Het grote wielrenervaringentopic - Deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 26 Laatste
Acties:
  • 113.785 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-06 14:57

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Blik1984 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 15:41:
Ik heb een klein foutje gemaakt, ik dacht dat het 80 km enkele reis was :D

dat verandert de zaak lichtelijk
Zelfs 80 km retour 4x per week is best intensief. Ik denk dat hij eerst beter 1x per week kan doen en dit dan opbouwen. Het beste is dan je dagen wat splitsen zodat je rustdagen er tussen hebt (vooral in het begin).

Mijn idee is om in de zomer (langer licht) dinsdags en donderdags naar het werk te gaan fietsen (50km enkele reis). Maar eerst maar eens op dinsdagen beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmotje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-06 16:05
Had ook niet het idee dat ik gelijk alle dagen kon fietsen, maar uiteindelijk is het doel toch om de auto wat minder vaak te pakken en er wellicht 1tje uit te doen (hebben er nu 2).

Neig zelf ook het meeste naar een racefiets. Zijn er nog specifieke zaken waar jullie op zouden letten ?

Zou trouwens van Ede naar Amersfoort zijn.

[ Voor 57% gewijzigd door Marmotje op 22-03-2012 15:53 ]

apt-get moo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:16
Griffin schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 15:44:
[...]

Zelfs 80 km retour 4x per week is best intensief. Ik denk dat hij eerst beter 1x per week kan doen en dit dan opbouwen. Het beste is dan je dagen wat splitsen zodat je rustdagen er tussen hebt (vooral in het begin).

Mijn idee is om in de zomer (langer licht) dinsdags en donderdags naar het werk te gaan fietsen (50km enkele reis). Maar eerst maar eens op dinsdagen beginnen.
nog steeds intensief, maar niet zo onmogelijk als ik eerst dacht dat het was. Maar idd, het eerst opbouwen door de dagen te splitsen lijkt me het verstandigste.

Ik zou erg graag woon-werk verkeer met de fiets willen doen, maar 100 km enkele reis wordt een beetje gortig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-06 11:34

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zo net ook ff een mooi rondje gemaakt door Groningen-Oost.
Groningen, Garnwerd, Schouwerzijl, Baflo, Warffum, Usquert, Zandeweer, Oosternieland, 't Zand, Leermens, Tjamsweer en vervolgens langs het Damsterdiep weer terug naar de stad. Goed voor 95km met een gemiddelde van 28,5 km/u.
De wind was vrij dicht voor mn gevoel.
Al met al een mooi rondje, en de eerste keer met korte broek! :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Marmotje schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 15:48:
Neig zelf ook het meeste naar een racefiets. Zijn er nog specifieke zaken waar jullie op zouden letten ?
Staat al een hele hoop in dit topic, maar belangrijkste is toch wel je budget + je lengte/gewicht. Als je namelijk wat zwaarder bent dan moet je rekening houden met je velgen. Als je groter bent (2m oid) dan moet je een groter frame hebben (lees: een fietsenrek ;) ) en deze zijn 2e hand soms een stuk moeilijker te vinden.
Ook moet je rekening houden dat je budget toereikend moet zijn voor een fiets maar ook de spullen die je nodig hebt (kleding, schoenen, helm).
Zou trouwens van Ede naar Amersfoort zijn.
Mooie omgeving daar hoor ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:34
Griffin schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 16:28:
[...]

Ede - Amersfoort heeft als specifieke voordeel dat er minsten twee leuke routes mogelijk zijn. Zuidelijk over woudenberg, scherpenzeel en noordelijk over achterveld, barneveld (en van alles er tussenin en er omheen). Valt veel beter vol te houden als je regelmatig een andere route kan fietsen.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:47
Harmen schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 16:12:
Zo net ook ff een mooi rondje gemaakt door Groningen-Oost.
Groningen, Garnwerd, Schouwerzijl, Baflo, Warffum, Usquert, Zandeweer, Oosternieland, 't Zand, Leermens, Tjamsweer en vervolgens langs het Damsterdiep weer terug naar de stad. Goed voor 95km met een gemiddelde van 28,5 km/u.
De wind was vrij dicht voor mn gevoel.
Al met al een mooi rondje, en de eerste keer met korte broek! :)
Mooi rondje, maar dat is NO-Groningen ;)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

havana schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 17:16:
[...]
Mooi rondje, maar dat is NO-Groningen ;)
Geheh, idd. Het is dr echt Doodstil. :)
Lekker is dat, totaal geen last van andere weggebruikers. _/-\o_

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-06 00:46
Heb ooit eerder in dit topic gepost en nu komt het er dan toch echt van :)
Zojuist de bestelling geplaatst voor een fiets!
http://www.rose.nl/artike...-dubbel-541655/aid:541657
Heb er echt zin in om op een degelijke fiets bezig te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Harmen schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 17:50:
[...]

Geheh, idd. Het is dr echt Doodstil. :)
Lekker is dat, totaal geen last van andere weggebruikers. _/-\o_
Ben je ook door het dorp Doodstil gekomen ;) ? (bestaat echt).

@ Dragon

Ik mag hopen dat je de compact of triple hebt besteld en niet de dubbel ? Zo niet, even telefonisch wijzigen. Topfietsje hoor!!

[ Voor 18% gewijzigd door havana op 22-03-2012 19:58 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-06 13:04
Ik kan mij best voorstellen dat iemand een dubbel kiest. Ik heb zelf een compact en heb inmiddels de 34 vervangen door een 38 waardoor het meer een dubbel dan een compact is. Voor in de bergen heb heb je dan een bergpion. Er zijn genoeg fietsers die met 39*27 (of een 39*29) overal zonder noemenswaardige problemen boven komen. Je doet nu alsof het absurd is dat er nog dubbels verkocht worden.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

havana schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 19:55:
[...]

Was een subtiele hint. ;)
Leuk dorpje idd. Hou wel van wijds uitzicht en rust. :z

@Dragon, mooi fietsje hoor! Kan je meer vooruit.
Kwa kleur is er niet zoveel keuze....

[ Voor 15% gewijzigd door Harmen op 22-03-2012 20:09 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
argro schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 20:03:
Ik kan mij best voorstellen dat iemand een dubbel kiest. Ik heb zelf een compact en heb inmiddels de 34 vervangen door een 38 waardoor het meer een dubbel dan een compact is. Voor in de bergen heb heb je dan een bergpion. Er zijn genoeg fietsers die met 39*27 (of een 39*29) overal zonder noemenswaardige problemen boven komen. Je doet nu alsof het absurd is dat er nog dubbels verkocht worden.
Dat is ook absurd, want op een compact kun gewoon normale bladen schroeven. Klimmen met een dubbel is best mogelijk, maar voor 90% van de wielertoeristen is een licht verzet gewoon stukken beter. De tijd dat we naar boven rijden met verzetten die 3-4 tanden lichter zijn dan waar de profs mee omhoog rijden is nu echt wel over.

Ik zie werkelijk geen enkel argument om voor een dubbel te kiezen. Als de halve top 20 van cyclo's als La Marmotte met een compact fietst lijkt mij voldoende bewijs dat de dubbel echt uit de tijd is....

