[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 87 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.080.953 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 09:49
Klojum schreef op maandag 20 mei 2013 @ 23:20:
[...]

Hebben de user 'xbmc', alsook de database-entry 'xbmc' in de tabel 'db', volledige rechten om vanaf elke hostname/locatie aangesproken te worden? En niet alleen lokaal op de server zelf?
offtopic:
Godnakende, kom ik je hier ook al tegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-09 10:55
Multi-tasking heet dat, geloof ik :+

[ Voor 5% gewijzigd door Klojum op 20-05-2013 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01:01
Vorige week is mijn oude computer met XBMC erop overleden. Zal dit goed werken met XBMC? Zodat ik er gewoon 1080p video's op kan afspelen? Zonder te schokken?
pricewatch: Asrock ION 3D 152D (Zwart)

Mijn budget is eigenlijk rond de 300 euro. Dus kan ik het beste dit systeempje kopen, of kan ik het beste zelf een systeempje bouwen voor 300 euro?

[ Voor 34% gewijzigd door mprkooij op 21-05-2013 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik zou geen €300,- uit gaan geven aan deze toch tamelijk verouderde hardware. Ik denk daarnaast dat je vraag in een ander topic beter op zijn plaats zal zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
Aghanim schreef op maandag 20 mei 2013 @ 21:49:
[...]

Ik snap jouw reactie op mijn vraag niet. Je komt met allemaal crap argumenten die voor jou persoonlijk belangrijk zijn. Ik heb geen vrouw en kinderen en mijn vriendin laat me gebruiken wat ik wil, daar is geen WAF voor nodig, heb geen multi platforms en heb verder geen voorkeur voor een programma omdat het (volgens jou) ´DE´ HTPC oplossing voor een PC is.

Mijn voornaamste reden om het niet meer te gebruiken is dat ik met een muis en Windows Verkenner sneller ben en geen libraries gebruik en vroeg daarom anderen waar zij de toegevoegde waarde in zien. Dit, terwijl ik het een erg gaaf programma vind en het graag wil gebruiken, maar niet ten koste van efficiency. Daar heb ik van de meesten een fatsoenlijk en duidelijk antwoord op gekregen totdat jij suggereerde dat ik een of andere idoot ben die hier een vraag stelt zonder XBMC ooit gezien te hebben. Heb je eigenlijk mijn vragen wel gelezen? :F
Zo persoonlijk was het niet bedoeld. Excuses als het zo overkwam. Ik vond het gewoon een aparte vraag in het grootste XBMC topic op tweakers. Maar goed, ik heb zelf jaren lang gezworen bij Zoomplayer en een berg codecs, maar XBMC maakt een hoop zaken een stuk eenvoudiger, zeker als je een aantal always-on devices hebt zoals de rPi.

Over de libraries: ik heb zelf 24/7 een rPi draaien en laat Couchpotato automatisch een update doen van de complete video database als hij iets heeft gedownload. Binnen XBMC heb ik aangegeven dat hij bij een update ook een clean moet doen, zodat alle verwijderde items ook uit de database verwijderd worden. Ik hoef dus bij het starten van XBMC op een van mijn andere devices nooit te wachten op een database die wordt bijgewerkt of items die worden gescraped.

Verder blijft naamgeven van items altijd lastig. Persoonlijk zet ik altijd een movie.nfo (of <movietitle>.nfo) of een tvshow.nfo bij mijn items (http://wiki.xbmc.org/index.php?title=NFO_files/movies) met daarin enkel een url naar imdb of http://www.themoviedb.org. Deze worden dan door XBMC gebruikt om de correctie meta data te vinden.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Aghanim schreef op maandag 20 mei 2013 @ 22:38:
[...]

Als je even terugleest dan zie je dat ik word afgeblaft terwijl ik een normale vraag stel.

Het gaat er niet om om overtuigd te worden, ik ben benieuwd naar features/voordelen die ik zelf nog niet heb gebruikt of gevonden heb. Voor mijn gevoel is er een hele wereld met plugins/online streamen en ik was benieuwd of dit soort plugins veel gebruikt wordt of juist niet. Ook overweeg ik om 1x of 2x een Raspberry Pi te kopen voor de slaapkamer, waar ik dan XBMC op ga draaien. Voor dat soort toepassingen zie ik de toegevoegde waarde zeer zeker.

Ben dit weekend ook druk bezig geweest met XBMC icm Sickbeard, waarbij ik nu bijna een automatische oplossing heb en dus inderdaad vanuit XBMC een automatisch gevulde library met series te krijgen die via Sickbeard binnengehaald zijn. Het werkt prima en ziet er goed uit dat zeker. Maar wat doen jullie met films/series die je gezien hebt? Ik verwijder ze, waardoor mijn library slechts bevat wat ik op dat moment nog moet kijken (vaak 2-3 series).

TV/PVR functionaliteit heb ik me nog niet in verdiept.
Afblaffen?? Man man 8)7
Gebruik lekker geen XBMC, heb je ons niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-08 12:01
Klojum schreef op maandag 20 mei 2013 @ 23:20:
[...]

Heeft de user 'xbmc' volledige rechten om vanaf elke hostname/locatie aangesproken te worden? En niet alleen lokaal op de server zelf? En is de database-entry 'xbmc_video' in de tabel 'db' van de database 'mysql' gekoppeld aan de user 'xbmc' met alle rechten?
XBMC heeft 'all privileges'. Alles staat dus aangevinkt. Bij machine staat er '%' dus dat is als ik het goed heb vanaf overal.
Deze avond check ik of je tweede punt ook klopt. Hier heb ik alleszins niets in veranfderd dus alles staat default.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
tboheeren schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 10:02:
[...]

XBMC heeft 'all privileges'. Alles staat dus aangevinkt. Bij machine staat er '%' dus dat is als ik het goed heb vanaf overal.
Deze avond check ik of je tweede punt ook klopt. Hier heb ik alleszins niets in veranfderd dus alles staat default.
Kom je toevallig ook nog iets in je logging tegen en dan met name debug logging?
Wel appart dat de tabellen wel gemaakt worden maar niet gevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
schumi2004 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 10:12:
[...]

Kom je toevallig ook nog iets in je logging tegen en dan met name debug logging?
Wel appart dat de tabellen wel gemaakt worden maar niet gevuld.
Ik ga het deze avond bekijken. Moet ik eerst logging activeren met name debug logging of zoek ik iets ivm name debug in de huidige logs?
Inderdaad zeer apart..Maar ik ben niet de enige denk ik.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
tboheeren schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 10:15:
[...]

Ik ga het deze avond bekijken. Moet ik eerst logging activeren met name debug logging of zoek ik iets ivm name debug in de huidige logs?
Inderdaad zeer apart..Maar ik ben niet de enige denk ik.
Hier werkte het vrijwel direct, enige issue wat ik had was dat ik hem verkeerd gevuld had maar dat lag niet aan shared DB ;)

Debug moet je activeren in XBMC bij Systeem.
Ik zou dan een scan naar nieuwe inhoud doen en kijken wat er in de logging gebeurt. Lijkt mij dat ie ergens wel begint te piepen dat ie geen rechten heeft of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRealRMike
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-12-2024
Dag allemaal, er is iets raars in XBMC gebeurt bij mij.
Sinds gisteren ben ik bij alle series/films van mijn interne schijf de achtergronden kwijt. Al het andere is er nog wel (info, screenshot, afleveringen) en ik kan alles nog gewoon afspelen.

