[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 86 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.080.952 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 10:19
schumi2004 schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 16:29:
Zijn er tweakers onder ons welke ook met custom nodes aan het spelen zijn geweest en mij wellicht kunnen vertellen hoe de default nodes aan te passen?
De wiki suggereert dat dat mogelijk is.
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Custom_video_nodes
Ben zelf niet met custom nodes bezig geweest maar ik probeer wel via smart playlist custom menu items toe toevoegen voor bv. standup-comedy videos. En kom hier ook flink wat problemen tegen.
Een smart playlist maken lukt naar een folder met standup-comedy, maar ik krijg geen fatsoenlijke widget met die films aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:49
Impstoker schreef op zondag 05 mei 2013 @ 13:08:
[...]

Ben zelf niet met custom nodes bezig geweest maar ik probeer wel via smart playlist custom menu items toe toevoegen voor bv. standup-comedy videos. En kom hier ook flink wat problemen tegen.
Een smart playlist maken lukt naar een folder met standup-comedy, maar ik krijg geen fatsoenlijke widget met die films aan de praat.
Mijn inziens zijn nodes nagenoeg gelijk aan smartplaylist maar kan er compleet naast zitten waar het mij om ging en kan er maar geen duidelijk antwoord voor vinden is dat je dus een eigen node maken kunt, standup-comedy bv, maar dat je deze dan ook weer uit kunt filteren uit de main DB/node zodat je ze niet dubbel hebt.
Dat laatste werkt dus niet maar zou wel fantastisch zijn als het wel werkte/kon, kun je makkelijk kids content filteren of wat je zelf wilt.
So there you have it, a simple path filter for our Motor DVDs. One thing that you may want to do now is edit your "Title" xml file to remove the motor dvds from the main movie library. You can do this by using the DoesNotContain operator:
<node order="2" type="filter">
<label>Movies</label>
<path>videodb://1/3</path>
<content>movies</content>
<icon>DefaultMovieTitle.png</icon>
<match>all</match>
<rule field="path" operator="doesnotcontain">//NAS1/Videos/ExtremeSports/Cars/</rule>
</node>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Count_B schreef op zondag 05 mei 2013 @ 11:25:
Ik heb een 1080p/50 video bestand van mijn Panasonic camera op mijn HTPC gezet. Als ik deze wil afspelen via "Videos" dan krijg ik een foutmelding maar als ik dit doe via "Pictures" dan werkt het perfect. Iemand enig idee hoe dit komt?
Dat zal liggen aan de codecs. Doet via pictures zowel geluid als beeld het? Welke foutmelding krijg je?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 11:02
Krijg gewoon de melding dat het bestand niet afgespeeld kan worden. Als ik de video bij Pictures afspeel, krijg ik idd gewoon netjes beeld en geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:48

D4NG3R

kiwi

:)

Kent iemand hier nog een mooie RSS link voor wat nieuws @ XBMC? Ik heb wat zitten prutsen met de feeds van NOS en Nu.nl, maar ik krijg het niet werkend :/

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:08
D4NG3R schreef op zondag 05 mei 2013 @ 15:02:
Kent iemand hier nog een mooie RSS link voor wat nieuws @ XBMC? Ik heb wat zitten prutsen met de feeds van NOS en Nu.nl, maar ik krijg het niet werkend :/
De RSS feed van Nu.nl werkt bij mij anders perfect? Voor alle feeds, zie: http://www.nu.nl/rss.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:48

D4NG3R

kiwi

:)

Dan ga ik daar zo nog even mee prutsen.

Nog even wat anders waar ik niet uit kom, maar wat vast wel mogelijk moet zijn.

Ik maak momenteel gebruik van Aeon Nox als interface, en mijn hoofdscherm ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2jtw2Mci7tKhWi0PrNNxim9M/medium.png
(klik voor groot)

Onder het tabje video's word natuurlijk het bekende menutje geopend:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7GCd7UO8ACx5cXYoVZRXrFm9/medium.png
(klik voor groot)

Wat ik echter voor elkaar wil krijgen is dat automatisch het "Bestanden" menu word geopend. Waarom? Ik ben zelf groot fan van Anime, welke allemaal worden gezien als 'serie' en dus gemengd worden met de reguliere series:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gyysd5ntY9Xi3O7Wh1kUxcfL/medium.png
(klik voor groot)

Aangezien de rest hier geen Anime kijkt heb ik hun uitgelegd het Bestanden menu te kiezen, omdat daar 3 paden in staan (Respectievelijk Anime, Series en Films). Nou wil ik deze dus automatisch laten openen wanneer je op "Video's" klikt in het hoofdmenu.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Is het niet interessanter om een inteligente afspeellijst aan te maken? Ik heb bv. al mijn Japanse films (met Japanse geluidssporen) in een aparte afspeellijst staan. Die staan fysiek wel in dezelfde map als al m'n andere films. Als je anime niet allemaal Japanse audio hebben kan je bv. een aparte map aanmaken voor je anime, die toevoegen als bron, en dan een smart playlist aanmaken die alleen bestanden in die specifieke map laat zien. Je kan bv. in Aeon Nox (en in heel wat ander skins) die playlist toevoegen in het hoofdmenu, inclusief widget met recent toegevoegde afleveringen bv.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Borromini schreef op zondag 05 mei 2013 @ 15:24:
Is het niet interessanter om een inteligente afspeellijst aan te maken? Ik heb bv. al mijn Japanse films (met Japanse geluidssporen) in een aparte afspeellijst staan. Die staan fysiek wel in dezelfde map als al m'n andere films. Als je anime niet allemaal Japanse audio hebben kan je bv. een aparte map aanmaken voor je anime, die toevoegen als bron, en dan een smart playlist aanmaken die alleen bestanden in die specifieke map laat zien. Je kan bv. in Aeon Nox (en in heel wat ander skins) die playlist toevoegen in het hoofdmenu, inclusief widget met recent toegevoegde afleveringen bv.
Of custom nodes ;)

Edit:
Ben er eindelijk achter hoe default system nodes aan te passen.
Achteraf zo gemakkelijk *zucht* 8)7

Men nemen bv de file titles.xml
we veranderen type van folder naar filter
voegen <content>movies</content> toe
Voegen een rule toe <rule field="path" operator="doesnotcontain">nfs://192.168.1.10/volume1/kids</rule>
That's it |:(
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" standalone="yes" ?>
<node order="2" type="filter">
  <label>369</label>
  <path>videodb://1/2</path>
  <icon>DefaultMovieTitle.png</icon>
  <rule field="path" operator="doesnotcontain">nfs://192.168.1.10/volume1/kids</rule>
</node>

En dat voor alle xml's en all je kids content is uit de main library gefiltert.

Grote voordeel hiervan vind ik dat ik alle kids content dus wel aan library kan toevoegen maar ze niet zie, vervolgens maak ik dan een kids node aan (kids.xml)

Met de volgende content:
code:
1
2
3
4
5
6
7
<node order="10" type="filter">
 <label>(Custom) Kids</label>
 <path>videodb://1/2</path>
 <icon>DefaultFolder.png</icon>
 <rule field="path" operator="contains">nfs://192.168.1.10/volume1/kids</rule>
</node>

Welke op zijn beurt alleen de films filtert welke in kids folder staan en deze voeg ik als node toe, skin Ace leent zich hier heel goed voor.

[ Voor 48% gewijzigd door schumi2004 op 05-05-2013 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Blijven je wijzigingen behouden als je skin wordt bijgewerkt?

[ Voor 65% gewijzigd door Borromini op 05-05-2013 17:14 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik ben een beetje een surround audio fanaat. Mijn xbmc (12.0) Ubuntu htpc systeem is digitaal gekoppeld met m'n receiver/decoder. So far so good.
Ik heb een hele berg aan DTS gecodeerde WAV bestanden. Die hoeven alleen maar ongewijzigd over de toslink naar de receiver gepompt te worden.
Meestal gaat dat goed, maar een gedeelte van die bestanden wordt door xbmc niet goed naar de receiver gestreamd. VLC en Foobar doen het feilloos, xbmc doet iets met de data waardoor de dts decodering in de receiver het niet meer snapt en er ruis uit de speakers komt.

Is dit een bekende issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartOtten
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 00:08
kraades schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 17:06:
@BartOtten
Hoe zie je in welke sub repository een bepaalde add-on zit?
Bijvoorbeeld http://superrepo.org/plugin.video.fightcasts/.
http://superrepo.org/plugin.video.fightcasts/
Categorie: Video (het is 'altijd' de kleinste categorie. Dus als er staat 'Europe, Germany' dan bevindt de addon zich in de Germany-repo.

Overiegsn zit de addon die als voorbeeld gebruikt ook in de officiele repo...dus die heb je al beschikbaar voor installatie somewhere :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
joopv schreef op maandag 06 mei 2013 @ 17:27:
Ik ben een beetje een surround audio fanaat. Mijn xbmc (12.0) Ubuntu htpc systeem is digitaal gekoppeld met m'n receiver/decoder. So far so good.
Ik heb een hele berg aan DTS gecodeerde WAV bestanden. Die hoeven alleen maar ongewijzigd over de toslink naar de receiver gepompt te worden.
Meestal gaat dat goed, maar een gedeelte van die bestanden wordt door xbmc niet goed naar de receiver gestreamd. VLC en Foobar doen het feilloos, xbmc doet iets met de data waardoor de dts decodering in de receiver het niet meer snapt en er ruis uit de speakers komt.

