[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 83 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.080.944 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
GroteBozewolf schreef op maandag 01 april 2013 @ 10:07:
[...]

Ja, dat zijn andere codec. Ik heb mijn rPi net naar 12.1 geupdate en ervaar nu hetzelfde issue. Ga proberen het aan te kaarten bij de Raspbmc maker. Wellicht dat één van zijn nighlty builds het oplost.

Op PC en ATV2 lijkt het geen issue te zijn met 12.1 daar lopen de strand gewoon.
Dank u! _/-\o_
(had het nog wel in de forums geplaatst maar ik geef toe een beetje weinig info...)

[ Voor 15% gewijzigd door technorabilia op 01-04-2013 11:17 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
kraades schreef op maandag 01 april 2013 @ 11:14:
[...]

Dank u! _/-\o_
(had het nog wel in de forums geplaatst maar ik geef toe een beetje weinig info...)
Ik heb je thread wat bijgewerkt. Ik houd hem in de gaten.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

ik heb mijn itunes muziek verzameling aan xbmc toegevoegd middels een nfs share.

nu ziet hij echter geen enkel bestand terwijl het opgegeven pad wel goed is.

moet ik nog bepaalde addons toevoegen wil hij mijn itunes muziekverzameling afspelen?

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 10:37
Ik ben aan het zoeken voor een XBMC Player ik hoor er veel goede verhalen over.
Mijn vraag is heefd het een toegevoegde waarde mijn Eminent EM7280 te vervangen voor een XBMC player en zo ja welke ?

Waar het voornamelijk om gaat is de Interface en hij moet natuurlijk alles afspelen.

Sorry voor deze onkunde vraag, maar ik ben sneller overtuigd door mensen die deze ook gebruiken en deze kunnen de voordelen meestal ook beter uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om op mijn Android telefoon XMBC te zetten, waar mijn computer met XMBC alles streamt naar me Android telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japius
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-08 20:57
Verwijderd schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 11:53:
Is het mogelijk om op mijn Android telefoon XMBC te zetten, waar mijn computer met XMBC alles streamt naar me Android telefoon?
Euh... http://lmgtfy.com/?q=xbmc+on+android ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
kraades schreef op zondag 31 maart 2013 @ 19:21:
DWDD 25/3:
  • Pi met Raspbmc en XBMC 12.0 --> OK
  • Pi met Raspbmc en XBMC 12.1 --> Bufferen na 5 minuten :'(
  • Pi met XBian en XBMC 12.1 --> OK (!)
  • Windows 8 met XBMC 12.1 --> OK
Wat moet je hier nu mee... :?
Ik had dit probleem ook na de laatste update. Na wat googelen kwam ik op het aanpassen van de buffergrootte: http://blog.xrmx.co.uk/2012/11/raspbmc-tweaks/ (login wegklikken)

In de link staat een command die je moet uitvoeren. Je kan ook gewoon zelf het xml bestand maken en op de raspberry zetten. Ik heb net een aantal uitzendingen bekeken en hij blijft nu gewoon doorspelen na 5 minuten. Misschien kan iemand even verifiëren dat deze oplossing werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan niet vinden hoe mijn XMBC op mijn computer het streamt, en dus niet me mobiel de video decodeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
VantageR schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 12:04:
[...]

Ik had dit probleem ook na de laatste update. Na wat googelen kwam ik op het aanpassen van de buffergrootte: http://blog.xrmx.co.uk/2012/11/raspbmc-tweaks/ (login wegklikken)

In de link staat een command die je moet uitvoeren. Je kan ook gewoon zelf het xml bestand maken en op de raspberry zetten. Ik heb net een aantal uitzendingen bekeken en hij blijft nu gewoon doorspelen na 5 minuten. Misschien kan iemand even verifiëren dat deze oplossing werkt?
Goed gevonden! Ga ik proberen. Bedankt.

Edit:
Ja, dit werkt! _/-\o_
Ik heb de settings gelijk gezet aan de waarde die in XBian wordt gebruikt namelijk 20971520 (vandaar dat XBian het probleem waarschijnlijk niet had).
In Raspbmc staat deze standaard op 2097152.

[ Voor 15% gewijzigd door technorabilia op 02-04-2013 19:12 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:27
Verwijderd schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 12:56:
Ik kan niet vinden hoe mijn XMBC op mijn computer het streamt, en dus niet me mobiel de video decodeert.
Het is XBMC, niet XMBC ;)
http://lmgtfy.com/?q=stream+xbmc+to+android
1e & 4e hit

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnym
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:49
Sinds vandaag het volgende probleempje.
Tijdens het afspelen van een filmpje of tv serie kan ik mijn player controls niet meer gebruiken.
Ze zijn zichtbaar maar niet klikbaar.

Ik gebruik xbmc eden met de aeon mq4 skin.

Wie heeft dit al eens meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:11
Weet iemand of je met behulp van een script MCE Keyboard commands kunt sturen naar XBMC als je altijd gebruik maakt van een MCE Remote ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
schumi2004 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 21:54:
Weet iemand of je met behulp van een script MCE Keyboard commands kunt sturen naar XBMC als je altijd gebruik maakt van een MCE Remote ?
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Keymap ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Is er iemand die het Random and last items smartplaylist script met Aeon Nox 4 op Frodo aan de praat heeft, en zoja, hoe?

Het staat niet tussen de geïnstalleerde add-ons (blijkbaar kan je het ook niet apart installeren, staat in de startpost van het topic op het XBMC-forum), en ik kan het dus ook niet als widget toevoegen voor de smart playlists.

Ik heb de zip gedownload maar als ik 'm handmatig probeer te installeren dan weigert XBMC dienst.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Die ken ik wel maar vroeg me af of je een sequence aan commando's m.b.v. een script intern kon aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
schumi2004 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 22:37:
[...]

Die ken ik wel maar vroeg me af of je een sequence aan commando's m.b.v. een script intern kon aanbieden.
Dat kan.
Eigenlijk wil je een macro schrijven; wat kan als een Python script (zie http://wiki.xbmc.org/inde...W-TO_write_Python_Scripts).
Dan "assign" je een keypress aan "RunScript" (zie http://wiki.xbmc.org/?title=List_of_Built_In_Functions for details) met dat python script ..
------------------------------------------------------------------------------------
Zelf nog nooit gedaan overigens, maar zou moeten kunnen/werken :)

[ Voor 27% gewijzigd door Nnoitra op 02-04-2013 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Nnoitra schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 23:16:
[...]

