Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Metalbuster schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:00:
[...]

Het was een stuk leuke geweest als ze Oblivion Morrowind een dikke update hadden gegeven in plaats van Skyrim.
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:08

Wailing_Banshee

You're Next

Wee Man schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 14:21:
[...]

Da's niet een mod die ik ooit gebruikt heb met de originele Skyrim. Bedankt voor de tip; voorlopig blijf ik toch bij de volledige vanille ervaring :)
Het zou ook deze kunnen zijn:

Origineel:
http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/16084/?

SE:
http://www.nexusmods.com/skyrimspecialedition/mods/321/?

Ik weet dat ik toen aan het spelen geweest ben. En ik weet ook dat ik het nu best wel mis, maar ik wil ook zo dicht mogelijk bij de vanille blijven nu.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-06 17:10
Ik speel dus op de xbox1 met een hele lading mods aan, bijvoorbeeld Open cities, Frostfall, unofficial patch.en hog een hele lading. dit werkt eigenlijk boven verwachting goed.

Maar nu komt er een probleempje, er speelt nog iemand op mijn xbox met een ander account en die wil vanille skyrim spelen en achievments halen......
Dit gaat dus niet, want op dat profiel staan automatisch ook alle mods geïnstalleerd, ook heb ik geen mogelijkheid ze voor dat profiel uit te zetten, want dat profiel heeft geen bethesda account. doe ik dat met mijn eigen account staan ze bij mij ook weer uit....

iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wee Man
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 01:26
Wailing_Banshee schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 14:41:
[...]

Het zou ook deze kunnen zijn:

Origineel:
http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/16084/?

SE:
http://www.nexusmods.com/skyrimspecialedition/mods/321/?

Ik weet dat ik toen aan het spelen geweest ben. En ik weet ook dat ik het nu best wel mis, maar ik wil ook zo dicht mogelijk bij de vanille blijven nu.
Ook nooit gebruikt. Ik heb het even opgezocht en het was inderdaad Cloaks of Skyrim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Wee Man schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 15:25:
[...]

Ook nooit gebruikt. Ik heb het even opgezocht en het was inderdaad Cloaks of Skyrim.
Ah, nooit gebruikt. Cloaks en staarten gaan nooit goed samen... En ik ben allergisch voor staarten die zomaar door materiaal heen gaan.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wee Man
Wailing_Banshee schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 15:30:
[...]

Ah, nooit gebruikt. Cloaks en staarten gaan nooit goed samen... En ik ben allergisch voor staarten die zomaar door materiaal heen gaan.
Daar is vast wel een mod voor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-06 14:54
Skyrim SE op mijn laptop met high /ultra settings (GTX 960m)

YouTube: Skyrim Special Edition on a GTX960m including FPS counter! (part 2)

gemd. fps indoor 55-60 outdoor: 33-43.

Elite sniping skills rond 4:30min :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t mac
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-06 22:37
Zijn de laadtijden verbeterd op de ps4? De laadtijden van Fallout 4 vond ik erg lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacejockey
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-06 17:46
Ik heb wel het idee dat de laadtijden verbeterd zijn, maar ik weet niet of dat ook echt zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
t mac schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 17:59:
Zijn de laadtijden verbeterd op de ps4? De laadtijden van Fallout 4 vond ik erg lang.
Veel korter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Laatst online: 15-06 16:55
Ik heb Skyrim SE gisteren even kort gespeeld, maar ik vond de textures wel erg tegenvallen. Weet iemand nog goede SE Mods voor mooiere textures?

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

t mac schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 17:59:
Bijna geen laadtijd zelfs. De langste zijn een seconde of 2 tot nu toe. Echt een hele verbetering en een stuk fijner spelen zo.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-06 13:16

ye-roon

knaak

Sinds de SE uit is, ben ik het internet aan het zoeken naar mage builds, want ik wil wel eens als een mage spelen, maar dat voelde altijd zwak als je net nieuwe game start.

awwww who am i kidding, ik transitie altijd naar een stealth archer :)

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

ye-roon schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 11:22:
Sinds de SE uit is, ben ik het internet aan het zoeken naar mage builds, want ik wil wel eens als een mage spelen, maar dat voelde altijd zwak als je net nieuwe game start.

Ik ben een paar keer begonnen als warrior (one handed + shield, dual wielding, two handed) en eindig ook altijd als stealth archer. Op de een of andere manier vind ik het nog steeds het leukst om in een donker hoekje te zitten en dan pijlen af te schieten...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-06 17:32

jmk

Lanithro schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 10:37:
Ik heb Skyrim SE gisteren even kort gespeeld, maar ik vond de textures wel erg tegenvallen. Weet iemand nog goede SE Mods voor mooiere textures?
In de top files van Nexus staat Static Mesh Improvement Mod nu op nummer 2(hoogste nieuwe binnenkomer :+ ) Deze mod is ook onderdeel van S.T.E.P. voor Skyrim Classic.

De Mod Creation Kit (Officieel van Bethesda) is nu uit. Er komen nu veel meer mods.

Hier vind je een alpha(!) versie van LOOT om je mods automatisch op volgorde te zetten. Ik heb zelf deze gebruikt, geen foutmeldingen tegen gekomen: loot_0.9.2-140-g621eb49_better-update-checking.7z

[ Voor 15% gewijzigd door jmk op 01-11-2016 12:29 ]

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Laatst online: 15-06 16:55
Och dat is nogal een een verschil... Nu nog de textures van de NPC's...

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:18
Heb liever een werkende SKSE voor Skyrim Special Edition, maar dat gaat nog even duren ben ik bang.
Ik mis namelijk erg SkyUI !

http://skse.silverlock.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

iamzero456 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 13:36:
Heb liever een werkende SKSE voor Skyrim Special Edition, maar dat gaat nog even duren ben ik bang.

Ik zou SkyUI ook graag weer terug willen, je merkt pas goed wat je hebt als je het mist :p Maar zolang het duurt kan ik nog wel even leven met de standaard UI...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-06 22:09

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ik ben dat dus nu ook aan het doen, en het gaat eigenlijk best goed. Soms moet ik wegrennen uit sommige niet quest related dungeons, maar meestal kan ik iedereen aan. Het helpt ook vooral als je een follower hebt natuurlijk.

Ik overleef het nu vooral door net voor een gevecht oakflesh te gebruiken (+40 armor voor 60sec) en daarnaast one-handed een magisch schilt (+40armor, +40 anti magic). En dan in de andere hand bijvoorbeeld flames (eigeniljk alles) of sparks (tegen magiers omdat het ook magica sloopt bij hen).

En als ik niet verwacht al te vaak geraakt te worden dan natuurlijk dual wield destruction.

