[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 82 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.078.217 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Nouja schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 13:22:
[...]

Maar HBR (High Bit Rate) werkt nog niet bij AMD gfx hardware. Dus geen DTS-HD streamen helaas.
Laatste struikelblok voor OpenELEC/Linux. Als ze dat nu eens voor elkaar hebben, samen met BR menu's. Dan zijn we er!

Voorlopig Windows nog voor deze jongen.
Ah, dus het werkt toch niet maar wordt gedownsampled.

Dat is exact waar ik het over had, dus de conclusie is dat DTS-MA en TrueHD niet werkt op openelec/linux ?

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nouja
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-12-2024
cypher21 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 13:31:
[...]
...dus de conclusie is dat DTS-MA en TrueHD niet werkt op openelec/linux ?
Helaas is dat nog steeds de conclusie ja voor AMD graphics systemen.
(ervan uitgaande dat dit niet in OpenELEC RC5 gefixed is, heb hier niks over gevonden in changelogs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-02 13:38
Voordat ik echt besluit of ik over ga op XBMC (ziet er wel erg tof uit) even paar vraagjes waar ik zo 1,2,3 geen antwoord op kan vinden:

1) Kan ik zelf nieuwe categorieen maken?
Nu standaard out of the box zie ik Movies en TV shows.
Ik zou graag anders willen bv; movies, KIDS, serie, StarTrek etc.
Kan ik die zelf toevoegen?

2) Ik heb meerdere DVDrips van een serie. Bv X-files seizoen 1 -> 6 DVD's, seizoen 2 -> 6 DVD's.
Hoe kan ik dit onder 1 noemer krijgen? Dat ik ergens op X-files klik en van daaruit kan doorbrowsen naar de juiste DVD?

3) (zie 2) hoe moet ik die renamen zodat XBMC ze juist herkent?
(ze zijn niet te vinden in standaard movieDB :( )

4) Ik maak nu op HD gebruik van tags: [MOVIE] Met daaronder subdirs met films, [KIDS] met subdirs voor alle kinderfilms etc etc.
Is dit op een of andere manier zo te houden en dat XBMC ze dan ook correct scraped?

5) Kan XBMC ook diepere paden scrapen?
Ik heb op testsysteem een scrape gedaan,maar het lijkt er op dat hij maximaal 1 subdir diep gaat en niet verder (bij onderverdeling op HD bijvoorbeeld).

Dat was het even voor nu.
Dank alvast voor jullie reacties :)

PS: hoe .avi en .mkv genoemd moeten worden en zo begrijp ik al wel, maar nog niet hoe je categorieeen kunt maken/indelen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Jij doet er goed aan om eens de wiki van XBMC door te nemen. Daar word 90% van je vragen beantwoord.

http://wiki.xbmc.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
Anoniem: 93986 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 15:56:
Jij doet er goed aan om eens de wiki van XBMC door te nemen. Daar word 90% van je vragen beantwoord.

http://wiki.xbmc.org/
Dank je.
Heb daar ook al gekeken maar kom er zo snel niet uit. Sterker, ik heb gegoogled en kwam diverse keren op verouderde info terecht. Heb idee dat de Wiki niet 100% actueel is......

Maar "I'll give it another try" :)

Voor de overige 10% hou ik me dan aanbevolen ;)

Noot: in hele sectie van "Video Library" (of "adding video's" komt het woord "subfolders" verder niet voor buiten music video's.
Schiet niet op dus :/

[ Voor 13% gewijzigd door Olgeros op 21-03-2013 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-05 12:17
cypher21 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 14:38:
xbmcbuntu of openelec hebben geen goede ondersteuning voor AMD drivers, dus werkt passthrough audio niet goed. Tenzij dit inmiddels is veranderd?
Nouja schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 15:19:
[...]
Helaas is dat nog steeds de conclusie ja voor AMD graphics systemen.
(ervan uitgaande dat dit niet in OpenELEC RC5 gefixed is, heb hier niks over gevonden in changelogs)
Het is heel simpel: er is voor AMD systemen voorlopig geen DTS-HD, True-HD of LPCM ondersteuning binnen Linux, stomweg omdat AMD dit niet in de Linux-drivers inbouwt. Dus ook voor RC5, en de komende tijd, hoef je er niet naar te zoeken. Het ligt dus ook niet aan OpenELEC, maar aan de hoge heren bij AMD. Technisch hebben ze de know-how, want de win7/8 drivers doen het wel prima.

Eenvoudig GPU-alternatief: Intel HD2000 of hoger (HD4000 bij voorkeur). De enige bug die de Intel linux-videodriver momenteel kent is dat de-interlacing niet 100% draait, maar daar is een fix voor in voorbereiding. Voor de rest zijn de Intel GPU's tegenwoordig net zo capabel onder Linux als Nvidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Olgeros schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 15:58:
[...]
Dank je.
Heb daar ook al gekeken maar kom er zo snel niet uit. Sterker, ik heb gegoogled en kwam diverse keren op verouderde info terecht. Heb idee dat de Wiki niet 100% actueel is......

Maar "I'll give it another try" :)

Voor de overige 10% hou ik me dan aanbevolen ;)

Noot: in hele sectie van "Video Library" (of "adding video's" komt het woord "subfolders" verder niet voor buiten music video's.
Schiet niet op dus :/
Het staat er toch echt.

http://wiki.xbmc.org/inde...ting_content_and_scanning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
Zoek, zoek, lees, lees :)

Thanks. je hebt me weer stapje verder geholpen.

Nu verdiepen in naamgeving zodat de X-files mappen met tig DVD's goed gaan....

<zucht> Best veel werk om het allemaal consequent in te vullen en zo en te voldoen aan de naamconventie van XBMC. Resultaat is wel erg tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Olgeros schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 18:23:
[...]
<zucht> Best veel werk om het allemaal consequent in te vullen en zo en te voldoen aan de naamconventie van XBMC. Resultaat is wel erg tof.
Het is even een rotwerk de eerste keer. Als je je daarna strak er aan houdt is het niet zoveel werk meer. Ik raad je wel aan om zo min mogelijk DVD rips te downloaden. Het is imho vrij ouderwets en eigenlijk alleen nuttig als je ze daadwerkelijk wil branden, en ze nemen vaak onnodig veel ruimte in.

De meeste series pakt hij gelukkig uit of the box. En anders even bekwaam worden met Bulk File Renamer ofzo (omdat soms de rippers het in hun hoofd halen af te wijken van de gaanbare naming conventions).

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-05 15:40
Anoniem: 112960 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:56:
[...]

Inderdaad, echter diegene beweert de daadwerkelijke live kanalen op je atv te kunnen krijgen.
Zie de link (vanaf reactie #36)
http://forum.iculture.nl/...ns-koop-2.html#post791663

Lijkt me toch niet mogelijk.
Even voor mij. Eredivisie (echt) Live is toch nog steeds niet mogelijk?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-05 11:15

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

cypher21 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 22:54:
de "official" xbmc remote door het xbmc team is er alleen voor android, niet voor IOS
Nope, er is een officiële ios versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Lt. Marx schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 19:00:
[...]

Nope, er is een officiële ios versie.
Ah ze hebben die "unoffical" "official" xbmc remote voor IOS idd sinds een paar maanden geadopteerd:
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Official_XBMC_Remote

[ Voor 3% gewijzigd door cypher21 op 21-03-2013 22:16 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmedoris
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-02 11:17
@Kibje: Thanks voor de links. Ik heb nu alles gevolgd en de Realtek adapters verwijderd zoals daar beschreven wordt. De twee HD-Tracks werken nu prima en er staat mooi DTS-HD MA op mijn receiver. Echter 1 film blijft schokken. Dit is een film met een AAC audio track.
Nu heb ik dus ook geprobeerd om terug te gaan naar Catalyst versie 12.10 op aanraden van hardware-lover, maar dat is volgens mij niet goed gegaan. Ik heb de 12.10 gedownload en dan via die installer de audio en video drivers en catalyst gedeïnstalleerd (omdat ik bang was teveel te deïnstalleren heb ik alleen die drie maar aangevinkt). Vervolgens opnieuw opgestart en catalyst 12.10 geïnstalleerd. Echter nu loopt catalyst vast zodra ik probeer te starten en ook internet of xbmc krijg ik niet meer gestart.
Dus er lijkt toch iets niet goed te zitten in de drivers? Wat doe ik nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik heb de 13.1 drivers eerst volledig van het systeem verwijderd en daarna 12.8 inclusief CCC geïnstalleerd. Het lijkt me zeker niet verstandig om de drivers maar gedeeltelijk te verwijderen. Later bleek bij andere users dat 12.10 het ook goed deed dus vandaar dat ik die versie ook heb vermeld in mijn reactie. Als AAC blijft schokken dan vink je AAC ondersteuning voor je versterker uit.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-05-2021
Het meest waarschijnlijke is inderdaad dat je receiver gewoon geen AAC kan bitstreamen.
Het allerbelangrijkste verschil tussen Eden en Frodo is dat de bitstreaming settings tegenwoordig ook echt wat doen, en dat het ook uitmaakt als je ze verkeerd instelt.

