[MMO] Het grote World of Tanks topic - Deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 25.717 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:55
ben al bezig. Ga nu naar een verjaardag ben rond 23.00 terug. zal wel goedkomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03:13

rapture

Zelfs daar netwerken?

Met een 10,5 cm HE gun Hetzer op 500 m snipen zakt de raakkans naar 50 % en de shell is meerdere seconden onderweg. Eerst denk je dat het mis is en plotseling spat het doelwit uit elkaar.

Met de Object 704 schoot ik onder/naast een voorbijrijdende Maus, dan op een rots voor de Maus, een hit op de Maus en weer missen. Dan denk ik dat het mijn potje niet is, een Panther II scheurt op maximale snelheid van de hill, voor hem mikken, niet eens volledig gestabiliseerd, whaam en hij is dood. Ik typte in de chat: "Ik kan geen Maus raken. Omdat ik op snelle mediums getraind ben.".

Stel je voor dat bepaalde doelwitten zo traag rijden dat je miktechniek niet meer werkt. De Britten hadden de traagste vliegtuigen ingezet om Duitse schepen te torpederen omdat de fire-control van de anti-air-guns niet op zulke trage doelwitten berekend zijn. De shells ontploften ver voor de vliegtuigen, want ze dachten dat de vliegtuigen veel eerder op die lokatie aangekomen zijn.
oosterhofjf schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 14:11:
Momenteel probeer ik met speciale dagen credit binnen te harken als het dubbel telt. Daarlangs zijn mijn tier 5 en 6 de beste manieren om credits te verzamelen.
Lage ammo en repair kosten + veel damage uitdelen. Mediums die 252 credit shells verschieten, tier 8 TD's met dikke guns,... en vooral veel pijn doen met raak te schieten.

[ Voor 52% gewijzigd door rapture op 30-07-2011 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
God, wat is het niveau op de testserver laag. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Begon goed met 1 medium aan de rechterflank en al de rest in de TD-campstraat. Dan moet ik wel aan de andere flank solo'en.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DINxfBchDd3bHZjSlB1jhDND/full.jpg

Tegen dat ik daar aankwam zaten er 2 KV-5's. Ik gaf de beiden een schot, merkte een T-44 op, rolde van de helling af naar onze base. KV-5's kwamen dichterbij en de arty deed hun werk. T-44 deed peekaboo, ving een schot van mij, T-44 klem rijden, loslaten door vooruit of achter te rijden, team raakt hem, weer klemrijden, opnieuw loslaten,... (zoals een kat met zijn prooi speelt, zijn snelheid blijft laag zodat mijn team damage erop kan dealen) en arty werkte het af. Ik trok ook wat vk4502 aggro, schoot een keer door zijn front armor en hij ging zijn eigen base verdedigen ipv de onze en mij lastig te vallen.

Het leek all clear en ik ging dus scouten. Plotseling zag ik 60 m van mij een JagdTiger aan het parkeren om onze base te pakken. 90° naar rechts draaien, naar boven rijden, hij reed vooruit, achteruit en ik gooide een shell erdoor. Hij probeerde 90° te draaien om naar mij te kunnen kijken, ik reed snel vooruit om hem te blocken zodat hij niet naar mij kon kijken, onze arties raken hem ook, dan deed ik wat rare manoeuvres totdat ik volledig op zijn zijkant kan mikken en whaam, daar gaat hem. In deze "turtle duel" (is niet altijd frontaal vuur uitwisselen) heeft hij mij niet kunnen raken.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zU7dozStLZTAtSiJg0BrtGdN/full.jpg
Trololol, dat hij mijn 22 hp niet eraf kon tikken.

Verder scouten, kreeg hulp van mijn team om te scouten. Door het center rijden, daar lag de vijandelijke 704 achter een rots naar de linkerflank te schieten, dan ging ik rechts van de rots hem eens langs achterzijkant nemen.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8C7jiDM0867vSA1MYki8pUPb/full.gif

[ Voor 5% gewijzigd door rapture op 31-07-2011 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-cessive
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-05 14:36
Met mijn KV-3 net eerste potje vd dag, zit ik bij allemaal IS-7 met tier 8+ arty.
Zwaar klote, 1x gespot en meteen weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Laatst online: 09-03 09:26
oosterhofjf schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 14:11:
[...]

Hoe zorgen jullie trouwens voor genoeg credits bij 9+ tiers? Ik verdien wel geld, maar het komt niet met grote bakken binnen waaien. Dat zal wel opzet zijn van de bedenkers van dit spel om geld te verdienen, maar hoe kan je dan genoeg credits verdienen voor bv een MAUS?
Met mijn 4502 maak ik vrijwel nooit verlies, tenzij ik begin van de battle ge-oneshot wordt door een vieze T8 arty. Met een winst gemiddeld zo'n 20-30k winst, met de Maus is het ook relatief eenvoudig winst te maken of tenminste quitte te spelen :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:55
Ik maak ook geld alleen probeer genoeg geld te verzamelen om de MAUS te betalen en de E75. Zal waarschijnlijk niet genoeg hebben om beide te kopen. Denk dat ik eerst voor de MAUS ga en vervolgens voor de E75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
De Maus eerst nemen is wel slimmer inderdaad zodat je ook eerder goed mee kunt komen in clan wars.
Of je moet nog een goede voorraad credits hebben liggen dat je straks 10mil uit kunt geven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-06 13:25

wontcachme

You catch me? No you wont

IS7 is binnen *O* *O* *O* *O*

Nu een Rammer erop zitten en Vertical Stabilizer. Wat zou de beste 3e optie zijn? Die HE absorber, de ventilation?

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Ventilation moet je ten alle tijden nemen, Spall Liner is op de Maus heerlijk maar hoe dat op de IS-7 is weet ik niet. Als je de eerste 2 wilt laten zitten sowieso voor Ventilation gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:42
Mijn setup is zo:
Voor pub-battles speel ik met Rammer/VS/Vents, voor clanbattles drop ik de Vents voor een Spalliner in het geval van een heftige artillery map waarbij het maar even moet.
Echter is dat zelden, gezien een IS-7 niet echt in clanbattles voorkomt, op een zeer enkele x na en die spots zijn dan ook voor mensen die niets beters hebben. :+

[ Voor 43% gewijzigd door Paprika op 31-07-2011 15:50 . Reden: Durr, foutom. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Bij de EU clan battles rijdt men anders vaak rond met flink veel IS7's. Hoe zien de teams er bij jullie dan uit?

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramSd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-05 10:12
Ik heb helaas geen printscreen, maar net met mijn Löwe op de testserver (x10 xp en credits) 20.000 xp en 1.000.000 credits.
Dat was de eerste keer dat ik 1 miljoen winst had in 1 potje.

:P

Gigabyte Aorus B450 PRO (rev. 1.0), AMD Ryzen 5 3600 met Gelid Tranquillo Rev.4, 16GB Crucial Ballistix DDR4-3600, Sapphire Pulse RX 5600 XT 6G GDDR6, be quiet! Pure Power 11 500W, Kingston A2000 500GB, 1TB WD Caviar GP en een Dell Ultrasharp U2410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
wontcachme schreef op zondag 31 juli 2011 @ 16:13:
Bij de EU clan battles rijdt men anders vaak rond met flink veel IS7's. Hoe zien de teams er bij jullie dan uit?
Voornamelijk Maus/T30/Scout/SPGs.

