[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 89 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.080.956 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 12:43
hardware-lover schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 11:17:
[...]

"De Zotac"? Er zijn ik weet niet hoeveel verschillende modellen met allemaal verschillende hardware in het kassie, maar dit terzijde.

De kans is tamelijk groot dat het software gerelateerd is, en dat is dus OE (XBMC) in dit geval, en dat niet alles helemaal goed is ingesteld zoals het zou moeten. Als je met het weergeven van andere media geen problemen hebt, dan is het heel aannemelijk dat je de instellingen van de addon(s) niet helemaal goed voor elkaar hebt nu of een andere setting binnen XBMC niet juist hebt staan.
Veel heb ik niet veranderd aan de standaard settings van de youtube en hdtrailer addons. Enkel aangeduid dat SD content of 480p genoeg is voor de trailers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Vincent_ schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:38:
Wat kan helpen is een "Force refresh" op de repository doen. Of kijken of er een update van de repository is.
Mocht dat beide niet werken, dan misschien (enkel) de DNS server aanpassen?
That did the trick ! d:)b
Hoe simpel kan het soms zijn he :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 13:17:
[...]

That did the trick ! d:)b
Hoe simpel kan het soms zijn he :F
Is een bekend issue op open elec ;) de oplossing was al vaker in dit topic gepost

Maar mooi dat het werkt

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesystem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-07 22:33
Stel ik heb films op meerdere plekken staan. Bijvoorbeeld een lokale schijf d:\movies en een usb schijf x:\movies. Nu wil het wel eens voorkomen dat op beide bronnen de zelfde film staat.

Als ik bij mijn Movies source meerdere paden op geef (1 naar d:\movies en 1 naar x:\movies) komen de films die op op beide lokaties staan, ook dubbel in de Library te staan (bij Movie information het path naar beide locaties).

Is er een manier om dit te voorkomen? Dus als Men in Black al op de interne schijf staat en in de library is verwerkt, de film die op de usb schijf niet in de library wordt toegevoegd.

Het gaat om XBMC 12.2 op Windows 8, er wordt geen gebruik gemaakt van een sql database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cypher21 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 13:55:
[...]

Is een bekend issue op open elec ;) de oplossing was al vaker in dit topic gepost
Het antwoord zal ongetwijfeld ergens op de 353 pagina's staan idd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 09:49
Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 14:43:
[...]

Het antwoord zal ongetwijfeld ergens op de 353 pagina's staan idd ;)
Goed ding om in startpost op te nemen ook.
(welke begin dit jaar voor het laatst aangepast is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schumi2004 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 16:00:
[...]

Goed ding om startpost op te nemen ook.
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah ok.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 01:03

Dreanor

Joene

Ik heb een probleem, of beter gezegd, ik ben te kieskeurig. Maar misschien herkennen mensen dit en zijn er oplossingen voor.

XBMC is geweldig, vanaf het eerste moment van opstarten tot het ontdekken van features als auto-ondertiteling, karaoke tekst, automatische informatie ophalen van films/muziek en ga zo maar door.

De skin echter, vind ik "minder". Elke skin die ik probeer is het "net niet", dus misschien ben ik te kieskeurig. Om enkele voorbeelden te geven,

Aeon Nox
Hier ben ik wel blij mee, vooral de grote hoeveelheid opties om dingen aan te passen is geweldig en de grote populariteit voor extra's (zoals gekleurde movie icons). Ook de movie info als je een film op pauze zet is erg tof.
Echter, is deze skin hem net niet voor mij, ik heb namelijk enkele dingen uit andere skins ondekt die ik erg tof vind en vind een paar dingen niet leuk. Bijvoorbeeld is deze skin heel traag met het ophalen van fanart in de muziek vizualisatie (terwijl andere skins dit instant doen).

Transparency
Deze skin komt ook dicht in de buurt van wat ik wil, echter mist deze naar mijn mening widgets (zoals Aeon heeft, die worden namelijk overschreven als je muziek afspeeld) en mist de mogelijkheid om echt dingen aan te passen.
Maar de vizualisatie voor muziek ik geweldig (vooral de scrollende titels/tijd). Ook de thumbwall is iets wat ik graag zie, maar dan niet met de belachelijk hoge doorzichtigheid waarde (de fanart achtergrond maakt de dvd covers bijna onzichtbaar waardoor je niet meer ziet welke films je allemaal hebt).

Zo kan ik nog wel meer voorbeelden geven, maar laat ik tot mijn vraag komen.

Is het mogelijk, om onderdelen (enigszins gemakkelijk) uit de ene skin over te zetten in de andere??? Bijvoorbeeld de muziek visualisatie van Transparency in de skin van Aeon Nox? Of maak ik het mijzelf dan heel moeilijk?

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Dreanor schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 08:44:
Is het mogelijk, om onderdelen (enigszins gemakkelijk) uit de ene skin over te zetten in de andere??? Bijvoorbeeld de muziek visualisatie van Transparency in de skin van Aeon Nox? Of maak ik het mijzelf dan heel moeilijk?
Nee, dat kan niet zomaar voor zover ik weet, tenzij je je eigen skin gaat maken.

Basisfunctionaliteit van XBMC zullen in alle skins zitten, maar daarna mogen ze de skins uitbreiden met whatever ze willen.

Skins zijn in dit geval meer dan skins. Ik heb mij er ook vaak genoeg aan gestoord.. Kom je een geniale skin tegen, stelt muziek-gedeelte helemaal niks voor.. enzovoorts enzovoorts. Maar als je skins alleen simpele skins laat zijn, waren de verschillende skins en dergelijke bijna hetzelfde.. behalve dan wat images en kleurtjes. Nu zijn ze wel vrij in wat ze doen en laten.. Kunnen ze de flow op je scherm volledig aanpassen, als ze dat zouden willen.. etc..

Ik snap de keuze wel van de developers en voor een gros van de mensen zou het meer dan voldoende moeten zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door serhat op 14-06-2013 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Misschien een hele foute vraag hier maar ik ben voornemens van plan draadloze speakertjes voor buiten gebruik aan te sluiten op mijn HTPC met OpenELEC maar vraag me af of XBMC dat wel snappen gaat?
Speakertjes zelf moeten nog aangeschaft worden dus als het 1 (bluetooth) niet mogelijk is dan wellicht een WiFi oplossing of iets anders. Vraag blijft of XBMC het snappen gaat?

Edit:
Iemand die lid wil worden van skin Aeon MQ5 translate team, 1 plek over en wellicht kans op vroegtijdige toegang tot skin source :P
Stuur maar PM, wie het eerst komt , enz enz

[ Voor 19% gewijzigd door schumi2004 op 16-06-2013 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Even een hele korte vraag (hoop ik);

Bij de skin Aeon Nox had ik bij films, als ik een film op pauze zet, film informatie op het scherm (info, dvd hoes, etc).

Nu heb ik alleen maar heel groot PAUZE in beeld en ik kan de optie om de film info terug te krijgen niet meer vinden. :(

Weet iemand toevallig waar die optie verstopt zit, of zit het toch niet in Aeon Nox skin maar in een andere (ik weet het niet 100% zeker of het in Aeon Nox was)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Dreanor schreef op zondag 16 juni 2013 @ 17:59:

Bij de skin Aeon Nox had ik bij films, als ik een film op pauze zet, film informatie op het scherm (info, dvd hoes, etc).

Nu heb ik alleen maar heel groot PAUZE in beeld en ik kan de optie om de film info terug te krijgen niet meer vinden. :(

Weet iemand toevallig waar die optie verstopt zit, of zit het toch niet in Aeon Nox skin maar in een andere (ik weet het niet 100% zeker of het in Aeon Nox was)?
Alternatief scherm geactiveerd misschien?

Zijn er trouwens tweakers die hun Raspberry Pi ook overclocked hebben voor XBMC en hun settings zouden willen delen?
Kwam toevallig vie meuk: OpenELEC 3.0.6 achter de mogelijkheid tot overclocken maar weet niet of het zinvol is, zou ik er een betere performance mee krijgen (minder lag in menu bv?)

Edit:
Hebben sommige wellicht ook een heatsink op hun Pi installed en helpt dat een beetje?

[ Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 16-06-2013 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

schumi2004 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 18:25:
[...]

Zijn er trouwens tweakers die hun Raspberry Pi ook overclocked hebben voor XBMC en hun settings zouden willen delen?
Kwam toevallig vie meuk: OpenELEC 3.0.6 achter de mogelijkheid tot overclocken maar weet niet of het zinvol is, zou ik er een betere performance mee krijgen (minder lag in menu bv?)
Ik heb alternatief scherm al geprobeerd. Dan krijg ik enkel logo rechts onderin. Ik denk dat ik heb zitten klooien met de mappen van de skin folder waardoor die optie/overlay niet meer beschikbaar is. Ben nu opnieuw de skin/xbmc aan het installeren. :P

In het OSD menu is de optie "Show video info when player is paused" volledig weg dus ik denk dat ik iets goed fout gedaan heb. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 13:09
Waarschijnlijk een vraag die al (enkele malen) beantwoord is, maar ik kan het zo 1-2-3 niet vinden.

Ik heb XBMC 12.2 draaien op Fedora 18 (vers uit de RPMFusion repository). Ik ben tevreden met de verschillende opties en alles, maar ik krijg het niet voor elkaar dat XBMC mijn media (goed) herkent... Ik heb een hoop anime series (stuk of 40 in mappen, en een paar losse), Doctor Who en nog wat andere media in mijn series map staan. Ik heb XBMC hierheen gewezen, als scraper AniDB gekozen (omdat het overgrote merendeel anime is). Echter, als ik nu naar TV shows ga, dan kom ik maar 9 series tegen en slechts 2 hiervan hebben daadwerkelijk episodes...

Ik heb ook geprobeerd om als scraper te kiezen voor TheTVDB, maar dit levert geen noemenswaardig betere resultaten op... Wat kan ik nog proberen?

