Het was lang wachten, maar na vijfenhalf jaar na The Elder Scrolls: Oblivion, is The Elder Scrolls V: Skyrim uitgekomen. Het spel is aangekondigd op het VGA event. Daar hebben ze de eerste trailer laten zien en is de website gelanceerd. Ondertussen is het spel uitgebracht en zijn er een hoop lovende reviews geschreven.

Skyrim
We zijn nu twee honderd jaar verder sinds Oblivion en bevinden ons in het noorden van Tamriel. Draken zijn teruggekeerd, ondanks ze duizenden jaren geleden zijn verbannen uit Tamriel. De Elder Scrolls hadden het verspeld. Na de vernietiging van Staff of Chaos, de verschijning van Numidium, de gebeurtenissen bij de Red Mountain, de opening van de poorten naar Oblivion en tot slot een burgeroorlog tussen de mensen in Skyrim kon het niet anders. Draken verschijnen in steeds grotere aantallen en uiteindelijk zelfs Alduin zelf.

Jij, de laatste dragonborn, hebt, gezegend door de goden, dezelfde krachten als de draken. Dragonborn kunnen vechten met draken op een geheel ander niveau.

Features:
De volgende features zitten in het spel:
  • Combat is vernieuwd. Het is meer dynamisch en tactisch. Je kan iedere hand een functie toewijzen, zoals bijvoorbeeld: twee wapens, wapen en een schild, wapen en magie. Gevechten kunnen worden afgesloten met een “finishing move”.
  • Dragon-shouts. Vaardigheden die je opdoet na het verslaan van een draak. Shouts zijn in de "dragon-taal" en zijn te vertalen naar het Engels. (Vertragen van tijd, vechten samen met een draak, ...)
  • Quests aan de hand van speelstijl. Welke skills heb je, welke personen heb je ontmoet, welke personen zijn vrienden, wie je vijanden en wie heb je vermoord?
  • Spel pauzeert niet tijdens gesprekken. Leven gaat door.
  • Extra activiteiten om even te ontsnappen uit het avontuur: Alchemie, enchanting, smeden, koken en houthakken.
  • Radiant AI. De personages in het spel hebben ieder een eigen leven en hun eigen dagelijkse bezigheden.
  • Verbeterde level-scaling. Vijanden passen zich aan je level. Gebieden die je hebt bezocht behouden hun level.
  • NPC's zien er veel echter uit. Zo tonen bijvoorbeeld gezichten emoties.
  • Ruig terrein met bergen. Terrein met sneeuw en gletsjers. Tundra’s.
  • 5 grote steden.
  • Skyrim is qua oppervlakte gelijk, maar bevat veel meer content.
  • Betere schaduwen. Bomen en takken bewegen individueel. Sneeuw valt en blijft liggen op objecten.
  • 50 levels (daarna niet gecapt, maar voortgang gaat trager). Bij ieder level-up kan je kiezen uit extra health, extra stamina of extra magica.
  • Keuze voor een perk bij elk level-up.
  • De interface is voor alle platforms hetzelfde zijn. De controls verschillen wel per platform.
  • 70 acteurs spreken de 47.000 regels aan gesproken tekst in.
  • Er zullen in de nabije toekomst modtools worden vrijgegeven voor het PC-platform.
  • Ondersteuning voor Kinect op de Xbox 360. Met behulp van voice commands is het mogelijk om te shouten, je follower aan te sturen en te werken met je inventory.
Voor het spelen van het spel is Steam vereist. Updates worden automatisch geinstalleerd door Steam.

Screenshots kan je maken door op de PrintScreen-knop te drukken. Dan wordt het screenshot opgeslagen in de Steam-map als BMP. Ook is het mogelijk om screenshots te maken met Steam d.m.v. de F11 toets.

Linkjes:
Officiële website: http://www.elderscrolls.com/
Blog ontwikkelaar: http://www.bethblog.com/
Officiële forum: http://forums.bethsoft.com/index.php?/forum/117-v-skyrim/
Onofficiële Wiki: http://www.uesp.net/ (bevat veel info over de quests en het achtergrondverhaal)
Onofficiële Walkthrough: http://www.gamespot.com/f...yrim-walkthrough-6345388/

Twitter: @ElderScrolls (Officiële twitterkanaal van de Elder Scrolls serie)

Achtergrond over verhaal van de hele serie: http://www.imperial-library.info/

Achievements: PC - Xbox 360

[YouTube: http://www.youtube.com/v/yoXFk-0NrDI?fs=1&hl=nl_NL&hd=1]

Ik heb problemen met het geluid.
Zorg er voor dat je geluidskaart ingesteld staat op 24 bit, 44100Hz (Studiokwaliteit).

Hoe schakel je VSync uit?
Open (Mijn) Documenten/My Games/Skyrim/Skyrim.ini. Verander/voeg daar toe: iPresentInterval=0 aan [display].
Verschillende mensen hebben in het officieële forum gemeld dat de klok in het spel van slag raakt van deze Tweak.

Ik heb slechte performance en een videokaart van ATI.
Er is een update uitgebracht die de performance bij Skyrim moet verbeteren. Hier meer info.

Hoe installeer ik de updates voor Skyrim op de PC?
De updates worden automatisch geinstalleerd door Steam. Daar hoef je zelf niks voor te doen. De laatste versie die nu uit is is 1.5.26.

Is er al wat bekend over de DLC?
Er is een DLC aangekondigd. Op dit moment is niet meer bekend dan de titel: “Dawnguard”. Deze zal in eerste instantie exclusief voor de Xbox 360 uitkomen. Minimaal een maand later zal het ook beschikbaar komen voor de PC en PS3. Er wordt op de E3 meer bekend gemaakt over deze DLC.

Voor Morrowind en Oblivion waren al modtools beschikbaar voor de PC-versie; voor Skyrim wederom, genaamd de Creation Kit. Deze tool lijkt sterk op die van de vorige delen, waardoor de interface vertrouwd is voor modders die ervaring hebben met modden voor de eerdere delen.

Modders hebben reeds een hoop verschillende mods gemaakt voor Skyrim. Ten eerste zijn mods te krijgen via Steam Workshop. Subscribe voor de mod en hij wordt automatisch geïnstalleerd zodra je Skyrim start. Een andere plek met veel mods is Skyrim Nexus. Deze mods moet je zelf downloaden en installeren. Meestal zijn er dan instructies bijgevoegd hoe je dat moet doen.

Links voor het spelen van mods:
mods.elderscrolls.com
Skyrim Nexus (Onofficiële site)

Als het spelen met mods niet goed genoeg voor je is, kan je ook zelf mods maken. Hiervoor is de Creation Kit. Je kan de Creation Kit installeren met behulp van Steam. Je kan de Creation Kit vinden onder "Tools".

Meer informatie over het maken van mods:
www.creationkit.com
Videotutorial

Er is ook een Collectors Edition van Skyrim. De collectors edition bevat naast het spel ook drie andere dingen, namelijk:
  • Een beeldje van Alduin.
  • Een art-book. Het boek zal ongeveer 24x31 cm zijn.
  • Een making-of dvd.

11-11-11

Topic voor problemen en (technische) vragen

Topics over andere Elder Scrolls spellen:
The Elder Scrolls: Morrowind topic - The Elder Scrolls: Oblivion topic
The Elder Scrolls: Online

Vergeet de [spoiler]-tags niet!

Aanvullingen? DM mij

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-03 12:27

Phntm

Tlingelingeling

Dus iemand nog interessante mods tegen gekomen?

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:15

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Armored Sprint
Blessings Rebalanced
Dawnguard Dawnbreaker
Timing is Everything

Armored Sprint vind ik fijn omdat je daarmee je Heavy Armor/Light Armor skill levelt tijdens het sprinten. Dat zijn skills die normaliter traag omhoog gaan in level... tenzij je een overhaul gebruikt zoals SkyRe.
Blessings Rebalanced is interessant omdat de blessings van shrines dan tenminste nuttig zijn.
Dawnguard Dawnbreaker maakt het zwaard beter want het is tenslotte toch een Daedric artifact, plus kan je optioneel het explosie effect verwijderen wanneer je een undead afmaakt. Soms is dat namelijk irritant omdat veel voorwerpen dan ineens door de ruimte vliegen.
Timing is Everything is gewoon keigoed, want daarmee kun je quests zowel eerder als later beschikbaar maken. Zo zet ik zelf namelijk de Dragonborn quest later beschikbaar, rond het eind van de main quest, en bepaalde Daedric quests eerder.