Als je receiver het niet kan, mag het dus nu echt niet meer aanstaan !

Lid van Team Kodi sinds 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmedoris
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-02 11:17
@hardwarelover: ik was bang dat als ik de chipset drivers en BUS ed. ook zou deïnstalleren, ik meer problemen zou hebben. kan dat dan allemaal zomaar zonder problemen? Dan kan ik dat nog wel eens proberen.

@kibje: het rare is dat als ik AAC uitvink ik geen verschil merk... Dus dat vind ik wel raar. ik kan wel eens proberen om alle drivers te deïnstalleren zoals hardware-lover zegt, als dat helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-05-2021
Ik zou sowieso even zorgen dat je 1 driver goed geinstalleerd hebt.

Kijk vervolgens even goed na dat je alleen de juiste zaken aanvinkt. De thread waar ik eerder naar linkte zou dat ook duidelijk moeten uitleggen.

Lid van Team Kodi sinds 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-05 14:42

seninha

god's right foot

kibje schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:19:
[...]

Tussen de 15 en 20 Mbit/sec of tussen de 15 en 20 MByte/sec ? Ik weet uit ervaring dat satellietopnames wel eens tussen de 15 en 20 MBps kunnen zijn en dat haal je niet over een 100 mbit netwerk.

EDIT: Ik zie dat je een ASRock hebt (ik gok een 330HT), deze heeft een ION chip (geen ION2) en kan lang niet alles hardware decoden. Wat zie je als je deze film draait aan CPU usage voorbij komen (infoscherm)
Als ik de infoscherm naar boven haal dan zie ik echt 15 Mb/sec staan (en niet MB/s)
Ben nu op mn werk dus kan geen screenshot maken.

Wel is het zo dat als ik de inforscherm oproep het beeld gaat schokken. Lijkt wel of de CPU op dat moment het erg zwaar krijgt.
Haal ik deze scherm weg dan loopt het weer normaal.

Wat de Asrock betreft, het gaat om de eerste versie die toen uitkwam, dus met de eerste ION CPU.
Werkt in mijn ogen perfect.Heb nooit de behoefte gehad om te upgraden.

Heb in de slaapkamer een Foxcomm E3500 en vind die voor mijn gevoel trager lopen dan de Asrock

[ Voor 13% gewijzigd door seninha op 22-03-2013 18:15 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Als ik een Source toevoeg dan zie ik in XBMC files langer dan 23 karakters niet?
Andere sources zoals Fusion lijken daar geen last van te hebben.
Enig idee?

De file 12345678901234567890.zip hieronder zie je dus niet in XBMC.

Afbeeldingslocatie: http://img801.imageshack.us/img801/1596/19922049.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img201.imageshack.us/img201/1108/50292285.jpg

[ Voor 97% gewijzigd door technorabilia op 22-03-2013 19:58 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridder
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-03 20:03

Ridder

Advanced Moo Device

De HTPC is binnen en het meeste draait zoals het zou moeten....
Wel weer ff wennen aan Windows.

Het enige wat nog niet goed werkt is dat Sickbeard de downloads niet in het juiste mapje plaatst.
Ik heb in SB alle TV shows ingevoerd en SB heeft daar netjes mapjes voor gemaakt, maar wanneer ik een aflevering download, komt die aflevering wel in de map Media, maar niet in de map van de show.
Dat werkte wel goed op de Popcorn met NZBget....maar SB met SabNZB+ heb ik nog niet helemaal onder de knie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Ridder schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 20:44:

Het enige wat nog niet goed werkt is dat Sickbeard de downloads niet in het juiste mapje plaatst.
Ik heb in SB alle TV shows ingevoerd en SB heeft daar netjes mapjes voor gemaakt, maar wanneer ik een aflevering download, komt die aflevering wel in de map Media, maar niet in de map van de show.
Dat werkte wel goed op de Popcorn met NZBget....maar SB met SabNZB+ heb ik nog niet helemaal onder de knie.
Je moet volgens mij een script instellen in Sabnzbd die de download na het voltooien zogezegd "teruggeeft" aan Sickbeard, zodat deze hem verder kan afhandelen en wegzetten.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ridder schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 20:44:

Check daarvoor even het juiste topic. Dit heeft niets met XBMC te maken verder.

[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
kibje schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:19:
[...]
Tussen de 15 en 20 Mbit/sec of tussen de 15 en 20 MByte/sec ? Ik weet uit ervaring dat satellietopnames wel eens tussen de 15 en 20 MBps kunnen zijn en dat haal je niet over een 100 mbit netwerk.

[knip]
Satelliet gaat bij HD video ook niet verder dan zo'n 20 Mbps en zeker geen MBps, dat zou dus ook prima over een 100Mbit(Mbps) kunnen gaan. Ik begrijp niet waar die hoge snelheid vandaan zou moeten komen? Wie zend er in van die geweldige video stream_kwaliteiten uit? Niet dat je een netwerksnelheid van 100Mbit(Mbps) als maximaal zou willen hebben maar het voldoet wel.

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 25-03-2013 13:35 . Reden: typo ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
pimmedoris schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 13:10:
@hardwarelover: ik was bang dat als ik de chipset drivers en BUS ed. ook zou deïnstalleren, ik meer problemen zou hebben. kan dat dan allemaal zomaar zonder problemen? Dan kan ik dat nog wel eens proberen.
[knip]
Wat je de-ïnstalleert kun je ook weer installeren, toch? Ik had ook flink moeten proberen voordat ik er zelf achterkwam dat de problemen onder XBMC door de laatste AMD 13.1 drivers veroorzaakt werden. Dan rest er niet veel anders dan sommige dingen opnieuw te doen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiboy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-05 17:22
Hallo allemaal. Het valt me op dat er niet echt een goede nederlandse xbmc forum is. Dus ik dacht laat ik het hier maar eens proberen. is er iemand bekend met cdART Manager? Ik probeer namelijk mijn muziek bibliotheek wat op te poetsen. wil voornamelijk het zelfde zien als bij Movies en TV Shows. Dan heb ik het over scrapen en fanart dingetjes

Hier een overzicht van mijn Muziek Bibliotheek

Afbeeldingslocatie: http://s12.postimg.org/cd7ltvzm1/Muziek_order.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-04 15:16
Voor de geintereseerden: ik heb zojuist XOT-Uzg.v3.3.4 online gezet. Deze update bevat een aantal bugfixes ten opzichte van de vorige versie en gaat anders om met unicode karakters in text. Daarnaast is de Advanced Plugin mode nu de default geworden en kunnen nu meerdere streams worden ge-queued om af te spelen. Uiteraard zijn er ook weer een hoop updates in de kanalen geweest en is L1.nl toegevoegd als kanaal.

