[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 90 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.078.876 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-05 11:46
_Vincent_ schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 13:34:
Dat ziet er leuk uit schumi2004. Ga ik me ook eens in verdiepen.

Ik neem aan dat je jouw series/speelfilms niet opnieuw hoeft te ordenen. Volgens mij gaat het in die folderstructuur om de promofilmpjes (zoals: DTS-HD Master Audio). Ik neem dat het audioformaat van hetgene je gaat afspelen gewoon uit de database of het videobestand wordt gehaald en niet dat je al je videofiles ineens in subfolders moet opdelen!

Trivia etc. hoeven er voor mij niet in, maar een rating en zo'n filmpje van het audioformaat is wel interessant. Maar dat zal allemaal wel in te stellen zijn. Ik ga het komend weekend eens proberen.

EDIT: vroeg me overigens altijd al af waar die [Cinema] knop voor was die niets doet in de skin die ik gebruik :P
Volgens mij heb ik het wel goed maar wordt een probleem als ik daadwerkelijk de films een hun audio format folder rmoet gaan plaatsen, dus <Movie Name> - DTS - <movie>.ext
Dit was ik namelijk niet van plan en zo onhandig ook, dan kun je niks geautomatiseerd hebben ook wat downloaders betreft.

Overigens is het voor mij meer een omdat het kan functie niet zo zeer omdat ik het mis ;)

Had dit via recent post op xbmc.org. Zo nu en dan kom je wel eens wat tegen waarvan je heb, ow das handig/leuk ;)

[ Voor 8% gewijzigd door schumi2004 op 21-06-2013 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-05 14:08

Dreanor

Joene

Het klinkt wel leuk, echter als je voor elke film zo'n folder structuur moet aanleggen, audio moet splitsen, etc dan is de lol er (voor velen) snel af.

Ik had liever dat die mod gewoon op basis van de metadata (die XBMC automatisch aanleverd) de desbetreffende trailers e.d. ophaald van internet en dan in cinema modes automatisch achter elkaar afspeeld.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Volgens mij hoeft dat dus ook juist niet! En kun je je video's gewoon laten staan waar ze staan.
Maar ik ga het dit weekend proberen. Zit nu nog op het werk :+

Ik miste de functie van deze add-on ook niet, maar het lijkt me wel grappig om te hebben en ik ga er zeker even mee spelen. Kan het altijd weer uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:52

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

schumi2004 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 13:09:
Zijn er tweakers die gebruik maken van Cinema Experience?

Ik heb het in het verleden geprobeerd maar heb het toen opgegeven het werkend te krijgen, zag hem vandaag weer voorbij komen in recent topics in XBMC en wilde het toch weer eens proberen.
Als ik kijk naar de requirements (folder structuur) dan begin ik de hoop al weer een beetje op te geven.

Is het echt zo lastig dit goed werkend te krijgen, lastig als in je hele folder structuur ombouwen?

Mijn folder structuur is nu als volgt:

Movies - <Movie Name> - <movie>.ext waarbij de movie.ext meestal dezelfde naam heeft als Movie Name folder.
Je hoeft helemaal niks aan te passen of om te bouwen aan je bestaande folder structuur. Het plaatje wat je daar aanhaalt is puur bedoeld voor alle extra filmpjes die CE nodig heeft om voor en na je film en trailers te zetten.

Om even een simpel voorbeeld te geven van een setup waarbij je alleen trailers hebt, dan wordt er een playlist gemaakt met:

Videos/Movie Theatre Intro/*random of fixed*
Videos/Coming Attractions Intro/*random of fixed*
enkele random trailers van apple (afhankelijk van instellingen in het zelfde ganre en/of rating als de hoofdfilm)
Videos/Coming Attractions Outro/*random of fixed*
Videos/Feature Presentation Intro/*random of fixed*
Videos/Ratings/*rating filmpje welke overeenkomt met de rating van de hoofdfilm*
Videos/Audio/*type welke overeenkomt met de hoofdfilm*/*random*
Hoofdfilm
Videos/Feature Presentation Outro/*random of fixed*
Videos/Movie Theatre Outro/*random of fixed*

Kortom, ja, het is een heleboel bij elkaar gezoek van filmpjes en inrichting van folder structuur, maar het heeft helemaal niks met je bestaande films en video's te maken

Daarnaast, als je een ebetje rodnzoekt zijn er welk complete collecties te vinden incl folder structuur.
Dreanor schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:20:
Het klinkt wel leuk, echter als je voor elke film zo'n folder structuur moet aanleggen, audio moet splitsen, etc dan is de lol er (voor velen) snel af.

Ik had liever dat die mod gewoon op basis van de metadata (die XBMC automatisch aanleverd) de desbetreffende trailers e.d. ophaald van internet en dan in cinema modes automatisch achter elkaar afspeeld.
Dat is ook precies wat de mod doet. In die fodlers staan alleen de tussenliggede filmpjes. In Videos/Audio/DTS zal bijvoorbeeld YouTube: DTS Digital Sound Logo The Digital Experience HIGH QUALITY staan. En in Video/Comming Attractions Intro bijvoorbeeld YouTube: Vipid - Coming Attractions - Orange

[ Voor 17% gewijzigd door Janoz op 21-06-2013 15:44 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Janoz schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:40:
[...]

Je hoeft helemaal niks aan te passen of om te bouwen aan je bestaande folder structuur. Het plaatje wat je daar aanhaalt is puur bedoeld voor alle extra filmpjes die CE nodig heeft om voor en na je film en trailers te zetten.

Om even een simpel voorbeeld te geven van een setup waarbij je alleen trailers hebt, dan wordt er een playlist gemaakt met:

enkele random trailers van apple (afhankelijk van instellingen in het zelfde ganre en/of rating als de hoofdfilm)
Videos/Ratings/*rating filmpje welke overeenkomt met de rating van de hoofdfilm*
Hoofdfilm

Kortom, ja, het is een heleboel bij elkaar gezoek van filmpjes en inrichting van folder structuur, maar het heeft helemaal niks met je bestaande films en video's te maken

Daarnaast, als je een ebetje rodnzoekt zijn er welk complete collecties te vinden incl folder structuur.
Dan ben ik toch mooi op verkeerde been gezet door de begeleidende tekst bij het rode gedeelte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Met de 'pull' bedoelen ze dat ze het intro filmpje pas uit de jsuite map kunnen 'pullen' wanneer die map dezelfde case sensitive naam heeft als hetgeen in de metadata van je hoofdfilm staat. Die metadata wordt bepaald obv de bestandsinhoud (of wat je zelf in je NFO of de database gefrot hebt), en niet op de bestandsnaam.

[ Voor 22% gewijzigd door Janoz op 21-06-2013 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ortep schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 11:07:
Dan komt er nog bij dat sommige dingen onder Linux helemaal niet eens werken.
Hier een stukje over mijn PC met XBMC er op

Door de aanwezigheid van de ATI Mobility Radeon HD 5430 is de MC001 serie prima in staat om 720P & 1080P content af te spelen.
Wanneer er een Windows installatie aanwezig is, kan de HDMI uitgang "7.1- Dolby True HD & DTS HD Master Audio" versturen.
Dit werkt door een gebrekkige AMD driver NIET onder Linux.
Dolby 5.1 & DTS via de Optical Out werkt via zowel Windows als Linux.
Als je onder Linux helemaal niks qua geluid over HDMI kunt uitsturen heb je een punt. Kun je 7.1 PCM over HDMI sturen (wat al sinds HDMI 1.1 mogelijk is) dan is het lood om oud ijzer of je het decoderen nu door je computer of door de versterker laat gebeuren. Het wordt lossless via HDMI van de computer naar de versterker gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16233

zopas XBMC ge-upgrade naar Frodo 12.2 (van oude versie 11.x)
nu werkt de hardware videoversnelling niet meer, en krijg ik ook geen digitaal geluid meer ...

HTPC is windows 7 64 bit op een AMD Athlon 450 CPU (met HD4250 videochip),
verbinding naar TV via HDMI en naar AVR via TOS link ...

Iemand enig idee ? Of moet ik van een kale XBMC vertrekken en alles opnieuw instellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Janoz schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:40:
[...]

Hoofdfilm

[...]

Dat is ook precies wat de mod doet. In die fodlers staan alleen de tussenliggede filmpjes. In Videos/Audio/DTS zal bijvoorbeeld YouTube: DTS Digital Sound Logo The Digital Experience HIGH QUALITY staan. En in Video/Comming Attractions Intro bijvoorbeeld YouTube: Vipid - Coming Attractions - Orange
Je bedoelt vast /Videos/Hoofdfilm of staan je bestaande films buiten Videos in je voorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

schumi2004 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 20:00:
[...]

Je bedoelt vast /Videos/Hoofdfilm of staan je bestaande films buiten Videos in je voorbeeld?
Nee, dat bedoel ik niet. De 'video' map is alleen bedoeld voor filmpjes die CE nodig heeft om de playlist aan te vullen. Die kun je dus gewoon ergens neerzetten. De films staan gewoon op de plek waar ze altijd al stonden. Ipv dat je gewoon de film aankiest in je library, druk je nu op 'cinema' en speelt de film af als een cinema experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-03 14:29
Deze week ben ik ook eindelijk eens aan de slag gegaan met xbmc frodo 12.2 op win7 x64. Ik heb nu zo'n beetje alles ingesteld zoals ik wil en bijna alles werkt ook. Tv kijken ging niet zonder slag of stoot icm de anysee e30tc en ziggo. Maar heb nu icm mediaportal tvserver 1.1 de belangrijkste zenders werkend in xbmc. Ik blijf alleen met 1 vervelend probleem zitten, namelijk het opnemen vanuit slaapstand met geplande opnames. De pc gaat gewoon niet aan als de geplande opname zou moeten starten.

Voor het testgemak heb ik in xbmc ingesteld dat opname 1 minuut voor planning begint (idem in tvserver) en dat de pc 2 minuten voor opname moet ontwaken. Negeer ontwaak commando heb ik op uit gezet.
Toen ik win mce nog gebruikte werkte dit prima.

Iemand enig idee hoe mijn slaperige pc wakker wil worden bij geplande opnames?

Ps. Power sheduler plugin van mp heb ik ook ingeschakeld, helaas nog geen effect.

[ Voor 9% gewijzigd door Spurlie op 22-06-2013 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231114

Anoniem: 16233 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 17:55:
zopas XBMC ge-upgrade naar Frodo 12.2 (van oude versie 11.x)
nu werkt de hardware videoversnelling niet meer, en krijg ik ook geen digitaal geluid meer ...

