Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
EnigmaNL schreef op maandag 12 september 2011 @ 22:46:
Van mijn part doen ze beide opties erin. Zoals het in Morrowind ging duurde het mij te lang voor veel dingen.
Dat zou inderdaad een goeie optie zijn, meer keuze voor de speler.

En ja, ik heb Oblivion later nog eens doorgespeeld met een berg mods geïnstalleerd, waaronder eentje om het mee levelen er uit te halen. Dat maakte het in ieder geval een stuk draagbaarder om te spelen.
Sp33dFr34k schreef op maandag 12 september 2011 @ 23:10:
Had op het laatst van Morrowind flink wat speed oa door de boots of blinding speed, dat gecombineerd met de wizard staff kon je heel snel van de ene naar de andere kant van het eiland vliegen, man wat voelde je je dan geweldig... :P
Deed dit inderdaad veel op Solstheim. Niet vergeten ook te strafe runnen, want dan ga je nog sneller :)
Of van bergtop tot bergtop springen in de Red Mountains toen ik een vampier was (er is een clan van vampiers die je +50 op acrobatics geeft - samen met boots of speed lekker in een paar sprongen naar de andere kant van het eiland :D).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07 13:18
henkie196 schreef op maandag 12 september 2011 @ 21:11:
[...]

Tuurlijk, je hoeft het niet te gebruiken, maar in Morrowind vond ik het wel leuk om een route uit te stippelen met verschillende fast travel systemen (eerst met de mage guild van Vivec naar Ald'Ruhn, dan de silt strider naar Gnisis, dan nog een stukje met de boot naar Khuul en het laatste stukje te voet naar de ruïne), en je blijft het gevoel houden dat je binnen de spelwereld blijft.
Ik had zelfs een kaart van Vvardenfell uitgeprint op 4x A4, met daarop alle routes (boot/guild/strider etc). Mijn voorkeur gaat ook erg uit voor dit systeem.

Als ze perse fast travel er in willen doen, zorg er dan voor dat je net zoals in Daggerfall kan kiezen voor "reckless" of "cautious". Met reckless ben je er sneller en de kosten zijn beperkt, maar heb je kans dat je wordt overvallen. Met "cautious" duurt het langer en kost het meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo, ook maar de demonstratie bekeken.
Leuk om te zien allemaal en ik vond het eigenlijk behoorlijk veel op Oblivion lijken. Eigenlijk wel een geruststellende gedachte :P

In ander nieuws:
De Nexus Client is nu in gesloten beta. Dit wordt hoogstwaarschijnlijk de vervanger en opvolger van OBMM/FOMM/etc.
Het klinkt goed, veelbelovend :)

Dan heb je maar 1 programma nodig voor je Oblivion-/Fallout-/Fallout NV- en Skyrim-mods :)

[ Voor 20% gewijzigd door anandus op 13-09-2011 17:07 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:59
Het toevoegen van fast travel maakt het spel wel aantrekkelijker voor mensen die het spel even snel willen spelen. D.m.v. van fast travel kan je veel sneller de wereld verkennen en zul je dus uiteindelijk meer van de wereld zien.

Ik had zelf overigens geen problemen met de manier dat fast travel was geïmplementeerd in Oblivion en hoop dat het in Skyrim toch soortgelijk is. In Oblivion stonden wel gelijk alle steden op de kaart als direct bezoekbaar. Dat zouden ze van mij weg mogen halen. Het zelf vinden van de steden is toch leuker.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-07 14:25

HaX0r

n00b

TheCoolGamer schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 17:16:
Het toevoegen van fast travel maakt het spel wel aantrekkelijker voor mensen die het spel even snel willen spelen. D.m.v. van fast travel kan je veel sneller de wereld verkennen en zul je dus uiteindelijk meer van de wereld zien.

Ik had zelf overigens geen problemen met de manier dat fast travel was geïmplementeerd in Oblivion en hoop dat het in Skyrim toch soortgelijk is. In Oblivion stonden wel gelijk alle steden op de kaart als direct bezoekbaar. Dat zouden ze van mij weg mogen halen. Het zelf vinden van de steden is toch leuker.
Ga jij dat nog steeds leuk vinden de 2de en de 3de keer dat je het spel speelt? Ik vond het altijd erg praktisch dat je gewoon gelijk alle steden hebt en nogal irritant dat je zelf naar objectives in de bossen moest lopen. Van mij mag je gewoon overal fast-travel aan geven. Wie wil nou elke keer ergens heen moeten lopen?

Niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:22

Lapras

Ice beam

In Fallout was dat wel zo geregeld en dat was een prima oplossing, vond ik. Je ging wel echt op pad naar een nieuw gedeelte van de kaart en kwam zo alles tegen wat je wilde zien. Zelfs in mijn eerste playthough van Oblivion 'blinkte' ik van stad naar stad zonder ook maar heel veel gelopen of gezien te hebben. Een paar slimme quests in het begin van het spel zullen je wel even naar alle uithoeken moeten sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
HaX0r schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 19:39:
Ga jij dat nog steeds leuk vinden de 2de en de 3de keer dat je het spel speelt? Ik vond het altijd erg praktisch dat je gewoon gelijk alle steden hebt en nogal irritant dat je zelf naar objectives in de bossen moest lopen. Van mij mag je gewoon overal fast-travel aan geven. Wie wil nou elke keer ergens heen moeten lopen?
Maar wat heeft het dan nog voor nut om een grote sandbox te maken waar de TES serie toch bekend om staat? Dan hadden ze dus net zo goed de wereld kunnen vervangen door alleen een menu waarin je verschillende locaties/dungeons kon selecteren om verder te gaan voor jou? Of zo'n simpele wereld als in Commander Keen 6 of Super Mario World waarin je dan symbolisch van de ene naar de andere dungeon toe kon klikken op een soort van kaart?

Of, om een wat recenter voorbeeld te nemen, de kaart zoals van Mass Effect waar je dan op kon klikken en het je vervolgens op een klein stukje van een planeet neer plofte om vervolgens een paar saaie en repetetieve gebouwen te vechten.

De hele aantrekkingskracht van de TES games was volgens mij toch altijd de open spelwereld waarin je zo'n beetje kon doen wat je maar wilde. Voor mij, tenminste. En de mods, laten we die vooral niet vergeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkie196 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 20:07:
De hele aantrekkingskracht van de TES games was volgens mij toch altijd de open spelwereld waarin je zo'n beetje kon doen wat je maar wilde. Voor mij, tenminste. En de mods, laten we die vooral niet vergeten ;)
Het hele idee van Bethesda is altijd geweest om je het spel te laten spelen dat jij wilt spelen, zoals je het wilt spelen. Het aanbieden van Fast Travel hoort daar eigenlijk wel bij. Je hoeft het niet per se te gebruiken. Je mag het gebruiken, als je dat een prettige manier van spelen vindt. Maar, als je het prettiger vindt om handmatig van plek tot plek te lopen, dan bieden ze je die mogelijkheid ook.

Ik vind het daarom prima dat ook in Skyrim beide opties aangeboden worden, er wordt al teveel uit gehaald dat aansloot op het originele idee van keuzevrijheid -- nee, ik ben geen groot voorstander van tal van zaken in Skyrim, ik krijg het sterke idee dat met name mijn manier van het spelen van TES games wel eens heel erg lastig zou kunnen worden. Maar goed, daarvoor moet ik nog meer informatie hebben over de precieze gameplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r
  • Laatst online: 30-07 14:25

HaX0r

n00b

[...]

Maar wat heeft het dan nog voor nut om een grote sandbox te maken waar de TES serie toch bekend om staat? Dan hadden ze dus net zo goed de wereld kunnen vervangen door alleen een menu waarin je verschillende locaties/dungeons kon selecteren om verder te gaan voor jou? Of zo'n simpele wereld als in Commander Keen 6 of Super Mario World waarin je dan symbolisch van de ene naar de andere dungeon toe kon klikken op een soort van kaart?

Of, om een wat recenter voorbeeld te nemen, de kaart zoals van Mass Effect waar je dan op kon klikken en het je vervolgens op een klein stukje van een planeet neer plofte om vervolgens een paar saaie en repetetieve gebouwen te vechten.

Ik snap wat je bedoelt maar ondertussen heb ik tich keer de hele map overgelopen en zo interssant is de map niet. En dat doe ik elke keer weer als ik een nieuw char gebruik. Ik zal maar niet beginnen over de eeuwige gates die overal staan.. -.-'
Ik vond het gebrek aan fast-travel in red dead redemption niet heel erg. Daar is elk stuk waar je langrijd gewoon anders.

