Wielren meet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-05 07:09

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Alleen op je smalle zadel zitten is natuurlijk een stuk minder leuk dan dat je dat met een groep doet. Het is gezelliger en je kan ook nog eens in het wiel van iemand zitten om op adem te komen ;).

Na in het Griffin in "Het grote wielrenervaringentopic - Deel 16" een animo check te doen bleek dat er mensen waren die wel in waren voor een stukje weg te trappen. Daarom dit topic (wat goed gekeurd is door de VV Modjes (iig Grrrrrene)) om erover te praten en afspraken te maken.

Lokatie
We beginnen met de lokatie. Aangezien de meeste wielrennende GoT'ers uit Nederland komen is het wellicht ook het makelijkste om in Nederland een route uit te zetten. Alleen komen er ook fietsers uit België dus lijkt het mij persoonlijk het beste om in het midden van Nederland wat uit te zetten. (denk hierbij aan de Veluwe/Betuwe/Heuvelrug). Hierover volgt snel meer.

Datum
Welke dag gaan we rijden? Ik heb van de aankomende 3 maanden ongeveer alle weekenden erin gezet en je kan er gewoon vinken.

Afstand
Voor er een route gemaakt word moeten we natuurlijk even een afstand kiezen. Kies ongeveer je langste afstand die je fijn vind om af te leggen (hou er wel rekening mee dat het in een groep vaak gemakkelijker gaat omdat je uit de wind kan gaan zitten).
Het idee is dat we ongeveer het gemiddeld gaan nemen (of als er veel animo is voor een lange afstand 2 routes neer te zetten (maar dan moeten er ook genoeg mensen mee rijden met de wat kortere afstand)). Dit alles word vast de aankomende tijd duidelijk.
Hou er rekening mee dat je misschien wat meer moet gaan fietsen of juist wat minder dan dat je gewend bent. Dus voor sommige mensen is het een grote uitdaging terwijl de andere juist rustig aan moeten doen.

Route
Komt later, laten we eerst een datum en afstand kiezen.

Wie is uitgenodigd
In principe is het hoe meer zielen hoe meer vreugd. Dus als je vrienden etc hebt die mee willen, neem ze mee.

Ga naar de Meeting manager om jezelf aan te melden als je mee wilt doen.
(mocht je een melding krijgen over een key, dit is Gottert. Even ingevuld om het prive voor ons te houden).

Verdere tips - op/aanmerkingen kunnen hier gemeld worden. Praat hier verder gewoon los over de meet zelf, er gelden wel de algemene GOT (VV) regels.

[ Voor 8% gewijzigd door Griffin op 27-03-2012 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Leuk! I'm game, mits de route in de buurt van de Heuvelrug/Utrecht is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Wat betreft de route. Ik zat aan het volgende te denken...

Vlak bij Rhenen is er een trimbaan met voldoende parkeerplaatsen (alleen geen douches enzo). Maar vanaf hier kunnen de de Defensieweg opduiken om dan richting de Amerongse Berg te gaan. Na deze te hebben beklommen gaan we via Veenendaal, Achterberg naar Wageningen om daar nog wat kleine klimmetjes te pakken en gewoon te fietsen. Dan terug naar Rhenen om de grebbenberg op te klimmen en dan echt terug richting de auto's.

Denk dat je dan wel een afstand van 100km ong vol kan trappen.

Nu weet ik dat niet iedereen daar de weg kent, maar degene die dat wel doen... nog wat op / aanmerkingen (natuurlijk momenteel even onder voorbehoud van de afstand die weg gaan fietsen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-05 12:58

Eijkb

Zo.

Ik laat het even aankomen op last minute gezien de aard van mijn werkzaamheden. Ik weet vaak pas kort voor het weekend of ik lang weg kan of niet.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-05 14:56
Ben d'r bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368306

Vind ik wel leuk en zal een poging wagen , tijdens het fietsen alleen maar over games praten /geintje . Heb wel al een groepje maar heb al een tijdje mijn zinnen gezet om eens ergens anders te willen fietsen dan alleen maar noord holland .

[ Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 368306 op 27-03-2012 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:23

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Als ik met iemand mee kan rijden vanuit Groningen, waarom niet!