HTPC is windows 7 64 bit op een AMD Athlon 450 CPU (met HD4250 videochip),
verbinding naar TV via HDMI en naar AVR via TOS link ...

Iemand enig idee ? Of moet ik van een kale XBMC vertrekken en alles opnieuw instellen ?
Ken dit probleem. Zit in de audioinstellingen, deze vertragen je beeld. Probeer deze eens te wisselen naar een paar varianten (Wasapi, en nog zoiets) en het probleem zou verholpen moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249481

Ik heb de standaard setup, twee mini pc`s in de woonkamer en slaapkamer met xbmc front end en een server met xbmc backend.

Nu wil ik graag ook live tv kijken met xbmc, ik zag dat dit mogelijk is via de N7 maar dat is veel te duur, is er een mogelijkheid om de server te voorzien van een digitale tuner? en op eenige wijze via xmbc tv te kijken via de kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:15
Janoz schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 16:10:
[...]

Als je onder Linux helemaal niks qua geluid over HDMI kunt uitsturen heb je een punt. Kun je 7.1 PCM over HDMI sturen (wat al sinds HDMI 1.1 mogelijk is) dan is het lood om oud ijzer of je het decoderen nu door je computer of door de versterker laat gebeuren. Het wordt lossless via HDMI van de computer naar de versterker gestuurd.
Ho, dit stukje volg ik even niet... Jij geeft aan dat True HD (en alles in die geest) wel kan worden afgespeeld met Linux in combinatie met ATI/AMD? Want welke instelling ik ook kies, ik krijg weinig geluid over HDMI met dit soort bestanden...

Of lees ik je berichtje totaal verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
FabianNL schreef op zondag 23 juni 2013 @ 00:06:
[...]

Ho, dit stukje volg ik even niet... Jij geeft aan dat True HD (en alles in die geest) wel kan worden afgespeeld met Linux in combinatie met ATI/AMD? Want welke instelling ik ook kies, ik krijg weinig geluid over HDMI met dit soort bestanden...

Vermoed dat je het verkeerd leest. Ik haal er nergens uit dat er over True HD gesproken wordt maar in geluid in zijn algemeenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

FabianNL schreef op zondag 23 juni 2013 @ 00:06:
[...]

ALs het met alle andere formaten wel werkt dan kun je proberen om de true hd ed vinkjes uit te zetten zodat je HTPC de audio decodeert. Wat ik in mijn post aan wil geven is dat er, behalve de aanduiding in het schempje van je versterker, eigenlijk helemaal geen verschi is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
Janoz schreef op zondag 23 juni 2013 @ 08:51:
[...]

ALs het met alle andere formaten wel werkt dan kun je proberen om de true hd ed vinkjes uit te zetten zodat je HTPC de audio decodeert. Wat ik in mijn post aan wil geven is dat er, behalve de aanduiding in het schempje van je versterker, eigenlijk helemaal geen verschi is.
Kijk, dan snap ik hem! Als ik deze uitvink in XBMC werkt het inderdaad allemaal perfect. Maar, je levert dan wel kwaliteit in. Geloof graag dat het verschil niet groot is, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

FabianNL schreef op zondag 23 juni 2013 @ 09:20:
[...]

Kijk, dan snap ik hem! Als ik deze uitvink in XBMC werkt het inderdaad allemaal perfect. Maar, je levert dan wel kwaliteit in. Geloof graag dat het verschil niet groot is, maar toch...
Dat is mijn punt juist. PCM via HDMI is lossless. Er is dus geen verschil. Decoding wordt nu niet door de versterker gedaan, maar door de HTPC en vervolgens digitaal zonder verlies aan kwaliteit lossless naar de versterker gestuurd.

http://www.hdmi.org/learningcenter/kb.aspx?c=11#18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Als je zo weinig mogelijk processing van je audio wilt hebben moet je xbmc zo instellen dat alle audio onveranderd digitaal over s/pdif of hdmi naar de receiver gestuurd wordt. Je verliest dan natuurlijk wel de volumeregeling en andere audio processing zaken van xbmc.

In de default situatie decodeerd xbmc de audio streams, zodat visualisers hun werk kunnen doen en je het volume kunt regelen enz, en codeert hij vervolgens weer (naar DTS of AC3) om het digitaal naar de receiver te sturen. Waar het vervolgens weer eens gedecodeerd wordt.

Het hdmi / s/pdif pad is uiteraard lossless, maar de (de)coderings slagen daarvoor en daarna niet.

Bovenstaande geldt uiteraard voor surround audio, voor platte stereo valt er weinig te (de)coderen en hou je hooguit sampling rate en bit-depth conversie als verliespost over. Dat val bij mij onder de noemer "lossless".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Klein vraagje over Xot-Uzg icm Raspberry Pi.
Ik heb sinds vandaag Rapsbmc draaien, net Xot-Uzg erop gezet. En als ik nu iets wil zien dan streamt-ie niet, maar downloadt-ie.
Is dit nieuw? Ligt dit aan Xot-Uzg (dat-ie tegenwoordig default download?) is het een Raspbmc-issue of moet ik het elders zoeken (ik geloof dat er nog wat lag in de internetverbinding zit)?

Of moet ik dat hier vragen? [Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 23-06-2013 17:34 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-04 15:16
anandus schreef op zondag 23 juni 2013 @ 17:10:
Klein vraagje over Xot-Uzg icm Raspberry Pi.
Ik heb sinds vandaag Rapsbmc draaien, net Xot-Uzg erop gezet. En als ik nu iets wil zien dan streamt-ie niet, maar downloadt-ie.
Is dit nieuw? Ligt dit aan Xot-Uzg (dat-ie tegenwoordig default download?) is het een Raspbmc-issue of moet ik het elders zoeken (ik geloof dat er nog wat lag in de internetverbinding zit)?

Of moet ik dat hier vragen? [Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC
Heb net je vraag al beantwoord in de XOT-Uzg.v3 issue tracker (dit hangt overigens tegen cross-posten aan). Het is een instelling die je kunt doen om een XBMC 12.1/12.2 bug te omzeilen. Even bij de XOT-Uzg.v3 add-on instellingen kijken onder het kopje "Channel Settings/Kanaal Instellingen".

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

joopv schreef op zondag 23 juni 2013 @ 13:10:
Als je zo weinig mogelijk processing van je audio wilt hebben moet je xbmc zo instellen dat alle audio onveranderd digitaal over s/pdif of hdmi naar de receiver gestuurd wordt. Je verliest dan natuurlijk wel de volumeregeling en andere audio processing zaken van xbmc.

In de default situatie decodeerd xbmc de audio streams, zodat visualisers hun werk kunnen doen en je het volume kunt regelen enz, en codeert hij vervolgens weer (naar DTS of AC3) om het digitaal naar de receiver te sturen. Waar het vervolgens weer eens gedecodeerd wordt.
Onzin. Waarom zou je decoderen en vervolgens encoderen wanneer je de originele stream gewoon beschikbaar hebt? XBMC stuurt de stream gewoon door en decodeerd deze eventueel voor visualizaties.
Het hdmi / s/pdif pad is uiteraard lossless, maar de (de)coderings slagen daarvoor en daarna niet.
Compressen is, afhankelijk van het gekozen formaat, niet lossless. Decoderen daarentegen wel. Enkel bij het encoden wordt informatie weggegooit (mits het niet lossless is). Bij het decoden wordt alle beschikbare informatie gebruikt om het originele signaal terug te krijgen. Hier wordt niks weggegooid.
Bovenstaande geldt uiteraard voor surround audio, voor platte stereo valt er weinig te (de)coderen en hou je hooguit sampling rate en bit-depth conversie als verliespost over. Dat val bij mij onder de noemer "lossless".
De hoeveelheid kanalen heeft helemaal niks te maken met lossless of niet. Of wil je beweren dat een mp3 lossless is wanneer hij stereo is ;). PCM is lossless. Vaak wordt het geluid met PCM naar de versterker gestuurd. Via spdif kan dat in stereo, maar de bandbreedte van HDMI is zo groot dat ook 8 (7.1) kanalen via PCM gestuurd kunnen worden. En dat is precies waar ik aan refereer wanneer ik zeg dat het onzin is om te zeggen dat DTS-HD perse door de versterker gedecodeerd zou moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Laatst online: 20-03 14:29
Spurlie schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 11:57:
Deze week ben ik ook eindelijk eens aan de slag gegaan met xbmc frodo 12.2 op win7 x64. Ik heb nu zo'n beetje alles ingesteld zoals ik wil en bijna alles werkt ook. Tv kijken ging niet zonder slag of stoot icm de anysee e30tc en ziggo. Maar heb nu icm mediaportal tvserver 1.1 de belangrijkste zenders werkend in xbmc. Ik blijf alleen met 1 vervelend probleem zitten, namelijk het opnemen vanuit slaapstand met geplande opnames. De pc gaat gewoon niet aan als de geplande opname zou moeten starten.

Voor het testgemak heb ik in xbmc ingesteld dat opname 1 minuut voor planning begint (idem in tvserver) en dat de pc 2 minuten voor opname moet ontwaken. Negeer ontwaak commando heb ik op uit gezet.

Ps. Power sheduler plugin van mp heb ik ook ingeschakeld, helaas nog geen effect.
Niemand die doet opnemen via Xbmc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Janoz schreef op zondag 23 juni 2013 @ 21:11:
[...] Onzin. Waarom zou je decoderen en vervolgens encoderen wanneer je de originele stream gewoon beschikbaar hebt? XBMC stuurt de stream gewoon door en decodeerd deze eventueel voor visualizaties.
Omdat volume regeling van een gecomprimeerde audiostream alleen in het analoge domain kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
GroteBozewolf schreef op zondag 23 juni 2013 @ 21:08:
[...]

Heb net je vraag al beantwoord in de XOT-Uzg.v3 issue tracker (dit hangt overigens tegen cross-posten aan).
Ik heb niets gepost in de issue tracker, dus ik denk dat je iemand ander's vraag beantwoord hebt :P
Even bij de XOT-Uzg.v3 add-on instellingen kijken onder het kopje "Channel Settings/Kanaal Instellingen".
... En dan? :)
Ik heb net even bij de issue tracker gekeken, maar heb niet een soortgelijk probleem gevonden (maar misschien kijk ik met mijn neus :P ), dus weet niet wat nou de oplossing is?

