Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech
Oops, ja ze zijn er weer, thxcypher21 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:42:
[...]
Lees ff de laatste paar pagina's dooris al vaker voorbij gekomen.
Even een handmatige refresh triggeren van de addons
Nu weer hetvolgende..... ik zie onder toevoegen van locatie mijn ingebouwde hdd niet. In het bios zie ik hem wel.
Kijk ik bij systeeminfo en dan opslag dan staat er /dev/sda2 109.8Gb 0%/storage
Dat moet hem zijn, maar ik zie hem dus niet in bestandsbeheer
www.casarodriguillo.com
parted -l | paste
en dan de resulterende url hier plakken ?
Waarschijnlijk moet de schijf nog even goed gepartitioneerd / formatteerd worden en de mount ingeregeld.
Je hebt wel een schijf die wordt herkend, maar hij is gewoon nog niet beschikbaar voor het besturingssysteem.
Als je die uitvoer geeft dan kan ik je vertellen welke commando's je moet uitvoeren.
[ Voor 76% gewijzigd door kibje op 11-04-2013 16:51 . Reden: verduidelijking ]
Lid van Team Kodi sinds 2013
Als je XBMC Frodo gebruikt is dit niet standaard, dus waarschijnlijk doe je dat met de Artwork Downloader addon en heb je daarin de 'use local files' optie aanstaan.Toch gaat er iets niet goed dan. Bij mij wordt toch echt alle art en fanart bij de media opgeslagen. Ook zonder export naar separate files.
[ Voor 3% gewijzigd door kibje op 11-04-2013 16:53 ]
Nope, standaard gedrag is om het naast je media op te slaan. Zie hiervoor mijn vorige posts inclusief quotes en bronnen.kibje schreef op donderdag 11 april 2013 @ 16:53:
[...]
Als je XBMC Frodo gebruikt is dit niet standaard, dus waarschijnlijk doe je dat met de Artwork Downloader addon en heb je daarin de 'use local files' optie aanstaan.
http://xbmc.org/natethomas/2013/04/09/xbmc-12-2pre-testing/
[ Voor 108% gewijzigd door Pinin op 11-04-2013 20:28 ]
www.casarodriguillo.com
Da's niet voor diehards, dit is voor diehardsJazco2nd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 17:48:
Voor de diehards kan je nu XBMC 12.2 pretesten:
http://xbmc.org/natethomas/2013/04/09/xbmc-12-2pre-testing/
Testing, one, two ...
[ Voor 124% gewijzigd door Pinin op 11-04-2013 19:45 ]
www.casarodriguillo.com
Alles wert perfect. Enig probleem die ik heb is bij de Series.
Als ik nu een Serie in ga bv Revolution, dan zie ik nu alleen de aflevering namen staan.
Kijk ik hoe het in de XBMC in de woonkamer staat dan zie ik daar gewoon volgende staan:
1x01-episode titel
1x02-episode titel
enz
Ga ik naar Bestanden-series, dan staat het wel goed.
Ga ik weer terug naar Blibliotheek mode dan staat weer de namen alleen.
Iemand een idee hoe ik dit weer goed kan krijgen in Openelec?
Precies en die heb ik gedraaid met als gevolg dat de helft van mijn addons niet meer werktehardware-lover schreef op donderdag 11 april 2013 @ 18:52:
[...]
Da's niet voor diehards, dit is voor diehardshttp://xbmc.org/natethoma...mc-13-gotham-march-cycle/
het heeft even geduurd voordat ik dit voormekaar kreeg, maar daar heb ik weer van geleerd, ssh nog nooit gebruikt.kibje schreef op donderdag 11 april 2013 @ 16:42:
Kun je de uitvoer van het volgende commando doen vanaf een shell :
parted -l | paste
en dan de resulterende url hier plakken ?
Waarschijnlijk moet de schijf nog even goed gepartitioneerd / formatteerd worden en de mount ingeregeld.
Je hebt wel een schijf die wordt herkend, maar hij is gewoon nog niet beschikbaar voor het besturingssysteem.
Als je die uitvoer geeft dan kan ik je vertellen welke commando's je moet uitvoeren.
de url = http://sprunge.us/AKca
Van ssh en linux heb ik dus echt geen kaas gegeten, dus als je kan helpen met formatteren / laten herkennen van deze schijf, graag
edit: het werkt
[ Voor 27% gewijzigd door Pinin op 13-04-2013 17:04 ]
www.casarodriguillo.com
Nu zijn het hier vooral scripts die niet in officiele repo zitten maar vreemde is nog wel dat XBMC totaal geen foutmelding geeft of iets dergelijks bij het opstaren m.b.t. deze scripts, lijkt wel of hij ze niet ziet.
Dat vond ik dan weer vaag want geeft me ook geen houvast om uit te gaan zoeken waar het mis gaat.
XBMC wordt daarbij voornamelijk gebruikt om Live-TV te kijken met als backend een VU+ Solo2 Sat ontvanger. Dit werkt op zich naar behoren, op 1 enkel - irritant - probleem na dat ik maar niet goed opgelost krijg.
Ik gebruik hardware decodering (DXVA2), en dit werkt uitstekend voor alle zenders behalve voor de Belgische zenders: deze vertonen een snel/langzaam/snel/langzaam cyclus die enkel te voorkomen is door òf de decodering softwarematig te doen - niet echt ideaal met previews en andere dingen-, of door de vertical sync uit te zetten - niet ideaal vanwege de strepen over het beeld.
Ik heb geen idee wat de belgische zenders nu zo speciaal maakt, laat staan hoe ik dit op een andere manier dan met de hierboven aangegeven oplossingen (softwarerendering / vertical sync uit) en nadelen kan oplossen.
Iemand wel een hint misschien?
PS. Intel drivers zijn de laatste van 22 maart 2013. Ook Windows 8 is up-to-date en ingesteld conform Wiki van XBMC tav video/audio instellingen, net als XBMC zelf...
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
Ik draai Gotham Alpha 2 ook en dat draait boven verwachting, ik zie en bemerk weinig problemen bij gebruik maar ik heb een tamelijk standaard setup (Ace als standaard skin). Welke scripts lijken het niet goed te doen bij jou?schumi2004 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:40:
Iemand die voor de grap al Gotham draait en ook gemerkt heeft dat sommige scripts mogelijk niet werken?
Nu zijn het hier vooral scripts die niet in officiele repo zitten maar vreemde is nog wel dat XBMC totaal geen foutmelding geeft of iets dergelijks bij het opstaren m.b.t. deze scripts, lijkt wel of hij ze niet ziet.
Dat vond ik dan weer vaag want geeft me ook geen houvast om uit te gaan zoeken waar het mis gaat.
[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 12-04-2013 13:55 ]
Testing, one, two ...
Hiervoor had ik er Raspbmc opdraaien en daar werkte dat wel perfect maar als ik hier een Subtitle wil inladen dan geeft hij:
1. een error dat hij het niet kan uitpakken
2. Ik klik de subtitle aan en dan gaat de film verder, dan denkje dat hij het nu wel doet maar laat hij niks zien. Ik heb het balkje voor de positie van de subtitle gewoon goed staan en bij films waar het .srt bestand bij zit doet hij het wel perfect.
Ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen, en als jullie nog vragen hebben voor als ik wat ben vergeten hoor ik het graag!
Mvg, Nick
1 waarvan ik het 100% zeker weet is wel deze https://github.com/leechguy/service.nzbget (voor de rest moet ik de logging er even op naslaan)hardware-lover schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 13:50:
[...]
Ik draai Gotham Alpha 2 ook en dat draait boven verwachting, ik zie en bemerk weinig problemen bij gebruik maar ik heb een tamelijk standaard setup (Ace als standaard skin). Welke scripts lijken het niet goed te doen bij jou?
Je ziet bij deze addon totaal geen meldingen in xbmc.log qua error handelingen die hij doet of wat dan ook. Hij lijkt er maar te staan en niks te doen.
Straks maar eens alpha 3 proberen.
Probleem is opgelost!Mars Warrior schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 13:12:
[Probleem met snel/langzaam/snel/langzaam afspelen van Live TV Belgische zenders]
De Belgische HD zenders blijken volgens mijn satbox als één van de zeer weinige zenders 1280x720 te zijn. De overige HD kanalen zijn allemaal 1920x1080i.
Ik dacht daarom eerst dat het aan de upscaling lag, maar het was uiteindelijk de instelling van de deinterlacing!
Deze heb ik nu op auto gezet (stond op altijd aan) voor deze zenders.
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
click
Her en der lees ik vermoedens dat True HD het nu wel doet, maar het is niet mij bekend of dat dit vlekkeloos gaat.
Live youre Life and Enjoy every Day
Ik zou trouwens niet weten hoe ik die driver in OpenElec moet krijgen, maar het zal denk ik niet lang duren voor er een versie is waar hij gewoon is ingebakken.
Het erin krijgen van de driver zal wel meevallen waar ik eerder tegen opzie is dat we mss problemen met bepaalde patches gaan krijgen.Mystic Spirit schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 11:08:
Ik ben erg benieuwd naar de eerste Openelec versie met de UVD driver driver van AMD erin. Dat moet volgens mj de ervaring inderdaad beter maken met TrueHD geluid etc.
Ik zou trouwens niet weten hoe ik die driver in OpenElec moet krijgen, maar het zal denk ik niet lang duren voor er een versie is waar hij gewoon is ingebakken.
Ik zal vanmiddag eens proberen lekker simpel die nieuwe driver te gebruiken, kijken wat er gebeurt
Dat is wat ik bedoel. Ik zou zelf bijna verwachten dat je beter een ION build kan pakken en daar een AMD driver in stoppen omdat je volgens mij nu deze driver er is geen gebruik meer hoeft te maken van XVBA maar dat je gewoon VDPAU kan gebruiken.schumi2004 schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 11:20:
[...]
Het erin krijgen van de driver zal wel meevallen waar ik eerder tegen opzie is dat we mss problemen met bepaalde patches gaan krijgen.
Ik zal vanmiddag eens proberen lekker simpel die nieuwe driver te gebruiken, kijken wat er gebeurt
Kijk, dat is goed nieuws! Heb net even lopen te zoeken, en inderdaad kwam wat berichtjes tegen welke aangaven dat het wel 'kon gaan werken'... Nog even afwachten op het definitieve oordeel, maar ziet er in ieder geval weer wat beter uit!jokapo schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 23:26:
Voor de mensen die graag stoeien met Linux of Openelec en een AMD chipset hebben sinds 2 dagen staat de laatste beta driver versie 13.3 online
click
Her en der lees ik vermoedens dat True HD het nu wel doet, maar het is niet mij bekend of dat dit vlekkeloos gaat.
AMD A10-5800
8Gb geheugen
on chip 7660
Windows 8 64 bits
Verder zit er een 18Tb aan storage in.
Het probleem dat ik heb lijkt dat er slechts 22 a 23 fps getoond worden tijdens het afspelen van video. In ieders geval hapert het geheel een klein beetje. Ik heb alle mogelijke modi geprobeerd bij de instellingen en ik heb volgens mij wel iedere AMD driver gehad die er is. Bios is up to date alle addons staan uit en geen andere achtergrond processen. Maar toch blijft het geheel net wat haperen bij video afspelen. Gebruik ik VLC voor een media bestand is er niets aan de hand en loopt het geheel vlekkeloos. Ik heb juist deze redelijk overkill hardware gekocht omdat ik geen haperingen en stotters meer wou hebben.
Is er iemand die hier mogelijk wat meer over kan vertellen of mogelijk dit probleem ook heeft gehad en opgelost heeft. Het liefste blijf ik namelijk bij XBMC omdat het gewoon verder een super gemakkelijk en heerlijk product is. Zelfs de vriendin kan er gemakkelijk mee werken.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Ik heb zelf een Arctic MC001 en daarvoor gebruik ik de 12.1 drivers zonder problemen.Shunt schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 12:16:
Het probleem dat ik heb lijkt dat er slechts 22 a 23 fps getoond worden tijdens het afspelen van video. In ieders geval hapert het geheel een klein beetje. Ik heb alle mogelijke modi geprobeerd bij de instellingen en ik heb volgens mij wel iedere AMD driver gehad die er is. Bios is up to date alle addons staan uit en geen andere achtergrond processen. Maar toch blijft het geheel net wat haperen bij video afspelen. Gebruik ik VLC voor een media bestand is er niets aan de hand en loopt het geheel vlekkeloos. Ik heb juist deze redelijk overkill hardware gekocht omdat ik geen haperingen en stotters meer wou hebben.
Verdere evt tips.
Geen realtek drivers gebruiken voor je geluid maar gewoon de windows standaard
Check de XBMC wiki er is op na het kan nl. ook met de settings van je geluid te maken hebben dat je beeld stottert.
[ Voor 16% gewijzigd door jdwrist op 13-04-2013 12:38 ]
Realtec drivers staan er niet op. En de sound settings heb ik last van gehad maar die zijn opgelost. (ging van 5 fps naar wat het nu is)jokapo schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 12:38:
[...]
Ik heb zelf een Arctic MC001 en daarvoor gebruik ik de 12.1 drivers zonder problemen.
Verdere evt tips.
Geen realtek drivers gebruiken voor je geluid maar gewoon de windows standaard
Check de XBMC wiki er is op na het kan nl. ook met de settings van je geluid te maken hebben dat je beeld stottert.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Mystic Spirit schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 11:08:
Ik ben erg benieuwd naar de eerste Openelec versie met de UVD driver driver van AMD erin. Dat moet volgens mj de ervaring inderdaad beter maken met TrueHD geluid etc.
Het erin krijgen van de driver zal wel meevallen waar ik eerder tegen opzie is dat we mss problemen met bepaalde patches gaan krijgen.
Ik als openelec en linux leek wacht jullie bevindingen af :-)Schumi schreef
Het scrapen gaat niet (denk) goed mogelijk mijn eigen fout omdat ik moviemeter, universal scraper en moviedb scraper had geinstalleerd. nu heb ik moviemeter scraper gedeinstaleerd, maar universal en moviedb zijn niet te deinstaleren.