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Heb even een eerste versie van een route gemaakt.
105km (ish), ongeveer 500hm
Route is rond Rhenen/Wageningen/Amerongen. De volgende klimmetjes zitten erin:
- Amerongseberg (steile kant)
- Wageningseberg
- Italiaanseweg

Geen klimtour dus maar gewoon lekker rond fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:09
Ik vind het wel interessant. Ik laat het even afhangen van de datum die eruit komt. Voor mij redelijk in de buurt en de omgeving daar blijkt leuk om te fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 07:06
Mijn beschikbare data heb ik aangeduid, voor mij zal het eerder afhangen van de locatie.

Klik: .joeri. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 10-05 18:53
Hoe zit het met het tempo? Ik kan opzich wel 100km halen, alleen niet volle bak 30+ :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
NoepZor schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 15:23:
Hoe zit het met het tempo? Ik kan opzich wel 100km halen, alleen niet volle bak 30+ :)
Denk dat ik dat ook niet haal hoor. Maar denk dat we gewoon even moeten kijken hoe en wat. Zoals al in de TS staat, voor sommige mensen word het een uitdaging en voor sommige wat minder. (is altijd als je met meerdere mensen gaat fietsen)
De route is nu zo dat het laatste stuk je ook eerder terug kan (wat dan wel weer wat KM scheelt).

Er zijn nu 2 data waar (van de 5 aanmeldingen) er 4 (en 1 ?) kunnen. Dit is 19 & 20 mei. Zit er dus dik in dat het wellicht in dit weekend word gedaan.

Plaatje van een mogelijke route:
CycleMeet - Course Optie

[ Voor 13% gewijzigd door Griffin op 29-03-2012 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-05 20:02
Klinkt goed, ik heb sinds afgelopen woensdag een echte fiets dus een tweaker tourtje klinkt leuk..maak me alleen zorgen over de afstand, tot nu toe fiets ik elke keer ~20KM, al dan niet over zanderige bospaadjes en dergelijke:

http://app.strava.com/athletes/352941

Trouwens, +1 voor Utrechtse heuvelrug, dan wil ik mijn stekkie wel beschikbaar stellen als Bidon-aftapplaats :)

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
@Citruspers:
In principe kan je ook een klein stukje mee fietsen tot je niet meer kan, maar moet je zelf in de gaten houden.
Geef verder maar je adres, komen we langs om alles bij te vullen :P

@de rit itself:
Zoals het er nu naar uit ziet zou het wel eens 19 mei worden (ik ben dan net een week terug van vakantie dus zou goed uitgerust moeten zijn) met ongeveer 100-125km.
Wat betreft de tijd, tja ik denk eind van de ochtend verzamelen zodat we rond (11:30 oid) kunnen vertrekken. Dan zijn we weer rond 4uur ong terug bij de auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Laatst online: 07-05 20:49

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Qua planning zal ik helaas ook pas vrij laat met zekerheid kunnen zeggen of het lukt, maar voorlopig lijkt het me een prima moment, en staan beide dagen gereserveerd in de agenda. Ik kan, aangenome dat de auto niet voor die tijd het loodje wil leggen) minimaal 1 iemand vanuit Groningen meenemen (logistiek is een 3e fiets + persoon wat lastig, maar zal mogelijk ook nog wel lukken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-05 16:47
Interessant, maar gezien mijn werk, studie en stappen op de woningmarkt doe ik even geen uitspraken over beschikbaarheid. Ik ga t.z.t. kijken of ik kan. Niet ideaal, maar het is even niet anders.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Evenuteel kunnen degene die vanuit Utrecht en omgeving komen samen richting de heuvelrug rijden (en terug)?

[ Voor 5% gewijzigd door FMS op 05-04-2012 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Prima FMS, al bestaat er een kans dat ik eerder afhaak gezien mijn weinige ervaring met wielrennen :)

(Driebergen hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik heb even mijn beschikbaarheid ingevuld.

@FMS: we kunnen misschien ook wel eens afspreken voor een mtb/racefiets tocht? 's Avonds ook mogelijk?

[ Voor 14% gewijzigd door willy1986 op 13-05-2012 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Ja is prima. We moeten idd een keer afspreken. Ik ben bijna elke dag wel op de fiets. Door de week meestal in de middag/avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb

Eijkb

Zo.