Edit: Oh, ik heb het al gevonden, geloof ik, ik keek alleen bij "open issues". Cache op 0 zetten dus :)

Dank

[ Voor 14% gewijzigd door anandus op 23-06-2013 22:27 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

joopv schreef op zondag 23 juni 2013 @ 22:12:
[...]
Omdat volume regeling van een gecomprimeerde audiostream alleen in het analoge domain kan.
Er wordt geen volume regeling gedaan op passthrough streams.

(Oh, en ik denk dat je 'ongecomprimeerde' formaat bedoeld ipv analoge domein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
anandus schreef op zondag 23 juni 2013 @ 22:21:
[...]
Ik heb niets gepost in de issue tracker, dus ik denk dat je iemand ander's vraag beantwoord hebt :P

[...]
... En dan? :)
Ik heb net even bij de issue tracker gekeken, maar heb niet een soortgelijk probleem gevonden (maar misschien kijk ik met mijn neus :P ), dus weet niet wat nou de oplossing is?

Edit: Oh, ik heb het al gevonden, geloof ik, ik keek alleen bij "open issues". Cache op 0 zetten dus :)

Dank
NP, dan is het toeval geweest dat iemand exact dezelfde vraag stelde in de issue tracker. Wel goed om horen dat gelukt is.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
Janoz schreef op zondag 23 juni 2013 @ 12:29:
[...]

Dat is mijn punt juist. PCM via HDMI is lossless. Er is dus geen verschil. Decoding wordt nu niet door de versterker gedaan, maar door de HTPC en vervolgens digitaal zonder verlies aan kwaliteit lossless naar de versterker gestuurd.

http://www.hdmi.org/learningcenter/kb.aspx?c=11#18
Ok, weer iets wijzer, dankjewel! Maar dien je hiervoor iets in te stellen bij XBMC, of gaat dit automatisch? En betekend het 'vinkje' aanzetten bij XBMC achter TrueHD dan dus niks meer dan het lampje laten oplichten op je versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-05 09:30
Gisteren iets raars, wellicht hebben jullie een oplossing.
Ik heb boven op mijn HTPC(Windows 8 ) een versie van XBMC draaien (13 nightly). Aangesloten op mijn Samsung TV via HDMI, en alles werkt naar behoren. Aangezien ik ook wel eens series beneden kijk heb ik ook XBMC op een laptop(Windows 8 ) draaien, welke gebruik maakt vandezelfde video library als mijn HTPC (geshared via UPNP)

Echter,als ik mijn laptop aansluit op de tv beneden via HDMI, krijg ik geen geluid van XBMC over de tv, maar over de laptop speakers. Filmpjes op youtube etc komen wel gewoon via de tv door, het lijkt mij dus dat het een 'instelling' van XBMC is.

Ik zou me in kunnen denken dat dit door iets te maken heeft met het feit dat ik een nightly draai, maar aan de andere kant, dat doe ik op mijn HTPC ook. Het lijkt erop dat XBMC niet weet over welk apparaat hij het geluid moet gooien, en dus de laptop speakers kiest (hoewel de TV als 'standaard afspeelapparaat' ingesteld staat)

Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

FabianNL schreef op maandag 24 juni 2013 @ 09:13:
[...]

Ok, weer iets wijzer, dankjewel! Maar dien je hiervoor iets in te stellen bij XBMC, of gaat dit automatisch? En betekend het 'vinkje' aanzetten bij XBMC achter TrueHD dan dus niks meer dan het lampje laten oplichten op je versterker?
Met vinkje:
             TrueHD         TrueHD             Analoog
bronbestand --------> XBMC --------> Receiver ---------> Speakers

Zonder vinkje:
             TrueHD         PCM                Analoog

Er zijn genoeg redenen waarom je TrueHD door de receiver wilt laten decoden, maar kwaliteit is daar niet 1 van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
Janoz schreef op maandag 24 juni 2013 @ 10:03:
[...]

Met vinkje:
             TrueHD         TrueHD             Analoog

Zonder vinkje:
             TrueHD         PCM                Analoog

Er zijn genoeg redenen waarom je TrueHD door de receiver wilt laten decoden, maar kwaliteit is daar niet 1 van.
Ok, duidelijk! Nogmaals dank voor de uitleg! _/-\o_
Nu maar weer rustig wachten tot ATI/AMD z'n Linux drivers eens wat meer aandacht geeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 22:35
tboheeren schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 12:01:
Nieuwe Android XBMC libstagefright versie is uit. http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=152005
Als iemand ervaring mee?
Toevallig gisteren geïnstalleerd. Draait boven verwachting goed! Gebruik hem in combinatie met de Ace skin op een Asus Transformer TF300. Heb in het begin gehad dat hij op een gegeven moment niet meer op input reageerde, maar dat heeft wellicht nog aan de skin gelegen, aangezien ik het met de Ace skin niet meer heb gehad.

Mooie is, dat hij is gebouwd op de Gotham Alpha (13.0). Ondanks het verschil in major versie t.o.v. mijn XBMC HTPC in de woonkamer (die op 12.1 draait), pakt hij zonder problemen de gedeelde MySQL database die ik heb draaien...

Volgens mij is hij nog niet 100% vloeiend in de playback (HW), maar al wel een heel stuk beter dan de stable Android versie (niet storend meer in ieder geval). Interface is nog wel choppy, maar dat heeft volgens mij eerder met de skin dan met XBMC zelf te maken...

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-03 07:18
Verschillende audio cds van men zijn een beetje bekrast maar zeker niet overdreven. In winamp kan ik ze zonder problemen rippen maar in xbmc stopt de rip en laat de volgende log achter:
13:00:25 T:5360 ERROR: file cdda: Reading 52 sectors of audio data starting at lsn 0 failed with error code -1
13:00:25 T:4280 ERROR: CDDARipper: Error ripping cdda://local/01.cdda
Iemand een idee wat ik hieraan kan doen? Ik zou toch graag met xbmc rippen

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

DFKT schreef op maandag 24 juni 2013 @ 10:59:
Mooie is, dat hij is gebouwd op de Gotham Alpha (13.0). Ondanks het verschil in major versie t.o.v. mijn XBMC HTPC in de woonkamer (die op 12.1 draait), pakt hij zonder problemen de gedeelde MySQL database die ik heb draaien...
Weet je het zeker? XBMC upgrade de database automatisch. Daarbij wordt niet de bestaande database aangepast, maar wordt er een nieuwe versie naast gezet en alle gegevens uit de oude worden in de nieuwe gekopieerd. Omdat het een kopie is lijkt het alsof ze nog steeds dezelfde gegevens gebruiken, maar na de kopieerslag zullen ze uit elkaar gaan lopen.

Ik heb gelijk even proberen te zoeken, maar kan zo snel niet vinden of Gotham een nieuwere versie gebruikt. Frodo gebruikt iig MyVideos75 (versie 75 dus). Als je geen databases met een hoger versie nummer hebt zit je goed iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Uploader_
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:19
McPoowl schreef op maandag 24 juni 2013 @ 09:18:
Gisteren iets raars, wellicht hebben jullie een oplossing.
Ik heb boven op mijn HTPC(Windows 8 ) een versie van XBMC draaien (13 nightly). Aangesloten op mijn Samsung TV via HDMI, en alles werkt naar behoren. Aangezien ik ook wel eens series beneden kijk heb ik ook XBMC op een laptop(Windows 8 ) draaien, welke gebruik maakt vandezelfde video library als mijn HTPC (geshared via UPNP)

Echter,als ik mijn laptop aansluit op de tv beneden via HDMI, krijg ik geen geluid van XBMC over de tv, maar over de laptop speakers. Filmpjes op youtube etc komen wel gewoon via de tv door, het lijkt mij dus dat het een 'instelling' van XBMC is.

Ik zou me in kunnen denken dat dit door iets te maken heeft met het feit dat ik een nightly draai, maar aan de andere kant, dat doe ik op mijn HTPC ook. Het lijkt erop dat XBMC niet weet over welk apparaat hij het geluid moet gooien, en dus de laptop speakers kiest (hoewel de TV als 'standaard afspeelapparaat' ingesteld staat)

Iemand ideeën?
Heb je de audio instellingen in xbmc op de laptop wel aangepast naar HDMI?
Settings -> System -> Audio output -> audio output device

Gisteren had ik het geluid ook via de laptop en niet via HDMI en na het aanpassen van deze instelling is het wel gelukt. Wel is het bij mij zo dat XBMC het niet onthoudt en dat ik deze instelling weer elke keer moet aanpassen als ik de HDMI kabel aansluit. Heeft iemand een tip hoe dit te verhelpen is? Wellicht door twee profielen aan te maken (één voor tv en één voor laptop)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 22:35
Janoz schreef op maandag 24 juni 2013 @ 14:45:
[...]

Weet je het zeker? XBMC upgrade de database automatisch. Daarbij wordt niet de bestaande database aangepast, maar wordt er een nieuwe versie naast gezet en alle gegevens uit de oude worden in de nieuwe gekopieerd. Omdat het een kopie is lijkt het alsof ze nog steeds dezelfde gegevens gebruiken, maar na de kopieerslag zullen ze uit elkaar gaan lopen.

Ik heb gelijk even proberen te zoeken, maar kan zo snel niet vinden of Gotham een nieuwere versie gebruikt. Frodo gebruikt iig MyVideos75 (versie 75 dus). Als je geen databases met een hoger versie nummer hebt zit je goed iig.
Ik heb inderdaad geen hoger versienummer in mijn MySQL database. Moet eerlijk bekennen dat ik niet doorhad dat er wellicht een kopie van de oude database was gemaakt. Maar goed, lijkt dus alsof ze de database structuur hebben gehandhaafd... vooralsnog. Ik meen me te herinneren dat ze tijdens de ontwikkeling van Frodo de database structuur een keer onderhanden hebben genomen...

De tijd zal het uitwijzen (lees: eens kijken of series die zijn gekeken op de HTPC ook op de tablet als bekeken doorkomen :+ )

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16233

Anoniem: 231114 schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 15:12:
[...]

Ken dit probleem. Zit in de audioinstellingen, deze vertragen je beeld. Probeer deze eens te wisselen naar een paar varianten (Wasapi, en nog zoiets) en het probleem zou verholpen moeten zijn
thx, zal ik morgen eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3nzym3
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-02-2024
Sinds een weekje de overstap gemaakt van een PCH A110 naar een HTPC'tje (Zotac AD06) i.c.m. OpenELEC (laatste versie). Ik draai openelec via een 2 GB usb stick (merkloos dingetje).