Heb de bibliotheek al bijgewerkt en opgeschoond, XBMC & laptop herstart maar nog geen achtergronden terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Aghanim schreef op maandag 20 mei 2013 @ 23:04:
Twijfel gewoon erg om mijn huidige HTPC om te bouwen naar een mini versie (past niet in nieuwe TV-meubel) of een NAS+Raspberry te nemen (en dus XBMC).
Ik heb zelf een Synology (+SickBeard met ~50 series etc.) en een RPi met XBMC erop.
RPi = klein, geen herrie want geen fan, goedkoop.
En die combinatie werkt prima.
Je moet alleen geen héle zware content willen afspelen met de RPi maar 1080p + DTS lukt prima.
Ik zou het wel weten...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
GroteBozewolf schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 08:10:
[...]

Zo persoonlijk was het niet bedoeld. Excuses als het zo overkwam. Ik vond het gewoon een aparte vraag in het grootste XBMC topic op tweakers. Maar goed, ik heb zelf jaren lang gezworen bij Zoomplayer en een berg codecs, maar XBMC maakt een hoop zaken een stuk eenvoudiger, zeker als je een aantal always-on devices hebt zoals de rPi.

Over de libraries: ik heb zelf 24/7 een rPi draaien en laat Couchpotato automatisch een update doen van de complete video database als hij iets heeft gedownload. Binnen XBMC heb ik aangegeven dat hij bij een update ook een clean moet doen, zodat alle verwijderde items ook uit de database verwijderd worden. Ik hoef dus bij het starten van XBMC op een van mijn andere devices nooit te wachten op een database die wordt bijgewerkt of items die worden gescraped.

Verder blijft naamgeven van items altijd lastig. Persoonlijk zet ik altijd een movie.nfo (of <movietitle>.nfo) of een tvshow.nfo bij mijn items (http://wiki.xbmc.org/index.php?title=NFO_files/movies) met daarin enkel een url naar imdb of http://www.themoviedb.org. Deze worden dan door XBMC gebruikt om de correctie meta data te vinden.
Ok, no hard feelings :) Zal eens kijken of het met het toevoegen van .nfo files beter werkt. XBMC kan er natuurlijk ook niets aan doen dat bepaalde naamgevingen standaard te cryptisch zijn om er direct de info bij te scrapen.
Smultie schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 08:13:
Afblaffen?? Man man 8)7
Gebruik lekker geen XBMC, heb je ons niet mee.
Bedankt voor je inhoudelijke reactie. Je hebt je best gedaan zie ik :+
kraades schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:15:
Ik heb zelf een Synology (+SickBeard met ~50 series etc.) en een RPi met XBMC erop.
RPi = klein, geen herrie want geen fan, goedkoop.
En die combinatie werkt prima.
Je moet alleen geen héle zware content willen afspelen met de RPi maar 1080p + DTS lukt prima.
Ik zou het wel weten...
Vind het zelf ook een interessante optie. Zit dan alleen nog met mijn HTPC die dan overbodig is. Die zou ik kunnen verkopen natuurlijk. Sowieso is een RPi natuurlijk een geweldig apparaat om lekker mee te hobbyen. Las in het RPi topic dat een Bluray rip (+/- 30GB) toch wel lastig wordt en dat ik alleen via OpenElec gebruik kan maken van HD audio. Omdat ik zelf al een HTPC heb denk ik er over na om zelf een 'NAS' te bouwen met deze HTPC, die is dan ook krachtiger dan een Synology. Maar toen bedacht ik me ook dat ik die HTPC dan net zo goed kan gebruiken als mediaspeler. En zo begint het cirkeltje weer opnieuw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:35
Heeft iemand ervaring met het "gui less" draaien van XBMC? Soort server eigenlijk. Zit eraan te denken om mijn linux servertje (lowend c60 cpu) als headless xbmc client in te zetten voor alle library updates/thumbs ed.

Alle andere clients in huis hoeven zich daar dan niet mee te bemoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
lowfi schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 14:34:
Heeft iemand ervaring met het "gui less" draaien van XBMC? Soort server eigenlijk. Zit eraan te denken om mijn linux servertje (lowend c60 cpu) als headless xbmc client in te zetten voor alle library updates/thumbs ed.

Dit is volgens mij (NOG?) niet mogelijk.
Ik zou dit ook graag op mijn NAS draaien nml. Dan kan die de library bijwerken wanneer nodig.
Aghanim schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 14:30:
[...]

Vind het zelf ook een interessante optie. Zit dan alleen nog met mijn HTPC die dan overbodig is. Die zou ik kunnen verkopen natuurlijk. Sowieso is een RPi natuurlijk een geweldig apparaat om lekker mee te hobbyen. Las in het RPi topic dat een Bluray rip (+/- 30GB) toch wel lastig wordt en dat ik alleen via OpenElec gebruik kan maken van HD audio. Omdat ik zelf al een HTPC heb denk ik er over na om zelf een 'NAS' te bouwen met deze HTPC, die is dan ook krachtiger dan een Synology. Maar toen bedacht ik me ook dat ik die HTPC dan net zo goed kan gebruiken als mediaspeler. En zo begint het cirkeltje weer opnieuw :)
Een HTPC is stukken fijner dan een RPi (VIND IK!) naar mijn mening is xbmc voor de RPi nog steeds een beetje buggy, kan geen HD audio aan, en de mooiste skins werken er niet op.

ik draaide voorheen op mijn HTPC ook couchpotato, autosub, sickbeard enz i.c.m. XBMC. Dit werkte op zich fijn, maar mijn HTPC staat vaak dagen lang uit. Dan gaat het niet goed met sickbeard die niet geupdate wordt e.d.
Om de HTPC nu 24/7 te laten draaien is zonde van o.a. stroom en zo, daarom een syno nas aangeschaft die nu al dat soort dingen doet.
Ik heb een gruwelijk krachtige HTPC staan van een half jaar oud, en die wordt nu eigenlijk alleen voor XBMC gebruikt. Mja, het werkt wel stukken beter dan een RPi :P

De RPi staat nu op de slaapkamer, en daar is ie prima voor. Dit i.c.m. een gedeelde mysql database voor XBMC (die dan weer op de NAS draait)

[ Voor 59% gewijzigd door cypher21 op 21-05-2013 14:54 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004

http://forum.xbmc.org/sho...19&pid=1425863#pid1425863

@XeNeRgY
Je kan het zo gek maken als je wilt natuurlijk en afhankelijk van je wensen voor bepaalde setups gaan.
Ik heb ervoor gekozen mijn Zotac AD02 te voorzien van OpenELEC (Met de nodige addons/plugings om het gebruik nog makkelijker te maken) met hieraan weer een custom Ambilight, een Raspberry Pi voor op de slaapkamer want om hem als dedicated XBMC/HTPC te gebruiken in bv een woonkamer vind ik hem net zoals @cypher21 (nog) niet geschikt (maar zijn dan ook Tweakers ;) )
Dit alles gekoppeld aan een Synology DS211 met hieraan een Sundtek DVB-C tuner, Smargo Cardreader t.b.v. LiveTV en als packages TVHeadend, OSCam, Comskip voor commercial skipping (LiveTV) en dan NZBget, Transmission, SickBeard, CouchPotato, Subliminal voor Subs, PHPAdmin/MySQL voor shared DB en wat scripts om ook weer zaken te automatiseren en wat ik mogelijk vergeten ben :P