Systeem specs

• Bjorn89
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-01 05:39
De startpost moet bijgewerkt worden trouwens, :P

• Bjorn89
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-01 05:39
Phntm schreef op donderdag 26 september 2013 @ 07:36:
Dus iemand nog interessante mods tegen gekomen?
http://skyrim.nexusmods.com/mods/41875//?

http://skyrim.nexusmods.com/mods/37216/

Vind ik zeer leuke mods, de eerste graphical overhaul én de tweede een uitbreiding van de Civil war.

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Bjorn89 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 17:54:
[...]

http://skyrim.nexusmods.com/mods/41875//?

http://skyrim.nexusmods.com/mods/37216/

Vind ik zeer leuke mods, de eerste graphical overhaul én de tweede een uitbreiding van de Civil war.
Die eerste is geweldig. Die ga ik zeker deze week nog proberen. De 2e is een "meh" voor mij.

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-03 22:23
Nou, volgens mij heb ik Skyrim uitgespeeld, maar ik weet het niet zeker, want anders is het een behoorlijke anti-climax.

spoiler:
Ik heb sowieso alle quests die ik tegen ben gekomen afgerond (nouja, op de Stones of Barenziah na) en als laatste had ik dat ik Alduin moest gaan verslaan. Omdat ik al zoveel dingen heb gedaan was ik ook inmiddels alweer level 51. Bij Alduin aangekomen en de mist vedreven landde hij, daarna sloeg ik hem binnen 6sec dood met mijn 2 maces en that's it.
Ineens sta je daar en wat mensen zeggen "leuk dat hij dood is" en verder is dat het. Als je bij dorpen aankomt gebeurt er niks bijzonders meer. Geen eindfilmpje of wat dan ook. Geen status of iets.
Klopt dit wel?

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

spoiler:
Ja, dat klopt. Enige subtiele veranderingen zijn bijvoorbeeld bards die een dragonborn overwinnings lied zingen. Ook als je eerst Alduin verslaat en daarna de DLC's speelt, praten ze over je overwinning (Durneviihr heeft over je gehoord en ook Mihraak zegt dat hij in principe in zijn dagen makkelijk Alduin had kunnen verslaan als hij wilde.

Systeem specs

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:50
Kan iemand mij misschien helpen? Ik heb mijn pc geformateerd en mijn savegames gebackupped. Maar na herinstallatie kan ik wel een nieuwe game starten maar een savegame laden resulteert in een CTD. Ik had de paar mods die ik had geinstalleerd ook weer gebruikt maar dat maak niet uit.

Waar kan dit aan liggen? Specs van de pc zijn ongewijzigd en win7 is ook win7 gebleven.

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:53
Dan heb je mogelijk nog ergens een mod gebruikt waarvan nu de master mist. Ik zou dus even je rijtje mods nagaan en kijken welke er nog mist. Wrye Bash (via de Nexus te krijgen) kan je daarbij helpen.

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-03 18:23
@Captain: had je de uGridstoload in je ini file aangepast?
Standaard staat ie (dacht ik) op 5. Als je savegames met een hogere setting, bv 7 of 9 hebt dan werken die niet meer op 5.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik ben onder de indruk van wat er met mod's nog uit Skyrim is te halen. Ik heb het aan het begin gekocht en gespeeld. Laatst toch maar even opnieuw er op gezet, en me even verdiept in wat voor MOD's leuk zijn. Ik draai nu:

Skyrim met update en unofficial patch
Climates of tamriel
spike
high res textures met patch
skyui
better dynamic snow
SMIM
W.a.t.e.r.
Enhanced light & fx
Skyrim flora overhaul
footprints
bright auroras
quality world map
dust effects
glowing ore veins
ruins clutter improved
immersive armor
immersive weapons
deadly dragons
immersive patrols
guard dialogue overhaul
uGrids op 7

En daar oveheen ENB evolved met cinematic preset. Het loopt allemaal net o.k. :P Heel af en toe leipe slowdowns maar dat zijn meer incidenten. i7 860 op 3,6ghz, 12Gb, gtx 760 2GB)

Holy shit wat is het weer een cool spel. Ik vind gewoon op avontuur nu nog leuker, het is een dot mooier en door de "immersive" patrols kom je nu soms wat met elkaar knokkende groepje tegen, of word je wat vaker overvallen door boeven e.d.

specs

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Ik moet het spel nog ooit uitspelen. Als dat gebeurt ga ik eens een nieuwe character maken maar dan met een custom race. })

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

maratropa schreef op woensdag 06 november 2013 @ 14:06:
Ik ben onder de indruk van wat er met mod's nog uit Skyrim is te halen. Ik heb het aan het begin gekocht en gespeeld. Laatst toch maar even opnieuw er op gezet, en me even verdiept in wat voor MOD's leuk zijn. Ik draai nu:

Skyrim met update en unofficial patch
Climates of tamriel
spike
high res textures met patch
skyui
better dynamic snow
SMIM
W.a.t.e.r.
Enhanced light & fx
Skyrim flora overhaul
footprints
bright auroras
quality world map
dust effects
glowing ore veins
ruins clutter improved
immersive armor
immersive weapons
deadly dragons
immersive patrols
guard dialogue overhaul
uGrids op 7

En daar oveheen ENB evolved met cinematic preset. Het loopt allemaal net o.k. :P Heel af en toe leipe slowdowns maar dat zijn meer incidenten. i7 860 op 3,6ghz, 12Gb, gtx 760 2GB)

Holy shit wat is het weer een cool spel. Ik vind gewoon op avontuur nu nog leuker, het is een dot mooier en door de "immersive" patrols kom je nu soms wat met elkaar knokkende groepje tegen, of word je wat vaker overvallen door boeven e.d.
Je draait hoofdzakelijk grafische mods zie ik... Voor nog meer immersion zou je een overhaul mod kunnen installeren, zoals Skyrim Redone (modulaire install met perk overhaul als basis) of Requiem (die hard). Daarnaast nog Frostfall + Realistic Needs & Diseases + Cloaks of Skyrim + Convenient Horses, en je zit met een goed gebalanceerd compleet spel :D

Systeem specs

• maratropa
  • Niet online
Blisterin_Bull schreef op woensdag 06 november 2013 @ 15:01:
[...]

Je draait hoofdzakelijk grafische mods zie ik... Voor nog meer immersion zou je een overhaul mod kunnen installeren, zoals Skyrim Redone (modulaire install met perk overhaul als basis) of Requiem (die hard). Daarnaast nog Frostfall + Realistic Needs & Diseases + Cloaks of Skyrim + Convenient Horses, en je zit met een goed gebalanceerd compleet spel :D
thanx :) Hmm dat gaat wel erg ver, maar die cloaks en horses zal ik eens bekijken.

Ambient Occlusion trouwens vergeten, dat doet ook echt veel al met de looks!

specs

Tof :)

Die dude die de mod Falskaar heeft gemaakt om een job in de gaming industrie te krijgen is aangenomen! Helaas niet door Bethesda, maar een ander gamingbedrijf (Bungie), maar desalniettemin, heel tof voor hem! :)

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:05

JSchut

.....

Ik twijfel of ik de normale versie moet kopen of direct de legendary.
Ik heb geen enkel spel uit deze serie gespeeld en weet dus ook niet zeker of het mij bevalt.

Nu is Skyrim in de sale. Normal version € 7.50 en Legendary ik meen € 13.50. Op zich het geld niet natuurlijk :P

Echter heb ik gelezen dat de DLC met de vampieren erg irritant kan zijn als je deze in het begin meteen hebt geïnstalleerd. Is dit echt zo?

Wat raden jullie mij aan? Direct voor de legendary gaan. Of gewoon beginnen met de normale versie en de DLC later eventueel in de sale kopen? (Al kom je dan totaal zeker op € 20,- uit)

Xbox: JSchut82 | PSN jschut_82 |  Mac Mini 2018 i7-3.2GHz/32GB/512GB |  iPhone X 64GB Space Gray

• solique
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-03 00:28

solique

Music Maniac

Als je van een game nog geen enkel (onder)deel hebt en de full pack kan kopen zou ik altijd voor de full pack gaan. Je zal nooit goedkoper uit kunnen wezen met alles los kopen.

WoT - Steam - Last.fm - PSN

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-03 09:00
Voor dat geld gewoon de Legendary nemen.
Ik was nooit echt van the elders scrolls series, had ooit Oblivion geprobeerd maar ik kon er maar niet in komen en heb de game dus gauw naast me neer gelegd.
Skyrim daarentegen heb ik over een lange periode bijna elke avond wel gespeeld.