19 Mei komt mij vooralsnog uitstekend uit. +/- 100km met die paar klimmetjes is ook mooi. Maar goed, altijd onder voorbehoud ivm werk.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
19 Mei ziet er ook voor mij goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Heb veel dagen eruit gehaald omdat daar maar 3 of 4 mensen konden.
Maar ziet er steeds meer uit dat het 19-5 gaat worden (alleen FMS heeft hier een vraagteken staan).

Verder hebben we ook een paar aanmeldingen van een Maybe vanuit het forum zoals;
- Eijkb
- Argro
- Kippenijzer
maw... een man of 8 - 10 moet misschien wel gaan lukken.

Nu nog een keer goed kijken naar de route, maar nog tijd zat voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-05 16:47
Op 19 mei heb ik ook de Tecklenburg Rundfahrt op het (voorlopige) programma staan.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
willy1986 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 23:26:
Ik heb even mijn beschikbaarheid ingevuld.

@FMS: we kunnen misschien ook wel eens afspreken voor een mtb/racefiets tocht? 's Avonds ook mogelijk? Woon in Utrecht-tuindorp
Voor een heuvelrug MTB trail ben ik ook wel te porren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52815

Ik moet mijn status aanpassen naar 'maybe', want ik krijg 19 mei geen verlof.

Mocht het starttijdstip echter laat in de ochtend zijn (dat is, als ik het zo lees, iig een voorlopig voorstel), kan ik proberen te regelen dat ik eerder weg mag. Enfin, zien we dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Griffin schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 09:55:
Heb veel dagen eruit gehaald omdat daar maar 3 of 4 mensen konden.
Maar ziet er steeds meer uit dat het 19-5 gaat worden (alleen FMS heeft hier een vraagteken staan).

Verder hebben we ook een paar aanmeldingen van een Maybe vanuit het forum zoals;
- Eijkb
- Argro
- Kippenijzer
maw... een man of 8 - 10 moet misschien wel gaan lukken.

Nu nog een keer goed kijken naar de route, maar nog tijd zat voor.
19 mei is voor mij ook goed. Ik zal zo de status aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Anoniem: 52815 schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 14:03:
Ik moet mijn status aanpassen naar 'maybe', want ik krijg 19 mei geen verlof.
FMS schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 15:14:

19 mei is voor mij ook goed. Ik zal zo de status aanpassen.
Ik heb FMS nu op JA gezet voor de 19e en Pizzaboer_JA op misschien.
De knoop is ook doorgehakt, het is de 19e (van mei ;)) geworden!!!!

We zijn er nu dus 7 die sowieso komen en nog een paar die misschien komen (en misschien neem ik nog wel een vriend mee die eraan zat te denken om mee te gaan).

Wat betreft de route, tja ongeveer 100km word het. Ik had al een route uitgestippelt maar misschien word dit nog iets anders. Misschien hebben andere mensen nog ideeën?!

Wat betreft de tijd... In 3u30m / 4u moeten we wel rond zijn. Dus ik zat te denken om eind van de ochtend dus rond 11:00 te vertrekken (dus rond 10:45 verzamelen) zodat we uiterlijk rond 15:00 terug zijn. De mensen die wat verder moeten rijden hebben dan nog wat tijd om rond een normale tijd thuis te zijn voor het eten :Y) .
Over eten gesproken, dit moet je zelf regelen, maar ik ben een goede host dus ik neem wat zakken krentenbollen mee (voor ieder 1 (bol, geen zak :P )).

Op/Aanmerkingen hoor ik graag. Tijd staat nog niet vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:05
Heb me met een voorzichtige misschien aangemeld voor 100km linkeballen ;) Iets verder kan ook, maar dan zie je me helemaal niet op kop.

[ Voor 29% gewijzigd door Taigu op 16-04-2012 20:51 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik kijk nog even of ik kan, volgens mij wel, lijkt me wel leuk om mee te fietsen :) mits het niet volle bak gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

Ik doe graag mee, heb me al op het lijstje gezet. Lijkt me wel leuk om een keer wat anders te doen dan solo fietsen. Ik heb al meerdere keren 100 tot 150 km solo gefietst met een goede moving avg van 30 km/u, dus in een groepje van gemotiveerde renners moet dat zeker lukken :)

Ik heb net een nieuwe set Fulcrum Racing 5 wielen onder mijn fiets gezet en een goede fietspomp eraan gehangen. Ben benieuwd! Waar starten jullie overigens? Kan ik daar een beetje makkelijk komen vanuit Haarlem met de trein? Een stukje fietsen naar de startlocatie is geen probleem, als het maar niet meer dan 10 km is ofzo..

