[MMO] Het grote World of Tanks topic - Deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 25.788 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieler
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 13:24
Is het mogelijk om zelf de maps te kiezen?

Ik heb onlangs een andere tank gekocht en nu zit ik in 1x tussen het zware geschut waardoor het 1shot-1kill is. In een stad kan je je tenminste nog een beetje verdekt opstellen en misschien nuttig zijn zonder meteen een nuke op je ei te krijgen want de lol raakt er wel vanaf nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26
Nee dat zal niet gaan.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit spel is best wel gaaf :) Ben nu een paar dagen bezig en nu zelfs waardevol bezig voor m'n team :P Ik wou eerst de Duitse Medium tanklijn nemen, maar ben daar vanaf gestapt toen ik de Artillery bezig zag. Dus ben even terug gegaan en via Pz2 ben ik nu eigenaar van een Wespe. Wat een superding, helemaal met die 2e gun en AP ammo.

Wat me nog niet helemaal duidelijk is is de crew. Kan je die meenemen naar de volgende tank zonder dat ze ervaring verliezen? Of verliezen ze alleen ervaring als je van tank naar TD gaat bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 20:22

wontcachme

You catch me? No you wont

Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 14:43:
Dit spel is best wel gaaf :) Ben nu een paar dagen bezig en nu zelfs waardevol bezig voor m'n team :P Ik wou eerst de Duitse Medium tanklijn nemen, maar ben daar vanaf gestapt toen ik de Artillery bezig zag. Dus ben even terug gegaan en via Pz2 ben ik nu eigenaar van een Wespe. Wat een superding, helemaal met die 2e gun en AP ammo.

Wat me nog niet helemaal duidelijk is is de crew. Kan je die meenemen naar de volgende tank zonder dat ze ervaring verliezen? Of verliezen ze alleen ervaring als je van tank naar TD gaat bijvoorbeeld?
Ze verliezen altijd wanneer je ze omzet. Dus van tier 2 naar tier 3 omzetten verlies je skill. bv: Is je crew 100% en je zet de crew om, dan kan je kiezen voor 80% overhouden (gratis), 90%(20k credits per member) of 100%(300 gold)

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieler
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 13:24
Dan is het blijkbaar tijd om te stoppen :D

1 hit 1 kill is lomp vervelend
socialiteit is ver te zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moortn
  • Laatst online: 21-08 16:07

Moortn

Hallo

Net voor het eerst een mede [GOT2] member (the_pino) gezien in een battle :) We waren samen met een vijandige KV-3 rondjes aan het rijden om een kerk.

@B-BRAIN: Dat ligt er natuurlijk aan of je een hogere FPS wil, of betere graphics. Zet eerst de resolutie goed (dezelfde als die van je monitor bij fullscreen), bekijk de FPS en dan kan je beslissen om de instellingen hoger of lager te zetten.

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 14:43:
Zie ook de TS, daarin staat het een en ander duidelijk uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05:37

rapture

Zelfs daar netwerken?

Mijn T-54 start met wat andere mediums in het noorden van Himmelsdorf. De andere T-54 en wat andere mediums gingen mee naar de hill.

Zij hielden de vijand frontaal bezig, ik reed om het gebouw om een schuilende T-54 langs achteren te nemen. Hij begon het door te hebben, turret draaide en ik maakte hem op tijd af. De andere vijandelijke T-54 had het niet door, maar werd door mijn team op tijd afgemaakt.

Een Panther kwam aangestormd om wraak op mij te nemen en dat is een kill voor mij. We merkten een JagdTiger in de 0-lijn op zodat we langs de 9-lijn doorreden, T32 ging erachter en ik ging achter hem voor de kill.

Eenmaal we beneden zitten (de populaire heavy campspot), zag ik onze T-44 frontaal met een JagdPanther aan het duelleren en ik pakte hem langs achteren.

Ondertussen zijn de vijanden aan de rechterflank ook stuk, allemaal naar de vlag en de JagdTiger zou nooit op tijd van de hill naar beneden kunnen rijden.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/swi7vaBlx6M2fy5mrKj6HggZ/full.gif
De vijand heeft in totaal maar 3 kills tegenover onze 2 T-54's die elk 4 kills hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door rapture op 08-08-2011 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-BRAIN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 20:09
Zat zostraks zowaar met een paar gotters in een battle. Namen weet ik niet mee maar gaf het aan in de chat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:33
Kan je trouwens niet een groepje maken en dan samen een game joinen? speel dit spel ook sinds een paar dagen en het bevalt me vrij goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ja, op dit moment moet 1 persoon premium hebben en dan kan hij een platoon aanmaken waarin nog 2 anderen kunnen spelen. Na de volgende patch kan iedereen een platoon voor 2 opzetten, terwijl iemand met premium dan nog steeds een platoon voor 3 man kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 15:08

ShockWave

Lost it somewhere

Vandaag weer lekker wat tijd besteed op het slagveld.
Platoon met The_Pino en Madjack666 en later met lestat, gedrieën wolfpack van PzkPfw IV heerlijk wat tumult veroorzaakt op de battlefield.
Aardig wat potjes gewonnen, sommige ook verloren, verloren potjes konden we wel met opgeheven hoofd verlaten aangezien we soms met zijn drieën zorgden voor 70% van de vijandelijke verliezen.
Voordeel van Platoon is dat je veel opsteekt van de andere members oa snipespots en handigheidjes om het spelen makkelijker te maken.
Wil je goed kunnen spelen in een platoon moet je echter wel op Mumble zitten dan heb je gelijk contact om tactieken te bespreken, wat vandaag ook weer goed uitkwam door bijvoorbeeld 1tje een enemie bezig te laten houden en te pinpointen waarna de andere 2 diezelfde enemie flanken en afmaken.

Star Citizen referralcode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Op 400 m met een KV met 122 mm HE gun op een andere KV snipen.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Zq6VioYhlicDfxjMJGA2Vsuf/full.jpg

Een JagdPanther aan de linkerflank snipe ik met een Panzer IV met 7,5 cm L/43 gun op 550 m vanaf de rechterflank. 2 schoten na elkaar die hem consequent raken.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3Xsw9tbsScwJGecRhwzbE7dE/full.jpg

Dat waren slechts 80 % crews, ik kan voorstellen dat het met 100% crews, ventilation,... nog erger wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:33
Quantor schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 19:11:
ja, op dit moment moet 1 persoon premium hebben en dan kan hij een platoon aanmaken waarin nog 2 anderen kunnen spelen. Na de volgende patch kan iedereen een platoon voor 2 opzetten, terwijl iemand met premium dan nog steeds een platoon voor 3 man kan maken.
die update komt toch bijna uit? had ergens gelezen tussen vandaag en ? de 12de?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:28
(jarig!)
The BounceR schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 01:08:
[...]
die update komt toch bijna uit? had ergens gelezen tussen vandaag en ? de 12de?
yup tussen 8 en 12 augustus komt ie uit oftewel tussen nu en een paar dagen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 19:37

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

redwing schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 01:11:
[...]

En hoog tijd is het. Zit er verdikke al dik twee weken op te wachten.
Exact één goed potje gehad it weekend. Op Steppes een VK4502, T44, ferdi en een IS-4 met mijn JP'tje. We stonden 4-2 achter, een T-44 die compleet vast zat in de decor en ik, die al zwaar gehavend was na mijn t-44 gevecht. Bleef nog de VK4502, de ferdi een Tiger (die de andere uitschakelde) en een artystuk dat ook kwam aanvallen (die ook de andere uitschakelde). We wonnen enkel door een totaal gebrek aan coördinatie van de enemy, anders hadden we geen schijn van kans. Maar nu wandelde reed ik weg met mooie 1500 Xp 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

redwing schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 01:11:
[...]

