Het grote wielrenervaringentopic - Deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 26 Laatste
Acties:
  • 113.772 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-06 18:19

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Marmotje schreef op maandag 26 maart 2012 @ 16:54:
[afbeelding]
http://www.2wielercentrum...A4A9043C48364E00961A00F4A

Is dit een scherpe prijs ? Ben vandaag wezen kijken en zag er heel netjes uit.

Ligt wel wat boven budget, maar zover ik als leek kan zien lijkt hij uit prima onderdelen te bestaan...
Wat voor groep zit er op de fiets? Staat nogal weinig informatie op de website. Ik kan ook wel vertellen dat er shimano op de fiets zit, maar er zit een groot verschil tussen Sora en Dura-Ace Di2 ;)

Qua looks zou ik 'm in ieder geval al overslaan. Lijkt nogal op een allegaartje. Maar dat is een kwestie van smaak.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmotje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-06 16:05
Tjebakka schreef op maandag 26 maart 2012 @ 16:56:
[...]

Wat voor groep zit er op de fiets? Staat nogal weinig informatie op de website. Ik kan ook wel vertellen dat er shimano op de fiets zit, maar er zit een groot verschil tussen Sora en Dura-Ace Di2 ;)

Qua looks zou ik 'm in ieder geval al overslaan. Lijkt nogal op een allegaartje. Maar dat is een kwestie van smaak.
Staat alleen in de titel. Site is inderdaad niet de beste
Gazelle acc pro 110 18 versnellingen met Velgremmen en shimano dura-ace 25 jarig bestaan

apt-get moo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:40
Is dat een full carbon frame?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmotje
Voorzover ik kon zien wel

apt-get moo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-06 11:34

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Hmm, lijkt mij eerder een 2de hands.
Aan de shifters te zien gaat het om een ouder model.
18 versnellingen, 9 speed

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmotje
Harmen schreef op maandag 26 maart 2012 @ 17:53:
Hmm, lijkt mij eerder een 2de hands.
Aan de shifters te zien gaat het om een ouder model.
18 versnellingen, 9 speed
Is inderdaad een 2dehands daarom twijfel ik ook.. HEb denk ik toch liever een nieuwe hetzij met wat mindere specificaties voor hetzelfde geld, maar dan weet je tenminste zeker wat ermee gebeurt is.

apt-get moo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diocha
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-09-2024
Ik keek wat rond op de site van rose en zag dat nogal wat fietsen van mijn prijscategorie - rond de 1000 euro - uitgerust zijn met sram apex. Die groep zit qua prijs wat onder shimano 105 dus dat zou me toelaten om wat betere wielen te kiezen.

Nu is mijn vraag: heeft er iemand ervaring met sram apex? Met wat valt het te vergelijken (105 of eerder tiagra of iets dergelijks)? Is ze aan te raden?

Alavast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Marmotje schreef op maandag 26 maart 2012 @ 17:16:
[...]

Voorzover ik kon zien wel
Lijkt me toch niet? Buizen zijn nogal dun voor een full carbon frame? Ik kan het mis hebben natuurlijk, maar volgens mij zijn vrijwel alle carbon frames wat ronder gevormd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-06 11:53

Pater

Terry Tate

NoepZor schreef op maandag 26 maart 2012 @ 13:07:
Hoeveel water nemen jullie mee voor zo'n tocht? Ik krijg bij een ronde van 60-80km al 2 grote bidons (1,5 liter water) leeg.
Richtlijn bij mij is: een uur fietsen is een grote bidon (750 cc). Dus voor 80 km iets meer dan 3 bidons. Meestal op de 50 km even stoppen voor refills van de bidons. Is 3 minuten max! :)

Ging dit weekend weer lekker! 85 km op zaterdag, van Rotterdam naar Utrecht en de volgende dag 75 km terug gefietst.

http://maps.google.com/?q...r-Cycle-20120324-1316.kml

http://maps.google.com/?q...r-Cycle-20120325-1339.kml

Ben blij om te zien dat het zo makkelijk ging, mijn conditie heb ik deze winter weten te besparen door het hardlopen!

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:28
Hoeveel ik drink is bij mij ook sterk afhankelijk van het weer. Als het een beetje zomers wordt dan zit het denk ik zo rond de 1 bidon/uur, maar als het koud is dan is dat toch echt significant minder (moet wel zeggen dat ik dan ook eigenlijk nooit lange stukken fiets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-06 14:21
Ik ben eigenlijk nog op zoek naar een achterwiel + cassete voor op de tacx. Heb sinds ik de buitenband heb gewisseld en buiten heb gefietst geen zin om de band weer te wisselen. Maar heb af en toe wel even zin als het slecht weer is om wat in de bergen te "fietsen" Iemand hier nog een wiel over of een goedkoop adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-06 15:58
In de winter drink ik nooit zo veel, ook omdat het koude weer zorgt voor een versnelde urineafvoer. Verder is het drinken bij mij afhankelijk van de mate van inspanning en buitentemperatuur.

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

FMS schreef op maandag 26 maart 2012 @ 12:31:
Gisteren een ontzettende noob fout gemaakt: te weinig eten mee. Ik deed een flinke ronde richting de Posbank, zigzag vanuit Utrecht, door ondermeer Amerogen, Leersum, Rhenen en Wageningen Hoog en alle klimmertjes die daar te vinden zijn (behalve de Paardenveld). Vervolgens heb ik me een tijdje uitgeleefd rondom de Posbank. Wat is het daar toch mooi. Terugweg was langs de Nederrijn.

Ik vertrok rond het middag uur was ruim na zonsondergang thuis. Onderweg veel gestopt om foto's te maken of om even op een bankje van het weer te genieten. Behoorlijk wat km’s gemaakt. Gemiddelde was verder totaal niet spannend, maar daar ging het niet om. Tegen de 180km :) Laatste 80km op een klein zakje gedroogde kiwi's :X... auw.
Da's een heel eind dezelfde route als die ik vrijdag heb gereden denk ik. Ik ben alleen bij Wageningen-Hoog omgedraaid (bij een maat langsgeweest) en via Rhenen en langs de Lek terug. Richting Posbank doorfietsen zou ik alleen echt veel te ver vinden, dan moet ik wel wat mensen mee hebben om tegenaan de ouwehoeren af en toe. Ik ben nog altijd op zoek naar een weg vanaf de Amerongseberg naar Achterberg, maar dan niet via Elst en ook niet door de bebouwde kom van Veenendaal, zodat ik een rondje kan maken zonder twee keer hetzelfde stuk te rijden. Nog niet gevonden helaas, volgens mij ontkom je dan niet aan een stuk onverhard en daar heb ik geen zin in op de racert.

Nog een vraagje voor ervaren RVV-fietsers: is er voldoende bevoorrading, ook bij de start of raden jullie aan om zelf thuis mijn shirtzakken alvast vol te proppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Laatst online: 28-06 10:43
Griffin schreef op maandag 26 maart 2012 @ 08:29:

Zulke fotos zijn leuk maar deze komen al in de startpost te staan (als je tenminste mij een DM stuurt met details etc ;) ). Maar ik zou het zelf leuker vinden als jullie fotos hebben (voor de headers etc) waar renners (op of naast de fiets) te zien zijn ipv alleen de fiets. Doe eens gek ;).
Mag deze? PS: ingeschreven voor de wielermeet! Leuk

Afbeeldingslocatie: http://images.runsaturday.com/thumb600photo_9f8768378b984e9b8ed1048e73bef061

[ Voor 9% gewijzigd door Aristos op 26-03-2012 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:25
Wacht eens even, jij fietste PRECIES naar het huis van mijn vriendinnetje. WAT MOEST JE DAAR!!!1!11!1

Edit: nevermind, was het huis ernaast. 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Gluten Parody op 26-03-2012 21:59 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernd
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08-2022
Vraagje wat betreft pedalen/schoenen, ik heb vorig seizoen een klassieke fiets overgenomen (type buiscommandeurs) die het nog prima doet en waarmee ik ook zeker van plan ben nog een tijd mee te fietsen. Er zaten echter (oude) pedalen met toeclips op waarbij de clips er redelijk vanaf gebroken zijn.

