[MMO] Het grote World of Tanks topic - Deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 25.604 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2023
Kijk hij weet hoe het zit^^

De russen hun tanks waren vaak ook samen raapsel met mega kanon erop zie KV met 152mm Kort en dik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-05 20:46

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

rapture schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 13:38:
[...]

Werkelijke reden is dat de Russen op 500 m duidelijk superieur zijn. Ze hadden moeite met penetratie en zetten enorme guns op hun tanks in de hoop een Panther te kunnen penetreren. Eindelijk werd het HE bashing zoals arties dat doen en turrets eraf blazen met splash damage. Maar verwacht niet dat je met 152 mm shells iets kan raken voorbij 500 m.

Duitse tanks komen pas tot het recht op 1 à 2 km, dan kan geen enkele geallieerde tank iets raken of bruikbare penetratie leveren. Dan worden de afstanden op de maps 4x langer en potjes van een uur.

Uit gameplay overwegingen om potjes tot een kwartier te reduceren, zitten de Russen altijd in hun optimale close combat range.
en waar past de duitse Brumbear in dat verhaal O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebeekje
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-05 22:31
Joindry schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 13:48:
[...]

en waar past de duitse Brumbear in dat verhaal O-)
op de plek waar zware kanonnen nodig waren om superbunkers op te blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-05 07:24

ZenTex

Doet maar wat.

Tsja, daar gaan we weer met die rare mix tussen realisme en balance. En de Russische tanks zijn ingame vaak superieur vanwege de verkeerde redenen. Neem de dmg per schot, die is bij de duitse tanks bedroeven voor een beetje pen meer in de meeste gevallen. Maar een 88er blies in't echie gewoon een vijandelijke tank in 1 schot op om maar iets te noemen. En de Tiger 1 is belachelijk makkelijk te penetreren door van alles en nogwat.

Laat dan het realisme maar helemaal varen en gooi alles op balance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

ZenTex schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 13:51:

+1
Laat dan het realisme maar helemaal varen en gooi alles op balance.
Je kan ook niet half realistisch maken. Het is zwart of wit. Of realistisch of niet. Dit is niet realistisch, maar wel fun en redelijk balanced vind ik.

En in de realiteit was de flak 88 hét beste wat "tze germans" hadden (in kader van tijdperk, gemiddelde kost, prestatie, ...) ja natuurlijk was de 105 beter; maar die kwam er pas later, was een stuk moeilijker te vervaardigen was meer veeleisend voor de tanks ook duurder en tegen dan waren ook de tanks reeds sterker.
De flak schoot gewoon op alles en kon overal in en op. Achter een vrachtwagen geen probleem. treinstel geen probleem. we nemen een basischassis van een PZIV, geen probleem.
Boten, vliegtuigen, infanterie en tanks, laat maar komen.

@rapture, Ik heb ooit geleerd dat de VS warmachine had becijferd dat om één tiger uit te schakelen het hen gemiddeld 4 Shermans en één Wolverine (of andere TD aanverwante) zou kosten.
Dit was tijdens de preproductie, gespeculeerd obv theoretische cijfers van de tanks.
En de productiekost van een sherman dus ook danig laag moest liggen om economisch de oorlog te overleven. Zelfs toen draaide het al allemaal om dollars :P

[ Voor 22% gewijzigd door Joindry op 03-08-2011 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:39

rapture

Zelfs daar netwerken?

Dat iedereen zijn tanks zit te levelen en eigen tanks naar een battle meebrengt, trekt het inderdaad ook scheef. Zeldzame tanks worden de norm en de norm wordt eerder een uitzondering. Als iedereen Tigers en IS'en meebrengt, dan krijg je een ander slagveld dan weinig Tigers, IS'en en heel veel Shermans en T-34's.

Dat had je in Forgotten Hope, Red Orchestra,... niet, de tanks staan op de map en je stapt in zo'n tank om het te besturen.

[ Voor 16% gewijzigd door rapture op 03-08-2011 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:52

Nox

Noxiuz

rapture schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 13:38:
[...]

Werkelijke reden is dat de Russen op 500 m duidelijk superieur zijn. Ze hadden moeite met penetratie en zetten enorme guns op hun tanks in de hoop een Panther te kunnen penetreren. Eindelijk werd het HE bashing zoals arties dat doen en turrets eraf blazen met splash damage. Maar verwacht niet dat je met 152 mm shells iets kan raken voorbij 500 m.

Duitse tanks komen pas tot het recht op 1 à 2 km, dan kan geen enkele geallieerde tank iets raken of bruikbare penetratie leveren. Dan worden de afstanden op de maps 4x langer en potjes van een uur.

Uit gameplay overwegingen om potjes tot een kwartier te reduceren, zitten de Russen altijd in hun optimale close combat range.
Dat is 500m in werkelijkheid, ik denk dat je nu rond de 200m moet denken.

Duitsers zijn superieur op 500-600m, dan penetreer je opeens van alles wat je van dichtbij niet doet.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lector
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-06-2018
rapture schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 13:58:
Zeldzame tanks worden de norm en de norm wordt eerder een uitzondering.
Nou, ik ben nog maar een enkele keer een andere A-32 tegengekomen. Volgens mij een van de minst bespeelde tanks. Onterecht trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Tray
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05 11:33
Zo, na dagenlang grinden met mijn SU-5 nu sinds een paar dagen een SU-8, sinds gisteravond full options.

Ik moet er (zoals bij elke nieuwe tank) wel weer een beetje aan wennen, maar wat een punch heeft die 152mm houwitser zeg. Laatste paar potjes tussen de 3 en 5 kills en 800+ experience.

Laatst meer dan 30.000 credits in een potje, en dat is fijn want de shells kosten 810 credits per stuk...

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vivaladen
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-06-2020

Vivaladen

SWC

NoxiuZ schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 14:07:
[...]

Duitsers zijn superieur op 500-600m, dan penetreer je opeens van alles wat je van dichtbij niet doet.
ja nu nog een spotrange met die afstanden om het een beetje eerlijk te maken he,anders moet je het beiden alsnog in die 200m uitvechten.
hopiconjo schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 13:29:
Denk juist dat de camo waarde van de JT beter is dan de Object. We hebben dit weleens getest met een training. Beide geen camo net en in de struiken. De JT had mijn Object veel eerder gespot terwijl de Object een betere viewrange heeft (420JT en 430 Object)
ja op papier is deze ook beter maar waarom verdwijnen die Objects zonder enige reden zovaak uit beeld?alsof ze een Stealth button hebben haha

ennuh kan natuurlijk nooit zo zijn dat mijn JT gepenetreerd wordt door een inferieure rus? die dingen moesten de bemanningsleden noodgedwongen achterlaten omdat ze niet meer reden of omdat ze hoofpijn kregen van al dat gebounce ofc haha is in gevecht niet 1 JT vernietigd door de vijand en zelfs de buitgemaakte exemplaren konden ze met de guns van toen niet penetreren op de superstructure

maaarja wel een leuke discussie zo maar feit blijft:

German T10 heavy was er echt , Russische T10 heavy pas in 1948 :P dus ik wacht op een

Landkreuzer P. 1000 Ratte!

maak die T10 en de Maus T9 en dan is het op papier weer eerlijk toch?

mogen de amerikanen de Mammoth tank van de originele command & conquer (als we toch op die toer zijn)

The Stormwind Crusaders - Pyrewood Village

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak-trekhaak
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
Als het spel realistisch zou zijn, dan reden er simpelweg weinig tot geen USA en USSR tanks rond in WoT en was het een gevecht tussen duitse tanks only. :-)

Want de kwantiteit won WO2 ipv de kwaliteit.