En reken maar begin van de week. Op vrijdag bestaat WoT één jaar en da gaan ze iets speciaals doen. Als ze dan de patch uitrollen lijkt het me niet handig :P. En OVerlord heeft ooit vermeld dat patchen nooit gebeurt op vrijdag ivm problemen die dan in het weekend kunnen zijn.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Iets speciaal, een X10 Xp weekend :P een mens kan maar dromen e. Op een weekendje doorstoten naar Tier 10dan :)

Zolang het niks weak is zoals crew voor helft van het gold is het goed voor mij. Xp we need

@ skoozie, ik zou ook nog snel iets in verkoop moeten gooien, de helft van mijn garage staat daar zonder crew nu. Ik houd ze altijd omdat ik er nog wel eens mee zal spelen, wat toch niet gebeurd... Enige tankje dat nog zal blijven is mijn hetzertje. Die camoskills zijn gewoon niet normaal. Speel soms samen met een vriend in platoon. Beiden in ons hetzertje op de baan. Hij met zijn HE fungun ik met de gun die toch nog wat penn heeft. Soms echt dikke fun samen, in een bosje, gewoon knallen en niemand die je ziet. KV's Tigers, alles moet eraan geloven.

[ Voor 57% gewijzigd door Joindry op 08-08-2011 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:49

skoozie

SCSI

Gisteren de T-34 in de verkoop gedaan! omdat ik nog iets van 9k XP op de KV-3 moet voor de IS in de tussentijd maar even een Luchs gekocht, een stock KV is nog sneller.... gelukkig is er niet veel xp voor nodig om hem elite te krijgen =)

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
(jarig!)
Joindry schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 08:54:
Iets speciaal, een X10 Xp weekend :P een mens kan maar dromen e. Op een weekendje doorstoten naar Tier 10dan :)

Zolang het niks weak is zoals crew voor helft van het gold is het goed voor mij. Xp we need
Hopelijk ook weer iets met credits, dit keer heb ik wat meer tijd om te spelen dan laatste keer en ik heb nog iets van 5 mil nodig om de tanks te kunnen kopen die ik nu al heb vrijgespeeld maar nog niet heb kunnen kopen :P (o.a. SU100/KV-3/VK3601/T34-85

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

redwing schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 09:45:
[...]

Hopelijk ook weer iets met credits, dit keer heb ik wat meer tijd om te spelen dan laatste keer en ik heb nog iets van 5 mil nodig om de tanks te kunnen kopen die ik nu al heb vrijgespeeld maar nog niet heb kunnen kopen :P (o.a. SU100/KV-3/VK3601/T34-85
Door mijn premium altijd silver in oveschot, maar XP tekort. heb nu 3.5milj credits staan, 66.000 Xp op mijn vk 3001(P) - die dus staat te wachten op de 6.6 update. en mijn Jp die nu nog 70k XP nodig heeft voor de ferdi... Dus tegen dan heb ik weer meer dan voldoende silver voor de ferdi. De dailies doen met mijn Löwe is eigenlijk al wat je moet doen om nooit zonder silver te vallen...

Ben jij wat tevreden over de T-34? vriend van me heeft em sinds gisteren standaard maar is er niet over te spreken, betert het? of blijft het een "boter-en-kartontank"

[ Voor 10% gewijzigd door Joindry op 08-08-2011 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:45

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Kan iemand me tips geven hoe ik het beste als M2 MT met 75mm howitzer kan spelen? Momenteel probeer ik OF in de achterhoede een verdekt plekje op te zoeken, om daar met gestabiliseerd wapen in sniper mode de tegenstanders op te wachten OF met een groepje tanks mee te rijden, om de tegenstander gezamelijk plat te walsen.

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Joindry schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 09:54:
De dailies doen met mijn Löwe is eigenlijk al wat je moet doen om nooit zonder silver te vallen...
Wacht maar tot je een Tier 10 tank hebt. Dan kan het zo 1 op 1 gaan lopen. Als je gelijke eraan bent draai je zonder problemen 25k verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
(jarig!)
[...]
Door mijn premium altijd silver in oveschot, maar XP tekort. heb nu 3.5milj credits staan, 66.000 Xp op mijn vk 3001(P) - die dus staat te wachten op de 6.6 update. en mijn Jp die nu nog 70k XP nodig heeft voor de ferdi... Dus tegen dan heb ik weer meer dan voldoende silver voor de ferdi. De dailies doen met mijn Löwe is eigenlijk al wat je moet doen om nooit zonder silver te vallen...
Laat ze maar eens opschieten met die T34 premium te maken, dan ben ik ook van dat credit probleem af :P De tank staat alweer een tijdje in mijn garage.

Ik bedenk me net dat ik trouwend nog een paar mil extra moet hebben voor de equipment op mijn verschillende tanks. Mijn T34 rijdt b.v. nu nog rond zonder goede equipment.
Ben jij wat tevreden over de T-34? vriend van me heeft em sinds gisteren standaard maar is er niet over te spreken, betert het? of blijft het een "boter-en-kartontank"
Ik vond de T-34 altijd wel leuk al blijft het een tankje waar je voorzichtig mee moet zijn. De T34-85 is wel een stuk leuker trouwens (tijdens beta mee gespeeld) omdat die toch wat meer kan hebben en neer kan schieten.

[ Voor 42% gewijzigd door redwing op 08-08-2011 10:48 ]

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Laatst online: 13-09 19:36
Ik wil mijn T23 terug! :(

Ik ben er ook net achter gekomen dat ik bij de komende patch ook een extra tank krijg. :)
(Panther = Panther + Panther II)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

User.tmp schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 11:06:

Ik ben er ook net achter gekomen dat ik bij de komende patch ook een extra tank krijg. :)
Mis jij ook de T23 snelheid :P. Pershing is een beetje sloom in mijn ogen en een gun met een flinke afwijking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
(jarig!)

Yup, vandaar ook dat ik een panther zonder crew of wat dan ook in mijn garage heb gezet (nog net voor mijn vakantie kunnen kopen voor de helft van de prijs ;) ). Het grootste voordeel hiervan vind ik toch dat er ook een extra garage slot bij zit. Nu hopen dat ze de patch een beetje snel doen aangezien ik het liefst met de nieuwe stats van de tankjes wil gaan spelen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Zijn er zo nog ergens dealtjes te doen? Ik heb nog wel even tijd deze week :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

Joindry schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 11:14:
[...]

Zijn er zo nog ergens dealtjes te doen? Ik heb nog wel even tijd deze week :D
in de OP staat een linkje
de USSR komen later.

edit:
As a result of the community's valued feedback and our desire to provide all players with an improved overall game balance, World of Tanks team is glad to announce the planned revisions of the tech trees. The whole process of amending existing tech trees is rather time-consuming, and will be completed gradually, update after update.
Some of the changes are going to affect players’ progress directly. That’s why we want them to occur as smoothly as possible.
Revised Tech Trees
Germany Tech Tree
USA Tech Tree
USSR Tech Tree

The transition procedure will be handled in the following way:

1. Germany Tech Tree

• Introduction of E-50.
Players who have a Panther II in their garage at the time of the revision will have it replaced with an E-50 with the respective module setup (top engine will be changed for HL295 or added as a new one), keeping their progress and old crew.

Players who have a Pz. V Panther in their garage at the time of the revision will have it replaced with a Panther II with the respective module setup (and 7.5 cm KwK 45 L/100 gun), keeping their progress and old crew, plus they will get a tier 7 Pz. V Panther with a stock setup, an extra garage slot, and a 100% crew.

No additional refunds are planned.

• Introduction of Е-75 and Е-100.
Undistributed experience from elite Tiger will be transferred to King Tiger.