Sand River:
http://puu.sh/3OOA
http://puu.sh/3RqR <-- Volgende x toch maar wat meer tanks i.p.v. tier 9s.... :+

Ruinberg:
http://puu.sh/3jYG
http://puu.sh/3jUc
http://puu.sh/3RqD
http://puu.sh/3RqI

Himmelsdorf:
http://puu.sh/3ifq

Steppes:
http://puu.sh/3cQE
http://puu.sh/3cVx

Mines:
http://puu.sh/2YT6

Lakeville:
http://puu.sh/2Y7a
http://puu.sh/3RqN

Ensk:
http://puu.sh/3Rqw

Cliff:
http://puu.sh/3Rqy

Normaal gesproken zien onze landing battles er hetzelfde uit, dus ik heb niet van iedere battle een screenshot geplaatst. Dit zijn dan ook finals of province battles.

[ Voor 15% gewijzigd door Paprika op 31-07-2011 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:16

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Gisteren een mooi staaltje gehad van teamwork. Of eigenlijk net niet. Sandriver, gestart op II met mijn jagdpanther (Die nog standaard is). Ik ga achter links de hoogte in, snipen op wat de 2VK 30.. kunnen spotten. De eerste stelt zich doodstil net aan de rand van een duin en krijgt een arty oneshot. De tweede killed een T34-85 samen met mij maar geeft jammergenoeg ook net de geest in dat gevecht. Net voor hij sterft spot hij nog net de IS-4 topgun in de ronde. (ik stond dus nu alleen links...)
Ik meld mooi in het team, is-4 gespot, komt mijn kant op, i will detrack, plz arty on painting.
Binnen 5sec krijg ik een dubbele affirmitive van de beide arty's.
Goed 10sec later spot ik de IS-4 weer, gezien ik stilstond en TD was, had ik mooi tijd mijn eerste schot te plaatsen. Dus "Pling", detracked en hij glijdt nog mooi 90° weg van me zodat het even zal duren eer zijn turret mijn kant uitstaat. Direct getagged.
En dan begint het wachten op de arty... Ik nog een schot (op zijn turretring blijkbaar, want die stopte even met draaien) nog steeds geen arty. Toen de IS-4 weer begon te rijden en zijn turret werkte had ie nog ong 35% over. (nog steeds geen arty) en plots spot ik nog 2 mediums die over de berm komen stuiven ook...
Met veel geluk de IS-4 doodgekregen (hij miste nog eens en dingde nog eens) om 3 seconden erna opgevreten te worden door de twee mediums. (nog één schot kunnen plaatsen...)
Arty vond het blijkbaar leuker om op twee mediums die rondreden in het lager dorpje te schieten. Daar raakten ze niks.
Uiteindelijk iedereen uitgemoord omdat die twee mediums + nog een heavy, uiteindelijk de arty gedood hebben en de "piekaboo" troepen" in de zuidwestduinen ingesloten werden.
Maar ik zie mijn JPtje nog steeds even graag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Tja, wat doe je eraan als de arties of eender welke tank hun target prioriteiten niet kennen? De combinatie van gemakkelijk te raken en top tier doelwit (waarmee je team de grootste moeite heeft) is wel duidelijk een primary. Ik heb met mijn TD's ook wel momenten waar ik afvraag wat de vijandelijke arties aan het doen zijn. Vandaar de onmogelijke survivability met 2 of 22 hp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belgian1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-06 14:01
Dit weekend nog wat gegrind op men KV en gisteren namiddag dan uiteindelijk de S-51 kunnen unlocken en de KV op elite status gebracht.
Ben van plan dan ook vanavond of morgen een S-51 aan te schaffen.

Men M2 light tank heb ik vanmorgen op rust gestuurd en de bemanning in men barracks geplaast en op de plaats in de garage staat nu de german tier 3 Pz38(f) light tank.

De IS en de hetzer heb ik niet echt veel gespeeld dit weekend en met de KV-3 enkel de daily gedaan.

Ik ondervind dat TD's me niet echt liggen, waarschijnlijk ga ik de hetzer nog wel houden tot die elite status behaald heeft maar betwijfel dat ik verder in de TD ga gaan.
Ik ga me vooral deze week toeleggen op de IS, german medium tree en de S-51 wanneer ik hem heb. De KV en KV-3 gaan op daily duty.

Ben wel gaan houden van men KV en die krijgt dan ook een permanent plaatsje in men garage toegewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

belgian1 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 09:56:
Men M2 light tank heb ik vanmorgen op rust gestuurd en de bemanning in men barracks geplaast en op de plaats in de garage staat nu de german tier 3 Pz38(f) light tank.

De IS en de hetzer heb ik niet echt veel gespeeld dit weekend en met de KV-3 enkel de daily gedaan.

Ik ondervind dat TD's me niet echt liggen, waarschijnlijk ga ik de hetzer nog wel houden tot die elite status behaald heeft maar betwijfel dat ik verder in de TD ga gaan.

Ben wel gaan houden van men KV en die krijgt dan ook een permanent plaatsje in men garage toegewezen.
Ik vond de german medium echt bagger tot aan de Pz III/IV. de 38 en de 38NA ben ik niet over te spreken. en zelfs de Pz III/IV is maar zozo, gezien de Pz IV gewoon beter is vanwege zijn betere gun. Maar de VK3001P is wel dikke fun. Niet super in alles, maar ook in niks slecht. Hopelijk vind jij de 38 en de 38NA (voornamelijk vanwege matchmaking) minder irritant dan mij.
Duitse TD lijn vind ik wel fun. (met uitzondering van de stug dan)

Er zou trouwens nog een stat moeten bijkomen die je verste (niet arty) kill weergeeft. Gisteren 525m kill gedaan met mijn Löwe+bino. Hij wist letterlijk niet wat em overkwam. Hij bleef maar kijken en zoeken naar me :)

[ Voor 26% gewijzigd door Joindry op 01-08-2011 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:58
Grappig om te zien dat er toch een verschil in de US en EU clanwars. Waar jullie veelvuldig gebruik maken van de T30 maken wij gebruik van de IS-7. T30 op EU wordt eigenlijk gebruikt als TD. 2 tot 3 mediums ook apart. Himmelsdorf nemen jullie helemaal geen arty mee?