Ondanks 0,0 kennis van Linux (ook niet echt nodig met OpenELEC) en xbmc, met veel lezen alles voor elkaar gekregen op één punt na, de Add-ons. Gisteravond een gefrustreerd avondje gehad hieromtrent.

Het lukt mij prima om repositories te installeren vanaf zip en dan de beoogde add-ons te selecteren en te installeren. Ze komen ook netjes bij mijn geinstalleerde addons te staan. Echter, ik krijg letterlijk geen enkele addon opgestart (youtube, icefilms, dumpert etc.) noem maar op. Ik kan klikken, "enteren", wat ik wil maar er gebeurt niks. Of hij blijft op de status "bufferen" staan.

Elke tuturial die ik lees heb ik letterlijk gevolgd en de laatste stap staat omschreven als "Enjoy". maar dat "enjoyen" is er voor mij nog niet bij.

Mis ik misschien iets? Is bijv. een 2 GB USB stickje het probleem? Of moet ik het ergens anders zoeken.

Heb als tips gelezen dat de proxy uit gezet dient te worden, deze staat reeds uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-03 07:18
tboheeren schreef op maandag 24 juni 2013 @ 13:05:
Verschillende audio cds van men zijn een beetje bekrast maar zeker niet overdreven. In winamp kan ik ze zonder problemen rippen maar in xbmc stopt de rip en laat de volgende log achter:
13:00:25 T:5360 ERROR: file cdda: Reading 52 sectors of audio data starting at lsn 0 failed with error code -1
13:00:25 T:4280 ERROR: CDDARipper: Error ripping cdda://local/01.cdda
Iemand een idee wat ik hieraan kan doen? Ik zou toch graag met xbmc rippen
Bumpke

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mantisnl
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-07-2020
Hoe krijg ik het voor elkaar om alle audio (dus ook gewoon .mp3/flac) te bitstreamen naar mijn receiver? Momenteel gebeurt dit namelijk alleen met DTS/DTS HD content. Ik draai Openelec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
mantisnl schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 13:07:
[...]

Hoe krijg ik het voor elkaar om alle audio (dus ook gewoon .mp3/flac) te bitstreamen naar mijn receiver? Momenteel gebeurt dit namelijk alleen met DTS/DTS HD content. Ik draai Openelec.
Wat versta je onder mp3 en flac bitstreamen?

Naar mijn weten is er geen receiver met flac decoder, en maar enkelen met mp3 decoders.
Volgens mij kan dit niet met XBMC

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 499527

Iedere keer als ik in de menubalk van Aeon Nox op "muziek" klik, kom ik in de map Movies terecht op mijn NAS. Ik heb het ooit ongetwijfeld een keer verkeerd ingevoerd, maar krijg het niet meer veranderd.
Wie kan me helpen, want ik zit hier letterlijk al een uur te k#tten om het goed te krijgen.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Rechtermuis-toets op de toegewezen map geeft de optie > inhoud wijzigen en dan kun je, of deze wijzigen, of toewijzen aan niets (geen film, tv-serie of muziek-video) en dan later weer als muziek-map toevoegen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hardware-lover schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 21:32:
Rechtermuis-toets op de toegewezen map geeft de optie > inhoud wijzigen en dan kun je, of deze wijzigen, of toewijzen aan niets (geen film, tv-serie of muziek-video) en dan later weer als muziek-map toevoegen?
Inhoud wijzigen geeft de opties: afbeeldingen, video of instellingen.
Maar dus niet.. uh "niets".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Ik vermoed dat je de rechtermuisknop probeert te gebruiken op je homescreen. Dat gaat niet werken. Je moet naar file-mode en dan edit source.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
3nzym3 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 08:54:
Sinds een weekje de overstap gemaakt van een PCH A110 naar een HTPC'tje (Zotac AD06) i.c.m. OpenELEC (laatste versie). Ik draai openelec via een 2 GB usb stick (merkloos dingetje).

Ondanks 0,0 kennis van Linux (ook niet echt nodig met OpenELEC) en xbmc, met veel lezen alles voor elkaar gekregen op één punt na, de Add-ons. Gisteravond een gefrustreerd avondje gehad hieromtrent.

Het lukt mij prima om repositories te installeren vanaf zip en dan de beoogde add-ons te selecteren en te installeren. Ze komen ook netjes bij mijn geinstalleerde addons te staan. Echter, ik krijg letterlijk geen enkele addon opgestart (youtube, icefilms, dumpert etc.) noem maar op. Ik kan klikken, "enteren", wat ik wil maar er gebeurt niks. Of hij blijft op de status "bufferen" staan.

Elke tuturial die ik lees heb ik letterlijk gevolgd en de laatste stap staat omschreven als "Enjoy". maar dat "enjoyen" is er voor mij nog niet bij.

Mis ik misschien iets? Is bijv. een 2 GB USB stickje het probleem? Of moet ik het ergens anders zoeken.

Heb als tips gelezen dat de proxy uit gezet dient te worden, deze staat reeds uit.
Stomme vraag misschien, maar hoe start je de add-ons op? En ik neem aan dat je je internet verbinding al gecontroleerd heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-05 08:37
Hi Guys,

Kan niet vinden of dit al voorbij gekomen is maar ik heb een verse XBMC geinstalleerd op mijn HTPC. Source voor mijn TV-Shows is een interne HDD waar dit op staan.

Format van deze shows is E:\TV-Shows\tv-show-naam\S1\tv-show-naam.S01E01.mkv

Niets geks, niets bijzonders. Zodra ik mijn library refresh en content door XBMC wordt toegevoegd wordt altijd Seizoen 1 van elke willekeurige serie herkend als een anime / manga serie genaamd X

Ik moet dan elke keer in deze serie de aflevering handmatig refreshen en dan wordt hij wel goed herkend en in de juiste volgorde gezet met de juiste info.

Ik heb TVdb en een andere add-on al gebruikt (iets met een X) voor de content maar niets helpt. Het gebeurt bij elke serie en heb nog nooit de serie "X" toegevoegd. Probleem ontstond al bij de eerste aflevering van Game of Thrones die ik wilde laten herkennen.

Wordt er gek van, iemand enig idee?

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tweety1 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 07:35:
Ik vermoed dat je de rechtermuisknop probeert te gebruiken op je homescreen. Dat gaat niet werken. Je moet naar file-mode en dan edit source.
Had ik al geprobeerd ;)

En ik wil ook geen bibliotheek aanmaken voor mijn muziek (onbegonnen zaak). Ik wil gewoon als ik op muziek klik in de homescreen in mijn map met MP3's terechtkomen.. en niet in de map films.
Maar krijg het gewoon niet gevonden :/

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 499527 op 26-06-2013 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Ibidem schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 10:17:
Hi Guys,

Kan niet vinden of dit al voorbij gekomen is maar ik heb een verse XBMC geinstalleerd op mijn HTPC. Source voor mijn TV-Shows is een interne HDD waar dit op staan.

Format van deze shows is E:\TV-Shows\tv-show-naam\S1\tv-show-naam.S01E01.mkv

Niets geks, niets bijzonders. Zodra ik mijn library refresh en content door XBMC wordt toegevoegd wordt altijd Seizoen 1 van elke willekeurige serie herkend als een anime / manga serie genaamd X

Ik moet dan elke keer in deze serie de aflevering handmatig refreshen en dan wordt hij wel goed herkend en in de juiste volgorde gezet met de juiste info.

Ik heb TVdb en een andere add-on al gebruikt (iets met een X) voor de content maar niets helpt. Het gebeurt bij elke serie en heb nog nooit de serie "X" toegevoegd. Probleem ontstond al bij de eerste aflevering van Game of Thrones die ik wilde laten herkennen.

Wordt er gek van, iemand enig idee?
Ik zie inderdaad niets vreemds aan je setup, maar heb je toevallig al gekeken of hetzelfde gebeurt als je de files direct in map van de tv show plaatst ipv in een seperate map voor elk seizoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
Tweety1 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 10:40:
[...]
Ik zie inderdaad niets vreemds aan je setup, maar heb je toevallig al gekeken of hetzelfde gebeurt als je de files direct in map van de tv show plaatst ipv in een seperate map voor elk seizoen?
Mijn vorige HTPC met exact dezelfde folder setup had geen enkel issue hiermee. Ik heb de optie "single folder contains a new show" al aangevinkt. Weet wel dat het een mega irritante bug is, werk lang genoeg met XBMC om te weten hoe de instellingen moeten staan maar zoiets als dit heb ik nog nooit meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Staan er misschien verdwaalde nfo bestanden die ooit mee gedownload zijn? Xbmc kan die wel eens proberen te interpreteren en dan tot heel vreemde resultaten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:02
Anoniem: 499527 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 10:21:
[...]

Had ik al geprobeerd ;)

En ik wil ook geen bibliotheek aanmaken voor mijn muziek (onbegonnen zaak). Ik wil gewoon als ik op muziek klik in de homescreen in mijn map met MP3's terechtkomen.. en niet in de map films.
Maar krijg het gewoon niet gevonden :/
In skin instellingen kan je volgens mij instellen waar je muziek bibliotheek naar verwijst. Dit zou ik in jouw geval even controleren ;)
Janoz schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 10:55:
Staan er misschien verdwaalde nfo bestanden die ooit mee gedownload zijn? Xbmc kan die wel eens proberen te interpreteren en dan tot heel vreemde resultaten komen.
Dit lijkt me inderdaad de meest waarschijnlijke oplossing. Zo heb ik eerder ook een hele tijd zitten kloten om het goed te krijgen. Als meest 'complete' optie is het verwijderen van alle nfo achtige dingen uit de mapjes van je tv-shows :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
Janoz schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 10:55:
Dat is wel een goede inderdaad, zal vanavond eens kijken en zien of dat de oplossing is. .nfo files laat ik altijd wel staan ja.

Thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Potdomme, komt vandaag mijn bestelde IR reciever uit Hong Kong binnen blijkt ie niet te passen onder mijn TV :(

Afbeeldingslocatie: http://thumbs2.ebaystatic.com/d/l225/m/mnF0NT3fcj7PWltd8YkAyoA.jpg

Had ik nu maar die platte HP besteld, iemand ruilen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Da's een joekel ja, ik weet het :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Niet even een tweaker klusje om die open te breken en alleen de ontvanger over te houden?

