ook mee kan spelen.Pannenkoek14 schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 11:27:
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
je htpc en pioneer setje hebben geen hdmi ?
dan kan je het als volgt ansluiten HTPC ->HDMI -> PIONEER -> HDMI -> TV
met de aansluiting zoals jij het doet verlies je wel je 5.1 en HD-Audio functies (mits je set dat ondersteund)
of je tv moet pass-throug supporten maar dat doen niet veel TV's
dan kan je het als volgt ansluiten HTPC ->HDMI -> PIONEER -> HDMI -> TV
met de aansluiting zoals jij het doet verlies je wel je 5.1 en HD-Audio functies (mits je set dat ondersteund)
of je tv moet pass-throug supporten maar dat doen niet veel TV's
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Optische of coax s/pdif ondersteunen prima 5.1 en HD geluid, daar heb je geen hdmi voor nodig.
Zelf heb ik ook een dergelijke opstelling en ging het direct goed. Mogelijk heb je een delay ingesteld op je receiver voor een andere (oudere) mediaspeler? Volgens mij is dergelijke functionaliteit standaard, zoals Mr_Blobby ook al zegt.
Een andere, misschein makkelijker, optie zou zijn om de audio offset in het XBMC-menu in te stellen en als default te maken voor alle video's.
Zelf heb ik ook een dergelijke opstelling en ging het direct goed. Mogelijk heb je een delay ingesteld op je receiver voor een andere (oudere) mediaspeler? Volgens mij is dergelijke functionaliteit standaard, zoals Mr_Blobby ook al zegt.
Een andere, misschein makkelijker, optie zou zijn om de audio offset in het XBMC-menu in te stellen en als default te maken voor alle video's.
Als beheerder van SuperRepo krijg ik soms de vraag of er ook een Eden repository gemaakt kan worden. Natuurlijk kan dat, de vraag is alleen hoeveel tijd het kost
Hier een eerste (volautomatische) poging
De installatie is hetzelfde als beschreven op http://superrepo.org/get-started/ maar dan in plaats van Frodo natuurlijk Eden.For those not being able to use XBMC Frodo, try this new repository for Eden (XBMC 11): http://addons.superrepo.o...po.org.eden.repositories/
Please, do not complain / report bugs at XBMC forum if you use addons from this repository. Until some people have tested it, I can not guarantee it keeps kittens alive and stays of crocodile drug. It might as well be in-cre-dible
ja sorry met HD geluid bedoel ik eigenlijk DTS-HD, TRUE-HD etc wat alleen via HDMI kan,Mr_Big schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 20:38:
Optische of coax s/pdif ondersteunen prima 5.1 en HD geluid, daar heb je geen hdmi voor nodig.
en ja coax/spdif kan wel 5.1 geluid aan.
maar veel TV's supporten geen Passthrough dus als je van HTPC > TV > Reciever gaat en je TV meestal een 2.0 is dan downmixed hij dus naar 2.0 naar je reciever en daarmee verlies je je 5.1 geluid.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
De Intel NUC's zijn de laatste tijd populair. Ik volg het een beetje op de achtergrond op het xbmc forum en die wordt vaak aangeraden. AMD heeft het af laten weten met hun drivers onder Linux terwijl bij Intel steeds meer bugs worden gefixed. Nvidia werkt nog altijd goed dus zou je ook kunnen kijken naar een systeempje van Zotac. Ik zou het hardware gedeelte op het xbmc forum in de gaten houden als ik jou was.jaspov schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 09:22:
Ik draai al jaren xbmc op een asrock 330, de laatste tijd met openelec en dat werkt prima. Nu zoek ik voor de slaapkamer een tweede kastje. Had mijn hoop gevestigd op de recente kleine kastjes: de Ouya en de pivos xios. Met beide gespeeld en ze zijn best geinig maar kunnen niet alles wat de oude asrock kan. De ouya draait gotham nightlies, interface is erg soepel maar crasht soms en speelt nog niet alles af. De pivos is trager (op zich geen issue voor de slaapkamer) maar ook die heeft moeite met een aantal files, doet dan niets. Voor geen van beide is echt stabiele software beschikbaar. Komt vast over een tijdje, maar ik zoek nu iets. Jaren terug was de asrock 330 een beetje de standaard doos. Zie dat veel mensen nu zelf bouwen maar wat is een beetje een standaard doos om alles goed te draaien? Ik zie wat tweedehands asrocks te koop nu maar erop zou toch iets nieuwers moeten zijn dacht ik.