Ja, de mappen hebben daadwerkelijk inhoud erin (ook ja, het zijn videobestanden die bij de serie horen). Ik heb een directory listing online gezet op Pastebin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Ik meen te herinneren dat er ergens een 'show information on OSD when paused' (oid) optie was die dat omzette. Ik gebruik alleen zelf al een tijdje geen Nox meer dus kan het niet zo voor je opzoeken.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:36

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

schumi2004 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 18:25:
[...]

Edit:
Hebben sommige wellicht ook een heatsink op hun Pi installed en helpt dat een beetje?
Jazco2nd in "[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC" en geerten in "[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC"

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Xudonax schreef op zondag 16 juni 2013 @ 19:18:Ik heb XBMC hierheen gewezen, als scraper AniDB gekozen (omdat het overgrote merendeel anime is). Echter, als ik nu naar TV shows ga, dan kom ik maar 9 series tegen en slechts 2 hiervan hebben daadwerkelijk episodes...

Ik heb ook geprobeerd om als scraper te kiezen voor TheTVDB, maar dit levert geen noemenswaardig betere resultaten op... Wat kan ik nog proberen?
Kijk je XBMC log na op foutmeldingen. Ik vermoed dat de scrapers door het ontbreken van aanduidingen zoals seizoenen in de war raken en geen resultaten rapporteren.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 13:09
Borromini schreef op zondag 16 juni 2013 @ 20:20:
[...]

Kijk je XBMC log na op foutmeldingen. Ik vermoed dat de scrapers door het ontbreken van aanduidingen zoals seizoenen in de war raken en geen resultaten rapporteren.
Het debug log bevat een hoop van onderstaande regels... Is het niet mogelijk om XBMC te "leren" hoe 'ie hiermee om moet gaan? Zelfs al is het maar iets simpels als "negeer alles wat tussen blokhaken staat"? Of is het mogelijk om die NFO bestanden te maken die schijnbaar gezocht worden (en zoja, wat moet daar dan in staan?)

EDIT: Hmm, dit legt de NFO files uit. Niet de meest ideale oplossing, maar als dat de oplossing is dan zei het zo :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
18:28:24 T:139781753333504   DEBUG: VideoInfoScanner: No NFO file found. Using title search for '/tank/Series/[Kotomi] Renkin San-kyuu Magical Pokaan TV & OVAs/'
18:28:24 T:139781753333504   DEBUG: FindMovie: Searching for '[Kotomi] Renkin San-kyuu Magical Pokaan TV & OVAs' using The TVDB scraper (path: '/usr/share/xbmc/addons/metadata.tvdb.com', content: 'tvshows', version: '1.5.4')
18:28:24 T:139781753333504   DEBUG: scraper: CreateSearchUrl returned <url cache="cache-%5bkotomi%5d%20renkin%20san-kyuu%20magical%20pokaan%20tv%20%26%20ovas.xml">http://thetvdb.com/api/GetSeries.php?seriesname=%5bkotomi%5d%20renkin%20san-kyuu%20magical%20pokaan%20tv%20%26%20ovas&amp;language=en</url>
18:28:24 T:139781753333504   DEBUG: scraper: GetSearchResults returned <?xml version="1.0" encoding="utf-8" standalone="yes"?><results></results>
18:28:24 T:139781753333504   DEBUG: FindMovie: Searching for '[Kotomi] Renkin San kyuu Magical Pokaan TV & OVAs' using The TVDB scraper (path: '/usr/share/xbmc/addons/metadata.tvdb.com', content: 'tvshows', version: '1.5.4')
18:28:24 T:139781753333504   DEBUG: scraper: CreateSearchUrl returned <url cache="cache-%5bkotomi%5d%20renkin%20san%20kyuu%20magical%20pokaan%20tv%20%26%20ovas.xml">http://thetvdb.com/api/GetSeries.php?seriesname=%5bkotomi%5d%20renkin%20san%20kyuu%20magical%20pokaan%20tv%20%26%20ovas&amp;language=en</url>
18:28:24 T:139781753333504   DEBUG: scraper: GetSearchResults returned <?xml version="1.0" encoding="utf-8" standalone="yes"?><results></results>
18:28:24 T:139781753333504 WARNING: No information found for item '/tank/Series/[Kotomi] Renkin San-kyuu Magical Pokaan TV & OVAs/', it won't be added to the library.

[ Voor 5% gewijzigd door Xudonax op 16-06-2013 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
Voor de geintereseerden: ik heb zojuist XOT-Uzg.v3.3.6 online gezet. Deze release bevat met name wat fixes voor kanalen (Apple Movie Trailers, Uitzendinggemist.nl en wat Scandinavische kanalen). Voor de uitzendinggemist.nl kanalen is er een bug (workaround voor een XBMC bug eigenlijk) opgelost waardoor in cache mode (als de streams eerst worden gedownload) enkel de eerste stream speelt.

Daarnaast, hebben we wat extra statistic logging ingebouwd. Deze logging geeft ons inzicht hoe XOT-Uzg.v3 wordt gedraaid (video of program add-on), welke kanalen er worden geopened en van welke kanalen er videos worden bekeken. We loggen uiteraard niet welke videos. Mocht je dit niet willen, dan kan je het altijd uitschakelen via de add-on settings.

Hier het volledige overzicht:

Changelog v3.3.6 - 2013-06-16

Framework related
  • Updated: XOT-Uzg.v3 description in add-on xml file
  • Changed: Only create a new logfile if we are really starting from scratch
  • Fixed: Temove dead TV channels from TV.NL
  • Added: Indication of active session
  • Fixed: Don't show startup notification each time we enter the channel selection file.
  • Updated: thumbnail handling in chn_class
  • Fixed: filename length < 42 check only for Xbox
  • Changed: refactored the cache cleanup code
  • Fixed: empty list on first run
  • Fixed: local file playback issue (Issue 434)
  • Added: RunType, Channel and Playback statistics feedback via statistics
  • Added: Added duration to script version of Statistics
  • Updated: check for charset after opening an URL and decode from that charset.
  • Fixed: Subtitles were always showing (if available), now also fixed in script mode (Issue 420)
  • Changed: Show a Notification in XBMC instead of a DialogBox for messages that are just for displaying purposes.
  • Added: Fanart for those channel that support it.
  • Added: Gzip and Deflate http support
Skin related
  • None
Channel related
  • Added: VTM Nieuws
  • Fixed: cleanup UZG cache path based on configured config value (suggested in issue 434)
  • Added: support SMB cache paths for UZG
  • Added: SVT Live items show ETA
  • Fixed: Kanal 9 Play (Issue 440)
  • Fixed: serveral ViaSat channels (Issue 440)
  • Fixed: Apple Movie Trailers
  • Fixed: nos.nl channel needed cookie consent and json video url retrieval
  • Added: NPO.nl theme radio channels
  • Added: NPO.nl Live Streams
  • Fixed: De Redactie (and some more Belgium channels) did not show all items (Issue 439)

Installatie
Informatie over de installatie mogelijkheden onder XBMC for Xbox en XBMC vind je op de installatie pagina.

Problemen en issues
Problemen hoor ik via de Issue List van de GoogleCode pagina van XOT (http://code.google.com/p/xot-uzg/issues/list) graag voorzien van Logfile (zowel het script als de plugin hebben hun eigen logfile). Zeer geintereseerd ben ik in de resultaten van mensen met een MAC of met Linux, deze platforms zijn voor mij lastig te testen.

RTL & DRM
RTL gebruikt tegenwoordig voor de meer populaire programma's DRM (Digital Rights Management) beveiliging. Deze wordt niet ondersteund door XBMC. Probeer je deze wel af te spelen, al het resulteren in een zwart scherm met rare blokjes en constant uit de cache lopen van je stream. Ook hier weer: ik kan er niks aan doen, maar er is inmiddels wel een iRTL kanaal in XOT-Uzg.v3 waar een aantal afleveringen zonder DRM te bekijken is.

Download
De versie is te downloaden op mijn eigen site: http://www.rieter.net/content/xot/downloads/.

Dan nog mijn dank aan de eigenaar van hamans.com voor kosteloos aanbieden van hosting en een hoop bandbreedte.

[ Voor 4% gewijzigd door GroteBozewolf op 16-06-2013 21:17 . Reden: Add: statistiek stukje text ]

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Laatst online: 04-08 12:01
Momenteel xbmc eindelijk volledig geconfigureerd op de Pi en toch wel met succes denk ik. HD materiaal wordt netjes gestreamed van SMB (NAS). De library staat ook op de nas en werkt zalig met 3 verschillende xbmc installaties.
Ik vroeg me toch af of er visualisations bestaan die relaxer zijn dan de meegeleverde addons. Ik zoek namelijk iets in de stijl van standaard ps3 achtergrond/vis. Toch vind ik online zeer weinig ivm visualizations voor xbmc omdat dit geen prioriteit is. Iemand een idee?

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Ik heb ook gezocht naar visualisaties maar volgens mij zijn er naast de standaard 3 gewoon geen andere. :S

Zelf gebruik ik gewoon "artist slide-show" in combinatie met de balken die je dan vaag ziet. De andere twee visualisatie stijlen vind ik maar niks, die twee lijntjes zijn te weinig/dun en de andere vind ik weer veel te druk.

En geen gebruiken vind ik weer te weinig want ik hou graag het idee dat je muziek afspeelt visueel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
Waar stel je die artist slideshow in? In openelec heb ik enkel de twee waarover je het hebt (witte twee lijntjes, drukke warpstuff 90s stijl ;-))

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Artist slideshow zit niet in het visualisatie menu, maar als je muziek afspeelt dan moet je even naar het menu (het menu voor de layout van muziek afspelen) en daar zitten opties voor artist slideshow, al dan niet bewegend en dergelijke (ook zijn er andere mogelijkheden zoals babe of the day, single picture, etc).

