Acties:
  • +1 Henk 'm!

• six-shooter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-04 19:44
Het origineel is alweer wat jaartjes oud, en Bethesda heeft ondertussen een nieuwe editie uitgebracht. Ik maak dit topic dan ook aan met als reden dat de nieuwe versie niet enkel een grafische upgrade is, maar ook omdat er een andere engine-variant is gebruikt. Eentje die tussen de engine van Skyrim en Fallout 4 valt. Tevens draait Skyrim nu op 64-bit.

Dit heeft natuurlijk invloed op de werking van mods en eventueel andere zaken. Tijdens het schrijven van deze inleiding is SKSE64 in de maak, zonder een ETA nog.

Als iemand zich geroepen voelt om een mooie layout te maken voor deze start-post, PM me maar.

Discussier! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 10:11
Goed plan! Heb 'm op dit moment nog niet, maar hij komt er zeker dus lees graag mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:18
Ik zou de basis layout van het andere topic gebruiken en hierin de plaatjes e.d. aanpassen naar die van de SE. Denk dat je daarmee het snelste klaar bent. Waarom het wiel twee keer uitvinden toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Maar waarom het topic openen als je niet bereid bent het topic te openen?

OT: doe nu een playthrough van de dawnguard DLC, had deze nog nooit uitgespeeld. Vermaak me prima met SE, maar ik ben wel benieuwd of er wel genoeg veranderd is. Open cities knijpt nog steeds een 10-20 fps van m'n totaal af, terwijl juist dat soort dingen op 64 bit (meer memory) beter moeten draaien.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2016 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 09:22

Clay

cookie erbij?

Boris heeft er ook geen gras over laten groeien, de eerste ENB versie is uit (weliswaar zeer limited tov '11):
http://enbdev.com/mod_tesskyrimse_v0309.htm

In de posts op nexus zie ik ook dat Hein84 bezig is met Vivid Landscapes voor SSE. M'n go-to mods Verdant, Flora Overhaul en Vivid Weathers waren er ook al; m'n core setup is alweer bijna compleet! :D

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:33

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja, het is niet alleen erg kaal, het maakt SE gelijk aan Old skyrim, op de 64bit exe na.
This version is mostly to remove original game post processing by replacing it with custom from enbeffect.fx shader (untweaked, most code from old Skyrim mod) or ReShade/SweetFX.
Maar het heeft iig potentieel ;)

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:46
Weet iemand hoe op de xbox one save games te verwijderen zijn, zonder alles te verwijderen? Ik heb nu in een caracter ongeveer 300 auto saves en dit loopt op... gaat uiteindelijk fout natuurlijk :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nRealsus
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-07 12:47
Bethesda heeft net een update uitgebracht voor Skyrim SE op de steam beta branch:

FIXES

-General performance and optimization improvements
-Fixed rare issue with NPCs not appearing in proper locations
-Fixed issue with saves erroneously being marked as Moddded, even though no mods are active
-Updated some sound files to not use compression

https://bethesda.net/en/d...pecial-edition-1-1-update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 01:24
nRealsus schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 00:02:
Bethesda heeft net een update uitgebracht voor Skyrim SE op de steam beta branch:

FIXES

-General performance and optimization improvements
-Fixed rare issue with NPCs not appearing in proper locations
-Fixed issue with saves erroneously being marked as Moddded, even though no mods are active
-Updated some sound files to not use compression

https://bethesda.net/en/d...pecial-edition-1-1-update
mooi

volgens mij kan je ook geen verschillende charactres meer maken ik en mijn dochter speelde bijde een andere char op de oude skyrim die maakte bestand aan met charnaan-savenaam maar nu niet meer ..als ik een nieuwe char maakt zijn alle vorige savegame weg :(

Iseci

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepper92
tntkiller schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 01:38:
[...]