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
frankknopers schreef op maandag 16 april 2012 @ 22:45:
Ik doe graag mee, heb me al op het lijstje gezet. Lijkt me wel leuk om een keer wat anders te doen dan solo fietsen. Ik heb al meerdere keren 100 tot 150 km solo gefietst met een goede moving avg van 30 km/u, dus in een groepje van gemotiveerde renners moet dat zeker lukken :)

Waar starten jullie overigens? Kan ik daar een beetje makkelijk komen vanuit Haarlem met de trein? Een stukje fietsen naar de startlocatie is geen probleem, als het maar niet meer dan 10 km is ofzo..
We starten vlak bij een bospad (voor hardlopers) bij rhenen (zoals het er nu naar uit ziet). Ikzelf kom uit Tiel en leg mn fiets in de auto en er kan in principe nog 1 bovenop (met een kleed er tussen). Dus ik kan 1 iemand meenemen.
Anders kan je ook naar het trein station in Rhenen, vanaf daar is het ongeveer 5km. Maar reistijd van Haarlem naar Tiel of naar Rhenen maakt niets uit.
Taigu schreef op maandag 16 april 2012 @ 20:51:
Heb me met een voorzichtige misschien aangemeld voor 100km linkeballen ;) Iets verder kan ook, maar dan zie je me helemaal niet op kop.
Ikzelf ook, we zijn nog 1 maand verwijderd van de rit zelf dus die 100 gaat iedereen wel lukken. Het moet geen volle D2/D3 training worden he, maar meer gewoon lekker fietsen + genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
Ik wil er graag bij zijn, maar moet even kijken of het mag van de Fysio. Behandeling start zaterdag dus in die maand tijd hoop ik wel sprongen gemaakt te hebben met mijn knie problemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Griffin schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 08:25:
[...]

We starten vlak bij een bospad (voor hardlopers) bij rhenen (zoals het er nu naar uit ziet). Ikzelf kom uit Tiel en leg mn fiets in de auto en er kan in principe nog 1 bovenop (met een kleed er tussen). Dus ik kan 1 iemand meenemen.
Anders kan je ook naar het trein station in Rhenen, vanaf daar is het ongeveer 5km. Maar reistijd van Haarlem naar Tiel of naar Rhenen maakt niets uit.
Kan je ook het laatste stukje vanaf station rhenen ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:58
Ik vrees dat ik moet afhaken :-( Weekendje weg met de vrouw, prio's stellen! Jammer, was er graag bij geweest.

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Taigu schreef op maandag 16 april 2012 @ 20:51:
Ik haak ook af, ik ga spinnen voor het goede doel. Ik hou me aanbevolen voor een volgend rondje!

Het lukt me alleen niet om af te melden op die site...

[ Voor 7% gewijzigd door Taigu op 04-05-2012 11:19 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Ik heb het aangepast voor je Taigu.

Verder gaat de rit gewoon door, momenteel hebben we de volgende aanmeldingen (met JA):
- .joeri.
- Aristos
- Citruspers
- FMS
- frankknopers
- Griffin
- StevenK
- willy1986

We hebben ook nog een maybe, namelijk van 'Pizzaboer_JA'.

Wat betreft de afstand. Nu is er een route van ongeveer 100km gemaakt (zie paar posts hierboven) maar na mijn vakantie (in de week van de 19e) ga ik er nog eens naar kijken. In principe kunnen we natuurlijk altijd afwijken van de route dus zie het als een 'leidraad'. Ook de afstand moeten we nog even naar kijken. Het gemiddelde van alle aanmeldingen is 125km dus tussen de 100 en 125km moet wel gaan lukken. De enige die 75 had opgegeven is 'Citruspers' maar die slepen we er wel doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
De enige die 75 had opgegeven is 'Citruspers' maar die slepen we er wel doorheen.
Bedankt voor het vertrouwen, maar ik zit nog heel erg te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54936

Heb nog even nagedacht, maar het is mij toch iets te ver weg. Veel plezier allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
@Griffin: ik ga er van uit dat er wordt gefietst met de "samen uit, samen thuis" regel?

@citruspers: ik heb enkele tochten gefietst in groepen en als je achteraan fietst heb je weinig last van rijwind en kan je makkelijk een tempo rijden. Als we rouleren met kopwerk kan je makkelijk deze tocht fietsen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
citruspers schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:32:
[...]