Hier het volledige overzicht:

Changelog v3.3.4 - 2013-03-23

Framework related
  • Changed: re-ordered Plugin context menu items
  • Added: Queue Item to context menu
  • Fixed: channelitems were not correctly update if using the program add-on version of XOT-uzg.v3 (Issue 412)
  • Fixed: Don't return ok=True if no items were found (Issue 418)
  • Fixed: Subtitles were always showing (if available). Thanks to Marcel for the fix (Issue 420).
  • Removed: string encode and decode stuff. We now force Python in UTF-8 mode and thus we won't need to encode/decode.
  • Fixed: Not all channel updates showed in XBox channel updater
  • Fixed: __Hash__ did not work on Python 2.4, need to use hash()
  • Fixed: HTML Entity Helper could not handle zero padded values
  • Removed: old folder representation and fallback to the advanced method.
  • Added: preserve the existing play list when playing an XOT-Uzg.v3 item in that list.
  • Added: force UTF-8
  • Updated: use base64.b64encode and base64.b64decode
  • Updated: Add-on settings layout and labels
  • Added: Initializer.py script to do some intialization
Skin related
  • Updated: SE translation (Thanks to Göran)
  • Changed: replace ":: title ::" with ".: title :." to make sure some items are always on top.
Channel related
  • Updated: Naming of Swedish, Latvian and Lithuanian channels.
  • Fixed: Nickelodeon channels did not play due to site changes.
  • Removed: ViaSat sport (Issue 418)
  • Fixed: Kanal9 changed to the new layout (Issue 417)
  • Changed: SVT.se can now hide Geolocked items (or label them)
  • Added: L1.nl
  • Added: High Definition Live channels to SVT.se
  • Fixed: Kijk.nl (SBS, NET6 and Veronica) are no longer using relative urls (Issue 415)
  • Fixed: Minor things in Swedish channels
  • Fixed: Use M3u8 streams for TV4.se (Issue 414)
  • Added: Live channels to SVT.se (Issue 412)
  • Updated: RadioNL streams
  • Fixed: URplay.se changed layout (Issue 413)
  • Fixed: Uitzendinggemist Mobile (but now uses WMV instead of RTMP)
  • Added: 'Senaste nyhetsprogram' to SVT.se
  • Changed: Better paging in SVT.se

Installatie
Informatie over de installatie mogelijkheden onder XBMC for Xbox en XBMC vind je op de installatie pagina.

Problemen en issues
Problemen hoor ik via de Issue List van de GoogleCode pagina van XOT (http://code.google.com/p/xot-uzg/issues/list) graag voorzien van Logfile (zowel het script als de plugin hebben hun eigen logfile). Zeer geintereseerd ben ik in de resultaten van mensen met een MAC of met Linux, deze platforms zijn voor mij lastig te testen.

RTL & DRM
RTL gebruikt tegenwoordig voor de meer populaire programma's DRM (Digital Rights Management) beveiliging. Deze wordt niet ondersteund door XBMC. Probeer je deze wel af te spelen, al het resulteren in een zwart scherm met rare blokjes en constant uit de cache lopen van je stream. Ook hier weer: ik kan er niks aan doen, maar er is inmiddels wel een iRTL kanaal in XOT-Uzg.v3 waar een aantal afleveringen zonder DRM te bekijken is.

Download
De versie is te downloaden op mijn eigen site: http://www.rieter.net/pages/XOT:Download.

Dan nog mijn dank aan de eigenaar van hamans.com voor kosteloos aanbieden van hosting en een hoop bandbreedte.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
GroteBozewolf schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 20:37:
Voor de geintereseerden: ik heb zojuist XOT-Uzg.v3.3.4 online gezet. Deze update bevat een aantal bugfixes ten opzichte van de vorige versie en gaat anders om met unicode karakters in text. Daarnaast is de Advanced Plugin mode nu de default geworden en kunnen nu meerdere streams worden ge-queued om af te spelen. Uiteraard zijn er ook weer een hoop updates in de kanalen geweest en is L1.nl toegevoegd als kanaal.
Ik gebruk je plugin al jaren voor uitzending gemist en dumpert en wilde je even een cy-5 geven voor je werk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiboy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-05 17:22
Iemand die mij een beetje kan helpen bij Music Fanart/Scraping?

[ Voor 84% gewijzigd door Timmiboy op 24-03-2013 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Bij Add-ons kreeg ik geen updates meer, zag de Add-ons niet meer etc.
In xbmc.log stond een error dat het SQL schema niet meer okay was.
Ik heb toen de Addons15.db verwijderd en nu lijkt het weer goed te werken...
Mis ik nu informatie? Of is Addons15.db alleen een cache? (lijkt het wel op)

En...

Hoe kan ik via de XBMC GUI een file en wel specifiek Addons15.db laten verwijderen?
Is dat mogelijk?
(of de Addons15.db cache laten wissen)

Via File manager................. 8)7

Op XBMC 12.0...

[ Voor 29% gewijzigd door technorabilia op 24-03-2013 16:29 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Timmiboy schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 23:14:
Iemand die mij een beetje kan helpen bij Music Fanart/Scraping?
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Music_library

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:03
Margro heeft voor Windows een custom XBMC Frodo build beschikbaar gesteld die Live TV channel switching weer terugbrengt naar ~1-2 sec.

De 'fast channel switching' optie is nog net iets sneller, maar werkt bij mij een beetje buggy, want vaak pakt ie de nieuwe stream niet goed op bij een channel switch. Dus ik heb die optie uit gelaten.

http://forum.xbmc.org/sho...87&pid=1376233#pid1376233

Heel erg blij me deze fix! :)

[ Voor 35% gewijzigd door AmonTobin op 24-03-2013 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-05 21:19
AmonTobin schreef op zondag 24 maart 2013 @ 22:14:
Margro heeft voor Windows een custom XBMC Frodo build beschikbaar gesteld die Live TV channel switching weer terugbrengt naar ~1-2 sec.

De 'fast channel switching' optie is nog net iets sneller, maar werkt bij mij een beetje buggy, want vaak pakt ie de nieuwe stream niet goed op bij een channel switch. Dus ik heb die optie uit gelaten.

http://forum.xbmc.org/sho...87&pid=1376233#pid1376233

Heel erg blij me deze fix! :)
Morgen is even testen, ik heb vandaag voor een kennis MediaPortal 1.3 met XBMC 12 geinstalleerd het switchen van kanaal was inderdaad wat traag.

Met TVHeadend / XBMC 11 PVR switch ik in 1-2s, met een TVHeadend / XBMC 12 opstelling duurd het 4 tot 8s. Hoop dat ze het ook doorvoeren voor Frodo 12.2, volgens Margo zou deze fix met meerdere backends moeten werken, helaas geen Linux-build.

[ Voor 4% gewijzigd door layzzzz op 24-03-2013 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schraagen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-05-2024
GroteBozewolf schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 20:37:
Ook namens mij grote dank voor je werk!
Afgelopen week V3.3.3 op m'n oude Xbox gezet, en het draait als een zonnetje!

Is V3.3.3 de laatste versie die nog op de Xbox draait? (ik heb 'm aan de praat gekregen door mediaitem.py te vervangen, wat je op een ander forum had gepost)

V3.3.4 werkt namelijk niet meer op m'n Xbox, dus vroeg me af of 3.3.3 de laatste versie voor XBMC4XBOX is, of dat hier nog een fix voor beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
schraagen schreef op zondag 24 maart 2013 @ 23:42:
[...]

Ook namens mij grote dank voor je werk!
Afgelopen week V3.3.3 op m'n oude Xbox gezet, en het draait als een zonnetje!

Is V3.3.3 de laatste versie die nog op de Xbox draait? (ik heb 'm aan de praat gekregen door mediaitem.py te vervangen, wat je op een ander forum had gepost)

V3.3.4 werkt namelijk niet meer op m'n Xbox, dus vroeg me af of 3.3.3 de laatste versie voor XBMC4XBOX is, of dat hier nog een fix voor beschikbaar is.
Dat is interessant. Als je een (debug) uzgplugin.log plaatst op pastebin.org dan zal kijken of 3.3.4 weer werkend kan krijgen op de XBMC4Xbox. Ik moet wel zeggen dat het steeds lastiger wordt om het compatible te houden, zeker aangezien ik zelf geen XBMC4Xbox meer heb (deze is vervangen door een Pi).

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:12

Wokschotel

Op 6 wielen

De final van Openelec 3.0.0 is net gereleased, vanavond even testen op mijn Asrock IO 330 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Terminator
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:19

The.Terminator

Un boer met bier

layzzzz schreef op zondag 24 maart 2013 @ 22:30:
[...]

Morgen is even testen, ik heb vandaag voor een kennis MediaPortal 1.3 met XBMC 12 geinstalleerd het switchen van kanaal was inderdaad wat traag.