mooi

volgens mij kan je ook geen verschillende charactres meer maken ik en mijn dochter speelde bijde een andere char op de oude skyrim die maakte bestand aan met charnaan-savenaam maar nu niet meer ..als ik een nieuwe char maakt zijn alle vorige savegame weg :(
Bij Skyrim SE worden de saves apart per karakter opgeslagen. Dus als je 'm opstart moet je bij de saves eerst 't juiste karakter selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 10:56

Wailing_Banshee

You're Next

tntkiller schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 01:38:
[...]

mooi

Als je op het laad scherm zit, op T drukken (voor PC, consoles heb ik niet). Dan zie je een lijstje met alle characters. Dan kun je een character zien en zie je alle save games voor alleen dat character. Veel prettiger dan bij het origineel!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 07:44:
[...]

Als je op het laad scherm zit, op T drukken (voor PC, consoles heb ik niet). Dan zie je een lijstje met alle characters. Dan kun je een character zien en zie je alle save games voor alleen dat character. Veel prettiger dan bij het origineel!
ah dat wist ik niet... dochter gelijk blij :)

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:26
Goede :) dan kan ik beter mijn vraag hier posten:

Twee vraagjes:

Ik ben inmiddels level 8 (laaglevel) maar merk nu al dat mijn Sparks spell best weinig damage doet. Na wat googelen kwam ik erachter dat destruction spells over het algemeen in Skyrim niet zo sterk zijn. Kan ik beter nu nog switchen naar melee?

Mijn follower Lydia trekt netjes de helm aan en het wapen wat ik haar geef, maar beperkt het zich hierbij? Als ik boots, gloves of armor geef zie ik niks aan haar looks veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreflar
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-08 17:13
Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 10:51:
Mijn follower Lydia trekt netjes de helm aan en het wapen wat ik haar geef, maar beperkt het zich hierbij? Als ik boots, gloves of armor geef zie ik niks aan haar looks veranderen
Dat dus, Ik merk zelf precies hetzelfde. Ik liep eerst rond met die bos elf uit riverwood, die kerel trok alles aan wat ik bij hem deponeerde. Nu dacht ik, laat ik maar eens switchen naar mijn persoonlijk vrouwelijke bodyguard.. Is ze direct heel kieskeurig en trekt eigenlijk niks aan wat ik haar voorschotel, toch jammer! Wilde haar eigenlijk in dwarven armor verstoppen, helaas helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
Ik doe helemaal niet meer aan followers, ze gaan allemaal dood of lopen in de weg. Dus dan maar alleen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promaxhunter
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-01-2024
janus_freggel schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 13:06:
Ik doe helemaal niet meer aan followers, ze gaan allemaal dood of lopen in de weg. Dus dan maar alleen ;-)
Ben je niet de enige ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Vind als mage een follower wel fijn :) tankt aardig goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Ik ben er ook niet zo'n fan van, soms zijn ze wel handig als decoy, maar meestal is het voornamelijk "GA EENS UIT DE WEG!!!!" :').

Ben ook maar aan de SE begonnen, maar wel weer met wat mods. Op max carry weight na geen mods die voordeel opleveren, maar wel bugfixes etc. Maar dat gedoe met elke keer weer dingen dumpen omdat je een vork oppakt en niet meer kan lopen is gewoon echt irritant.

Enige wat ik nog niet heb aangedurfd is een mod voor rebinding van de controller (speel op PC met Xbox controller). Het zou toch wel makkelijk zijn om dingen als Health potions te binden ipv elke keer via het menu te moeten. Maar lees er soms wel vage ervaring over...

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only_Pevede
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19-12-2023
Even een vraag ik heb een
Asus n751 laptop i7 proc
nvidia gf gtx850m grafische kaart
8 gb

Als ik op ultra speel heb ik een fps van 7
zet ik hem loooooow dan moet ik het met 12 fps doen
ik speel Legendary ultra op 40 fps

is dit een fout of kan ik het gewoon echt niet spelen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Het spel selecteert op een laptop stiekum je Intel (geintegreerde) GPU. Via nVidia control panel kun je forceren dat hij je nVidia kaart gebruikt.

