[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 85 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.080.951 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:12
schumi2004 schreef op maandag 22 april 2013 @ 23:11:
Iemand ervaring met het gebruik van OpenELEC en de SABnzbd suite addon en de performance als deze vollebak bezig is en je gelijktijdig film aan het kijken bent ?
Ook hier geen problemen qua performance. Welke build gebruik je dan?
Heb zelf de generic 3.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Mystic Spirit schreef op maandag 22 april 2013 @ 22:19:
[...]

Dat heeft volgens mij niks te maken met de centrale database. Sinds versie twaalf wordt er niet meer gekeken naar wanneer het bestand is toegevoegd, maar wordt de datum van het bestand aangehouden om te kijken of hij in het "recente" lijstje moet komen. De methode die jij gebruikt verandert de datum van het bestand niet dus komt hij niet bij recent te staan.
ah zo, ik legde de schuld dus onterecht bij de DB. tnx! d:)b
schumi2004 schreef op maandag 22 april 2013 @ 22:25:
[...]

En wil je toch de "oude" manier van indexeren dan dit in je advancedsettings.xml plaatsen

code:
1
2
3
  <videolibrary>
    <dateadded>0</dateadded>  <!-- Frodo now uses file dates for "Recently added" videos instead of the date when a video was scanned into XBMC. This changes it back to XBMC v11 (Eden) behavior -->
  </videolibrary>
dat zou ik inderdaad kunnen doen, opzich vond ik het namelijk prima werken in frodo.
ik heb wel het idee dat advancedsettings.xml een mooie file is om nét even wat verder te gaan, zoals bijv. die substitutes enz.

[ Voor 5% gewijzigd door Shanquish op 23-04-2013 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Mystic Spirit schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:43:
[...]

Ik had dit probleem ook. Wat er bij mij mis ging was dat het SD kaartje te weinig ruimte had voor de complete update. Dit betekende dat hij iedere keer probeerde te updaten, maar het niet af kon maken en dus was ik al mijn settings kwijt.
Ik heb een usb stick van 4GB dat zou toch genoeg moeten zijn?

p.s. opeens is de install teruggedraaid naar 3.0 en geen problemen meer, maar ja nu wil ie weer dat ik naar 3.01 uopdate

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:17
Pinin schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 11:14:
[...]

Ik heb een usb stick van 4GB dat zou toch genoeg moeten zijn?

p.s. opeens is de install teruggedraaid naar 3.0 en geen problemen meer, maar ja nu wil ie weer dat ik naar 3.01 uopdate
Het gaat er niet om hoe groot je USB stick is maar om hoeveel vrije ruimte je nog hebt.
Hij moet gedownload en uitgepakt kunnen worden.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 11:11
G.Scholtens schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 08:05:
[...]

Ook hier geen problemen qua performance. Welke build gebruik je dan?
Heb zelf de generic 3.0
Nog geen 1 maar zal waarschijnlijk een OpenELEC Fusion build 3.0.1 gaan worden, is niet voor mezelf.

Kan me namelijk voorstellen dat het elkaar wel eens zou kunnen bijten dus vroeg me dit af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovebrewski
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-04 21:37
Hoop dat iemand mij hier kan helpen.
Server: zfsguru
xbmc1 (frodo 12.1): windows 7
xbmc2 (frodo 12.1): ubuntu 12.01

Ik wil de database centraal zetten op mijn server, zodat iedere xbmc bij dezelfde gegevens kan.

Alles is ingesteld conform http://wiki.xbmc.org/inde...O:Sync_multiple_libraries .

Met film bestanden geen problemen en wordt perfect toegevoegd. Echter series worden niet toegevoegd tot mijn bibliotheek.
Ik heb al meerdere benamingen geprobeerd. bv
arrow.S01E01
arrow-S01E01
arrow - 2x16
De map waar het in is opgeslagen is \series\arrow\

Heeft iemand een site/instructies hoe ik dit werkend krijg?

[ Voor 6% gewijzigd door ilovebrewski op 23-04-2013 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Heb je de logs van XBMC al es bekeken? Kan je zien of er daar überhaupt gescand wordt.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Borromini schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 18:41:
Heb je de logs van XBMC al es bekeken? Kan je zien of er daar überhaupt gescand wordt.
;)

* schumi2004 wijst ondertussen naar topic waarschuwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovebrewski
Er wordt wel gescand. Krijg alleen de melding

19:58:32 T:1044 WARNING: No information found for item 'smb://ZFSGURU/Downloads/Complete/TV/Arrow (2012)/', it won't be added to the library.

Ik heb nu de map hernoemd van 'Arrow (2012)' naar 'Arrow'
Hij pakt het nu wel (hiervoor alvast bedankt _/-\o_ )alleen krijg onderstaande melding.

20:01:17 T:2296 NOTICE: VideoInfoScanner: Starting scan ..
20:01:19 T:2296 ERROR: XFILE::CDirectory::GetDirectory - Error getting smb://ZFSGURU/Downloads/Complete/TV/Arrow/.actors
20:01:19 T:2296 ERROR: Previous line repeats 1 times.

Ik heb nu de logs bekeken middels de addon 'xbmc log uploader'. Kan je dit ook direct zien in xbmc?

[ Voor 20% gewijzigd door ilovebrewski op 24-04-2013 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
jazeker kun je dit meteen zien: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Log_file/Advanced
onder 3.1 bij location zie je de verschillende locaties per OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 16:51
Iemand anders ook last van trage music library updates als dit vanaf een andere client gebeurt dan degene die de laatste scan gedaan heeft?

Zie ook ticket: http://trac.xbmc.org/ticket/14289

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovebrewski
shameete schreef op woensdag 24 april 2013 @ 11:29:
jazeker kun je dit meteen zien: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Log_file/Advanced
onder 3.1 bij location zie je de verschillende locaties per OS.
Top!
En gelijk nog een vraag. Niet alle laatst toegevoegde film komen onder het kopje 'onlangs toegevoegde speelfilms' te staan.
Weet iemand miss hoe ik dit oplos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
wellicht ben je net als mij overgestapt van 11 (Eden) naar 12 (Frodo) ?
bij mij heeft dit geholpen: Mystic Spirit in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovebrewski
shameete schreef op woensdag 24 april 2013 @ 20:27:
wellicht ben je net als mij overgestapt van 11 (Eden) naar 12 (Frodo) ?
bij mij heeft dit geholpen: Mystic Spirit in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV"
Klopt helemaal.
Ik ga mijn .xml bestand aanpassen met deze regels.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Raspberry Pi, Raspbmc, Frodo 12.0.

Enig idee waarom ik onderstaande error krijg?

Ik zie niets bijzonders aan de media. (MediaInfo)
Dit is eigenlijk de eerste keer dat ik een MKV (met H.264) niet kan afspelen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
20:29:21 T:3037605888  NOTICE: COMXPlayer: Opening: nfs://192.168.0.111/volume1/Share/Media/Video/Tmp/Movies/The Last Stand/QoQ-sbuSLN.462x.yaRulB.p0801.3102.SLT.mkv
20:29:21 T:2927375424  NOTICE: Thread COMXPlayer start, auto delete: false
20:29:21 T:2927375424  NOTICE: Creating InputStream
20:29:47 T:2927375424  NOTICE: Creating Demuxer
20:29:54 T:2837443648   ERROR: ExtractThumb - Exception thrown when opening demuxer
20:30:15 T:2918986816  NOTICE: Thread Jobworker start, auto delete: true
20:30:17 T:2927375424   ERROR: OpenDemuxStream - Exception thrown when opening demuxer
20:30:17 T:2927375424  NOTICE: COMXPlayer::OnExit()
20:30:17 T:2927375424  NOTICE: COMXPlayer::OnExit() deleting input stream
20:30:18 T:3037605888   ERROR: Playlist Player: skipping unplayable item: 0, path [nfs://192.168.0.111/volume1/Share/Media/Video/Tmp/Movies/The Last Stand/QoQ-sbuSLN.462x.yaRulB.p0801.3102.SLT.mkv]
20:30:18 T:3037605888  NOTICE: OMXClock using video as reference
20:30:32 T:2927375424  NOTICE: Previous line repeats 1 times.
20:30:32 T:2927375424  NOTICE: Thread Background Loader start, auto delete: false
20:31:03 T:2837443648   ERROR: ExtractThumb - Exception thrown when opening demuxer
20:31:03 T:2918986816  NOTICE: Thread Jobworker start, auto delete: true
20:32:37 T:3037605888  NOTICE: NFS is idle. Closing the remaining connections.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-05-2021
schumi2004 schreef op maandag 22 april 2013 @ 23:11:
Iemand ervaring met het gebruik van OpenELEC en de SABnzbd suite addon en de performance als deze vollebak bezig is en je gelijktijdig film aan het kijken bent ?
Bezig met downloaden is geen enkele issue.
Het unrarren van gedownloade video is geen enkele issue.
Zodra je moet gaan repairen raak je in de problemen, want dit is zowel cpu als disk intensief.

Het hangt voornamelijk van je hardware af hoeveel last je hier precies mee hebt.

Mijn Atom 525 met een normale laptophardeschijf kan prima repairen, maar vind het wat minder leuk als ik dan ook 1080p24 / DTS-HD MA aan het kijken ben.