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Acolyte57 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 21:21:
Niet even een tweaker klusje om die open te breken en alleen de ontvanger over te houden?
Een Tweaker probeert het eerst met open schroeven, niet met openbreken ;)

Die 2 zwarte dopjes aan de onderkant, afscherming voor schroeven misschien?
(alleen als Schumi aan open schroeven denkt natuurlijk)

Afbeeldingslocatie: http://i947.photobucket.com/albums/ad318/haodejik/Philips/0003.jpg

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3nzym3
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-02-2024
FabianNL schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 10:10:
[...]

Stomme vraag misschien, maar hoe start je de add-ons op? En ik neem aan dat je je internet verbinding al gecontroleerd heb?
Internet verbinding is goed (scrapen etc. werkt prima). Bij settings geeft hij ook aan dat internet connectie goed is.

Als ik de add-ons geinstallerd heb dan kan ik ze in een overzicht zien. dan selecteer ik degene die ik wil opstarten en druk op enter op mijn tobo (of muisklik).
Ter verduidelijking zie stap 20 in deze tut:
http://www.xbmchub.com/bl...on-installation-for-xbmc/

XBMC laat dan een kort "bliep" geluidje horen, maar er gebeurt niks. Bij de youtube addon zie ik een klein scherm rechts bovenin met "bufferen" echter, verder gaat hij niet.

Of ben ik enorm dom bezig en hoor ik de addons op een andere manier op te starten? :+ /3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-05 13:15
Spurlie schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 11:57:

Spurlie schreef op zondag 23 juni 2013 @ 21:12:
[...]

Niemand die doet opnemen via Xbmc?
Ik kan het helaas niet meer vergelijken (tv kaart verkocht), maar ik had een zelfde constructies als jij:
TV server van Mediaportal en XBMC. En bij werkte dat destijds wel.

Ik gebruikte echter Powerscheduler++ (iets uitgebreider dan de standaard Powerscheduler). Wellicht dat als je die plugin gebruikt dat je pc wel wilt starten voordat een opname start. Volgens hangt dit namelijk echt van de TV server af en niet van XBMC. De TV server start namelijk de opname, niet XBMC.

Link naar plugin: http://www.team-mediaport...ions/other/powerscheduler

[ Voor 46% gewijzigd door Erik070 op 27-06-2013 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

hardware-lover schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 22:16:
Alleen als ie ooit weer in elkaar moet; dat is hier niet nodig ;)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256912

Is er al een solide manier om iTunes 11 in XBMC 12 te integreren? Als ik m'n iTunes folder als source toevoeg dan heb ik een gigantische lijst met artiesten die elk weer leiden naar albums en dan pas de nummers. Ik kan me niet voorstellen dat er iemand is die op die manier z'n muziek beluistert.

Het zou op z'n minst fijn zijn om net als bij movies te kunnen sorteren op song/genre maar wat helemaal top zou zijn is als je door je iTunes playlists kon bladeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

schumi2004 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 21:09:
Potdomme, komt vandaag mijn bestelde IR reciever uit Hong Kong binnen blijkt ie niet te passen onder mijn TV :(

[afbeelding]

Had ik nu maar die platte HP besteld, iemand ruilen :P
Ik geloof dat deze ontvanger aardig populair is onder de electro freaks op het internet dus je zal met een beetje geluk heel makkelijk een ombouw tutorial of zoiets moeten kunnen vinden :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-05 13:15
Anoniem: 256912 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 16:24:
Is er al een solide manier om iTunes 11 in XBMC 12 te integreren? Als ik m'n iTunes folder als source toevoeg dan heb ik een gigantische lijst met artiesten die elk weer leiden naar albums en dan pas de nummers. Ik kan me niet voorstellen dat er iemand is die op die manier z'n muziek beluistert.

Het zou op z'n minst fijn zijn om net als bij movies te kunnen sorteren op song/genre maar wat helemaal top zou zijn is als je door je iTunes playlists kon bladeren.
Je zal je de source aan de library moeten toevoegen. Anders dan bij videosources vraagt hij hier niet automatisch of je dat wilt doen bij het toevoegen van de muzieksource. Toevoegen aan de library kan je doen door op de source root te staan en dan het context menu te openen en de source aan de library toe te voegen.

Daarna kan je sorteren of genre, artist etc.

Uiteraard werkt dit pas echt goed als je mp3s goed getagged zijn, maar dat lijkt me vanzelfsprekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Niet online
Ik heb gebruik zelf geen iTunes, maar je zou de iTunesToM3U add-on kunnen proberen.
Hier de XBMC forum thread over deze add-on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-05 19:32

Brantje

De post is daar >>

Deze week voor het eerst geprobeerd om een XBMC addon screensaver te schrijven in python.
Was heel erg leerzaam, met name het verschil tussen tabs en spaties.

Het is gewoon een standaard klokje met wat opties:
- Enkele achtergrond
- Een map voor slideshow
- Klok kleurtjes
- 12/24h

https://github.com/brantje/screensaver.clock

Suggesties voor code optimalisatie zijn ook welkom :)

Foto's:
Afbeeldingslocatie: http://home.brantje.com/pi/clock1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.brantje.com/pi/clock2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.brantje.com/pi/clock3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.brantje.com/pi/clock4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.brantje.com/pi/clock5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.brantje.com/pi/clock6.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Brantje op 28-06-2013 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
hardware-lover schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 22:16:
[...]

Die 2 zwarte dopjes aan de onderkant, afscherming voor schroeven misschien?
(alleen als Schumi aan open schroeven denkt natuurlijk)

[afbeelding]
Openschroeven vind ik ook weer zo zonde. Mss doe ik het nog wel eens als ik een vervangende behuizing heb ervoor ;)
Heb hem nu toch op maar op slaapkamer weggefrot geplaatst (was bedoeling woonkamer).
Brantje schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 12:53:
Deze week voor het eerst geprobeerd om een XBMC addon screensaver te schrijven in python.

- Enkele achtergrond
- Een map voor slideshow
- Klok kleurtjes
- 12/24h

<knip>
Neem aan dat klokje verspringt zoals de meeste van dit type screensavers doen?
Ja dus, is nu even mijn default geworden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
Ik heb XBMC altijd met veel plezier gebruikt, maar liep toch vaak tegen problemen aan vanwege de refresh rate. Ik denk dat 23.976 Hz en 24Hz judder-problemen bij veel mensen wel bekend is.

Ook de beeldkwaliteit van de ingebouwde speler van XBMC vind ik, nog aardig gezegd, dramatisch. Denk ook dat velen bekend zijn met het alternatief MPC-HC en madVR. Toch blijft dit altijd veel instellen en getweak.

Deze morgen kwam ik deze codec pack tegen: http://haruhichan.com/for...545-KCP-Kawaii-Codec-Pack

Hierin zit o.a. MPC-HC en madVR, maar beter nog, meteen met de goede instellingen. Wellicht voor anderen mensen die zoals mij geen zin hebben om te zoeken naar de juiste instellingen. Vooralsnog heb ik trouwens ook geen problemen meer ondervonden met de refreshrate, maar dat schijnt te komen door een recente versie van madVR. Een aanrader dus voor een ieder die op zoek is naar judder-free playback!

Ps: wel nog even MPC-HC linken aan XBMC ;)

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Mick1990 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 18:10:
Ik heb XBMC altijd met veel plezier gebruikt, maar liep toch vaak tegen problemen aan vanwege de refresh rate. Ik denk dat 23.976 Hz en 24Hz judder-problemen bij veel mensen wel bekend is.

Ook de beeldkwaliteit van de ingebouwde speler van XBMC vind ik, nog aardig gezegd, dramatisch. Denk ook dat velen bekend zijn met het alternatief MPC-HC en madVR. Toch blijft dit altijd veel instellen en getweak.

Deze morgen kwam ik deze codec pack tegen: http://haruhichan.com/for...545-KCP-Kawaii-Codec-Pack

Hierin zit o.a. MPC-HC en madVR, maar beter nog, meteen met de goede instellingen. Wellicht voor anderen mensen die zoals mij geen zin hebben om te zoeken naar de juiste instellingen. Vooralsnog heb ik trouwens ook geen problemen meer ondervonden met de refreshrate, maar dat schijnt te komen door een recente versie van madVR. Een aanrader dus voor een ieder die op zoek is naar judder-free playback!

Ps: wel nog even MPC-HC linken aan XBMC ;)
Ik zit me nu werkelijk achter mijn oren te krabben wat ik met deze reactie aanmoet? Is er iemand, buiten Mick1990, die duidelijk kan maken welke winst te behalen valt met bovenstaande aanbevelingen? Of zouden de problemen tamelijk hardware-/ en software gerelateerd kunnen zijn en dat Mick1990 een lastige setup op orde probeert te krijgen (daar mag Mick zelf antwoord opgeven als ie wil)? Persoonlijk denk ik dat er weinig tot niets te halen valt maar ik leg zelden tot nooit een winstgevend advies zomaar naast me neer.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256912

Als ik mijn films in VLC afspeel dan zien deze er uitstekend uit (voor zover dat te zeggen is over +-10GB mkv's). Mij is echter opgevallen dat als ik diezelfde films met XBMC afspeel ik last heb van een soort ghosting. Bij pratende/bewegende hoofden bijv. lijkt het alsof het gezicht met het gebied van een vierkant wat elastisch achter de rest aan beweegt. Lastig te verwoorden maar het zijn artifacts (?) die ik met VLC niet heb en dat is jammer.

Ik ga de codec meteen proberen om te zien of het mijn probleem verhelpt!

Edit: Lijkt alsof ik er vanaf ben. :D Ik kan er niet veel over zeggen, heb alleen even wat stukjes van films bekeken waar het me echt opviel en daar zag ik het nu niet. Heb trouwens gekozen voor High Tier. Ben net als hardware-lover erg benieuwd wat andere Tweakers hier nou van vinden.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 256912 op 28-06-2013 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:31

OMX2000

By any means necessary...

Ik vind niks totdat iemand met harde "doom9" stijl bewijzen komt. Ik ga niet gebruiksgemak opgeven voor een klein beetje extra kwaliteit. Ik speel hier 1 op 1 bluray -> .mkv, dus niet getranscode, gewoon alleen de hoofdfilm omgezet. En ik vind de kwaliteit goed. Ik durf niet perfect te zeggen, aangezien ik niet vergeleken heb met de "perfecte" player.