Nu ik dus wat serieuzer aan het fietsen ben zit ik eraan te denken om voor het kliksysteem te gaan en dus nieuwe pedalen+schoentjes aan te schaffen. De Decathlon heeft nu een aanbieding op hun huismerk schoenen (b'twin), is dat een beetje kwaliteit, of is het verstandiger om wat meer te investeren in schoentjes van Shimano of Sidi ofzo? Ik neem aan dat die dingen flink lang meegaan.

Frogstar#2151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Tjebakka schreef op maandag 26 maart 2012 @ 19:03:
[...]

Lijkt me toch niet? Buizen zijn nogal dun voor een full carbon frame? Ik kan het mis hebben natuurlijk, maar volgens mij zijn vrijwel alle carbon frames wat ronder gevormd.
Volgens mij is dat full carbon frame wat hem zo duur maakt, vandaar dat ik het vroeg. Tja, ik zou het niet doen eerlijk gezegd. Probleem met carbon is dat je wel heel zeker wilt weten dat er nooit mee gevallen is oid en volgens mij moet je voor 1200 euro best wel een gaver 2dehands fietsje met een nieuwere groep kunnen krijgen. Eerlijk is eerlijk, ik heb nul ervaring met tweedehands dura ace, maar stel dat je er wat aan moet vervangen loop je ook daar gelijk weer tegen fikse kosten aan om het op niveau te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:29

epic_gram

undercover moderator

Bernd schreef op maandag 26 maart 2012 @ 22:22:
Vraagje wat betreft pedalen/schoenen, ik heb vorig seizoen een klassieke fiets overgenomen (type buiscommandeurs) die het nog prima doet en waarmee ik ook zeker van plan ben nog een tijd mee te fietsen. Er zaten echter (oude) pedalen met toeclips op waarbij de clips er redelijk vanaf gebroken zijn.

Nu ik dus wat serieuzer aan het fietsen ben zit ik eraan te denken om voor het kliksysteem te gaan en dus nieuwe pedalen+schoentjes aan te schaffen. De Decathlon heeft nu een aanbieding op hun huismerk schoenen (b'twin), is dat een beetje kwaliteit, of is het verstandiger om wat meer te investeren in schoentjes van Shimano of Sidi ofzo? Ik neem aan dat die dingen flink lang meegaan.
Voor zover ik weet gaan die gewoon lang mee, maar is het materiaal anders waardoor het lekkerder zit. b'twin is in mijn ogen ook prima.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-06 14:42
Pater schreef op maandag 26 maart 2012 @ 19:10:
[...]

Richtlijn bij mij is: een uur fietsen is een grote bidon (750 cc). Dus voor 80 km iets meer dan 3 bidons. Meestal op de 50 km even stoppen voor refills van de bidons. Is 3 minuten max! :)
waar vul je de bidons bij dan, bij een tankstation of iets dergelijks?

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

MrAngry schreef op maandag 26 maart 2012 @ 22:24:
[...]

Volgens mij is dat full carbon frame wat hem zo duur maakt, vandaar dat ik het vroeg. Tja, ik zou het niet doen eerlijk gezegd. Probleem met carbon is dat je wel heel zeker wilt weten dat er nooit mee gevallen is oid en volgens mij moet je voor 1200 euro best wel een gaver 2dehands fietsje met een nieuwere groep kunnen krijgen. Eerlijk is eerlijk, ik heb nul ervaring met tweedehands dura ace, maar stel dat je er wat aan moet vervangen loop je ook daar gelijk weer tegen fikse kosten aan om het op niveau te houden.
Zou een hedendaagse 105-groep niet niet zo goed, zo niet beter presteren dan een dura-ace groep van (gokje) 6-7 jaar oud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-06 22:57
Bernd schreef op maandag 26 maart 2012 @ 22:22:

Goede schoenen en pedalen gaan heel lang mee :) Mijn in gulden betaalde Sidi schoenen gebruikte ik full-time tot een maand geleden. Maar er kan ook weinig kapot aan, dus goedkopere schoenen kunnen natuurlijk ook heel lang meegaan. Dan liever investeren in een wat beter pedaal systeem in eerste instantie.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater

Pater

Terry Tate

Gluten Parody schreef op maandag 26 maart 2012 @ 21:58:
[...]

Wacht eens even, jij fietste PRECIES naar het huis van mijn vriendinnetje. WAT MOEST JE DAAR!!!1!11!1

Edit: nevermind, was het huis ernaast. 8)
Wie zegt dat ik mijn klokje niet eerder heb stopgezet op advies van de dame... :7
NoepZor schreef op maandag 26 maart 2012 @ 23:03:
[...]

Kroegje langs de route. Als je eenmaal een dorpje doorfietst, vind je ze vrij snel. Tip: Ze zitten vaak rondom de kerk. Die gelovigen lusten wel een borreltje na de mis! :9

[ Voor 32% gewijzigd door Pater op 27-03-2012 00:13 ]

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-06 14:19
NoepZor schreef op maandag 26 maart 2012 @ 23:03:
[...]

Tankstation of begraafplaatsen, die hebben ook altijd kraantjes :) In de zomer spreek ik ook vaak wel mensen aan die met een tuinslang bezig zijn, werkt ook prima.

[ Voor 15% gewijzigd door havana op 27-03-2012 07:20 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmotje
Tjebakka schreef op maandag 26 maart 2012 @ 19:03:
[...]

Misschien haal ik hem dan toch in de war met een andere. Ze hebben ook altijd zoveel fietsen staan...

Dit wordt hem toch niet. Ga denk ik toch liever voor een nieuwe dan weet ik tenminste de staat van onderhoud.

apt-get moo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54936

Aristos schreef op maandag 26 maart 2012 @ 21:56:
[...]

Mag deze? PS: ingeschreven voor de wielermeet! Leuk

[afbeelding]
Erg gaaf! Ik ga kijken of ik er een mooi plekje voor kan vinden!
Gister had ik trouwens de hele dag om lekker te fietsen. Alleen de rioleringsbuis moest even ontstopt worden. Blijkt dat de buis in de voortuin geknapt is :( . Heb de hele middag lopen graven om de buis te vinden (ligt erg diep). Wel een hele goede core training aan gehad! :). 's Avonds om 6 uur maar even weggeweest. We hebben hier een treinbrug in de buurt met een mooie helling. Deze ben ik een paar keer opgesprint op het grote blad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Zag er naar uit dat zondag a.s. lekker weer zou gaan worden, maar lijkt toch fris te worden. En natuurlijk net in de zone waar ik niet echt kleding voor heb, of in ieder geval weinig ervaring.
Ik heb een winterbroek, thermoshirt met lange mouw, winterjasje. Kort tenue, dunne knie- en armstukken, mouwloos thermoshirt.
Temperatuur gaat tussen 0 en 9 graden zitten, waarbij we meer rond de 5 graden zullen zitten. Resultaat, denk ik, winterjas, winterbroek, mouwloze thermo: te warm. Kort tenue met die dunne stukken, te koud. Moet ik iets gaan kopen wat ik nog niet heb, of gewoon kort met stukken en rule #5? :P
Wat tips zouden helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Temperatuur is zo persoonlijk dat er maar één manier is om erachter te komen: proberen.

Onder de 12 graden pak ik trouwens mijn winterjack. Ook de winterschoenen gaan dan weer aan. Eén na warmste beenstukken aan (ik heb inmiddels 3 paar, in verschillende diktes) en klaar. Ook mijn dunne hardloophandschoentjes gaan weer onder de gewone handschoentjes.