Niet geschoten is altijd mis.

• henkie196
  • Niet online
Ik snap je punt ook wel. Ik vond het in Morrowind niet zo erg, maar met 300 speed en 300 strength is het gewoon grappig om rond te rennen over de map. En Morrowind heeft ook een stuk gevariëerder landschap. Oblivion is in vergelijk vrij eentonig en oninteressant om over rond te rennen, dus vanuit dat oogpunt begrijp ik volledig wat je bedoelt. Alleen in plaats van overal heen te fast travellen, doe ik meestal gewoon stoppen met spelen omdat ik het niet zo interessant meer vind.

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
[...]

Ik ben het echt met je eens. In Mass Effect vond ik het dan nog niet eens heel storend maar waar ik het wel echt een gemis vond, zelfs het grootste nadeel van de game, was bij Dragon Age. Die game was echt een factor 10 gaver geweest als het een sandbox game geweest was. Ik moet Bioware wel nageven dat ze een geweldige manier van storytelling hebben.

Misschien moeten ze de krachten maar bundelen :)

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 23:37:
[...]
Ik vind het daarom prima dat ook in Skyrim beide opties aangeboden worden, er wordt al teveel uit gehaald dat aansloot op het originele idee van keuzevrijheid -- nee, ik ben geen groot voorstander van tal van zaken in Skyrim, ik krijg het sterke idee dat met name mijn manier van het spelen van TES games wel eens heel erg lastig zou kunnen worden. Maar goed, daarvoor moet ik nog meer informatie hebben over de precieze gameplay.
Wat wordt er dan allemaal uit gehaald waardoor je niet op jouw manier kan spelen? Volgens mij zit alles van Oblivion er gewoon in en zelfs nog meer?

Verwijderd

EnigmaNL schreef op woensdag 14 september 2011 @ 09:03:
Wat wordt er dan allemaal uit gehaald waardoor je niet op jouw manier kan spelen? Volgens mij zit alles van Oblivion er gewoon in en zelfs nog meer?
Nee, wat er niet meer in zit is het verschil tussen Major Skill en Minor Skill. Om maar één voorbeeld te noemen. En er zijn andere, subtielere details, zoals we zagen in de gameplay footage die onlangs is uitgebracht, die mij doen vermoeden dat het een stuk moeilijker wordt om jezelf op een bepaald level te forceren, of, algemener, om volledige controle uit te oefenen over je level.

Ik gaf er in Morrowind & Oblivion de voorkeur aan level 1 runs te spelen. In Oblivion zijn ze wat gemakkelijk, in Morrowind zijn ze al een stukje uitdagender (Ascended Sleepers slopen op level 1... yay@the pain). Nee, geen Soul Trap stat glitches misbruik, dat zou het weer té gemakkelijk maken.

Of juist het tegenovergestelde - in Oblivion het reguliere max level (53) volledig aan gort helpen (denk hierbij aan levels in de richting van 200, op één glitch). Waarvoor je ook volledige controle moet hebben over wanneer en hoe je levelled.

En ik krijg dus het idee dat juist dát een heel stuk meer uit handen wordt genomen van de speler.

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

jpiwf

licenced pepernootaddict

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:32:
[...]

Nee, wat er niet meer in zit is het verschil tussen Major Skill en Minor Skill. Om maar één voorbeeld te noemen. En er zijn andere, subtielere details, zoals we zagen in de gameplay footage die onlangs is uitgebracht, die mij doen vermoeden dat het een stuk moeilijker wordt om jezelf op een bepaald level te forceren, of, algemener, om volledige controle uit te oefenen over je level.

Ik gaf er in Morrowind & Oblivion de voorkeur aan level 1 runs te spelen. In Oblivion zijn ze wat gemakkelijk, in Morrowind zijn ze al een stukje uitdagender (Ascended Sleepers slopen op level 1... yay@the pain). Nee, geen Soul Trap stat glitches misbruik, dat zou het weer té gemakkelijk maken.

Of juist het tegenovergestelde - in Oblivion het reguliere max level (53) volledig aan gort helpen (denk hierbij aan levels in de richting van 200, op één glitch). Waarvoor je ook volledige controle moet hebben over wanneer en hoe je levelled.

En ik krijg dus het idee dat juist dát een heel stuk meer uit handen wordt genomen van de speler.
Major en minor zat er in Oblivion al niet meert in, je had alleen maar 7 major en de rest misc skills. In Morrowind had je nog 5 major, 5 minor en de rest misc, dus 10 levelende skills. Nu in skyrim zijn alle skills levelend, maar ik denk dat je meer skill increases moet hebben voor een level increase, al is dat nog niet gezegd.

member of Los Alcoholicos ban dhmo

• EnigmaNL
Ik denk dat je het gewoon eerst moet spelen, het komt allemaal wel goed.

Volgens mij is er in Skyrim geen enkele reden om je level te beheersen. In Oblivion was de enige reden daarvoor dat de monsters en loot met je level mee schaalt maar dat wordt in Skyrim veel beter geregeld. Het wordt zo gedaan als in Fallout 3 en daar werkt het perfect.

En inderdaad, in Skyrim helpen alle skillups mee aan je levelup en het levelen duurt langer.

Verwijderd

EnigmaNL schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:38:
Ik denk dat je het gewoon eerst moet spelen, het komt allemaal wel goed.

Volgens mij is er in Skyrim geen enkele reden om je level te beheersen. In Oblivion was de enige reden daarvoor dat de monsters en loot met je level mee schaalt maar dat wordt in Skyrim veel beter geregeld. Het wordt zo gedaan als in Fallout 3 en daar werkt het perfect.

En inderdaad, in Skyrim helpen alle skillups mee aan je levelup en het levelen duurt langer.
De reden dat ik het wil beheersen is dat ik het wíl. Het heeft vrij weinig te maken met of het spel er gemakkelijker of moeilijker door wordt, ik vind het gewoon een leuke manier om TES games te spelen -- alle factions die ik na leiden op level 1 daadwerkelijk leiden op level 1.

Helaas was in Morrowind de main quest volledig onmogelijk op level 1, althans, als je het verhaal/quest lijn volgt. In Oblivion zat er gelukkig een hele korte glitch in die het wél mogelijk maakte, zelfs met het volgen van de main quest lijn.

Ik wíl gewoon het level beheersen, ik wil die optie kunnen hebben. Net als dat mensen de optie willen hebben om wél of géén fast travel te gebruiken wil ik de optie hebben om mijn level volledig te beheersen. Kijk, als er in ieder geval nog resten of slapen voor nodig is om daadwerkelijk te levellen, dan vind ik het prima, dan speel ik het spel gewoon zoals ik Morrowind speel - nooit resten of slapen. Omdat in Morrowind ook ALLES (zowel Major als Minor) naar level telde.

• EnigmaNL
Ik snap echt niet wat het bezwaar is tegen levelen. Het is juist een essentieel onderdeel van alle RPG's.

In Skyrim kan je niet eens level 1 blijven omdat alles wat je doet zorgt dat je levelt.

P.s. hoe speel jij andere RPG's? Daar kan je ook niet level 1 blijven.

[ Voor 15% gewijzigd door EnigmaNL op 14-09-2011 13:49 ]

• Twammo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-08 15:09

Twammo

PSN: rtwouda

Heb net ff de 3 delen van de Demo gekeken moet zeggen dat het er toch wel vet uitziet. (ja nog niet eerder bekeken) Krijg er nu toch wel zin in.

Hoop trouwens dat ik hem beetje goed kan spelen op de pc. Kan The Witcher 2 op medium spelen en Deus ex : HR op high. Heb een GTS450 en quadcore en 4gb intern.

Nog tips voor het upgraden? Dacht zelf aan uitbreiding van het interne geheugen. Iets van 2 keer 4gb DDR2? Heb er niet zoveel (niets) verstand van. ;)

Verwijderd

EnigmaNL schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:48:
Ik snap echt niet wat het bezwaar is tegen levelen. Het is juist een essentieel onderdeel van alle RPG's.

In Skyrim kan je niet eens level 1 blijven omdat alles wat je doet zorgt dat je levelt.