Format C solve the most problems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

NoxiuZ schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 14:07:

Om exacter te zijn, hadden de geallieerden een kans onder 500 m. Hoe dichterbij, hoe meer kans dat je maakt, dan komen de Russische guns tot hun recht.

WoT zorgt ervoor dat je niet teveel in Duitsers-only-range zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Vivaladen schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 14:40:
[...]

mogen de amerikanen de Mammoth tank van de originele command & conquer (als we toch op die toer zijn)
Had ik nog nooit van gehoord, like wtf, daar is zeker plaats in voor mijn "duke-troon", hell jij krijgt er ook nog één in de penthouse.

en dit
Wikipedia: File:80 cm Gustav shell compared to T-34.jpg
wtf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Hadden de Duitsers de inspiratie voor Maus en Ratte benaming boven de grote katten bij de Russische ratten gehaald?
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=DPK_ij0llc8~%5B/youtube]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
LOL maar de ratte had dacht 2 500mm of groter en 3 250mm+ 8 FLAK AA er boven op was 100x zo groot als de maus als ik het goed heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramSd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-05 10:12
Afbeeldingslocatie: http://landcruiser.greyfalcon.us/pictures/lz2.jpg

Gigabyte Aorus B450 PRO (rev. 1.0), AMD Ryzen 5 3600 met Gelid Tranquillo Rev.4, 16GB Crucial Ballistix DDR4-3600, Sapphire Pulse RX 5600 XT 6G GDDR6, be quiet! Pure Power 11 500W, Kingston A2000 500GB, 1TB WD Caviar GP en een Dell Ultrasharp U2410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Als je elke 50 mijl of 100 km in Europa tegen een rivier botst, dan heeft het weinig zin. Bovendien zijn het air strike magneten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Ooh kijk, een Mauss escape pod 8)7

Er lijkt me inderdaad wel een goede reden voor dat dit nooit gemaakt is. Dit is een hersenspinsel, niks meer.
Goed in theorie en niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
De maus was inderdaad het boodschappen autotje.. XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

dudee schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 15:40:
De maus was inderdaad het boodschappen autotje.. XD
Hier komt het ergste Duits ooit:

"Aaach Hans, wir haben toch gans gein saurkraut meer"

"O Heinrich, machen tzi zich nicht zo drük, Ich habe ein ALDI geziën in das veurige stadje. Ich bin tzurug in ein stunde, waar zint die slussels van die Mauss?"

Mijn verveelde brein beeld het zich al levendig in

[ Voor 5% gewijzigd door Joindry op 03-08-2011 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
XDXD

bramSD jou plaatje klopt niet over de 1500..

Maar stel je voor dat je genoeg geld had mensen en staal dan nog zou het niet werken hoe wil je de kanonnen draaien? Dat is probleem 1 je zou er een 750 pk motor aan kunnen gooien of 4 maar ok... Dan de tracks hoe wil je die ooit er over heen krijgen? Nu wegen ze al dacht ik rond de 2 ton dus die zijn rond de 250ton.. Ok dat zou je met een kraan kunnen doen.. Hoe wil je uberhoud een normale motor er in doen??

En hij kost rond de 250miljoen en hij word verslagen door vliegtuigen want de tipiz werd in de baai van noorwegen door 25 FLAK 30mm beschermt en nog meer ander spul vliegtuigen ect en toch werd die ook gezonken dus deze met zijn 8 zou het nooit reden en hij zou moeten kunnen zwemmen zo ongeveer want hij komt nergens anders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebeekje
dudee schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 15:53:
XDXD

bramSD jou plaatje klopt niet over de 1500..

Maar stel je voor dat je genoeg geld had mensen en staal dan nog zou het niet werken hoe wil je de kanonnen draaien? Dat is probleem 1 je zou er een 750 pk motor aan kunnen gooien of 4 maar ok... Dan de tracks hoe wil je die ooit er over heen krijgen? Nu wegen ze al dacht ik rond de 2 ton dus die zijn rond de 250ton.. Ok dat zou je met een kraan kunnen doen.. Hoe wil je uberhoud een normale motor er in doen??

En hij kost rond de 250miljoen en hij word verslagen door vliegtuigen want de tipiz werd in de baai van noorwegen door 25 FLAK 30mm beschermt en nog meer ander spul vliegtuigen ect en toch werd die ook gezonken dus deze met zijn 8 zou het nooit reden en hij zou moeten kunnen zwemmen zo ongeveer want hij komt nergens anders..
Daarom issie ook nooit gebouwd he 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vivaladen

Vivaladen

SWC

Jeebeekje schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 15:55:
[...]

Daarom issie ook nooit gebouwd he 8)7
en dan kom ik weer ff lastig doen tussendoor,zijn zat tanks die in die tijd nooit gebouwd zijn..maar toch rijden ze in wot! en met zon ratte hoef je niet snel te zijn want in verhouding met een Leopard ben je denk ik net zo snel aan de overkant..alleen uitkijken dat je geen mausje platrijd he? :P

damm! ich herr Grüber kan ein een hele fighterbay aan Little tanks instoppen voor iedere tag von die monat eins!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebeekje
Vivaladen schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 16:01:
[...]

en dan kom ik weer ff lastig doen tussendoor,zijn zat tanks die in die tijd nooit gebouwd zijn..maar toch rijden ze in wot! en met zon ratte hoef je niet snel te zijn want in verhouding met een Leopard ben je denk ik net zo snel aan de overkant..alleen uitkijken dat je geen mausje platrijd he? :P

damm! ich herr Grüber kan ein een hele fighterbay aan Little tanks instoppen voor iedere tag von die monat eins!!
Ghehe daar heb je dan wel weer gelijk in. Een soort vliegdekschip maar anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Zou wel grappig zijn als er een achter klep in zat waar je 15 maus met ongeveer 4 arty en 200 grond troepen kon doen.. Dat ding kon shells schieten over 23mijlen of nouja dat wouden ze..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:17
Vivaladen schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 14:40:
German T10 heavy was er echt , Russische T10 heavy pas in 1948 :P dus ik wacht op een
maak die T10 en de Maus T9 en dan is het op papier weer eerlijk toch?
Het team met de Ratte zou altijd minstens 1 waardeloze tier 10 hebben dan.

