[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 91 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.078.917 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
GroteBozewolf schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 11:44:
[...]

Je kunt in de advancedsettings.xml een optie aanzetten waardoor een database update ook gelijk een clean doet.
klopt
code:
1
2
3
  <videolibrary>
    <cleanonupdate>true</cleanonupdate>
  </videolibrary>

Maar zie ook de opmerking van hardware-lover. Dit gaat nog wel eens mis als je een NAS gebruikt (is mijn ervaring...)

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:42
GroteBozewolf schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 11:44:
[...]
Je kunt in de advancedsettings.xml een optie aanzetten waardoor een database update ook gelijk een clean doet.
Tnx, zat me er af en toe ook aan te ergeren dat oude entries bleven staan als ik er toevallig nieuwere/betere releases van TV series gedownload waren waardoor dubbele entries verschijnen. Had nog niet de moeite genomen om er naar te zoeken, maar het blijkt dus een simpele aanpassing

code:
1
2
3
<videolibrary>
<cleanonupdate>true</cleanonupdate>  <!-- default set to false to prevent xbmc from removing items from the database while updating.  -->
</videolibrary>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dreanor schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 08:35:

2. Het updaten van je library. Is er een manier om alleen te scannen naar nieuwe items (ja die is er) maar ook meteen out of date items verwijderen? Ik had met het veranderen van de naamgeving op een gegeven moment alle series er dubbel in staan (dus een seizoen met 10 afleveringen had er ineens 20).
Je kunt met XBMC Library Auto Update instellen dat je op gezette tijden automatisch je library bijwerkt. Binnen die addon is ook de mogelijkheid om meteen ná het scannen je library te te cleanen.
Cleaning the Library:

Cleaning the Music/Video Libraries is not enabled by default. If you choose to do this you can select from a few options to try and reduce the likelyhood that a DB clean wile hose your database.

Library to Clean - You can clean your video library, music library, or both.

Verify Sources Before Clean - this will verify all of your media paths (music or video) before running a clean operation. If any of these paths are inaccessible the clean operation will not continue and an error will be logged

Prompt User Before Cleaning - you must confirm that you want to clean the library before it will happen. Really only useful for "After Update" as a condition.

Frequency - There are several frequency options. "After Update" will run a clean immediately following a scan on the selected library. The Day/Week/Month options will schedule a clean task to happen. Cleaning the Video Library is hardcoded for midnight and the music library at 2am. Weekly updates occur on Sunday and Monthly updates occur on the first of each month - these values are hardcoded. You can also choose to enter a custom cron timer for video and music library cleaning. These work the same as any of the other cron timers for the other schedules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:17
Een aantal mensen hebben gemerkt dat er iets mis is met het Bierdopje script van de subtitles addon.
Regelmatig verschijnt er een foutmelding: "not all arguments converted during string formatting" en worden er geen ondertitels getoond om te selecteren/downloaden.
Deze melding wordt veroorzaakt doordat de Bierdopje site sinds kort "strenger" lijkt te controleren of er niet teveel requests tegelijkertijd worden gedaan of teveel in een korte periode (zie hier op het Bierdopje forum).
Ik heb deze fout kunnen opvangen in het script en in een volgende versie van het script zal bij zo'n situatie de melding verschijnen: "Server is overloaded, please try again later", of in het Nederlands "De server is overbelast, probeert u het later nog eens".
Vaak werkt het weer na een paar minuten.
De geïnteresseerden kunnen hier zien wat er is gewijzgd in het script.
De volgende versie van het Bierdopje script zal worden meegenomen met de volgende versie van de subtitles addon.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Goed gedaan Mr_Blobby. Ik gebruik bierdopje al een tijd niet door een foutmelding maar ging er vanuit dat het niet meer actief bijgewerkt werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-05 13:50
Mr_Blobby schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 21:22:
Een aantal mensen hebben gemerkt dat er iets mis is met het Bierdopje script van de subtitles addon.
Regelmatig verschijnt er een foutmelding: "not all arguments converted during string formatting" en worden er geen ondertitels getoond om te selecteren/downloaden.
Deze melding wordt veroorzaakt doordat de Bierdopje site sinds kort "strenger" lijkt te controleren of er niet teveel requests tegelijkertijd worden gedaan of teveel in een korte periode (zie hier op het Bierdopje forum).
Ik heb deze fout kunnen opvangen in het script en in een volgende versie van het script zal bij zo'n situatie de melding verschijnen: "Server is overloaded, please try again later", of in het Nederlands "De server is overbelast, probeert u het later nog eens".
Vaak werkt het weer na een paar minuten.
De geïnteresseerden kunnen hier zien wat er is gewijzgd in het script.
De volgende versie van het Bierdopje script zal worden meegenomen met de volgende versie van de subtitles addon.
Gisteren ging het inderdaad weer even goed tot einde van de middag en toen trok die niks meer binnen. Later op de avond weer wel. Maar top dat het in ieder geval duidelijk is waar het aan ligt. Wel apart, ik lees dat het per gebruiker is maar volgens mij doe ik nooit zoveel requests per dag. Hooguit voor 3 afleveringen.

[ Voor 4% gewijzigd door keepitfrosty op 03-07-2013 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:21
Vriend vamme heeft de Ondertitel.com service herschreven. Die werkt nu dus ook weer.
Hier staat de pull request https://github.com/marknl...7de5ef6e9b9714e24e7a399f7
https://github.com/marknl...1d11f64d74d181c42fd5d7fa4

Je hebt ook deze addon nodig.
http://ftp.heanet.ie/mirr...module.requests-1.1.0.zip

Ondertitel.com werkt hier weer als een trein :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Terminator
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

The.Terminator

Un boer met bier

Ik heb het volgende probleem, iemand misschien een idee ?

Ik kijk geregeld een film of tv series via XBMC, dit gaat helemaal goed.
Maar sinds deze week heb ik met films dat er een soort van waas / ghosting / half 3d effect / DivX achtige kwaliteit (geen idee eigenlijk hoe het te beschrijven) met sommige films heb.

Deze week nl Hansel & Gretel: Witch Hunters en Jack the Giant Slayer gekeken, maar dat was eigenlijk niet te doen.
Het gaat om een 1080p mkv versie. Bovengeschreven gebeurd niet de gehele film door, sommige stukken zijn gewoon haarscherp. Vooral snelle / donkere beelden hebben het meest last van.

Dacht eerst de TV, maar 1080p TV series gaat goed en in de films is het op sommige stukken gewoon scherp.

Is er wat verandert in de recentlijke releases qua codecs / compressie ?
De bestanden zijn rond de 8 tot 11 GB groot.

De HTPC is al een oudje en heeft als videokaart een Geforce 210 Low Profile kaartje.
Deed / Doet zijn werk altijd nog goed.