[ Voor 19% gewijzigd door havana op 22-03-2012 20:23 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-06 22:36

Bezulba

Formerly known as Eendje

zo, vandaag maar eens met de fiets naar A'dam gegaan vanaf Delft:

http://runkeeper.com/user/bezulba/activity/76884355

Bleek dat de treinen ook niet reden, toeval, want ik had het niet door totdat ik op het werk was :D

leverde mooie plaatjes op:

http://i.imgur.com/QOuv9.jpg

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Mooie route! Uitstekend de grote wegen vermeden, hou ik van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:29
havana schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 20:19:
[...]
Ik zie werkelijk geen enkel argument om voor een dubbel te kiezen. Als de halve top 20 van cyclo's als La Marmotte met een compact fietst lijkt mij voldoende bewijs dat de dubbel echt uit de tijd is....
Mijn laatste racefiets was alleen maar leverbaar met een 53/39 :)

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online
Bezulba schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 21:34:
zo, vandaag maar eens met de fiets naar A'dam gegaan vanaf Delft:

http://runkeeper.com/user/bezulba/activity/76884355

Bleek dat de treinen ook niet reden, toeval, want ik had het niet door totdat ik op het werk was :D

leverde mooie plaatjes op:

http://i.imgur.com/QOuv9.jpg
Nette route, hoe is dat nou fietsen tussen de steden door. Zijn daar nog wat leuke routes als deze te maken? :)

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:24
havana schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 19:55:
[...]

@ Dragon

Ik mag hopen dat je de compact of triple hebt besteld en niet de dubbel ? Zo niet, even telefonisch wijzigen. Topfietsje hoor!!
Toevallig laatst speciaal kleine omweg gemaakt om ook even door Doodstil te fietsen (doe semi-regelmatig het rondje groningen-winsum-usquert-middelstum-bedum-groningen, dus dan kom je vlak langs doodstil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-06 22:57
Dragon schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 18:01:
Mooi fietsje hoor, heb er een maand geleden ook één besteld voor familielid, althans de Pro. Daarmee ook gelijk 1 tip, ga voor de Pro 2000 (of Pro 2200). Dus zonder SL. Is echt exact hetzelfde frame, eerder was er duidelijk verschil in de Pro of Pro-SL, sinds dit jaar niet meer. Enige echte verschil is de voorvork die niet full-carbon is, wel de poten, maar niet de buis binnenin... en de wielen (die weinig van elkaar schelen), maar dat weegt eigenlijk gewoon niet op tegen de 189 euro meerprijs. Daar kun je vele leukere dingen mee doen. ;)

Had een avonddienst, dus zojuist nog even 39km gefietst, hoewel de wind al was gaan liggen voelde het aan als een sterke rugwind. Die volledige duisternis en stilte met een beetje warm weer, doet echt wonderen, fietsen gaat dan zo makkelijk, was me al vaker opgevallen. Beetje doorgetrokken vanaf de helft en net aan 33 avg op 't eind. Maarja, heen was 28 avg dus heft elkaar mooi beetje op. Overigens zo'n 1500km in de duisternis gemaakt in de afgelopen maanden en wat een ongelofelijke hoeveelheid close-calls qua aanrijdingen met dieren je voor de kiezen krijgt :X Niet normaal. Konijnen.. de enige vluchtweg die ze kennen is mijn rijrichting. Letterlijk 4 of 5 keer mijn rijrichting voor mij kruisen door 1 konijn is geen uitzondering, om vervolgens eindelijk links of rechts te kiezen. En nee, die beesten rennen niet allemaal >28 per uur, soms is dat ook ff remmen. Inmiddels ook 3 keer reeen in mijn lamp gehad, op zich niet erg, maar die lamp komt een meter of 30-40 en dan is ook een ree toch vrij snel dichtbij. Ook éénmaal in Duitsland paar dagen geleden, afdaling met net iets boven de 40, een groep reeen die oversteken, ik zag er zo'n 4, nou daar wordt je niet vrolijk van op dat moment, vol in de ankers, je instinct zegt meteen dat er meer kunnen volgen. Katten blijven gelukkig mooi zitten en met die reflecterende ogen zie je ze ook altijd. Maar zojuist ook weer opgeschrokken door een steenmarter, vol in m'n lamp. Ook grappig is dat je ook ineens flinke hoeveelheden muizen de weg over ziet steken. Ongetwijfeld dat ze dat overdag ook doen, maar dat zie je nooit (/zelden), althans ik niet. In het donker heb je niet zoveel om naar te kijken behalve het stukje verlichte asfalt en als daar dan een bolletje tegen de wind in, in een zeer strak en constant tempo de weg over ziet steken, dan weet je zeker dat het geen blaadje was :P

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Nu online
Dragon schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 18:01:
Ik ben niet een echte fiets-kenner, maar ik kende dit merk niet? Ziet er wel goed uit, en zeker niet een rare prijs voor wat je krijgt. Solide apparaat, veel plezier ermee! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmotje
Griffin schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 16:28:
[...]

Staat al een hele hoop in dit topic, maar belangrijkste is toch wel je budget + je lengte/gewicht. Als je namelijk wat zwaarder bent dan moet je rekening houden met je velgen. Als je groter bent (2m oid) dan moet je een groter frame hebben (lees: een fietsenrek ;) ) en deze zijn 2e hand soms een stuk moeilijker te vinden.
Ook moet je rekening houden dat je budget toereikend moet zijn voor een fiets maar ook de spullen die je nodig hebt (kleding, schoenen, helm).

[...]

Omgeving is inderdaad erg mooi en zo s'ochtends vroeg langs de weilanden op klinkt heerlijk ontspannend.

Budget zal zo rond de 1000 euro liggen denk ik. Met inruil van een fiets en fietsplan moet er eventueel nog een wat duurdere fiets kunnen.

Ik weeg zo rond de 65 kg en ben 1.85m dus zal wat dat betreft geen hele stevige/zware fiets nodig hebben.

Wat is realistisch qua tijd na een paar maanden ? 1.5 uur of moet ik meer richting 2 / 3 uur denken ?

[ Voor 5% gewijzigd door Marmotje op 23-03-2012 07:56 ]

apt-get moo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
TheCrius schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 01:16:
[...]

Ik ben niet een echte fiets-kenner, maar ik kende dit merk niet? Ziet er wel goed uit, en zeker niet een rare prijs voor wat je krijgt. Solide apparaat, veel plezier ermee! :D
Dat blijkt wel, want Red Bull is 1 van de meest bekende fietsmerken around ;) :D

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Ik zat te denken, misschien is het leuk om een keer bij elkaar te komen en wat kilometers weg te trappen.
Maar om nou gelijk alles op touw te zetten eerst een animo check.

Poll: Is er animo voor een 'cycle get toghether'?
Ja
Nee
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=379386&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Dus wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 07:06
Jazeker! :)
Alleen, ik ben een van de weinige Belgen hier, dus indien Noord/midden-Nederland zal ik er niet bij zijn.
Maar de meerderheid beslits natuurlijk.

@Griffin:
Ik weet niet hoe het in Nederland hiermee gesteld is, maar in Belgie zijn fietsvakanties heel veel intrek de laatste maanden (en jaren). Ik wil eventueel een OP onderdeeltje hierrond maken? De verschillende organisaties, locaties, periodes,...

Klik: .joeri. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
.joeri. schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 08:35:

@Griffin:
Ik weet niet hoe het in Nederland hiermee gesteld is, maar in Belgie zijn fietsvakanties heel veel intrek de laatste maanden (en jaren). Ik wil eventueel een OP onderdeeltje hierrond maken? De verschillende organisaties, locaties, periodes,...
Kunnen we doen. Ik zat eraan te denken om binnenkort toch een keer een nieuw deel te beginnen maar dan ook het OP onder handen te nemen. Dan zal ik ook contact opnemen met BRT (die de plaatjes maakt) voor wat andere plaatjes.
Als jij alvast wat tekst gaat opzetten dan ga ik eens kijken wat de mogelijkheden zijn met een andere OP opzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:16
TheCrius schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 01:16:
[...]

De fietsen van Rose zijn toch wel redelijk bekend, maar dan onder de naam Red Bull. Denk dat dat problemen opleverde met het bekende drankje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@Griffin, leuk initiatief.
Lijkt me wel eens leuk, echter dan wel ergens midden in het land. Utrechtse heuvelrug of de Veluwe?