Het helpt om een seizoen lang op te schrijven wat je precies aan hebt bij verschillende temperaturen. In de winter moet je wel gevoelstemperaturen pakken trouwens. Ik zal eens een lijstje maken, wordt een behoorlijk werkje, ik heb namelijk zo'n berg kleding :P

[ Voor 38% gewijzigd door havana op 27-03-2012 08:23 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Laatst online: 23-06 14:57

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Je kan het maar beter het te warm hebben dan te koud (dat denk ik dan maar weer). Voor vanavond (zin om erop uit te gaan) word het waarschijnlijk korte broek maar wel armstukken om armen goed warm te houden.
Het weekend word echter kouder (vooral als ik zaterdagochtend weg ga) dus dan doe ik langebroek + windjack weer aan.

Ik test het meestal om even in mn boxershort op mn balkon te gaan staan :P. Weet ik snel genoeg hoe koud het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Haha goede tip om ff met boxershort buiten te gaan staan :+
Het is inderdaad erg persoonlijk ja. Wat Havana zegt, je moet al bijna een lijst bijhouden zeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
UltraSub schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 08:28:
Haha goede tip om ff met boxershort buiten te gaan staan :+
Het is inderdaad erg persoonlijk ja. Wat Havana zegt, je moet al bijna een lijst bijhouden zeg..
Ligt er ook erg aan of de zon schijnt of niet. Als het namelijk 10 graden is met of zonder zon is een wereld van verschil, het zelfde met wind.

Mijn lijstje met kleding valt mee:
4 ondershirtjes (2 zomer (1 zonder mouwen, 1 korte mouw), 2 herfst/winter (1 lange mouw, 1 korte mou))
2 korte broeken
1 lange broek
arm en been stukken (1 set)
2 wielershirtjes
1 jack met windstopper
zomer en winter handschoenen (met de laatste ben ik echt heel blij)
overschoenen

Ik heb dit seizoen nog niet met kortebroek gereden maar denk dat dat vanavond gaat veranderen (rondje van ongeveer 45-50 km denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Ben ik even blij met m'n 3/4 fietsbroek :D Die is net wat dikker dan een korte broek en loopt nog mooi over de knieën waardoor die in ieder geval niet koud worden. Is ideaal voor temperaturen tussen 9-15 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
3/4 broek is inderdaad een uitkomst maar ik krijg het gewoonweg niet over mijn hart om ermee te gaan rijden, zo lelijk vind ik het :$ Vreselijk lelijk, IRL vind ik 3/4 broeken ook één van de ergste dingen des levens.

[ Voor 33% gewijzigd door havana op 27-03-2012 09:51 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-06 17:46

Vos

AFCA

Als normale broek horrible ja, maar voor het fietsen overweeg ik er wel één. Voor die middeltemperaturen is mijn winterbroek te dik en de korte broek te optimistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Wat Vos zegt.. Maar ik dacht dat dat nou juist makkelijk op te lossen was door 3/4 beenstukken? Dan heb je toch eigenlijk een 3/4 broek? Die stukken kun je ook nog makkelijk uit doen als het zonnetje achteraf flink blijkt door te breken? Theorie klinkt ideaal, maar is de praktijk dat ook? :?

/edit
Zit flink te twijfelen hier. Zondag dus mijn eerste toerrit, met een hoop collega's. Verwachtingen zijn niet te hoog, het zal een toerrit worden, maar ik wil wel een beetje presteren :P
Gooi ik vandaag de fiets nog in de auto en naar het zuiden ff trainen en nog wat hoogtemeters pakken, of doe ik niks meer tot zondag. Ik merk dat de kuiten, met name de soleus nog erg vermoeid zijn na de trainingen van vorige week, die wellicht toch wat te kort op elkaar hebben gezeten voor mijn nog matige (duur)conditie.

[ Voor 47% gewijzigd door UltraSub op 27-03-2012 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

havana schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 09:50:
3/4 broek is inderdaad een uitkomst maar ik krijg het gewoonweg niet over mijn hart om ermee te gaan rijden, zo lelijk vind ik het :$ Vreselijk lelijk, IRL vind ik 3/4 broeken ook één van de ergste dingen des levens.
IRL is het verschrikkelijk, maar op de fiets voel ik me absoluut geen idioot ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
UltraSub schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 10:25:
Wat Vos zegt.. Maar ik dacht dat dat nou juist makkelijk op te lossen was door 3/4 beenstukken? Dan heb je toch eigenlijk een 3/4 broek? Die stukken kun je ook nog makkelijk uit doen als het zonnetje achteraf flink blijkt door te breken? Theorie klinkt ideaal, maar is de praktijk dat ook? :?
Je kan ze uitdoen, maar waar laat je ze. Mijn zakjes zitten altijd best vol :P
/edit
Zit flink te twijfelen hier. Zondag dus mijn eerste toerrit, met een hoop collega's. Verwachtingen zijn niet te hoog, het zal een toerrit worden, maar ik wil wel een beetje presteren :P
Gooi ik vandaag de fiets nog in de auto en naar het zuiden ff trainen en nog wat hoogtemeters pakken, of doe ik niks meer tot zondag. Ik merk dat de kuiten, met name de soleus nog erg vermoeid zijn na de trainingen van vorige week, die wellicht toch wat te kort op elkaar hebben gezeten voor mijn nog matige (duur)conditie.
Weet niet waar de tourrit is en hoeveel km dit is, maar om nu nog 'even' hoogtemeters pakken lijkt me geen goed idee (ook nog afhankelijk van je conditie etc).
Ik zou gewoon rustig op de fiets stappen en een hersteltraining doen. Dus lage hartslag en rustig de benen los fietsen. Dit zou je vandaag en donderdag kunnen doen. Dan vrijdag en zaterdag echt rust voor je benen. (lijkt me genoeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Griffin schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 08:25:
Ik test het meestal om even in mn boxershort op mn balkon te gaan staan :P. Weet ik snel genoeg hoe koud het is.
En dan een meetlat met celcius schaal ernaast houden? ;)
Volgens mij ben ik in de minderheid als ik 3/4 broeken (buiten het fietstenue) 's zomers altijd wel relaxed vind... enige nadeel is dat je niet kan showen met je afgetrainde kuiten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Griffin schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 10:33:
[...]
Je kan ze uitdoen, maar waar laat je ze. Mijn zakjes zitten altijd best vol :P
LOL ja, vol is vol he..
[...]

Weet niet waar de tourrit is en hoeveel km dit is, maar om nu nog 'even' hoogtemeters pakken lijkt me geen goed idee (ook nog afhankelijk van je conditie etc).
Ik zou gewoon rustig op de fiets stappen en een hersteltraining doen. Dus lage hartslag en rustig de benen los fietsen. Dit zou je vandaag en donderdag kunnen doen. Dan vrijdag en zaterdag echt rust voor je benen. (lijkt me genoeg)
Hel van het Mergelland. We rijden de 85 km variant, 1200hm. In januari maakte ik me nog ernstig zorgen, zeker na een eerste rit in het zuiden met 575hm, echter na een paar ritjes daar denk ik dat het wel goed komt. Het zal echter de combinatie van afstand en hm worden die me pijn gaan doen. Heb dit jaar nog nooit en eigenlijk vorig jaar maar 1x, verder dan 61 km gereden. Dit jaar waren die 61 km wel met 905hm. Heb ik ook 3 dagen spierpijn van gehad en had niet veel verder moeten zijn :P

Dus ik dacht, weet je wat, we pakken nog wat hoogtemeters, kijken of het lekker gaat, hebben morgen en overmorgen wat spierpijn, en zitten zondag op supercompensatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ik zou gewoon zowel vandaag als donderdag 75km vlak fietsen met lage intensiteit (of als je vandaag blijkbaar vrij bent dan doe je vandaag 100+ en donderdag minder). Is goed voor je inhoud en zou je als het goed is geen spierpijn van moeten krijgen. Als je drie dagen spierpijn heb van 61km met 905hm dan ben je er echt hard tegenaan gegaan, dat is een keuze die je niet hoeft te maken. 85km met 1200hm kan ook rustig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernd
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08-2022
dinkelover schreef op maandag 26 maart 2012 @ 23:46:
[...]
Goede schoenen en pedalen gaan heel lang mee :) Mijn in gulden betaalde Sidi schoenen gebruikte ik full-time tot een maand geleden. Maar er kan ook weinig kapot aan, dus goedkopere schoenen kunnen natuurlijk ook heel lang meegaan. Dan liever investeren in een wat beter pedaal systeem in eerste instantie.
Right.