Dit alles zorgt ervoor dat ik nauwelijks iets hoef te doen wat downloads en subs etc betreft behalve dan de serie/film toevoegen aan SB/CP. Thuiskomen, aanzetten en kijken maar. Ik zou niet meer anders willen!!!
En dan te bedenken dat ik nog niet eens high-end devices heb/gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
schumi2004 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 15:09:
[...]
Dit alles gekoppeld aan een Synology DS211 met hieraan een Sundtek DVB-C tuner, Smargo Cardreader t.b.v. LiveTV en als packages TVHeadend, OSCam, Comskip voor commercial skipping (LiveTV) en dan NZBget, Transmission, SickBeard, CouchPotato, Subliminal voor Subs, PHPAdmin/MySQL voor shared DB en wat scripts om ook weer zaken te automatiseren en wat ik mogelijk vergeten ben :P

Dit alles zorgt ervoor dat ik nauwelijks iets hoef te doen wat downloads en subs etc betreft behalve dan de serie/film toevoegen aan SB/CP. Thuiskomen, aanzetten en kijken maar. Ik zou niet meer anders willen!!!
IDD! Handmatig downloaden is voor pussies :P (en kost teveel tijd)

ik draai al die live tv dingen dan weer niet, maar ik neem ook zelden iets op. misschien een x een leuk projectje voor in het najaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Ik gebruik dit ook op deze manier en heb er zelfs een handleiding voor geschreven hier op het forum. Ik ben er erg tevreden over, maar het is nog wel een beetje experimenteel, dus ik moet de XBMC instantie op de server af en toe herstarten (1 - 2x per maand). Zie de post beneden voor de handleiding. Daar vind je ook een verdere bescrijving van mijn volledige setup thuis. Misschien heb je er nog iets aan.

ExtraGratisBonusTip: gebruik voor je XBMC server dezelfde versie als voor je HTPC en andere XBMC apparaten (denk aan tablets/telefoons).

Luctor et Emergo || specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 20:35
DutchNutcase schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 15:44:
[...]

Ik gebruik dit ook op deze manier en heb er zelfs een handleiding voor geschreven hier op het forum. Ik ben er erg tevreden over, maar het is nog wel een beetje experimenteel, dus ik moet de XBMC instantie op de server af en toe herstarten (1 - 2x per maand). Zie de post beneden voor de handleiding. Daar vind je ook een verdere bescrijving van mijn volledige setup thuis. Misschien heb je er nog iets aan.

ExtraGratisBonusTip: gebruik voor je XBMC server dezelfde versie als voor je HTPC en andere XBMC apparaten (denk aan tablets/telefoons).

[...]
Waarvoor dank! Ik ga de boel eerst testen in een VM....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf

Het is officieel nog niet mogelijk. Daarom draait hier headless een rPi met XBMC voor dat soort zaken. 35 EUR + Adapter + Raspbmc en je bent klaar.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
DutchNutcase schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 15:44:
[...]
[...]
Het belangrijkste is dat ze dezelfde database versies gebruiken. Zie hier: http://www.rieter.net/content/xot/xbmc-database-versions/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

schumi2004 schreef op maandag 20 mei 2013 @ 22:30:
Het hele geheel draait hier nog net niet 24/7 en iedereen die hier mee in aanraking komt, mijn vriendin, kids, vrienden, oppas enz, hoef ik niks uit te leggen, ja misschien de Harmony One.
Kan je XBMC dan al met 1 druk op de knop opstarten net als Windows Media Center of MediaPortal :? Ik had begrepen dat het nog niet mogelijk is namelijk...

Op dit moment zit ik met een MediaPortal installatie die ik moet updaten een keer dus als ik dan toch bezig ben kan ik net zo goed XBMC erop gooien, want de "Live TV kijken via DVB-S2 plannen" heb ik namelijk geschrapt omdat het IMHO niet lekker werkt.

Op dit moment start ik MediaPortal met "The Green Button" en sluit ik de PC vaak af vanuit MediaPortal zelf dus als XBMC dit ook kan dan gaan we dat eens installeren :)

Enige wat enigzins werkt onder Windows was ProgDVB, maar dat krijg ik weer niet lekker geintegreerd met de rest dus laat maar zitten dan.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:32
TheRealRMike schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 11:52:
Dag allemaal, er is iets raars in XBMC gebeurt bij mij.
Sinds gisteren ben ik bij alle series/films van mijn interne schijf de achtergronden kwijt. Al het andere is er nog wel (info, screenshot, afleveringen) en ik kan alles nog gewoon afspelen.

Heb de bibliotheek al bijgewerkt en opgeschoond, XBMC & laptop herstart maar nog geen achtergronden terug.
Dan is er waarschijnlijk ergens iets verwijderd of mis gegaan. In ieder geval op te lossen door je textures.db (textures heeft een nummer 13 ofzo? geen idee), die in je userdata map te vinden is te verwijderen (wellicht handig om hem te backuppen just in case).

Daarna xbmc opnieuw opstarten en hij zal alle thumbs/info/posters/fanart/etc opnieuw binnen halen/opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

iemand enig idee hoe dit volgende verholpen kan worden.

Ik zit een film/serie of wat dan ook te kijken en "out of the blue" minimaliseert het afspeelscherm.

Hetgeen ik aan het kijken ben gaat gewoon verder met afspelen. Ik draai xbmc op win 7 met geen extra's geïnstalleerd.

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
.

[ Voor 98% gewijzigd door joopv op 22-05-2013 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

jokapo schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 12:38:
iemand enig idee hoe dit volgende verholpen kan worden.

Ik zit een film/serie of wat dan ook te kijken en "out of the blue" minimaliseert het afspeelscherm.

Hetgeen ik aan het kijken ben gaat gewoon verder met afspelen. Ik draai xbmc op win 7 met geen extra's geïnstalleerd.
Even de instelling van True Fullscreen veranderen naar Full Screen Window (of net andersom :P)

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
nero355 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 02:59:
[...]

Kan je XBMC dan al met 1 druk op de knop opstarten net als Windows Media Center of MediaPortal :? Ik had begrepen dat het nog niet mogelijk is namelijk...

[knip]

Op dit moment start ik MediaPortal met "The Green Button" en sluit ik de PC vaak af vanuit MediaPortal zelf dus als XBMC dit ook kan dan gaan we dat eens installeren :)

[knip]
De groene knop (of een andere) is ook toe te wijzen aan een XBMC start onder Windows. Afsluiten (volledig of standby) gaat ook vanuit XBMC. Maar deze info is via Google (of soortgelijke zoekmachine) eenvoudig te achterhalen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
nero355 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 02:59:
[...]

Op dit moment zit ik met een MediaPortal installatie die ik moet updaten een keer dus als ik dan toch bezig ben kan ik net zo goed XBMC erop gooien, want de "Live TV kijken via DVB-S2 plannen" heb ik namelijk geschrapt omdat het IMHO niet lekker werkt.

