Net spul, kan je iig weer even vooruit.
Vandaag getracht omslagpunt te berekenen. Kan je vertellen dat het geen goed idee is met veel wind en gemis aan wat kracht.
Om half 9 op de fiets en 30minuten warm gereden. Toen kwam ik bij mij test stuk, rustig stuk weg met goede keer mogelijkheden.
Mn test punten waren: 156,161,166,171,176 bpm.
• Stuk 1 was peanuts (zat soms zelfs iets hoger).
• Na 5 minuten naar de 161bpm gegaan maar dit was tegenwind, ook nog geen probleem.
• Toen kwam punt 166 (stukje tegenwind en stukje wind mee). Zat hier met wind mee al op behoorlijk groot verzet en klokte 38kmph.
• Toen wederom na 5 minuten moest ik 171bpm gaan fiesten. Eerste stuk was wind mee en moest echt voor mn benen volle bak om die 171bpm te fietsen maar dit gewoon vol gehouden. Toen moest ik echter omkeren en stukje tegen de wind in. Dit was lastiger maar ging ook nog goed.
• Toen kwam 176bpm om de hoek kijken beginnend met tegenwind. Ik kwam nog geen eens in de buurt van de 176 (bleef haken bij 173/174). Normaal zou je zeggen dat is je max, maar ik heb dit tegen de wind in 5 minuten vol gehouden.
Toen ik dus wist dat ik de 181 nog geen eens kon halen qua kracht ben ik maar terug gezakt naar 160bpm en ben nog een stuk tegen de wind gaan fietsen naar Culemborg. Daarna richting huis met wind mee.
Totaal heb ik 56km gedaan in 2u07m. Maar merkte vooral dat mn hamstring begon te zeuren en ook dat was voor mij het punt dat ik wat rustiger aan moest doen omdat ik vorig seizoen hier nog een kleine blessure had (door te snel te veel willen).
Ga nu mijn trainingsschema aanpassen. Sowieso op donderdag wat KT doen op de fiets. En soms op de dinsdag (afhankelijk van mn gevoel) wat interval trainingen.