De RPi/Ouya/Pivos is naar mijn idee wel waar het in de toekomst naar toe moet, maar op dit moment zijn die echt nog niet geschikt om een volwaardige HTPC te kunnen vervangen.
Ik zou misschien nog even wachten op de AMD Kabini mini PC's die binnenkort verschijnen. Gigabyte brengt bijvoorbeeld al een NUC uit op dit platform. Deze zullen aanzienlijk goedkoper zijn dan de Intel-based devices.
Het is me niet geheel duidelijk uit je verhaal of je de optische aansluiting vanaf je TV op je receiver hebt aangesloten of vanaf je pc. Zelf heb ik vergelijkbare hardware en heb ik de HTPC via HDMI aangesloten op de tv en de optische S/PDIF vanaf de HTPC direct op de receiver aangesloten. Even in XBMC aangeven dat je niet van je HDMI maar van S/PDIF gebruik wilt maken voor je audio output. Zelf heb ik daarbij geen sync problemen, maar zoals iemand dat al aangaf kan dat veroorzaakt (en opgelost) worden door je TV of receiver.Pannenkoek14 schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 11:27:
Ik moet zeggen dat wij dezelfde opstelling hanteren thuis, alleen andere hardware: harman kardon icm panasonic plasma. HDMI naar de tv en spdif naar de receiver (beide vanaf de htpc). Kon niet anders omdat de HK receiver het geluid via HDMI nit kon verwerken. Nog nooit problemen gehad met de synchronisatie Hiervoor een Samsung HD ready tv op dezelfde wijze aangesloten en liep ook altijd goed.
In Q4 komt er een nieuwe Pivos, dus misschien voldoet die wel voor het eerst aan je eisen. Ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over m'n huidige Pivos, maar er zijn idd wel wat verbeteringen mogelijk die me zeer waarschijnlijk lijken voor de volgende update.Snippo schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 23:20:
De RPi/Ouya/Pivos is naar mijn idee wel waar het in de toekomst naar toe moet, maar op dit moment zijn die echt nog niet geschikt om een volwaardige HTPC te kunnen vervangen.
Ik heb het idd ook zo aangesloten zoals jij nu schetst.
Het lijkt erop door dat ik in xbmc de optie aanzet S/PDIF het wel goed synchroon loopt.
Ik zal het nog een allemaal nakijken.
Het lijkt erop door dat ik in xbmc de optie aanzet S/PDIF het wel goed synchroon loopt.
Ik zal het nog een allemaal nakijken.
Erik070 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 12:16:
[...]
Het is me niet geheel duidelijk uit je verhaal of je de optische aansluiting vanaf je TV op je receiver hebt aangesloten of vanaf je pc. Zelf heb ik vergelijkbare hardware en heb ik de HTPC via HDMI aangesloten op de tv en de optische S/PDIF vanaf de HTPC direct op de receiver aangesloten. Even in XBMC aangeven dat je niet van je HDMI maar van S/PDIF gebruik wilt maken voor je audio output. Zelf heb ik daarbij geen sync problemen, maar zoals iemand dat al aangaf kan dat veroorzaakt (en opgelost) worden door je TV of receiver.
y-splitter?Pannenkoek14 schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 11:27:
| Losing my religion |
Ik heb sinds gisteren een heel vreemd probleem met xbmc. Een aantal mkv willen ineens niet afspelen in XBMC. Je kan er op klikken wat je wilt, maar uiteindelijk krijg je alleen een foutmelding dat xbmc problemen had met het afspelen van de files. Het is me nu gebeurt bij 2 films en 1 aflevering van Suits. Ik moet XBMC nog een log laten maken, maar iemand hier misschien idee waar ik het zoeken kan?
Het enige wat ik in de afgelopen dagen heb veranderd is dvxa2 aangezet in xbmc nadat hij moeite bleef hebben met bepaalde films in 1080. Die heb ik overigens ook al uit gezet om te checken of dat misschien het probleem was, maar veranderde verder niets aan de situatie.
Het enige wat ik in de afgelopen dagen heb veranderd is dvxa2 aangezet in xbmc nadat hij moeite bleef hebben met bepaalde films in 1080. Die heb ik overigens ook al uit gezet om te checken of dat misschien het probleem was, maar veranderde verder niets aan de situatie.