Wat pedalen betreft, wat valt dan onder een "wat beter" pedaalsysteem? Als ik bij wat webshops uit de TS rondkijk zie ik als goedkoopste pedaaltjes de Look Keo Easy en Shimano R540. Voor twee tientjes meer heb je dan de Keo Classic of PD5700 die wat higher tech materiaal lijken. Is dat het waard in de long run? Ik neem aan dat ik mn pedaaltjes dan gewoon over kan nemen naar een nieuwe fiets?

Frogstar#2151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-06 19:44
Bernd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 12:15:
[...]

Right.

Wat pedalen betreft, wat valt dan onder een "wat beter" pedaalsysteem? Als ik bij wat webshops uit de TS rondkijk zie ik als goedkoopste pedaaltjes de Look Keo Easy en Shimano R540. Voor twee tientjes meer heb je dan de Keo Classic of PD5700 die wat higher tech materiaal lijken. Is dat het waard in de long run? Ik neem aan dat ik mn pedaaltjes dan gewoon over kan nemen naar een nieuwe fiets?
Er is altijd iets dat "maar een paar tientjes meer kost" en beter is. Ik heb persoonlijk ervaring met van alles van Shimano op mijn fietsen, van de R540 tot de Dura Ace 7810 en ik kan je zeggen, die R540 is prima, ik zou gewoon voor de goedkoopste gaan in jouw geval...

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

... Racefiets is nog steeds niet klaar. Bracht 'm vrijdagmiddag al naar de FM omdat ik zelf geen verstand heb van versnellingen afstellen (blijf toch een fixed gear rijder he :+ ) en omdat er nog een spacer bovenop de stuurpen zat. Beetje jammer met dit mooie weer. Morgen moet hij klaar zijn.

En dan zal ik ook een foto maken voor in de startpost!

[ Voor 9% gewijzigd door Tjebakka op 27-03-2012 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Lekker rondje gemaakt met de militaire basis bij Zoutkamp als keerpunt. Goed voor 78 km met (dankzij de zwakke wind) een mooi gemiddelde van 30,3 km/uur, solo D1. :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Vandaag een kleine 40 km gedaan, iets over 7 van huis weggegaan en was er met de schemer weer. Gemiddelde van 30,9 getrapt, ik heb niet heel rustig aan gedaan maar ook geen volle bak, gewoon lekker doorgereden :) morgen waarschijnlijk weer een ronde, optimaal gebruik maken van het goede weer 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Heerlijk even wezen fietsen in de schemer.
54km en 28.5 gemiddeld. Was aan het einde toch wat frisser dan dat ik had verwacht maar ging wel lekker met gemiddelde hartslag van 138.
Donderdag weer een stukje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Tjebakka schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 18:40:
... Racefiets is nog steeds niet klaar. Bracht 'm vrijdagmiddag al naar de FM omdat ik zelf geen verstand heb van versnellingen afstellen (blijf toch een fixed gear rijder he :+ ) en omdat er nog een spacer bovenop de stuurpen zat. Beetje jammer met dit mooie weer. Morgen moet hij klaar zijn.

En dan zal ik ook een foto maken voor in de startpost!
Wat zijn dat voor prutsers? Stuur de volgende keer maar een DM, ik stel die versnellingen zo voor je af en een voorvorkje afzagen gaat met de verstekzaag ook zo...

@Bernd

Kijk eens naar Time RXS, te koop voor [edit]50 euro in Duitsland. Veel degelijker ga je niet vinden, zowel plaatjes als pedalen gaan werkelijk eindeloos mee. Bijkomend voordeel is dat de plaatjes geen verticale speling krijgen als ze slijten, wat met veel andere systemen wel zo is.

[ Voor 18% gewijzigd door havana op 28-03-2012 07:26 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

havana schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 21:56:
[...]

Wat zijn dat voor prutsers? Stuur de volgende keer maar een DM, ik stel die versnellingen zo voor je af en een voorvorkje afzagen gaat met de verstekzaag ook zo...
Ach, of het prutsers zijn weet ik niet. Zijn alleen geen specialisten wat betreft race en mtb. Volgens mij eerder heel erg druk (mooi weer, zaak stond vol met fietsen). FM tegenover m'n huis. Stuurwold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
havana schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 21:56:
[...]

Kijk eens naar Time RXS, te koop voor 60 euro in Duitsland.
50!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
54 euro futurumshop, geen verzendkosten, daardoor goedkoper dan Dld :P

[ Voor 15% gewijzigd door dinkelover op 28-03-2012 00:06 ]

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Idioot goedkoop! 8)7 SPD-SL plaatjes kosten hier bij de LBS alleen al 26 euro!

[ Voor 3% gewijzigd door havana op 28-03-2012 07:26 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ik wil zometeen Craft arm- en beenstukken bij Futurumshop bestellen. Als ik dan nog een windstopper ondershirt onder mijn normale jersey aan doe moet alles geregeld zijn voor 5 graden denk ik.. :|
Maar vind maar eens een mouwloos windstopper ondershirt. Ik heb er een gevonden bij Rose. Maar dat komt uit Duitsland, en ik móet het zaterdag hier hebben. Iemand ervaring met snelheid van verzending van dit soort dingen door Rose?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Windstopper ondershirt snap ik niet helemaal. Dan is je buitenste laag toch vrij zinloos? Ik zou een windstopper jasje als buitenste laag doen. Sowieso zijn mijn armen altijd het koudst, dus mouwloos is voor mij alleen interessant in de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
TheLemon schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 09:36:
Windstopper ondershirt snap ik niet helemaal. Dan is je buitenste laag toch vrij zinloos? Ik zou een windstopper jasje als buitenste laag doen. Sowieso zijn mijn armen altijd het koudst, dus mouwloos is voor mij alleen interessant in de zomer.
Mijn redenering was als volgt, al die jasjes zweten best wel vind ik. En je hebt vaak het gedonder met zakken achterop. Waar mijn jersey 3 grote zakken heeft, hebben de windjacks vaak maar 1 groot vak (al dan niet met rits). Dus waarom niet gewoon zorgen dat je een zomer outfit aan hebt die je aanpast op kouder weer? Dus arm en beenstukken, zijn die warm genoeg. Maar een jersey is gewoon volle bak wind doorlatend, dus das koud. Doe je er een wind stoppend (maar wel goed ademend) ondershirt onder aan, dan heb je alle voordelen van zomerkleding, maar niet de nadelen van winterkleding. Te warm? Arm en beenstukken uit en klaar.
Tot zover mijn simpele beginnende wielerziel redenatie. Niet goed? :P

/edit
@hier onder;
Liefst mouwloos. Mouwtjes van de jersey zijn vrij kort, als daar nog armwarmers onder gaan en mouwtjes van een ondershirt wordt het een krappe bedoening. Overigens heb ik het ook niet snel koud.

Sjeez wat een gezeik met kleding tussen 0 en 10 graden :+

/edit 2
Dat Odlo mouwloze shirt was perfect geweest, helaas niet in L te krijgen zie ik.

