[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 81 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.080.932 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:57
Ik heb sinds kort een Arctic Cooling MC001 waar ik windows 7 op draai icm XBMC 12.0 frodo.

Als mijn HTPC in slaapstand is geweest, dan kan ik in XBMC niet meer vloeiend video afspelen, net alsof hardwarematige decoding uit staat, maar dat staat het niet. Bij systeminfo zie ik de processor ergens tussen de 5% en 30% schommelen. Is dit een bekend probleem van XBMC of is er wat anders aan de hand?

Een reboot verhelpt het probleem wel, maar is niet echt een oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:26

XanderDrake

Build the future!

Versie: stable 12.0 release

Man man het zit niet mee. Ik probeer Mediaportal TV server 1.2.3 aan de praat te krijgen met mijn XBMC frodo op mijn laptop als extra TV op de slaapkamer. Maar het gaat continue mis, ook na adviezen van de xbmc fora. Het vreemde is, de tv server werkt prima: mijn Mediaportal op mijn mediacenter werkt OK, en ook XBMC eden + PVR op mijn ubuntu nettop werkt met tv.

Uit de log haalde ik eerst dat de .ts file van de liveview niet goed geshared werd met XBMC.
Na de .ts te verplaatsen naar een gesharde folder, krijg ik nu de volgende fout:
07:42:03 T:1212 ERROR: AddOnLog: MediaPortal PVR Client: Cannot find or access file: C:\stream\live2-0.ts.tsbuffer. Check share access rights.
Maar de hele schijf is een share ondertussen. Verder werkt het prima op Vista en op Ubuntu... Waarom gaat dit dan fout?

Alvast bedankt.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

LuNaTiC schreef op zondag 10 maart 2013 @ 12:44:
Heeft hier iemand weleens wat geklooid met smart playlists? Heb een probleempje met eentje waarin ik alle films uit de imdb top 250 wil tonen.

Middels de universal scraper als addon voor elkaar gekregen om die imdb top 250 ranking via imdb te scrapen, en het lukte daarmee eindelijk om die playlist werkende te krijgen (top250 >0).
Sort by 250 en in het overzicht sort by playlist.

Alleen: hij geeft maar een handjevol films, en ik heb veel meer in de collectie.

Saillant detail: bij de filteropties van de skin (aeon nox) kun je op jaar binnen de range van 1975-2013 filteren (heb de filter overigens uitstaan), en laat ie nou juist geen films van vóór 1975 tonen... Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit niet toevallig is. Maarja, hoe en of ik er wat mee kan, geen idee.

Iemand wel een idee?

Windows en laatste Frodo-versie trouwens.
Is trouwens opgelost, het lag er blijkbaar aan dat die Universal Scraper die IMDB-ranking niet (goed) updatete.

Met een addon genaamd Rating Update kon ik m'n films weer de juiste IMDB-rating en ranking meegeven, waardoor alle films die in de top 250 staan ook weer in m'n smart playlist te zien zijn :)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 18:24
dfrenner schreef op maandag 11 maart 2013 @ 10:07:
[...]

Nou kost die alleen al gauw 350 euro en zit daar weer een hard disk in...
Ik heb mijn nas voor storage, dus hard disk is niet nodig.

Het schijnt ook met apple tv te werken, klein kastje wat enkel als doorgeefluik fungeert.

Zo'n Apple TV kostte iets van 100 euro dacht ik, dan moet er toch ook wel iets anders rond deze prijs te verkrijgen zijn wat goed werkt? Of zie ik dat verkeerd?
Pivos draait op Android.. de Android XBMC build is nog niet zo ver..
Raspberry is een hele goede devcommunity voor en dat is op dit moment echt de beste lowbudget oplossing (60-70 euro voor Raspberry Pi B, case, SD kaart, voedingsadapter). Als je gewoon tvshows en films wil kijken, tot 1080p. Dus ook blurayrips en dvd rips. Xbian bijv draait prima en en werkt gewoon. Openelec ook. tuurlijk zit er een minimale chip in maar die is echt voldoende.

Wil je de volledige HTPC ervaring en superstrakke vette skins, dan kan je voor een Zotac oplossing gaan, echter vind ik dat de prijs niet waard.. het zijn (eigenlijk net als de Raspberry) verouderde chips vaak.. en best prijzig. Stel dan gewoon een systeem samen obv Intel i3-3225. Dan kan je zelfs 1080p60 (red een Zotac niet) en in de toekomst 4K afspelen, mits je ook een mobo kiest met dualHDMI. Ik heb nu een wenslijst waar zo'n systeem in staat voor €365. Zotac zit rond de €240.
Een AMD systeem zit ertussen. Een grote harddisk niet meegerekend, die heb ik al.

Idd wel jammer dat er niet meer goedkope x86/arm mediaspelers uitkomen waar je gewoon xbmc live of xbmcbuntu of openelec op kan knallen. Een Android systeem zoals Ouya hoeft voor mij echt helemaal niet als HTPC. Ik wil XBMC en heb Android daar niet voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Jazco2nd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:15:
[...]
Een Android systeem zoals Ouya hoeft voor mij echt helemaal niet als HTPC. Ik wil XBMC en heb Android daar niet voor nodig.
Dus je wilt zeggen dat jij ook de Linux kernel op je Pi ook niet nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
@jasco2nd.
Er is nog geen betaalbare videokaart uit die 4k ondersteund. Heb net mijn htpc geupgrade, en wilde eigenlijk ook 4k ondersteuning, maar dit is nu iig onbetaalbaar

ik zou iig ook niet voor een zotax oid gaan, maar een eigen htpc build.
En zoveel verschil zit er niet tussen xbmc op android dan op een raspberry pi
Er zijn iig zat hardware topics op de XBMC forums te vinden.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
@Pinky jaa tuurlijk wel ik bedoel alleen dat ik niet het hele Android systeem nodig heb met zn App store etc, waarbij XBMC dan 1 van de apps zou zijn. Wil gewoon direct XBMC zien, en eventuele extras dan als addon in Android. Maar dat is mijn persoonlijke wens.

@cypher21, dat dacht ik dus ook... maar volgens Ganesh T S, reviewer van Anandtech.com kan de i3-3225 met HD4000 graphics (waar ik echt geen fan van ben) wel 4K output leveren en wel via (oa) dit mobo: Gigabyte GA-H77N-WIFI, deze heeft dualHDMI (heb je nodig want hdmi 1.x ondersteund de resolutie niet).

Hij heeft 2 reviews geschreven en was bezig aan het 3e deel waarbij hij ook testresultaten van 4K zal tonen. Zal hem eens mailen of hij nog wat kan publiceren. Duurt wel erg lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
hmm, interessant.

Na het uitpluizen van de mogelijkheden die er op dit moment zijn. heb ik besloten nog een tijdje te wachtenmet 4k, hoopte met weinig moeite de htpc al 4k ready te kunnen krijgen, maar gok dat over een jaartje of anderhalf een simpel videokaartje dit wel aan zal kunnen.
Daarnaast heb ik ook nog een andere receiver nodig, en natuurlijk een andere tv...
Zal de vrouw leuk gaan vinden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:26

XanderDrake

Build the future!

XanderDrake schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 07:48:
Versie: stable 12.0 release

Man man het zit niet mee. Ik probeer Mediaportal TV server 1.2.3 aan de praat te krijgen met mijn XBMC frodo op mijn laptop als extra TV op de slaapkamer. Maar het gaat continue mis, ook na adviezen van de xbmc fora. Het vreemde is, de tv server werkt prima: mijn Mediaportal op mijn mediacenter werkt OK, en ook XBMC eden + PVR op mijn ubuntu nettop werkt met tv.

Uit de log haalde ik eerst dat de .ts file van de liveview niet goed geshared werd met XBMC.
Na de .ts te verplaatsen naar een gesharde folder, krijg ik nu de volgende fout:

[...]

Maar de hele schijf is een share ondertussen. Verder werkt het prima op Vista en op Ubuntu... Waarom gaat dit dan fout?

Alvast bedankt.
Iemand :'( ?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
ik wacht zelf ook nog met de aanschaf van een nieuwe HTPC, die 4K samenstelling kost nu €380. Nu geen prioriteit, financieel gezien. Sluit gewoon mn laptop met XBMC aan op tv. Heb wel een Raspberry besteld maar als die goed werkt gaatie naar mn ouders.

@XanderDrake sorry geen ervaring met TV via XBMC/htpc.. als Telfort nou hun IPTV zonder encryptie doorgeeft zoals GlasHart dat doet.. zou het echt geweldig zijn.. XBMC met een pc die dual lan heeft (1 voor internet 1 voor tv) en je hebt je eigen echte tv server en streamer.

[ Voor 35% gewijzigd door Jazco2nd op 13-03-2013 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
ik ben nu net 3 weken bezig met xbmc. allemaal erg leuk enzo. Maar ik kan er gewoon niet te lovend over zijn. Ik kan gewoon met geen mogelijkheid een dvd (serie) afspelen. Ik heb al verschillende voorbeelden en tutorials bekeken maar echt..Films e.d. op dvd formaat gaan prima. Maar een dvd serie starten vanuit het menu lukt gewoon niet. Als iemand mij in de goede richting kan duwen graag.
Ik heb bv Vampire diaries, S1D1. De Folder al renamed volgens de tutorials naar bv: the vampire diaries/season 1/The vampire diaries S01_e01_e02_e03_e04/VIDEO_TS maar ik kan hem gewoon niet afspelen. Filminfo ophalen gaat wel, de scraper. Dus als ik op de film druk vanuit het menu, op het plaatje krijg ik een folder overzicht waarin de serie leeg is.
Als ik ga zoeken via bestanden dan kan ik de .IFO netjes openen en start de dvd., maar niet vanuit het menu! anyone?

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red_arrow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 12:04
Ik heb iso's van mijn series op dvd formaat gemaakt met dvd shrink (wel wat werk)
Je krijgt dan: serienaam.s08e01e02e03e04.iso
Dat speelt XBMC bij mij prima af.

[ Voor 5% gewijzigd door red_arrow op 13-03-2013 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:02
ionicdog schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 18:21:
ik ben nu net 3 weken bezig met xbmc. allemaal erg leuk enzo. Maar ik kan er gewoon niet te lovend over zijn. Ik kan gewoon met geen mogelijkheid een dvd (serie) afspelen. Ik heb al verschillende voorbeelden en tutorials bekeken maar echt..Films e.d. op dvd formaat gaan prima. Maar een dvd serie starten vanuit het menu lukt gewoon niet. Als iemand mij in de goede richting kan duwen graag.
Ik heb bv Vampire diaries, S1D1. De Folder al renamed volgens de tutorials naar bv: the vampire diaries/season 1/The vampire diaries S01_e01_e02_e03_e04/VIDEO_TS maar ik kan hem gewoon niet afspelen. Filminfo ophalen gaat wel, de scraper. Dus als ik op de film druk vanuit het menu, op het plaatje krijg ik een folder overzicht waarin de serie leeg is.
Als ik ga zoeken via bestanden dan kan ik de .IFO netjes openen en start de dvd., maar niet vanuit het menu! anyone?
heb je een advancedsettings.xml aangemaakt met onderstaande voor je series ivm naamgeving?

<advancedsettings>
<tvshowmatching>
<regexp>[Ss]([0-9]+)[][ ._-]*[Ee]([0-9]+)([^\\/]*)$</regexp> <!-- foo.s01.e01, foo.s01_e01, S01E02 foo, S01 - E02 -->
<regexp>[\._ -]()[Ee][Pp]_?([0-9]+)([^\\/]*)$</regexp> <!-- foo.ep01, foo.EP_01 -->
<regexp>([0-9]{4})[\.-]([0-9]{2})[\.-]([0-9]{2})</regexp> <!-- foo.yyyy.mm.dd.* (byDate=true) -->
<regexp>([0-9]{2})[\.-]([0-9]{2})[\.-]([0-9]{4})</regexp> <!-- foo.mm.dd.yyyy.* (byDate=true) -->
<regexp>[\\/\._ [\(-]([0-9]+)x([0-9]+)([^\\/]*)$</regexp> <!-- foo.1x09* or just /1x09* -->
<regexp>[\\/\._ -]([0-9]+)([0-9][0-9])([\._ -][^\\/]*)$</regexp> <!-- foo.103*, 103 foo -->
<regexp>[\/._ -]p(?:ar)?t[_. -]()([ivx]+)([._ -][^\/]*)$</regexp> <!-- Part I, Pt.VI -->
<regexp>\[[Ss]([0-9]+)\]_\[[Ee]([0-9]+)\]?([^\\/]*)(?:(?:[\\/]video_ts)[\\/]video_ts.ifo)?</regexp>
<regexp>[\._ \[\-\\/]([0-9]+)x([0-9]+)([^\\/]*)(?:(?:[\\/]video_ts)[\\/]video_ts.ifo)?</regexp>
<regexp>[Ss]([0-9]+)[\.\-]?[Ee]([0-9]+)([^\\/]*)(?:(?:[\\/]video_ts)[\\/]video_ts.ifo)?</regexp>
<regexp>[\._ \-\\/]([0-9]+)([0-9][0-9])([\._ \-][^\\/]*)(?:(?:[\\/]video_ts)[\\/]video_ts.ifo)?</regexp>
</tvshowmatching>
</advancedsettings>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
Het kan toch niet zo zijn dat je al je dvd's met series moet omzetten naar iso's..of met makeMKV?
Het zou gewoon mooi zijn als xbmc je dvd serie files kan direct kan lezen, maar ik betwijfel of dit kan...
@niek, als ik dit soort code moet gaan editen dan is dit niet voor mij weggelegd, te veel werk gewoon en daar heb ik gewoon geen zin in en tijd voor.

[ Voor 26% gewijzigd door ionicdog op 13-03-2013 18:58 ]

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vond het maar lastig dat ik soms wel 7 afleveringen in 1 VIDEO_TS -map had staan. Dat liep toch niet helemaal lekker in de libraries.

Heb er in de afgelopen 2 weken 100+ films met make mkv omgezet naar .mkv's voordeel is ook dat ik de exotische subs en languages, maar vooral de irritante reclames, waarschuwingen en menu's eruit heb kunnen gooien en dat ik weer precies weet welke prachtige films ik in m'n collectie heb (>1500 films)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
ionicdog schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 18:56:
Het kan toch niet zo zijn dat je al je dvd's met series moet omzetten naar iso's..of met makeMKV?
Het zou gewoon mooi zijn als xbmc je dvd serie files kan direct kan lezen, maar ik betwijfel of dit kan...
je bedoeld dat als je op aflevering 1 van serie x klikt, alleen die aflevering afspeelt? Dit kan idd niet, dan opent XBMC gewoon het dvd menu met aflevering 1 t/m 4.. en daar zal je dan idd moeten klikken welke aflevering je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
Nee Niek, bij mij opent er helemaal niks nog dus ik kan nergens op klikken vanuit het hoofdmenu
ik krijg een lege lijst te zien. Als ik de keus zou krijgen over welke aflevering zou prima zijn maar dat krijg ik dus niet.

[ Voor 26% gewijzigd door ionicdog op 13-03-2013 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
ionicdog schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 19:00:
Nee Niek, bij mij opent er helemaal niks nog dus ik kan nergens op klikken vanuit het hoofdmenu
ik krijg een lege lijst te zien.
heb je die advancedsettings.xml aangemaakt je je userdata map? Dat is je probleem denk ik

edit: gezien je reactie hierboven: ik kan je het .xml bestand je zo toesturen, hoef je het alleen maar in de juiste map te plaatsen?

[ Voor 16% gewijzigd door nii3k op 13-03-2013 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
dat is het nou precies, ik verwacht van een programma als xbmc niet dat ik advanced settings eerst moet gaan editen/aanmaken daar snap ik weinig van...

-edt je mag het best toesturen maar ben bang dat ik snel afhaak! als ik dat voor elke dvd serie moet gaan aanmaken, dan kan ik beter gewoon media player home cinema gebruiken...

[ Voor 37% gewijzigd door ionicdog op 13-03-2013 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://wiki.xbmc.org/inde...ary/Naming_files/TV_shows

Ik neem aan dat je dit al hebt doorgenomen? Je kan het XBMC moeilijk kwalijk nemen dat hij de, in mijn ogen, ietwat vreemde deling van dvd bestanden niet direct oppakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
ja ,daar ik heb ik de renaming vandaan maar het werkt niet.
Ik heb de folder waarin de Video_ts staat zo genoemd als bij multi episodes.

dus vampire diaries s1/season 1/ the vampire diaries s01e01e02e03e04/video_ts
Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 19:27:
http://wiki.xbmc.org/inde...ary/Naming_files/TV_shows

Ik neem aan dat je dit al hebt doorgenomen? Je kan het XBMC moeilijk kwalijk nemen dat hij de, in mijn ogen, ietwat vreemde deling van dvd bestanden niet direct oppakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:10
ionicdog schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 19:35:
ja ,daar ik heb ik de renaming vandaan maar het werkt niet.
Ik heb de folder waarin de Video_ts staat zo genoemd als bij multi episodes.

dus vampire diaries s1/season 1/ the vampire diaries s01e01e02e03e04/video_ts

[...]
Zijn ze uberhaubt wel aan je Library toegevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
geen idee. Ik heb wel de plaatjes in het menu bij tv series, omdat ik deze heb toegevoegd met filminfo.
Bij bestanden zie ik wel de video_ts map
schumi2004 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 19:40:
[...]

Zijn ze uberhaubt wel aan je Library toegevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
ionicdog schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 19:44:
geen idee. Ik heb wel de plaatjes in het menu bij tv series, omdat ik deze heb toegevoegd met filminfo.
Bij bestanden zie ik wel de video_ts map

[...]
Wat gebeurt er als je op de video_ts folder staat en je klikt op PLAY ipv OK of met rechtermuisknop AFSPELEN of met MENU knop op je remote en dan AFSPELEN ?

Edit:
Had in het verleden ook veel VIDEO_TS folder mappen maar doordat het hier niet naar mijn wens liep heb ik ze vrij rap met een script en imgburn omgezet naar iso, scheelt een heel stuk kan ik je zeggen.

[ Voor 19% gewijzigd door schumi2004 op 13-03-2013 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
als ik dat doe vanuit bestanden (wat niet de bedoeling is ) dan speelt ie af.
maar vanuit het standaard menu en selecteren van het plaatje werkt het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
ionicdog schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 20:17:
als ik dat doe vanuit bestanden (wat niet de bedoeling is ) dan speelt ie af.
maar vanuit het standaard menu en selecteren van het plaatje werkt het niet
Heb nu geen tijd om het te reproduceren, wil het morgen wel proberen maar denk dat het verstandiger is ze om te zetten naar iso, scheelt je een hoop gezeik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Iemand die OpenELEC 3 RC4 in gebruik heeft (gehad) en last heeft van dubbele entries in de bibliotheek? Ik heb het hier alleen met series... Worden dubbel gescand. Zowel bestaande als nieuwe. Series staat maar één keer in sources.xml :/

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
ik ga toch maar iso's maken. Op een gegeven moment had ik het wel werkend met een video_ts folder.
Maar na wat geklooi werkte het uiteindelijk weer niet, weet even niet meer wat ik anders deed...
Ik maak gewoon een iso met imgburn en zet ik in de xbmc folder.
Misschien dat ik het later nog eens ga proberen want het zit me nog steeds dwars omdat ik niet weet hoe het nu wel moet werken terwijl het wel mogelijk moet zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
ionicdog schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 22:48:
ik ga toch maar iso's maken. Op een gegeven moment had ik het wel werkend met een video_ts folder.
Maar na wat geklooi werkte het uiteindelijk weer niet, weet even niet meer wat ik anders deed...
Ik maak gewoon een iso met imgburn en zet ik in de xbmc folder.
Misschien dat ik het later nog eens ga proberen want het zit me nog steeds dwars omdat ik niet weet hoe het nu wel moet werken terwijl het wel mogelijk moet zijn
Ik gebruik dit script
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=37372

Werkt best goed.

Ik kreeg rare melding dat ik al teveel bezocht had vandaag en daarom pagina niet mag bekijken, als het niet lukt upload ik script wel ergens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
ok thanks, zal eens kijken of ik daar makkelijk uit kom :)
schumi2004 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 22:50:
[...]

Ik gebruik dit script
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=37372

Werkt best goed.

Ik kreeg rare melding dat ik al teveel bezocht had vandaag en daarom pagina niet mag bekijken, als het niet lukt upload ik script wel ergens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ja hoor, bestel je een nieuw ventilator voor je Asrock 330, is 'ie weer redelijk stil, geeft hij geen beeld meer. Nu wilde ik graag al wat passiefs maar zo'n raspberry heeft geen optische uitgang. Nog maar eens goed onderzoeken of ik het kan fixen anders gaat dit me weer geld kosten. :(

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-05-2021
Jazco2nd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:15:
[...]
Pivos draait op Android.. de Android XBMC build is nog niet zo ver..
Klopt voor alles, behalve voor de Pivos Xios DS. Deze heeft wel goeie hardware acceleration tegenwoordig.

Iets anders: heb je de Intel Next Unit of Computing (DC3217IYE) al gezien ?

[ Voor 15% gewijzigd door kibje op 14-03-2013 15:07 ]

Lid van Team Kodi sinds 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 07:04

Convoy

g44p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 23:22

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Is ergens te vinden wanneer 12.1 wordt gereleased?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
12.1? Ze zijn bezig met 13

zie www.xbmc.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 13:19
12.1 is de monthly release, dit is hoeft geen stable versie te zijn.
13 wordt de nieuwe final

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
volgens mij werken ze anders.

12.1 zijn bugfix releases (hoeven niet maandelijks te zijn)
en 13.0alfa...whatever is de nieuwe monthly cycle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 13:19
cypher21 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 09:13:
volgens mij werken ze anders.

12.1 zijn bugfix releases (hoeven niet maandelijks te zijn)
en 13.0alfa...whatever is de nieuwe monthly cycle
Er was voor Frodo al aangegeven dat ze maandelijkse release gingen doen, en daar gaan ze nu verder mee.
With XBMC 12 – Frodo released, we are now returning to our monthly development cycle, where the first portion of the month is dedicated to feature additions and the second portion is devoted to bug fixes for those and other features.
Bugfixes zitten daar in maar gebruik is op eigen risico
To give an idea of just how unstable/alpha these builds can be, there will almost certainly be months in which some platforms won’t actually have usable builds. As always, we recommend you backup your userdata folder before upgrading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

In Frodo zitten zoveel bugs dat ze een 12.1 gepland hebben. Zie bijvoorbeeld hier:
http://trac.xbmc.org/milestone/12.1
En hier:
http://forum.xbmc.org/sho...24&pid=1361375#pid1361375

Daarnaast ontwikkelen ze features voor gotham volgens die monthly cycle die jullie aangeven.

[ Voor 8% gewijzigd door LtMarx op 15-03-2013 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Lt. Marx schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 09:17:
In Frodo zitten zoveel bugs dat ze een 12.1 gepland hebben. Zie bijvoorbeeld hier:
http://trac.xbmc.org/milestone/12.1
En hier:
http://forum.xbmc.org/sho...24&pid=1361375#pid1361375

Daarnaast ontwikkelen ze features voor gotham volgens die monthly cycle die jullie aangeven.
Precies, dat is wat ik al aangaf.
Ben wel benieuwd naar de andere features die ze in 13 willen stoppen.
Dat hele upnp gebeuren kan me eigenlijk gestolen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Mij dus ook, ik hoop dat ze de code eens verder opschonen zodat je xbmc echt headless kan draaien.

Dit geeft wel een aardig beeld van de richting waarin ze ontwikkelen:
http://trac.xbmc.org/roadmap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weten jullie nog meer van die gratis film plug'ins? ik heb navix en ice films maar misschien is er ook iets dat wat Nederlandse films heeft?
ik heb xbmc geïnstalleerd op Windows frodo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Acer Iconia W700 tablet met Windows 8 Pro. XBMC 12.0 (Confluence en Touched skin) werkt prima. Echter, het lijkt erop dat de touch bediening niet meer werkt zodra er een film aan het afspelen is. Als ik het scherm aanraak tijdens het afspelen van een film komt er wel een info scherm (met de play/plauze enz knoppen) maar ik kan niets meer bedienen. Ik moet dan telkens een muis aansluiten om de film te kunnen stoppen. Zijn er meer mensen die dit ervaren en misschien een oplossing hebben ?

Het is ook erg irritant dat ik met de touch bediening toch een muis cursor te zien krijg. Is dit uit te zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
the merge window for Frodo 12.1 closed a couple of days ago
https://github.com/opdenkamp/xbmc-pvr-addons/pull/178

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Verwijderd schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:46:
Ik heb een Acer Iconia W700 tablet met Windows 8 Pro. XBMC 12.0 (Confluence en Touched skin) werkt prima. Echter, het lijkt erop dat de touch bediening niet meer werkt zodra er een film aan het afspelen is. Als ik het scherm aanraak tijdens het afspelen van een film komt er wel een info scherm (met de play/plauze enz knoppen) maar ik kan niets meer bedienen. Ik moet dan telkens een muis aansluiten om de film te kunnen stoppen. Zijn er meer mensen die dit ervaren en misschien een oplossing hebben ?

Het is ook erg irritant dat ik met de touch bediening toch een muis cursor te zien krijg. Is dit uit te zetten ?
Die muis kun je uit zetten in de opties van XBMC.

Geen idee wbt je andere issue, ik draai xbmc o.a. op een nexus 7 met android, en daar werkt alles wel prima. Op mijn htpc met windows 8 zit geen touch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
kibje schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 15:03:
[...]

Klopt voor alles, behalve voor de Pivos Xios DS. Deze heeft wel goeie hardware acceleration tegenwoordig.

Iets anders: heb je de Intel Next Unit of Computing (DC3217IYE) al gezien ?
Ik vind de NUC erg duur (komt door de dure U cpu) en hij kan erg heet worden.. een i3 3225 icm Gigabyte GA-H77N-WIFI biedt veel meer interessante features zoals draadloos beeld via WIDI (ben ik van plan met een 2e, kleine monitor), wifi ap, USB3, betere audio mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met de xbmc remote Consilium B voor de iPad? Grafisch ziet ie er echt gelikt uit!

Zie:
https://itunes.apple.com/...c-remote/id599495017?mt=8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 10:05

OMX2000

By any means necessary...

Jazco2nd schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 11:41:
[...]

Ik vind de NUC erg duur (komt door de dure U cpu) en hij kan erg heet worden.. een i3 3225 icm Gigabyte GA-H77N-WIFI biedt veel meer interessante features zoals draadloos beeld via WIDI (ben ik van plan met een 2e, kleine monitor), wifi ap, USB3, betere audio mogelijkheden.
Ondersteund ie HDMI CEC?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 10:05

OMX2000

By any means necessary...

Verwijderd schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 18:32:
Heeft iemand ervaring met de xbmc remote Consilium B voor de iPad? Grafisch ziet ie er echt gelikt uit!

Zie:
Grappig. Mijn eerste indruk was juist dattie heel druk is.

In de praktijk vind ik iOS niet geschikt doordat het gewoon te lang duurt voor je bij de APP bent hij opgestart is. Ik gebruik Constellation... soms. Mooie app maar niet praktisch

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
XBMC Commander voor de ipad is perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Borromini schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 22:28:
Iemand die OpenELEC 3 RC4 in gebruik heeft (gehad) en last heeft van dubbele entries in de bibliotheek? Ik heb het hier alleen met series... Worden dubbel gescand. Zowel bestaande als nieuwe. Series staat maar één keer in sources.xml :/
Niemand?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ik heb daar ook ooit last van gehad. Het was dan vaak nog een oude entry met een oud pad ofzo. Zorg dat jeje library even schoonmaakt (instellingen/video). Dat werkt vaak en anders even goed kijken welke paden je hebt toegevoegd aan je library.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Bestaat er een scraper die specifiek voor sport is?
Aangezien er geen sport events/shows op TVDB mogen vroeg ik me af of er een alternatief bestaat voor zoiets, neem bv voor de Formule 1 seizoen wat nu gestart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiboy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 01:51
Hallo allemaal. ik weet niet of dit de juiste plek is om mijn verhaal kwijt te kunnen. Als dit wel het geval is dan hier mijn excuses voor.
Ik ben al een tijdje aan het kijken om Xbmc te gaan draaien. Ik maakte eerst gebruik van een Boxee. Deze heb ik aan mijn vader gegeven met de intentie dat ik Xbmc wil gaan draaien. Nu heb ik al gekeken naar een Raspberry Pi, alleen werk niet alles even soepeltjes. Nu heb ik nog een paar onderdelen van een ouwe pc liggen. En nu lijkt het mij de beste manier om hier een HTPC van te gaan bouwen. Ik heb dus graag jullie mening of deze producten geschikt zijn. Ik heb zelf al wat High bit rate testjes gedaan [Killa Sampla] 50mbps ging vlekkeloos.
Hier in het kort mijn Hardware

Moederbord: Conroe945g-Dvi
Cpu:Intel Pentium D 3.40GHz
Geheugen: Dual Channel 1024MB [2x512]

Het enigste waar ik een beetje mee zit is dat er nog geen HDMI op dit moederbord zit. Dit is voor mij wel noodzakelijk omdat ik een Marantz Reciever gebruikt waar ik het Geluid en beeld over de Hdmi laat lopen. Dus het enigste wat ik nog moet aanshaffen is een Mooie Behuizing, en een Hdmi kaart. Nu weet ik alleen niet goed welke Hdmi kaart ik het beste kan nemen. Ik hoor graag van jullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is de plek voor dat soort vragen Timmiboy.

Desktop Aankoopadvies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 18:32:

Zie:
Heb em gekocht en geen spijt van gehad! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 10:59

Barbas

Gallego!

Ik draai xbmc frodo op mijn htpc onder linux. Als ik een dvd in de dvd speler van mijn htpc plaats dan wordt deze niet direct herkent. Ik moet eerst mijn htpc opnieuw opstarten voordat de dvd herkent wordt. Heeft iemand een idee wat hiervan de oorzaak kan zijn? In de "appearance settings" heb ik al aangegeven dat "Play disc" automatisch moet verschijnen zodra een dvd in de dvd speler wordt geplaatst. Dit werkt dus niet helemaal.

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
ik weet niet wat voor linux je gebruikt, maar kan het zijn dat de schijf niet automountable staat? Over het algemeen staat dit direct goed, maar dat zou in bepaalde distro's anders kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 10:59

Barbas

Gallego!

Dat zou het weleens kunnen zijn! Ik zal vanavond eens kijken. Bedankt voor het duwtje in de juiste richting.

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 13:38

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Borromini schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 22:28:
Als je bij de uitgebreide info het path bekijkt, zit er dan verschil in de twee paden? Ik had na het veranderen van mijn NFS-shares dubbele entries en zag bij de info dat er na verschillende paden werd verwezen. Heb het uiteindelijk opgelost door handmatig de SQLite db aan te passen en de oude entries er uit te gooien.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ja, dat is hier ook het geval. Mijn shares worden in /var/media aangekoppeld, en /media is een symlink daar naartoe. Dat is echter altijd het geval geweest... Werkte netjes met OpenELEC 2.

Ik heb geprobeerd om /media dan maar als databasepad op te geven voor de series, maar hij scant ze nog steeds dubbel.

Het probleem is dat nieuwe entries altijd dubbel gescand worden... Ik zie de scan zelfs tweemaal lopen als ik de database laat updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:06
d3vlin schreef op zondag 10 maart 2013 @ 11:31:
Ik ben sinds de upgrade naar Frodo (Audio Engine) aan het stoeien met Advanced Launcher en dan in het bijzonder de audio. Ik start XBMC (sinds jaar en dag) als een Xsession (inmiddels Ubuntu 12.10 x64) en vervolgens bijvoorbeeld Firefox vanuit XBMC met Advanced Launcher. Met Eden geen centje pijn, maar sinds de upgrade naar Frodo houdt XBMC de audio bezet waardoor afspelen van geluid in Firefox (of elk ander programma dat gestart wordt vanuit Advanced Launcher) niet lukt.

Pulseaudio/software mixing is hier natuurlijk de oplossing, maar ik kan in Frodo geen mogelijkheid vinden dat XBMC de dmix sink als output moet gebruiken. Heeft iemand hiervoor een werkende configuratie?
For those who care; de vandaag uitgekomen 12.1 update lost dit op!
XBMC no longer hogs audio for Linux and on resume audio will continue to work in Linux

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Ik had dit probleem al met 12.0 en hoopte dat 12.1 oplossing zou bieden, maar helaas.

Heb al een thread aangemaakt op xbmc.org maar misschien dat iemand hier het zelfde heeft en een oplossing kan bieden.

Ik draai XBMC op drie apparaten, de database draait op mysql en de bestanden worden via SMB shares benaderd. Dit draait allemaal op mijn NAS.

Twee HTPC's hebben geen enkele moeite hiermee, en spelen alles probleemloos af.

Op mijn tablet (Nexus 7) kan ik probleemloos AVI, MKV, MP3, FLAC e.d. afspelen.
Echter kan ik geen DVD images op mijn tablet starten met XBMC. *.iso *.img en VIDEO_TS

het laadicoontje draait een seconde of 10 a 20 en dan crasht XBMC en zit ik op het homescreen.

Log staat hier
http://xbmclogs.com/show.php?id=5384

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Het lijkt op een probleem me het decrypten van dvd informatie. Dit lijkt meestal samen te gaan met foute region settings bij het riepen van een iso of de instellingen van de videospeler.
Zie ook:
http://www.linuxquestions...-9-10-not-working-778983/
http://www.google.nl/sear...&sei=XiJIUYy4OMWsPafMgdgF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Ik heb sinds kort een Satelliet decoder als backend.
Als ik nou een opnamen aan het bekijken ben die op de HDD van deze decoder zit, dan gaat XBMC om de zoveel tijd bufferen.

Kijk in naar de stream info dan zie ik dat deze tussen de 15 en 20 Mb/s is.

Dit zou toch makkelijk door een 100Mbit netwerk afgehandeld moeten worden?
Op dat moment werd er verder niets in huis gedaan via eigen netwerk.

IK heb al buffer size aangepakt, zonder succes.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Lt. Marx schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 09:31:
Het lijkt op een probleem me het decrypten van dvd informatie. Dit lijkt meestal samen te gaan met foute region settings bij het riepen van een iso of de instellingen van de videospeler.
Zie ook:
http://www.linuxquestions...-9-10-not-working-778983/
http://www.google.nl/sear...&sei=XiJIUYy4OMWsPafMgdgF
Hmm,
Kan me voorstellen dat er een paar niet goed geript zijn, maar geen enkele image kan ik afspelen.

Zal eens kijken of ik ergens de tablet regiovrij kan maken.
Heb de tablet uit amerika geimporteerd en de dvd's zijn volgens mij allemaal PAL.
Nooit gedacht dat dit een probleem zou zijn op tablets.

Alle problemen die ik hier op linux mee lees hebben te maken met de regioinstellingen van de dvdspelers.
Mijn tablet heeft geen dvdspeler :P

edit:
lijkt een bekend issue te zijn die inmiddels is opgelost:
http://trac.xbmc.org/ticket/14115

stond gepland voor 12.1, nu naar 13 geschoven

maar eens even kijken of ik een beta van 13 op de tablet kan zetten, en de andere apparaten op een stable versie laat draaien. hopelijk gooit dat de mysql bibliotheek niet in de war

[ Voor 17% gewijzigd door cypher21 op 19-03-2013 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

seninha schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 10:04:
Als ik nou een opnamen aan het bekijken ben die op de HDD van deze decoder zit, dan gaat XBMC om de zoveel tijd bufferen.

Wat voor schijf zit er in die decoder? Kan hij het qua CPU wel aan om een snelle verbinding te leveren?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

In de decoder heb ik een 7200 rpm SATA schijf.
CPU van de Asrock is een Nvidia Dual Core Atom 330.
Zelfde probleem heb ik ook als ik ipv op de interne HDD de opnames op mijn server zet.
Dan moet XBMC werderom bufferen om de zoveel tijd.

Dit terwijl ik geen probleem heb met normaal 1080 werk welke ik altijd vanuit mijn server stream.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibje
seninha schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 10:04:

Tussen de 15 en 20 Mbit/sec of tussen de 15 en 20 MByte/sec ? Ik weet uit ervaring dat satellietopnames wel eens tussen de 15 en 20 MBps kunnen zijn en dat haal je niet over een 100 mbit netwerk.

EDIT: Ik zie dat je een ASRock hebt (ik gok een 330HT), deze heeft een ION chip (geen ION2) en kan lang niet alles hardware decoden. Wat zie je als je deze film draait aan CPU usage voorbij komen (infoscherm)

[ Voor 12% gewijzigd door kibje op 19-03-2013 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibje
cypher21 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 10:23:
maar eens even kijken of ik een beta van 13 op de tablet kan zetten, en de andere apparaten op een stable versie laat draaien. hopelijk gooit dat de mysql bibliotheek niet in de war
Ik zou in dat geval geen risico nemen en gewoon een aparte library gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
kibje schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:20:
[...]

Ik zou in dat geval geen risico nemen en gewoon een aparte library gebruiken.
Ja, in eerste instantie alleen een iso op intern geheugen.
Mocht die wel werken, dan ga ik het risico nemen ;) (uiteraard met een goede backup)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmedoris
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-08 16:04
Ik heb gezocht, maar kwam mijn probleem zo snel niet tegen. ik hoop dat iemand hier me in de goede richting kan wijzen.
Ik heb sinds kort dat een aantal films schokken die eerst wel soepel afgespeeld konden worden. Eigenlijk zijn het niet eens schokken, maar het lijkt alsof XBMC in slowmotion afspeelt bij sommig files. Volgens mij is het enige dat er veranderd is in de tussentijd, dat ik naar Frodo geüpgraded heb en dat ik kort VLC geïnstalleerd heb.

VLC heb ik ook weer verwijderd. Kan het zijn dat er nog een codec of zo geïnstalleerd is die roet in het eten gooit? Komt dit iemand bekend voor?

Specs van mijn systeem:
AMD A4
4Gb intern
Windows 7
XBMC Frodo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brackpc
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-09 20:54
pimmedoris schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 21:49:
Ik heb gezocht, maar kwam mijn probleem zo snel niet tegen. ik hoop dat iemand hier me in de goede richting kan wijzen.
Ik heb sinds kort dat een aantal films schokken die eerst wel soepel afgespeeld konden worden. Eigenlijk zijn het niet eens schokken, maar het lijkt alsof XBMC in slowmotion afspeelt bij sommig files. Volgens mij is het enige dat er veranderd is in de tussentijd, dat ik naar Frodo geüpgraded heb en dat ik kort VLC geïnstalleerd heb.

VLC heb ik ook weer verwijderd. Kan het zijn dat er nog een codec of zo geïnstalleerd is die roet in het eten gooit? Komt dit iemand bekend voor?

Specs van mijn systeem:
AMD A4
4Gb intern
Windows 7
XBMC Frodo
heb dit ook eens gehad en toen bleek mijn reciever niet goed herkent te zijn door mijn pc, xbmc probeerde de dts via passthrough af te spelen en toen speelde het in schokend/slowmotion af. Misschien is dat hier aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vroegah, leerde ik dit soort dingen met vallen en opstaan. Heel simpel dus in de settings duiken, 1!!! ding veranderen en dan weer proberen. En zo ging ik door net zolang totdat ik het lek boven had.

Dat zouden meer mensen eens moeten proberen. Zo leer je een beetje wat alles doet en ken je op den duur ook de termen waar wel eens mee gegooid worden. Trial & error mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
pimmedoris schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 21:49:
[knip]
Specs van mijn systeem:
AMD A4
4Gb intern
Windows 7
XBMC Frodo
Welke versie van de AMD (grafische) drivers heb jij nu op je systeem staan?

[ Voor 2% gewijzigd door hardware-lover op 19-03-2013 22:21 . Reden: vergeten ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmedoris
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-08 16:04
@hardware-lover: versie 9.12.0.0. Als ik via catalyst een update wil doen dan zegt deze dat dit al de laatste versie is.

@Brackpc: Als mijn receiver niet goed herkend wordt, dan zou het toch met meerdere filmpjes moeten gebeuren?

Ondertussen ben ik ook wat verder gekomen en lijkt het toch puur in XBMC te zitten. Na een beetje heen en weer switchen met de audio output doet één film het wel. Maar ik blijf problemen houden met twee films met een DTS HD track. Zodra ik de gewone dts kies, dan werkt het soepel. Schakel ik weer naar de HD track dan schokt het.
Mijn receiver kan DTS HD aan. Wat zou nu de setting voor audio moeten zijn? Ik kan bij audio output device kiezen uit:
- Direct Sound: Speakers (Realtek HD audio)
- Direct Sound: AMD HDMI Output (AMD HD Audio Device)
- Direct Sound: spdif Realtek Digital Output (Realtek HD Audio)
- WASAPI: Speakers (Realtek HD Audio)
- WASAPI: AMD HDMI Output (AMD HD Audio Device)
- WASAPI: SPDIF - Realtek Digital Output (Realtek HD Audio)

Bij Passthrough audio device heb ik datzelfde lijstje maar dan zonder de 2 "Speaker"-opties...

EDIT: Oh ja, mijn HTPC is via HDMI aangesloten dus ik neem aan dat ik één van de 2 HDMI varianten moet hebben, maar dan merk ik geen verschil...

[ Voor 6% gewijzigd door pimmedoris op 19-03-2013 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoort daar ook niet je reciever tussen te staan? Dat is bij mij wel het geval in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
pimmedoris schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 23:36:
@hardware-lover: versie 9.12.0.0. Als ik via catalyst een update wil doen dan zegt deze dat dit al de laatste versie is.

[knip]
Dan ga maar eens heel snel terug naar 12.10 of 12.8, die 13.1 versie geeft op de meeste AMD GPU systemen onder XBMC een stroperig gedrag en HD audio problemen. De XBMC GUI zal ook niet lekker lopen nu?

http://forum.xbmc.org/sho...hp?tid=153467&pid=1325309

[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 20-03-2013 00:09 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
@pimmedoris, gebruik je de audio (jack) aansluitingen, of alleen de HDMI poort.

Wil je namelijk throughpass audio op je receiver, moet je de realtek drivers uninstalleren, deze zorgen voor problemen (idd schokkerig beeld en geluid) in combinatie met WASAPI.

zie ook: http://wiki.xbmc.org/inde...e/HOW-TO:_Configure_audio

Ik heb de onboard audio uitgeschakeld in de bios, en gebruik alleen de HDMI poort, geen enkel probleem zonder realtek gebeuren

de laatste beta drivers (13.1 geloof ik) doen het hier iig prima op windows 8, had met de vorige drivers ook geen problemen

[ Voor 11% gewijzigd door cypher21 op 20-03-2013 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stelling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 14:36
Oops, vergist in het forum.

[ Voor 95% gewijzigd door stelling op 20-03-2013 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridder
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-03 20:03

Ridder

Advanced Moo Device

Ik ben nu een aantal jaren in het bezit van Popcorns (nu de A300) en die werken op zich wel goed voor films en TV series (met Sickbeard en NZBget werkt alles automatisch....geen omkijken naar).

Nu heb ik vorige week glasvezel "gekregen" met 300 Mbps internet en nu kan de A300 het niet meer bijbenen qua downloaden en postprocessing.
Downloaden gaat niet sneller dan zo'n 6,5 MB/s max en dan loopt hij af en toe vast.

Dus ben ik maar eens gaan rondkijken naar snellere systemen die hetzelfde (en meer) kunnen.
Ik ben hier op uit gekomen:

Processor AMD A10-5700 (4 x 3400MHz)
Geïntegreerde videokaart AMD HD7660D
Intern geheugen 8GB DDR3-1866
Optisch station Blu-ray Combo Drive
Harde schijf 1 64GB Solid State Drive meerdere opties
Harde schijf 2 3TB (3.000GB) harde schijf meerdere opties
Wifi-kaart 300 Mbit/s
Windows 8

Het is even wat prijziger, maar ik verwacht dat er wel meer snelheid in zit.

Mijn bedoeling is om er Sickbeard en SabNZB+ op te zetten en dan de download map van de A300 te kopiëren naar de HDD van de HTPC.
Er komt uiteraard ook XBMC op en dan kijken of hij netjes een library op kan bouwen.

Ik hoop het zo werkend te krijgen dat er niets van W8 te zien is.....en dat het werkt zoals de A300...maar dan sneller.
Dus: met een soort Jukebox van waaruit ik de (netjes gerubriceerde) media af kan spelen en die aangeeft wat ik al gezien heb.

Ik heb jaren geleden alle MS zooi uit huis gewerkt (op de Xbox360 na dan...), maar er komt nu dus weer wat MS spul terug.....ben benieuwd.

Morgen wordt ie gebracht, eens kijken hoe lang het duurt voordat de A300 in de verkoop kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Heeft iemand al iets gevonden voor het kijken naar Sport1 of de Formule 1 streams?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 16:38
zAo schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 11:30:
Heeft iemand al iets gevonden voor het kijken naar Sport1 of de Formule 1 streams?
Sportsdevil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 16:38
Ridder schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 11:11:
Ik ben nu een aantal jaren in het bezit van Popcorns (nu de A300) en die werken op zich wel goed voor films en TV series (met Sickbeard en NZBget werkt alles automatisch....geen omkijken naar).
............
Ik heb jaren geleden alle MS zooi uit huis gewerkt (op de Xbox360 na dan...), maar er komt nu dus weer wat MS spul terug.....ben benieuwd.
Je kan ook XBMCBuntu instaleren, geen Windows nodig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Thanks. Die kan erg veel! Alleen dat nu juist niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibje
pimmedoris schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 23:36:

@Brackpc: Als mijn receiver niet goed herkend wordt, dan zou het toch met meerdere filmpjes moeten gebeuren?

Ondertussen ben ik ook wat verder gekomen en lijkt het toch puur in XBMC te zitten. Na een beetje heen en weer switchen met de audio output doet één film het wel. Maar ik blijf problemen houden met twee films met een DTS HD track. Zodra ik de gewone dts kies, dan werkt het soepel. Schakel ik weer naar de HD track dan schokt het.
Mijn receiver kan DTS HD aan. Wat zou nu de setting voor audio moeten zijn? Ik kan bij audio output device kiezen uit:
- Direct Sound: Speakers (Realtek HD audio)
- Direct Sound: AMD HDMI Output (AMD HD Audio Device)
- Direct Sound: spdif Realtek Digital Output (Realtek HD Audio)
- WASAPI: Speakers (Realtek HD Audio)
- WASAPI: AMD HDMI Output (AMD HD Audio Device)
- WASAPI: SPDIF - Realtek Digital Output (Realtek HD Audio)

Bij Passthrough audio device heb ik datzelfde lijstje maar dan zonder de 2 "Speaker"-opties...

EDIT: Oh ja, mijn HTPC is via HDMI aangesloten dus ik neem aan dat ik één van de 2 HDMI varianten moet hebben, maar dan merk ik geen verschil...
De juiste manier om dit te troubleshooten staat hier:
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=146911

Ga eerst eens kijken of het allemaal wel goed zit in Windows.
Je gebruikt zo te zien Realtek met ATi en dat is een geval apart wat daar genoemd wordt. Er zitten flinke beperkingen in de ATi drivers, dus die WASAPI drivers moet je weghalen volgens mij.

[ Voor 15% gewijzigd door kibje op 20-03-2013 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibje
hardware-lover schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 00:02:
[...]

Dan ga maar eens heel snel terug naar 12.10 of 12.8, die 13.1 versie geeft op de meeste AMD GPU systemen onder XBMC een stroperig gedrag en HD audio problemen. De XBMC GUI zal ook niet lekker lopen nu?

http://forum.xbmc.org/sho...hp?tid=153467&pid=1325309
Hoewel dit klopt heeft dat voornamelijk te maken met de veranderde mogelijkheden in die nieuwe driver. Dit zorgt er weer voor dat je XBMC audio opties niet meer kloppen met wat je driver kan, en dat zorgt weer voor de problemen (schokken, stroperig beeld, slechte gui)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:28
layzzzz schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 12:36:
[...]

Je kan ook XBMCBuntu instaleren, geen Windows nodig..
Of OpenElec :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
xbmcbuntu of openelec hebben geen goede ondersteuning voor AMD drivers, dus werkt passthrough audio niet goed. Tenzij dit inmiddels is veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Volgens mij is dat allang aangepast. Ik stuur mijn audio op mij ZBOX AD10 met Openelec simpelweg door naar mijn Marantz. Gaat al sinds ik het ding heb goed.

[ Voor 4% gewijzigd door Jelte op 20-03-2013 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
passthrough wordt pas goed ondersteund sinds xbmc frodo, dus zo lang is dat nog niet ;)

moet wel bekennen (vandaar ook het ? in de vorige post) dat ik het afgelopen jaar het niet meer geprobeerd heb met xbmcbuntu of openelec.

Toen ik mijn vorige HTPC net had, (vorig jaar februari) kreeg ik het iig niet voor elkaar, en heb er toen maar windows 7 op gegooit.
nu met de nieuwe htpc met AMD a10 heb ik er meteen windows 8 op gegooit, draait ook prima en vind ik wat makkelijker te configureren dan een linux achtig systeem.

[ Voor 71% gewijzigd door cypher21 op 20-03-2013 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi Geub
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Jedi Geub

huh!?

Ik heb sinds kort de volgende setup: Zotac ID-84, 4GB ram, 128GB SSD, DS1512+ Synology NAS.

Ik draai hier XBMCubuntu op en alles werkt prima. Nu ben ik aan het pielen geweest met de skins maar ik kan eigenlijk niet echt een hele snelle vinden...

De meeste werken wel maar lang niet zo snel als de basic skin van XBMC 12. Nu wilde ik na al dat gepiel de confuluence weer instellen maar ik ben mijn backgrounds kwijt... Hoe kan ik deze resetten?

En hebben jullie wellicht een skin die jullie aanraden voor snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridder
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-03 20:03

Ridder

Advanced Moo Device

cypher21 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 14:50:
passthrough wordt pas goed ondersteund sinds xbmc frodo, dus zo lang is dat nog niet ;)

moet wel bekennen (vandaar ook het ? in de vorige post) dat ik het afgelopen jaar het niet meer geprobeerd heb met xbmcbuntu of openelec.

Toen ik mijn vorige HTPC net had, (vorig jaar februari) kreeg ik het iig niet voor elkaar, en heb er toen maar windows 7 op gegooit.
nu met de nieuwe htpc met AMD a10 heb ik er meteen windows 8 op gegooit, draait ook prima en vind ik wat makkelijker te configureren dan een linux achtig systeem.
Ik heb voor het gemak ook maar voor W8 gekozen....
Mijn HTPC hangt ook aan een Marantz AV receiver (SR6006), en voor de rest moet ie overweg kunnen met de Logitech Harmony en het thuisnetwerkje (Apple Airport Extreme en Express).

Het moet allemaal net zo gebruiksvriendelijk gaan worden als met de A300 en zijn/haar Jukebox en op de achtergrond Sickbeard en NZBget (wordt waarschijnlijk SabNZB+ op de HTPC), of gebruiksvriendelijker....

Als dat niet het geval is heb ik weer een tijdje pikstraf.... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Official XBMC Remote for iOS
Erg handig:
- Remote control: long press subtitles button to launch XBMC subtitles add-on
http://forum.xbmc.org/sho...79&pid=1364466#pid1364466

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
cypher21 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 14:50:

Toch laat ik ruim een jaar al (dus ook XBMC Eden) al mijn audio door de versterker decoderen. Maar dat maakt allemaal niet meer uit. Het werkt nu.

En daarnaast is met Openelec het configureren ook heel simpel. Ik durf wel te stellen nog makkelijker is dan in Windows 7/8. Simpelweg omdat alle drivers etc al meegeinstalleerd worden en je alleen in XBMC wat zaken in hoeft te stellen.
Openelec heeft dan natuurlijk wel andere nadelen zoals dát je alleen maar XBMC hebt en geen browser of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Ja precies. Aangezien er nog geen goede gratis addons zijn voor bijvoorbeeld voetbal gebruik ik nog wel eens sopcast en af en toe wil ik nog wel eens een spel spelen op de htpc. Heb daarom voor win8 gekozen.
En met asrock superfast boot start het op in 7 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

kibje schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:19:
[...]

Tussen de 15 en 20 Mbit/sec of tussen de 15 en 20 MByte/sec ? Ik weet uit ervaring dat satellietopnames wel eens tussen de 15 en 20 MBps kunnen zijn en dat haal je niet over een 100 mbit netwerk.

EDIT: Ik zie dat je een ASRock hebt (ik gok een 330HT), deze heeft een ION chip (geen ION2) en kan lang niet alles hardware decoden. Wat zie je als je deze film draait aan CPU usage voorbij komen (infoscherm)
De hardware van de 330 kan alles aan, dus dat mag het probleem niet zijn.

Helaas is die van mij net overleden, geen beeld meer. Dat wordt weer opnieuw onderzoeken. :(

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

kraades schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 16:31:
Official XBMC Remote for iOS
Erg handig:
- Remote control: long press subtitles button to launch XBMC subtitles add-on
http://forum.xbmc.org/sho...79&pid=1364466#pid1364466
Is het nou official of unofficial? De titel geeft aan dat het officieel is, maar de TS daar zegt weer niet-officieel. Neemt niet weg dat de app er vrij lelijk uit ziet, als je afgaat op de screenshots uit de TS. Ik gebruik XBMC Commander, dat oogt wat rustiger en is erg goed aanpasbaar. Constellation ook eens geprobeerd, maar ik snapte vrij weinig van de manier waarop je die moest instellen, en vond de menu's erg onlogisch ingedeeld.

[ Voor 11% gewijzigd door Anthirian op 20-03-2013 22:16 ]

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
de "official" xbmc remote door het xbmc team is er alleen voor android, niet voor IOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nouja
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-07 20:23
Jelte schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 17:24:
[...]
Toch laat ik ruim een jaar al (dus ook XBMC Eden) al mijn audio door de versterker decoderen. Maar dat maakt allemaal niet meer uit. Het werkt nu.
Maar HBR (High Bit Rate) werkt nog niet bij AMD gfx hardware. Dus geen DTS-HD streamen helaas.
Laatste struikelblok voor OpenELEC/Linux. Als ze dat nu eens voor elkaar hebben, samen met BR menu's. Dan zijn we er!

Voorlopig Windows nog voor deze jongen.
Pagina: 1 ... 81 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]