2. USA Tech Tree

• M26 Pershing will be substituted for M46 Patton. T23 will be substituted for M26 Pershing.

Players who have a M26 Pershing in their garage at the time of the revision will have it replaced with a M46 Patton, with the respective module setup (possibly with some renaming) keeping their progress and old crew.

Players who have a T23 in their garage at the time of the revision will have it replaced with a M26 Pershing in its new status, with the respective module setup (possibly with some renaming) keeping their progress and old crew.

• T34 will be substituted for M103.

Players who have a T34 in their garage at the time of the revision will have it replaced with a M103 with the respective module setup and a 100% crew.

Additionally they will also get a T34 as a premium tank with the old crew and an extra garage slot.

• T30 will be substituted for T110 and T30 will be moved to the Tank Destroyers line of the tech tree.

Players who have a T30 in their garage at the time of the revision will have it replaced with a T110 with a 100% crew, plus they will also get T30 in its new status with the top module setup, old crew, and an extra garage slot.

3. USSR Tech Tree

• KV will be separated into KV-1 and KV-2.
Players who have a KV in their garage at the time of the revision will have it replaced with a KV-1. The KV’s crew will be trained for the KV-1.

Additionally players who have researched KV-2’s turret for KV will get a KV-2 with an extra garage slot and the KV-2 will be assigned a 100% crew.

Undistributed experience from KV can be transferred to either KV-2 or to KV-1 on demand.

• KV-3 moved to tier 7 and the introduction of T-150.

Players who have a KV-3 in their garage at the time of the revision will get a KV-3 in its new status with its existing module and research setup and its old crew. Additionally they will also get a T-150 with a stock setup, extra garage slot, and 100% crew.

• IS-4 will be substituted for Object 252.

Players who have an IS-4 in their garage at the time of the revision will get an IS-4 in its new status with old crew, plus they will also get an Object 252 with 100% crew with an extra garage slot. Undistributed experience will remain on Object 252, however can be transferred to a new IS-4 on demand.

Draft Procedure of module substitution for IS-4:

If a player had IS-4’s engine researched, the same engine will be researched for both the new IS-4 and Object 252 (or the analogue of this engine if changed).

Radios, turrets, and suspensions will be treated in the same way. IS-4 and Object 252 will have the same modules installed as those previously mounted on old IS-4 or their analogues if changed. Guns, if changed, are likely to be treated in the same way.

All disputable issues will be solved for benefit of players.

Note: Installed equipment and modules in depot for the vehicles affected by the revisions will be sold at their buying price. Some minor changes are still possible but overall concept will remain untouched.

Stay tuned and follow the updates!

[ Voor 87% gewijzigd door skoozie op 08-08-2011 11:23 ]

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

skoozie schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 11:16:
[...]

in de OP staat een linkje
de USSR komen later.
blocked op het werk :(

:> voor skoozie

edit:
Maar blijkbaar geen deals te doen voor mij :(

[ Voor 10% gewijzigd door Joindry op 08-08-2011 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
wontcachme schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 11:09:
[...]

Mis jij ook de T23 snelheid :P. Pershing is een beetje sloom in mijn ogen en een gun met een flinke afwijking
Nogal. :P

Zoals iemand op het forum al zei: The T23 redefines the definition of flanking. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-cessive
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-08 14:09
Nice, ben benieuwd.
Iemand een tip voor een tank waar je beetje goed silver aan kan verdienen zonder prem of lowe;)
De KV-3 met 122mm gun slokt toch wel wat geld op, silver gaat erg langzaam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
  • Registratie: November 2007
Zetten ze nu ook gelijk de IS-4 op de andere positie neer of begrijp ik het verkeerd? Had namelijk graag een IS-4 gewild voor de aanpassing. Dan had ik later een extra tier 10 gehad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Appel schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 11:49:
Zetten ze nu ook gelijk de IS-4 op de andere positie neer of begrijp ik het verkeerd? Had namelijk graag een IS-4 gewild voor de aanpassing. Dan had ik later een extra tier 10 gehad :P
Lees eens de patchnotes in deTS zou ik zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 01:36
wontcachme schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 11:09:
[...]

Vind ik ook, de T23 was misschien undergunned, hij had 100x beter rijeigenschappen dan de huidige Pershing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
T23 premium maken, naar tier 7, iets minder HP, rest van de stats hetzelfde en gaan met die handel.

Alleen we kunnen niet meer bewijzen dat we de T23 gehad hebben als wargaming hem weer in het spel zet. Oftewel, we zullen hem weer moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Snipen met de 57 mm gun en de te Duitse accuratie.
Nitroglycerine schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 09:56:
Kan iemand me tips geven hoe ik het beste als M2 MT met 75mm howitzer kan spelen? Momenteel probeer ik OF in de achterhoede een verdekt plekje op te zoeken, om daar met gestabiliseerd wapen in sniper mode de tegenstanders op te wachten OF met een groepje tanks mee te rijden, om de tegenstander gezamelijk plat te walsen.
Scouten zoals met mijn Panzer III en HE-shells binnensmijten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belgian1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-09 13:35
Is er al iets geweten hoe de german tree er zal uitzien de eerste geplande patch?

Ik wou de pzIV nog unlocken voor de patch maar dat zal niet meer lukken omdat ik waarschijnlijk deze week gehospitaliseerd zal zijn wegens een infectie aan het onderbeen.

Van het weekend vooral op M7 en Pz III/IV gespeeld. M7 vervangen door PzIIIa nadat alle module upgrades unlockt waren.
Dit omdat ik de PZIV wou unlocken voor de geplande patch maar zit momenteel nog op de PzIII bezig.

Op KV, KV-3, IS, S-51 en Hetzer vooral dailies gedaan tijdens het weekend.

Ik merkte gisteren dat de splashdamage van de S-51 toch groter was dan ik dacht. Op mines zag ik dat 1 van de onze meds aangevallen werd door een T25-AT en Jagdtiger. De med was zij aan zij met de T25-AT dus ik schiet op de Jagdtiger die een klein beetje daar achter was. Hit de Jagdtiger die blijft net in leven met 1% maar door de splashdamage werd zowel onze med als de T25-AT vernield.
Daar baalde ik toch een beetje van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

User.tmp schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 11:54:
T23 premium maken, naar tier 7, iets minder HP, rest van de stats hetzelfde en gaan met die handel.

Alleen we kunnen niet meer bewijzen dat we de T23 gehad hebben als wargaming hem weer in het spel zet. Oftewel, we zullen hem weer moeten kopen.
Lijkt me toch wel dat ze dat hebben bijgehouden. Anders zou het heel erg stom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
  • Registratie: November 2007
psychoclown schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 11:51:
[...]

Lees eens de patchnotes in deTS zou ik zeggen ;)
Aaaaaah, ik snap 'm nu. Die verandering komt inderdaad pas later. Thanks voor de opheldering! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

belgian1 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 11:58:
Is er al iets geweten hoe de german tree er zal uitzien de eerste geplande patch?

Ik wou de pzIV nog unlocken voor de patch maar dat zal niet meer lukken omdat ik waarschijnlijk deze week gehospitaliseerd zal zijn wegens een infectie aan het onderbeen.

Van het weekend vooral op M7 en Pz III/IV gespeeld. M7 vervangen door PzIIIa nadat alle module upgrades unlockt waren.
Dit omdat ik de PZIV wou unlocken voor de geplande patch maar zit momenteel nog op de PzIII bezig.
Neem je laptop mee :P

Iemand enig idee hoevel XP het gaat kosten om (na de patch) van de PZIII/IV naar de hummel te gaan? Of kan iemand zeggen hoeveel dat momenteel is met de Pz IV? Verschil zal toch niet te groot zijn. Ik wel arty ook wel eens een kans geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belgian1
x-cessive schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 11:48:
Nice, ben benieuwd.
Iemand een tip voor een tank waar je beetje goed silver aan kan verdienen zonder prem of lowe;)
De KV-3 met 122mm gun slokt toch wel wat geld op, silver gaat erg langzaam...
Heb je je KV nog? Die brengt meestal wel lekker op.
Neem je laptop mee
Zal niet gaan want ik ben een desktop man, geen laptop dus.