Ik had het ook met mijn 960m.

[ Voor 10% gewijzigd door NLxAROSA op 04-11-2016 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• six-shooter
Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 10:51:
Goede :) dan kan ik beter mijn vraag hier posten:

Twee vraagjes:

Ik ben inmiddels level 8 (laaglevel) maar merk nu al dat mijn Sparks spell best weinig damage doet. Na wat googelen kwam ik erachter dat destruction spells over het algemeen in Skyrim niet zo sterk zijn. Kan ik beter nu nog switchen naar melee?

Je kan in principe wel wisselen, maar alles wat je heb opgebouwd tot level 8 (en de perks), kan je niet herverdelen.

Lydia doet de kleding met de hoogste Armor-stats aan geloof ik.

[ Voor 8% gewijzigd door six-shooter op 05-11-2016 10:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Only_Pevede
NLxAROSA schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 23:49:
Het spel selecteert op een laptop stiekum je Intel (geintegreerde) GPU. Via nVidia control panel kun je forceren dat hij je nVidia kaart gebruikt.

Ik had het ook met mijn 960m.
Heel erg bedankt,

Was het weer vergeten dat het af en toe geforceerd moet worden 8)7
Minimaal 30fps op high.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 19:42
Followers zouden idd armor alleen aantrekken wanneer dit een verbetering is TOV de base armor. Maar zover ik weet is dwarven armor qua stats gewoon beter dan steel armor, en zou lydia dat gewoon moeten aantrekken. Misschien zijn de base stats voor haar armor verhoogd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Only_Pevede
six-shooter schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 10:10:
[...]

Je kan in principe wel wisselen, maar alles wat je heb opgebouwd tot level 8 (en de perks), kan je niet herverdelen.

Lydia doet de kleding met de hoogste Armor-stats aan geloof ik.
Als je skill op 100 staat kan je legendary aanvinken en dan krijg je perks om her te verdelen. Je 100 gaat naar 0 en je hebt bovenin dan de tes logo. Dan kan je opnieuw naar 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Dreflar schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 12:17:
[...]

Dat dus, Ik merk zelf precies hetzelfde. Ik liep eerst rond met die bos elf uit riverwood, die kerel trok alles aan wat ik bij hem deponeerde. Nu dacht ik, laat ik maar eens switchen naar mijn persoonlijk vrouwelijke bodyguard.. Is ze direct heel kieskeurig en trekt eigenlijk niks aan wat ik haar voorschotel, toch jammer! Wilde haar eigenlijk in dwarven armor verstoppen, helaas helaas.
Ik dacht gisteren: ik heb een tank nodig, en ik had Lydia tot mijn beschikking. Dus terug gegaan naar Whiterun, Lydia opgehaald, en weer terug naar Solstheim.D Daar haar een Chittin armor aangetrokken en ze deed alles aan. Ik dacht op een gegeven moment zelfs dat er een foe op me af kwam :p
janus_freggel schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 13:06:
In de weg lopen kan ze wel, maar dood gaan deed ze niet. Ze was wel een goede tank, zodat ik vanuit mijn donkere hoekje mooi pijlen kon schieten. En als ze weer eens in de weg liep, wachtte ik wel.
HeatWave schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 15:13:
Ben ook maar aan de SE begonnen, maar wel weer met wat mods. Op max carry weight na geen mods die voordeel opleveren, maar wel bugfixes etc. Maar dat gedoe met elke keer weer dingen dumpen omdat je een vork oppakt en niet meer kan lopen is gewoon echt irritant.
Ik heb mijn max carry weight gelaten, maar ik heb wel een paard die ik kan summonen om snel naar een stad te kunnen gaan om mijn spullen te dumpen. Gebruik hem verder niet om te reizen, alleen voor de fast travel when encumbered...