Fiets nu een paar week met Time RXS en moet zeggen dat ze goed bevallen!
Echter inklikken is soms lastig van stilstand. Vooral als je bij een stoplicht oid weg rijdt.
De Looks waren iets makkelijker met inklikken. Kwa float vind ik de time geweldig!
Plaatjes monteren is ook een stuk makkelijker, ze zullen minder slijten dan de Look.

Hoelang doen jullie met Time plaatjes?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Vos

AFCA

Fail.... Kom er net achter dat mijn fiets 53/39 bladen heeft daar waar de Campa Athena 11s Compact naar mijn weten alleen in 50/34 geleverd is/wordt. Heb de fiets wel als Compact gekocht eind vorig jaar, toen nooit op gelet...

Ga de fiets toko eens een belletje geven...heb er nog maar 125/150 km (ja heel weinig :+) op gefietst. Hoe sterk sta ik? Had natuurlijk zelf ook moet opletten bij de aankoop, echter was mijn kennis op racegebied erg klein. Ik dacht gewoon een compact gekocht te hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Vos op 23-03-2012 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:09

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Straks maar even een mooi rondje maken. Toevallig passeerde ik net een huisgenoot die om 13:00 een stuk ging fietsen met een naar zijn zeggen redelijk fanatieke dude. Wilde zelf al gaan fietsen maar vind met meerdere mensen toch leuker :) Ben benieuwd :)

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Vos schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 10:30:
Fail.... Kom er net achter dat mijn fiets 53/39 bladen heeft daar waar de Campa Athena 11s Compact naar mijn weten alleen in 50/34 geleverd is/wordt. Heb de fiets wel als Compact gekocht eind vorig jaar, toen nooit op gelet...

Ga de fiets toko eens een belletje geven...heb er nog maar 125/150 km (ja heel weinig :+) op gefietst. Hoe sterk sta ik? Had natuurlijk zelf ook moet opletten bij de aankoop, echter was mijn kennis op racegebied erg klein. Ik dacht gewoon een compact gekocht te hebben.
Eerst maar eens bellen zou ik zeggen (ben je ook al van plan). Mogelijk wordt het zo opgelost, dan is de vraag hoe sterk je staat een beetje overbodig. Wanneer geen oplossing wordt geboden is die vraag natuurlijk wel relevant. Ik zou zeggen dat je redelijk sterk staat. Het zou ook helpen wanneer je nog een bon o.i.d. of een order hebt waar duidelijk 'compact' op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Harmen schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 10:19:
Time RXS [..] Kwa float vind ik de time geweldig!
Wat is float, de zijdelingse bewegingsruimte ofzo? Ik heb ook Time RXS, alleen nergens anders ervaring mee dus dat ik ze prettig vind zal wellicht daarmee te maken hebben ;)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
kenneth schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 10:50:
[...]
Wat is float, de zijdelingse bewegingsruimte ofzo? Ik heb ook Time RXS, alleen nergens anders ervaring mee dus dat ik ze prettig vind zal wellicht daarmee te maken hebben ;)
Dit is hoeveel je in principe kan bewegen zonder dat je 'klikt'.
Hier een leuk stukje erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-06 22:36

Bezulba

Formerly known as Eendje

TheCrius schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 22:27:
[...]

Nette route, hoe is dat nou fietsen tussen de steden door. Zijn daar nog wat leuke routes als deze te maken? :)
Ja hoor, is prima te doen! gewoon de anwb fiets app kopen en dan kan je makkelijk routes aan elkaar klikken die door het weiland gaan ipv door de stad.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:10

Eijkb

Zo.

Marmotje schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 07:34:
[...]
Wat is realistisch qua tijd na een paar maanden ? 1.5 uur of moet ik meer richting 2 / 3 uur denken ?
Ik fiets nu 3 weken en ik trap 40km met gemak weg tegen 23 gemiddeld (incl stoplichten, wind tegen en meer ongemakken). Met wind mee gaat het tegen de 30. En als je zo regelmatig fietst zal dat wellicht sneller beter gaan.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Zelfde gemiddeldes hier, ook net 3-4 weken bezig :)

Jammer dat ik uitgerekend dit weekend geen tijd heb om te fietsen. Gelukkig worden de dag wel weer langer en begint de zomertijd dit weekend, dus er kan binnenkort gefietst worden doordeweeks *O*

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Marmotje schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 07:34:
Budget zal zo rond de 1000 euro liggen denk ik. Met inruil van een fiets en fietsplan moet er eventueel nog een wat duurdere fiets kunnen.

Ik weeg zo rond de 65 kg en ben 1.85m dus zal wat dat betreft geen hele stevige/zware fiets nodig hebben.
Voor 750-800 euro (hou je 200 - 250 over voor kleding en schoenen etc) kan je een mooie fiets kopen. Ga gewoon eens naar een LBS om te kijken welke maat je nodig hebt (56 misschien) en wat ze daar hebben staan.
Wat betreft welke groep, shimano tiagra of 105 moet zeker lukken met je budget.
Ligt er helemaal aan wat je conditie is en hoeveel tijd je hebt om te fietsen in die paar maanden. Ik merkte (had toen geen extreem goede conditie) dat het verschil tussen rustig aan fietsen (23 p/u) en wat door ploeteren (toen 27 - 28 p/u) een wereld van verschil zat wat betreft hoelang ik het vol kon houden.
Dus je moet het zelf even kijken, ga er een keer een ochtend op uit en fiets gewoon een bepaalde snelheid en probeer dit vast te houden. Kom je erachter dat je na 1 uur helemaal gesloopt bent dan kan je de keer erna dus minder hard fietsen om het langer vol te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Niet blind staren op de snelheid. Het gevoel is ook belangrijk.
Soms gaat het makkelijker dan de andere keer. Heb zelf vaak wel last van de kou, dat slaat op mn longen.

Goede warming up is ook belangrijk.
Ben meestal na een uur echt lekker aan het fietsen, de hartslag daalt dan en het voelt stukken beter dan in het begin.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Vos

AFCA

argro schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 10:45:
[...]
Eerst maar eens bellen zou ik zeggen (ben je ook al van plan). Mogelijk wordt het zo opgelost, dan is de vraag hoe sterk je staat een beetje overbodig. Wanneer geen oplossing wordt geboden is die vraag natuurlijk wel relevant. Ik zou zeggen dat je redelijk sterk staat. Het zou ook helpen wanneer je nog een bon o.i.d. of een order hebt waar duidelijk 'compact' op staat.
Ja inderdaad. Straks thuis gelijk de bon erbij pakken en telefoontje doen morgen. Baal er wel van, moest het ff kwijt :p.

[ Voor 7% gewijzigd door Vos op 23-03-2012 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmotje
Griffin schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 13:44:
[...]

Voor 750-800 euro (hou je 200 - 250 over voor kleding en schoenen etc) kan je een mooie fiets kopen. Ga gewoon eens naar een LBS om te kijken welke maat je nodig hebt (56 misschien) en wat ze daar hebben staan.
Wat betreft welke groep, shimano tiagra of 105 moet zeker lukken met je budget.

[...]