[ Voor 12% gewijzigd door belgian1 op 08-08-2011 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
(jarig!)
Appel schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 11:49:
Nee, dat komt weer in een van de volgende patches.

hmm, iets vaker refresehen :D

[ Voor 4% gewijzigd door redwing op 08-08-2011 12:10 ]

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
belgian1 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 11:58:
Dat staat in de TS onder het kopje tank trees, de heavy / medium lijn komt eruit te zien zoals op het plaatje.
Appel schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 11:59:
[...]

Aaaaaah, ik snap 'm nu. Die verandering komt inderdaad pas later. Thanks voor de opheldering! :)
Geen dank, daarvoor houd ik de TS bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belgian1
Iemand enig idee hoevel XP het gaat kosten om (na de patch) van de PZIII/IV naar de hummel te gaan? Of kan iemand zeggen hoeveel dat momenteel is met de Pz IV? Verscjhil zal toch niet te groot zijn. Ik wel arty ook wel eens een kans geven.
Indien je de twee eerste guns unlockt hebt dan nog 43215 exp.

@psychclown
Ik was niet zeker of het al zoal als op het plaatje zou zijn, vandaar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

belgian1 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 12:13:
[...]

Indien je de twee eerste guns unlockt hebt dan nog 43215 exp.

@psychclown
Ik was niet zeker of het al zoal als op het plaatje zou zijn, vandaar de vraag.
Valt toch lelijk tegen :( alweer 44k gaan farmen met die pz III/IV
Denk dat ik toch ga passen voor arty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:34
Joindry schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 12:15:
[...]

Valt toch lelijk tegen :( alweer 44k gaan farmen met die pz III/IV
Denk dat ik toch ga passen voor arty.
En terecht ook, World of TANKS is verzadigd met n00btubers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Lees nu pas de gevolgen van de nieuwe trees. Heb gelukkig een fully upgraded KV en KV-3 in mijn garage staan, dus dat wordt twee gratis extra plekken in de garage en twee nieuwe tanks. Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-cessive
  • Laatst online: 22-08 14:09
[quote]belgian1 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 12:01:
[...]

Heb je je KV nog? Die brengt meestal wel lekker op.

[...]

Heb ik weer verkocht, was misschien niet zo'n slimme zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
(jarig!)
Kaap schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 12:35:
[...]

En terecht ook, World of TANKS is verzadigd met n00btubers.
Inderdaad, en hier heb je er een van ;)

Ik kwam er nl. gisteren achter dat ik met zowel de Grille als de PZ4 bezig was om een Hummel te researchen. Bij de Grille had ik nog 5k nodig, bij de PZ4 nog 10k. Ik heb nu dus op mijn PZ4 25k exp staan waar ik waarschijnlijk nooit meer wat mee ga doen (hij is elite doordat ik met de grille de hummel heb geresearched).

Maar ik vind eerlijk gezegd ook dat de arty in dit spel voor geen meter klopt. Zodra er meer dan 2 arties in het spel zitten ben je alleen nog maar bezig met schuilen achter rotsen/huizen en als je een foutje maakt ben je 50-100% van je tank kwijt..... Aan de andere kant is het wel leuk als je dit zelf aan het doen bent ;)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Ze moeten de damage van de arty gewoon aanpassen. Waarom ben ik als TD 4 schoten nodig om iets te killen, terwijl de arty ze kan oneshotten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebeekje
  • Laatst online: 13-09 22:52
User.tmp schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 12:52:
Ze moeten de damage van de arty gewoon aanpassen. Waarom ben ik als TD 4 schoten nodig om iets te killen, terwijl de arty ze kan oneshotten?
Nee de damage klopt wel, de precisie niet.
Net alsof je in WW2 d.m.v. een drone over het slagveld kon kijken en dan lekker inzoomen en schieten. Dat ging allemaal a.d.h.v. coördinaten. Nu snap ik wel dat zo'n systeem onwerkbaar is, maar iets minder precisie zou wel realistischer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

Hoevaak willen we deze discussie houden :O
Bij alle spellen: "If you can't win, join them." ik vond arty ook gevaarlijk, nogsteeds. Maar toen ik er mee speelde kwam ik er achter dat ze hun draw-backs hebben. ze doen 4x meer dmg als een TD maar hun reload tijd is ook 4x. Andere drawbacks van arty: Van papier, lange shell travel tijd, en zelfs als een tank in de aimcircle past valt de shell er nog vaak buiten. weet niet of dit beter wordt met hogere Tiers... ze kunnen zelf niks zonder scouts, gaan ze zelf scouten dan blijven ze meestal niet lang leven.
een cap van 3 of 4 per game zou ik wel zien zitten, maar het tweaken van de andere stats hoeft van mij niet.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Jeebeekje schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 12:55:
[...]

Net alsof je in WW2 d.m.v. een drone over het slagveld kon kijken en dan lekker inzoomen en schieten. Dat ging allemaal a.d.h.v. coördinaten. Nu snap ik wel dat zo'n systeem onwerkbaar is, maar iets minder precisie zou wel realistischer zijn.
Men zegt dat de 240mm Houwitzer M1 accuraat genoeg was om individuele tanks te kunnen raken.
skoozie schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 12:58:
[...]

Bij alle spellen: "If you can't win, join them." ik vond arty ook gevaarlijk, nogsteeds. Maar toen ik er mee speelde kwam ik er achter dat ze hun draw-backs hebben. ze doen 4x meer dmg als een TD maar hun reload tijd is ook 4x. Andere drawbacks van arty: Van papier, lange shell travel tijd, en zelfs als een tank in de aimcircle past valt de shell er nog vaak buiten. weet niet of dit beter wordt met hogere Tiers... ze kunnen zelf niks zonder scouts, gaan ze zelf scouten dan blijven ze meestal niet lang leven.
een cap van 3 of 4 per game zou ik wel zien zitten, maar het tweaken van de andere stats hoeft van mij niet.
Nou, pfoe hé! Wat kan hun die reload schelen, die lui staan toch kilometers achter de frontline uit de neus te vreten. Lange travel tijd? Nooit Patton oid gespeeld zeker. :O

[ Voor 48% gewijzigd door User op 08-08-2011 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:45

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

An sich is het wel realistisch: tanks hebben vrijwel allemaal een dunnere bescherming bovenop de tank, welke meestal ook plat is. Een kleinere granaat kan daarom meer schade aanrichten dan een grotere tegen een dikkere plaat die eventueel nog onder een bepaalde hoek staat.

Maar inderdaad, het is wel vervelend als tankcommandant om in 1 schot uitgeschakeld te worden.

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Jeebeekje schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 12:55:
[...]

De damage van de TD's en tanks kloppen gewoon niet in het spel, maar dat is om de gameplay te verhogen.
(in real life was het gewoon alles of niks) en een kapotte track legde je der ook niet op in 10seconden of een dode crewmember fixte je ook niet in 5 sec. Is gameplay en goede gameplay vind ik.

Ik vind dat de arty minder Acc moet krijgen, maar tegelijkertijd dat er minder "veilige" plaatsen moeten zijn voor artyshells. Sta je nu achter een houten schuurtje om Komarin en die wordt geraakt door een T7 shell heb jij niks... Ok het schuurtje is weg, maar jij hebt niks... Op redshire staan er zelfs onvernietigbare huisjes. Daar blijf je eeuwig achter veiligstaan.