Enige wat enigzins werkt onder Windows was ProgDVB, maar dat krijg ik weer niet lekker geintegreerd met de rest dus laat maar zitten dan.
Ik start met 1 knop mijn XBMC op ja en mijn TV en Reciever. Ik draai wel OpenELEC voor Windows weet ik het niet maar zou ook moeten kunnen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik heb XBMC draaiend met de Back Row skin. Voor muziek gebruik ik de smart playlists. Dat werkt echt prachtig. Maar een ding krijg ik niet aan de praat. Ik weet ook niet of het wel kan. Ik ben er al een tijdje naar aan het zoeken. Maar de meeste mensen gebruiken de muziekfuncties blijkbaar niet. Er is weinig informatie over te vinden.
Als ik een playlist heb, dan zie ik aan de rechterkant een lijst van titels die gespeeld gaan worden. Als ik daar doorheen scroll krijg ik links het bijbehorende CD hoesje te zien.
Om de lijst te starten kies ik de bovenste en dan worden de nummers na elkaar afgespeeld. Wat ik zou verwachten is dat het huidige nummer ge-highlight wordt en dat langzaam zo de hele lijst voorbij komt met de CD art steeds aangapast.
Is dit mogelijk? Ik wil dus bij 'now playing' geen klein vakje rechts boven in beeld, maar gewoon de titel in de lijst dynamisch zichtbaar.

[ Voor 9% gewijzigd door Ortep op 23-05-2013 14:40 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Weet iemand een manier om een soort van timer in te stellen in XBMC dat na laat zeggen 1 uur alle activiteiten gestopt worden?

Heb nog wel eens de nieiging in slaap te vallen , de TV gaat dan wel uit maar XBMC (via rPi) wandeld rustig door :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
schumi2004 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 20:09:
Weet iemand een manier om een soort van timer in te stellen in XBMC dat na laat zeggen 1 uur alle activiteiten gestopt worden?

Heb nog wel eens de nieiging in slaap te vallen , de TV gaat dan wel uit maar XBMC (via rPi) wandeld rustig door :P
In de opties een sleep timer

Instellingen > systeem > energiebeheer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
cypher21 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 20:18:
[...]

In de opties een sleep timer

Instellingen > systeem > energiebeheer
Ja maar wat nu als LiveTV gewoon door loopt, dan werkt dit niet ;)
Ook een nadeel is dat de Raspberry Pi niet in sleep mode of poweroff kan zonder de stroom te moeten verwijderen en weer terug om hem aan te kunnen zetten ;)

Ik verzin wel een script denk die ik aan een key hang of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
Het probleem met de gesharede xbmc library op de nas lijkt opgelost. Er waren twee xbmc mysql users. Eentje voor machine '%' maar ook eentje op 'localhost'. Die laatste heb ik verwijderd en nu lijkt het goed te gaan. :-)

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 13:40
tboheeren schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 23:21:
Het probleem met de gesharede xbmc library op de nas lijkt opgelost. Er waren twee xbmc mysql users. Eentje voor machine '%' maar ook eentje op 'localhost'. Die laatste heb ik verwijderd en nu lijkt het goed te gaan. :-)
Is het voor jou nu ook mogelijk om de library te updaten met nieuwe films/series terwijl xbmc gewoon uit staat?
Zoiets zoek ik namelijk nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 22:47

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Op dit moment draai ik XBMCbuntu, XBMC op android en XBMC op windows met een gedeelde database, dit gaat goed zolang je dezelfde (major) versies van XBMC gebruikt. Is het echter ook mogelijk OpenElec aan te sluiten op de gedeelde database? De recente versie is op dezelfde XBMC gebaseerd als ik het goed heb maar het installeert (nu) even makkelijker op mijn nieuwe HTPC'tje.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-09 10:55
Gonadan schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 09:03:
Op dit moment draai ik XBMCbuntu, XBMC op android en XBMC op windows met een gedeelde database, dit gaat goed zolang je dezelfde (major) versies van XBMC gebruikt. Is het echter ook mogelijk OpenElec aan te sluiten op de gedeelde database? De recente versie is op dezelfde XBMC gebaseerd als ik het goed heb maar het installeert (nu) even makkelijker op mijn nieuwe HTPC'tje.
In principe wel, zolang ook OpenELEC van dezelfde shareverwijzing gebruik maakt. XBMC houdt voor elke video harde verwijzingingen incl. volledig netwerkpad bij in de videodatabase.

Dus niet bij de ene set de hostname van je NAS gebruiken, en bij de andere een ip-adres. Dat werkt dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

De shares heb ik gedefinieerd in zo'n XML-bestand welke ik overal hetzelfde houdt, juist om dat soort zaken te voorkomen. :P

Gisteren probeerde ik XBMCbuntu weer te installeren maar kreeg ik allemaal vreemde foutmeldingen, maar niet altijd. Soms ging het goed maar crashte hij alsnog halverwege de installatie. Ben even kwijt met welke foutmelding maar volgens google kon dat aan tig dingen liggen. :(

[ Voor 53% gewijzigd door Gonadan op 24-05-2013 09:38 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Anthirian schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:08:
[...]

Even de instelling van True Fullscreen veranderen naar Full Screen Window (of net andersom :P)
Dit werkt inderdaad. Laat me raden, ATi kaart? Bij mij zijn het de Catalyst drivers die er voor zorgen, geen idee waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 07:59

Griffin

Is mythical

Ik heb nu een weekje een RaspberryPi met daarop OpenElec. Het werkt goed echter heb nog wel wat punten. Ik had deze in het RaspberryPi met XBMC topic gezet maar toch niet helemaal de goede lokatie ervoor, daarom even hier.

Griffin in "[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC"
[quote]
Hier blijf ik rare XBMC problemen hebben met de subs en nu ook met wat andere dingen. Hoop dat jullie opheldering kunnen geven.

Wat info over subs:
[list]
• Ik heb nooit dat ik een subtitel vind die synced is met ongeveer zelfde release naam erin of dat ik uberhaupt sterren zie staan bij een sub
• Als ik al een keer 'sync' zie staan dan klopt het van geen kant
• Extra service toevoegen (totaal heb ik nu 'bierdopje', 'ondertitel', 'opensubtitles', podnapisi), echter de meeste hits krijg ik nog steeds bij opensubtitles

Wat al geprobeerd
[list]
• Eerst had ik .orig.nfo (door couchpotato) en nu alleen .nfo.
• De renamer van couchpotato heb ik ook al zo ingesteld dat de originele naam bewaard blijft voor betere hits.

Overige dingen:
  • Iso files kan ik niet afspelen. Ze spelen heel even en dan heb ik zwart scherm. Als ik dan op stop druk dan ben ik weer in movie lijst. Het rare is echter dat dit bij veel iso's gebeurt maar niet bij allen. Erg lullig als een hoop wat CouchPotato vind Iso's zijn
  • Wat ik ook merk is dat .img bestanden het zelfde euvel hebben. Eerst dacht ik aan een instabiele stroom aanlevering maar dan zou alles vast moeten lopen lijkt mij, en niet dat ik via Yatse remote nog een 'stop playing' commando eruit kan gooien.
  • Voorbeelden van films waar ik geen subs voor kan vinden is: - GangsterSquad (Gangster.Squad.2013.iNT.DVDRip.x264-iGNHQ) - Django Unchained (Django.Unchained.2012.iNT.DVDRip.x264-iGNHQ) Tvshows doen het overigens goed maar hiervoor download ik met subliminal al de subs via bierdopje Sorry voor rare post opmaak maar kreeg het niet echt beter gegroepeerd.
Hoop dat jullie nog wat tips hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
Buzzie schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 08:55:
[...]