Bedankt voor het vertrouwen, maar ik zit nog heel erg te twijfelen.
willy1986 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:39:

@citruspers: ik heb enkele tochten gefietst in groepen en als je achteraan fietst heb je weinig last van rijwind en kan je makkelijk een tempo rijden. Als we rouleren met kopwerk kan je makkelijk deze tocht fietsen. :)
Dat dus ;)
@Griffin: ik ga er van uit dat er wordt gefietst met de "samen uit, samen thuis" regel?
Ja zeker. Als er snellere mensen zijn moeten die wel de 'mindere' er doorheen slepen. Natuurlijk tijdens een klim moet je eigen tempo doen. Maar op het vlakke moet er niet te snel gereden worden dat sommige volle bak moeten om aan te klampen.
Anoniem: 54936 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:50:
Heb nog even nagedacht, maar het is mij toch iets te ver weg. Veel plezier allen!
Jammer, maar wel te begrijpen ;). Volgende keer misschien wat noordelijker, maar dan moet iemand anders de route op zetten :P

[ Voor 4% gewijzigd door Griffin op 04-05-2012 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ach, ik doe wel mee, anders heb ik achteraf weer spijt ;)

Voor de 100km, zoals ook al gezegd is hier, denk dat 125 of 150 wat teveel is voor mij, zoveel lange afstanden heb ik nog niet gereden, 1x 120 km met 20 min pauze tussendoor.

[ Voor 61% gewijzigd door NoepZor op 05-05-2012 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

willy1986 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:39:

Met een groep van ongeveer acht man kun je echt lekker doorstampen hoor. Als er op kop stevig doorgereden wordt kom je met gemak mee als je in het midden fietst. In een groep 38 km/u rijden kan net zo makkelijk zijn als 30 km/u alleen. Ik heb laatst nog met mijn 29''er mountainbike meegefietst met een groepje wielrenners. Ging met 38 km/u (ik heb zelf ook kopwerk gedaan :P) en ik kon het prima bijhouden. Ook een goed gesprek voeren ging nog prima. Dus ook met wat minder ervaring is 100 km prima af te leggen, zo lang je maar niet te vaak in het rood gaat en je eigen grenzen kent. Ik verwacht dat we bij de laatste klimmetjes op de route wel wat verschillen gaan zien.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Bult op ben ik sowieso in het nadeel met mijn 92 kilo }) maar ik heb er wel zin in, keer een andere omgeving en met een groepje fietsen is wel gezelliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Waar en hoelaat spreken we af? (mijn voorkeur gaat uit naar een locatie dicht bij Utrecht, Leersum is ok)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Griffin schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 08:25:
[...]

We starten vlak bij een bospad (voor hardlopers) bij rhenen (zoals het er nu naar uit ziet).
Is dit inmiddels definitief? Zou ook graag exacte locatie willen weten mbt navi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Laatst online: 18:46

Zewatanejo

Fine Thanks!

Damn, leuk idee zo'n meet!! Ik ben er helaas niet dit jaar, dus ik hoop maar dat julie veel plezier hebben dat dat het voor (volgend jaar) voor herhaling vatbaar is. Leuke route/regio trouwens....

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:52
11.00 vertrekken past mij uitstekend, dan kan ik iig nog ff rustig de zaterdagochtendboodschappen doen voor ik wegfiets uit Ede.

Wat is het precieze vertrekpunt?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
NoepZor schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 14:17:
Bult op ben ik sowieso in het nadeel met mijn 92 kilo }) maar ik heb er wel zin in, keer een andere omgeving en met een groepje fietsen is wel gezelliger.
Je bent niet de enige, ik ben ook zo zwaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:50

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Heb me ook even aangemeld, lijkt me leuk om met z'n allen een stukkie te fietsen. Fiets meestal tot Amerongen (vanuit Hilversum) dus een deel van de route komt me wel bekend voor.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Ik zeg toch af, ik ben de afgelopen weken niet helemaal lekker geweest en zie toch heel erg op tegen 100KM aangezien ik net begonnen ben. Wellicht een volgende meet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Ik zeg af maar kom naar alle waarschijnlijkheid toch met de fiets naar Utrecht (vanuit Breda). Niet voor de tourtocht maar voor het http://www.utrechtsebierbrouwersfestival.nl/ (3km vanaf CS Utrecht). Breda - Utrecht is 80km, trein terug. Als jullie nadien nog zin hebben in een biertje :+...

