[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 88 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.080.954 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Idd, en de gedeelde mysql library is nog eens stukken sneller dan een plex oplossing

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-08 12:01
Yep. Hier ook gedeelde mysql op de synology. Even mysql password resetten. Dat verhielp bij mij een heel aantal access rules voor phpmyAdmin...

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Ik heb meerendeel van de wiki van XBMC gevolgd om het in te stellen op de NAS.

http://wiki.xbmc.org/inde...are_libraries_using_MySQL

Stelt allemaal niet veel voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik gebruik XBMC op de Raspberry Pi (een boven, een beneden) en op de PC.

Nu heb ik de db gedeeld op mijn Synology, dat werkt prima, maar wat ik niet merk is dat bijgehouden wordt waar je bent gebleven met kijken. De film/serie begint gewoon altijd opnieuw. Zowel op degene waar je bent gestopt met kijken, als op een andere XBMC. Zie ik een instelling over het hoofd?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Ik heb daar niets voor hoeven instellen.
Ging hier meteen goed.

Als ik op de HTPC een serie of film halverwege stop, en dan op de tablet of laptop start, vraagt XBMC of ik verder wil gaan op op minuut XXX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-09 14:31
albino71 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:00:

Nu heb ik de db gedeeld op mijn Synology, dat werkt prima, maar wat ik niet merk is dat bijgehouden wordt waar je bent gebleven met kijken. De film/serie begint gewoon altijd opnieuw. Zowel op degene waar je bent gestopt met kijken, als op een andere XBMC. Zie ik een instelling over het hoofd?
Heb je toevallig UPnP sources? Want dan werkt dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
  • Laatst online: 19-09 12:57

Ik zie dat jij al eravring hebt met raspberry en xbmc. Ik ga denk ik ook overstappen.. wil alleen graag weten of het allemaal goed en vloeiend draait??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 09:49

Zoiets had ik laatst ook gemerkt.
Ik gebruik mijn Pi op slaapkamer voor bijwerken en updaten van Library en dat gaat allemaal netjes, ik heb echter maar 1x gezien dat op de andere clienst kort erna de bijgewerkte DB te zien was.
Ook is het me 1x gelukt een serie die op client 1 half bekeken was verder te kunnen kijken via client 2 op het punt waar ik gebleven was.
Of het is een skin issue (Ace) of er speelt iets anders.
Hoe ik wist dat de DB bijgewerkt was en welke serie er als laatste gespeeld heeft kon ik aan de widgets in de skin zien. Nu is een restart nodig om deze info , wellicht in skin, bijgewerkt te krijgen.
xamirz schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:40:
[...]

Ik zie dat jij al eravring hebt met raspberry en xbmc. Ik ga denk ik ook overstappen.. wil alleen graag weten of het allemaal goed en vloeiend draait??
Voor een slaapkamer is het acceptabel maar om hem te gebruiken in je woonkamer als main zou ik niet doen, te traag en ga je je alleen maar aan storen is mijn idee. Het werkt wel maar verwacht er niet te veel van ;)

[ Voor 18% gewijzigd door schumi2004 op 06-06-2013 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

RudolfR schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:23:
[...]

Heb je toevallig UPnP sources? Want dan werkt dat niet.
Ja, maar voor XBMC gaat het gewoon via SMB.
Of heeft het dan evengoed invloed?
xamirz schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:40:
[...]

Ik ben er wel tevreden over, ja.
Geen snelheidsmonster; hij kan natuurlijk niet tippen aan de performance van XBMC op je quadcore i5 pc met 8 GB ram, maar echt een prima XBMC player wat mij betreft.

Check anders dit topic eens. Daar hebben ze het alleen maar over XBMC op de Pi.
[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

schumi2004 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:43:
[...]

Zoiets had ik laatst ook gemerkt.
Ik gebruik mijn Pi op slaapkamer voor bijwerken en updaten van Library en dat gaat allemaal netjes, ik heb echter maar 1x gezien dat op de andere clienst kort erna de bijgewerkte DB te zien was.
Ook is het me 1x gelukt een serie die op client 1 half bekeken was verder te kunnen kijken via client 2 op het punt waar ik gebleven was.
Of het is een skin issue (Ace) of er speelt iets anders.
Hoe ik wist dat de DB bijgewerkt was en welke serie er als laatste gespeeld heeft kon ik aan de widgets in de skin zien. Nu is een restart nodig om deze info , wellicht in skin, bijgewerkt te krijgen.

[...]

Voor een slaapkamer is het acceptabel maar om hem te gebruiken in je woonkamer als main zou ik niet doen, te traag en ga je je alleen maar aan storen is mijn idee. Het werkt wel maar verwacht er niet te veel van ;)
Skin lijkt me niet, ik gebruik standaard confluence (nog).

:)

Hier draait hij ook beneden en ik ben hartstikke tevreden.

Ik heb voor 50,- totaal een prima XBMC achter mijn TV hangen die al mijn media mooi afspeelt.
Ziet er gelikt uit. Werkt met mijn TV ab. Deelt de library (voor het grootste deel dan :)).
Zelfs mijn digibete pa vind het interessant, dus die krijgt een vaderdag cadeau :*)

edit: excuus voor de aansluitende post!

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Het enige wat mij tamelijk tegenstaat is de netwerk-aansluiting van 100Mbit, dat maakt dat het allemaal net niet soepel genoeg draait vanaf NAS. Voor het bedrag natuurlijk een hartstikke voordelige oplossing, zonder twijfel, doe er vooral je voordeel mee, maar ik wil persoonlijk een vlottere oplossing en daardoor zal een Pi het nu nog nie worden nie ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 18:24
@hardware-lover wat bedoel je precies? 100mbit/s vormt geen enkele bottleneck voor wat je ook maar afspelen wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Jazco2nd schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 15:12:
@hardware-lover wat bedoel je precies? 100mbit/s vormt geen enkele bottleneck voor wat je ook maar afspelen wil.
toch wel.
Probeer maar een ongeripte bluray ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ik doel ook niet op het afspelen hoor, ik bedoelde eigenlijk het vlot door de bibliotheek bladeren vanaf NAS. Ik zie verschillen tussen een 100mbit en 1Gbit verbindingen met een en hetzelfde apparaat. Ik had ietsje duidelijker moeten zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Maximale bitrate van een Bluray is 54Mbit. De netwerkaansluiting lijkt mij dan ook niet de bottleneck.

En een gedeelde library werkt bij mij uitstekend. 1 centrale mysql database waar de Pi en het Atom ION2 doosje mee verbinden (en de laptop en de desktop trouwens ook). De widgets worden inderdaad niet altijd geupdate, maar dat komt meer omdat de widget geen melding krijgt dat hij zou moeten refreshen. Nieuwe episodes van een serie zie ik zodra ik van scherm wissel (ie als ik in de episode list sta 'popt' hij er niet bij maar zodra ik terug ga naar het season scherm zie ik wel dat het aantal unwatched episodes opgehoogd is). Doorgaan waar ik gebleven was en watch status werkt vlekkeloos.