Draai nog OpenElec 3.0.2, is er in 3.0.6 nog wat verandert wat bovenstaande problemen kan veroorzaken ? (Kon het zelf niet zo snel vinden via OpenElec notes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:26
Aangezien het om sommige films gaat en dan ook nog sommige stukken in de film lijkt het me logischer om de bron te verdenken in plaats van je XBMC installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
SidewalkSuper schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 01:30:
Vriend vamme heeft de Ondertitel.com service herschreven. Die werkt nu dus ook weer.
Hier staat de pull request https://github.com/marknl...7de5ef6e9b9714e24e7a399f7
https://github.com/marknl...1d11f64d74d181c42fd5d7fa4

Je hebt ook deze addon nodig.
http://ftp.heanet.ie/mirr...module.requests-1.1.0.zip

Ondertitel.com werkt hier weer als een trein :D
Super!
Hoewel ik de pull request zelf zou kunnen doorvoeren in de addon, heb ik nog even een mailtje gestuurd naar de hoofdauteur van de addon met de vraag of hij het goed vind dat er een nieuwe afhankelijkheid komt voor de addon (de request module).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:22
Iemand die ondertussen al z'n OUYA binnengekregen heeft?
Sowieso is het duidelijk dat dit apparaat beter geschikt is voor XBMC dan een rPi:
http://youtu.be/78XQHex71kg (vanaf 3:15)

Alleen vind ik nergens terug of iemand al een usb IR dongle + remote werkend heeft. Een tweaker aanwezig die dit kan testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Volgens mij heeft de Ouya geen CEC-ondersteuning, redelijk minpuntje (nee, ik wil niet wéér een nieuwe AB en je smartphone is ook niet altijd een ideale oplossing).
Verder is hij inderdaad een pak sneller dan een Pi, maar goed, daar is de prijs dan ook naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:22
Nou ik gebruik een Harmony om alles aan te sturen dus voor mij is CEC minder belangrijk dan gewoonweg IR ondersteuning :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Mr_Blobby schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 09:36:
[...]
Super!
Hoewel ik de pull request zelf zou kunnen doorvoeren in de addon, heb ik nog even een mailtje gestuurd naar de hoofdauteur van de addon met de vraag of hij het goed vind dat er een nieuwe afhankelijkheid komt voor de addon (de request module).
Logisch! Ik ga ervan uit dat het niet zo'n groot probleem moet zijn, als het maar werkt he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-05 11:57

-SaveMe-

-klik-

Ik heb mijn OUYA binnen en daarop de android versie van XBMC geinstalleerd. Gewoon van xbmc.org de laatste versie (12/frodo).

Werkt op zich prima en lekker snel, alleen kijk ik voornamelijk nog DVD's (streaming). Die staan of in .ISO bestanden of gewoon als VIDEO_TS mappen op de server. Als ik een zo'n ISO selecteer om af te spelen dan gaat prima en krijg ik netjes het DVD menu te zien en deze werkt ook. Echter met de losse VIDEO_TS mappen werkt dit niet, en gebeurt er niets.

Weet iemand waar dit aan ligt? XBMC op mijn mac mini en ook een antieke versie op een oude xbox doen dit allemaal perfect. Zou dit ook graag op de OUYA aan de praat krijgen ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
-SaveMe- schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 15:03:
Ik heb mijn OUYA binnen en daarop de android versie van XBMC geinstalleerd. Gewoon van xbmc.org de laatste versie (12/frodo).

Werkt op zich prima en lekker snel, alleen kijk ik voornamelijk nog DVD's (streaming). Die staan of in .ISO bestanden of gewoon als VIDEO_TS mappen op de server. Als ik een zo'n ISO selecteer om af te spelen dan gaat prima en krijg ik netjes het DVD menu te zien en deze werkt ook. Echter met de losse VIDEO_TS mappen werkt dit niet, en gebeurt er niets.

Weet iemand waar dit aan ligt? XBMC op mijn mac mini en ook een antieke versie op een oude xbox doen dit allemaal perfect. Zou dit ook graag op de OUYA aan de praat krijgen ...
De android versie heeft nog wat problemen met sommige ISO bestanden, en met name VIDEO_TS af te spelen vanaf een netwerk schijf

Dit ondervind ik ook op de tablet (Nexus 7) met de laatste android versie.

Probeer eens een nightly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
-SaveMe- schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 15:03:

Is di wa? http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=152005

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Thanks allebei. Denk niet dat het iets met hardware decoding te maken heeft, want hij speelt de VOB files in de VIDEO_TS folders flawless af.

Ik gebruik nog steeds een oude xbox met xbmc (v4?) en die doet dat perfect en dat zou ik nu ook graag op de OUYA hebben. Maar even wat updates afwachten maar. Kan me niet voorstellen dat die op android/OUYA niet kan, maar wel op een 10 jaar oude xbox met een antieke xbmc :)

Mss ook maar eens zo'n nightly build proberen ...

EDIT:
zal ook eens een account aanmaken op xbmc.org en het daar op de forums vragen.

[ Voor 8% gewijzigd door -SaveMe- op 04-07-2013 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
het is niet dat de ouya het niet kan, maar het is dat de android versie hier en daar nog wat bugs heeft ;)

Helaas op de tablet ook last van. Zijn zat topics over te vinden in het android gedeelte op XBMC.

Hopelijk wordt dit idd snel opgelost, als ik de VIDEO_TS mappen op de tablet zet, werkt dit namelijk vlekkeloos, echter vanaf de NAS krijg ik allemaal fouten in de log. Heb er al wat uurtjes in zitten helaas, zie ook http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=159664 (zonder reacties...) en er zijn zat van dit soort topics te vinden.

Kan zo snel het issue niet vinden, maar er zijn ook issues ingeschoten hierover op de bugtracker.

Kort samengevat: geduld is een schone zaak...
En gelukkig kijk ik nagenoeg alles via de HTPC is XBMC op de tablet voor mij meer spelen dan functioneel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-05 12:30

seninha

god's right foot

Ik heb vandaag even Openelec op mijn woonkamer systeem gezet.
Nou heb ik per ongeluk een beta versie gebruikt.Op zich werkt alles goed.
Ik kan films toevoegen via SMB en NFS. Deze werken zonder probleem.

Het enige wat ik nu wel heb is de volgende melding bij het opstarten:

remote communication server failed to start

iemand een idee wat er hier mee wordt bedoelt?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Je draait de XBMC webservice op een zelfde port als iets anders, beide waars 8080
Dit kun je in je logs gewoon weer vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-05 12:30

seninha

god's right foot

Thanks. Dat was het. Draai namelijk XBMC webinterface op poort 80 maar daarnaast ook nog een SAT backend op zelde poort.
De eerste veranderd naar 81 en nu is het opgelost.

