Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Deed ik, maar word er niet veel wijzer van. Heb ook eigenlijk alleen de enblocal.ini bewaard ..Blisterin_Bull schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 12:09:
Kan je niet gewoon de config files van je oude en nieuwe enb vergelijken?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Wat ik dus bedoel is het volgende:

In de rode boxen zie je licht dat weerkaatst wordt van een lightsource en dat dynamic is. Dat wil zeggen dat als ik met een vlam of bound sword langs de muren ga, deze de source weerkaatsen evenals de kleur in real time. Zelfs op het gezicht van het skelet wordt het licht gereflecteerd. Met Rudy krijg ik het lang niet zo donker meer in de caves. Ook buiten niet. Had ik voorheen echt een torch of candlelight spell nodig om door de grotten te geraken, heb ik deze nu niet meer nodig.
Nu zijn de lightsources fixed en lijken ook meer te verlichten dan waar het licht daadwerkelijk op moet vallen.
Ik heb ELFX en zelfs ELFX enhancer + ELE aan staan, maar niets helpt. Brightness omlaag schroeven helpt niet. Het gaat echt om de lightsources.
Ik hoop dat het zo wat duidelijker is en iemand mij op weg kan helpen.
Edit: d3d9.dll verwijderen en opnieuw in de Skyrim directory plakken maakt dat de caves nu wel donker zijn. Nu alleen nog het effect van mijn mage met haar destruction spells weer zien te krijgen op de muren.
Loop nu wel tegen een ander probleem aan:

Hoe krijg ik die sneeuw/ijskristallen weg (links en rechts) uit mijn first person view. Als het regent krijg ik waterdruppels op mijn scherm (minder erg).
Edit : dat 'probleem' ook weer uit de wereld. Met shift enter kan ik de shader parameters veranderen. Onder enblens.fx is het frost feather- en minradii. In te stellen naar ieders smaak.
[ Voor 22% gewijzigd door JoeZuCK op 07-11-2016 11:01 ]
Als ik skyrim legendary edition koop op PC, krijg ik dan de remastered edition gratis?
De naam is Special EditionKroep schreef op zondag 06 november 2016 @ 19:37:
Hallo allen, vraagje:
Als ik skyrim legendary edition koop op PC, krijg ik dan de remastered edition gratis?
Om het gratis te krijgen ben je nu helaas te laat.
Skyrim Special Edition 1.1 Update (All Platforms Unless Otherwise Noted)
Fixes:
General performance and optimization improvements
Fixed rare issue with NPCs not appearing in proper locations
Fixed an issue with interface elements not appearing correctly on certain
displays (Xbox One and PS4)
Fixed issue with saves erroneously being marked as Modded, even though no mods are active
Updated some sound files to not use compression
Ga deze playthrough denk ik voor een destruction/alteration/one handed/heavy armor battlemage. Eerste PT een sneak/archer/dagger/light armor build, dus wil het wat anders doen. En ik heb geen zin om in zo'n mage robe pyama rond te lopen
Momenteel is Bruma alleen voor de Legendary Edition beschikbaar, en ik weet niet of er nog veel mensen zijn die deze versie draaien. Ze zijn echter wel bezig om de mod om te zetten naar de Special Edition.
http://www.nexusmods.com/skyrimspecialedition/mods/10917
Nou, die nieuwe PC draait nu een maandje, lekker schoon, dus ik weer Skyrim opstarten. Had wat voeten in aarde, maar uiteindelijk kon ik verder. En m'n probleem van zweven was niet opgelost... Bleek te maken te hebben dat het nu te lekker draait... Skyrim kan niet tegen 60+FPS....
Nu nog wachten tot de Fall Update voor de DX9 4Gb fix, maar het draait wel erg lekker! Kan ik eindelijk weer verder met het verhaal...
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Ik heb gisteren via de restoration potion glitch een Daedric bow 'improved'. De base damage van de bow is daarmee 909 geworden. Ik had eerder een Daedric bow gemaakt, eentje met 147 base damage. De eerste boog die ik heb gemaakt is met een 'gewone' fortify alchemy loop gecraft, de tweede met de restoration glitch (3 loops).