Is het voor jou nu ook mogelijk om de library te updaten met nieuwe films/series terwijl xbmc gewoon uit staat?
Zoiets zoek ik namelijk nog
Neen dat lijkt me (op dit moment) nog niet mogelijk. Er moet bij mij minstens 1 apparaat met xbmc een update initieren om de gegevens bij de laden. Ik lees wel op veel plaatsen dat de vraag om een xbmc server/client meer en meer voorkomt. Dus misschien zien we in de toekomst iets à la Plex maar dan met xbmc.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

tboheeren schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:09:
Neen dat lijkt me (op dit moment) nog niet mogelijk. Er moet bij mij minstens 1 apparaat met xbmc een update initieren om de gegevens bij de laden. Ik lees wel op veel plaatsen dat de vraag om een xbmc server/client meer en meer voorkomt. Dus misschien zien we in de toekomst iets à la Plex maar dan met xbmc.
Bij mijn weten zijn er onderhand gewoon plug-ins verkrijgbaar voor tools als sabnzb die ook meteen even scrapen en de database updaten. Dan moet je wel een XBMC op mysql o.i.d. draaien.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-09 14:31
Uiteraard kan de postprocessing van bijv. couchpotato, sickbeard of headphones tegen een instantie van XBMC vertellen om de bibliotheek bij te werken, maar als je alleen XBMC op je HTPC hebt dan werkt het niet als deze uitstaat.

Ik heb dit draaien in een VM:
http://forum.xbmc.org/sho...19&pid=1262063#pid1262063
Deze headless XBMC update de mysql library in opdracht van sickbeard, couchpotato en headphones en de HTPCs gebruiken allemaal die mysql library.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Griffin schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:06:
Ik heb nu een weekje een RaspberryPi met daarop OpenElec. Het werkt goed echter heb nog wel wat punten. Ik had deze in het RaspberryPi met XBMC topic gezet maar toch niet helemaal de goede lokatie ervoor, daarom even hier.

Griffin in "[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC"

[...]

Hoop dat jullie nog wat tips hebben
Betere releases zoeken!
Alleen al aan de Internal release tag in de naam zou ik je bijna op een briefje mee kunnen geven dat het in sync vinden van subs lastig zal worden, althans dat is het eerste wat ik dacht.

Mijn providers zijn bierdopje en opensubtitles, niks meer en minder en ik moet echt moeite doen verkeerde subs te krijgen op zowel mijn ad02 als rPi voorzien van OpenELEC (wat mijn inziens niet uit zou mogen maken).

Heb je de betreffende films al eens opgezocht bij opensubtitles en gekeken welke releases er allemaal beschikbaar voor zijn en het vaakst gedownload zijn, op deze manier download ik echte probleem gevallen opnieuw met een release die op sub site bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

DizzyWeb schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:01:
[...]

Dit werkt inderdaad. Laat me raden, ATi kaart? Bij mij zijn het de Catalyst drivers die er voor zorgen, geen idee waarom.
Ja ik heb inderdaad ook een ATi (AMD :P), maar ik heb hetzelfde bij mijn laptop zonder videokaart (Sandy Bridge).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

schumi2004 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 12:39:
[...]

Betere releases zoeken!
Alleen al aan de Internal release tag in de naam zou ik je bijna op een briefje mee kunnen geven dat het in sync vinden van subs lastig zal worden, althans dat is het eerste wat ik dacht.

Mijn providers zijn bierdopje en opensubtitles, niks meer en minder en ik moet echt moeite doen verkeerde subs te krijgen op zowel mijn ad02 als rPi voorzien van OpenELEC (wat mijn inziens niet uit zou mogen maken).

Heb je de betreffende films al eens opgezocht bij opensubtitles en gekeken welke releases er allemaal beschikbaar voor zijn en het vaakst gedownload zijn, op deze manier download ik echte probleem gevallen opnieuw met een release die op sub site bekend is.
Momeneel (zoals al gemeld) download ik via CP wat erg handig is maar blijkbaar dus niet echt doeltreffend is. Nu kan ik wel handmatig films zoeken en nzb's in SABNZBD zetten maar dat heeft niet mijn voorkeur. Is er een mogelijkheid om met CP specifieke releases te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Griffin schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:13:
[...]

Momeneel (zoals al gemeld) download ik via CP wat erg handig is maar blijkbaar dus niet echt doeltreffend is. Nu kan ik wel handmatig films zoeken en nzb's in SABNZBD zetten maar dat heeft niet mijn voorkeur. Is er een mogelijkheid om met CP specifieke releases te gebruiken?
Of andere indexers. Ik weet ook niet of je specifieke regels hebt geconfigureerd in CP. Kan zo'n beetje van alles zijn. Een begin zou kunnen zijn deze release groep in de ignore words te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

schumi2004 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:19:
[...]

Of andere indexers. Ik weet ook niet of je specifieke regels hebt geconfigureerd in CP. Kan zo'n beetje van alles zijn. Een begin zou kunnen zijn deze release groep in de ignore words te zetten.
Thnx, ik ga even kijken in CP.
Heb je nog bepaalde instellingen wat betreft indexers en ignores etc voor CP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-dude
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-09 15:35
Ofwel zoek ik verkeerd of het is niet mogelijk, maar ik stuit tegen het volgende probleem:

Ik heb 2 dezelfde series die zowel in dvd vorm (iso) als mkv bestand op mijn schijf staan. Is het mogelijk om die beiden in je movie library te hebben ?

Foldernaam ,alsook bestandsnamen zijn verschillend, maar toch zie ik die serie maar 1x in mijn library. (Vermoedelijk omdat de serienaam hetzelfde is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Mij was aanbevolen de Asrock ION 3D 152D.

Nou heb ik alles aangesloten, druk ik op het power-on knopje gebeurd er niets...

Hij is wel voorzien van stroom want als ik een usb stick erin doe dan zie ik een oranje lampje branden op mijn usb stick.

Edit: Ik heb het apparaat teruggestuurd naar 4Launch...

[ Voor 10% gewijzigd door mprkooij op 25-05-2013 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
mprkooij schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 15:32:
Mij was aanbevolen de Asrock ION 3D 152D.

Nou heb ik alles aangesloten, druk ik op het power-on knopje gebeurd er niets...

Hij is wel voorzien van stroom want als ik een usb stick erin doe dan zie ik een oranje lampje branden op mijn usb stick.
Dat heeft erg weinig met XBMC vandoen? Je kunt daarvoor beter een apart topic openen?

Edit: terugsturen als DOA is idd waarschijnlijk ook verstandig.

[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 25-05-2013 18:28 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
In dit filmpje rond 3:20 heeft deze man allemaal afbeeldingen bij zijn films?

Hoe stel je dat in, want ik krijg alleen maar slechte afbeeldingen te zien of gewoon een mapje na wat klooien.

filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 19-09 10:12
Ik heb zelf ook een asrock ion 152d met xbmc (openelec) op een usb stick en het werkt perfect bij mij. Denk idd dat je een DOA hebt.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 13:13
mprkooij schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 00:24:

Hoe stel je dat in, want ik krijg alleen maar slechte afbeeldingen te zien of gewoon een mapje na wat klooien.

filmpje
Je bedoelt de weergave: (posters) en de achtergrond afbeeldingen (enable/show fanart as background)? ;)

Hij maakt gebruik van Aeon Nox zo te zien, check de google pagina https://code.google.com/p/aeon--nox/ voor meer info hoe dat in te stellen.