~Kan zich nergens bewegen
~Gun depression is te slecht en zal gewoon buiten de map schieten
~Artillery kan nooit missen
~Tracks weg is ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-05 09:15

Edmin

Crew Council

get on my horse!

rapture schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 13:58:
Dat iedereen zijn tanks zit te levelen en eigen tanks naar een battle meebrengt, trekt het inderdaad ook scheef. Zeldzame tanks worden de norm en de norm wordt eerder een uitzondering. Als iedereen Tigers en IS'en meebrengt, dan krijg je een ander slagveld dan weinig Tigers, IS'en en heel veel Shermans en T-34's.
Wat het spel dwingt om onrealistisch te zijn is het Tier-systeem. Er rijden nu bosjes tanks rond die IRL nauwelijks van de tekentafel afkwamen, omdat de tech tree gevuld moest worden. De halve U.S. tree bestaat uit niet-bestaande tanks :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
beter 30 tanks die echte namen ect hebben dan tank 3459843 betsie betsie..
of 3 per land das ook niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-05 21:44
Edmin schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 16:30:
[...]

Wat het spel dwingt om onrealistisch te zijn is het Tier-systeem. Er rijden nu bosjes tanks rond die IRL nauwelijks van de tekentafel afkwamen, omdat de tech tree gevuld moest worden. De halve U.S. tree bestaat uit niet-bestaande tanks :P
Euh... Nagenoeg alle tanks in de US tree zijn gebouwd. Alleen de T25 en de T28 zijn dikke bullshit voor zover ik weet.

En over de russische houwitzers. Die dingen zijn zo'n beetje door toeval tegen tanks ingezet.
Voor zover ik weet, was de (I)SU-152 oorspronkelijk bedoeld als SPG. Tenminste, dat is wat mijn boeken mij vertellen. Ik kan het momenteel niet checken omdat ik bij CSA op visite ben.

Ik snap sowieso die hele hype over die ubertanks ook niet. De ideale tank is verre van wat de ontwerpers in de jaren 40 bouwden/wouden bouwen.

[ Voor 30% gewijzigd door User op 03-08-2011 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:14
Eindelijk mijn MAUS binnen :D wat een heerlijke tank is het toch. Helaas speel ik altijd met minimaal 8 arty per game tot nu toe :/

Eerste potje zat ik in een faalteam en voordat ik mijn eerste schot was gelost waren we de helft al kwijt. Uiteindelijk nog iets van 7 kills gehaald toen ik het moest afleggen tegen 3 arty ..

Hopelijk kan ik nu ook een mooie bijdrage leveren bij de clanwars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aarge
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-11-2024
Vraagje over de KV splitsing:

Hoef je alleen de KV-2 turret research of moet je die ook echt
Kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 18:58
Laatste testserver patch, nerfbat hits E-75:
E-75 turret traverse speed reduced to 20 from 26
suspension speed reduced to 21 for 24

160/120/120 hull
252/160/160 turret

Om Overlord even te quoten:
You think German tanks are weak? You haven't seen E-series yet!
_O-

Ben zo gelukkig dat ik wijselijk de E-series gedropped heb om voor de IS-7 te gaan :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:13

wontcachme

You catch me? No you wont

Was er nou ook iets aan de IS7 veranderd (naaste de -50hp)? Las iets erover dat de gun meer damage zou doen

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Kaap schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 18:02:
Laatste testserver patch, nerfbat hits E-75:
E-75 turret traverse speed reduced to 20 from 26
suspension speed reduced to 21 for 24

160/120/120 hull
252/160/160 turret

Om Overlord even te quoten:

[...]

_O-

Ben zo gelukkig dat ik wijselijk de E-series gedropped heb om voor de IS-7 te gaan :>
Ze (E50 & E75) waren ook wel extreem overpowered (en dan moet je denken aan het bouncen van meer dan de helft van de schoten van 704s & T30s bij 200m+ als E50 of een medium die 2v1s wint (E50)). Jammer dat ze alleen niet weten hoe je iets nerfed zonder het meteen extreem te gimpen. De E50 is gewoon brak nu. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-05 22:50
Wat was de armor eerst dan en welke slope heeft de armor van de E50/75 dan?

De IS7 heb ook 'maar' 150mm armor, alleen door de zeer schuine slope is deze erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-cessive
  • Laatst online: 07-05 14:36
Je houdt wel verdraaid weinig credits over van de KV-3 met 122mm, net in 1 potje 7 kills gemaakt. Maar hield uiteindelijk maar 8000 aan credits over. Kost gewoon 1000 per schot met de normale AP (en dan was alles nog raak ook).

[ Voor 7% gewijzigd door x-cessive op 03-08-2011 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Rutger Mulder schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 19:39:
Wat was de armor eerst dan en welke slope heeft de armor van de E50/75 dan?

De IS7 heb ook 'maar' 150mm armor, alleen door de zeer schuine slope is deze erg goed.
E-100 armor is zo sloped dat een 88mm door de lower hull heen komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Laatst online: 09-03 09:26
Aarge schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 17:58:
Vraagje over de KV splitsing:

Hoef je alleen de KV-2 turret research of moet je die ook echt
Kopen?
Je moet de Kv inclusief KV-2 turret dan wel in je garage hebben staan.
Kaap schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 18:02:

Was te verwachten, bijna iedereen was het er over eens dat ze flink overpowered waren.
Hoe het dan nu is weet ik niet maar ik heb het gevoel dat ze niet goed kunnen balancen bij Wargaming, in plaats van kleine stapjes meteen een hele grote en dan weer terugdraaien omdat het een te grote stap was..
Kaap schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 21:32:
[...]

Is dat nu nog steeds zo dan? De front armor (lower) is onlangs nog 10mm omhoog geschroefd.
Daarnaast is het een nuker die het stokje van de T30 gaat overnemen dus dat de armor (redelijk) zwak zou gaan worden was wel te verwachten.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
psychoclown schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 22:13:

Was te verwachten, bijna iedereen was het er over eens dat ze flink overpowered waren.
Hoe het dan nu is weet ik niet maar ik heb het gevoel dat ze niet goed kunnen balancen bij Wargaming, in plaats van kleine stapjes meteen een hele grote en dan weer terugdraaien omdat het een te grote stap was..
Een E50 kan circled worden door een andere medium nu. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramSd
Ik heb op de testserver tegen E-75 en E-100 tanks gespeeld en ik moet zeggen dat ik meer moeite had met het penetreren van een E-100/75 dan een Maus. Nu zal dat wellicht komen doordat ik de obvious weakspots van een Maus wel door heb en bij de E-100 nog moet wennen, maar het worden volgens mij nog altijd echte bouncemonsters.

Ik heb ook gemerkt dat ik echt een T-54 moet vrijspelen. Heerlijk tankje. Onlangs in mijn eentje een IS-4, E-75 en Tiger 2 uitgeschakeld (IS-4 en KT tegelijkertijd, E-75 later). Speelde wel tegen noobs.