P.s. hoe speel jij andere RPG's? Daar kan je ook niet level 1 blijven.
Het is geen kwestie van een bezwaar hebben tegen levellen, ik wil gewoon de keuzevrijheid hebben. Enfin, ik verwacht dus wel gewoon dat ik het spel kan spelen zoals ik Morrowind speel, zoals ik al zei - dus zonder rest/sleep.

Enfin, andere RPGs? Ach, als je alles al een keer hebt gedaan in één bepaalde RPG dan kun je óf een nieuwe game kopen óf een andere uitdaging proberen. En aangezien ik het inkomen niet heb om iedere titel die er is aan te schaffen is mijn keuze nogal beperkt en ga ik dus soms inderdaad vreemde uitdagingen aan. Gewoon om te kijken óf het kan, hoe het moet en gewoon voor de uitdaging zelf.

Ik heb er nog geen ondernomen, maar een prachtvoorbeeld van een andere RPG waar je niet per se hoeft te levellen - http://www.gamefaqs.com/p...inal-fantasy-x/faqs/16203

FFX wel te vaak gespeeld, maar heb mij vooralsnog nog niet gewaagd aan een NSG run. En zo zijn er tal van andere RPGs die je op heel laag "level" kúnt spelen, als je dat wilt. Nogmaals, het is geen kwestie van een bezwaar hebben tegen levellen, maar, als je Morrowind en Oblivion al zo vaak en zoveel hebt gespeeld als ik dat heb gedaan, dan wil je wel eens wat anders proberen in die games.

• EnigmaNL
Dan gaat het je toch echt tegenvallen denk ik. Je kan er gewoon niet omheen volgens mij.

Verwijderd

EnigmaNL schreef op woensdag 14 september 2011 @ 14:13:
Dan gaat het je toch echt tegenvallen denk ik. Je kan er gewoon niet omheen volgens mij.
Daarom ga ik het dus ook niet op dag één kopen, ik ga eerst eens afwachten wat er allemaal over naar buiten komt na z'n release, om er een betere inschatting van te kunnen maken.

• EnigmaNL
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 14:34:
[...]

Daarom ga ik het dus ook niet op dag één kopen, ik ga eerst eens afwachten wat er allemaal over naar buiten komt na z'n release, om er een betere inschatting van te kunnen maken.
Ik denk dat je beter je level 1 manie opzij kunt zetten en op 11-11-11 gewoon een geweldig spel gaat spelen :)
Is er niet gewoon een console command waarmee je je XP of level vast kan zetten?

EnigmaNL schreef op woensdag 14 september 2011 @ 15:01:
[...]

Ik denk dat je beter je level 1 manie opzij kunt zetten en op 11-11-11 gewoon een geweldig spel gaat spelen :)
Dat lijken me genoeg 1-en, zelf voor een liefhebber :P

Belangrijk deel van een RPG is toch de ontwikkeling van je character, in Skyrim wordt dat o.a. gedaan met die drakentaal. Lijkt me stug dat je dat allemaal op lvl1 kunt leren beheersen en dan is het toch jammer als je dat allemaal gaat missen omdat je per sé niet wilt levelen. Ik snap de uitdaging wel hoor, maar ik vind het niet vreemd als een spel dat om ontwikkeling draait (en alle Elder Scrolls spellen doen dat, met hun prophecies en zero-to-hero) niet uitgespeeld kan worden op lvl1.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Verwijderd

EnigmaNL schreef op woensdag 14 september 2011 @ 15:01:
Nou, nee, sorry. ;)

De laatste jaren zijn er, wat mij betreft, méér slechte dan goede games uitgekomen. Niet dat ik verwacht dat Bethesda tot bagger in staat is. Alhoewel... /me heeft een zeer diep gewortelde hekel aan Fallout 3.

• EnigmaNL
Waarom heb je een hekel aan Fallout 3 dan? (laat me raden, je kunt niet level 1 blijven? :D) Geweldig spel! New Vegas daarentegen...

[ Voor 23% gewijzigd door EnigmaNL op 14-09-2011 15:24 ]

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 15:21:
[...]
Niet dat ik verwacht dat Bethesda tot bagger in staat is. Alhoewel... /me heeft een zeer diep gewortelde hekel aan Fallout 3.
offtopic:
Wat is er mis met Fallout 3? Is een prima spel, imho :) Al is Fallout New Vegas een stuk beter en meer Fallout-achtig, maar Fallout 3 is zo erg nog niet, hoor :) Maar smaken verschillen, gelukkig :)

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 14-09-2011 15:25 ]

Verwijderd

Daar kan ik ... flink wat tijd aan besteden, aan het waarom. Maar niet in dit topic. ;) Zie titel van topic. *grin*

• NoUseWhatsoever
  • Laatst online: 14-01-2024
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 15:21:
[...]
/me heeft een zeer diep gewortelde hekel aan Fallout 3.
Pip Boy sad :(

Als je telkens een nieuwe uitdaging zoekt, ga je in Skyrim toch niet wéér een lvl 1 run doen. Dan speel je het uit en zoek je een Skyrim-unique uitdaging. Nogal flauw om een game die zich sterk heeft ontwikkeld, niet te kopen omdat je één of andere zeer persoonlijke uitdaging niet kan doen. Als je creatief bent, zijn er waarschijnlijk 100 andere uitdagingen in Skyrim en raak je op die manier nooit uitgespeeld.

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

oeps, verkeerde topic ...... of toch niet >:)

[ Voor 31% gewijzigd door Kain_niaK op 15-09-2011 10:00 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Verwijderd

NoUseWhatsoever schreef op donderdag 15 september 2011 @ 09:30:
Pip Boy sad :(

Als je telkens een nieuwe uitdaging zoekt, ga je in Skyrim toch niet wéér een lvl 1 run doen. Dan speel je het uit en zoek je een Skyrim-unique uitdaging. Nogal flauw om een game die zich sterk heeft ontwikkeld, niet te kopen omdat je één of andere zeer persoonlijke uitdaging niet kan doen. Als je creatief bent, zijn er waarschijnlijk 100 andere uitdagingen in Skyrim en raak je op die manier nooit uitgespeeld.
Jij vindt het flauw, ik vind het een prima argument. Waarom? Omdat het dus afwijkt van de gameplay mechanics die ik verwacht te vinden in een TES game. Nogmaals, TES games gingen er traditioneel over het spel te spelen zoals jij het wilt spelen. Geforceerd levellen is niet mij de mogelijkheid geven het spel te spelen zoals ik persoonlijk het wil.

Los daarvan impliceren ze maar constant dat het spel op dat punt overeenkomsten heeft met Fallout 3 en op dat punt alleen al is het misschien maar beter dat ik Skyrim oversla. Want, ik heb het gisteren nog eens geprobeerd, Fallout 3. Kijken of ik er alsnog wél sympathie voor kan ontwikkelen.

Nou, mijn antipathie is enkel sterker geworden.

/me biedt zijn excuses aan aan Pip Boy.

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:22

Lapras

Ice beam

Dus jij vindt het een rukspel omdat je moet levelen? Dan zal je inderdaad wel gek zijn op RPGs.

Het leveling systeem in Skyrim is anders dan in Oblivion. Dat van Oblivion vond ik persoonlijk echt ruk. Daarnaast is het geen gunst die Bethesda jou verleent door het spel te spelen op een manier die niet bedoeld is (maar wel mogelijk).

Je loopt nu ook langzamer achteruit dan in Oblivion. Je hoort toch ook niemand klagen dat je niet meer zo snel van de ene naar de andere kant van de kaart achteruit kan lopen? Wellicht een ridicuul voorbeeld, maar zo zie ik jouw klaagzang op het 'ik kan het niet op lvl 1 uitspelen' ook.

• NoUseWhatsoever
Lapras schreef op donderdag 15 september 2011 @ 11:05:
Je hoort toch ook niemand klagen dat je niet meer zo snel van de ene naar de andere kant van de kaart achteruit kan lopen? Wellicht een ridicuul voorbeeld, maar zo zie ik jouw klaagzang op het 'ik kan het niet op lvl 1 uitspelen' ook.
Nu ga ik het echt niet meer kopen! Ik deed de main quests altijd achteruit!!! Anders was er niks aan...
:P :P 8)7 |:(
Kharay1977
Jij vindt het flauw, ik vind het een prima argument. Waarom? blabla
Bovendien lijkt het mij tijd om deze discussie af te ronden. Jij zoekt een no-level uitdaging en Skyrim kan die je waarschijnlijk niet bieden. Big deal for you, no deal for me. Agree to disagree and what not.