Dat kan.
Eigenlijk wil je een macro schrijven; wat kan als een Python script (zie http://wiki.xbmc.org/inde...W-TO_write_Python_Scripts).
Dan "assign" je een keypress aan "RunScript" (zie http://wiki.xbmc.org/?title=List_of_Built_In_Functions for details) met dat python script ..
------------------------------------------------------------------------------------
Zelf nog nooit gedaan overigens, maar zou moeten kunnen/werken :)
Ik ga het een poging geven, zal er vast wel uit komen.

Iets anders waar ik maar niet uit kom is een addon schrijven welke niet elke keer uit en ingeschakeld dient te worden om de settings mee te nemen.

Iets met xbmc.monitor on settings change functionaliteit.

Iemand die een goed en simpel voorbeeld script heeft/weet want ik kom er maar niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimako_
  • Laatst online: 18-09 18:45

dimako_

Vogel

Sinds ik openelec heb geinstalleerd kan ik geen addons downloaden.
Ik heb wel internetverbinding en de rss feed loopt ook netjes.
Als ik in de lijst addons zit komt er gewoon niets naar voren.

Wat ik kon vinden op internet zit het in de DNS.
Maar dit staat gewoon goed.

Wie weet waarom ik geen addons kan downloaden?

Ik gebruik openelec 3.0 (xbmc 12.1) voor amd fusion systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 10:54
Soms moet je in openelec de lijst refreshen.
als je het menu opent (normaal gesproken door een rechter muisklik op de repository) kun je een update forceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat probleem heb ik ook gehad met OE 3.0. Je zult de Add-on lijst moeten updaten, dan komen de add-ons binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:51

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik had hetzelfde probleem met mijn HTPC-tje welke ik beneden heb staan. Die heb ik van de vorige stable met Eden geupgrade naar 3.0.0. Ook zag ik alle logo's niet meer. Het updaten van de skin wilde ook niet (dependecy not met). Van alles geprobeerd, maar waarschijnlijk was de update op de xbmc repository hetgeen dat er voor zorgde dat alles wel weer werkte. Toen moest ik een heleboel updates downloaden en de artdownloader uitvoeren en toen werkte alles weer (vervolgens nog even een half uur bezig geweest met het aanpassen van de skin zodat hij weer net leek op hoe hij daarvoor was)

Uiteindelijk ben ik enorm tevreden. Geluid in het menu werkt nu ook weer en ik heb geen rare acties nodig om het geluid via HDMI aan de praat te krijgen. Ook heb ik nu mijn library weer goed gedeeld aangezien de Raspberry die ik op de slaapkamer heb al tijden Frodo gebruikte

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
dimako_ schreef op woensdag 03 april 2013 @ 11:59:
Wat staat er in de xbmc.log file? Als daar fouten staan m.b.t. de databases kun je nog Addons15.db verwijderen.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Kunnen XBMC (AMD) gebruikers hier ook van profiteren of brengt dit niets extra's?

AMD Releases Open-Source UVD Video Support

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:39
hardware-lover schreef op woensdag 03 april 2013 @ 19:58:
Kunnen XBMC (AMD) gebruikers hier ook van profiteren of brengt dit niets extra's?

Ben ik ook erg benieuwd naar! Maar, volgens mij, zoals ik het begrijp, gaat dit puur en alleen over de Open Source Drivers. Er waren al "goede" closed source drivers beschikbaar, welke momenteel ook gebruiken worden in OpenElec bijvoorbeeld.
Maar, hopelijk is dit het begin van goede ondersteuning naar Linux!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
FabianNL schreef op woensdag 03 april 2013 @ 21:34:
[...]

Ben ik ook erg benieuwd naar! Maar, volgens mij, zoals ik het begrijp, gaat dit puur en alleen over de Open Source Drivers. Er waren al "goede" closed source drivers beschikbaar, welke momenteel ook gebruiken worden in OpenElec bijvoorbeeld.
HD Audio mss nu wel mogelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

FabianNL schreef op woensdag 03 april 2013 @ 21:34:
[...]

Ik wacht de bevindingen met gezonde spanning af.

Mocht True HD hierdoor ondersteund gaan worden toch maar is in de keuken van OpenElec gaan neuzen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
jokapo schreef op woensdag 03 april 2013 @ 21:53:
[...]

Ik wacht de bevindingen met gezonde spanning af.

Mocht True HD hierdoor ondersteund gaan worden toch maar is in de keuken van OpenElec gaan neuzen :-)
Nog geen antwoord hierop maar denk dat we dat wel snel kunnen vinden in dit topic http://forum.xbmc.org/sho...96&pid=1386687#pid1386687

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

schumi2004 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 22:02:
[...]

Nog geen antwoord hierop maar denk dat we dat wel snel kunnen vinden in dit topic http://forum.xbmc.org/sho...96&pid=1386687#pid1386687
Dat ben ik stiekem wel met je eens. Zo ja zal dat ZEER snel doorsijpelen naar Tweakers denk ik zo maar. Zeker voor de mensen die een htpc (ala arctic mc01 bijvoorbeeld) met een amd erin hebben.

BTW heb jij heeeeeel toevallig een antwoord op mijn vraag die ik in het couchpotato etc topic heb geplaatst over die subs?

Het draait nu bijna allemaal zoals dat ik zou willen :)

[ Voor 4% gewijzigd door jdwrist op 03-04-2013 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Borromini schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 22:19:
Is er iemand die het Random and last items smartplaylist script met Aeon Nox 4 op Frodo aan de praat heeft, en zoja, hoe?

Het staat niet tussen de geïnstalleerde add-ons (blijkbaar kan je het ook niet apart installeren, staat in de startpost van het topic op het XBMC-forum), en ik kan het dus ook niet als widget toevoegen voor de smart playlists.

Ik heb de zip gedownload maar als ik 'm handmatig probeer te installeren dan weigert XBMC dienst.
Niemand?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-05-2021
hardware-lover schreef op woensdag 03 april 2013 @ 19:58:

Hoewel er support voor MPEG4-AVC, VC-1 en MPEG2 over VDPAU in de code aanwezig is blijkt helaas dat de interlacing support hier niet bij zit, wat betekent dat XBMC er niets aan gaat hebben. Hardwareversnelling voor deze kaarten wordt binnen XBMC gedaan met XVBA, de VDPAU implementatie die XBMC gebruikt is afhankelijk van interlacing.
Afgezien daarvan is het natuurlijk goed dat er meer code beschikbaar komt ; het begin is gezet.

[ Voor 12% gewijzigd door kibje op 04-04-2013 09:01 ]

Lid van Team Kodi sinds 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 15:33

mvds

Totally awesome!

dimako_ schreef op woensdag 03 april 2013 @ 11:59:
Sinds ik openelec heb geinstalleerd kan ik geen addons downloaden.
Ik heb wel internetverbinding en de rss feed loopt ook netjes.
Als ik in de lijst addons zit komt er gewoon niets naar voren.