Om vooral in het begin (zonder goede kleding en drankjes) nog genoeg magica te hebben heb ik ook veel ingezet op alchemy om makkelijk sterke drankjes te maken. En natuurlijk elk plantje plukken dat je ziet :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-06 17:45
iamzero456 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 13:36:

Ik gebruik voorlopig SkyUI 2.2. Die werkt zonder SKSE.
Niet super maar wel beter dan de standaard UI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

superbassie schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 14:23:
[...]

Ik gebruik voorlopig SkyUI 2.2. Die werkt zonder SKSE.
Niet super maar wel beter dan de standaard UI.
Ik had hem geinstalleerd, maar ging me al heel snel ergeren aan het feit dat de icoontjes niet klopten. Ik kan hem ook niet meer vinden op de Nexus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zagre
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-06 15:33
Heeft iemand ook last van relatief lage fps op pc?

Ik heb alles op low gezet (speel wel op 5760x1080) en kan amper boven de 40 fps komen.

I5 3570
8gb ram
Hd 7970 overclocked naar 1.1 ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-06 17:45
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 14:31:
[...]

Ik had hem geinstalleerd, maar ging me al heel snel ergeren aan het feit dat de icoontjes niet klopten. Ik kan hem ook niet meer vinden op de Nexus...
Tja, zelfs dan vind ik hem nog beter dan de standaard. :P

Ik heb hem overigens gewoon van de Skyrim SkyUI pagina vandaan gehaald.
Hier dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Wailing_Banshee schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:26:
[...]
Misschien toch eens Oblivion opnieuw proberen te spelen en kijken of ik de mods daar weer van aan de praat kan brengen (ik meende dat er een mod was om het leveling probleem op te lossen).
offtopic:
Ja die mod is er ;)
Daarnaast kan je Oblivion modden naar een niveau dat het er beter uitziet dan Skyrim vanilla Ultra. (niet alles maar wel de overal look/feel, al scheelt het wel dat ik het kleurige van Cyrodill er sowieso beter vind uitzien dan het grauwe van Skyrim)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:54
Wee Man schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 15:31:
[...]

Daar is vast wel een mod voor :+
Yup:
http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/13933/?

Heb 'm ook een tijdje gebruikt voor mijn Khajiit Nightingale, maar ik heb dat ingewisseld voor een variant van die armour met een sjaal ipv een cape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:48

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Leuk al die mods, heb er al een boel gezien die ik op m'n PS4 ga gooien zodra ik klaar ben met Uncharted: The Nathan Drake Collection :)

Sommige mods wacht ik ook nog op tot er een.. 'betere' versie van komt..
Bijvoorbeeld, er is een mod dat je oneindig ringen kan dragen (met voorwaarden die ik niet 123 weet), maar ik zou liever eentje willen hebben waar je er 'slechts' 10 kan dragen, want 10 vingers..Meer realistisch maar niet meteen AL te OP imho.
Als die niet komt zelf ff eens neuzen hoe ingewikkeld zoiets kleins zelf is om in elkaar te flansen als noob :P

[ Voor 4% gewijzigd door BlackEyedAngel op 02-11-2016 10:02 ]

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

BlackEyedAngel schreef op woensdag 02 november 2016 @ 09:59:
Leuk al die mods, heb er al een boel gezien die ik op m'n PS4 ga gooien zodra ik klaar ben met Uncharted: The Nathan Drake Collection :)

Bijvoorbeeld, er is een mod dat je oneindig ringen kan dragen (met voorwaarden die ik niet 123 weet), maar ik zou liever eentje willen hebben waar je er 'slechts' 10 kan dragen, want 10 vingers..Meer realistisch maar niet meteen AL te OP imho.
Als die niet komt zelf ff eens neuzen hoe ingewikkeld zoiets kleins zelf is om in elkaar te flansen als noob :P
Ja, dat is het probleem wat ik ook met heel veel mods hebt. Het is vaak alles of niets (en je kunt er max 20 dragen, je hebt ook twee voeten!)

En ik wilde gisteren die creation kit downloaden, maar mijn netwerk thuis deed raar. Ik wil eens kijken of die paar kleine tweaks die ik wil hebben zelf kan implementeren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:04
BlackEyedAngel schreef op woensdag 02 november 2016 @ 09:59:

Je kunt meerdere ringen op een vinger doen hoor. Ik denk dat als je het goed doet, je wel bij de 40 kan komen :P

Ik vind de mods een heerlijke verfrissing zeg. Ik ben een nieuwe game begonnen, maar heb wel een fout gemaakt: ik ben veel te rap gaan levelen qua smithing waardoor ik nu al in dragon armor rond ren. Er is een mod waardoor je ook voor leather etc maken XP krijgt, en ook kun je bestaande wapens smelten voor ore. Daar ben ik iets te fanatiek in geweest, waardoor ik in no time op 100 zat :(. Eerst dacht ik dat het tof zou zijn, maar nu heb ik er spijt van.

Misschien maar weer een nieuwe game starten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04:27

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat is eigenlijk het probleem van "vanilla" skyrim (zelfs met wat mods waardoor je meer kan craften of omsmelten). Het te snel levelen van één of twee skills zorgt voor een imbalans. Ik krijg ook wel weer de kriebels om te beginnen met spelen, maar ik kan gewoon niet vanilla spelen, nadat ik een paar jaar geleden over de 100 mods heb gebruikt. Zie ik één mod, heeft die drie of meerdere andere mod dependencies, die ook echt nuttig zijn voor balans en roleplaying. xD

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-06 17:32

jmk

Misha schreef op woensdag 02 november 2016 @ 20:16:
[...]

Je kunt meerdere ringen op een vinger doen hoor. Ik denk dat als je het goed doet, je wel bij de 40 kan komen :P

Ik vind de mods een heerlijke verfrissing zeg. Ik ben een nieuwe game begonnen, maar heb wel een fout gemaakt: ik ben veel te rap gaan levelen qua smithing waardoor ik nu al in dragon armor rond ren. Er is een mod waardoor je ook voor leather etc maken XP krijgt, en ook kun je bestaande wapens smelten voor ore. Daar ben ik iets te fanatiek in geweest, waardoor ik in no time op 100 zat :(. Eerst dacht ik dat het tof zou zijn, maar nu heb ik er spijt van.

Misschien maar weer een nieuwe game starten :)
Jij bedoelt zeker Ars Metallica - Smithing Enhancement-. heb ik ook.
Je kon met de vanilla Skyrim ook zeer snel levelen door leather te craften. Binnen 2 uur grinden zat je dan op 100%. Dat is nu 1,5 uur geworden doordat je ook XP krijgt voor minen en smelting. Ik vind dat wel logische keuzes. Dat je bijvoorbeeld ook wapens kan omsmelten vind ik logisch, kan met The Witcher ook namelijk.

Dat je met dit soort trucjes heel snel levelt is "normaal" in Skyrim. er zijn ook enorm veel youtube filmpjes te vinden hoe je iedere skill heel snel levelt. Dit is niet per see de schuld van mods.