En als je de mkv's met een andere player opent? Had dit laatst ook, maar die deden het ook niet met VLC PlayerTweety1 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 22:07:
Ik heb sinds gisteren een heel vreemd probleem met xbmc. Een aantal mkv willen ineens niet afspelen in XBMC. Je kan er op klikken wat je wilt, maar uiteindelijk krijg je alleen een foutmelding dat xbmc problemen had met het afspelen van de files. Het is me nu gebeurt bij 2 films en 1 aflevering van Suits. Ik moet XBMC nog een log laten maken, maar iemand hier misschien idee waar ik het zoeken kan?
Meeste content die ik afspeel is 24p, is die 60 Hz dan echt een beperking waar je last van hebt?jaspov schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 09:22:
Ouya pakt alleen 60hz dus zie ik niet snel alles vloeiend spelen en de pivos mist ook opties om refresh rate aan te passen aan bronmateriaal
Exact hetzelfde probleem. VLC kon ze ook niet afspelen. Suits wordt rechtstreeks gedownload door sickbeard. HD quality. De 2 andere films heb ik met de hand gedownload maar ook HD van QoQ. Is er iets veranderd aan de files dat ik even gemist heb?EJPostema schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 22:16:
[...]
En als je de mkv's met een andere player opent? Had dit laatst ook, maar die deden het ook niet met VLC Player
De meeste mensen merken het niet echt op, maar je ziet het wel. Met 24p doet XBMC een 3:2 pulldown, waardoor er wat vervormingen optreden.DyStiC schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 22:28:
[...]
Meeste content die ik afspeel is 24p, is die 60 Hz dan echt een beperking waar je last van hebt?
Dank voor de reacties. Ik heb op mijn asrock 330 nu alles goed werkend, en bronmateriaal wisselt, ook van alles voor de kids. Enkel met de "adjust refreshrate" loopt alles goed. Die asrock is echt een oud beestje vandaar dat ik van iets nieuwers wel verwacht dat het minimaal hetzelfde doet, en bij voorkeur alles beter maar dat is geen vereiste. zowel de ouya als de pivos spelen hier nog niet alles, laat staan alles soepel. Dank voor de intel nuc hint, iets duurder maar liever dat en gelijk goed.
Ik had het laatst met parks & recreation. Met suits nog niet gehad, gewoon even een andere release downloadenTweety1 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 22:30:
[...]
Exact hetzelfde probleem. VLC kon ze ook niet afspelen. Suits wordt rechtstreeks gedownload door sickbeard. HD quality. De 2 andere films heb ik met de hand gedownload maar ook HD van QoQ. Is er iets veranderd aan de files dat ik even gemist heb?
De ION330 chipset (die ook in de Asrock 330 zit), kan nog steeds prima mee en kan nog bijna alles aan 2D beeldmateriaal goed verwerken anno 2013, mits alles goed is ingesteld natuurlijk. M.b.t. de Intel NUC, ik zou in ieder geval de 2e generatie afwachten want deze eerste generatie is erg karig uitgerust v.w.b. aansluitingen en er zijn problemen gemeld m.b.t. warmte handeling. Er zijn op dit moment werkelijk betere alternatieven te vinden, ook in zo'n compacte vorm.jaspov schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 10:17:
Dank voor de reacties. Ik heb op mijn asrock 330 nu alles goed werkend, en bronmateriaal wisselt, ook van alles voor de kids. Enkel met de "adjust refreshrate" loopt alles goed. Die asrock is echt een oud beestje vandaar dat ik van iets nieuwers wel verwacht dat het minimaal hetzelfde doet, en bij voorkeur alles beter maar dat is geen vereiste. zowel de ouya als de pivos spelen hier nog niet alles, laat staan alles soepel. Dank voor de intel nuc hint, iets duurder maar liever dat en gelijk goed.
Testing, one, two ...
Klopt, ik zag al dat ik optische audio-uit moet missen en die heb ik nodig. Maar als je nog tips hebt voor betere alternatieven dan hoor ik die graag. Pivos/Ouya is het voor mij nog niet, net gekeken bij zotac maar werd duizelig van alle varianten daar.
Als je vooraf weet over welke hardware (chipset), het apparaat zou moeten beschikken dan is het Zotac aanbod al wat meer overzichtelijk. Als je daarbij ook nog weet aan welk model (mini PC, Nano, Nano XS), je de voorkeur geeft dan bestaat het bos nog maar uit enkele bomen. Als je verder ook nog een bepaald budget aan moet houden dan rest er vaak nog maar een enkele boom (Zbox). De nieuwe ID18 als voorbeeld, lijkt een voordelige keus te gaan worden. Wordt wel vrij kaal geleverd maar daar is de prijs dan ook weer naar.jaspov schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 14:37:
Klopt, ik zag al dat ik optische audio-uit moet missen en die heb ik nodig. Maar als je nog tips hebt voor betere alternatieven dan hoor ik die graag. Pivos/Ouya is het voor mij nog niet, net gekeken bij zotac maar werd duizelig van alle varianten daar.