Normaal vind ik kwaliteit heel belangrijk, maar het vele getweak wat er soms nodig is kan ik beter stoppen in... films of series kijken ;)

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
@hardware-lover:
Mijn setup is een HP microserver N36L waarop Windows 7 draait met een AMD HD5450 videokaart. Ik heb de laatste versie van XBMC.
Ik weet er zelf technisch gezien niet veel van af en weet verder ook niet wat jij er nu allemaal van af weet. Maar ik zal wel even alles beschrijven wat ik er tot nu toe over weet. Ik heb een tijdje XBMC gedraaid met de ingebouwde speler. Bij een bepaalde scene van Game of Thrones (zie onderstaande screenshots) merkte ik op dat er wel erg veel rood in zat en de beeldkwaliteit vergeleken met mijn Dune mediaspeler er ook best wel anders uit zag. Na wat research kwam ik erachter dat de ingebouwde speler van XBMC i.c.m. met DXVA (dat is hardwarematige versnelling van je videokaart om zo de CPU te ontlasten) niet echt voor de allerbeste beelden zorgt. Bovendien liep de XBMC player zonder enige reden regelmatig vast. Ook niet echt wenselijk tijdens een spannende film...

Na verder research kwam ik erachter dat je XBMC ook kan combineren met een externe speler zoals VLC of MPC-HC. MPC-HC beviel mij altijd wel dus die heb ik dan ook geïnstalleerd en toevallig kwam ik ook de madVR filter tegen die je kan integreren in MPC-HC. madVR zorgt voor veeeeeel betere beelden, bekijk het zelf maar:

MPC-HC met madvr:
Afbeeldingslocatie: http://oi44.tinypic.com/18ltg7.jpg

XBMC speler:
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2q87i1x.jpg

Op een screenshot is het verschil niet echt goed te zien, maar toch zie je al dat het veel minder 'rood' is. Dit is echter de situatie bij mij, hoe het bij anderen is geen idee. Echter was het nadeel van een externe speler dat je snel last krijgt van judder. Judder uit zich in een soort schokkend / hangend beeld. Dat komt omdat je TV 24 Hz ondersteund, maar de videocontent in HD is 23.967 Hz. Dit kan je videokaart compenseren door een 3:2 pulldown (dan past hij een correctie toe om de beelden zoveel mogelijk gelijk te laten lopen aan de snelheid van je TV), maar toch heb je dan net geen vloeiend beeld. Per x aantal seconde mis je een frame en daardoor krijg je mini-schokjes. Dat noemen ze dus, zover ik heb begrepen, judder. Niet iedereen neemt judder waar en sommige boeit het simpelweg niet. Mij dus wel.
XBMC compenseert dit op de een of andere manier veel beter dan een externe speler, maar alsnog is het wel af en toe aanwezig. Waarom en hoe geen idee, dit zijn puur mijn bevindingen. Toen viel ineens precies hetzelfde probleem mij op wat Crazy-mazy beschrijft; een soort van blokkerige artifacts met MPC-HC. Ik had de hoop maar opgegeven en was maar weer terug gestapt naar mijn Dune mediaspeler.

Toch beviel XBMC mij heel erg wat betreft de interface. Dus vanochtend deed ik na een paar maanden maar weer eens poging en kwam per toeval dus die codec pack tegen die ik eerder hier heb gepost. In een post van het forum waar ik die codec pack heb aangetroffen, zei ook iemand dat sinds een bepaalde versie van madVR er een functie is bijgekomen die ervoor zorgt dat je geen last meer hebt van judder. En inderdaad dat is zo, want ik heb voorlopig niks meer vernomen.

Zolang je je niet ergert aan de kwaliteit of aan judder zou ik er niks aan veranderen. Trouwens je kunt het altijd proberen, want MPC-HC en madVR hebben verder geen invloed op de interne speler van XBMC. Als het bevalt kun je het heel simpel aan XBMC koppelen met een config bestandje in kladblok. Verwijder je dat config bestandje weer dan speelt XBMC direct weer af met de interne speler.

ps bovenstaand verhaal geldt alleen voor DXVA. Gebruik je je cpu voor videoplayback dan heb je er volgens mij geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:31

OMX2000

By any means necessary...

Mick1990 schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 00:36:
@hardware-lover:
Mijn setup is een HP microserver N36L waarop Windows 7 draait met een AMD HD5450 videokaart. Ik heb de laatste versie van XBMC.
Ik weet er zelf technisch gezien niet veel van af en weet verder ook niet wat jij er nu allemaal van af weet. Maar ik zal wel even alles beschrijven wat ik er tot nu toe over weet. Ik heb een tijdje XBMC gedraaid met de ingebouwde speler. Bij een bepaalde scene van Game of Thrones (zie onderstaande screenshots) merkte ik op dat er wel erg veel rood in zat en de beeldkwaliteit vergeleken met mijn Dune mediaspeler er ook best wel anders uit zag. Na wat research kwam ik erachter dat de ingebouwde speler van XBMC i.c.m. met DXVA (dat is hardwarematige versnelling van je videokaart om zo de CPU te ontlasten) niet echt voor de allerbeste beelden zorgt. Bovendien liep de XBMC player zonder enige reden regelmatig vast. Ook niet echt wenselijk tijdens een spannende film...

Na verder research kwam ik erachter dat je XBMC ook kan combineren met een externe speler zoals VLC of MPC-HC. MPC-HC beviel mij altijd wel dus die heb ik dan ook geïnstalleerd en toevallig kwam ik ook de madVR filter tegen die je kan integreren in MPC-HC. madVR zorgt voor veeeeeel betere beelden, bekijk het zelf maar:

MPC-HC met madvr:
[afbeelding]

XBMC speler:
[afbeelding]

Op een screenshot is het verschil niet echt goed te zien, maar toch zie je al dat het veel minder 'rood' is. Dit is echter de situatie bij mij, hoe het bij anderen is geen idee. Echter was het nadeel van een externe speler dat je snel last krijgt van judder. Judder uit zich in een soort schokkend / hangend beeld. Dat komt omdat je TV 24 Hz ondersteund, maar de videocontent in HD is 23.967 Hz. Dit kan je videokaart compenseren door een 3:2 pulldown (dan past hij een correctie toe om de beelden zoveel mogelijk gelijk te laten lopen aan de snelheid van je TV), maar toch heb je dan net geen vloeiend beeld. Per x aantal seconde mis je een frame en daardoor krijg je mini-schokjes. Dat noemen ze dus, zover ik heb begrepen, judder. Niet iedereen neemt judder waar en sommige boeit het simpelweg niet. Mij dus wel.
XBMC compenseert dit op de een of andere manier veel beter dan een externe speler, maar alsnog is het wel af en toe aanwezig. Waarom en hoe geen idee, dit zijn puur mijn bevindingen. Toen viel ineens precies hetzelfde probleem mij op wat Crazy-mazy beschrijft; een soort van blokkerige artifacts met MPC-HC. Ik had de hoop maar opgegeven en was maar weer terug gestapt naar mijn Dune mediaspeler.

Toch beviel XBMC mij heel erg wat betreft de interface. Dus vanochtend deed ik na een paar maanden maar weer eens poging en kwam per toeval dus die codec pack tegen die ik eerder hier heb gepost. In een post van het forum waar ik die codec pack heb aangetroffen, zei ook iemand dat sinds een bepaalde versie van madVR er een functie is bijgekomen die ervoor zorgt dat je geen last meer hebt van judder. En inderdaad dat is zo, want ik heb voorlopig niks meer vernomen.

Zolang je je niet ergert aan de kwaliteit of aan judder zou ik er niks aan veranderen. Trouwens je kunt het altijd proberen, want MPC-HC en madVR hebben verder geen invloed op de interne speler van XBMC. Als het bevalt kun je het heel simpel aan XBMC koppelen met een config bestandje in kladblok. Verwijder je dat config bestandje weer dan speelt XBMC direct weer af met de interne speler.

ps bovenstaand verhaal geldt alleen voor DXVA. Gebruik je je cpu voor videoplayback dan heb je er volgens mij geen last van.
Even voor mijn begrip. Hou ik dan de standaard XBMC overlays en bediening tijdens afspelen. Dus selecteren subtitles, bediening via HDMI CEC? Of wordt gewoon de externe speler opgestart, en afgesloten zodra die klaar is, zodat XBMC niet meer dan een launcher is.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Zit mee te kijken met de video live chat voor skin MQ5 maar voor diegene die iets compleet nieuws verwachten moet ik je teleurstellen, in mijn ogen is het gewoon een skin ace v2 niks meer en minder.

[ Voor 54% gewijzigd door schumi2004 op 29-06-2013 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
@OMX2000: XMBC wordt geminimaliseerd en MPC wordt dan geopend. Dit gaat zo snel dat je er weinig van merkt. Wat betreft de bediening, die is inderdaad anders maar kun je natuurlijk gewoon aanpassen. En ook de overlay vervalt, mits je je bedoelt dat je XBMC op kan roepen tijdens een film.

HDMI CEC geen idee, wat dat ken ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kan iemand me verttellen wat ik moet doen om in Ubuntu 13.04 hardware acceleratie te krijgen in XBMC 12.2? Het betreft een i3-3225 met HD4000 graphics. De enige duidelijke guide die ik heb gevonden stamt uit 2011 en ik vermoed dat de kans groot is dat bepaalde stappen hieruit niet meer relevant zijn:

VAAPI DEINTERLACING

This is experimental. We need to install libva and intel vaapi driver from the vaapi-ext branch for that.
Also you need to install xbmc > git 10.01.2011. Eden beta2 will already have it.
After you installed/compiled the needed xbmc version do the following:

Code:
cd ~
mkdir Builds
cd Builds
sudo apt-get build-dep libva1 i965-va-driver
git clone git://anongit.freedesktop.org/vaapi/libva
cd libva
git checkout vaapi-ext
./autogen.sh --prefix=/usr
make
sudo make install
cd..
git clone git://anongit.freedesktop.org/vaapi/intel-driver
cd intel-driver
git checkout vaapi-ext
wget http://paste.kde.org/184874/raw/ -O ./increase_micro_version.patch
autoreconf -v --install
patch -p1 < ./increase_micro_version.patch
./configure --prefix=/usr

Uit een andere tutorial:

Voeg de ppa van wsnipex toe en installeer xbmc met XvBA ondersteuning:

sudo add-apt-repository ppa:wsnipex/xbmc-xvba
sudo apt-get update
sudo apt-get install xbmc xbmc-bin

Kan iemand mij vertellen of bovenstaande inderdaad het stappenplan is of mij verwijzen naar een tutorial/uitleg?

EDIT: zeer waarschijnlijk zou deze tutorial moeten werken. Ga dit nu testen.