Geen last van hier. Heb de receiver via HDMI aangesloten, kan een verschil zijn qua doorstuur.
Waar ik wel problemen mee heb zijn de WAV bestanden met .cue files. Na ieder nummer stopt XBMC met afspelen.
Helaas is dit een bekend issue...
http://trac.xbmc.org/ticket/14270

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
joopv schreef op maandag 06 mei 2013 @ 17:27:

Kun je iets meer informatie geven welke bestanden het wel goed doen en welke niet? Zou kunnen zijn dat ze een andere audiocodec bevatten bijvoorbeeld.
Wat zie je in de debug log?
En dit kan je ook verder helpen: http://www.google.nl/search?q=xbmc+dts+wav
Eerste en tweede hit lijken al een oplossing aan te dragen. Tweede hit is meer recent. Ik zou dat proberen als ik jou was: Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-09 14:38
Weet iemand heel toevallig of het mogelijk is (en hoe) om bij het afspelen van muziek alleen maar full-screen afbeeldingen als achtergrond te laten gebruiken?

Ik gebruik Transparency! op de 12.2 (OpenELEC) als skin.

Ik krijg nu wisselende afbeeldingen waarbij de meeste te klein zijn om in de volledige breedte van mijn TV scherm getoond te worden (36 inch).

Ik wil bij alle muziek die ik dus afspeel alleen maar full-screen afbeeling(en) van de betreffende artiest zien zoals:

Afbeeldingslocatie: http://xbmc.org/wp-content/gallery/transparency/thumbs/thumbs_11_music-songs.jpg

3600 Wp | 12x AEG mono | SE3500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 13:45
Ik heb een kleine XBMC machine draaien die ik voor series, films en muziek gebruik. Een ARM platform, met een Linux Buildroot waar enkel XBMC op geïnstalleerd is. Voor de bediening daarvan heb ik een draadloos toetsenbordje, of mijn Android telefoon met verscheidene apps. En via de webinterface is ook het een en ander mogelijk.

Maar wat ik graag zou willen is XBMC (vooral het muziek gedeelte) bedienen met de mediakey's die mijn toetsenbord bevat. Dus een remote XBMC bedienen alsof ik lokaal Winamp (of een willekeurige andere lokale mediaplayer) op mijn desktop bedien. Forward, back, play/pause en stop, met daarnaast nog informatie over Now Playing, de huidige playlist en informatie over de Party Mode (aan en uit kunnen zetten).

Nu zijn er wel wat dingen mogelijk met de webinterface, maar die kan de mediakey's niet afvangen. En ik heb een tweetal .net programma's gevonden, maar wanneer die als laatst bij zijn gewerkt in 2008 of 2009 heb ik daar weinig vertrouwen nog in :)

Het zou gaan om een Windows applicatie. En heeft iemand enig idee of wat ik wil uberhaupt kan, en of iemand al zoiets heeft gevonden?

XBMCcontrol (http://code.google.com/p/xbmcontrol/) wil niet eens verbinden, en geeft geen duidelijke foutmelding.

[ Voor 4% gewijzigd door Wolfensteijn op 07-05-2013 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 13:13
Sinds een week ben ik van v11 naar v12.2 gegaan, alles is redelijke goed verwerkt alleen zit ik nu met het volgende, de instellingen (van xbmc zelf en de skin) waren gereset, ik gebruik AEON NOX;

Ik leg het even visueel uit :)

Ik ga naar MOVIES:
Afbeeldingslocatie: http://thedigitallifestyle.com/w/wp-content/uploads/2013/02/16-XBMC-V12-AeonNox-Movies-Titles-Wall-View_thumb.jpg

Ik klik op de INFO BUTTON:
Afbeeldingslocatie: http://thedigitallifestyle.com/w/wp-content/uploads/2013/02/17-XBMC-V12-AeonNox-Movie-InfoPage_thumb.jpg

en ik krijg FILM INFO te zien, nu kreeg ik dit ook tijdens het afspelen van de film, dat wil zeggen, de film speelt af en ik klik op de info button en ik kreeg hetzelfde scherm te zien, links werd de poster geladen en rechts meer info over de film.

Sinds de overstap naar v12.2 krijg ik dit niet meer te zien (tijdens het afspelen van de film/video + info button), krijg ik nu een soort pauze scherm te zien waarin geen tekstueel info wordt gegeven maar via een boven en onder balk, dmv iconen (dts, xvid, beoordeling, thumb enzv), video blijft wel verder afspelen. Dit is niet wat ik wil. Ik wil terug naar de oude manier (er verschijnt een scherm met poster aan de linkerkant en rechts film info, samenvatting en veel meer...), hoe kan ik dit bewerkstelligen, is dit een instelling, of een wijziging van het gehele info scherm? Ik heb het idee dat dit is geschrapt uit v12.x :(

Ik heb even een afbeelding gevonden die weergeeft wat ik bedoel (negeer rechter cirkel/chick deel aub :))
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/15n0oqe.png

[ Voor 14% gewijzigd door EN-IS op 09-05-2013 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
Voor de geintereseerden: ik heb zojuist XOT-Uzg.v3.3.5 online gezet. Iets eerder dan gepland, maar sinds XBMC 12.1 (en 12.2) uit is gekomen hebben veel mensen problemen met het streamen van NOS streams. Dit wordt veroorzaakt door het anders afhandelen van bepaalde streams in XBMC 12.1. Ik had de hoop dat alles weer OK zou zijn in XBMC 12.2, maar dat viel tegen. XOT-Uzg.v3 heeft nu de optie om eerste de NOS stream te downloaden en daarna pas af te spelen. Deze kan worden aangezet via de add-on instellingen.

Hier het volledige overzicht:

Changelog v3.3.5 - 2013-05-09

Framework related
  • Fixed: .updates deployment won't work on Linux systems (duh!)
  • Fixed: Do not deploy updates if their version are lower than the XOT-Uzg.v3 version.
  • Added: option to add headers to the UriOpener
  • Added: m4v extension for downloads
  • Fixed: Release all references to xbmcaddon.Addon (solves the warning in the xbmc.log: ...has left several classes in memory that we couldn't clean up. The classes include: Addon)
  • Changed: Download extension detection and default destination
  • Added: Proxy to the BrightCoveHelper
Skin related
  • None
Channel related
  • Added: Workaround for UZG issues as XBMC cannot really handle the streams at the moment (Issue 423)
  • Fixed: Sporza.be/deredactie.be (Issue 429)
  • Removed: Ketnet.be
  • Fixed: 123video.nl changed and introduced encrypted data (Issue 429)
  • Removed: MyVideos.nl for now, as they seem to have disappeared and changed to a German site (Issue 430)
  • Fixed: SVT.se (Issue 427)
  • Fixed: Hardware.info broke due to youtube changes
  • Added: Download of NOS Mobile streams
  • Fixed: Kijk.nl did not play newer streams (Issue 422)

Installatie
Informatie over de installatie mogelijkheden onder XBMC for Xbox en XBMC vind je op de installatie pagina.

Problemen en issues
Problemen hoor ik via de Issue List van de GoogleCode pagina van XOT (http://code.google.com/p/xot-uzg/issues/list) graag voorzien van Logfile (zowel het script als de plugin hebben hun eigen logfile). Zeer geintereseerd ben ik in de resultaten van mensen met een MAC of met Linux, deze platforms zijn voor mij lastig te testen.

RTL & DRM
RTL gebruikt tegenwoordig voor de meer populaire programma's DRM (Digital Rights Management) beveiliging. Deze wordt niet ondersteund door XBMC. Probeer je deze wel af te spelen, al het resulteren in een zwart scherm met rare blokjes en constant uit de cache lopen van je stream. Ook hier weer: ik kan er niks aan doen, maar er is inmiddels wel een iRTL kanaal in XOT-Uzg.v3 waar een aantal afleveringen zonder DRM te bekijken is.

Download
De versie is te downloaden op mijn eigen site: http://www.rieter.net/content/xot/downloads/.

Dan nog mijn dank aan de eigenaar van hamans.com voor kosteloos aanbieden van hosting en een hoop bandbreedte.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
GroteBozewolf schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 16:00:
Voor de geintereseerden: ik heb zojuist XOT-Uzg.v3.3.5 online gezet. Iets eerder dan gepland, maar sinds XBMC 12.1 (en 12.2) uit is gekomen hebben veel mensen problemen met het streamen van NOS streams. Dit wordt veroorzaakt door het anders afhandelen van bepaalde streams in XBMC 12.1. Ik had de hoop dat alles weer OK zou zijn in XBMC 12.2, maar dat viel tegen. XOT-Uzg.v3 heeft nu de optie om eerste de NOS stream te downloaden en daarna pas af te spelen. Deze kan worden aangezet via de add-on instellingen.

Dan nog mijn dank aan de eigenaar van hamans.com voor kosteloos aanbieden van hosting en een hoop bandbreedte.
Ik gebruik je app al jaren sporadisch en wilde je laten weten dat het nog steeds bevalt ;)

[ Voor 59% gewijzigd door Agent-X op 09-05-2013 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

Same here, werkt altijd erg fijn.

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRealRMike
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-12-2024
Iemand die hier gebruik maakt van 1channel in XBMC? Wat is de gebruikelijke kwaliteit die ze aanbieden? (Ik hoop natuurlijk op 1080p :D...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.MarQuez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-09 17:05
Hey Mensen,

Het volgende is het geval, ik maak gebruk van xbmcbuntu 12.2 en gebruik als remote een harmony one. De normale functies werken allemaal gewoon dmv de mce remote die ik in de harmony software heb toegvoegd.

Nu wil ik graag dat wanneer ik live tv kijk via de guide knop de pvrosdchannels kan openen. Via het toestenbord gebeurd dit door de e knop, nu heb ik deze in de harmony software ingesteld onder het mce keyboard. Daarnaast heb ik heb de volgende info toegevoegd aan de keyboard.xml file. https://github.com/xbmc/x...stem/keymaps/keyboard.xml
Ook staat de optie remote control sends keyboard presses aan in xbmc.

Ik ben sinds kort pas over ben naar xbmcbuntu en hiervoor gebruikte ik windows 7 waar dit zondere enige probleem werkte.

Heeft iemand een idee hoe ik dit aan de gang kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Ik heb een vraagje, ik heb sinds kort XBMC op mijn PC (configuratie staat onder in mijn posting) gezet zodat ik op mijn PC monitor films kan kijken, wat overigens prima bevalt.