Dus gewoon doen want het is gewoon een toffe game, grafisch kun je het met een legio aan mods weer een beetje brengen

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

• maratropa
  • Niet online
JSchut schreef op donderdag 28 november 2013 @ 09:57:
Echter heb ik gelezen dat de DLC met de vampieren erg irritant kan zijn als je deze in het begin meteen hebt geïnstalleerd. Is dit echt zo?
Ik vond die vampieren die in towns af en toe bruikbare en leuke NPC's omleggen ook irri. Maar je hebt een hele kleine mod die een extra object maakt die de vampire raids uitzet. Dan is Dawnguard verder prima om aan te hebben staan. Het is wel weer lachen dat als je in de shit zit er ineens een groepje toevallig passerende dawnguards wat bandieten e/d aan gort komen meppen. :)

specs

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-03 10:22
Ik heb het origineel gespeeld en zie nu een aanbieding voor de Legendary versie.. zijn de uitbreidingen de moeite waard om Skyrim weer eens aan te slingeren?

• fub
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:08
maniak schreef op donderdag 28 november 2013 @ 10:52:
Ik heb het origineel gespeeld en zie nu een aanbieding voor de Legendary versie.. zijn de uitbreidingen de moeite waard om Skyrim weer eens aan te slingeren?
Als je een lange quest-lijn er bij wilt, dan zijn Dawnguard en Dragonborn zeker aan te bevelen: veel dingen te doen, veel dingen te beleven, nieuwe dungeons enzovoorts. Voor mij was het, na een tijdje niet gespeeld te hebben, een aanleiding om weer flink te gaan spelen.
Hearthfire is meer voor de RPG, maar wel heel leuk om een handige thuisbasis te hebben. Als je met mods speelt, dan is het niet strikt noodzakelijk (want er zijn genoeg 'player homes' te vinden), maar het is wel leuk.

Dus in het kort: ja, een aanrader! :)

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

fub schreef op donderdag 28 november 2013 @ 12:13:
[...]

Als je een lange quest-lijn er bij wilt, dan zijn Dawnguard en Dragonborn zeker aan te bevelen: veel dingen te doen, veel dingen te beleven, nieuwe dungeons enzovoorts. Voor mij was het, na een tijdje niet gespeeld te hebben, een aanleiding om weer flink te gaan spelen.
Hearthfire is meer voor de RPG, maar wel heel leuk om een handige thuisbasis te hebben. Als je met mods speelt, dan is het niet strikt noodzakelijk (want er zijn genoeg 'player homes' te vinden), maar het is wel leuk.

Dus in het kort: ja, een aanrader! :)
Kreeg net een mailtje van Steam dat Dragonborn 50% is afgeprijsd, voor de liefhebbers? :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-03 10:22
Nog steeds 10 euro voor Dragonborn terwijl De legendary Edition (dat is dus inclusief alle DLC) 13,59 euro kost :)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:13

IceStorm

This place is GoT-like!!!

JSchut schreef op donderdag 28 november 2013 @ 09:57:
Ik heb Elder Scrolls Anthology gekocht (waar Skyrim Legendary dus inzit) ca. een maand geleden en gewoon begonnen. Ik had Skyrim verder nog nooit gespeeld en heb totaal geen last van het feit dat er DLC bij zit. Die vampieren zijn ook niet echt hinderlijk.
Ik vind het iig prima speelbaar voor iemand die 'nieuw' is om gewoon de Legendary Edition te gebruiken.

• JSchut

JSchut

.....

IceStorm schreef op donderdag 28 november 2013 @ 13:46:
[...]

Ik heb Elder Scrolls Anthology gekocht (waar Skyrim Legendary dus inzit) ca. een maand geleden en gewoon begonnen. Ik had Skyrim verder nog nooit gespeeld en heb totaal geen last van het feit dat er DLC bij zit. Die vampieren zijn ook niet echt hinderlijk.
Ik vind het iig prima speelbaar voor iemand die 'nieuw' is om gewoon de Legendary Edition te gebruiken.
Ok. Thnx!
Vanavond dan maar even de legendary aanschaffen :)

Xbox: JSchut82 | PSN jschut_82 |  Mac Mini 2018 i7-3.2GHz/32GB/512GB |  iPhone X 64GB Space Gray

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

De maker van Falskaar is gehuurd door bungie! http://forums.bethsoft.co...-the-community-thank-you/

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Kan iemand kort uitleggen wat je nodig hebt om een serie mods te installeren?

Ik heb nu Skyrim Legendary met de HR-pack geinstalleerd en ik wilde SkyUI installeren via Steam. Daarvoor heb je SKSE nodig.
Daarvan heb ik de installer gedownload, maar die installeert niet precies dezelfde files (lijkt het) als in de instructievideo (ik zie niks gebeuren in de scriptsfolder).

Anyway...wil ik nog meer mods (en gemakkelijk installeren), is de volgende stap van de Nexus Mod manager?

Wat is het verschil tussen de mods in Steam en Nexus? Kun je een mod als SkyUI via Steam uberhaupt wel installeren?

[Voor 11% gewijzigd door Stefke op 30-11-2013 20:07]

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

YouTube: Beginner's Guide to Modding Skyrim
Veel kijk plezier ^_^

In het kort: het is aan te raden skse handmatig te installeren. Ik gebruik voor alles Nexus Mod Manager. Sommige mods (nexus) hebben "optional" files die je wel handmatig moet installeren.

Systeem specs

• Stefke
  • Nu online
oke, het is al wel gelukt met de SKSE installer (maar ik zal later de zip nog eens proberen). SkyUI is nu up en running via NMM
Maar ik ga deze zeker even bekijken, tnx

Gelijk even een ander vraagje: je kunt items in een group zetten. Het is me alleen niet helemaal duidelijk hoe dat gaat. Ik probeer de UI te volgen, maar het lijkt niet heel gemakkelijk te zijn, vooral niet omdat het weer niet uit je Invent werkt maar je moet eerst favorieten toekennen.
Het lijkt alsof ik nu een groep heb gemaakt maar het werkt niet helemaal (ik zie armour, helmet, etc, een zwaard en een schild in de groep, maar als de 1 toets indruk dan kan ik wel de kleding (armour) toggelen, maar de wapens blijven in mijn hand.

Als ik in de group kijk zit alles erin

Hmm...de help bekeken :| en het wordt niet veel duidelijker. Ik begrijp dat ik wapens of spreuken aan een numerieke toets kan koppelen, maar nu doet mijn group het niet meer

[Voor 12% gewijzigd door Stefke op 30-11-2013 21:09]

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Deel 2 niet gekeken? Rond 4m.35s
Zelf gebruik ik niet echt die functie, ik speel met controller (/me takes cover against pc diehards).

Systeem specs

• Stefke
  • Nu online
Ik ben ze allemaal aan het bekijken :) Heb nu net de Meshes gehad

Heb nu al ELFX, SMIM, Skyrim HD, RealisticWater Two, Better Dyn. Snow en Deadly Dragons/monsters en het draait nog steeds als een tierelier (i5, 8Gb, ATI6950-2Gb op 1680x1050) :) Eens zien wat ik allemaal kan doen voor Realvision ENB, dat ziet er abnormaal gaaf uit.

En ik heb nog geen meter gespeeld :D

Is er nog een mod die ik MOET hebben om bepaalde zaken beter in balans te krijgen (zoals bij Oblivion dat je als beginner ook echt moest oppassen in het bos ;) ).
Ik kom vast nog wel wat tegen al zie ik iets dergelijks niet als ik even snel door de video's blader

[Voor 5% gewijzigd door Stefke op 02-12-2013 09:10]

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-03 21:59
Heb het spel gekocht in de Autumn Sale van Steam. Werken de mods hierop ook?

Yavu Steam Profile Lanithro

• fub
  • Laatst online: 10:08
Lanithro schreef op maandag 02 december 2013 @ 15:30:
Heb het spel gekocht in de Autumn Sale van Steam. Werken de mods hierop ook?
Ja!

• Lanithro
Mooi dan ga ik van de week eens even lekker stoeien. Kijken of ik de spelwereld wat levendiger kan maken want het is wel een dooie boel.

• JSchut

JSchut

.....

Ik Heb van het weekend het spel gekocht (leg ed.) En heb me prima vermaakt. Zelfs zonder mods xD. (Alleen de HD van de maker zelf.)

Verder heb ik nog geen zin gehad om naar mods te kijken. Zal straks het filmpje even bekijken.

Alles ziet er al mooi uit. Enige waar ik me aan stoor is hoe erg het keymappen zit weggestopt en dat je niet kan zien wanneer een mob veel te hoog voor je is.

• Lanithro
JSchut schreef op maandag 02 december 2013 @ 15:41:

Alles ziet er al mooi uit. Enige waar ik me aan stoor is hoe erg het keymappen zit weggestopt en dat je niet kan zien wanneer een mob veel te hoog voor je is.
Dat vind ik juist leuk. Dat maakt het allemaal wat spannender.