Arty maakte ook wegen onberijdbaar, wat ik hier echt mis, terreinvervorming. Struikjes die gewoon blijven staan na een artyschot. (Dat maakt de TD's dan weer te sterk)
Arty past gewoon niet echt in de fysics van dit spel.
Het zou ook leuk zijn mocht een boscampende TD plots wide in the open staan na twee HE shells rondom hem.
Maarja, vandaar mijn point, met huidige berperkte fysics zal je arty nooit echt kunnen weergeven.

[ Voor 16% gewijzigd door Joindry op 08-08-2011 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Nitroglycerine schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 13:00:
[...]

An sich is het wel realistisch: tanks hebben vrijwel allemaal een dunnere bescherming bovenop de tank, welke meestal ook plat is. Een kleinere granaat kan daarom meer schade aanrichten dan een grotere tegen een dikkere plaat die eventueel nog onder een bepaalde hoek staat.

Maar inderdaad, het is wel vervelend als tankcommandant om in 1 schot uitgeschakeld te worden.
Een 240mm 160 kg kogel noem ik niet een kleine kogel die op een dunne plaat terecht komt.

Je vergelijking gaat sowieso al niet op aangezien ik dwars door de voorkant van de meeste tanks schiet.

Ze moeten gewoon opbokken met die high tier arty. Tier 6 max.

[ Voor 4% gewijzigd door User op 08-08-2011 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aarge
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-11-2024
Kan iemand mij wat tips geven over KV met 152mm gun.

Sinds kort in het bezit van een KV. Track, Turret en 152mm gun ge-mount. Kon er gewoon niet meer tegen dat ik een schietschijf ben en niks kon terug doen met een stock gun. Anders had ik willen wachten op de gun 107mm. Nu bevalt de 152mm gun mij ook prima (behalve de laad tijd), want 1 shot kill op tier 5 of lager is mogelijk.

Volgens sommige forum is 152mm gun een close combat gun en niet voor snipen (vanwege de 0,6 accuracy). Welke aftand is close combat (0 meter - … meter)? Welke shells gebruiken voor welke tiers tank? En als ik wil snipen, welke afstand is nog acceptabel ivm slechte accuracy?

De planning is niet meer voor de 107mm te gaan, maar de KV3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
(jarig!)
skoozie schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 12:58:
[...]

Totdat ze het op een fatsoenlijke manier aan gaan pakken :)
Ik speel zelf regelmatig met arty en vooral in beta heb ik dat veel gedaan en je merkt gewoon dat vooral in de hogere tiers de stats van arty gewoon niet kloppen. Als je ziet dat een Maus door 5 tier9's beschoten wordt en daarbij % voor % dood aan het gaan is en je dan daarna ziet dat een tier6 arty er 50% vanaf schiet klopt er toch iets niet.
Van mij dus wel al zou ik niet precies weten hoe ze het echt goed kunnen krijgen. Wat ik vooral vind is dat ze de range omlaag moeten gooien zodat je als arty ook goed na moet gaan denken waar je moet gaan staan. Momenteel is het een kwestie van een schuilplaats opzoeken en de rest van de battle hoef je niet meer te bewegen.
Aarge schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 13:05:
Dan ga je echt iets missen, de KV met de 107 is juist een geweldige tank, daarnaast moet je die 107mm toch halen op je KV3 om daar een beter kanon op te kunnen zetten.

Met de 152mm heb ik trouwens nooit veel gespeeld dus daar heb ik geen ervaring mee, wel is het gezien de stats duidelijk dat hij voor close range is. En tot hoe ver hij bruikbaar is is een kwestie van tijdens een paar potjes goed op de afstand te letten terwijl je schiet zodat je weet vaaf waar je vaak raak gaat schieten.

[ Voor 17% gewijzigd door redwing op 08-08-2011 13:10 ]

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User

Sinds kort in het bezit van een KV. Track, Turret en 152mm gun ge-mount. Kon er gewoon niet meer tegen dat ik een schietschijf ben en niks kon terug doen met een stock gun. Anders had ik willen wachten op de gun 107mm. Nu bevalt de 152mm gun mij ook prima (behalve de laad tijd), want 1 shot kill op tier 5 of lager is mogelijk.

Volgens sommige forum is 152mm gun een close combat gun en niet voor snipen (vanwege de 0,6 accuracy). Welke aftand is close combat (0 meter - … meter)? Welke shells gebruiken voor welke tiers tank? En als ik wil snipen, welke afstand is nog acceptabel ivm slechte accuracy?

Mijn eerste gedachte was: Pak de 107mm. Maar die wil je dus niet.

Close combat is 0 - 30 meter ongeveer. HE shells erin drukken en peekaboo gaan spelen. Zorg er wel voor dat ze geen rondjes om je kunnen gaan draaien want dan ben je de lul. Maar dat had je denk ik al door met die koffiepot. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
De 107mm van de KV wil je ook op de KV3 nog gebruiken dus zou hem toch zeker wel unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klepmans
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 19:31
Gisteren een potje gehad met 7 arty aan onze kant en 8 (!) aan hun kant... Zal later een screenshot plaatsen. Zag er niet uit ;) Iedereen verbaasde zich erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebeekje
User.tmp schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 12:59:
[...]

Men zegt dat de 240mm Houwitzer M1 accuraat genoeg was om individuele tanks te kunnen raken.

[...]

Nou, pfoe hé! Wat kan hun die reload schelen, die lui staan toch kilometers achter de frontline uit de neus te vreten. Lange travel tijd? Nooit Patton oid gespeeld zeker. :O
True, maar niet d.m.v. een lasergeleid projectiel ofzo, maar door de kunde van de crew die dmv wat coördinaten de tank wist te raken. Nu lijtk het meer op een modern lasergeleide raket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Jeebeekje schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 13:18:
[...]

True, maar niet d.m.v. een lasergeleid projectiel ofzo, maar door de kunde van de crew die dmv wat coördinaten de tank wist te raken. Nu lijtk het meer op een modern lasergeleide raket
Dat is nu ingame toch ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Edmin schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 12:47:
Lees nu pas de gevolgen van de nieuwe trees. Heb gelukkig een fully upgraded KV en KV-3 in mijn garage staan, dus dat wordt twee gratis extra plekken in de garage en twee nieuwe tanks. Nice!
Wanneer de USSR revision komt is nog niet bekend.
redwing schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 12:51:
[...]

Maar ik vind eerlijk gezegd ook dat de arty in dit spel voor geen meter klopt. Zodra er meer dan 2 arties in het spel zitten ben je alleen nog maar bezig met schuilen achter rotsen/huizen en als je een foutje maakt ben je 50-100% van je tank kwijt..... Aan de andere kant is het wel leuk als je dit zelf aan het doen bent ;)
Daarom moeten ze opschieten met het tegengaan van die tracerhack, desnoods zetten ze het aan met hacks en dan zijn we ook van de hoeveelheid arties af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aarge
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-11-2024
User.tmp schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 13:08:
[...]

Mijn eerste gedachte was: Pak de 107mm. Maar die wil je dus niet.

Close combat is 0 - 30 meter ongeveer. HE shells erin drukken en peekaboo gaan spelen. Zorg er wel voor dat ze geen rondjes om je kunnen gaan draaien want dan ben je de lul. Maar dat had je denk ik al door met die koffiepot. ;)
Die 107mm gun kost mij wel 14k aan experience en die heb ik nu niet. Uiteindelijk wil ik die wel researchen en mounten en de KV als credit farmer gebruiken.

Maar nu wil ik zo snel mogelijk de KV3 halen, voordat de USSR revision gaat plaatsvinden.