Wat ik kon vinden op internet zit het in de DNS.
Maar dit staat gewoon goed.

Ik gebruik openelec 3.0 (xbmc 12.1) voor amd fusion systemen.
Laat me raden, je hebt openelec geinstalleerd zonder actieve internetverbinding? :)
Als je hem installeerd MET internetverbinding heb je dat probleem niet. Tijdens de installatie wil hij de addon lijst al downloaden schijnbaar, en als ie dat niet kan moet je allemaal moeilijke trucs uithalen (die vaak ook niet werken) om de lijst gevuld te krijgen. Makkelijker is het om de installatie gewoon opnieuw te doen MET internetverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Je gaat toch niet openelec en alles opnieuw installeren terwijl je gewoon een handmatige refresh van je addons kunt triggeren (zoals een paar posts terug al is uitgelegd)

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Uit het Arctic topic:
Als ik naar 'System' --> 'ADD-ONS' (Get add-ons) ga, zie ik geen add-ons?!
Druk op 'pijltje links <--' om het menu tevoorschijn te toveren en selecteer "Update add-on repos".
Als je internet verbinding en de repo servers up zijn, dan moet het goed komen.
Als dit een moeilijk trucje is, dan ben ik een tovenaar! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibje
Ook een optie: vanuit het context menu (<c> of de toets op je AB) kiezen voor 'Force Refresh'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

cypher21 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 10:09:
Je gaat toch niet openelec en alles opnieuw installeren terwijl je gewoon een handmatige refresh van je addons kunt triggeren (zoals een paar posts terug al is uitgelegd)
Als je lijst gevuld is, dan is het eenvoudig om deze te refreshen inderdaad. Maar als je een lege lijst hebt, dan werkt een refresh niet, dan blijft ie leeg en geeft het je een mooie foutmelding :) En ik heb gekeken hoe je het dan kan oplossen, wat door inloggen via ssh en een reeks aan commando's moet, dan gaat gewoon een herinstallatie (wat je hoogstwaarschijnlijk net daarvoor al hebt gedaan, dus een lege install, dus amper werk om het opnieuw te doen) een heel stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibje
Nee, JUIST als je lijst leeg is, is het enige wat je hoeft te doen een force refresh op de repository te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
kibje schreef op donderdag 04 april 2013 @ 14:05:
Nee, JUIST als je lijst leeg is, is het enige wat je hoeft te doen een force refresh op de repository te doen.
Dat dus :)
Proefondervindelijk vastgesteld op 3 verschillende XBMC systemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibje
Om wat misverstanden de wereld uit te helpen: De DNS proxying bug die eerder in OpenELEC zat kon zorgen voor problemen met de repositories. Deze bug is echter niet meer aanwezig in OpenELEC 3.0 die dimako aangeeft te gebruiken.

Natuurlijk is het belangrijk dat je juiste DNS gegevens hebt ingevoerd, ook wordt nog steeds aangeraden een vast IP adres te gebruiken - maar het is niet meer zo dat je "een reeks aan commando's" moet geven om het gefixt te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Aha :P Dat is mooi :P Dan loop ik gewoon achter, maar dat is niet voor het eerst :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnym
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:49
Opgelost
ronnym schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 21:49:
Sinds vandaag het volgende probleempje.
Tijdens het afspelen van een filmpje of tv serie kan ik mijn player controls niet meer gebruiken.
Ze zijn zichtbaar maar niet klikbaar.

Ik gebruik xbmc eden met de aeon mq4 skin.

Wie heeft dit al eens meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Fijn dat je ook even de oplossing deelt dan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimako_
  • Laatst online: 18-09 18:45

dimako_

Vogel

kibje schreef op donderdag 04 april 2013 @ 14:05:
Inderdaad, de oplossing is om force refresh te doen.
En dat kan met je toetsenbord door 'c' te drukken en komt er een menu naar voren.

@ posts hierboven, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
dimako_ schreef op donderdag 04 april 2013 @ 20:52:
[...]

Inderdaad, de oplossing is om force refresh te doen.
En dat kan met je toetsenbord door 'c' te drukken en komt er een menu naar voren.

@ posts hierboven, bedankt!
En als dat niet helpt dan kan er iets mis zijn met de addons#.db. Deze kun je ook via XBMC File Manager verwijderen als je geen ssh wilt doen. Werkt dan alleen op Linux en niet op Windows i.v.m. file locks.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 11:27
Ik heb al best lang het probleem op Openelec (altijd geupdate naar de laatste versie) dat de subtitles plugin niet helemaal goed werkt. Zou een 'force refresh' zoals hierboven besproken ook kunnen helpen om de plugin netjes clean te installeren?

[ Voor 9% gewijzigd door coendeurloo op 05-04-2013 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
coendeurloo schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 10:05:
Ik heb al best lang het probleem op Openelec (altijd geupdate naar de laatste versie) dat de subtitles plugin niet helemaal goed werkt. Zou een 'force refresh' zoals hierboven besproken ook kunnen helpen om de plugin netjes clean te installeren?
gewoon proberen, wieweet.
De subtitle plugin heeft onlangs een update gehad omdat deze niet lekker werkte onder frodo, misschien is bij jou de repo niet geupdate waardoor je die addon update niet gehad hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 19:58
Weet iemand waar ik op moet zoeken als ik een Openelec install die nu op een usb stick naar een interne hardeschijf wil verplaatsen?

Openelec start nu namelijk vanaf een usb stick en alles werkt perfect. Helaas lagged het een beetje en ik denk dat het aan de usb stick ligt. Daarom wil ik een ssd gaan plaatsen, maar ik weet niet of het mogelijk is om een complete install over te zetten. Het zou me namelijk teveel tijd kosten om alles opnieuw te installeren en in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
zynex schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 23:44:
Weet iemand waar ik op moet zoeken als ik een Openelec install die nu op een usb stick naar een interne hardeschijf wil verplaatsen?

Openelec start nu namelijk vanaf een usb stick en alles werkt perfect. Helaas lagged het een beetje en ik denk dat het aan de usb stick ligt. Daarom wil ik een ssd gaan plaatsen, maar ik weet niet of het mogelijk is om een complete install over te zetten. Het zou me namelijk teveel tijd kosten om alles opnieuw te installeren en in te stellen.
Ik backup de nodige files (addons/addon data, keymaps etc etc) wat ik belangrijk vind
Doe een clean install en zet het hele zwikje weer terug met winscp of iets dergelijks
Reboot en hij is weer als vanouds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-09 13:12
iemand??
miles schreef op zondag 31 maart 2013 @ 11:54:
Ik heb de standaard scraper voor series die bij raspbmc geleverd wordt, maar die kent niet alle Nederlandstalige (kinder)series. Kan je deze series handmatig aanpassen of is er een andere scraper die ik kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
nfo bestanden maken, probeer mediaelch eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 23:08
Ik heb een nieuwe Samsung 3d tv aangeschaft. Speel ik avatar 3d sbs af via twonky of van een usb hdd dan herkend de tv meteen dat het 3d is en springt in de correcte modus.