• pica
  • Laatst online: 21-03 16:08
Ik heb dit spel bij release gekocht, echter nooit echt ver mee gekomen. Dit weekend alle DLC ervoor gehaald en een paar uur gespeeld.
Het is een erg goed spel maar er zitten wel flink wat bugs in die mijn spelplezier flink bederven zoals:

Op en neer stuiterende beesten op lange afstand, als ik dichterbij kom zijn ze wel 'stabiel'.

Daarnaast ben ik nu bezig op het 'Dragonborn' DLC eiland waar ik in een dwemer ruïne kom maar waar ik regelmatig door de vloer heen clip en een oude savegame moet laden.

Ik had ook hele zware FPS drops op een gegeven moment toen ik met de imperials een dorpje tegen de stormcloaks moest verdedigen, terwijl het de rest van de tijd op max echt supersoepel loopt.

Ook een ding, soms loop ik ergens (meestal bij een helling of bij water in de buurt) en dan hoor terwijl ik loop continu ik een geluid alsof ik in het water val en laat ik mijn wapen een klein beetje zakken, tot ik weer wat verder loop en dan is het ineens weg.

Ik wist trouwens ook niet dat je überhaupt kon keymappen :-) . Vanavond maar weer even kijken.

[Voor 23% gewijzigd door pica op 02-12-2013 16:11]

Steam

• Stefke
  • Nu online
Er zijn zowieso al "unofficial patches" voor Skyrim en alle DLC. Daarmee worden vast al een heleboel van dat soort problemen verholpen. Heb je daar last van, dan moet je toch echt gaan modden.

edit: ook de Legendary edition gekocht in de Autumn sale afgelopen week :)

[Voor 16% gewijzigd door Stefke op 02-12-2013 16:29]

• pica
Yep, heb gisteravond alle unofficial patches (voor DLC zijn losse mods) geïnstalleerd, nog niet mee gespeeld.
Las wel dat je nu aan deze mods vast zit voor de toekomstige savegames dus ik hoop ze de eerder genoemde problemen verhelpen :-) .

Steam

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

pica schreef op maandag 02 december 2013 @ 15:51:
Ik heb dit spel bij release gekocht, echter nooit echt ver mee gekomen. Dit weekend alle DLC ervoor gehaald en een paar uur gespeeld.
Het is een erg goed spel maar er zitten wel flink wat bugs in die mijn spelplezier flink bederven zoals:

Op en neer stuiterende beesten op lange afstand, als ik dichterbij kom zijn ze wel 'stabiel'.
Los van de unofficial patches; heb je vsync uitgeschakeld? Het spel vind een fps van meer dan 60 niet leuk. Dan krijg je van dat soort rare physics in de natuur van Skyrim.

Systeem specs

• Stefke
  • Nu online
Je hoeft die unofficial patches zowieso toch niet meer de uninstallen. Ze fixen een heleboel problemen, als het net de jouwe niet zijn is dat natuurlijk jammer.

• pica
Blisterin_Bull schreef op maandag 02 december 2013 @ 17:19:
[...]

Los van de unofficial patches; heb je vsync uitgeschakeld? Het spel vind een fps van meer dan 60 niet leuk. Dan krijg je van dat soort rare physics in de natuur van Skyrim.
Ja, vsync staat uit, heb adaptive vsync via de nvidia settings. Zal vsync eens aan zetten.

Steam

• Stefke
  • Nu online
Meer mensen met problemen met Nexus? Retetraag, automatisch uitgelogd worden, NMM wil geen verbinding maken en loopt zelfs vast of mods willen niet downloaden etc...

[Voor 7% gewijzigd door Stefke op 02-12-2013 23:02]

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Als je de voorpagina van Nexus had gelezen in de afgelopen dagen, had je kunnen weten dat ze gisteren onderhoud hadden verricht aan het server netwerk. ^_^

Systeem specs

• Stefke
  • Nu online
hmm...mijn favoriet verwijst daar niet naar. Ik kom elke keer op eoa vage modpagina (en dan denk ik, ik moet die pagina eens even wijzigen...). Tnx

• JSchut

JSchut

.....

Wilde gisteravond ook beginnen aan modden. Maar idd de server lag eruit. Dus dan vanavond maar even. Die SkyUI ziet er nice uit.

• Lanithro
Wat zijn de MUST HAVE mods voor Skyrim? Er zijn er zo veel dat je door de bomen het bos haast niet meer ziet.

• JSchut

JSchut

.....

Lanithro schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 10:32:
Wat zijn de MUST HAVE mods voor Skyrim? Er zijn er zo veel dat je door de bomen het bos haast niet meer ziet.
Dat heb ik inderdaad ook een beetje :)

Na verschillende sites bezocht te hebben kom ik tot onderstaande lijst. Ik heb nog geen idee of dit allemaal via Nexus te doen is.

Wat vinden jullie van deze lijst? Nog aanvulling of af te raden mods?

unofficial patches
SkyUI
Ultimate Follower Overhaul
Immersive Armors
Immersive Weapons
A whole new world
RealVision ENB
Climates of Tamriel
Pure Waters
Realistic Lighting Overhaul
Ruins Clutter Improved
Static Mesh Improvement Mod
Improved NPC Clothing
Skyrim HD
Skyrim Floral Overhaul
Dat Grass
Realistic Smoke and Embers
Enhanced Blood Textures
Falskaar

Werkt dit trouwens samen met de office hd mod van de maker zelf?

[Voor 6% gewijzigd door JSchut op 03-12-2013 12:19]

• Snowbank
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:14
Lanithro schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 10:32:
De echt must haves zijn toch wel:

Unofficial Dawnguard Patch
Unofficial Dragonborn Patch
Unofficial Hearthfire Patch
Unofficial High Resolution Patch
Unofficial Skyrim Patch
SKSE
SkyUI

De patches lossen een hoop problemen op en SkyUI voor een menu wat wel op een Keyboard & Mouse gericht is.

Verder is het toch echt wat je zelf wilt toevoegen. Textures/Animiaties/Sound/Quests.
Maar als je een kant en klaar lijstje zoekt dan kan ik deze mods aanraden die GophersVids gebruikt.
Daar heb ik mijn mod lijst ook grotendeels op gebaseerd.
Staan in de description van zijn videos. Lets Play Skyrim Again : Chapter 4 Ep 13

Iets waar je wel goed op moet letten is de load order van de mods. Sommige mods overschrijven de zelfde dingen of zijn afhankelijk van een andere mod. Dus zorg er voor dat je de mods in de goede volgorde laad. Als je het niet handmatig wilt doen kan je een tool als BOSS gebruiken.

edit:
JSchut schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 12:16:
[...]

Werkt dit trouwens samen met de office hd mod van de maker zelf?
Dat kan en zou ik zeker doen. Dan heb je iig de officiele HD texture als deze niet in een texture mod zit.

[Voor 23% gewijzigd door Snowbank op 03-12-2013 12:44]

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-03 13:49

4bit

Onward, to futility!

Link is hier al enkele keren gepasseerd normaal gezien, maar check http://www.skyrimgems.com/ . Mooi lijstje van de meest gebruikte mods, mooi gesorteerd per categorie.

"Must have" mods hangen voornamelijk af wat je zoekt. Liefst alleen grafische mods, en voor de rest zo dicht mogelijk bij de originele user experience. Of mag alles een overhaul krijgen.

I'll do what I can, but expect very little.

• Stefke
  • Nu online
Eens even bladeren.

Ik kwam ergens een aantal ini-fixes tegen om de schaduwen te verbeteren, zodat ze niet telkens heel lelijk verspringen en ook veel betere tekening hebben, maar helaas zie ik daarmee her en der lelijke vlekkenwaas over het landschap verschijnen (afhankelijk van waar en hoe je blikveld gericht is)... Ik zie in die lijst een speciale schaduwfix staan, hopelijk is die wat beter.
Misschien ook wat Graka-settings? (Ati 69502Gb)

• pica
Blisterin_Bull schreef op maandag 02 december 2013 @ 17:19:
[...]

Helemaal niet bij stil gestaan dat ik een 120 hz monitor heb 8)7 .
Net mijn FPS gelimit met Dxtory zoals hier beschreven, kijken of het uitmaakt.

Het is bijna niet te merken dat het een consoleport is :X

/edit
Na mijn FPS te cappen geen problemen meer gelukkig.
Net dragonborn DLC eindbaas om zeep geholpen, jammer dat hij niet veel nuttigs op zich had :-(

[Voor 11% gewijzigd door pica op 03-12-2013 23:24]

Steam

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Had je het spel moeten spelen vlak na release in November 2011. Toen was het pas erg :P
Dan kreeg je na een uur of twee paarse textures, omdat het spel geen werkgeheugen meer kon aanspreken (2GB limit toentertijd).

[Voor 42% gewijzigd door Blisterin_Bull op 03-12-2013 21:26]

Systeem specs

• JSchut

JSchut

.....