Ligt er helemaal aan wat je conditie is en hoeveel tijd je hebt om te fietsen in die paar maanden. Ik merkte (had toen geen extreem goede conditie) dat het verschil tussen rustig aan fietsen (23 p/u) en wat door ploeteren (toen 27 - 28 p/u) een wereld van verschil zat wat betreft hoelang ik het vol kon houden.
Dus je moet het zelf even kijken, ga er een keer een ochtend op uit en fiets gewoon een bepaalde snelheid en probeer dit vast te houden. Kom je erachter dat je na 1 uur helemaal gesloopt bent dan kan je de keer erna dus minder hard fietsen om het langer vol te houden.
Intressante informatie. Van het weekend maar is naar mijn favoriete LBS...Begin steeds enthousiaster te worden...

apt-get moo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Hmmmm. 45 Kilometer gefietst. M'n huisgenoot is nogal onervaren en wilde zo dicht mogelijk bij Groningen blijven fietsen. Beetje jammer :P Warming up was niet te bekennen. Hadden wind mee en het is dan erg verleidelijk om heel hard te gaan fietsen, dus richting Noordhorn langs het kanaal bijna alleen maar voluit gefietst. Op zich niet zo erg, had zelf max 60km in gedachten voor vandaag, maar voor m'n voorbereiding sloeg dit natuurlijk nergens op :P

Daarna richting Ezinge gefietst, stond nog een aardig straf windje en daar toch ook goed doorgetrapt, maar omdat de warming up nergens te bekennen was zat ik daar toch wel tegen het rood te rijden soms. Vanaf Schifpot naar beneden gefietst richting Steentil, voluit 8)7 Hebben niet onder de 38 gefietst. Trapte op zich ook wel lekker weg maar ook daar wel tegen het rood gezeten. (huisgenoot zat toen echt stuk :D) Daarna was ik echter wel warm en kon toen vanaf steentil - wierumerschouw - wierum - noorderhogebrug weer naar huis, en dat ging gewoon lekker.

Had liever nog wat langer gefietst maar goed. Komt morgen wel. Genoeg te doen vandaag

route:
http://maps.google.nl/map...flg=w&mra=ls&via=1,2&z=12

Overigens kon die vriend van 'm goed fietsen. Was blij dat 'ie mee was.

[ Voor 3% gewijzigd door Tjebakka op 23-03-2012 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
@ Harmen

De Time-plaatjes gaan idioot lang mee, 2 seizoenen is geen uitzondering. Ze slijten nauwelijks.

Ik heb zelf vandaag een lekker ritje gemaakt. Eigenlijk alleen het keerpunt bepaald en verder gewoon op gevoel weggetjes inslaan, zonder GPS uiteraard :) Keerpunt was Godlinze, terug via Onderdendam. Goed voor 82 km :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
havana schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 15:48:

Ik heb zelf vandaag een lekker ritje gemaakt. Eigenlijk alleen het keerpunt bepaald en verder gewoon op gevoel weggetjes inslaan, zonder GPS uiteraard :) Keerpunt was Godlinze, terug via Onderdendam. Goed voor 82 km :)
Ik fiets eigenlijk alleen met GPS als ik ergens fietsen waar ik de weg niet ken.
Maar als het in de omgeving is dan plan ik via bikeroutetoaster een route. Ik weet namelijk meestal hoeveel km ik wil gaan rijden en kan er dan een leuke route op maken. Niets is namelijk zo erg om OF bijna thuis te zijn en te weinig km te hebben gemaakt ( en dan dus rond woonplaats maar te gaan fietsen) OF veels te laat omdraaien waardoor je veels te veel km's maakt en echt erger dan gesloopt thuis komt.

Mn animo poll loopt gaat lekker door (en dat na een ochtend en middag).
Maandag zet ik wel wat in elkaar en dan een datum prikker etc etc.
Komt helemaal goed! d:)b

[ Voor 9% gewijzigd door Griffin op 23-03-2012 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Als er mensen rondom Breda zijn die eens zin hebben samen te fietsen, DM. Ik kan op ieder moment (ik werk thuis op eigen uren behoudens storingen). Let op: beginnend fietser en dus moet ik nog veel leren. Zoals conditie :D Heb wel wat mensen hier in de buurt met wie ik fiets maar de een rijdt op een mountainbike (iets te traag) en de anderen trainen voor de Marmotte (te hard en te lang).

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Griffin schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 16:21:
[...]
Ik fiets eigenlijk alleen met GPS als ik ergens fietsen waar ik de weg niet ken.
Maar als het in de omgeving is dan plan ik via bikeroutetoaster een route. Ik weet namelijk meestal hoeveel km ik wil gaan rijden en kan er dan een leuke route op maken. Niets is namelijk zo erg om OF bijna thuis te zijn en te weinig km te hebben gemaakt ( en dan dus rond woonplaats maar te gaan fietsen) OF veels te laat omdraaien waardoor je veels te veel km's maakt en echt erger dan gesloopt thuis komt.
Inderdaad. Van GPS leer je niks. Ik heb een fietsmaat die ALTIJD met GPS rijdt en die kent gewoon nergens de weg....

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
havana schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 16:57:
[...]

Inderdaad. Van GPS leer je niks. Ik heb een fietsmaat die ALTIJD met GPS rijdt en die kent gewoon nergens de weg....
Een beetje de categorie mensen die dagelijks op dezelfde tijd op dezelfde weg in dezelfde file staan met een TomTom op het raam. Nadat je voor de 547ste keer naar je werk gereden bent ken je de weg wel een beetje zou je zeggen....

Ik heb voor mijzelf diverse rondjes die ik op diverse plaatsen kan uitbreiden. Diverse routes dus, variërend van 40 tot 150km en gedurende de rit makkelijk te verkorten en te verlengen.

[ Voor 16% gewijzigd door argro op 23-03-2012 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:38
Vandaag een rondje Utrecht - Breukelen - Loenen - Hilversum - Bilthoven - Utrecht gedaan. Eerste rit dit jaar, heerlijk! Waarom ben ik niet eerder weer gaan fietsen? 8)7 Wel jammer dat halverwege mijn stuur uit mekaar viel.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Wat een weer vandaag! Gisteravond smste een vriend of ik zin had om mee te gaan naar Limburg vandaag. Half 9 auto in en de hele middag lekker getoerd, denk dat het 18 graden was ofzo, echt perfect. Lus 3 gefietst van de AGR. Maatje beukte gelijk z'n net nieuwe ketting doormidden op de Gulperberg, maar wonder boven wonder had hij gewoon een pons bij zich zodat we dat ter plekke konden fiksen. Daarna nog even goed laten maken door de fietsenboer in Gulpen terwijl wij aan de lunch zaten. Echt een fantastische dag, heb fietsen zelden zo leuk gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06 13:14
Die heb ik vorig jaar ook een keer gedaan op zo'n mooie dag. Is inderdaad heerlijk fietsen daar. Parcours is redelijk goed aangegeven en een paar lekkere klimmetjes.

Vandaag zelf ook even klein rondje gedaan tussen werktijd. Kon ik gelijk m'n nieuwe speeltje even uittesten:
http://connect.garmin.com...462#.T2ySlTDgR7I.facebook

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Vanmiddag lekker vrij dus hup op de fiets. Ik heb 125km weggetrapt alleen. Ik merk dat dat toch wel een beetje de max is aan km's die ik alleen volhou mentaal. Ging aardig maar niet geweldig, op 2/3 zat ik een beetje stuk, hartslag kwam niet meer onder 165 en snelheid niet boven 30km/u, maar goed, heb wel weer wat km's op de rekening gezet.

Ik hoorde laatst trouwens iemand hier zeggen dat omslagpunt per sport kan verschillen, zou dat ook voor Tacxen vs. buiten fietsen gelden? Op de Tacx heb ik een keer iets gemeten en kwam ik op 171. Als dit nog steeds geldt en ook voor buiten, dan kan het toch eigenlijk niet dat ik 125km met gem. 163bpm kan volhouden? Dat is laag D3 namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Bij mij ligt het omslagpunt lager op de Tacx. Reden is denk ik dat ik vrijwel altijd 's avonds op de Tacx zit, na een lange dag van activiteiten en dus vermoeid. Ik herken me trouwens in je mentaal verhaal. Bij mij houdt het rond de 110/120 ook echt wel op met het leuk vinden om alleen te fietsen. Ander puntje: hartslag niet meer onder de 165 krijgen is geen teken van vermoeidheid, echte vermoeidheid uit zich door het niet meer omhoog krijgen van de hartslag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Morgen toertocht Wageningen rijden (www.tcw79.nl, 115 km). Fiets staat klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

MrAngry schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 21:24:
Bij mij ligt het omslagpunt lager op de Tacx. Reden is denk ik dat ik vrijwel altijd 's avonds op de Tacx zit, na een lange dag van activiteiten en dus vermoeid. Ik herken me trouwens in je mentaal verhaal. Bij mij houdt het rond de 110/120 ook echt wel op met het leuk vinden om alleen te fietsen. Ander puntje: hartslag niet meer onder de 165 krijgen is geen teken van vermoeidheid, echte vermoeidheid uit zich door het niet meer omhoog krijgen van de hartslag!
Exact, dat is ook wat ik voelde toen ik 150 km ging fietsen solo. De laatste dertig km's was de hartslag echt laag, maar het tempo was nog wel redelijk goed. Weliswaar lager dan daarvoor, maar nog steeds een goede 28 km/u ofzo..