Mocht die gesharde library niet werken dan zou dit kunnen komen door:
- Delen via upnp ipv een gedeelde mysql
- Verschillende versies
- Pebmac

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Janoz schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 16:41:
Maximale bitrate van een Bluray is 54Mbit. De netwerkaansluiting lijkt mij dan ook niet de bottleneck.
...
Bitrate is toch veel hoger?

Alleen de bitrate van het audio DTS-MA spoor is al 25mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Janoz schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 16:41:

En een gedeelde library werkt bij mij uitstekend. 1 centrale mysql database waar de Pi en het Atom ION2 doosje mee verbinden (en de laptop en de desktop trouwens ook). De widgets worden inderdaad niet altijd geupdate, maar dat komt meer omdat de widget geen melding krijgt dat hij zou moeten refreshen. Nieuwe episodes van een serie zie ik zodra ik van scherm wissel (ie als ik in de episode list sta 'popt' hij er niet bij maar zodra ik terug ga naar het season scherm zie ik wel dat het aantal unwatched episodes opgehoogd is). Doorgaan waar ik gebleven was en watch status werkt vlekkeloos.

Mocht die gesharde library niet werken dan zou dit kunnen komen door:
- Delen via upnp ipv een gedeelde mysql
- Verschillende versies
- Pebmac
Heb zojuist een MySQL database op m'n NAS gezet, maar hoe weet ik nu zeker of XBMC daar ook gebruik van maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Smultie schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 18:09:
[...]

Heb zojuist een MySQL database op m'n NAS gezet, maar hoe weet ik nu zeker of XBMC daar ook gebruik van maakt?
Als je geen databases hebt in je userdata folder (althans niet groter dan een paar kB), je je advancedsettings aangepast hebt, je sql library gevult is.
Zijn vele antwoorden mogelijk dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

cypher21 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 17:06:
[...]

Bitrate is toch veel hoger?

Alleen de bitrate van het audio DTS-MA spoor is al 25mbit
54 is maximum data bitrate voor blu ray. 48Mbit is de maximale bitrate voor een AV stream (dus audio en video). Heb je een 25Mbit audio stream dan blijft er dus 'maar' 23Mbit over voor de video stream.

(bron)
Smultie schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 18:09:
[...]

Je hebt je advanced settings ook aangepast neem ik aan? Bekijk met een mysql tool of xbmc ook daadwerkelijk de databases en tabellen aangemaakt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ben maar weer eens begonnen met wat muziek toe te voegen aan XBMC library maar heb nu een aantal folders onderhanden genomen en daarbij ook de covers in geplaatst als FRONT.bmp, BACK.bmp en CD.bmp maar snapt XBMC dat wel?

En ander ding, is het wijs een archief van 1TB aan XBMC library toe te wijzen of kan ik deze beter beetje bij beetje doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Janoz schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 18:28:
[...]

Je hebt je advanced settings ook aangepast neem ik aan? Bekijk met een mysql tool of xbmc ook daadwerkelijk de databases en tabellen aangemaakt heeft.
Okay, werkt nu! Inderdaad een pak sneller! Nadeel is wel dat een aantal van mijn smart playlists het niet meer doen. Specifieker de playlists waarin een tijdsconstraint aangegeven is. Nadeel van een centrale database?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXcentricus
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-04 15:10
De afgelopen weken heb ik - na jarenlang gebruikt gemaakt te hebben van een prima werkende en goedkope mediaspeler (eGreat M34A) - definitief de overgestap gemaakt naar een HTPC met OpenELEC om films en series af te spelen vanaf een NFS server (Ubuntu 12.04 Server). Eerst met een Raspberry Pi en onlangs met een Zotac ZBOX-AD06 die inmiddels perfect werkt en indruk maakte op 't hele gezin.

In mijn enthousiasme heb ik inmiddels een nieuw - 100% stil - systeem gebouwd met:
- Streacom FC8 Evo behuizing
- Asus P8-H77-I moederbord
- Intel Core i3 3225 processor
- Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/4G geheugen

OpenELEC 3.0.3 x86_64 Intel Build geïnstalleerd en alle settings (incl. Aeon Nox met custom menu's) en smart playlists heb ik netjes overgezet en werkend gekregen.

Alleen, krijg ik geen geluid via HDMI... Nu kwam ik hieromtrent onderstaande pagina's tegen:
http://wiki.xbmc.org/inde...e/HOW-TO:_Configure_audio
http://wiki.xbmc.org/inde...odifications_for_HD_Audio

Kernel patches leken me vrij rigoreus en het is mij onduidelijk of dit ook voor OpenELEC 3.0.3 de beste oplossing is. Heeft hier iemand al ervaring met het aan de praat krijgen van HDMI audio? Ik zag namelijk in allerlei htpc reviews veel soortgelijke hardware voorbij komen...

[ Voor 1% gewijzigd door TinusXcentricus op 06-06-2013 22:36 . Reden: OpenELEC 3.0.3 x86_64 Intel Build geïnstalleerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

tbos schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 22:31:
*knip*
Alleen, krijg ik geen geluid via HDMI
*knip*
Herkenbaar...
Heb ik ook gehad met mijn temp setup.
Gewoon door verschillende instellingen te proberen had ik ineens geluid via HDMI.

Het vreemde was wel dat de instelling na een andere install weer anders was. 8)7

Beetje vreemd gedrag dus met openelec.
schumi2004 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 18:33:
En ander ding, is het wijs een archief van 1TB aan XBMC library toe te wijzen of kan ik deze beter beetje bij beetje doen?
En hoe zou ik dat moeten testen voor je? Welke mafkees heeft nu 1TB aan muziek. Dat kun je nooit meer allemaal beluisteren! :+

[ Voor 69% gewijzigd door albino71 op 06-06-2013 22:51 . Reden: ruimte enzo ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
tbos schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 22:31:
Kernel patches leken me vrij rigoreus en het is mij onduidelijk of dit ook voor OpenELEC 3.0.3 de beste oplossing is. Heeft hier iemand al ervaring met het aan de praat krijgen van HDMI audio? Ik zag namelijk in allerlei htpc reviews veel soortgelijke hardware voorbij komen...
Probeert het eens met de build uit dit topic: http://openelec.tv/forum/...api-deinterlacing-testing

Dat is een Frodo build met nieuwe 3.9.4 kernel en recente Intel drivers.

Voor de zekerheid even /storage/.config en /storage/.xbmc backuppen. Mocht het niet werken dan zet je gewoon 3.0.3 terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Frank-NL schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 23:47:
[...]
Probeert het eens met de build uit dit topic: http://openelec.tv/forum/...api-deinterlacing-testing

Voor de zekerheid even /storage/.config en /storage/.xbmc backuppen. Mocht het niet werken dan zet je gewoon 3.0.3 terug.
Lekker :X

Deze verbinding is niet beveiligd;

U hebt Firefox gevraagd een beveiligde verbinding op te zetten met www.hwat.be, maar we kunnen niet bevestigen dat uw verbinding beveiligd is.