Moet ik mij dan alleen focussen op HE shells en de AP Shells laten liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Jeebeekje schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 13:18:
[...]

Ik zou het trouwens nog wel iets vinden met coordinaten. Dan moet je al gaan rekenen met orthodrome en loxodrome afstanden (http://www.euroszeilen.ut...ki/Bestand:Orthodroom.png), draaiing van de aarde, luchtvochtigheid. Arty zou plots een stuk minder populair gaan worden :)

[ Voor 5% gewijzigd door Joindry op 08-08-2011 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
(jarig!)
Aarge schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 13:22:
[...]
Maar nu wil ik zo snel mogelijk de KV3 halen, voordat de USSR revision gaat plaats vinden.
Ik weet niet hoe snel/veel jij speelt, maar die revision duurt nog wel minimaal een maandje lijkt me en ik verwacht eigenlijk nog wel wat langer.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 21:46

rimpeldinky

nani?

Aarge schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 13:22:
[...]

Die 107mm gun kost mij wel 14k aan experience en die heb ik nu niet. Uiteindelijk wil ik die wel researchen en mounten en de KV als credit farmer gebruiken.

Maar nu wil ik zo snel mogelijk de KV3 halen, voordat de USSR revision gaat plaatsvinden.

Moet ik mij dan alleen focussen op HE shells en de AP Shells laten liggen?
HE ftw met de 152mm, ik heb zelf net de 107 gemonteerd maar ik speel regelmatig nog met de 152mm omdat het zo enorm leuk is in steden *derp* een td dood en weer wachten op de volgende (wel met rammer en vents, dan is de reload maar 20 seconden ipv 25 :P)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebeekje
User.tmp schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 13:19:
[...]

Dat is nu ingame toch ook zo?
Moet jij ergens coördinaten ingeven dan? Je klikt toch gewoon ergens d.m.v. birds-eye view?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

Jeebeekje schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 13:51:
[...]
Moet jij ergens coördinaten ingeven dan? Je klikt toch gewoon ergens d.m.v. birds-eye view?
De Crew skill telt mee, en je geeft de coordinaten in door op een X/Y as/veld te klikken (Birds View)

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebeekje
skoozie schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 13:54:
[...]

De Crew skill telt mee, en je geeft de coordinaten in door op een X/Y as/veld te klikken (Birds View)
Ja en dat is nou net mijn hele punt. Stel dat je de coördinaten zou moeten invoeren (dus niet klikken op een map), dan wordt het een stuk lastiger om te raken. Dan is die huge damage niet zo overpowered meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
skoozie schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 13:54:
[...]

Dat is natuurlijk totaal niet te vergelijken. coords op de minimap of niet, je hebt eyes on target. Belangrijker nog: je hebt een aiming circle overlay op je display. De info die je nu hebt is meer vergelijkbaar met IVIS dan met ieder systeem daarvoor. (spotters die eerst posities, daarna correcties via radio moeten doorgeven bijvoorbeeld).

[ Voor 18% gewijzigd door Bundin op 08-08-2011 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:05

De belangrijkste tip die ik je kan geven voor de 152mm gun is dat je nooit alleen moet rijden. Want als de vijand door heeft dat jij alleen bent en de 152mm gebruikt weten ze dat wanneer jij geschoten hebt het z'n 20-30 seconden duurt voordat jij weer kan schieten. Dus dan rushen ze gewoon om je heen en maken je af. Je trage turret zal dan ook tegen je spelen close range.

De 152mm is zeer goed close range dmv peekaboo zolang jij mensen bij je hebt die jou kunnen defenden. Dan zal men jou niet gaan rushen. Maar je kan de 152mm ook best op medium range gebruiken om vanuit een bosje wat te snipen. Je zal dan niet altijd raak schieten, maar je loopt dan ook weinig risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebeekje
Jellinek schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 14:02:
[...]

Dat is natuurlijk totaal niet te vergelijken. coords op de minimap of niet, je hebt eyes on target. Belangrijker nog: je hebt een aiming circle overlay op je display. De info die je nu hebt is meer vergelijkbaar met IVIS dan met ieder systeem daarvoor. (spotters die eerst posities, daarna correcties via radio moeten doorgeven bijvoorbeeld).
Ah eigenlijk is dat wat ik bedoel, alleen leg jij het (heel) wat beter uit. Dat overzicht maakt alles zo veel gemakkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Het is zelfs nog een stuk beter dan IVIS, wnt bij dat systeem moeten grondtroepen zelf nog posities invoeren en ingame is het real-time. Het ingame systeem voor arties is onmogelijk zonder luchtsteun (real-time updates van vijandelijke posities dmv bijv drones of een Apache AH64-D wiens computer posities kan delen) en een dikke computer om de doorgegeven posities op een map te plotten en een behoorlijk accurate aiming circle toe ge voegen die gelinkt is met de gun data computer.

Nitpick: eigenlijk is het nieteens een geplotte map maar een zwevende camera want ook explosies en omvallende bomen zijn te zien in birds-eye view, het moet dan dus een compleet undetectable drone zijn die bestuurbaar is vanuit de arty. Future tech dus.

Deze enorme increase in accuracy wordt niet gecompenseerd door lagere damage. Dat leidt tot de excessen die je nu ingame ziet. Compleet inaccurate arty (grotere aiming circle, geen realtime updates) is niet leuk spelen dus ze zullen wat aan de damage moeten doen. Ze hebben simpelweg te hoge tiers arty toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anders hou je even op met zielig doen. Arty heeft geen kans tegen LightTanks of welke andere tank dan ook binnen ~150m En dat jij graag in een open veld wilt gaan kamperen met je TD is jouw probleem. Niet zeuren als een arty dan de tijd heeft om op jou te schieten. En jij schiet 4 keer, arty 1. TD heeft snelheid, armor, penetratie. Arty niet.

Ga zelf eens als arty spelen, dan huil je helaas nog steeds, maar dan vind je de TD's weer te sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 14:52:
[...]

Anders hou je even op met zielig doen. Arty heeft geen kans tegen LightTanks of welke andere tank dan ook binnen ~150m En dat jij graag in een open veld wilt gaan kamperen met je TD is jouw probleem. Niet zeuren als een arty dan de tijd heeft om op jou te schieten. En jij schiet 4 keer, arty 1. TD heeft snelheid, armor, penetratie. Arty niet.

Ga zelf eens als arty spelen, dan huil je helaas nog steeds, maar dan vind je de TD's weer te sterk.
Light? Op welke tier zit jij?
Dat zal niet rond de 9/10 zitten als ik jouw reactie zo zie?

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

[...]

Arty (zeker de hoge tiers) is gewoon overpowered (zeker wanneer er geen tracers zijn). Je kan niet meer volgen waar ze staan, ze schieten makkelijk 1500+ hp eraf in één schot en het is tegenwoordig gemiddeld 4+ arty per game. Hoe wil jij dan normaal tank gevecht doen als op elke plek en elk moment er een artyshell op je dak kan vallen en die je nagenoeg gelijk doodt/alles damaged/crew killed?. Potjes zonder arty zijn tegenwoordig een verademing aangezien je vrij kan spelen, schieten en rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn mening over arty als oud voorwaartse waarnemer bij de artillerie. Wij konden indien we een target spotten binnen een minuut doorgeven op welke coordinaten die zat en dat binnen 10 meter nauwkeurig.

Werkte ongeveer zo ken je eigen positie bijvoorbeeld door een driehoeksmeting op 2 kerktorens. Meet de afstand tot het target en de kaarthoek. Middels een simpele rekensom was een positie dan binnen 10 meter te bepalen.