Nu alleen nog volgende probleem zien op te lossen.
Ik heb boven een Foxcomm A3500 waar Openelec 3.0.6 draait. NU is het zo dat ik erg vaak het probleem heb dat zodra ik een film wil opstarten deze geluid geeft maar geen beeld.

Door alleen de film meerder keren op te starten krijg ik uiteindelijk beeld :|

Omdat ik eerst wilde weten of het aan het bestand lag (MKV) heb ik andere films proberen op te starten maar die gaven allemaal het zelfde resultaat.

Ik heb geen idee waar het aan zou kunnen liggen.
Zelfde film start beneden op een Asrock ION systeem zonder probleem de eerste keer gelijk op.

Wat ik helemaal raar vind is dat ik vanmorgen nogmaals geprobeerd had en de film op de Foxcomm ook gelijk goed werkte.

IK draaide hiervoor XBMCBuntu en daar heb ik dit nooit meegemaakt op de Foxcomm

[ Voor 34% gewijzigd door seninha op 05-07-2013 17:36 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Weet iemand of het mogelijk is om in XBMC ergens te laten zien of een filmbestand ondertiteling heeft of niet?

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Ligt aan de skin, zijn wel wat skins die dat weergeven. Ace heeft het bijvoorbeeld standaard aan.

@ Mr_Blobby
Al nieuws over de plugin? :)

[ Voor 19% gewijzigd door SidewalkSuper op 06-07-2013 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:09
Ik weet niet zeker of je dit bedoelt maar in de audio settings van het OSD is het in ieder geval te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:23
Komt iemand dit bekend voor? Bij al mijn dvd rips (geen iso maar video_ts folders) gebeurd het volgende: ze worden allemaal goed gescraped, maar als ik ze wil afspelen dan staat er one or more items failed to play. Als ik dan naar files ga in xbmc en ik speel het .ifo bestand, dan start de film en kan ik hem ook vanuit mijn movies starten. Niet echt een issue, maar ik vind het toch vreemd en het is irritant als je een serie op dvd hebt dan moet je eerst alle .ifo bestanden van een heel seizoen starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:47
schumi2004 schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 20:46:
Wie herkent mijn issue en heeft er een mogelijke oplossing voor?

Heb al een hele poos een shared DB voor een 2 tal machines en helemaal in het begin was het zo dat wanneer ik op de 1 klaar was met kijken ik op de andere zonder problemen verder kon gaan echter is dit er spontaan mee gestopt.

Ook bv skin widgets worden niet meer geupdate/shared met laatste afgespeelde en dus ook niet de tijd waar je gebeleven bent.

Is hier een mogelijke oplossing voor?
Hoi schumi2004 ben gisteren ook tegen het fenomeen van niet meer resumen, was serie revenge op mijn macbook (xbmc 12.2, via nfs) aan het kijken en omdat deze bijna leeg was gestopt met kijken om daarna op de ipad verder te kijken (xbmc 12.2 webdav) allebei gebruiken ze mysql db (krijg netjes wtched statussen door en ook nieuwe afleveringen gescand door de ene zijn op andere zichtbaar).

Heb jij nog iets uit kunnen vinden? De db versies zijn volgens de wiki hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
SidewalkSuper schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 12:21:
....
@ Mr_Blobby
Al nieuws over de plugin? :)
Ja, the hoofdauteur is op vakantie, maar ik kreeg gisteren een antwoord op mijn mailtje.
Hij probeert de wijzigingen binnenkort naar de officiële repository van XBMC te kopiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 10:14
Het lijkt alsof ik ineens het probleem heb dat xbmc 12.1 geen 2.0 audio meer af wil spelen.
5.1 doet hij wel netjes.

De audio zou via de optische kabel naar de versterker moeten gaan, 5.1 gaat goed daarin.
(voorheen alles via hdmi, dat ging goed maar krijg ik nu ook niet meer werkend).

Het is Windows 8 op een zelfbouw pc met een realtek chip.

Afspelen via VLC gaat goed, hij speelt dan ook netjes 2.0 af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovebrewski
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-04 21:37
Ik wil een mediaplayer bouwen met hierop openelec of xbmcbuntu. Het is in mijn opstelling belangrijk dat de onderstaande punten zijn gewaarborgd. Ik heb op zolder al een server staan met als OS ZFSguru dus alles wordt eigenlijk gestreamd.

- energiezuinig (want hij zal altijd aanstaan)
- afspelen 1080p en bluray
- soepel doorlopen van menu's in xbmc (geen gestotter of vertraging)

Ik heb nu de volgende hardware uitgekozen
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Desktop Board DN2800MT€ 99,22€ 99,22
1Corsair CMSO4GX3M2A1333C9€ 33,26€ 33,26
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 132,48

Ik heb nog een 2,5 inch harde schijf liggen welke erin gaat.

Hoor graag jullie reactie of mijn opstelling voldoende is voor mijn wensen, want ik twijfel nogal over de snelheid van de processor en de grafische capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:15
Wie kan me helpen. Ik heb mijn XBMC systemen helemaal opnieuw installed echter ben ik nu mijn fanart en posters kwijt van mijn bestaande collectie op een shared DB, hoe kon je die ook alweer snel rebuilden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:07

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

schumi2004 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:25:
Wie kan me helpen. Ik heb mijn XBMC systemen helemaal opnieuw installed echter ben ik nu mijn fanart en posters kwijt van mijn bestaande collectie op een shared DB, hoe kon je die ook alweer snel rebuilden?
Heb je de fanart wel naast je media staan of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Lt. Marx schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:49:
[...]

Heb je de fanart wel naast je media staan of niet?
Nope, die is gechached voorheen door XBMC zelf.
Ik was ook in de veronderstelling dat XBMC als het niet gevonden werd het zelf wel deed aanvullen maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Dat is dus exact de reden waarom ik iets als Ember gebruik. Lekker alle media in dezelfde folder als de film. Bij een nieuwe install is scrapen dan ook een fluitje van een cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239170

Via google kan ik er weinig over vinden maar iemand die toevallig weet hoe je die kekke psychedelische screensaver op openelec (3.0.6) aan de praat krijgt? :P
Bij het afspelen van audio is alleen een screen dim wel erg kaaltjes en dit is eigenlijk het enige wat ik nog mis tov de windows 8/XBMC installatie die ik ernaast draai. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Niet, tenzij je hem in OpenGLES port. Is puur en alleen voor Windows