[ Voor 3% gewijzigd door EN-IS op 28-05-2013 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

filmpje
Zelf wat meer inlezen zou toch wel gewenst zijn. Dat is allemaal vrij basic. Alleen maar een beetje rondklikken in XBMC heeft weinig zin natuurlijk.

Neem de wiki eens door bijvoorbeeld.

http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Main_Page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-05-2021

filmpje
Je hoort je sources goed te definieren en dan te scrapen zodat de XBMC scraper de metadata locaties (posters / fanart / plot / acteurs) kan ophalen van het internet.

Lees http://wiki.xbmc.org/inde...dding_and_managing_videos aandachtig door !

Lid van Team Kodi sinds 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Weet iemand hoe je bij de XBMC Remote (voor android) die ovale knop boven in de remote kunt remappen?

Debug log zegt dit maar kan er 1 2 3 geen kaas van maken

DEBUG: OnKey: 213 (d5) pressed, action is FullScreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibje
schumi2004 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 16:04:
Weet iemand hoe je bij de XBMC Remote (voor android) die ovale knop boven in de remote kunt remappen?
Het is nogal een verhaal maar hier wordt best goed uitgelegd hoe je die mappings kunt maken:
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=104541

[ Voor 13% gewijzigd door kibje op 29-05-2013 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:06
Even een tip voor de mensen die nog een remote zoeken.
Ik heb onlangs deze afstandsbediening binnengekregen van Deal Extreme die ik alweer was vergeten. Dacht, ik bestel ff voor tijdelijk een crappy remote, maar deze aan de achterkan van m'n HTPC aangesloten via de bijgeleverde USB kabel met daarop de IR plug, en raad eens, deze remote werkt direct out of the box met XBMC.

Ik had m aangesloten, en kon gelijk navigeren. Alle nodige knoppen zijn al op de juiste manier gemapped. Echter heb ik wel 1 knopje even gemapt zodat deze juist de keymappings direct opnieuw laad wanneer ik via SSH een keymap verander.

Voordelen:

- Voelt beter (en werkt beter) dan de gemiddelde remote die bij een stand-alone mediaplayer bijgepakt zit.
- Zeer veel functies die allemaal te mappen zijn.
- Werkt out of the box.
- Wordt geleverd met USB verlengkabel zodat je deze vanuit je tv meubel achterlangs in het zicht kan leggen.
- Voelt minder lomp en dik aan als de remote van de Mede8er bijvoorbeeld.
- Behoorlijk goed IR bereik, behoorlijke hoek om in te zappen.

Nadelen:

- Er worden standaard geen (2x) AAA batterijen bijgeleverd.

Linkje naar DX [$ 10,20]
Afbeeldingslocatie: http://img.dxcdn.com/productimages/sku_44187_11.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
kibje schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 09:17:
[...]

Het is nogal een verhaal maar hier wordt best goed uitgelegd hoe je die mappings kunt maken:
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=104541
Denk dat ik hier wel iets mee kan, thanks.

Edit:
Die button bovenin blijkt dus gewoon backspace te zijn 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door schumi2004 op 29-05-2013 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukkerrandy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-11-2023
Even een noob aan 't woord hier..

Heb sinds vandaag iPad, gejailbreaked en ook XBMC geinstalleerd (op PC en iPad), omdat mij verteld werd dat je ook bestanden lokaal kan opslaan. Ik weet alleen niet hoe ik kan connecten tussen m'n pc en iPad, en ook niet hoe ik vervolgens de bestanden kan opslaan op m'n iPad en gewoon lokaal (zonder wifi bedoel ik dan) kan kijken..

Heb wel rondgekeken op 't xbmc forum en die wiki pagina, maar ik word er echt niets wijzer van, het helpt ook niet bepaald dat ik niet weet waar nou precies te zoeken.

Dus bij deze: kan iemand mij hierbij helpen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibje
schumi2004 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 14:22:
Die button bovenin blijkt dus gewoon backspace te zijn 8)7
Whoeps, dat had ik je zo wel kunnen vertellen aangezien \ standaard wisselt tussen fullscreen en windowed mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
kibje schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 08:38:
[...]

Whoeps, dat had ik je zo wel kunnen vertellen aangezien \ standaard wisselt tussen fullscreen en windowed mode.
Blijkt toch geen backspace en \ te zijn maar ben er uit. Heb er iig wel iets van geleerd hoe dergelijke keys te achterhalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Tukkerrandy schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 16:45:
Even een noob aan 't woord hier..

Heb sinds vandaag iPad, gejailbreaked en ook XBMC geinstalleerd (op PC en iPad), omdat mij verteld werd dat je ook bestanden lokaal kan opslaan. Ik weet alleen niet hoe ik kan connecten tussen m'n pc en iPad, en ook niet hoe ik vervolgens de bestanden kan opslaan op m'n iPad en gewoon lokaal (zonder wifi bedoel ik dan) kan kijken..

Heb wel rondgekeken op 't xbmc forum en die wiki pagina, maar ik word er echt niets wijzer van, het helpt ook niet bepaald dat ik niet weet waar nou precies te zoeken.

Dus bij deze: kan iemand mij hierbij helpen? :D
In een ander topic is dit ook ter sprake gekomen over. De TS heeft uiteindelijk i-fun gebruikt om bestanden op zijn ipad te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Mijn vorige post ging over het problemen wat betreft subs, dit is nu opgelost nu is betere releases met ingebakken subs download. Nu heb ik alleen het volgende probleem. Niet alle films worden opgenomen in de library. Ik heb een X aantal films op de NAS staan en deze met NFS gekoppeld aan de RPi met XBMC. Ik heb eerst een clean gedaan en daaran een update library. Sommige films zijn wel opgenomen onder 'movies' maar sommige ook niet. Als ik nu echter via de 'files' optie ga kijken (bij 'video') en dan naar de desbetreffende NFS map ga op de NAS dan zie ik de films wel staan en kan ik ze ook gewoon selecteren en afspelen.

Wat zou dit kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-09 13:48
CRXDelSol schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 13:00:
Even een tip voor de mensen die nog een remote zoeken.
Ik heb onlangs deze afstandsbediening binnengekregen van Deal Extreme die ik alweer was vergeten. Dacht, ik bestel ff voor tijdelijk een crappy remote, maar deze aan de achterkan van m'n HTPC aangesloten via de bijgeleverde USB kabel met daarop de IR plug, en raad eens, deze remote werkt direct out of the box met XBMC.

Ik had m aangesloten, en kon gelijk navigeren. Alle nodige knoppen zijn al op de juiste manier gemapped. Echter heb ik wel 1 knopje even gemapt zodat deze juist de keymappings direct opnieuw laad wanneer ik via SSH een keymap verander.

Voordelen:

- Voelt beter (en werkt beter) dan de gemiddelde remote die bij een stand-alone mediaplayer bijgepakt zit.
- Zeer veel functies die allemaal te mappen zijn.
- Werkt out of the box.
- Wordt geleverd met USB verlengkabel zodat je deze vanuit je tv meubel achterlangs in het zicht kan leggen.
- Voelt minder lomp en dik aan als de remote van de Mede8er bijvoorbeeld.
- Behoorlijk goed IR bereik, behoorlijke hoek om in te zappen.