Maar genoeg hierover, graag weer ontopic = XBMC
Testing, one, two ...
Maakt niets uit ben ik net achtergekomen. Ze draaien nog steeds niet. Al 3 versies gedownload. het stomme is dat de bestanden worden afgespeelt op xbmc op mijn mac. Er is dus iets met mijn htpc aan de hand. Straks de sources er maar eens verwijderen en opnieuw toevoegen. Alleen ff uitkijken dat ik niet alles delete zoals de vorige keer (hij vraagt nog of je de files van het pad wil verwijderenEJPostema schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 10:25:
[...]
Ik had het laatst met parks & recreation. Met suits nog niet gehad, gewoon even een andere release downloaden

Hoe ziet je htpc eruit qua setup?Tweety1 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 21:51:
[...]
Maakt niets uit ben ik net achtergekomen. Ze draaien nog steeds niet. Al 3 versies gedownload. het stomme is dat de bestanden worden afgespeelt op xbmc op mijn mac. Er is dus iets met mijn htpc aan de hand. Straks de sources er maar eens verwijderen en opnieuw toevoegen. Alleen ff uitkijken dat ik niet alles delete zoals de vorige keer (hij vraagt nog of je de files van het pad wil verwijderen)
Heb ik lang gewacht op Netflix voordat ze naar nederland kwamen, komt nu RTL ook met een eigen dienst. Klinkt veelbelovend, een all you can watch abbo. Ben benieuwd naar de prijzen.
[ Voor 25% gewijzigd door Bongoarnhem op 07-08-2013 10:30 ]
Concurrentie is altijd mooi toch? Je hebt ook al Pathé on demand trouwensBongoarnhem schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 10:30:
Heb ik lang gewacht op Netflix voordat ze naar nederland kwamen, komt nu RTL ook met een eigen dienst. Klinkt veelbelovend, een all you can watch abbo. Ben benieuwd naar de prijzen.
Ik vind het aanbod overigens belangrijker dan de prijzen
Softwarematig bedoel je?
Draait op windows 7. Alleen XBMC en VLC mediaplayer geinstalleerd. Alle bestanden (incl artwork etc) haalt hij van mij NAS af (bedraad).
Ik bedenk me net dat ik vlak voordat dit probleem ontstond, 2 dingen heb gedaan:
- nieuwste drivers (onboard videokaart Asus M4A89GTD PRO/USB3) gedownload voor de videokaart. Tijdens de installatie crashde de boel (blauw scherm) gevolgt door een reboot. Machine startte verder normaal op. Drivers nog steeds op Feb 2012. Heb de upgrade niet nog een keer geprobeerd
- DVXA2 functionaliteit aangezet in de settings van XBMC omdat ik hinderlijke stotteringen had bij het afspelen van 1080 materiaal. Dat lijkt overigens die problemen te hebben opgelost,
Het enige wat ik me nu zou kunnen voorstellen dat de poging tot het upgraden van de drivers de oorzaak is van de problemen, maar ja, dan wil ik wel eens zien wat het verschil is tussen deze 3 bestanden en de rest die wel gewoon afspelen. Ik moet dus nog wat verder speuren (al wordt mijn vriend ongeduldig want die wil Suits verder zien
Ik kan het niet genoeg blijven benadrukken maar er zijn systemen die problemen geven met de laatste 13.x catalist drivers serie van AMD. Vooral onder XBMC merk je dat goed. Ik zou dus willen adviseren om de AMD cleaner er overheen te gooien en daarna Catalist 12.8/12.10 eens een kans te geven. Auto_update controle van AMD uitschakelen mocht de downgrade van de drivers het gewenste effect geven. Niet iedereen schijnt daar last mee te hebben maar 12.8 of 12.10 doen het verder uitstekend, dus dat kan geen reden zijn om het niet te proberen.Tweety1 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 10:41:
[...]
Softwarematig bedoel je?
Draait op windows 7. Alleen XBMC en VLC mediaplayer geinstalleerd. Alle bestanden (incl artwork etc) haalt hij van mij NAS af (bedraad).