Speel ik het via XMBC af (Xbmcfreak 11.0 middels oude HDMI kabel met tv verbonden) dan herkend de TV niet dat het een 3d modus is en moet ik hem handmatig op top/bottom 3d zetten. Echter dan is het beeld niet 100% en zie ik de ondertitels ook 2-3 dubbel??

Waar kan dit aan liggen? Enige wat ik me kan bedenken:
- HDMI kabel (weet niet of dit ook geldt voor SBS 3d?)
- te oude versie XBMC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:39
trekker22 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 17:23:
Ik heb een nieuwe Samsung 3d tv aangeschaft. Speel ik avatar 3d sbs af via twonky of van een usb hdd dan herkend de tv meteen dat het 3d is en springt in de correcte modus.

Speel ik het via XMBC af (Xbmcfreak 11.0 middels oude HDMI kabel met tv verbonden) dan herkend de TV niet dat het een 3d modus is en moet ik hem handmatig op top/bottom 3d zetten. Echter dan is het beeld niet 100% en zie ik de ondertitels ook 2-3 dubbel??

Waar kan dit aan liggen? Enige wat ik me kan bedenken:
- HDMI kabel (weet niet of dit ook geldt voor SBS 3d?)
- te oude versie XBMC?
Het kan aan de HDMI kabel liggen. Je hebt namelijk minimaal 1.4 nodig, welke echter al wel enkele jaren de standaard is. Zie voor meer info: Wikipedia: High-Definition Multimedia Interface

En als ik het fora mag geloven, werkt 3D alleen in bepaalde 'standen' op XBMC. Zie bijvoorbeeld:
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=156118

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-09 09:43

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

cypher21 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 10:44:
Heb gisteren mijn XBMC setups omgegooid naar een shared MySQL library op de synology NAS.
Kostte even wat tijd, en aangezien ik niet de juiste antwoorden kon vinden zal ik mijn resultaten hier even posten zodat ik hopelijk iemand tijd bespaar die met het zelfde gaat klooien.

Situatie:
Ik heb twee HTPC's (een simpele in de slaapkamer, en een snelle in de woonkamer) en een Nexus 7 met XBMC.
Deze wilde ik allemaal koppelen aan één gedeelde bibliotheek.
Sinds een weekje een synology 413 aangeschaft o.a. om de bibliotheek en bestanden te delen.

Er zijn veel instructies te vinden, het stelt op zich ook allemaal niet heel veel voor.
stappenplan was:
- backup maken van XBMC bibliotheek van de htpc in de woonkamer (deze is leading)
- mySQL en PHPadmin installeren op de NAS
- xbmc user toevoegen op de mysql database
- advanced XML aanmaken

Alles staat perfect uitgelegd in: http://wiki.xbmc.org/inde...O:Sync_multiple_libraries

Hierna XBMC starten. Dit zou een database moeten maken zodat je de boel daarna kunt importeren.

Ook dit werkte, echter zo traag als dikke ... het browsen door de XBMC menu's duurde 10 seconden per scherm.
Hierna ben ik ruim twee uur aan het klooien geweest om het te fixen.

Als je het weet is het iig vrij simpel, maar ik kon duidelijk topic vinden hier of op de xbmc forums.

De fix is het toevoegen van een my.cnf in de /etc/ map! (deze bestond standaard niet op mijn nas, voor windows is het my.ini geloof ik)

Kopier een van de config files in /usr/syno/mysql/share/mysql/ (ik nam "my-medium.cnf") naar de /etc/ map.
code:
1
cp /usr/syno/mysql/share/mysql/my-medium.cnf /etc/my.cnf

edit deze
code:
1
vi /etc/my.cnf

Voeg de volgende regels toe na de regel "thread_stack = 128"
skip-name-resolve
skip-external-locking

- Herstart mysql met commando '/usr/syno/etc/rc.d/S21mysql.sh restart'

Nu is alles net zo snel als toen ik de database lokaal had staan! Zelfs via wifi op de tablet werkt dit top!
Ik heb ook last van vooral een trage muziekdatabase en heb je instructie uitgevoerd, maar bij mij vindt XBMC (openelec) de complete database niet meer als ik jouw instructie uitvoer.

Het zit hem niet in de toevoeging van de beide skip instructies. Als ik die regels onder [mysqld] toevoeg of verwijder geeft namelijk geen ander resultaat. Als ik het bestand weer verwijder uit /etc is er niks meer aan de hand.

Wat gaat er bij mij mis? Bij mij staat er overigens na het kopieren van my-medium.cnf geen "thread_stack = 128" in het bestand. Moet ik misschien een ander bestand pakken omdat ik een powerpc based synology heb?

Dit is hoe mijn my.cnf eruit ziet:
[code]-KNIP-
[/code]
Iemand een idee?

Opgelost. Ipv, MySQL restart een reboot gedaan en alles werkt wel... vreemd!

[ Voor 94% gewijzigd door Mystic Spirit op 07-04-2013 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 23:08
FabianNL schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 17:49:
[...]

Het kan aan de HDMI kabel liggen. Je hebt namelijk minimaal 1.4 nodig, welke echter al wel enkele jaren de standaard is. Zie voor meer info: Wikipedia: High-Definition Multimedia Interface

En als ik het fora mag geloven, werkt 3D alleen in bepaalde 'standen' op XBMC. Zie bijvoorbeeld:
ondertussen nog meer problemen met deze "nieuwste vlaggenschip tv" van Samsung.

- XBMC Frodo 12.1 start netjes op HDMI op bij me oude Philips 37" via HDMI, echter op me UE46F8000 via HDMI ik wordt tijdens startup er uit gegooid en krijg een login shell te zien?? als ik dan inlog en type XBMC loopt die vast en als ik type openbox krijg ik de melding: openbox failed to open the display from the display environment variable

- als ik me Motorola VIP 1853 rechtstreeks aansluit via HDMI krijg ik wel beeld, geen geluid?