Met TVHeadend / XBMC 11 PVR switch ik in 1-2s, met een TVHeadend / XBMC 12 opstelling duurd het 4 tot 8s. Hoop dat ze het ook doorvoeren voor Frodo 12.2, volgens Margo zou deze fix met meerdere backends moeten werken, helaas geen Linux-build.
Jammer dat het een Windows build is, kheb geen idee hoe ik die fix in mijn OpenElec systeem krijg (indien mogelijk).
Maar gelukkig dat de devs een oplosssing / workaround hebben gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-04 16:25

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Openelec 3.0 is beschikbaar en ik heb nu een openelec 2 systeem (ion3)

Ik begrijp dat ik handmatig kan updaten, maar is dat ook aan te raden of is een schone install veel beter/sneller/veiliger

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Schone install is zeker aan te raden. Een aantal zaken zijn flink gewijzigd, dus wat bugs bij updaten kun je dan zeker verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Met XBMC 12.1 en OpenElec nu op 3.0.0, heb ik ze toch maar weer eens uitgeprobeerd.
Op een gegeven moment zal mijn WMC7 er toch uit moeten.

Maar helaas is het resultaat nog steeds teleurstellend:
  • Scollende live-video beelden (zoals een ticker-tape van een nieuwszender) zijn erg rafelend over de vertikale as. Het lijkt wel alsof de even beeldlijnen trager ververst worden dan de oneven beeldlijnen. De bron is een DVB satteliet ontvanger over network, en in WMC7 (via DVBLink) is dat effect er niet.
  • Er zijn nu wel PVR functies, maar "even" een programma of keyword in de gids zoeken en dan instellen dat die ook in de toekomst altijd opgenomen worden, is er niet bij.
  • De (video-)media library ziet er ook niet heel erg gebruiksvriendelijk uit. Zo moet je altijd langs een menu waarin je ook nieuwe media kunt toevoegen (dat zou ik lever afschermen) en lijkt het erop dat de standaard skin geen plot/spoiler info kan laten zien. Gelukkig zullen er vast wel skins zijn die dat mooier/beter kunnen (ik vind Plex er wel goed uitzien bijvoorbeeld)
  • Bij DVD-ISOs blijft hij soms in het menu hangen, en kom je daar met alleen een AB niet meer uit. Met de muis waarschijnlijk wel, maar dat heb ik niet geprobeerd.
Verder zag het er wel gelikt en soepel uit, maar (m.n.) voor PVR/Live TV kan het nog niet tegen WMC op.
Of zie ik iets over het hoofd? (Ik hoop het, wan tik wel best over :) )
De testen (met zowel XBMC en OpenElec) heb ik trouwens op mijn Win7 x64 HTPC (Intel i5 & GPU) en op een Lenovo i7/Intel GPU laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stiffaan
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik heb een probleem met mijn raspberry pi.

Ik heb net de nieuwste versie van Openelce ARM Version:3.0.0 geinstalleerd.
Daarna XOT-uzg.V3 3.3.4

Nou is het zo:

Als ik bij uitzendinggemist.nl (NED1, NED2, NED3) een aflevering start
gaat deze na ongeveer 5min happeren en valt hij weg. (Heb ook al andre maximale stream bitrate gepobeerd)

iRTL 4,5,7 gaan wel goed

Net 5, SBS6 en Veronica laad hij wel de programma's maar kan er geen aandrukken omdat het rondje maar bijft draaien.

Weet niet of dit een bekend probleem is bij een raspberry pi of dat hier aangewerkt word?

En waar kan ik trouwen het Debug log bestand vinden bij een raspberry pi (van xot-uzgV3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

hardware-lover schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 18:51:
[...]

Satelliet gaat bij HD video ook niet verder dan zo'n 20 Mbps en zeker geen MBps, dat zou dus ook prima over een 100Mbit(Mbps) kunnen gaan. Ik begrijp niet waar die hoge snelheid vandaan zou moeten komen? Wie zend er in van die geweldige video stream_kwaliteiten uit? Niet dat je een netwerksnelheid van 100Mbit(Mbps) als maximaal zou willen hebben maar het voldoet wel.
Dacht al dat ik het goed had ;)

Wat mijn probleem betreft, misshcien ligt het wel aan het add on wat ik gebruik.
Deze is namelijk nog volop in ontwikkeling.

Moet maar geduld hebben.

Even een andere vraag.
Ik heb een Harmony Remote. Deze heb ik, nu ik ook live tv kijk, aangepast via het Harmony software.
Dit omdat ik nu veel Guide gebruik.

Heb nu in Harmony aangegeven dat Als ik op guide druk dit in de Media center ook Guide moet zijn.

Alleen als ik nu op de afstandbediening op Guide druk dan komt stream info naar voren :|

Zelfde verhaal geldt voor Recording.
Als ik nu op de rode knop druk dan gebeurt er niets? Terwijl ik dan wat ik aan het bekijken bent wil opnemen.
Nu moet ik op Info drukken en naar de Opnames knop gaan en op OK drukken.

Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

[ Voor 29% gewijzigd door seninha op 25-03-2013 20:53 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
EgMaf schreef op maandag 25 maart 2013 @ 20:15:
Met XBMC 12.1 en OpenElec nu op 3.0.0, heb ik ze toch maar weer eens uitgeprobeerd.

• De (video-)media library ziet er ook niet heel erg gebruiksvriendelijk uit. Zo moet je altijd langs een menu waarin je ook nieuwe media kunt toevoegen (dat zou ik lever afschermen) en lijkt het erop dat de standaard skin geen plot/spoiler info kan laten zien. Gelukkig zullen er vast wel skins zijn die dat mooier/beter kunnen (ik vind Plex er wel goed uitzien bijvoorbeeld)
Dan moet je nog even verder zoeken, want via de Series en Movies knoppen ga je eenvoudig direct naar je videolibrary.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Jelte schreef op maandag 25 maart 2013 @ 20:59:
[...]
Dan moet je nog even verder zoeken, want via de Series en Movies knoppen ga je eenvoudig direct naar je videolibrary.
Of even in je skin instelling VIDEO uitzetten en Speelfilms en Series (bibliotheek) AAN

Dan kom je altijd rechstreeks in je bibliotheek.
Durf te wedden dat je nu op VIDEO drukt als je je bestanden wilt bekijken?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:06

geerttttt

Manisch positief

Ik draai nu ook sinds vanavond OpenELEC 3. Erg cool dat op mijn AMD Fusion E350-M1 moederbord HDMI audio nu ook goed werkt. Tot op heden was dat 2.0 geluid wat eruit kwam.

Nu pakt hij ook gewoon 4.1 (ik heb geen center speaker) en als ik wil ook DTS en AC3 passthrough. Helaas heb je daarbij dan dat hij er het originele geluid van maakt, oftewel 5.1 dus, dus dan hoor ik geen stemmen meer omdat ik mijn center speaker mis ;) maar toch!

Verder ziet het er iets gewijzigd uit. Blijkbaar is de opslagmethode voor de fanart/foto's bij video's aangepast, want hij moest alle foto's updaten (en dat duurde wel ff). Ben benieuwd als hij straks klaar is wat de precieze performanceupgrade is.

Dit vind ik dan wel weer jammer, ik vraag me af waarom dit is:
2.2 Where are the multiple backgrounds for Confluence (default skin)?
Shortcut: #Confluence_bg
The default skin in XBMC, Confluence, now only supports one background for the home screen instead of different background for reach selected home option (movies, TV, pictures, etc).

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:39

job

geerttttt schreef op maandag 25 maart 2013 @ 22:14:
Ik draai nu ook sinds vanavond OpenELEC 3. Erg cool dat op mijn AMD Fusion E350-M1 moederbord HDMI audio nu ook goed werkt. Tot op heden was dat 2.0 geluid wat eruit kwam.
Draai sinds vandaag ook openelec 3.
Ik zie echter bij een content scan niet meer boven in beeld dat er gescand wordt. Hoort die melding te ontbreken? Heb nu heel lui een update gedraait ipv een schone update :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:06

geerttttt

Manisch positief

job schreef op maandag 25 maart 2013 @ 22:16:
[...]

Draai sinds vandaag ook openelec 3.
Ik zie echter bij een content scan niet meer boven in beeld dat er gescand wordt. Hoort die melding te ontbreken? Heb nu heel lui een update gedraait ipv een schone update :p.
Ik zie het wel als hij een content scan doet... Heb je dat niet ergens op verbergen gezet in de instellingen?

Ik heb zelf het probleem dat de screensaver die ik had, die diavoorstelling van al mijn video achtergronden niet meer werkt. Hoe krijg ik die weer aan?

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07:52
Sinds de laatste update van XBMC op mijn iMac werkt XBMC niet meer in het externe scherm.