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Bier na het fietsen is 'not done' ;)
@Citruspers: Jammer, ik heb je afgemeld.

Wat betreft de meet op zaterdag, ja deze gaat door. Zaterdag is het zelfs redelijk weer. Ben alleen benieuwd hoe mijn lichaam zich gaat houden.

De ontmoetingsplek is de parkeerplaats langs de Autoweg in Rhenen (google maps link)
Er is daar geen faciliteiten maar wel lekker direct in de natuur.

Ik had al eerder een route erop gezet welke ongeveer 105km lang was en ongeveer 500hm.
[afbeelding]
Denk dat dit zo blijft maar we kunnen ook (als we aan het fietsen zijn) de route wat veranderen (weg kwijt oid :F ). Ik neem iig wel de route mee in mn Edge 800. Als er meerdere zijn met een Edge dan kan ik de tcx file wel voor je.

Wat betreft de tijd, 10:45 verzamelen en rond 11:00 vertrekken lijkt me nog steeds het beste. Dan zijn we rond half 3 wel terug.
Zoals ik al eerder had vermeld neem ik voor iedereen 1 of 2 krenten bollen mee.

Momenteel is de deelnemerslijst:
.joeri.
Aristos
FMS
frankknopers
Griffin
NoepZor
RedFox
StevenK
willy1986

10man (ong) sterk dus, dus dat moet helemaal goed gaan (dus neem ong 20 krentenbollen mee).

Ik zou graag van iedereen zijn 06 nummer ontvangen via DM zodat ik deze bij heb, ik zorg dan ook dat jullie die van mij krijgen mocht je verhinderd zijn of het niet kunnen vinden.

Mochten er vragen zijn, ik check het topic zelfs nog rond 9 uur op zaterdag :+

[ Voor 5% gewijzigd door Griffin op 17-05-2012 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Dat wordt dus voor mij 170 km totaal :|

DM verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
DM is ook verstuurd hier ;) ik heb er wel zin in, vrijdag de fiets even in topconditie brengen en dan kan ik er tegenaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52815

Ik moet mijn 'misschien' veranderen in een 'nee, helaas'. :-(
Om rond 10:45 in Rhenen te zijn, moet ik thuis om 10 uur in de auto stappen. Ik vrees echter dat ik pas thuis ben tussen 11 en 12 (moet werken, kon geen verlof krijgen..). Jammer! (@Griffin: je hoeft voor mij dus geen krentenbollen te reserveren. Wel bijzonder vriendelijk trouwens! :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
DM sent. Fiets wsl om 10.30 ofzo vanuit Veenendaal, bij station Veenendaal-centrum, weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox

RedFox

Heb je een OV ofzo?

willy1986 schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 13:13:
Dat wordt dus voor mij 170 km totaal :|

DM verstuurd.
Jij moet vanuit utrecht komen? Als je wil kan je meerijden, kom toch daarlangs.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Kan iemand mij de exacte locatie van die parkeerplaats geven middels google maps? Weet ik zeker dat ik naar het juiste toe rijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
NoepZor schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 07:15:
Kan iemand mij de exacte locatie van die parkeerplaats geven middels google maps? Weet ik zeker dat ik naar het juiste toe rijd :)
Zie boven: Griffin in "Wielren meet"

Van welke kant kom je? Vanuit Veendaal pak je de weg naar Elst, dan tweede weg links (Defensieweg), onderaan de Defensieweg sla je linksaf de Autoweg op en dan rij je er bijna recht tegenaan.

Vanuit Rhenen (als je van de A15 komt of via de A12 / Rondweg) meteen na het centrum bij de rotonde rechtsaf Paardenveld en dan na het hoogste punt van die weg linksaf (Autoweg) en de weg vervolgen, na ongeveer 2 km staat de parkeerplaats 'Trimbaan' aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
NoepZor schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 07:15:
Het is niet precies op dat punt, maar als je vanaf Rhenen komt (vanuit het oosten) ligt het net voor de afslag naar de Defensieweg aan je rechterhand.
Vanaf westelijke richting dus aan je linkerhand 8)7 :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
RedFox schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 22:32:
[...]