[ Voor 18% gewijzigd door UltraSub op 28-03-2012 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-06 09:57
Als je een windstopper ondershirt wil hebben en toch al bij Futurumshop aan het bestellen bent, waarom dan niet deze:

Lange mouw: http://www.futurumshop.nl...ge-mouwen-man-zwart.phtml
Kort Mouw: http://www.futurumshop.nl...te-mouwen-man-zwart.phtml

Ik heb zelf gewoon een windstopper jack van Craft. Jersey eronder, niets geen lange mouw daaronder en ik kan vanaf 7 graden zonder problemen rijden. Maar ik heb het dan ook niet snel koud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
Zo lastig is het niet. Afgelopen maandag was het 3 graden in de ochtend, naar mijn werk en eind van de middag was het 18 graden toen ik terug fietste. Op de benen had ik 's morgens gewoon losse beenwarmers (+ overschoenen voor de voeten) en mijn winterjas + craft ondershirtje. 's Middags uiteraard geen beenwarmers en overschoenen en had ik gewoon de winterjas aan zonder iets eronder met de rits iets open. Was nog prima te doen voor mij, niet te warm, terwijl ik me zelfs nog flink heb uitgesloofd met bijna 36 gemiddeld (met 2Bft rugwind). De rest gaat in de rugzak die ik altijd mee heb voor de kleren. Datzelfde winterjack (ik heb er maar 1) heb ik ook met -10 gebruikt en heeft dus bijna een 30 graden variatie bij mij :)

Ik ga trouwens ruim over de 2k deze maand, ruim 4,5k dit jaar alweer, wat 8) een 8) weer 8) zeg, ongelofelijk!!

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik zit nog maar op 280km :p verschil moet er zijn.. Zo maar 45km er bij fietsen, kan mooi voor de schemer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Ik heb net nog 45 kilometer in D2 afgelegd. Stond de eerste 22 kilometer toch wel een pittig windje waar nog aardig tegen getrapt moest worden. Daarna veel zijwind gehad en stevig doorgetrapt. Voelt lekker. 30,4 gemiddeld.

[ Voor 9% gewijzigd door Tjebakka op 28-03-2012 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik heb een beetje een dubbel gevoel overgehouden aan m'n training, 46 km gereden met aardig wat tempo erin voor mijn gevoel, maar de gemiddelde snelheid viel lager uit dan gisteren, terwijl ik voor mijn gevoel harder heb gefietst. Ik weet niet in welke zone ik meestal train, zal wel D2 zijn :p toch maar een keer zo'n garmin halen... ;)

Nog een voedingsvraag, ik heb gelezen dat (magere) kwark goed is voor langzame eiwitten voor na de training en dat dit spierherstel en dergelijke bevordert. Nu is dat spul van zichzelf niet superlekker (smaakt een beetje naar een yoghurt/karnemelk combi) maar met wat fruit erin wordt het best lekker (ananas, banaan). Echter is mijn vraag, is dit wel gezond om te doen? Het lijkt me van wel, omdat ik met het fietsen ook een pak koolhydraten verbruik en fruit opzich verder wel gezond is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Ik breng dat meestal op smaak met suiker maar fruit lijkt me meer dan prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Met verse ananas gegeten net, smaakte meer dan prima! Alleen jammer dat die voorgesneden zooi zo duur is. Binnenkort maar eens een paar van die jongens kopen, mooie afwisseling voor de banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426307

Hoi,

Eerste keer dat ik het wielrentopic opmerk. Persoonlijk fiets ik al jaren, maar ben 2 jaar gestopt door een knieblessure. Ik doe aan triathlon en daar is fietsen nogal essentieel bij.

Ik train met een Ridley Orion, voor de rest ken ik niets van de techniek. Sinds februari nog maar 3x gaan fietsen, vorige donderdag, zaterdag en gisteren dinsdag. Normaal gezien zaterdag weer en dan ga ik het naar 3x week brengen als opbouw.

Omdat ik de kwart doe moet ik nooit in wedstrijd meer dan 45km doen, meestal zelfs maar 40km. Daarom doe ik trainingen tussen de 35 en de 60km. Voorlopig zit 60km er nog niet in door zadelpijnen en pijn in de armen. Rijden met een carbonfiets is veel zwaarder om mee te beginnen, maar ik heb spijtig genoeg enkel carbonfietsen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-06 15:58
NoepZor schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 21:22:

Nog een voedingsvraag, ik heb gelezen dat (magere) kwark goed is voor langzame eiwitten voor na de training en dat dit spierherstel en dergelijke bevordert. Nu is dat spul van zichzelf niet superlekker (smaakt een beetje naar een yoghurt/karnemelk combi) maar met wat fruit erin wordt het best lekker (ananas, banaan). Echter is mijn vraag, is dit wel gezond om te doen? Het lijkt me van wel, omdat ik met het fietsen ook een pak koolhydraten verbruik en fruit opzich verder wel gezond is.
Ik gooi 's avonds steevast een halve liter magere Franse kwark naar binnen. Stilt mijn honger en zet niet aan. En een echte vent eet het natuurlijk gewoon naturel ;)

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Moet dat kwark zijn? Heb regelmatig magere yoghurt in huis zag ik. Zoek ook naar iets om honger te stillen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
In kwark zit veel meer eiwit en de magere variant bevat maar 0,1gram vet, dus vrij laag qua calorieen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NoepZor schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 07:09:
In kwark zit veel meer eiwit en de magere variant bevat maar 0,1gram vet, dus vrij laag qua calorieen.
Eiwitten zijn toch ook caloriëen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
Er heeft een keer een tip gestaan in de Fiets van een mix van Kwark, beetje melk (om het vloeibaarder te maken), bosvruchten (uit de diepvries) en iets van vezels zoals Brinta erbij en dan in de blender. Zelf maak ik het vaak met ongeveer deze combi alleen vervang ik de bosvruchten door ander fruit zoals peer, appel, banaan, etc.. alleen zijn de anti oxidanten in bosvruchten schijnbaar weer een stuk beter dan in hetgeen wat ik net noem. Je hebt alleen niet altijd bosvruchten beschikbaar.

Er zijn ook speciale hersteldranken, maar die zijn wel behoorlijk duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Gelukkig wel andere caloriëen ;).
SePtiCTaNk schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 23:02:
En een echte vent eet het natuurlijk gewoon naturel ;)
Dat dus, gewoon verstand op nul en gaan. Maar een beetje jam (hoeft echt maar heel klein beetje te zijn) doet ook wonderen voor de smaak.

Verder hoeft het inprincipe geen magere kwark te zijn (hoewel ik dat meestal wel pak). Maar ik ben nu ook overgestapt van magere yoghurt sochtends naar volle aangezien je het er echt wel weer af fietst. Ik momenteel aan het afvallen en heb daar momenteel nog geen zin in. In de afgelopen maand (ongeveer) 4 KG kwijt. Nu ben ik meer aan het eten (vooral mn avond eten is iets meer) en het afvallen is nu gestagneerd. Merk ook dat ik iets beter in mn vel zit.
NoepZor schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 21:22:
Ik heb een beetje een dubbel gevoel overgehouden aan m'n training, 46 km gereden met aardig wat tempo erin voor mijn gevoel, maar de gemiddelde snelheid viel lager uit dan gisteren, terwijl ik voor mijn gevoel harder heb gefietst. Ik weet niet in welke zone ik meestal train, zal wel D2 zijn :p toch maar een keer zo'n garmin halen... ;)
Logisch dat je denk dat je harder bent gegaan, je hebt immers niet veel tijd gehad om te herstellen en dus heb je dieper moeten gaan etc.
Verder wat betreft je zones, om een goede berekening te krijgen moet je echt naar een specialist maar je kan ook een basis versie zelf berekenen. Check Zitvlees.

bedenk mezelf net dat ik nog wel een keer mn omslagpunt en zones kan gaan berekenen. Doe ik zaterdag ochtend maar om daarna gewoon rustig stuk te gaan fietsen. Heb helaas maar de ochtend tot half 12. Zondag middag misschien nog klein stukje extra weg.