TV is aangelosten via HDMI op mijn iMac en op dit externe scherm toon ik mijn XBMC. Dit heeft altijd prima gewerkt en sinds de laatste update krijg ik XBMC maar niet opgestart. Hij start en sluit direct weer af zonder ook maar enige foutmelding.

Zet ik de TV uit, dan opent XBMC gewoon op mijn iMac en is er niets aan de hand. Sterker nog. Als ik XBMC heb geprobeerd te starten met de TV aan, dan 'sluit' XBMC. Zet ik een kwartier later de TV uit, dan start XBMC alsnog gewoon op...

Iemand een idee wat ik hier zou kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
stiffaan schreef op maandag 25 maart 2013 @ 20:48:
Ik heb een probleem met mijn raspberry pi.

Ik heb net de nieuwste versie van Openelce ARM Version:3.0.0 geinstalleerd.
Daarna XOT-uzg.V3 3.3.4

Nou is het zo:

gaat deze na ongeveer 5min happeren en valt hij weg. (Heb ook al andre maximale stream bitrate gepobeerd)

iRTL 4,5,7 gaan wel goed

Net 5, SBS6 en Veronica laad hij wel de programma's maar kan er geen aandrukken omdat het rondje maar bijft draaien.

Weet niet of dit een bekend probleem is bij een raspberry pi of dat hier aangewerkt word?

En waar kan ik trouwen het Debug log bestand vinden bij een raspberry pi (van xot-uzgV3)
SBS 6, Net5 en Veronica is een bekend issue (https://code.google.com/p/xot-uzg/issues/detail?id=422). Wat betreft de NOS kanalen: daarvoor zou ik dan een debug logfile nodig hebben. Hoe je hem in debug mode moet zetten en waar je deze vindt kan je hier lezen: http://www.rieter.net/pages/XOT:Troubleshoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
seninha schreef op maandag 25 maart 2013 @ 21:02:
[...]

Of even in je skin instelling VIDEO uitzetten en Speelfilms en Series (bibliotheek) AAN

Ehm, da's waar :-) Jammer dat dat niet default zo staat.
En mijn grootste struikelblokken (reoccurring recordings en de zaagtanden in ticker-regels) blijven helaas bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Er is een nieuwe skin vrijgegeven, Ace, voor de liefhebber van nieuwe skins; http://forum.xbmc.org/forumdisplay.php?fid=190

Afbeeldingslocatie: http://img692.imageshack.us/img692/4196/movieshy.jpg

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-01 11:15

Anthirian

In Trance We Trust

Ik heb hem even gauw geïnstalleerd, maar hij lijkt vrij zwaar te zijn. De animaties lopen hier en daar wat schokkerig. Erg jammer, want afgezien daarvan is het een erg mooie skin. Misschien dat ik het nog eens een kans geef als deze kinderziektes er uit zijn.

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 413152

Zelf ben ik wel fan van Metropolis. Ziet er best wel goed uit en loopt ook lekker vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
EgMaf schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 11:16:
[...]

Ehm, da's waar :-) Jammer dat dat niet default zo staat.
En mijn grootste struikelblokken (reoccurring recordings en de zaagtanden in ticker-regels) blijven helaas bestaan.
Iemand enig idee wat ik tegen die zaagranden kan doen?
Voor de volledigheid:
  • Bron (tuner) is een Dreambox DM7020HD met DVB-S SD content (BBC World News) via IP
  • Tuner is met DVBLink, direct (VU+) en via de web-interface geprobeerd.
  • Zowel met XBMC 12.1 op Windows 7 x64 als met OpenElec 3.0.0 Live.
  • Zowel op een i5 HTPC en op een i7 laptop (beide met Intel GPU).
  • Op beide machines laten WMC/WMP die zaagranden niet zien...
  • Laatste drivers en patches e.d. zijn gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stiffaan
  • Laatst online: 13-12-2024
GroteBozewolf schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 08:22:
[...]

SBS 6, Net5 en Veronica is een bekend issue (https://code.google.com/p/xot-uzg/issues/detail?id=422). Wat betreft de NOS kanalen: daarvoor zou ik dan een debug logfile nodig hebben. Hoe je hem in debug mode moet zetten en waar je deze vindt kan je hier lezen: http://www.rieter.net/pages/XOT:Troubleshoot
Ik heb een debug gemaakt: http://www.xbmclogs.com/show.php?id=7204

Hoop dat je er uit komt.
Als ik nog iets vergeten ben hoor ik het graag.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-05 23:24
EgMaf schreef op maandag 25 maart 2013 @ 20:15:

• Scollende live-video beelden (zoals een ticker-tape van een nieuwszender) zijn erg rafelend over de vertikale as. Het lijkt wel alsof de even beeldlijnen trager ververst worden dan de oneven beeldlijnen. De bron is een DVB satteliet ontvanger over network, en in WMC7 (via DVBLink) is dat effect er niet.
Deinterlace video op auto gezet (en save voor all) gedaan in video osd ?
• Er zijn nu wel PVR functies, maar "even" een programma of keyword in de gids zoeken en dan instellen dat die ook in de toekomst altijd opgenomen worden, is er niet bij.
Ik dacht dat wel werkte zal het zelf eens proberen.
Edit:Kan wel soortgelijke kanalen zoeken zo even snel maar specifiek op een gids item is me nog niet gelukt.
Video toevoegen knop verberen bij algemene settings. Uiterlijk - bestandenlijst.
• Bij DVD-ISOs blijft hij soms in het menu hangen, en kom je daar met alleen een AB niet meer uit. Met de muis waarschijnlijk wel, maar dat heb ik niet geprobeerd.
Nog niet meegemaakt, mss een keymap issue?
Verder zag het er wel gelikt en soepel uit, maar (m.n.) voor PVR/Live TV kan het nog niet tegen WMC op.
Of zie ik iets over het hoofd? (Ik hoop het, wan tik wel best over :) )
De testen (met zowel XBMC en OpenElec) heb ik trouwens op mijn Win7 x64 HTPC (Intel i5 & GPU) en op een Lenovo i7/Intel GPU laptop.
Mijn inziens kan PVR gedeelte nog drastisch verbeterd worden maar aangezien deze nog niet zo lang in upstream zit verwacht ik hier de komende periodes/versies wel verbeteringen in.

Anthirian schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 17:28:
Ik heb hem even gauw geïnstalleerd, maar hij lijkt vrij zwaar te zijn. De animaties lopen hier en daar wat schokkerig. Erg jammer, want afgezien daarvan is het een erg mooie skin. Misschien dat ik het nog eens een kans geef als deze kinderziektes er uit zijn.
Zou bijna denken dat je systeem "vervuild" is draait hier namelijk ontzettend soepel op een AD02 OpeneELEC

[ Voor 12% gewijzigd door schumi2004 op 26-03-2013 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Anthirian schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 17:28:
Dat ervaar ik eigenlijk helemaal niet? Ik heb hem getest op een Atom 525 systeempje en net als Schumi op een AMD Fusion E-350 en op beiden loopt ie bijzonder goed. Vreemde zaak.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-01 11:15

Anthirian

In Trance We Trust

Ik zal nog wel eens wat testen. Volgens mij was SABnzbd op dat moment op de achtergrond ook een BluRay aan het uitpakken namelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Anthirian op 26-03-2013 20:14 ]

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:25
Ben bezig om wat kinderseries voor de kleine in XBMC library te zetten. NFO's/folder.jpg/banner/fanart etc aangemaakt, werkt prima. Maar nu wil ik bij 1 serie de folder.jpg vervangen door een wat betere kwaliteit jpg, dit wordt echter niet opgepakt, ook niet na verwijderen van de serie uit de library en een nieuwe scan.

Enige wat ik zo snel kan vinden is dat je dan de thumb uit de cache moet verwijderen door er doorheen te gaan met de (XBMC) file manager. Nu lijkt me dat niet zo'n strak plan met duizenden thumbs. Bestaat er echt geen makkelijkere manier ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
sverzijl schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 00:04:
Ben bezig om wat kinderseries voor de kleine in XBMC library te zetten. NFO's/folder.jpg/banner/fanart etc aangemaakt, werkt prima. Maar nu wil ik bij 1 serie de folder.jpg vervangen door een wat betere kwaliteit jpg, dit wordt echter niet opgepakt, ook niet na verwijderen van de serie uit de library en een nieuwe scan.

