• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Miss even een kleine poll over waarmee iedereen (Wil) beginnen :) .

Poll: Met welk ras ga jij je avontuur beginnen?
Altmer (High Elf)
Bosmer (Wood Elf)
Dunmer (Dark Elf)
Argonian
Khajiit
Orc
Breton
Nord
Imperial
Redguard
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=374588&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Ik twijfel tussen Khajiit en Argonian. Ik speel vaak een assasin-achtige, en dan is in het donker kunnen zien of onder water ademen echt verdomd handig.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Ikzelf vind Khajiit om deze reden juist NIET prettig. Dit blauwgrijze nachtzicht in Oblivion vind ik op momenten zeer hinderlijk..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Naluh! schreef op donderdag 01 september 2011 @ 17:03:
[...]
Dus: duimen en rechtop lopen? That's it? Dat is het hét verschil tussen een reptiel humanoid noemen of niet?

Overigens wel één van de grootste miskleunen voor de geloofwaardigheid vind ik dat, als exotische wezens precíés dezelfde handen hebben als mensen.
Lees nou eens wat ik schrijf... Een humanoïde is geen soort of ras, maar een verzamelnaam voor alle wezens die op mensen lijken. Dat kunnen allerlei verschillende soorten zijn, zelfs robots, reptielen of vogels.

Daarom: alle speelbare rassen zijn humanoids, zelfs Argonians en Khajit.

Ik heb overigens op Imperial gestemd, mensen ftw!

Verwijderd

Paar nieuwe screens van de high res PC textures

Afbeeldingslocatie: http://s1.file1.info/UwLXErsh

Afbeeldingslocatie: http://s1.file1.info/np3mbMuh

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Voor de stemming.

Voor mij is dit nummer het mooiste nummer van alle game muziek die ik ken. _/-\o_

Deze man is mijn HELD --> Wikipedia: Jeremy Soule

Ook omdat ik zelf in de muziek business bezig ben. :)

[ Voor 68% gewijzigd door Kain_niaK op 01-09-2011 22:03 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 21:49:
Paar nieuwe screens van de high res PC textures

[afbeelding]

[afbeelding]
Da's Oblivion :) (ik herken Qarl's texture gelijk :P )

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/i4itC5Vid36xqEtGOkiXp4bg/full.jpg

Edit: Or is it? Het lijkt er wel heel erg op in ieder geval :)
Edit2: Ja, na nog eens goed bekijken weet ik zeker dat het hetzelfde is.

[ Voor 31% gewijzigd door anandus op 01-09-2011 22:20 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Netjes, ik kan niemand hier voor de gek houden. De reden dat ik ze post is dat ik Qarl's Textures beter vind dat wat ik tot nu toe van Skyrim gezien heb. Maar wie weet, wordt de PC beter van wordt we tot nu toe gezien hebben. De bovenste screen is trouwens de improved flora mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Melkunie schreef op donderdag 01 september 2011 @ 19:01:
Mwa, ik vind mijn hand anders verdomd praktisch. Zo'n ding gun ik een exotisch wezentje als een Argonian ook wel :9
Je kan heel praktische klauwen/handen/grijpdingen maken zonder dat het een exacte kopie van de menselijke hand is. :P

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUseWhatsoever
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-01-2024
Melkunie schreef op donderdag 01 september 2011 @ 19:01:
Mwa, ik vind mijn hand anders verdomd praktisch.
Ik denk dat we allemaal weten waarom :P

Ontopic: ik ga voor een Redguard Warrior. Deze kies ik altijd voor mijn eerste game; gedaan in Morrowind en Oblivion en de traditie wordt doorgezet. In een tweede game ga ik denk ik voor iets geheel anders; Orc Mage of Wood Elf Archer ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:11

jpiwf

licenced pepernootaddict

Mijn eerste character is in de twee voorgaande spellen altijd een redguard battlemage geweest. Dat wordt hem nu dus weer. In de tweede ronde doe ik vaak iets waarmee ik de thievesguild wat makkelijker doe. Dat doet die redguard van mij niet zo goed, sluipen ;)

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 23:09:
Netjes, ik kan niemand hier voor de gek houden. De reden dat ik ze post is dat ik Qarl's Textures beter vind dat wat ik tot nu toe van Skyrim gezien heb. Maar wie weet, wordt de PC beter van wordt we tot nu toe gezien hebben. De bovenste screen is trouwens de improved flora mod
Bij mij weten zijn er nog geen screenshots van de PC vrijgegeven van Skyrim.
Maar weest gerust. Er zullen wel graphics packs komen voor Skryim die Skyrim mooier maken als Oblivion.
Mijn Oblivion data map is nu 40GB. Ik moet dringend nog eens een schone installatie doen.
Ik heb gewoon te veel mods. Het draait wel stabiel maar af en toe toch vervelende framedrops.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Ik ga voor een wood elf archer, stealth, thief, smooth talker. Iedereens beste vriend in the open, maar ondertussen :D Zoals trouwens in alle voorgaande games ook :). Daarna misschien een imperial of nord fighter. Maar dat is alleen als ik dan nog tijd over heb naast diablo 3/swtor :)

[ Voor 41% gewijzigd door ye-roon op 02-09-2011 15:26 ]

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:03
Ik ga weer voor de imperial als hoofdkarakter, maar de kans is groot dat ik het spel er niet mee uit ga spelen en tussentijds overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themace
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-05 13:36
Nord Warrior is altijd mijn eerste keus. De tweede is een thief/archer en als derde een mage :) Waarschijnlijk eerst weer leren werken met die editor als me nord halverwege is en ik een beter huis wil :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:30