Gigabyte Aorus B450 PRO (rev. 1.0), AMD Ryzen 5 3600 met Gelid Tranquillo Rev.4, 16GB Crucial Ballistix DDR4-3600, Sapphire Pulse RX 5600 XT 6G GDDR6, be quiet! Pure Power 11 500W, Kingston A2000 500GB, 1TB WD Caviar GP en een Dell Ultrasharp U2410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Lijstje van hoe de tier 10 heavies gepositioneerd worden:

Maus: heavy heavy tank
IS-4: allround heavy tank (aldus Overlord)
IS-7: mobile heavy tank
T110: allround heavy tank (aldus Overlord)
E-100: support nuker (ter vervanging van de T30)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/3YCJ

"Leuke" double. 248 xp (oftewel 124).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Dat heb ik nou nog nooit gehad een random battle waar er spots niet gevuld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-05 07:24

ZenTex

Doet maar wat.

Zie het plaatje kaap, het is een tank company battle, geen random battle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vivaladen

Vivaladen

SWC

Kaap schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 21:32:
[...]

Dit kan haast niet iets anders zijn dan een Indirecte/passieve Buff van de Tiger1 !!!! :) werd tijd, bounced ie wel alles wat olijfgroen is met zo'n rode ster erop? :P
Kaap schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 02:25:
Lijstje van hoe de tier 10 heavies gepositioneerd worden:

Maus: heavy heavy tank
IS-4: allround heavy tank (aldus Overlord)
IS-7: mobile heavy tank
T110: allround heavy tank (aldus Overlord)
E-100: support nuker (ter vervanging van de T30)
die E-100 is dat die Stug E-100 of ben ik weer in de war door alle E-tjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Vivaladen schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 06:09:
[...]

Denk het niet neen. de E-100 komt onderin de Tigertree te hangen; De Stug E-100 komt er toch pas in als de Duitse TD lijn wordt opgesplitst? En dat is toch nog niet met deze 6.6? Of wel? Anders ga ik me verdikke moeten reppen om nog aan de Ferdi te raken.
Al moet ik toegeven dat de JP best fun is, het doel blijft toch een T9 of T10 te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Support nuker, ik moet het nog zien met die penetration. Weinig accuracy dus lastig om weakspots te raken, een flinke herlaadtijd, en te weinig penetration voor tier Xs. Basically een BL-9 die wat accuracy ruilt voor hoge alpha. Maar wie weet, misschien is hij wel geweldig... (als je betaalt ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door Zoijar op 04-08-2011 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Vivaladen schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 06:09:
[...]

Dit kan haast niet iets anders zijn dan een Indirecte/passieve Buff van de Tiger1 !!!! :) werd tijd, bounced ie wel alles wat olijfgroen is met zo'n rode ster erop? :P
Nee hoor, toont alleen de zwakte van de armor van de E-100 aan :P
De komende E-100 is de heavy tank, de nog te komen Stug E-100 is een TD, wel degelijk verschil dus.
Joindry schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 08:40:
[...]

Denk het niet neen. de E-100 komt onderin de Tigertree te hangen; De Stug E-100 komt er toch pas in als de Duitse TD lijn wordt opgesplitst? En dat is toch nog niet met deze 6.6? Of wel?
Nee dat komt pas later aan bod, wanneer dat is is nog niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Tray
  • Laatst online: 07-05 11:33
Jeej, gisteren met mijn SU-8 mijn eerste Maus gekilled. We schoten er met meerdere op, maar ik heb hem 3 keer vol geraakt en toevallig ook de laatste procentjes.

Was blijer dan ik had gedacht :)

Ik begin aan deze tank te wennen, al hadden we gisteren een bizarre match qua balance...
Elke zijde 7 arty's en de rest heavies. Géén scouts, geen TD's...

Was easy pickings voor de twee heavies die over onze achterhoede heen denderden, binnen 3 minuten alle arty dood. Ik heb mijn killer wel point blank geraakt, maar dat was niet voldoende. En dan moet je 20 seconden wachten tot de reload.

Verder veel plezier ermee :P

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aarge
psychoclown schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 22:13:
[...]

Je moet de Kv inclusief KV-2 turret dan wel in je garage hebben staan.
De KV-2 turret is ge-research en gekocht (staat nu in de garage, want bij die turret zie ik nu een geel vinkje). Echter, deze kan ik nog niet gebruiken, omdat ik niet over de tracks beschikt (ivm laad vermogen). Is dat nu voldoende voor de KV splitsing?

Want ik word een beetje gek van de USSR heavy tank tree. Eerst de T-46, vervolgens de T-28 en nu de KV. Je zal zeggen, het komt wel goed wanneer je een betere gun hebt. Ik word continue bij de hogere tiers gezet waar ik geen schijn van kans heb. Wil dan graag weer verder gaan met de German TD line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Ik gisteren potje gehad met 8TD en 4arty. Dan drie heavies erbij.
Man was me dat een campfeestje. Uiteindelijk draw - timeout met nog de helf tin leven. Ik had beter exit battle gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:51
Aarge schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 09:58:
[...]
De KV-2 turret is ge-research en gekocht (staat nu in de garage, want bij die turret zie ik nu een geel vinkje). Echter, deze kan ik nog niet gebruiken, omdat ik niet over de tracks beschikt (ivm laad vermogen). Is dat nu voldoende voor de KV splitsing?
Dit is nogal onduidelijk, volgens hun beschrijving zou researchen genoeg zijn,maar ik zou maar zorgen dat je hem inclusief turret gefit in je garage hebt.
Want ik word een beetje gek van de USSR heavy tank tree. Eerst de T-46, vervolgens de T-28 en nu de KV. Je zal zeggen, het komt wel goed wanneer je een betere gun hebt. Ik word continue bij de hogere tiers gezet waar ik geen schijn van kans heb. Wil dan graag weer verder gaan met de German TD line
Met een KV met de 107mm gun kun je tier 8'en nog goed beschadigen. Het enige nadeel is dat je zelf nogal snel kapot bent, maar als je als support speelt schiet je door alles en iedereen heen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Welke gun-configuratie kan ik het beste kiezen voor mijn M2 MT? Momenteel heb ik de howitzer (76mm oid), en probeer er een soort TD van te maken, maar het werkt niet altijd even goed. Sowieso vind ik richten met dit wapen erg lastig als ik niet in de zoom-modus ben.

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Valt best wel mee, als je het als een TD behandeld en altijd vuursteun vanaf een afstand geeft. Ik rij zelf nu met een T-28 als een SU-85 met 2de beste gun. KV met 107mm zou ik ook als een TD gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aarge
rapture schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 11:14:
[...]
Valt best wel mee, als je het als een TD behandeld en altijd vuursteun vanaf een afstand geeft. Ik rij zelf nu met een T-28 als een SU-85 met 2de beste gun. KV met 107mm zou ik ook als een TD gebruiken.
Om bij die 107mm gun te komen, moet ik volgens mij weer 13k experience grinden. (staat volgens mij helemaal rechts van de KV-research pagina). Speel niet op premium, dus het heeft mij al heel wat tijd gekost om van T-28 naar KV te gaan. Ik kan KV wel als een TD gebruiken, maar dat ding is best wel groot van formaat om goed te verstoppen.