Nadelen:

- Er worden standaard geen (2x) AAA batterijen bijgeleverd.

Linkje naar DX [$ 10,20]
[afbeelding]
Thanks voor de tip. Net maar even besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Griffin schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 08:50:
Mijn vorige post ging over het problemen wat betreft subs, dit is nu opgelost nu is betere releases met ingebakken subs download. Nu heb ik alleen het volgende probleem. Niet alle films worden opgenomen in de library. Ik heb een X aantal films op de NAS staan en deze met NFS gekoppeld aan de RPi met XBMC. Ik heb eerst een clean gedaan en daaran een update library. Sommige films zijn wel opgenomen onder 'movies' maar sommige ook niet. Als ik nu echter via de 'files' optie ga kijken (bij 'video') en dan naar de desbetreffende NFS map ga op de NAS dan zie ik de films wel staan en kan ik ze ook gewoon selecteren en afspelen.

Wat zou dit kunnen zijn?
Scraper kan dan waarschijnlijk de film niet vinden. Kan liggen aan de naamgeving en zo.

Dit kun je op een aantal manieren oplossen. Een nfo bestand erneer zetten met de juiste info, of een andere scraper toevoegen die de film wel kent.

Voorbeeldje van nfo:

Missend_filmpje.mkv
Missend_filmpje.nfo

inhoud nfo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
<movie>
<title>Missend Filmpje</title>
<year>2013</year>
<plot></plot>
<id>-1</id>
<genre>XXX</genre>
</movie>

Dan wordt de informatie uit de nfo gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Of je past de naam van de map of het bestand aan naar de standaard welke wel herkend wordt. Of je gaat via het bestandsoverzicht naar de video en stelt daar handmatig in welke het moet zijn. Vind ik vaak makkelijker dan bestandjes aanmaken of scrapers vervangen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Dat werkt lang niet altijd.

Ik heb bijvoorbeeld de tom & jerry collectie erop staan. Die wordt door geen enkele scraper herkent :)

Ook veel andere tekenfilm dvd's voor de kids kunnen niet herkend worden.

[ Voor 22% gewijzigd door cypher21 op 31-05-2013 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Als je hem via handmatig instellen in het bestandoverzicht niet herkend kunt krijgen dan zal een NFO ook niet gaan helpen, dan is hij gewoon niet bekend bij de website waarvandaan je het scraped. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Daar heb je ongelijk in. Juist daarvoor is een NFO handig, want dan herkend de library de video WEL. (ongeacht of de website van de scraper de video kent, sterker nog, deze stap wordt overgeslagen, en de informatie uit de NFO wordt weergegeven)
Daarna ff handmatig een cover toevoegen, en de video staat goed in de bibliotheek

Je kunt een nfo voor meerdere doeleinden gebruiken.
Als je er alleen een IMDB link in zet, dan zorgt XBMC ervoor dat die informatie getoond wordt, ongeacht de naam van het filmbestand.
Als je de dingen in mijn voorbeeld erin zet, wordt die informatie getoond, en niets opgehaald

[ Voor 57% gewijzigd door cypher21 op 31-05-2013 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Aha, jij bedoelt het op die manier. Dan omzeil je de scraper gewoon inderdaad. Vaak wordt de NFO gebruikt om alsnog een link naar de moviedb o.i.d. te zetten waardoor de scraper het nog gewoon doet maar specifiek gestuurd wordt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
IDD!
Meestal is een link naar IMDB oid voldoende, maar veel Nederlandse dvd's staan in geen enkele scraper.
Tom & Jerry collectie, De kabouter Plop, Piet Piraat en K3 films en dergelijke.

Dit is op die manier vrij simpel op te lossen.

Als een IMDB link voldoende is, dan is handmatig zoeken inderdaad een makkelijkere oplossing dan een nfo file aanmaken ;)

[ Voor 20% gewijzigd door cypher21 op 31-05-2013 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Tja die meuk stop ik nooit in mijn collectie, Tom & Jerry heb ik gewoon op DVD. :+

Maar ik gebruik die NFO nog wel eens voor filmcollecties, kan je het mooi groeperen. Maar dan update hij de gegevens volgens mij alleen nog maar als je het handmatig ververst.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackburst
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01 13:58
Kan toch weer lastig worden, als voorbeeld, ik heb Movie collectie ingesteld met NFO van Tom Cruise, maar daarbinnen heeft IMDB weer eigen collectie van alle Mission Impossible, dus dubbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Thnx voor alle nfo ideeën, ga er binnenkort maar eens naar kijken. Pak dan wel een al bestaande nfo van films welke wel goed 'gescraped' zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

blackburst schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 11:17:
Kan toch weer lastig worden, als voorbeeld, ik heb Movie collectie ingesteld met NFO van Tom Cruise, maar daarbinnen heeft IMDB weer eigen collectie van alle Mission Impossible, dus dubbel.
Maar waarom zou je een Tom Cruise collectie maken als XBMC de mogelijkheid heeft om op acteur te zoeken in je films? :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Gonadan schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 12:12:
[...]

Maar waarom zou je een Tom Cruise collectie maken als XBMC de mogelijkheid heeft om op acteur te zoeken in je films? :)
d:)b behalve als het specifiek over de Mission Impossible reeks moet gaan?

[ Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 31-05-2013 12:53 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 12:52:
[...]

d:)b behalve als het specifiek over de Mission Impossible reeks moet gaan?
dan maak je er toch gewoon een "movieset" van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 14:00:
[...]
dan maak je er toch gewoon een "movieset" van ?
En zijn we dan weer hier aangeland, blackburst in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV"
of bedoel je wat anders?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ik liep enkele dagen geleden tegen een nieuwe SKIN aan en die ziet er toch ook wel heel erg strak uit moet ik zeggen. Er prettig op een plasma TV maar mogelijk ziet het er ook prima uit op een LCD, die heb ik echter niet.

http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=158577

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VFD7LzKh.jpg

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:29

Tijntje

Hello?!

Omdat ik zelf al tijden problemen had met de beperkte aantal characters dat in het standaard font in AEON Nox zit ben ik aan de slag gegaan met FontLab Studio. (Tijntje in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV")

Alle characters uit het standaard MC360.ttf font zijn als een mask over het Arial Unicode MS font gelegd. Hierdoor worden alle characters die aanwezig zijn in het standaard font MC360 exact hetzelfde weergegeven.
Van alle extra characters zijn de spacing en size aangepast zodat die overeenkomen met MC360.
Het Arial Unicode font bevat meer dan 50000 characters.

Voor de ondersteunde character map zie:
http://www.fileformat.inf..._unicode_ms/blocklist.htm

Orignal MC360
Afbeeldingslocatie: http://image.codstats.nl/dm/DO3A/Original_MC360.png

MC360 based on Arial Unicode MS
Afbeeldingslocatie: http://image.codstats.nl/dm/NVF2/MC360_based_on_Arial_Unicode_MS.png

Link to MC360 v2.0

[ Voor 4% gewijzigd door Tijntje op 31-05-2013 17:29 ]

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

In mn slaapkamer heb ik een Foxcomm Netpc (ATI) waar Openelec op draait.
Deze is sinds afgelopen week up to date.

Nou heb ik een probleem dat ik soms een film opstart (vanuit de library) en ik alleen links onder het PLAY knop zie, geluid heb maar GEEN beeld.
Dit gebeurt bij meerdere bestanden (avi, MKV, ISO) en ook bij bestanden die net daarvoor goed gewerkt hebben.