Maar nu heb ik ook een extra HDMI kabel aangesloten naar mijn TV en sinds dien heb ik dat ik bij snelle beelden zowel op de TV als op de PC-monitor horizontale strepen krijg.

Nu ben ik er na lang klooien achter dat dit alleen gebeurd als ik in Windows7 kies voor de optie "Deze beeldschermen dupliceren" of "Deze beeldschermen uitbreiden". Als ik kies voor "Het buroblad alleen weergeven op 1" of "Het buroblad alleen weergeven op 2" dan heb ik nergens last van. Maar dit is wel vrij vervelend want nu moet ik steeds wisselen bij de monitor instellingen van Windows.

Nu is mijn vraag, is er ook een oplossing om deze horizontale strepen weg te krijgen bij snelle beelden terwijl de optie "Deze beeldschermen dupliceren" of "Deze beeldschermen uitbreiden" aanstaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Mr.MarQuez schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 20:47:
Hey Mensen,

Het volgende is het geval, ik maak gebruk van xbmcbuntu 12.2 en gebruik als remote een harmony one. De normale functies werken allemaal gewoon dmv de mce remote die ik in de harmony software heb toegvoegd.

Nu wil ik graag dat wanneer ik live tv kijk via de guide knop de pvrosdchannels kan openen. Via het toestenbord gebeurd dit door de e knop, nu heb ik deze in de harmony software ingesteld onder het mce keyboard. Daarnaast heb ik heb de volgende info toegevoegd aan de keyboard.xml file. https://github.com/xbmc/x...stem/keymaps/keyboard.xml
Ook staat de optie remote control sends keyboard presses aan in xbmc.

Ik ben sinds kort pas over ben naar xbmcbuntu en hiervoor gebruikte ik windows 7 waar dit zondere enige probleem werkte.

Heeft iemand een idee hoe ik dit aan de gang kan krijgen?
Mijn relevante settings m.b.t. LiveTV gedaan op een Harmony One geladen met profiel Microsoft Windows Media Center (EU)

Lircmap.xml
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<lircmap>
  <remote device="devinput">
     <livetv>KEY_TUNER</livetv> <!-- was origineel <mytv>KEY_TUNER</mytv> wordt gebruikt voor direct access naar LiveTV -->
     <mytv>KEY_TV</mytv> <!-- hernoemd gebruik ik voor direct access naar Series -->
     <teletext>KEY_PRINT</teletext> <!-- heeft profiel niet en dus misbruikt voor teletekst -->
     <guide>KEY_EPG</guide> <!-- was origineel <title>KEY_EPG</title>   vond ik makkelijker te onthouden in remote settings -->
  </remote>
</lircmap>

keymap.xml
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<keymap>
  <FullscreenVideo>
    <remote>
      <back>Back</back> <!-- CUSTOM: Exit FullScreenVideo -->
    </remote>
  </FullscreenVideo>
  <TV>
    <remote>
      <guide>FullScreen</guide> <!-- CUSTOM: Back to LiveTV when EPG Guide is open --->
    </remote>
  </TV>
  <FullscreenLiveTV>
    <remote>
      <record>XBMC.PlayerControl(Record)</record> <!-- CUSTOM: Record current program -->
      <select>XBMC.ActivateWindow(PVROSDChannels)</select> <!-- CUSTOM: Call PVROSDChannels is center OK button on Remote -->
      <guide>XBMC.ActivateWindowAndFocus(MyPVR, 31,0, 10,0)</guide> <!-- CUSTOM: Open EPG window, is Guide button on remote -->
    </remote>
  </FullscreenLiveTV>
</keymap>

Verder onder LiveTV settings in XBMC eigenlijk alleen.
Sluit kanalen OSD na wijzigen kanaal

Edit:
Iets anders weer.
Ik draai al van begin af aan OpenELEC en ben er uitermate tevreden over echter heb ik de neiging meer uit XBMC te willen halen.
Nu vroeg ik me af of het zin heeft te switchen naar bv Windows 8 en hoeveel elende haal ik me hiermee op mijn hals haal?

Voordeel wat ik zie is dat ik dan wel HD audio heb op mijn Zotac AD02 (AMD Fusion) ik elke browser kan kiezen die ik wil, betere ondersteuning heb voor MCE Keyboard als profiel in mijn Harmony enz enz.

Maar nu vraag ik me af of ik dit wel wil? Zijn er nog meer voordelen, zou mijn AD02 dan bv wel echt uit kunnen en weer ingeschakeld worden wat met OpenELEC niet het geval is?

Enige nadeel is dat ik moeite zal gaan hebben met mijn boblight weer werkend te krijgen.

[ Voor 21% gewijzigd door schumi2004 op 11-05-2013 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
Ik gebruik een apart profiel voor mijn kinderen in XBMC en gebruik een XBMC remote op mijn iPhone en Android toestel (werkt heerlijk!).

Als ik XBMC start, dan start het systeem standaard op met de beschikbare profielen waar je dan één van kan kiezen.

Het is echter niet mogelijk om een verbinding met je iPhone/Android te maken voordat je daadwerkelijk een profiel hebt gekozen en opgestart - heel irritant, want nu moet ik na het opstarten van mijn XBMC eerst met mijn fysieke toetsenbord het profiel kiezen en daarna kan ik pas mijn telefoon gebruiken :(

Iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 10:12
Laat XBMC standaard opstarten met het profiel van je kinderen en dan switch je zelf naar je eigen profiel. Even uitgaande dat je kids ook een iphone/android toestel als remote gebruiken.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.MarQuez
schumi2004 schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 21:58:
[...]

Mijn relevante settings m.b.t. LiveTV gedaan op een Harmony One geladen met profiel Microsoft Windows Media Center (EU)

Lircmap.xml
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<lircmap>
  <remote device="devinput">
     <livetv>KEY_TUNER</livetv> <!-- was origineel <mytv>KEY_TUNER</mytv> wordt gebruikt voor direct access naar LiveTV -->
     <mytv>KEY_TV</mytv> <!-- hernoemd gebruik ik voor direct access naar Series -->
     <teletext>KEY_PRINT</teletext> <!-- heeft profiel niet en dus misbruikt voor teletekst -->
     <guide>KEY_EPG</guide> <!-- was origineel <title>KEY_EPG</title>   vond ik makkelijker te onthouden in remote settings -->
  </remote>
</lircmap>

keymap.xml
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<keymap>
  <FullscreenVideo>
    <remote>
      <back>Back</back> <!-- CUSTOM: Exit FullScreenVideo -->
    </remote>
  </FullscreenVideo>
  <TV>
    <remote>
      <guide>FullScreen</guide> <!-- CUSTOM: Back to LiveTV when EPG Guide is open --->
    </remote>
  </TV>
  <FullscreenLiveTV>
    <remote>
      <record>XBMC.PlayerControl(Record)</record> <!-- CUSTOM: Record current program -->
      <select>XBMC.ActivateWindow(PVROSDChannels)</select> <!-- CUSTOM: Call PVROSDChannels is center OK button on Remote -->
      <guide>XBMC.ActivateWindowAndFocus(MyPVR, 31,0, 10,0)</guide> <!-- CUSTOM: Open EPG window, is Guide button on remote -->
    </remote>
  </FullscreenLiveTV>
</keymap>

Verder onder LiveTV settings in XBMC eigenlijk alleen.
Sluit kanalen OSD na wijzigen kanaal
Heb het met bovenstaande eindelijk zo goed als werkend gekregen, alleen laat de guide knop nog altijd het context menu zien en niet de fullscreen tv gids.
Waar ik me het meest aan stoorde is gelukkig verholpen dus hiervoor bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Mr.MarQuez schreef op zondag 12 mei 2013 @ 20:29:
[...]

Heb het met bovenstaande eindelijk zo goed als werkend gekregen, alleen laat de guide knop nog altijd het context menu zien en niet de fullscreen tv gids.
Waar ik me het meest aan stoorde is gelukkig verholpen dus hiervoor bedankt. :)
Dus Guide laat context menu zien?
Das wel appart want hij zou namelijk onder het kopje FullScreenLiveTV toch echt de guide moeten laten zien.
Ik heb mijn configuratie op zowel Frodo als Gotham getest gehad dus daar kan het ook niet aan liggen.

Je zou kunnen proberen hem onder FullScreenVideo te zetten echter werkt dan de close denk ik niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.MarQuez
Dat klopt inderdaad, daar was ik dus ook wel verbaasd over aangezien de andere 2 knoppen wel werken.

Ik heb getest om de guide regel uit de lircmap.xml te halen maar dat heeft ook geen effect.
Daana heb ik de regel in keyboard.xml aangepast naar <guide>XBMC.ActivateWindow(MyPVR)</guide> <!-- CUSTOM: Open EPG window, is Guide button on remote --> maar dit werkte ook niet.

Als laatste jou suggestie geprobeerd om hem onder fullscreenvideos te zetten maar dat gaf ook hetzelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
EN-IS schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 12:20:
-knip-
Sinds de overstap naar v12.2 krijg ik dit niet meer te zien (tijdens het afspelen van de film/video + info button), krijg ik nu een soort pauze scherm te zien waarin geen tekstueel info wordt gegeven maar via een boven en onder balk, dmv iconen (dts, xvid, beoordeling, thumb enzv), video blijft wel verder afspelen. Dit is niet wat ik wil. Ik wil terug naar de oude manier (er verschijnt een scherm met poster aan de linkerkant en rechts film info, samenvatting en veel meer...), hoe kan ik dit bewerkstelligen, is dit een instelling, of een wijziging van het gehele info scherm? Ik heb het idee dat dit is geschrapt uit v12.x :(

Ik heb even een afbeelding gevonden die weergeeft wat ik bedoel (negeer rechter cirkel/chick deel aub :))
[afbeelding]
Ik ben toch niet de enige die gebruik maakt van de info button? :? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-09 09:49
EN-IS schreef op maandag 13 mei 2013 @ 11:01:
[...]

ik gebruik de MQ4 skin, daar krijg ik het info menu te zien als ik hem op pauze zet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
[...]

Tijdens het afspelen op Ifo drukken om de film info te zien? Volgens mij werkt dat gewoon bij mij met skin Ace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
thedon46 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 11:14:
ik gebruik de MQ4 skin, daar krijg ik het info menu te zien als ik hem op pauze zet.....
Bedoel je menu zoals in wat ik nu krijg of bedoel je echt een "overlay" scherm met links de poster en rechts film info (tijdsduur, imdb score, actuers, film samenvatting, video info, enzv)?
schumi2004 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 11:30:
Tijdens het afspelen op Ifo drukken om de film info te zien? Volgens mij werkt dat gewoon bij mij met skin Ace.
Hmmmm. Ik heb het met 2 andere skins geprobeerd, helaas verhielp dat het probleem niet, ik ga vanavond eens meer skins proberen, dank in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
EN-IS schreef op maandag 13 mei 2013 @ 11:56:
[...]

Bedoel je menu zoals in wat ik nu krijg of bedoel je echt een "overlay" scherm met links de poster en rechts film info (tijdsduur, imdb score, actuers, film samenvatting, video info, enzv)?

[...]

Hmmmm. Ik heb het met 2 andere skins geprobeerd, helaas verhielp dat het probleem niet, ik ga vanavond eens meer skins proberen, dank in ieder geval :)
Heb je de default keymap al eens bekeken, mss dat er in jouw situatie nu net op die key een wijziging is gebeurd wat ik niet verwacht maar wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-09 09:49
EN-IS schreef op maandag 13 mei 2013 @ 11:56:
[...]

dit:

Afbeeldingslocatie: http://img23.imageshack.us/img23/1684/hftiofi6ul.jpg

groot plaatje

[ Voor 7% gewijzigd door thedon46 op 13-05-2013 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:32
[...]

Dat is een 'feature' in de Aeon Nox skin.
Als je op info drukt dan krijg je 1 van de 2 opties. Door op enter te drukken kan je wisselen tussen de 2.
De volgende keer als je weer op info drukt krijg je de laatst gekozen versie te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-09 13:05
EJSEJS schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 21:18:
Ik heb een vraagje, ik heb sinds kort XBMC op mijn PC (configuratie staat onder in mijn posting) gezet zodat ik op mijn PC monitor films kan kijken, wat overigens prima bevalt.

Maar nu heb ik ook een extra HDMI kabel aangesloten naar mijn TV en sinds dien heb ik dat ik bij snelle beelden zowel op de TV als op de PC-monitor horizontale strepen krijg.

Nu ben ik er na lang klooien achter dat dit alleen gebeurd als ik in Windows7 kies voor de optie "Deze beeldschermen dupliceren" of "Deze beeldschermen uitbreiden". Als ik kies voor "Het buroblad alleen weergeven op 1" of "Het buroblad alleen weergeven op 2" dan heb ik nergens last van. Maar dit is wel vrij vervelend want nu moet ik steeds wisselen bij de monitor instellingen van Windows.

Nu is mijn vraag, is er ook een oplossing om deze horizontale strepen weg te krijgen bij snelle beelden terwijl de optie "Deze beeldschermen dupliceren" of "Deze beeldschermen uitbreiden" aanstaat ?
Heb je al naar de v-sync optie gekeken in XBMC?

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

strepen in het beeld bij snelle beelden heeft toch te maken met (de-)interlacing?

[ Voor 18% gewijzigd door Anthirian op 13-05-2013 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Dekaasboer schreef op maandag 13 mei 2013 @ 15:45:
[...]

Heb je al naar de v-sync optie gekeken in XBMC?
Nee, kun je daar iets meer uitleg overgeven, want ik heb geen idee hoe dat dan zou moeten staan ?
Anthirian schreef op maandag 13 mei 2013 @ 16:04:
strepen in het beeld bij snelle beelden heeft toch te maken met (de-)interlacing?
Geen idee, maar als het daar aan zou leggen dan zou hij het toch ook moeten hebben als ik alleen de TV of de PC-monitor gebruik ? En dan heb ik er dus totaal geen last van, het is enkel als ik zowel de TV als de PC monitor tegelijk aanstuur in Windows

[ Voor 45% gewijzigd door DON PAPA op 13-05-2013 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
[quote]EJSEJS schreef op maandag 13 mei 2013 @ 16:29:
[...]

Nee, kun je daar iets meer uitleg overgeven, want ik heb geen idee hoe dat dan zou moeten staan ?
[quote]

Dat is een optie bij je video settings. Settings => video => Vertical Blanc Sync

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Dat was inderdaad de oplossing, heb nu Vertical blank sync op "altijd aan" gezet en nu heb ik nergens meer last van.

Heel erg bedankt voor het oplossen van dit probleem _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
schumi2004 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 11:30:
[...]

Idd, iig bij de ACE skin, en bij het drukken op de pauze/play toets (nadat de film is gestart) komt het gevraagde scherm naar boven. De info toets hoeft daarvoor niet gekozen te worden.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/temp/screenshot000.png

[ Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 13-05-2013 23:18 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Smobbo schreef op maandag 13 mei 2013 @ 13:07:
Dat is een 'feature' in de Aeon Nox skin.
Als je op info drukt dan krijg je 1 van de 2 opties. Door op enter te drukken kan je wisselen tussen de 2.
De volgende keer als je weer op info drukt krijg je de laatst gekozen versie te zien.
Dank je! Dat is hem! :) _/-\o_

Helaas krijg ik het niet voor elkaar om de laatst gekozen layout telkens te laten zien; ik open een film en klik op info, krijg eerst de foutieve layout en klik vervolgens enter/select en komt de juiste layout tevoorschijn. Dit moet ik telkens doen. ;(

Edit, ik dacht misschien ligt het aan mij maar nee;
- http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=162493
- http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=143910

Skin meermaals verwijderen en opnieuw installeren heeft niet geholpen... pfff :/

[ Voor 16% gewijzigd door EN-IS op 14-05-2013 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
cypher21 schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 09:25:
[...]

bitstreaming audio e.d. is idd toegevoegd in frodo (12)
Ik kan niet zeggen of die problemen met 11 er niet waren op die HTPC, want daar heeft 11 nooit op gedraaid
Nou ik heb er dus rel 11 opgezet en leek eerst het probleem niet meer te hebben. Echter gaat het systeem toch fout. Wanneer er geen prik op HDMI zit dan ziet de computer geen HDMI audio device meer. Hierdoor krijg ik zelfs een foutmelding als ik probeer XBMC op te starten via Radmin : CApplication::Create() failed - check log file and that it is writeable

Dit had ik vroeger niet, maar heb mijn PC onlangs opnieuw geinstalleerd met windows 7 en nu weet ik niet meer hoe ik dit moet fixen. Wellicht iets in de drivers. Het enige verschil is dat ik nu 64 bits versie gebruik :?

Ergens heb ik in het verleden het systeem voor de gek kunnen houden door toch de HDMI uitvoer aan te spreken. Nu heb ik mijn harmony afstandsbediening maar geleerd om de versterker niet meer uit te zetten |:( Echter ben ik hier niet bij mee :( , kwa stroomverbruik en slijtage van de versterker. Heeft het wellicht zin om een HDMI versterker aan te sluiten? Kun je dan een Asrock AMD moederbord voor de gek houden dat er iets aanhangt?

[ Voor 3% gewijzigd door Spam op 14-05-2013 16:55 ]

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 08:23
Weet iemand van jullie of het mogelijk is om XBMC op een android tablet te besturen met een android telefoon ( dmv xbmc remote of iets dergelijks?).

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
jpg97 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 13:45:
Weet iemand van jullie of het mogelijk is om XBMC op een android tablet te besturen met een android telefoon ( dmv xbmc remote of iets dergelijks?).

alvast bedankt!
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
jpg97 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 13:45:

alvast bedankt!
XBMC for Android specific FAQ -> Remote controls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 08:23
Mooi, dat is ideaal, dan kan ik mijn tablet via HDMI aansluiten op de TV en deze besturen met mijn android telefoon. _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Spam schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 16:27:
[...]

Nou ik heb er dus rel 11 opgezet en leek eerst het probleem niet meer te hebben. Echter gaat het systeem toch fout. Wanneer er geen prik op HDMI zit dan ziet de computer geen HDMI audio device meer. Hierdoor krijg ik zelfs een foutmelding als ik probeer XBMC op te starten via Radmin : CApplication::Create() failed - check log file and that it is writeable

Dit had ik vroeger niet, maar heb mijn PC onlangs opnieuw geinstalleerd met windows 7 en nu weet ik niet meer hoe ik dit moet fixen. Wellicht iets in de drivers. Het enige verschil is dat ik nu 64 bits versie gebruik :?

Ergens heb ik in het verleden het systeem voor de gek kunnen houden door toch de HDMI uitvoer aan te spreken. Nu heb ik mijn harmony afstandsbediening maar geleerd om de versterker niet meer uit te zetten |:( Echter ben ik hier niet bij mee :( , kwa stroomverbruik en slijtage van de versterker. Heeft het wellicht zin om een HDMI versterker aan te sluiten? Kun je dan een Asrock AMD moederbord voor de gek houden dat er iets aanhangt?
Heel wat reacties op deze pagina maar er staat verder naar onderen een optie om een bepaalde pin van je HDMI kabel af te plakken waardoor de detectie van TV aan/uit teniet wordt gedaan, zou dat niet het proberen waard kunnen zijn?
Afbeeldingslocatie: http://social.technet.microsoft.com/Forums/getfile/71953

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
hmmm, ik vraag me af of dit ook de oplossing kan zijn voor mijn probleem dat mijn pc gewoon niet opstart als de TV aanstaat. Die moet ik echt uitzetten (wachten tot het klikje) en dan pas de pc aanzetten wil hij doorstarten. Daarna kan de TV gewoon weer aan en wordt xbmc gestart.

Daar heb ik overigens nog een vraag over waarvan ik zeker weet dat het al eens eerder in dit forum is besproken, maar ik kan het simpelweg niet meer terug vinden.
XBMC start bij mij meteen op nadat windows opstart, De ene keer gewoon fullscreen en kan ik meteen verder met een remote control op de tel of ipad. Echter, de laatste tijd gebeurt het me steeds vaker dat het scherm niet op de voorgrond treed en dat ik XBMC eerst met behulp van een muis moet afsluiten om weer opnieuw op te starten zodat hij weer full screen (actief) is. Soms gebeurt het zelfs dat als ik XBMC een uurtje niet heb gebruikt dat dan het scherm in eens kleiner is geworden (niet geminimaliseerd) en ik de applicatie weer moet afsluiten en opnieuw opstarten.

Ik meen me te herinneren dat het iets is wat je in je xml kon aanpassen, maar kan het echt niet vinden. Mijn dank is groot voor de tip :)

[ Voor 64% gewijzigd door Miss_80 op 16-05-2013 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Tweety1 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 15:09:
hmmm, ik vraag me af of dit ook de oplossing kan zijn voor mijn probleem dat mijn pc gewoon niet opstart als de TV aanstaat. Die moet ik echt uitzetten (wachten tot het klikje) en dan pas de pc aanzetten wil hij doorstarten. Daarna kan de TV gewoon weer aan en wordt xbmc gestart.

Daar heb ik overigens nog een vraag over waarvan ik zeker weet dat het al eens eerder in dit forum is besproken, maar ik kan het simpelweg niet meer terug vinden.
XBMC start bij mij meteen op nadat windows opstart, De ene keer gewoon fullscreen en kan ik meteen verder met een remote control op de tel of ipad. Echter, de laatste tijd gebeurt het me steeds vaker dat het scherm niet op de voorgrond treed en dat ik XBMC eerst met behulp van een muis moet afsluiten om weer opnieuw op te starten zodat hij weer full screen (actief) is. Soms gebeurt het zelfs dat als ik XBMC een uurtje niet heb gebruikt dat dan het scherm in eens kleiner is geworden (niet geminimaliseerd) en ik de applicatie weer moet afsluiten en opnieuw opstarten.

Ik meen me te herinneren dat het iets is wat je in je xml kon aanpassen, maar kan het echt niet vinden. Mijn dank is groot voor de tip :)
Ik gebruik xbmc launcher http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=136798

Start explorer niet eens op, dus snellere boottijd, en zorgt ervoor dat de focus op XBMC gezet wordt. Dit wil om een of andere vage reden soms wel eens mis gaan
hardware-lover schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 14:55:
[...]

Heel wat reacties op deze pagina maar er staat verder naar onderen een optie om een bepaalde pin van je HDMI kabel af te plakken waardoor de detectie van TV aan/uit teniet wordt gedaan, zou dat niet het proberen waard kunnen zijn?
[afbeelding]
baat het niet schaadt het niet lijk me :)

[ Voor 15% gewijzigd door cypher21 op 16-05-2013 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
cypher21 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 15:46:
[...]

Ik gebruik xbmc launcher http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=136798

Start explorer niet eens op, dus snellere boottijd, en zorgt ervoor dat de focus op XBMC gezet wordt. Dit wil om een of andere vage reden soms wel eens mis gaan
Dat klinkt inderdaad als een goede oplossing. Vreemd dat ik daar nog niet eerder tegen aangelopen ben op het xbmc forum. Duidelijk niet de juiste zoektermen gebruikt. Dit ga ik dit weekend eens proberen. Eerst op mijn andere desktop en als ik daar alles goed heb staan en uitgevogelt heb, op de mediacenter zodra vriendlief opgehoepeld is >:) Kan ik meteen een nieuwe versie van xbmc erop zetten en een andere skin uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
XBMC Launcher werkt echt super.
Enig "nadeel" is dat als je programma's op de mediapc hebt draaien, deze als service moeten starten, anders worden ze niet opgestart wanneer XBMC draait.

Voorheen draaide bijvoorbeeld Couchpotato, sickbeard en sabnzbd op mijn HTPC (inmiddels op de NAS) Als je dan XBMC Launcher gebruikt, starten deze programma's niet op.

Ook dit is op te lossen door zelf services aan te maken
http://www.howtogeek.com/...ion-as-a-windows-service/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Ik heb de mediacenter zo schoon mogelijk houden. Het enige wat er op draait is xbmc en norton antivirus (op de achtergrond). Naast de drivers heb ik er verder ook niets op geinstalleerd. Niet eens VLC of een andere mediaspeler voor bluray mocht xbmc dat niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Antivirus draait al als service, dus dan zou het skippen van explorer ideaal zijn :)

succes met stoeien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
hardware-lover schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 14:55:
[...]

[afbeelding]
Kijk, DAAR heb ik wat aan. Ik ga het eens proberen.

Het probleem zit 'm overigens niet in de displaydetectie maar in de audiodetectie. Dat veroorzaakt volgens mij die XBMC error. Ook WMC krijgt dan een vreemde melding. Misschien moet ik ook eens kijken hoe die autodetectie van audio loopt... :/

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:17
Mijn xbmc start soms ook achter de windows taakbalk, ik heb het opgelost met EventGhost.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wingsofgold
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik heb sinds kort met de laatste versie van plugin XOT dat na 13 a 14 min de stream blijft hangen en continue in buffer blijft hangen. iemand hier zelfde ervaring mee? heb geen idee hoe dit te fixen. reinstall hielp niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Spam schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 12:51:
[...]
Kijk, DAAR heb ik wat aan. Ik ga het eens proberen.

Het probleem zit 'm overigens niet in de displaydetectie maar in de audiodetectie. Dat veroorzaakt volgens mij die XBMC error. Ook WMC krijgt dan een vreemde melding. Misschien moet ik ook eens kijken hoe die autodetectie van audio loopt... :/
Het gaat volgens mij niet zozeer om video of audio, maar om HDMI detectie? Ik verwacht dat HDMI video eerder een wake-up call zal geven dan HDMI audio omdat bij een cold boot enkel een HDMI video-signaal wordt afgegeven naar een monitor/TV/Receiver? Maar misschien heb ik het mis.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
wingsofgold schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 15:52:
Ik heb sinds kort met de laatste versie van plugin XOT dat na 13 a 14 min de stream blijft hangen en continue in buffer blijft hangen. iemand hier zelfde ervaring mee? heb geen idee hoe dit te fixen. reinstall hielp niet.
Dat is bij de NOS kanalen idd een know issue van XBMC. In XOT-Uzg.v3.3.5 heb ik daarvoor een work-around ingebouwd: je kunt in de add-on settings van XOT-Uzg.v3 instellen dat je de streams eerst wilt downloaden en daarna pas wilt afspelen.

Inmiddels is er al een fix in de XBMC 13.0 code geïmplementeerd, maar daarop zullen we dus nog even moeten wachten.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wingsofgold
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
GroteBozewolf schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 19:45:
[...]

Dat is bij de NOS kanalen idd een know issue van XBMC. In XOT-Uzg.v3.3.5 heb ik daarvoor een work-around ingebouwd: je kunt in de add-on settings van XOT-Uzg.v3 instellen dat je de streams eerst wilt downloaden en daarna pas wilt afspelen.

Inmiddels is er al een fix in de XBMC 13.0 code geïmplementeerd, maar daarop zullen we dus nog even moeten wachten.
thanks! lijkt idd te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
lichte paniek :(

Ik heb de skin re-touched ingesteld, maar wanneer ik nu mijn OpenELEC start dan kan ik helemaal niets meer; op muis, toetsenbord en telefoon remote wordt niet gereageerd.

Is er een mogelijkheid de skin te veranderen door bijvoorbeeld één van de xml bestanden aan te passen die ik kan benaderen via SMB share?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Je kan in de profielmap de skinmap wegknikkeren, in de hoop dat XBMC dan overschakelt op Confluence als het de ingestelde skin niet vindt. Anders zal het echt een of ander bestandje aanpassen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
Borromini schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 21:08:
Je kan in de profielmap de skinmap wegknikkeren, in de hoop dat XBMC dan overschakelt op Confluence als het de ingestelde skin niet vindt. Anders zal het echt een of ander bestandje aanpassen worden.
Het verwijderen van guisettings.xml heeft geholpen; default wordt dan de Confluence skin gebruikt met de default settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:08
Voor de geïnteresseerden:
Lange tijd OpenELEC op een USB3.0 stickje gedraaid en van het weekend overgestapt op een SSD (kleintje, tweedehands). Er is verschil, maar het is wel redelijk minimaal om eerlijk te zijn. Opstarten lukt nu in een 20 seconden (was een ruime 30) en je merkt dat ie iets vlotter reageert in de menutjes, dit verschil is echter zo klein dat het ook puur en alleen psychologisch kan zijn ;)

Voor de duidelijkheid: dit met een Intel Pentium G620, niks heel bijzonders dus.

/edit: het ging in eerste instantie om een pricewatch: Team USB 3.0 Pen 8GB Blauw en nu een pricewatch: OCZ Vertex Turbo 30GB

[ Voor 22% gewijzigd door FabianNL op 18-05-2013 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
FabianNL schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 21:47:
Voor de geïnteresseerden:
Lange tijd OpenELEC op een USB3.0 stickje gedraaid en van het weekend overgestapt op een SSD (kleintje, tweedehands). Er is verschil, maar het is wel redelijk minimaal om eerlijk te zijn. Opstarten lukt nu in een 20 seconden (was een ruime 30) en je merkt dat ie iets vlotter reageert in de menutjes, dit verschil is echter zo klein dat het ook puur en alleen psychologisch kan zijn ;)

Voor de duidelijkheid: dit met een Intel Pentium G620, niks heel bijzonders dus.
Wat ook wel interessant is om te weten, hoe snel is het SSD-tje?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:18

MsG

Forumzwerver

Ik heb mijn Raspberry Pi met XBMC op een simpele versterker met 2 Jamo boxen aangesloten, zodoende heb ik goed geluid, maar wel maar 2.0. Nu kan ik instellen dat ik de 5.1 downmix naar 2.0 zodat ik toch alle kanalen hoor, echter als ik dat doe zonder dat ik instel dat daarbij het volume moet worden verhoogd zijn de geluiden die niet bedoeld zijn om uit de hoofdspeakers te komen redelijk zacht, terwijl de "hoofd"-geluiden weer redelijk hard zijn. Als ik de optie wèl aan zet is alles ongeveer even hard, alleen krijg je een soort clipping in de geluiden die normaal ook al hard waren, dwz er treed een soort van oversturing op.

Hoe lossen jullie dit probleem op als je niet zo'n hip setje hebt als de meesten? Bij de eerste optie zijn de volumes namelijk zo uiteenlopend per geluidsfragment, maar de clipping is ook weer niet fijn :-P.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 23:25
ik heb gister m'n 11 geupdate naar 12.2 (op w7) en dat ging wonderbaarlijk soepeltjes.

wat wel vervelend is, is dat er nu bij recently added movies een screenshot staat van de film ipv de film cover.
ook sluit xbmc niet meer af als je op je keyboard op 'end' drukt.

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05:47

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Webjunkie schreef op zondag 19 mei 2013 @ 07:32:
ik heb gister m'n 11 geupdate naar 12.2 (op w7) en dat ging wonderbaarlijk soepeltjes.

wat wel vervelend is, is dat er nu bij recently added movies een screenshot staat van de film ipv de film cover.
Dat eerste is een gevalletje goed scrapen want bij werkt dat wel bij meerdere skins.

Je tweede issue kan je oplossen door end te binden aan shutdown in keyboard.xml.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 23:25
hmm.. alle films zijn al gescraped door de vorige versie en de movies sectie laat wel netjes de filmcover en fanart zien.

Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k49/Jim_044/screenshot000.png

Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k49/Jim_044/screenshot001.png

[ Voor 58% gewijzigd door Webjunkie op 19-05-2013 09:41 ]

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Waar ik benieuwd naar ben is waarin jullie de toegevoegde waarde van XBMC zien op de PC tegenover Videolan/WMP HC. Heb zelf een tijd XBMC gebruikt en heb het nu wederom ingericht maar ik zie de toegevoegde waarde niet voor mij persoonlijk.

Wij kijken behoorlijk veel films en series en dan zijn library's erg mooi (zeker als je bezoek hebt is het leuk eye candy) maar ik merk dat het veel sneller gaat om gewoon vanuit de Windows Verkenner te dubbel klikken op een MKV en direct te kunnen kijken. In XBMC duurt het veel langer voordat je film kunt kijken want je moet de software starten - navigeren naar library - afspelen.

Library's zien er geweldig mooi uit, maar de film info en het plot boeien me niet zoveel als ik gewoon film wil kijken. Verder bewaar ik geen films of series dus een library is bij mij continu aan verandering onderhevig en ik merk dat ik geen effort wil steken in het optimaal bijhouden hiervan.

Mijn schoonvader zweert bij XBMC maar die downloadt ook geen films/series en streamt alles via Icemovies geloof ik. Mijn ervaring is dat dit te beperkt goed werkt en meestal niet de kwaliteit biedt die ik wil kijken (1080P met HD audio streams).

Mijn stelling: XBMC is geweldige software, maar als je het enkel gebruikt om films en series via de PC(!) te bekijken dan is andere software efficiënter.

Ik blijf het een interessant programma vinden en zou het ook het liefst gebruiken maar ik zie, met mijn wensen, de toegevoegde waarde niet direct. Hoe kijken jullie hier naar? Voor een niet Windows omgeving snap ik de toegevoegde waarde wel degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Aghanim schreef op zondag 19 mei 2013 @ 09:43:
<heel verhaal>
Mijn stelling: XBMC is geweldige software, maar als je het enkel gebruikt om films en series via de PC(!) te bekijken dan is andere software efficiënter.

Ik blijf het een interessant programma vinden en zou het ook het liefst gebruiken maar ik zie, met mijn wensen, de toegevoegde waarde niet direct. Hoe kijken jullie hier naar? Voor een niet Windows omgeving snap ik de toegevoegde waarde wel degelijk.
In jouw geval heeft XBMC weinig toegevoegde waarde.
XBMC is ervoor gemaakt om vanaf de bank met een afstandsbediening in de hand naar films en series te kijken op de TV.
Maar waarom kijk je alles op de pc? Heb je geen TV? Zit je bureaustoel lekkerder dan je bank?

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

Webjunkie schreef op zondag 19 mei 2013 @ 07:32:

Ze hebben in 12.x het afsluiten veranderd van "End" naar "Ctrl" + "End". Je moet dus of Ctrl er bij indrukken, of zoals al aangegeven je keymapping aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:18

Oneens. XBMC kun je ook zo africhten dat hij automatisch de refresh aanpast aan de framerate van je film. Dat wil je juist omdat je anders judder krijgt en het onkijkbaar wordt. Vooral als je 24hz materiaal in een 50hz refresh (of 100 etc) gaat afspelen. In 60hz gaat het nog wel.

Omdat in windows/os x/ linux te doen ben je langer bezig. Dan moet je eeerst handmatig je refresh aanpassen en dan de film opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Mr_Blobby schreef op zondag 19 mei 2013 @ 11:17:
[...]
In jouw geval heeft XBMC weinig toegevoegde waarde.
XBMC is ervoor gemaakt om vanaf de bank met een afstandsbediening in de hand naar films en series te kijken op de TV.
Maar waarom kijk je alles op de pc? Heb je geen TV? Zit je bureaustoel lekkerder dan je bank?
Sorry, ik had HTPC moeten zeggen. Ik zit dus ook op de bank :) Stel dat ik geen HTPC meer zou hebben of bijvoorbeeld in de slaapkamer films en series wil kijken dan zou ik een Raspberry Pi nemen met inderdaad XBMC er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 10:23
Xbmc houdt ook mooi bij waar je bent met je series en welke films je al wel/niet hebt gezien.
Iemand het voor elkaar om een xbox 360 controller in osx-xbmc te laten werken? (heb hem al met een driver in osx, xbmc doet er niks mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Waar ik benieuwd naar ben is waarin jullie de toegevoegde waarde van XBMC zien op de PC tegenover Videolan/WMP HC.

Tja, dat je het zelf niet gebruikt heeft het voor jou inderdaad geen meerwaarde. Maar ik heb het op een HTPC draaien en zou niet zonder willen. Ik ga sneller door mijn bibliotheek met XBMC dan verkenner. Ik volg 10 series tegelijk wat XBMC precies bij houd waar ik ben gebleven, en geeft me met 1 druk op de knop de bijbehorende gesyncte subs. Alle stream-mogelijkheden en UZG allemaal bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben meerdere mensen sinds gisteren een probleem dat scanning voor content verschrikkelijk lang duurt? Ik denk dat ik 5 minuten per film bezig bent (wordt lastig met 500 films) Series, totaal 50 65 stuks zijn daarin in tegen binnen een paar seconden totaal gescand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Waar ik benieuwd naar ben is waarin jullie de toegevoegde waarde van XBMC zien op de PC tegenover Videolan/WMP HC. Heb zelf een tijd XBMC gebruikt en heb het nu wederom ingericht maar ik zie de toegevoegde waarde niet voor mij persoonlijk.

Wij kijken behoorlijk veel films en series en dan zijn library's erg mooi (zeker als je bezoek hebt is het leuk eye candy) maar ik merk dat het veel sneller gaat om gewoon vanuit de Windows Verkenner te dubbel klikken op een MKV en direct te kunnen kijken. In XBMC duurt het veel langer voordat je film kunt kijken want je moet de software starten - navigeren naar library - afspelen.

Library's zien er geweldig mooi uit, maar de film info en het plot boeien me niet zoveel als ik gewoon film wil kijken. Verder bewaar ik geen films of series dus een library is bij mij continu aan verandering onderhevig en ik merk dat ik geen effort wil steken in het optimaal bijhouden hiervan.

Mijn schoonvader zweert bij XBMC maar die downloadt ook geen films/series en streamt alles via Icemovies geloof ik. Mijn ervaring is dat dit te beperkt goed werkt en meestal niet de kwaliteit biedt die ik wil kijken (1080P met HD audio streams).

En een ander bijkomend voordeel is dat met de vele beschikbare addons veel handelingen voor mij uit handen genomen worden. Tevens dient hij hier als PVR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:28
@XeNeRgY

Wanneer je een film/serie nog moet downloaden en je dit allemaal handmatig doet (nzb/torrent opzoeken, subs downloaden) dan is het inderdaad handiger om dit via explorer en VLC af te spelen.
Als je geautomatiseerd download met Sickbeard/Coachpotato en SabNZBd is XBMC een stuk makkelijker.

Vanaf een bank is XBMC natuurlijk een must, maar wanneer ik op mijn desktop een filmpje wil afspelen gebruik ik natuurlijk VLC. Net als bij schumi2004 dient mijn htpc setup ook als pvr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf

Wellicht dat je eens op pagina 1 van dit topic moet beginnen te lezen en dan nog eens na te denken of deze vraag wel in dit topic thuis hoort.

XBMC is gewoon DE htpc oplossing voor PC en andere platforms. Ik snap dat er alternatieve zijn, maar XBMC kan het allemaal, is multi-platform (met 1 back-end database als je wilt), heeft ook nog een hoge WAF (Wife Acceptance Factor) en is door kids te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wtu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 21:49

wtu

Sinds ik recentelijk een Synology 112j heb, heb ik het probleem dat een groot aantal films dubbel terugkomt in mijn XBMC library.

Ben er intussen al achter dat dit erdoor komt dat de Apple apparatuur in huis zogenaamde "Appledouble" files aanmaakt op mijn Synology.

Nu zou ik graag willen dat XMBC dit soort files negeert bij het scrapen.

Iemand enig idee hoe ik dit kan instellen? Moet ik dan een settingsbestandje aanmaken, en zo ja: waar moet ik daar neerzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:37
wtu schreef op maandag 20 mei 2013 @ 16:32:
Sinds ik recentelijk een Synology 112j heb, heb ik het probleem dat een groot aantal films dubbel terugkomt in mijn XBMC library.

Ben er intussen al achter dat dit erdoor komt dat de Apple apparatuur in huis zogenaamde "Appledouble" files aanmaakt op mijn Synology.

Nu zou ik graag willen dat XMBC dit soort files negeert bij het scrapen.

Iemand enig idee hoe ik dit kan instellen? Moet ik dan een settingsbestandje aanmaken, en zo ja: waar moet ik daar neerzetten?
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Advancedsettings.xml --> 3.22 ?

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
Ik ben van plan om een Anysee N7 tuner aan te schaffen en deze gaan gebruiken binnen XBMC. Is het met deze tuner mogelijk om een EPG/ PVR te gebruiken binnen XBMC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Count_B schreef op maandag 20 mei 2013 @ 21:35:
Ik ben van plan om een Anysee N7 tuner aan te schaffen en deze gaan gebruiken binnen XBMC. Is het met deze tuner mogelijk om een EPG/ PVR te gebruiken binnen XBMC?
http://bit.ly/16Klvdh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
GroteBozewolf schreef op zondag 19 mei 2013 @ 17:53:
Wellicht dat je eens op pagina 1 van dit topic moet beginnen te lezen en dan nog eens na te denken of deze vraag wel in dit topic thuis hoort.

XBMC is gewoon DE htpc oplossing voor PC en andere platforms. Ik snap dat er alternatieve zijn, maar XBMC kan het allemaal, is multi-platform (met 1 back-end database als je wilt), heeft ook nog een hoge WAF (Wife Acceptance Factor) en is door kids te bedienen.
Ik snap jouw reactie op mijn vraag niet. Je komt met allemaal crap argumenten die voor jou persoonlijk belangrijk zijn. Ik heb geen vrouw en kinderen en mijn vriendin laat me gebruiken wat ik wil, daar is geen WAF voor nodig, heb geen multi platforms en heb verder geen voorkeur voor een programma omdat het (volgens jou) ´DE´ HTPC oplossing voor een PC is.

Mijn voornaamste reden om het niet meer te gebruiken is dat ik met een muis en Windows Verkenner sneller ben en geen libraries gebruik en vroeg daarom anderen waar zij de toegevoegde waarde in zien. Dit, terwijl ik het een erg gaaf programma vind en het graag wil gebruiken, maar niet ten koste van efficiency. Daar heb ik van de meesten een fatsoenlijk en duidelijk antwoord op gekregen totdat jij suggereerde dat ik een of andere idoot ben die hier een vraag stelt zonder XBMC ooit gezien te hebben. Heb je eigenlijk mijn vragen wel gelezen? :F

[ Voor 4% gewijzigd door Aghanim op 20-05-2013 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Aghanim schreef op maandag 20 mei 2013 @ 21:49:
[...]

Ik snap jouw reactie op mijn vraag niet. Je komt met allemaal crap argumenten die voor jou persoonlijk belangrijk zijn. Ik heb geen vrouw en kinderen en mijn vriendin laat me gebruiken wat ik wil, daar is geen WAF voor nodig, heb geen multi platforms en heb verder geen voorkeur voor een programma omdat het (volgens jou) ´DE´ HTPC oplossing voor een PC is.

Mijn voornaamste reden om het niet meer te gebruiken is dat ik met een muis en Windows Verkenner sneller ben en geen libraries gebruik en vroeg daarom anderen waar zij de toegevoegde waarde in zien. Dit, terwijl ik het een erg gaaf programma vind en het graag wil gebruiken, maar niet ten koste van efficiency. Daar heb ik van de meesten een fatsoenlijk en duidelijk antwoord op gekregen totdat jij suggereerde dat ik een of andere idoot ben die hier een vraag stelt zonder XBMC ooit gezien te hebben. Heb je eigenlijk mijn vragen wel gelezen? :F
Kan aan mij liggen maar als je voor jezelf de keus al gemaakt heb waarom kom je dan hier met de insteek dat je toch niet te overtuigen bent (of overtuigd wilt worden) maar in plaats daarvan andere gaat lopen afblaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
Slimme opmerking maar daar heb ik al op gezocht en ik weet dat dit werkt met die njoy plugin maar las ook dat deze plugin geen PVR/ EPG functies ondersteund. Die post was uit 2011 dus vandaar mijn vraag of dit inmiddels wel werkt of dat dit b.v. met Mediaportal mogelijk is icm de N7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Count_B schreef op maandag 20 mei 2013 @ 21:55:
[...]

Slimme opmerking maar daar heb ik al op gezocht en ik weet dat dit werkt met die njoy plugin maar las ook dat deze plugin geen PVR/ EPG functies ondersteund. Die post was uit 2011 dus vandaar mijn vraag of dit inmiddels wel werkt of dat dit b.v. met Mediaportal mogelijk is icm de N7.
Zo dan http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=141665

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Oh wacht ik zat op een andere pagina dit is dus @XeNeRgY:
Kijk eens naar xbmc launcher, xbmc favorites, combinatie met sickbeard, couchpotato.
Ik zou niet meer willen zitten klooien met verkenner en muis vanaf mijn bank. Moet er niet aan denken.

[ Voor 13% gewijzigd door technorabilia op 20-05-2013 22:23 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
kraades schreef op maandag 20 mei 2013 @ 22:22:
Kijk eens naar xbmc launcher, xbmc favorites, combinatie met sickbeard, couchpotato.
Ik zou niet meer willen zitten klooien met verkenner en muis vanaf mijn bank. Moet er niet aan denken.
Kan zo wel door gaan.
xbmc subtitles, xbmc autosubs, the trailers met koppeling naar cp, sabnzbd, nzbget, de vele audio plugins enz enz maar daar heeft XeNeRgY geen boodschap aan vermoed ik zo.

Vraag me ook sterk af of ie wel echt sneller is via verkenner dan met XBMC of dat het niet gewoon gelijk op gaat? Wellicht verouderd systeem voor XBMC, maar dat denk ik niet, de verkeerde skin gebruikt, verkeerde settings.
Wat ik wel weet is dat wanneer mijn systeempje kapot gaat ik met een behoorlijk issue zit want dan valt alles weg :P TV, PVR, Films, Muziek, Games , Browser enz enz voor wat betreft de main TV dan ;) Ik draai het niet op mijn Desktop maar dedicated in de huiskamer, daar kan ook het verschil in zitten.

Als ik zou willen zit ik in een handomdraai bij mijn films beginnende met een letter K bij wijze van spreken (iets meer tikken en ik heb de film die geroepen/gekozen of wat dan ook is)
En het ziet er nog eens fancy uit ook nog wat ik van een verkenner niet zeggen kan.
En of de verkenner nou sneller is of niet, mijn HTPC setup (welke nou niet echt high end is) doet het prima.

Het hele geheel draait hier nog net niet 24/7 en iedereen die hier mee in aanraking komt, mijn vriendin, kids, vrienden, oppas enz, hoef ik niks uit te leggen, ja misschien de Harmony One.

[ Voor 16% gewijzigd door schumi2004 op 20-05-2013 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
schumi2004 schreef op maandag 20 mei 2013 @ 21:53:
[...]

Kan aan mij liggen maar als je voor jezelf de keus al gemaakt heb waarom kom je dan hier met de insteek dat je toch niet te overtuigen bent (of overtuigd wilt worden) maar in plaats daarvan andere gaat lopen afblaffen?
Als je even terugleest dan zie je dat ik word afgeblaft terwijl ik een normale vraag stel.

Het gaat er niet om om overtuigd te worden, ik ben benieuwd naar features/voordelen die ik zelf nog niet heb gebruikt of gevonden heb. Voor mijn gevoel is er een hele wereld met plugins/online streamen en ik was benieuwd of dit soort plugins veel gebruikt wordt of juist niet. Ook overweeg ik om 1x of 2x een Raspberry Pi te kopen voor de slaapkamer, waar ik dan XBMC op ga draaien. Voor dat soort toepassingen zie ik de toegevoegde waarde zeer zeker.

Ben dit weekend ook druk bezig geweest met XBMC icm Sickbeard, waarbij ik nu bijna een automatische oplossing heb en dus inderdaad vanuit XBMC een automatisch gevulde library met series te krijgen die via Sickbeard binnengehaald zijn. Het werkt prima en ziet er goed uit dat zeker. Maar wat doen jullie met films/series die je gezien hebt? Ik verwijder ze, waardoor mijn library slechts bevat wat ik op dat moment nog moet kijken (vaak 2-3 series).

TV/PVR functionaliteit heb ik me nog niet in verdiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Aghanim schreef op maandag 20 mei 2013 @ 22:38:
[...]

Als je even terugleest dan zie je dat ik word afgeblaft terwijl ik een normale vraag stel.

Het gaat er niet om om overtuigd te worden, ik ben benieuwd naar features/voordelen die ik zelf nog niet heb gebruikt of gevonden heb. Voor mijn gevoel is er een hele wereld met plugins/online streamen en ik was benieuwd of dit soort plugins veel gebruikt wordt of juist niet. Ook overweeg ik om 1x of 2x een Raspberry Pi te kopen voor de slaapkamer, waar ik dan XBMC op ga draaien. Voor dat soort toepassingen zie ik de toegevoegde waarde zeer zeker.

Ben dit weekend ook druk bezig geweest met XBMC icm Sickbeard, waarbij ik nu bijna een automatische oplossing heb en dus inderdaad vanuit XBMC een automatisch gevulde library met series te krijgen die via Sickbeard binnengehaald zijn. Het werkt prima en ziet er goed uit dat zeker. Maar wat doen jullie met films/series die je gezien hebt? Ik verwijder ze, waardoor mijn library slechts bevat wat ik op dat moment nog moet kijken (vaak 2-3 series).

TV/PVR functionaliteit heb ik me nog niet in verdiept.
Mijn beleving van afblaffen is wellicht anders maar dat laten we maar voor wat het is.
Wat jouw werkwijze is voor wat betreft films verwijderen kun je je library gewoon laten cleanen na een update (weg films) ook kun je instellen films die gezien zijn standaard verborgen te hebben.

Uit je reactie maak ik ook op dat je wellicht niet gedreven bent in de SickBeard/CouchPotato en welke automatisering er nog meer is en dan is een bezoekje hier misschien ook leuk om door te lezen. (correct me if i'm wrong)

rPi is leuk maar als het echt op full HD spul etc aan komt zou ik wat hoger inzetten (ga zelf ook rPi voor slaapkamers gebruiken maar stel daar geen hoge eisen aan)

[ Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 20-05-2013 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-08 12:01
Vandaag eindelijk geprobeerd om men xbmc library te plaatsen op de synology NAS (211J). Ik heb elke stap concreet doorgenomen in de verschillende tutorials maar ik krijg steeds de volgende foutmelding:
17:50:59 T:4456 ERROR: Unable to open database: MyVideos60 [1049](Unknown database 'myvideos60')
60 is nu een voorbeeldje maar dit doet zicht voort van 74 tem 0.
Nochtans heeft de gebruiker alle rechten op de databases die door xbmc zelf zijn aangemaakt.
Een stukje advanced settings:
<advancedsettings>
<videodatabase>
<type>mysql</type>
<host>192.168.0.195</host>
<port>3306</port>
<user>xbmc</user>
<pass>xbmc</pass>
</videodatabase>

<musicdatabase>
<type>mysql</type>
<port>3306</port>
<user>xbmc</user>
<pass>xbmc</pass>
</musicdatabase>
</advancedsettings>

De files zie ik correct in xbmc dus de sources zijn ok. Maar wanneer ik de library wil updaten gebeurt er niets. Ik test met een kersverse installatie van xbmc. Voorlopig geven 12.2 en 12.0 hetzelfde foute resultaat. Iemand suggesties? Op de fora zijn verschillende gebruikers geweest met de zelfde fout maar daar werkt de oplossing niet voor mij (rollback vorige versie, firewalls, syntax in advancedsetting etc)

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
tboheeren schreef op maandag 20 mei 2013 @ 22:56:
Vandaag eindelijk geprobeerd om men xbmc library te plaatsen op de synology NAS (211J). Ik heb elke stap concreet doorgenomen in de verschillende tutorials maar ik krijg steeds de volgende foutmelding:
17:50:59 T:4456 ERROR: Unable to open database: MyVideos60 \[1049](Unknown database 'myvideos60')
60 is nu een voorbeeldje maar dit doet zicht voort van 74 tem 0.
Nochtans heeft de gebruiker alle rechten op de databases die door xbmc zelf zijn aangemaakt.
Een stukje advanced settings:
<advancedsettings>
<videodatabase>
<type>mysql</type>
<port>3306</port>
<user>xbmc</user>
<pass>xbmc</pass>
</videodatabase>

<musicdatabase>
<type>mysql</type>
<port>3306</port>
<user>xbmc</user>
<pass>xbmc</pass>
</musicdatabase>
</advancedsettings>

De files zie ik correct in xbmc dus de sources zijn ok. Maar wanneer ik de library wil updaten gebeurt er niets. Ik test met een kersverse installatie van xbmc. Voorlopig geven 12.2 en 12.0 hetzelfde foute resultaat. Iemand suggesties? Op de fora zijn verschillende gebruikers geweest met de zelfde fout maar daar werkt de oplossing niet voor mij (rollback vorige versie, firewalls, syntax in advancedsetting etc)
Lijkt erop dat user xbmc geen rechten heeft om tabellen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
rb338 schreef op maandag 20 mei 2013 @ 23:01:
[...]

Inderdaad, welke guide heb je gevolgd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-08 12:01
rb338 schreef op maandag 20 mei 2013 @ 23:01:
[...]

De databases met alle tables worden correct aangemaakt in SQL, alleen worden ze met niets gevuld...
Ik heb deze guide gevolgd: http://www.robvanhamersve...synology-ds-or-other-nas/

[ Voor 27% gewijzigd door tboheeren op 20-05-2013 23:05 ]

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik heb het idee dat je Sickbeard/Couchpotato onder PVR verstaat nu ik het nog eens lees. Klopt dat? Ik bedoelde daarmee je 'echte' TV signaal via XBMC en dat op kunnen nemen, zoals met een mediabox van UPC/Ziggo etc. Daar heb ik geen ervaring mee. Sickbeard gebruik ik voor zo'n 15 verschillende series, Couchpotato zie ik het nu niet zo van in.

Het gaat meer om het moment waarop je serie via Sickbeard al in de juiste map staat. Dan gaat via de verkenner dubbelklikken bij mij sneller dan XBMC opstarten - library (laten) updaten - aflevering zoeken. Heb het een tijdje geprobeerd alleen soms werd een film/item in een library niet gevonden omdat deze niet goed automatisch hernoemd bleek waardoor het niet gescraped werd. Gaat meestal wel goed overigens, behalve bij video_ts mappen met een DVD serie er in, die moet je weer speciaal hernoemen naar (uit mijn hoofd xxxxS01E01E02E03) om ze te kunnen scrapen en in de library te krijgen. Althans dat is mijn ervaring. Ook AVHCD levert/leverde vaak problemen met scrapen en afspelen op. In dat geval sprong ik toch weer over naar VLC/WMC:HC.

Twijfel gewoon erg om mijn huidige HTPC om te bouwen naar een mini versie (past niet in nieuwe TV-meubel) of een NAS+Raspberry te nemen (en dus XBMC). Voor de eye candy zou ik zeker XBMC nemen, maar in mijn ervaring gaat het met media automatisch scannen en scrapen (zeker nu met die vreemde hernoemde files vanwege de takedowns) altijd langer duren dan dubbelklik in VLC (het kan ook aan mij liggen dat het niet in 100% van de gevallen automatisch en goed gaat, maar dat verwacht ik wel bij een programma dat met de afstandsbediening te bedienen is). Om straks teleurstelling te voorkomen vroeg ik naar jullie ervaringen, waarvan een groot aantal me toch weer triggert om XBMC nogmaals uitgebreid te gaan gebruiken.

Want ja, het is veruit de mooiste en meest uitgebreide oplossing die verkrijgbaar is.

[ Voor 5% gewijzigd door Aghanim op 20-05-2013 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Aghanim schreef op maandag 20 mei 2013 @ 23:04:
Ik heb het idee dat je Sickbeard/Couchpotato onder PVR verstaat nu ik het nog eens lees. Klopt dat? Ik bedoelde daarmee je 'echte' TV signaal via XBMC en dat op kunnen nemen, zoals met een mediabox van UPC/Ziggo etc. Daar heb ik geen ervaring mee. Sickbeard gebruik ik voor zo'n 15 verschillende series, Couchpotato zie ik het nu niet zo van in.

Het gaat meer om het moment waarop je serie via Sickbeard al in de juiste map staat. Dan gaat via de verkenner dubbelklikken bij mij sneller dan XBMC opstarten - library (laten) updaten - aflevering zoeken. Heb het een tijdje geprobeerd alleen soms werd een film/item in een library niet gevonden omdat deze niet goed automatisch hernoemd bleek waardoor het niet gescraped werd. Gaat meestal wel goed overigens, behalve bij video_ts mappen met een DVD serie er in, die moet je weer speciaal hernoemen naar (uit mijn hoofd xxxxS01E01E02E03) om ze te kunnen scrapen en in de library te krijgen. Althans dat is mijn ervaring. Ook AVHCD levert/leverde vaak problemen met scrapen en afspelen op. In dat geval sprong ik toch weer over naar VLC/WMC:HC.

Twijfel gewoon erg om mijn huidige HTPC om te bouwen naar een mini versie (past niet in nieuwe TV-meubel) of een NAS+Raspberry te nemen (en dus XBMC). Voor de eye candy zou ik zeker XBMC nemen, maar in mijn ervaring gaat het met media automatisch scannen en scrapen (zeker nu met die vreemde hernoemde files vanwege de takedowns) altijd langer duren dan dubbelklik in VLC (het kan ook aan mij liggen dat het niet in 100% van de gevallen automatisch en goed gaat, maar dat verwacht ik wel bij een programma dat met de afstandsbediening te bedienen is). Om straks teleurstelling te voorkomen vroeg ik naar jullie ervaringen, waarvan een groot aantal me toch weer triggert om XBMC nogmaals uitgebreid te gaan gebruiken.

Want ja, het is veruit de mooiste en meest uitgebreide oplossing die verkrijgbaar is.
Heb even niet je hele verhaal gelezen maar NEE ik bedoel niet SB/CP onder de noemer PVR, onder PVR versta ik TVHeadend icm OSCam welke voor mij mijn EPG/Recordings en natuurlijk de Live streams fixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:55
tboheeren schreef op maandag 20 mei 2013 @ 23:03:
[...]

De databases met alle tables worden correct aangemaakt in SQL, alleen worden ze met niets gevuld...
Ik heb deze guide gevolgd: http://www.robvanhamersve...synology-ds-or-other-nas/
Heeft de user 'xbmc' volledige rechten om vanaf elke hostname/locatie aangesproken te worden? En niet alleen lokaal op de server zelf? En is de database-entry 'xbmc_video' in de tabel 'db' van de database 'mysql' gekoppeld aan de user 'xbmc' met alle rechten?

[ Voor 19% gewijzigd door Klojum op 20-05-2013 23:26 . Reden: Kleine verduidelijking, hoop ik ]

Pagina: 1 ... 86 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]