Maar: Ik heb ook fortify archery equipment. In totaal 4 items. Als ik mijn eerdere boog (147 base damage) equip met al mijn fortify archery gear, zit ik op 371 damage (daedric arrows). Dat klopt aardig denk ik.
Pak ik echter de restoration loop Daedric bow, met 909 base damage, schiet deze naar 122 base damage zodra ik nog maar het eerst stukje fortify archery gear aantrek. Ik weet dat er een bug is waarbij je niet over de 127% fortify archery heen moet gaan (vanwege een overflow) maar één item is bij mij maar 40%.
Ik kan er niks over vinden, dus de enige verklaring die ik kan vinden is dat een boog maar maximaal 999 damage mag doen.
Platform is de PS3 met alle updates, GOTY edition met alle DLC's geinstalleerd behalve Dawnguard (daar wacht ik nog even mee ivm dat gezeik met die Vampires die quest NPC's omleggen).
Ik heb een kleine test gedaan: Als ik mijn 147 base dmg bow equip, Daedric arrows, met al mijn fortify archery gear, 371 dmg totaal, en dan vanuit sneak een 3x critical strike dmg op Shadowmere afschiet, gaat er ~15% van zijn health af.
Doe ik ditzelfde zónder fortify archery gear, maar met de 909 base dmg bow, issie dood (oneshot). Dus die boog is wel degelijk sterker, ondanks dat ik er geen gear bij aan kan trekken (omdat de dmg dan dus minder word ipv meer). Ik zal dus nieuwe gear moeten enchanten, in dat geval. Ik kwam zo even geen draak tegen om te testen, maar ik ga de volgende speelsessie op mammoeten jagen ivm grand souls dus we zullen zien.
- edit -
Oh, mocht het uitmaken: De eerste bow heeft een 20 fire dmg en een 1sec soul trap, de tweede een 160dmg fire en 160dmg frost enchant.
- edit 2 -
https://www.reddit.com/r/...fortify_restoration_help/
ik zocht blijkbaar té specifiek. Iemand in deze thread legt uit dat het weapon info screen maar 3 cijfers kan laten zien, dus die 909 damage word waarschijnlijk 1x00-nog wat, maar dat laat hij niet zien. Ik heb dus feitelijk een boog die 2000dmg doet met mijn fortify archery gear erbij. Best 'nice'.
[ Voor 14% gewijzigd door HTT-Thalan op 15-11-2017 11:14 ]
[ Voor 185% gewijzigd door Stefke op 21-11-2017 09:22 ]
Past zo mooi erbij, kon het niet laten

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
Hoe zou dit komen?
Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold
lock je fps eens op 60.Korkss schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:30:
Deze game weer is geinstalleerd, maar kom niet langs het begin. Als ik in de wagen gevangen zit, helemaal in het begin. Dan crashed alles. Net of de wagen omvalt, het paard maakt 360’s in de lucht en verder gebeurd er niks. Reinstall gedaan etc maar niks helpt.
Hoe zou dit komen?
Ik zie die optie nergens staan.. echt bullshit dit. Game gewoon niet te spelen.
Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold
ik lock 'm in mijn control panel van mijn videokaart.Korkss schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 15:38:
[...]
Ik zie die optie nergens staan.. echt bullshit dit. Game gewoon niet te spelen.
als Skyrim boven de 60 fps gaat levert dat rare praktijken op.
probeer anders eens vsync aan te zetten.
ik neem aan dat je hetzelfde hebt als in onderstaand filmpje?
Precies dat ja! Het is nu inderdaad opgelost! ThnxRudolf schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 15:43:
[...]
ik lock 'm in mijn control panel van mijn videokaart.
als Skyrim boven de 60 fps gaat levert dat rare praktijken op.
probeer anders eens vsync aan te zetten.
ik neem aan dat je hetzelfde hebt als in onderstaand filmpje?
[video]
Veel plezier!Korkss schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 15:55:
[...]
Precies dat ja! Het is nu inderdaad opgelost! Thnx
Zie nu de special editie voor 18 euro staan in de PSstore namelijk.