Door alleen een re-start te doen krijg ik weer beeld.

Verder heb ik het probleem dat als ik via bestanden beheer een film bestand kies deze alleen maar GEEL oplicht maar veder gebeurt er niets.
Zelfde verhaal weer, een re-start zorgt er voor dat het bestand gewoon opent.

Iemand ook zo iets meegemaakt?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Over dat van je films: avi/mkv zegt niets, wat zijn de codecs van de films die je gebruikt? Wat zeggen je logs?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Ik denk zelf dat het geen codes probleem is omdat dit ook gebeurt bij films die er voor wel goed gewerkt hebben.

Heb op dit moment de serie The 80's. Gister middag een aflevering gekeken.Toen ik in de avond verder wou kijken kreeg ik alleen geluid en geen beeld.
Daarna ander film geprobeerd (die ook goed heeft gewerkt) en ook deze gaf het zelfde resultaat.

Pas nadat ik het systeem opnieuw gestart had kon ik beide bestanden die daarvoor niet werkten wel normaal afspelen.
Lijkt me duidelijk geen codec probleem

Log file heb ik nog niet bekeken

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ik neem aan dat je de Fusion build gebruikt hebt als update?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Even een vraagje. Hoe verwerken jullie extra videobestanden?

Ik heb nu op m'n NAS Sickbeard, Couchpotato en Sabnzbd draaien en op 2 Raspberry Pi's XBMC.
Werkt perfect.

Maar soms voeg ik wat extra videobestanden toe bij bijvoorbeeld series. Zo vond ik net op Youtube wat bloopers; deze heb ik d.m.v. Freemake Video Converter gedownload en in dezelfde map geplaatst.
Maar XBMC ziet dit bestand niet (voegt hem niet toe onder reguliere Series/Serie-naam/afleveringen) en Sickbeard geeft steeds errors dat hij dit bestand niet kan verwerken:
code:
1
Unable to parse the filename /share/MD0_DATA/Multimedia/TV/(...)/bloopers.wmv into a valid episode

Wat is de meest handige manier om voor zowel XBMC als Sickbeard dergelijke bestanden te verwerken?

[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 01-06-2013 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik heb een Zotac ZBOX AD02 incl win 8 en xbmc draaien. Heb ingesteld dat de set na 5 min inactiviteit in slaapstand gaat, echter zodra ik de set weer aanzet en een video afspeel is het beeld heel erg choppy. Als ik dan een harde reboot van windows doe is alles weer goed.
Dit probleem speelt eigenlijk al sinds het moment dat ik de set heb, dus het lijkt geen amd driver issue oid. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

hardware-lover schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 15:36:
Ik neem aan dat je de Fusion build gebruikt hebt als update?
Ik heb zeker de Fusion gebruikt. Update gaat vanzelf.
Zodra er een nieuwe is haalt Openelec deze zelf op.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

Piet91 schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 16:23:
Even een vraagje. Hoe verwerken jullie extra videobestanden?

Ik heb nu op m'n NAS Sickbeard, Couchpotato en Sabnzbd draaien en op 2 Raspberry Pi's XBMC.
Werkt perfect.

Maar soms voeg ik wat extra videobestanden toe bij bijvoorbeeld series. Zo vond ik net op Youtube wat bloopers; deze heb ik d.m.v. Freemake Video Converter gedownload en in dezelfde map geplaatst.
Maar XBMC ziet dit bestand niet (voegt hem niet toe onder reguliere Series/Serie-naam/afleveringen) en Sickbeard geeft steeds errors dat hij dit bestand niet kan verwerken:
code:
1
Unable to parse the filename /share/MD0_DATA/Multimedia/TV/(...)/bloopers.wmv into a valid episode

Wat is de meest handige manier om voor zowel XBMC als Sickbeard dergelijke bestanden te verwerken?
Ik denk dat je ze moet indexeren als specials en seizoen 0 noemen. Dan moeten ze wel op TheTVDB staan uiteraard, anders kom je er nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackburst
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01 13:58
Gonadan schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 12:12:
[...]

Ik heb sets van diverse acteurs, maar ook van Disney of James Bond, genummerd op alfabet, beginnend met 01, dus daar begint mijn lijst mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraaitje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-12-2024
Ik krijg vandaag mijn nieuwe NAS binnen, de Qnap TS-269 Pro. Hier zit een HDMI aansluiting op en XBMC support (http://www.qnap.com/nl/index.php?lang=nl&sn=8269) .... Dat wordt dolle pret vanavond :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

blackburst schreef op zondag 02 juni 2013 @ 21:05:
Ik heb sets van diverse acteurs, maar ook van Disney of James Bond, genummerd op alfabet, beginnend met 01, dus daar begint mijn lijst mee.
Sets van Disney of James Bond snap ik helemaal, sets van acteurs snap ik niet. Ook zonder sets kan je in XBMC simpel alle films van een acteur zien die in je collectie zitten. :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Anthirian schreef op zondag 02 juni 2013 @ 00:47:
[...]

Ik denk dat je ze moet indexeren als specials en seizoen 0 noemen. Dan moeten ze wel op TheTVDB staan uiteraard, anders kom je er nog niet.
Ze hoeven niet op TheTVDB te staan, maar in dat geval zul je zelf een NFOtje in elkaar moeten klussen

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
kraaitje schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 09:32:
Ik krijg vandaag mijn nieuwe NAS binnen, de Qnap TS-269 Pro. Hier zit een HDMI aansluiting op en XBMC support (http://www.qnap.com/nl/index.php?lang=nl&sn=8269) .... Dat wordt dolle pret vanavond :-)
Ik mag het hopen. Qnap zou eerst een wat vaart mogen zetten achter een Frodo release maar heel erg veel haast lijken ze niet te hebben? http://211.78.87.227/view...896c8023dbe82439ea10555d7

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
Nieuwe Android XBMC libstagefright versie is uit. http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=152005
Als iemand ervaring mee?

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Laatst online: 19:45

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik heb wat series waar ik wat goede .par bestanden mis en ze kunnen dus niet verwerkt worden. Kan ik de juiste / missende bestanden (vooropgesteld dat ik ze wel kan vinden) uploaden naar deze map en ziet Sabnzbd ze dan zelf en gaat hij zelf uitpakken? oftewel, hoe trigger ik een nieuwe poging tot uitpakken

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Kan je ze niet terugsturen via de history? Of is dat alleen Nzbget?
Dit is trouwens het XBMC topic!!

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Laatst online: 19:45

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

ja, je hebt gelijk, ik had hem beter in het sab en bankaardappel topic kunnen planten.

ik gebruikt Sabnzbsuite btw

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Gister XBMC op android gezet en het draait, helaas geen tijd om library te checken. Maar ik ga nu een remote library opbouwen op mijn nas (synology). Kan ik hiervoor het beste Plex (met de PleXBMC plugin) of de MySQL oplossing (waar ik een keer iets van gelezen heb) gebruiken. Ik wil namelijk een film of serie kunnen kijken op mijn tv en dan afkijken op mijn tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Gewoon mySQL database, lekker makkelijk. Kan je eventueel ook nog je smartphone koppelen. :P

[ Voor 39% gewijzigd door Gonadan op 06-06-2013 08:20 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 87 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]