[ Voor 12% gewijzigd door XeNeRgY op 29-06-2013 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Mick1990 schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 00:36:
@hardware-lover:

[ruimte besparing]
Heb je al eens geprobeerd om de AMD video_instellingen te optimaliseren vanuit de bureaublad-instellingen? Ik denk dat eigenlijk niet als ik zo je verhaal lees. Nu is daar al van alles over geschreven in het verleden dus daar ga ik verder niet op in. Het is wel zo dat er nogal wat verschil zit tussen de diverse versienummers zoals die door AMD zijn uitgegeven. 13.1 en 13.2 zijn zeker niet optimaal te noemen bij gebruik van XBMC, 12.8 en 12.10 zijn wat dat betreft weer een stuk beter. Als XBMC daarbij, zonder duidelijke reden, ook zomaar vastloopt tijdens het kijken, zit er sowieso iets niets helemaal lekker in je setup, dat hoort deze niet te doen.

Maar ik begrijp nu beter waarom jij voor de geschreven oplossing hebt gekozen maar je mag van me aannemen dat ik mijn XBMC installaties op de diverse systemen (en dat zijn er nogal wat), prima op orde heb, inclusief het goed kunnen verwerken van 24p materiaal. En de jutter die je aanhaalt kan ik ook zien, als deze aanwezig mocht zijn. Dat is dan een reden om de instellingen verder te optimaliseren. Het eindresultaat bekijk ik altijd op hetzelfde beeldscherm (PS51D8000), om de verschillende systemen zodoende goed met elkaar te kunnen vergelijken.

Wat mij betreft is er niets nieuws onder de zon, ik houd het voorlopig op de interne XBMC speler behoudens Full HD 3D materiaal, want daar kan XBMC nog steeds geen chocolade van maken. Maar er zijn misschien andere gebruikers die profijt hebben van je reactie en dat is dan prima in orde.

Ik zou je wel willen vragen om bij een reactie als bovenstaande even toe te lichten hoe je het e.e.a. dan in de praktijk hebt ingesteld zodat een ander, zonder dat deze zelf moeten gaan zoeken, eenvoudig van je over kan nemen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Niet online
Brantje schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 12:53:

- Enkele achtergrond
- Een map voor slideshow
- Klok kleurtjes
- 12/24h

Leuk! De screensavers van XBMC vind ik eerlijk gezegd wat teleurstellend en er zijn weinig andere te vinden. Voor Linux schijnbaar wel(?), maar ik draai op Win7.

Bij het testen bleef XBMC hangen, maar nu werkt het goed. Geen idee of dat dus door jouw addon kwam.
Ik zag wel dit in de logfile:
code:
1
2
3
4
5
6
19:03:18 T:3808  NOTICE: Thread XBPyThread start, auto delete: false
19:03:18 T:3808  NOTICE: -->Python Interpreter Initialized<--
19:03:18 T:3808  NOTICE: Clock Screensaver: INIT
19:03:18 T:3808  NOTICE: Clock Screensaver: Color selected: 0xCFFFFFFF
19:03:31 T:2660  NOTICE: Thread CAlarmClock start, auto delete: false
19:03:41 T:2532   ERROR: XBPyThread::stop - script C:\Users\HTPC\AppData\Roaming\XBMC\addons\screensaver.clock-master\default.py didn't stop in 5 seconds - let's kill it

Als ik wat suggesties mag doen:
- de datum verschijn nu in het Engels. Zou mooi zijn als dat in de taal kan waarop XBMC staat ingesteld (NL)
- de kleur van de klok aanpassen is leuk, echter de datum blijft in het wit staan. Die zou ik ook kleuren
- bij bounce kan een snelheid gekozen worden, bij random niet? Dat zou je kunnen toevoegen
- zou het mogelijk zijn om als background in plaats van een plaatje een dim te doen? Ik gebruik nu die screensaver (XBMC built-in). De combinatie van de Dim screensaver, met de klok/datum erover zou mooi zijn
- wat betreft de plaatjes als achtergrond zou je wat functies kunnen overnemen van de slideshow screensaver, zoals aantal seconden dat het plaatje wordt getoond en misschien ook dim en effect (overgang)

Deze punten zouden de screensaver m.i. wat completer maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Wie herkent mijn issue en heeft er een mogelijke oplossing voor?

Heb al een hele poos een shared DB voor een 2 tal machines en helemaal in het begin was het zo dat wanneer ik op de 1 klaar was met kijken ik op de andere zonder problemen verder kon gaan echter is dit er spontaan mee gestopt.

Ook bv skin widgets worden niet meer geupdate/shared met laatste afgespeelde en dus ook niet de tijd waar je gebeleven bent.

Is hier een mogelijke oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-05 19:28
Heb vanavond mijn bestelling van amazon ontvangen en de http://www.i-tec-europe.eu/?t=3&v=20 i-tec irda usb adapter ontvangen. Ik wil deze voor openelec gebruiken zodat ik mbv mijn harmony one openelec kan bedienen.

Heb de dongle in een usb poort gestopt en openelec opgestart maar er gaat geen lampje of iets dergelijks branden. Heb eff gegoogled en het is mij niet helemaal duidelijk of ik nu wel of niet een irda adapter kan gebruiken volgens de specs ondesteund hij 'Compatible with FIR 4Mbps, MIR,SIR and ASK 56Kbps'.

Iemand een oplossing of wordt het terugsturen naar amazon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Wingie schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 20:56:
Heb vanavond mijn bestelling van amazon ontvangen en de http://www.i-tec-europe.eu/?t=3&v=20 i-tec irda usb adapter ontvangen. Ik wil deze voor openelec gebruiken zodat ik mbv mijn harmony one openelec kan bedienen.

Heb de dongle in een usb poort gestopt en openelec opgestart maar er gaat geen lampje of iets dergelijks branden. Heb eff gegoogled en het is mij niet helemaal duidelijk of ik nu wel of niet een irda adapter kan gebruiken volgens de specs ondesteund hij 'Compatible with FIR 4Mbps, MIR,SIR and ASK 56Kbps'.

Iemand een oplossing of wordt het terugsturen naar amazon?
Wat zegt lsusb via ssh commandline ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

schumi2004 schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 20:46:
Wie herkent mijn issue en heeft er een mogelijke oplossing voor?

Heb al een hele poos een shared DB voor een 2 tal machines en helemaal in het begin was het zo dat wanneer ik op de 1 klaar was met kijken ik op de andere zonder problemen verder kon gaan echter is dit er spontaan mee gestopt.

Ook bv skin widgets worden niet meer geupdate/shared met laatste afgespeelde en dus ook niet de tijd waar je gebeleven bent.

Is hier een mogelijke oplossing voor?
Spontaan, of "spontaan". Wat ik me zo snel zou kunnen voorstellen is wat ik eerder ook al een keer aanghaald had. 1 van beide XBMC's is geupgrade naar een versie die een hogere versie database gebruikt waardoor ze dus niet meer dezelfde database gebruiken. Dit valt niet direct op omdat bij de upgrade de database wordt gekopieerd. Het begint gewoon uit de pas te lopen omdat de ene xbmc zijn updates in de oude databse doet en de andere xbmc de updates in de nieuwe database doet.

Kortom, welke versies zijn dei 2 XBMC instanties? En komt een film die je in de ene toevoegd, ook zonder update in de andere tevoorschijn?

[ Voor 3% gewijzigd door Janoz op 29-06-2013 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Janoz schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 21:15:
[...]

Spontaan, of "spontaan". Wat ik me zo snel zou kunnen voorstellen is wat ik eerder ook al een keer aanghaald had. 1 van beide XBMC's is geupgrade naar een versie die een hogere versie database gebruikt waardoor ze dus niet meer dezelfde database gebruiken. Dit valt niet direct op omdat bij de upgrade de database wordt gekopieerd. Het begint gewoon uit de pas te lopen omdat de ene xbmc zijn updates in de oude databse doet en de andere xbmc de updates in de nieuwe database doet.

Kortom, welke versies zijn dei 2 XBMC instanties? En komt een film die je in de ene toevoegd, ook zonder update in de andere tevoorschijn?
Goed punt, had ik even moeten vermelden.
Het zijn beide OpenELEC 3.1.0 (was ook al met 3.0.6 en ervoor uit mijn hoofd)
Als de Raspberry Pi een update doet dan zie ik deze niet op mijn Fusion systeempje beneden pas nadat ik deze een reboot heb gegeven bv of een manual update doe.

Zou het te achterhalen zijn welke DB ze gebruik van maken want het klinkt heel logisch wat je zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
schumi2004 schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 21:02:
[...]

Wat zegt lsusb via ssh commandline ??
us 001 Device 002: ID 8087:0024 Intel Corp. Integrated Rate Matching Hub
Bus 002 Device 002: ID 8087:0024 Intel Corp. Integrated Rate Matching Hub
Bus 001 Device 001: ID 1d6b:0002 Linux Foundation 2.0 root hub
Bus 002 Device 001: ID 1d6b:0002 Linux Foundation 2.0 root hub
Bus 002 Device 003: ID 13fe:3600 Kingston Technology Company Inc.
Bus 002 Device 004: ID 066f:4200 SigmaTel, Inc. STIr4200 IrDA Bridge

Hij herkent hem dus wel het is Device 004 (heb eff gekeken op de site) maar dan is nu de vraag hoe deze te activeren, zal waarschijnlijk in de harmony moeten programmeren vermoed ik.

@Schumi2004 ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Wingie schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 21:31:
[...]

us 001 Device 002: ID 8087:0024 Intel Corp. Integrated Rate Matching Hub
Bus 002 Device 002: ID 8087:0024 Intel Corp. Integrated Rate Matching Hub
Bus 001 Device 001: ID 1d6b:0002 Linux Foundation 2.0 root hub
Bus 002 Device 001: ID 1d6b:0002 Linux Foundation 2.0 root hub
Bus 002 Device 003: ID 13fe:3600 Kingston Technology Company Inc.
Bus 002 Device 004: ID 066f:4200 SigmaTel, Inc. STIr4200 IrDA Bridge

Hij herkent hem dus wel het is Device 004 (heb eff gekeken op de site) maar dan is nu de vraag hoe deze te activeren, zal waarschijnlijk in de harmony moeten programmeren vermoed ik.

@Schumi2004 ervaring mee?
Nou ja ervaring, is een te groot woord. Heb zelf met een IR receiver wat troubles gehad deze met een Harmony werkend te krijgen wat achteraf niet naar wens gelukt is maar dat wordt een te lang verhaal (short version wilde mce keyboard profiel werkend krijgen wat schijnbaar hiermee zou kunnen wat dus niet kon)
Wat ik zelf wel deed was op safe spelen (MCE compatible) met de aanschaf van een IR receiver, had her en der al wel gelezen dat het wel eens problematisch kon zijn wat linux betreft (gelezen op xbmc forum destijds).