[ Voor 8% gewijzigd door SidewalkSuper op 09-07-2013 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05 09:24
Anoniem: 93986 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:10:
Dat is dus exact de reden waarom ik iets als Ember gebruik. Lekker alle media in dezelfde folder als de film. Bij een nieuwe install is scrapen dan ook een fluitje van een cent.
+1 voor mij ook. Het iets meer handmatig werk, maar ik weet wel zeker dat alles klopt en compleet is. Maak me verder ook geen zorgen bij een clean install. Binnen een paar min heb je alles weeer terug, alleen je 'watched' status ben je kwijt, maar goed, dat overleef ik ook wel weer (al is bij series kijken iets lastig omdat ik simpelweg nooit onthoudt waar ik gebleven was >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Terminator
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

The.Terminator

Un boer met bier

ninjazx9r98 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 09:10:
Aangezien het om sommige films gaat en dan ook nog sommige stukken in de film lijkt het me logischer om de bron te verdenken in plaats van je XBMC installatie.
Het lijkt erop dat het een bepaalde release group is waar ik het mee heb, vind alleen niks terug met mensen die hetzelfde hebben met die release group.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:21
Opnieuw laten scrapen, misschien nog met tooltjes als ember erbij.
en dan je fanart naar een share zetten zodat ze nooit verloren gaan dooor een reinstall.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Laatst online: 18:21
Opnieuw laten scrapen, misschien nog met tooltjes als ember erbij, en dan je fanart naar een share zetten zodat ze nooit verloren gaan dooor een reinstall.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 20:19
Tweety1 schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 08:01:
[...]

+1 voor mij ook. Het iets meer handmatig werk, maar ik weet wel zeker dat alles klopt en compleet is. Maak me verder ook geen zorgen bij een clean install. Binnen een paar min heb je alles weeer terug, alleen je 'watched' status ben je kwijt, maar goed, dat overleef ik ook wel weer (al is bij series kijken iets lastig omdat ik simpelweg nooit onthoudt waar ik gebleven was >:) )
En daarvoor hebben we trakt.tv + addon voor XBMC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Anoniem: 93986 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:10:
Ik gebruik geen enkele media manager en bij mij doet XBMC exact hetzelfde alle art én fanart staat in de mediafolder zelf.

Zelfs watch status blijft behouden op deze manier doordat xbmc dit in de nfo bestanden wegschrijft. Volgens mij is er geen enkele reden om een externe media manager te gebruiken.

[ Voor 18% gewijzigd door LtMarx op 10-07-2013 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Lt. Marx schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 14:14:
[...]

Ik gebruik geen enkele media manager en bij mij doet XBMC exact hetzelfde alle art én fanart staat in de mediafolder zelf.

Zelfs watch status blijft behouden op deze manier doordat xbmc dit in de nfo bestanden wegschrijft. Volgens mij is er geen enkele reden om een externe media manager te gebruiken.
Dan weet ik niet wát jij aangepast hebt, maar dat is echt niet standaard gedrag van XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Smultie schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 14:25:
[...]

Dan weet ik niet wát jij aangepast hebt, maar dat is echt niet standaard gedrag van XBMC.
is al eerder in dit topic besproken, volgens de wiki wel. Zie ook deze post:
Lt. Marx in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Lt. Marx schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 14:45:
[...]

is al eerder in dit topic besproken, volgens de wiki wel. Zie ook deze post:
Lt. Marx in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV"
Dus.... jij gebruikt die addon?
Standaard kun je (handmatig, zelf) jpgs in de folder neerzetten.

XBMC zal uit zichzelf (zonder extra addons) nooit fanart in de source-folder neerzetten.

Ben blij dat dat opgelost is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-05 17:15
Ik zoek een plug-in dat weergeeft op het homescherm de laatste film of serie dat ik aan het bekijken ben.

Als ik nu halverwege een film XBMC afsluit en weer opstart weet ik niet meer welke film ik aan het kijken was.
Iemand een idee? Geen interesse in Trakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
wrcveen schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 15:00:
Ik zoek een plug-in dat weergeeft op het homescherm de laatste film of serie dat ik aan het bekijken ben.

Als ik nu halverwege een film XBMC afsluit en weer opstart weet ik niet meer welke film ik aan het kijken was.
Volgens mij heb ik die mogelijkheid voorbij zien komen in de Ace skin, ik vond het zelf tamelijk irritant en heb die optie uitgeschakeld. Mocht ik me in de skin hebben vergist dan graag correctie hiervan.

Edit: Yep Ace sowieso, en dan nog wat der Michael hieronder aangeeft aan skin's ;)

[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 10-07-2013 15:19 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
wrcveen schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 15:00:

Ik zou een afspraakje met je huisarts maken als je je niet kunt herinneren welke film je halverwege afgebroken hebt :P

Kan zo snel geen add-on vinden, maar mogelijk dat er skins zijn die een soortgelijke optie aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Smultie schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 15:08:
[...]

Ik zou een afspraakje met je huisarts maken als je je niet kunt herinneren welke film je halverwege afgebroken hebt :P

Kan zo snel geen add-on vinden, maar mogelijk dat er skins zijn die een soortgelijke optie aanbieden.
Zijn zat skins die dit bieden, Ace, MQ5, Nox om er maar een paar te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Lt. Marx schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 14:14:
[...]

.....Volgens mij is er geen enkele reden om een externe media manager te gebruiken.
Die kan ik je wel geven :D. Mijn vriend heeft de film beschrijvingen liever in het nederlands en tot nu to heb il ze bij XBMC alleen maar in het engels voorbij zien komen terwijl ViMediaManager de informatie in het nederlands binnen haalt. Daarnaast heb ik ook cabaret shows, concerten en kinderfilms op mijn NAS staan en vooral de eerste 2 categorien zijn amper te vinden in IMDB of de Moviedatabase. Dan heb je dus bestanden die niet gescanned kunnen worden en dus ook niet zichtbaar zijn in je library

[ Voor 17% gewijzigd door Miss_80 op 10-07-2013 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
.....delete dubbelposting

[ Voor 94% gewijzigd door Miss_80 op 10-07-2013 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-05 20:49
Tweety1 schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 16:44:
[...]

Die kan ik je wel geven :D. Mijn vriend heeft de film beschrijvingen liever in het nederlands en tot nu to heb il ze bij XBMC alleen maar in het engels voorbij zien komen terwijl ViMediaManager de informatie in het nederlands binnen haalt. Daarnaast heb ik ook cabaret shows, concerten en kinderfilms op mijn NAS staan en vooral de eerste 2 categorien zijn amper te vinden in IMDB of de Moviedatabase. Dan heb je dus bestanden die niet gescanned kunnen worden en dus ook niet zichtbaar zijn in je library
Beschrijvingen in het nederlands is gewoon een kwestie van een nederlandse scraper voor films gebruiken, bijvoorbeeld moviemeter. En bestanden die niet gescand kunnen worden (wellicht wel als serie trouwens, heb zelden problemen met het scrapen van cabaret shows), kun je ook gewoon als video (ipv movie) afspelen. Dus ik zou gewoon lekker bij de XBMC media manager blijven :)

[ Voor 3% gewijzigd door Swinnio op 11-07-2013 13:09 ]

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Ieder zijn voorkeur denk ik zo.
Op deze manier kan ik voorhand alles netjes in kaart brengen en weet ik zeker dat alles in de library naar voren komt. Afspelen via de video ipv movie is voor mij echt not-done :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-05 12:53

Dreanor

Joene

Ik kwam er laatst achter dat er meer skins voor XBMC zijn dan die je in XBMC kan vinden, zo staat Aeon MQ4 niet in de lijst skins van XBMC. Deze moet je dan handmatig via .zip bestand installeren.

