Klopt, zit nog maar op een game of 60 nu, dus dan slaat het makkelijk erg snel om. Maar de teams zijn gewoon zo oer dom de laatste tijd. Ik weet van mezelf dat ik de game dan perfect gespeeld heb, maar zonder backup is een T30 gewoon een easy kill waar niemand bang voor is. Dat heb je met een Maus en IS-7 gewoon niet.psychoclown schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 17:17:
[...]
Heb je je T30 zeker nog niet zo lang?
Maar soms is het inderdaad echt te erg qua teams, steeds meer en meer noobs in hoge tiers die geen flauw benul hebben wat ze aan het doen zijn laat staan wat ze zouden moeten doen.
Kijk even of je aspect ratio goed staat.wvdveer schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 17:27:
Sinds kort heb ik op 1024x768 zwarte balken aan de zijkant. Volgens mij is het gekomen na een driverupdate van m'n videokaart, maar ik kan nergens vinden hoe ik weer gewoon fullscreen krijg op 1024x768 zonder balken.. Iemand enig idee?
Al wat tussen gewisseld. De balken blijven gewoon en de tanks gaan er nogal raar uitzien..Paprika schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 17:30:
[...]
Kijk even of je aspect ratio goed staat.
En andere spellen hebben hier geen last van? En waar springt ie naar toe als je naar windowed mode schakelt (alt + enter)? Blijft ie dan even groot of krimpt ie in de breedte?
[ Voor 59% gewijzigd door Paprika op 04-08-2011 17:35 ]
Andere spellen hebben hier geen last van. Als ik hem op windowed/1024 zet en alt+enter doet springt hij weer naar 1440x900. Op zich geen probleem alleen m'n laptop trekt het niet echt. 1024x768 liep prima tot gister..Paprika schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 17:34:
En andere spellen hebben hier geen last van? En waar springt ie naar toe als je naar windowed mode schakelt (alt + enter)? Blijft ie dan even groot of krimpt ie in de breedte?
Als je perfect gespeeld had, had je gewonnen.Rutger Mulder schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 17:28:
Ik weet van mezelf dat ik de game dan perfect gespeeld heb
Open deze file eens: *:\Users\*\AppData\Roaming\wargaming.net\WorldOfTanks\preferences.xml
En dan moet je dit stukje even nemen:
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| <devicePreferences> <windowed> false </windowed> <waitVSync> false </waitVSync> <tripleBuffering> true </tripleBuffering> <multisamplingType> 4 </multisamplingType> <multisamplingQuality> 2 </multisamplingQuality> <aspectRatio> 5.040000 </aspectRatio> <gammaCorrection> 1.000000 </gammaCorrection> <useAlternateFrameTimer> false </useAlternateFrameTimer> <textureQualityMemoryBlock> 3000 </textureQualityMemoryBlock> <windowedWidth> 1728 </windowedWidth> <windowedHeight> 1080 </windowedHeight> <fullscreenWidth> 6048 </fullscreenWidth> <fullscreenHeight> 1200 </fullscreenHeight> </devicePreferences> |
Hoezo, je bent geen one man army hoor...User.tmp schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 17:46:
[...]
Als je perfect gespeeld had, had je gewonnen.
Je kan in je eentje cappen.Rutger Mulder schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 17:54:
[...]
Hoezo, je bent geen one man army hoor...
Toch? Of speel jij een World of Tanks waar je met minimaal 2 man moet cappen?
Verwijderd
http://game.worldoftanks....update-v66-comes-out-soon
En check dan vooral dat lekkers in de vorm van nieuwe Panzers!
Sorry hoor, maar het is echt zinloos om met jou een discussie hier over aan te gaan.User.tmp schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 18:01:
[...]
Je kan in je eentje cappen.
Ja alsof je in je tier 10 in je eentje door kan rijden tot hun cap..User.tmp schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 18:01:
[...]
Je kan in je eentje cappen.

Het gebeurd ook vaak zat dat je met een platoon 8-10 kills maakt en vervolgens kunnen de andere overgebleven spelers niet eens van 2-3 tanks winnen..
Stond ook al in de TSVerwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 18:07:
http://game.worldoftanks....update-v66-comes-out-soon

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Sssshhh, don't spoil the fun.psychoclown schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 18:09:
[...]
Ja alsof je in je tier 10 in je eentje door kan rijden tot hun cap..![]()
Het gebeurd ook vaak zat dat je met een platoon 8-10 kills maakt en vervolgens kunnen de andere overgebleven spelers niet eens van 2-3 tanks winnen..
Maar Kyozu, dan speel je toch niet perfect? Dan speel je goed, maar niet perfect. Als je perfect speelt, win je.
Ik kan trouwens niet wachten op de Tiger (P)!
En Rutger, waarom is het zinloos om met mij in discussie te gaan?
[ Voor 3% gewijzigd door User op 04-08-2011 18:15 ]
Verwijderd
Houdt het nuttig en ontopic aub.
[ Voor 91% gewijzigd door psychoclown op 04-08-2011 18:17 ]
Als je zo:User.tmp schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 18:13:
[...]
begint zou ik ook geen discussie met je aangaan. Als je wilt trollen ben je hier aan het verkeerde adres.Maar Kyozu, dan speel je toch niet perfect? Dan speel je goed, maar niet perfect. Als je perfect speelt, win je.
Omdat je overduidelijk aan het trollen bent.User.tmp schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 18:13:
[...]
Het is dat de mods je je gang laten gaan....
Het stoort me enorm dat mensen van iets beweren dat het perfect ging. Terwijl dat dus niet zo is.
Als ik een brug ontwerp waar maximaal 50 ton overheen mag, en er rijd een vrachtauto van 51 ton overheen waarna de brug dus instort. Mag ik dan tegen de opdrachtgever beweren dat het een perfecte brug was?
Maargoed, het zal mijn werktuigbouwkundige instelling wel zijn.
En mijn eerste post was niet bedoeld om te trollen btw. Hoewel ik wel wist hoe je zou reageren.
Als ik een brug ontwerp waar maximaal 50 ton overheen mag, en er rijd een vrachtauto van 51 ton overheen waarna de brug dus instort. Mag ik dan tegen de opdrachtgever beweren dat het een perfecte brug was?
En mijn eerste post was niet bedoeld om te trollen btw. Hoewel ik wel wist hoe je zou reageren.
Off-topic: In die zin zou het woord niet eens mogen bestaan. Maar hier wordt overduidelijk spreektaal bedoeld. Verbeter je altijd mensen als ze in jouw ogen verkeerde woorden gebruiken? Doe even relaxed.User.tmp schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 18:45:
Het stoort me enorm dat mensen van iets beweren dat het perfect ging. Terwijl dat dus niet zo is.
Geen gelukkig voorbeeld. Maar de brug voldeed wel perfect aan de specs in dit geval. Als je gaat overbelasten kun je het de brug en de engineer niet meer kwalijk nemen.User.tmp schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 18:45: Als ik een brug ontwerp waar maximaal 50 ton overheen mag, en er rijd een vrachtauto van 51 ton overheen waarna de brug dus instort. Mag ik dan tegen de opdrachtgever beweren dat het een perfecte brug was?
Klep die de bal terugkaatst... (no offense btw)
On-topic:
Tiger I is een redelijk fijne tank. Moet nog wel de upgrades halen (kan niet wachten tot de grotere gun), maar ik moet nog wel wennen dat hij maar 30 km/h rijdt. Ben nogal snellere tankjes gewend. Is ook pas m'n eerste heavy.
[ Voor 11% gewijzigd door Klepmans op 04-08-2011 19:10 ]
Dat is dus een heel verkeerd voorbeeld.User.tmp schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 18:45:
Het is meer zoiets als dit:
Jij als F1 coureur rijdt een perfecte race met de beste ronde tijden etc, maar tijdens een pit stop weet je eigen team het te verneuken en je verliest veel tijd en daardoor win je de race niet. Wat kon jij daar dan beter aan doen?
Ja, ik reageer altijd zo.Klepmans schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 19:00:
[...]
Off-topic: In die zin zou het woord niet eens mogen bestaan. Maar hier wordt overduidelijk spreektaal bedoeld. Verbeter je altijd mensen als ze in jouw ogen verkeerde woorden gebruiken? Doe even relaxed.![]()
[...]
Geen gelukkig voorbeeld. Maar de brug voldeed wel perfect aan de specs in dit geval. Als je gaat overbelasten kun je het de brug en de engineer niet meer kwalijk nemen.
Klep die de bal terugkaatst... (no offense btw)
En die brug was compleet verkeerd ontworpen. Zo'n brug kan je makkelijk belasten met meer dan 100 ton zonder dat er wat gebeurt.