Nexus servers deden weer bizar weinig gister. Vanochtend alles maar even handmatig gedownload.

Ik heb alles gedownload wat ze hier aangeven (met optie A). Ik heb alleen Lush Trees and Grass weggelaten
http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/30936/?

Iemand die deze ook gevolgd heeft?

Verder heb ik dit nog gedownload:
SKSE
SkyUI
Ultimate Follower Overhaul
Immersive Armors
Immersive Weapons

Vanavond maar proberen alles via NMM aan de praat te krijgen en kijken of het een beetje draait op mijn pc.

Specs:
i5 3350P - 3,1 Ghz
8GB intern
Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3

Edit:
Alles geinstalleerd en het draait perfect. Nog wel even het blurren van dingen in de verte uitgezet. Werd er beetje ontoepasselijk van lol. Ziet er allemaal erg nice uit. Laadtijden zijn wel een stukje langer maar dat is logisch maar ze zijn niet TE lang,

[Voor 18% gewijzigd door JSchut op 04-12-2013 22:36]

• Lanithro
hmm ik kan de NMM niet downloaden helaas. Ik kan niet registreren. Das echt klote.

• Stefke
  • Nu online
Die registratie was mij ook niet echt duidelijk, maar ik bleek nog een account te hebben :) Obliviontijd

[Voor 61% gewijzigd door Stefke op 04-12-2013 22:25]

• pica
Ik denk dat ik morgen dat ook maar even ga proberen, die filmpjes zien er wel erg goed uit.

Steam

• JSchut

JSchut

.....

pica schreef op woensdag 04 december 2013 @ 23:16:
[...]

Ik denk dat ik morgen dat ook maar even ga proberen, die filmpjes zien er wel erg goed uit.
Gister even wat gespeeld met alle mods etc. Nu moet ik zeggen dat ik gemengde gevoelens heb.

Het is allemaal erg mooi maar ik irriteer me ook zeker aan bepaalde dingen.

Een voorbeeld is het soms veel te hoge gras. Soms kan je er maar net overheen kijken. Wellicht kan ik dat dan net even anders instellen of wellicht een andere mod gebruiken maar daar moet ik even naar kijken.

Een ander voorbeeld zijn de caves. Het is allemaal erg tof met rook e.d., maar soms zie je nu geen moer omdat het te donker is. Als er namelijk geen lichtbron is dan is het ook gewoon echt pikdonker. Opzich logisch maar dat is wel een nadeel soms. Echter kan ik hier wel aan wennen. Want het ziet er tof uit en is een stuk realistischer

Ook mijn frames zakken soms naar de 20 fps. Meestal zit ik rond de 40 maar in sommige delen zie ik het naar de 20 zakken. Opzich heb je er niet zo'n last van maar ik ben beetje bang dat het te erg wrdt wanneer je in combat bent met een draak bijvoorbeeld. Voor zover heb ik dit alleen buiten getest.

Ik weet nog niet wat ik ga doen. Wat mods uitzetten of terug naar vanilla met HD textures en wat mods zonder enb. Enb is de echter killer vermoed ik.

Edit:
Ik vond dit.
In skyrim.ini staat:
iMinGrassSize=30 //<--- if you use Grass on Steroids set it to 75 or higher.

M'n gras word dus zo huge door Gras on Steroids. Vanavond even aanpassen naar 75 of 100. Dat gaat vast ook schelen in m'n fps.

[Voor 13% gewijzigd door JSchut op 05-12-2013 10:24]

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

In caves moet je inderdaad wel met een torch rond lopen, of gebruik de candlelight spell. Je follower een torch geven helpt ook. Ik moet er wel bij zeggen dat je meer ziet in 3rd person stand wanneer je een torch of candlelight gebruikt.

Systeem specs

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

JSchut schreef op donderdag 05 december 2013 @ 09:54:
[...]

Gister even wat gespeeld met alle mods etc. Nu moet ik zeggen dat ik gemengde gevoelens heb.

Het is allemaal erg mooi maar ik irriteer me ook zeker aan bepaalde dingen.

Een voorbeeld is het soms veel te hoge gras. Soms kan je er maar net overheen kijken. Wellicht kan ik dat dan net even anders instellen of wellicht een andere mod gebruiken maar daar moet ik even naar kijken.

Een ander voorbeeld zijn de caves. Het is allemaal erg tof met rook e.d., maar soms zie je nu geen moer omdat het te donker is. Als er namelijk geen lichtbron is dan is het ook gewoon echt pikdonker. Opzich logisch maar dat is wel een nadeel soms. Echter kan ik hier wel aan wennen. Want het ziet er tof uit en is een stuk realistischer

Ook mijn frames zakken soms naar de 20 fps. Meestal zit ik rond de 40 maar in sommige delen zie ik het naar de 20 zakken. Opzich heb je er niet zo'n last van maar ik ben beetje bang dat het te erg wrdt wanneer je in combat bent met een draak bijvoorbeeld. Voor zover heb ik dit alleen buiten getest.

Ik weet nog niet wat ik ga doen. Wat mods uitzetten of terug naar vanilla met HD textures en wat mods zonder enb. Enb is de echter killer vermoed ik.

Edit:
Ik vond dit.
In skyrim.ini staat:
iMinGrassSize=30 //<--- if you use Grass on Steroids set it to 75 or higher.

M'n gras word dus zo huge door Gras on Steroids. Vanavond even aanpassen naar 75 of 100. Dat gaat vast ook schelen in m'n fps.
Waarom niet Skyrim Flora Overhaul IPV Grass on Steroids? Wordt vaker ge-update en is ook mooier. Ik zou maar eens een kijkje nemen als ik jou was.

• JSchut

JSchut

.....

Phntm schreef op donderdag 05 december 2013 @ 11:55:
[...]

Waarom niet Skyrim Flora Overhaul IPV Grass on Steroids? Wordt vaker ge-update en is ook mooier. Ik zou maar eens een kijkje nemen als ik jou was.
Ik heb ze beide ;)

• Stefke
  • Nu online
Een paar dingen:

Ik kom als level 1 (net gestart) een wolf tegen, ik denk: spannend! Maar ik doe 1 slag met een waraxe en in een cinematic action is de wolf in 1x dood. Dat is dus suf, welke mods doen hier iets aan?

Ik heb dit probleem, een soort moire. Weet iemand wat dit veroorzaakt?
Ik zie het op heel veel plekken als een soort waas over het landschap

En hier ook op de candles (alhoewel ik niet zeker weet dat het hetzelfde probleem is maar ik denk van wel)

Ik heb een ATI-kaart

• pica
Hmm, ik kan geen dragon souls meer absorberen, morgen maar even weer naar een fix zoeken.

Steam

stefijn schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 21:58:
Een paar dingen:

Ik kom als level 1 (net gestart) een wolf tegen, ik denk: spannend! Maar ik doe 1 slag met een waraxe en in een cinematic action is de wolf in 1x dood. Dat is dus suf, welke mods doen hier iets aan?

Ik heb dit probleem, een soort moire. Weet iemand wat dit veroorzaakt?
Ik zie het op heel veel plekken als een soort waas over het landschap
[afbeelding]

En hier ook op de candles (alhoewel ik niet zeker weet dat het hetzelfde probleem is maar ik denk van wel)
[afbeelding]

Ik heb een ATI-kaart
Dat tweede probleem lijkt me oververhitting of een defecte geheugenchip, maar dat weet ik niet zeker (ik heb dat effect in ieder geval in die twee situaties gezien).

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-03 13:25

Bansheeben

There never was any cake...

stefijn schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 21:58:
Een paar dingen:

Waarom niet gewoon de difficulty flink omhoog gooien. Ik garandeer je dat een groep wolven zeker een probleem gaat vormen als je Master difficulty speelt (alhoewel dat niets meer doet dan zowel de hitpoints als de hoeveelheid health van alle mobs flink opschroeven).
Als de difficulty slider het niet is voor je, dan kun je altijd nog Skyrim Redone proberen. Dit is eigenlijk gewoon een complete overhaul van de Skyrim gameplay en dus wordt combat ook stevig aangepakt, wat geheel behoorlijk wat uitdagender zou moeten maken (heb het zelf nooit geprobeerd, maar er zijn heel veel goede verhalen over te vinden :) ).

[Voor 10% gewijzigd door Bansheeben op 07-12-2013 01:58]

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Skyrim Redone is alleen uitdagender als je het complete pakket installeert, optioneel samen met Frostfall en Realistic Needs & Diseases. Requiem is trouwens ook aan te raden. Dan ren je weg voor 2 bandits als je nog laag level hebt.

Systeem specs

• Stefke
  • Nu online
Hehe, NMM doet het eindelijk weer online!