[ Voor 24% gewijzigd door NoUseWhatsoever op 15-09-2011 11:20 ]

Verwijderd

Dus jij vindt het een rukspel omdat je moet levelen? Dan zal je inderdaad wel gek zijn op RPGs.
:F

Ik heb niet gezegd dat ik Skyrim een rukspel vind en ik heb ook niet letterlijk gezegd dat het geforceerd levellen de belangrijkste reden is dat ik Fallout 3 een rukspel vind. Waarom ik Fallout 3 een rukspel vind, ach, dat is echt niets voor dit topic. Er zijn tal van redenen dat ik het een rukspel vind, de meesten waarvan zondermeer wel gameplay mechanics gerelateerd zijn. Maar daar ga ik hier echt niet over uitwijden, want dan is dit topic binnen no time toe aan een mod-break.

Hoe dan ook, dit topic is gevuld met mensen wier enthousiasme ze niet in staat stelt op een redelijke en volwassen wijze een gesprek over gameplay mechanics aan te gaan. Dus... de groeten.

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Hoe dan ook, dit topic is gevuld met mensen wier enthousiasme ze niet in staat stelt op een redelijke en volwassen wijze een gesprek over gameplay mechanics aan te gaan. Dus... de groeten.
Nee ga niet weg! Je kan in dit topic gewoon level 1 blijven als je dat wilt, ookal zitten wij allemaal al op level 30 of nog hoger!!!!!

:P

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het leveling systeem in Skyrim is anders dan in Oblivion. Dat van Oblivion vond ik persoonlijk echt ruk. Daarnaast is het geen gunst die Bethesda jou verleent door het spel te spelen op een manier die niet bedoeld is (maar wel mogelijk).
Neemt niet weg dat het open laten van mogelijkheden waar de ontwikkelaars/ontwerpers niet aan gedacht hadden wel z'n charmes heeft. En in een singleplayergame vind ik dat dat moet kunnen. Denk hierbij inderdaad aan het niet-verplichten van levellen. Of zoals bij Morrowind het permament kunnen enchanten van items met een variabele waarde.

Hoe meer mogelijkheden (bedoeld en onbedoeld) je hebt, hoe meer zottigheid je uit kan halen, hoe meer lol je kunt hebben. Zeker bij een sandboxgame zoals TES vind ik dat juist goed bij de game passen.

M.i. is het dus juist wel een gunst die Bethesda kan verlenen door de game op andere manieren speelbaar te laten. Zolang de game-engine het aan kan tenminste.

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-04 20:38
Ik snap niet goed wat iedereen nu zo fout vond aan het levelingsysteem van Oblivion. Ik had er geen probleem mee. Het had beter uitgewerkt kunnen zijn maar de beperkingen van het vechtsysteem speelden denk ik ook daarin mee.
Ik vind het eerder raar en onrealistisch dat je bepaalde gebieden niet normaal kunt betreden zonder afgemaakt te worden en dat je verplicht wordt te levelen.
Ik hoop dat Bethesda e.e.a. goed uitgedacht heeft en dat het niet zo zwart/wit wordt.

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

Nu is realisme in een spel met draken misschien niet het juiste woord, maar ik vind het eigenlijk wel okay als je niet meteen overal naartoe kan. Het doet wel een beetje af aan het "go anywhere, anytime"-gevoel, maar dat je met je level 1 niet zomaar iedere vijand aankan of grot binnen kunt lopen klinkt eigenlijk wel logisch (als ze het tenminste een beetje netjes verwerken en niet meteen de halve wereld voor je afsluiten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 16:21
centr1no schreef op donderdag 15 september 2011 @ 20:07:
Ik snap niet goed wat iedereen nu zo fout vond aan het levelingsysteem van Oblivion. Ik had er geen probleem mee. Het had beter uitgewerkt kunnen zijn maar de beperkingen van het vechtsysteem speelden denk ik ook daarin mee.
Ik vind het eerder raar en onrealistisch dat je bepaalde gebieden niet normaal kunt betreden zonder afgemaakt te worden en dat je verplicht wordt te levelen.
Ik hoop dat Bethesda e.e.a. goed uitgedacht heeft en dat het niet zo zwart/wit wordt.
??? Dat is toch juist zo vet? Dan heb je in het begin echt het gevoel dat je zwak bent, en ga je steeds naarmate je sterk wordt weer eens dat gebied checken, om te kijken of je de vijanden al aankan. Dit vind ik nou juist zo vet....

Gepassioneerd Landschapsfotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-09 09:25

Frituurman

Mjam!

adros schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 00:15:
[...]

??? Dat is toch juist zo vet? Dan heb je in het begin echt het gevoel dat je zwak bent, en ga je steeds naarmate je sterk wordt weer eens dat gebied checken, om te kijken of je de vijanden al aankan. Dit vind ik nou juist zo vet....
Niet alleen vet, maar ook logisch en juist realistisch. Als ongetraind figuur win je opeens ook niet alles als je voor 't eerst op karate gaat (om maar eens een dwarsstraat te noemen). Ik kan me er juist mateloos aan irriteren dat je als een dartelend lulletje rozewater een spel uit kunt spelen. Een RPG is m.i. een 'ander' leven wat je tijdelijk overneemt. En net als in 't echte leven heb je tijd nodig om je te ontwikkelen! Je begint net van school af ook niet meteen als Senior *IT-functie*, nee, doorgaans begin je als junior. En je moet je ontwikkelen om in de volgende rangen te geraken. Niet meer dan logisch, maar goed, dat is mijn mening.
Nou.. wat ik zo slecht vond (en velen met mij, denk ik), is dat monster met je mee levelen (tot op zekere hoogte). Pas vanaf de hogere levels merkte je verschil op, maar zeker in 't begin waren Goblins (e.d.) ongeacht je level telkens net zo sterk. Dat is toch niet realistisch? Of een rat of een wolf die verhoudingsgewijs net zo sterk blijven? Of trainen die ook allemaal dagelijks? Dát is juist onrealistisch! Tenminste.. dat vin dik dna weer.. ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Frituurman op 16-09-2011 08:45 ]

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUseWhatsoever
Frizzz schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 08:42:
[...]

Nou.. wat ik zo slecht vond (en velen met mij, denk ik), is dat monster met je mee levelen (tot op zekere hoogte). Pas vanaf de hogere levels merkte je verschil op, maar zeker in 't begin waren Goblins (e.d.) ongeacht je level telkens net zo sterk. Dat is toch niet realistisch? Of een rat of een wolf die verhoudingsgewijs net zo sterk blijven? Of trainen die ook allemaal dagelijks? Dát is juist onrealistisch! Tenminste.. dat vin dik dna weer.. ;)
Daar ben ik het helemaal mee eens. Het doel van het levellen gaat dan weg. Waarom zou je levellen als je daardoor niet beter wordt ten opzichte van de vijanden waar je tegen vecht? Het zou bijv zo gedaan kunnen worden zoals het in Wow is (corect me if i'm wrong); er zijn adviezen voor bepaalde gebieden en quests. Dus is er bijv een quest in een nieuw gebied, dan staat daar een advies bij zodat je weet dat het misschien te moeilijk is voor je op dat moment. Zou houd je wel open world en grote vrijheid, maar blijft levellen wel nuttig.

Dat monsters met je mee levellen vind ik niet zo'n slecht idee an sich, maar in Oblivion zijn ze daarin iets te ver doorgeschoten. Nu is het zo dat het op elk level ongeveer even moeilijk is om een ratje dood te meppen. Als die monsters nu zouden levellen, maar niet zo snel als jij (voor elke 2lvls van de player, 1 lvl van de rat bijv.), is het in het begin moeilijk en op hogere levels gemakkelijker.

Achja, ik ben heel benieuwd hoe zit bij Skyrim hebben aangepakt. Hoe laat is het? Nog steeds geen 11-11-11 :( :( !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Ik heb veel liever dat er gebieden zijn waar je tot een bepaald level gewoon niet overleven kan door de sterke monsters. Je kan dan dus:
A - Proberen er alsnog doorheen te komen op laag level.
B - Trainen en op hoger level terugkomen.

B levert je niet alleen meer speeltijd op, maar geeft je ook de drang om later terug te komen :) .

Het moet niet zo overdreven als Morrowind worden though.. Monsters mogen wel ietsje mee levelen, maar een wolf moet niet net zo lastig blijven als dattie op level 1 was. Er moet wel een verschil ontstaan (Jij word sterker -> Wolven bijna niet).

[ Voor 27% gewijzigd door D4NG3R op 16-09-2011 10:07 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Ik ben het ook eens met de bovenstaande reacties over het hele level scaling verhaal. Niet omdat het niet realistisch is (realisme in spellen is sowieso maar beperkt wenselijk, de realiteit is vaak niet zo leuk), maar vooral omdat het alle gevoel van progressie wegneemt. Een wolf verslaan in Oblivion is net zoveel moeite op level 3 met een ijzeren zwaard dan op lvl 25 met een daedric zwaard. Misschien iets makkelijker als je flink hebt gepowergamed, maar als je daar totaal niet op gelet hebt, kan het zelfs moeilijker zijn. Dat is gewoon belachelijk.

En als ik eenmaal het gevoel krijg dat ik niet meer progressie boek, haak ik ook meteen af. Had het in Oblivion en in Dragon Age: Origins allebei, ik verloor gewoon instantaan interesse in het spel en liet het vrolijk verstoffen ergens in een verdomhoekje. In Baldur's Gate was het altijd wel leuk om de goblins die je op lvl 1 zoveel moeite gaven nog een keer tegen te komen in BG2 end game en ze dan volledig in de pan te hakken zonder zelfs maar op te letten. Duidelijke progressie, dus.

Wat mij ook volledig uit de beleving haalde in Oblivion was dat alle gear op bandits ook volledig meeschaalde. Vanaf een bepaald punt droeg iedereen gewoon glass en daedric armour. Dat haalt al het bijzondere van de high level gear af. Eigenlijk is het net als de ijzeren armor die je als level 1 knulletje nog overal vond, maar met een andere texture en kleurtje. In Morrowind moest je toch heel veel moeite doen om een volledig setje daedric armour te vinden (als je niet zonder provocatie die ene persoon zomaar aanviel), in Oblivion moet je op een gegeven moment veel moeite doen om het niet te vinden.

/edit
D4NG3R schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 09:33:
Het moet niet zo overdreven als Morrowind worden though.. Monsters mogen wel ietsje mee levelen, maar een wolf moet niet net zo lastig blijven als dattie op level 1 was.
Je bedoelt volgens mij Oblivion, niet Morrowind.

[ Voor 9% gewijzigd door henkie196 op 16-09-2011 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
henkie196 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 10:08:
Je bedoelt volgens mij Oblivion, niet Morrowind.
Nee, ik bedoel Morrowind. In Morrowind waren sommige gebieden en vijanden letterlijk onmogelijk om te verslaan de eerste 10 levels. In Oblivion kon je vrijwel alles wel aan mits je een beetje afstand/hoogte kon aanhouden.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Dan las ik het dus verkeerd. Vond zelf het systeem in Morrowind wel fijn werken. In sommige gevallen gewoon wegrennen en je vijanden vermijden, en je kon nog steeds overal komen. Met de juiste gear (boots of speed) had je in ieder geval altijd de optie om weg te rennen. En echt het gevoel krijgen dat ik ergens niet kon komen doordat de vijanden te sterk waren, had ik nooit in Morrowind - tenminste niet voordat ik een paar mods installeerde die dat wel deden.

Er kwamen zo met de levels wel sterkere vijanden, maar dat waren dan andere vijanden. Golden Saints kwam je op lage levels niet tegen, maar op hogere levels kon je ze wel in het wild tegen komen. Dat is m.i. een stuk beter systeem omdat die rat in ieder geval net zo sterk blijft door het hele spel heen.

Maar goed, ieder z'n ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MochiGohan
  • Laatst online: 12-09 10:10
Frizzz schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 08:42:
[...]

Dat is precies de reden waarom de mods MMM (Martigen's Monster Mod) en OOO (oscuro oblivion overhaul) zo populair zijn geworden bij Oblivion. Als je met deze mods aan netjes over de paden blijft lopen zal je niet veel overkomen, ga je echter de wildernis verkennen moet je soms je benen uit je broek rennen omdat je een gem golem tegenkomt...

Dat soort dingen zou ik het liefst ook in Skyrim zien. Zoek je het gevaar op? Dan krijg je gevaar :)
Bethesda kijkt en luistert volgens mij wel goed naar de community, dus misschien gaan we er iets van terugzien in Skyrim. Zoniet, dan is er binnen een paar maanden vast een mod te downloaden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 11:29:
[...]

:F

Ik heb het hele verhaal even gelezen en ik ben op zich wel van het ouwehoeren over gameplay mechanics. Maar ik krijg een beetje het idee dat je weg gaat omdat mensen het niet met je eens zijn. Ik lees helemaal niets waaruit ik kan halen dat je zo gepikeerd kan reageren.

Maar goed, als je het mij vraagt mag het vaste levellen er van mij ook wel uit. Level 1, 2, 3....50 zegt mij ook niet zo veel. Het is voor mij wel heel logisch dat je cijfers aan een skill hangt en dat je daar dan ook beter in word.

Als ik in het dagelijks leven iedere dag aardappels ga schillen word ik er ongemerkt ook steeds beter in. Heeft niets te maken met willen lijkt me. Gaat gewoon ongemerkt.

Dus het hele slapen en ineens 3 of 4 punten aan bepaalde atributen toe kunnen kennen heeft in mijn ogen ook geen zit. Koppel die dingen gewoon aan bepaalde skills. Dus loop je bijvoorbeeld veel met een hele volle rugzak, dus veel gewicht dan kan dat gekoppeld aan je bijvoorbeeld je athletics of stamina er best voor zorgen dat er af en toe een punt strength bij komt. Maar laat zoiets natuurlijk verlopen. Willen ze daar dan op een gegeven moment een cijfertje van level 23 aan hangen prima maar voor mij is dat niet van belang.

Dus ik ben het gedeeltelijk wel met je eens maar je spreekt jezelf ook wel een beetje tegen. Want wil je niet hoeven slapen omdat dan je attributen niet omhoog gaan maar wel je skills dan level je op een bepaalde manier toch wel lijkt me...

edit: mooi voorbeeld hoe het zou kunnen... Bij Bioware doen ze dat dnek ik goed (met sommige dingen)

Als je bepaalde keuzes maakt in een gesprek bepaald dat of mensen het met je eens zijn of niet en of ze je wel of niet mogen. Bij Bioware vertalen die keuzes zich in paragon punten. In Oblivion zou dit toch automatisch levelen van je charisma kunnen leiden... Beter dan dat je op een gegeven moment moet slapen en dat je 3 of 4 punten bij je charisma kunt optellen.

[ Voor 11% gewijzigd door Kenny_026 op 16-09-2011 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Oblivion nooit uitgespeeld om deze redenen.
Ik vind niet dat je lvl 1 moet proberen(kunnen) blijven, maar in oblivion werd dit juist aangemoedigd.

Het gevoel dat je beter wordt in iets, is de grootste reden waarom ik deze spellen zo leuk vind.
Als dit volledig wordt teniet gedaan door te lvlen, maakt dit een spel voor mij saai.
Zeker in oblivion, waar echt alles gewoon meescaled(items, enemies, damage,..)

In skyrm lijkt dit dezelfde kant op te gaan imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUseWhatsoever
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 11:23:
Ik heb Oblivion nooit uitgespeeld om deze redenen.
Ik vind niet dat je lvl 1 moet proberen(kunnen) blijven, maar in oblivion werd dit juist aangemoedigd.

Het gevoel dat je beter wordt in iets, is de grootste reden waarom ik deze spellen zo leuk vind.
Als dit volledig wordt teniet gedaan door te lvlen, maakt dit een spel voor mij saai.
Zeker in oblivion, waar echt alles gewoon meescaled(items, enemies, damage,..)

In skyrm lijkt dit dezelfde kant op te gaan imo.
Skyrim voegt al zaken toe als nieuwe moves bij nieuwe levels, en dat voegt weer incentive toe om te levelen. Alleen al daarom lijkt het mij beter dan Oblivion. Als dat absurde meelevelen er dan uit wordt gehaald of wat subtieler wordt toegapast, ben ik helemaal tevreden.

Het voegt zo ook incentive toe om niet alleen op bijv Sword te levelen maar ook op Blunt om wat extra moves te unlocken.

[ Voor 0% gewijzigd door NoUseWhatsoever op 16-09-2011 11:31 . Reden: tiepvoudjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop zeker dat het goed wordt, maar ik kijk toch even de kat uit de boom bij de release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Ze hebben al gezegd dat het mee levelen heel anders gaat zijn en meer richting hoe het bij FO3 was en niet hoe het bij Oblivion was.

Mocht het toch kut zijn dan zijn er binnen no time mods die dat aanpakken.

De grootste reden ook om hem voor de PC te halen en niet voor de console :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

vosss schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 13:40:
De grootste reden ook om hem voor de PC te halen en niet voor de console :)
Zeker niet, de grootste reden is om het spel vrijwel 100% te kunnen repareren met unofficial patches omdat Bethesda de ondersteuning traditiegewijs laat vallen terwijl het spel nog vol zit met gamebreaking bugs :')

(In de consolevarianten van Oblivion en Fallout 3 zitten nog allerlei bugs die de community heeft gereperareerd met patchmods voor de PC variant)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Plus dat Skyrim tweederde van de prijs kost voor PC dan voor consoles. Ook wel fijn :)

Ik las net trouwens dat paardrijden alleen maar in 3rd person kan en niet meer in 1st person (zoals in Oblivion).
Wel een beetje irritant, ik speel het liefste namelijk 100% 1st person (of zoveel mogelijk).

Nouja, zal ook wel met een mod gefixt worden, maar nog.

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 16-09-2011 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kbloem schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 10:35:
Ik heb het hele verhaal even gelezen en ik ben op zich wel van het ouwehoeren over gameplay mechanics. Maar ik krijg een beetje het idee dat je weg gaat omdat mensen het niet met je eens zijn. Ik lees helemaal niets waaruit ik kan halen dat je zo gepikeerd kan reageren.
Heel simpel, er werd gesteld dat ik mij niet zo aan moet stellen en dat mijn argumenten onzinnig zijn.

Los daarvan heb ik de laatste tijd een wat kort lontje en kies ik er dan eerder voor om uit een discussie weg te lopen als ik het vermoeden heb dat het wel eens op wat verkeerde knopjes zou kunnen gaan drukken. Dat korte lontje is gerelateerd aan problemen in mijn leven, waar ik je verder niet lastig mee zal vallen.

Hoe dan ook... het is niets persoonlijks naar ook maar één specifiek individu in de hele discussie, meer het punt in het algemeen dat ik dus concludeerde dat voor welke reden dan ook mijn wensen en behoeftes die ik graag vervuld zie in een TES game niet werden gerespecteerd.

Enfin, weer meer on-topic dan... als levellen geforceerd is en ik Skyrim alsnog wel ga spelen, dan speel ik het wel op de andere manier zoals ik Oblivion speel - juist teveel levellen, de limieten doorbreken. Bethesda heeft ook al geïmpliceerd dat er geen mathematisch limiet zit aan je level in Skyrim. En dat is dan misschien wel nóg een leukere uitdaging, om te kijken hoe ver je dat kan pushen.

Dat is wat ik uiteindelijk namelijk gewoon graag doe in RPGs, mijn favoriete game-genre -- de limieten opzoeken en daar doorheen breken. De limieten die er zijn zonder gebruik te maken van glitches en uiteindelijk, als ook dat is verkend, de limieten opzoeken die er zijn door wél gebruik te maken van glitches.

Iedere keer hetzelfde spel spelen op exact dezelfde manier gaat vervelen en aangezien ik de meeste RPGs het liefst minstens een keer of 5 speel moet ik op een gegeven moment wel dingen anders gaan doen, gewoon om het interessant te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:15
vosss schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 13:40:
Ze hebben al gezegd dat het mee levelen heel anders gaat zijn en meer richting hoe het bij FO3 was en niet hoe het bij Oblivion was.
Dat zegt iedereen, 'meer zoals Fallout 3'. Maar ik heb die niet gespeeld, kan iemand mij uitleggen hoe dat dan zit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Melkunie schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 15:09:
[...]

Dat zegt iedereen, 'meer zoals Fallout 3'. Maar ik heb die niet gespeeld, kan iemand mij uitleggen hoe dat dan zit? :)
Dat er wel een beetje meegeleveld wordt, qua monsters en equipments van de monsters (vooral in quests), maar dat er ook gewoon plekken zijn waar dusdanig moeilijkere monsters zijn dat je daar met je level 1 niet langs komt (tenzij je boots of blinding speed hebt :+ ), ook zijn er gewoon veel plekken met juist altijd lage monsters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:57
[...]

FO3 had volgens mij gewoon gebieden met wat moeilijkere dingetjes en gebieden met makkelijk spul. Oblivion was overal hetzelfde niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUseWhatsoever
[...]

In fallout krijg je gewoon XP, dus de vergelijking gaat niet helemaal op. Je krijgt XP voor quest, het doden van monsters etc. Bij genoeg XP ga je een lvl omhoog en kan je iets van 17 punten aan je skills toewijzen. Daarna kan je nog een perk uitkiezen (volgens mij alleen bij elk 2de lvl dat je omhoog gaat ofzo). Perks waren daar dan extra damage met handguns of meer schade tegen vrouwelijke karakters ofzo. Je hoefde niet te gaan slapen voor het levelen, dit gebeurde gewoon meteen (tenzij je in een battle was volgens mij). Uiteindelijk kon je zo dus bijv alleen maar met een hamer mensen doodmaken, maar een Melee skill van 15 hebben en een handgun skill van 80.

In plaats daarvan denk ik dat het in Skyrim bij levelen gaat over dat je bijv. 13 skills heb geleveld (maakt niet uit welke), dat je evt moet gaan slapen, dat je dan aan je attributes punten kan toevoegen (zal denk ik toch blijven) en dat je een perk kan uitzoeken met skill points ofzo; welke skill je het meest levelt, verzamelt het meeste skill points. Dus ben je 5 lvls omhoog gegaan in Destruction, kan je eerder een perk unlocken in Destruction. Zo denk ik (hoop ik ook min of meer) dat het gaat worden iig.

[ Voor 15% gewijzigd door NoUseWhatsoever op 16-09-2011 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Avalaxy schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 15:13:
FO3 had volgens mij gewoon gebieden met wat moeilijkere dingetjes en gebieden met makkelijk spul. Oblivion was overal hetzelfde niveau.
Dat is wat mij betreft HET probleem bij een aantal RPG's: het meelevellen van monsteren, waardoor het levellen van jezelf een beetje onzinnig wordt. Persoonlijk heb ik veel liever gebieden met monsters met vaste levels. Dat maakt de wereld minder open, maar het levellen wel lolliger.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem is niet zozeer dat ze meelevelen maar dat de scaling aka de manier waarop ze meelevelen vaak niet goed is uitgewerkt. Het moet namelijk ook niet zo zijn dat je met 1 of 2 levels al zoveel sterker voelt. Het sterker voelen is leuker in kleine stapjes. Dragon age origins had daar een goede voor. In het begin kom je een ogre tegen die je met moeite dood krijgt en later in de game als je wat hoger level bent en betere gear hebt is die vele malen makkelijker. Daarmee kreeg je toch echt het gevoel wat te bereiken in de game. (ok andere gebieden waren hierin minder goed uitgewerkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Aah op die manier. Dan had ik het idee al wel duidelijk, wist alleen niet dat dat de 'FO3-manier' was. Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Was dit al bekend, trouwens? Komt uit "Official Xbox Magazine", heb eerste zinnetje even gespoilerd :)
-------------------------------------------
Info:
spoiler:
* "And in a promising twist Skyrim is home to werewolves as well as vampires-we are fully expecting the lycanthropy disease to make its long awaited return to the series"

* The reviewer was fighting 3 bandits, once 2 died the third run away.
* Necromancers can resurrect chickens and harvest their eggs.
* A Necromancer " summons a khajiit warrior". he does not say wether he is resurrecting this warrior or if he actually conjured him?
* When you level up you get 10 points to add to health, magicka, or stamina.
* Stolen horses run away.
* Spriggans can heal themselves.
* A town guard stops the player at a gate of a town and makes him pay for the horse he stole earlier.
* Bandits roll a boulder at the player from a bridge.

Screenshots:
* Dragon in flight shooting flames at the player. The player is shooting an arrow at the dragon.
* The Player using alchemy equipment from the 3rd person perspective. in the device is a green liquid and gas. the player is hunched over a mortar and pestal. he is wearing a blue/purple robe and a greyish hood which drapes over his shoulders and back a bit.
* Female player in the horned helmet and hide armor. she is in a camp of some sort looks like it has a watch tower made of logs.
* Lockpicking mini game. looks like a skyrim themed version of the fallout lockpick game.
* Player with a companion in a partially flooded dungeon, they are approaching a skeleton that is shackled to a post with water pouring down over him.
* A guard with a torch and a full face helmet.
* Player dual casting a fire spell in a robe and hood.
* Night sky with the northern lights.
* Player shooting a bear with an enchanted glowing bow.
* A giant mudcrab.

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 16-09-2011 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
anandus schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 21:03:
Was dit al bekend, trouwens? Komt uit "Official Xbox Magazine":
spoiler:
Info:
* "And in a promising twist Skyrim is home to werewolves as well as vampires-we are fully expecting the lycanthropy disease to make its long awaited return to the series"
* The reviewer was fighting 3 bandits, once 2 died the third run away.
* Necromancers can resurrect chickens and harvest their eggs.
* A Necromancer " summons a khajiit warrior". he does not say wether he is resurrecting this warrior or if he actually conjured him?
* When you level up you get 10 points to add to health, magicka, or stamina.
* Stolen horses run away.
* Spriggans can heal themselves.
* A town guard stops the player at a gate of a town and makes him pay for the horse he stole earlier.
* Bandits roll a boulder at the player from a bridge.

Screenshots:
* Dragon in flight shooting flames at the player. The player is shooting an arrow at the dragon.
* The Player using alchemy equipment from the 3rd person perspective. in the device is a green liquid and gas. the player is hunched over a mortar and pestal. he is wearing a blue/purple robe and a greyish hood which drapes over his shoulders and back a bit.
* Female player in the horned helmet and hide armor. she is in a camp of some sort looks like it has a watch tower made of logs.
* Lockpicking mini game. looks like a skyrim themed version of the fallout lockpick game.
* Player with a companion in a partially flooded dungeon, they are approaching a skeleton that is shackled to a post with water pouring down over him.
* A guard with a torch and a full face helmet.
* Player dual casting a fire spell in a robe and hood.
* Night sky with the northern lights.
* Player shooting a bear with an enchanted glowing bow.
* A giant mudcrab.
Gespoilerd, vooral vanwege de eerste zin. Just in case :)
Leuke info... Vooral dat levellen als dat de manier is waarop het gebeurd. ;)

• vosss
Ik vond het levelling systeem van Nehrim perfect.

Als je gewoon het verhaal volgde dan kon je telkens een nieuw gebied in zegmaar en daar zat je dan vaak net onder het minimale level van dat gebied, dus dan was je bv level 12 en dan moest je een gebied in van level 14 tm level 19 ofzo. Dat ging dan allemaal wel net, of net niet.

Bijkomend voordeel (vond ik althans) was dat zo een systeem je echt uitnodigt om sidequests te doen, zodat je toch nog een extra leveltje mee pakt voordat je dat nieuwe gebied in gaat zegmaar.

De gebieden waren ook al toegankelijk als je level 2 was ofzo, maar dan kwam je echt niet voorbij de eerst badguy.

Ik vond dat echt puik uitgewerkt in Nehrim. Sterker nog, dat was een hele hele puike mod. Voor mij de beste ooit. En ik hoop dat Bethesda goed gekeken heeft naar Nehrim, want ten opzichte van Oblivion en wat ze er met die mod van maakte kunnen ze een hoop leren. Me dunkt.

Anyway, ik ga dit jaar de opening op het vrijthof in elk geval missen en dat gebeurd niet gauw kan ik vertellen :D !

• Gwildor
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-04-2021

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
vosss schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 00:41:

Als je gewoon het verhaal volgde dan kon je telkens een nieuw gebied in zegmaar en daar zat je dan vaak net onder het minimale level van dat gebied, dus dan was je bv level 12 en dan moest je een gebied in van level 14 tm level 19 ofzo. Dat ging dan allemaal wel net, of net niet.

Bijkomend voordeel (vond ik althans) was dat zo een systeem je echt uitnodigt om sidequests te doen, zodat je toch nog een extra leveltje mee pakt voordat je dat nieuwe gebied in gaat zegmaar.

De gebieden waren ook al toegankelijk als je level 2 was ofzo, maar dan kwam je echt niet voorbij de eerst badguy.
Zo moet het zijn in een RPG idd, het is dan ook echt een uitdaging om in zo'n gebied wat eigenlijk voor 10 levels hoger is toch nog dingen gedaan te krijgen. Dat je met het laagste monster in zo'n gebied nog een gevecht moet leveren op leven en dood van 10 minuten :P

Specs

vosss schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 00:41:

Het probleem is natuurlijk dat dat moeilijk uitvoerbaar is bij spellen als Oblivion en Skyrim, die toch meer de sandbox-approach hanteren.
Bij een verhaal dat ik blokken is opgedeeld kan je het wat meer balanceren.

• Sinester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-07 11:52

Sinester

Game Guru

Skyrim voegt al zaken toe als nieuwe moves bij nieuwe levels, en dat voegt weer incentive toe om te levelen. Alleen al daarom lijkt het mij beter dan Oblivion
Dat had je in Oblivion ook al (als Melee iig) dan kon je bijvoorbeeld een ronddraai swing met je sword maken

Niet dat het erg goed was uitgewerkt, en als firstperson zag je er ook niks van

[ Voor 12% gewijzigd door Sinester op 17-09-2011 14:00 ]

Hello there

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
anandus schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 13:32:
[...]
Het probleem is natuurlijk dat dat moeilijk uitvoerbaar is bij spellen als Oblivion en Skyrim, die toch meer de sandbox-approach hanteren.
Bij een verhaal dat ik blokken is opgedeeld kan je het wat meer balanceren.
Ze hebben nu toch area's die je beter kunt mijden als je een laag level bent?
kbloem schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 14:24:
[...]
Ze hebben nu toch area's die je beter kunt mijden als je een laag level bent?
Ja, als het goed is wel.

• Ontspannen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-11-2022
kbloem schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 14:24:
[...]Ze hebben nu toch area's die je beter kunt mijden als je een laag level bent?
Hoop dat dit net zo is als bij Morro, dat je het zo goed als niet ziet.
Daar was het dan, wanneer je een daedric shrine binnen loopt dan weet je eigenlijk al dat je klappen
gaat krijgen. Althans wanneer je het juweel voor het beeld oppakt.

Ben wel blij dat ze het levelen aan gepakt hebben want dat van oblivion was toch echt niet zo.

De guardian stones van Skyrim vind ik ook niet echt een leuke toevoeging omdat dit te zeer op de speler
gericht is immers een npc kan hier geen gebruik van maken. Zoals bij het bidden in een tempel.
Kan me nog herinneren een npc gezien te hebben die maar voor blessing bleef vragen en ze ook nog kreeg :+

Wat me in demo filmpje 2 ook nog opviel was de zin: 'activate chain'.
Sinds wanneer wordt een ketting geactiveerd?

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Chain of Command is ook niet letterlijk een ketting...

Snap niet precies wat je bedoelt..

[ Voor 26% gewijzigd door Kenny_026 op 17-09-2011 17:19 ]

• Ontspannen
Demo filmpje 2, 3 min 29, de interface geeft aan activate chain. (Was eigenlijk wat ant fucking, maar toch :) )

Ik vind trouwens 'dual wield' voor spreuken, met name twee verschillende spreuken tegelijk,
dat dit eigenlijk een perk moet zijn welke je pas krijgt wanneer je hoger in level bent.
Als apprentice een fireball en een lightningbolt casten lijkt me toch ook iets te...
Terwijl bijvoorbeeld een healing spell in beide handen heel goed zou kunnen.

• Gwildor
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-04-2021
"Pull chain" zou in die context inderdaad wat beter zijn ja, ik zie het.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7Ztgh.png

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Nu snap ik ook wat je bedoelt..

Pull zou idd beter zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUseWhatsoever
Ontspannen schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 18:21:

Ik vind trouwens 'dual wield' voor spreuken, met name twee verschillende spreuken tegelijk,
dat dit eigenlijk een perk moet zijn welke je pas krijgt wanneer je hoger in level bent.
Als apprentice een fireball en een lightningbolt casten lijkt me toch ook iets te...
Terwijl bijvoorbeeld een healing spell in beide handen heel goed zou kunnen.
Zal waarschijnlijk afgevangen worden door hoeveelheid magicka of lvl van een bepaalde skill. In Oblivion kon ik veel spreuken niet doen omdat ik niet genoeg magie had, of omdat ik Alteration lvl 50 moest zijn ofzo. Beter om dit zo af te vangen want als je dan veel traint met magie, kun je sneller dual wielden dan een warrior (die dan sneller kan dual wielden met wapens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twammo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-08 15:09

Twammo

PSN: rtwouda

http://www.gamekings.tv/n...-character-custimization/

Nieuw filmpje van Character Custimization. Of had iedereen hier deze al gezien? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ziet er goed uit voor wat betreft de Khajiit.

Jammer van het Oblivion screenshot als placeholder overigens, geeft een compleet verkeerd beeld...

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
http://www.gametrailers.c...s-11-elder-scrolls/721142

De eerste is die making of van die Kajhit maar aan de rechterkant staan er nog wat meer die ik nog niet gezien had. Wel crappy kwaliteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Heel leuk die warpaint, maar ik kan me voorstellen dat die na een tijdje wel gaat vervelen. Heb er nog nergens iets van gehoord, maar zijn dat dingen die je tijdens het spelen ook nog kunt veranderen? Hetzelfde geld natuurlijk voor het kapsel, snorren en baarden. Verf kun je afwassen, snor kun je scheren of laten staan. Zou het erg jammer vinden als wisselen daartussen niet te doen is. Ik wil naar de kapper in de grote stad :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Kappers zijn aanwezig in Fallout 3, dus het is niet onmogelijk dat dit ook in Skyrim zit.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:17

jmk

Volgens Pet Hines (Ik volg nu al een maandje zijn twitter) kan je geen dingen veranderen aan je poppetje, dus ook niet haar/tatoo ofzo.

Maar misschien komt er een mod voor /opendeur :)

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Heel jammer vind ik dat, gemiste kans. Is maar een klein dingetje maar zou wel erg veel toevoegen denk ik. Als voorbereiding op een quest waarbij je weet dat je een flinke pot moet knokken nog even wat angstaanjagende warpaint op je gezicht smeren en voordat je op audiëntie gaat bij de Count weer even netjes maken 8)

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
jmk schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 21:25:
Volgens Pet Hines (Ik volg nu al een maandje zijn twitter) kan je geen dingen veranderen aan je poppetje, dus

Maar misschien komt er een mod voor /opendeur :)
"Bethesda heeft besloten The Elder Scrolls V: Skyrim, niet te releasen. Het wachten is op een mod om dat te verhelpen." :+

Specs

• jpiwf
  • Nu online

jpiwf

licenced pepernootaddict

Naluh! schreef op woensdag 21 september 2011 @ 13:50:
[...]

"Bethesda heeft besloten The Elder Scrolls V: Skyrim, niet te releasen. Het wachten is op een mod om dat te verhelpen." :+
Het nieuwe motto van TES: "There's a mod for that", en zo niet, dan "There's gonna be a mod for that".

• Avalaxy
Ik vond in Oblivion altijd de mod dat je dronken werd van alcohol vet. Hoop dat dat er voor Skyrim ook weer komt :+

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Avalaxy schreef op woensdag 21 september 2011 @ 14:26:
Ik vond in Oblivion altijd de mod dat je dronken werd van alcohol vet. Hoop dat dat er voor Skyrim ook weer komt :+
In mijn herinnering was daar geen mod voor nodig?

• Avalaxy
Maar dat is slechts je herinnering :)

Verwijderd

Was dat niet in morrowind dat je dronken werd van alcohol? Is inderdaad wel weer een leuke feature als die erbij zit.

• Melkunie
Ik geloof dat het dit spel was.
Afbeeldingslocatie: http://www.smartamusement.com/images/humor/videogames/outsideIRL.jpg

• Rivandu
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
"No monthly fee"?

*Kijkt naar z'n bankafschriften en disagrees :)

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:55
Rivandu schreef op donderdag 22 september 2011 @ 13:12:
[...]
"No monthly fee"?

*Kijkt naar z'n bankafschriften en disagrees :)
Net als met Free2Play games is het in principe wel mogelijk, maar je hebt wel een enorme achterstand ten opzichte van de rest en het is niet waarschijnlijk dat je het spel uit gaat spelen ;)

• jpiwf
  • Nu online

jpiwf

licenced pepernootaddict

Sh0ckTr00per schreef op donderdag 22 september 2011 @ 14:12:
[...]

Net als met Free2Play games is het in principe wel mogelijk, maar je hebt wel een enorme achterstand ten opzichte van de rest en het is niet waarschijnlijk dat je het spel uit gaat spelen ;)
je speelt het spel gegarandeerd uit, na ergens tussen de 0 en 121 jaar :P. of je ook het hoogste level haalt valt echter te bezien. geen replay waarde en gegarandeerd vele jaren speelplezier :+

[ Voor 6% gewijzigd door jpiwf op 22-09-2011 14:14 ]

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
En ook daar is accounts verhandelen verboden wegens in strijd met de EULA-migratieregels en de wetgeving op de mensenhandel.

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Bah, wel eens gespeeld. Duidelijk zo'n gevalletje van: Play4Free, Pay2Win. :(

Anyway, word onderhand wel eens tijd dat ze pc-footage van Skyrim laten zien. (tenzij ik iets heb gemist)
TES5 ligt al binnen 50 dagen in de winkels :X .

Pentaxiaan

• Ontspannen
SirNobax schreef op donderdag 22 september 2011 @ 17:35:
[...]Anyway, word onderhand wel eens tijd dat ze pc-footage van Skyrim laten zien.
Er staat me iets bij dan Howard iets zei van hogere resolutie op de pc.
Dus grafisch zou het waarschijnlijk beter gaan uit zien.
Heb geen link maar ik dacht dat het ergens op de site van gameinformer staat.

Heb maar eens een nord char in oblivion aangemaakt om te kijken of het wat was.
Geloof dat deze wel in orde zijn om mee te spelen.

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:17

jmk

Pete hines vertelde dat er nog meer offici-ele in game footage zal komen voor de release. "stay tuned" Ook komen de system specs uit in oktober.

Als je straks kookt, potions maakt, hout hakt of iets smeed, zie je je character in 3rd person op de achtergrond, en op de voorgrond wat je kan doen in een menu.

Yippie kayak, other buckets!

Ontspannen schreef op donderdag 22 september 2011 @ 18:54:
[...]
Er staat me iets bij dan Howard iets zei van hogere resolutie op de pc.
Dus grafisch zou het waarschijnlijk beter gaan uit zien.
De resolutie kan op PC natuurlijk sowieso hoger.
Maar voor de pc zijn er ook hogere resolutie textures en dát scheelt aanzienlijk :)
Can we have some specifics about the PC version of the game? How will it’s UI be different? Will there be a 64-bit executable?

Todd: 64-bit specific exe? Not at this time. As far as UI, it visually looks the same across the platforms, but the controls are entirely different. There’s also a lot of “power user” stuff we do with the keyboard from how favorites work, to quick saves, and more that is similar to what we’ve done before in that area. We’re packing a lot of info on the screen and the whole interface is much less ‘look at giant fonts!’ than, say, Oblivion. The PC version also gets higher res textures, larger render modes, and a bunch of other effects you can scale up if your machine is a beast. Last but most important, is the Creation Kit we’ll be releasing for the PC. Modding the game and making it your own is very important to us and our fans, so we’re going to keep doing whatever we can in that area.

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Hogere resolutie en scherpere textures op de pc is nogal vanzelfsprekend. Dat krijgen die multiplatform-ports van EA nog voorelkaar.

Ik maak me meer zorgen over pc-specific zaken zoals ondersteuning voor (multisampling-)anti-aliasing, multiscreen, besturing van die iPad-UI, etc.
Zeker wat AA betreft voorzie ik al een hoop problemen. De laatste game (Rift) met de meest recente Gamebryo-Engine heeft geen eens MSAA ondersteuning en zelfs met Supersampling-AA kon het niet hoger dan 2x.

Maargoed, daarom zeg ik ook. Hup Bethesda, ik wil pc-screenies/footage zien ! :Z

Pentaxiaan

AA is toch desnoods gewoon te forceren in de driver lijkt me?

Overigens is scherpere textures niet vanzelfsprekend, hoor, genoeg crossplatformgames die gewoon overal dezelfde textures gebruiken :)

[ Voor 53% gewijzigd door anandus op 22-09-2011 23:39 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.