D-rez

dexels

Ik ben nog een beetje aan het twijfelen of ik al zal spelen bij de release, of toch eerst Oblivion te spelen en daarna m'n pc upgraden om dan te beginnen met Skyrim. Ben nu nog met DAII bezig, maar dat is zo'n up tempo game, dat ik niet denk dat ik daar nog lang mee bezig ga zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:35

Lapras

Ice beam

Weinig liefde voor de Redguard en Orc valt me op. Nord toch de favoriete warrior. Ook opvallend is lage positie van de Breton en hoge positie van de Imperial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nog geen flauw idee wat ik ga spelen.
Ik laat mijn ras afhangen van de class die ik ga spelen. Maarja, welke class zal dat zijn? Ik denk dat ik aan de slag wil met de mogelijkheid van dualwielden/-casten. Dus waarschijnlijk een spellsword, zodat ik magie en vechten uit kan proberen.
In die lijn vermoed ik dat ik een dunmer zal spelen. Maar ik wil nog even kijken wat de voordelen van de verschillende rassen zijn :) (Da's toch nog niet bekend, of wel?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:25
Muah, in grote lijnen wel. Nords kunnen goed tegen kou, Bretons zijn goed met magic, wood elfs met boogschieten, red guard met zwaardvechten geloof ik, khajit met sluipen, etc.

Dat zijn gewoon algemene Elder Scrolls dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Avalaxy schreef op maandag 05 september 2011 @ 10:47:
Muah, in grote lijnen wel. Nords kunnen goed tegen kou, Bretons zijn goed met magic, wood elfs met boogschieten, red guard met zwaardvechten geloof ik, khajit met sluipen, etc.

Dat zijn gewoon algemene Elder Scrolls dingen :)
Uiteraard (vandaar dat ik ook voor een dunmer ga als spellsword, die zijn altijd goed met destruction en zwaarden).
Maar de specifieke dingen zijn nog niet bekend, toch?

Het enige wat ik kan vinden is dit:
Race
There is 10 playable races: Imperial, Nord, Redguard, Dark Elf (Dunmer), High Elf (Altmer), Wood Elf (Bosmer), Orc, Khajiit, Argonian and Breton.
There are also a few unplayable races.
Wood Elf (Bosmer) has a "Animal Allies" Racial Ability.
Wood Elf (Bosmer) are immune to most types of poison.
Argonians have 'Hist' power, which increases health regeneration.
Argonians can breathe underwater.
Khajiits has a claw attack bonus for unarmed combat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Je moet eigenlijk niet te veel goede combinaties pakken. Een character dat voornamelijk met zwaarden zal gaan werken moet je geen Blade major geven. Je levelt sneller in je major skills en ik vond het altijd wat irritant dat ik om de haverklap weer moest gaan pitten (zeker aangezien dat niet zo tof ging met mn vampirism)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwildor
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-04-2021
MueR schreef op maandag 05 september 2011 @ 11:57:
Je moet eigenlijk niet te veel goede combinaties pakken. Een character dat voornamelijk met zwaarden zal gaan werken moet je geen Blade major geven. Je levelt sneller in je major skills en ik vond het altijd wat irritant dat ik om de haverklap weer moest gaan pitten (zeker aangezien dat niet zo tof ging met mn vampirism)
In Oblivion was inderdaad die ironie dat je skills die je vaak ging gebruiken juist niet als major moest kiezen, maar voor Skyrim bestaat er naar mijn weten geen onderscheid tussen minor en major meer en telt elke skill mee voor je lvl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Die minor en major skills zijn er toch uitgehaald in Skyrim?

Je wordt gewoon beter in wat je doet, dus als je een character hebt met zwaarden en je gebruikt die dan wordt je daar beter in.

Tenminste dat is wat ik er van begrepen heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
vosss schreef op maandag 05 september 2011 @ 12:06:

Je wordt gewoon beter in wat je doet, dus als je een character hebt met zwaarden en je gebruikt die dan wordt je daar beter in.

Dat heb jij helemaal goed begrepen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt gedeeltelijk. Je word inderdaad gewoon beter in wat je doet en hoeft dus geen skills te selecteren aan het begin van de game. WEL is het zo dat de skills nog steeds aanwezig zijn. Je zult ze kunnen zien in je character sheet in de vorm van de sterrenstelsels. Naarmate je skills omhoog gaan krijg je extra perks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwildor
Interessant:
Bethesda has confirmed that Skyrim will not contain armor or weapon degradation, which means no hard-earned coin need be spent on repairs.
http://www.vg247.com/2011...er-degradation-in-skryim/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Hoe moet ik dan ez mode endurance levelen zonder repair :(

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUseWhatsoever
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2011 @ 14:21:
[...]
Klopt gedeeltelijk. Je word inderdaad gewoon beter in wat je doet en hoeft dus geen skills te selecteren aan het begin van de game. WEL is het zo dat de skills nog steeds aanwezig zijn. Je zult ze kunnen zien in je character sheet in de vorm van de sterrenstelsels. Naarmate je skills omhoog gaan krijg je extra perks.
Van wat ik heb gezien wordt het een beetje een kruising tussen Fallout 3 (en New Vegas) en DragonAge Origins. Je skills gaan omhoog hoe meer je ze gebruikt (à la Fallout) en als je levelt kan je extra perks of moves unlocken voor je skills (à la DragonAge). Dus als je veel zwiept met je zwaard, kan je bij level up een mooie finishing move unlocken oid. Ik weet niet of je dan alleen de mogelijkheid hebt perks te unlocken voor skills waarin je het meest geleveld bent, of gewoon in alle skills, maar dat eerste lijkt mij het meest logisch.