- als ik Vip 1853 via Onkyo607 versterker aansluiten geeft die wel geluid, beeld wordt alleen niet doorgestuurd...

morgen om te testen paar "nieuwe" hdmi kabels kopen, maar ben bang dat deze nieuwe tv nog wat bugs heeft 8)7 :? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovebrewski
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-04 21:37
Onder ZFSguru/freeBSD heb ik xbmc frodo geïnstalleerd. Heb nu het volgende probleem.
DVD bestanden automatisch afspelen werkt niet bij mij. Ook niet wanneer ik deze optie heb aangevinkt.
Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 23:29
ilovebrewski schreef op maandag 08 april 2013 @ 07:09:
Onder ZFSguru/freeBSD heb ik xbmc frodo geïnstalleerd. Heb nu het volgende probleem.
DVD bestanden automatisch afspelen werkt niet bij mij. Ook niet wanneer ik deze optie heb aangevinkt.
Iemand een oplossing?
Spelen DVD's wel af onder FreeBSD zelf? Moet daar niet een optie worden aangezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 16:22
FabianNL schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 17:49:
[...]

half SBS en Top Bottom 3D werkt prima over 1.3 hdmi kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovebrewski
Bongoarnhem schreef op maandag 08 april 2013 @ 08:34:
[...]

Spelen DVD's wel af onder FreeBSD zelf? Moet daar niet een optie worden aangezet?
De losse vob bestanden wel. Maar dat doet xbmc ook.
Alleen als ik in xbmc op de film zelf klik (bv frontje van de film) dan gebeurt er niks.

Iemand anders nog ideeen?

[ Voor 5% gewijzigd door ilovebrewski op 08-04-2013 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Vraagje, iedereen gebruikt meestal een Microsft MCE Remote als profiel voor hun Logitech Harmony maar ik vroeg me af of er wellicht andere profielen zijn die werken en mogelijk uitgebreider zijn qua knoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Laatst online: 16-09 23:22

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

ik gebruik een SE profiel, zie ook mijn reactie hier:
http://forum.xbmc.org/sho...28&pid=1389523#pid1389523

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
schumi2004 schreef op maandag 08 april 2013 @ 20:42:
Vraagje, iedereen gebruikt meestal een Microsft MCE Remote als profiel voor hun Logitech Harmony maar ik vroeg me af of er wellicht andere profielen zijn die werken en mogelijk uitgebreider zijn qua knoppen?
De Xbox 360 remote lijkt aardig wat werkende toetsen te hebben en doet het standaard onder OE en, via een register-aanpassing, ook onder Windows.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:46
schumi2004 schreef op maandag 08 april 2013 @ 20:42:
Ik gebruik een MCE keyboard, zie hier: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=54466

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Laatst online: 17-09 21:06

PromWarMachine

Forsaken Archer

Vraagje over playlists.

Een vriendin waar ik veel films wil kijken is redelijk veeleisend, dus ik wil dingen die zij niet wil zien in een playlist zetten en dan een default andere playlist maken van de dingen die juist niet in die ene playlist zitten. Zo krijg ik (standaard) een lijst van dingen die ik alleen mag kijken en dingen die ik samen met haar kan kijken. :P

Nu weet ik hoe dit moet, maar toch lukt het niet. De combinatie van mijn afstandsbediening en de Android app werkt niet lekker. Ik wil eigenlijk de playlists onderhouden via een webinterface. Alleen heb ik er nu 4 geprobeerd en geen van allen hebben ze playlistmanagement. Wel een 'enqueu' optie, maar die gaat naar de standaard playlist.
Is er nog een alternatief?

Ik gebruik OpenELEC 0.0.13 met XBMC 11.0.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
In verband met een reinstall van mijn NAS had ik mijn gedeelde MySQL-database geëxporteerd (naar single file) en weer geïmporteerd. Daardoor ben ik alle banners en een deel van de thumbs kwijtgeraakt van de tv-series. Achteraf zag ik dat de wiki over Export/Import kortgeleden aangepast is om precies die reden.

Ik neem echter maar aan dat de plaatjes allemaal nog wel op mijn HTPC staan. (Alleen de database was gedeeld.) Kan ik XBMC die weer terug laten vinden o.i.d.? Alles opnieuw laten scrapen en viewstatusen etc. kwijtraken zou ik zonde vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
PromWarMachine schreef op maandag 08 april 2013 @ 23:32:
Vraagje over playlists.

Een vriendin waar ik veel films wil kijken is redelijk veeleisend, dus ik wil dingen die zij niet wil zien in een playlist zetten en dan een default andere playlist maken van de dingen die juist niet in die ene playlist zitten. Zo krijg ik (standaard) een lijst van dingen die ik alleen mag kijken en dingen die ik samen met haar kan kijken. :P

Nu weet ik hoe dit moet, maar toch lukt het niet. De combinatie van mijn afstandsbediening en de Android app werkt niet lekker. Ik wil eigenlijk de playlists onderhouden via een webinterface. Alleen heb ik er nu 4 geprobeerd en geen van allen hebben ze playlistmanagement. Wel een 'enqueu' optie, maar die gaat naar de standaard playlist.

Misschien denk ik de verkeerde kant op, maar als je de afspeellijsten laat terug komen op je homescreen dan kan je ze gewoon selecteren. Op die manier heb ik onderscheid gemaakt tussens films, kidsfilms, concerten, cabaret etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Tweety1 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 07:38:
[...]

Misschien denk ik de verkeerde kant op, maar als je de afspeellijsten laat terug komen op je homescreen dan kan je ze gewoon selecteren. Op die manier heb ik onderscheid gemaakt tussens films, kidsfilms, concerten, cabaret etc.
Volgens mij is de vraag meer hoe je een playlist maakt met alles behalve x, y en z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Smultie schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 07:51:
[...]

Volgens mij is de vraag meer hoe je een playlist maakt met alles behalve x, y en z.
Oh oke, ik dacht te lezen dat hij wel wist hoe hij speellijsten moet maken, maar het alleen niet werkbaar kreeg via een app. Ik vond gebruik maken van smart playlists het makkelijkst. Ik heb mijn films verdeelt over verschillende mappen op mijn NAS of de films en op basis daarvan een smart playlist laten maken. Een andere optie zou zijn om de films te taggen als een bepaald genre en daarvan smart playlist te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
PromWarMachine schreef op maandag 08 april 2013 @ 23:32:
Vraagje over playlists.

Misschien is dit makkelijker:

De films die jij alleen wil zien en de films die jullie samen willen zien in aparte directories zetten, bijvoorbeeld: "mijn_films"& "onze_films".
Dan werken met profielen en elk profiel één van de twee directories laten scannen.
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Profiles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Smultie schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 07:51:
[...]

Klopt helemaal.
Ik heb ook nog een installatie op m'n desktop en m'n laptop, daar gaat het maken van playlists veel makkelijker. Alleen worden die playlists niet gesynced in versie 11. Alleen de library.