Ik vind een hartslag van 165 wel erg hoog tijdens het wielrennen, dan moet er wel flink de vaart in zitten. Ik zit zelf meestal rond de 145 gemiddeld met een cadans van iets onder de 90 en een snelheid van gemiddeld 30 km/u.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Let op dat hartslag niet op deze manier te vergelijken is he. Het is persoonlijk nogal variabel. Eigenlijk zouden we het moeten uitdrukken in percentage van het omslagpunt (maar ok, dat is veel te veel werk). Ik heb bijv. eens een interview gezien met Laurens ten Dam, dat ging over zijn hartslag tijdens de tourproloog (toen hij nog wel een aangezicht had) en die was volgens hem gemiddeld 196, dat is boven mijn maximum. Daar probeer ik verder niks mee te zeggen (als het al klopt), behalve dat hartslag dus iets persoonlijks is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

165 is voor mij dan blijkbaar niet erg hoog. Hartslag is dan idd erg persoonlijk. Ik kan ook rustig koersen met 172 zonder echt tot het gaatje te gaan. Vanmiddag op de Amerongseberg ging het tot 197 (terwijl ik bijna 35 jaar ben, dat zou theoretisch max. 185 zijn!), en zelfs daar ging ik niet 100% voluit, ik had nog ruimte voor een sprintje naar de top. Ik denk dat ik de 200bpm wel zou kunnen halen.

Op de Tacx doe ik nu elke week een uurtje intervallen. Rond de 130-140 infietsen en dan 5min tot 170, 5min 140 en dat zo een paar keer. Die 170 is dan echt afzien voor mij, terwijl het buiten geen punt is.

Vanmiddag ook ff een paar keer op kacht een heuveltje genomen, best grappig. Op de 50/12 omhoog stoempen met onder de 50rpm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54936

Griffin heeft mij gevraagd om nieuwe afbeeldingen voor de openingspost te maken. Op dit moment staat er een stockphoto op de afbeeldingen, maar ik zou het veel beter vinden als er eigen foto's van de rijders hier op staan.

Zet hier dus bijzondere eigen fietsfoto's neer. Het is handig als de foto's liggend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Hartslag is inderdaad erg persoonlijk waarbij leeftijd slechts één factor is. Ter illustratie: fietsmaatje (die van de GPS :P ) is één jaar jonger dan is en heeft een omslagpunt dat 20 slagen (!) hoger ligt. Hij verzuurt pas bij 190 bpm, ik bij 170....

Overigens ben ik het wel met MrAngry eens, als je de hartslag aan het einde van de training niet meer omhoog kan krijgen, duidt dat op vermoeidheid c.q. een gebrek aan duurvermogen. Gebeurde mij tijdens mijn eerste Marmotte in 2006, laatste klim wilde de HF niet meer boven de 150... dat was afzien met de hoofdletter A !

[ Voor 39% gewijzigd door havana op 24-03-2012 07:48 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-06 15:46
argro schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 17:04:
[...]Ik heb voor mijzelf diverse rondjes die ik op diverse plaatsen kan uitbreiden. Diverse routes dus, variërend van 40 tot 150km en gedurende de rit makkelijk te verkorten en te verlengen.
Hier hetzelfde; vanuit de stad altijd een paar mooie ritjes (lusje Ten Boer - Delfzijl, even bij oma in Stadskanaal koffie drinken, rondje Drenthe) met hier en daar een variatie. Hier in het noorden wel vaak een bak met wind waar je rekening mee moet houden.
havana schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 07:46:
(...) Gebeurde mij tijdens mijn eerste Marmotte in 2006, laatste klim wilde de HF niet meer boven de 150... dat was afzien met de hoofdletter A !
Vorig jaar zoiets raars mee gehad; eerste helft van de Alpe ging als een trein, voelde me beresterk, lekker eigen tempo gereden en na de Nederlandse Bocht stortte ik langzaam in. Had wel iets magisch; op een schemerig d'Huez boven komen waar een grote koude cola op mij stond te wachten :)

[ Voor 32% gewijzigd door wackmaniac op 24-03-2012 08:19 ]

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 28-06 14:42
Andere vraag; is er een handige app of site waarmee je op de ipad een route kunt uitstippelen? Voor de desktop pc kun je een heel eind komen met google maps, afstandmeten.nl en de diverse biketoaster-achtige sites.

Ik ga wellicht vandaag eens proberen om een klein stukje duitsland in te rijden vanaf twente en dan via de achterhoek weer terug, wil alleen niet te veel km's maken, denk dat 70-80 momenteel wel de max is als ik het rustig aan doe. Ik heb afgelopen weken 2x rond de 60km gefietst en aardig kapot gegaan, maar ik reed wel vrij stevig door.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Waar zou het dan aan kunnen liggen dat ik op een gegeven moment (het was wel na 3 uur fietsen) het gevoel heb 'leeg' te zijn, terwijl de hartslag dus nog steeds hoog ligt en ik volgens mij genoeg gegeten had?
Ik moet er wel bij zeggen dat ik halverwege een uurtje bij een maat langs was geweest halverwege en zulke lange pauzes verdraag ik doorgaans slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Anoniem: 54936 schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 07:36:
Griffin heeft mij gevraagd om nieuwe afbeeldingen voor de openingspost te maken. Op dit moment staat er een stockphoto op de afbeeldingen, maar ik zou het veel beter vinden als er eigen foto's van de rijders hier op staan.

Zet hier dus bijzondere eigen fietsfoto's neer. Het is handig als de foto's liggend zijn.
Afbeeldingslocatie: http://www.iks-hosting.nl/images/Photo20120324_131632.jpg
Mijn Tarmac SL2 (2007), Sram Red, Rotor 3D crank, nu met de roval SL45 wielen uit mijn andere fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ondanks alle guides op internet krijg ik mijn versnellingen niet goed afgesteld.... Als ik op beide grote bladen fiets dan vliegt mijn ketting er per direct uit (tussen het wiel en de spaken in, handig!!).

Iemand in de omgeving delft/ den haag die zin heeft mij er een keer een uurtje mee te helpen en mij wat te leren? :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Net 76 km gefietst, laatste 20km wel iets meer moeite mee, ik was vrij rustig aan het rijden en mezelf niet te hard aan het pushen. Echter op het laatst waren m'n benen op en begon ik te voelen, kan dat komen doordat ik onderweg niets gegeten heb?

http://www.endomondo.com/workouts/mgEaXWHPvJ4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
Atlas schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 17:11:
Ondanks alle guides op internet krijg ik mijn versnellingen niet goed afgesteld.... Als ik op beide grote bladen fiets dan vliegt mijn ketting er per direct uit (tussen het wiel en de spaken in, handig!!).