En IE zegt het volgende;

Er is een probleem met het beveiligingscertificaat van deze website.

Het beveiligingscertificaat dat door deze website wordt gebruikt, is niet verleend door een vertrouwde certificeringsinstantie.
Het beveiligingscertificaat dat door deze website wordt gebruikt, is verleend aan een adres voor een andere website.

De test toch maar even uitstellen misschien?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXcentricus
[...]

Klinkt goed, een nieuwe kernel met recente Intel drivers! Die waarschuwing die krijg van m'n browsers over de die download links inderdaad wat minder.... :)

Ik ga ook even een berichtje plaatsen op het OpenELEC forum...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Is maar een verlopen certificaatje op een gratis hoster, de builds komen gewoon van Fritsch dus er zit echt niks bijzonders in hoor. Ik heb ze ook gewoon daar gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXcentricus
Frank-NL schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 09:52:
Is maar een verlopen certificaatje op een gratis hoster, de builds komen gewoon van Fritsch dus er zit echt niks bijzonders in hoor. Ik heb ze ook gewoon daar gedownload.
Ok, dan ga ik 'm ook checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 18:24
Janoz schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 18:28:
[...]

54 is maximum data bitrate voor blu ray. 48Mbit is de maximale bitrate voor een AV stream (dus audio en video). Heb je een 25Mbit audio stream dan blijft er dus 'maar' 23Mbit over voor de video stream.

(bron)

[...]

Waarom zou je een ongeripte bluray afspelen? Die zet je toch lekker om met x264? Ik heb Dark Knight weleens vergeleken: bluray en de rip die ik heb (imax versie met gemiddeld 15mbit/s ofzoiets) en met me neus bij het tv scherm zag ik geen verschil :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Verschil is er wel degelijk (ik zie het wel vaak - filmafhankelijk natuurlijk).. maar het is voor veel mensen zo miniem dat het in zo'n geval niet uit maakt. Ik hoor overigens wle bij de mensen waar het vrij miniem is.. alleen bepaalde films download ik als ongeripte BDR.. omdat het kan..

[ Voor 6% gewijzigd door serhat op 07-06-2013 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 22:47

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Films die ik zo tof vind dat ik een ongeripte blu-ray zou overwegen koop ik gewoon op blu-ray. :P

Daarnaast zie je zo vaak mensen mierenneuken over codecs en compressie en dan de TV-instellingen op ruk hebben staan. :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Jazco2nd schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:16:
[...]

Waarom zou je een ongeripte bluray afspelen? Die zet je toch lekker om met x264? Ik heb Dark Knight weleens vergeleken: bluray en de rip die ik heb (imax versie met gemiddeld 15mbit/s ofzoiets) en met me neus bij het tv scherm zag ik geen verschil :S
Qua beeld is het verschil er zeker wel, maar het gaat mij bij sommige films met name om het DTS-MA of TrueHD geluid.
Ik heb er niet veel, maar toch zo'n 10 a 15 op mijn nas staan.
Merendeel zelf geript van de originele bluray, maar ik vind het makkelijker om ze in XBMC te starten dan dat ik de bluray in de tray moet gaan stoppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXcentricus
Top! Hiermee heb ik HDMI audio aan de praat gekregen.

Ik twijfel nu een beetje of het aan deze build ligt, of dat ik bij de standaard Intel-build eerder een instelling onderaan de geluidshardware over het hoofd gezien. Nu heb ik in ieder geval gekozen voor:
  • Geluidsuitvoer: HDMI
  • Aantal geluidskanalen: 2.0
  • Apparaat voor geluidsuitvoer: HDA Intel PCH, SAM SAMSUNG on HDMI
  • Doorgifte geluidsuitvoerapparaat: HDA Intel PCH, SAM SAMSUNG on HDMI
Kan me namelijk niet herinneren dat ik "HDA Intel PCH, SAM SAMSUNG on HDMI" in de standaard versie ook gezien heb.

Maar goed, ik neem aan dat ik met deze build gewoon prima een tijdje verder kan zonder hickups...

@Frank-NL: Bij jou draait die fritsch-build al een tijdje prima in alle opzichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBozzz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik heb een probleem en dus een vraag:

Ik voer de tags in MP3Tag voor albumartiesten in voor mijn verzamelalbums met Various Artists. Dit in verband met het scrapen van de albumgegevens in XBMC. Ik gebruik ook een centrale database MySQL omdat ik op diverse computers XBMC gebruik.

Ik gebruik voor XBMC de Nederlandse versie. Wat er nu gebeurt is dat, ondanks dat de tags Various Artists vermelden, in XBMC (en in MySQL via phpMyAdmin, Synology) Diverse Artiesten vermeld wordt. Dit heeft tot gevolg dat de scraper de albums niet meer herkend. Nu moet ik handmatig iedere keer in MySQL de velden veranderen van Diverse Artiesten naar Various Artists. Het gebeurt ook dat nadat ik e.e.a. in MySQL heb veranderd het dus later weer terug wordt gezet naar Diverse Artiesten en ik dus opnieuw aan de slag moet.

Weet iemand waarom XBMC of MySQL deze tags veranderen? Komt het doordat ik de Nederlandse versie/vertaling van XBMC gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Frank-NL schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 09:52:
Het gaat bij dit soort waarschuwingen meestal niet om dat er wat vervelends in de download zou zitten maar dat er op de website zelf wat in de achtergrond draait waar je last van zou kunnen gaan hebben.

Maar genoeg hierover, het aanbod schijn te bevallen dus verder maar weer met XBMC... :)

En daarop aanhakend wil ik graag meteen de vraag stellen of er mensen zijn die binnen XBMC (12.2) gebruik maken van een externe player die actief wordt bij het afspelen van (3D) Blu-Ray zodat het 3D media uit de schijf/image/ISO ten volle benut kan gaan worden. Is het bijvoorbeeld mogelijk om TMT op te starten? TMT staat voor Total Media Theatre (5 in dit geval). Het gaat hierbij natuurlijk alleen maar om Windows gebruikers van XBMC aangezien TMT onder Windows draait.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Laatst online: 18-09 12:43
Net mn zotac ad 12 geinstalled met openelec erop. Ik wil nu mn films en series vanaf mn nas toevoegen maar dit lijkt niet te lukken. De nas is een netgear stora. Zowel met mn eerste popcorn hour als met mn boxee box kon ik deze. Nas toevoegen als smb en vroeg ie op een bepaald moment naar mn username en paswoord. Nu voeg ik een smb share toe en kan ik de folder zien waar
Films
Series instaan

Maar ie vraag niet naar mn username of paswoord, er gebeurd gewoon niks. Iemand ideeen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJvL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-09 11:01
Voor de liefhebbers van xbmc, die vanaf mediaportal komen, ik heb de epg-timeline aangepast van Aeon Nox.
Meer informatie en meer rijen.

http://forum.xbmc.org/sho...17&pid=1438722#pid1438722

Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
DJvL schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 16:05:
Voor de liefhebbers van xbmc, die vanaf mediaportal komen, ik heb de epg-timeline aangepast van Aeon Nox.
Meer informatie en meer rijen.

http://forum.xbmc.org/sho...17&pid=1438722#pid1438722
Tering dat ziet er druk uit. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
Nevermind heb alles in orde gekregen. Wat me wel opvalt:
- sommige film tonen filminformatie en andere dan terug niet?!
- 2 films worden door xbmc verkeerd herkend, kan je deze manueel herkennen?
- sommige films tonen fullscreen fanart, andere dan terug niet? Enige reden daarvoor en hoe voeg ik er toe?
- het starten van een trailer keert gewoon terug naar mn moviewall...