[ Voor 16% gewijzigd door hopiconjo op 01-08-2011 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Ach ja, T30 verdwijnt als heavy en de Maus wordt weer eens generft (-400 HPs en lagere RoF zoals het er nu voor staat) dus de IS-7 zal wel weer nuttiger worden :) Eigenlijk moet het gewoon weer worden zoals in de beta dat een IS-7 het vrijwel altijd van een Maus wint. :P

[ Voor 25% gewijzigd door Zoijar op 01-08-2011 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderpoes
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-05 23:09
whoehoe ik ben schoolbusschauffeur geworden

wat een treurig traag klote ding lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Ik ben een VK4502 chauffeur geworden. Wat een treurig traag klote ding lol ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Zoijar schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:36:
Ach ja, T30 verdwijnt als heavy en de Maus wordt weer eens generft (-400 HPs en lagere RoF zoals het er nu voor staat) dus de IS-7 zal wel weer nuttiger worden :) Eigenlijk moet het gewoon weer worden zoals in de beta dat een IS-7 het vrijwel altijd van een Maus wint. :P
Hoezo een Maus nerf?
Zoijar schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:38:
Ik ben een VK4502 chauffeur geworden. Wat een treurig traag klote ding lol ;)
Met de betere motoren (en natuurlijk de Maus gun) is het een heerlijke tank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UdiBenLudi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-06 13:05
Maus schijnt op de testserver nog maar 2800hp te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-05 13:08
Jup, Overlord heeft al bevestigd dat er een Maus nerf aankomt omdat de tank overperformed. Momenteel is de hp inderdaad 2800, maar volgens de devs is alles nog mogelijk zolang ze nog op de test server bezig zijn. We zullen dus ff moeten afwachten wat de nerf uiteindelijk zal zijn.

En over die Spall Liner, die is echt waardeloos als je weet hoe die effect heeft op de dmg reduction. Het is niet -15% dmg zoals velen denken!
Final Damage = (Shell Damage / 2) * (1 - Distance / Splash Radius) - Armor Thickness * 1.3 * Spall Coefficient
Spall Coefficient = 1.00 if no spall liner is installed, or 1.15 is the spall liner module is installed
Elke mm armor vermindert de damage (zie laatste deel formule). Je armor gaat standaard al * 1.3 en Spall Liner voegt daar nog eens 15% aan toe.

Stel je armor is 200mm
Zonder Spall Liner --> 200 * 1.3 = 260 damage reduction
Met Spal Liner --> 200 * 1.3 * 1.15 = 299 damage reduction
Dus Spall Liner reduceert de damage maar met 39 extra. En met 200mm armor is dit een zeer optimistisch voorbeeld.

Wat ook erg mee speelt bij HE damage is dat de HE blast je zwakste armor op zoekt in zijn range en die lage armor waarde in de formule gebruikt voor de damage. Ook wordt er bij HE geen rekening gehouden met sloped armor (effective) zoals bij AP rounds, maar alleen met de werkelijke dikte.
Zo heeft een IS-7 tank relatief dun armor om het gewicht laag te houden. Maar omdat dit armor erg sloped is, is deze erg goed tegen AP rounds (effective armor), maar tegen HE is het erg zwak omdat de echte armor niet dik is. De Maus heeft daarintegen juist erg dik armor omdat hij niet echt sloped is. Dit duitse armor is dus ook veel beter bestand tegen HE damage.

Dus uiteindelijk is de damage reduction van Spall Liner erg laag. Helemaal tegen arty is het vrij zinloos omdat die telkens 1x zeer veel damage doen en gezien de minimale damage reduction van Spall Liner zullen ze echt niet één shell meer hoeven te schieten om jou te killen. Spall Liner is eigenlijk alleen goed tegen HE rounds van gewone tanks die sowieso al met een lagere HE dmg beginnen en ook vaker schieten. Dan kan die extra dmg reduction van Spall Liner wel degelijk helpen.
Dus alleen tanks zoals de Maus ofzo die vaak in public games veel door gewone tanks met HE worden bestookt omdat ze hem niet kunnen penetraten hebben er baat bij. Op de meeste tanks schiet men echter gewoon AP rounds. En als je eigen tank zeer dun armor heeft kun je maar erg weinig voordeel uit Spall Liner halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Rutger Mulder, jij weet per toeval ook geen leuke formuletjes/gegevens over camo? (standaardwaarden van tanks) added value van skill, camonet... . Buiten de info die in de wiki staat natuurlijk... Want daar word je niks wijzer van. (ik toch niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-06 18:31

skoozie

SCSI

Joindry schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 14:43:
Rutger Mulder, jij weet per toeval ook geen leuke formuletjes/gegevens over camo? (standaardwaarden van tanks) added value van skill, camonet... . Buiten de info die in de wiki staat natuurlijk... Want daar word je niks wijzer van. (ik toch niet)
de formule van de modules ken ik niet, maar op http://www.wotdb.info/ kan je rechts klikken op een tank en dan naar tabje more info om camo value's te zien.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-05 13:08
Joindry schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 14:43:
Formules van camo etc heb ik al eens eerder hier op het forum gepost. De huidige camo waarden van een tank zijn geheim en worden niet bekend gemaakt door wargaming. Je kan nog wel de oude camo waarden vinden op een aantal websites van voor de laatste patch. Toen hebben ze bij een aantal tanks de camo aangepast en we weten niet hoeveel en naar wat.

spotting_distance = spotting_range - (spotting_range - 50) * enemy_invisibility

Hier wat oude posts over de werking:
Rutger Mulder in "[MMO] Het grote World of Tanks topic - D..."
skoozie schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 14:49:
[...]

de formule van de modules ken ik niet, maar op http://www.wotdb.info/ kan je rechts klikken op een tank en dan naar tabje more info om camo value's te zien.
Ja daar kan je de oude camo waarden vinden. Maar wel erg handig als je een indicatie wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Rutger Mulder schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 15:01:
[...]

Formules van camo etc heb ik al eens eerder hier op het forum gepost. De huidige camo waarden van een tank zijn geheim en worden niet bekend gemaakt door wargaming. Je kan nog wel de oude camo waarden vinden op een aantal websites van voor de laatste patch. Toen hebben ze bij een aantal tanks de camo aangepast en we weten niet hoeveel en naar wat.

spotting_distance = spotting_range - (spotting_range - 50) * enemy_invisibility

Hier wat oude posts over de werking:

[...]

Ja daar kan je de oude camo waarden vinden. Maar wel erg handig als je een indicatie wilt hebben.
dank,
Ik ben de maand erna pas beginnen lezen/spelen en dan zaten we al 1000 posts verder op dit forum :)
Ik denk wel dat ze inderdaad wat zijn aangepast intussen want specifiek deze

Hetzer 0.48 / 0.60
JPIV 0.30 / 0.60
JgPanther 0.06 / 0.08

kloppen voor geen meter meer. (pun intended 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
hopiconjo schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 10:33:
Grappig om te zien dat er toch een verschil in de US en EU clanwars. Waar jullie veelvuldig gebruik maken van de T30 maken wij gebruik van de IS-7. T30 op EU wordt eigenlijk gebruikt als TD. 2 tot 3 mediums ook apart. Himmelsdorf nemen jullie helemaal geen arty mee?
Op welke mappen is dit gebaseerd? Ik weet dat FTC veel gebruik maakt van T30s (ken er iemand best goed). En afhankelijk van de strategie gebruiken we daar inderdaad geen SPGs.

Er zijn een klein aantal mensen hier die interesse hebben in de US CWs, voor hun wil ik even dit linkje nog hier laten:
http://uc.worldoftanks.com/
IR zit er niet meer tussen :+.