Iemand in de omgeving delft/ den haag die zin heeft mij er een keer een uurtje mee te helpen en mij wat te leren? :)
Dat is toch wel echt super eenvoudig :P Je moet hier de H of de L aandraaien: plaatje. Die bepaalt hoever een derailleur naar rechts of links mag (van achteren gezien, fiets niet op de kop)). Enorm belangrijk voor jouw, want je derailleur zal bíjna in je spaken vliegen als je ketting tussen wiel en grootste tand kán springen!!

Je moet de L net zolang aandraaien totdat je nog net náár dat grootste tandje kan schakelen, draai je die te ver aan dan lukt dat niet meer (wat overigens veel minder erg is dan een derailleur in je wiel natuurlijk). Staat die L te los, dan gebeurt wat bij jouw gebeurt, of je derailleur gaat een keer je achterwiel in met alle gevolgen van dien.

Vandaag naar de veluwe gegaan, posbank. Mooi werk daar die klimmetjes, mooi de hartslag flink in het rooie gekregen! Al met al bijna 170km op de teller. Bende dure fietsjes daar die enorm langzaam omhoog kruipen :N Blijf dat maar raar vinden, maarja, als je het geld hebt dan zal het allemaal ook niet uitmaken natuurlijk :)

[ Voor 27% gewijzigd door dinkelover op 24-03-2012 17:44 ]

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-06 15:58

Afbeeldingslocatie: http://i1100.photobucket.com/albums/g415/TweakerSePtiCTaNk/th_IMG_4425.jpg

Giant TCR-1 uit 2011: grotendeels 105 afgemonteerd, Fulcrum 5 wielen met GP4000 banden en Sigma BC 2209 MHR fietscomputer (met hartslag-, hoogte- en cadansmeter).

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
dinkelover schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 17:30:
[...]
.

Vandaag naar de veluwe gegaan, posbank. Mooi werk daar die klimmetjes, mooi de hartslag flink in het rooie gekregen! Al met al bijna 170km op de teller. Bende dure fietsjes daar die enorm langzaam omhoog kruipen :N Blijf dat maar raar vinden, maarja, als je het geld hebt dan zal het allemaal ook niet uitmaken natuurlijk :)
Dan ben je mij zeker tegengekomen :) toertocht Wageningen ging ook over de Posbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52815

Afgelopen week 4 dagen in Cochem (D) e.o. gefietst. Ik was daar nog niet eerder geweest, maar het beviel me wel. Het is uiteraard laagseizoen, dus veel horeca is gesloten en er is heel weinig volk op de been. Prima dus! Dit, tesamen met het aangename weer, zorgde ervoor dat ik me wel aardig vermaakt heb.

Langs de Moezel kun je prima afstanden maken, met vrij goed wegdek, verwaarloosbare hoogtemeters en zonder stoplichten. Uitstekend voor extensieve duurtraining! Eromheen ligt wat laaggebergte, maar dat zal niet hoger zijn dan een meter of 300 ofzo.

Het huisjespark waar ik verbleef ligt bovenop een heuvel, dus elke rit begon met een afdaling (81,4 km/h max.) en eindigde met een klimmetje. Van Cochem-dorp heuvelop loopt een mooi gelijkmatig klimmetje: iets van 5,5 km. aan ~5-6%. Daar kwam ik tot de conclusie dat m'n klimmersbenen niet meer bestaan. Vermogen draaien in combinatie met souplesse, nee, dat ging bepaald niet zoals 'vroegah'. Dat is niet heel vreemd, gezien een slepende knieblessure en daarmee weinig sportactiviteit in de afgelopen heel veel maanden. Gelukkig besloot m'n rug ook nog te gaan piepen :+ Ach, het komt vast wel goed.

Het aangename weer vroeg in het jaar zorgt, net als elk jaar, voor een explosie van racefietsers op de weg. Ik heb me alweer een partij stoempers in korte broeken (en ja écht, vaak gehuld in een wapperend Rabo-shirt) langs zien komen, niet te geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
StevenK schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 17:55:
[...]
Dan ben je mij zeker tegengekomen :) toertocht Wageningen ging ook over de Posbank.
Ik was er tussen 12 en 15 uur, denk dat "jullie" al weg waren? Overigens nog genoeg volk op de been, ik had een gps route van internet geplukt vóór de racefiets (gpssies), maar die bleek wegen te nemen die echt niet bestaan, nu ik terugkijk. Dan heb je dus nogal een nadeel met puur auditieve navigatie zoals ik.. als de route niet klopt ben je het haasje O-) Had dus toch even moeten controleren, heel wat heen en weer rijden, lastig daar als je de weg niet kent :?

Ik rijd overigens nu ook met een FdJ shirt plus broek, puur omdat het enorm in de aanbieding was, nog op voorraad toen en wit! Voor onder de 60 euro, shirt + broek, van kwaliteit en wit, die kans krijg je niet zo vaak. Kan me niet schelen wat anderen daarvan denken :P

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52815

Tevens wordt het weer tijd om te gaan shoppen voor nieuwe onderdelen (want helemaal opgereden):
- buitenblad compact 50T
- binnenblad compact 34T (in een bergachtige omgeving fietst compact zo veel fijner dan een dubbel, op 't vlakke is het natuurlijk waardeloos)
- binnenblad compact 38/39T
- cassette 11-23 (heb nog een zo goed als nieuwe Chorus 12-27 liggen)
- ketting 11speed incl. linkje
- remblokken
- buitenband achter

Alles voor Campa. Voor de kettingbladen neig ik naar TA, ketting KMC (of Campa-ketting met KMC-linkje), cassette Chorus, buitenband Conti 4000s. Ik heb me er voor de rest nog niet in verdiept, maar tips (voor goedkope adresjes bijvoorbeeld) zijn altijd welkom

Daarnaast meteen overstappen op Time-pedalen. Ik heb nu bijna 3 jaar gefietst met Speedplay. Ben prima te spreken over het inklikgemak en de float, maar totaal niet over de slijtvastheid van het pedaal en de slijtage en prijzen van cleats. Waardeloos.

Tevens staat er al een tijdje een Garmin op de verlanglijst. HR, cadans, alle fietscomputerfuncties én GPS in 1 apparaat, dat lijkt me wel wat. Natuurlijk zitten er aan elk apparaat wel wat haken en ogen en moet ik me nóg beter inlezen, maar de Edge 800 zou het best eens kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Bike-components.de zal waarschijnlijk het goedkoopst zijn. Qua fietscomputer zou je de op de Edge 500 kunnen overwegen, daarmee kun je ook navigeren al zijn er een paar nadelen t.o.v. de Edge 800. In de startpost staat hier wel het e.e.a. over.

[ Voor 61% gewijzigd door havana op 25-03-2012 08:23 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Bike24.com is anders ook aan te raden.

Vandaag de Bianchi deels uit elkaar gehaald en flink gepoetst/gesmeerd. Dat was hoogst noodzakelijk, to say the least. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zo, weer 115 km weggetrapt met de club. Ging best lekker moet ik zeggen.
Wel frisjes vanmorgen om 9u. +/- 5 graden.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:25

Dentheman

Zie signature

Harmen schreef op zondag 25 maart 2012 @ 15:41:
Zo, weer 115 km weggetrapt met de club. Ging best lekker moet ik zeggen.
Wel frisjes vanmorgen om 9u. +/- 5 graden.
Het was zeker fris om 9 uur, pas tijdens de laatste 30 km ofzo kwam het zonnetje er lekker bij, en kreeg ik minder last van m'n knie (m'n knie houd niet van kou).

Ik heb vanmorgen 109 kilometer weggetrapt, met een gemiddelde van 28.24 km/h

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-06 15:58
Vandaag 65km kunnen wegtrappen. Het meeste van dit kalenderjaar. Op het eind kreeg ik toch ietwat last van de wond van de liesbreukoperatie, daar baal ik wel van. De operatie is inmiddels al ruim vier maanden geleden, maar pijnvrij ben ik nog altijd niet :(

Overigens had ik nog lekker de kniestukken onder de korte koersbroek, dus geen koude knieën hier.