Nu is mijn vraag, zijn er nog meer pareltjes aan skins die niet in XBMC skin lijst te vinden zijn?

Ik vond Aeon MQ4 maar een omslachtig gedrocht en geen pareltje (tot nu toe is Aeon Nox nog de beste skin vind ik). :P

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:03
Dreanor schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 15:57:
Ik kwam er laatst achter dat er meer skins voor XBMC zijn dan die je in XBMC kan vinden, zo staat Aeon MQ4 niet in de lijst skins van XBMC. Deze moet je dan handmatig via .zip bestand installeren.

Nu is mijn vraag, zijn er nog meer pareltjes aan skins die niet in XBMC skin lijst te vinden zijn?

Ik vond Aeon MQ4 maar een omslachtig gedrocht en geen pareltje (tot nu toe is Aeon Nox nog de beste skin vind ik). :P
Ik gebruik al lange tijd reFocus BIG (http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=132897). Vind dit een van de weinige skins welke er netjes uitziet maar bovenal gewoon snel en 'snappy' reageert op alles. Veel skins vind ik maar traag aanvoelen, waaronder MQ. (En nee, CPU/GPU is snel genoeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239170

zijn er nog meer pareltjes die niet in XBMC lijst te vinden zijn?
Ik maak hem iets algemener. :P

Ik ga ook zeker die skin eens proberen, Aeon Nox vind ik iets te log en die standaard skin werkt net niet lekker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Nog nooit gehoord van reFocus BIG, maar net ff gauw gekeken.... damn, ziet er mooit uit. Ik heb nu AON draaien en die is inderdaad wat traag, maar daar kan ik wel de homescreen aanpassen. FF kijken of dat met deze skin ook kan, want dat is een vereiste.

EDIT: volgens de wiki kan deze skin dat ook

[ Voor 19% gewijzigd door Miss_80 op 11-07-2013 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voila,

http://forum.xbmc.org/forumdisplay.php?fid=67

Simpel te vinden met een paar klikken op het forum aldaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:03
Anoniem: 93986 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 17:31:
[...]

Voila,

http://forum.xbmc.org/forumdisplay.php?fid=67

Simpel te vinden met een paar klikken op het forum aldaar.
Handig zo'n lijst met uitgebreide gebruikerservaringen erbij zodat je een makkelijk kan kiezen :+
Oftewel: vond de vraag niet zo gek. Tuurlijk zijn er duizende skins te vinden, maar als iemand hier goede ervaringen heeft met een bepaalde skin, waarom niet delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

|:(

Daar heb ik al regelmatig gekeken alleen eigenlijk ging ik ervan uit dat wat in XBMC zit ook op dat forum is. :P Nooit de lijst(en) vergeleken en ik heb zelfs daar Aeon MQ4 daar vandaan gehaald. Ik voel me nu een beetje ... tsja ... zoals de smiley. |:(

Maargoed, neemt niet weg dat we hier ook wel ervaringen kunnen delen.

Zelf vind ik tot nu toe Aeon Nox de mooiste skin, hoofdzakelijk vanwege de hoge mate van extra instellingen die deze skin bied. Elk scherm heeft bijna zijn eigen extra opties om het nog meer naar eigen smaak in te richten.

Alleen ... de muziek player werk niet geweldig. Artist slideshow werkt vaag (meestal pas na enkele nummers/na wisselen van skin).

Als ik andere skins probeer dan mis ik de eye candy van Aeon Nox en de daarbij behorende extra opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 10:14
Bender schreef op zondag 07 juli 2013 @ 12:50:
Het lijkt alsof ik ineens het probleem heb dat xbmc 12.1 geen 2.0 audio meer af wil spelen.
5.1 doet hij wel netjes.

De audio zou via de optische kabel naar de versterker moeten gaan, 5.1 gaat goed daarin.
(voorheen alles via hdmi, dat ging goed maar krijg ik nu ook niet meer werkend).

Het is Windows 8 op een zelfbouw pc met een realtek chip.

Afspelen via VLC gaat goed, hij speelt dan ook netjes 2.0 af.
Niemand een ideetje O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-05 18:27
Ik ben zelf erg gecharmeerd van de skin ACE. Mooi dingetje.

Zal mn HTP weer eens netjes gaan installeren. Kijken of de skin nog bevalt met de laatste versie van XBMC.

[ Voor 48% gewijzigd door Bongoarnhem op 12-07-2013 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Ik gebruikte voorheen MQ3, heb nog even MQ4 geprobeerd, maar die vond ik minder dan MQ3. Totdat Frodo kwam, want MQ3 werd niet echt vlot geupdate voor Frodo.
Sindsdien ben ik over naar Aeon Nox, en heb alle "fancy" dingetjes aangezet zoalsdie rook e.d.
Top skin, heb nog weinig tijd gehad om daarmee te spelen, ik kijk liever films/series dan skins aanpassen :P maar er zijn voor zover ik lees een hoop mooie mods voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Er zijn veel mooie skins te vinden. Ik heb er zelf een aantal uitgeprobeerd in de loop der jaren, maar het blijft een kwestie van persoonlijke smaak.

Zelf gebruik ik al een tijdje Modded Confluence Vol. 2 (van mad-max). Een skin die redelijk licht draait. Ik vind vooral het horizontale menu toch wel fijn en hoewel rook etc. (Aeon) een leuke gimmick is, wil ik vooral veel van de fanart zien en niet te veel zaken die 'afleiden'.
Overigens heb ik zelf het hoofdmenu nog een beetje getweaked, want er zat een limiet op extra menuitems toevoegen (via de skin) om het licht te houden, dus heb ik de skinbestanden handmatig aangepast.

Om ongeveer dezelfde redenen vond ik Transparency ook altijd heel mooi, maar die heb ik al een tijdje niet meer gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Wat heb je ingesteld bij System -> Settings -> Audio Output?
Daar wat opties wijzigen zou een oplossing kunnen zijn, maar lastig te zeggen zonder jouw instellingen te weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

_Vincent_ schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 09:34:
Er zijn veel mooie skins te vinden. Ik heb er zelf een aantal uitgeprobeerd in de loop der jaren, maar het blijft een kwestie van persoonlijke smaak.