(mag of moet je deze twee scrapers hebben, bij versie 2 (eden) had ik nooit problemen met scrapen)
Ook yatse doet het niet goed, ik mis heel veel art en andere info, ik denk dat ik alles even moet wissen en opnieuw de bieb moet laten scrapen.
Maar hoe?
Ik kom onderstaande link/tip tegen op yatse, maar ik kan de stappen niet volgen (ik begrijp ze niet) http://yatse.leetzone.org...get/wiki/FAQ#.UWlz27XIZc4 (eerste faq)
bedankt maar weer
www.casarodriguillo.com
Wat er staat is dat je in XBMC je source aan moet passen. Het makkelijkste wat je kan doen is naar Video gaan, dan kiezen voor files en dan op de map gaan staan die de films bevat en dan het context menu oproepen (in yatse zelf doe je dat met het meest linkse knopje op in de afstandbediening inderface). Dan kies je voor set content. Dan zet je die op None. Vervolgens krijg je een vraag of je de library wilt cleanen en kies voor ja. Vervolgens zet je de content weer op movies en selecteer je de juiste scraper. Alles wordt weer opgenomen in je database en dan zou het moeten werken.Pinin schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 17:10:
Ik heb met versie 3 van openelec wat meer problemen om het probleemloos te draaien, nu het volgende:
Het scrapen gaat niet (denk) goed mogelijk mijn eigen fout omdat ik moviemeter, universal scraper en moviedb scraper had geinstalleerd. nu heb ik moviemeter scraper gedeinstaleerd, maar universal en moviedb zijn niet te deinstaleren.
(mag of moet je deze twee scrapers hebben, bij versie 2 (eden) had ik nooit problemen met scrapen)
Ook yatse doet het niet goed, ik mis heel veel art en andere info, ik denk dat ik alles even moet wissen en opnieuw de bieb moet laten scrapen.
Maar hoe?
Ik kom onderstaande link/tip tegen op yatse, maar ik kan de stappen niet volgen (ik begrijp ze niet) http://yatse.leetzone.org...get/wiki/FAQ#.UWlz27XIZc4 (eerste faq)
bedankt maar weer
'NoneType' object has no attribute 'group'.
Enig idee?
(RPi met Raspbmc)
Edit:
Oh wacht, eerst zoeken dan posten...
Blijkbaar ben ik niet de enige:
http://www.xbmchub.com/fo...onetype-object-error.html
[ Voor 40% gewijzigd door technorabilia op 13-04-2013 19:32 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
En daar kun je beter je vraag stellen m.b.t icefilmskraades schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 19:30:
Als ik in Icefilms een 180upload link kies krijg ik altijd de error:
'NoneType' object has no attribute 'group'.
Enig idee?
(RPi met Raspbmc)
Edit:
Oh wacht, eerst zoeken dan posten...
Blijkbaar ben ik niet de enige:
http://www.xbmchub.com/fo...onetype-object-error.html
Ik heb vrijwel heel m'n library in de laatste paar dagen omgebouwd om mooi op mn HTPC te werken met XBMC. Echter is er 1 soort bestand wat ik nog niet weet hoe ik het moet noemen. Namelijk specials!
Ik neem even als voorbeeld Blue Exorcist. De serie zelf gaat gewoon goed
Ao.no.Exorcist.s1.e1
Ao.no.Exorcist.s1.e2
etc etc
. Echter is er ook een Special (OVA) in seizoen 1 (klik) Hoe moet ik deze noemen? Ik dacht eerst:
Ao.no.Exorcist.special1
maar dat werkt niet..
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Specials zijn s00 files. Is dat een antwoord op je vraag?D4NG3R schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 19:53:
Ik had even een korte vraag waar ik zo geen antwoord op kan vinden.
Ik heb vrijwel heel m'n library in de laatste paar dagen omgebouwd om mooi op mn HTPC te werken met XBMC. Echter is er 1 soort bestand wat ik nog niet weet hoe ik het moet noemen. Namelijk specials!
Ik neem even als voorbeeld Blue Exorcist. De serie zelf gaat gewoon goed
Ao.no.Exorcist.s1.e1
Ao.no.Exorcist.s1.e2
etc etc
. Echter is er ook een Special (OVA) in seizoen 1 (klik) Hoe moet ik deze noemen? Ik dacht eerst:
Ao.no.Exorcist.special1
maar dat werkt niet..
Ja is een beetje op het randje he. Weet nooit of je nu hier over Icefilms etc. vragen kunt stellen...schumi2004 schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 19:36:
[...]
En daar kun je beter je vraag stellen m.b.t icefilms
👉🏻 Blog 👈🏻
Dus:schumi2004 schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 19:59:
[...]
Specials zijn s00 files. Is dat een antwoord op je vraag?
1
2
3
4
5
| Media - Anime - Blue Exorcist Ao.no.exorcist.s1.e1 - e25 Ao.no.exorcist.s0.e1 |
Even een edit: 90% (~1500 bestanden) nu gerenamed (Total commander). Ik moet zeggen dat XBMC echt heerlijk werkt als het eenmaal ingesteld is. Automatisch ondertiteling erbij voor m'n ouders, en gaan met die banaan.
Nog aanraders qua besturing? In principe wil ik er een draadloze xbox controller aan hangen (Steam big picture + XBMC, verder zal er weinig op draaien), we hebben hier eventueel ook nog een logitech harmony liggen (Zijn hier ontvangers voor te krijgen?).
[ Voor 42% gewijzigd door D4NG3R op 13-04-2013 22:28 ]
Elke RC6 'Infrared Reciever' zou moeten werken icm een Harmony.D4NG3R schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 21:46:
Nog aanraders qua besturing? In principe wil ik er een draadloze xbox controller aan hangen (Steam big picture + XBMC, verder zal er weinig op draaien), we hebben hier eventueel ook nog een logitech harmony liggen (Zijn hier ontvangers voor te krijgen?).
Of anders Yatse! op een tablet / smartphone.
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Bedankt voor het antwoord, echter werkte dt niet.Mystic Spirit schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 17:35:
[...]
Wat er staat is dat je in XBMC je source aan moet passen. Het makkelijkste wat je kan doen is naar Video gaan, dan kiezen voor files en dan op de map gaan staan die de films bevat en dan het context menu oproepen (in yatse zelf doe je dat met het meest linkse knopje op in de afstandbediening inderface). Dan kies je voor set content. Dan zet je die op None. Vervolgens krijg je een vraag of je de library wilt cleanen en kies voor ja. Vervolgens zet je de content weer op movies en selecteer je de juiste scraper. Alles wordt weer opgenomen in je database en dan zou het moeten werken.
Uiteindelijk yatse van tablet afgeknikkerd en er weer opnieuw opgezet en alles is in orde.
Een klein dingetje nog, ik krijg bij tv-shows geen fanart van de serie zelf maar een standaard plaatje. Zal wel een vinkje zijn, maar ik heb hem nog niet gevonden
www.casarodriguillo.com
Verwijderd
Duik nog eens in de settings van addon zou ik zeggen.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2013 13:30 ]
En kan je op trakt.tv inloggen en dat terugzien?