Edit:
Net even 1e versie gemaakt voor een route voor de wielermeet
Griffin in "Wielren meet"

[ Voor 7% gewijzigd door Griffin op 29-03-2012 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Voor de Edge bezitters, ik ben bezig de Edge aan de praat te krijgen op de iPad. Ik ben al een heel eind. Meer info vind je hier :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Laatst online: 27-06 11:34

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Goed bezig havana... zal er eens naar kijken. ;)

Heb vanmiddag getracht een rondje te maken. Maar damn wat een wind zeg (windkracht 5/6).... met 20km/u onder in de beugel tegen de wind in harken. :(
Gelukkig ging het van de wind af beter. Goed voor 60km.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-06 17:22
Tjebakka schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 19:07:
Ik heb net nog 45 kilometer in D2 afgelegd. Stond de eerste 22 kilometer toch wel een pittig windje waar nog aardig tegen getrapt moest worden. Daarna veel zijwind gehad en stevig doorgetrapt. Voelt lekker. 30,4 gemiddeld.
Flink gemiddelde? Dat red ik nooit in me eentje hehe. Vind het altijd snel achteruit gaan met het gemiddelde, ook al fiets je 32/33 km/pu. Een paar stoplichten, wat bochtjes etc. en het eindresultaat zit al snel op 26. :(

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

TheCrius schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 18:04:
[...]

Flink gemiddelde? Dat red ik nooit in me eentje hehe. Vind het altijd snel achteruit gaan met het gemiddelde, ook al fiets je 32/33 km/pu. Een paar stoplichten, wat bochtjes etc. en het eindresultaat zit al snel op 26. :(
Daarom heb ik de meting ook pas gestart toen ik Groningen uit was. Mooie route zonder stoplichten of wat dan ook :) Landelijk gebied he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater

Pater

Terry Tate

Tjebakka schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 19:29:
[...]

Daarom heb ik de meting ook pas gestart toen ik Groningen uit was. Mooie route zonder stoplichten of wat dan ook :) Landelijk gebied he ;)
Zelfs dan is een gemiddelde boven de 30 km/u mogelijk... ;)

Gisteren trainingsrondje van 60 km met een gemiddelde boven de 30 km/u.

http://maps.google.com/?q...r-Cycle-20120328-1740.kml

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Ik moet uitkijken dat ik het niet overdrijf zo vroeg in het seizoen. Ik voelde vandaag de eerste tekenen van overtraining. Kwam amper vooruit en voelde me de hele dag vermoeid. Afgelopen 4 dagen ruim 400km gereden. (zaterdag een kleine 60km met een maatje die net is begonnen met fietsen, stelde niet veel voor, vervolgens zondag de lange rit naar de Posbank, maandag 55km losrijden en gisteren middag/avond weer een uit de hand gelopen trainingsrode van tegen de 100km. Vandaag ben ik even op en neer gereden naar mijn ouders (44km heen en terug) en dat was alles behalve plezierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Gaan er Tweakers zaterdag ook naar Landgraaf toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-06 13:04
Pater schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 19:36:
[...]

Met als risico dat je onderweg naar huis als een kamikaze-piloot door de stad gaat om het gemiddelde op een bepaalde waarde te houden. Daar betrap ik mijzelf in ieder geval wel eens op.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
  • Laatst online: 01-12-2024
Tjebakka schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 22:05:
Gaan er Tweakers zaterdag ook naar Landgraaf toevallig?
Nee, wel elke dinsdagavond in Landgraaf voor trainingskoersen :)

[ Voor 34% gewijzigd door bassGunner op 30-03-2012 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
Zo, vanavond maar even een conconi test gedaan. Wilde toch nog graag eens weten hoe het met de power in de benen zit na al die kilometers (lage intensiteit) zonder een echt trainingsplan. Voor één ieder die het iets zegt of zich ervoor interesseert: Na een goede warming-up en uiteraard calibratie van de rem op de Tacx, deze keer het interval ingesteld van elke 2 minuten 20[W] erbij. Vorige keren zat ik vaak op 30 of 40 Watt per 2 minuten, zoals dat wat gebruikelijker is, maar dan was het omslagpunt uiteindelijk niet zo duidelijk te zien in de grafiek. Ik had vandaag 2 uurtjes ervoor nog een rit van 70km gemaakt en me helaas met die harde wind mee, niet kunnen inhouden, maar de test stond nu éénmaal gepland. Niet tot het naatje gegaan, ik voelde duidelijk het omslagpunt (melkzuur opkomen/ophopen, hoe je het wilt noemen...) en daarna nog 4 minuten de 2 blokken volgetrapt. Max Wattage lag dan ook stuk lager dan vorige keren, waarbij ik veel langer op 't melkzuur kon doorgaan. Desondanks was het omslagpunt deze keer toch ietsie duidelijker te zien dan vorige keren en het wattage op omslag doet nauwelijks onder voor de test begin november vorig jaar. Over de hele linie had ik nu 5 hartslagen meer nodig voor hetzelfde wattage, maar ik woog wel iets meer toen. Eindresultaat nu: met 4,3 [W/kg} ben ik in ieder geval niet ontevreden, kan ik mooi op voortborduren dit jaar :) Op naar de 5 [W/kg] >:) Al zal dat wel wat te hoog gekregen zijn ! :z

[ Voor 4% gewijzigd door dinkelover op 30-03-2012 01:31 ]

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Pater schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 19:36:
[...]

Gisteren trainingsrondje van 60 km met een gemiddelde boven de 30 km/u.

http://maps.google.com/?q...r-Cycle-20120328-1740.kml
Ik ga liever lang door dan dat ik steeds keihard loop te knallen. Veel te gehaast ;) Daarnaast kan ik na m'n ronde nog even uitfietsen als ik door de stad rij. En uiteraard rustig infietsen wanneer ik nog moet beginnen.

Voor dat knallen, aanzetten en mensen en stoplichten ontwijken heb ik m'n fixed gear ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater

Pater

Terry Tate

argro schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 23:37:
[...]
Met als risico dat je onderweg naar huis als een kamikaze-piloot door de stad gaat om het gemiddelde op een bepaalde waarde te houden. Daar betrap ik mijzelf in ieder geval wel eens op.
Hoeft niet. Kijk maar naar de read-out. Dan zie je dat de gemiddelde snelheid in de eerste 5 en de laatste 5 km een stuk lager ligt dan mijn gemiddelde.
Tjebakka schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 07:53:
[...]

Ik ga liever lang door dan dat ik steeds keihard loop te knallen. Veel te gehaast ;) Daarnaast kan ik na m'n ronde nog even uitfietsen als ik door de stad rij. En uiteraard rustig infietsen wanneer ik nog moet beginnen.

Voor dat knallen, aanzetten en mensen en stoplichten ontwijken heb ik m'n fixed gear ;)
Dit is niet doorknallen, dan zou het gemiddelde hoger liggen (circa 32 a 33 km/u). Het lijkt erop dat elk jaar mijn gemiddelde snelheid stijgt. Ik weet niet wat dat is.

[ Voor 27% gewijzigd door Pater op 30-03-2012 08:07 ]

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Gister nog even een stukje wezen fietsen maar niet extreem veel tijd. Dus wat doe je dan, ja even wat harder doortrappen.
En toen merkte ik (vooral tegen de wind in) dat mijn conditie beter is dan dat mn benen momenteel zijn. Hartslag zat rond de 160bpm en ik kon gewoon niet harder, qua conditie dus wel alleen als ik harder ging trappen (of bij schakelde) wouden mn benen niet meer. Zoals ik al zei is het niet de hartslag/conditie want heb de 160bpm ongeveer 45-60minuten kunnen volhouden (ook namelijk toen ik wind in de rug had heb ik behoorlijk aangezet en zet je 36 op de teller met 155-160bpm).