Ik zal die slider inderdaad eens omhoog zetten, dat kan al wat uitmaken. Helemaal niet aan gedacht, staat nu op default denk ik. En dan Skyrim Redone eens proberen.
Het moet niet onmogelijk spelen worden, maar op deze manier krijg ik niet eens de kans om met de controls te oefenen...

@anandus: dat hoop ik niet.. :| Heb ook nog nooit zoiets gezien bij deze videokaart in andere games. Hoe kan ik dat specifiek checken?

edit: het is weg als ik de settings op low zet, dus één van de grafische settings veroorzaakt het.

edit2: het komt door de FSAA-setting van het spel: met geen FSAA en alles verder op max heb ik dit niet, met 2x FSAA of hoger heb ik het wel. Misschien kan ik nog wat doen in de settings van de kaart icm de gamesetting, of misschien ben ik er vanaf als ik ENB ga gebruiken (wat ik toch al wil proberen)

edit3: ik ben zonder FSAA ook van die lelijke vlekken in het landschap af als ik me niet vergis

edit4: in Catalyst controlecentre met filter op "edge detect" en Multisampling ben ik er ook vanaf mét 8x FSAA :)

[Voor 57% gewijzigd door Stefke op 07-12-2013 10:56]

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Anti-Aliasing en Anisotropic Filtering heb ik in de Skyrim launcher uitgezet. Dat doet de ENB ook die ik gebruik. Maar zelfs toen ik geen ENB gebruikte, had ik die beide maar op 4X staan. Daarnaast had ik de shaduwen wat softer ingesteld, FlickeringDistance verhoogd en gebruikte Dynavision voor distance blur/depth of field.
Skyrim Redone met de Combat module en Enemy AI is al een mooie verbetering. Zo maakt de game beter gebruik van Heavy Armor, omdat die variant beter beschermt tegen vijandelijke pijlen. Met de combat module gebruik je tijdens gevechten stamina voor al je aanvallen, niet alleen power attacks, en worden succesvolle direct attacks beloond met buffs/debuffs; zo gaat je armor rating tijdelijk met X aantal punten omlaag bij een ongeblockte vijandelijke aanval, maar dat geldt omgekeerd ook. Dat brengt meer variatie in het spel.

In CCC moet je juist niets veranderen. Laat alles op default of "controlled by game". Skyrim is in principe een console port, dus dit soort instellingen maakt het spel niet echt veel mooier. Daarvoor moet je HD texture packs/Landschap Overhauls en/of ENB gebruiken.

Wil je met zo min mogelijke hardware hits spelen, kan je met de HD DLC spelen, FXAA in de launcher aanzetten en Dynavision gebruiken voor distance blur/depth of field. Enige extra texture pack die altijd aan te raden is, is eentje die het water aanpakt, zoals Pure Waters of WATER2

[Voor 67% gewijzigd door Blisterin_Bull op 07-12-2013 11:06]

Systeem specs

• Stefke
  • Nu online
Tnx voor de tips, de FSAA-settings zelf staan op controlled by game, maar daarbuiten kan ik 3 FSAA-methoden kiezen (er moet EEN type ingesteld staan, geen "controlled by game" mogelijkheid). Met Multisampling en edgedetect ben ik van dat probleem in de screenshots af.

Maar ik ga nu ENB installeren, dus eens zien wat dat brengt.

edit: eerste keer starten kreeg ik een paarse balk onderin en het beeld was verticaal ingekrompen. Nu het spel nog eens gestart en nu loopt t goed :) Alles op ultra, Option B max effects met CoT en ELFX _/-\o_

[Voor 29% gewijzigd door Stefke op 07-12-2013 11:53]

• Stefke
  • Nu online
Nou, in de USA zijn ze ook wakker: site is nauwelijks bereikbaar, NMM doet het weer niet...

• Stefke
  • Nu online
Hmm...volgende probleempje: het spel loopt supergoed, maar ik ben nu 2 plekken tegengekomen waar dat niet zo is: in de sleaping quarters van de Companions in Whiterun en in de kerker van die begraafplaats (gebouw voor de doden), ook in Whiterun. In de laatste was de framerate maar zo-zo, in de Quarters is de framerate soms onspeelbaar en reageert het hele spel met een vertraging van 1 a 2 sec, en soms is het ineens weer even goed.
Als ik naar beneden kijk is het goed, soms als ik even wacht is het ook weer geen probleem. Als ik de ruimte inkijk zakt het helemaal in, maar ook niet altijd als ik dezelfde kant op kijk. M.a.w. op sommige momenten is ook daar de framerate prima, om vervolgens ineens helemaal in te zakken.
Ben nog niet op heel veel plekken geweest, maar ik heb zo'n vermoeden dat het dus dat het in dit soort "ruimten" mis gaat.

Iemand een idee of iets soortgelijks gezien ergens?

Ik heb nu grofweg: ENB, ELFX, HD2k textures, Realistic Water two, SMIM, SKUI, COT en nog wat kleine dingen.

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Combinatie van ENB en ELFX. Viel mij namelijk laatst ook op bij de companions. Daarvoor had ik het nooit.

Systeem specs

• Stefke
  • Nu online
Lijkt inderdaad dat te zijn: ik heb nu ELFX uitgezet en "die andere" (naam even kwijt) aangezet en nu heb ik het niet meer. In de Companions-hall is de framerate wel iets lager dan elders, maar niet meer zoals met ELFX. En om eerlijk te zijn zie ik niet echt verschil in belichting? Dezelfde zwarte schaduwen, realtime objectschaduw etc. Mooi hoor :)

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik neem aan dat je met "die andere" Realistic Lighting Overhaul bedoelt? Er zijn wel wat verschillen;
YouTube: Skyrim Mod Sanctuary 74 : Realistic Lighting Overhaul, Enhanced Lights and FX, Immersive Interiors

Systeem specs

• Stefke
  • Nu online
Ja die was het. Natuurlijk zijn er wel verschillen als je ze naast elkaar houdt, maar zo op het eerste gezicht vind ik ze erg op elkaar lijken (en dat is alleen maar goed, vind het erg mooi met die donkere schaduwen, en goed voor de spanning). Ik zie echt niks als ik zonder lichtje een grot inloop :) laatst ook 's nachts een heldere nacht zonder maan, zag ik ook echt helemaal niks zonder fakkel zo zwart was het.

Levelen gaat trouwens wel hard zeg, ik heb nog niet veel gedaan en ben al level 8

• Jouhki
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-01-2020
Ik heb ook maar eens weer Skyrim uit de kast getrokken.
Laatste keer dat ik het gespeeld heb was het alleen met de officiële HD texture pack en voor de rest vanilla.
Voordat ik nu ben begonnen ben ik eerst twee avonden aan het modden geweest en ik moet zeggen dat ik tevreden ben met het resultaat. Gebruikte mods:

RealVision ENB
Skyrim HD 2K Textures (Full)
Alle onofficiële patches voor Skyrim en DLC's
Static Mesh Improvement Mod
A Quality World Map - With Roads
Categorized Favorites Menu
Categorized Favorites Menu Oni Edition
Project Reality - Climates Of Tamriel - Weather - Lighting
Realistic Sun for Climates of Tamriel and Vanilla
Supreme Storms for Climates of Tamriel
Skyrim -Community- Uncapper
SkyUI
SKSE
T3nd0s Skyrim Redone
Realistic Lighting Overhaul
WATER - Water And Terrain Enhancement Redux
Skyrim Flora Overhaul
Lush Trees and Grass

Ik heb expres voor RLO gekozen ipv ELFX omdat ELFX het wel heel erg donker maakt. Op zich zou ik dit niet zo heel erg vinden maar (zover ik gelezen heb) wordt het blikveld/AI van de NPC's niet beïnvloed door mods als RLO of ELFX. Dus ik zie dan geen hand voor ogen meer terwijl de NPC mij al vanaf de andere kant van de grot ziet aankomen en begint te schieten.

SkyRe is echt een grote overhaul en maakt Skyrim een heel stuk beter en uitdagender. de Uncapper is eigenlijk wel een vereiste om met SkyRe te gebruiken als je er het meeste uit wil halen.
Natuurlijk is Skyrim nu heel stuk prettiger om naar te kijken. Eerst waren mijn grasfichekaarten zwaar onderklokt en bijna geen gebruik (rond de 30% of zo) hun werk te doen toen ik alleen de officiële HD texture patch had geïnstalleerd. Nu met alle mods worden mijn kaarten toch wat meer gepushed en draaien ze op volle 3D clocks en goed gebruik (rond 80%-90%) om netjes op 60 FPS uit te komen.