[ Voor 14% gewijzigd door Paprika op 01-08-2011 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
Wij spelen voornamelijk op Lakeville en Abbey en heb eigenlijk alleen gezien dat de tegenstander Maus, Arty, en IS7 meeneemt en af en toe 1 tot 2 T30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Lakeville hebben we dan wel weer IS7s (4), de T30s zijn daar voor de weg bij de 9-line. Abbey zou ook wel een 3 a 4 tal IS7s hebben, maar het grote probleem met IS7s is dat ze zo langzaam zijn als de pest in de achteruit & als ze een heuvel op gaan. Mede door de vele SPGs gebruiken wij liever de Alpha van een T30 wanneer het nodig is en laten we waar het kan de SPGs het werk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Rutger Mulder schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 14:25:
En over die Spall Liner, die is echt waardeloos als je weet hoe die effect heeft op de dmg reduction. Het is niet -15% dmg zoals velen denken!
Goede uitleg. Maar ik dacht dat spall liner ook voornamelijk nuttig was om je crew en modules te beschermen, niet voor damage reduction. Dus met spall liner is niet steeds je hele crew wounded na een zware arty splash. Nu is dat met de nieuwe repair kits minder belangrijk, maar voorheen was een dode loader funest.

Misschien dat ik het verkeerd heb gezien, maar in beta merkte ik altijd een enorm verschil in crew damage met en zonder spall liner. Zonder en een arty shell naast je was een groot deel van je modules geel, met spall liner niks aan de hand.

[ Voor 17% gewijzigd door Zoijar op 01-08-2011 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Object 704 en T-54 elite gemaakt. De Ferdi kan wat grinding gebruiken en nieuwe trees starten met T-46 en Panzer III Ausf. A. T-46 voor een T-28 ingeruild, 57 mm gun erin en eindelijk terug iets dat beetje raak kan schieten. T-28 als een turreted StuG gebruiken voor sniping valt best wel mee, 85 mm gun moet nog unlocked worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Zo, een 24 uurs ban te pakken.

Een platoongenoot raakte per ongeluk een teamgenoot waarna deze hem probeerde te teamkillen. Hij verdedigt zich en krijgt uiteindelijk een blauwe nametag. Twee hoge tiers merken dit en reden vervolgens de halve map terug. Ik besluit vervolgens om mijn platoongenoot te verdedigen, wat uiteindelijk twee IS-7 wrakken en een tempban oplevert. :+

[ Voor 3% gewijzigd door rgras op 02-08-2011 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belgian1
Joindry schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 10:01:
[...]

Ik vond de german medium echt bagger tot aan de Pz III/IV. de 38 en de 38NA ben ik niet over te spreken.
Ik vond de 38 en 38NA ook wel tegenvallen maar de matchmaking kan er ook voor iets tussen gezetten hebben.
Scouten op de 38NA bij tier 8 en 9 tanks valt soms toch best tegen op een light tank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik begon met Panzer III als scout in zuidwesten Erlenberg. Ik ging snel de brug over om de vijandelijke berg op te rijden. Er stond een KV aan de andere kant en Panzer IV zat op het arty-platform, dan maar terug naar de onze kant van hun berg. Ik zag wat light tanks in center en onze StuG zat daar wat kills te maken.
Afbeeldingslocatie: http://wiki.worldoftanks.eu/images/b/b8/Erlenberg_mini.jpg
Toen reed ik het arty-platform op, bounce een shell van de Panzer IV en een light keek naar mij alsof hij een T-54 gezien heeft. Mijn 7,5 cm HE baby-derp-gun schoot door de arty, nog een schot om het af te maken en nog 2 schoten om de volgende arty af te maken.

Om van de Panzer IV weg te geraken, ging ik de helling af, spot weer 2 arties, maakte eentje volledig af en de andere is al door mijn team gesloopt. Ik zag nog een arty achter de bomen, shell erheen smijten voor damage en mijn team maakte het af.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bXGBJS2SANl5g8H3XIV1FEwV/full.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

Gisteren sinds lange tijd weer hele lekkere potjes gespeeld.

op El Haluf
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lo3rN89dliU7Ow5VQofh7cqm/full.jpg
we begonnen zuid, Met mijn KV-1S naar het noord-westen gekacheld, rijd de berg op en spot daar een IS-3 een JagdPz4 en nog iets. Vanwege de lage despersion van de russen kon ik er niet op schieten, toen er wat team genoten kwamen ben ik rond de heuvel gereden om ze van achter aan te vallen, een lowe kwam mee.
bovenaan een VK3601H aan schroot geschoten. De IS-3 en de JP4 reden onze heuvel op zodat de lowe en ik vrolijk konden prijs schieten op hun achterkant, de IS-3 redde het nog net het hoekje om. Ik reed door naar de enemy base en de lowe ging terug naar onze base achter de IS-3 aan. ik sloop nog even een SU-85 en een Tiger waarna hun base verlaten is. op onze base heeft een KV-5 al 65% weten te cappen als ik begin. geluk weet mijn team op 79% er flink wat damage op te doen zodat wij een voorsprong hebben. helaas sloopt mijn team die KV-5 als ik ongeveer 75% solo gecapped had. totaal zonder premium was 2130 xp (doubled).

Op Murovanka
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/v90yGp2VpF20DNcnlJpVjEOU/full.jpg
Hierna maar mijn KV3 gepakt we begonnen zuid. ik vind het dan altijd wel leuk om met mijn heavy naar die 2 loodsen te rijden zodat je kan zien wat er uit het bos komt rijden. je kan meestal ook wel leuk je voorkant angle-en en door de raampjes schieten. Helaas schoot de tegenstander ook goed door de raampjes maar toch redelijk veel damage kunnen doen en wat kunnen spotten. met dit potje mijn max xp verhoogd naar 1158 (2316 vanwege de eerste double)

op El Haluf
zie plaatje ^^
De laatste paar K-xp op de PZ3 wil ik nog hebben, geef van te voren aan dat ik naar dat water onderaan ga en dan lekker schuilen onder aan hun kant van de cliff/berg. paar geinporems die me succes en veel plezier wenste :) onderweg scout ik al 3 tegenstanders die snel opgeruimd worden en waar ik ook wat damage aan doe. een nmy PZ3 dacht mij van achter te kunnen pakken vlak voor ik tegen de berg stond. maar blijkbaar had hij niet gerekend op die HE shells (tot 175dmg) en ging in rook op. na dat de rode puntjes zo'n beetje opelost waren ben ik het slingerpad maar omhoog gereden. bovenaan zie ik niemand dus vol gas langs de bovenkant rijden. als ik 2 stipjes naast me spot duikt er ook een stipje achter me op. ik duik achter een rots om me zelf in de achterkant van een M3Lee te boren (deed mij volgensmij meer pijn) 2 schoten later was hij er geweest, de M2 Med wist ik tot 2% te brengen voordat hij mij afmaakte. we hadden het potje gewonnen maar niet oz overdadig als ik hoopte. Had wel 850 xp zonder dubbel.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Gisteren mijn tweede gun losgespeeld op mijn Jagdpanther. nu hebbik 200 pen en acc0.28 (ipv 130; 0,30) en jongens wat een verschil, Ik heb mijn camonetje ingewisseld voor binoculars (400-->500m). Vroeger snipte ik al graag maar was ik redelijk afhankelijk van spots door anderen. Gisteren op Abbey een Tiger gewoon vernederd.Hij kwam door de vlakte naast het stadsgedeelte en ik spotte hem vanuit de struikjes op 400m +/- met de vorige gun en zonder binos moest ik langer wachten voor ik hem zag, en als ik schoot zag hij me vervolgens ook. De kans op afketsen was ook nog redelijk groot. Nu is het gewoon targetpractise, hij heeft me nooit gezien en kon geen kant op. De 0.28acc ivm 0.30 merk ik een groot verschil,
Heerlijk 0.28 en bino's samen.