Is dit vermoeidheid van mn spieren of gemis aan kracht? (uiteindelijk ong. 30km gedaan met gemiddeld van net onder de 30)

[ Voor 5% gewijzigd door Griffin op 30-03-2012 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
dinkelover schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 01:19:
Zo, vanavond maar even een conconi test gedaan. Wilde toch nog graag eens weten hoe het met de power in de benen zit na al die kilometers (lage intensiteit) zonder een echt trainingsplan. Voor één ieder die het iets zegt of zich ervoor interesseert: Na een goede warming-up en uiteraard calibratie van de rem op de Tacx, deze keer het interval ingesteld van elke 2 minuten 20[W] erbij. Vorige keren zat ik vaak op 30 of 40 Watt per 2 minuten, zoals dat wat gebruikelijker is, maar dan was het omslagpunt uiteindelijk niet zo duidelijk te zien in de grafiek. Ik had vandaag 2 uurtjes ervoor nog een rit van 70km gemaakt en me helaas met die harde wind mee, niet kunnen inhouden, maar de test stond nu éénmaal gepland. Niet tot het naatje gegaan, ik voelde duidelijk het omslagpunt (melkzuur opkomen/ophopen, hoe je het wilt noemen...) en daarna nog 4 minuten de 2 blokken volgetrapt. Max Wattage lag dan ook stuk lager dan vorige keren, waarbij ik veel langer op 't melkzuur kon doorgaan. Desondanks was het omslagpunt deze keer toch ietsie duidelijker te zien dan vorige keren en het wattage op omslag doet nauwelijks onder voor de test begin november vorig jaar. Over de hele linie had ik nu 5 hartslagen meer nodig voor hetzelfde wattage, maar ik woog wel iets meer toen. Eindresultaat nu: met 4,3 [W/kg} ben ik in ieder geval niet ontevreden, kan ik mooi op voortborduren dit jaar :) Op naar de 5 [W/kg] >:) Al zal dat wel wat te hoog gekregen zijn ! :z
Kan je eens een rood cirkeltje zetten waar jij een omslagpunt denkt te zien? Want ik kan zo'n beetje alles wat ik wil lezen in deze grafiek :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
iemand eigenlijk al naar de nieuwe winkel van 12gotrading/biking geweest? is het wat?

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Griffin schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 08:43:
Is dit vermoeidheid van mn spieren of gemis aan kracht? (uiteindelijk ong. 30km gedaan met gemiddeld van net onder de 30)
Ik denk inderdaad gemis aan pure snelheid, ik had dat ook nog nadat ik voor het eerst dit jaar in D3 mocht rijden van mezelf. Je moet dat ook echt opbouwen, naast conditie.
Wii4all schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 09:36:
iemand eigenlijk al naar de nieuwe winkel van 12gotrading/biking geweest? is het wat?
Ja ik heb mijn fiets daar gekocht. Het is echt een mooi en groot pand geworden, goed om lekker rond te kijken om je te laten inspireren als je een nieuwe fiets zoekt. Niet heel veel keus in merken racefiets, want ze hebben ook veel MTB en stadsfietsen, maar toch wel leuk om eens heen te gaan.

@Tjebakka: wat is er in Landgraaf morgen dan? Ik kom daar wel een paar keer per jaar, omdat mijn schoonouders er wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
MrAngry schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 09:19:
[...]Kan je eens een rood cirkeltje zetten waar jij een omslagpunt denkt te zien? Want ik kan zo'n beetje alles wat ik wil lezen in deze grafiek :>
Zo beter? ;) Rond de 180-182 bpm. Ik zei al dat het niet overduidelijk is, maar die van 400 en 420 Watt liggen echt een paar hartslagen lager dan je zou verwachten op basis van het interval ervoor én ook nog eens in lijn. Er zijn heel veel duidelijkere voorbeelden inderdaad, maar een vorige keer was er niets te zien. Het bobbeltje @ ~250 Watt kwam door een discussie die ik kreeg, maar ik werd al vrij snel de mond gesnoerd door de Tacx, vanaf dan heb je niet zoveel zin meer om te praten.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

TheLemon schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 09:42:
[...]

@Tjebakka: wat is er in Landgraaf morgen dan? Ik kom daar wel een paar keer per jaar, omdat mijn schoonouders er wonen.
Vacansoleil 4 Challenge http://www.vacansoleil4challenge.nl/2011-2012/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
dinkelover schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 09:45:
[...]
Zo beter? ;) Rond de 180-182 bpm. Ik zei al dat het niet overduidelijk is, maar die van 400 en 420 Watt liggen echt een paar hartslagen lager dan je zou verwachten op basis van het interval ervoor én ook nog eens in lijn. Er zijn heel veel duidelijkere voorbeelden inderdaad, maar een vorige keer was er niets te zien. Het bobbeltje @ ~250 Watt kwam door een discussie die ik kreeg, maar ik werd al vrij snel de mond gesnoerd door de Tacx, vanaf dan heb je niet zoveel zin meer om te praten.
Hoeveel watt trap je nu weg op omslagpunt? 380 watt? Grappig, dat is maar 20 watt minder dan Michel Snel (meervoudig winnaar Marmotte).

Overigens is een Tacx vreselijk onbetrouwbaar met vermogensmeting, tenzij je een Powertap of SRM o.i.d. gebruikt.

[ Voor 6% gewijzigd door havana op 30-03-2012 10:14 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ja, zo zie ik iig wat jij ziet (;))en op zich klopt het dacht ik ook wel met de theorie, dat je omslagpunt een paar intervallen lager ligt dan de laatste die je vol kan houden
Maar ik zou er nog steeds geen echte conclusies aan durven verbinden.

edit: zoals Havana zegt, de wattages kan je sowieso met een korreltje zout nemen, dan kan je beter een keertje volle bak de mont ventoux op rammen en dan aan de hand van je eindtijd en gewicht (met fiets) je wattage terug rekenen.

[ Voor 32% gewijzigd door MrAngry op 30-03-2012 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
TheLemon schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 09:42:
[...]

Ik denk inderdaad gemis aan pure snelheid, ik had dat ook nog nadat ik voor het eerst dit jaar in D3 mocht rijden van mezelf. Je moet dat ook echt opbouwen, naast conditie.
Dat vermoede ik al, wel goed om te weten wat mn conditie iig de goede kant op gaat :P.
Maar ik merk wel dat als ik wat beenspieren train op maandag dat ik dinsdag er last van heb (logisch natuurlijk). Om het nu wat sterker te maken wil ik donderdagavond een KT training doen maar wel op de fiets. Nu staat er op zitvlees over KT het volgende: (http://zitvlees.nl/index.php?id=2014#Krachttraining)
Hebben jullie hier nog op en/of aanmerkingen over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Alle#%^&%$@#* voor de 5e keer m'n voorband lek. Achterband is ook reeds twee keer lek geweest. Continental ULTRAsport ligt erom.

Heb nu GP 4000's gekocht. Schijnen een stuk beter te zijn. Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
ja

[ Voor 48% gewijzigd door MrAngry op 30-03-2012 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
Wii4all schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 09:36:
Ik ben er dinsdag geweest en vond het eigenlijk een beetje tegenvallen. Qua onderdelen hebben ze vooral veel voor de beginnende (race)fietser. De showroom is heel erg mooi geworden, maar ik heb het idee dat ze qua kleding en onderdelen maar een heel klein stukje tentoon kunnen stellen en daarom gekozen hebben om vooral de massa te bedienen. Ik heb bijvoorbeeld geen zadels kunnen ontdekken boven de 30-40 euro.

Maar dat is waarschijnlijk ook hun insteek: vooral de massa bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Tjebakka schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 11:20:
Alle#%^&%$@#* voor de 5e keer m'n voorband lek. Achterband is ook reeds twee keer lek geweest. Continental ULTRAsport ligt erom.