Met SPM ook nog even de resources gemeten en ziet er goed uit. RAM rond de 800MB en VRAM rond de 2.6GB dus nog meer dan genoeg speelruimte over ;)

Ik laat trouwens wel tegen alle berichten en instructies in de Vsync ingesteld in de Nvidia driver en niet laten regelen door ENB. Als ik het door ENB laat regelen heb ik duidelijk meer last van tearing op een 1 of andere manier.

SkyRe op Expert met alle visuele candy maakt het toch een hele andere beleving en zal er weer veel uurtjes in gaan steken ben ik bang. :)
Als iemand nog suggesties heeft voor leuke mods houd ik mijn aanbevolen.

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-03 15:59
Heb van de week ook skyrim gekocht voor de PC met alle DLC. Had Vanilla al voor de X360. Ben ook aan het modden geslagen. Begonnen met RealVision ENB (Performance), Weather of Tamriel, en Realistic Lighting Overhaul.

Als ik alles aanvink met shift+enter dan haal ik outdoor gemiddeld 45 fps, maar het loopt totaal niet lekker. Indoor 60 fps en dat loopt wel prima. Eens kijken hoe ik het e.e.a. kan tweaken.

Heb een 2gb GTX 660TI. Misschien komt wat punch te kort.

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat je in feite gedaan hebt door alles in het ENB venster aan te vinken is de FULL versie te activeren (op de luma/smaa) na :P
Dat krijg je op de meeste hardware niet soepel draaiend als je echt van plan bent om zo te spelen. Het is leuk voor screenshots, maar niet praktisch voor gameplay. Ik draai ook de performance versie + ambient occlusion. Anders ga ik snel richting de 20fps-35fps. Maar ik draai NOG meer hd mods dan jij ;)
De meest beruchte en zwaarste:

Optimized HD DLC (official hd dlc verwijderd)
Skyrim HD2K Lite (1K)
Project Palalax
Tamriel Reloaded (1K)
Static Mesh... (half size textures, dus 1K)
Ruins Clutter Improved
Climates of Tamriel
ELFX
Skyrim Flora Overhaul
Realistic Water Two
Better Males en UNPB (mix van 4K en 2K)
SG Hair Pack
Amidianborn's Book of Silence
Ultimate HD Fire Effects
Realvision ENB, Preset B Performance

Daarnaast nog een paar van die "More populated Cities,Forts,Road" mods en Interesting NPC's, dan krijgt je systeem het wel erg zwaar (plus nog 80+ andere gameplay mods) ^_^

Systeem specs

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-03 15:59
Blisterin_Bull schreef op donderdag 19 december 2013 @ 12:35:
Wat je in feite gedaan hebt door alles in het ENB venster aan te vinken is de FULL versie te activeren (op de luma/smaa) na :P
Dat krijg je op de meeste hardware niet soepel draaiend als je echt van plan bent om zo te spelen. Het is leuk voor screenshots, maar niet praktisch voor gameplay. Ik draai ook de performance versie + ambient occlusion. Anders ga ik snel richting de 20fps-35fps. Maar ik draai NOG meer hd mods dan jij ;)
De meest beruchte en zwaarste:

Optimized HD DLC (official hd dlc verwijderd)
Skyrim HD2K Lite (1K)
Project Palalax
Tamriel Reloaded (1K)
Static Mesh... (half size textures, dus 1K)
Ruins Clutter Improved
Climates of Tamriel
ELFX
Skyrim Flora Overhaul
Realistic Water Two
Better Males en UNPB (mix van 4K en 2K)
SG Hair Pack
Amidianborn's Book of Silence
Ultimate HD Fire Effects
Realvision ENB, Preset B Performance

Daarnaast nog een paar van die "More populated Cities,Forts,Road" mods en Interesting NPC's, dan krijgt je systeem het wel erg zwaar (plus nog 80+ andere gameplay mods) ^_^
haha okee, thanks voor de tip. Merkte al dat Depth of field in- of uitschakelen het meeste verschil maakt bij mijn setup. Ik zal eens wat dingen uitschakelen. Weet jij toevallig hoe ik weer terug kom op de default Realvision Performace settings?

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-03 19:07
Is het spel nog leuk om op de xbox te beginnen? Zie iedereen maar mods gebruiken en dat kan dat niet

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:16
Mods maken Skyrim zoveel beter. Zelfs mijn eerste playthrough van de main quest heb ik niet modloos gedaan. Vanavond begint waarschijnlijk de Steam sale, kun je de Legendary Edition waarschijnlijk meenemen voor slechts 13 euro. Aanrader! :)

• Xedev
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-11-2022
Ik ben ook weer begonnen met spelen, alleen wel met veel mods die de snelheid waarmee je skills omhoog gaan verhogen en je 2 perks per level krijgt. Hiermee is ook een korte speelperiode gewoon leuker voor mij. Verder de nodige scala aan graphic mods natuurlijk :P

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Daar heb je niet veel mods voor nodig. Sterker nog, één mod; Skyrim Community uncapper van Elys. Daar kan je per skill een multiplier opgeven, zowel positief als negatief als je juist langzamer wilt levelen. Je kan het zelfs zo instellen dat je de eerste 10 levels snel levelt, en dan langzaam levelt.
Of je gebruikt simpelweg de console :P

Systeem specs

• Jouhki
XtrmEend schreef op donderdag 19 december 2013 @ 17:10:
Ik ben ook weer begonnen met spelen, alleen wel met veel mods die de snelheid waarmee je skills omhoog gaan verhogen en je 2 perks per level krijgt. Hiermee is ook een korte speelperiode gewoon leuker voor mij. Verder de nodige scala aan graphic mods natuurlijk :P
Het gevaar met dit soort dingen is wel dat je dan de balans uit het spel haalt en voordat je halverwege het spel ben al zwaar OP ben en de motivatie ook (voor mij persoonlijk) een stuk minder is omdat je dan alle perks die bij jou build passen dan binnen hebt.

Ik vind zeker dat het op de Xbox 360 nog waard is om te spelen. Grafisch is het ondertussen niet super top meer natuurlijk al moet ik zeggen dat de lage resolutie textures minder opvalt als je op een 1080P TV speelt waar je meters vanaf zit dan dat je op een 1440P monitor speelt waar je 50 centimeter vanaf zit.

SkyUI is bijna noodzakelijk als je met muis + toetsenbord speelt maar de vanilla menus zijn best goed te doen als je met een controller speelt.

Wel een advies voor als je op de Xbox 360 speelt is om Enchanting compleet links te laten liggen. Met een beetje enchanting skills kan je zelf zo ongelooflijk OP maken dat het zelfs op legendary geen bal meer aan is en overal blind overheen walst.

Dit vind ik een van de grootste voordelen van SkyRe. De perks en skill trees zijn zou aangepast dat het een stuk meer in balans is en zonder "cheats/mods" die je perks verhogen bijna onmogelijk is om snel OP te worden.

• Andiaen
  • Laatst online: 02-03 08:08
Hey Tweakers,

Ik was het GoT forum aan het afstruinen en kwam toch weer even op het Skyrim forum terecht.
Mijn gevoel en twee weken kerstvakantie plus de Steam sale zeggen me dat ik nu toch echt de DLC moet gaan kopen en Skyrim een fatsoenlijke kans moet gaan geven.
Ik heb Skyrim gedeeltelijk doorlopen, ben een groot fan van het modden van ES reeks en ben door een gecrashte pc niet verder gegaan.

Nu zie ik heel wat mods voorbij komen en als je er een tijd uit bent zie je door de bomen het bos niet meer. Wellicht mag de vraag niet gesteld worden, want ik weet dat dit heel persoonlijk is, maar welke mods zijn voor jullie de absolute aanraders?

De PC waar Skyrim op gaat draaien heeft 8 GB RAM, AMD 5870 1 GB, Q9450 @ 2,66 ghz (stock maar zou eventueel wat sneller mogen gaan lopen als ik hem lief aankijk) en een Samsung 830 SSD schijf waar Skyrim zeker op gaat passen.

Ik hou zelf van Eyecandy (betere textures, nieuw / verbeterd landschap, nieuwe / verbeterde steden etc).
Een betere UI (SkyUI is de eerste die in me opkomt, maar misschien weten jullie een beter alternatief?)
Een andere skilltree, op de een of andere manier vind ik de oorspronkelijke skilltree niet veel aan dus een overhaul mod zou heel gaaf zijn. Skyrim RE ga ik vanavond zeker bekijken.
Daarnaast zoek ik een aantal performance mods om ervoor te zorgen dat mijn pc niet ten onder gaat aan alle mods, welke mods gebruiken jullie om een gemod Skyrim goed te laten draaien?