Enige wat ik zo snel kan vinden is dat je dan de thumb uit de cache moet verwijderen door er doorheen te gaan met de (XBMC) file manager. Nu lijkt me dat niet zo'n strak plan met duizenden thumbs. Bestaat er echt geen makkelijkere manier ?
Kun je niet gewoon bij film info de thumbs en fanart aanpassen zoals jij hebben wil?
Zo doe ik het als het nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
schumi2004 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 00:18:
[...]

Kun je niet gewoon bij film info de thumbs en fanart aanpassen zoals jij hebben wil?
Zo doe ik het als het nodig is.
Ah thanks. Wist niet eens dat dit via de GUI kon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
schumi2004 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 18:56:
[...]
Deinterlace video op auto gezet (en save voor all) gedaan in video osd ?
Thanks, dat was inderdaad de oplossing.
Maar het was wel lastig vinden zeg...
]
[...]
Mijn inziens kan PVR gedeelte nog drastisch verbeterd worden maar aangezien deze nog niet zo lang in upstream zit verwacht ik hier de komende periodes/versies wel verbeteringen in.
Voor nu is het hier nog een deal-breaker (WAF).
Dus hou ons op de hoogte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
EgMaf schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 10:06:
Voor nu is het hier nog een deal-breaker (WAF).
Dus hou ons op de hoogte :)
Ik heb op moment niet anders dus zal er mee moeten leren leven en bovendien had mijn dedicated PVR ook niet zulke functies dus echt missen doe ik het niet.
Heb recentelijk timeshift support dat vind ik al heel wat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:07
seninha schreef op maandag 25 maart 2013 @ 21:02:
[...]

Weet iemand waar dit in een howto uitgelegd staat. Ben al dagen bezig dit voor elkaar te krijgen op m'n raspbmc met quartz skin. Krijg wel de knoppen add-on en video ed. weg en zie knoppen "Leeg" staan, maar kan hier niet mijn film map en kids map ed aan koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
schumi2004 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 10:18:
[...]

Ik heb op moment niet anders dus zal er mee moeten leren leven en bovendien had mijn dedicated PVR ook niet zulke functies dus echt missen doe ik het niet.
Heb recentelijk timeshift support dat vind ik al heel wat :P
Ik kom van WMC, en wat je daar ook van mag vinden, het PVR deel is het beste wat ik tot nu toe heb gevonden. En aangezien de WAF daar sterk van afhangt, zal die voorlopig nog moeten blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Goed nieuws voor ons sukkels, die in UPC gebied zitten op nu.nl. Ik ga denk ik maar weer eens aan mijn server sleutelen. >:)

Luctor et Emergo || specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Weet iemand of het mogelijk is om XBMC (na selecteren van in mijn geval het 'kids' profiel) automatisch de TV Series opent ? (skin=Aeon Nox op Frodo)

[edit]Waarbij TV Series in mijn geval een smart playlist is, dus niet te selecteren bij 'Startup Window' in de skin settings

[ Voor 30% gewijzigd door sverzijl op 27-03-2013 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Laatst online: 04-05 19:36

mvds

Totally awesome!

DutchNutcase schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 13:34:
Goed nieuws voor ons sukkels, die in UPC gebied zitten op nu.nl. Ik ga denk ik maar weer eens aan mijn server sleutelen. >:)
Wat een bullshit verkopen ze in dat bericht zeg...
Daarvoor is geen nieuw kastje of een andere kabel nodig.
En vervolgens
De tv moet wel geschikt zijn om dit digitale signaal te ontvangen. Hiervoor is een DVB-C-ontvanger nodig.
In hoeveel van de gevallen zullen mensen thuis een tv hebben waar een DVB-C ontvanger inzit, of zullen mensen uberhaupt weten wat een DVB-C ontvanger is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:07

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

DutchNutcase schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 13:34:
1 April nadert met rasse schreden. ;) Eens zien of het geen 1 april grap is. :+

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
mvds schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 15:34:
[...]

In hoeveel van de gevallen zullen mensen thuis een tv hebben waar een DVB-C ontvanger inzit, of zullen mensen uberhaupt weten wat een DVB-C ontvanger is...
Volgens UPC veel :P
Volgens UPC zit die ontvanger in 90 procent van de tv's die momenteel in Nederland verkocht worden. "Op dit moment heeft ten minste 40 procent van alle UPC-klanten één of meerdere televisies met zo'n ontvanger", aldus het bedrijf. De rest van de klanten ontvangt voorlopig dus nog het analoge signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Laatst online: 04-05 19:36

mvds

Totally awesome!

Klinkt als een "wij van WC eend..." verhaaltje. Mensen blij maken met iets wat gratis zou moeten zijn, om ze vervolgens te vertellen dat zij net een van de uitzonderingen zijn waarvan hun tv het niet ondersteund. Maar waarschijnlijk kunnen ze wel voor weinig een decoder aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Een vraag voor de Zotac gebruikers: ik lees veel over de oudere modellen dat ze niet met de afstandsbediening in te schakelen zijn als ze volledig uit staan (stroom eraf geweest). Geldt dat voor de nieuwere modellen ook of kunnen die er wel mee om gaan?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Gonadan schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 16:00:
Een vraag voor de Zotac gebruikers: ik lees veel over de oudere modellen dat ze niet met de afstandsbediening in te schakelen zijn als ze volledig uit staan (stroom eraf geweest). Geldt dat voor de nieuwere modellen ook of kunnen die er wel mee om gaan?
Met m'n AD11 in ieder geval geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
De AD06 gaat doet voor zover ik even vluchtig gekeken heb bij een maat van me alleen standby en resume, niet uit en aan.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

sverzijl schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 16:14:
Met m'n AD11 in ieder geval geen probleem.
Echt uit of standby? Dus doet hij het ook als de stekker eruit is geweest?
sig69 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 16:32:
De AD06 gaat doet voor zover ik even vluchtig gekeken heb bij een maat van me alleen standby en resume, niet uit en aan.
Precies, dat lees ik het meest. Laat hij hem dan permanent onder stroom staan ofzo? Want als de stroom eraf is geweest zal hij niet meer terugspringen naar stand-by. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Gonadan schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 16:34:
[...]

Echt uit of standby? Dus doet hij het ook als de stekker eruit is geweest?
Na shutdown gaat ie gewoon weer aan met de AB. Als de stroom er echt helemaal af is geweest, dan kan je hem _niet_ met de AB aan doen.
Wat ik gedaan heb is de AD11 zo in te stellen dat ie aan gaat na power-failure en in XBMC een automatische shutdown na 15 min idle. In dat geval gaat ie dus max 15 min aan bij evt power-failure.
Maar onder normale omstandigheden staat de stroom er hier gewoon dag en nacht op (wel wordt de AD11 geshutdownd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
stiffaan schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 18:44:
[...]
Ik heb een debug gemaakt: http://www.xbmclogs.com/show.php?id=7204

Hoop dat je er uit komt.
Als ik nog iets vergeten ben hoor ik het graag.

Alvast bedankt
De logfiles waren prima en bevatte niks raars. Kan ook zonder problemen hier NOS streams afspelen (ook die uit je logfiles). Het feit dat ze dus niet helemaal 100% afspelen is niet iets van XOT-Uzg.v3 maar wellicht iets van een combinatie van je Pi, internetverbinding en wellicht ook gewoon drukte bij de NOS? Heel veel anders kan ik er niet van maken. Wellicht dat er een andere Tweakers nog eens een poging kan doen op zijn Pi de DWDD aflevering van afgelopen maandag te bekijken vanaf het UZG kanaal (niet mobile variant dus)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ik dacht even in het verkeerde topic aangeland te zijn maar dit blijkt toch het XBMC topic te zijn.

Zolang vragen (en antwoorden) specifiek met een Zotac te maken hebben, kunnen deze toch veel beter in het algemene Zotac topic gesteld worden? Het met de afstandsbediening aan kunnen zetten van een Zotac, als deze volledig van de stroom is geweest, zal weinig tot helemaal niets met wat voor versie van XBMC te maken kunnen hebben maar zal hardware gerelateerd zijn, toch?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:40
Klojum schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 16:16:
[...]