Heb gehoord dat ze goed zijn maar geen ervaring mee.
Zelf rijd ik op vredestein banden (geen slicks) met protection erin dat je minder snel lek rijd. Zijn volgens mij iets duurder maar ben er nog nooit op lek gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
GP4000s zijn de beste banden die op dit moment op de markt zijn als je alle factoren bij elkaar optelt. Ik heb er enorm goede ervaringen mee, ik rijd ongeveer 1x per 5000 km mee lek.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
havana schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 10:12:
[...]

Hoeveel watt trap je nu weg op omslagpunt? 380 watt? Grappig, dat is maar 20 watt minder dan Michel Snel (meervoudig winnaar Marmotte).

Overigens is een Tacx vreselijk onbetrouwbaar met vermogensmeting, tenzij je een Powertap of SRM o.i.d. gebruikt.
Het wattage cijfer op zich zegt helemaal niets natuurlijk. Wattage omgerekend naar watt per kilogram natuurlijk veel meer. Ga je naar het prof peleton kijken dan zal een renner met meer lichaamsgewicht meer wattage kunnen trappen, maar ook nodig moeten hebben om die kilo's van zijn plek te krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Zo. Hierbij m'n foto voor in de startpost. Bulls Harrier2 2011 model, Shimano 105 afgemonteerd met als laatste update de Continental GP 4000's ;) Geen spectaculaire fiets, maar hij het gaat om de renner :Y)

Bulls Harrier2 2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Tjebakka schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 12:17:
Zo. Hierbij m'n foto voor in de startpost. Bulls Harrier2 2011 model, Shimano 105 afgemonteerd met als laatste update de Continental GP 4000's ;) Geen spectaculaire fiets, maar hij het gaat om de renner :Y)

[afbeelding]
Nette fiets en best vergelijkbaar met mijn Harrier wat betreft opbouw. Zou je misschien me een DM kunnen sturen met de foto en de fiets gegevens aangezien ik geheid de post ga vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Griffin schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 08:43:
Gister nog even een stukje wezen fietsen maar niet extreem veel tijd. Dus wat doe je dan, ja even wat harder doortrappen.
En toen merkte ik (vooral tegen de wind in) dat mijn conditie beter is dan dat mn benen momenteel zijn. Hartslag zat rond de 160bpm en ik kon gewoon niet harder, qua conditie dus wel alleen als ik harder ging trappen (of bij schakelde) wouden mn benen niet meer. Zoals ik al zei is het niet de hartslag/conditie want heb de 160bpm ongeveer 45-60minuten kunnen volhouden (ook namelijk toen ik wind in de rug had heb ik behoorlijk aangezet en zet je 36 op de teller met 155-160bpm).

Ik heb ook dit probleem, 18 maanden geblesseerd geweest, al 2 maanden aan het lopen, nu begonnen met fietsen. Over 35km gemiddeld 26km/h, maar met een gemiddelde hartslag van 135 kon ik toch niet sneller ;)

Ik vermoed dat mijn bewegingen op de fiets nog wat beter kunnen en dat ik ook veel verlies door zitvlakpijnen waardoor ik toch heel even van het zadel moet telkens. Ik merk vooral de zwakte in de spieren rond de knie, wat logisch is want ik heb een zware knieblessure gehad wat op zich een totale atrofie van het rechterbeen met zich mee bracht. Sinds februari ben ik 4kg bijgekomen, maar zowat alle vet is verdwenen..... de omvang van het rechterbovenbeen is gewoon verdubbeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
WaSteiL schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 11:33:
[...]Het wattage cijfer op zich zegt helemaal niets natuurlijk. Wattage omgerekend naar watt per kilogram natuurlijk veel meer. Ga je naar het prof peleton kijken dan zal een renner met meer lichaamsgewicht meer wattage kunnen trappen, maar ook nodig moeten hebben om die kilo's van zijn plek te krijgen..
Met hem ^^. :) Vandaar dat ik ook vermeldde 4,3 [W/kg]. Gewichtje Backstedt heh. Die snelle jongens trappen allemaal boven de 5 [W/kg]. Ik kan hier trouwens hele goede conclusies uit trekken. In voorbereiding 2 jaar terug op Alpe d'Huez onder het uur, heb ik ook zo'n test gedaan, toen zou ik 395 Watt op omslagpunt hebben gefietst, waar dan op basis daarvan een tijd van 54 minuten uit moest rollen. Maar, de ervaring leerde iedereen (vooraf dus) dat je altijd +/- 10% erbij moest tellen (en dus 10% minder in Wattage) en dat klopte uiteindelijk: 58:36 met terugrekenend 364 Watt gemiddeld. Dus ik zal nu zo'n 340 Watt echt kunnen trappen. 1 op 1 vergelijken is nooit eerlijk, ik trap(te) bijna net zoveel weg als een Pantani, maar ben anderhalf keer zo zwaar. Cijfers lijken leuk, maar als het erop aan komt, bak ik er nog weinig van. Tijdrijden vind ik mooi, maar boven de 40 gemiddeld op een rondje van 8,2km lukte me amper, 1 keer een TT wedstrijdje (Twentse Thriathlon Tour) gedaan waar dan een Maarten Nijland 44 gemiddeld rijdt en ik een paar seconden verlies op de eerste dame, maar wat gezien haar palmares dan weer geen schande is. Ik zie nu wel dat ik een betere tijd had dan Scighera in '08 :P Maar die achterstand in tijd zegt voor mij genoeg. Ik maak mij geen illusies, ben ook geen twintiger meer. Maar ik houd wel van cijfertjes ;)

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Tjebakka schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 11:20:

Zelfde gehad met de ultra sports, om de week een lekke band, zowel voor als achter. Nu sinds halverwege vorig jaar op GP4000s'en en geen lekke band gehad tot dusver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dinkelover schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 12:34:
[...]
Met hem ^^. :) Vandaar dat ik ook vermeldde 4,3 [W/kg]. Gewichtje Backstedt heh. Die snelle jongens trappen allemaal boven de 5 [W/kg]. Ik kan hier trouwens hele goede conclusies uit trekken. In voorbereiding 2 jaar terug op Alpe d'Huez onder het uur, heb ik ook zo'n test gedaan, toen zou ik 395 Watt op omslagpunt hebben gefietst, waar dan op basis daarvan een tijd van 54 minuten uit moest rollen. Maar, de ervaring leerde iedereen (vooraf dus) dat je altijd +/- 10% erbij moest tellen (en dus 10% minder in Wattage) en dat klopte uiteindelijk: 58:36 met terugrekenend 364 Watt gemiddeld. Dus ik zal nu zo'n 340 Watt echt kunnen trappen. 1 op 1 vergelijken is nooit eerlijk, ik trap(te) bijna net zoveel weg als een Pantani, maar ben anderhalf keer zo zwaar. Cijfers lijken leuk, maar als het erop aan komt, bak ik er nog weinig van. Tijdrijden vind ik mooi, maar boven de 40 gemiddeld op een rondje van 8,2km lukte me amper, 1 keer een TT wedstrijdje (Twentse Thriathlon Tour) gedaan waar dan een Maarten Nijland 44 gemiddeld rijdt en ik een paar seconden verlies op de eerste dame, maar wat gezien haar palmares dan weer geen schande is. Ik zie nu wel dat ik een betere tijd had dan Scighera in '08 :P Maar die achterstand in tijd zegt voor mij genoeg. Ik maak mij geen illusies, ben ook geen twintiger meer. Maar ik houd wel van cijfertjes ;)
Voor een tijdrit moet je ook een aangepaste fiets en een aangepaste houding hebben. Tijdens mijn vorige triathlon wedstrijd (in 2008) de 41km fietsen afgehaspeld aan 38,4 gemiddeld en dan eindig je echt niet vooran het pak ;)
Pagina: 1 ... 25 26 Laatste

Dit topic is gesloten.