Bedankt voor de hulp! O-)

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Korte versie:
Lees deze en de vorige topics
Skyrim Nexus --> Top mods - all time
Skyrim Gems

Langdradige versie: Je videokaart heeft maar 1GB vram?
Unofficial Patches
Skyrim redone OF Requiem (niet beide)
Convenient Horses
Better Vampires en een werewolf overhaul mod (als je van plan bent om die kant op te gaan)
Officiële HD DLC + eventueel SMIM (static mesh improvement mod)
GEEN landscape textures, ELFX, ENB... Je zou deze mod kunnen proberen
Climates of Tamriel
SkyUI

Eventueel nog wat gameplay immersion mods zoals Frostfall en Realistic Needs & Diseases (werken met SkyRe), maar vooral geen graphics mods. Met 1GB vram is het een kwestie van tijd voordat je CTD's krijgt als je eyecandy installeert.

Systeem specs

• Andiaen
  • Laatst online: 02-03 08:08
Bedankt voor je snelle reactie Bull!

Helaas wel ja, het is alweer een oud beestje van een paar jaar oud (sept 2009), wat het in GPU land alweer bejaard maakt ja.
Ga vanavond eens kijken naar de mods die je doorstuurt, Convenient Horses was inderdaad eentje die ik vroeger ook gebruikt heb. Als het echt niet gaat lukken zal ik komend jaar toch maar een nieuwe pc gaan samenstellen.

Nogmaals bedankt!

• Stefke
  • Nu online
Als je wat mindere hardware hebt kun je hier eens kijken
http://www.nexusmods.com/...D48563%26preview%3D&pUp=1

of eigenlijk gezegd hier
http://www.skyrim-beautification-project.com/
I have a 6 year old computer, with an outdated 500 series nVidia card with only 1.5BG video memory. Still, I run at 30+ frames at all times, mostly between 50-60, and I can play for 10+ hours without CTDs or endless loading screens.
Zelf geen ervaring mee, maar aangezien mijn PC ook al weer een paar jaar oud is (i5, 8Gb met Ati 6950 2Gb kaart) valt hier vast wel wat performance te halen, dus ik wil dit nog eens goed doorlopen.

Vraagje, mijn Skyriminstall staat op een Raid-0 partitie. Zou ik nog wat kunnen winnen door het op de SSD systeemschijf te zetten? Misschien wat kortere laadtijden (al vind ik die momenteel prima)

Ik ben nu level 16, maar het spel moet natuurlijk nog beginnen. Ik heb het echter nogal druk, dus ik hou het voorlopig even bij testen/uitbouwen qua mods (maximaal mooi bij goede FPS), optimaliseren en dan nog begin ik nog eens helemaal opnieuw met oa SkyRE voor de full experience
Ik merk dat bijv. de Flora Overhaul net iets teveel van het goede is.

[Voor 41% gewijzigd door Stefke op 20-12-2013 17:52]

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Je wint altijd door een programma of game op de SSD te installeren. Als je dat bijvoorbeeld nu 1 op 1 doet zal de game sneller laden. Als je dat later na het installeren van nog meer mods doet, zullen de laadtijden alsnog acceptabel blijven.

Systeem specs

• Stefke
  • Nu online
Ik heb trouwens een probleem met de missing son of Fralia in White Run. Ik moet naar in haar huis spreken, maar het huis is altijd op slot, ook overdag of 's nachts en als ik het slot openmaak wordt ik bij wijze van spreken uit het huis geflikkerd.

Een keer ging het wel goed, maar toen had ik ook het slot open moeten breken en binnen was Fralia mij en aan het uitfoeteren dat ik op moest rotten én de quest tekst ging er doorheen. Maar vervolgens komen er volgens mij Whiterunguards die me eruit gooien.

Zojuist is het me wel gelukt om haar levende zoon te spreken, ik ben naar die andere familie geweest en heb een boek gejat. Maar nu heb ik weer hetzelfde: die zoon moet ik weer spreken, maar als ik het huis inga hoor ik hem alleen maar zeggen: you're not supposed to be here.
Ik kan de quest niet afsluiten.

[Voor 56% gewijzigd door Stefke op 20-12-2013 20:47]

• _eXistenZ_
  • Laatst online: 21-03 15:11
*knip* Hier stond een probleem, maar dat staat nu hierrrrr :)

[Voor 103% gewijzigd door _eXistenZ_ op 23-12-2013 00:19]

There is no replacement for displacement!

• MaFFia
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-03 18:13
Damn wat een leuke game is dit ... had dit niet verwacht.
Beetje mods kijken, filmpjes en spelen het is een leuke combo zo.
Voor men gevoel heb ik alles geupdate zowel officieel (steam 1.9....) als 1 patch unofficial.
Maar 1 omdat ik alleen de bassis game nog maar heb, maar ik word toch ook echt gek van sommige bugs. Voornamelijk 2 die echt gewoon te erg zijn voor woorden.

-Water bug
Op heel veel plekken lijkt het net of je gaat zwemmen dit terwijl je ergens op een weg loop dicht bij het water. Leuk als je net aangevallen word en je terug wil vechten.

-Horse bug
Dat ding lijkt wel een stuiterbal. Zelfs al 3x gehad dat dat ding als een raket de lucht in schiet en weer netzo hard op de grond terecht komt. Waardoor paard einde verhaal is.

Ik zat met de gedachten te spelen om de expansions te halen, maar als dit zo heel de game door gaat, ga ik toch eerlijk gezegd twijfelen. Of is er toevallig nog een patch of oplossing voor deze 2 bugs ?

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Heb je Vsync uitgezet? Vind het spel niet leuk namelijk. Dan krijg je van dat soort rare physics bugs.

Systeem specs

MaFFia schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 13:39:
[...] Ik zat met de gedachten te spelen om de expansions te halen, maar als dit zo heel de game door gaat, ga ik toch eerlijk gezegd twijfelen. Of is er toevallig nog een patch of oplossing voor deze 2 bugs ?
Ik heb beide nog nooit meegemaakt. Inderdaad zet vsync in ieder geval aan.

• Jouhki
Blisterin_Bull schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 14:51:
Heb je Vsync uitgezet? Vind het spel niet leuk namelijk. Dan krijg je van dat soort rare physics bugs.
Ik speel sinds dat ik Skyrim heb gekocht met Vsync aan in de Nvidia driver en heb nooit ergens last van gehad. Wellicht dat het anders is als je de Vsync functie in Skyrim zelf gebruikt. Ik gebruik ook ENB en daar wordt duidelijk gezegd dat je Vsync uit zou moeten zetten, ik heb echter gewoon VSync in de Nvidia driver weer aangezet omdat dit op mijn systeem in iedergeval beter werkt dan de limiters en sunc funtie die in ENB zit.
Wat ik wel veel lees en zelf getest en ondervonden heb is dat Skyrim raar gaat doen als je het toelaat om boven de 60 FPS te renderen.

• MaFFia
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-03 18:13
Zowel als in .ini als nvidia heb ik vsync aan staan, denk dat ik maar die ps limiter moet gaan proberen.
Je leest wel dat meer mensen er last van hebben en/of hebben gehad.

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:40
Vsync moet aan inderdaad, maar ook de refresh rate van je monitor moet tot 60 Hz worden beperkt. Dat kan alleen met specifieke programma's zoals MSI Afterburner (google). Als de engine boven de 60 Hz komt, dan kloppen de physics en de timing van bepaalde dingen niet meer.

Ik gebruik zelf een simpel scriptje om Skyrim te starten. Dit start eerst alleen het onderdeel van MSI Afterburner om de fps te beperken, daarna start Skyrim via Steam op.

• Tom. C
  • Laatst online: 21-03 22:17
Gewoon Adaptive V-sync (half refreshrate) in de nVidia driver inschakelen, nergens meer last van. (Mocht je nVidia hebben) Had ook rare physics en flikkerende beelden op mijn 144hz scherm.

Ryzen 5950X | Asus X570 Dark Hero | F4-3600C16D-32GTZN | TUF RTX 3080TI | Lian-Li PC011 Dynamic | Alienware AW3420DW | Thrustmaster T300 RS | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:25
Skyrim Legendary Edition nu voor nog geen 14 euro in de Steamstore. Goede prijs voor een fantastisch spel! _/-\o_

http://store.steampowered.com/sub/28187/
Pagina: 1 2 3 ... 14 Laatste

Let op:
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.

Wat betreft de eindeloze spoiler discussies, houdt gewoon rekening met je mede-tweakers.
Een ieder hier is capabel genoeg om zelf te kunnen bepalen of iets een (vette) spoiler is of niet.
Je kan er altijd nog boven zetten waar het over gaat zodat de lezers zelf kunnen bepalen of ze het willen lezen of niet.

Als laatste is er nog de IRC chat over Skyrim: <a href="http://irc.tweakers.net/skyrim">http://irc.tweakers.net/skyrim</a>.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee