Zo, vanavond maar even een conconi test gedaan. Wilde toch nog graag eens weten hoe het met de power in de benen zit na al die kilometers (lage intensiteit) zonder een echt trainingsplan. Voor één ieder die het iets zegt of zich ervoor interesseert: Na een goede warming-up en uiteraard calibratie van de rem op de Tacx, deze keer het interval ingesteld van elke 2 minuten 20[W] erbij. Vorige keren zat ik vaak op 30 of 40 Watt per 2 minuten, zoals dat wat gebruikelijker is, maar dan was het omslagpunt uiteindelijk niet zo duidelijk te zien in de grafiek. Ik had vandaag 2 uurtjes ervoor nog een rit van 70km gemaakt en me helaas met die harde wind mee, niet kunnen inhouden, maar de test stond nu éénmaal gepland. Niet tot het naatje gegaan, ik voelde duidelijk het omslagpunt (melkzuur opkomen/ophopen, hoe je het wilt noemen...) en daarna nog 4 minuten de 2 blokken volgetrapt. Max Wattage lag dan ook stuk lager dan vorige keren, waarbij ik veel langer op 't melkzuur kon doorgaan. Desondanks was het omslagpunt deze
keer toch ietsie duidelijker te zien dan vorige keren en het wattage op omslag doet nauwelijks onder voor de test begin november vorig jaar. Over de hele linie had ik nu 5 hartslagen meer nodig voor hetzelfde wattage, maar ik woog wel iets meer toen. Eindresultaat nu: met 4,3 [W/kg} ben ik in ieder geval niet ontevreden, kan ik mooi op voortborduren dit jaar

Op naar de 5 [W/kg]

Al zal dat wel wat te hoog gekregen zijn !
[
Voor 4% gewijzigd door
dinkelover op 30-03-2012 01:31
]