Dan komen er prompt 6 granaten op je dak en ja niet alles is raak maar ik weet niet exact meer hoeveel kratten bier ik kwijt was bij de oefeningen op t Harde. Dat was je indien het doelwit door de schutters rechtstreeks geraakt werd. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

[...]

Houd het wel gezellig hier... Ik weet niet hoe high-tier potjes er uit zien en berust mijn ervaringen op t/m Tier 7 TD . Als de Arty zich op splitst, 2 links onder, 2 rechts onder dan helpt geen enkele cover meer. Tracers terug zou inderdaad een goede optie zijn want dan kan arty ellkaar counteren zodat de 'normale' tanks wat meer adem ruimte hebben.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
[...]

Ik ben zelf ook artillery gaan spelen na ze gewoon te overpowered te vinden om na mensen zoals jij te kijken of het inderdaad mijn mening zou veranderen.

Het antwoord is nee, in 9 van de 10 games is artillery overpowered, alleen op city maps (himelsdorf etc.) ben je niet zo veel waard.

Games zonder (of met max 2 arties per kant) geven veel betere games, games met 4+ tier 7/8 arties worden kamp festijnen ongeacht welke map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 15:16:
Mijn mening over arty als oud voorwaartse waarnemer bij de artillerie. Wij konden indien we een target spotten binnen een minuut doorgeven op welke coordinaten die zat en dat binnen 10 meter nauwkeurig.

Werkte ongeveer zo ken je eigen positie bijvoorbeeld door een driehoeksmeting op 2 kerktorens. Meet de afstand tot het target en de kaarthoek. Middels een simpele rekensom was een positie dan binnen 10 meter te bepalen.

Dan komen er prompt 6 granaten op je dak en ja niet alles is raak maar ik weet niet exact meer hoeveel kratten bier ik kwijt was bij de oefeningen op t Harde. Dat was je indien het doelwit door de schutters rechtstreeks geraakt werd. ;(
Ik herinner me nog staan sukkelen met een roomer op mijn zelfgetekende kaart (met kenmerkende elementen en wat anonieme gridlines erop) in de gutsende regen. Maar dan (in het door crisis getroffen belgische leger) werden er ipv schoten gevuurd kreeg je een boodschap terug of je coördinaten goed waren of niet :) Ooh the good times.
En bij het doorgeven van coördinaten gingen wij tot 1/10000e van een graad. wat dus inderdaad +/- 100m² oppvlakte geeft. Ons werd gezegd, ga ervan uit dat wanneer jullie de coördinaten juist doorgeven, het target kapot gaat.

[ Voor 11% gewijzigd door Joindry op 08-08-2011 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doler
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-04-2022
Ah Tracers! Die miste ik al in het spel, zowel als Arti modus als gewoon rondrijdend.

Vanavond hopelijk Tier 4 bereiken en dan mee doen met tweaker clan om te levelen en veel te leren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal, ben paar dagen geleden terug gekomen van vakantie dus kan weer een beetje WoT'ten.

Nog een paar duizend credits tot de Hetzer. Dan waarschijnlijk sparen voor de langzame, maar zeer sterke gun. Moet ik waarschijnlijk wel mijn speelstijl een beetje aanpassen, omdat ik dan niet meer mag missen door de zeer lange reload time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

psychoclown schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 13:22:
[...]

Wanneer de USSR revision komt is nog niet bekend.
Nee, maar dat is niet zo erg. Ik houd ze iig in de garage. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:24
[...]

Arty heeft geen kans tegen LightTanks of welke andere tank dan ook binnen ~150m
Goh welk spel speel jij dan? Arty is erg accuraat op korte afstanden, ze hebben alleen als nadeel dat ze 1 schot hebben en die moeten benutten, anders zijn ze inderdaad dood. Arty maakt in mijn games in ieder geval heel vaak short range kills.

Ik had gister bijv. een potje 1vs1 Ferdi tegen GW Panther. Ik had nog 200 hp op mijn ferdi en het was gewoon al zeker dat ik geen kans had, omdat hij veel sneller is, van alle kanten kon komen, goeie camo heeft en gewoon accuraat is. Ik verloor dan ook kansloos.

Arty is net een td met 1 schot. Lighttanks hebben in ieder geval nog het voordeel van snelheid en hebben daardoor meer kans dan med/heavy/td

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
[...]

Wat is überhaupt je hoogste tier?

Je reactie getuigt niet echt van veel ervaring. Eerder het gebrek eraan.

Edit: Met andere woorden, heb je een link naar je profiel?

[ Voor 14% gewijzigd door User op 08-08-2011 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joindry schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 15:29:
[...]

Ik herinner me nog staan sukkelen met een roomer op mijn zelfgetekende kaart (met kenmerkende elementen en wat anonieme gridlines erop) in de gutsende regen. Maar dan (in het door crisis getroffen belgische leger) werden er ipv schoten gevuurd kreeg je een boodschap terug of je coördinaten goed waren of niet :) Ooh the good times.
En bij het doorgeven van coördinaten gingen wij tot 1/10000e van een graad. wat dus inderdaad +/- 100m² oppvlakte geeft. Ons werd gezegd, ga ervan uit dat wanneer jullie de coördinaten juist doorgeven, het target kapot gaat.
Wij gebruikten toendertijd lees halverwege de jaren 80 van de vorige eeuw al laser afstandmeters toch een stuk makkelijker. Als Britten ons bezig zagen op een van de oefentereinen in het toenmalige West Duitsland kwamen die altijd vragen om een positie en de kaarthoek naar een bekend punt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
(jarig!)
hexta schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 15:01:
[...]

Light? Op welke tier zit jij?
Dat zal niet rond de 9/10 zitten als ik jouw reactie zo zie?
Niet te vergeten dat ik als arty een enkele doorgebroken tank (light/med) 3/4 van de keren via TD view alsnog neerknal :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
Wat een gezeur over arty hier. Het merendeel van jullie weet niet eens hoe een hoge tier arty speelt.

Ik vind arty niet overpowered, maar zou wel graag een limit van 2 of 3 zien omdat dit de gameplay voor zowel de arty als de rest van de spelers zal verbeteren. Te veel arty betekent gewoon dat er altijd wel één arty raak schiet en als je zelf arty speelt is het geen fun om elke target te moeten delen met 3-4 andere arty.

Maar feit blijft dat de meeste arty maar 30-40% raak schiet (ja een radom factor die bepaald waar je shell zal landen in je aiming circle), de rest is gewoon mis. En bij de shells die missen moet je maar hopen dat je nog wat splash damage doet (splash range is al generfed en RoF ook). Alleen de hogere arty heeft enige noemingswaardige splash range. Ook zijn het merendeel van de arty shots die de target raken niet penetrating en doen dus nooit volle damage. Ook duurt het behoorlijk lang voordat je aiming circle op zijn kleinst is en bij bewegende targets moet je schatten waar ze geen gaan ivm shell travel time.
Nee zo makkelijk is het niet, tenzij jij als vijand het de arty makkelijk maakt. Want vaak is het de fout van de speler zelf dat hij gedood wordt door arty. Je moet er gewoon altijd vanuit gaan dat er arty op je gericht staat. Dus zorg dat je cover achter een steen of huisje hebt, zorg dat je niet gespot wordt, ga niet voorspelbaar rijden en/of stilstaan waar het niet verantwoord is. Als arty pre-aim ik vaak alvast op bekende camp hotspots of choke points zodat ik niet zoveel aiming time heb. Als jij als vijand naar die spots gaat vraag je er om om beschoten te worden.