Zelf gebruik ik al een tijdje Modded Confluence Vol. 2 (van mad-max). Een skin die redelijk licht draait. Ik vind vooral het horizontale menu toch wel fijn en hoewel rook etc. (Aeon) een leuke gimmick is, wil ik vooral veel van de fanart zien en niet te veel zaken die 'afleiden'.
Overigens heb ik zelf het hoofdmenu nog een beetje getweaked, want er zat een limiet op extra menuitems toevoegen (via de skin) om het licht te houden, dus heb ik de skinbestanden handmatig aangepast.

Om ongeveer dezelfde redenen vond ik Transparency ook altijd heel mooi, maar die heb ik al een tijdje niet meer gebruikt.
De rook in Aeon Nox gebruik ik niet (vind ik irritant), maar vooral de extra opties om bijvoorbeeld serie overzicht nog net even naar eigen hand te zetten (gebruik ik gewone tekst voor titels of clear art, of logo, of fanart, etc). Of the movie info als je de film op pauze zet.

Transparancy vind ik ook een hele mooie skin, vooral de muziekplayer is erg nice. Echter ... het hoofd menu is bijna niet aan te passen. Ik wil zoals in Aeon Nox gewoon widgets maar belangrijker, eigen snelkoppelingen voor bijvoorbeeld Apple Trailers, Youtube, Radio, Adv.Launcher, etc. Dat krijg ik niet voor elkaar in het hoofdmenu (alleen video addons lukken).

Verder is transparancy te ... euh ... transparant. :P Movie wall is perfect alleen zijn de DVD cases zo doorzichtig dat je ze niet meer kan lezen. :S

Maar zo heb ik voor elke skin tot nu toe van dat soort dingen waar ik mij aan stoor (Aeon nox de muziekplayer/fanart slideshow).

Ik wou dat je de muziek player gewoon uit een andere skin kon halen. :P

Edit; Ik ga die modded confluence ook eens testen van het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Zijn er hier tweakers die met een Samsung mobiel content hebben kunnen delen via Allshare Cast naar XBMC?

Ik heb alle nodige UPnP settings enabled , router is er geschikt voor, UPnP testers zien ook UPnP devices maar Allshare Cast doet er niks mee dit terwijl ik verscheidene filmpjes op het web zie die laten zien dat het wel kan.

Ben er al uit, het is niet AllShare Cast maar gewoon Apparaten Dichtbij in settings.

[ Voor 15% gewijzigd door schumi2004 op 13-07-2013 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-01 11:15

Anthirian

In Trance We Trust

Tweety1 schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 08:01:
[...]

En daarvoor gebruik je dan Trakt weer, even addon installeren na clean install en je hebt zo weer alles op watched staan.

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-05-2021
Om je watched status te behouden kan je ook bij de import een extra settings toevoegen in je advancedsettings.xml : <importwatchedstate>1</importwatchedstate>

Je exporteert gewoon de XBMC library naar seperate files - dit scheelt uren rescrapen als je ooit je hele installatie opnieuw wil doen.

[ Voor 30% gewijzigd door kibje op 15-07-2013 13:44 ]

Lid van Team Kodi sinds 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-05-2021
Smultie schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 14:50:
[...]
XBMC zal uit zichzelf (zonder extra addons) nooit fanart in de source-folder neerzetten.
Niet automatisch nee, maar XBMC schrijft deze wel weg wanneer je (handmatig) een library export naar seperate files doet.

Lid van Team Kodi sinds 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
kibje schreef op maandag 15 juli 2013 @ 13:39:
Om je watched status te behouden kan je ook bij de import een extra settings toevoegen in je advancedsettings.xml : <importwatchedstate>1</importwatchedstate>

Je exporteert gewoon de XBMC library naar seperate files - dit scheelt uren rescrapen als je ooit je hele installatie opnieuw wil doen.
Dat wilde ik dus ook doen: netjes m.b.v. export naar meerdere bestanden .nfo's aangemaakt en advancedsettings.xml aangepast. Maar als ik via de settings mijn video library wil importeren krijg ik alleen een menu om op het lokale file systeem een bestand te kiezen (films en series staan op NAS). Mis ik iets?

[ Voor 0% gewijzigd door Swinnio op 16-07-2013 09:10 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
Zawaponga schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 14:01:
Komt iemand dit bekend voor? Bij al mijn dvd rips (geen iso maar video_ts folders) gebeurd het volgende: ze worden allemaal goed gescraped, maar als ik ze wil afspelen dan staat er one or more items failed to play. Als ik dan naar files ga in xbmc en ik speel het .ifo bestand, dan start de film en kan ik hem ook vanuit mijn movies starten. Niet echt een issue, maar ik vind het toch vreemd en het is irritant als je een serie op dvd hebt dan moet je eerst alle .ifo bestanden van een heel seizoen starten.
Iemand een idee? Het is XBMC 12.2 op windows 7 en hier is het log bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:37

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Swinnio schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 09:09:
[...]

Dat wilde ik dus ook doen: netjes m.b.v. export naar meerdere bestanden .nfo's aangemaakt en advancedsettings.xml aangepast. Maar als ik via de settings mijn video library wil importeren krijg ik alleen een menu om op het lokale file systeem een bestand te kiezen (films en series staan op NAS). Mis ik iets?
Source/Bron toevoegen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
Bij het importeren, neem ik aan?
Volg het niet helemaal, want de watched status staat nu per film/serie opgeslagen en die zijn uiteraard al als bron opgenomen, anders kon ik ze niet binnen XBMC bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Is er iemand die XBMC op een HTPC heeft met een HTPC case met display die now playing, volume en dergelijke weergeeft?

Met andere woorden, werkt zo'n case display in combinatie met XBMC?

Als ik zelf een HTPC wil samen stellen wil ik graag zo'n case display, maar alleen als deze werkt in combinatie met XBMC. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Case lcd kan natuurlijk werken, soms wel een beetje gepruts afhankelijk van welke drivers/tool ofzo die lcd aanstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-05 10:34
Dreanor schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 15:23:
Is er iemand die XBMC op een HTPC heeft met een HTPC case met display die now playing, volume en dergelijke weergeeft?

Met andere woorden, werkt zo'n case display in combinatie met XBMC?

Als ik zelf een HTPC wil samen stellen wil ik graag zo'n case display, maar alleen als deze werkt in combinatie met XBMC. :)
Onder linux al werken gekregen (zowel een lcd als vfd).
Maar wel goed op letten welke je haalt. ze zijn niet allemaal even gemakkelijk in te stellen.
Heb je hem op het os werkend dan is er een addon, die de rest regelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Zawaponga schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 13:48:
[...]