Gisteren trouwens ook nog een leuke gehad op El Haluf. ik was net geen top gun en de vijand probeerde een rush langs de rivierkant. het werd een ware turkeyshoot met 9 kills in 3minuten. Ik stond centraal op de map en alles wat ik schoot op de rushers detrackte hen zowat, het afmaken was voor de anderen. Uiteindelijk 8 damaged 2 kills en een confederate, sniper en sharpshooter. En ik haat officieel Murovanka. dikke campmap, ze zouden er beter een 15-15 artymap van maken, 5 min non stop blinde nades en he tis tenminste afgelopen. Nu duurt het eeuwig.

[ Voor 27% gewijzigd door Joindry op 02-08-2011 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 21:09

Snappie88

Mr. Hollywood

belgian1 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 00:43:
[...]

Ik vond de 38 en 38NA ook wel tegenvallen maar de matchmaking kan er ook voor iets tussen gezetten hebben.
Scouten op de 38NA bij tier 8 en 9 tanks valt soms toch best tegen op een light tank.
Dit.

Ik heb nu net de 38Na, en ben tot nu toe (~20 potjes) alleen maar tegen belachelijk hoge tiers (6 - 9, Tiger II's en dergelijke) neergezet, vaak ook als enige tier 4. Snap echt niet hoe ik in Godsnaam XP en silver moet grinden...

overigens met die normale 38 wel erg leuke potjes gehad :Y

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Snappie88 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 10:39:
[...]

Dit.

Ik heb nu net de 38Na, en ben tot nu toe (~20 potjes) alleen maar tegen belachelijk hoge tiers (6 - 9, Tiger II's en dergelijke) neergezet, vaak ook als enige tier 4. Snap echt niet hoe ik in Godsnaam XP en silver moet grinden...

overigens met die normale 38 wel erg leuke potjes gehad :Y
Echt hé! voor recce is hij te traag, de gun is van boter, armor van papier. En continu tussen Tigers, IS-en, Lowes, you name it. Zelfs paar keer tussen T-30's en Maus terechtgekomen. Dan voel je jezelf echt belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belgian1
Joindry schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 10:57:
[...]

Echt hé! voor recce is hij te traag, de gun is van boter, armor van papier. En continu tussen Tigers, IS-en, Lowes, you name it. Zelfs paar keer tussen T-30's en Maus terechtgekomen. Dan voel je jezelf echt belachelijk.
Gisteren een potje gehad waar ik 2 tiger II, 1 KV-5 en 1 tier 9 german heavy spotted en geruime tijd kon gespot houden.
Onze arties waren daar zeer blij mee.

Vandaag ook de S-51 aangeschaft, lekkere arty maar toch eventjes wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Even een info aan aleen die gold willen aanschaffen:

Maak geen gebruik van de webbilling.com

Ik poogde tweemaal toe om via hun "systeem" te herladen en het werkte niet.
Ik contacteerde mijn bank en die zeiden dat er niks zal gebeuren. Geen zorgen...

Nu een maand later:
-Zijn ze erin geslaagd een domicilie aan te maken op mijn rekening (like wtf!)
-met reeds een afhouding van 20euro.
-én mij nog eens een factuur te sturen van 70 euro met dreiging van incasso...

Nota bene, ik heb nog steeds geen gold "product" ontvangen.

Mijn bank reeds gebeld, zij kunnen de domiciliëring niet eenzijdig stopzetten... Ze maken nu een fraudedossier aan maar slagen er niet in contact te krijgen met de instelling...
Intussen staat het domicilie er dus nog steeds... (wtf!!)

Iemand nog ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Hoeveel goud wilde je kopen als ik vragen mag?
20 eraf, en dreigen met nog 70?? Wat een bizar verhaal!

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

hexta schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 12:30:
Hoeveel goud wilde je kopen als ik vragen mag?
20 eraf, en dreigen met nog 70?? Wat een bizar verhaal!
Ik wou 49.95 kopen, en der is al 15 euro boete bij voor verwijl (op direct debet? snap jij het nog?). de 20 euro die er is afgegaan is van mijn tweede poging denk ik. Maar ook die heb ik nooit ontvangen in Gold.

@psychoclown, ga ik zeker doen, zit nu op het werk en kan hun mailadres niet vinden, (sites blocked)

Als iemand mij een mailadres kan geven, ik zou het ten zeerste apprecieren.

[ Voor 17% gewijzigd door Joindry op 02-08-2011 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Zeker ook een mailtje sturen naar Wargaming (Support).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belgian1
Joindry schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 12:32:
[...]

Ik wou 49.95 kopen, en der is al 15 euro boete bij voor verwijl (op direct debet? snap jij het nog?). de 20 euro die er is afgegaan is van mijn tweede poging denk ik. Maar ook die heb ik nooit ontvangen in Gold.

@psychoclown, ga ik zeker doen, zit nu op het werk en kan hun mailadres niet vinden, (sites blocked)

Als iemand mij een mailadres kan geven, ik zou het ten zeerste apprecieren.
email adres van beiden via dm verstuurd.

Ik heb al twee maal via webbilling gold besteld en geen problemen ondervonden. Vandaag nog tweede bestelling ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRCL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Leuk zo'n tier 8 arty 8)7
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/28i6cya.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door MRCL op 02-08-2011 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Je moet ook die andere aanklikken en gewoon met ideal betalen :) Toen ik eerst werd gevraagd om mijn volledige bank en naw-gegevens in te vullen sloot ik het snel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Minder potje inderdaad :P
Nog wel gewonnen neem ik aan? ;)
Zoijar schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 16:06:
Je moet ook die andere aanklikken en gewoon met ideal betalen :) Toen ik eerst werd gevraagd om mijn volledige bank en naw-gegevens in te vullen sloot ik het snel af.
In België hebben ze geen iDeal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2023
Weer thuis van vakantie gelijk ff test server downloaden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
psychoclown schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 16:18:
[...]