[ Voor 12% gewijzigd door kibje op 25-04-2013 12:04 ]

Lid van Team Kodi sinds 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
@kibje en de rest bedankt voor de terugkoppeling. Ben overtuigd ;)

Iets anders. ZIjn er 3D gebruikers hier en weten van de ontwikkelingen op 3D gebied voor XBMC?

Heb zojuist een 3D build gecompiled voor OpenELEC Fusion (nog niet getest, maar compilen ging goed) en was benieuwd of er meer liefhebbers voor waren die het zouden willen proberen?
Heb zelf nog geen 3D tv dus kan alleen maar het menu etc in 3D modes zien maar dan houd het ook ver op.

Diegene die VIP hebben bij MarcosQui brazil forum hebben wellicht al toegang tot de Windows versie hiervan.

Wat ik gedaan heb is de 3D patches van deze repo en voor de subs diepte uit deze repo aan de patch folder van OpenELEC Gotham (master) toegevoegd en gecompiled.

Vanavond maar eens proberen en kijken of het ook daadwerkelijk werkt.

Edit:
Iets te voorbarig geweest, aantal patches hadden nog verkeerde extentie. Poging 2. |:(

Edit2:
Jammer XVBA gooit roet in het eten.

[ Voor 7% gewijzigd door schumi2004 op 25-04-2013 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
la la la la la (ik heb zo'n goeie zin) ......

[ Voor 87% gewijzigd door hardware-lover op 25-04-2013 22:22 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:32
Ik heb sinds een tijdje als proof of concept voor mezelf dan maar XBMC op mijn Windows 7 laptop geïnstalleerd. Aangezien ik hier thuis toch een ESXi'tje draai had ik nog wat resources "op overschot" en heb ik dan ook een Ubuntu VM met MySQL voorzien om een centrale database voor XBMC te hosten.

So far so good, XBMC Frodo op Windows heeft netjes alles in de database gezwierd, met wat puzzelen in MySQL en als een gek SELECT * FROM uit te voeren op de table movie zag ik netjes alles opgevuld worden. Na wat kluswerk heeft ook mijn Raspberry Pi met OpenELEC en XBMC Frodo toegang tot de database (zelfde account als de Windows installatie).

Het enige wat ik me nu afvraag is:
  1. In Windows heb ik een aantal mappings gelegd in XBMC naar bepaalde shares op mijn NAS, die zie ik ook aldaar maar ik zie ze NIET in de Raspberry. Als ik een library refresh doe, dan doet de RPi er zowieso al redelijk lang over, maar hij lijkt ook geen bestanden toe te voegen. Wat me redelijk normaal lijkt, aangezien ik voor hem geen sources/files heb toegevoegd. Mag ik dit gewoon toevoegen? Of ga ik dan dubbels krijgen?
  2. Een extension van bovenstaande vraag: als ik ze mag toevoegen bij sources, mag ik dan NFS gebruiken ipv de SMB-paden die ik gebruik op mijn Windows machine? En mag ik ze zo blijven gebruiken? De ene met SMB de andere met NFS?
  3. Ik heb een Harmony 900, die heb ik geconfigureerd als volgt: http://wiki.openelec.tv/index.php?title=Config_harmony . Ik heb ook in mijn opties van XBMC aangezet dat mijn afstandsbediening tekst kan invoeren. Ik ga daar van uit dat dit kan omdat er alfanumerieke toetsen opstaan, maar is dat wel juist? Of bedoelen ze met "tekstinvoercapabel" dat je toetsenbord dedicated toetsen voor iedere letter heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-09 15:47
Ondersteunt de Windows versie geen NFS dan?
(Windows niet natuurlijk, maar XBMC kan dat toch wel?)

Met dezelfde sources krijg je geen dubbele entries, maar wel als er verschil is in het protocol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

RudolfR schreef op donderdag 25 april 2013 @ 19:20:
Ondersteunt de Windows versie geen NFS dan?
(Windows niet natuurlijk, maar XBMC kan dat toch wel?)

Met dezelfde sources krijg je geen dubbele entries, maar wel als er verschil is in het protocol.
Ook de windows versie ondersteunt zonder problemen NFS

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Ik krijg onder geen enkele manier een NFS share geopend onder Windows... Dat gezegd zijnde stoor ik me ook mateloos dat je je soms kan maf zoeken naar waarom XBMC een bestand niet wilt toevoegen.

Twee GoT-afleveringen: worden niet toegevoegd, waarom? God mag weten, naamgeving is op de karakteristieken na identiek en staat in dezelfde map als twee afleveringen die WEL indexed geraakten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Laatst online: 19-09 15:47
http://forum.xbmc.org/sho...68&pid=1371660#pid1371660
"When you click Browse and scroll to the bottom, you should be able to add a new source type, and on that screen you can specify NFS and the IP of your NAS."

Heb je de debuglog van een bibliotheek update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-09 09:43

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

HyperBart schreef op donderdag 25 april 2013 @ 17:33:
Ik heb sinds een tijdje als proof of concept voor mezelf dan maar XBMC op mijn Windows 7 laptop geïnstalleerd. Aangezien ik hier thuis toch een ESXi'tje draai had ik nog wat resources "op overschot" en heb ik dan ook een Ubuntu VM met MySQL voorzien om een centrale database voor XBMC te hosten.

So far so good, XBMC Frodo op Windows heeft netjes alles in de database gezwierd, met wat puzzelen in MySQL en als een gek SELECT * FROM uit te voeren op de table movie zag ik netjes alles opgevuld worden. Na wat kluswerk heeft ook mijn Raspberry Pi met OpenELEC en XBMC Frodo toegang tot de database (zelfde account als de Windows installatie).

Het enige wat ik me nu afvraag is:
  1. In Windows heb ik een aantal mappings gelegd in XBMC naar bepaalde shares op mijn NAS, die zie ik ook aldaar maar ik zie ze NIET in de Raspberry. Als ik een library refresh doe, dan doet de RPi er zowieso al redelijk lang over, maar hij lijkt ook geen bestanden toe te voegen. Wat me redelijk normaal lijkt, aangezien ik voor hem geen sources/files heb toegevoegd. Mag ik dit gewoon toevoegen? Of ga ik dan dubbels krijgen?
  2. Een extension van bovenstaande vraag: als ik ze mag toevoegen bij sources, mag ik dan NFS gebruiken ipv de SMB-paden die ik gebruik op mijn Windows machine? En mag ik ze zo blijven gebruiken? De ene met SMB de andere met NFS?
  3. Ik heb een Harmony 900, die heb ik geconfigureerd als volgt: http://wiki.openelec.tv/index.php?title=Config_harmony . Ik heb ook in mijn opties van XBMC aangezet dat mijn afstandsbediening tekst kan invoeren. Ik ga daar van uit dat dit kan omdat er alfanumerieke toetsen opstaan, maar is dat wel juist? Of bedoelen ze met "tekstinvoercapabel" dat je toetsenbord dedicated toetsen voor iedere letter heeft?
@ vraag 1 eb 2:
Als je voor XBMC over meerdere soorten systemen gebruikt met een centrale database is het van belang om path substitution goed te gebruiken. Windows werkt namelijk met met \ en linux /. Je dus even in de XBMC wiki duiken om dit goed in te stellen enje zou geen probleem meer moeten hebben.
HyperBart schreef op donderdag 25 april 2013 @ 21:41:
Ik krijg onder geen enkele manier een NFS share geopend onder Windows... Dat gezegd zijnde stoor ik me ook mateloos dat je je soms kan maf zoeken naar waarom XBMC een bestand niet wilt toevoegen.

Twee GoT-afleveringen: worden niet toegevoegd, waarom? God mag weten, naamgeving is op de karakteristieken na identiek en staat in dezelfde map als twee afleveringen die WEL indexed geraakten...
De karakteristieken zijn erg belangrijk als je library mode gebruikt. Kijk even in de XBMC wiki voor de naam conventies. Het is voor series van belang dat bestandsnamen van de afleveringen volgens het zelfde principe zijn opgebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02:03
HyperBart schreef op donderdag 25 april 2013 @ 21:41:

Kan ook aan de NFS share zelf liggen... Bij mijn Synology moest ik wat aanpassen aan de Synology zelf om het te laten werken.

En als een aflevering niet gevonden wordt, ligt het vaak toch echt aan de naamgeving. Ik zal hier dus even kritisch naar kijken en desnoods aanpassen, hij zou namelijk gewoon alles moeten vinden. Je weet wel zeker dat ie op het moment van scannen ook daadwerkelijk toegang heeft tot de share?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Mystic Spirit schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 09:49:
[...]

@ vraag 1 eb 2:
Als je voor XBMC over meerdere soorten systemen gebruikt met een centrale database is het van belang om path substitution goed te gebruiken. Windows werkt namelijk met met \ en linux /. Je dus even in de XBMC wiki duiken om dit goed in te stellen enje zou geen probleem meer moeten hebben.
In principe ben ik niet van plan om het over meerdere systemen te gaan gebruiken, het was alleen handig geweest als een XBMC'tje op een Windows PC even snel en makkelijk toegang had tot de centrale database als mijn OpenELEC op rPI . Zo kon de laptop af en toe in een dood moment ook eens dienen als media center.

Sowieso had ik het plan opgevat om een extra VM uit te rollen met Ubuntu en XBMC om deze bijzonder vaak mijn library te laten rescannen/rebuilden/refreshen. Het probleem van / en \ zou daarmee dan ook van de baan zijn... Dat mijn Windows machine dan geen XBMC is, so be it...