Met mods wel anders vind ik het toch wel verouderd aanvoelen.FidoDido schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 16:50:
Heb deze rpg nog nooit gespeeld en gezien het al uit 2011 is, is deze game het nog steeds waard om te spelen? Ben wel een RPG fan, maar als je god of war en horizon en the witcher etc heb gespeeld vraag ik me beetje af of dit nog leuk is om te doen.
Ik vind het nog steeds leuk, speel het op dit moment weer dagelijks (de SE variant). Wel met mods, en heb geen idee wat er allemaal beschikbaar is op de PS4 (ben een PC gamer)FidoDido schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 16:50:
Heb deze rpg nog nooit gespeeld en gezien het al uit 2011 is, is deze game het nog steeds waard om te spelen? Ben wel een RPG fan, maar als je god of war en horizon en the witcher etc heb gespeeld vraag ik me beetje af of dit nog leuk is om te doen.
Maar waarschijnlijk zit je naar deze versie te kijken:
The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition
Ik heb twee problemen met het spel. In de eerste plaats, je sluit 1 quest af en hebt ondertussen al weer 4 nieuwe gekregen en ten tweede: er zijn teveel mods die leuke dingen toevoegen
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Ik hou het ‘t liefst een beetje simpel; gewoon de belangrijkste grafische mods en wat audio / NPC verbeteringen. Kan ik dan het best gaan voor de nieuwe Vortex app of gewoon met de NMM aan de slag? Die eerste is nog in alpha maar lijkt mij voor de toekomst het best om te gebruiken? BVD!
youtube.com/@hisrep
Morrowind, Oblivion, Skyrim (HD), Fallout 3, Fallout NV etc.
Je begint met modden en uiteindelijk blijf je dat doen.
Daarbij zie ik hele mooie aanpassingen, maar de juiste mods bestaan niet meer of er is wat anders aan de hand. Wellicht binnenkort maar weer eens een laatste keer modden en dan verder gaan met spelen en uitspelen.
youtube.com/@hisrep
Kleur kan je kijken naar een ENB configDubrillion schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:57:
Ik speel sinds kort ook weer fanatiek Skyrim. Is er 1 mod die ik kan installeren om het geheel iets mooier te maken? Ik wil niet een waslijst aan mods aan en uit zetten. Gewoon 1 mod die wat meer kleur, bomen en details toevoegd?
Meer bomen of bomen die er beter uitzien?
En wat voor details? Op de wereld? Op characters?
Op zijn minst drie mods installeren lijkt mij geen probleem?
Twitch.tv/coelijoeli
Ik heb in het verleden een aantal mods geïnstalleerd die voor mij een mooiere game brachten.Dubrillion schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:57:
Ik speel sinds kort ook weer fanatiek Skyrim. Is er 1 mod die ik kan installeren om het geheel iets mooier te maken? Ik wil niet een waslijst aan mods aan en uit zetten. Gewoon 1 mod die wat meer kleur, bomen en details toevoegd?
- Statis Mesh Improvement Mod (SMIM)
- ENB
- Unofficial Skyrim Patch
- Enhanced Blood
Kijk anders op deze pagina voor wat uitleg over mods: https://www.pcgamesn.com/...yrim/100-best-skyrim-mods
Is Vortex ondertussen een goed alternatief voor MO2? Of lopen ze nog steeds achter op de Virtual Directories van die de-facto standaard (En ja, MO was zeker de standaard in Skyrim, en staat ook hoog aangeschreven voor SSE)?DeNachtwacht schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:49:
Maar je hebt dus geen ervaring met Vortex?
Wat betreft fijne mods: ENB heb ik altijd optioneel en "advanced" gevonden. SMIM is daarintegen wel een must. Qua texture-improvement gebruik ik zelf graag Noble Skyrim, hoewel dat als je Special Edition speelt de laatste keer wel wat lastiger was om te installeren. Of dat nu is aangepast weet ik niet.