In België hebben ze geen iDeal.
Die 2e optie is niet alleen iDeal, ook andere mogelijkheden. Maarre iDeal werkt perfect, dat ze dat geintje niet in de rest van europa kunnen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Krijg steeds unable to connect to network

Ik heb eerst test patch 1 en toen 2 gedaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

dudee schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 17:38:
Krijg steeds unable to connect to network

Ik heb eerst test patch 1 en toen 2 gedaan..
niet opstarten via de standaard launcher. Via de WoTlauncher in de dir gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Het werkt niet zelfde foutmelding.

[ Voor 67% gewijzigd door dudee op 02-08-2011 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kojoottii
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-06 11:16
komt omdat testserver down is, patch3 wordt nu uitgerold, zal vanavond wel weer online zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
....
Das klote..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

In België werd ik rechtstreeks naar mijn bank door verwezen, online banking zoals een gewone overschrijving en terug naar Wargaming/WoT.
Zo eentje had ik met 2 IS-7 aan onze kant en 2 Maus aan de vijandelijke kant meegemaakt. Het was laat in de nacht en er was weinig volk beschikbaar voor matchmaking. Het was simpel, IS-7's rijden sneller naar de vijandelijke vlag dan de Maus'en naar onze vlag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-06 13:31
Kojoottii schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 17:58:
komt omdat testserver down is, patch3 wordt nu uitgerold, zal vanavond wel weer online zijn
Is tevens de laatste patch volgens Overlord. Komen verder geen aanpassingen meer. Ik gok op release volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Waar moet ik hem updaten want word door gestuurd naar russian site. En staat niet in de topic van overlord http://forum.worldoftanks...is-available/#entry755725

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-06 20:40

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik heb afgelopen week de VK3601 en JagdPzIV vrijgespeeld. Ben gestopt met arty en USSR heavy. Met name de laatste stond me echt niet aan. Met de PzIV en VK3601 kon ik lekker snipen en ik hoop dat de Tigers een vergelijkbare speelervaring bieden.
De JagdPz is dan weer een stuk schroot. Met de top gun is dat ding nauwelijks beter dan een StuGIII. Gelukkig gaat XP verzamelen vrij rap. Hopen dat de Jagd Panther beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20:28
[b][message=36506847,noline] Hopen dat de Jagd Panther beter is.
Je zal er veel fun aan beleven. ;)
Elite status in de garage en krijgt na iedere battle een poetsbeurt.

[ Voor 22% gewijzigd door MaXeRs op 02-08-2011 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Hoge accuratie, 200 mm penetratie en goedkope 252 credit shells voor de lange 8,8 cm gun. En nog medium tank mobiliteit met tracks en beste motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik hoor het al: doorknallen met die JagdPzIV :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Dat is met alle tanks zo.

Sommige tanks transformeren van tijd tot tijd. Mijn T-28 begon als een veredelde T-34 met 57 mm sniper gun die zoals een StuG werkt en had de kutguns overgeslagen omdat ik wat van de Soviet medium tree kan hergebruiken. De 85 mm gun veranderde het in een SU-85 met 2de beste gun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Tuurlijk is dat zo. Echter, het frontpantser van de JagdPzIV is van bordkarton. Dat maak je nergens mee goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Edmin schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 20:38:
Ik hoor het al: doorknallen met die JagdPzIV :P
nog 4k XP en ik heb de top gun met mijn jagdpanther :)
Ik vond trouwens de jagdpz IV zo slecht nog niet :S

voor 11h hoop ik em te testdraaien. (ter info, heb wel nog de standaard motor, dus het is wel een beetje, steady as she goes)

Ja het is een zij, en ze noemt Helga. Ze krijgt een kusje net voor het slapengaan.

en O ja, ik ben er. Tegelijkertijd de nieuwe gun met de crew terug op 100% krijgen.
Iemand gaat weer niet vroeg slapen vandaag...
Eerste potje een Ferdi gekilled en een IS-4 serieus door de mangel gedraaid. love it

[ Voor 18% gewijzigd door Joindry op 02-08-2011 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Edmin schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 21:12:
Tuurlijk is dat zo. Echter, het frontpantser van de JagdPzIV is van bordkarton. Dat maak je nergens mee goed.
Valt best wel mee in vergelijking met een T-28 dat door alle tier 1 tanks langs alle kanten gepenetreerd kan worden. Voor alwie geen accuratie of hoger dan 50% crews heeft, is het een enorme bakbeest zodat je niet ernaast kan schieten. Het kan alleen maar in beyond visual range modus werken en heb al targets tot op 600 m geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Laatst online: 24-06 12:36
Das een beetje appels met peren vergelijken imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Uiteindelijk leer je wel met alles rijden, de sterktes gebruiken en de zwaktes wegmoffelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Net de 88mm gun op de VK3601 vrijgespeeld. Wat een heerlijk apparaat :P KV-3's en Tigers vallen bij bosjes. De eerste twee IS'en zijn ook al plat. hoihoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 20:52

Nox

Noxiuz

Op mijn T32 heavy zit ik nu te twijfelen... firefighting of camouflage. Zelf denk ik camouflage maar ik sta soms wel in de fik. Ik heb wel een brandblusser bij me, die werkt wel redelijk maar meestal is dat een verloren strijd. Als je in de fik wordt gezet is dat van dichtbij en je modules sneuvelen erg rap en ben je toch de sigaar. Wat denken jullie?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Ben al bijna door mijn 10k gold heen op de test server XD Kan je het ook terug zetten ofzo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

NoxiuZ schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 00:34:
Op mijn T32 heavy zit ik nu te twijfelen... firefighting of camouflage. Zelf denk ik camouflage maar ik sta soms wel in de fik. Ik heb wel een brandblusser bij me, die werkt wel redelijk maar meestal is dat een verloren strijd. Als je in de fik wordt gezet is dat van dichtbij en je modules sneuvelen erg rap en ben je toch de sigaar. Wat denken jullie?
Zelf zou ik zeggen cammo, maar ik speel dan wel voornamelijk in de TD lijn. Firefighting is heel leuk maar inderdaad ook volgens mij uitstel van executie. Tenzij, heel soms word je in de fik geschoten van op afstand, en dan voldoet mijn brandblusser meer dan voldoende. Mss wordt brand een groter gevaar bij de grotere tier heavy's. Dat weet ik totaal niet natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-cessive
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-05 14:36
NoxiuZ schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 00:34:
Afweging is niet heel lastig volgens mij, firefighting heb je pas wat aan als je (logischerwijs) in de fik staat (1 op de 15 potjes?). Camo heb je elk potje wat aan, zou dus camo doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:06
En ik zou juist firefighting nemen omdat zo'n bak toch altijd snel wordt gespot. Dat beetje extra camo is weliswaar leuk, maar 9/10 keer zien ze jou toch eerder dan jij hen of je nu camo hebt of niet. Het belangrijkste is dat je repair op 100% hebt, die andere 2 zullen op zo'n heavy sowieso weinig toevoegen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-05 11:50
Firefighting is bij mij juist een stapje omlaag gegaan sinds ze de Fire-Extinguisher altijd werkend/handmatig gemaakt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Kortom, kies was je zelf wilt. Fire-fighting kan handig zijn maar camo helpt ook (al is het maar een heel klein beetje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Ik zou zelf voor camo gaan en zelf fire extinguisher mee nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

Ik weet niet hoever je bent met je tank, maar je kan er ook aan denken om geen 2e skill te nemen en xp door te sparen zodat als je straks de T34 hebt je je crew direct op 100% hebt. en daarna pas beginnen aan camo/firefighting.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162373

Oeps! Verkeerde forum hehe

[ Voor 83% gewijzigd door Anoniem: 162373 op 03-08-2011 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak-trekhaak
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
Hoi mede spelers,

Ik had eer gisteren de KV vrij gespeeld.
Is het normaal dat na een turret upgrade je een soort kogelmagneet wordt?
Het leek wel 15 vs 1 :D ben maar snel achter een rots gaan zitten en heb na het potje maar weer snel mn oude turret gepakt.... dan ben ik niet zo snel doelwit.