Ik bedenk me net dat ik vlak voordat dit probleem ontstond, 2 dingen heb gedaan:
- nieuwste drivers (onboard videokaart Asus M4A89GTD PRO/USB3) gedownload voor de videokaart. Tijdens de installatie crashde de boel (blauw scherm) gevolgt door een reboot. Machine startte verder normaal op. Drivers nog steeds op Feb 2012. Heb de upgrade niet nog een keer geprobeerd
- DVXA2 functionaliteit aangezet in de settings van XBMC omdat ik hinderlijke stotteringen had bij het afspelen van 1080 materiaal. Dat lijkt overigens die problemen te hebben opgelost,
Het enige wat ik me nu zou kunnen voorstellen dat de poging tot het upgraden van de drivers de oorzaak is van de problemen, maar ja, dan wil ik wel eens zien wat het verschil is tussen deze 3 bestanden en de rest die wel gewoon afspelen. Ik moet dus nog wat verder speuren (al wordt mijn vriend ongeduldig want die wil Suits verder zien)
Let er daarbij vooral op dat je geen audio_afspeel opties hebt geselecteerd die je setup niet kan handelen. Dat zorgt er namelijk ook voor dat er niets of alleen maar haperend iets wordt weergegeven. Het is al meerdere keren aangehaald in dit topic maar er wordt niet zo heel vaak teruggelezen in dit ondertussen aardig uit de kluiten gewassen topic.
Testing, one, two ...
Ik ben inderdaad op de hoogte van de audio settings :-) Die staan bij mij goed en het draait al soepeltjes voor ruim 1 jr.
Auto update voor de videokaart drivers staat bij mij uit, maar ik dacht, he ruim 1,5 jr achter op drivers, laat ik eens een keer updaten. Big Mistake
Ik zal de cleanser proberen en eens kijken of dat helpt. Thanks.
Auto update voor de videokaart drivers staat bij mij uit, maar ik dacht, he ruim 1,5 jr achter op drivers, laat ik eens een keer updaten. Big Mistake

Vandaag wat vervelends meegemaakt. Ik zet mijn htpc aan en speel via xbmc een aflevering prison break af. 3 fps maarliefst.
Na zoeken speelt INEENS elke "720p of hoger" file de video met 3fps af. Gisteravond nog meer dan 5 van deze files afgespeeld zonder problemen. Lagere kwaliteit bestanden doen het wel normaal. Geen enkele instelling, update, aanpassing uitgevoerd sinds gisterenavond......
Wekenlang heerlijk van mijn HTPC xbmc setup kunnen genieten. Ineens weer klaar zonder reden. Jammer. Ik draai met Windows (i3, GT610, 4GB, SSD) en de skin Aeon Nox.
Iemand ideeën of suggestief wat het kan zijn? Windows en xbmc instellingen zijn onveranderd t.o.v. gisterenavond.
Na zoeken speelt INEENS elke "720p of hoger" file de video met 3fps af. Gisteravond nog meer dan 5 van deze files afgespeeld zonder problemen. Lagere kwaliteit bestanden doen het wel normaal. Geen enkele instelling, update, aanpassing uitgevoerd sinds gisterenavond......
Wekenlang heerlijk van mijn HTPC xbmc setup kunnen genieten. Ineens weer klaar zonder reden. Jammer. Ik draai met Windows (i3, GT610, 4GB, SSD) en de skin Aeon Nox.
Iemand ideeën of suggestief wat het kan zijn? Windows en xbmc instellingen zijn onveranderd t.o.v. gisterenavond.
Je hebt gisteren geen software of windows updates geïnstalleerd toevallig?StealthyPeanut schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 15:19:
Vandaag wat vervelends meegemaakt. Ik zet mijn htpc aan en speel via xbmc een aflevering prison break af. 3 fps maarliefst.
Ik weet bijna zeker van niet eigenlijk. Kan ik dit in een log terugvinden? Heel misschien zijn andere drivers geupdate, maar zou niet weten waarom dan ineens HD bestanden gaan haperen en de andere niet.
Ik weet niet wat voor videokaart je hebt maar als dit AMD is kijk dan even naar de catalyst drivers.StealthyPeanut schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 15:27:
Ik weet bijna zeker van niet eigenlijk. Kan ik dit in een log terugvinden? Heel misschien zijn andere drivers geupdate, maar zou niet weten waarom dan ineens HD bestanden gaan haperen en de andere niet.
En wat windows updates betreft.....de installatie datum zie je staan als je naar de geïnstalleerde software lijst gaat in Windows en dan ook even updates aanvinkt
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]
~~~[html]Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]