Misschien is upgraden naar 12 nog wel de beste optie als ik het zo bekijk. Daar worden de covers, fanart én playlists toch gesynced?
Nnoitra schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 09:32:
[...]
Misschien is dit makkelijker:

De films die jij alleen wil zien en de films die jullie samen willen zien in aparte directories zetten, bijvoorbeeld: "mijn_films"& "onze_films".
Dan werken met profielen en elk profiel één van de twee directories laten scannen.
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Profiles
Voor het eenmalig scheiden zou dit inderdaad wel werken, maar voor nieuwe films niet.
Die worden door CP automatisch binnengehaald. Op welk profiel moeten die dan binnenkomen?
Als ze dan op het verkeerde profiel staan, moet ik handmatig verwijderen/moven. Dat werkt niet ideaal.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
PromWarMachine schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 11:27:
[...]

Voor het eenmalig scheiden zou dit inderdaad wel werken, maar voor nieuwe films niet.
Die worden door CP automatisch binnengehaald. Op welk profiel moeten die dan binnenkomen?
Als ze dan op het verkeerde profiel staan, moet ik handmatig verwijderen/moven. Dat werkt niet ideaal.
Is het anders een optie om het met symlinks te doen? Dat alle films automatisch naar je hoofdprofiel gaan.. en dat je dan een map hebt waar je films in je hoofdprofiel symlinkt naar de map die alleen in de SFGF (Safe For a Girl Friend) map staan. Hoef je alleen de 'symlinks' bij te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
PromWarMachine schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 11:27:Voor het eenmalig scheiden zou dit inderdaad wel werken, maar voor nieuwe films niet.
Dat heb je nog 2 opties:
1) Of je laat CP de films in de "mijn_films" directory plaatsen en maak je, zoals hierboven ook staat, symlinks aan in de "onze_films" directory.
Dan heb je in je eigen directory wel álle films, maar goed.

2) Of je laat CP de films in een generieke directory zetten waarna je handmatig de films gaat moven naar de "mijn_films" of "onze_films" directory (waar ze dan alleen door profiel 1 of 2 opgepakt worden).

[ Voor 3% gewijzigd door Nnoitra op 09-04-2013 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Symlinks had ik nog niet aan gedacht. Die kan ik gewoon met een Unixscript laten aanmaken.. daar ga ik eens mee stoeien. Bedankt voor de tip :)

Alternatief dat ik zelf nog verzonnen had trouwens: de playlists maken op m'n desktop en dan gewoon verplaatsen via netwerk naar de OpenELEC installatie. Zo te zien zijn het gewoon kleine XML bestandjes die per installatie overdraagbaar zouden moeten zijn.

[ Voor 53% gewijzigd door PromWarMachine op 09-04-2013 13:13 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Alternatief een script maken dat die playlists voor je genereert/aanpast? Met een playlist van alles en een playlist van wat zij niet wil zien, moet je dat wel kunnen bepalen lijkt mij?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:21
Even een vraag voor de mensen die al lang XBMC gebruiken: in de tijd van XBMC 9 en 10 werd op het forum van XBMC gezegd dat de komende versie (11) standaard fanart zou opslaan bij je media (zoals media managers dat doen). Nu gebeurd dat op Windows nog steeds in de user folder. Als ik dus een crash heb moet hij weer alles opnieuw downloaden.

Heb je nog steeds een ander stukje software nodig om fanart bij je media op te slaan? Ik heb het vervolg van deze discussie gemist en kan er niet veel meer over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Tegenwoordig zie ik geen widget meer op mijn Android lockscreen als ik een film aan het kijken ben.
Dat heeft wel gewerkt, maar zowel XBMC als Yatse als mijn Galaxy SII hebben een update gehad. En ik kan dus niet vinden waar de 'fout' zit.

In Yatse heb ik uiteraard de optie "Controle vanaf Schermvergrendeling" aangevinkt.
Ik gebruik Yatse 3.0.1 op een Galaxy SII met Android 4.1.2 en XBMC 12.1 op een Win7 HTPC.
Bij XBMC 12.0 werkte het overigens ook al niet (met zelfde Yatse en Android versie), maar een update naar XBMC 12.1 gaf geen verandering. Ik denk ook eerder dat het aan Yatse icm Android te maken heeft.
Ik heb in Yatse alles naar fabrieksinstellingen hersteld en mijn HTPC opnieuw toegevoegd etc. maar dat heeft ook niet geholpen.
Iemand anders die dit probleem ook heeft?
Iemand die een oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Het lijkt me héél erg stug dat dit ook maar iets met XBMC of je HTPC te maken heeft. :+
Het is vele malen waarschijnlijker dat het óf de samsung lockscreen is óf Yatse zelf óf een combinatie van deze 2.

Je zou Yatse kunnen verwijderen en opnieuw installeren, al verwacht ik niet dat dat de oplossing is.
Zal eerder een lockscreen permissie dingetje zijn, dat samsung zegt: "Fuck you Yatse, ik wil jou niet op m'n lockscreen!!" :P

[ Voor 26% gewijzigd door Nnoitra op 09-04-2013 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Jazco2nd schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 17:20:
Even een vraag voor de mensen die al lang XBMC gebruiken: in de tijd van XBMC 9 en 10 werd op het forum van XBMC gezegd dat de komende versie (11) standaard fanart zou opslaan bij je media (zoals media managers dat doen). Nu gebeurd dat op Windows nog steeds in de user folder. Als ik dus een crash heb moet hij weer alles opnieuw downloaden.

Heb je nog steeds een ander stukje software nodig om fanart bij je media op te slaan? Ik heb het vervolg van deze discussie gemist en kan er niet veel meer over vinden.
XBMC slaat de fanart en de extra fanart ook gewoon op bij de media (op een aparte NAS bij mij). Ben je begonnen met een schone install?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Yep helemaal clean en alles staat in de userdata folder..
Dito voor de Mac hoor, op mn mackbook air wordt ook niks bij de media opgeslagen :S
En dat geldt ook voor de Raspberry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:52

TRaSH

koffie ?

je moet je video library exporteren naar losse files,
dan slaat hij alle fanart + .nfo files bij de video files op.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Jazco2nd schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 17:20:

Gewoon af en toe een backupje maken van je video database:
  • Single file: dan moet ie alles weer downloaden
  • Seperate files: dan slaat hij alle images/fanart gewoon op in de backup

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
AHA! Dus ff settings>video>Export Library, seperate files en include everything. Idd nu staat alles bij de media. Maar dat moet ik dus af en toe ff doen. Niet dat vanaf nu standaard alles bij de media wordt opgeslagen toch?

Het ziet er wel als een rommel uit, die mappen als ik ze gewoon bekijk in Finder/Explorer. Is wennen en hoe vaak kijk je daar maar toch.. Denk dat ik gewoon mijn Library via advancedsettings.xml verhuis naar mijn opslagharddisk in een apart mapje "Library"... zou mooi zijn als dat dan TV Shows\Library is en Movies\Library en Music\Library maar dan raakt de scraper misschien in de war.