@DeNachtwacht even wat verder gelezen: Als je serieus aan het modden wilt gaan met Skyrim, klein of groot, en je hebt geen bestaande load order, is er weinig reden om geen MO / MO2 te gebruiken (MO voor Special Edition). MO geeft je simpelweg meer controle over load order, heeft minder bijwerkingen, en gaat vele malen beter om met losse textures (lees: Het overschrijft ze niet permanent als je een ander installeert).
Als je hiervoor een goede tutorial zoekt: Brodual op Youtube heeft goede tutorials voor MO, deze zijn ook van toepassing op MO2. Misschien met wat kleine afwijkingen in de UI, maar niets wat echt vreemd is.
[ Voor 54% gewijzigd door Stoelpoot op 07-08-2018 15:43 ]
youtube.com/@hisrep
Zoals jullie weten (of niet) komt volgende week de Anniversary Edition uit, omdat Skyrim 10 jaar oud is (shock).
Het draait vooral om Creation Club content. Bestaande eigenaren van de Special Edition krijgen fishing en survival mode (en volgens mij nog iets?) gratis.
En eigenaren van Skyrim op de Xbox Series X en PS5 krijgen een tech-upgrade, al weet ik niet welke features dat zijn.
Maar er komt dus ook de Anniversary Edition uit:
Of huidige eigenaren een soort upgrade DLC kunnen kopen of de nieuwe Edition moeten kopen is mij niet helemaal duidelijk.The Elder Scrolls V: Skyrim Anniversary Edition. The Anniversary Edition includes Skyrim Special Edition and 74 creations, all 48 currently available and 26 to be released.
Let op, belangrijk, omdat de nieuwe versie met een andere compiler gemaakt is (ofzoiets
Dit is dus voor Anniversary Edition én de nu gangbare Special Edition.
Als je nog met de huigige mods wil blijven spelen, zorg dan de je automatische updates uitzet.
Maar om terug te komen op de Anniversary Edition:
Als er een upgrade voor huidige eigenaren uitkomt die niet schreeuwend duur is zie ik mezelf het mogelijk wel aanschaffen. Het zit tjokvol content.
En ja, dat heb je met mods ook, maar bij de nieuwe edition weet je in ieder geval zeker dat het allemaal compatibel is
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Anniversary Edition is uit.
En Horse Armor DLC is gratis in de Creation Club
En 20 eurootjes voor SE eigenaren, heb 'm maar gelijk aangeschaft.anandus schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:15:
Gefeliciteerd met Skyrim's tiende verjaardag!
Anniversary Edition is uit.
En Horse Armor DLC is gratis in de Creation Club
[ Voor 16% gewijzigd door anandus op 12-11-2021 10:46 ]
Echt prachtig man. Had het gisteren al gezien, maar baalde ontzettend dar er steeds gepraat werd tussendoor. Ze hebben gelukkig een andere versie geupload zonder dat gepraat en juist door dit concert ga ik zeker die upgrade kopen. Heb echt weer zin om door die wereld te lopen met die prachtige muziek op de achtergrond want de soundtrack blijft gewoon geniaal.
Trouwens als dat al voor Starfield was dan beloofd het weer een top soundtrack. Ik vond die suite al super om te horen.
Wat ik van Oblivion kan herinneren is dat je op moest letten met levelling. Er was iets dat ik op een gegeven moment er 5 minuten over deed om een simpele krab te verslaan. Iets staat me bij dat ik dit opgelost heb door niet meer te slapen en dus niet te levellen.
Zit er een vergelijkbaar probleem bij Skyrim? Ik had al gezocht, maar gebruik waarschijnlijk de verkeerde termen. Waar kan ik informatie vinden als het probleem ook in Skyrim zit.
Nee, in Skyrim is het lastiger om verkeerd te levellen. Er zijn nog wel vaardigheden die snel te levellen zijn, waardoor je ook zelf in level stijgt en die je niet (direct) helpen in gevechten. Maar zolang je die niet bewust gaat powerlevellen en je vaardigheden die vechten wel direct ondersteunen niet verwaarloost, ga je niet tegen het Oblivion-probleem aanlopen.MRIdev schreef op zondag 18 september 2022 @ 18:25:
Op de koningsdagmarkt heb ik Skyrim voor €2 gekocht. Mooi voor deze winter op mijm oude PS3.