T-28 met de 2e beste gun maak wel een verschil. Echter, de omvang van de tank maakt deze een makkelijk doelwit. En de overlevingskans is nihil met de zwakke armor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UdiBenLudi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-05 10:26
Net op overlords blog...

World of Tanks v.6.5 - 6.6 Patch Notes
- Added new map Siegfried Line;
- Added new German tanks: Pz.VI Tiger (P), VK 4502 (P) Ausf A, E-50, Е-75, Е-100;
- Added new German premium tanks T-15, T-25;
- Panther II substituted by E-50 as tier 9 German medium tank, Panther substituted by Panther II as tier 8 German medium tank;
- Rebalanced Panther and Panther II tanks to fit tier 7 and 8 respectively;
- Maus tank: rate of fire for 12.8 cm gun decreased by 0.2 sec, hit points decreased by 400;
- IS-7 tank: hit points decreased by 50;
- T30 tank: hit points decreased by 50, dispersion during movement and traverse increased by 10%, dispersion during turret traverse increased by 30%;
- Tiger II tank: hit points for stock turret increased by 100;
- Increased credit income for US tank destroyers M10 and M36;
- Increased match-making value for US tank destroyer T95;
- Fixed map bugs on Lakeville, Artic Region, Abbey, Mines, Malinovka;
- Free platoons for 2 players;
- Added extra battle tier (tier 1 tanks only) for newcomers - players with up to 10 battles played;
- Added platoon invite filter - "accept from friends only";
- Fixed bug with experience transfer flags resetting after battle;
- Fixed few errors with display of water waves;
- Fixed bug when vehicle gets stuck due to critical inclination angle;
- Fixed bug when destroyed tanks are displayed as non-destroyed tanks (rare);
- Reworked models of 76mm guns for M26 Pershing;
- Fixed errors with disproportional tank icons;
- Fixed error when unused consumables with passive bonus are displayed as used;
- Fixed error with incorrect display of crater created when object is destroyed;
- Adjusted gun depression for T92;
- Removed "transfer gold" option from player context menu;
- Team damage when ramming now counts only if the speed of the vehicle involed exceeds 10 km/h.

~ size - 280 Mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Ze hebben wel tijd om de duitse tanks er in te zetten, maar de US tanks zijn nogsteeds ver naar achteren geschoven?
Ik snap het niet helemaal.

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

met een nieuwe richtdatum, 8-12 augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Als IS7 speler vind ik de Maus nerf niet erg :P, maar als ik een Maus speler was zou ik nu koken. Arty magneet en veel minder HP.

T30 turret rotation dispersion is echt flink verhoogt. Benieuwd of dat veel effect zal hebben.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Zoijar schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 08:50:
Support nuker, ik moet het nog zien met die penetration. Weinig accuracy dus lastig om weakspots te raken, een flinke herlaadtijd, en te weinig penetration voor tier Xs. Basically een BL-9 die wat accuracy ruilt voor hoge alpha. Maar wie weet, misschien is hij wel geweldig... (als je betaalt ;) )
Als het geen supportnuker is, wat is het dan? Aangezien ongeveer alles door je lower hull heen kan schieten zal het dus geen voorhoede tank zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-02 10:05
Hmmm, dus de German TD tree update komt nog niet? Enig idee voor wanneer deze op de agenda staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
hexta schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 11:37:
Ze hebben wel tijd om de duitse tanks er in te zetten, maar de US tanks zijn nogsteeds ver naar achteren geschoven?
Volgens overlord worden de verschillende trees door verschillende teams gemaakt en worden ze gereleased als het klaar is. Schijnbaar zijn de US tanks wat lastiger (waarom snap ik niet echt trouwens).

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
hexta schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 11:37:
Ze hebben verschillende teams die aan de verschillende trees werken, het team dat aan de USA tanks werkt heeft gewoon meer tijd nodig.
wontcachme schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 11:40:
Als IS7 speler vind ik de Maus nerf niet erg :P, maar als ik een Maus speler was zou ik nu koken. Arty magneet en veel minder HP.
Vind het wel kak ja, gelukkig hebben ze de RoF maar iets verlaagd en niet naar de 3.6 of 3.9 die het in de test server opeens was na de 2e patch.
Achja we moeten het er maar mee doen denk ik..
d3lph schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 11:45:
Hmmm, dus de German TD tree update komt nog niet? Enig idee voor wanneer deze op de agenda staat?
Het was al bekend dat de german TD tree update niet zou komen, wanneer die wel komt is nog niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 380171

- Maus tank: rate of fire for 12.8 cm gun decreased by 0.2 sec, hit points decreased by 400 ;w

Nou ja ik kan hem altijd nog verkopen om wat credits voor de E-100 te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
redwing schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 11:46:
[...]

Volgens overlord worden de verschillende trees door verschillende teams gemaakt en worden ze gereleased als het klaar is. Schijnbaar zijn de US tanks wat lastiger (waarom snap ik niet echt trouwens).
Bizar dat 2 tanks blijkbaar meer moeite kost dan een stuk of 10.
Ik denk dat het hier aan prioriteiten en volledige empathie tegenover amerikaanse tankers ligt.

Of zou het er iets mee te maken hebben dat de T34 premium zal worden. Dat ze toch nog een uitvlucht bedenken om er een bak geld aan te verdienen, in plaats van hem gratis om te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Anoniem: 380171 schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 11:48:
- Maus tank: rate of fire for 12.8 cm gun decreased by 0.2 sec, hit points decreased by 400 ;w

Nou ja ik kan hem altijd nog verkopen om wat credits voor de E-100 te krijgen.
Waar je een target op je rug hebt met "schiet mij in the lowerhull please"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramSd
UdiBenLudi schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 11:31:
- T30 tank: hit points decreased by 50, dispersion during movement and traverse increased by 10%, dispersion during turret traverse increased by 30%
Verhoogde dispersion betekent toch dat je aim-circle groter is tijdens het bewegen van je tank en turret? Dat is wel beroerd voor T30 chauffeurs.

Edit: ik zit trouwens met een probleempje. Ik heb ongeveer 70k aan free xp staan (incl. wat ik nog kan converten) en dat kan ik gebruiken om ineens de nieuwe tier 7 Panther te unlocken, of om de goeie gun van de Ferdi te unlocken zodra ik de Ferdi heb, of om de tracks en turret van de T-44 te unlocken als ik die heb.

Kan iemand mij hier uit de brand helpen?

[ Voor 30% gewijzigd door BramSd op 04-08-2011 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
Was natuurlijk wachten op de nerf van de MAUS. de 400 hp eraf kan ik begrijpen alleen waarom ook nog een gun nerf? die gun is al de minste van de tier 10's

achja.. 1 arty shot minder nodig om mij om zeep te helpen tegenwoordig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-05 21:44

skoozie

SCSI

rate of fire for 12.8 cm gun decreased by 0.2 sec
rate of fire is rounds/minute, dus met .2 seconden is vreemd...
is nu de rate of fire increased omdat de loading time decreased is of is de rate of fire decreased omdat de loadingtime increased is?

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
skoozie schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 12:28:
rate of fire for 12.8 cm gun decreased by 0.2 sec
rate of fire is rounds/minute, dus met .2 seconden is vreemd...
is nu de rate of fire increased omdat de loading time decreased is of is de rate of fire decreased omdat de loadingtime increased is?
vertaling:
aantal schoten per minuut is verminderd met 0.2 sec

er staat niet:
laadtijd per schot is verminderd met 0.2 sec (waardoor aantal schoten per minuut vermeerderd wordt)

EDIT:

oh wacht ik snap jouw vraag nu, de "sec" is vreemd, want schoten per minuut wordt niet in tijd uitgedrukt maar in aantallen.

[ Voor 11% gewijzigd door Quantor op 04-08-2011 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
oosterhofjf schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 12:08:
Was natuurlijk wachten op de nerf van de MAUS. de 400 hp eraf kan ik begrijpen alleen waarom ook nog een gun nerf? die gun is al de minste van de tier 10's

achja.. 1 arty shot minder nodig om mij om zeep te helpen tegenwoordig :(
Ach de reloadtijd gaat heel iets omhoog, de 400hp eraf vind ik het meest irritante.
Nu heb ik bijna helemaal geen hp meer over als ik 2x geraakt wordt door T8 arty..
Quantor schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 12:30:
[...]

oh wacht ik snap jouw vraag nu, de "sec" is vreemd, want schoten per minuut wordt niet in tijd uitgedrukt maar in aantallen.
Ik denk een foutje, het is ook T30 in plaats van T-30 dus het zal niet het eerste typefoutje wezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Idd of de reload gaat met 0,2 seconden omhoog
OF
De Rof daalt met 0,20 schoten/min.

Met Rof x reload time = 1 minuut

Ik ben het ook niet zeker, maar er staat wel "decreased" dus zal het niet positief uitkomen, dus ik denk dat de reload 0,2 seconden zal vergroten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
hexta schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 11:51:
[...]

Bizar dat 2 tanks blijkbaar meer moeite kost dan een stuk of 10.
Ik denk dat het hier aan prioriteiten en volledige empathie tegenover amerikaanse tankers ligt.

Of zou het er iets mee te maken hebben dat de T34 premium zal worden. Dat ze toch nog een uitvlucht bedenken om er een bak geld aan te verdienen, in plaats van hem gratis om te zetten?
Tja,bij 10 tanks zal het team wat groter zijn en je moet ook niet vergeten dat de T34 van een tier9 naar een tier8 premium gaat. Dat laatste is lastiger dan normale tanks omdat je bij een premium tank achteraf veel moeilijker iets aan kunt gaan passen. Verder moet de winst-ratio wel overeen komen met de andere premiums. Ik denk dat het dus een combi van beiden is, enerzijds minder aandacht, anderzijds een premium tank dus lastiger.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-05 15:54
hexta schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 11:51:
[...]Of zou het er iets mee te maken hebben dat de T34 premium zal worden. Dat ze toch nog een uitvlucht bedenken om er een bak geld aan te verdienen, in plaats van hem gratis om te zetten?
Ze willen de T34 niet premium maken met de 120mm gun, echter als ze de 105mm gebruiken heb je gewoon een T29, en veel andere opties hebben ze niet met de US guns/Tanks. Zie hier het probleem :p

[ Voor 4% gewijzigd door Ashrah op 04-08-2011 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Ashrah schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 13:07:
[...]

Ze willen de T34 niet premium maken met de 120mm gun, echter als ze de 105mm gebruiken heb je gewoon een T29, en veel andere opties hebben ze niet met de US guns/Tanks. Zie hier het probleem :p
Je zou toch denken dat ze daar na een week vergaderen oid wel uit zijn gekomen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UdiBenLudi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-05 10:26
[...]

Ik zie ze ervoor aan een "geupgrade" 105 te gebruiken... Hebben ze ja ook bij de Lowe gedaan... Met meer penetratie is een 105 ook wel te doen, maar maakt het een T29 premium ipv T34...

We zullen wel zien... Duurt nog een maand of 2 gok ik minimaal...

[ Voor 10% gewijzigd door UdiBenLudi op 04-08-2011 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vivaladen

Vivaladen

SWC

redwing schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 12:53:
[...]

Tja,bij 10 tanks zal het team wat groter zijn en je moet ook niet vergeten dat de T34 van een tier9 naar een tier8 premium gaat. Dat laatste is lastiger dan normale tanks omdat je bij een premium tank achteraf veel moeilijker iets aan kunt gaan passen. Verder moet de winst-ratio wel overeen komen met de andere premiums. Ik denk dat het dus een combi van beiden is, enerzijds minder aandacht, anderzijds een premium tank dus lastiger.
T34 mag van mij nog wel wat naar beneden aangezien dat tiger voer was in wo2 ;)

trouwens een hele interesante topic op het US forum waar een Tiger speler een nieuwe trend/tactic gebruikt die hoe belachelijk het ook klinkt nog schijnt te werken ook (zelf nog niet gebruikt) :

je scheurt op de vijand af,draait je om met de kont naar de vijand toe en houd je koepel in front positie zodat je kont richting vijand staat..om je kapot te lachen maar betrokken personen verklaren dat er bijna geen crew en module dmg meer is en enkel de engine zo nu en dan nog wordt getroffen haha daarnaast zeggen ze ook dat je meer bounced ...yeah right! haha

april fools day anyone? oow wacht ff dat is al geweest haha ik blijf wel op grote afstand snipen ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Vivaladen schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 13:38:
[...]

T34 mag van mij nog wel wat naar beneden aangezien dat tiger voer was in wo2 ;)

trouwens een hele interesante topic op het US forum waar een Tiger speler een nieuwe trend/tactic gebruikt die hoe belachelijk het ook klinkt nog schijnt te werken ook (zelf nog niet gebruikt) :

je scheurt op de vijand af,draait je om met de kont naar de vijand toe en houd je koepel in front positie zodat je kont richting vijand staat..om je kapot te lachen maar betrokken personen verklaren dat er bijna geen crew en module dmg meer is en enkel de engine zo nu en dan nog wordt getroffen haha daarnaast zeggen ze ook dat je meer bounced ...yeah right! haha

april fools day anyone? oow wacht ff dat is al geweest haha ik blijf wel op grote afstand snipen ermee
Toch even proberen met mijn JP vanavond, ...
Of wacht...
Naah dat zal wel goed lopen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belgian1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-05 11:03
[...]
Want ik word een beetje gek van de USSR heavy tank tree. Eerst de T-46, vervolgens de T-28 en nu de KV. Je zal zeggen, het komt wel goed wanneer je een betere gun hebt. Ik word continue bij de hogere tiers gezet waar ik geen schijn van kans heb.
Bij hogere tier best snippen buiten hun viewrange en zo je team helpen.
Is het inderdaad best fusterend tot je de 107mm of de 152mm hebt, maar in die potjes haalde ik gewoonlijk meer exp dan als ik top tier was. Ik heb iets meer dan 600 potjes nodig gehad om men KV op elite status te krijgen en meeste van die potjes waren zonder prenium account.

Gisteren nacht op men S-51 de 203mm geunlockt.
Wat een beest maar die reloadtime is echt groot en dan heb je nog 4 shell minder dan met de 152mm.
Op de KV, KV-3, IS, Hetzer enkel de daily gedaan en met de 38NA en M3-stuart enkele potjes aan het scouten geweest, maar de bulk van de tijd toch weer op de S-51 doorgebracht.

Welke natie heeft de leuke mediums dat vraag ik me af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vivaladen

Vivaladen

SWC

Joindry schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 13:41:
[...]

Toch even proberen met mijn JP vanavond, ...
Of wacht...
Naah dat zal wel goed lopen 8)7
met je JP kan je de Tiger 1 volgens mij overal penetreren haha maar met HE shells extra resultaat denk ik.. behalve als je eeen tigertje met in het rood "Vivaladen" erboven ziet dan moet je /pat doen en een ander doel zoeken he?

tip van flip : wees niet bang voor Tiger 1's met die 10,5 buks erop,dat zijn 9vd10 keer mensen die de tiger hebben omdat ze er kont mee willen schoppen en tja dingen zijn niet gemaakt voor close combat..
iedere respectabele tank commandant op de tiger heeft de 88 long of spaart er xp voor ;)

en mijn Tiger Haz StealthZ! maar heb het over de normale tiger he? niet over de J-tiger of tiger2 :P die kartonnen doos op rupsen met dat enorm lekker accurate gunnetje die naar mijn inziens wel een klein beetje gebuffed mag worden haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
UdiBenLudi schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 13:32:
[...]

Ik zie ze ervoor aan een "geupgrade" 105 te gebruiken... Hebben ze ja ook bij de Lowe gedaan... Met meer penetratie is een 105 ook wel te doen, maar maakt het een T29 premium ipv T34...

We zullen wel zien... Duurt nog een maand of 2 gok ik minimaal...
Ik vind het nu al lastig 1on1 met T34 tegen een Löwe.
Die bounced zo veel.
Het lijkt me niet dat ze diezelfde gun op de T34 gaan zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:00
Tja mediums is een persoonlijke keuze; sommige vinden T54 OP en andere niet. Panther 2 is een goede balance van top mediums van wat ik lees. Heb de zelf de T54 en bevalt me goed. Patton en Panther2 geen ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Vivaladen schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 13:45:
[...]

met je JP kan je de Tiger 1 volgens mij overal penetreren haha maar met HE shells extra resultaat denk ik.. behalve als je eeen tigertje met in het rood "Vivaladen" erboven ziet dan moet je /pat doen en een ander doel zoeken he?
Ik had het over de achteruitrijtruc uitvoeren e. :)

met de JP... get it, utter and utter stupidity...

de JP maakt gehakt van een Tiger op afstand vanwege zijn grotere stealth. Er is een zonde van zeker 100m waarin de JP stealthed blijft na een schot waar de Tiger wel al decloacked. En met de zwaarste gun is een tiger maar drie schoten meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Vivaladen schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 13:38:

Dat is wel een real life feature in tankdesign. Israël zit bijna altijd in verdediging/campmodus (zijn niet van plan om hun tanks naar het buitenland te transporteren, daarom mogen ze extra zwaar zijn) en ontwerpt tanks met extra crew-survivability-eisen. Dat kunnen ze (naast de extra dikke armor) door de motor helemaal vooraan te plaatsen.

[ Voor 5% gewijzigd door rapture op 04-08-2011 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vivaladen

Vivaladen

SWC

Joindry schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 13:49:
[...]

Ik had het over de achteruitrijtruc uitvoeren e. :)

met de JP... get it, utter and utter stupidity...

de JP maakt gehakt van een Tiger op afstand vanwege zijn grotere stealth. Er is een zonde van zeker 100m waarin de JP stealthed blijft na een schot waar de Tiger wel al decloacked. En met de zwaarste gun is een tiger maar drie schoten meer.
daarom speelt deze man de tiger zoals het hoort..als TD! :P meeste kans maak ik nog tegen mensen zonder een repair kit opzak haha dan wacht ik in de bosjes met mn 100% camo crew + net zie ik bijv. van links naar rechts een JP (of insert vergelijkbaare td) en dan Detrack ik hem eerst,vervolgens zie ik aan dat ie beweegt of niet offie repair heeft en dan schiet er vervolgens om en om op de hull en tracks,als je een beetje geluk hebt kan je door de snelle laadtijd zo een td effectief permatracken.

maar vaak is het terug trekken en relocaten haha :P rij nooit voorop tenzij ik top tier ben en een paar duveltjes achter mn kiezen heb :P (wat kunnen die belgen toch heerlijk bier maken)

maar door de hoge accuracy en penetration voor zn tier kan je een hoop de baas op grote afstand komt het allemaal te dichtbij ga dan niet voor dat extra schotje op een tank blijven staan..trek wat terug en open opnieuw het vuur _/-\o_

lukt dat niet log dan uit en gank ze dan tot ze uitloggen op je main..ooow wacht..ander spelletje :P

[ Voor 4% gewijzigd door Vivaladen op 04-08-2011 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Vivaladen schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 13:56:
[...]

Detrack ik hem eerst,vervolgens zie ik aan dat ie beweegt of niet offie repair heeft en dan schiet er vervolgens om en om op de hull en tracks,als je een beetje geluk hebt kan je door de snelle laadtijd zo een td effectief permatracken.
Tracks zijn idd de grootste kwetsbaarheid bij een TD in the open... ben nog bezig met cammo te skillen.
één keer kanje idd met de repairkit de track er weer opleggen maar vanaf de tweede keer ben je dik fubar.
Dat en ook als je een arty op je krijgt die beide tracks eraf gooit. kan je al evengoed exit battle klikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vivaladen

Vivaladen

SWC

Joindry schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 14:20:
[...]

Tracks zijn idd de grootste kwetsbaarheid bij een TD in the open... ben nog bezig met cammo te skillen.
één keer kanje idd met de repairkit de track er weer opleggen maar vanaf de tweede keer ben je dik fubar.
Dat en ook als je een arty op je krijgt die beide tracks eraf gooit. kan je al evengoed exit battle klikken :)
idd ken het gevoel ja op mijn jagdtiger helemaal,ben je gespot dan ben je echt een arty magnet!
vooral met de hogere splash dmg van de hogere tier arty's maar toch begin ik altijd zowiezo op mn TD's eerst met camo skill en daarna repair haha bij de heavies net andersom maar mn tigertje 1 is een ander verhaal..tja tiger 1 fanboy haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Kaap schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 11:42:
Als het geen supportnuker is, wat is het dan? Aangezien ongeveer alles door je lower hull heen kan schieten zal het dus geen voorhoede tank zijn.
Nouja, de T30 heeft nu ook zo'n rol, snel dood, op de achtergrond blijven en hard schieten. Maar als je met ~230 penetration van ver weg schiet met weinig accuracy bounce je het meeste. Dus... dat hard schieten moet ik nog zien. Wat het dan is? Crap? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
[...]

Het is al door overlord geconfirmed dat de T34 gewoon de 120mm gun zal houden.

Ze moeten eigenlijk ook wel want anders is het een T29 zoals je al aangaf.
Het is nu alleen ff afwachten in welk opzicht ze de tank gaan nerfen om hem T8 waardig te maken. Ik vermoed een HP + RoF nerf. HP moet sowieso voor tier 8, armor valt bij de amerikanen weinig aan te nerfen want dat is toch al van papier en een RoF nerf zal de DPM op tier 8 niveau brengen. De hoge penetration mag de tank wel houden vanwege zijn dike 120mm gun, en trouwens de Lowe heeft ook een zeer hoge penetration als premium T8 tank. De damage moeten ze wel boven de 320 dmg houden want anders is de gun zwakker dan de 105mm gun, dus imo blijf ie 400 dmg maar met aangepaste RoF. De T34 mag wel een grotere alpha dmg hebben vanwege zijn zwakke armor. En de IS-3 heeft ook gewoon 390 dmg op zijn top gun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belgian1
Vivaladen schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 14:24:
[...]

idd ken het gevoel ja op mijn jagdtiger helemaal,ben je gespot dan ben je echt een arty magnet!
Hehe herken dat goed want men priolist voor op men arty is :

1) TD tier 5 of hoger
2) Vijandelijke Arty
3) Tank tier 6 of hoger en 100% HP
4) Tank Tier 8 of hoger en 50%HP of meer
5) Tank Tier 8 of hoger
6) Easy targets not belonging to the above

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Zoijar schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 14:52:
Nouja, de T30 heeft nu ook zo'n rol, snel dood, op de achtergrond blijven en hard schieten. Maar als je met ~230 penetration van ver weg schiet met weinig accuracy bounce je het meeste. Dus... dat hard schieten moet ik nog zien. Wat het dan is? Crap? :)
Een Löwe zonder accuratie en dat doet mijn Object 704 heel wat beter voelen. Tot nu toe was het de grote concurrent met een kopie van de BL-10 in een turret die in totaal 3x sneller dan mijn 704 draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
belgian1 schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 14:56:
[...]

Hehe herken dat goed want men priolist voor op men arty is :

1) TD tier 5 of hoger
2) Vijandelijke Arty
3) Tank tier 6 of hoger en 100% HP
4) Tank Tier 8 of hoger en 50%HP of meer
5) Tank Tier 8 of hoger
6) Easy targets not belonging to the above
Bij mij staat arty toch echt op nr1 positie om te killen aangezien die veel dmg doen en altijd een gevaar zijn voor je team. Daarna is het heel erg situatie afhankelijk. Ik probeer altijd de makkelijk/snel te killen sterke guns eerste uit te schakelen. Denk aan hoge TD's, T30 enzo. De Maus bijvoorbeeld kan je vaak beter later killen want door zijn dikke armor heb je meer arty shells nodig en hij is toch traag en schiet niet snel. Maar soms is het ook beter om een andere target die lager op je ranglijst staat eerst te killen omdat hij meer een gevaar is voor je eigen team. Beter je eigen team in leven houden/met meer hp dan een lonely enemy tank die geen vlieg kwaad doet beschieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belgian1
Rutger Mulder schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 15:05:
[...]

Bij mij staat arty toch echt op nr1 positie om te killen aangezien die veel dmg doen en altijd een gevaar zijn voor je team. Daarna is het heel erg situatie afhankelijk. Ik probeer altijd de makkelijk/snel te killen sterke guns eerste uit te schakelen. Denk aan hoge TD's, T30 enzo. De Maus bijvoorbeeld kan je vaak beter later killen want door zijn dikke armor heb je meer arty shells nodig en hij is toch traag en schiet niet snel. Maar soms is het ook beter om een andere target die lager op je ranglijst staat eerst te killen omdat hij meer een gevaar is voor je eigen team. Beter je eigen team in leven houden/met meer hp dan een lonely enemy tank die geen vlieg kwaad doet beschieten.
Ik neem dat lijst ook niet letterlijk maar kijk steeds naar de situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
belgian1 schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 15:15:
[...]

Ik neem dat lijst ook niet letterlijk maar kijk steeds naar de situatie.
Ok, ging mij er meer om dat arty niet op 1 stond.

Ik snap die nerf voor de T30 echt niet. De T30 presteert niet beter dan de andere tier 10 tanks en is door zijn slappe armor door alle tanks te killen. Als we nu langer moeten stilstaan om te aimen zijn we helemaal de lul en worden we van alle kanten doorzeefd. Plus de T30 staat altijd al ZEER hoog op de ranglijst van de arty, dus langer stilstaan om te aimen is echt vragen om gedood te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-05 15:54
Vertel mij wat ...... geen leuke change, hoop dat ze de T110/M103 wel goed balancen maar gezien de nieuwe E-series heb ik daar een hard hoofd in ............................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Zoijar schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 14:52:
[...]

Nog een reden om bij de IS lijn te blijven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
psychoclown schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 12:36:
[...]

Ach de reloadtijd gaat heel iets omhoog, de 400hp eraf vind ik het meest irritante.
Nu heb ik bijna helemaal geen hp meer over als ik 2x geraakt wordt door T8 arty..
Je laat het nu klinken alsof een Maus niet 2 IS7s tegelijk kon steamrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
In 1 dag van 68% win naar 35% win in mn T30, krijg alleen maar crap teams. :(

Zou haast denken dat WG er achter zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Rutger Mulder schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 17:10:
In 1 dag van 68% win naar 35% win in mn T30, krijg alleen maar crap teams. :(

Zou haast denken dat WG er achter zit.
Heb je je T30 zeker nog niet zo lang?
Maar soms is het inderdaad echt te erg qua teams, steeds meer en meer noobs in hoge tiers die geen flauw benul hebben wat ze aan het doen zijn laat staan wat ze zouden moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdveer
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-05 16:41
Sinds kort heb ik op 1024x768 zwarte balken aan de zijkant. Volgens mij is het gekomen na een driverupdate van m'n videokaart, maar ik kan nergens vinden hoe ik weer gewoon fullscreen krijg op 1024x768 zonder balken.. Iemand enig idee?
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wil je in de playertable stuur psychoclown of Annihilism dan een DM met je WoT profiellink!

Alle info omtrent de Gathering of Tanks clan vind je in de TS - Gathering of Tanks.