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
Was wel een dagje voor mooie afstanden zo te lezen... hier ook 106 km gedaan vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Heerlijk rondje Eemshaven gemaakt! 102 km met 29 gemiddeld. Hoogtepunt was mijn bezoek aan de metropool Doodstil :D

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2r3b2vd.png

Prima temperatuurtje, wel met mijn nieuwe dunne (!) beenstukken gereden, die prima bevallen. Witte Castelli's, behoorlijk gesoigneerd 8)

Aardig weekje trouwens, 337 km 8)

[ Voor 27% gewijzigd door havana op 25-03-2012 18:56 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Jammer dat ik de fiets bij de lbs heb staan. Heb zelf geen moer verstand van versnellingen afstellen, maar m'n fiets schakelde voor geen meter de laatste tijd. Daarnaast even gevraagd of ze de spacer boven m'n stuurpen willen verwijderen. :P Is ook weer wat mooier :)

@Havana zin om eens te gaan fietsen volgende week ('s avonds)? En wellicht wat andere grunnegers die mee willen?

[ Voor 17% gewijzigd door Tjebakka op 25-03-2012 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Peetman

Tjah....

Vandaag heerlijk op de heuvelrug gefietst. 103 km in totaal met oa 4 keer de Amerongse berg op. Op het laatst waren de benen wel aardig leeg. Was ook nog wel behoorlijk koud vanochtend toen we om 9:30 vertrokken, 3 graden minimum volgens m'n Bryton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Nu online
Peetman schreef op zondag 25 maart 2012 @ 17:57:
Vandaag heerlijk op de heuvelrug gefietst. 103 km in totaal met oa 4 keer de Amerongse berg op. Op het laatst waren de benen wel aardig leeg. Was ook nog wel behoorlijk koud vanochtend toen we om 9:30 vertrokken, 3 graden minimum volgens m'n Bryton.
Heb vorig jaar de heuvelrugtocht meegefietst, maar erg mooi gebied om te fietsen. Geloof dat die op 29 april weer plaatsvindt. Helaas kan ik er niet bij zijn, maar zeker een leuke toertocht om te doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
Vorig weekend nog geveld door een voedselvergiftiging, was geen griep want ik was er binnen mum van tijd weer bovenop. Met dat verschrikkelijk mooie weer m'n weekrecord aan km flink aangepeperd en ook maar eens begonnen met hardlopen (5km), maar wat kan dat totaal ongeoefend pijn doen zeg, 2 dagen erna wel te verstaan. Kon geen trap meer af lopen van de spierpijn, maar geen centje pijn tijdens het fietsen, maar het fietsen hielp de pijn ook niet te verzachten wat ik wel verwachtte :z . Op naar de volgende regenloze week, gelukkig woensdag een verplichte rustdag, geen mogelijkheid tot fietsen. :)

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Je pakt een heel ander deel van je spieren, ik fiets moeiteloos 2u lang met een aardig tempo, maar hardlopen heb ik (op de loopband) met 7minuten bekeken, dan begint alles pijn te doen terwijl het inspanningsniveau erg meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Tjebakka schreef op zondag 25 maart 2012 @ 17:55:
@Havana zin om eens te gaan fietsen volgende week ('s avonds)? En wellicht wat andere grunnegers die mee willen?
Ik fiets eigenlijk nooit 's avonds, heb meestal thuis verplichtingen dan.... Keertje in het weekend kan wel !

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter

StevenK schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 13:20:
[...]

[afbeelding]
Mijn Tarmac SL2 (2007), Sram Red, Rotor 3D crank, nu met de roval SL45 wielen uit mijn andere fiets.
SePtiCTaNk schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 17:54:

[afbeelding]

Giant TCR-1 uit 2011: grotendeels 105 afgemonteerd, Fulcrum 5 wielen met GP4000 banden en Sigma BC 2209 MHR fietscomputer (met hartslag-, hoogte- en cadansmeter).
Zulke fotos zijn leuk maar deze komen al in de startpost te staan (als je tenminste mij een DM stuurt met details etc ;) ). Maar ik zou het zelf leuker vinden als jullie fotos hebben (voor de headers etc) waar renners (op of naast de fiets) te zien zijn ipv alleen de fiets. Doe eens gek ;).

Verder heb ik dit weekend enorm genoten van het niets doen maar aan de andere kant mezelf ook enorm opgegeten van binnen omdat het zulk lekker weer was. Maar even heel weekend helemaal niets doen behalve genieten met de vriendin van het lekkere weer was ook niet verkeerd.
Morgenavond stappen we weer op de fiets om dan gewoon lekker te genieten van de zomertijd, donderdagavond het zelfde. Zaterdag ga ik er sochtends op uit en misschien zondagmiddag nog als de benen + het weer het toelaten.

Ergens vandaag ga ik wat dingen op proberen te zetten voor een cyclemeet. Misschien dat het in dit topic komt te staan of dat er een apart topic voor gemaakt word, even navragen bij de modjes ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238498

Is er iemand toevallig bekend met deze winkel?
http://www.outdoor-sportsgear.nl/home.html
Ik wil graag wat setjes alleen lijkt deze wel heel goedkoop vergeleken met andere winkels.
Ik weet het... als het te mooi is om waar te zijn is het ook zo.
Maar misschien heeft iemand ervaring met deze winkel en is het gewoon een goedkope winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ze opereren iig ook onder de naam baiky.nl, dus misschien dat je daar wel nog iets relevants op kan vinden. Stuur ze gewoon een mailtje anders, hoe het kan dat ze zo goedkoop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MrAngry schreef op maandag 26 maart 2012 @ 11:40:
Ze opereren iig ook onder de naam baiky.nl, dus misschien dat je daar wel nog iets relevants op kan vinden. Stuur ze gewoon een mailtje anders, hoe het kan dat ze zo goedkoop zijn.
Ik denk niet dat ik een mailtje terug krijg: omdat we de boel oplichten. Dus bestel maar niet ;-)
Maar dank zal even op de andere naam zoeken, op outdoor vind ik niet zo heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:16
Afgelopen zaterdag 53km gefietst op en rond de Holterberg, Overijssel. Gemiddeld 28km/h. Ging lekker!

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Gisteren rondje van >80km gedaan met 2 geoefende fietsers. Ik deed 32 op kop, neemt er eentje over en versnelt naar 33. Dat scheelt 1 km per uur maar ik kon het niet houden. Nu fiets ik pas een maandje dus echt in het wiel rijden durf(de) ik nog niet, gezien de laatste paar km met die gemiddelden (en hoger) wel te doen waren zolang ik maar schuin naast mijn voorligger bleef rijden. Leuk om theorieën die je opdoet tijdens het kijken naar en lezen over de koers ook toepasbaar zijn op je eigen rijden. Weliswaar met knippen en plakken maar toch!

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:53

Pelle

🚴‍♂️

Na een enthousiast begin en daarna nog 2 dagen volle bak naar m'n werk (en weer terug), heb ik nu helaas al een week niets meer kunnen doen. En dat net nu het zulk lekker weer is ;(

Ik heb last van een spier of pees aan de binnenkant van m'n linker onderbeen, net in/onder m'n knieholte. Ik heb geen idee waar het van kan komen, het kan volgens mij van alles zijn:
- te hard willen fietsen op de nieuwe fiets?
- lopen met schoenen met plaatjes eronder, waardoor je voeten te onnatuurlijk omhoog staan (moet 3 verdiepingen traplopen met m'n fiets op m'n werk)?
- wennen aan ingeklikte schoenen, waarmee je ook aan de pedalen kunt trekken?
- verkeerd afgestelde plaatjes waardoor mijn voeten/onderbenen in een onnatuurlijke houding worden gedwongen?
- te hoog staand zadel waardoor ik m'n benen te ver strek?
- etc

Na een week heb ik er nog dusdanig last van dat het me niet handig lijkt om weer veel te gaan fietsen, met het risico op nog meer overbelasting/irritatie. Heeft iemand hier wel eens een dergelijke blessure gehad, en zo ja, enig idee waar het toen aan heeft gelegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
http://www.bikemedical.co...-klachten/45-knieklachten

Het kan ongeveer even goed overbelasting, als zadelhoogte als schoenplaatjes zijn (de andere 2 lijken me niet waarschijnlijk). Vanaf nul beginnen en dan full force er tegenaan is vragen om problemen natuurlijk, maar ik zou ook zeker even experimenteren met je zadel een stukje omlaag te zetten. Natuurlijk eerst rustig aan doen tot dat de klachten verminderen en evt bij een fysio langs voor een meer ervaren opinie.