PS: @GroteBozeWolf heb je weleens overwogen om je addon een meer passende naam te geven? Als ik nu zeg "laten we het kijken via uitzending gemist in XBMC, je weeet wel via die XOT UZG addon" dan praat ik abracadabra..

[ Voor 15% gewijzigd door Jazco2nd op 10-04-2013 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Jazco2nd schreef op woensdag 10 april 2013 @ 00:49:
AHA! Dus ff settings>video>Export Library, seperate files en include everything. Idd nu staat alles bij de media. Maar dat moet ik dus af en toe ff doen. Niet dat vanaf nu standaard alles bij de media wordt opgeslagen toch?

Het ziet er wel als een rommel uit, die mappen als ik ze gewoon bekijk in Finder/Explorer. Is wennen en hoe vaak kijk je daar maar toch.. Denk dat ik gewoon mijn Library via advancedsettings.xml verhuis naar mijn opslagharddisk in een apart mapje "Library"... zou mooi zijn als dat dan TV Shows\Library is en Movies\Library en Music\Library maar dan raakt de scraper misschien in de war.

PS: @GroteBozeWolf heb je weleens overwogen om je addon een meer passende naam te geven? Als ik nu zeg "laten we het kijken via uitzending gemist in XBMC, je weeet wel via die XOT UZG addon" dan praat ik abracadabra..
Toch gaat er iets niet goed dan. Bij mij wordt toch echt alle art en fanart bij de media opgeslagen. Ook zonder export naar separate files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Lt. Marx schreef op woensdag 10 april 2013 @ 05:54:
[...]

Toch gaat er iets niet goed dan. Bij mij wordt toch echt alle art en fanart bij de media opgeslagen. Ook zonder export naar separate files.
Bij mij ook niet hoor :) Ik heb er niks voor ingesteld, maar ik wil ook niet dat dat gebeurd. Al die extra bestanden wil ik niet bij mijn media.

Zijn er trouwens mensen die gebruik maken van een centrale MySQL database waar ze meerdere XBMC installaties gebruik van laten maken?

[ Voor 14% gewijzigd door mvds op 10-04-2013 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spleethoven
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-01-2024
Ja, ik heb een MySQL op de nas draaien en daar hangt dan de raspberry pi beneden aan, de raspberry pi boven, mijn pc, mijn vrouw haar pc en een laptop aan.

Het is heel makkelijk in te stellen in de advancedsettings.xml in je userdata folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

mvds schreef op woensdag 10 april 2013 @ 09:37:
[...]

Bij mij ook niet hoor :) Ik heb er niks voor ingesteld, maar ik wil ook niet dat dat gebeurd. Al die extra bestanden wil ik niet bij mijn media.

Zijn er trouwens mensen die gebruik maken van een centrale MySQL database waar ze meerdere XBMC installaties gebruik van laten maken?
Jep! Heb hier een centrale MySQL database draaien op mijn Synology NAS. aangesloten zijn twee htpc's en een ipad met xbmc erop. Werkt super en snel.

Toch is dat raar. Zie ook hier op de officiele wiki van XBMC voor wat betreft extra fanart:
http://wiki.xbmc.org/inde...wnloader#Artwork_sources:
2 Summary

This add-ons searches through your library for all your currently added Movies, TV Shows and Musicvideos and then searches for avaiable artwork. This then is downloaded to the folder location where that media is stored.
En voor 'reguliere' fanart (dus door XBMC zelf, zonder addon):
You can also have your own custom FanArt background:
TV shows via fanart.jpg in the TV show folder.
Movies via moviefilename-fanart.jpg in the same folder as the 'moviefilename' media file.
Movies fanart.jpg if the movie is in it's own folder.
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=FanArt

Dus dan moeten jullie toch iets hebben aangepast in hoe XBMC art opslaat.

Sidenote: als je een Mysql database gebruikt wil je eigenlijk ook dat je art centraal en dus niet per client wordt opgeslagen. Dit is zeer vereenvoudigd met Frodo en hoef je niet meer te werken met pathsubstitution.
Zie bijvoorbeeld bovenaan deze pagina:
http://wiki.xbmc.org/inde...Sync_thumbails_and_fanart

[ Voor 52% gewijzigd door LtMarx op 10-04-2013 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Bedankt voor de samenvatting en links Lt. Marx. Ik was al bekend met die wiki artikelen en het ultieme gemak van een centrale MySQL library. Heb echter mijn hardware verkocht en nu alleen nog een Raspberry en USB harddisk in de woonkamer (en laptop/tablet/phone, die zouden 'clients' zijn).

Zit wel te overwegen om op de Raspberry, naast XBian en Transmission ook nog eens MySQL op te installen maar ik twijfel of de RPi dat wel gaat trekken.

Ik heb gisteren eerst een CLEAN install gedaan op de Macbook, dus alle mappen van XBMC ook verwijderd. Fanart wordt niet standaard bij de media opgeslagen.
Nu ik zie hoe dat eruit ziet vind ik dat ook niet erg, kga wel uitzoeken hoe ik het Library mapje gewoon naast mn media mappen kan plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Jazco2nd schreef op woensdag 10 april 2013 @ 11:17:
Bedankt voor de samenvatting en links Lt. Marx. Ik was al bekend met die wiki artikelen en het ultieme gemak van een centrale MySQL library. Heb echter mijn hardware verkocht en nu alleen nog een Raspberry en USB harddisk in de woonkamer (en laptop/tablet/phone, die zouden 'clients' zijn).

Zit wel te overwegen om op de Raspberry, naast XBian en Transmission ook nog eens MySQL op te installen maar ik twijfel of de RPi dat wel gaat trekken.

Ik heb gisteren eerst een CLEAN install gedaan op de Macbook, dus alle mappen van XBMC ook verwijderd. Fanart wordt niet standaard bij de media opgeslagen.
Nu ik zie hoe dat eruit ziet vind ik dat ook niet erg, kga wel uitzoeken hoe ik het Library mapje gewoon naast mn media mappen kan plaatsen.
Het voordeel is wel dat je rpi een always on device is met je usb hd eraan. Als je deze kan benaderen via je netwerk zou dat ideaal zijn om een centrale mysql db op te zetten.

Goedkoop alternatief zou kunnen zijn om een tweede rpi te kopen en die de mysql database te laten draaien inclusief usb hd en download tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Idd een 2e raspberry zou beste zijn natuurlijk.. maar vind ik momenteel nog niet nodig. Ik gebruik de 'clients' niet zo vaak (tablet in bed erg onhandig zonder een pootje, laptop gebruik ik wel maar dan met MPC-HC/Videolan en gewoon via wifi mn usb hd benaderen).