Het zelfde met Alchemy. Pak ieder plantje en paddestoel, maak alle drankjes die je kunt, verkoop je drankjes aan de vrouw in Whiterun, koop van haar meer ingredienten en koop trainingen bij haar. Repeat. Bij je 4e bezoekje aan haar zit je zo op skill 75 en ben je stinkend rijk.

Als je even nadenkt ben je in alles binnen no time OP.

Die mods waarbij je meer dan 2 ringen om kan doen zijn trouwens belachelijk OP. Met verhoogde marksman skill ringen kan je zo de sterkste draken oneshotten. Dan zit er nergens meer uitdaging in.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:18
jmk schreef op woensdag 02 november 2016 @ 23:13:
[...]

Jij bedoelt zeker Ars Metallica - Smithing Enhancement-. heb ik ook.
Je kon met de vanilla Skyrim ook zeer snel levelen door leather te craften. Binnen 2 uur grinden zat je dan op 100%. Dat is nu 1,5 uur geworden doordat je ook XP krijgt voor minen en smelting. Ik vind dat wel logische keuzes. Dat je bijvoorbeeld ook wapens kan omsmelten vind ik logisch, kan met The Witcher ook namelijk.

Dat je met dit soort trucjes heel snel levelt is "normaal" in Skyrim. er zijn ook enorm veel youtube filmpjes te vinden hoe je iedere skill heel snel levelt. Dit is niet per see de schuld van mods.

Het zelfde met Alchemy. Pak ieder plantje en paddestoel, maak alle drankjes die je kunt, verkoop je drankjes aan de vrouw in Whiterun, koop van haar meer ingredienten en koop trainingen bij haar. Repeat. Bij je 4e bezoekje aan haar zit je zo op skill 75 en ben je stinkend rijk.

Als je even nadenkt ben je in alles binnen no time OP.

Die mods waarbij je meer dan 2 ringen om kan doen zijn trouwens belachelijk OP. Met verhoogde marksman skill ringen kan je zo de sterkste draken oneshotten. Dan zit er nergens meer uitdaging in.
Als je heel veel levelt in Skyrim in Smithing, Alchemy of een andere non-combat skill - dan level je heel snel (duh) en levelen alle wezens met je mee toch? Dan wordt het een stuk lastiger vechten tegen vampiers bijvoorbeeld of simpelere wezens? Ik ben juist uitsluitend in het begin bezig met boogschieten OF melee zodat ik in het begin niet zoveel moeite hoef te doen om in leven te blijven en wel gewoon vrij kan rondlopen. Ik vermijd zelfs het verkopen van objecten in het begin omdat anders mijn speech omhoog gaat (en dus ook mijn algemene level stijgt).

Trouwens: Spelen jullie veel met game changing mods? Zoja, welke zijn goed bevallen? Vooral veranderingen in level manier of perks wijzigingen vind ik interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja, toen heette het nog Skyrim Redone, maar nu Perkus Maximus. In combinatie met Elys' Skyrim uncapper kon je zelf instellen hoe snel je skill levelde en waren de perk trees compleet anders. Daarnaast nog Complete Crafting Overhaul, Weapons and Armor Fixes redone, Smithing Perks Overhaul, en dan was het spel al wat moeilijker/gebalanceerder wat je level ook mag zijn. Maar al dit soort geavanceerde mods werken (nog) niet met Special Edition want ze leunen allemaal op SKSE (en SkyUI voor configuration). Ook Timing is Everything (kan je instellen vanaf welke level bepaalde daedric of main quests beginnen) triggeren, vond ik fijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Blisterin_Bull op 03-11-2016 04:43 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

iamzero456 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 23:41:
[...]
Trouwens: Spelen jullie veel met game changing mods? Zoja, welke zijn goed bevallen? Vooral veranderingen in level manier of perks wijzigingen vind ik interessant.
Ik ben nu een spel aan het doen zonder game changing mods (ik gebruik nu 1 convenience mod, namelijk een paard wat ik kan summonen zodat ik snel naar een stad kan als ik burdened ben en 1 sound mod, namelijk het geluid van de hoeven van paarden op de diverse ondergronden :p)

De manier van levelen vind ik wel goed, ga ik niets aan veranderen. Ik probeer nu mijn attacking skills en non-attacking skills een beetje gelijk op te houden. Het enige waar dat niet zo mee wil lukken is armor. Ik word niet genoeg geraakt denk ik :p Mijn sneaking en archery gaan wel lekker omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-06 13:49
Ik ben gestopt met spelen door het gemis van de SkyUI. Pas dan merk je opeens hoeveel je bepaalde mods mist. Belachelijk dat Bethesda geen enkele moeite heeft gedaan om behalve het grafische ook nog wat andere zaken op te poetsen.

Ik dacht trouwens dat het 'stealth archer' probleem aan mijzelf lag.. Ik probeer ook al meerdere malen (zoals in Skyrim als in de SE) een 2h warrior te spelen met heavy armor, een mage, een 1h warrior met spells, een thief met daggers, etc. etc. Maar uiteindelijk zit ik na een uurtje spelen weer gewoon met een pijl en boog te schieten :D Zelfs de daggers/zwaarden raak ik zo min mogelijk aan.

Misschien moet ik dan toch eens goed doorzetten en zonder stealth enz. gewoon een mage te gaan spelen. Maar een mage is helemaal onspeelbaar zonder SkyUI.. Dus dat is nog even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
  • Laatst online: 13-06 17:10
iamzero456 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 23:41:

Als je heel veel levelt in Skyrim in Smithing, Alchemy of een andere non-combat skill - dan level je heel snel (duh) en levelen alle wezens met je mee toch? Dan wordt het een stuk lastiger vechten tegen vampiers bijvoorbeeld of simpelere wezens? Ik ben juist uitsluitend in het begin bezig met boogschieten OF melee zodat ik in het begin niet zoveel moeite hoef te doen om in leven te blijven en wel gewoon vrij kan rondlopen. Ik vermijd zelfs het verkopen van objecten in het begin omdat anders mijn speech omhoog gaat (en dus ook mijn algemene level stijgt).
Ik loop tegen hetzelfde aan.
Ik gebruik Frostfall en de unofficial skyrim patch en ars metallica als game change mods. verder alleen maar mods die steden uitbreiden en open cities en wat toevoegingen als forgotten ruins.

Nu speel ik in deze playthroug een gemixt caracter, met alleen light armor, veel archery en single handed weapon. daarnaast veel destruction spells en veel potions.
Nu heb ik in het begin wat tijd gestopt in handelen, smithing en alchemy. Met als resultaat dat ik blijkbaar te snel gelevelled ben.
Inmiddels level 18 en in elke dungeon ga ik meerdere keren dood.... het is inmiddels zo erg dat ik de game op novice moet zetten om het een beetje speelbaar/leuk te houden.