Ik wil gewoon pertinent geen ratings in XBMC, waar dan ook, maar ik weet niet hoe ik dit voor elkaar kan krijgen.
Wat voor mij ook prima zou zijn, is om gewoon de rating te fixen op 1/10 bijvoorbeeld. Maar ik weet niet hoe ik dat zou moeten doen.
[ Voor 15% gewijzigd door TMC op 14-04-2013 14:24 ]
Onder Linux is dat bijvoorbeeld /usr/share/xbmc/addons/skin.confluence/720p/ViewsVideoLibrary.xml voor de video library weergaven.
Als ik mij niet vergis is de nette manier om een dergelijke aanpassing te doen (en te voorkomen dat het bij een volgende skin update de wijzigingen weer overschreven worden) het bestand copieren naar de userdata folder en het bestand daar aan te passen.
Onder Linux zou dat dan zijn: ~/.xbmc/userdata/addon_data/skin.confluence/720p/ViewsVideoLibrary.xml
Leaping Lab Rats!
Dat heb ik al gedaan, maar dan wordt het nog steeds in de XBMC Remote-app weergeven.d3vlin schreef op zondag 14 april 2013 @ 17:26:
Ratings niet ophalen lijkt me lastig, maar je kunt het weergeven daarvan eenvoudig uitzetten door de skin te modden. De verschillende weergaven worden geregeld aan de hand van relatief eenvoudig in elkaar stekende XML files.
Onder Linux is dat bijvoorbeeld /usr/share/xbmc/addons/skin.confluence/720p/ViewsVideoLibrary.xml voor de video library weergaven.
Als ik mij niet vergis is de nette manier om een dergelijke aanpassing te doen (en te voorkomen dat het bij een volgende skin update de wijzigingen weer overschreven worden) het bestand copieren naar de userdata folder en het bestand daar aan te passen.
Onder Linux zou dat dan zijn: ~/.xbmc/userdata/addon_data/skin.confluence/720p/ViewsVideoLibrary.xml
Aangezien de scraper zelf ook gewoon met xml files werkt, zou je die moeten kunnen modden lijkt me. Maarja, ik weet niet hoe.
doctor.who.2005.s07e06.the.bells.of.saint.john.hdtv.x264-tla.mp4
Deze verschijnen nu dubbel; 1x als S07E07 en 1x als S20E05.
Hetzelfde probleem heb ik bij afleveringen van Dallas (2012) en Revolution (2012)
doctor.who.S07E06.the.bell.of.saint.john.mp4
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
doctor.who.(2005).s7.e7.avi werkt bij mij, ik maak gebruik van TVDB voor series.RudolfR schreef op zondag 14 april 2013 @ 20:42:
Weet iemand wat ik moet aanpassen zodat deze afleveringsnamen goed herkend worden:
doctor.who.2005.s07e06.the.bells.of.saint.john.hdtv.x264-tla.mp4
Deze verschijnen nu dubbel; 1x als S07E07 en 1x als S20E05.
Hetzelfde probleem heb ik bij afleveringen van Dallas (2012) en Revolution (2012)
Gewoon even kijken hoe de serie heet @ TVDB en dat overnemen:
http://thetvdb.com/?strin...istseries&function=Search
Dat wordt niet direct gesynchroniseerd, maar zodra de library de volgende keer wordt geüpdatet en je de sync aan hebt staan, dan wordt deze handmatige watched status ook gekopieerd naar Trakt. Scrobbles worden direct verstuurd, maar dan moet je hem wel echt voor bv. 75% (in te stellen) hebben bekeken met XBMC.Jazco2nd schreef op zondag 14 april 2013 @ 13:42:
Ook als je zelf via context menu een seizoen of aflevering marked as watched?
En kan je op trakt.tv inloggen en dat terugzien?
Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.
D4NG3R schreef op zondag 14 april 2013 @ 21:08:
[...]
doctor.who.(2005).s7.e7.avi werkt bij mij, ik maak gebruik van TVDB voor series.
Bedankt voor de suggesties, ik geloof best dat dat gaat werken.Rainesh schreef op zondag 14 april 2013 @ 20:44:
Probeer eens:
doctor.who.S07E06.the.bell.of.saint.john.mp4
Maar ik behoud liever de originele bestandsnaam ivm de ondertiteling.
Bovendien heb ik alles geautomatiseerd en verschijnt het in mijn xbmc-library zonder handmatige handelingen. Deze afleveringen verschijnen dus dubbel, die moet ik dan hernoemen en vervolgens m'n library opschonen en bijwerken; das veel te ingewikkeld.
Je kan toch gewoon op de serie gaan staan en dan forceren dat je handmatig een zoekstring invult die hij dan gaat scannen? Ik weet niet meer precies hoe, maar ik kon bijv bij Castle gewoon in XBMC de naam wijzigen naar Castle (2009), eenmalig en sindsdien gaan alle Castles goed. Ik heb nog nooit de bestandsnaam gewijzigd. Maar ik weet niet zo uit mn hoofd hoe ik dat deed.RudolfR schreef op maandag 15 april 2013 @ 08:52:
[...]
[...]
Bedankt voor de suggesties, ik geloof best dat dat gaat werken.
Bovendien heb ik alles geautomatiseerd en verschijnt het in mijn xbmc-library zonder handmatige handelingen. Deze afleveringen verschijnen dus dubbel, die moet ik dan hernoemen en vervolgens m'n library opschonen en bijwerken; das veel te ingewikkeld.
Volgens mij moet je het bij de Files weergave doen..
Bij mij gaat downloaden en in library toevoegen ook automatisch dus ik wil helemaal niet bezig zijn met bestandjes hernoemen en meer van dat soort acties die gewoon irritant zijn en niet bijdragen aan mijn luie bankmomenten
[ Voor 10% gewijzigd door Jazco2nd op 15-04-2013 11:19 ]
Je kan een bestand aanmaken "advancedsettings.xml" met als inhoud:RudolfR schreef op maandag 15 april 2013 @ 08:52:
Bedankt voor de suggesties, ik geloof best dat dat gaat werken.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <advancedsettings> <tvshowmatching> <regexp>[Ss]([0-9]+)[][ ._-]*[Ee]([0-9]+)([^\\/]*)$</regexp> <!-- foo.s01.e01, foo.s01_e01, S01E02 foo, S01 - E02 --> <regexp>[\._ -]()[Ee][Pp]_?([0-9]+)([^\\/]*)$</regexp> <!-- foo.ep01, foo.EP_01 --> <regexp>([0-9]{4})[\.-]([0-9]{2})[\.-]([0-9]{2})</regexp> <!-- foo.yyyy.mm.dd.* (byDate=true) --> <regexp>([0-9]{2})[\.-]([0-9]{2})[\.-]([0-9]{4})</regexp> <!-- foo.mm.dd.yyyy.* (byDate=true) --> <regexp>[\\/\._ \[\(-]([0-9]+)x([0-9]+)([^\\/]*)$</regexp> <!-- foo.1x09* or just /1x09* --> <regexp>[\/._ -]p(?:ar)?t[_. -]()([ivx]+)([._ -][^\/]*)$</regexp> <!-- Part I, Pt.VI --> </tvshowmatching> </advancedsettings> |
Zoals je hier kan zien, heb ik één regel weggelaten:
1
| <regexp>[\\/\._ -]([0-9]+)([0-9][0-9])([\._ -][^\\/]*)$</regexp> <!-- foo.103*, 103 foo --> |
Je hoef dan niet de bestandsnaam aan te passen.