Ik had gehoopt op een redelijk next next finish installatie. Vanuit die optie
[...]

De karakteristieken zijn erg belangrijk als je library mode gebruikt. Kijk even in de XBMC wiki voor de naam conventies. Het is voor series van belang dat bestandsnamen van de afleveringen volgens het zelfde principe zijn opgebouwd.
Ik zie hier echt de verschillen niet tussen:

-rw-rw-rw-  1 share  share  1398402741 Apr  1 04:02 Game.of.Thrones.S03E01.REPACK.720p.HDTV.x264-EVOLVE.mkv
-rw-rw-rw-  1 share  share  1779610031 Apr  8 14:15 Game.of.Thrones.S03E02.720p.HDTV.x264-IMMERSE.mkv
-rw-rw-rw-  1 share  share       64652 Apr  8 17:57 Game.of.Thrones.S03E02.720p.HDTV.x264-IMMERSE.srt
-rw-rw-rw-  1 share  share  1448057406 Apr 15 15:11 Game.of.Thrones.S03E03.720p.HDTV.x264-EVOLVE.mkv
-rw-rw-rw-  1 share  share       62366 Apr 15 18:57 Game.of.Thrones.S03E03.720p.HDTV.x264-EVOLVE.srt
-rw-rw-rw-  1 share  share       58123 Apr 22 18:08 Game.of.Thrones.S03E04.720p.HDTV.x264-EVOLVE.en.srt
-rw-rw-rw-  1 share  share  1425113545 Apr 22 05:20 Game.of.Thrones.S03E04.720p.HDTV.x264-EVOLVE.mkv

Meer zelfs: nog zo iets raars: als ik in de library ga kijken zie ik voor GoT 21 episodes. Open ik GoT dan krijg ik twee seizoen (01 en 02) te zien. Als ik all seasons bekijk zie ik daaronder de twee eerste ep's van S03, maar hij maakt geen apart kopje van Seizoen 03 onder GoT zelf... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-09 09:43

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

HyperBart schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 12:30:
[...]

In principe ben ik niet van plan om het over meerdere systemen te gaan gebruiken, het was alleen handig geweest als een XBMC'tje op een Windows PC even snel en makkelijk toegang had tot de centrale database als mijn OpenELEC op rPI . Zo kon de laptop af en toe in een dood moment ook eens dienen als media center.

Sowieso had ik het plan opgevat om een extra VM uit te rollen met Ubuntu en XBMC om deze bijzonder vaak mijn library te laten rescannen/rebuilden/refreshen. Het probleem van / en \ zou daarmee dan ook van de baan zijn... Dat mijn Windows machine dan geen XBMC is, so be it...

Ik had gehoopt op een redelijk next next finish installatie. Vanuit die optie

[...]

Ik zie hier echt de verschillen niet tussen:

-rw-rw-rw-  1 share  share  1398402741 Apr  1 04:02 Game.of.Thrones.S03E01.REPACK.720p.HDTV.x264-EVOLVE.mkv
-rw-rw-rw-  1 share  share  1779610031 Apr  8 14:15 Game.of.Thrones.S03E02.720p.HDTV.x264-IMMERSE.mkv
-rw-rw-rw-  1 share  share       64652 Apr  8 17:57 Game.of.Thrones.S03E02.720p.HDTV.x264-IMMERSE.srt
-rw-rw-rw-  1 share  share  1448057406 Apr 15 15:11 Game.of.Thrones.S03E03.720p.HDTV.x264-EVOLVE.mkv
-rw-rw-rw-  1 share  share       62366 Apr 15 18:57 Game.of.Thrones.S03E03.720p.HDTV.x264-EVOLVE.srt
-rw-rw-rw-  1 share  share       58123 Apr 22 18:08 Game.of.Thrones.S03E04.720p.HDTV.x264-EVOLVE.en.srt
-rw-rw-rw-  1 share  share  1425113545 Apr 22 05:20 Game.of.Thrones.S03E04.720p.HDTV.x264-EVOLVE.mkv

Meer zelfs: nog zo iets raars: als ik in de library ga kijken zie ik voor GoT 21 episodes. Open ik GoT dan krijg ik twee seizoen (01 en 02) te zien. Als ik all seasons bekijk zie ik daaronder de twee eerste ep's van S03, maar hij maakt geen apart kopje van Seizoen 03 onder GoT zelf... :?
Het is wat moeilijk te beoordelen, maar het klinkt als of je wat opties voor flatten TV shows aan hebt gezet en dat je wellicht "hide watched" aan hebt staan. Met de syntax van de bestandsnamen is niks mis, dus dat mag het probleem niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
ik heb het ook wel eens gehad bij een andere serie (Danny lowinski... dont ask... }:| )

wat bij mij hielp was de complete serie even verplaatsen naar een andere locatie, vervolgens XBMC library even een cleanup laten doen.

daarna weer een nieuwe map maken met de naam van de serie met daarin weer de submappen met de seizoenen (ook al heet het precies hetzelfde)
en vervolgens alle episodes weer terug kopiëren en XBMC weer opnieuw te laten scannen.

vraag me niet hoe het kan maar bij mij heeft dit tot nog toe geholpen om missing episodes alsnog erin te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Flatten en hide watched staan niet aan.

Zal bovenstaand eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 14:48

mvds

Totally awesome!

Ach, best doable wijffie hoor :P Dus ik snap het wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yotinus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-02 10:55
Voor mensen met een Logitech harmony (one).

Even aan het tobben geweest, eerst de MCE remote erop gezet dit werkt goed maar ik miste een aantal knoppen. (ik heb zelf niet de orginele AB)

Nu heb ik de MCE keyboard erop gezet, XBMC kan je ook met letters bedienen.
Hier voor de functies http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Keyboard
is 5 minuten werk om je knoppen te benoemen, maar dan heb je ook alle functies.

Bv: [media pc]-"stop"-X in "knoppen hernoemen"

Ik heb zelf ook Home en End erbij gezet, ideaal voor lange playlist.

[ Voor 8% gewijzigd door Yotinus op 27-04-2013 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Yotinus schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 13:29:
Voor mensen met een Logitech harmony (one).

Even aan het tobben geweest, eerst de MCE remote erop gezet dit werkt goed maar ik miste een aantal knoppen. (ik heb zelf niet de orginele AB)

Nu heb ik de MCE keyboard erop gezet, XBMC kan je ook met letters bedienen.
Hier voor de functies http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Keyboard
is 5 minuten werk om je knoppen te benoemen, maar dan heb je ook alle functies.

Bv: [media pc]-"stop"-X in "knoppen hernoemen"

Ik heb zelf ook Home en End erbij gezet, ideaal voor lange playlist.
Heb het ook eens geprobeerd maar als je OpenELEC gebruikt dan is dat een no-go, MCE Keyboard vooralsnog niet werkend gekregen. Heb wel andere IR reciever liggen waar het wel mee zou moeten werken maar nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 18:43
Ik ben al paar dagen aan zoeken en kom er maar niet uit. Begin er lichtelijk gestoord van te worden.

Dit is mijn directory structuur:

/Video
------/Star Trek
----------------/Season1
------------------------/StarTrek S01D01
------------------------/StarTrek S01D02
------------------------/StarTrek S01D03
----------------/Season2
------------------------/StarTrek S02D01
------------------------/StarTrek S02D02
------------------------/StarTrek S02D02

Andere serie staat als volgt op de HD:
/Video
------/Star Trek
----------------/StarTrek S01D01
----------------/StarTrek S01D02
----------------/StarTrek S01D03
----------------/StarTrek S02D01
----------------/StarTrek S02D02
----------------/StarTrek S02D02

Hoe kan ik die dusdanig scrapen dat elke disc zichtbaar wordt????

Ik heb geprobeerd als test 4 discs in de root te zetten samen met enkele andere films. Die films pakt ie goed op, maar de Star Trek verzamel DVD's niet. Ik heb verschillende namen geprobeerd zonder resultaat. Het ligt imho dus niet aan de directory structuur!

Afijn, ik ben op zoek gegaan met mijn vriend Google en komt de meest wilde dingen tegen:
* Op het XBMC forum adviseren diverse mensen om de DVD te splitten in afzonderlijke MKV bestanden, per episode 1 en dan die goed te benoemen en ze als TV show te scrapen.
Sorry, maar dan is het hele gemak weg en kost me dat erg veel werk om het goed te krijgen. En dan moet je de extra's en dergelijke ook nog gaan uitdokteren :(
* Anderen sturen je doodsimpel door naar de XBMC wiki, afdeling TV shows.
Ja, euhhhhhh het zijn inderdaad TV shows, maar het zijn ook gewoon uitgebrachte DVD's! Om nou eerst uit te gaan zoeken welke shows er op elke DVD staan om vervolgens elke map te gaan hernoemen met episodes naam erbij gaat mij veel te veel werk opleveren :-(
Ik snap dat het wel zo zou werken voor homebrew verzamel DVD's, maar voor normaal uitgebrachte?
* Voor elke DVD een .nfo aanmaken.
Idem als voor vorige punten, enorm veel werk met hoog fout risico.

Simpel gezegd wil ik dat de DVD's gewoon herkend worden als uitgebrachte DVD's, net zoals de films en dat er info op scherm komt. En natuurlijk op naamvolgorde gesorteerd. Alle Star Trek DVD's onderbrengen in 1 vervolgscherm om op door te klikken is dan de volgende logische stap (denk dat dat met taggen zal gaan of zo, maar dat zie ik dan weer wel).

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen? Ik kan echt nergens een oplossing vinden.

En sorry als het hier al een keer voorbij is gekomen, 25 XBMC topics doorspitten a enkele honderden pagina's is wel beetje heul veul....

[ Voor 25% gewijzigd door Olgeros op 27-04-2013 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

In plaats van S01D01 geef je aan welke afleveringen er allemaal op de dvd's staan, dus S01E01E02E03E04 als er 4 op staan. Zodra je dan 1 van deze afleveringen aanklikt wordt de dvd opgestart en moet je dus zelf nog door de menu's heen.

[ Voor 32% gewijzigd door Anthirian op 27-04-2013 16:38 ]

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
Anthirian schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 16:36:
In plaats van S01D01 geef je aan welke afleveringen er allemaal op de dvd's staan, dus S01E01E02E03E04 als er 4 op staan. Zodra je dan 1 van deze afleveringen aanklikt wordt de dvd opgestart en moet je dus zelf nog door de menu's heen.
Zie mijn 2e punt.
Dat betekent dus dat ik van ELKE DVD van ELKE serie die ik download moet gaan uitzoeken hoeveel en welke afleveringen er op staan, dan elke DVD map handmatig moet gaan wijzigen om het fatsoenlijk te krijgen.

Da's nou net niet waar ik op zit te wachten; erg veel uitzoek en hernoem werk. Bovendien niet te automatiseren.

Dan is (een soort) "file-mode" zoals op mijn Popcorn Hour nog veel netter en overzichtelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Olgeros schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 17:00:
[...]
Zie mijn 2e punt.
Dat betekent dus dat ik van ELKE DVD van ELKE serie die ik download moet gaan uitzoeken hoeveel en welke afleveringen er op staan, dan elke DVD map handmatig moet gaan wijzigen om het fatsoenlijk te krijgen.

Da's nou net niet waar ik op zit te wachten; erg veel uitzoek en hernoem werk. Bovendien niet te automatiseren.

Dan is (een soort) "file-mode" zoals op mijn Popcorn Hour nog veel netter en overzichtelijker.
Als je dat teveel werkt vind dan kun je misschien beter opzoek gaan naar losse AVI's (of MKV's) i.p.v. DVD's?

Edit: even een S01E01 TOS MKV geregeld, deze in de map Star Trek geplaatst in mijn hoofdmap TV-Series. Bestandsnaam ongewijzigd gelaten en zie daar, wordt keurig automatisch toegevoegd aan de bibliotheek.

Edit2: valt me nu ook op dat de kleding van de Star Trek bemanning, gedragen in die eerste afleveringen, bij de Zeeman gehaald zijn en daarna te heet gewassen werden _O-

[ Voor 22% gewijzigd door hardware-lover op 27-04-2013 19:21 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:54

MsG

Forumzwerver

Ik draai momenteel nog XBMC op mijn oude Xbox met de XBMC4Xbox release. Omdat ik een HDTV heb gekregen ga ik overstappen op een Raspberry Pi. Nu wil ik mijn bekeken-library eigenlijk houden, zonder dat ik handmatig elke film weer als bekeken mag gaan markeren. Hoe kan ik dit het beste doen? Het trakt-script is er niet voor de oude Xbox. Ik heb net de userfolder van de Xbox in mijn moderne XBMC-installatie gegooid en dat werkt helaas ook niet zonder meer. Iemand een idee?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

Ik loop weer tegen een leuk probleempje aan. Althans voor mij ist een probleem.

Ik maak gebruik van NFS shares
  • Films
  • Concerts
  • Muziek
De films die mijn nas heeft gedownload met Couchpotato geeft XBMC in Movies wel weer. Als ik echter vanaf mijn computer een film, ongeacht welk formaat, in de film dir zet en in XBMC update library uitvoer komt deze niet in de lijst voor. Nu heb ik de share opnieuw aangemaakt en nu ziet XBMC dus wel de film die ik heb overgezet vanaf de computer, maar niet degene die er al stonden.

[ Voor 3% gewijzigd door jdwrist op 28-04-2013 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
hardware-lover schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 19:00:
[...]

Als je dat teveel werkt vind dan kun je misschien beter opzoek gaan naar losse AVI's (of MKV's) i.p.v. DVD's?
Waarom losse episodes gaan zoeken (als ze al te vinden zijn, van in dit voorbeeld ST TOS) als er prima officiele (!) verzamel DVD's zijn? :?
Edit: even een S01E01 TOS MKV geregeld, deze in de map Star Trek geplaatst in mijn hoofdmap TV-Series. Bestandsnaam ongewijzigd gelaten en zie daar, wordt keurig automatisch toegevoegd aan de bibliotheek.
Het gaat op S01D01, niet S01E01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Heeft iemand al ervaringen met windows 8 en xbmc? Werkt dit goed?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 13:06
Olgeros schreef op zondag 28 april 2013 @ 10:02:
[...]
Waarom losse episodes gaan zoeken (als ze al te vinden zijn, van in dit voorbeeld ST TOS) als er prima officiele (!) verzamel DVD's zijn? :?
Mischien om niet telkens door een DVD menu te hoeven gaan om een aflevering te starten?

XBMC gebruikt zogenaamde scrapers om te bepalen wat een videobestand precies bevat.
En die scrapers gebruiken weer websites (liefst met een API) om de informatie te achterhalen.
Voor zover ik weet is er geen website met een database van alle mogelijke video DVD's.
Dus als jij even zo'n website maakt, dan kan XBMC automatisch achterhalen wat er op jouw DVD's staat ;)
En tot die tijd moet je via de bestandsnaam aan XBMC "vertellen" welke afleveringen op een DVD staan.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Spam schreef op zondag 28 april 2013 @ 10:15:
Heeft iemand al ervaringen met windows 8 en xbmc? Werkt dit goed?
werkt top. Waarom zou dit niet werken?

Ik draai win8 pro op mijn HTPC, dit in combinatie met XBMC Launcher (http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=136798) werkt echt super.

Asrock Superfast Uefi boot, en XBMC launcher zorgt ervoor dat ik na een koude start in 5 seconden XBMC kan bedienen (iets langer als de NAS in hybernate staat, maar goed :P )

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Olgeros schreef op zondag 28 april 2013 @ 10:02:
[...]

[...]
Het gaat op S01D01, niet S01E01
Je hebt mijn reactie duidelijk niet begrepen dus zal ik wel heel erg ongelukkig geschreven hebben denk ik.
Je mag van me aannemen dat de losse ST TOS afleveringen heel eenvoudig te vinden zijn en bij losse afleveringen wordt de codering E gebruikt en niet D.

En waarom losse afleveringen gaan zoeken? Omdat jij een probleem hebt met het scrapen van je DVD's, toch? En dan wil ik je graag duidelijk maken dat er een alternatief bestaat, meer niet.

Ik zie dat je nu ongeveer een dikke maand met XBMC aan de slag bent? Ik denk dat iets meer inlezen misschien verhelderend kan gaan werken, het zal zeker geen kwaad kunnen.

[ Voor 15% gewijzigd door hardware-lover op 28-04-2013 13:31 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
Mr_Blobby schreef op zondag 28 april 2013 @ 10:37:
[...]
Mischien om niet telkens door een DVD menu te hoeven gaan om een aflevering te starten?
Als ik een verzamel DVD ga bekijken vind ik dat niet erg. Oke, dat is een perosonlijke voorkeur en ik vind het niet erg om te doen. Bovendien vind ik (!) het prettig om het zo simpel mogelijk te houden.

Bovendien is het niet te automatiseren omdat regelmatig een verhaal/aflevering uit twee episodes bestaat (of is het nou omgekeerd? Je snapt wel wat ik bedoel ;) )
XBMC gebruikt zogenaamde scrapers om te bepalen wat een videobestand precies bevat.
En die scrapers gebruiken weer websites (liefst met een API) om de informatie te achterhalen.
Voor zover ik weet is er geen website met een database van alle mogelijke video DVD's.
Dus als jij even zo'n website maakt, dan kan XBMC automatisch achterhalen wat er op jouw DVD's staat ;)
En tot die tijd moet je via de bestandsnaam aan XBMC "vertellen" welke afleveringen op een DVD staan.
Ik besef hoe een scraper werkt. Die kijkt naar de bestandsnaam en zoekt vervolgens de passende info erbij op/in een daarvoor bestemde website/online database.

Het verbaasd mij alleen dat wel vrijwel alle films daarin opgenomen zijn, maar niet de verzamel DVD's.

-----------------------------------------------------------
hardware-lover schreef op zondag 28 april 2013 @ 13:23:
[...]

Je hebt mijn reactie duidelijk niet begrepen dus zal ik wel heel erg ongelukkig geschreven hebben denk ik.
Je mag van me aannemen dat de losse ST TOS afleveringen heel eenvoudig te vinden zijn en bij losse afleveringen wordt de codering E gebruikt en niet D.
Oke, dat wil ik dan gerust van je aannemen.
Zitten hier dan ook alle passende subtitles bij? Is de naamgeving uniform? Staan alle andere series (bv oude Twilight verzamel DVD's of alle X-files afleveringen) netjes bij elkaar?
En waarom losse afleveringen gaan zoeken? Omdat jij een probleem hebt met het scrapen van je DVD's, toch? En dan wil ik je graag duidelijk maken dat er een alternatief bestaat, meer niet.
Ik heb verder (nog) geen probleem met scrapen hoor, ik ben me er pas sinds een maandje in aan het verdiepen en dit is een voor mij belangrijke issue.
Ik heb al heel wat verzamel DVD's hier opgelsagen en opnieuw downloaden in losse afleveringen kost mij enorm veel werk en tijd, iets wat je je vast voor kan stellen. Bovendien komen er regelmatig nieuwe complete DVD series uit van oudere series die ik graag wil zien. Dus in de toekomst wordt dat alleen maar meer.

Ik begrijp je alternatief, en waardeer de moeite die je neemt voor het reageren, maar het beantwoord niet mijn vraag. Tot nu begrijp ik alleen maar dat het antwoord is "Nee, het kan niet", alle alternatieven ten spijt.
Ik zie dat je nu ongeveer een dikke maand met XBMC aan de slag bent? Ik denk dat iets meer inlezen misschien verhelderend kan gaan werken, het zal zeker geen kwaad kunnen.
"Een maand ermee bezig zijn" is voor leek misschien te weinig, voor de goeroe misschien te veel.

Ik hoop dat je van me aan wil nemen dat ik XBMC wil gaan gebruiken voor het gemak. Naar mijn idee is XBMC gebouwd om gemakkelijk te zijn, maar toch de kracht heeft van customizen. Wat ik wil lijkt mij helemaal niet zo vreemd, miljoenen mensen downloaden/gebruiken verzamel DVD's van oude series en vandaar lijkt mijn vraag me volkomen valide.

Ik ben geen nitwit maar ook geen goeroe. Wel slim genoeg om dingen met enig zoekwerk aan te kunnen passen en soms wat hulp te vragen zoals hier en nu.......
En blijkbaar is er geen eenvoudig antwoord op mijn vraag, anders had iemand het vast binnen een halve dag gegeven ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Olgeros schreef op zondag 28 april 2013 @ 15:04:
[...]
[knip]
[...]
Ik heb verder (nog) geen probleem met scrapen hoor, ik ben me er pas sinds een maandje in aan het verdiepen en dit is een voor mij belangrijke issue.
Ik heb al heel wat verzamel DVD's hier opgeslagen en opnieuw downloaden in losse afleveringen kost mij enorm veel werk en tijd, iets wat je je vast voor kan stellen. Bovendien komen er regelmatig nieuwe complete DVD series uit van oudere series die ik graag wil zien. Dus in de toekomst wordt dat alleen maar meer.
"Ik ben al paar dagen aan zoeken en kom er maar niet uit. Begin er lichtelijk gestoord van te worden."

Dat zijn toch je eigen woorden? Dat heb ik begrepen als zijnde een probleem, maar dat blijkt nu toch niet het geval te zijn. Blijkbaar heb ik dat verkeerd ingeschat.

Het binnen hengelen van losse afleveringen gaat heel erg eenvoudig en kost weinig moeite, een (NL) ondertitel op maat wordt bij dit soort populaire series ook eenvoudig, middels de ondertitel plugin, mogelijk gemaakt. Het scrapen van losse afleveringen gaat, is mijn ervaring, in de meeste gevallen probleemlozer dan het scrapen van DVD's waar meerdere afleveringen van een serie op zijn geplaatst. Het voordeel van losse bestanden is dat je meestal zelf voor een bepaalde kwaliteit kunt kiezen al zal dat voor hele oude series bijster weinig uit gaan maken. Je komt zelfs full HD MKV afleveringen tegen van ST TOS en dat lijkt mij wel aardig overdone ook al zijn ze Digitally Remastered.

Maar ik begrijp je situatie en wil niet dwingend overkomen. Via het browsen door je bestanden kun je altijd wel een media opstarten, je hebt alleen niet zo'n gelikt media overzicht op je scherm/TV.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
hardware-lover schreef op zondag 28 april 2013 @ 16:12:
[...]

"Ik ben al paar dagen aan zoeken en kom er maar niet uit. Begin er lichtelijk gestoord van te worden."

Dat zijn toch je eigen woorden? Dat heb ik begrepen als zijnde een probleem, maar dat blijkt nu toch niet het geval te zijn. Blijkbaar heb ik dat verkeerd ingeschat.
Met dit probleem ben ik inderdaad al enkele dagen bezig met zoeken.

En sorry als ik beetje bot overkom, maar ik heb echt goed gezocht en lees alleen maar reacties (op andere websites ook) dat ik dan naar meerdere episodes moet hernoemen of losse afleveringen moet downloaden/maken. Iets wat ik nou net NIET wil.
En ik had hier gehoopt op eenvoudig antwoord in de zin van "ja dat kan, en zo doe je dat", of "nee dat kan niet".
Het binnen hengelen van losse afleveringen gaat heel erg eenvoudig en kost weinig moeite, een (NL) ondertitel op maat wordt bij dit soort populaire series ook eenvoudig, middels de ondertitel plugin, mogelijk gemaakt. Het scrapen van losse afleveringen gaat, is mijn ervaring, in de meeste gevallen probleemlozer dan het scrapen van DVD's waar meerdere afleveringen van een serie op zijn geplaatst. Het voordeel van losse bestanden is dat je meestal zelf voor een bepaalde kwaliteit kunt kiezen al zal dat voor hele oude series bijster weinig uit gaan maken. Je komt zelfs full HD MKV afleveringen tegen van ST TOS en dat lijkt mij wel aardig overdone ook al zijn ze Digitally Remastered.
Ik vind de verzamel DVD's ook z'n charme hebben en nogal wat series moet je zelf gaan knippen uit de DVD's.
En (zoals al paar keer gezegd) is dat wat ik niet wil.
Maar ik begrijp je situatie en wil niet dwingend overkomen. Via het browsen door je bestanden kun je altijd wel een media opstarten, je hebt alleen niet zo'n gelikt media overzicht op je scherm/TV.
Ah gelukkig dat je mijn situatie (en frustratie) begrijpt! ;)

Afijn, is het mogelijk in XBMC als een filebrowser (a la Popcorn Hour) te browsen door de media en van daauit DVD's op te starten met bv PLAY knop?

En als vervolg daarop, is het mogelijk die file browse mode en grafische filmposter mode een soort van door elkaar te gebruiken OF eenvoudig van een naar ander te switchen?

(en nee, dit heb ik nog niet uitgezocht of ingelezen ;) )

Thanks voor jullie moeite......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Olgeros schreef op zondag 28 april 2013 @ 18:22:
[...]

Afijn, is het mogelijk in XBMC als een filebrowser (a la Popcorn Hour) te browsen door de media en van daauit DVD's op te starten met bv PLAY knop?

En als vervolg daarop, is het mogelijk die file browse mode en grafische filmposter mode een soort van door elkaar te gebruiken OF eenvoudig van een naar ander te switchen?

(en nee, dit heb ik nog niet uitgezocht of ingelezen ;) )

Thanks voor jullie moeite......
jahoor, zowel lokaal as als via NFS/SMB verbindingen, je kunt dan VIDEO_TS.IFO's starten of een ISO.
gewoon via 'bestanden' en daar je pad toevoegen.
en het is zeker wel naast elkaar te gebruiken, via het 'video' menu-item.

zo gebruik ik dat ook regelmatig voor TVseries die ik download om na het kijken meteen weer weg te gooien (losse afleveringen wat op tv is geweest maar ik heb gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Vandaag eindelijk eens bezig gegaan om couchpatato werkend te krijgen samen met nieuwsgroepen, sabnzbd en XBMC, en die laatste levert dus problemen op.
Het werkt prima de add-on, zie de films staan maar zodra ik deze wil bekijken krijg ik de error addon.py.

Wat ik zo tegen kwam via google betekend het eigenlijk alleen dat er iets fout gaat, maar wat?

Debug log

Heb ook al geprobeerd terug te gaan naar versie 11 van XBMC maar dat maakte geen verschil, dus hij staat nu ook weer op Frodo.
Advanced launcher heb ik ook al geupdated want dat kon het ook nog wel eens wezen maar ook dat hielp weer niks. Iemand hier die wel wijs kan worden uit de log? Programmeer taal is niet aan mij besteed helaas.
Het geheel draait onder OSX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 13:13
@hierboven, komt dat niet door CouchPotato?

Voor vragen omtrent CouchPotato hebben we ook een aparte topic;
[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 3

[ Voor 13% gewijzigd door EN-IS op 29-04-2013 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Nu online
Ik zat nog te twijfelen waar ik het moest posten, zal het daar het ook even neer gooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 17:01

Dr C

met C en CK

Weet iemand hoe je het volgende kan doen:

ik wil in mijn library alleen maar artiesten die niet op verzamelalbums voorkomen. dus heb ik de optie: 'artiesten weergeven die allen op verzamel cd's voorkomen' uitgezet.
Zover gemakkelijk, maar ik wil wel graag dat als ik zo'n verzamelalbum afspeel (bv. top 40) wel de fanart van die artiest erbij, maar deze gaat XBMC niet downloaden als die optie niet aanstaat. Weet iemand hier een oplossing voor (samengevat: wel fanart toevoegen zonder aan de library toevoegen voor verzamelcd's)?

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een extern programma de fanart en dergelijke binnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Nu online
Niemand die kan helpen? Best balen dat het niet werkt namelijk, couchpatato zet het tenminste helemaal netjes met de arts en informatie er in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

jokapo schreef op zondag 28 april 2013 @ 09:14:
Ik loop weer tegen een leuk probleempje aan. Althans voor mij ist een probleem.

Ik maak gebruik van NFS shares
  • Films
  • Concerts
  • Muziek
De films die mijn nas heeft gedownload met Couchpotato geeft XBMC in Movies wel weer. Als ik echter vanaf mijn computer een film, ongeacht welk formaat, in de film dir zet en in XBMC update library uitvoer komt deze niet in de lijst voor. Nu heb ik de share opnieuw aangemaakt en nu ziet XBMC dus wel de film die ik heb overgezet vanaf de computer, maar niet degene die er al stonden.
iemand :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-05-2021
[b][message=40165156,noline]
Ja, euhhhhhh het zijn inderdaad TV shows, maar het zijn ook gewoon uitgebrachte DVD's! Om nou eerst uit te gaan zoeken welke shows er op elke DVD staan om vervolgens elke map te gaan hernoemen met episodes naam erbij gaat mij veel te veel werk opleveren :-(
Ik snap dat het wel zo zou werken voor homebrew verzamel DVD's, maar voor normaal uitgebrachte?
Het grootste probleem is dat er van televisieseries gedurende de jaren meestal meerdere DVD boxes uitkomen over de wereld en dat de samenstelling van de afleveringen over deze DVDs niet iedere keer hetzelfde is. Dit is de reden waarom sites zoals theTVDB ervoor hebben gekozen om niet elke DVD set / DVD box op te nemen in hun site.

In het verleden is er wel gekozen voor het bijhouden van een alternatieve volgorde van afleveringen, wanneer die op DVD's bijvoorbeeld gecorrigeerd is, dit noemt men de 'DVD order' en levert constante vragen op omdat mensen DVDs hebben waar weer een andere volgorde op staat dan in de DVD order wordt bijgehouden.

Samenvattend:
Neem de moeite om je DVD rips S01E01E02E03E04.iso/mkv te noemen, want dat is de enige manier om XBMC te vertellen welke informatie hij moet scrapen. Als je dat niet doet heeft XBMC geen houvast, want de informatie die jij wil zien staat simpelweg niet op een scrapebare site.

Lid van Team Kodi sinds 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
GroteBozewolf schreef op maandag 01 april 2013 @ 14:04:
[...]

Ik heb je thread wat bijgewerkt. Ik houd hem in de gaten.
Mogelijk opgelost in Raspbmc April update? ("Fixed issue with cache buffer size")
Zelf nog niet geprobeerd...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomxc
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-07-2023
MsG schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 21:03:
Ik draai momenteel nog XBMC op mijn oude Xbox met de XBMC4Xbox release. Omdat ik een HDTV heb gekregen ga ik overstappen op een Raspberry Pi. Nu wil ik mijn bekeken-library eigenlijk houden, zonder dat ik handmatig elke film weer als bekeken mag gaan markeren. Hoe kan ik dit het beste doen? Het trakt-script is er niet voor de oude Xbox. Ik heb net de userfolder van de Xbox in mijn moderne XBMC-installatie gegooid en dat werkt helaas ook niet zonder meer. Iemand een idee?
XBMC heeft een optie om je video en music library te exporteren naar een xml bestandje. check deze wiki, onderaan staat hoe je de watched status kan mee exporteren.

PSN: thomxc | Twitter: thomaswnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:22

Wokschotel

Op 6 wielen

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Ik heb even een vraag of mensen die herkennen; ongeveer rond de tijd dat ik mijn HTPC uitbreidde met een Anysee + Windows Media Center en XBMC r12 heb ik geregeld dat XBMC geen geluid meer geeft.

Voordat ik nu allerlei zaken ga uithalen wou ik even checken of dit herkenbaar is. Bij het switchen van WMC->HTPC OF als ik de versteker + TV aanzet dan is hij in systeem->system->geluidshardware->apparaat voor geluidstoevoer de HDMI selectie kwijt. Dat ziet ie alleen SPDIF en dus geen geluid via de HDMI versterker. Dan moet ik mijn HTPC volledig herstarten voordat ik daar weer HDMI WASAPI of HDMI Default kan selecteren. Dit gebeurd ongeveer elke dag wel. Erg irritant.

Mijn vraag, ligt dit nu aan:
  • De combinatie met WMC door het schakelen? Soms lijkt ie WMC niet helemaal goed af te sluiten. Ik stuur bij het schakelen tussen WMC en XBMC altijd eerst een alt-F4. Maar ook als WMC goed is afgesloten vertoond hij deze kuren.
  • De nieuwe versie van XBMC R12 waar volgens mij meer opties voor geluid is toegevoegd?
Is dit herkenbaar?

Mijn systeem = A4 + ASrock. ATI drivers zijn niet veranderd dus daar kan het niet aan liggen.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A4-3400 Boxed€ 33,45€ 33,45
1ASRock AMD A75 A75M-ITX€ 69,50€ 69,50
1Toshiba MK1059GSM, 1TB SATA-300, 8MB, 5400rpm€ 0,-€ 0,-
1Inwin BP655€ 52,-€ 52,-
1Anysee E30TCPlus€ 145,-€ 145,-
1Scythe Shuriken Rev. B€ 24,45€ 24,45
1Fractal Design Silent Series , 80mm€ 6,96€ 6,96
1Kingston HyperX Blu KHX1600C9D3B1K2/4GX€ 34,85€ 34,85
1OCZ Agility 3 SATA III 2.5" SSD 60GB€ 70,50€ 70,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 436,71

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Spam schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 11:49:
Ik heb even een vraag of mensen die herkennen; ongeveer rond de tijd dat ik mijn HTPC uitbreidde met een Anysee + Windows Media Center en XBMC r12 heb ik geregeld dat XBMC geen geluid meer geeft.

Voordat ik nu allerlei zaken ga uithalen wou ik even checken of dit herkenbaar is. Bij het switchen van WMC->HTPC OF als ik de versteker + TV aanzet dan is hij in systeem->system->geluidshardware->apparaat voor geluidstoevoer de HDMI selectie kwijt. Dat ziet ie alleen SPDIF en dus geen geluid via de HDMI versterker. Dan moet ik mijn HTPC volledig herstarten voordat ik daar weer HDMI WASAPI of HDMI Default kan selecteren. Dit gebeurd ongeveer elke dag wel. Erg irritant.

Mijn vraag, ligt dit nu aan:
  • De combinatie met WMC door het schakelen? Soms lijkt ie WMC niet helemaal goed af te sluiten. Ik stuur bij het schakelen tussen WMC en XBMC altijd eerst een alt-F4. Maar ook als WMC goed is afgesloten vertoond hij deze kuren.
  • De nieuwe versie van XBMC R12 waar volgens mij meer opties voor geluid is toegevoegd?
Is dit herkenbaar?

Mijn systeem = A4 + ASrock. ATI drivers zijn niet veranderd dus daar kan het niet aan liggen.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A4-3400 Boxed€ 33,45€ 33,45
1ASRock AMD A75 A75M-ITX€ 69,50€ 69,50
1Toshiba MK1059GSM, 1TB SATA-300, 8MB, 5400rpm€ 0,-€ 0,-
1Inwin BP655€ 52,-€ 52,-
1Anysee E30TCPlus€ 145,-€ 145,-
1Scythe Shuriken Rev. B€ 24,45€ 24,45
1Fractal Design Silent Series , 80mm€ 6,96€ 6,96
1Kingston HyperX Blu KHX1600C9D3B1K2/4GX€ 34,85€ 34,85
1OCZ Agility 3 SATA III 2.5" SSD 60GB€ 70,50€ 70,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 436,71
Helaas herkenbaar, ik heb hier geen last van met mijn htpc, mijn zusje wel met die van haar. Zeker toen deze via HDMI rechtstreeks op haar tv was aangesloten.
Inmiddels heeft zij een denon versterker ertussen zitten, en dit probleem niet meer.

Kennelijk ligt het ergens aan een handshake oid, ik ben er iig uren zoet mee geweest, maar geen echte oplossing kunnen vinden. Idd de herstart, maar da's geen mooie oplossing.
Zij heeft een A6, en voor de rest een vergelijkbaar systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

Ik had die hele NFS setup al doorlopen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Van een bepaalde serie (misfits season II) ) kan ik geen losse files vinden, enkel een Video_TS dvd
Hoe krijg ik deze gescraped?
want onderstaande lukt niet http://wiki.xbmc.org/?title=TV_Shows#Multi-episode
of misschien werkt het wel, maar doe ik het niet goed

-splitten heb ik niet zo'n zin in, maar als het echt niet anders kan...

[ Voor 13% gewijzigd door Pinin op 01-05-2013 12:27 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
jokapo schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:24:
[...]

Ik had die hele NFS setup al doorlopen ja.
Ik heb zelfde setup maar herken niks van je probleem.
Zet je ze wel in juiste folder ?
Kan me haast niet coorstellen dat video files welke handmatig erop geplaatst worden niet zichtbaar worden nadat er gescraped is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:19
Pinin schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:25:
Van een bepaalde serie (misfits season II) ) kan ik geen losse files vinden, enkel een Video_TS dvd

Ik heb voor XBMC al mijn dvd's (VIDEO_TS of iso) omgezet naar .mkv... toen werkte het sowieso ;)
Het voordeel was ook dat ik nu afleveringen kan splitten, dus DISC1.iso is nu E01.mkv, E02.mkv en E03.mkv.

Was vreselijk veel werk, maar netjes is het nu wel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Pinin schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:25:

Ik weet natuurlijk niet wat je bronnen zijn waar je uit kunt putten, maar als ik binnen het legale aanbod (voor Nederlands begrippen) zoek op S02, dan komt er een hele mooie mkv kwaliteit bovendrijven en via een andere zoekmethode komt S02 ook als avi voor de dag. "beschikbaar" wel degelijk dus.
Voor het scrapen van DVD's heb ik ook niet echt een pasklare en degelijke oplossing behalve de omzetmethode die al door anderen wordt aangehaald.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:32
Olgeros schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 14:46:
Ik ben al paar dagen aan zoeken en kom er maar niet uit. Begin er lichtelijk gestoord van te worden.

Dit is mijn directory structuur:

...

Hoe kan ik die dusdanig scrapen dat elke disc zichtbaar wordt????

Ik heb geprobeerd als test 4 discs in de root te zetten samen met enkele andere films. Die films pakt ie goed op, maar de Star Trek verzamel DVD's niet. Ik heb verschillende namen geprobeerd zonder resultaat. Het ligt imho dus niet aan de directory structuur!

Afijn, ik ben op zoek gegaan met mijn vriend Google en komt de meest wilde dingen tegen:
* Op het XBMC forum adviseren diverse mensen om de DVD te splitten in afzonderlijke MKV bestanden, per episode 1 en dan die goed te benoemen en ze als TV show te scrapen.
Sorry, maar dan is het hele gemak weg en kost me dat erg veel werk om het goed te krijgen. En dan moet je de extra's en dergelijke ook nog gaan uitdokteren :(
* Voor elke DVD een .nfo aanmaken.
Idem als voor vorige punten, enorm veel werk met hoog fout risico.

Simpel gezegd wil ik dat de DVD's gewoon herkend worden als uitgebrachte DVD's, net zoals de films en dat er info op scherm komt. En natuurlijk op naamvolgorde gesorteerd. Alle Star Trek DVD's onderbrengen in 1 vervolgscherm om op door te klikken is dan de volgende logische stap (denk dat dat met taggen zal gaan of zo, maar dat zie ik dan weer wel).

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen? Ik kan echt nergens een oplossing vinden.

En sorry als het hier al een keer voorbij is gekomen, 25 XBMC topics doorspitten a enkele honderden pagina's is wel beetje heul veul....
Volgens mij is punt 2 van de oplossingen toch wel de kern.
Het zijn namelijk afleveringen van een tv-show en niet losse films die onderdeel zijn van een boxset. In je Movies Library krijg je ze dus sowieso niet.

Dan is het hernoemen van S01D01 naar iets als S01E01E02E03 oid denk ik het snelst.

Daarnaast kan je ook natuurlijk gewoon via File mode naar de bestanden gaan en ze openen ;).

Edit: Zie nu dat ik een stukje van de discussie gemist heb, bovenstaand is dus nog al mosterd na de maaltijd, excuses :P

[ Voor 2% gewijzigd door Smobbo op 01-05-2013 14:19 . Reden: van de 'laatste' pagina naar een genummerde pagina betekent dat je een paar posts kan missen, blijkbaar ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

hardware-lover schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 13:19:
[...]

Ik weet natuurlijk niet wat je bronnen zijn waar je uit kunt putten, maar als ik binnen het legale aanbod (voor Nederlands begrippen) zoek op S02, dan komt er een hele mooie mkv kwaliteit bovendrijven en via een andere zoekmethode komt S02 ook als avi voor de dag. "beschikbaar" wel degelijk dus.
Voor het scrapen van DVD's heb ik ook niet echt een pasklare en degelijke oplossing behalve de omzetmethode die al door anderen wordt aangehaald.
Nou ik zal eens beter zoeken of kijken, maar 1000dagen retentie thx anyways

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Pinin schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 13:31:
[...]

Nou ik zal eens beter zoeken of kijken, maar 1000dagen retentie thx anyways
Retentie is ruim voldoende :)

Mijn ervaring heeft me geleerd dat het vaak de moeite loont om meerder zoekmachines te gebruiken en niet te accepteren dat als de ene geen resultaat oplevert, dat dit dan ook wel voor de andere zo zal gelden. Heel vaak is dit niet zo.

[ Voor 34% gewijzigd door hardware-lover op 01-05-2013 14:09 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 14:36
Heb ook eens ff gecheckt maar via de bekendste rss feed voor tv shows is je serie zelfs te vinden.. maar er zijn geen recente eps. Dus als de serie weer gaat draaien kan je zelfs geautomatiseerd downloaden. En via de bekendste metasearcher zijn de verschillende seizoenen ook gewoon te vinden en zat keuze in type formaat. hint hint hint genoeg keuze op het www :)

ontopic: ik zie een browser addon voor in XBMC. Vanavond ga ik eens testen of je daarmee ook RTL XL zou kunnen kijken... zit alleen ff met de besturing/navigatie. Dat is het enige wat ik mis: de uitzendinggemist streams. RTL zit drm op dus dat is kut. Als dat niet zo zou zijn, zou ik zelfs mn tv abo gewoon opzeggen.

Zou ook ideaal zijn als deze addon: https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/send-to-xbmc/
ook zou werken voor de Silverlight speler van RTL.. sowieso wel een aanrader die addon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Jazco2nd schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 14:32:
Heb ook eens ff gecheckt maar via de bekendste rss feed voor tv shows is je serie zelfs te vinden.........
Ik kon dit soort sites niet, maar nu wel > leuk ende handig. Het gaat me nu wel lukken om ze te vinden.
Wat ik me dan afvraag, waarom kan de ziekebaard ze niet vinden van dit seizoen? Komt dit omdat ik niet genoeg (of de goede) nzb-search engines binnen sickbeard gebruik?

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 13:47

BrammT

The one and only!

Ikzelf gebruik XBMC (Windows) 12.1 i.c.m. een Qnap Nas. Helaas krijg ik het maar niet voor elkaar om de miniaturen te zien in mijn bibliotheek.

Enkel krijg ik het blauwe mapje te zien.Ik zou het zelf veel gelikter eruit vinden zien als ik dit werkend krijg.

Kan dit probleem ontstaan door de combinatie met de NAS?

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Laatst online: 18-09 10:16
Ik heb een aardige maar redelijk exotische verzameling concerten (veel satelliet werk, bootlegs en curiosia) maar ook veel legale geripte dvd's van diverse concerten.

Het scrapen van deze files geeft heel vaak absurde fanart terug dat ik daar niet vrolijk van werd. Ik ben daarna begonnen om in elk geval alles op m'n server netjes te ordenen (1 map per concert met een duidelijk herkenbare naam) en ben daarna begonnen om mbv Google mijn eigen Fanart/Folder jpg'jes te maken.

Dit ziet er heel erg gaaf uit uiteindelijk maar ik zou desondanks nu toch eens voor de grap de dvd muziek scraper z'n gang eens laten gaan om te zien wat-ie er nu van bakt.

Kan ik dat doen zonder dat ik mijn eigengemaakte Fanart/Folder plaatjes kwijt ben? En kan ik daar nog naar terug als ik niet tevreden ben met de srcaper resultatet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnerQi
  • Laatst online: 19-09 18:16
Ferret schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 19:18:
Ik heb een aardige maar redelijk exotische verzameling concerten (veel satelliet werk, bootlegs en curiosia) maar ook veel legale geripte dvd's van diverse concerten.

Het scrapen van deze files geeft heel vaak absurde fanart terug dat ik daar niet vrolijk van werd. Ik ben daarna begonnen om in elk geval alles op m'n server netjes te ordenen (1 map per concert met een duidelijk herkenbare naam) en ben daarna begonnen om mbv Google mijn eigen Fanart/Folder jpg'jes te maken.

Dit ziet er heel erg gaaf uit uiteindelijk maar ik zou desondanks nu toch eens voor de grap de dvd muziek scraper z'n gang eens laten gaan om te zien wat-ie er nu van bakt.

Kan ik dat doen zonder dat ik mijn eigengemaakte Fanart/Folder plaatjes kwijt ben? En kan ik daar nog naar terug als ik niet tevreden ben met de srcaper resultatet?
Maak een kopie van de dvd muziek map en laat 'm scrappen? Ik vrees er wel voor dat ie je eigen fanart weer oppakt maar dit kun je voorkomen door die fanart juist weg te halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Nog mooier zou het zijn als je jouw mooie fanart even upload naar TheMovieDB.org. Daar haalt de scraper ze vandaan (als je de ConcertDB scraper gebruikt) en dan kan de rest van de community er ook van profiteren. Heb ik destijds ook gedaan met mijn concerten. Is even werk, maar als je eens opnieuw moet scrapen staat het wel meteen allemaal goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Laatst online: 18-09 10:16
Poe, even kopieeren... Da's bijna 500Gb dus daar is-ie wel even mee bezig en dan vervolgens in die kopie weer alle plaatjes weghalen. Even over nadenken ;)
En die tip over dat uploaden is wel leuk, ik ga er naar kijken. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
Beetje laat, maar alsnog hartelijk dank aan reageerders op vraag over verzamel DVD's!

Zoals ik het wil (automatisch scrapen) kan dus gewoon niet omdat de info over de verzamel DVD's niet bekend zijn in de databases. Dan houdt het dus gewoon op.

De andere oplossingen (splitten, alle afleveringen benoemen in de naam) vind ik persoonlijk erg omslachtig en draagt niet bij tot het beoogde gebruikersgemak. Ik denkd at ik dan ook ga kiezen voor de file-browse optie ipv grafische schil bij dergelijke DVD's.

Moet wel zeggen dat ik me niet voor kan stellen dat er geen vraag is anar een dergelijke database. Mij lijkt echt dat dit wel iets is waar aanzienlijk meer mensen gebruik van zouden willen maken......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@BartOtten
Hoe zie je in welke sub repository een bepaalde add-on zit?
Bijvoorbeeld http://superrepo.org/plugin.video.fightcasts/.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-07 20:35
Dit kan door verschillend gebruikers(rechten) komen. Ik kan me zo indenken dat Couchpotato een eigen user binnen het Linux systeem heeft, en dat is dan een andere user dan dat jij voor NFS shares gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Voor de OE gebruikers onder ons, straks 3.0.2 maar proberen ;)
07:39:35 (master) ~/github/OpenELEC.tv$ git pull
remote: Counting objects: 7, done.
remote: Compressing objects: 100% (1/1), done.
remote: Total 4 (delta 3), reused 4 (delta 3)
Unpacking objects: 100% (4/4), done.
From https://github.com/OpenELEC/OpenELEC.tv
fc24b80..a0147f6 openelec-3.0 -> origin/openelec-3.0
* [new tag] 3.0.2 -> 3.0.2
Already up-to-date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Nu online
Niemand?

Heb nog eens geprobeerd opnieuw alles erop te zetten maar ook dat helpt niet.. zou toch jammer zijn want verder werkt het ideaal.
TerminalNL schreef op maandag 29 april 2013 @ 17:42:
Vandaag eindelijk eens bezig gegaan om couchpatato werkend te krijgen samen met nieuwsgroepen, sabnzbd en XBMC, en die laatste levert dus problemen op.
Het werkt prima de add-on, zie de films staan maar zodra ik deze wil bekijken krijg ik de error addon.py.

Wat ik zo tegen kwam via google betekend het eigenlijk alleen dat er iets fout gaat, maar wat?

Debug log

Heb ook al geprobeerd terug te gaan naar versie 11 van XBMC maar dat maakte geen verschil, dus hij staat nu ook weer op Frodo.
Advanced launcher heb ik ook al geupdated want dat kon het ook nog wel eens wezen maar ook dat hielp weer niks. Iemand hier die wel wijs kan worden uit de log? Programmeer taal is niet aan mij besteed helaas.
Het geheel draait onder OSX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
cypher21 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:01:
[...]

Helaas herkenbaar, ik heb hier geen last van met mijn htpc, mijn zusje wel met die van haar. Zeker toen deze via HDMI rechtstreeks op haar tv was aangesloten.
Inmiddels heeft zij een denon versterker ertussen zitten, en dit probleem niet meer.

Kennelijk ligt het ergens aan een handshake oid, ik ben er iig uren zoet mee geweest, maar geen echte oplossing kunnen vinden. Idd de herstart, maar da's geen mooie oplossing.
Zij heeft een A6, en voor de rest een vergelijkbaar systeem.
Eh ja, misschien had ik even moeten zeggen dat ik dit probleem eerst NIET had. Dus ergens icm mediacenter OF XBMC 12 is dit geïntroduceerd. Klopt het dat deze instellingen waar ik naar verwijs zijn uitgebreid in R12?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04:23
Werkt bij jullie de movieDB scraper ook niet, met de foutmelding; kan geen verbinding maken met remote server?
Edit: is inmiddels terug in orde :)

[ Voor 14% gewijzigd door ozzykillbirdy op 02-05-2013 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Spam schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 22:53:
[...]

Eh ja, misschien had ik even moeten zeggen dat ik dit probleem eerst NIET had. Dus ergens icm mediacenter OF XBMC 12 is dit geïntroduceerd. Klopt het dat deze instellingen waar ik naar verwijs zijn uitgebreid in R12?
bitstreaming audio e.d. is idd toegevoegd in frodo (12)
Ik kan niet zeggen of die problemen met 11 er niet waren op die HTPC, want daar heeft 11 nooit op gedraaid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mede-tweakers,

Ik heb een weekje geleden xbmc ontdekt en heb er nu al een hele tijd mee om kunnen spelen. Ondanks ik er al een tijdje mee hebben kunnen prutsen weet ik van een paar dingen niet of het wel mogelijk is.

het probleem:

Ik heb een pc met xmbc die ik als server gebruik. Deze heb ik in verbinding staan met een samsung smart tv (dnla). Ik kan nu vanaf de tv in de xbmc mappen komen waar alle films/series in staan (deze staan op mijn pc).

mijn vraag is of dit ook andersom kan.
Ik zou graag willen dat ik op play kan drukken op mijn pc en dat het dan afspeelt op de tv.

Is dit ook mogelijk? (dit is bijv. wel mogelijk bij serviio en allshare)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 20:58:
Ik betwijfel dat je via de ingebouwde browser op de tv een film kan selecteren en laten spelen op je tv.
Vraag het eens in [ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV ;)
dus dat heb ik even gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En heb je mijn link toen ook gevolgd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar dat was niet wat ik bedoelde (maar het zat er wel dicht bij in de buurt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zal ik je vraag wel niet begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:00
Via de webinterface van xbmc kan hij toch geen films laten starten op zijn tv als zijn tv via DLNA streamt.
Ik gok dat zijn tv gewoon aan het netwerk hangt en zijn xbmc-"server" ook, en dus niet aan elkaar verbonden zijn via hdmi of zo.

Zoals ik al zei, volgens mij gaat wat je vraagt niet lukkken.

[edit]
Ik ben toch nog even verder aan het zoeken, want met de laatste updates van XBMC zijn er wel een hoop extra features bij het upnp (dlna) gedeelte bijgevoegd.
Misschien kan je dus op je server wel kiezen dat hij het via de tv moet afspelen.

[ Voor 29% gewijzigd door Fire69 op 03-05-2013 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay jammer..
dan maar even kijken voor een lange hdmi kabel of misschien een raspberry pi voor aan de tv :)

Bedankt voor de info d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2013 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Heb een poosje met smartplaylists gewerkt maar het begint me min of meer tegen te staan. Ben nu opzoek naar een mogelijkheid de kids films toch fatsoenlijk te kunnen scheiden van de main movies met behoud van de looks zoals ze in de main library zichtbaar zijn.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ander profiel al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Profiel is een optie maar dat is nu net niet wat ik wil.
Ken profielen goed genoeg maar dat is alleen maar omslachtig als ik geen issues heb met het zien van fanart etc voor kids (wat niet gebeurd als je betrefende sectie niet openend) en wij als ouderen de remote bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En een shortcut aanmaken in het homescreen? Dat kan tenminste met Aeon Nox. Weet niet eens of dat standaard kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Verwijderd schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 00:33:
En een shortcut aanmaken in het homescreen? Dat kan tenminste met Aeon Nox. Weet niet eens of dat standaard kan.
Werkt ook niet. Ben al in discussie (als je het zo mag noemen want een dev reageert niet!) op #xbmc maar helaas.
Profiles lijkt de enige oplossing voor nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 22:24:
Via de webinterface van xbmc kan hij toch geen films laten starten op zijn tv als zijn tv via DLNA streamt.
Ik gok dat zijn tv gewoon aan het netwerk hangt en zijn xbmc-"server" ook, en dus niet aan elkaar verbonden zijn via hdmi of zo.

Zoals ik al zei, volgens mij gaat wat je vraagt niet lukkken.

[edit]
Ik ben toch nog even verder aan het zoeken, want met de laatste updates van XBMC zijn er wel een hoop extra features bij het upnp (dlna) gedeelte bijgevoegd.
Misschien kan je dus op je server wel kiezen dat hij het via de tv moet afspelen.
Ja dat zoek ik dus!
maar dat kan ik nergens vinden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02:03
schumi2004 schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 20:08:
Voor de OE gebruikers onder ons, straks 3.0.2 maar proberen ;)

[...]
Gister avond via de automatische update binnen gekregen, zie nu ook het nieuws op de site met daarbij een volledige changelog:
http://openelec.tv/news/2...9-openelec-3-0-2-released

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Zijn er tweakers onder ons welke ook met custom nodes aan het spelen zijn geweest en mij wellicht kunnen vertellen hoe de default nodes aan te passen?
De wiki suggereert dat dat mogelijk is.
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Custom_video_nodes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 11:02
Ik heb een 1080p/50 video bestand van mijn Panasonic camera op mijn HTPC gezet. Als ik deze wil afspelen via "Videos" dan krijg ik een foutmelding maar als ik dit doe via "Pictures" dan werkt het perfect. Iemand enig idee hoe dit komt?
Pagina: 1 ... 85 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]