Uiteraard al wat avonden spelen inzitten, dus ik ga liever niet opnieuw beginnen met continue in mijn achterhoofd welke skills ik moet gebruiken om het gebalanceerd te houden, dat komt de fun niet ten goede lijkt me.

zijn er mods (op de xbox) om dit te verbeteren?
of is de oplossing echt opnieuw beginnen en dan maar minder in de smithing etc te stoppen in het begin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman_Craig
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-06 14:38

Haha, been there.
Als stealth archer kun je gewoon alles rustig bekijken, dan wordt het niet zo'n chaotische actie game :)
Maar ik ga ook weer mage proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Het probleem met de armor perks (in vanilla skyrim) is dat ze alleen levelen wanneer je geraakt wordt. Vandaar dat stealth archery ook de voorkeur heeft van veel mensen. In SkyRe en Perkus Maximus level je de armor perks ook automatisch met het dragen van armor tijdens het lopen (exploren), sprinten en combat. :)
Of je traint armor perks zoals ik in mijn allereerste playthrough in unmodded Skyrim at release.

[ Voor 13% gewijzigd door Blisterin_Bull op 03-11-2016 12:08 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Blisterin_Bull schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:07:
Het probleem met de armor perks (in vanilla skyrim) is dat ze alleen levelen wanneer je geraakt wordt. Vandaar dat stealth archery ook de voorkeur heeft van veel mensen. In SkyRe en Perkus Maximus level je de armor perks ook automatisch met het dragen van armor tijdens het lopen (exploren), sprinten en combat. :)
Het is niet de reden dat ik stealth archery speel. Thief is mijn meest favoriete spel, gevolgd door Deus Ex. Ik ben gewoon gek op stealthy en aanvallen vanuit het niets zonder dat ze me zien :D In Baldur's Gate was ik meestal een Thief/Ranger, de thief voor de sneak en de ranger voor de boog...
Of je traint armor perks zoals ik in mijn allereerste playthrough in unmodded Skyrim at release.
En dat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• six-shooter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-04 19:44
Ik heb even met de topic-starter gepraat, en aangezien hij/zij/het niet meer bezig is met Skyrim, heb ik een nieuwe topic gestart voor de Special Edition. Dit om het simpele feit dat de Engine anders is, en er nu 64-bit wordt gebuikt. Dit heeft invloed op de mods, SKSE64 is in de maak, maar team Silverlock is hiernaast bezig met F4SE en een eigen leven.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1731009

[ Voor 9% gewijzigd door six-shooter op 03-11-2016 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Wailing_Banshee schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:43:
[...]

Het is niet de reden dat ik stealth archery speel. Thief is mijn meest favoriete spel, gevolgd door Deus Ex. Ik ben gewoon gek op stealthy en aanvallen vanuit het niets zonder dat ze me zien :D In Baldur's Gate was ik meestal een Thief/Ranger, de thief voor de sneak en de ranger voor de boog...

[...]

En dat is?
Door te "trainen"... als in: Je betaalt iemand om je skill te levelen (faendal voor archery, één van die twee broertjes bij de companions voor heavy armor, etc.).

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:20

JoeZuCK

_Fonz > all.

Iemand dit wel eens gehad en weet waar het aan ligt? Het gaat om de flickering/shimmering/blinking textures van de characters. Het is ook niet constant.

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/n6dq9w.jpg

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShDT
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-06 14:39
InF.Inc schreef op donderdag 03 november 2016 @ 22:19:
Iemand dit wel eens gehad en weet waar het aan ligt? Het gaat om de flickering/shimmering/blinking textures van de characters. Het is ook niet constant.

[afbeelding]
Ik heb op de xbox hier ook last van, met name stuttering. Loopt gewoon niet helemaal lekker. Wellicht ligt het aan de mods?

Wat dat betreft: Ik krijg de Unofficial Skyrim Patch niet meer geinstalleerd. Ik probeerde de patch eerder vandaag van een update te voorzien, maar toen was deze mod ineens verdwenen. Installeren lukt nu niet meer. Na het downloaden krijg ik de melding: Operation could not be completed. Iemand een idee waar dit aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

ShDT schreef op donderdag 03 november 2016 @ 22:58:
[...]

Ik heb op de xbox hier ook last van, met name stuttering. Loopt gewoon niet helemaal lekker. Wellicht ligt het aan de mods?

Wat dat betreft: Ik krijg de Unofficial Skyrim Patch niet meer geinstalleerd. Ik probeerde de patch eerder vandaag van een update te voorzien, maar toen was deze mod ineens verdwenen. Installeren lukt nu niet meer. Na het downloaden krijg ik de melding: Operation could not be completed. Iemand een idee waar dit aan ligt?
Ik ben nu al iets verder; ik ervaar het in combat (dus bij elke hit of inslag van een spell) of als een aura/effect is uitgewerkt.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShDT
InF.Inc schreef op donderdag 03 november 2016 @ 23:04:
[...]

Ik ben nu al iets verder; ik ervaar het in combat (dus bij elke hit of inslag van een spell) of als een aura/effect is uitgewerkt.
Welk platform gebruik je? PC / xbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

ShDT schreef op donderdag 03 november 2016 @ 23:05:
[...]

Welk platform gebruik je? PC / xbox?
PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShDT
Wellicht je mods nakijken of (tijdelijk) uitschakelen? Of de videosettings naar beneden schroeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShDT
ShDT schreef op donderdag 03 november 2016 @ 22:58:
[...]

Om mijn eigen vraag maar beantwoorden:

''Go to dashboard, press the start button on your controller and select Quit. Then hold down LT and RT and press Y to refresh everything. Now start the game back up. You should be able to download it again.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:06
Twee vraagjes:

Ik ben inmiddels level 8 (laaglevel) maar merk nu al dat mijn Sparks spell best weinig damage doet. Na wat googelen kwam ik erachter dat destruction spells over het algemeen in Skyrim niet zo sterk zijn. Kan ik beter nu nog switchen naar melee?

Mijn follower Lydia trekt netjes de helm aan en het wapen wat ik haar geef, maar beperkt het zich hierbij? Als ik boots, gloves of armor geef zie ik niks aan haar looks veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 23:22
Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:11:
Twee vraagjes:

Ik ben inmiddels level 8 (laaglevel) maar merk nu al dat mijn Sparks spell best weinig damage doet. Na wat googelen kwam ik erachter dat destruction spells over het algemeen in Skyrim niet zo sterk zijn. Kan ik beter nu nog switchen naar melee?

Mijn follower Lydia trekt netjes de helm aan en het wapen wat ik haar geef, maar beperkt het zich hierbij? Als ik boots, gloves of armor geef zie ik niks aan haar looks veranderen.
Destruction is op hoog level veruit het sterkste, je moet daarvoor wel de juiste perks etc hebben. Combi's maken van fire/frost bijvoorbeeld.