[ Voor 10% gewijzigd door Rebbelx op 07-06-2013 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Rebbelx schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 16:46:
Nevermind heb alles in orde gekregen. Wat me wel opvalt:
- sommige film tonen filminformatie en andere dan terug niet?!
- 2 films worden door xbmc verkeerd herkend, kan je deze manueel herkennen?
- sommige films tonen fullscreen fanart, andere dan terug niet? Enige reden daarvoor en hoe voeg ik er toe?
- het starten van een trailer keert gewoon terug naar mn moviewall...
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Main_Page

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
tbos schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 12:22:
[...]

@Frank-NL: Bij jou draait die fritsch-build al een tijdje prima in alle opzichten?
Ik gebruik geen OE, het werkt niet goed met mijn HDHomerun (dvb-tuner). Ondanks dat ik het een geweldige distro vind. Over een tijdje nog maar eens testen.

Maar ik draai dezelfde aangepaste XBMC op Ubuntu (https://launchpad.net/~wsnipex/+archive/vaapi) met dezelfde kernel en dezelfde Intel drivers. Werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJvL
schumi2004 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 16:44:
[...]

Tering dat ziet er druk uit. :X
Ik kan hem ook maken met 8/10 rijen, wordt het iets minder druk van.

/edit:

Hier de nieuwe versie:

Afbeeldingslocatie: http://img.djvl.info/xbmc/skin/timeline003-xsmall.jpg

Download (rechtsklikken -> opslaan als)

[ Voor 49% gewijzigd door DJvL op 08-06-2013 11:44 ]

Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Anthirian schreef op zondag 02 juni 2013 @ 00:47:
Ik denk dat je ze moet indexeren als specials en seizoen 0 noemen. Dan moeten ze wel op TheTVDB staan uiteraard, anders kom je er nog niet.
Janoz schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 10:31:
Ze hoeven niet op TheTVDB te staan, maar in dat geval zul je zelf een NFOtje in elkaar moeten klussen
Al wel vanalles geprobeerd maar wil nog niet lukken. Zelf ook NFO gemaakt enzo, maar nog geen succes.
Vanavond/morgen maar weer 'ns naar kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
Ik heb gisteren op mn nieuwe zotac ad12 openelec geinstalled en ace skin gedownload. Alles werkt prima alleen als ik een film selecteer en trailer wil afspelen gaat ie terug naar het overzicht van alle films...zowel youtube als ht trailers addins zijn geinstalled. Wat doe ik nog fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
DJvL schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 20:07:
[...]

Ik kan hem ook maken met 8/10 rijen, wordt het iets minder druk van.

/edit:

Hier de nieuwe versie:

[afbeelding]

Download (rechtsklikken -> opslaan als)
Had het gezien op xbmc forum en er ook al op geantwoord. Mijn issues is dat ik geen channel icons links onderin zie en ik vind de ruimte tussen laatste channel en program info te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
Vandaag men Rpi geinstalleerd met openelec 3.0.4. Ik wil mijn gesharede library op de nas gebruiken. De library werkt wel (client op Win7), maar de thumbnails komen op de Rpi niet door en de paths naar de videos in library werken niet. "file no longer exist, do you want to delete it from the library?". De andere movie/show info wordt wel goed weergegeven.
Ik heb eerst via filezilla de correcte advancedsettings.xml gekopieerd. Vervolgens heb ik de sources ingesteld (smb://server/XXX)
Wat doe ik verkeerd?
Op beide clients gebruik ik nochtans 12.2

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJvL
Had het gezien op xbmc forum en er ook al op geantwoord. Mijn issues is dat ik geen channel icons links onderin zie en ik vind de ruimte tussen laatste channel en program info te groot.
Ik zit eraan te denken om de ruimte ertussen te gebruiken voor de programmanaam en kanaal en op de ruimte die dan vrijkomt het genre. Net zoals je nu krijgt als je op de infoknop drukt bij het item.

Wat gebruik je als backend? Archus-tv, tvheadend of misschien iets anders?

Archus-tv geef tzijn icons goed door. Tvheadend niet. Dan kun je beter je iconmap via xbmc zelf doorgeven:
SYSTEM -> LIVE TV -> MENU/OSD -> Default folder for pvr thumbnails.

[ Voor 10% gewijzigd door DJvL op 08-06-2013 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-09 09:43

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Ik heb met regelmatig crashes als ik video's naar mijn Opennelec (3.03 fusion build) media pc stuur. Dat doe ik voornamelijk vanaf mijn laptop met de youtube XBMC firefox plugin of vanaf mijn telefoon (Android) met Yatse app.

Op het openelec forum heb ik dit topic gevonden waarin hetzelfde probleem wordt omschreven. Daar denken ze dat het aan de Yatse app ligt. Nu denk ik dat het wel deels aan de Yatse app ligt, omdat als ik de telefoon(s) met Yatse uit zet en met firefox filmpjes naar XBMC stuur het goed blijft gaan voor ongeveer een filmpje of 4 en bij devices mat Yatse aan, gaat het vaak bij de eerste video al mis.

Natuurlijk zijn er veel meer factoren waar het aan zou kunnen liggen, daarom wil graag van jullie weten of jullie dit beeld herkennen en of jullie eventueel een andere oorzaak weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Mystic Spirit schreef op zondag 09 juni 2013 @ 11:27:
Ik heb met regelmatig crashes als ik video's naar mijn Opennelec (3.03 fusion build) media pc stuur. Dat doe ik voornamelijk vanaf mijn laptop met de youtube XBMC firefox plugin of vanaf mijn telefoon (Android) met Yatse app.

Op het openelec forum heb ik dit topic gevonden waarin hetzelfde probleem wordt omschreven. Daar denken ze dat het aan de Yatse app ligt. Nu denk ik dat het wel deels aan de Yatse app ligt, omdat als ik de telefoon(s) met Yatse uit zet en met firefox filmpjes naar XBMC stuur het goed blijft gaan voor ongeveer een filmpje of 4 en bij devices mat Yatse aan, gaat het vaak bij de eerste video al mis.