[...]
De enige bug die de Intel linux-videodriver momenteel kent is dat de-interlacing niet 100% draait, maar daar is een fix voor in voorbereiding.
Heb je hier de bron van?
Ik las dit vorige week al en heb al gezocht op de xbmc forums en google maar kreeg niks gevonden. Voor mij is de slechte deinterlacing de enige reden waarom ik nog afzie van een Intel GPU dus ik ben wel benieuwd naar de vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

hardware-lover schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 20:42:
Ik dacht even in het verkeerde topic aangeland te zijn maar dit blijkt toch het XBMC topic te zijn.

Zolang vragen (en antwoorden) specifiek met een Zotac te maken hebben, kunnen deze toch veel beter in het algemene Zotac topic gesteld worden? Het met de afstandsbediening aan kunnen zetten van een Zotac, als deze volledig van de stroom is geweest, zal weinig tot helemaal niets met wat voor versie van XBMC te maken kunnen hebben maar zal hardware gerelateerd zijn, toch?
Mee eens. Ware het niet dat ik daar geen antwoord kreeg en het topic niet echt actief over komt. Terwijl dit topic erg actief is en hier veel mensen zitten die zo'n apparaat voor hetzelfde doeleinde gebruiken en wellicht tegen dezelfde struikelblokken zijn aangelopen.
sverzijl schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 18:20:
Na shutdown gaat ie gewoon weer aan met de AB. Als de stroom er echt helemaal af is geweest, dan kan je hem _niet_ met de AB aan doen.
Wat ik gedaan heb is de AD11 zo in te stellen dat ie aan gaat na power-failure en in XBMC een automatische shutdown na 15 min idle. In dat geval gaat ie dus max 15 min aan bij evt power-failure.
Maar onder normale omstandigheden staat de stroom er hier gewoon dag en nacht op (wel wordt de AD11 geshutdownd).
Gebruik je dan in de keymap e.d. dezelfde knop voor in en uitschakelen? Anders gezegd, kan je zorgen dat die niet hetzelfde zijn? Dan kan ik namelijk dat trucje ook doen. Alleen gebruik ik een harmony met activiteiten dus als ik de activiteit binnen dat kwartier zou starten zou hij weer uit gaan. :+

[ Voor 31% gewijzigd door Gonadan op 28-03-2013 08:53 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VetCool
  • Laatst online: 04-05 12:19
Ik zit met een scrape probleem. Ik heb een Film: BBC-Earth: Africa. Dit zijn 3 blu-rays maar ik krijg hem niet lekker gescraped. Is het uberhaupt mogelijk?
Folder:
\\BBC Earth - Africa\Disc1\BDMV\
\\BBC Earth - Africa\Disc2\BDMV\
\\BBC Earth - Africa\Disc3\BDMV\

Ik hoop dat het mogelijk is maar kan nergens de oplossing vinden.

oi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Dat is een serie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Script failed! : plugin.video.1channel

Is denk ik meer een probleem met de belasting van de servers dan een probleem in mijn configuratie?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Laatst online: 19:22

Convoy

g44p

kraades schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 20:27:
Script failed! : plugin.video.1channel

Is denk ik meer een probleem met de belasting van de servers dan een probleem in mijn configuratie?
Had ik net ook even last van, na een herstart van XBMC werkte alles weer >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ik heb 'm nog steeds. |:(

Edit:
Blijkbaar heeft het hier mee te maken?
https://github.com/Eldorados/eldorado-xbmc-addons/issues/6
Althans als ik plugin.video.dailyflix.zip installeer dan werkt 1Channel ook weer.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
09:29:54 T:7108   ERROR: EXCEPTION: Could not get AddonPtr given a script id of plugin.video.dailyflix.If you are trying to use 'os.getcwd' to set the path, you cannot do that in a Version: 2.0 plugin.
09:29:54 T:7108   ERROR: EXCEPTION Thrown (PythonToCppException) : -->Python callback/script returned the following error<--
                                             - NOTE: IGNORING THIS CAN LEAD TO MEMORY LEAKS!
                                            Error Type: <type 'exceptions.RuntimeError'>
                                            Error Contents: Could not get AddonPtr given a script id of plugin.video.dailyflix.If you are trying to use 'os.getcwd' to set the path, you cannot do that in a Version: 2.0 plugin.
                                            Traceback (most recent call last):
                                              File "C:\Users\Simon\AppData\Roaming\XBMC\addons\plugin.video.1channel\default.py", line 24, in <module>
                                                import urlresolver
                                              File "C:\Users\Simon\AppData\Roaming\XBMC\addons\script.module.urlresolver\lib\urlresolver\__init__.py", line 41, in <module>
                                                plugnplay.load_plugins()
                                              File "C:\Users\Simon\AppData\Roaming\XBMC\addons\script.module.urlresolver\lib\urlresolver\plugnplay\__init__.py", line 78, in load_plugins
                                                imported_module = __import__(mod_name, globals(), locals())
                                              File "C:\Users\Simon\AppData\Roaming\XBMC\addons\script.module.urlresolver\lib\urlresolver\plugins\veeHD.py", line 35, in <module>
                                                selfAddon = xbmcaddon.Addon(id=addon_id)
                                            RuntimeError: Could not get AddonPtr given a script id of plugin.video.dailyflix.If you are trying to use 'os.getcwd' to set the path, you cannot do that in a Version: 2.0 plugin.
                                            -->End of Python script error report<--
09:29:54 T:500   ERROR: XFILE::CDirectory::GetDirectory - Error getting plugin://plugin.video.1channel/
09:29:54 T:500   ERROR: CGUIMediaWindow::GetDirectory(plugin://plugin.video.1channel/) failed

[ Voor 98% gewijzigd door technorabilia op 30-03-2013 09:41 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Tegenwoording maak ik gebruik van Live TV in XBMC. Dit werk op zich erg goed (zap snelheid en timeshifting is nog iets waar aan gewerkt moet worden)>

Vind alleen EPG in de default skin niet erg overzichtelijk.
Dit omdat ik elke keer op Info moet drukken als ik wil weten waar een programma over gaat.

Daarom ben ik op zoek naar een Skin die het beste met EPG om kan gaan.
Ik heb gister ACE geprobeerd, op zich een hele mooie skin, maar wederom moet ik in deze op info drukken als ik meer wil weten over een programma.

Ieaman een goede tip welke skin ik zou kunnen gebruiken?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-05 13:46
Weet iemand of er een goeie app is voor windows 8 om XBMC te bedienen vanuit tablet ? Ik had XBMC RemoteRT gedownload maar die crashed de hele tijd. En helaas gaat XBMC 12.1 en touch screen niet samen.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Cyrus The Virus schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 10:16:
Weet iemand of er een goeie app is voor windows 8 om XBMC te bedienen vanuit tablet ? Ik had XBMC RemoteRT gedownload maar die crashed de hele tijd. En helaas gaat XBMC 12.1 en touch screen niet samen.
Ik vind er een stuk of 5 in de store, waarvan 2 gratis.
Gewoon testen welke het beste werkt en aan jou eisen voldoet, en die houden.

Zelf gebruik ik "XBMC Remote +", doet wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Laatst online: 01-05 06:38

Tripl3 D

Brother in Arms

Ik heb XBMC sinds versie 10 op mijn Dell Studio 1749 (Windows 7) geinstalleerd staan en dat gaf nooit problemen als ik de laptop op mijn receiver (Onkyo TX-SR508) aansloot en dan films op de televisie keek.

Sinds versie 12 (en nu ook met met 12.1) blijft het geluid via mijn laptop speakers lopen en stuurt hij alleen maar het beeld door.

Ik heb al geprobeerd door te spelen met de instellingen "Geluid naar alle luidsprekers" en "Geluidsuitvoer", maar dit heeft totaal geen effect.
Andere HDMI-kabel levert ook niets op en sowieso pakt hij het geluid weer wel als ik dezelfde films via VLC media player op mijn laptop afspeel en deze koppel aan mijn Onkyo.

Het lijkt mij dus dat het aan XBMC ligt. Heb wat lopen Googlen, maar dat gaat vooral om DTS-HD en nog andere DTS in combinatie met Frodo, maar volgens de bron-info gaat het om stereo geluid.

Iemand nog andere mogelijkheden die ik kan proberen?

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01:59
Tripl3 D schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 11:56:
Ik heb XBMC sinds versie 10 op mijn Dell Studio 1749 (Windows 7) geinstalleerd staan en dat gaf nooit problemen als ik de laptop op mijn receiver (Onkyo TX-SR508) aansloot en dan films op de televisie keek.