Op sommige maps ontbreekt helaas wel veel cover om te schuilen voor arty, maar WG heeft al aangegeven dat ze de maps willen herzien en re-designen zoals ze al met een aantal maps hebben gedaan.
Omdat ik zowel gewone tanks als arty speel weet ik precies waar ik veilig kan staan. Ik zou dan ook iedereen adviseren om ook een arty naast je standaard tank te spelen, daar leer je veel van en arty is goed om wat credits bij te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Als een bepaald soort 'tank' gelimiteerd moet worden naar X per team, dan zit er iets flink fout in de balance imo.

Als het gewoon goed gebalanced was, hoef je geen limiet te hebben. Als je 5-6 unbalanced arty in je team hebt, ben je gewoon de lul als gewone tank/TD. Als je 5-6 balanced arty in je team hebt, boeiend, ze halen evenveel uit als 5-6 keer tank X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
Nou ik vind te veel TDs in een game ook niet fun vanwege het vele gecamp. Zelfde effect als te veel arty. Zijn de TDs dan ook overpowered?
Je kan het niet 1 op 1 vergelijken want arty speelt totaal andere als de rest.

Maar ik ben wel benieuwd hoe jij arty anders zou willen zien dan. Want de accuracy is al laag, aim time is hoog, splash is er weinig, RoF is laag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Rutger Mulder schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 18:19:
Nou ik vind te veel TDs in een game ook niet fun vanwege het vele gecamp. Zelfde effect als te veel arty. Zijn de TDs dan ook overpowered?
Je kan het niet 1 op 1 vergelijken want arty speelt totaal andere als de rest.

Maar ik ben wel benieuwd hoe jij arty anders zou willen zien dan. Want de accuracy is al laag, aim time is hoog, splash is er weinig, RoF is laag....
Veel TD's kan je wat tegen doen. Wat kan je tegen 5-6 overpowerde arty shells doen die binnen een paar seconden op je bek vliegen? Niets, Nichts, Nada.

Aimtime hoog? Obyect 261
Splash laag? T92
RoF laag? Obyect 261
Accuracy laag? Obyect 261

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
Net als wat kan je doen tegen 6 TDs die je vanuit het niets beschieten?
Pas je speel stijl aan.

Arty aiming time die je in de stats ziet is voor het verkleinen van je aiming circle met 1/3. Dus wil je als arty volledige aime hebben mag je die aim time wel keer 2 of 3. Dus ja wel lange aiming time, ook de object 261.

Accuracy is nog steeds random. Dit is weer z'n geheime variable die WG niet bekend wil maken. De object 261 kan wel een hoge accuracy hebben in zijn stats, maar zal nog steeds 60-70% missen ivm randomness.

T92 heeft dan wel veel splash range/damage, maar is dan ook wel de meeste inaccurate arty van allemaal. Ga er eerst eens mee spelen zou ik zeggen, dan piep je wel anders.

RoF is idd laag, zelfs die van de object 261. Bedenk ook dat maar 1 op de 3 shells een goede hit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je arty zoveel haat, waarom speel je zelf dan geen Light/Medium tank? En waar jouw "ervaring" met arty vandaan komt is mij een raadsel, volgens de WoT stats heb je als hoogste arty de M41 even gedaan...

Op de man spelen doe je maar ergens anders, niet op tweakers.

[ Voor 19% gewijzigd door psychoclown op 08-08-2011 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 18:39:
Als je arty zoveel haat, waarom speel je zelf dan geen Light/Medium tank? En waar jouw "ervaring" met arty vandaan komt is mij een raadsel, volgens de WoT stats heb je als hoogste arty de M41 even gedaan...

..knip..
Bedankt voor je lovende woorden.

En je bewijst trouwens ook wel hoe goed je naar mijn profile hebt gekeken.
Waar die ervaring vandaan komt? Eigen ervaring, Beta, de GoT-clan etc.
'Even' is relatief, wat jij 'even' vind, is voor mij genoeg om een arty te kunnen en door te hebben. Nog even afgezien van die honderden arty potjes uit de beta. Ik weet zelf donders goed hoe iets werkt/moet werken.

Kom niet aanzetten met dingen als 'ga dan light/medium spelen', dat is alleen maar een probleem proberen te omzeilen. Als mensen 130 rijden waar je 80 mag, zeggen agenten toch ook niet tegen je: 'Ga maar ergens anders rijden/fietsen/whatever als je het gevaarlijk vind.' Nee, die zetten er dan flitspalen oid neer.

En niet eens je eigen profile posten. Erg sterk.
Rutger Mulder schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 18:39:
Net als wat kan je doen tegen 6 TDs die je vanuit het niets beschieten?
Pas je speel stijl aan.

Arty aiming time die je in de stats ziet is voor het verkleinen van je aiming circle met 1/3. Dus wil je als arty volledige aime hebben mag je die aim time wel keer 2 of 3. Dus ja wel lange aiming time, ook de object 261.

Accuracy is nog steeds random. Dit is weer z'n geheime variable die WG niet bekend wil maken. De object 261 kan wel een hoge accuracy hebben in zijn stats, maar zal nog steeds 60-70% missen ivm randomness.

T92 heeft dan wel veel splash range/damage, maar is dan ook wel de meeste inaccurate arty van allemaal. Ga er eerst eens mee spelen zou ik zeggen, dan piep je wel anders.

RoF is idd laag, zelfs die van de object 261. Bedenk ook dat maar 1 op de 3 shells een goede hit is.
Ik wil niet beweren dat ze super laag oid zijn, maar ze zijn ook niet zo ziekelijk hoog zoals je probeert te zeggen.

Er is ook een reden dat ze zo 'inaccuraat' zijn. Als ze iets raken, (ja, en dat doen ze geregeld, ik ken mensen die zo ongeveer alles wat ze zien, kunnen raken) dan raken ze je ook goed. Als arty evenveel schade gaat doen als gewone tanks, dan mogen ze van mij ook wel wat accurater/sneller schieten. Arty is voor support, niet voor OHKO's. Er zitten TD's ingame met een reden, hence the name.

[ Voor 72% gewijzigd door psychoclown op 08-08-2011 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
F*ck, ik had willen editten

[ Voor 97% gewijzigd door User op 08-08-2011 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 17:20
User.tmp schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 12:59:
Zo ken ik je weer.... :+

Volgende argument is zeker dat je internet TD in het bosje veel skill, mankacht en vooral "balls" vereist en dat alle SPG spelers gewoon "pussies" zijn die niet in een "echte tank" durven te zitten.

In pub battles zou de limit 2, misschien 3 arties moeten zijn, maar als je ze echt zo erg haat. Ga eens een aantal clanbattles op een map als steppes of sand river doen zonder arties of zwakke arties. Iedereen kan gewoon rustig achter zijn zandbankje blijven zitten en 15 minuten later heb je nog geen schot gevuurd, no thanks.

[ Voor 47% gewijzigd door Paprika op 08-08-2011 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Paprika schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 19:27:
[...]

Zo ken ik je weer.... :+

Volgende argument is zeker dat je internet TD in het bosje veel skill, mankacht en vooral "balls" vereist en dat alle SPG spelers gewoon "pussies" zijn die niet in een "echte tank" durven te zitten.
User aait terug. :>

Een TD is theorisch gezien ook geen tank. Maar een arty kan veel tanks oneshotten zonder ammorack hits. Dat kan een TD simpelweg niet.

Momenteel neemt de arty gewoon de plek in van de TD, en dat vind ik simpelweg niet kunnen. Arty is voor support, niet om alles (bijna) te instakillen.

Vipeax, daarom doen we die mappen ook niet. :>
Maar CW's zijn sowieso al van een ander niveau als pubs.

[ Voor 7% gewijzigd door User op 08-08-2011 19:35 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wil je in de playertable stuur psychoclown of Annihilism dan een DM met je WoT profiellink!

Alle info omtrent de Gathering of Tanks clan vind je in de TS - Gathering of Tanks.