Format C solve the most problems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

sjaak-trekhaak schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 11:39:
Hoi mede spelers,

Het leek wel 15 vs 1 :D ben maar snel achter een rots gaan zitten en heb na het potje maar weer snel mn oude turret gepakt.... dan ben ik niet zo snel doelwit.
Die koffiepot? Dan ja. En die moet je alleen gebruiken als je ook de gun die erna komt gebruikt (107mm volgens mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

wontcachme schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 11:40:
[...]

Die koffiepot? Dan ja. En die moet je alleen gebruiken als je ook de gun die erna komt gebruikt (107mm volgens mij)
Idd de koffiepot is Zo groot, heeft een mooi plat stuk en is niet zo sterk. waarom kans op een mis, als je een KV kunt killen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vivaladen
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-06-2020

Vivaladen

SWC

Joindry schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 12:14:
[...]

Idd de koffiepot is Zo groot, heeft een mooi plat stuk en is niet zo sterk. waarom kans op een mis, als je een KV kunt killen :P
jep minder miktijd nodig bij die jongens hehe en zelfs met de stug3 al op redelijk grote afstand aan te pakken, met de J-tiger gegarandeerd een 1-shot als je hem goed raakt!

gister mezelf kapot geschrokken haha een IS-7 met 1 schot uitgeschakeld op mn J-tiger!
reed van rechts naar links door mn beeld en mikte niet helemaal goed dacht ik totdat ik het mooie zinnetje "they are on fire" in een slecht duits accent hoorde! was welliswaar zon 80% toen ik hem aanschoot maar was al gebeurd met hem voor ik hem wilde finishen met een 2e treffer heerlijk!

The Stormwind Crusaders - Pyrewood Village

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-06 20:46
Welke modules zijn het beste voor de KV of heavy tanks in het algemeen? En welke skills moet de bemanning trainen na 100%?

Het is voor mij sowieso onduidelijk welke module het beste op welk tanktype hoort/past. Het is voor mij wel duidelijk dat een camo net op een tank destroyer wel handig is, maar verder dan dat kom ik helaas niet :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vivaladen

Vivaladen

SWC

Madje schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 12:22:
Welke modules zijn het beste voor de KV of heavy tanks in het algemeen? En welke skills moet de bemanning trainen na 100%?

Het is voor mij sowieso onduidelijk welke module het beste op welk tanktype hoort/past. Het is voor mij wel duidelijk dat een camo net op een tank destroyer wel handig is, maar verder dan dat kom ik helaas niet :')
TD = Camo skill (+net ofc) -->repair-->fire fighting
Heavy (denk ik) Repear-->camo-->firefighting?? (niet zeker ben nog nieuw kwa heavies)

op mn Tiger 1 ben ik vol de camo ingegaan als eerste met camo net en skill omdat ik hem ook als TD gebruik,heerlijke sniper en wil hem zowiezo elite hebben, vooral met de Long 88 kan je alles aan op grote afstand uit jouw klasse en hij accelereerd ook nog eens lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Mijn TDs trainen eerst camo, dan repair. Mijn mediums trainen eerst repair, dan camo. Firefighting komt niet veel voor en als het gebeurt, dan gebruik ik een brandblusser.
Hoi mede spelers,

Het is gemakkelijk te "headshotten" op 400 m met een BL-10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramSd
Vivaladen schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 12:24:
TD = Camo skill (+net ofc) -->repair-->fire fighting
Heavy (denk ik) Repear-->camo-->firefighting?? (niet zeker ben nog nieuw kwa heavies)
Ik speel met mijn Jagdpanther (en Ferdi op de testserver) altijd met ventilation, rammer en GLD. In hoeverre is die camonet echt belangrijk? Ik merk eigenlijk niet zo vaak iets van dat camonet.

Gigabyte Aorus B450 PRO (rev. 1.0), AMD Ryzen 5 3600 met Gelid Tranquillo Rev.4, 16GB Crucial Ballistix DDR4-3600, Sapphire Pulse RX 5600 XT 6G GDDR6, be quiet! Pure Power 11 500W, Kingston A2000 500GB, 1TB WD Caviar GP en een Dell Ultrasharp U2410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vivaladen

Vivaladen

SWC

BramSd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 12:37:
[...]

Ik speel met mijn Jagdpanther (en Ferdi op de testserver) altijd met ventilation, rammer en GLD. In hoeverre is die camonet echt belangrijk? Ik merk eigenlijk niet zo vaak iets van dat camonet.
de berichten waren dat op de ferdi en Jtiger de camo values bugged waren van het voertuig, dit schijnt naar mijn mening verholpen te zijn,maar je hebt natuurlijk wel minder basis camo stats (zonder crewskill en net) op je voertuig met een ferdi dan op bijv. een hetzer

maar als je camo op je crew hoog is en dat combineerd kan je verassend uit de hoek komen mits je er goed gebruik van maakt hier kwam ik voor het eerst achter op mn tiger 1..mensen rijden je op redelijke afstand zo voorbij wat weer een lifesaver kan zijn aangezien je vooral in de hogere tiers letterlijk een arty magneet bent

lage camo skill + net = waardeloos, hoog daarintegen tegen is extreem nuttig mits je het goed gebruikt
verder gebruik ik meestal de rammer+vents naast mn netje

p.s. deed ook steeds mn crew overhevelen naar een volgend unlocked voertuig zodat ik niet steeds de camo skill van 0 hoefde te lvlen

[ Voor 5% gewijzigd door Vivaladen op 03-08-2011 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

BramSd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 12:37:
[...]

ergens kan ik je wel volgen. Of ze je nu zien op 100m of op 130m. door hoge acc kan jij meestal van verder schieten. Frontline doe je normaalgezien toch niet als TD. het enige voordeel dat ik kan bedenken is dat je helemaal niet zichtbaar wordt bij schoten van ongeveer 300m (ipv 400m). Dan kan jij blijven schieten zonder dat iemand je ziet. GLD is natuurlijk wel handig als je em gebruikt. ik schiet zelden rijdend en als ik het doe is het een wanhoopschot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramSd
Oh, rijdend schieten doe ik heel vaak, maar niet met mijn TD's. Rijdend schieten is alleen leuk als je een stabilizer hebt.