Jij moet vanuit utrecht komen? Als je wil kan je meerijden, kom toch daarlangs.
Bedankt voor het aanbod. Ik heb al een auto geregeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Dank voor de info,de google maps link stond op autoweg rhenen, die weg is vrij lang dus een indicatie waar het ongeveer is was zeker welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Ik vraag het ook even hier: voor de mensen die uit Utrecht komen, ik ben nog steeds van plan om naar Rhenen te fietsen, eventueel leuk om dat op een rustige tempo samen te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Prachtig weer, maak er een mooie rit van en genieten maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Ik ben weer thuis. Resultaat... helemaal gesloopt.
Plan was 100ish km te doen maar werden er 83. Dit kwam voornamelijk door mij (zover ik weet) aangezien ik op een gegeven moment het niet meer bij kon benen. De eerste 50km ging in principe goed en ook nog wat kopwerk gedaan. Maar daarna liepen mijn benen snel vol en kreeg zelfs hier en daar wat kramp.
Conclusie: ... was heel gezellig, mooie rit gehad maar mn kracht is verre van gewenst.

@ de rest:
Sorry van de navigatie die soms wat te wensen over liet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Geeft niet hoor Griffin ;)
Was een mooie rit met prima weer, heb me goed vermaakt in ieder geval. Alleen hoe sommige mensen de heuveltjes omhoog fietsten (frankknopers volgens mij?), dat was niet normaal 8)7 En dan ook nog in korte broek en t-shirt rondfietsen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Griffin schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 15:37:
Ik ben weer thuis. Resultaat... helemaal gesloopt.
Plan was 100ish km te doen maar werden er 83. Dit kwam voornamelijk door mij (zover ik weet) aangezien ik op een gegeven moment het niet meer bij kon benen. De eerste 50km ging in principe goed en ook nog wat kopwerk gedaan. Maar daarna liepen mijn benen snel vol en kreeg zelfs hier en daar wat kramp.
Conclusie: ... was heel gezellig, mooie rit gehad maar mn kracht is verre van gewenst.

@ de rest:
Sorry van de navigatie die soms wat te wensen over liet.
Jij bedankt voor de organisatie en de krentenbollen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Thx :D was zeker geslaagd en de volgende keer zal ik m'n schoenen meenemen :> ik voel me best nog wel fris moet ik zeggen, 100km was zeker wel gelukt, alleen die frankknopers was niet te stoppen ;)

Voor de liefhebbers, mijn strava ride http://app.strava.com/rides/8861224

[ Voor 16% gewijzigd door NoepZor op 19-05-2012 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/7030121/2012-05-19%2012.32.45.jpg
Was geslaagd.
@Frankknopers upload je garmin gps log even naar Strava.com. Ik ben wel benieuwd hoe snel jij een klim omhoog fietst vergeleken met andere wielrenners. Mijn ritje hier

[ Voor 6% gewijzigd door willy1986 op 19-05-2012 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Was super, iedereen bedankt, Griffin n het bijzonder voor de organisatie en voor de krentenbollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

willy1986 schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 16:58:
[afbeelding]
Was geslaagd.
@Frankknopers upload je garmin gps log even naar Strava.com. Ik ben wel benieuwd hoe snel jij een klim omhoog fietst vergeleken met andere wielrenners. Mijn ritje hier
Mijn GPS was vrij brak qua snelheidsregistratie.. Zat er heel vaak naast, volgens mij is mijn horloge niet goed meer. Ik zal de stats zo uploaden. Sowieso pakt ie de hoogtemeters, cadans en het gemiddelde wel goed.

Ik vond het een zeer geslaagde ochtend/middag, erg leuk om ook eens in een groepje te rijden en in een onbekende omgeving. Mooie klimmetjes ook, daar word ik blij van :P

De foto's die ik heb gemaakt halverwege ga ik zo ook uploaden van de iPhone. Dit was zeker voor herhaling vatbaar :)

Ik ga volgende week maar eens kijken hoe ik mijn snelheidsmeting kan fixen. Ik heb een cadansmodule van garmin, die moet dus ook snelheid uit het wiel kunnen meten. Dat zou het probleem van sterk afwijkende waardes snel oplossen..