Dus ik wacht de ontwikkelingen in de HTPC markt wel af. Als de Ouya bijvoorbeeld echt een goede HTPC blijkt te zijn wordt dat mn hoofdspeler en de huidige RPi dan voor mysql/downloadtool/opslag.

Ondertussen ga ik wel experimenteren met MySQL op de huidige RPi, er is iemand die flink heeft gespeeld met CPU en I/O priorities en zo XBMC, downloads en MySQL naast elkaar draait op 1 RPi.. lijkt me een leuk projectje voor tussendoor.

BTW zijn er hier mensen die de XBMC 13 nightly gebruiken? Ben wel benieuwd naar ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
[b][message=40074418,noline]PS: @GroteBozeWolf heb je weleens overwogen om je addon een meer passende naam te geven? Als ik nu zeg "laten we het kijken via uitzending gemist in XBMC, je weeet wel via die XOT UZG addon" dan praat ik abracadabra..
Het heette vroeger Uitzendinggemist, maar dat dekt al lang de lading niet meer, aangezien het al veel meer is dan Uitzending gemist, vandaar de naam XOT-Uzg.v3.

XOT = XBMC Online TV.
Uzg = Uitzendinggemist
v3 = Versie 3

In het Engels/Zweeds(hele grote userbase) snappen ze Uitzendinggemist toch niet en heeft het dus echt geen toegevoegde waarde. Ik zit er zelfs over te denken om heel Uzg te verwijderen en het gewoon XOT-Player ga noemen.

Als je googled op "uitzending gemist XBMC" of "uitzendinggemist XBMC" krijg je als eerste hit XOT-Uzg.v3. Lijkt me toch redelijk OK of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Jaa dat laatste helemaal gelijk in.
Maar "XBMC Online TV" is toch wel het meest sexy! Beter dan "XOT" :)
PS: ik dacht dat XOT op het framework sloeg dat je had ontwikkeld... nooit geweten waar het voor stond!

[ Voor 33% gewijzigd door Jazco2nd op 11-04-2013 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Beetje vreemde vraag in dit topic maar ben opzoek naar iemand met ervaring met comskip (Linux) iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJvL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 23:17
schumi2004 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 00:22:
Beetje vreemde vraag in dit topic maar ben opzoek naar iemand met ervaring met comskip (Linux) iemand?
Welke tv-backend gebruik je? En wil je realtime of na de opname?

/edit

Misschien kun je hier iets mee, alhoewel het voor windows is: http://www.argus-tv.com/wiki/index.php?title=Comskip
Er staat onderaan de pagina wat informatie over XBMC.

Bij mij doet tvheadend (de beta ppa of de master branch) het niet. Ik heb Ziggo en 3*FloppyDTV, maar hij vind geen services met die versies. Alleen de stable versie werkt, dus ik ben helaas weer op windows aangewezen als backend (argus-tv).

[ Voor 43% gewijzigd door DJvL op 11-04-2013 09:06 ]

Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
DJvL schreef op donderdag 11 april 2013 @ 09:02:
[...]

Welke tv-backend gebruik je? En wil je realtime of na de opname?

/edit

Misschien kun je hier iets mee, alhoewel het voor windows is: http://www.argus-tv.com/wiki/index.php?title=Comskip
Er staat onderaan de pagina wat informatie over XBMC.

Bij mij doet tvheadend (de beta ppa of de master branch) het niet. Ik heb Ziggo en 3*FloppyDTV, maar hij vind geen services met die versies. Alleen de stable versie werkt, dus ik ben helaas weer op windows aangewezen als backend (argus-tv).
Ik gebruik TVHeadend als backend en het maakt me niet zoveel uit of het realtime of na opname is als het maar werkt.
Ik ga je link eens bekijken en er verder mee spelen, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJvL
Je kunt natuurlijk ook hier kijken:

http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=150084

Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Daar had ik al gekeken en ben er ook actief en voor wat betreft het 100% werkend krijgen wordt er aan gewerkt, gaat me meer even over de setup ervan en eventuele post-processing. Behalve dan het voorbeeld script uit startpost staat er voor de rest meer over het hoe en wat omtrent compilen ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJvL
Ik houd het voorlopig nog even bij Argus-TV, hoewel ik liever alles op linux zou draaien.

TVHeadend staat mij nog iets teveel in de kinderschoenen qua timeshift en instellingen.

[ Voor 15% gewijzigd door DJvL op 11-04-2013 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
DJvL schreef op donderdag 11 april 2013 @ 13:02:
Ik houd het voorlopig nog even bij Argus-TV, hoewel ik liever alles op linux zou draaien.

TVHeadend staat mij nog iets teveel in de kinderschoenen qua timeshift en instellingen.
We hadden het toch over comskip? TVHeadend (en ook timeshifting en settings) gaat van een leien dakje, niks geen centje pijn mee, comskip daarin tegen is niet zomaar even instellen en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJvL
Omdat je het over (Linux) had.

Wat ik bedoelde te zeggen, is dat op dit moment een backend voor pvr functionaliteit nog net iets teveel in de kinderschoenen staat t.o.v. windows.

Ik mis functionaliteit, zoals b.v. het direct kunnen instellen pre- en post-processing voor records. Aantal te bewaren afleveringen van een opname-plan etc.

Ontopic dan. Comskip is inderdaad wel te realiseren onder linux tvheadend, het is alleen iets meer werk en verstand hebben van linux/compileren is momenteel nog echt wel een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik snap ff iets niet, zojuist heb ik een volledig schone install gedaan met openelec 3
Bij de netwerksettings is alles ingevoerd, en ik heb gewoon internetverbinding, want de rss feed komt binnen.

Maar de lijst met add-on is leeg, ik kan dus geen skin veranderen of de ondertitel plugin enz. ik krijg geen error ofzo maar gewoon een lege lijst
Wat gaat er mis?

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Pinin schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:33:
Ik snap ff iets niet, zojuist heb ik een volledig schone install gedaan met openelec 3
Bij de netwerksettings is alles ingevoerd, en ik heb gewoon internetverbinding, want de rss feed komt binnen.

Maar de lijst met add-on is leeg, ik kan dus geen skin veranderen of de ondertitel plugin enz. ik krijg geen error ofzo maar gewoon een lege lijst
Wat gaat er mis?
Lees ff de laatste paar pagina's door ;) is al vaker voorbij gekomen.
Even een handmatige refresh triggeren van de addons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovebrewski
Ik heb XBMC 12.0 draaien onder freebsd.
Echter opent xbmc niet automatisch dvd files. Er zit een optie in xbmc om dit aan te zetten, maar dit werkt niet.
Ik kan wel per VOB file afspelen maar dat is niet echt makkelijk.

Heeft iemand dit ook gehad en zo ja hoe los ik dit op?
Pagina: 1 ... 83 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]