Je follower zal volgens mij altijd het beste aantrekken wat jij geeft, wellicht dat het minder is dan die standaard steel set of het is light armor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Via deze site: https://www.reddit.com/r/...ual_magic_effect_on_npcs/ heb ik de hitshader van Skyrim.esm bekeken met TES5Edit.

Het bleek dat Immersive sounds compendium conflicteerde. Nu heb ik deze weer verwijderd en alles ziet er weer 'normaal' uit. Toch zou ik hem weer willen installeren voor het geluid, maar dan moet ik eens heel goed kijken hoe ik de Hitshader van Skyrim.esm kan blijven gebruiken.

Moet maar eens een tutorial van TES5Edit gaan lezen.

Ik gebruik NLVA icm wat andere mods (heel veel mensen zijn er lovend over), maar om eerlijk te zijn kan ik niet wennen aan het beeld dat NLVA me geeft. NLVA is toch ook een ENB? Of moet ik AEON of Rudy daar weer even overheen knallen.. Binnen ziet het er ok uit, maar buiten is het om te huilen. Het lijkt gewoon niet scherp. Ik zal daar nog wel een screenshot van posten. Eerst even het interieur:

Afbeeldingslocatie: https://s11.postimg.org/krcw23z4z/20161103191255_1.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wee Man
Metalbuster schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 12:15:
Je follower zal volgens mij altijd het beste aantrekken wat jij geeft, wellicht dat het minder is dan die standaard steel set of het is light armor?
Ja, klopt. Lydia draagt alleen armor als het een betere armor rating heeft dan haar steel armor. Het is wel mogelijk om haar light armor te laten dragen zolang de rating ervan maar hoog genoeg is.
Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:11:

[ Voor 48% gewijzigd door Wee Man op 04-11-2016 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-08-2024

Clay

cookie erbij?

InF.Inc schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 12:32:
Ik gebruik NLVA icm wat andere mods (heel veel mensen zijn er lovend over), maar om eerlijk te zijn kan ik niet wennen aan het beeld dat NLVA me geeft. NLVA is toch ook een ENB? Of moet ik AEON of Rduy daar weer even overheen knallen..
NLVA is een combinatie van NLA met Vivid Weathers, in principe een weather mod. Zowel NLA als NLVA hebben een eigen ENB preset erbij, maar daar kan je desgewenst van afwijken door een andere compatible ENB te gebruiken, idd zoals Aeon of Rudy.

De ENB van NLVA vind ik wat te saturated / teveel contrast. Zelf draai ik er dus Rudy bij: http://imgur.com/a/RKwXx

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xQpUzKYl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DNWxhw8l.jpg

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Iemand die weet welke instelling ik moet gebruiken om de wanden van grotten te laten reflecteren als ik er een light source op richt (pc)? Het stomme is, ik had het, maar na het installeren van de nieuwe ENB is het weg. Ik gebruik nu ook NLVA in combinatie met Rudy.

Instelling in de ini files? Anisotrophic filtering? Bij reflection in de enbseries.ini? Ik had daar al gekeken en wat instellingen veranderd, maar wordt er niet beter op. Wie helpt me uit de brand.

[ Voor 7% gewijzigd door JoeZuCK op 05-11-2016 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Kan je niet gewoon de config files van je oude en nieuwe enb vergelijken?

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Blisterin_Bull schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 12:09:
Kan je niet gewoon de config files van je oude en nieuwe enb vergelijken?
Deed ik, maar word er niet veel wijzer van. Heb ook eigenlijk alleen de enblocal.ini bewaard .. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Toevallig had ik nog wat screens gemaakt voor de major screwup:

Wat ik dus bedoel is het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/ygjk7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/9s3t6q.jpg

In de rode boxen zie je licht dat weerkaatst wordt van een lightsource en dat dynamic is. Dat wil zeggen dat als ik met een vlam of bound sword langs de muren ga, deze de source weerkaatsen evenals de kleur in real time. Zelfs op het gezicht van het skelet wordt het licht gereflecteerd. Met Rudy krijg ik het lang niet zo donker meer in de caves. Ook buiten niet. Had ik voorheen echt een torch of candlelight spell nodig om door de grotten te geraken, heb ik deze nu niet meer nodig.

Nu zijn de lightsources fixed en lijken ook meer te verlichten dan waar het licht daadwerkelijk op moet vallen.

Ik heb ELFX en zelfs ELFX enhancer + ELE aan staan, maar niets helpt. Brightness omlaag schroeven helpt niet. Het gaat echt om de lightsources.

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is en iemand mij op weg kan helpen.

Edit: d3d9.dll verwijderen en opnieuw in de Skyrim directory plakken maakt dat de caves nu wel donker zijn. Nu alleen nog het effect van mijn mage met haar destruction spells weer zien te krijgen op de muren.

Loop nu wel tegen een ander probleem aan:

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/28aowgj.jpg

Hoe krijg ik die sneeuw/ijskristallen weg (links en rechts) uit mijn first person view. Als het regent krijg ik waterdruppels op mijn scherm (minder erg).

Edit : dat 'probleem' ook weer uit de wereld. Met shift enter kan ik de shader parameters veranderen. Onder enblens.fx is het frost feather- en minradii. In te stellen naar ieders smaak.

[ Voor 22% gewijzigd door JoeZuCK op 07-11-2016 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroep
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-09-2024
Hallo allen, vraagje:

Als ik skyrim legendary edition koop op PC, krijg ik dan de remastered edition gratis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wee Man
Kroep schreef op zondag 06 november 2016 @ 19:37:
Hallo allen, vraagje:

Als ik skyrim legendary edition koop op PC, krijg ik dan de remastered edition gratis?
De naam is Special Edition :)

Om het gratis te krijgen ben je nu helaas te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShDT
Sinds vandaag kunnen we Skyrim Special Edition updaten naar versie 1.1! :)

Skyrim Special Edition 1.1 Update (All Platforms Unless Otherwise Noted)

Fixes:

General performance and optimization improvements
Fixed rare issue with NPCs not appearing in proper locations
Fixed an issue with interface elements not appearing correctly on certain
displays (Xbox One and PS4)
Fixed issue with saves erroneously being marked as Modded, even though no mods are active
Updated some sound files to not use compression

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-12-2024
Hoera, ook weer terug in Skyrim na lange absentie. Nu de SE op de PS4Pro. Loopt gelukkig beter dan verwacht, trouwens.
Ga deze playthrough denk ik voor een destruction/alteration/one handed/heavy armor battlemage. Eerste PT een sneak/archer/dagger/light armor build, dus wil het wat anders doen. En ik heb geen zin om in zo'n mage robe pyama rond te lopen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Zijn er meer mensen die Bruma al gespeeld hebben? Ik heb deze mod vorige week geinstalleerd en vind het erg geslaagd. Mooi leveldesign, mooie muziek, leuke quests en goede voice acting. Erg tof dat dit door 'amateurs' allemaal gemaakt is, het doet niet onder voor de originele Skyrim of de DLC's :)

Momenteel is Bruma alleen voor de Legendary Edition beschikbaar, en ik weet niet of er nog veel mensen zijn die deze versie draaien. Ze zijn echter wel bezig om de mod om te zetten naar de Special Edition.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Sterker nog, Bruma voor SE is er al sinds vorige week;
http://www.nexusmods.com/skyrimspecialedition/mods/10917

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Gisteren toch maar weer eens Skyrim gespeeld. Was lekker bezig toen m'n grafische kaart overleed (een reference GTX480). Gelukkig binnen de garantie periode, dus een nieuwe (en betere, geen reference kaart meer) GTX480 teruggekregen. Maar nadat ik die erin had gedaan, werkte het niet meer zo lekker. Ik zweefde de hele tijd over het landschap om zo nu en dan "te vallen" (niet hoog, maar net genoeg om zeer te doen, zeg maar). Aangezien ik toch van plan was een nieuwe pc te kopen, heb ik het maar even laten liggen (mijn PC kwam uit 2012).