Helaas zit ik op mijn werk en kan ik niet precies zeggen hoe en waar die optie verstopt zit omdat ik het niet precies uit mijn hoofd weet.

Dus gewoon ff muziek afspelen (waar je dus je visualisatie/album hoes ziet) en daar dan op "m" (of menu knop) drukken. Daar vind je (afhankelijk van je skin) een instelling knop (vaak twee radartjes) specifiek voor de layout van dit scherm en hier vind je iets van achtergrond (ofzo) waar je artist slideshow kan selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Naar aanleiding van dit stukje me weer eens gaan verdiepen in de bechikbare pakketten van XBMC voor Zotac systeempje en rPi.

Nu had ik afgelopen paar dagen al XBian voorbij zien komen wat naar het schijnt een stuk(je) soepeller werkt als OpenELEC maar ook dat er wat eigenaardigheden in zitten zoals vervelende teksten in beeld bij bepaalde acties (kan zo 1 2 3 niet terug vinden)

Van XBMCbuntu weet ik eigenlijk niet zoveel behalve dan dat je meer vrijheid hebt om bv extra apps te installen.
Edit:
En ik weinig info kan vinden hoe het op mijn Zotac AD02 AMD Fusion E350 snel installed krijg zonder allerlei handelingen te moeten doen.

Nu ben ik wel benieuwd naar de voors en tegens van deze pakketten maar kan ze maar lastig op een rijtje krijgen. Op moment heb ik op zowel mijn Zotac als rPi OpenELEC draaien waar ik tot op heden tevreden over ben maar als iets beter of sneller kan wil ik het best overwegen te proberen, vooral de vrijheid bij XBMCbuntu wat betreft extra apps ect spreekt mij wel aan. Wellicht dat ik dan wel op een normale manier een webbrowser gebruiken kan en dat de MCE Keyboard icm Harmony dan wel werkt ipv niet in OpenELEC (in mijn geval dan)

Iemand die OpenELEC en XBian / XBMCbuntu beide geprobeerd hebben en hun mening visie zou willen delen waarom het één of het ander?

[ Voor 5% gewijzigd door schumi2004 op 17-06-2013 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Ik gebruik Xbian en ben er erg tevreden over. Raspbmc heb ik in het begin gehad maar vond het erg stroperig. Open Elec heb ik niet geprobeerd.
Ben meteen naar Xbian gegaan. En ben daar nog steeds. Voordeel van Xbian is dat het open is in gebruik en afstelling. Misschien kun je hier wat meer info vinden ervoor http://xbian.org/

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Sepp14 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 14:58:
Ik gebruik Xbian en ben er erg tevreden over. Raspbmc heb ik in het begin gehad maar vond het erg stroperig. Open Elec heb ik niet geprobeerd.
Ben meteen naar Xbian gegaan. En ben daar nog steeds. Voordeel van Xbian is dat het open is in gebruik en afstelling. Misschien kun je hier wat meer info vinden ervoor http://xbian.org/
Ik neig ook meer naar XBian voor mijn rPi daar ik lees dat het soepeler loopt dan OpenELEC. Dat hoofdstukje is dan vast geregeld ben ik alleen nog benieuwd naar XBMCBuntu voor mijn AMD systeempje.
Ik hoop alleen dat ik er later geen spijt van ga krijgen daar er ineens allerlei dingen niet meer werken. Ben niet vies van wat commandline maar hoop wel het eventjes in een uurtje draaiend te hebben ipv dagenlang stoeien om zaken werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Hou de sd card met OE vast en neem een schone sd voor Xbian kan ik je alleen zeggen. bevalt het niet heb je nog altijd het goed draaienden OE voor je. Waar ik goede verhalen over hoor is de SD card van Icudu 4 GB Class 10, ook qua write en read snelheden en prijs. Gebruik zelf een Kruidvat sd card 8GB class 10 gaat ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
Xbian heeft ALSA support en OpenElec niet, dus ik kan van men rPi geen squeezeslave maken met OpenElec :-(

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Laatst online: 18-09 12:43
Zonet even een volledig bluray binnengehaald. Kan ik deze gewoon uploaden naar mn nas en zal deze goed gescraped worden doro xbmc ? Het gaat over de eerste bluray van de bbc reeks Planet Earth. Bluray folder bevat 2 subfolders:
- BDMV
- CERTIFICATE

In BDMV zitten paar subfolders oa de folder stream welke 7 videobestanden bevat. De andere subfolders bevatten kleine bestandjes (paar kb groot)

Hoe transfer ik dit zodanig dat het herkend wordt. Heb al op de wiki gezocht van xbmc...maar vind daar niet meteen een antwoord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

Je kunt die normaal aanzetten via het OSD Menu, maar je zegt dat die daar weg is. Je kunt volgens mij dezelfde instelling vinden bij de Skin Settings.

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online

Is toevallig een paar pagina's terug besproken:
http://gathering.tweakers...message/40234711#40234711

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Bedankt allemaal, maar ik was er zelf al uit! :P
Dreanor schreef op zondag 16 juni 2013 @ 18:34:
[...]

Ik heb alternatief scherm al geprobeerd. Dan krijg ik enkel logo rechts onderin. Ik denk dat ik heb zitten klooien met de mappen van de skin folder waardoor die optie/overlay niet meer beschikbaar is. Ben nu opnieuw de skin/xbmc aan het installeren. :P

In het OSD menu is de optie "Show video info when player is paused" volledig weg dus ik denk dat ik iets goed fout gedaan heb. :P
Ik heb zitten klooien met nieuwe logo's voor leeftijd, producer, etc (colored logo's) en andere mods/handmatige toepassingen waardoor het hele info tijdens pauze weg was. Nu de skin handmatig verwijdert en er weer op gezet en het is weer terug. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuzma Minin
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-02 07:53
GroteBozewolf schreef op zondag 16 juni 2013 @ 20:58:
Voor de geintereseerden: ik heb zojuist XOT-Uzg.v3.3.6 online gezet. Deze release bevat met name wat fixes voor kanalen (Apple Movie Trailers, Uitzendinggemist.nl en wat Scandinavische kanalen). Voor de uitzendinggemist.nl kanalen is er een bug (workaround voor een XBMC bug eigenlijk) opgelost waardoor in cache mode (als de streams eerst worden gedownload) enkel de eerste stream speelt.

Daarnaast, hebben we wat extra statistic logging ingebouwd. Deze logging geeft ons inzicht hoe XOT-Uzg.v3 wordt gedraaid (video of program add-on), welke kanalen er worden geopened en van welke kanalen er videos worden bekeken. We loggen uiteraard niet welke videos. Mocht je dit niet willen, dan kan je het altijd uitschakelen via de add-on settings.
Ik draai XOT-uzg op een raspberry pi (RaspBMC) en dat bevalt super! Vraag me alleen wel af waarom alle uitzendinggemist-uitzendingen worden gedownload. Er lijkt geen optie te zijn om te streamen. Klopt dit of zie ik iets over het hoofd? 8)7

En daarnaast: Waar slaat hij de streams op? Is dat de locatie die je invult bij 'cache-pad' bij uitzendinggemist.nl-instellingen onder kanaal-instellingen?

[ Voor 55% gewijzigd door Kuzma Minin op 17-06-2013 16:55 ]

Кузьма Минич Захарьев Сухорукий

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 18:24
@GroteBozeWolf, waarom zitten de drm streams van RTL erin als die toch niet bekeken kunnen worden? Of bestaat er een hack om ze toch te kunnen kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Kuzma Minin schreef op maandag 17 juni 2013 @ 16:55:
[...]

Ik draai XOT-uzg op een raspberry pi (RaspBMC) en dat bevalt super! Vraag me alleen wel af waarom alle uitzendinggemist-uitzendingen worden gedownload. Er lijkt geen optie te zijn om te streamen. Klopt dit of zie ik iets over het hoofd? 8)7

En daarnaast: Waar slaat hij de streams op? Is dat de locatie die je invult bij 'cache-pad' bij uitzendinggemist.nl-instellingen onder kanaal-instellingen?
Beide instellingen kan je via de add-on instellingen van XOT-Uzg.v3 doen. Deze vind je, net zoals bij alle andere add-ons onder het context menu. Je kunt het pad instellen en aangeven hoelang hij de files moet bewaren (in dagen). Zet die instelling op 0 dagen en hij streamt weer gewoon.

Je zult ze overigens echt gewoon moeten downloaden, aangezien de 12.1 en 12.2 XBMC's een bug bevatten die het streamen verhinderd.
Jazco2nd schreef op maandag 17 juni 2013 @ 17:12:
@GroteBozeWolf, waarom zitten de drm streams van RTL erin als die toch niet bekeken kunnen worden? Of bestaat er een hack om ze toch te kunnen kijken?
Twee redenen: soms kan ik niet van te voren zien of het een DRM stream is of niet, dus toon ik ze gewoon. Ook weet ik van te voren niet of een programma enkel DRM streams bevat of ook gewone streams en kan ik het van te voren dus niet verbergen.

En de tweede reden is dat als ik ze zou verbergen ik zeker weten bug reports ga krijgen van mensen die bepaalde streams in XOT-Uzg.v3 niet kunnen (omdat ze dus verborgen zijn).

EDIT: dit soort vragen schoppen me altijd een beetje wakker. Heb nog eens even gekeken en wat blijkt: RTL is met RTL XL overgestapt naar M3U8 stream en daarbij wordt er op IP gecontroleerd of je in NL of niet. Geen DRM meer dus! Opeens gaat er dus een stuk meer werken (maar ten opzichte van het aantal programma's nog steeds bar weinig, het is een zooitje op RTL XL). Maar goed, ik zal een channel update doen binnenkort (even de bandbreedte storm van 3.3.6 afwachten (120 GB ongeveer per release)) en dan kan er weer meer RTL XL gekeken worden. In de add-on settings kan je dus de optie aanzetten om DRM items (in NL dus items die enkel in NL gekeken kunnen worden, voor Zweeden enkel items die in SE gekeken kunnen worden, etc, etc) te verbergen.