Rutger, bij die F1 coureur lag het buiten zijn macht. In WoT is het mogelijk dat je ninjacapped of alles killed oid.
Ben het eigenlijk met beide stellingen eens. User zit er niet eens echt naast.
Als je perfect speelt win je meestal, met bepaalde beperkingen, zoals je tank tier en je tegenstanders.
Andersom speel je soms gewoon goed met 5-6-7 kills (geen finishers) en verlies je alsnog.
Maar je hoeft niet te cappen om in je eentje een spel te winnen. Enkel een flank steamrollen voldoet meestal, waarna de rest je kan helpen cappen. Andersom kan een goede defense ook het spel winnen, en dat in je eentje.
Als je perfect speelt win je meestal, met bepaalde beperkingen, zoals je tank tier en je tegenstanders.
Andersom speel je soms gewoon goed met 5-6-7 kills (geen finishers) en verlies je alsnog.
Maar je hoeft niet te cappen om in je eentje een spel te winnen. Enkel een flank steamrollen voldoet meestal, waarna de rest je kan helpen cappen. Andersom kan een goede defense ook het spel winnen, en dat in je eentje.
Jemig wat een getouwtrek hier allemaal.
Ik begrijp het wel van crapteams. soms speel ik goed en haal ik tot wel 7 kills en dan verliezen we nog. Zeker mijn MAUS komt het steeds vaker voor dat mijn gehele team wordt gekilled en ik nog vrolijk rondrijd. Shit happens
Ik begrijp het wel van crapteams. soms speel ik goed en haal ik tot wel 7 kills en dan verliezen we nog. Zeker mijn MAUS komt het steeds vaker voor dat mijn gehele team wordt gekilled en ik nog vrolijk rondrijd. Shit happens
Perfecte potjes bestaan niet. Ieder potje gaat slecht, je hebt alleen meestal (hoop ik) het geluk dat het net niet slecht genoeg gaat om te verliezen
.
Gisteren toevallig het meest extreme geval van dit type gehad.
Screenshot
Deze T30 speler zat het hele potje in het kleine dorpje naast onze cap. Zelfs nadat hun hele team (op 1 Löwe en de SPGs na) gespot was in het gebied tussen G1 en K2 bleef ie daar zitten. Nadat we in principe wel genoeg hadden gedaan om te winnen (hun IS-4 zou nog dood gaan door een rammende Leo en de Panther zat op 214 health) vroeg ik aan hem of ie ooit wel eens een potje heeft gehad waar ie een zinvolle bijdrage geleverd heeft. Daarop kreeg ik geen antwoord dus toen was ik even naar zijn WoT profile gaan kijken. Een 41% overall winrate en met 177 potjes in de T30, waarvan 63 victories (= 35%). Toen ik terug in-game tabde vroeg ik aan hem hoe hij zo slecht kon spelen waarop ik bovenstaande antwoord kreeg. Aan het einde van het potje had ie nog geen schot afgevuurd en zat nog altijd op dezelfde spot als in die screenshot.
Blijkbaar was zijn hitratio met de T30 59%. Dat is opzich best een performance.
(voelde me al meteen slecht om zijn winratio met 1 victory omhoog te krikken
)
Screenshot
Deze T30 speler zat het hele potje in het kleine dorpje naast onze cap. Zelfs nadat hun hele team (op 1 Löwe en de SPGs na) gespot was in het gebied tussen G1 en K2 bleef ie daar zitten. Nadat we in principe wel genoeg hadden gedaan om te winnen (hun IS-4 zou nog dood gaan door een rammende Leo en de Panther zat op 214 health) vroeg ik aan hem of ie ooit wel eens een potje heeft gehad waar ie een zinvolle bijdrage geleverd heeft. Daarop kreeg ik geen antwoord dus toen was ik even naar zijn WoT profile gaan kijken. Een 41% overall winrate en met 177 potjes in de T30, waarvan 63 victories (= 35%). Toen ik terug in-game tabde vroeg ik aan hem hoe hij zo slecht kon spelen waarop ik bovenstaande antwoord kreeg. Aan het einde van het potje had ie nog geen schot afgevuurd en zat nog altijd op dezelfde spot als in die screenshot.
(voelde me al meteen slecht om zijn winratio met 1 victory omhoog te krikken

[ Voor 3% gewijzigd door Paprika op 04-08-2011 19:26 ]
Ach, ben met erg weinig al tevreden nu, en mijn teamgenoten hebben reden om te klagen over mijn performance (gek genoeg gebeurd dat alleen als ik het goed doe.
Zit nu in China met 650 ping. Tanks on the move zijn onmogelijk te raken en peekaboo zit er ook niet meer bij aangezien ik echt 3 seconden moet aimen wil ik raken, ook met volledig gesloten cirkel. frustrerend wel als je in een 1 vs 1 afgemaakt word terwijl je weet dat je anders makkelijk had gewonnen. Mijn win/loss en vooral m'n hit ratio lijdt er wel onder, maar dat boeit eigenlijk weinig.
Maar goed, wie misschien had die T30 driver ook last van iets soortgelijks, je weet het niet hé?
Zit nu in China met 650 ping. Tanks on the move zijn onmogelijk te raken en peekaboo zit er ook niet meer bij aangezien ik echt 3 seconden moet aimen wil ik raken, ook met volledig gesloten cirkel. frustrerend wel als je in een 1 vs 1 afgemaakt word terwijl je weet dat je anders makkelijk had gewonnen. Mijn win/loss en vooral m'n hit ratio lijdt er wel onder, maar dat boeit eigenlijk weinig.
Maar goed, wie misschien had die T30 driver ook last van iets soortgelijks, je weet het niet hé?
Dan ga je met een T30 een public battle in en achter je team schuilen en wat brakke zinnetjes versturen naar je team? Nein!
Verwijderd
jep is dan wel een teamsport maar individuele acties kunnen zeker de koers van een slag in het voordeel van je eigen partij brengen en niet alleen door te cappen,iemand die one men army-style 7 of 8 man afknalt draagt in zekere zin ook bij,,,ZenTex schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 19:19:
Ben het eigenlijk met beide stellingen eens. User zit er niet eens echt naast.
oooooh wordt Grübertje gewoon even

Werkt helaas ook niet.. Ga voorlopig maar gewoon met balken spelen dan.Paprika schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 17:51:
Open deze file eens: *:\Users\*\AppData\Roaming\wargaming.net\WorldOfTanks\preferences.xml
XML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 <devicePreferences> <windowed> false </windowed> <waitVSync> false </waitVSync> <tripleBuffering> true </tripleBuffering> <multisamplingType> 4 </multisamplingType> <multisamplingQuality> 2 </multisamplingQuality> <aspectRatio> 5.040000 </aspectRatio> <gammaCorrection> 1.000000 </gammaCorrection> <useAlternateFrameTimer> false </useAlternateFrameTimer> <textureQualityMemoryBlock> 3000 </textureQualityMemoryBlock> <windowedWidth> 1728 </windowedWidth> <windowedHeight> 1080 </windowedHeight> <fullscreenWidth> 6048 </fullscreenWidth> <fullscreenHeight> 1200 </fullscreenHeight> </devicePreferences>

Ik bedoel dat je jouw stukje hier moet pasten
.
Oh zo. 
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| <devicePreferences> <windowed> false </windowed> <waitVSync> true </waitVSync> <tripleBuffering> true </tripleBuffering> <multisamplingType> 0 </multisamplingType> <multisamplingQuality> 0 </multisamplingQuality> <aspectRatio> 1.333000 </aspectRatio> <gammaCorrection> 0.921466 </gammaCorrection> <useAlternateFrameTimer> false </useAlternateFrameTimer> <textureQualityMemoryBlock> 3000 </textureQualityMemoryBlock> <windowedWidth> 1434 </windowedWidth> <windowedHeight> 835 </windowedHeight> <fullscreenWidth> 1024 </fullscreenWidth> <fullscreenHeight> 768 </fullscreenHeight> </devicePreferences> |
Mwah, een beetje lullig is het ook wel om te vragen hoe iemand zo slecht kan spelen. Hij overreageerd misschien wel, maar zou jij dat zo leuk vinden als iemand je vraagt hoe je zo slecht kan spelen?Paprika schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 19:22:
Perfecte potjes bestaan niet. Ieder potje gaat slecht, je hebt alleen meestal (hoop ik) het geluk dat het net niet slecht genoeg gaat om te verliezen.