PS. Ik weet dat er ook perks in Fallout zitten, maar niet per skill.

[ Voor 8% gewijzigd door NoUseWhatsoever op 05-09-2011 15:24 . Reden: Toevoeging ter verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras

Lapras

Ice beam

De perks gaan toch per skill tree? Zoals ik het begrijp:

Je slaat met je zwaard --> je levelt one handed weapons.
Het monster gaat dood --> je krijgt XP
Je levelt up --> je pakt een perk uit de one handed skill tree. Je zal wel bepaald lvl one handed weapon nodig hebben om bepaalde perks te krijgen.

Op die manier word je beloond voor het vaak gebruiken van hetzelfde wapen. Zoals het hoort, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het level systeem in Oblivion was idd nogal tegenstrijdig zo nu en dan. Toen ik Fallout 3 speelde was ik echter weer teleurgesteld doordat 't gewoon te simpel in elkaar stak. Je bereikt 't volgende level, spendeert je punten, kiest een perk en hoppa. Daar zat weinig uitdaging in imo, al kon ik me dan wel volledig focussen op de gameplay ipv dat ik m'n skills in de gaten moest houden maarja dan moet je misschien geen RPG spelen als je dat niks vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Oh ja, da's waar ook. Dat was ik vergeten.

Wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwildor
MueR schreef op maandag 05 september 2011 @ 16:12:
[...]

Oh ja, da's waar ook. Dat was ik vergeten.

Wel jammer.
Waarom jammer? Je gaf zelf net aan dat je het juist irritant vond en adviseerde om op te letten welke je major en welke je minor kiest. Lijkt me alleen maar beter dus dat dat onderscheid weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kain_niaK schreef op donderdag 01 september 2011 @ 21:59:
Voor de stemming.

[video]

Voor mij is dit nummer het mooiste nummer van alle game muziek die ik ken. _/-\o_
Deze versie is ook echt heel mooi gedaan, ik heb 'm al tijden in m'n favorites staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Gwildor schreef op maandag 05 september 2011 @ 16:46:
[...]

Waarom jammer? Je gaf zelf net aan dat je het juist irritant vond en adviseerde om op te letten welke je major en welke je minor kiest. Lijkt me alleen maar beter dus dat dat onderscheid weg is.
Minor skills remmen de ontwikkeling een beetje, wat prettig is als je niet aan de one-shot kills wil komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 19:00
Ikv ond niet dat armor repair echt veel koste in de vorige games.

Aan het begin upgrade je de zooi toch regelmatig waardoor repair niet echt noodzaak is en tegen het einde heb je meestal wel genoeg centen. En mocht geld een probleem zijn is er altijd wel ergens een armory/winkel/kluis waar langs kunt gaan.

Daarnaast las ik ergens dat als je in Skyrim de baas bent van een guild dat er dan toch nog regelmatig dingen zijn die je kunt doen voor de guild (behalve af en toe orders geven en geld ophalen). Hier zul je denk ik ook wel leuke bedragen voor vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:53
Vind het toch wel jammer dat het repairen van je armor weggehaald is. Is toch wel een must in een RPG imo.

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-08 18:38

Nickbn

Betrokken

Conscience NL schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 10:32:
Vind het toch wel jammer dat het repairen van je armor weggehaald is. Is toch wel een must in een RPG imo.
Ik vind het eerder een onzinnige, vervelende en herhalende bezigheid die niets toevoegt aan een leuke spelervaring.
Ik heb er geen behoefte aan halverwege een dungeon mn repair hammers tevoorschijn moeten halen omdat mn wapen of armour "kapot" is. Of nog erger, helemaal terug te moeten naar een smit omdat ik niks bij me heb, dus ik ben wel blij dat het eruit gehaald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras

Lapras

Ice beam

Gegeven hoe snel het gaat in Oblivion, vond ik het niet zo'n probleem. Maar ik geef toe dat het enigszins onzinnig was. Aan de andere kant had het ook wel wat charmants om midden in een grot je armor te repareren omdat je te veel klappen had gehad. Het voegt wel iets van realisme toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond het repareren van armor toch wel iets van waarde toevoegen aan de totale immersie. Als je op pad ging zorgen dat al je gear in topconditie was en desnoods een reserve zwaard of schild meenemen en een paar hamers op zak. Als Expert heb je zelfs de mogelijkheid om alles tot 125% te repairen. Als je het werkelijk een vervelende bezigheid vond kon je makkelijk je armorer skill naar de 100 boosten met deze bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat ik het wel jammer vind, het hoort er wel een beetje bij. Als het dan niet over realisme gaat is het wel management.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Lapras schreef op maandag 05 september 2011 @ 15:55:
De perks gaan toch per skill tree? Zoals ik het begrijp:

Je slaat met je zwaard --> je levelt one handed weapons.
Het monster gaat dood --> je krijgt XP
Je levelt up --> je pakt een perk uit de one handed skill tree. Je zal wel bepaald lvl one handed weapon nodig hebben om bepaalde perks te krijgen.

Op die manier word je beloond voor het vaak gebruiken van hetzelfde wapen. Zoals het hoort, lijkt me.
Ik zou het toch wel fijn vinden als je na een aantal levels er alsnog voor kunt kiezen om voor een andere tree te gaan en de punten opnieuw kunt verdelen. Om nou opnieuw een karakter te beginnen, omdat je er na een uur of tien spelen achter komt dat met zwaarden meppen toch niet je ding is, is best vervelend.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weakling schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 15:46:
Ik zou het toch wel fijn vinden als je na een aantal levels er alsnog voor kunt kiezen om voor een andere tree te gaan en de punten opnieuw kunt verdelen. Om nou opnieuw een karakter te beginnen, omdat je er na een uur of tien spelen achter komt dat met zwaarden meppen toch niet je ding is, is best vervelend.
Tsja, als je alles achteraf nog kan aanpassen wordt het er niet spannender op natuurlijk. Ik vind eigenlijk al dat ze (als ik het mag geloven) sommige dingen wat vergeeflijker hebben gemaakt dan het van mij zou hoeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 16:14:
Tsja, als je alles achteraf nog kan aanpassen wordt het er niet spannender op natuurlijk. Ik vind eigenlijk al dat ze (als ik het mag geloven) sommige dingen wat vergeeflijker hebben gemaakt dan het van mij zou hoeven.
Ik hou er ook niet van als het je makkelijker wordt gemaakt en zie dan ook een beetje met angst en beven de "consolificatie" van deze Elder Scrolls tegemoet, maar een respec zie ik nou niet als een spel makkelijker maken. Daarbij mag het ook best zo gemaakt worden dat het je een hoop geld kost of je het als quest zonder level beperking maar eenmalig gedurende het spel kunt doen.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal ik de dooddoener 'er zal wel iets aan gemod worden' er maar even tegenaan gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:17

jmk

Er zijn straks geinige Dovahkiin Retail Statues te koop.

Flickr
Afbeeldingslocatie: http://cdn2-b.examiner.com/sites/default/files/styles/large/hash/58/ba/58bab37f30ed5ef4c80510da9063885b.jpg

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn

Nickbn

Betrokken

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:34:
Ik vond het repareren van armor toch wel iets van waarde toevoegen aan de totale immersie. Als je op pad ging zorgen dat al je gear in topconditie was en desnoods een reserve zwaard of schild meenemen en een paar hamers op zak. Als Expert heb je zelfs de mogelijkheid om alles tot 125% te repairen. Als je het werkelijk een vervelende bezigheid vond kon je makkelijk je armorer skill naar de 100 boosten met deze bug.
of player setav vulhieruwskill in 100 zetten

Ik wil met mijn post alleen aangeven dat ik het zelf niet een leuke bezigheid vond, als het om immersie zou gaan had er beter alleen repairs gemaakt kunnen worden met een hammer ism een aambeeld of oven, die mechaniek had dan wel uitgebreid gemogen, dan had het nog iets toe kunnen voegen in het spel.

het meest zure was soms, dat als je een enchanted item had dat je die dan niet kon repairen omdat je niet genoeg skill had. Ja dan haak ik toch gauw af en gaat de set actor value toch op honderd voor armorer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nickbn schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 19:47:
het meest zure was soms, dat als je een enchanted item had dat je die dan niet kon repairen omdat je niet genoeg skill had. Ja dan haak ik toch gauw af en gaat de set actor value toch op honderd voor armorer.
Dat zure hoort er toch gewoon bij? Als je alles gelijk al kunt en mag is er wat mij betreft geen donder aan levellen. Ik wil beginnen als een noob en eindigen als een god, als je alles goed gekozen hebt. Dat maakt een RPG leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn

Nickbn

Betrokken

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 20:00:
[...]

Dat zure hoort er toch gewoon bij? Als je alles gelijk al kunt en mag is er wat mij betreft geen donder aan levellen. Ik wil beginnen als een noob en eindigen als een god, als je alles goed gekozen hebt. Dat maakt een RPG leuk.
Ik begrijp je standpunt, maar ik wil niet meteen alles kunnen en mogen. Het hele armorer /repairer/ blacksmithing systeem wat in oblivion zat vond ik niet prettig. Het geldt alleen maar voor die skill, niet het hele spel, ik ben met je eens dat je moet "groeien"in een rpg en dat dat een element is wat het ook leuk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:34:
Ja vind ik ook. En ik vond het met de kosten in Oblivion ook nog wel mee vallen. Je kon vaak voor weinig 20 of 100 repair hammers kopen... Op een gegeven moment had je er ook nog maar eentje nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelbinder
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-09 22:37
Weet iemand al of Skyrim net als Fallout New Vegas en Rage een steamworks game zal worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timo12 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 18:31:
Weet iemand al of Skyrim net als Fallout New Vegas en Rage een steamworks game zal worden?
Ik denk dat je hier je antwoord al gegeven hebt ;)
Ja, dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
http://www.gameinformer.c...-comes-in-a-huge-box.aspx

Hmz, dat wordt dus met de auto ophalen ipv met de fiets :P

[ Voor 22% gewijzigd door Chester op 07-09-2011 23:25 ]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• vosss
Ik ben eigenlijk alleen geïnteresseerd in dat coffeetable-book.

Zou zoiets ook los verkrijgbaar komen na een tijdje?

• Yintha
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-08 13:34

Yintha

We'll stay gold forever

vosss schreef op donderdag 08 september 2011 @ 08:20:
Ik ben eigenlijk alleen geïnteresseerd in dat coffeetable-book.

Zou zoiets ook los verkrijgbaar komen na een tijdje?
Denk het niet
Meestal niet inderdaad.

Maar je kan kijken of je het naderhand of ebay of marktplaats kan vinden natuurlijk :)

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Ziet er geweldig uit :D
Ze maken er in ieder geval werk van. Ben benieuwd naar het spel.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Holy crap, daar gaat de postbode blij van worden...
Daniel_Elessar schreef op donderdag 08 september 2011 @ 15:49:
Ziet er geweldig uit :D
Ze maken er in ieder geval werk van. Ben benieuwd naar het spel.
Van het boek of beeldje? Ik ben persoonlijk erg bang dat het beeldje echt PVC rommel gaat worden; het boek en DVD daarentegen wordt een musthave voor de echte TES/Bethesda fans denk ik en dat zal dan ook iig de enige reden voor mij zijn om dit pakket aan te schaffen.

[ Voor 41% gewijzigd door mindcrash op 08-09-2011 21:32 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• Gwildor
mindcrash schreef op donderdag 08 september 2011 @ 21:25:
Van het boek of beeldje? Ik ben persoonlijk erg bang dat het beeldje echt PVC rommel gaat worden; het boek en DVD daarentegen wordt een musthave voor de echte TES/Bethesda fans denk ik en dat zal dan ook iig de enige reden voor mij zijn om dit pakket aan te schaffen.
Als je het beeldje kwijt wilt, hou ik me gerust aanbevolen. :D

Ik verzamel toevallig beeldjes en dergelijke van draken, maar 150 euro vond ik echt teveel geld, dus ben gewoon voor de normale versie van Skyrim gegaan. :+

[ Voor 6% gewijzigd door Gwildor op 08-09-2011 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
mindcrash schreef op donderdag 08 september 2011 @ 21:25:

Dat was ook de reden waarom ik de CE heb gekocht. Toen ik zag dat een spel waar ik erg naar uit kijk eindelijk eens een keer met een _fatsoenlijke_ artbook geleverd wordt, kon ik niet van de pre-order knop afblijven :D

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:59
Maandag komen de in-game beelden van Skyrim, aldus Pete Hines. Al hebben we natuurlijk de meeste beelden al gezien via de PAX-leak.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Dat is waar. Ze laten hetzelfde zien dat ze al aan besloten publiek hebben laten zien in op E3, QuakeCon en PAX. Die video was eerder al gelekt.

Gelukkig krijgen we nu wel +/- 40min HD beelden te zien, die netjes afgemonteerd zijn met voiceover van Todd Howerd. Dus zonder geschreeuw van publiek. Opgenomen met de Xbox360, dus 720P. Video komt in 3 delen, waarschijnlijk gewoon in 1x.

EDIT: Voor Oblivion heb je een fijne MOD: Map Markers. Dan kan je een aantekening maken als: " Loot Cache" of "Explore Here".

Hopelijk zit die standaard in Skyrim. Maakt ontdekken en afgeleid worden van een nieuwe point of interest makkelijker.

[ Voor 32% gewijzigd door jmk op 09-09-2011 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09 16:11
Ik wil juist weer extra de Soundtrack van dit spel.
Heb nu ook al die van Morrowind & Oblivion, en heb ze regelmatig aanstaan tijdens het werken (programmeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Als het goed is zegt Todd niet overdreven veel, en is er ook nieuwe muziek te horen. Verder heeft Pete gezegd dat er uren aan nieuwe muziek is voor Skyrim, en dat er mogelijk een OST wordt uitgebracht.

EDIT: Nu lees ik dat je aan een dungeon kan zien of die ontdekt, bezocht of leeg is! Dat is fijn!
werelf Yermek Aldabergenov
@DCDeacon why there are an indicator like "dungeon is clean", isn't it cheating???
1 uur geleden
@DCDeacon
Pete Hines
@werelf because you lose track of which of the 150 dungeons you've discovered, and which you've actually gone in and finished

[ Voor 50% gewijzigd door jmk op 09-09-2011 23:01 ]

• FerdiV
  • Laatst online: 28-06 09:20
Het repairen is er helemaal uit? Je armour kan niet meer stuk?

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:59
Ja, klopt.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Verwijderd

Erg jammer naar mijn mening. Er zijn meestal wel goede tegenstanders te vinden die in het begin goede wapens hebben. Met zo'n sterk wapen kan je meestal de eerste 20 levels wel door. Zo ging ik meestal direct voor de Umbra. Ik moest altijd veel hamers bij mij hebben, omdat dat zwaard nogal vaak gerepareerd moest worden door mij ;)

• FerdiV
Vind ik heel jammer ook! Wtf, waarom halen ze zoveel uit het spel :/

• MueR
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Ze willen meer publiek, dus worden hoop RPG elementen die de hersenloze massa niet zo geweldig vindt gesloopt. Jammer, maar helaas.

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
+1

Tja die dumb down zie je overal helaas. :(

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• FerdiV
Erg jammer, ik heb trouwens ook nog helemaal niet gezien hoe je je quests kunt bekijken enzo? In het menu zie je alleen maar map, skills, items en magic of zo.

Verwijderd

MueR schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 17:00:
Ze willen meer publiek, dus worden hoop RPG elementen die de hersenloze massa niet zo geweldig vindt gesloopt. Jammer, maar helaas.
Ik had gehoopt dat ze TES was meer hardcore lieten en de Fallout serie de wat simpelere variant maakten om zo een breder publiek te bedienen, maar helaas lijken ze allebei steeds simpeler te worden.

Jammer dat ze de beide series niet wat meer differientiëren. Ik heb genoten van Fallout, maar iedere losse handschoen kunnen aantrekken in Morrowind vond ik ook wel tof.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2011 18:59 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 18:54:
[...]

Ik had gehoopt dat ze TES was meer hardcore lieten en de Fallout serie de wat simpelere variant maakten om zo een breder publiek te bedienen, maar helaas lijken ze allebei steeds simpeler te worden.

Jammer dat ze de beide series niet wat meer differientiëren. Ik heb genoten van Fallout, maar iedere losse handschoen kunnen aantrekken in Morrowind vond ik ook wel tof.
Tja, de Daggerfall fanboys verdoemen weer Morrowind en Oblivion omdat het te makkelijk is. En de Arena fanboys verdoemen weer Daggerfall, Morrowind en Oblivion. Je moet met je tijd meegaan want spellen worden over het algemeen steeds eenvoudiger. Op sommige punten is het ook wel goed, genoeg mensen irriteerden zich aan medium armor en het gebrek aan fast travel in Morrowind.

Aan de andere kant denk ik dat je het spel best complex kan maken en dingen zoals repareren van armor er gewoon in kan laten, zolang je maar een goede tutorial hebt voor de nieuwelingen. Je hebt dan een spel wat zowel de casual als de hardcore gamer aanspreekt.

• jmk

jmk

Jullie moeten ook niet vergeten dat er nu ook veel meer inzit, wat er eerst niet was. Je kan nu mijnen en smeden. Ik denk dat je op een gegeven moment ook dingen moet schrappen als je er nieuwe dingen inbrengt.

Verder heeft Todd gezegd dat ze het spel leuk willen maken voor mensen die al jaren Elder Scrolls spelen, maar ook aantrekkelijk willen maken voor mensen die dat nog nooit hebben gedaan. Als je als nieuwe speler 16 uur moet spelen om te begrijpen hoe dingen in elkaar zitten dan kan je nooit nieuw publiek aanboren.

Verder vertrouw ik erop dat het Bethesda lukt om ook op RPG gebied een uitdagend spel te maken. Skyrim zal alleen nooit meer zo magisch zijn als mijn eerste Elder Scrolls, voor 1st-timers zeker wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 20:44:
[...]
Op sommige punten is het ook wel goed, genoeg mensen irriteerden zich aan medium armor en het gebrek aan fast travel in Morrowind.
Typisch, er zaten genoeg manieren in Morrowind om vrij vlotjes van punt A naar punt B te komen. Siltstriders, boten, mageguilds, mark & recall, en de spells om naar de dichtsbijzijnde temple te kunnen teleporten. Oblivion is m.i. juist een mislukking mede door de fasttravel. Als je overal kunt komen in enkele seconden wordt de wereld extreem klein daardoor en je verneukt alle immersie.

Weg met fasttravel, je gaat maar lopen met je luie reet. Kom je misschien nog 's een onontdekte tombe tegen met coole items of lore ook. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Ach, het grootste gemis in Oblivion en Skyrim vind ik nog altijd het niet meer aan kunnen trekken van een robe over je armour (a la Morrowind). Dat is iets wat me al tijden dwars zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Is dat filmpje al uit toevallig? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 19:19
MueR schreef op maandag 12 september 2011 @ 10:21:
Ach, het grootste gemis in Oblivion en Skyrim vind ik nog altijd het niet meer aan kunnen trekken van een robe over je armour (a la Morrowind). Dat is iets wat me al tijden dwars zit :P
Daar zal vast een mod voor te maken zijn?
Als die er al niet is.

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:05

Frituurman

Mjam!

Gaius schreef op maandag 12 september 2011 @ 09:53:
[...]

Typisch, er zaten genoeg manieren in Morrowind om vrij vlotjes van punt A naar punt B te komen. Siltstriders, boten, mageguilds, mark & recall, en de spells om naar de dichtsbijzijnde temple te kunnen teleporten. Oblivion is m.i. juist een mislukking mede door de fasttravel. Als je overal kunt komen in enkele seconden wordt de wereld extreem klein daardoor en je verneukt alle immersie.

Weg met fasttravel, je gaat maar lopen met je luie reet. Kom je misschien nog 's een onontdekte tombe tegen met coole items of lore ook. :P
*zucht* Of je maakt gewoon geen gebruik van fasttravel. Dat is het mooie ervan. Het is een functie die je NIET hoeft te gebruiken. Je wereld wordt inderdaad kleiner als je fasttravel gebruikt.. maar kom op, dat doe je zelf. Nogmaals, het hoeft niet. Doe je 't wel, tja, ga dan ook niet zeuren.

Ik vind fast travel prima. Ik gebruikte 't in Oblivion nauwelijks, omdat er altijd wel wat te beleven viel, maar ik kan me voorstellen dat 't middenin een quest best lekker is als je niet van de ene naar de andere kant Cyrodiil moet lopen (zeker als je je paard ff kwijt bent ofzo).

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Frizzz schreef op maandag 12 september 2011 @ 12:00:
[...]

*zucht* Of je maakt gewoon geen gebruik van fasttravel. Dat is het mooie ervan. Het is een functie die je NIET hoeft te gebruiken. Je wereld wordt inderdaad kleiner als je fasttravel gebruikt.. maar kom op, dat doe je zelf. Nogmaals, het hoeft niet. Doe je 't wel, tja, ga dan ook niet zeuren.

Ik vind fast travel prima. Ik gebruikte 't in Oblivion nauwelijks, omdat er altijd wel wat te beleven viel, maar ik kan me voorstellen dat 't middenin een quest best lekker is als je niet van de ene naar de andere kant Cyrodiil moet lopen (zeker als je je paard ff kwijt bent ofzo).
Ik vind fast travel prima, maar een toevoeging als in Baldurs Gate of Dragon Age dat je overvallen word waardoor je een gevecht moet doen zou niet verkeerd zijn. Als je te voet gaat moet je altijd wel aan het knokken gaan en met fast travel kon je dat altijd ontlopen. Dat is mijn enige manko aan fast travel... Te verwaarlozen eigenlijk.
Is dat filmpje al uit toevallig? :)
Nope :/

[ Voor 3% gewijzigd door Kenny_026 op 12-09-2011 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUseWhatsoever
kbloem schreef op maandag 12 september 2011 @ 13:09:
[...]
Ik vind fast travel prima, maar een toevoeging als in Baldurs Gate of Dragon Age dat je overvallen word waardoor je een gevecht moet doen zou niet verkeerd zijn. Als je te voet gaat moet je altijd wel aan het knokken gaan en met fast travel kon je dat altijd ontlopen. Dat is mijn enige manko aan fast travel... Te verwaarlozen eigenlijk.
Features welke de optie hebben om het te gebruiken of niet, mogen er van mij zoveel in als ze willen. Dan maak je lekker zelf uit of je het gebruikt. Ik vind het fijn om, als ik nu bij de vierde keer dat ik Oblivion speel, ik redelijk snel door de main quest kan door te fast travelen. Als ik daar dan mee klaar ben ga ik 100% lopen en exploren. Een wandeling van Leyawynn naar Kvatch werd ik eigenlijk niet heel blij van, vooral als je daarna weer terug moet, dus fast travelen is wel echt een must vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Ik vind Fast Travel juist geweldig én noodzakelijk... En als je het niet wílt gebruiken hoeft het ook niet, het is niet verplicht.

Voor de main quest gebruik ik het zelf niet, maar voor de sidequests vaak wel.

Ik vind dat je gewoon de keuze bij de speler moet laten, bied de speler zoveel mogelijk opties en dan maakt hij/zij zelf wel uit of het gebruikt moet worden. In Oblivion had Fast Travel ook een nadeel, als je vampier was kon het je dood betekenen :).

[ Voor 60% gewijzigd door EnigmaNL op 12-09-2011 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Demo video komt trouwens in 3 delen uit tot de launch...

http://twitter.com/#!/BiggySmallz1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Wat ik in Oblivion jammer vond, was dat je niet een markering kon maken op de map bij dungeons waar je nog niet in was geweest. Soms besloot ik om gewoon door te lopen als ik op een dungeon stuitte, maar hij werd wel gemarkeerd op je map alszijnde 'bezocht'.
Als je dan later toch terug wilde gaan om die dungeon uit te spitten, dan wist je niet meer waar je moest zijn.
Ik heb hier ook nooit een mod voor kunnen vinden.

Het niet kunnen repareren van armor en wapens boeit mij eigenlijk totaal niet. Die optie was in Oblivion al uitermate onrealistisch. De boel fixen met alleen een hamer, ongeacht je locatie... Yeah right!

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Nyarlathotep schreef op maandag 12 september 2011 @ 14:42:
Wat ik in Oblivion jammer vond, was dat je niet een markering kon maken op de map bij dungeons waar je nog niet in was geweest. Soms besloot ik om gewoon door te lopen als ik op een dungeon stuitte, maar hij werd wel gemarkeerd op je map alszijnde 'bezocht'.
Als je dan later toch terug wilde gaan om die dungeon uit te spitten, dan wist je niet meer waar je moest zijn.
Ik heb hier ook nooit een mod voor kunnen vinden.

Het niet kunnen repareren van armor en wapens boeit mij eigenlijk totaal niet. Die optie was in Oblivion al uitermate onrealistisch. De boel fixen met alleen een hamer, ongeacht je locatie... Yeah right!
Klopt, ik zal eens proberen uit te vogelen via het officiele forum of dat nu mogelijk is... Zou wel chill zijn...

Volgens het officiele forum is bevestigd dat een dungeo oid gemarkeerd word als completed... Dat zou wel beter zijn dan...

[ Voor 6% gewijzigd door Kenny_026 op 12-09-2011 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:54
Is dat geen oude? 7 September.. Ik denk dat het om deze gaat http://www.bethblog.com/i...minutes-of-skyrim-action/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-09 20:56
die linkt naar precies dezelfde filmpjes. Het zijn idd al oudere filmpjes, alleen deze keer in 720p HD.

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
NoUseWhatsoever schreef op maandag 12 september 2011 @ 13:22:
[...]

Features welke de optie hebben om het te gebruiken of niet, mogen er van mij zoveel in als ze willen. Dan maak je lekker zelf uit of je het gebruikt. Ik vind het fijn om, als ik nu bij de vierde keer dat ik Oblivion speel, ik redelijk snel door de main quest kan door te fast travelen. Als ik daar dan mee klaar ben ga ik 100% lopen en exploren. Een wandeling van Leyawynn naar Kvatch werd ik eigenlijk niet heel blij van, vooral als je daarna weer terug moet, dus fast travelen is wel echt een must vind ik.
Morrowind had geen fast travel en toch kon je probleemloos in 5 seconden van de ene kant van de spelwereld naar de andere. Op manieren die niet totaal de immersion breken.
Frizzz schreef op maandag 12 september 2011 @ 12:00:
[...]

Alleen jammer dat Bethesda de manieren om snel te reizen zonder deze semi-cheat eruit heeft gesloopt. Dat staat ook al in de post die je quote trouwens.
Als het nou alleen van stad naar stad was... Nee, je kon naar elke dungeon fasttravelen die je wilde. Je kon ook een extreem feather spell casten dat maar 5sec duurt en dan fasttravellen, en zo alle loot die je maar wilde meenemen zonder dat het enige moeite kostte. Dan kun je wel zeggen dat je hier zelf voor kiest, maar zoals al gezegd, de alternatieven zijn eruit gesloopt (ook te ingewikkeld blijkbaar). Fast travel is dus géén 'optie waarvan je kunt kiezen om het wel of niet te gebruiken'. Het is een verarming van de game.

[ Voor 42% gewijzigd door Cocytus op 12-09-2011 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Toch jammer dat het bekende beelden waren. Had graag wat dialogen en wat crafting gezien. Iets meer van een dorp of iets...

Toch blij met de nieuwe hd beelden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:54
Gisteren ging ik met wat vrienden kajakken. Op een gegeven moment dacht ik dat ik op de oever Nirnroot zag staan. Oeps... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Tja, ik denk dat ik maar niet meer ga kijken. Vind het zo jammer dat ik de sfeer al kan proeven in het filmpje :P De muziek enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:56

superwashandje

grofheid alom

precies de reden waarom ik niet meer heb gekeken dan de allereerste beelden :)

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

kbloem schreef op maandag 12 september 2011 @ 14:37:
Demo video komt trouwens in 3 delen uit tot de launch...

http://twitter.com/#!/BiggySmallz1
Ik begrijp het niet. Komen ze later in deze 2 maanden nu met nog meer gameplay-filmpjes uit, of waren deze 3 delen het, en moeten we nu wachten tot 11/11/11 voor nieuwe content?

Die puzzle minigame was trouwens wel erg kicken, hopelijk zit dat soort dingen er veel in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ontspannen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-11-2022
Ben eens benieuwd of ik nu op iedere plaats in de wildernis kan rusten ( zolang er maar geen vijanden
in de buurt zijn).

In Daggerfall werd je wel eens overvallen. Zwart beeld en plots ligt er 1 op je in te rammen :)

Ben ook benieuwd of Skull Crusher terug is vond ik van Morro een zeer leuk wapen.
En ook leuk om hem te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ontspannen schreef op maandag 12 september 2011 @ 20:48:
Ben ook benieuwd of Skull Crusher terug is vond ik van Morro een zeer leuk wapen.
En ook leuk om hem te halen :)
Geen idee of Skull Crusher zijn opwachting zal maken in Skyrim, maar, van één wapen kunnen we wel uitgaan natuurlijk - http://uesp.net/wiki/Lore:Umbra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
EnigmaNL schreef op maandag 12 september 2011 @ 13:27:
Ik vind Fast Travel juist geweldig én noodzakelijk... En als je het niet wílt gebruiken hoeft het ook niet, het is niet verplicht.
Mja, ik vond dat de implementatie in Oblivion je een beetje uit het spel haalde. Zoals het in Morrowind gedaan werd, paste het gewoon helemaal in de spelwereld, in Oblivion is het gewoon klik en je bent er zonder verdere interactie met de wereld.

Tuurlijk, je hoeft het niet te gebruiken, maar in Morrowind vond ik het wel leuk om een route uit te stippelen met verschillende fast travel systemen (eerst met de mage guild van Vivec naar Ald'Ruhn, dan de silt strider naar Gnisis, dan nog een stukje met de boot naar Khuul en het laatste stukje te voet naar de ruïne), en je blijft het gevoel houden dat je binnen de spelwereld blijft.

In Oblivion is het veel meer gewoon iets om het tedium van alle fetch quests te beperken: je krijgt een quest om het een of ander uit een dungeon te halen, klikt er direct naar toe, gaat door een dungeon heen zoals je al tig andere gezien hebt, klikt weer terug, quest afgerond. Tja, ik hou er niet van en gebruik het dus niet, maar de enige andere keuze is overal te voet heen te gaan. En helaas zijn de stats generfd op 255, dus de boots of speed zoals je die in Morrowind had kom je hier ook al niet meer tegen.

Uiteindelijk is dit slechts een klein verbeterpuntje dat men in Skyrim beter zou kunnen doen (imo, natuurlijk). Wat mij betreft is het systeem voor het meelevelen van tegenstanders en equipment veel belangrijker om aan te pakken, want in Oblivion vond ik het zo erg dat ik er uiteindelijk door ben gestopt met spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
@henkie196

Van mijn part doen ze beide opties erin. Zoals het in Morrowind ging duurde het mij te lang voor veel dingen.

Oblivion kun je nu dan spelen met mods, er zijn een aantal die het automatisch levelen van mobs eruit halen, maar dat wist je waarschijnlijk wel.

[ Voor 74% gewijzigd door EnigmaNL op 12-09-2011 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r
  • Laatst online: 30-07 14:25

HaX0r

n00b

Ik hoop dat ze een x64 versie make van de CS dit keer. Ik stoor me altijd aan de traagheid van de Oblivion CS. :(

Niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

EnigmaNL schreef op maandag 12 september 2011 @ 22:46:
@henkie196

Van mijn part doen ze beide opties erin. Zoals het in Morrowind ging duurde het mij te lang voor veel dingen.

Oblivion kun je nu dan spelen met mods, er zijn een aantal die het automatisch levelen van mobs eruit halen, maar dat wist je waarschijnlijk wel.
Naarmate je vordert krijg je ook dikkere shit, waarin je in +-5 minuten het eiland over vliegt.

Had op het laatst van Morrowind flink wat speed oa door de boots of blinding speed, dat gecombineerd met de wizard staff kon je heel snel van de ene naar de andere kant van het eiland vliegen, man wat voelde je je dan geweldig... :P

Die goeie ouwe tijd... d:)b

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Kon op mijn telefoon zo snel niet vinden of deze al gepost was.

Elder Scrolls 5: Skyrim Gameplay Preview and Vampire Reveal

Het zijn wel voornamelijk bekende beelden.

[ Voor 9% gewijzigd door D-rez op 13-09-2011 08:53 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.