[ Voor 18% gewijzigd door GroteBozewolf op 17-06-2013 21:08 . Reden: DRM items en overstap van RTL naar M3U8 ]

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Iemand die weet of je XBMCbuntu zo over een bestaande OpenELEC kunt installeren? Met andere woorden, formateerd hij de HDD waar dit op installed is?
Heb weinig zin om die HDD eruit te slopen namelijk :P

XBian was een eitje overigens.

Edit:
Toch werken dingen net iets anders als met OpenELEC, kan bv geen verbinding maken naar mijn Pi met smb maar merk wel een snelheids verbetering dus laat het hier maar bij.

Edit2:
En het is er weer af ook. Leuk die Xbian maar gebruiksvriendelijk is ie niet, dan is OpenELEC toch een stuk makkelijker en sneller werkend te krijgen.

[ Voor 50% gewijzigd door schumi2004 op 17-06-2013 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuzma Minin
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-02 07:53
GroteBozewolf schreef op maandag 17 juni 2013 @ 19:35:
[...]

Beide instellingen kan je via de add-on instellingen van XOT-Uzg.v3 doen. Deze vind je, net zoals bij alle andere add-ons onder het context menu. Je kunt het pad instellen en aangeven hoelang hij de files moet bewaren (in dagen). Zet die instelling op 0 dagen en hij streamt weer gewoon.

Je zult ze overigens echt gewoon moeten downloaden, aangezien de 12.1 en 12.2 XBMC's een bug bevatten die het streamen verhinderd.
Hardstikke duidelijk. Bedankt! :)

Кузьма Минич Захарьев Сухорукий

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
GroteBozewolf schreef op maandag 17 juni 2013 @ 19:35:
[...]

[...]

Twee redenen: soms kan ik niet van te voren zien of het een DRM stream is of niet, dus toon ik ze gewoon. Ook weet ik van te voren niet of een programma enkel DRM streams bevat of ook gewone streams en kan ik het van te voren dus niet verbergen.

En de tweede reden is dat als ik ze zou verbergen ik zeker weten bug reports ga krijgen van mensen die bepaalde streams in XOT-Uzg.v3 niet kunnen (omdat ze dus verborgen zijn).

EDIT: dit soort vragen schoppen me altijd een beetje wakker. Heb nog eens even gekeken en wat blijkt: RTL is met RTL XL overgestapt naar M3U8 stream en daarbij wordt er op IP gecontroleerd of je in NL of niet. Geen DRM meer dus! Opeens gaat er dus een stuk meer werken (maar ten opzichte van het aantal programma's nog steeds bar weinig, het is een zooitje op RTL XL). Maar goed, ik zal een channel update doen binnenkort (even de bandbreedte storm van 3.3.6 afwachten (120 GB ongeveer per release)) en dan kan er weer meer RTL XL gekeken worden. In de add-on settings kan je dus de optie aanzetten om DRM items (in NL dus items die enkel in NL gekeken kunnen worden, voor Zweeden enkel items die in SE gekeken kunnen worden, etc, etc) te verbergen.
WOW dat is echt supergoed nieuws! DE reden dat ik nog wekelijks mijn macbook aan me tv hang is omdat ik met me meisje gezellig ff jongens tegen de meisjes wil kijken. en met de mobiele stream (die waar een Apple icoon bij staat...) ziet het er niet uit op tv.

Eigenlijk heb ik nu dus echt geen TV abo meer nodig :9~ nog wel een addon zoeken die me random iets laat zien.. om beetje zap effect te bereiken.
Misschien ook een leuke toevoeging voor XOT UZG? soort van "zap mode" die van voorgeselecteerde kanalen en genres steeds een andere laat zien als je op een knop drukt. Helaas duurt het zeker op een raspberry wel erg lang voordat een feed laad.. maar toch.. zou leuk zijn.

Nu ik toch je aandacht heb: "Xot-Uzgv3.." staat zoo onvriendelijk en (oneerbiedig maar ik zeg het toch) oerlelijk in XBMC. Zou heel wat schelen als daar een mooi naampje voor komt (lastig, zeker voor zo'n internationale addon, maar OnlineTV vind ik al perfect). Al verwacht ik dan ook dat je traffic omhoog schiet want ook mensen die niet in forums rondhangen zullen het ineens gaan uitproberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Jazco2nd schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 00:51:
[...]
Nu ik toch je aandacht heb: "Xot-Uzgv3.." staat zoo onvriendelijk en (oneerbiedig maar ik zeg het toch) oerlelijk in XBMC. Zou heel wat schelen als daar een mooi naampje voor komt (lastig, zeker voor zo'n internationale addon, maar OnlineTV vind ik al perfect). Al verwacht ik dan ook dat je traffic omhoog schiet want ook mensen die niet in forums rondhangen zullen het ineens gaan uitproberen :)
Tsja, namen zijn altijd lastig. Vroeger was het Uitzendinggemist.nl, maar aangezien er nu meer buitenlandse kanalen dan NL kanalen zijn, was dat niet echt meer een optie. XBMC Online TV was toen het idee dat we hadden, maar dat vonden we iets te lang, vandaar dat het nu XOT (= XBMC Online TV) is geworden, met als toevoeging Uzg (Uitzendinggemist).

Wellicht dat we de naam XOT iets vaker als XBMC Online TV moeten gaan vermelden, maar aan de andere kant: https://www.google.nl/sea...itzending+gemist&ie=UTF-8, daar staan we wel bovenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

schumi2004 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 19:52:
Iemand die weet of je XBMCbuntu zo over een bestaande OpenELEC kunt installeren? Met andere woorden, formateerd hij de HDD waar dit op installed is?
Heb weinig zin om die HDD eruit te slopen namelijk :P

XBian was een eitje overigens.

Edit:
Toch werken dingen net iets anders als met OpenELEC, kan bv geen verbinding maken naar mijn Pi met smb maar merk wel een snelheids verbetering dus laat het hier maar bij.

Edit2:
En het is er weer af ook. Leuk die Xbian maar gebruiksvriendelijk is ie niet, dan is OpenELEC toch een stuk makkelijker en sneller werkend te krijgen.
Had hetzelfde probleem moest het smb package apart downloaden via Putty en het config menu toen deed hij het wel.
OE is kant en klaar en Xbian moet je hier en daar nog een kleine buts en deuk geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Ik heb echt alleen smb aan moeten knallen op mijn Pi en dan nog wat instellingen voor NFS, maar het stelde ook wel heel weinig voor. Daarnaast is het natuurlijk de vraag in hoeverre die zaken echt nodig zijn om een kant en klare mediaplayer te leveren (als in: ik kan begrijpen dat ze het niet hebben geïntegreerd).

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Weet iemand misschien een goed apparaatje wat goed draait met XBMC.
En als je het opstart dat dan gelijk XBMC opstart in max 30 seconden.
Het Hoeft niet een hele snelle te zijn het word enkel gebruikt om er FLAC bestanden mee af te spelen vanaf een HDD die aangesloten zit op het apparaat.
Dit alles wil ik bedienen met me Android mobiel zonder dat me TV aanmoet.
Verder moet er SPDIF uitgang op zitten.
Budget max 150 euro.

Alvast bedankt.

Mvg, Michael.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Sowieso is dit niet de thread om dat soort dingen te vragen. Maar als ik die eisen zie, snap ik niet waarom je niet liever een normale mediaplayer haalt?

Weet niet hoe het met de playback zit van FLAC, maar misschien een Android apparaat of een raspberry?

[ Voor 25% gewijzigd door LiquidT_NL op 18-06-2013 15:22 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
GroteBozewolf schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 13:28:
[...]

Tsja, namen zijn altijd lastig. Vroeger was het Uitzendinggemist.nl, maar aangezien er nu meer buitenlandse kanalen dan NL kanalen zijn, was dat niet echt meer een optie. XBMC Online TV was toen het idee dat we hadden, maar dat vonden we iets te lang, vandaar dat het nu XOT (= XBMC Online TV) is geworden, met als toevoeging Uzg (Uitzendinggemist).

Wellicht dat we de naam XOT iets vaker als XBMC Online TV moeten gaan vermelden, maar aan de andere kant: https://www.google.nl/sea...itzending+gemist&ie=UTF-8, daar staan we wel bovenaan.
Mss XBMC Online TV naam gebruiken in XBMC zelf?

@Michael3, dat heet een Raspberry Pi. Die is always on en doet alles wat je wil.

[ Voor 5% gewijzigd door Jazco2nd op 18-06-2013 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
LiquidT_NL schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 15:21:
Sowieso is dit niet de thread om dat soort dingen te vragen. Maar als ik die eisen zie, snap ik niet waarom je niet liever een normale mediaplayer haalt?

Weet niet hoe het met de playback zit van FLAC, maar misschien een Android apparaat of een raspberry?
Hij is een beetje ongeduldig denk ik? Gezocht: Mediaplayer met XBMC erop

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Vervelender vind ik dat de reacties die hij krijgt volledig genegeerd worden, om de vraag even later ongewijzigd te posten...

Overigens iets anders wat ik al een tijdje wil vragen, want ik lijk er niet uit te komen. Wegens playback issues draait XBMC op mijn laptop (slaapkamer) bij mij true full screen. Dit werkt perfect en ik heb geen stotteringen meer (die ik dus eerst wel had), maar soms loopt XBMC vast. Dit is geen probleem, echter moet ik mijn bed uit om XMBC af te sluiten en opnieuw op te starten. Ook dat is niet zo'n probleem. Echter, ik krijg XBMC vaak niet afgesloten in deze situatie. Alt+f4: doet niets, en als ik ctrl+alt+del doe krijg ik wel task manager geopend, maar die zie ik niet, die is verstopt achter XBMC. Ik zie ook mijn muiscursor veranderen als ik over het gebied hover waar task manager is.

De work around die ik nu heb is OF een minuut of 10 wachten, OF windows uitloggen (via ctrl+alt+del scherm). Bij dat laatste vraagt Windows dan wat te doen met de programma's die er iets langer over doen, en dat geeft mij een seconde or so om de boel te annuleren.

Kan dit niet sneller in Windows? In Linux is het zo fijn om even snel met ssh een en ander te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-dude
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-09 15:35
Je kan proberen eerst een Alt + Enter te doen.
Dan wordt er gewisseld naar een window ipv fullscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
C-dude schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 16:22:
Je kan proberen eerst een Alt + Enter te doen.
Dan wordt er gewisseld naar een window ipv fullscreen.
Ik kan mij voor mijn kop slaan dat ik dat nog niet eens heb geprobeerd. Gezien alt+f4 niet werkt is het een long shot, maar absoluut het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
@hardware-loverDit heeft niks met ongeduldigheid te maken aangezien ik al meer dan 2 weken aan het zoeken ben.

@ LiquidT_NL De reden dat ik het hier vraag is dat er hier veel mensen zijn met ervaring met XBMC.
En dat die mensen vast wel iets weten.
En waarom zou dit niet het juiste gedeelte zijn dit is een topic over ervaringen met XBMC aangezien ik vraag welke apparaat hier goed mee werkt, zie ik niet in waarom dit hier niet zal horen.
Als dit echt niet de juiste plaats is dan hoor ik dat wel van een moderator.
Verder heb ik aan de meeste oplossingen die geboden worden niks aan aangezien het niet aan me wensen voldoet, daarom reageer ik soms niet.
Maar dat heb jij zeker allemaal lezen?

Aangezien jij hier alles beter weet, kom jij dan is met een goede oplossing.

@Jazco2ndDe rasberry pi is geen oplossing aangezien deze geen SPDIF uitgang heeft.

De reden dat ik gewoon XBMC wil gebruiken is dat ik het volledig kan bedienen met me mobiel.
Maar dat hadden jullie vast wel al gelezen.

Hopelijk hebben jullie een oplossing in plaats van kritiek waar ik niks aan heb.

Mvg, Michael.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ooh ok dan weet ik eigenlijk maar 2 oplossingen, een Zotac barebone (die zijn echt klein, kleiner dan je denkt als je de fotos ziet, past op je hand)of zelfbouw. Je kan een Zotac uitzoeken, De AD12 vond ik wel een optie toen ik nog een HTPC wilde bouwen. Die heeft ook SPDIF.
Zelfbouw: zie mijn wenslijsten van eind vorig jr voor Intel en AMD varianten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Met een budget van €150 kom je niet ver als je een zotac of zelfbouw wilt...

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
michael3 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 16:28:
@ LiquidT_NL De reden dat ik het hier vraag is dat er hier veel mensen zijn met ervaring met XBMC.
En dat die mensen vast wel iets weten.
En waarom zou dit niet het juiste gedeelte zijn dit is een topic over ervaringen met XBMC aangezien ik vraag welke apparaat hier goed mee werkt, zie ik niet in waarom dit hier niet zal horen.
Als dit echt niet de juiste plaats is dan hoor ik dat wel van een moderator.
Verder heb ik aan de meeste oplossingen die geboden worden niks aan aangezien het niet aan me wensen voldoet, daarom reageer ik soms niet.
Maar dat heb jij zeker allemaal lezen?
Ik zie 16, 17 en 18 juni praktisch dezelfde posts zonder updates over de nieuwe situatie of nieuwe inzichten die je hebt gehad. Je copy paste je vraag, en zegt bijvoorbeeld niet dat in een andere thread apparaat X, Y en Z al zijn geadviseerd, maar niet voldoen om reden A, B en C. Daarom wordt er dubbel werk verricht. Dat het verkeerd is, is al 1 ding (en ik probeerde je ook gewoon te helpen, heb toch echt twee suggesties gedaan??), maar het meerdere malen posten is niet de bedoeling, had dan tenminste gewoon gelinkt naar je thread.
Aangezien jij hier alles beter weet, kom jij dan is met een goede oplossing.
Heb ik reeds gedaan. Maar goed, je bent dus op je tenen getrapt. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Jazco2nd schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 16:39:
Ooh ok dan weet ik eigenlijk maar 2 oplossingen, een Zotac barebone (die zijn echt klein, kleiner dan je denkt als je de fotos ziet, past op je hand)of zelfbouw. Je kan een Zotac uitzoeken, De AD12 vond ik wel een optie toen ik nog een HTPC wilde bouwen. Die heeft ook SPDIF.
Zelfbouw: zie mijn wenslijsten van eind vorig jr voor Intel en AMD varianten.
Wat hij niet wil, zegt hij in een ander topic; "Wat ik niet zoek zijn servers, nas, HTPC's en dat soort dingen"

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
michael3 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 16:28:
@hardware-loverDit heeft niks met ongeduldigheid te maken aangezien ik al meer dan 2 weken aan het zoeken ben.

[knip]
Wow, al meer dan 2 weken, mijn excuses. Kan me wel voor mijn kop slaan nu. Mis, shit...., weer mis, nee, toch beter maar van niet, zo dadelijk raakt mijn bril nog in den oorlog (war).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 11:31
@Michael3: wellicht is de Xtreamer Ultra wat voor je i.c.m. Openelec. Is wel net wat duurder (geloof iets van 250 euro) maar denk sowieso niet dat je voor 150 euro precies zal vinden wat je zoekt. Voor die prijs zal je concessies moeten doen.

Laten we het verder gezellig houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 10:23
Gezien het alleen FLAC moet afspelen kun je toch zo goed als alles nemen? Zelfs een raspberry Pi is dan ok. (Of niet?)
Een mini pc'tje met atom of brazos kan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Jazco2nd schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 15:26:
[...]

Mss XBMC Online TV naam gebruiken in XBMC zelf?

@Michael3, dat heet een Raspberry Pi. Die is always on en doet alles wat je wil.
Dat is inderdaad een optie. Wellicht dat ik de gebruiker de optie ga geven op de naam te veranderen. Ik ga het wel eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Sepp14 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 13:43:
[...]

Had hetzelfde probleem moest het smb package apart downloaden via Putty en het config menu toen deed hij het wel.
OE is kant en klaar en Xbian moet je hier en daar nog een kleine buts en deuk geven.
Grootste bezwaar was wel die butsen en deuken fixen waar OE direct werkt , ook met de K400 van logitech!
De geboden fix op Xbian werkt voor geen meter!
Heb nu gewoon de config.txt van Xbian overgenomen en voila, net zo vlot als Xbian is.
Veel bijzonders is het mijns inziens niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
GroteBozewolf schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 21:14:
[...]

Dat is inderdaad een optie. Wellicht dat ik de gebruiker de optie ga geven op de naam te veranderen. Ik ga het wel eens bekijken.
Ik kan inderdaad (via een omweg) de gebruiker een andere naam laten selecteren.....maar, XBMC heeft geen vrije text dialog box. Wel een 'selecteer uit een lijstje' dialog. Ik zou dus een lijstje van suggesties moeten hebben zoals: XOT-Uzg.v3, Uitzendinggemist.v3, XBMC Online TV. Andere suggesties hoor ik graag en dan zal ik die opnemen. Het icoontje gaat wel gewoon gelijk blijven en je zult XBMC opnieuw moeten starten om de nieuwe naam te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-09 14:08
GroteBozewolf schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 22:27:
[...]

Ik kan inderdaad (via een omweg) de gebruiker een andere naam kunnen laten selecteren.....maar, XBMC heeft geen vrije text dialog box. Wel een 'selecteer uit een lijstje' dialog. Ik zou dus een lijstje van suggesties moeten hebben zoals: XOT-Uzg.v3, Uitzendinggemist.v3, XBMC Online TV. Andere suggesties hoor ik graag en dan zal ik die opnemen. Het icoontje gaat wel gewoon gelijk blijven en je zult XBMC opnieuw moeten starten om de nieuwe naam te zien.
Gewoon 'Uitzending gemist' of 'Gemist' of 'Gemist op TV'? Zoiets lijk mij voor de 'leek' het duidelijkst.
Tof om te zien dat je zo snel aan de slag gaat met feedback! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
GroteBozewolf schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 22:27:
[...]

Ik kan inderdaad (via een omweg) de gebruiker een andere naam laten selecteren.....maar, XBMC heeft geen vrije text dialog box. Wel een 'selecteer uit een lijstje' dialog. Ik zou dus een lijstje van suggesties moeten hebben zoals: XOT-Uzg.v3, Uitzendinggemist.v3, XBMC Online TV. Andere suggesties hoor ik graag en dan zal ik die opnemen. Het icoontje gaat wel gewoon gelijk blijven en je zult XBMC opnieuw moeten starten om de nieuwe naam te zien.
Wat FabianNL zegt, het is een voornamelijk op de NL gerichte plugin toch?
Waarom niet gewoon voluit uitzending gemist of als het in EN moet, TV on Demand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-dude
schumi2004 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 21:49:
[...]

Grootste bezwaar was wel die butsen en deuken fixen waar OE direct werkt , ook met de K400 van logitech!
De geboden fix op Xbian werkt voor geen meter!
Heb nu gewoon de config.txt van Xbian overgenomen en voila, net zo vlot als Xbian is.
Veel bijzonders is het mijns inziens niet.
Dit.
Xbian ziet er goed uit, maar mijn K400 werkte totaal niet. Het is te zeggen, bij de initiële installatie werkte het, totdat ik een reboot gaf.

schumi2004: kan je anders die config in een pm sturen, heb op dit moment geen 2de kaartje liggen om snel-snel een Xbian installatie te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

C-dude schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 00:41:
[...]

Dit.
Xbian ziet er goed uit, maar mijn K400 werkte totaal niet. Het is te zeggen, bij de initiële installatie werkte het, totdat ik een reboot gaf.

schumi2004: kan je anders die config in een pm sturen, heb op dit moment geen 2de kaartje liggen om snel-snel een Xbian installatie te doen.
Yatse al een keer geprobeerd?. Met die app heb je bijna geen keyboard nodig. Hij is er alleen voor android naar mijn weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-dude
Yep, maar gsm ligt niet altijd in handbereik, niet opgeladen, etc.
Het toetsenbord wel (ligt gewoon op de zetel/salontafel) en dan is het handiger om daarmee alles te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Sepp14 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 09:15:
[...]

Yatse al een keer geprobeerd?. Met die app heb je bijna geen keyboard nodig. Hij is er alleen voor android naar mijn weten.
Dat snap ik wel , kan ook gewoon de officiele android app gebruiken maar net zoals C-dude zegt, keyboard werkt mijn inziens makkelijker zeker als ie naast mijn hoofd ligt plus de batterij duur van mijn GSM laat ook wel eens te wensen over.
Het gegeven argument dat de K400 zogenaamd teveel verbruiken zou gaat er bij mij echt niet in eigenlijk, waarom lukt het OpenELEC dan wel zonder problemen deze keyboard werkend te krijgen. ;)
Ik zag ook een reactie om dan maar je KB zo dicht mogelijk bij je rPi te hebben. Sorry maar dat vind ik echt een BS oplossing, de weg van de minste weerstand zeg maar.

@C-dude
Heb config niet zo bij de hand maar hier staat de default config van xbian
https://github.com/xbiano...ian-beta1/boot/config.txt

Wat ik gebruikt heb zijn:
arm_freq=840
core_freq=250
core_freq=375

De rest is redelijk default
Overscan leek me zinloos, je zou eventueel ook nog geforceerd PAL kunnen enablen maar dat moet je dan even in de wiki van rPi zoeken.

Overigens kun je met over_voltage=1 je garantie omzeep helpen dus daar zou ik vanaf blijven.

Enige vervelende was wel dat als alles al netjes draait en je voegt deze waarde toe aan config.txt dat ineens mijn decoding (MPG2 etc) niet meer werkte terwijl deze wel actief is/was.

vcgencmd codec_enabled MPG2
vcgencmd codec_enabled WVC1

Verwijderen van de guisettings.xml , reboot verhielp dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Heb wel eens gekeken naar de K400. Vond het wel een mooi ding.
Gebruik wel een keyboard soms, alleen die is al weg gewerkt in de kast. Wel bedraad(cresta huppeldepup) maar alleen puur voor nood . Rest doe ik echt allemaal met Yatse. Op mijn telefoon en op tablet sinds kort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 14:09

Demo

Probleemschietende Tovenaar

C-dude schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 00:41:
[...]

Dit.
Dat is waarschijnlijk meer een probleem van je toetsenbord dan van Xbian, aangezien dat ding zich als een standaard HID toetsenbord/muis zou moeten laten zien. Ik heb in het verleden een hoop gekloot gehad met Logitech wireless keyboards, vanwege de encrypted verbinding met de receiver die ze soms proberen op te zetten. Dat was alleen op te lossen door de Logitech software te installeren, dan het keyboard te koppelen en heel hard hopen dat het zou blijven werken.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Vandaag deze bestelling ontvangen; hardware-lover in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV", deze wordt als originele MCE eHome afstandsbediening gezien. Lekker compacte remote. d:)b

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Ah die ontvanger had ik toen ook bij een partijtje eHome AB's. Zeker ook een van de meer fijne, en die receivers zijn soms vrij makkelijk los te kopen (gebruik zelf een Harmony).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Demoniac schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:01:
[...]
Dat is waarschijnlijk meer een probleem van je toetsenbord dan van Xbian, aangezien dat ding zich als een standaard HID toetsenbord/muis zou moeten laten zien. Ik heb in het verleden een hoop gekloot gehad met Logitech wireless keyboards, vanwege de encrypted verbinding met de receiver die ze soms proberen op te zetten. Dat was alleen op te lossen door de Logitech software te installeren, dan het keyboard te koppelen en heel hard hopen dat het zou blijven werken.
Die opmerking heb ik ook voorbij zien komen maar ben het er niet mee eens.

Waarom zou dit een probleem van het toetsenbord moeten zijn als het in OpenELEC (Linux) perfect, zonder problemen out-of-the box werkt en bij XBian, ook Linux, alleen als je je toetsenbord praktisch naast de ontvanger/zender legt tijdens het booten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
De HP ontvangers worden idd vaak los aangeboden maar dan ook vaak nog duurder dan nu compleet met afstandsbediening. Ik heb met dit type ontvanger eigenlijk zelden tot nooit problemen gehad en als er al problemen waren dan zat dit meestal in de USB poort die met het verkeerde been uit bed was gestapt (niet goed uit slaapstand dus).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
hardware-lover schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:40:
De HP ontvangers worden idd vaak los aangeboden maar dan ook vaak nog duurder dan nu compleet met afstandsbediening. Ik heb met dit type ontvanger eigenlijk zelden tot nooit problemen gehad en als er al problemen waren dan zat dit meestal in de USB poort die met het verkeerde been uit bed was gestapt (niet goed uit slaapstand dus).
Ik gebruik al zeker een jaar of vijf die remotes (soms wel andere type receivers, maar altijd eHome remotes), en moet ook zeggen dat ik er altijd erg tevreden over ben. Het is een beetje de Xbox 360 controller onder de AB's, gezien hij vrijwel altijd out-of-the-box wordt ondersteund :)

[ Voor 4% gewijzigd door LiquidT_NL op 19-06-2013 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 14:48

mvds

Totally awesome!

hardware-lover schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:12:
Vandaag deze bestelling ontvangen; hardware-lover in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV", deze wordt als originele MCE eHome afstandsbediening gezien. Lekker compacte remote. d:)b
LOL, ik heb de grote versie ervan besteld. Ik heb nog zitten twijfelen tussen de grote versie, en de jouwe.

Kan je hiermee ook een XBMC (OpenElec) machine uit slaapstand halen trouwens?

[ Voor 8% gewijzigd door mvds op 19-06-2013 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
mvds schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 15:39:
[...]
LOL, ik heb de grote versie ervan besteld. Ik heb nog zitten twijfelen tussen de grote versie, en de jouwe.

Kan je hiermee ook een XBMC (OpenElec) machine uit slaapstand halen trouwens?
Dat zal vaker met de hardware dan de software te maken hebben of dat wel of niet mogelijk zal zijn. Ik heb systeempjes gehad die dat probleemloos deden maar ik heb er ook een stel gehad die met geen mogelijkheid wakker te krijgen waren (met een eHome IR ontvanger dus). Belangrijk is dat je in het BIOS deep sleep en dat soort instellingen uitschakelt, want er moet spanning op de USB bus blijven staan, waardoor het systeem ook kan reageren op een IR signaal. Veel gebruikers zien die optie over het hoofd.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
LiquidT_NL schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 16:49:
[...]

Je copy paste je vraag, en zegt bijvoorbeeld niet dat in een andere thread apparaat X, Y en Z al zijn geadviseerd, maar niet voldoen om reden A, B en C. Daarom wordt er dubbel werk verricht. Dat het verkeerd is, is al 1 ding (en ik probeerde je ook gewoon te helpen, heb toch echt twee suggesties gedaan??), maar het meerdere malen posten is niet de bedoeling, had dan tenminste gewoon gelinkt naar je thread.
Als je nou is eerst is even het topic door leest voordat je onzin begint uit te kramen.
Dan zie je dat ik er al een link had bij gezet, en er pressies had geschreven van wat ik zoek.
Gezocht: Mediaplayer met XBMC erop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
michael3 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 18:32:
[...]
Als je nou is eerst is even het topic door leest voordat je onzin begint uit te kramen.
Dan zie je dat ik er al een link had bij gezet, en er pressies had geschreven van wat ik zoek.
Beste michael3, je hebt in dit topic geen link geplaatst, behalve bij bovenstaande reactie, die links hebben anderen geplaatst. Je vraag betreft meer een hardware dan een software oplossing en die hoort eigenlijk niet in het XBMC topic thuis. Er worden wel eens vragen gesteld m.b.t. hardware en XBMC maar dan bezit de vragensteller al hardware en heeft vragen/problemen die specifiek XBMC betreffen i.c.m. die hardware. Jij zoekt nu nog steeds naar een apparaat (met daar mogelijk XBMC op), en dat valt buiten dit topic (vind ik). Je hebt al een topic gestart en het lijkt me logisch dat je in dat topic antwoord geeft op de gegeven oplossingen tot duidelijk wordt wat voor jou de beste oplossing gaat zijn, als dat ook realiseerbaar zou zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
schumi2004 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 22:47:
[...]

Wat FabianNL zegt, het is een voornamelijk op de NL gerichte plugin toch?
Waarom niet gewoon voluit uitzending gemist of als het in EN moet, TV on Demand?
De NL community is iets van 60%, daarna USA met 15% en daarna Zweden met 12% (dat zijn de download statistieken van 3.3.6 tot nu toe). Dus Engels is zeker een noodzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-09 11:19
Weet iemand of de XBMC Flicks addon goed werkt voor Netflix?Ik had onlangs ergens op het XBMC forum gelezen dat Netflix de api niet meer zou ondersteunen?Ik wil graag Netflix bekijken met XBMC zodra Netflix in NL beschikbaar is namelijk.

Als ik dit bekijk, moet er voor XBMC Flicks voor Frodo best wel wat aangepast worden:

http://forum.xbmc.org/showthread.php?pid=1426389

[ Voor 22% gewijzigd door ozzykillbirdy op 20-06-2013 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
michael3 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 18:32:
[...]

offtopic:
Als jij nu eens gewoon je gemak houdt ipv andere leden gaat lopen afblaffen die al iets langer op het forum rondhangen dan had je wellicht sneller en een netter antwoord gehad.
Vind eigenlijk nog knap dat met je gehele houding nog een beleefd antwoord krijgt van @hardware-lover
Ook in je eigen thread geef je alleen maar botte reacties terug en een paar uurtjes gezocht te hebben raken we echt niet van onder de indruk. Je moest eens weten hoe lang ik naar bepaalde dingen heb gezocht.

[ Voor 3% gewijzigd door schumi2004 op 20-06-2013 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

hardware-lover schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 16:06:
[...]

Dat zal vaker met de hardware dan de software te maken hebben of dat wel of niet mogelijk zal zijn. Ik heb systeempjes gehad die dat probleemloos deden maar ik heb er ook een stel gehad die met geen mogelijkheid wakker te krijgen waren (met een eHome IR ontvanger dus). Belangrijk is dat je in het BIOS deep sleep en dat soort instellingen uitschakelt, want er moet spanning op de USB bus blijven staan, waardoor het systeem ook kan reageren op een IR signaal. Veel gebruikers zien die optie over het hoofd.
Ik krijg hopelijk van de week mijn nieuwe spulletjes binnen, en dan ga ik eens spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
Naar aanleiding van het artikel op de frontpage ben ik weer eens wat gaan uitproberen in XBMC, zoals XBMCbuntu en Yatse. Wat een verbetering! Ik draaide eerst XBMC op Windows met een K400 toetsenbord, maar dit werkt wel heel erg lekker zo met je telefoon. Ook mijn vriendin kan hem nu perfect zelf bedienen met haar iPhone (XBMC Remote app). Werkt toch een stuk handzamer dan met zo'n toetsenbord in je hand.

Nu vraag ik mezelf af, hoe kan ik er voor zorgen dat ik de HTPC bijv. via Yatse of een andere app op laat starten. Via Google kom ik al wel wat varianten tegen zoals met een Magic Packet, maar misschien hebben jullie hier een andere, voor de hand liggende optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

hardware-lover schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 19:17:
[...]

Beste michael3, je hebt in dit topic geen link geplaatst, behalve bij bovenstaande reactie, die links hebben anderen geplaatst. Je vraag betreft meer een hardware dan een software oplossing en die hoort eigenlijk niet in het XBMC topic thuis. Er worden wel eens vragen gesteld m.b.t. hardware en XBMC maar dan bezit de vragensteller al hardware en heeft vragen/problemen die specifiek XBMC betreffen i.c.m. die hardware. Jij zoekt nu nog steeds naar een apparaat (met daar mogelijk XBMC op), en dat valt buiten dit topic (vind ik). Je hebt al een topic gestart en het lijkt me logisch dat je in dat topic antwoord geeft op de gegeven oplossingen tot duidelijk wordt wat voor jou de beste oplossing gaat zijn, als dat ook realiseerbaar zou zijn.
Dat je de moeite nog neemt man! Chapeau!

En hij moet gewoon niet zeiken en een ITX Fusion bordje nemen met een USB stick en daar XBMC/OpenElec op gooien. Dan is ie ruim binnen de €150 klaar, en die bordjes hebben ook SPDIF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Niet online
Nu vraag ik mezelf af, hoe kan ik er voor zorgen dat ik de HTPC bijv. via Yatse of een andere app op laat starten. Via Google kom ik al wel wat varianten tegen zoals met een Magic Packet, maar misschien hebben jullie hier een andere, voor de hand liggende optie?
Zelf gebruik ik XBMC op Win7 met Yatse, dus ik weet niet of het ook in XBMCbuntu werkt.
Door lang op de bovenste balk van Yatse te drukken wordt een WakeOnLan (WOL) verstuurd, waardoor mijn HTPC opstart. Zie hier bij punt 2.
Ik moest wel even in mijn router en HTPC bios wat dingen regelen, zoals port forward en ik geloof ergens aanzetten dan magic packets de pc mogen wakker maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
_Vincent_ schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:09:
[...]

Zelf gebruik ik XBMC op Win7 met Yatse, dus ik weet niet of het ook in XBMCbuntu werkt.
Door lang op de bovenste balk van Yatse te drukken wordt een WakeOnLan (WOL) verstuurd, waardoor mijn HTPC opstart. Zie hier bij punt 2.
Ik moest wel even in mijn router en HTPC wat dingen regelen, zoals port forward en ik geloof ergens aanzetten dan magic packets de pc mogen wakker maken.
In openelec zit ook een WOL addon die dat mogelijk maakt denk ik.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Niet online
In openelec zit ook een WOL addon die dat mogelijk maakt denk ik.
Met de WOL addon van XBMC kun je voor zover ik weet vanuit XBMC een andere pc wakker maken. Link naar beschrijving WOL addon. Dat is dus een andere situatie.

Misschien is deze link bruikbaar: HOW-TO:Set_up_Wake-On-Lan_(Ubuntu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Het is geen instelling van XBMC (of OpenELEC of XBMCbuntu). WOL is een bios feature van de htpc. Om het aan te zetten zul je dus de configuratie in de bios en in Yatse aan moeten passen (voglens mij doet Yatse dat redelijk automagisch) en eventueel de configuratie van je netwerk zelf.

Ik zie trouwens niet in waarom een portforward nodig is, tenzij je telefoon niet op het (zelfde) locale netwerk zit.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
_Vincent_, tboheeren en Janoz bedankt voor de antwoorden.
Ik had het in mijn BIOS en Windows al snel voor elkaar, na het installeren van XBMCbuntu werkte het inderdaad automagisch door lang op de bovenste balk van Yatse te drukken. Werkt perfect!

*alleen jammer dat ik bij de installatie van XBMCbuntu heb gekozen voor 'replace Windows 7' in plaats van een nieuwe partitie te maken. Dag filmcollectie. Dag series. Dag alles :'( Maar we beginnen gewoon weer vrolijk overnieuw.

Een geheel andere vraag voor alle XBMCbuntu gebruikers. Nadat ik XBMCbuntu had geïnstalleerd en had gereboot, startte hij niet direct in XBMC maar naar XBMCbuntu met de mededeling dat er een update klaar stond voor Ubuntu (v13.04). Nu had ik deze aangeklikt, maar wat volgde was een aaneenschakeling van errors tijdens de installatie daarvan. Dit zal wel komen omdat XBMCbuntu een uitgeklede versie is van Ubuntu waarin heel veel onderdelen ontbreken, maar nu zit ik met een niet werkende versie.

Gelukkig had ik nog niks geïnstalleerd dus ik kan zo het OS weer overnieuw installeren. Maar de vraag is: hoe om te gaan met updates? In zijn geheel uitzetten? Ik ben hier niks over tegen gekomen bij de installatie van XBMCbuntu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
HwKok schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 07:45:
_Vincent_, tboheeren en Janoz bedankt voor de antwoorden.
Ik had het in mijn BIOS en Windows al snel voor elkaar, na het installeren van XBMCbuntu werkte het inderdaad automagisch door lang op de bovenste balk van Yatse te drukken. Werkt perfect!

*alleen jammer dat ik bij de installatie van XBMCbuntu heb gekozen voor 'replace Windows 7' in plaats van een nieuwe partitie te maken. Dag filmcollectie. Dag series. Dag alles :'( Maar we beginnen gewoon weer vrolijk overnieuw.

Een geheel andere vraag voor alle XBMCbuntu gebruikers. Nadat ik XBMCbuntu had geïnstalleerd en had gereboot, startte hij niet direct in XBMC maar naar XBMCbuntu met de mededeling dat er een update klaar stond voor Ubuntu (v13.04). Nu had ik deze aangeklikt, maar wat volgde was een aaneenschakeling van errors tijdens de installatie daarvan. Dit zal wel komen omdat XBMCbuntu een uitgeklede versie is van Ubuntu waarin heel veel onderdelen ontbreken, maar nu zit ik met een niet werkende versie.

Gelukkig had ik nog niks geïnstalleerd dus ik kan zo het OS weer overnieuw installeren. Maar de vraag is: hoe om te gaan met updates? In zijn geheel uitzetten? Ik ben hier niks over tegen gekomen bij de installatie van XBMCbuntu.
Mag ik vragen waarom je niet voor OpenELEC heb gekozen? Heb je sowieso niks meer met het achterliggende OS te maken, en updates verlopen 100% automatisch.
Algemene reacties over OpenELEC zijn super positief te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

FabianNL schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 10:44:
Mag ik vragen waarom je niet voor OpenELEC heb gekozen? Heb je sowieso niks meer met het achterliggende OS te maken, en updates verlopen 100% automatisch.
Algemene reacties over OpenELEC zijn super positief te noemen.
Ik weet niet waarom HwKok dat niet gedaan heelt, maar ik kan je wel vertellen waarom ik daar geen gebruik van maak. Ik vind windows een stuk makkelijker te beheren. Zeker als je XBMC wil laten doen wat je wil en geen genoegen neemt met de grootste gemene deler die je krijgt als je het zomaar installeert.

Ik ben voor het goed instellen er van eindeloos bezig met XML files aanpassen zodat het soepel werkt. En dat gaat een stuk eenvoudiger in Windows dan in een uitgeklede versie van Linux. Daar komt nog bij dat je zeker de helft van je aanpassingen weer kwijt bent als er een update gedaan wordt. Dus het laatste wat ik wil is dat dat vanzelf gaat op een installatie die (voor mij) goed werkt.
En sneller is het wel met opstarten, maar dat is nauwelijks van belang. Een koude Win7 boot van een SSD is iets van 37 seconden. En dan heb ik niet eens een snelle SSD. Mijn TV heeft al iets van 10-15 seconden nodig om beeld te geven. Een warme start vanuit de gecombineerde sleep/hibernate stand van Win7 duurt iets van 2-3 seconden. Verwaarloosbaar dus.
Dan komt er nog bij dat sommige dingen onder Linux helemaal niet eens werken.
Hier een stukje over mijn PC met XBMC er op
Door de aanwezigheid van de ATI Mobility Radeon HD 5430 is de MC001 serie prima in staat om 720P & 1080P content af te spelen.
Wanneer er een Windows installatie aanwezig is, kan de HDMI uitgang "7.1- Dolby True HD & DTS HD Master Audio" versturen.
Dit werkt door een gebrekkige AMD driver NIET onder Linux.
Dolby 5.1 & DTS via de Optical Out werkt via zowel Windows als Linux.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ortep schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 11:07:
[...]

Ik weet niet waarom HwKok dat niet gedaan heelt, maar ik kan je wel vertellen waarom ik daar geen gebruik van maak. Ik vind windows een stuk makkelijker te beheren. Zeker als je XBMC wil laten doen wat je wil en geen genoegen neemt met de grootste gemene deler die je krijgt als je het zomaar installeert.

Ik ben voor het goed instellen er van eindeloos bezig met XML files aanpassen zodat het soepel werkt. En dat gaat een stuk eenvoudiger in Windows dan in een uitgeklede versie van Linux. Daar komt nog bij dat je zeker de helft van je aanpassingen weer kwijt bent als er een update gedaan wordt. Dus het laatste wat ik wil is dat dat vanzelf gaat op een installatie die (voor mij) goed werkt.
En sneller is het wel met opstarten, maar dat is nauwelijks van belang. Een koude Win7 boot van een SSD is iets van 37 seconden. En dan heb ik niet eens een snelle SSD. Mijn TV heeft al iets van 10-15 seconden nodig om beeld te geven. Een warme start vanuit de gecombineerde sleep/hibernate stand van Win7 duurt iets van 2-3 seconden. Verwaarloosbaar dus.

[...]
Als dit Dolby True HD & DTS HD Master Audio een vereiste is kan ik me er wel in vinden maar het beheer gedeelte snap ik niet helemaal, kan zijn dat ik andere desktops gebruik welke Windows draaien om de files te editen waar je nodig.

Overigens behoud je gewoon je settings bij een update dus wie je dat verteld heeft moet zich even opnieuw inlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
Ik wilde XBMCbuntu omdat ik ook nog wel eens wat op de achtergrond buiten XBMC wil doen, zoals iets opzoeken op internet, iets kijken via Sopcast, iets downloaden via FlashFXP..
Ik ben bang dat ik met OpenElec daarvoor teveel trucs moet uithalen om het fatsoenlijk voor elkaar te krijgen. Maar omdat ik nu toch voor een geheel nieuwe installatie sta, is het het proberen waard. Voor zover ik nu op internet e.e.a. lees kan het wel via add-ons.

[ Voor 7% gewijzigd door HwKok op 21-06-2013 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

schumi2004 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 11:11:
Overigens behoud je gewoon je settings bij een update dus wie je dat verteld heeft moet zich even opnieuw inlezen.
Was dat maar waar...het is me al een keer of 3 overkomen. De instellingen die je via de GUI maakt blijven bewaard ja. Maar niet de instellingen die je soms moet maken via de XML files die door je hele systeem rond gestrooid zijn. Die worden bij een update botweg overschreven en jammer, daar gaan ze dan. Dan moet je gaan zitten puzzelen en googelen waar die !@##$ instelling ook al weer zat en hoe je dei ^&*&( XML file ook al weer moest vinden.

Ik zat daar vol verbijstering naar te kijken toen het gebeurde. Ik heb het zelfs nog een keer extra getest. Niet allemaal, maar een aantal worden gewoon vervangen. En dan krijg je na een update plotseling van je partner te horen: Waarom werkt het NU weer niet en waarom is dat NU weer anders.

Ik zeg ook niet dat het niet kan met OpenElec, maar ik zie geen enkel voordeel, wel een paar nadelen. Van mij mag iedereen doen wat hij wil. Maar de vraag was waarom iemand het niet deed.

[ Voor 6% gewijzigd door Ortep op 21-06-2013 11:20 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
Ortep schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 11:07:
[...]

[...]
Het gemist van HD-audio heb ik zelf ook, en baal ik ook wel echt van om eerlijk te zijn... (heb ook een ATI/AMD kaart erin zitten.) Maar, dat heb ik voorlopig nog even voor lief genomen wegens de snelheid en eenvoudigheid. Zelf geef je aan de voorkeur te hebben voor de veelzijdigheid van Windows, wat ik mij kan voorstellen. Ik heb een SSD met OpenELEC erin zitten en een HDD met Windows, mocht ik even willen internetten of wat dan ook.

Maar, vraag me af waarom men Ubuntu kiest en waarom dan niet OpenELEC. Of je moet ook af en toe willen internetten, dan kan ik het me voorstellen. Wil je echter primair gebruik maken van XMBC, dan is in mijn ogen OpenELEC superieur.
HwKok schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 11:18:
Ik wilde XBMCbuntu omdat ik ook nog wel eens wat op de achtergrond buiten XBMC wil doen, zoals iets opzoeken op internet, iets kijken via Sopcast, iets downloaden via FlashFXP..
Ik ben bang dat ik met OpenElec daarvoor teveel trucs moet uithalen om het fatsoenlijk voor elkaar te krijgen. Maar omdat ik nu toch voor een geheel nieuwe installatie sta, is het het proberen waard. Voor zover ik nu op internet e.e.a. lees kan het wel via add-ons.
Ok, duidelijk! Dingen buiten XBMC om doen is met OpenELEC inderdaad niet echt handig... Met add-ons kan je wel een redelijk eind komen, maar daar ben je inderdaad wel volledig afhankelijk van.

[ Voor 15% gewijzigd door FabianNL op 21-06-2013 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ortep schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 11:19:
[...]

Was dat maar waar...het is me al een keer of 3 overkomen. De instellingen die je via de GUI maakt blijven bewaard ja. Maar niet de instellingen die je soms moet maken via de XML files die door je hele systeem rond gestrooid zijn. Die worden bij een update botweg overschreven en jammer, daar gaan ze dan. Dan moet je gaan zitten puzzelen en googelen waar die !@##$ instelling ook al weer zat en hoe je dei ^&*&( XML file ook al weer moest vinden.

Ik zat daar vol verbijstering naar te kijken toen het gebeurde. Ik heb het zelfs nog een keer extra getest. Niet allemaal, maar een aantal worden gewoon vervangen. En dan krijg je na een update plotseling van je partner te horen: Waarom werkt het NU weer niet en waarom is dat NU weer anders.

Ik zeg ook niet dat het niet kan met OpenElec, maar ik zie geen enkel voordeel, wel een paar nadelen. Van mij mag iedereen doen wat hij wil. Maar de vraag was waarom iemand het niet deed.
Dan ben ik toch benieuwd naar welke xml files want de aanpassingen die ik hier gedaan heb (en dat zijn er best een boel) blijven allemaal behouden op zowel mijn Windows desktop welke als test fungeert als mijn main systeem en rPi met beide OpenELEC.
HwKok schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 11:18:
Daar is OE te gesloten voor ja, zelf twijfel ik ook of ik XBMCbuntu ga draaien in de woonkamer al was het alleen maar voor een fatsoenlijke browser, het werkt wel met een addon in OE maar is toch net niet helemaal wat ik zoek. Nu gebruik ik het misschien 2x per maand dus voorlopig blijft OE er nog op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
In dat geval denk ik dat ik het maar gewoon hou bij XMBCbuntu. Zeg maar voor 80% XBMC, maar als het nodig is is die 20% extra functionaliteit van Ubuntu ook wel lekker. Het is trouwens een uitgeklede versie, zelfs de Ubuntu Software Center moet je nog zelf installeren. Maar daardoor wel lekker snel en licht.

Standaard wordt XBMC geboot, wat makkelijk te starten is via een Wake-on-lan. Ik weet wel dat dat ook via Windows kan, maar XMBCbuntu boot toch een stuk sneller vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Zijn er tweakers die gebruik maken van Cinema Experience?

Ik heb het in het verleden geprobeerd maar heb het toen opgegeven het werkend te krijgen, zag hem vandaag weer voorbij komen in recent topics in XBMC en wilde het toch weer eens proberen.
Als ik kijk naar de requirements (folder structuur) dan begin ik de hoop al weer een beetje op te geven.

Is het echt zo lastig dit goed werkend te krijgen, lastig als in je hele folder structuur ombouwen?

Mijn folder structuur is nu als volgt:

Movies - <Movie Name> - <movie>.ext waarbij de movie.ext meestal dezelfde naam heeft als Movie Name folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Niet online
Dat ziet er leuk uit schumi2004. Ga ik me ook eens in verdiepen.

Ik neem aan dat je jouw series/speelfilms niet opnieuw hoeft te ordenen. Volgens mij gaat het in die folderstructuur om de promofilmpjes (zoals: DTS-HD Master Audio). Ik neem dat het audioformaat van hetgene je gaat afspelen gewoon uit de database of het videobestand wordt gehaald en niet dat je al je videofiles ineens in subfolders moet opdelen!

Trivia etc. hoeven er voor mij niet in, maar een rating en zo'n filmpje van het audioformaat is wel interessant. Maar dat zal allemaal wel in te stellen zijn. Ik ga het komend weekend eens proberen.

EDIT: vroeg me overigens altijd al af waar die [Cinema] knop voor was die niets doet in de skin die ik gebruik :P

[ Voor 8% gewijzigd door _Vincent_ op 21-06-2013 13:37 ]

Pagina: 1 ... 89 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]