Ik heb hetzelfde op de OUYA. Nog geen oplossing voor gevonden. Mijn XBMC 12.x op de mac mini heeft er geen last van ... Vind het ook erg irritant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Zawaponga schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 13:48:
[...]

Zal met die specifieke dvd te maken hebben. Op Windows nog nooit issues gehad met een VIDEO_TS mappie in XBMC.
Zet het anders gewoon om naar een .img/.iso met ImgTool Classic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-05 20:07
Wat is de juiste manier om na een verse install, je video library watched status met Trakt addon te herstellen?
Ik ben dit van plan:
- add sources (Movies, TV Shows) maar laat XBMC NIET scannen nu
- import video library
- install trakt addon, vul account enzo in.. en dan gaatie hopelijk vanzelf updaten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
-SaveMe- schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 15:32:
[...]

Ik heb hetzelfde op de OUYA. Nog geen oplossing voor gevonden. Mijn XBMC 12.x op de mac mini heeft er geen last van ... Vind het ook erg irritant...
Bij mijn andere laptop speelt dit probleem ook. Zoals gezegd, ik vind het geen groot probleem. Ik ben gewoon een perfectionist :), voor de rest ben ik echt super tevreden met XBMC.
SidewalkSuper schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 15:37:
[...]

Zal met die specifieke dvd te maken hebben. Op Windows nog nooit issues gehad met een VIDEO_TS mappie in XBMC.
Zet het anders gewoon om naar een .img/.iso met ImgTool Classic :)
Ik denk van niet, het is namelijk bij al mijn dvd's en ik weet zo uit mijn hoofd even niet of het bij een iso ook speelt. Op het XBMC forum krijg ik geen reacties, maar ik geef niet gauw op :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Zawaponga schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 14:01:
Voor alle duidelijkheid, als jij in het film_overzicht op desbetreffende film staat en je drukt op de "play" toets dan krijg je die foutmelding? Dus niet de folder in gaan maar bij het drukken van play op de filmhoes. En dit gaat fout bij iedere DVD?

Ik gebruik zelf eigenlijk nooit DVD (rips) maar heb het even getest onder 12.2. in een Windows7 (32b) omgeving en natuurlijk gaat het hier goed. Dus wil ik graag weten of jij dezelfde wijze van starten van een DVD rip hanteert dan ik (wij). Op de filmhoes play selecteren.

[ Voor 0% gewijzigd door hardware-lover op 19-07-2013 01:56 . Reden: 32bit als tekst toegevoegd gezien onderstaande link: http://trac.xbmc.org/ticket/14316 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
hardware-lover schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 20:05:
[...]

Voor alle duidelijkheid, als jij in het film_overzicht op desbetreffende film staat en je drukt op de "play" toets dan krijg je die foutmelding? Dus niet de folder in gaan maar bij het drukken van play op de filmhoes. En dit gaat fout bij iedere DVD?

Ik gebruik zelf eigenlijk nooit DVD (rips) maar heb het even getest onder 12.2. in een Windows7 omgeving en natuurlijk gaat het hier goed. Dus wil ik graag weten of jij dezelfde wijze van starten van een DVD rip hanteert dan ik (wij). Op de filmhoes play selecteren.
Jep, gewoon in de library zoals het hoort ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Heel vaag, zoals gezegd heb ik zo nog nooit een probleem gehad :)
Ik heb je log bekeken en zo ziet het er bij mij ook uit.

Probeer het anders eens over smb, mss dat het met nfs te maken heeft.

Check ook dit eens http://trac.xbmc.org/ticket/14316

[ Voor 12% gewijzigd door SidewalkSuper op 18-07-2013 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jazco2nd schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 17:02:
Wat is de juiste manier om na een verse install, je video library watched status met Trakt addon te herstellen?
Ik ben dit van plan:
- add sources (Movies, TV Shows) maar laat XBMC NIET scannen nu
- import video library
- install trakt addon, vul account enzo in.. en dan gaatie hopelijk vanzelf updaten??
Yep. Even de juiste opties aanvinken in de addon en dan is ie klaar. Heb het zelf ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Big
  • Niet online
Sinds gisteren de (vrij) gelukkige gebruiker van een Zotac Zbox Nano XS AD13 + OpenELEC 3.1.3. Ik kom van een Popcorn Hour A-100, dus de grafische pracht is een welkome afwisseling ;-)

Één dingetje heb ik echter problemen mee: hij komt niet netjes uit standby. Ik zie dat de groene ring constant blijft branden en de ventilator gaat ook draaien, maar het scherm reageerd niet op de HDMI-input: dat blijft blauw (oftewel, 'geen imput')
Wat ik er wel bij moet zeggen, is dat de muziek- en video-db's op een andere MySQL server staan, die ik via het netwerk moet bereiken. Ik heb de instelling aangezet dat 'ie pas doorstart nadat de (bedrade) netwerkverbinding is opgezet, maar dat mocht niet baten.

Ik heb de suspend/resume functie niet uitgeprobeerd in een opstelling zonder aparte MySQL, dus vind het moeilijk inschatten of dit door de machine komt, of doordat 'ie de MySQL db niet kan vinden. En zoals gezegd geeft het scherm ook geen output, dus is het lastig achterhalen wat er nou eigenlijk gebeurt.

Heeft iemand hier ervaring mee? Een oplossing zelf misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-07-2024
Mr_Big schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 09:54:
Sinds gisteren de (vrij) gelukkige gebruiker van een Zotac Zbox Nano XS AD13 + OpenELEC 3.1.3. Ik kom van een Popcorn Hour A-100, dus de grafische pracht is een welkome afwisseling ;-)

Één dingetje heb ik echter problemen mee: hij komt niet netjes uit standby. Ik zie dat de groene ring constant blijft branden en de ventilator gaat ook draaien, maar het scherm reageerd niet op de HDMI-input: dat blijft blauw (oftewel, 'geen imput')
Wat ik er wel bij moet zeggen, is dat de muziek- en video-db's op een andere MySQL server staan, die ik via het netwerk moet bereiken. Ik heb de instelling aangezet dat 'ie pas doorstart nadat de (bedrade) netwerkverbinding is opgezet, maar dat mocht niet baten.

Ik heb de suspend/resume functie niet uitgeprobeerd in een opstelling zonder aparte MySQL, dus vind het moeilijk inschatten of dit door de machine komt, of doordat 'ie de MySQL db niet kan vinden. En zoals gezegd geeft het scherm ook geen output, dus is het lastig achterhalen wat er nou eigenlijk gebeurt.