Wat heeft je doen besluiten deze aan te schaffen of gewoon blind gekocht in de hoop dat het zou werken?
Protocollen zeggen me eerlijk gezegd ook niet zoveel, ik herkende er iig niks uit.

[ Voor 3% gewijzigd door schumi2004 op 29-06-2013 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
schumi2004 schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 21:36:
[...]

Nou ja ervaring, is een te groot woord. Heb zelf met een IR receiver wat troubles gehad deze met een Harmony werkend te krijgen wat achteraf niet naar wens gelukt is maar dat wordt een te lang verhaal (short version wilde mce keyboard profiel werkend krijgen wat schijnbaar hiermee zou kunnen wat dus niet kon)
Wat ik zelf wel deed was op safe spelen (MCE compatible) met de aanschaf van een IR receiver, had her en der al wel gelezen dat het wel eens problematisch kon zijn wat linux betreft (gelezen op xbmc forum destijds).

Wat heeft je doen besluiten deze aan te schaffen of gewoon blind gekocht in de hoop dat het zou werken?
Protocollen zeggen me eerlijk gezegd ook niet zoveel, ik herkende er iig niks uit.
>:) Beetje zoeken op amazon op ir en naast alle mega ontvangers (zoals die van jou ;-) ) zag ik deze voor mooi bedrag dacht bestel die erbij (had ook nog een sleeve voor mijn macbook gekocht en nog wat spulletjes)

Heb niet doorgehad dat irda iets anders is dan puur ir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-05 13:50
Nog meer mensen die last hebben met de subtitle plugin en het downloaden van bierdopje? Ik kreeg op 3 htpc's geen hits meer via bierdopje wanneer ik een subtitle opzoek,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-08-2024
Even een vraagje waarvan ik niet weet of het XBMC, Android of tablet-gerelateerd is. Ik heb XBMC lopen op een rk3188 Android-tablet. Ik gebruik, voor ondersteuning van die processor, op dit moment een nightly van XBMC (ergens van eind mei).

Als ik mijn tablet via HDMI met mijn TV verbindt, dan loopt het eigenlijk perfect (behalve 1080p content, dat werkt nog niet maar daar kan ik mee leven). Ik heb alleen één irritant probleempje, namelijk dat het beeld en geluid van mijn tablet neit uitgaan op het moment dat ik hem met HDMI op mijn TV aansluit. Nu is dat beeld niet zo'n probleem, maar het geluid wel. Wanneer ik het geluid op de tablet uit zet, dan gaat ook het signaal dat over HDMI naar de TV gaat weg en komt er dus ook geen geluid meer uit de speakers van de TV.

Hoe zorg ik er voor dat de speakers van de tablet (dus het device waar XBMC op draait) het niet meer doen, maar er wel geluid via HDMI wordt doorgestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 526090

Ik heb pas geleden XBMC geinstalleerd op mijn laptop. Ik heb windows vista. Nu wil ik series en films gaan kijken maar elke keer als ik er 1 wil opstarten loopt het progamma vast en sluit hij hem af. Hoe kan dit? Ik dacht eerst dat de laptop te vol stond met dingen maar ik heb hem behoorlijk opgeschoond, heel veel eraf gehaald en hij blijft het doen. Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-05 23:55
keepitfrosty schreef op maandag 01 juli 2013 @ 11:30:
Nog meer mensen die last hebben met de subtitle plugin en het downloaden van bierdopje? Ik kreeg op 3 htpc's geen hits meer via bierdopje wanneer ik een subtitle opzoek,
Ik heb hetzelfde probleem. Krijg onderstaand deze foutmelding :

Error: not all arguments converted during string formatting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

layzzzz schreef op maandag 01 juli 2013 @ 21:13:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Krijg onderstaand deze foutmelding :

Error: not all arguments converted during string formatting
Same here, kan op het forum niets vinden. Overigens had ik het gisterochtend ook, gistermiddag werkte het weer. Nu weer niet :( Lekker omslachtig weer met de hand downloaden :P

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Hoppa! schreef op maandag 01 juli 2013 @ 11:36:
Hoe zorg ik er voor dat de speakers van de tablet (dus het device waar XBMC op draait) het niet meer doen, maar er wel geluid via HDMI wordt doorgestuurd?
Koptelefoon aansluiten, dan gebruikt hij niet meer zijn externe speakers. Desnoods van een oude koptelefoon alleen het stekkertje afknippen.

Tenzij dit er voor zorgt dat er ook geen geluid meer via de HDMI verstuurd wordt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 364677

Vraagje Over de Opera browser add voor openelec. Ik bestuur openelec aan met Yatse. Nu werkt yatse niet samen met de Opera ADD. Ik had al gelezen dat komt doordat Opera standalone draait. Heeft iemand een goede oplossing hoe ik via mijn tablet de Opera browser kan bedienen? Net zoals ik openelec nu met Yatse Aanstuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Gisteren weer een flinke "stap" genomen met XBMC. Heb mijn series ingesteld, naamgeving aan moeten passen (had zelf een moeie naam layout maar die herkende XBMC niet :(). Echter, kwam ik er gisteren achter dat er twee zaken zijn waar ik mij aan stoor ...

1. Skin Aeon Nox; Artist slideshow doet het gewoon heel erg slecht bij het afspelen van de muziek. Of het duurt enkele nummers, of ik moet switchen van skin en weer terug, of ik moet naar instelling menu om daarna weer naar muziek afspeel scherm te gaan (of dat laatste was toeval). Iemand enig idee hoe/of dit te fixen is (de voorstellen op xbmc forum werken niet).

Daarnaast, doet in Aeon Nox ook de karaoke tekst het niet terwijl in elke andere skin deze perfect werkt (net als artist slideshow). Ook heb ik gisteren nogmaals (voor de derde keer) een 100% schone instal van de skin + xbmc gedaan en nog steeds dezelfde problemen. :(

2. Het updaten van je library. Is er een manier om alleen te scannen naar nieuwe items (ja die is er) maar ook meteen out of date items verwijderen? Ik had met het veranderen van de naamgeving op een gegeven moment alle series er dubbel in staan (dus een seizoen met 10 afleveringen had er ineens 20).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-05 13:50
St@m schreef op maandag 01 juli 2013 @ 22:03:
[...]

Same here, kan op het forum niets vinden. Overigens had ik het gisterochtend ook, gistermiddag werkte het weer. Nu weer niet :( Lekker omslachtig weer met de hand downloaden :P
Ja erg vreemd. Kon er ook niet zo iets over vinden op het forum van de addon of bierdopje. Toch ligt het bij mij op meerdere pc's er al een aantal dagen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:27
Dreanor schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 08:35:
...
2. Het updaten van je library. Is er een manier om alleen te scannen naar nieuwe items (ja die is er) maar ook meteen out of date items verwijderen? Ik had met het veranderen van de naamgeving op een gegeven moment alle series er dubbel in staan (dus een seizoen met 10 afleveringen had er ineens 20).
De xbmc library updater heeft een "clean" optie.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Laatst online: 21-05 17:05
Gisteren weer een flinke "stap" genomen met XBMC. Heb mijn series ingesteld, naamgeving aan moeten passen (had zelf een moeie naam layout maar die herkende XBMC niet :(). Echter, kwam ik er gisteren achter dat er twee zaken zijn waar ik mij aan stoor ...

1. Skin Aeon Nox; Artist slideshow doet het gewoon heel erg slecht bij het afspelen van de muziek. Of het duurt enkele nummers, of ik moet switchen van skin en weer terug, of ik moet naar instelling menu om daarna weer naar muziek afspeel scherm te gaan (of dat laatste was toeval). Iemand enig idee hoe/of dit te fixen is (de voorstellen op xbmc forum werken niet).

Daarnaast, doet in Aeon Nox ook de karaoke tekst het niet terwijl in elke andere skin deze perfect werkt (net als artist slideshow). Ook heb ik gisteren nogmaals (voor de derde keer) een 100% schone instal van de skin + xbmc gedaan en nog steeds dezelfde problemen. :(

Voor twee kan ik plex aanraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

sig69 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 08:53:
[...]

De xbmc library updater heeft een "clean" optie.
Nu je het zegt inderdaad. :)

Alleen had ik de vraag beter moeten stellen: Is het in XBMC mogelijk om een select deel van de library te updaten (inclusief nieuwe items toevoegen, meta-data updaten en out of date items verwijderen)?
Adlermann schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 10:57:
[...]

Voor twee kan ik plex aanraden
Dat snap ik niet helemaal? Plex is toch een vergelijkbaar programma als XBMC, of in ieder geval een ander programma. Hoe helpt dit om in xbmc je library deels te updaten (zie mijn hernieuwde vraag hierboven)? Het gaat dus om de library in xbmc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Dreanor schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 11:11:
[...]

Nu je het zegt inderdaad. :)

Alleen had ik de vraag beter moeten stellen: Is het in XBMC mogelijk om een select deel van de library te updaten (inclusief nieuwe items toevoegen, meta-data updaten en out of date items verwijderen)?

[knip]
Er zijn enkele plugins die dat kunnen maar je moet altijd opletten met dat soort "handigheden". Als er om wat voor reden dan ook bijvoorbeeld geen media beschikbaar is (NAS is niet bereikbaar bijvoorbeeld), dan maakt hij je hele lokale bibliotheek leeg na een "clean". Het is inderdaad daarna wel heel erg schoon maar als je geen backup hebt van je database kun je weer opnieuw beginnen met scrapen. Mocht je je database ook op je NAS hebben staan dan is er niets aan de hand natuurlijk, als deze niet bereikbaar is kan ie ook niet worden leeggemaakt. Nee, met XBMC is de handmatige opschoon-opdracht meestal de meest veilige.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
keepitfrosty schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 08:36:
[...]
Ja erg vreemd. Kon er ook niet zo iets over vinden op het forum van de addon of bierdopje. Toch ligt het bij mij op meerdere pc's er al een aantal dagen uit.
Ik kan onder MediaPortal nog steeds Bierdopjes subs binnenhalen de laatste dagen.
Edit: met XBMC gaat dat op dit moment ook zonder problemen dus is het "probleem" mogelijk weer opgelost?

[ Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 02-07-2013 11:40 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf

Je kunt in de advancedsettings.xml een optie aanzetten waardoor een database update ook gelijk een clean doet.

Pagina: 1 ... 90 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]