Sinds versie 12 (en nu ook met met 12.1) blijft het geluid via mijn laptop speakers lopen en stuurt hij alleen maar het beeld door.

Ik heb al geprobeerd door te spelen met de instellingen "Geluid naar alle luidsprekers" en "Geluidsuitvoer", maar dit heeft totaal geen effect.
Andere HDMI-kabel levert ook niets op en sowieso pakt hij het geluid weer wel als ik dezelfde films via VLC media player op mijn laptop afspeel en deze koppel aan mijn Onkyo.

Het lijkt mij dus dat het aan XBMC ligt. Heb wat lopen Googlen, maar dat gaat vooral om DTS-HD en nog andere DTS in combinatie met Frodo, maar volgens de bron-info gaat het om stereo geluid.

Iemand nog andere mogelijkheden die ik kan proberen?
Heb je dit topic al eens doorgelezen? Het is een goede handleiding om de audio goed te configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Laatst online: 02-05 13:46
Anoniem: 262853 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 10:53:
[...]

Ik vind er een stuk of 5 in de store, waarvan 2 gratis.
Gewoon testen welke het beste werkt en aan jou eisen voldoet, en die houden.

Zelf gebruik ik "XBMC Remote +", doet wat ik wil.
hmm dat is apart ik zie er maar 1 betaalde (in de nederlandse store).

EDIT:

Nu zie ik er meer, zal die eens proberen.

[ Voor 6% gewijzigd door Cyrus The Virus op 30-03-2013 13:26 ]

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-05 10:41
hallo,

Ik wil graag n64 games spelen op mijn openelec systeem of andere roms. Ik heb nu openelec RC3.0 (generieke build) draaien.
Mijn cpu is een AMD A6-3650.

Wat is de beste optie om games te spelen op mijn systeem. Ik weet dat wii games niet lekker draaien op mijn cpu / apu. Dus zoek wat oudere systemen, en daarom dacht ik zelf aan N64

Wat kunnen jullie aanbevelen?
Gelieve blijf ik bij openelec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:25
G.Scholtens schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 14:35:
hallo,

Ik wil graag n64 games spelen op mijn openelec systeem of andere roms. Ik heb nu openelec RC3.0 (generieke build) draaien.
Mijn cpu is een AMD A6-3650.

Wat is de beste optie om games te spelen op mijn systeem. Ik weet dat wii games niet lekker draaien op mijn cpu / apu. Dus zoek wat oudere systemen, en daarom dacht ik zelf aan N64

Wat kunnen jullie aanbevelen?
Gelieve blijf ik bij openelec.
Je vraagt heeft weinig met XBMC te maken maar vooral met het OS (in dit geval; OpenElec).
Ik zou 'ergens' een specifiek "OpenElec" topic opzoeken of kijk daar eens --> http://openelec.tv/forum/...penelec-and-rom-emulators & http://openelec.tv/forum/...ec-game-console-emulators

[ Voor 4% gewijzigd door Nnoitra op 30-03-2013 14:55 ]

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-05 10:41
Nnoitra schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 14:42:
[...]
Je vraagt heeft weinig met XBMC te maken maar vooral met het OS (in dit geval; OpenElec).
Ik zou 'ergens' een specifiek "OpenElec" topic opzoeken of kijk daar eens --> http://openelec.tv/forum/...penelec-and-rom-emulators & http://openelec.tv/forum/...ec-game-console-emulators
Had ik reed gevonden, maar de links in de posts zijn niet meer geldig. Ga het daar verder volgen.
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:07
Ik heb de standaard scraper voor series die bij raspbmc geleverd wordt, maar die kent niet alle Nederlandstalige (kinder)series. Kan je deze series handmatig aanpassen of is er een andere scraper die ik kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Laatst online: 10:13
Wat luisteren die instellingen in XBMC 12 nauw zeg!

Ik had al een tijdje dat films met AVC1 AAC stotterend afspeelden. (1fps ongeveer) Dit terwijl de zwaarste 1080p geen probleem was.

Mijn audio output stond echter op "hdmi" terwijl het output device op spdif stond. Dit werkte ook voor alle films behalve voor die met een AAC kanaal.

Het audio device op optical/ coax gezet en het draait weer als een zonnetje.

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z1000
  • Laatst online: 04-05 15:37
GroteBozewolf schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 19:32:
[...]

De logfiles waren prima en bevatte niks raars. Kan ook zonder problemen hier NOS streams afspelen (ook die uit je logfiles). Het feit dat ze dus niet helemaal 100% afspelen is niet iets van XOT-Uzg.v3 maar wellicht iets van een combinatie van je Pi, internetverbinding en wellicht ook gewoon drukte bij de NOS? Heel veel anders kan ik er niet van maken. Wellicht dat er een andere Tweakers nog eens een poging kan doen op zijn Pi de DWDD aflevering van afgelopen maandag te bekijken vanaf het UZG kanaal (niet mobile variant dus)?
Hier hetzelfde probleem, met alle streams van uitzendinggemist. Ik heb de laatste RaspBMC op mijn Pi draaien. Kan het misschien aan de 12.1 update van XBMC liggen, eventueel in combinatie met de Pi? Verder gebruik ik PlexBMC, maar het haperen van de video doet zich ook zonder PlexBMC voor. Het lijkt alsof het bufferen niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:40
Dekaasboer schreef op zondag 31 maart 2013 @ 13:01:
Wat luisteren die instellingen in XBMC 12 nauw zeg!

Ik had al een tijdje dat films met AVC1 AAC stotterend afspeelden. (1fps ongeveer) Dit terwijl de zwaarste 1080p geen probleem was.

Mijn audio output stond echter op "hdmi" terwijl het output device op spdif stond. Dit werkte ook voor alle films behalve voor die met een AAC kanaal.

Het audio device op optical/ coax gezet en het draait weer als een zonnetje.
Of de instellingen luisteren juist helemaal niet zo nauw. Zelfs met de verkeerde instellingen werkt het vaak nog O-) .

Moet wel zeggen dat sinds Frodo het instellen van audio wat makkelijker gaat dan eerst. Toen moest ik met custom audio devices aan de slag om uberhaupt geluid te krijgen, nu is het alleen de juiste optie selecteren en het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
stiffaan schreef op maandag 25 maart 2013 @ 20:48:

iRTL 4,5,7 gaan wel goed
Is dit een ander formaat? Zou het daar aan liggen?
GroteBozewolf schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 19:32:
[...]

DWDD 25/3:
  • Pi met Raspbmc en XBMC 12.0 --> OK
  • Pi met Raspbmc en XBMC 12.1 --> Bufferen na 5 minuten :'(
  • Pi met XBian en XBMC 12.1 --> OK (!)
  • Windows 8 met XBMC 12.1 --> OK
Wat moet je hier nu mee... :?

[ Voor 48% gewijzigd door technorabilia op 01-04-2013 00:25 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
kraades schreef op zondag 31 maart 2013 @ 19:21:
[...]
Is dit een ander formaat? Zou het daar aan liggen?
[...]

DWDD 25/3:
  • Pi met Raspbmc en XBMC 12.0 --> OK
  • Pi met Raspbmc en XBMC 12.1 --> Bufferen na 5 minuten :'(
  • Pi met XBian en XBMC 12.1 --> OK (!)
  • Windows 8 met XBMC 12.1 --> OK
Wat moet je hier nu mee... :?
Ja, dat zijn andere codec. Ik heb mijn rPi net naar 12.1 geupdate en ervaar nu hetzelfde issue. Ga proberen het aan te kaarten bij de Raspbmc maker. Wellicht dat één van zijn nighlty builds het oplost.

Op PC en ATV2 lijkt het geen issue te zijn met 12.1 daar lopen de streams gewoon.

[ Voor 0% gewijzigd door GroteBozewolf op 01-04-2013 13:27 . Reden: fixed typoo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Ik heb er ook last van op mijn XBMCbuntu systeem. Ik heb het een tijdje niet gebruikt, maar dacht laat ik het maar even proberen. Hij buffert na een tijdje.. en na een tijdje gaat hij soms ook wel weer verder (duurt wel even), maar soms stopt hij zelfs in zijn geheel.

Misschien niet Pi specifiek? Waarschijnlijk 'distro' specifiek gezien XBian er geen last van heeft met de Pi.
Pagina: 1 ... 82 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]