Heeft iemand hier ervaring mee? Een oplossing zelf misschien?
Eigenlijk meer iets voor het Zatoc Zbox topic maar ik heb het zelf ook. De TV geeft aan dat er geen input is terwijl de ZBOX gewoon draait. Als ik de Zbox overneem met teamviewer dan krijg ik verbinding alleen het scherm is zwart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Myst
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-04-2022
Heeft er iemand ervaring met de ROM Collection Browser in XBMC?
Ik probeer in XBMC (OpenElec) mijn games vanaf mijn Synology te importeren, maar de ROM Collection Browser kan mijn NAS niet vinden, de rest van mijn multimedia staat ook op de NAS, en daar zijn geen problemen mee. Iemand een idee of een workaround hoe ik de games van mijn NAS kan importeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

Één dingetje heb ik echter problemen mee: hij komt niet netjes uit standby. Ik zie dat de groene ring constant blijft branden en de ventilator gaat ook draaien, maar het scherm reageert niet op de HDMI-input: dat blijft blauw (oftewel, 'geen input')

[knip]
Er zijn nogal wat meer gebruikers die klagen over het niet goed uit standby komen i.c.m. Openelec, niet alleen bij Zotac, dat lijkt met de ene build soms wat beter te gaan dan met een andere en het is daarbij ook nogal eens hardware-gerelateerd. Dus de ene chipset heeft er minder last van dan een andere. Je kunt wat spelen met de BIOS instellingen die met de standby settings te maken hebben. Soms kan het aan- of uitzetten van een bepaalde instelling heel wat (positieve) gevolgen hebben. M.a.w., blijven proberen dus.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl

Zelfde issue op de AD11 (Ook zonder MySQL). Werkte tot aan een (oude) build van OpenElec (1.x?) nog goed, daarna niet meer. Op latere builds werkte het soms wel/soms niet. Soms zelfs een aantal dagen geen enkel probleem en dan ineens weer zwart scherm waarna alleen een harde reset nog helpt.
Ik heb me er inmiddels bij neergelegd en zet hem via een normale shutdown uit. Opstarten duurt dan wat langer, maar dat is dan ook alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Big
  • Niet online
Dat is vervelend om te horen.
'hard' uitzetten met wat wachttijd vind ik op zich geen probleem, alleen wel dat de afstandsbediening dan niet werkt en ik een piepklein knopje achter een deurtje moet gaan indruken.

Heb net nog een BIOS-upgrade gedaan en dat lijkt in ieder geval één keer te hebben gewerkt. Helaas had ik daarna wel corruptie op het scherm. Moet ik dus nog wat meer gaan onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Bij shutdown kan je hem gewoon weer aanzetten met ab. Anders had ik er ook wel probleem mee gehad ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Big
  • Niet online
Het lijkt erop dat die BIOS-update het probleem toch heeft opgelost.
Ik heb hem nu wat langer op standby laten staan, zodat ik zeker weet dat alle verbindingen zijn verbroken. Daarna weer geresumed en deze keer kreeg ik ook weer beeld.
Er was alleen weer wat corruptie te zien, maar na het wisselen van beeld, was dat ook weer weg.

Een BIOS-update van de Zbox Nano XS AD13 lijkt dus een oplossing te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Wat is de datum van die update? Ik moet zeggen dat ik die van mij de laatste 4-5 maanden niet geupdate heb.
Vraag is ook of het blijft werken. Ik had ook vaak dat het 2-3 keer werkte en na een wat langere pauze ineens niet meer. Als het een keer of 10-15 achter elkaar werkt mag je pas gaan juichen (en dan ga ik ook maar weer eens updaten:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Big
  • Niet online
Is van januari dit jaar met versienummer pa260 o.i.d.
Versienummering van Zotac is echter niet zo duidelijk, moet ik zeggen.

Changelog zegt trouwens ook niks over resume:
code:
1
2
3
4
5
.2013/Jan update 
.Fixed eSATA Port AHCI Mode HotPlug failure
.Corrected Admin Password issue (Press Enter Key only - Jump into CMOS Setup)
.Removed Error Beep when no Keyboard attached during POST
(January / 2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
SidewalkSuper schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 20:42:
Heel vaag, zoals gezegd heb ik zo nog nooit een probleem gehad :)
Ik heb je log bekeken en zo ziet het er bij mij ook uit.

Probeer het anders eens over smb, mss dat het met nfs te maken heeft.

Check ook dit eens http://trac.xbmc.org/ticket/14316
Hmmm... dit zou het best eens kunnen zijn. In het ticket staat dat de bug met de volgende Gotham release gefixed wordt, maar ben nou wel gerust gesteld omdat het een bekend probleem is. Bedankt voor jullie reacties en een fijn weekend!

Edit: Na een 2e keer lezen zie ik dat het alleen op non win32 systemen voorkomt, terwijl ik het op windows draai.

[ Voor 9% gewijzigd door Zawaponga op 21-07-2013 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Zit met het probleem dat XBMC mijn films niet vloeiend kan afspelen, eigenlijk gaat het helemaal niet alleen maar schokkerig beeld krijg ik.
Heb XBMC op windows 7 geïnstalleerd, muziek speelt die prima af heb alleen problemen met films.
Het lijkt net op die me CPU (processor) daarvoor gebruikt ipv mijn videokaart, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker is een gok.
Moet je dat ergens instellen of zo, heb al gezocht in de instellingen en zo maar kan niks vinden.

Hopelijk weten jullie hier iets op, bij voorbaat alvast bedankt.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
michael3 schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 18:47:
[knip]

Het lijkt net op die me CPU (processor) daarvoor gebruikt ipv mijn videokaart, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker is een gok.

[knip]
Voor ons is de gok op een goed antwoord nog veel groter, want om welke CPU (processor) en videokaart gaat het hier?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
hardware-lover schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 19:04:
[...]

Voor ons is de gok op een goed antwoord nog veel groter, want om welke CPU (processor) en videokaart gaat het hier?
Intel Q8300 CPU en videokaart is een EAH6770 DC SL/2DI/1GD5, daar moet die het prima op af kunnen spelen.
VLC, windows mediaplayer enz doen het allemaal goed, behalve XBMC ( heb trouwens versie 12.2)

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
michael3 schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 19:31:
[...]
Intel Q8300 CPU en videokaart is een EAH6770 DC SL/2DI/1GD5, daar moet die het prima op af kunnen spelen.
VLC, windows mediaplayer enz doen het allemaal goed, behalve XBMC ( heb trouwens versie 12.2)
Aangezien het een AMD video_kaart betreft adviseer ik als eerste om te testen met de oudere drivers (12.6-12.10). Er zijn namelijk soms issues bij de nieuwere 13.x serie. Niet iedereen heeft daar problemen mee maar diverse gebruikers ook weer wel. Het is snel even getest.

Gebruik de AMD cleaner utility om de nieuwe drivers goed te verwijderen.

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 91 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]