Nu even mijn garmin ontvangertje zoeken, was een beetje en chaos bij het inpakken van de tas vanmorgen. 8)

Stats: http://connect.garmin.com/activity/179738582
Strava stats: http://app.strava.com/activities/8863689 (2x tweede en 1x zevende). als ik dit wist had ik nog iets meer gegeven haha :P

[ Voor 11% gewijzigd door frankknopers op 19-05-2012 17:58 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
frankknopers schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 17:20:
[...]
Stats: http://connect.garmin.com/activity/179738582
Strava stats: http://app.strava.com/activities/8863689 (2x tweede en 1x zevende). als ik dit wist had ik nog iets meer gegeven haha :P
Die snelheidsgegevens van jou kloppen niet ;) Aan het einde van de autoweg reed ik met 40 km/u naar boven en jij reed bij mij weg, maar toch zegt jouw upload dat je 37 reed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Goed om te zien dat het beval, hoop er de volgende keer bij te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Nu online
@frankknopers: Hoe doe jij dat met die laps op je Garmin, kies je daar gewoon een interessant stuk en druk je zelf op lap? Ik neem niet aan dat je het rondje op het kaartje 97 keer gereden hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

De Garmin computer maakt automatisch een lap voor elke kilometer. dit moet ik eigenlijk nog aanpassen of uitschakelen. Het heeft niet echt een functie bijd e manier waarop ik hem gebruik.

De foto's: http://www.knopers.net/webspace/fietsen/21mei2012/ :)

Edit: Uiteraard is een bedankje op zijn plek voor Griffin. Hij heeft het goed geregeld en mij een leuke zaterdagmiddag bezorgd :)

PS: als iemand niet wil dat zijn foto op mijn site staat, graag even per DM doorgeven. Ik kan ook de hoge resolutie foto's sturen per mail. Deze zijn behoorlijk resized.

[ Voor 38% gewijzigd door frankknopers op 20-05-2012 00:43 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Bedankt voor de foto's :) heren nogmaals bedankt voor de gezellige middag en griffin voor de uitstekende routebegeleiding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:30
Binnenkort een keer in de buurt van de Holterberg fietsen? Dan ben ik van de partij. :P

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Kun je in ieder geval het schwarzwald bij rijssen en de klimmetjes rond markelo er ook wel bijpakken (stelt niet veel voor vergeleken met de heuvelrug). Weet niet of de luttenberg en lemelerberg nog binnen redelijke afstand te doen zijn :) en de holterberg gewoon 2x doen ;) extra hoogtemeters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Mooi om te lezen dat het goed gegaan is! Volgende keer beter in mijn geval. Breda -> Utrecht werd 91km i.p.v 80. Geen navigatie op de fiets. Bierfestival was goed te doen en trein terug ook prima. Echter de 3km vanaf station naar huis waren het lastigste (zware benen).

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:30
NoepZor schreef op maandag 21 mei 2012 @ 11:43:
Kun je in ieder geval het schwarzwald bij rijssen en de klimmetjes rond markelo er ook wel bijpakken (stelt niet veel voor vergeleken met de heuvelrug). Weet niet of de luttenberg en lemelerberg nog binnen redelijke afstand te doen zijn :) en de holterberg gewoon 2x doen ;) extra hoogtemeters
Als je rond de 80-100 km doet dan kun je, naast de holterberg, de luttenberg en lemelerberg ook wel meepakken hoor! Laat anders maar een keer weten als je zin hebt om samen te fietsen. Van onder andere frankknopers weet ik dat hij ook in de buurt woont. Ik studeer in Groningen dus er is eigenlijk nog nooit wat van gekomen maar wij zouden nog een keer gaan fietsen. :P

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

LuPo schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 20:01:
[...]

Als je rond de 80-100 km doet dan kun je, naast de holterberg, de luttenberg en lemelerberg ook wel meepakken hoor! Laat anders maar een keer weten als je zin hebt om samen te fietsen. Van onder andere frankknopers weet ik dat hij ook in de buurt woont. Ik studeer in Groningen dus er is eigenlijk nog nooit wat van gekomen maar wij zouden nog een keer gaan fietsen. :P
klopt, en dat gaan we ook nog wel een keer doen... De IJsseldijk is trouwens ook heel mooi om langs te rijden, van Deventer naar Zwolle kun je lekker doorblazen. Over ideetjes gesproken.. :)

Goud is geen geld

Pagina: 1

Let op:
Indien je mee wil doen, kan je je hier aanmelden: http://www.meeting-manager.nl/1140/?key=Gottert