[ Voor 4% gewijzigd door MrAngry op 26-03-2012 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Gisteren een ontzettende noob fout gemaakt: te weinig eten mee. Ik deed een flinke ronde richting de Posbank, zigzag vanuit Utrecht, door ondermeer Amerogen, Leersum, Rhenen en Wageningen Hoog en alle klimmertjes die daar te vinden zijn (behalve de Paardenveld). Vervolgens heb ik me een tijdje uitgeleefd rondom de Posbank. Wat is het daar toch mooi. Terugweg was langs de Nederrijn.

Ik vertrok rond het middag uur was ruim na zonsondergang thuis. Onderweg veel gestopt om foto's te maken of om even op een bankje van het weer te genieten. Behoorlijk wat km’s gemaakt. Gemiddelde was verder totaal niet spannend, maar daar ging het niet om. Tegen de 180km :) Laatste 80km op een klein zakje gedroogde kiwi's :X... auw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
Anoniem: 238498 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 11:32:
Is er iemand toevallig bekend met deze winkel?
http://www.outdoor-sportsgear.nl/home.html
Ik wil graag wat setjes alleen lijkt deze wel heel goedkoop vergeleken met andere winkels.
Ik weet het... als het te mooi is om waar te zijn is het ook zo.
Maar misschien heeft iemand ervaring met deze winkel en is het gewoon een goedkope winkel?
Ik heb het vermoeden (weet het bijna zeker) dat dit imitatie kleding is. Dus (goede?) replica's van de originele team kleding. Deal Extreme heeft bijvoorbeeld ook een hele lading van die spullen:
http://www.dealextreme.co...t-size-xl-170-180cm-70469
Een hele set voor nog geen €30,- het is niet het echte spul, maar voor een beginner/setje erbij/iemand die het niets kan schelen kan het een mooi setje zijn.

EDIT: bij het laatste stukje info over de leveringsinformatie weet ik het wel 100% zeker:
Dit product wordt verzonden vanuit het buitenland, houdt u daarom rekening met een levertijd van 10 tot 15 werkdagen.

[ Voor 10% gewijzigd door fsve op 26-03-2012 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
We hebben een wielren meet topic :D

Wielren meet

Come and gather

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fsve schreef op maandag 26 maart 2012 @ 12:51:
[...]

Ik heb het vermoeden (weet het bijna zeker) dat dit imitatie kleding is. Dus (goede?) replica's van de originele team kleding. Deal Extreme heeft bijvoorbeeld ook een hele lading van die spullen:
http://www.dealextreme.co...t-size-xl-170-180cm-70469
Een hele set voor nog geen €30,- het is niet het echte spul, maar voor een beginner/setje erbij/iemand die het niets kan schelen kan het een mooi setje zijn.

EDIT: bij het laatste stukje info over de leveringsinformatie weet ik het wel 100% zeker:

[...]
Dit vermoeden had ik ook al. De namen zijn geregistreerd op Y.Yen en L.Yen (zo iets) en in het buitenland :)
Ik heb nu 1 broekje en ben er inmiddels achter dat ik wel meer fiets per week als 1 broekje :)
Als de zeem goed is vind ik het prima, mijn "echte" broek zorgt ook al voor wat minder comfort de dag erna. Dus die moet wel goed zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Hoeveel water nemen jullie mee voor zo'n tocht? Ik krijg bij een ronde van 60-80km al 2 grote bidons (1,5 liter water) leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
NoepZor schreef op maandag 26 maart 2012 @ 13:07:
Hoeveel water nemen jullie mee voor zo'n tocht? Ik krijg bij een ronde van 60-80km al 2 grote bidons (1,5 liter water) leeg.
Ik neem op zn tocht ook 2 bidonnen (grote) mee maar heb ze dan niet helemaal op. Misschien 1 tot 1.5.
Een richtlijn is ongeveer om 1 grote bidon (0.5L - 0.75L) te drinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

NoepZor schreef op maandag 26 maart 2012 @ 13:07:
Ik doe meestal een halve liter per uur. Niet op aantal KM. Als ik de Alpe d'Huez (13km) zou beklimmen zou ik aan de hand van het aantal KM nauwelijks drinken mee hoeven te nemen* ;)

al is drinken tijdens het klimmen niet echt leuk :P

[ Voor 6% gewijzigd door Tjebakka op 26-03-2012 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Ik heb gisteren 3 keer mijn bidons moeten vullen (750ml).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:37
Ik drink elke twintig minuten ongeveer 300cc. Wel ook afhankelijk van de inspanning :P. Wat betreft eten en drinken tijdens het klimmen, dat kost me gelijk 10 hartslagen ;)

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberKieken
  • Laatst online: 08-05-2024
Nu toch al even aan het rond kijken voor een fiets, en onder invloed van het lekkere weer toch maar besloten om de investering aan te gaan.

Budget ligt tegen de 1000 euro (hoe minder hoe beter O-) maar ik wil natuurlijk geen rommel), en zou de fiets misschien ook nog willen gebruiken om eens wat tri/du-athlons te doen.
Maar nu komt het moeilijkste natuurlijk, een keuze maken. An sich ben ik erg gecharmeerd door de Rose PRO-2200 (kende ik niet, maar pas ontdekt hier in het topic :)). Het enige nadeel is dat ik mijn eerste fiets misschien toch liever bij de lbs koop kwestie van wat service te hebben.

Bij een fietsenhandel 2 dorpen verder, heb ik dan weer de volgende aanbiedingen gekregen (2e hands, maar dus wel met service):
- Hai Q race SL, Sram afgemonteerd, geen pedalen, 2 jaar garantie, 999 euro (nieuwprijs 1299)
- Hai Q race RX, Shimano Ultegra, geen pedalen, 2 jaar garantie, 1099 euro (nieuwprijs 1599)

Maar van Haibike had ik nog nooit gehoord, zijn dit een beetje deftige deals?
Het grote voordeel hiervan lijkt me alleszins dat ik toch een lokaal aanspreekpunt heb, moesten er onverhoopt problemen optreden of zo... Ik dacht sowieso nog eens te informeren wat de totaalkost zou zijn als ik er pedalen etc. laat op monteren; voor schoenen/outfit beschik ik al over de basics (van wat spinning maar dat is zo'n zonde als het zonnetje schijnt :) ) dus daar moet ik niet meteen zwaar in investeren .

[ Voor 0% gewijzigd door CyberKieken op 27-03-2012 10:16 . Reden: Fietsen van de lbs zijn blijkbaar nieuw en niet tweedehands... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmotje
Afbeeldingslocatie: http://www.2wielercentrumede.nl/images/bicycles/D2496C2AB63D40A59F5373F8AAEE9306320.jpg
http://www.2wielercentrum...A4A9043C48364E00961A00F4A

Is dit een scherpe prijs ? Ben vandaag wezen kijken en zag er heel netjes uit.

Ligt wel wat boven budget, maar zover ik als leek kan zien lijkt hij uit prima onderdelen te bestaan...

apt-get moo

Pagina: 1 ... 24 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.