Natuurlijk zijn er veel meer factoren waar het aan zou kunnen liggen, daarom wil graag van jullie weten of jullie dit beeld herkennen en of jullie eventueel een andere oorzaak weten?
Ik stuur geregeld filmpjes met Chrome naar mijn XBMC en dat gaat altijd goed, nooit Yatse gebruikt maar kan het wel een poging geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

schumi2004 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 11:38:
[...]

Ik stuur geregeld filmpjes met Chrome naar mijn XBMC en dat gaat altijd goed, nooit Yatse gebruikt maar kan het wel een poging geven.
Thnx! ik zal eens even testen met Chrome,wat ik dan voor resultaat krijg.

Edit:
Met Chrome lijkt er geen probleem te zijn.... Dan wordt het nu toch wel bijzonder... Alle pulgins zouden dezelfde url naar de Youtube add-on moeten sturen, maar kennelijk is er toch een verschil...

[ Voor 24% gewijzigd door Mystic Spirit op 09-06-2013 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
Mystic Spirit schreef op zondag 09 juni 2013 @ 11:27:

Het is een issue van Yatse (had het zelf ook). Ik heb dit reeds bij de maker aangekaart. En hij heeft ook wat zaken gefixed volgens mij. Het had te maken met het feit dat hij geen playlist aanmaakt alvorens hij de video stuurt. Het XBMC Greasemonkey script (van de xbmc wiki) doet dit wel en werkt dan ook prima.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

GroteBozewolf schreef op zondag 09 juni 2013 @ 15:20:
[...]

Het is een issue van Yatse (had het zelf ook). Ik heb dit reeds bij de maker aangekaart. En hij heeft ook wat zaken gefixed volgens mij. Het had te maken met het feit dat hij geen playlist aanmaakt alvorens hij de video stuurt. Het XBMC Greasemonkey script (van de xbmc wiki) doet dit wel en werkt dan ook prima.
Dat is een interessant inzicht.... Zou de firefox add-on dan misschien ook geen playlist aanmaken? Dan zou dat verklaren waarom het bij FF ook mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Mystic Spirit schreef op zondag 09 juni 2013 @ 15:59:
[...]

Dat is een interessant inzicht.... Zou de firefox add-on dan misschien ook geen playlist aanmaken? Dan zou dat verklaren waarom het bij FF ook mis gaat.
Ik gebruik al heel lang de FF add-on niet meer, maar het Greasemonkey dat op de XBMC Wiki staat: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Add-on:YouTube#Unofficial_Browser_extensions. Is wel enkel voor Youtube.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01:01
Ik heb vanmiddag even al mijn Series, films , muziekdvd's etc gescraped. En nu wil ik er nog wat series bij scrapen maar ik krijg bij de TVDB de error: Geen verbinding mogelijk met de remote server?

Weet iemand wat er hier aan de hand is? Ik krijg hem niet meer aan de praat, terwijl het vanmiddag goed ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:59
mprkooij schreef op zondag 09 juni 2013 @ 21:50:
Ik heb vanmiddag even al mijn Series, films , muziekdvd's etc gescraped. En nu wil ik er nog wat series bij scrapen maar ik krijg bij de TVDB de error: Geen verbinding mogelijk met de remote server?

Weet iemand wat er hier aan de hand is? Ik krijg hem niet meer aan de praat, terwijl het vanmiddag goed ging.
De site http://thetvdb.com/ lijkt even down.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Ooh, ja ik zie het. een minuutje geleden deed hij het nog wel, maar misschien had hij toen al problemen :) Naja ik kan nog wel even wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

GroteBozewolf schreef op zondag 09 juni 2013 @ 19:16:
[...]

Ik gebruik al heel lang de FF add-on niet meer, maar het Greasemonkey dat op de XBMC Wiki staat: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Add-on:YouTube#Unofficial_Browser_extensions. Is wel enkel voor Youtube.
Heb Greasemonkey en het script even geinstalleerd en dat werkt ook goed. Het zit dus in de manier van het naar XBMC sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Mystic Spirit schreef op zondag 09 juni 2013 @ 21:58:
[...]

Heb Greasemonkey en het script even geinstalleerd en dat werkt ook goed. Het zit dus in de manier van het naar XBMC sturen.
Hier is het issue op het Yatse forum: http://yatse.leetzone.org/redmine/boards/2/topics/683?page=2

Wellicht handig als meerdere mensen hier op reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Weet iemand nog een andere goede addon i.p.v. de TVDB addon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
mprkooij schreef op maandag 10 juni 2013 @ 00:10:
Weet iemand nog een andere goede addon i.p.v. de TVDB addon?
http://wiki.xbmc.org/inde...tegory:TV_scraper_add-ons

Of daar een gelijkwaardige (of bruikbare) tussen zal zitten?

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 10-06-2013 01:03 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
tboheeren schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 22:11:
Vandaag men Rpi geinstalleerd met openelec 3.0.4. Ik wil mijn gesharede library op de nas gebruiken. De library werkt wel (client op Win7), maar de thumbnails komen op de Rpi niet door en de paths naar de videos in library werken niet. "file no longer exist, do you want to delete it from the library?". De andere movie/show info wordt wel goed weergegeven.
Ik heb eerst via filezilla de correcte advancedsettings.xml gekopieerd. Vervolgens heb ik de sources ingesteld (smb://server/XXX)
Wat doe ik verkeerd?
Op beide clients gebruik ik nochtans 12.2
*bumpje*

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-09 14:31
Kijk even in de debug! log van xbmc.

Kun je wel gewoon naar die share bladeren? Of heb je misschien nog een probleem met je authenticatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
Deze avond zal ik de log eens bekijken. Ik kan perfect naar de share gaan via video-files, ook alles afspelen zonder problemen. Maar in de library zit er dus iets fout. Nochtans is het pad naar de file via SMD net dezelfde als via de file browser.
Als ik nu eens volledig opnieuw begin met XBMC te installeren, moet ik dan de SD kaart opnieuw formatteren etc of is er een snellere manier?

[ Voor 11% gewijzigd door tboheeren op 10-06-2013 09:46 ]

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-09 16:51
Hebben anderen ook last van dat uitzendinggemist afleveringen via de (geniale) uzg plugin na zo'n 50 min. gaan haperen en stoppen? Dit gebeurt sinds ik van Openelec 2.9 -> 3.x ge-upgrade ben. (draait op een zotac zbox met een AMD fusion cpu).

Ik lees in een eerdere post het volgende:
stiffaan schreef op maandag 25 maart 2013 @ 20:48:
Ik heb een probleem met mijn raspberry pi.

Ik heb net de nieuwste versie van Openelce ARM Version:3.0.0 geinstalleerd.
Daarna XOT-uzg.V3 3.3.4

Nou is het zo:

Als ik bij uitzendinggemist.nl (NED1, NED2, NED3) een aflevering start
gaat deze na ongeveer 5min happeren en valt hij weg. (Heb ook al andre maximale stream bitrate gepobeerd)

<knip>
Bij mij gebeurt het pas na +/- 50 min. Heel frappant ook, rond zo die tijdspanne loopt de cache leeg, en kan deze niet meer gevuld worden. Gevolg: uitzending stopt.

Ben benieuwd of anderen dit sindskort ook ervaren.

Daarnaast... bestaat er ook een channel/plugin om de Tweakers vids te bekijken? Zou wel relaxed zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was via ssh ingelogd op mijn raspberry pi waar openelec op draait.
Ik heb in /etc/network/interfaces het een en ander aangepast en gereboot.
Gevolg: mijn xbmc krijgt geen ip adres meer toegewezen na het booten.

Iemand enig idee hoe ik terug kan connecteren met mijn rpi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridder
  • Laatst online: 22-03 20:03

Ridder

Advanced Moo Device

Vraagje:
Ik heb een HTPC met W8 er op draaien en ook XBMC.

Ik heb de laatste tijd last van TV series waar het episode number niet meer bij staat in de library.
Ik heb dan alleen een lijst met de namen van de episodes, maar niet met het volgnummer, en ze staan in de verkeerde volgorde.

Wanneer ik kijk bij de bestandsinfo, staat daar netjes het pad (met ook het episode number) maar in de bieb staan de nummers er dus niet bij....
Als ik wil weten wat de volgende aflevering is, moet ik nu even bij Sickbeard kijken.

Is dit te verhelpen?
Voor zover ik weet stond vroegah wel de nummers er bij.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 22:47

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Heb je niet gewoon per ongeluk de sortering aangepast naar alfabetisch of iets mafs? :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
Voor mijn bovenstaand probleem: http://pastebin.com/mFqRYvB0
Ik zou de hostname DISKSTATION ook kunnen veranderen naar het ip adres. Dat zou de 'file does not exist' error kunnen oplossen (hoewel ik de huidige instelling werkend heb op Win7), maar dan zit ik nog met de thumbnails?

[ Voor 10% gewijzigd door tboheeren op 11-06-2013 11:55 ]

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
tboheeren schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 11:52:
Voor mijn bovenstaand probleem: http://pastebin.com/mFqRYvB0
Ik zou de hostname DISKSTATION ook kunnen veranderen naar het ip adres. Dat zou de 'file does not exist' error kunnen oplossen (hoewel ik de huidige instelling werkend heb op Win7), maar dan zit ik nog met de thumbnails?
Ah,
"Permission Denied"

Fijn, daar heb ik ook mee zitten klooien, dit heeft niets met de hostname vs ipadres te maken. Maar je moet even een netwerklocatie toevoegen in XBMC naar je diskstation waarin je de gebruikersnaam en wachtwoord opgeeft.
Dan even kijken of je gewoon kunt bladeren op je NAS, en dan zou het prima moeten werken.

Qua thumbnails.
Ik heb mijn MySQL database leeggegooid en alles opnieuw geimporteerd, toen werkte dit wel.
Bij mij ging het mis na een upgrade van 11 naar 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
cypher21 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:07:
[...]

Ah,
"Permission Denied"

Fijn, daar heb ik ook mee zitten klooien, dit heeft niets met de hostname vs ipadres te maken. Maar je moet even een netwerklocatie toevoegen in XBMC naar je diskstation waarin je de gebruikersnaam en wachtwoord opgeeft.
Dan even kijken of je gewoon kunt bladeren op je NAS, en dan zou het prima moeten werken.

Qua thumbnails.
Ik heb mijn MySQL database leeggegooid en alles opnieuw geimporteerd, toen werkte dit wel.
Bij mij ging het mis na een upgrade van 11 naar 12.
Het bovenstaande wat je zegt is momenteel al zo. De twee sources zijn toegevoegd via 'add network connection' met user & pass. Dat is ook het vreemde, via files kan ik alles afspelen. Via library gaat dit niet.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 23:48
Ik heb last van zacht geluid (extreem bij stemmen) bij .mkv bestanden.
Als ik bij instellingen wasapi of direct kies merk ik geen verschil.

In windows staat ook alle instellingen op max.

Aangesloten via spdif. (toslink).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Het volume op je versterker hoger zetten wil nog wel eens helpen :+

Ghehe, kon het niet laten.

Hoe staan je speakers ingesteld in XBMC.

[ Voor 35% gewijzigd door cypher21 op 11-06-2013 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
FulmeN schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 14:07:
Ik heb last van zacht geluid (extreem bij stemmen) bij .mkv bestanden.
Als ik bij instellingen wasapi of direct kies merk ik geen verschil.

In windows staat ook alle instellingen op max.

Aangesloten via spdif. (toslink).
Lijkt me eerder afhankelijk van het formaat dan de container die wordt gebruikt. Is het gewoon h264? Ik merk namelijk ook wel eens dat het geluid erg zacht is bij bepaalde formaten, maar het geluid harder zetten gaat dan gewoon goed.

Heb je een surround set? En zo ja, heb je ook een center speaker? Want als specifiek stemmen zacht zijn, lijkt het mij daar iets mee te maken te hebben.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Ik heb een Asrock ION van de eerste serie.Deze kun je niet met een afstandbediening aan zetten.

Nou zou ik de mogelijkheid kunnen gebruiken (zoals ik al boven in de slaapkamer doe) om de HTPC in slaapstand te zetten.
Probleem is dat de HTPC twee profielen heeft. 1 voor de kids en 1 voor ons.
Dat gaat dus niet werken.

Is er een mogelijkheid om er voor te zorgen dat XBMC uitlogt en in de profielen menu terecht komt voor deze in slaapstand gaat?

Zelfde vraag heb ik voor boven. Daar zou ik juist willen dat deze naar hoofdmenu gaat voor slaapstand begint.

Asrock draait XBMCbuntu 12.2 en de HTPC boven Openelec 3.0.3

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Welk type IR receivers gebruiken jullie voor XBMC?
Ben zo stom geweest om zo'n crappy Chinavision ding te kopen, NIET DOEN!
Koste welliswaar niet duur ~6 euro maar had het beter op kunnen drinken, wat een on ding!

Nu heb ik al een HP receiver waar ik een andere bestemming voor heb (als ik een andere vind) maar heb ook een IR extender met daarbij een een kabel met een 3 tal IR eye's maar vroeg me af of deze bv uitwisselbaar zouden zijn met andere receivers bv deze

En of dat nu wel of niet uitwisselbaar is en of IR blaster in zich heeft is even niet belangrijk (mooi meegenomen), moet nu even een extra IR receiver kopen en liefst een andere als die ik al heb, lees compacter ;)

Edit:
En niet onbelangrijk, werkend met een Harmony One.

[ Voor 3% gewijzigd door schumi2004 op 11-06-2013 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Bij een IR extender zijn die dingen die eraan hangen die je op je apparatuur plakt geen ontvangers, maar zenders. Daar heb je dus weinig aan tenzij je ze op een ontvanger plakt.

Ikzelf gebruik een HP ding dat ik ooit eens op ebay besteld heb. Werkt uitstekend, maar ik vindt hem best groot. Voor op de slaapkamer gebruik ik geen IR. Die bedien ik gewoon met de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Janoz schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 21:26:
Bij een IR extender zijn die dingen die eraan hangen die je op je apparatuur plakt geen ontvangers, maar zenders. Daar heb je dus weinig aan tenzij je ze op een ontvanger plakt.

Ikzelf gebruik een HP ding dat ik ooit eens op ebay besteld heb. Werkt uitstekend, maar ik vindt hem best groot. Voor op de slaapkamer gebruik ik geen IR. Die bedien ik gewoon met de telefoon.
Zijn ook inderdaad zenders maar kon zo snel niet de juiste benaming ervan vinden :P
Heb zelf ook zo'n HP ding van ebay en doet het op zicht goed en deze past precies op de plaats waar ik hem op de slaapkamer hebben wil icm een oude Harmony en dus zoek ik voor de woonkamer een andere en als het ff kan met IR blaster functionaliteit erin, denk dat het een Lenovo gaat worden.

[ Voor 10% gewijzigd door schumi2004 op 11-06-2013 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

ik maak gebruik van een MS IR receiver.Op beide machines. Werkt perfect ism harmony remote

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
seninha schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 22:24:
ik maak gebruik van een MS IR receiver.Op beide machines. Werkt perfect ism harmony remote
Die heb ik ook een aantal keer voorbij zien komen echter bevalt mij de positie van die Lenovo mij wel qua plaatsing, kan mooi tussen tv en voet staan. Nu hopen dat met een beetje mazzel die ir blaster eye's passen :P
Bedenk me net wel dat deze mogelijk niet gaat werken als systeem in slaapstand staat aan de andere kant heb ik voor een euro meer iig wel de functionaliteit ervan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 09:24
schumi2004 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 22:32:
[...]

Die heb ik ook een aantal keer voorbij zien komen echter bevalt mij de positie van die Lenovo mij wel qua plaatsing, kan mooi tussen tv en voet staan. Nu hopen dat met een beetje mazzel die ir blaster eye's passen :P
Bedenk me net wel dat deze mogelijk niet gaat werken als systeem in slaapstand staat aan de andere kant heb ik voor een euro meer iig wel de functionaliteit ervan ;)
Heb net mijn 'oude' asrock ion ht 330 bd naar de slaapkamer doorgeschoven en een intel nuc voor de woonkamer aangeschaft en ben dus ook op zoek naar een ir receiver voor mijn harmony one, @schumi2004 heb je toevallig linkje van de lenovo waar deze 'cheap' te verkrijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Wingie schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 22:47:
[...]

Heb net mijn 'oude' asrock ion ht 330 bd naar de slaapkamer doorgeschoven en een intel nuc voor de woonkamer aangeschaft en ben dus ook op zoek naar een ir receiver voor mijn harmony one, @schumi2004 heb je toevallig linkje van de lenovo waar deze 'cheap' te verkrijgen is?
http://www.ebay.nl/itm/Ph...35c7a7d687#ht_3811wt_1186 (nog 2 over)
Hij is nog goedkoper als je de OVU411000 pakt (zonder IR blaster), de link die ik gegeven heeft heeft er tevens een (hoe noem je dat) wire met ir blaster bij zitten wat andere weer niet hebben, 10,49 is wel te overzien dacht ik zo. Dan maar wat pilsjes minder in de kroeg :P

Edit:
Er zwerft ook een OVU430006/01 rond maar kan daar geen referenties van terug vinden dus weet niet of die wel betrouwbaar is.
In verleden ooit een combi gekocht als deze http://www.ebay.com/itm/N...er-IR-Cable-/261059319028 puur en alleen voor de receiver (werkt uitstekend) en de remote was er leuk bij voor 2 euro. Deze verhuist naar slaapkamer aangezien die precies past tussen het plekje waar ik hem hebben wil en komt de oude Harmony 525 toch nog van pas.

[ Voor 22% gewijzigd door schumi2004 op 11-06-2013 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Het werd weer eens tijd om de voorraad aan te vullen dus ik heb er net een paar van deze besteld.

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/61P6tGeAMdL._SL1000_.jpg

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
schumi2004 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 21:01:
Welk type IR receivers gebruiken jullie voor XBMC?
Ben zo stom geweest om zo'n crappy Chinavision ding te kopen, NIET DOEN!
Koste welliswaar niet duur ~6 euro maar had het beter op kunnen drinken, wat een on ding!

Nu heb ik al een HP receiver waar ik een andere bestemming voor heb (als ik een andere vind) maar heb ook een IR extender met daarbij een een kabel met een 3 tal IR eye's maar vroeg me af of deze bv uitwisselbaar zouden zijn met andere receivers bv deze

En of dat nu wel of niet uitwisselbaar is en of IR blaster in zich heeft is even niet belangrijk (mooi meegenomen), moet nu even een extra IR receiver kopen en liefst een andere als die ik al heb, lees compacter ;)

Edit:
En niet onbelangrijk, werkend met een Harmony One.
Ik heb een ASRock FM2A85X-ITX moederbord, deze heeft een CIR aansluiting, en kan dus koud booten via de remote (IDEAAL!)
Dit i.c.m. Asrock Smart Remote Kit

Ik gebruik dit ook i.c.m. een Harmony one.
Windows 8 op een SSD, koud opstarten, en binnen 6 seconden XBMC bedienen (tenzij de NAS in slaapstand staat, dan iets langer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
cypher21 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:04:
[...]

Ik heb een ASRock FM2A85X-ITX moederbord, deze heeft een CIR aansluiting, en kan dus koud booten via de remote (IDEAAL!)

Windows 8 op een SSD, koud opstarten, en binnen 6 seconden XBMC bedienen (tenzij de NAS in slaapstand staat, dan iets langer)
Volgende keer dat ik een HTPC aanschaf ga ik ook voor zoiets, koud booten is toch wel handig niet dat de kosten nu extreem zijn met het in slaapstand zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Klopt, met win8 uefi fast boot en een ssdtje erin maakt het qua opstart nagenoeg geen verschil tussen koud starten en standby.
Daarnaast vind ik een knipperend lampje irritant :P

Ik meen dat ik ergens gelezen heb dat je met de iMon remotes iedere pc kunt cold booten via IR. Je moet dan wel een draadje van de voeding aansluiten op die remote geloof ik.
Misschien iets om ff uit te zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:35

OMX2000

By any means necessary...

cypher21 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:04:
[...]

Hebben ze er ook een met CIR aansluiting voor intel platform (socket 1155) dat je zo snel weet?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Niet voor andere merk moederborden.

Ik heb toevallig ook een Asrock intel moederbord in mijn desktop zitten, daar zit de zelfde CIR aansluiting op.

Asrock heeft daar op zich wel iets handigs voor bedacht, je sluit namelijk een van de front USB poorten aan op de CIR aansluiting, en die CIR ontvanger stop je dan in die usb poort.

Dit werkt niet met de "standaard" CIR aansluitingen.
Afbeeldingslocatie: http://www.asrock.com/mb/images/SmartRemote-Step2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
cypher21 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:23:
Klopt, met win8 uefi fast boot en een ssdtje erin maakt het qua opstart nagenoeg geen verschil tussen koud starten en standby.
Daarnaast vind ik een knipperend lampje irritant :P

Ik meen dat ik ergens gelezen heb dat je met de iMon remotes iedere pc kunt cold booten via IR. Je moet dan wel een draadje van de voeding aansluiten op die remote geloof ik.
Misschien iets om ff uit te zoeken
Vanuit een Windows omgeving is het vrijwel altijd mogelijk om het systeem te laten slapen zonder (irritant) knipperend lampje, een boot heeft dan meestal wel ietsje langer nodig. Bij de Silverstone behuizingen die ik in het verleden heb gehad, waarbij een iMon remote werd meegeleverd, zat inderdaad een aparte kabel om een USB poort vanuit de voeding rechtstreeks van 5V te voorzien, daarmee kon het systeem koud worden gestart.

Tegenwoordig hebben veel meer systemen dit ingebakken, ook verschillende barebone's. Ik heb nu een Giada barebone die bij volledig uit ook reageert op de afstandsbediening, maar die wil blijkbaar alleen maar aan via zijn eigen uitvoering, en dat is dan weer wat minder. Je ziet het lampje oplichten maar hij doet er niets mee. De Acrtic MC001 kon met elke remote weer aan worden gezet via het ingebakken IR oog, zelfs als ie een week volledig stroomloos was geweest.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Laatst online: 19-09 14:48

mvds

Totally awesome!

cypher21 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:30:

Ik heb toevallig ook een Asrock intel moederbord in mijn desktop zitten, daar zit de zelfde CIR aansluiting op.

Asrock heeft daar op zich wel iets handigs voor bedacht, je sluit namelijk een van de front USB poorten aan op de CIR aansluiting, en die CIR ontvanger stop je dan in die usb poort.

[afbeelding]
En wat als je een iMon display + IR op die CIR aansluiting aansluit? Zou dat dan ook werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
mvds schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 13:13:
[...]

En wat als je een iMon display + IR op die CIR aansluiting aansluit? Zou dat dan ook werken?
geen idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Laatst online: 20-09 05:47

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Ik krijg tegenwoordig errors van de service.skin.widgets.

Ik heb de laatste versie 0.0.25 en ik gebruik hem met de skin Ace. Hij geeft aan: error! script failed. Meer mensen met deze error sinds kort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

cypher21 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:30:

[afbeelding]
Ik zit er ook serieus aan te denken om een AsRock moederbord voor mijn HTPC te kopen, vanwege CIR mogelijkheden. Mijn desktop heeft er niet zoveel aan, maar zit wel een AsRock in met CIR : Jaa leuk zo'n X79 mobo als HTPC gebruiken moeten ze gedacht hebben :F :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
Zijn er hier nog mensen die Zotac in combinatie met OpenElec gebruiken ? Ik heb deze combinatie en gebruik de Ace skin. Alles werkt prima enkel de filmtrailers krijg ik niet aan de praat. Ik heb de youtube addon en de HDtrailer addon geinstalled en beide ingesteld dat ze trailers moeten opstarten op 480p wat de laagste setting is. Maar als ik een film selecteer en klik op trailer krijg ik de melding bovenaan dat er gebuffered wordt...Nadien gebeurd er niets meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Rebbelx schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 08:42:
Zijn er hier nog mensen die Zotac in combinatie met OpenElec gebruiken ? Ik heb deze combinatie en gebruik de Ace skin. Alles werkt prima enkel de filmtrailers krijg ik niet aan de praat. Ik heb de youtube addon en de HDtrailer addon geinstalled en beide ingesteld dat ze trailers moeten opstarten op 480p wat de laagste setting is. Maar als ik een film selecteer en klik op trailer krijg ik de melding bovenaan dat er gebuffered wordt...Nadien gebeurd er niets meer....
Crossposting wordt niet zo gewaardeerd.
(althans, niet door mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
schumi2004 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 09:27:
[...]

Crossposting wordt niet zo gewaardeerd.
(althans, niet door mij)
Sorry wist niet in welke van beide ik iets moest posten aangezien ik niet weet of het aan de zotac of aan xbmc (openelec) ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gisteren OpenELEC geïnstalleerd op een Zotac. Dat ging heel vlotjes en kon meteen aan de slag met mijn films e.d.
Wat ik echter niet voor elkaar krijg is het downloaden van add-ons :/ ..

Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/jbaw21zzf/IMAG0999.jpg

Op de 1 of andere manier lijkt XBMC (of de Zotac) geen verbinding te maken met internet, terwijl ie dat wel aangeeft in de systeeminformatie.

Afbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/kcuuerh2x/IMAG1000.jpg

De weersvoorspellingen en de scrollende berichten onderin haalt ie wel gewoon op.

- Ik heb al geprobeerd te werken met een statisch IP-adres en handmatig instellen van de gateway en DNS, maar toen was ik alles kwijt (ook de weersvoorspellingen en de berichten onderin dus).

- Onlangs liep ik tegen hetzelfde probleem aan met mijn receiver, maar een IP reservering in mijn router aanmaken, bood me toen de oplossing. Ook dat werkt hier nu niet.

- In de BIOS van de Zotac kan ik niks vinden wat met het netwerk te maken heeft. Sowieso heb ik daar maar heel weinig opties eigenlijk.

Wie weet raad? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Wat kan helpen is een "Force refresh" op de repository doen. Of kijken of er een update van de repository is.
Mocht dat beide niet werken, dan misschien (enkel) de DNS server aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik heb hetzelfde met xbian op een raspberry pi gehad.
Er waren meer vreemde zaken en een complete herinstallatie loste alles op.

[ Voor 28% gewijzigd door albino71 op 13-06-2013 10:51 . Reden: meer info ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 15:39
Ik gebruik trouwens dit setje samen met EventGhost. Werkt echt top.
één nadeel: de remote ontvanger ontvangt soms nog wel eens wat 'ruis' volgens mij. Het IR ledje brand dan gewoon continue (hij ontvangt continue IR). Is hier nog wat aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Rebbelx schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 09:49:
[...]
Sorry wist niet in welke van beide ik iets moest posten aangezien ik niet weet of het aan de zotac of aan xbmc (openelec) ligt...
"De Zotac"? Er zijn ik weet niet hoeveel verschillende modellen met allemaal verschillende hardware in het kassie, maar dit terzijde.

De kans is tamelijk groot dat het software gerelateerd is, en dat is dus OE (XBMC) in dit geval, en dat niet alles helemaal goed is ingesteld zoals het zou moeten. Als je met het weergeven van andere media geen problemen hebt, dan is het heel aannemelijk dat je de instellingen van de addon(s) niet helemaal goed voor elkaar hebt nu of een andere setting binnen XBMC niet juist hebt staan.

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 88 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]