Wat ik van Oblivion kan herinneren is dat je op moest letten met levelling. Er was iets dat ik op een gegeven moment er 5 minuten over deed om een simpele krab te verslaan. Iets staat me bij dat ik dit opgelost heb door niet meer te slapen en dus niet te levellen.
Zit er een vergelijkbaar probleem bij Skyrim? Ik had al gezocht, maar gebruik waarschijnlijk de verkeerde termen. Waar kan ik informatie vinden als het probleem ook in Skyrim zit.
Met zo veel content en de laadtijden op de PS3 ga je daar inderdaad wel de hele winter mee zoet zijnMRIdev schreef op zondag 18 september 2022 @ 18:25:
Op de koningsdagmarkt heb ik Skyrim voor €2 gekocht. Mooi voor deze winter op mijm oude PS3.
God ja, ik heb m ook op PS3 gespeeld initiëel. Die laadtijden werden op een gegeven moment echt bloedirritantfub schreef op maandag 19 september 2022 @ 09:10:
[...]
Met zo veel content en de laadtijden op de PS3 ga je daar inderdaad wel de hele winter mee zoet zijn

fub schreef op maandag 19 september 2022 @ 09:10:
[...]
Met zo veel content en de laadtijden op de PS3 ga je daar inderdaad wel de hele winter mee zoet zijn
Dan nog is €2,- niet heul veul.
/f/image/W7aGGpZbULfZ0P4sRkKbE3Kb.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/5wkDxBHkOz7Qtvb18OfZDBZY.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Smg4SYq7QwxqEwwOejZaVv5y.png?f=fotoalbum_large)
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Hier hetzelfde, inmiddels alweer 6 weken aan het spelen.G_Dragon schreef op maandag 5 december 2022 @ 23:30:
Na lang twijfelen toch maar de Anniversary Edition gehaald en was ook maar 5 euro, new game begonnen afgelopen Zaterdag. Binnenkort maar eens weer verder..
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Twijfel nog een beetje, wat zijn de verschillen naast de mods?
En zijn er nog andere mods die geinstalleerd mogen worden?
Ik speel overgens op PS5.
Ik vind hem wel een leuke toevoeging en gebruik best wat van de content met regelmaat. Zitten leuke armour, spells en huizen tussen. Survival mode kan leuk zijn als je eens andere gameplay wil. De quests zijn niet zo diep doordacht en werken op geschreven tekst, dus daar hoef je het niet voor te doen. Ze zijn niet vervelend perse, die quests, maar over het algemeen ook niks bijzonders. Ben er zelf wel blij met de upgrade dus, maar je moet je er niet te veel van voorstellen.Vlaanderen1 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 11:45:
Is de AE update het waard?
Twijfel nog een beetje, wat zijn de verschillen naast de mods?
En zijn er nog andere mods die geinstalleerd mogen worden?
Ik speel overgens op PS5.
AE heeft verder weinig te doen met mods, het zijn gewoon alle 74 Creation Club items, welke officiële Bethesda content zijn gemaakt samen met third party developers en door Bethesda gecontracteerde modders. Dus niet helemaal hetzelfde als normale mods. Je kan het beter zien als hetzelfde niveau als een collectie van alle kleine DLC van Oblivion. Zelfs horsearmour maakt een comeback.
Eventuele Verified Creations vallen buiten de AE upgrade, maar meende dat PS die sowieso niet heeft. Wat je kwa mods verder kan doen veranderd niet in vergelijking met het spel zonder AE upgrade. Dat zal hetzelfde zijn als voorheen.
I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.
Wat betreft de eindeloze spoiler discussies, houdt gewoon rekening met je mede-tweakers.
Een ieder hier is capabel genoeg om zelf te kunnen bepalen of iets een (vette) spoiler is of niet.
Je kan er altijd nog boven zetten waar het over gaat zodat de lezers zelf kunnen bepalen of ze het willen lezen of niet.
Als laatste is er nog de IRC chat over Skyrim: <a href="http://irc.tweakers.net/skyrim">http://irc.tweakers.net/skyrim</a>.