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Mocht iemand hetzelfde probleem hebben... post ik maar even de oplossing._Vincent_ schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 17:27:
Tegenwoordig zie ik geen widget meer op mijn Android lockscreen als ik een film aan het kijken ben.
Dat heeft wel gewerkt, maar zowel XBMC als Yatse als mijn Galaxy SII hebben een update gehad. En ik kan dus niet vinden waar de 'fout' zit.
In Yatse heb ik uiteraard de optie "Controle vanaf Schermvergrendeling" aangevinkt.
Ik gebruik Yatse 3.0.1 op een Galaxy SII met Android 4.1.2 en XBMC 12.1 op een Win7 HTPC.
Bij XBMC 12.0 werkte het overigens ook al niet (met zelfde Yatse en Android versie), maar een update naar XBMC 12.1 gaf geen verandering. Ik denk ook eerder dat het aan Yatse icm Android te maken heeft.
Ik heb in Yatse alles naar fabrieksinstellingen hersteld en mijn HTPC opnieuw toegevoegd etc. maar dat heeft ook niet geholpen.
Iemand anders die dit probleem ook heeft?
Iemand die een oplossing weet?
Update gehad van Yatse, naar v3.1.0 en nu werkt het wel (weer).
Er staat WinXp op en ik zou dualboot xbmc willen gebruiken die automatisch in die jukebox/partymode opstart.
Is dit eenvoudig te realiseren of kan ik beter naar een andere oplossing kijken?
--> EjectTray()
Deze 'EjectTray()' cmd toewijzen, in de keyboard.xml, aan een knop op je Harmony?
[ Voor 70% gewijzigd door chundo op 16-04-2013 10:24 ]
XBMC is geen OS he, dus van dualboot is geen sprake, tenzij je XBMCbuntu bedoelt. Waarom installeer je het niet gewoon in Windows?PJzzz schreef op maandag 15 april 2013 @ 19:51:
Heb een oud Toshiba A10 laptopje wat ik wil inzetten als audio only jukebox dmv xbmc.
Er staat WinXp op en ik zou dualboot xbmc willen gebruiken die automatisch in die jukebox/partymode opstart.
Is dit eenvoudig te realiseren of kan ik beter naar een andere oplossing kijken?
Bedoel je dat xbmc automatisch opstart als windows opstart of XBMC als shell.Voor dat laatste kan je hier denk ik vinden wat je zoekt: XBMC WIKIPJzzz schreef op maandag 15 april 2013 @ 19:51:
Heb een oud Toshiba A10 laptopje wat ik wil inzetten als audio only jukebox dmv xbmc.
Ik bedoel idd xbmcbuntu.DizzyWeb schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 11:08:
[...]
XBMC is geen OS he, dus van dualboot is geen sprake, tenzij je XBMCbuntu bedoelt. Waarom installeer je het niet gewoon in Windows?
stel ik wil de groene knop koppelen aan EjectTray hoe doe ik dat? (ik ben niet zo supergoed in deze dingen)
Eeven zelf wat moeite doen hoor; welke keyboard.xml je moet hebben zal wel te vinden zijn op de XBMC wiki.chundo schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 23:37:
ik krijg niet echt een knop toegewezen aan "EjectTray". Ik heb vanalles geprobeerd maar het lukt niet. ik heb op het bestand keyboard alle "i" toegewezen aan "EjectTray" als ik op "i" op het toetsenbord druk gaat de dvd open maar niet op de "i" van de AB(ik een gewone AB om te testen). Het bestand keyboard.xml staat ook meerdere keren op mijn pc, welke moet ik juist nemen en wat moet ik dat wijzigen
stel ik wil de groene knop koppelen aan EjectTray hoe doe ik dat? (ik ben niet zo supergoed in deze dingen)
Watik overigens wel vergeten ben in de vorige post; als je de EjectTray toewijst aan een keyboard-toets dan moet je binnen XBMC ergens nog een vinkje zetten dat je AB 'keyboard-presses' mag sturen.
En als je zoekt op "XBMC lircmap" dan kom je er achter hoe je een toets op je AB, bijvoorbeeld de groene, kan koppelen aan de 'i' (welke gekoppeld is aan de EjectTray).
Daar staat "(in case of duplicate titles)". Als er dus series bestaan die dezelfde naam hebben, zoals bij Batman. Zo weet de scraper welke serie het precies is die jij hebt. Echter, series met dezelfde naam komen volgens mij niet zo vaak voor.
Zelf gebruik ik gewoon als 1e directory de naam van de serie, dan directory met seizoen en daar de bestanden in, met S01E01, S01E02 etc.
Dus, bijvoorbeeld: \TV Shows\The Big Bang Theory\Season 1\TheBigBangTheoryS01E01.mkv. Dat werkt prima!
Het jaartal is niet verplicht, maar aan te raden bij series zoals 'BattleStar Galactica', waarvan er twee zijn; 1978 & 2003. Dan weet de scraper welke van de twee hij moet hebben.
Ja zo had ik het ook al. Dat het alleen over dubbele series ging heb ik overheen gelezen blijkbaar, duidelijk_Vincent_ schreef op woensdag 17 april 2013 @ 09:41:
http://wiki.xbmc.org/inde...ary/Naming_files/TV_shows
Daar staat "(in case of duplicate titles)". Als er dus series bestaan die dezelfde naam hebben, zoals bij Batman. Zo weet de scraper welke serie het precies is die jij hebt. Echter, series met dezelfde naam komen volgens mij niet zo vaak voor.
Zelf gebruik ik gewoon als 1e directory de naam van de serie, dan directory met seizoen en daar de bestanden in, met S01E01, S01E02 etc.
Dus, bijvoorbeeld: \TV Shows\The Big Bang Theory\Season 1\TheBigBangTheoryS01E01.mkv. Dat werkt prima!
Ik heb zelf best wel moeite gedaan. Dit is toch een forum voor als dingen niet lukken of niet? Ik begrijp ook dat dit tweakers is en mijn kennis net iets te beperkt is voor tweakers maar ik met zo een vraag als dit moet ik bij beginners.net ook niet gaan afkomen.Nnoitra schreef op woensdag 17 april 2013 @ 08:55:
[...]
Eeven zelf wat moeite doen hoor; welke keyboard.xml je moet hebben zal wel te vinden zijn op de XBMC wiki.
Watik overigens wel vergeten ben in de vorige post; als je de EjectTray toewijst aan een keyboard-toets dan moet je binnen XBMC ergens nog een vinkje zetten dat je AB 'keyboard-presses' mag sturen.
En als je zoekt op "XBMC lircmap" dan kom je er achter hoe je een toets op je AB, bijvoorbeeld de groene, kan koppelen aan de 'i' (welke gekoppeld is aan de EjectTray).
Ik had wel degelijk het juiste keyboard.xml maar die opbouw is zo complex dat ik er niets van snap, Die toets werkt ook als ik op de "i" van mijn toetsenbord druk (welliswaar met vertraging).
Ik zal nu nog eens zoeken waar ik de "groene" aan "i" kan koppelen (hier leer ik uiteindelijk het meeste mee) maar vind het spijtig dat het zo moet gaan
De actie die bij de groene knop hoort is <green>.
Je kan ook eens op "green" zoeken in dit topic. Daar kom je hopelijk wel verder mee.
EDIT: Bijvoorbeeld zo dus:
1
2
3
4
5
6
7
| <keymap> <global> <remote> <green>EjectTray()</green> </remote> </global> </keymap> |
Je kan er ook voor kiezen om het niet onder <global> te zetten, maar bijvoorbeeld onder <home> zodat het alleen in het hoofdmenu werkt en niet als je lekker een film zit te kijken en op de groene knop drukt het DVD'tje eruit wordt gegooid
[ Voor 65% gewijzigd door _Vincent_ op 17-04-2013 11:38 ]
En welke site kan ik het beste gebruiken voor films/concerten etc. zodat ie makkelijker fanart e.d. kan vinden.D4NG3R schreef op zondag 14 april 2013 @ 21:08:
[...]
doctor.who.(2005).s7.e7.avi werkt bij mij, ik maak gebruik van TVDB voor series.
[ Voor 5% gewijzigd door jdwrist op 17-04-2013 11:55 ]
Ik heb het zelf nog niet gebruikt (ik laat al mijn nfo's aanmaken met een externe scraper als ViMediaManager), maar ik kwam deze scraper tegen op wikijokapo schreef op woensdag 17 april 2013 @ 11:35:
[...]
En welke site kan ik het beste gebruiken voor films/concerten etc. zodat ie makkelijker fanart e.d. kan vinden.
Ik heb de zip bestanden gedownload moet ik die dan via de addons toevoegen?Tweety1 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 12:32:
[...]
Ik heb het zelf nog niet gebruikt (ik laat al mijn nfo's aanmaken met een externe scraper als ViMediaManager), maar ik kwam deze scraper tegen op wiki
<keymap>
<global>
<remote>
<green>EjectTray()</green>
</remote>
<keyboard>
<q>Queue</q>
<f>FastForward</f>
<r>Rewind</r>
<left>Left</left>
<right>Right</right>
<up>Up</up>
<down>Down</down>
<left mod="ctrl">analogseekback</left>
<right mod="ctrl">analogseekforward</right>
<pageup>PageUp</pageup>
<pagedown>PageDown</pagedown>
<return>Select</return>
ik heb het 2 maal toegevoegd, onder keyboard en eens extra met remote.
Ik zie niet wat ik verkeerd doe
Edit: ik heb vroeger versie 11 gehad en nu versie 12.1. ik heb nog een 2de pad (C:\Program Files (x86)\XBMC\system\keymaps) waar verschillende .xml in staan (keyboard, mouse, remote, enzo...) deze heb ik ook aangepast en het werkt nog steeds niet...
[ Voor 15% gewijzigd door chundo op 17-04-2013 23:08 ]
Is green wel de juiste key?chundo schreef op woensdag 17 april 2013 @ 21:26:
ik krijg het niet aan het werken, dit is de code (het begin) van keyboard.xml
<keymap>
<global>
<remote>
</remote>
<keyboard>
<q>Queue</q>
<f>FastForward</f>
<r>Rewind</r>
<left>Left</left>
<right>Right</right>
<up>Up</up>
<down>Down</down>
<left mod="ctrl">analogseekback</left>
<right mod="ctrl">analogseekforward</right>
<pageup>PageUp</pageup>
<pagedown>PageDown</pagedown>
<return>Select</return>
Edit: ik heb vroeger versie 11 gehad en nu versie 12.1. ik heb nog een 2de pad (C:\Program Files (x86)\XBMC\system\keymaps) waar verschillende .xml in staan (keyboard, mouse, remote, enzo...) deze heb ik ook aangepast en het werkt nog steeds niet...
Pak de standaard xml's er eens bij en kijk daar eens in en gebruik deze als baseline voor je custom keymap.xml
Klopt. Er is een optie installeren zip bestand.jokapo schreef op woensdag 17 april 2013 @ 17:40:
[...]
Ik heb de zip bestanden gedownload moet ik die dan via de addons toevoegen?
Even wat info vooraf;
Windows 8, XBMC 12.0 & 12.1
Ik start XBMC op met advancedsettings die automatisch de bibliotheek update en opschoont.
In XBMC heb ik 1 locatie voor series, hierin staan 2 mappen, namelijk:
E:\Series
H:\Series
E:\ is mijn interne harde schijf, en H:\ is een externe harde schijf.
Nou streef ik erna om de externe harde schijf eigenlijk altijd aangesloten te hebben.
Toch komt het wel eens voor dat ik hem losgekoppeld heb wanneer ik XBMC opstart. Dan gooit hij dus alle series van de H:\ schijf eruit. Dat vind ik opzich niet zo'n probleem.
Het probleem is, wanneer de schijf er weer aan hangt, hij met het updaten ze niet toevoegt!
ALLEEN wanneer ik de locatie aanpas, opsla, en dan bij de vraag om de gegevens te vernieuwen voor Ja kies, komen ze er weer bij.
Dat is natuurlijk niet gewenst, en nogal omslachtig. Iemand die hetzelfde ervaart, of beter, een oplossing weet?
Ik heb keybord, remote en joystick.Harmony aangepast en het heeft geen invloed, ook als ik andere functies wijzig (bv de play of stop knop) wijzigd er niks...
Zelf gebruik ik (en raad ik ook altijd aan) om eens de volgende add-on te proberen:chundo schreef op woensdag 17 april 2013 @ 21:26:
ik krijg het niet aan het werken, dit is de code (het begin) van keyboard.xml
*knip*
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=129659
Weet niet of deze nog steeds werkt, maar dan kan je wel op een zeer eenvoudige manier eject-tray koppelen aan een knop op je afstandbediening.
Volgens mij is in de nieuwe versie (xbmc 12.1) de keyboard.xml in een ander pad gezet en zit ik telkens een verkeerd bestand aan te passen, ik heb ook bij de add-ons de MCERemote geinstalleerd en bij de keyboardediter krijg ik ook een foutmelding
volgens mij moet ik hier"C:\Program Files (x86)\XBMC\system\keymaps" ergens iets aan passen maar dat is een hele lijst met bestanden en zit ik telkens in het foute bestand
[ Voor 22% gewijzigd door chundo op 18-04-2013 18:59 ]
Ik heb bij Systeem -> Invoerapparaten aangevinkt "Afstandsbediening stuur toetsenbordaanslagen"
Eerst, zet de foutregistratie aan in XBMC. Vervolgens, druk op de groene knop. Bekijk vervolgens de XBMC log. Bij mij stond er:
1
2
| DEBUG: Keyboard: scancode: 38, sym: 0134, unicode: 0000, modifier: 100 DEBUG: CApplication::OnKey: alt-leftalt (4f0d4) pressed, action is |
Je ziet daar welke keypres overeenkomt met jouw groene knop. Volgens mij kan dat verschillen per AB, maar dat weet ik niet zeker.
Vervolgens ga je naar jouw userdata folder en dan de keymaps folder. Als het goed is staat hier niets. Maak nu zelf een keyboard.xml aan. Gewoon een .txt bestand met Notepad bijvoorbeeld en erna hernoemen naar .xml.
Ik heb dat gedaan en dit er in gezet:
1
2
3
4
5
6
7
| <keymap> <global> <keyboard> <leftalt mod="alt">EjectTray()</leftalt> </keyboard> </global> </keymap> |
XBMC even opnieuw opstarten, zodat deze xml wordt geladen. Druk op de groene knop en je laadje gaat open! Tenminste, bij mij werkt het... Succes
EDIT: voor de duidelijkheid: gewoon in je userdata folder altijd je persoonlijke instellingen aanpassen, niet in de program files. Daar hoef je in principe niet te zijn en userdata blijft bestaan na een XBMC update.
Bij mij staat de keyboard.xml dus hier: "C:\Users\HTPC\AppData\Roaming\XBMC\userdata\keymaps\keyboard.xml" (Windows 7)
[ Voor 12% gewijzigd door _Vincent_ op 19-04-2013 00:36 ]
Iemand dit script toevallig ook ingebruik heeft op de meest recente OpenELEC 3.0.1 of nightly Gotham versies?LeechGuy schreef op maandag 04 februari 2013 @ 21:24:
[...]
Zo... even een bericht uit het vorige topic/vorige jaar naar boven halen
Als je hier nog niet aan toegekomen bent, dan is de service.nzbget XBMC Add-on misschien interessant. Deze service pauzeerd NZBGet op het moment dat je wat begint af te spelen en resumed NZBGet weer als het afspelen stopt. Afhankelijk van hoe je hem insteld, doet hij dit bij het afspelen van video, audio of bij beide.
Ik kwam toevallig je topic tegen en dacht ik upload hem even naar github.
Om 1 of andere reden werkt deze niet meer of heel sporadisch. Het lijkt wel of bepaalde python commandoś gebruikt in het script niet meer begrepen worden door XBMC. Geeft ook helemaal geen error melding terug, niet eens in debug mode.
Heb hem nu naar het lijkt gedeeltelijk werkend op een OE 3.0.1 versie maar ben bang dat als ik machine een reboot geef dat het niet meer functioneert.
Edit:
Heb verschillende addons geprobeerd welke gebruik maken van fullpath.find in hun code maar het werkt bij geen van allen.
[ Voor 12% gewijzigd door schumi2004 op 19-04-2013 12:01 ]
ik heb het werkend op mijn testpc
ik moet nog even kijken op mijn HTPC, daar hebben alle knoppen al een bestemming en is het ctrl-shift-t. Het is nog even wat uitzoeken maar nu ga ik er wel mee weg komen.
Ik ben blij dat ik op de goede weg ben
Ik ga het zelf wellicht ook nog eens gebruiken om mijn afstandsbediening goed in te stellen. Pak nu vaak m'n draadloos toetsenbord of de Android app (Yatse).
Voor ctrl-shift-t zou de keyboard.xml volgens mij worden:
1
2
3
4
5
6
7
| <keymap> <global> <keyboard> <t mod="ctrl,shift">EjectTray()</t> </keyboard> </global> </keymap> |
Testing, one, two ...
de code klopt inderdaad en het werkt nu ook op de HTPC, ik had eerst " <shift-t mod="ctrl">EjectTray()</shift-t>" maar dat werkte niet. Nu ben ik in ieder geval goed op weg om alles naar wens te tweaken en zal het ook wel lukken_Vincent_ schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 11:58:
Graag gedaan. Ik had zelf nog nooit met keymap gewerkt, maar vind het interessant om wat te tweaken en het dan werkend te krijgen
Ik ga het zelf wellicht ook nog eens gebruiken om mijn afstandsbediening goed in te stellen. Pak nu vaak m'n draadloos toetsenbord of de Android app (Yatse).
Voor ctrl-shift-t zou de keyboard.xml volgens mij worden:
code:
1 2 3 4 5 6 7 <keymap> <global> <keyboard> <t mod="ctrl,shift">EjectTray()</t> </keyboard> </global> </keymap>
nogmaals dank, ik was er al even mee bezig om de DVD met de AB open te krijgen
Edit: Het is idd per AB verschillend welke keypres wordt doorgestuurd als je op "green" drukt (ik heb een pc en HTPC) op de pc oefen ik voor ik het op de HTPC zet en ik gebruik 2 verschillende AB's
[ Voor 9% gewijzigd door chundo op 19-04-2013 14:30 ]
Misschien is deze vraag al vake langsgekomen, maar kon het niet vinden.
www.casarodriguillo.com
Ik merkte zoiets ook op en ik heb een schone 3.0.1 gedaan. Echter ga ik weer naar de Gotham build want eerdere issues zijn ook met 3.0.1 niet wegPinin schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 10:05:
Sinds openelec 3 heb ik autoupdate aanstaan en pas is dus 3.01 geinstaleerd en na installatie stond alles weer op default dus skin, taal, audio video insellingen enz. Is dat normaal of is er iets misgegaan tijdens update?
Heb zelf dit "probleem" niet gehad, dus normaal is het niet lijkt mij...Pinin schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 10:05:
Sinds openelec 3 heb ik autoupdate aanstaan en pas is dus 3.01 geinstaleerd en na installatie stond alles weer op default dus skin, taal, audio video insellingen enz. Is dat normaal of is er iets misgegaan tijdens update?
Update is bij mij volledig automatisch en volledig correct verlopen, ideaal!
[ Voor 7% gewijzigd door FabianNL op 20-04-2013 14:34 ]
voorbeeldje: ik verwijder de film 'air force one' omdat hij naast een goeie verwijzing in de bibliotheek ook om onverklaarbare wijze alle VTS_01.VOB bestanden gaat indexeren en daar gekke films bij verzint.
vervolgens zet ik de map waar air force one in staat op een voor XBMC onbereikbare plek en doe een library update met daarachter meteen een clean up vanuit xbmc, hiermee is 'air force one' + alle gekke verzinsels verdwenen.
vervolgens kopieer ik de map weer terug in de filmmap die ik vervolgens weer laat scannen door XBMC, hij vind de film uiteraard en indexeert 'm ook netjes, de slechte VTS_01.VOB verwijzingen blijven dit keer ook weg, maar de film komt dan niet bij 'onlangs toegevoegd' te staan.
mijn media en MySQL database staan op m'n synology NAS, ik gebruik 3 XBMC clients:
1x 12.0 Frodo XBMCbuntu op een Asrock ION
1x 12.1 Frodo OpenElec op een Raspberry Pi
1x 12.1 Frodo op IOS
sidenote: ik ben voor ingebruikname van die centrale database meteen ben overgestapt van 11.0 Eden naar Frodo, waarbij ik 1 lokale database gebackuped heb, vervolgens Frodo heb geinstalleerd en toen lokaal de database teruggelezen vanaf de backup en toen pas aan de slag gegaan met met de MySQL database volgens oa. deze guide.
Je zit in de verkeerde directory.chundo schreef op donderdag 18 april 2013 @ 18:58:
deze werkt helaas niet meer (fout in script)
Volgens mij is in de nieuwe versie (xbmc 12.1) de keyboard.xml in een ander pad gezet en zit ik telkens een verkeerd bestand aan te passen, ik heb ook bij de add-ons de MCERemote geinstalleerd en bij de keyboardediter krijg ik ook een foutmelding
volgens mij moet ik hier"C:\Program Files (x86)\XBMC\system\keymaps" ergens iets aan passen maar dat is een hele lijst met bestanden en zit ik telkens in het foute bestand
%appdata%\XBMC\userdata\keymaps is de map waar je een custom keymap kunt aanmaken.
Zie ook XBMC Wiki: HOW-TO: Modify keyboard.xml
[ Voor 8% gewijzigd door kibje op 22-04-2013 02:02 ]
3.0.1 is dan ook Frodo 12.2-pre, en Gotham is 13.0-alphaschumi2004 schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 11:17:
[...]
Ik merkte zoiets ook op en ik heb een schone 3.0.1 gedaan. Echter ga ik weer naar de Gotham build want eerdere issues zijn ook met 3.0.1 niet weg
I know. Wat ik bedoelde te zeggen is dat mijn eerdere problemen met Gotham ook niet verdwijnen bij Frodo (waar ze dat voorheen wel deden) dus als het dan toch niet werkt dan pak ik liever een Gotham versiekibje schreef op maandag 22 april 2013 @ 01:59:
[...]
3.0.1 is dan ook Frodo 12.2-pre, en Gotham is 13.0-alpha
Ik had dit probleem ook. Wat er bij mij mis ging was dat het SD kaartje teweinig ruimte had voor de complete update. Dit betekende dat hij iedere keer probeerde te updaten, maar het niet af kon maken en dus was ik al mijn settings kwijt.Pinin schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 10:05:
Nou had ik ook wel een erg klein kaartje gebruikt en met wat cache files en een update erop redde hij het niet meer. Heb dus maar een groter kaartje gepakt en ben overnieuw begonnen. Nu geen enkel probleem meer.
Zit ion de Gotham versie van OE ook al de nieuwe AMD driver?schumi2004 schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:24:
[...]
I know. Wat ik bedoelde te zeggen is dat mijn eerdere problemen met Gotham ook niet verdwijnen bij Frodo (waar ze dat voorheen wel deden) dus als het dan toch niet werkt dan pak ik liever een Gotham versie
[ Voor 18% gewijzigd door Mystic Spirit op 22-04-2013 10:44 ]
Nee, OpenElec 3.0.1 is XBMC Frodo 12.1 met bugfixes die ze uit 12.2-pre hebben gehaald:kibje schreef op maandag 22 april 2013 @ 01:59:
[...]
3.0.1 is dan ook Frodo 12.2-pre, en Gotham is 13.0-alpha
De (automatische) update naar 3.0.1 verliep hier ook zonder problemen.XBMC Frodo 12.1 with many bugfixes which will be released with the upcoming XBMC Frodo 12.2
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
Ben ik ook wel benieuwd naar, bij mijn weten (nog) niet.Mystic Spirit schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:43:
[...]
Ik had dit probleem ook. Wat er bij mij mis ging was dat het SD kaartje teweinig ruimte had voor de complete update. Dit betekende dat hij iedere keer probeerde te updaten, maar het niet af kon maken en dus was ik al mijn settings kwijt.
Nou had ik ook wel een erg klein kaartje gebruikt en met wat cache files en een update erop redde hij het niet meer. Heb dus maar een groter kaartje gepakt en ben overnieuw begonnen. Nu geen enkel probleem meer.
[...]
Zit ion de Gotham versie van OE ook al de nieuwe AMD driver?
Kan wel eens een balletje op gooien op IRC
excuses voor de wellicht wat snelle kick,shameete schreef op zondag 21 april 2013 @ 16:05:
klopt het dat als je gebruik maakt van een centrale MySQL library om meerdere XBMC bibliotheken in sync te houden, dat reeds eerder verwijderde films die op een later tijdstip tóch weer worden toegevoegd dan niet meer als 'onlangs toegevoegd' worden weergegeven?
voorbeeldje: ik verwijder de film 'air force one' omdat hij naast een goeie verwijzing in de bibliotheek ook om onverklaarbare wijze alle VTS_01.VOB bestanden gaat indexeren en daar gekke films bij verzint.
vervolgens zet ik de map waar air force one in staat op een voor XBMC onbereikbare plek en doe een library update met daarachter meteen een clean up vanuit xbmc, hiermee is 'air force one' + alle gekke verzinsels verdwenen.
vervolgens kopieer ik de map weer terug in de filmmap die ik vervolgens weer laat scannen door XBMC, hij vind de film uiteraard en indexeert 'm ook netjes, de slechte VTS_01.VOB verwijzingen blijven dit keer ook weg, maar de film komt dan niet bij 'onlangs toegevoegd' te staan.
mijn media en MySQL database staan op m'n synology NAS, ik gebruik 3 XBMC clients:
1x 12.0 Frodo XBMCbuntu op een Asrock ION
1x 12.1 Frodo OpenElec op een Raspberry Pi
1x 12.1 Frodo op IOS
sidenote: ik ben voor ingebruikname van die centrale database meteen ben overgestapt van 11.0 Eden naar Frodo, waarbij ik 1 lokale database gebackuped heb, vervolgens Frodo heb geinstalleerd en toen lokaal de database teruggelezen vanaf de backup en toen pas aan de slag gegaan met met de MySQL database volgens oa. deze guide.
Dat heeft volgens mij niks te maken met de centrale database. Sinds versie twaalf wordt er niet meer gekeken naar wanneer het bestand is toegevoegd, maar wordt de datum van het bestand aangehouden om te kijken of hij in het "recente" lijstje moet komen. De methode die jij gebruikt verandert de datum van het bestand niet dus komt hij niet bij recent te staan.shameete schreef op maandag 22 april 2013 @ 19:53:
[...]
excuses voor de wellicht wat snelle kick,maar herkend iemand die ook met een shared library werkt bovenstaand probleem?
En wil je toch de "oude" manier van indexeren dan dit in je advancedsettings.xml plaatsenMystic Spirit schreef op maandag 22 april 2013 @ 22:19:
[...]
Dat heeft volgens mij niks te maken met de centrale database. Sinds versie twaalf wordt er niet meer gekeken naar wanneer het bestand is toegevoegd, maar wordt de datum van het bestand aangehouden om te kijken of hij in het "recente" lijstje moet komen. De methode die jij gebruikt verandert de datum van het bestand niet dus komt hij niet bij recent te staan.
1
2
3
| <videolibrary> <dateadded>0</dateadded> <!-- Frodo now uses file dates for "Recently added" videos instead of the date when a video was scanned into XBMC. This changes it back to XBMC v11 (Eden) behavior --> </videolibrary> |
Verwijderd
www.casarodriguillo.com
Dit topic is gesloten.
~~~[html]Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]