Nou, die nieuwe PC draait nu een maandje, lekker schoon, dus ik weer Skyrim opstarten. Had wat voeten in aarde, maar uiteindelijk kon ik verder. En m'n probleem van zweven was niet opgelost... Bleek te maken te hebben dat het nu te lekker draait... Skyrim kan niet tegen 60+FPS....

Nu nog wachten tot de Fall Update voor de DX9 4Gb fix, maar het draait wel erg lekker! Kan ik eindelijk weer verder met het verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:11

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Zomaar en vraagje:

Ik heb gisteren via de restoration potion glitch een Daedric bow 'improved'. De base damage van de bow is daarmee 909 geworden. Ik had eerder een Daedric bow gemaakt, eentje met 147 base damage. De eerste boog die ik heb gemaakt is met een 'gewone' fortify alchemy loop gecraft, de tweede met de restoration glitch (3 loops).

Maar: Ik heb ook fortify archery equipment. In totaal 4 items. Als ik mijn eerdere boog (147 base damage) equip met al mijn fortify archery gear, zit ik op 371 damage (daedric arrows). Dat klopt aardig denk ik.

Pak ik echter de restoration loop Daedric bow, met 909 base damage, schiet deze naar 122 base damage zodra ik nog maar het eerst stukje fortify archery gear aantrek. Ik weet dat er een bug is waarbij je niet over de 127% fortify archery heen moet gaan (vanwege een overflow) maar één item is bij mij maar 40%.

Ik kan er niks over vinden, dus de enige verklaring die ik kan vinden is dat een boog maar maximaal 999 damage mag doen.

Platform is de PS3 met alle updates, GOTY edition met alle DLC's geinstalleerd behalve Dawnguard (daar wacht ik nog even mee ivm dat gezeik met die Vampires die quest NPC's omleggen).

Ik heb een kleine test gedaan: Als ik mijn 147 base dmg bow equip, Daedric arrows, met al mijn fortify archery gear, 371 dmg totaal, en dan vanuit sneak een 3x critical strike dmg op Shadowmere afschiet, gaat er ~15% van zijn health af.

Doe ik ditzelfde zónder fortify archery gear, maar met de 909 base dmg bow, issie dood (oneshot). Dus die boog is wel degelijk sterker, ondanks dat ik er geen gear bij aan kan trekken (omdat de dmg dan dus minder word ipv meer). Ik zal dus nieuwe gear moeten enchanten, in dat geval. Ik kwam zo even geen draak tegen om te testen, maar ik ga de volgende speelsessie op mammoeten jagen ivm grand souls dus we zullen zien.

- edit -

Oh, mocht het uitmaken: De eerste bow heeft een 20 fire dmg en een 1sec soul trap, de tweede een 160dmg fire en 160dmg frost enchant.

- edit 2 -

https://www.reddit.com/r/...fortify_restoration_help/

ik zocht blijkbaar té specifiek. Iemand in deze thread legt uit dat het weapon info screen maar 3 cijfers kan laten zien, dus die 909 damage word waarschijnlijk 1x00-nog wat, maar dat laat hij niet zien. Ik heb dus feitelijk een boog die 2000dmg doet met mijn fortify archery gear erbij. Best 'nice'.

[ Voor 14% gewijzigd door HTT-Thalan op 15-11-2017 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-06 11:56
(wrong topic).

[ Voor 185% gewijzigd door Stefke op 21-11-2017 09:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-05 13:19

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Past zo mooi erbij, kon het niet laten :9 _O- _O- _O-

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 24-05 21:29
Deze game weer is geinstalleerd, maar kom niet langs het begin. Als ik in de wagen gevangen zit, helemaal in het begin. Dan crashed alles. Net of de wagen omvalt, het paard maakt 360’s in de lucht en verder gebeurd er niks. Reinstall gedaan etc maar niks helpt.
Hoe zou dit komen?

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-05 13:14
Korkss schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:30:
Deze game weer is geinstalleerd, maar kom niet langs het begin. Als ik in de wagen gevangen zit, helemaal in het begin. Dan crashed alles. Net of de wagen omvalt, het paard maakt 360’s in de lucht en verder gebeurd er niks. Reinstall gedaan etc maar niks helpt.
Hoe zou dit komen?
lock je fps eens op 60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
Ik zie die optie nergens staan.. echt bullshit dit. Game gewoon niet te spelen.

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudolf
Korkss schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 15:38:
[...]

Ik zie die optie nergens staan.. echt bullshit dit. Game gewoon niet te spelen.
ik lock 'm in mijn control panel van mijn videokaart.

als Skyrim boven de 60 fps gaat levert dat rare praktijken op.

probeer anders eens vsync aan te zetten.

ik neem aan dat je hetzelfde hebt als in onderstaand filmpje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
Rudolf schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 15:43:
[...]

ik lock 'm in mijn control panel van mijn videokaart.

als Skyrim boven de 60 fps gaat levert dat rare praktijken op.

probeer anders eens vsync aan te zetten.

ik neem aan dat je hetzelfde hebt als in onderstaand filmpje?

[video]
Precies dat ja! Het is nu inderdaad opgelost! Thnx _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:35
@Korkss Die engine die ze gebruiken bij Bethesda is echt een pareltje met dit soort rare fratsen. En het erge is, dit gebeurde in de voorgaande games ook, Geen idee of het in de huidige spellen ook zo was. Het is eigenlijk altijd een geupgrade engine geweest met specifieke beperkingen die ze er nooit echt uit gehaald hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudolf
Korkss schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 15:55:
[...]

Precies dat ja! Het is nu inderdaad opgelost! Thnx _/-\o_
Veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FidoDido
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-06 20:37
Heb deze rpg nog nooit gespeeld en gezien het al uit 2011 is, is deze game het nog steeds waard om te spelen? Ben wel een RPG fan, maar als je god of war en horizon en the witcher etc heb gespeeld vraag ik me beetje af of dit nog leuk is om te doen.
Zie nu de special editie voor 18 euro staan in de PSstore namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NukaWorldNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-06 16:00
FidoDido schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 16:50:
Heb deze rpg nog nooit gespeeld en gezien het al uit 2011 is, is deze game het nog steeds waard om te spelen? Ben wel een RPG fan, maar als je god of war en horizon en the witcher etc heb gespeeld vraag ik me beetje af of dit nog leuk is om te doen.
Met mods wel anders vind ik het toch wel verouderd aanvoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

FidoDido schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 16:50:
Ik vind het nog steeds leuk, speel het op dit moment weer dagelijks (de SE variant). Wel met mods, en heb geen idee wat er allemaal beschikbaar is op de PS4 (ben een PC gamer)

Maar waarschijnlijk zit je naar deze versie te kijken:

The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition

Ik heb twee problemen met het spel. In de eerste plaats, je sluit 1 quest af en hebt ondertussen al weer 4 nieuwe gekregen en ten tweede: er zijn teveel mods die leuke dingen toevoegen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:59

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik zit te kijken om deze game in VR te gaan spelen (is net uitgebracht). Met de nodige mods er bovenop schijnt het een erg mooie ervaring te zijn. Ik ben wel een fan van RPG games en heb deze klassieker nog nooit gespeeld dus dit is wel een mooi moment... maar iemand die al wat ervaringen heeft met de VR versie en natuurlijk de mods?

Ik hou het ‘t liefst een beetje simpel; gewoon de belangrijkste grafische mods en wat audio / NPC verbeteringen. Kan ik dan het best gaan voor de nieuwe Vortex app of gewoon met de NMM aan de slag? Die eerste is nog in alpha maar lijkt mij voor de toekomst het best om te gebruiken? BVD!

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:35
Blijf het een ding vinden met Bethesda spellen dat ik iig ze uiteindelijk nog nooit heb uitgespeeld.
Morrowind, Oblivion, Skyrim (HD), Fallout 3, Fallout NV etc.
Je begint met modden en uiteindelijk blijf je dat doen.

Daarbij zie ik hele mooie aanpassingen, maar de juiste mods bestaan niet meer of er is wat anders aan de hand. Wellicht binnenkort maar weer eens een laatste keer modden en dan verder gaan met spelen en uitspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Maar je hebt dus geen ervaring met Vortex?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:51
Ik speel sinds kort ook weer fanatiek Skyrim. Is er 1 mod die ik kan installeren om het geheel iets mooier te maken? Ik wil niet een waslijst aan mods aan en uit zetten. Gewoon 1 mod die wat meer kleur, bomen en details toevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoeliJoeli
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10-06 21:59

CoeliJoeli

Gamer

Dubrillion schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:57:
Ik speel sinds kort ook weer fanatiek Skyrim. Is er 1 mod die ik kan installeren om het geheel iets mooier te maken? Ik wil niet een waslijst aan mods aan en uit zetten. Gewoon 1 mod die wat meer kleur, bomen en details toevoegd?
Kleur kan je kijken naar een ENB config
Meer bomen of bomen die er beter uitzien?
En wat voor details? Op de wereld? Op characters?

Op zijn minst drie mods installeren lijkt mij geen probleem?

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitzer
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06:53
Dubrillion schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:57:
Ik heb in het verleden een aantal mods geïnstalleerd die voor mij een mooiere game brachten.
- Statis Mesh Improvement Mod (SMIM)
- ENB
- Unofficial Skyrim Patch
- Enhanced Blood

Kijk anders op deze pagina voor wat uitleg over mods: https://www.pcgamesn.com/...yrim/100-best-skyrim-mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:49:
Maar je hebt dus geen ervaring met Vortex?
Is Vortex ondertussen een goed alternatief voor MO2? Of lopen ze nog steeds achter op de Virtual Directories van die de-facto standaard (En ja, MO was zeker de standaard in Skyrim, en staat ook hoog aangeschreven voor SSE)?

Wat betreft fijne mods: ENB heb ik altijd optioneel en "advanced" gevonden. SMIM is daarintegen wel een must. Qua texture-improvement gebruik ik zelf graag Noble Skyrim, hoewel dat als je Special Edition speelt de laatste keer wel wat lastiger was om te installeren. Of dat nu is aangepast weet ik niet.

@DeNachtwacht even wat verder gelezen: Als je serieus aan het modden wilt gaan met Skyrim, klein of groot, en je hebt geen bestaande load order, is er weinig reden om geen MO / MO2 te gebruiken (MO voor Special Edition). MO geeft je simpelweg meer controle over load order, heeft minder bijwerkingen, en gaat vele malen beter om met losse textures (lees: Het overschrijft ze niet permanent als je een ander installeert).

Als je hiervoor een goede tutorial zoekt: Brodual op Youtube heeft goede tutorials voor MO, deze zijn ook van toepassing op MO2. Misschien met wat kleine afwijkingen in de UI, maar niets wat echt vreemd is.

[ Voor 54% gewijzigd door Stoelpoot op 07-08-2018 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik ken het allemaal niet, alleen NMM en dus dus die alpha van Vortex, soort van voortboorduursel van NMM alleen de makers zeggen dat het nog niet af is.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het is hier alweer een tijdje stil. Dus tijd voor een kickje.

Zoals jullie weten (of niet) komt volgende week de Anniversary Edition uit, omdat Skyrim 10 jaar oud is (shock).

Het draait vooral om Creation Club content. Bestaande eigenaren van de Special Edition krijgen fishing en survival mode (en volgens mij nog iets?) gratis.
En eigenaren van Skyrim op de Xbox Series X en PS5 krijgen een tech-upgrade, al weet ik niet welke features dat zijn.

Maar er komt dus ook de Anniversary Edition uit:
The Elder Scrolls V: Skyrim Anniversary Edition. The Anniversary Edition includes Skyrim Special Edition and 74 creations, all 48 currently available and 26 to be released.
Of huidige eigenaren een soort upgrade DLC kunnen kopen of de nieuwe Edition moeten kopen is mij niet helemaal duidelijk.

Let op, belangrijk, omdat de nieuwe versie met een andere compiler gemaakt is (ofzoiets :P ) doen mogelijk bepaalde mods het niet meer en als je pech hebt zijn de modmakers iets anders gaan doen en zijn ze voor eeuwig niet meer speelbaar.
Dit is dus voor Anniversary Edition én de nu gangbare Special Edition.
Als je nog met de huigige mods wil blijven spelen, zorg dan de je automatische updates uitzet.

Maar om terug te komen op de Anniversary Edition:
Als er een upgrade voor huidige eigenaren uitkomt die niet schreeuwend duur is zie ik mezelf het mogelijk wel aanschaffen. Het zit tjokvol content.
En ja, dat heb je met mods ook, maar bij de nieuwe edition weet je in ieder geval zeker dat het allemaal compatibel is :P en het is enigzins curated.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Gefeliciteerd met Skyrim's tiende verjaardag!

Anniversary Edition is uit.

En Horse Armor DLC is gratis in de Creation Club :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:40
En het bordspel staat op Kickstarter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
anandus schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:15:
Gefeliciteerd met Skyrim's tiende verjaardag!

Anniversary Edition is uit.

En Horse Armor DLC is gratis in de Creation Club :D
En 20 eurootjes voor SE eigenaren, heb 'm maar gelijk aangeschaft. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

[ Voor 16% gewijzigd door anandus op 12-11-2021 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NukaWorldNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-06 16:00
Echt prachtig man. Had het gisteren al gezien, maar baalde ontzettend dar er steeds gepraat werd tussendoor. Ze hebben gelukkig een andere versie geupload zonder dat gepraat en juist door dit concert ga ik zeker die upgrade kopen. Heb echt weer zin om door die wereld te lopen met die prachtige muziek op de achtergrond want de soundtrack blijft gewoon geniaal.

Trouwens als dat al voor Starfield was dan beloofd het weer een top soundtrack. Ik vond die suite al super om te horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14-06 22:32
Op de koningsdagmarkt heb ik Skyrim voor €2 gekocht. Mooi voor deze winter op mijm oude PS3 :).

Wat ik van Oblivion kan herinneren is dat je op moest letten met levelling. Er was iets dat ik op een gegeven moment er 5 minuten over deed om een simpele krab te verslaan. Iets staat me bij dat ik dit opgelost heb door niet meer te slapen en dus niet te levellen.

Zit er een vergelijkbaar probleem bij Skyrim? Ik had al gezocht, maar gebruik waarschijnlijk de verkeerde termen. Waar kan ik informatie vinden als het probleem ook in Skyrim zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-06 19:50
MRIdev schreef op zondag 18 september 2022 @ 18:25:
Op de koningsdagmarkt heb ik Skyrim voor €2 gekocht. Mooi voor deze winter op mijm oude PS3 :).

Wat ik van Oblivion kan herinneren is dat je op moest letten met levelling. Er was iets dat ik op een gegeven moment er 5 minuten over deed om een simpele krab te verslaan. Iets staat me bij dat ik dit opgelost heb door niet meer te slapen en dus niet te levellen.

Zit er een vergelijkbaar probleem bij Skyrim? Ik had al gezocht, maar gebruik waarschijnlijk de verkeerde termen. Waar kan ik informatie vinden als het probleem ook in Skyrim zit.
Nee, in Skyrim is het lastiger om verkeerd te levellen. Er zijn nog wel vaardigheden die snel te levellen zijn, waardoor je ook zelf in level stijgt en die je niet (direct) helpen in gevechten. Maar zolang je die niet bewust gaat powerlevellen en je vaardigheden die vechten wel direct ondersteunen niet verwaarloost, ga je niet tegen het Oblivion-probleem aanlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fub
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:05

fub

MRIdev schreef op zondag 18 september 2022 @ 18:25:
Met zo veel content en de laadtijden op de PS3 ga je daar inderdaad wel de hele winter mee zoet zijn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-06 19:50
fub schreef op maandag 19 september 2022 @ 09:10:
[...]

Met zo veel content en de laadtijden op de PS3 ga je daar inderdaad wel de hele winter mee zoet zijn :9
God ja, ik heb m ook op PS3 gespeeld initiëel. Die laadtijden werden op een gegeven moment echt bloedirritant :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14-06 22:32
fub schreef op maandag 19 september 2022 @ 09:10:
[...]

:+

Dan nog is €2,- niet heul veul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-06 14:54
Kan iemand een goede wabbajack modlist aanraden? Zie door de bomen het bos niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Na lang twijfelen toch maar de Anniversary Edition gehaald en was ook maar 5 euro, new game begonnen afgelopen Zaterdag. Binnenkort maar eens weer verder..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YHe7SJ7sc0-Pl-2MkEz8v1VLQ3c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/W7aGGpZbULfZ0P4sRkKbE3Kb.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hI8EkzkjB-2YlpfNGCdpcM0g72s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5wkDxBHkOz7Qtvb18OfZDBZY.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bwOOMkrfe3dhQq5C76ZCFTb7NVs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Smg4SYq7QwxqEwwOejZaVv5y.png?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-06 22:45
G_Dragon schreef op maandag 5 december 2022 @ 23:30:
Na lang twijfelen toch maar de Anniversary Edition gehaald en was ook maar 5 euro, new game begonnen afgelopen Zaterdag. Binnenkort maar eens weer verder..

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hier hetzelfde, inmiddels alweer 6 weken aan het spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlaanderen1
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 14-06 14:48
Is de AE update het waard?

Twijfel nog een beetje, wat zijn de verschillen naast de mods?

En zijn er nog andere mods die geinstalleerd mogen worden?

Ik speel overgens op PS5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cambionn
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Vlaanderen1 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 11:45:
Is de AE update het waard?

Twijfel nog een beetje, wat zijn de verschillen naast de mods?

En zijn er nog andere mods die geinstalleerd mogen worden?

Ik speel overgens op PS5.
Ik vind hem wel een leuke toevoeging en gebruik best wat van de content met regelmaat. Zitten leuke armour, spells en huizen tussen. Survival mode kan leuk zijn als je eens andere gameplay wil. De quests zijn niet zo diep doordacht en werken op geschreven tekst, dus daar hoef je het niet voor te doen. Ze zijn niet vervelend perse, die quests, maar over het algemeen ook niks bijzonders. Ben er zelf wel blij met de upgrade dus, maar je moet je er niet te veel van voorstellen.

AE heeft verder weinig te doen met mods, het zijn gewoon alle 74 Creation Club items, welke officiële Bethesda content zijn gemaakt samen met third party developers en door Bethesda gecontracteerde modders. Dus niet helemaal hetzelfde als normale mods. Je kan het beter zien als hetzelfde niveau als een collectie van alle kleine DLC van Oblivion. Zelfs horsearmour maakt een comeback.

Eventuele Verified Creations vallen buiten de AE upgrade, maar meende dat PS die sowieso niet heeft. Wat je kwa mods verder kan doen veranderd niet in vergelijking met het spel zonder AE upgrade. Dat zal hetzelfde zijn als voorheen.

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste

Let op:
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.

Wat betreft de eindeloze spoiler discussies, houdt gewoon rekening met je mede-tweakers.
Een ieder hier is capabel genoeg om zelf te kunnen bepalen of iets een (vette) spoiler is of niet.
Je kan er altijd nog boven zetten waar het over gaat zodat de lezers zelf kunnen bepalen of ze het willen lezen of niet.

Als laatste is er nog de IRC chat over Skyrim: <a href="http://irc.tweakers.net/skyrim">http://irc.tweakers.net/skyrim</a>.