Ik zal eens proberen een camonet te gebruiken op mijn jagdpanther. Kijken of ik iets merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vivaladen

Vivaladen

SWC

Joindry schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 12:47:
[...]

ergens kan ik je wel volgen. Of ze je nu zien op 100m of op 130m. door hoge acc kan jij meestal van verder schieten. Frontline doe je normaalgezien toch niet als TD. het enige voordeel dat ik kan bedenken is dat je helemaal niet zichtbaar wordt bij schoten van ongeveer 300m. Dan kan jij blijven schieten zonder dat iemand je ziet. GLD is natuurlijk wel handig als je em gebruikt. ik schiet zelden rijdend en als ik het doe is het een wanhoopschot.
jep helemaal mee eens, ik blijf of een punt verdedigen waar ogelijke vijand door kan breken (van grote afstand) en als ik de top tier ben of het niet anders kan dan geef ik vuursteun tijdens een opmars maar blijf altijd iets achteraan rijden! heavies mogen de schoten opvangen ,mediums en lights de targets oplichten en ik geef enkel vuursteun!

p.s. ben een beetje ontevreden over de camo values en sloped armor vd Object tozv de Jtiger! maarja maar blijven duimen dat wot wordt overgekocht door een rijke duitse oliebaron (kans is relatief klein vrees ik) net zoals dat vd maus al een prototype was in wo2 en de is7 kwam pas in 1948 om de hoek kijken haha beetje oneerlijk allemaal :P en alles wat duits is wordt best wel generfed ook for balance sake terwijl alles waar zon russische ster op staat gebuffed wordt en minimaal generfed!

ik verdenk poetin ervan dat ie de devs een enkeltje vuurpeloton heeft aangeboden in rul hiervoor want alles uit rusland moet natuurlijk de russische superieuriteit aantonen vd kgb fanboys
BramSd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 12:50:
Oh, rijdend schieten doe ik heel vaak, maar niet met mijn TD's. Rijdend schieten is alleen leuk als je een stabilizer hebt.

Ik zal eens proberen een camonet te gebruiken op mijn jagdpanther. Kijken of ik iets merk.
let wel op dat dit ook bij jouw persoonlijke speelstijl past, als je veel on the move bent en je td meer als Assaultgun gebruikt sta je minder stil en heb je ook minder aan je camo net die pas na 5 mins werkt,let ook op dat je je onderstel in dezelfde positie houd en enkel je gun beweegt om in stealth te blijven

[ Voor 16% gewijzigd door Vivaladen op 03-08-2011 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Nu ga ik wel eventjes godslasterend zijn maar, ik vind de vents redelijk nutteloos eenmaal je crew op 100% staat. het verschil tussen 82% en 88% is voelbaar. Maar tussen 110 en 116, eerlijk, ik merk er weinig van. Mijn Löwe staat nog steeds zonder. Mijn JPtje heeft em wel, en was het dat je em kon demounten (zonder goldkosten) zou ik proberen zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vivaladen

Vivaladen

SWC

Joindry schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 13:04:
Nu ga ik wel eventjes godslasterend zijn maar, ik vind de vents redelijk nutteloos eenmaal je crew op 100% staat. het verschil tussen 82% en 88% is voelbaar. Maar tussen 110 en 116, eerlijk, ik merk er weinig van. Mijn Löwe staat nog steeds zonder. Mijn JPtje heeft em wel, en was het dat je em kon demounten (zonder goldkosten) zou ik proberen zonder.
ik weet niet beter altijd al gedaan nadat iemand hier ergens een wetenschappelijke post had geplaatst over dat als je commander meer skill heeft je crew een soort van bonus kreeg ofzo? als die vents echt zo sucken zou ik voor de stabilizer kiezen denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Ja je loader haalt als je vents steekt 116% omdat je commander dan 105% krijgt wat +11% afgerond voor andere crewleden. Dus zijn de vents eigenlijk +6% behalve +5 vr commander. Met uitzondering als je commander geen 100% is. Iig dat éne procentje zal al zeker het verschil niet maken. Al wat ik weet is dat mijn loader (inclusief rammer) niet merkbaar sneller wordt op 116% ivm 110%, zeker geen 5.5% (116/110) zoals de procenten zouden doen vermoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
Denk juist dat de camo waarde van de JT beter is dan de Object. We hebben dit weleens getest met een training. Beide geen camo net en in de struiken. De JT had mijn Object veel eerder gespot terwijl de Object een betere viewrange heeft (420JT en 430 Object)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:35

ZenTex

Doet maar wat.

Van bijna alle mods merk je weinig. Maar vaak is het zo dat nét even wat sneller optrekken, schieten, stabiliseren enz. juist het verschil maakt. Met een vent word bijna alles net even wat beter, nauwelijks merkbaar, maar het is er wel.
Ikzelf plak ook vents op bijna alles. Een stabiliser heeft bijvoorbeeld geen nut als je stilstaat, alleen als je continu moved na een schot. Russische heavies hebben hier veel baat bij, de Duitse minder.
Gebruik zelf vent, rammer en binoculars als German.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belgian1
Hoi mede spelers,

Yep is normaal sinds de meeste KV's met die turret ook de 107mm of 152mm gun hebben en dan toch behoorlijk wat schade kunnen toedienen.
Meer schade kunnen doen betekend ook hogere prioriteit op de vijands killorder. En die turret is zo duidelijk dat het ook makkelijker wordt je te targetten.

Gisteren vooral potjes gespeeld op de S-51 om toch beter te kunnen worden want je moet toch gevoel krijgen ivm de tijd dat je shell onderweg is na het vuren.
De lange loadtime en de beperkte aantal shells maken je echt selectief, blind vuren probeer ik te vermijden.
Ben benieuwd hoe die zich gedraagt met de upgraded gun want ik zit nu nog met de 152mm.

De 38NA is echt een bagger scout, niet echt snel en wendbaar genoeg om te kunnen ontsnappen wanneer je in een moeilijke spot komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Vivaladen schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 12:53:
ik verdenk poetin ervan dat ie de devs een enkeltje vuurpeloton heeft aangeboden in rul hiervoor want alles uit rusland moet natuurlijk de russische superieuriteit aantonen vd kgb fanboys
Werkelijke reden is dat de Russen op 500 m duidelijk superieur zijn. Ze hadden moeite met penetratie en zetten enorme guns op hun tanks in de hoop een Panther te kunnen penetreren. Eindelijk werd het HE bashing zoals arties dat doen en turrets eraf blazen met splash damage. Maar verwacht niet dat je met 152 mm shells iets kan raken voorbij 500 m.

Duitse tanks komen pas tot het recht op 1 à 2 km, dan kan geen enkele geallieerde tank iets raken of bruikbare penetratie leveren. Dan worden de afstanden op de maps 4x langer en potjes van een uur.

Uit gameplay overwegingen om potjes tot een kwartier te reduceren, zitten de Russen altijd in hun optimale close combat range.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wil je in de playertable stuur psychoclown of Annihilism dan een DM met je WoT profiellink!

Alle info omtrent de Gathering of Tanks clan vind je in de TS - Gathering of Tanks.