Screenshot
Deze T30 speler zat het hele potje in het kleine dorpje naast onze cap. Zelfs nadat hun hele team (op 1 Löwe en de SPGs na) gespot was in het gebied tussen G1 en K2 bleef ie daar zitten. Nadat we in principe wel genoeg hadden gedaan om te winnen (hun IS-4 zou nog dood gaan door een rammende Leo en de Panther zat op 214 health) vroeg ik aan hem of ie ooit wel eens een potje heeft gehad waar ie een zinvolle bijdrage geleverd heeft. Daarop kreeg ik geen antwoord dus toen was ik even naar zijn WoT profile gaan kijken. Een 41% overall winrate en met 177 potjes in de T30, waarvan 63 victories (= 35%). Toen ik terug in-game tabde vroeg ik aan hem hoe hij zo slecht kon spelen waarop ik bovenstaande antwoord kreeg. Aan het einde van het potje had ie nog geen schot afgevuurd en zat nog altijd op dezelfde spot als in die screenshot.Blijkbaar was zijn hitratio met de T30 59%. Dat is opzich best een performance.
(voelde me al meteen slecht om zijn winratio met 1 victory omhoog te krikken)
Trouwens, van wat ik hier begrijp moet je als T30 net een beetje terughoudend zijn, dan is het ook nooit goed he.
Ben er gisteren achter gekomen dat er een limiet zit op het aantal tanks dat je per dag kan verkopen.

Had 2 tier 1 tanks opnieuw gekocht om te kijken of ik alles eraf had gehad gehaald(wat sneller dan via de store kijken). Daarna verkocht, andere tier 1 tank ook verkocht. Toen T-46 verkocht. T-28 gekocht en Bison gekocht (eerste keer SPG). Nu kon ik dus geen Leopard meer kopen, aangezien ik dan eerst ruimte moest maken door mijn pzII te verkopen.
Voelde me nogal dom dus dat ik die 2 tier1 tanks even opnieuw door de garage had gehaald...
Maar, over een paar uurtjes kan ik nog eens proberen!
Limiet is dus 5 tanks verkopen per dag, hoorde op de chat dat er ook een limiet op aantal tanks kopen per dag zit. Daar ben ik echter nog niet tegenaan gelopen.
Ik zou al lang gequit zijn als ik zo slecht speelde, dus dat zal niet snel gebeuren (3000 potjes sinds Registration Date: 09.06.2011, dus hij speelt ook nog erg veel). 3x qeuen en misschien 1 winnen? Ik vind het al irritant als ik er 1 van de 3 verlies.crizyz schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 22:11:
[...]
Mwah, een beetje lullig is het ook wel om te vragen hoe iemand zo slecht kan spelen. Hij overreageerd misschien wel, maar zou jij dat zo leuk vinden als iemand je vraagt hoe je zo slecht kan spelen?
[ Voor 8% gewijzigd door Paprika op 04-08-2011 22:15 ]
Je realiseert je hopelijk toch wel, dat voor elke win die jij maakt, een ander een los krijgt he? Als jij er 1 van de 3 verliest, moeten er dus ook mensen zijn die 2 op de 3 verliezen om dat mogelijk te maken (draw buiten beschouwing gelaten).Paprika schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 22:13:
[...]
Ik zou al lang gequit zijn als ik zo slecht speelde, dus dat zal niet snel gebeuren. 3x qeuen en misschien 1 winnen? Ik vind het al irritant als ik er 1 van de 3 verlies.
Wat is dat trouwens met meerdere keren qeuen? Voordat je een battle joint, een andere tank ook alvast laten joinen? En dus een beetje afk zijn?
Misschien speelt ie wel gewoon echt slecht, niet iedereen is een geboren tankkiller. Al is 33% miss wel een erg aparte ratio voor 3000 potjes. Al is het wel gewoon mogelijk he dat ie gewoon niet zo goed is.
[ Voor 13% gewijzigd door crizyz op 04-08-2011 22:20 ]
Ik heb liever alleen maar goede mensen zodat de stats zich recht trekken.crizyz schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 22:18:
[...]
Je realiseert je hopelijk toch wel, dat voor elke win die jij maakt, een ander een los krijgt he? Als jij er 1 van de 3 verliest, moeten er dus ook mensen zijn die 2 op de 3 verliezen om dat mogelijk te maken (draw buiten beschouwing gelaten).
35% win-rate.crizyz schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 22:18:
[...]
Wat is dat trouwens met meerdere keren qeuen? Voordat je een battle joint, een andere tank ook alvast laten joinen? En dus een beetje afk zijn?
En wat nou als die 'goede' mensen dan allemaal een stuk beter dan jou blijken te zijn?Paprika schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 22:20:
[...]
Ik heb liever alleen maar goede mensen zodat de stats zich recht trekken.
De reden dat ik er zo erg op inga, is het feit dat ik het onzin vind dat iedereen 'goed' zou moeten zijn. Mensen spelen het spel voor hun plezier, dat betekent dus dat het mensen aantrekt met verschillende niveau's van hoe 'goed' ze zijn. Het is geen topsport ofzo! En als het dat echt zou zijn, zouden een hoop van de huidige pro's ineens de n00bs worden. Het is maar net waar je de meetlat neerlegt he.
En ja, ik heb ook wel eens van mijn

Ja ok, dat je dat punt wilde maken snap ik. Ik bedoelde meer, wat is dat met dat multiqeuen (in het algemeen)?[...]
35% win-rate.
Edit: wat trouwens niet wegneemt dat het niveau van zijn reactie wel nogal om te huilen is.
[ Voor 4% gewijzigd door crizyz op 04-08-2011 22:31 ]
Goed in dit geval is/betekend "niet hopeloos". Ik kan me niet voorstellen dat er veel mensen zijn hier die plezier zullen hebben als ze maar 1/3e winnen. In dit geval betekend goed dat je tussen de 45 en 55% zit en dus niet hopeloos bent en je team helemaal naar beneden trekt. In zijn geval zit je in de hoogste tier in iedere battle en kunt er dus alleen op hopen dat je exceptionele tier 9s hebt die je wel even door het potje weten te slepen.crizyz schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 22:29:
[...]
En wat nou als die 'goede' mensen dan allemaal een stuk beter dan jou blijken te zijn?
De reden dat ik er zo erg op inga, is het feit dat ik het onzin vind dat iedereen 'goed' zou moeten zijn. Mensen spelen het spel voor hun plezier, dat betekent dus dat het mensen aantrekt met verschillende niveau's van hoe 'goed' ze zijn. Het is geen topsport ofzo! En als het dat echt zou zijn, zouden een hoop van de huidige pro's ineens de n00bs worden. Het is maar net waar je de meetlat neerlegt he.
En ja, ik heb ook wel eens van mijnmomenten gehad, maar ach, dat hoort erbij he. Zo zal iemand anders vast wel weer van zo'n momenten bij acties van mij hebben gehad.
Stel je krijgt een Himmelsdorf match met beide kanten 1 tier 10 en 2 tier 9 mediums, rest is tier 8. Ik wens je veel succes tegen hun Maus.
Die zin was er puur over het feit dat ie na 3 battles er hopelijk 1 gewonnen heeft. Oftewel na 3x qeuen heeft ie er hopelijk 1tje gewonnen.
[ Voor 12% gewijzigd door Paprika op 04-08-2011 22:38 ]
Maar dan zou je weer nooit boven de 50% uit kunnen komen. Zodra er mensen zijn die beter spelen gaat dat percentage nl. aan de haal. En vergeet niet dat een betere verbinding/computer ook best vel uit kan maken. Ik heb verschillende keren mijn tank verloren alleen omdat mijn laptop het niet aan kon en mijn FPS in sniper mode naar 3/4 ging (als er iemand vlak bij je schiet,rook e.d.)Paprika schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 22:20:
[...]
Ik heb liever alleen maar goede mensen zodat de stats zich recht trekken.
Oftewel je bedoelt gewoon gespeelde potjes.[...]
35% win-rate.
[removed]
Nogmaals, goed betekend niet dat je een uitstekende speler bent, maar dat je enigzins een idee hebt wat de bedoeling is in een spel (gezien je de per-tank stats niet kunt zien zonder de US client te installeren: hij heeft een damage per battle om 1 KV-3 te killen per potje, in een tier 10).redwing schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 22:39:
[...]
Maar dan zou je weer nooit boven de 50% uit kunnen komen. Zodra er mensen zijn die beter spelen gaat dat percentage nl. aan de haal.
Heb je de oplossing op de WoT forums al eens geprobeerd? Die schijnen erg goed te helpen.redwing schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 22:39:
Ik heb verschillende keren mijn tank verloren alleen omdat mijn laptop het niet aan kon en mijn FPS in sniper mode naar 3/4 ging (als er iemand vlak bij je schiet,rook e.d.)
[ Voor 41% gewijzigd door Paprika op 04-08-2011 22:53 ]
Ok, dan is het gewoon een lompe farmer (/boer) dus ofzo. Dan ben ik het in dit geval wel met je eens denk ik.
@redwing, effecten in sniper mode uitgezet? Scheelt ook veel trouwens als je nog met autocannons schiet (leuk die terugslag die je ziet, maar daardor schiet je wel je halve salvo mis
).
@redwing, effecten in sniper mode uitgezet? Scheelt ook veel trouwens als je nog met autocannons schiet (leuk die terugslag die je ziet, maar daardor schiet je wel je halve salvo mis

Yup, die heb ik allemaal in gebruik, maar ik heb gewoon een laptop die maar net de minimum eisen haalt (werklaptop dus geen fatsoenlijke videokaart). Die aanpassingen helpen dus wel, maar niet altijd goed genoeg.Paprika schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 22:43:
[...]
Heb je de oplossing op de WoT forums al eens geprobeerd? Die schijnen erg goed te helpen.
Volgens mij wel, maar welke bedoel je precies ? Ik krijg nl. soms nog wel wat rook oid te zien,maar ik heb nog niet gevonden hoe ik die uit kan zetten (smoke zelf is nl. wel al uitgezet via de suggesties op het forum)crizyz schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 23:02:
@redwing, effecten in sniper mode uitgezet?
[ Voor 30% gewijzigd door redwing op 04-08-2011 23:20 ]
[removed]
Welke rook bedoel je? Ik heb namelijk impact/schieten rook uit, uitlaat, brand rook, dode tank rook, arty splash stof enz... allemaal uit staan inmiddels.redwing schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 23:16:
Volgens mij wel, maar welke bedoel je precies ? Ik krijg nl. soms nog wel wat rook oid te zien,maar ik heb nog niet gevonden hoe ik die uit kan zetten (smoke zelf is nl. wel al uitgezet via de suggesties op het forum)
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Volgens mij van hits vlakbij,maar aangezien ik die meestal niet zie snap ik zelf eigenlijk niet zo goed waarom ik het soms wel zie.... Beetje vaag, maar ik weet dus zelf ook niet precies welke rook/ontploffing er nu precies nog wel in mijn beeld komt.wontcachme schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 23:24:
[...]
Welke rook bedoel je? Ik heb namelijk impact/schieten rook uit, uitlaat, brand rook, dode tank rook, arty splash stof enz... allemaal uit staan inmiddels.
[removed]
Test het anders even uit in een training battle? Dan kan je het tenminste zeker weten.
stof van een artyschot net naast je denk ik dan:redwing schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 23:29:
[...]
Volgens mij van hits vlakbij,maar aangezien ik die meestal niet zie snap ik zelf eigenlijk niet zo goed waarom ik het soms wel zie.... Beetje vaag, maar ik weet dus zelf ook niet precies welke rook/ontploffing er nu precies nog wel in mijn beeld komt.
C:\Program Files (x86)\World of Tanks\res\particles\Shells_Eff en dan de bestanden groundHit en shellFall verplaatsen/hernoemen. Dan zie je bv een zwarte vlek naast je op de grond, maar geen impact explosie meer.
Je kan ook nog extra de map environment (C:\Program Files (x86)\World of Tanks\res\particles) hernoemen. Dan heb je ook geen stof meer van muurtjes die je omrijdt enz....
[ Voor 11% gewijzigd door wontcachme op 04-08-2011 23:33 ]
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Deze stonden er inderdaad nog gewoon dus die heb ik nu ook hernoemd.wontcachme schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 23:31:
[...]
stof van een artyschot net naast je denk ik dan:
C:\Program Files (x86)\World of Tanks\res\particles\Shells_Eff en dan de bestanden groundHit en shellFall verplaatsen/hernoemen. Dan zie je bv een zwarte vlek naast je op de grond, maar geen impact explosie meer.
Daarvan heb ik geen last,ik heb eigenlijk alleen last als ik in sniper mode zit en er dan teveel gebeurt (als ik de blaadjes zie van verschillende bomen gaat het b.v. ook niet)Je kan ook nog extra de map environment (C:\Program Files (x86)\World of Tanks\res\particles) hernoemen. Dan heb je ook geen stof meer van muurtjes die je omrijdt enz....
[removed]
Ik bedoelde de 'shake' setting. Deze staat in het eerste settingsscherm, niet bij graphics.
Die zorgt ervoor dat je terugslag ziet in sniper mode en je ook een soort shake-effect krijgt als je geraakt wordt.
Kan me voorstellen dat dat wat uitmaakt. Ik heb die sowieso uitstaan omdat ik daardoor te vaak miste als ik geraakt werd vlak voordat ik vuurde.
Die zorgt ervoor dat je terugslag ziet in sniper mode en je ook een soort shake-effect krijgt als je geraakt wordt.
Kan me voorstellen dat dat wat uitmaakt. Ik heb die sowieso uitstaan omdat ik daardoor te vaak miste als ik geraakt werd vlak voordat ik vuurde.
[ Voor 60% gewijzigd door crizyz op 05-08-2011 01:47 ]
Vieze kutnoob gaat voor mijn T32 rijden met zijn T20 terwijl ik in gevecht ben met een Ausf. B van 13%. Gevolg: ik schiet zijn ammorack raak. Hij dood, ik een dikke prent (geen credits en slechts 126 XP) en ik dood. Ga achter mij langs en doe niet alsof je een heavy bent.
Sommige mensen snappen echt niet hoe je een medium rijdt. Als hij slim was geweest had hij die ausf. b proberen te flanken als fail-safe maar hij probeert hem frontaal te ownen met zijn 90mm proppenschieter.
Sommige mensen snappen echt niet hoe je een medium rijdt. Als hij slim was geweest had hij die ausf. b proberen te flanken als fail-safe maar hij probeert hem frontaal te ownen met zijn 90mm proppenschieter.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Verwijderd
wilde natuurlijk jouw kil stelen en omdat ie op maar 13% zat vond hij het blijkbaar nodig om tussen jou en je prooi in te gaan staan zodat jij hem niet af kon maken..dat soort figuren zitten er helaas ook bij.NoxiuZ schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 03:16:
Vieze kutnoob gaat voor mijn T32 rijden met zijn T20 terwijl ik in gevecht ben met een Ausf. B van 13%. Gevolg: ik schiet zijn ammorack raak. Hij dood, ik een dikke prent (geen credits en slechts 126 XP) en ik dood. Ga achter mij langs en doe niet alsof je een heavy bent.
kreeg op een vtg van mij ook een schot mn ammo rack binnen maar zag dat het een TD was, begon al gelijk sorry te roepen tegen mij maar das uiteraart een totaal andere situatie,vertelde ook gelijk in de chat dat dat soort dingen kunnen gebeuren en ik zelf ook voornamelijk TD speel dus bekend ben met het fenomeen van "je vuurt en tijdens de flight van je projectiel rijd iemand in de baan ervan"
maar dat van jou was volgens mij ouderwets Kill stealen
Dat is niet waar. Als jij met 100 spelers alles wint, dan kan het prima dat iedereen van jou verliest, nog 98 battlesover heeft tegen elkaar, en er daar 49 van wint (en 49 verliest). Dan win jij 100% en de rest 49,5%.crizyz schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 22:18:
Je realiseert je hopelijk toch wel, dat voor elke win die jij maakt, een ander een los krijgt he? Als jij er 1 van de 3 verliest, moeten er dus ook mensen zijn die 2 op de 3 verliezen om dat mogelijk te maken (draw buiten beschouwing gelaten).
Ja ok, maar zo op de letter bedoelde ik het ook niet. Verhoudingsgewijs kun je niet meer winnen dan er verloren wordt.Zoijar schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 06:46:
[...]
Dat is niet waar. Als jij met 100 spelers alles wint, dan kan het prima dat iedereen van jou verliest, nog 98 battlesover heeft tegen elkaar, en er daar 49 van wint (en 49 verliest). Dan win jij 100% en de rest 49,5%.
Wat is dat met dat gezeik over Win ratio,
Wat een onzin.
Ik heb potjes waar ik 6 kills haal, en we nog verliezen als team.
Heeft op dat moment echt geen reet met mijn "skills" te maken.
Wat een onzin.
SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
Gemiddeld is het natuurlijk wel zo dat als jij een goede speler bent je ook vaker wint. Je kunt alleen inderdaad pech hebben en net degene zijn die continue bij slechte spelers wordt ingedeeld.Statistisch is het dus zo dat beter spelen -> betere winratio, alleen door de spread geldt dat niet voor iedere individuele speler.hexta schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 07:32:
Wat een onzin.
Oh, btw shaking heb ik al uit staan sinds het kan, niet alleen voor de framerate maar vooral omdat je met shaking aan vaker mis schiet omdat je cosshair alle kanten op gaat.
[ Voor 12% gewijzigd door redwing op 05-08-2011 07:59 ]
[removed]
True to that. Meestal zijn de potjes waar ik 4-5 kills haal net die waar we verliezen, gewoon omdat ik als TD achteraan zit en dan alles naar me toestroomt op een bepaald punt. Dan is het killen of gekilled worden (en meestal de beiden)hexta schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 07:32:
Wat een onzin.
Der is trouwens een correlatie tussen win/loss, geen direct verband. Jij bent 1/15e van je team en 1/30 van de battle. als je 52% haalt kan evengoed zeggen dat er altijd iemand beter in jouw team zit ook. En klassiek statistisch gezien heb jij dus maar 1/30 invloed op een battle, dus voor maar 3,33% invloed op winn/loss.
Maar zoals ik zei, winn/loss zegt niks in wot.
Gisteren ben ik dik en express ge TK-ed geweest. Van 100% naar 0; Op mines, startplaats 1 (zuid) Rij ik richting een struikje en de linkerkant en ik rij er vooruit in. Tezelfdertijd staat er aan de andere kant een ander JP te manouvreren en komt achteruit gereden, gewoon knal tegen mij. Mijn zicht blokkerend. Hij gewoon blijven achteruit rijden. Ik draai me een beetje opdat ik toch nog wat kan zien en snipen op de centrale hill; Die *** blijft 2 minuten lang gewoon achteruit aanrijden tegen me. Uiteindelijk rijdt ie gewoon rond me en schiet me recht in de kont. Ik schiet niet terug maar vertrek ook niet. Hij blijft doodleuk schieten tot ik dood ben... Like wtf?! humeur voor zowat de rest van de avond verpest. Wat voor een oetlul moet je zijn om je daarmee bezig te houden.
Gisteren iets soortgelijks, eerste potje van de dag in mijn T-34 (die ik toch al niet leuk vind)Joindry schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 08:03:
[...]
Wat voor een oetlul moet je zijn om je daarmee bezig te houden.
Op Cliff, startplaats zuid draai ik direct naar rechts om via de weg of boven langs het rechte pad te rijden. ik Rijd het platform af en zie een PZ3 al zo schuin aankomen dat ik al weet dat hij of moet remmen of mij in de zijkant gaat rammen, wat dus ook gebeurt. track beschadid, tank een aantal % eraf en niks geen sorry. ik rijd door en krijg een shell door mn kont geramd. draai mn turret en zie hem nogsteeds daar staan en schiet dus terug en rijdt door,k hij schiet nogmaals en toen was het schoten wisselen tot hij dood was. heb nog wel wat kunnen spotten maar als je begint op 50% met defecte tracks ben je als mid-tier scout niet veel meer waard. resultaat: 0 credits en 124xp doubled vanwege winst.
Zet inderdaad de mood voor de rest van de avond....
Lag het trouwens aan mij of lag tweakers is gisteren even tussenuit rond een uur of 9 's avonds?
Ik kon de pagina niet bereiken.
Ik heb zelf onlangs mijn eerste opzettelijke TK gemaakt. Was op Karelia in het zuiden, reed met in mijn 4502 samen met 2 gotters (IS-4's) en een random Löwe. De Löwe zat daar heel de tijd te loeren op de hoek (rechterflank) en stond steeds in de weg. Toen die 2 gotters gingen kijken om op 2 aanstormende Maus'sen te schieten werd er eentje geblocked door de Löwe die zich er nog tussen probeerde te persen. Arty shells kwamen over vliegen en dat was 1 IS-4 minder. Arty had geschoten dus de andere gotter ging kijken en weer die vieze Löwe die zich er zo strak naast zet dat hij geen kant meer op kon en ook naar de tankhemel ging. Vervolgens draai ik mezelf weg en rijd naar het midden krijg ik een schot.. dus ik noem hem een idioot en rijd door. Samen met de arty 2 tanks in het midden weg kunnen blazen en kwam weer terug om de laatsten te pakken. Kwam daar de rivier uit en meteen weer een knal van die Löwe die me ook voor noob begint uit te maken en hoe slecht ik wel niet zou zijn. Ondertussen blijft hij maar op me schieten in plaats van samen nog de laatste paar tanks te pakken (waren er nog 2 en 2 arty) dus toen was ik er genoeg van en blies hem weg. Rage alom en hij was nog serieus beledigd dat ik hem had geTK'ed. Onderwijl hielpen de laatste 3 tanks/arty mij nog wel maar nog 1-2 kills kunnen maken en toen had arty me.
Voor dat soort gasten heb ik echt geen respect.
Voor dat soort gasten heb ik echt geen respect.
Nee hoor, er is geen downtime geweest.Joindry schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 08:26:
Lag het trouwens aan mij of lag tweakers is gisteren even tussenuit rond een uur of 9 's avonds?
Bizar. Het was de enige site die ik niet kon benaderen.
Trouwens gisteren het overlord blog gelezen, manman, de nerf op de E-serieus (+mauss) lokt serieus wat woede uit in de community.
Kan het wel begrijpen, maar vind het ook erg huilie huilie soms. Duitse tanks zijn nooit (afgezien Maus + VK4502) foor frontlinie gevechten. Beetje hetzelfde als de Amerikaanse tanks. En nu is men verontwaardigd dat ze lijken op de amerikaanse tanks qua zwakke hull.Joindry schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 09:44:
Trouwens gisteren het overlord blog gelezen, manman, de nerf op de E-serieus (+mauss) lokt serieus wat woede uit in de community.
Russen = close combat
Duitsers = sniper en sommige voor close combat
Amerikanen = 2e linie werk/support tank.
duitsers bleven inderdaad op afstand maar dat lukt gewoon in dit spel niet en ze zeggen zelf duisters: minder firepower dikke sniper guns een dikke armor
russen big ass fire power guns low accuratie en paper tanks
Verwijderd
russen hebben geen paper tanks in de hogere tiers hoor miss is "sloped paper tank" een beetere benamingdudee schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 10:15:
duitsers bleven inderdaad op afstand maar dat lukt gewoon in dit spel niet en ze zeggen zelf duisters: minder firepower dikke sniper guns een dikke armor
en op de meeste maps is het relatief goed mogelijk om te sniperen met je german tank alleen een aantal tanks lenen zich niet goed voor deze taak aangezien de spotting range/view range gewoon te laag is.
en op de extreem langere afstanden vind ik toch wel dat de penetratie een stukkie omhoog mag vooral voor de long 88 vd tiger,ding is extreem accuraat waard je ook op grotere afstanden met relatief gemak op de weakpoints kan mikken maarja dan zit je wel een beetje met het penetreren,en de dmg mag ook wel iets omhoog,niet veel maar iets..
door de spotting range rij ik altijd een beetje mee met de meute maar blijf er altijd toch nog een stuk achter zodat in het geval van mijn tijgertje(mn tiger1 niet mn Jtiger) ik ook nog een hoop kan bouncen en vaak ook gewoon onzichtbaar blijf want als ik eenmaal goed gepositioneerd ben en mn toren lock dan blijf ik ook onzichtbaar en krijg je hetzelfde als met de onzichbare TD's
met mn Jachttiger vooral belangerijk om zover mogelijk achteraan te blijven maar de gun overbrugt die afstand met groot gemak en penetreert mits je goed mikt toch wel heel veel,mocht het te dichtbij komen,her positioneren want dan kan je dr vanuit gaan dat je gespot bent en dan volgt er meestal wel redelijk gauw een mooie shell in krombaanvuur vorm
Gister met Psycho en andere GoTter pot op Ensk. T30, IS-4 en Maus. Komen er 2 Jagdpanthers mee die tussen ons door blijven meerijden en schieten. Maar die straatjes zijn al zo kut. Uiteindelijk werd ik gekilled doordat zon bosmongool me blokte. Zulke lui zou je echt moeten teamkillen.NoxiuZ schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 03:16:
Echte, leer fatsoenlijke tank spelen en je team helpen i.p.v. een wannabe sniper
City maps zijn lastig met TDs. maar soms zijn je medespelers zo kortzichtig... in Ruinberg. een toptier VK320weetikveelwat staat een kruising te bewaken, ik rijd iets voorbij die kruising en ben vrolijk op het middenplein aan het schieten. Opeens ben ik oneshotted. een TD die de straat uitkwam waar die VK stond die vooruit was geredenKaap schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 12:27:
[...]
Gister met Psycho en andere GoTter pot op Ensk. T30, IS-4 en Maus. Komen er 2 Jagdpanthers mee die tussen ons door blijven meerijden en schieten. Maar die straatjes zijn al zo kut. Uiteindelijk werd ik gekilled doordat zon bosmongool me blokte. Zulke lui zou je echt moeten teamkillen.
Echte, leer fatsoenlijke tank spelen en je team helpen i.p.v. een wannabe sniper
Ook snappen veel mensen niet dat als er 2 TD's je vuursteun (kunnen) geven je juist niet die hoek om moet rijden om maar te kunnen schieten, maar dat je ze moet laten komen zodat ze in 1 keer afgeschoten kunnen worden.... Neem Arctic region met 3 hoge arties (ieder) en start plaats 1 (west) iedere keer zeg ik: dont go down the hill let them come, your safe from arty. en iedereen rijdt volgas naar beneden om arty-voer te worden. een aantal hebben het eindelijk door komen half dood terug, ik kan dan eindelijk op enemy's schieten, maar mn team-members zijn al zo dood dat ze het de heuvel op niet meer redden als in 1 shot in de rear ontploffen ze.
Weet iemand hoe (met de 6.6 update) de Duitse lijn eruit komt te zien? Gaat die precies hetzelfde worden als de uiteindelijke, of zit er nog een stapje tussen? Heb nu 24k exp op m'n PzIV staan. Wil richting Tiger, maar weet niet welk pad dalijk het beste is met de 6.6 update.
Ik hoop ook dat er ergens een interactieve nieuwe tech tree beschikbaar is. Ik zit met 60k free exp en wil zsm naar de E100 maar ik moet wachten tot de nieuwe tree erin zit voordat ik deze xp alvast kan gaan verdelen..Voggels schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 13:39:
Weet iemand hoe (met de 6.6 update) de Duitse lijn eruit komt te zien? Gaat die precies hetzelfde worden als de uiteindelijke, of zit er nog een stapje tussen? Heb nu 24k exp op m'n PzIV staan. Wil richting Tiger, maar weet niet welk pad dalijk het beste is met de 6.6 update.
Gisteravond men M3 stuart ingeruild voor de M5 stuart en der redelijk wat potjes meegespeeld.
Vanmorgend de M5 stuart ingeruild voor de M7. De stock M7 valt me serieus tegen.
Op de 38NA wat potjes gedaan ook maar ik zie er echt tegenop om in die tank te stappen. Nog 8K te gaan tot de opvolger.
Met de andere tanks (KV, KV-3, S-51, IS, Hetzer) de daily afgewerkt en af en toe een potje wanneer de twee lights in battle waren.
Ik vraag me af hoe ik best de USSR medium tree kan bereiken. Via KV-1S en KV-13 of gewoon via de BT-2 grinden?
Vanmorgend de M5 stuart ingeruild voor de M7. De stock M7 valt me serieus tegen.
Op de 38NA wat potjes gedaan ook maar ik zie er echt tegenop om in die tank te stappen. Nog 8K te gaan tot de opvolger.
Met de andere tanks (KV, KV-3, S-51, IS, Hetzer) de daily afgewerkt en af en toe een potje wanneer de twee lights in battle waren.
Ik vraag me af hoe ik best de USSR medium tree kan bereiken. Via KV-1S en KV-13 of gewoon via de BT-2 grinden?
Het zal zoiets zijn: http://statcdn.worldoftan.../germany_tree_full_eu.jpgVoggels schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 13:39:
Als ik dan naar de Tiger wil moet ik via de VK3601(H) en die is nu nog een Medium. Heb in de changes niets gezien dat die van Medium naar Heavy gaat..
Dus.. ??
Dus.. ??
Haha inderdaad.Kaap schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 12:27:
[...]
Gister met Psycho en andere GoTter pot op Ensk. T30, IS-4 en Maus. Komen er 2 Jagdpanthers mee die tussen ons door blijven meerijden en schieten. Maar die straatjes zijn al zo kut. Uiteindelijk werd ik gekilled doordat zon bosmongool me blokte. Zulke lui zou je echt moeten teamkillen.
Zoals het wel hoort is eigenlijk als volgt:
Hoek van de straat, 5 dikke tanks naast elkaar. De voorste is wss als eerste mol maar kan altijd schieten. De laatste leeft langer maar kan minder vaak vuren.
De voorste rijdt naar voren, iets later de ander, daarna de ander enz enz.
De voorste vuurt, rijdt direct naar achteren. Dan is de 2e tank klaar met aimen, vuurt en naar achteren.
Zo het hele rijtje door. Teamwork, als je allemaal dezelfde tank gaat schieten dan heb je iedere ronde vuren een tank mol. Terwijl vaak de eerste 2/3 een klap krijgen. Nadeel is dat als er een paar mol zijn de rest allemaal one-shot is vanwege de vele damage.
Maar ach... met mijn T32 blijf ik liever op een heuveltje op 300 meter. Accuraat genoeg.
Overigens snap ik niet dat je met een Tiger 1 niet genoeg pen. hebt. Een T32 heeft minder penetration en minder accuracy en is ook geen frontlinietank. En nog haal ik een damage ratio van 80%. Met een Tiger 1 kan je accuraat en snel schieten. Echt een sniper. Zoek even de weak spots op. KT is onderkant hull, IS-3 pak ik vaak op zijn hull recht van voren in het midden. Beetje de minder sloped gedeeltes opzoeken.
Overigens is iets meer pen. wel welkom. Met een T32 haaks op een Maus en 2/3 van de shells gaat er doorheen. En die Maus boeit het overigens niet dat hij af en toe 10% verliest. Echt een maf ding.
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Ik had als TD/medium speler de BT-7, A-20, T-34,... route genomen.belgian1 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 13:52:
Het kost relatief veel XP om via de KV-1S kant te gaan, maar ik heb nu bijna de T-34 elite, maar ik vind het toch een kreng! geen firepower, niet heel snel, niet heel wendbaar, eigenlijk doet hij alles niet goed. maar dat kan aan mijn speelstijl liggen.dudee schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 13:53:
kv-1s is het leukst denk ik
Dat is juist de T-34. Het is een tank die nergens in uitblinkt maar ook geen duidelijke zwakke plekken heeft. Zo lang je in zijn eigen tier blijft kijken dan.skoozie schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 15:09:
[...]
Het kost relatief veel XP om via de KV-1S kant te gaan, maar ik heb nu bijna de T-34 elite, maar ik vind het toch een kreng! geen firepower, niet heel snel, niet heel wendbaar, eigenlijk doet hij alles niet goed. maar dat kan aan mijn speelstijl liggen.
T-34-85 is volgens velen gelijkwaardig aan de Duitse VK's heb ik gehoord. En de VK's zijn leuk om te spelen en goed geld mee te verdienen.
3601 zit altijd al in de heavy line. Ik denk dat je gewoon Pz 4 -> VK3601 -> Tiger kan. Voor de Porsche Tiger zal je wel vanaf de 3001 moeten. (volgens mij is de enige limiterende verandering dat je niet meer van King Tiger naar Ausf. B kan)Voggels schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 14:42:
Als ik dan naar de Tiger wil moet ik via de VK3601(H) en die is nu nog een Medium. Heb in de changes niets gezien dat die van Medium naar Heavy gaat..
Dus.. ??
[ Voor 10% gewijzigd door Zoijar op 05-08-2011 15:25 ]
T-34-85 is een gigantisch leuke tank. Je maakt namelijk kennis met de 100mm IDIOT gunNoxiuZ schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 15:23:
T-34-85 is volgens velen gelijkwaardig aan de Duitse VK's heb ik gehoord. En de VK's zijn leuk om te spelen en goed geld mee te verdienen.
En volgens mij bounced een T-34-85 dan nog eens beter ook.NoxiuZ schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 15:23:
voor de tiger P ga je idd vanaf de 3001(P) moeten. dus momenteel de Pz38, 38NA PZ III/IV lijn.
Ik weet dan wel wat de zwakke plek is.... die zit tussen scherm en stoel...Appel schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 15:18:
[...]
Dat is juist de T-34. Het is een tank die nergens in uitblinkt maar ook geen duidelijke zwakke plekken heeft. Zo lang je in zijn eigen tier blijft kijken dan.
Wilde eigenlijk staken en niet voor de T-34-85 gaan, maar als ik de verhalen nu zo hoor...
dilema's..
Wat is leuker spelen, heb niet heel veel ruimte en zit ook ongeveer op de IS, welke raden jullie aan? de IS of de T-34-85?
Kies voor beiden en speel om beurt? om een perioden?skoozie schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 15:29:
[...]
Wat is leuker spelen, heb niet heel veel ruimte en zit ook ongeveer op de IS, welke raden jullie aan? de IS of de T-34-85?
Is eigenlijk ook mijn speelstijl, vandaar dat ik ze aanraad. Ik speel zowel German TD (jagdpanther) en VK3001(P) (klaar voor de tiger(P)...)
de ene dag wil ik snipen de andere dag rondhossen. Dat houdt het wat afwisselend en leuk.
Je moet gewoon kiezen of je medium wil of heavy... IS of 34-85, zou ik voor 34-85 gaan. Maar de volgende stap, is dan IS-3 of T44 end an zou ik toch de IS-3 kiezen... dusja...
Kiezen tussen de T-34-85 en de IS vind ik moeilijk, heel erg moeilijk. Maar de IS heeft het toch iets voor. Vond het allebei verschrikkelijk leuke tanks. Ook de KV-13 vond ik een super leuk ding met de 122mm troll-gun.skoozie schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 15:29:
[...]
Ik weet dan wel wat de zwakke plek is.... die zit tussen scherm en stoel...![]()
Wilde eigenlijk staken en niet voor de T-34-85 gaan, maar als ik de verhalen nu zo hoor...
dilema's..
T-43 vond ik minder als de T-34-85, maar de T-44 maakt het dan allemaal weer goed. Ik mis alleen wel wat firepower, vind de 100mm net iets te weinig pit hebben.
Er komt strax 1 plekje vrij als wanneer ik de T-34 verkopp
de KV-3 houd ik nog even tot die spontaan 2 tanks wordt. dus kan ik er maar 1 voor terug kopen. ik vind momenteel heavies fijner. doen veel auw, kunnen veel auw hebben. dat je iets trager bent is meestal wel op te vangen door schuilen, beetje in de buurt van anderen te blijven. Waarschijnlijk toch maar de IS dan!
huidige garage:
T-34 (nog 4K tot ik er van verlost ben), kan ik niet mee overweg.
KV (nog 80K tot SU-51), lekker spelen, zelfs lowes die afgeleid worden kan je nog aardig au doen
KV-3 (nog 15K tot elite), leuk speelgoed, wel net als de KV goed angelen in hogere potjes.
KV-1S (nog 50K tot KV-13), leuke gun voor zn snelheid, maar kan net iets te weinig hebben voor mij.
SU-152 (nog 65K tot ISU-152), kom te vaak in tier10 potjes momenteel zodat ik er minder mee speel.
PZ4 (nog 2K tot 2e turret en dan de rest nog), nog een slappe gun, maar opzich wel grappig apparaat.
Ik speel mijn tanks tot ze elite zijn en dan komt er een nieuwe voor in de plaats.
de KV-3 houd ik nog even tot die spontaan 2 tanks wordt. dus kan ik er maar 1 voor terug kopen. ik vind momenteel heavies fijner. doen veel auw, kunnen veel auw hebben. dat je iets trager bent is meestal wel op te vangen door schuilen, beetje in de buurt van anderen te blijven. Waarschijnlijk toch maar de IS dan!
huidige garage:
T-34 (nog 4K tot ik er van verlost ben), kan ik niet mee overweg.
KV (nog 80K tot SU-51), lekker spelen, zelfs lowes die afgeleid worden kan je nog aardig au doen
KV-3 (nog 15K tot elite), leuk speelgoed, wel net als de KV goed angelen in hogere potjes.
KV-1S (nog 50K tot KV-13), leuke gun voor zn snelheid, maar kan net iets te weinig hebben voor mij.
SU-152 (nog 65K tot ISU-152), kom te vaak in tier10 potjes momenteel zodat ik er minder mee speel.
PZ4 (nog 2K tot 2e turret en dan de rest nog), nog een slappe gun, maar opzich wel grappig apparaat.
Ik speel mijn tanks tot ze elite zijn en dan komt er een nieuwe voor in de plaats.
T34-85 is een leuke tank zeker vanwege de 100mm. Persoonlijk vond ik die tank leuker dan de T43 en T44. Wordt pas weer leuk bij de T54. IS is een Heavy en hele ander manier van spelen dan een medium
KV's krijgen een speciaal plekje in mijn crosshairs. Hetzelfde verhaal met Tigersskoozie schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 15:51:
Dit doe ik inderdaad met de Lowe, maar ook regelmatig met de IS-3 en de T-44
Mwah, de IS en de IS-3 heb ik voornamelijk als medium proberen te spelen, dat gaat me toch altijd beter af (Mits geen top-tier). Wel grappig als lagere tiers met HE op je gaan schieten, constant gehuld in ontploffingen en ge de-tracked. Ik denk bij mezelf "Nou, de volgende zal wel de laatste zijn..."hopiconjo schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 15:52:
T34-85 is een leuke tank zeker vanwege de 100mm. Persoonlijk vond ik die tank leuker dan de T43 en T44. Wordt pas weer leuk bij de T54. IS is een Heavy en hele ander manier van spelen dan een medium
Dan kijk ik naar mijn HP en heb ik nog ruim 80% over
Ik kan me nog herinneren dat ik zoooo dolblij was toen ik na de M3 Lee mijn M4 Sherman had vrijgespeeld.
Mijn hekel aan de M3 Lee is zo enorm groot dat ik van weinig meer kan genieten dan het kapotschieten van een M3, als deze voor de loop van mijn SU-5 of SU-8 arty tank komt...
Hebben jullie zo ook je favoriete doelwitten?
Mijn hekel aan de M3 Lee is zo enorm groot dat ik van weinig meer kan genieten dan het kapotschieten van een M3, als deze voor de loop van mijn SU-5 of SU-8 arty tank komt...
Hebben jullie zo ook je favoriete doelwitten?
"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."
PzIV is een van m'n favo tanks, maar erg vaak pech in de potjes (frontlines die ineens mijn kant op schuiven, andere flanken die vallen). Heb er wel plezier van om de PzIV kapot te schieten als ik in m'n KV, StugIII, M4 Sherman zit. Krijg ik toch het gevoel dat t niet alleen aan mij ligt
In mijn T-44 zijn mijn favo doelwitten toch wel arties en TD's. Lekker klemrijden en shells naar binnen werpen terwijl ik luidkeels schreeuw "Wat nou! Een beetje onze heavies kapot proberen te maken!!"
Maar dat komt vooral door een compensatie gevoel omdat ze grotere guns hebben
Maar dat komt vooral door een compensatie gevoel omdat ze grotere guns hebben
KV-1S en IS spelen bijna gelijk. Hou hier rekening mee.skoozie schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 15:51:
...
Waarschijnlijk toch maar de IS dan!
...
Het KV/KV-3 gevoel komt pas bij IS-4
Did you know that IF is a middle word in life. "Ja maar wie ben ik om aan mezelf te twijfelen"
Mijn huidige garage:
KV (elite)
KV-3 (elite)
IS (nog 12K voor motorupgrade en dan nog -+80K tot IS-3)
S-51 (180K tot de volgende tier arty)
Pz38NA (8K tot PzIII/PzIV)
Hetzer (12K tot StugIII)
M7 (stock)
Planning:
8K op Pz38NA afwerken en dan vervangen door BT-7 of KV-1S om de USSR med trees aan te vangen.
M7 tot elite krijgen en dan vervangen door de volgende tier USA med.
KV en KV-3 dailies. (zeker houden tot na de USSR treechanges)
IS, S-51, Hetzer dailies en tussen door enkele potjes
KV (elite)
KV-3 (elite)
IS (nog 12K voor motorupgrade en dan nog -+80K tot IS-3)
S-51 (180K tot de volgende tier arty)
Pz38NA (8K tot PzIII/PzIV)
Hetzer (12K tot StugIII)
M7 (stock)
Planning:
8K op Pz38NA afwerken en dan vervangen door BT-7 of KV-1S om de USSR med trees aan te vangen.
M7 tot elite krijgen en dan vervangen door de volgende tier USA med.
KV en KV-3 dailies. (zeker houden tot na de USSR treechanges)
IS, S-51, Hetzer dailies en tussen door enkele potjes
Het is afhankelijk van de tank en speelstijl.
Met een medium is het arty rape, daarna TD's klem rijden, dan heavies lastig vallen. Panzer III en Leopard als top tiers, scouten, 4 arties rapen, Leopard trok de aandacht van T-28, ik gooi de HE shell erin,... en de vijand wist niet wat er gebeurde toen alle vuur langs de zijkant en langs achteren kwam.
Met een TD is het een trage doelwit met penetratie en damage garantie. Dit mag niet teveel gebeuren, dan is het ten koste van de team. De KV is traag, groot zelfs als het hull down is door de koffiemolen en gemakkelijk te penetreren. Scouts die door de linie dreigen te beuken om de arty regen naar mij te brengen en mijn team kan ze niet met hoge rate of fire, accuratie en goedkope ammo tegenhouden. Dan tier 8/9/10 targets opruimen om het mijn team gemakkelijker te maken.
Met een medium is het arty rape, daarna TD's klem rijden, dan heavies lastig vallen. Panzer III en Leopard als top tiers, scouten, 4 arties rapen, Leopard trok de aandacht van T-28, ik gooi de HE shell erin,... en de vijand wist niet wat er gebeurde toen alle vuur langs de zijkant en langs achteren kwam.
Met een TD is het een trage doelwit met penetratie en damage garantie. Dit mag niet teveel gebeuren, dan is het ten koste van de team. De KV is traag, groot zelfs als het hull down is door de koffiemolen en gemakkelijk te penetreren. Scouts die door de linie dreigen te beuken om de arty regen naar mij te brengen en mijn team kan ze niet met hoge rate of fire, accuratie en goedkope ammo tegenhouden. Dan tier 8/9/10 targets opruimen om het mijn team gemakkelijker te maken.
Met het belangrijke verschil dat de IS wel iets kan raken en damage doen met een dik 122mm gundrice schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 16:32:
KV-1S en IS spelen bijna gelijk. Hou hier rekening mee.
Ik heb KV-1S -> KV-13 -> T-43 gedaan. Vorige week m'n T-43 verkocht. Wat een verschrikking die mediums. En voor je iets van guns kan mouten op de KV-1S en 13 moet je tracks en turret. Daarvoor moet je echt als scout spelen; je hebt dan eigenlijk geen gun...
Verder heb je ook nog eens niets aan mediums in clan wars. Nouja, misschien een of twee Pattons of T-54s, maar dat is het wel. Als je al aan de russische lijn bezig bent, ga dan gewoon voor de IS-4. Die wordt tier X, kan dan prima CWs spelen, en uitzicht op een IS-7. Beide prima tanks.
[ Voor 21% gewijzigd door Zoijar op 05-08-2011 17:11 ]
Ja je ziet de laatste tijd wel dat nu er steeds meer tier 10's ter beschikking komen bij ons dat TD's en Mediums uitgefaseerd worden. Bij gebrek aan tier 10 spelers neem je ze mee.Zoijar schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 17:07:
Verder heb je ook nog eens niets aan mediums in clan wars. Nouja, misschien een of twee Pattons of T-54s, maar dat is het wel. Als je al aan de russische lijn bezig bent, ga dan gewoon voor de IS-4. Die wordt tier X, kan dan prima CWs spelen, en uitzicht op een IS-7. Beide prima tanks.
Zonde maar ja, kies voor de sterkste opstellingen.
Staat in de TS, staat ook de duitse 2e TD lijn in maar die komt later, de duitse heavy line zal zo kloppen (afgezien van het feit dat de 3601 (nog) geen heavy wordt).Voggels schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 13:39:
Heb je punten op je Tiger (elite) en KT staan? Staat hier al meer dan 200k klaar op de 2 tanks dan kan de E-75 meteen geunlocked worden zodra de patch er isd3lph schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 13:42:
[...]
Ik hoop ook dat er ergens een interactieve nieuwe tech tree beschikbaar is. Ik zit met 60k free exp en wil zsm naar de E100 maar ik moet wachten tot de nieuwe tree erin zit voordat ik deze xp alvast kan gaan verdelen..
Klopt maar hij zou nog geclassificeerd worden naar heavy, alleen nog niet deze patch.
Ik kan wel wat tips gebruiken; laat maar horen...
Ik rij nu sinds zeer kort een KV met alleen een suspension-upgrade. Mijn god, wat is dat ding traag! Heb nu nog te weinig credits om iets anders te researchen. Kom vaak in de hoge tiers en daar ben ik (dus) bij voorbaat dead meat. Ik krijg per battle heeeeel weinig credits er bij. Dat gaat lang duren dus...
Wat moet ik nu als volgende upgraden: de motor, de hull, de radio of toch maar eerst de bigger guns (122 mm dan maar)?
IK heb wel even overwogen om een premium-account te nemen, maar dat is er nog niet van gekomen...
Ik rij nu sinds zeer kort een KV met alleen een suspension-upgrade. Mijn god, wat is dat ding traag! Heb nu nog te weinig credits om iets anders te researchen. Kom vaak in de hoge tiers en daar ben ik (dus) bij voorbaat dead meat. Ik krijg per battle heeeeel weinig credits er bij. Dat gaat lang duren dus...
Wat moet ik nu als volgende upgraden: de motor, de hull, de radio of toch maar eerst de bigger guns (122 mm dan maar)?
IK heb wel even overwogen om een premium-account te nemen, maar dat is er nog niet van gekomen...
de hull upgrade??
Motor maar daar heb je eerst suspension voor nodig denk ik maar als je 107mm wilt gaan researchen ben je 3 jaar bezig zonder prem en stock kv
Motor maar daar heb je eerst suspension voor nodig denk ik maar als je 107mm wilt gaan researchen ben je 3 jaar bezig zonder prem en stock kv
Is een beetje een persoonlijke keuze:JohnLarue schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 14:01:
1) spaart voor turret en 107mm of 152mm
2) 122mm eerst dan sparen voor turret en 107mm of 152mm
Probeer zoveel mogelijk in support te spelen bij de hogere tiers.
Het is inderdaad een trage bedoeling zonder premium-account maar 3 jaar is toch echt overdreven.Motor maar daar heb je eerst suspension voor nodig denk ik maar als je 107mm wilt gaan researchen ben je 3 jaar bezig zonder prem en stock kv
Heb mezelf zonder premium account dit gedaan en dat vroeg wel een groot aantal potjes maar is niet ondoenbaar.
[ Voor 17% gewijzigd door belgian1 op 06-08-2011 14:22 ]
gewoon engine en suspension kopen en turrent 2 researchen en NIET op zetten want anders ben je een shell magneet en dan 107mm halen of eerst 152mm
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Advies dat ik (hier) kreeg was: Tracks -> Turret -> 107mm.JohnLarue schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 14:01:
Hoe ik het heb gedaan: Tracks -> 122mm -> Turret -> 107mm. Zodra je de 122mm had doe je lekker wat damage en krijg je ook je credits.
Mocht je ooit American Medium hebben gedaan en bekend zijn met die Howitzers, dan is dat een pre. De 122mm heeft z'n nukken, maar blijf lekker op de tweede rij, speel kiekeboe en doe lekker wat damage.
En zoals ze al zeiden, pas de KV-2 Turret monteren als je daadwerkelijk de 107mm hebt onderzocht.
ik ben heerlijk in de t2 en 3 aan de gang. aan het sparen om de german pz4 en hoger te komen maar eerst zooitje credits.
Ik zou bijna zeggen, koop een Lowe, maar dat is een beetje overkill voor toer 2/3/4B-BRAIN schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 11:20:
ik ben heerlijk in de t2 en 3 aan de gang. aan het sparen om de german pz4 en hoger te komen maar eerst zooitje credits.
ja maar das wel in 1 keer 3 tiers omhoogwontcachme schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 11:25:
[...]
Ik zou bijna zeggen, koop een Lowe, maar dat is een beetje overkill voor toer 2/3/4. Één goed potje met dat ding en je kan een compleet nieuwe tank kopen (120k credits per game
)
probleem is wel wil te vaak naar voren en dat word vaak onwijs afgestraft.
Duitsers zijn snipers. Die horen niet op de frontlinie. Wil je brawlen en frontlinie spelen dan moet je voor de Russen gaan.B-BRAIN schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 11:31:
[...]
ja maar das wel in 1 keer 3 tiers omhoogwil het opbouwen en beetje xp vergaren hoe en wat met de tanks. Heb ook nog maar 183 battles gedaan. Wel prem account.
probleem is wel wil te vaak naar voren en dat word vaak onwijs afgestraft.
Globale opbouw:
Russen = frontlinie
USA = 2e lijn support, knallen en wegduiken
Duitsers = snipers vanaf een grote afstand
wat zijn de beste grafische instellingen voor de game? heb al wel gezocht op forums etc maar niks goeds kunnen vinden.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Wil je in de playertable stuur psychoclown of Annihilism dan een DM met je WoT profiellink!
Alle info omtrent de Gathering of Tanks clan vind je in de TS - Gathering of Tanks.
Wil je in de playertable stuur psychoclown of Annihilism dan een DM met je WoT profiellink!
Alle info omtrent de Gathering of Tanks clan vind je in de TS - Gathering of Tanks.