Ik ben dit weekend wel even bezig geweest met de Creation Kit. Voor een volgend spel. Ik heb nu een paard gemaakt met een realistischere snelheid (mensen lopen gemiddeld 4km/u, een paard 6, dus een paard hoort wat sneller te lopen!). En aangezet dat je XP krijgt voor gebruik van het leather rack en de smelter.

Ik heb ook even gekeken naar het omzetten van een bestaande Skyrim mod naar een Skyrim SE mod, namelijk een mod die iemand hier al eens noemde: XP krijgen wanneer je in armor rent. Ging ook goed!

En tenslotte ook nog even gekeken hoe dat papyrus werkt door een bestaande SE mod iets te tweaken.

Mijn advies: begin er niet aan! Het is bijna net zo verslavend als het spel, dus je houdt geen tijd meer over om te spelen :p

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave

HeatWave

Dat valt ook wel weer mee met de mods die er nu zijn ;).

Ik heb de inventory mod weer verwijderd trouwens, leuk dat het in een overzichtelijkere lijst komt te staan, maar de "focus" klopt niet. Ik open de inventory en wil een potion gebruiken, de highlight begint doodleuk bij de eerste potion in de lijst, maar de lijst opent zich in het midden, met als gevolg dat ik dus eerst de hele tijd naar beneden moet scrollen voordat ik de highlight zie, en dan pas kan ik naar boven scrollen (beetje vaag verwoord I know).

Dan maar wachten op Skyui :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spectre
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:33
Zijn er al work arounds om je modded original Skyrim savegames te gebruiken? Ben een paar maanden geleden begonnen en heb nu zo'n 30-40 uur op de teller staan, maar ben nog lang niet klaar en wil logischerwijs graag m'n oude savegame gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Spectre schreef op maandag 07 november 2016 @ 10:24:
Zijn er al work arounds om je modded original Skyrim savegames te gebruiken? Ben een paar maanden geleden begonnen en heb nu zo'n 30-40 uur op de teller staan, maar ben nog lang niet klaar en wil logischerwijs graag m'n oude savegame gebruiken.
Het grootste probleem zijn de mods. Je zou kunnen proberen om alle mods te deinstalleren, een nieuwe save game te maken en die te starten in de SE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 15:00
Followers in Skyrim zijn inderdaad totaal waardeloos. Als mage of archer wel handig, maar vaak genoeg schiet je vervolgens je eigen maat dood. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:34
Ik speel nu al "tank" en dan is een mage follower best wel handig hoor.
Aangezien ze ranged is staat ze ook niet in de weg :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Divak schreef op maandag 07 november 2016 @ 11:46:
Followers in Skyrim zijn inderdaad totaal waardeloos. Als mage of archer wel handig, maar vaak genoeg schiet je vervolgens je eigen maat dood. :D
Gisteren geen last van gehad. Ze heeft wel een paar pijlen van mij in d'r rug gekregen, maar dat is dan haar eigen schuld.

Ik moet nu nog een leuke follower vinden, want Lydia is zo'n zeur! (er zijn natuurlijk geen leuke mannelijke Khajiit ...)

Edit:

Ah, toch wel! Eens kijken of ik hem kan vinden...

[ Voor 5% gewijzigd door Wailing_Banshee op 07-11-2016 12:00 . Reden: Toch wel! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derKaiser29
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 12:05
Als level 8 Breton al Mzulft induiken is niet heel handig. Godver wat had ik het moeilijk en dan vooral die laatste grote kamer met al die Falmers en een Chaurus :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave

HeatWave

Divak schreef op maandag 07 november 2016 @ 11:46:
ja, of je raakt hem/haar net ff teveel zodat die tegen je keert :'). Gisteren nog een best pittige quest, follower verplicht mee, paar keer dood gegaan, uiteindelijk een goeie taktiek gevonden, alle vijanden dood, begint mijn follower op me in te hakken, alsnog dood :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
Vind ik overigens ook raar, aan de ene kant schalen alle levels mee met de speler, maar tot op een bepaalde hoogte? Zijn er dan gebieden welke bijvoorbeeld level 20 zijn, en pas gaan meegroeien met de speler zodra deze ook level 20 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynick
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 20:02
Divak schreef op maandag 07 november 2016 @ 14:37:
Vind ik overigens ook raar, aan de ene kant schalen alle levels mee met de speler, maar tot op een bepaalde hoogte? Zijn er dan gebieden welke bijvoorbeeld level 20 zijn, en pas gaan meegroeien met de speler zodra deze ook level 20 is?
Elke soort vijand heeft een minimum level en maximum level. Dus als je een laag level bent, dan kan het zijn dat sommige vijanden veel sterker zijn en op een hoger level dat ze veel zwakker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
derKaiser29 schreef op maandag 07 november 2016 @ 13:48:
Als level 8 Breton al Mzulft induiken is niet heel handig. Godver wat had ik het moeilijk en dan vooral die laatste grote kamer met al die Falmers en een Chaurus :X
Als lvl10 Nord stealth/archer ging Shimmermist Cave ook niet echt lekker. De eerste Chaurus ging nog wel neer, alleen kwamen ze daarna met z'n tweeën. Nou ja, toch een betere helm en boog uit die grot gehaald. Het laatste stukje kom ik nog wel een keer voor terug. :P

Wat wel hilarisch was, ik kom bij Whitewatch Tower waar een aantal Whiterun guards staan. Lekker relaxed, geen probleem. Vervolgens hoor ik een bandit iets roepen, en ik loop het hoekje om, om die bandit te zoeken. Staan er 3 bandits die me aanvielen en direct gepwned worden door alle aanwezige guards. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

derKaiser29 schreef op maandag 07 november 2016 @ 13:48:
Dat had ik als level 6 in Solstheim :p Als level 17+ ging het al een stuk beter, hoewel die Ash Spawn heel vervelend blijven. Dus toen besloot ik Lydia maar mee te nemen, kon zij als fireball target dienen. Ging echt verbazingwekkend goed.

Je kunt kinderen waarschijnlijk niet je huis meer uitschoppen, ben ik bang? Ik wilde weten hoe het zou gaan als ik een kind zou opnemen, maar nu zit ik eraan vast... Anders moet ik anders maar een huis op de kop tikken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave

HeatWave

Wailing_Banshee schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:22:
[...]

Dat had ik als level 6 in Solstheim :p Als level 17+ ging het al een stuk beter, hoewel die Ash Spawn heel vervelend blijven. Dus toen besloot ik Lydia maar mee te nemen, kon zij als fireball target dienen. Ging echt verbazingwekkend goed.

Je kunt kinderen waarschijnlijk niet je huis meer uitschoppen, ben ik bang? Ik wilde weten hoe het zou gaan als ik een kind zou opnemen, maar nu zit ik eraan vast... Anders moet ik anders maar een huis op de kop tikken...
Kill em all mod installeren, afmaken >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

HeatWave schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:24:
[...]

Kill em all mod installeren, afmaken >:) .
Nope, geen mods. Dus dat wordt een nieuw huis (kan haar zeker niet naar Solstheim sturen :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Laatst online: 03:26

Dazzler2120

FP ProMod
De SE spelen brengt toch wel wat herinneringen hoor :')
Ondertussen 3 characters gemaakt, 1 heavy tank met 2-handed weapons, 1 sneaky assassin/thief en een character die een beetje gefaald is. Allemaal rond de level 30. Nu herken ik ook weer wat mijn probleem is, ik kan niet kiezen in wat ik wil!
Vanavond maar een unarmed khajit beginnen.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Dazzler2120 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 09:21:
De SE spelen brengt toch wel wat herinneringen hoor :')
Ondertussen 3 characters gemaakt, 1 heavy tank met 2-handed weapons, 1 sneaky assassin/thief en een character die een beetje gefaald is. Allemaal rond de level 30. Nu herken ik ook weer wat mijn probleem is, ik kan niet kiezen in wat ik wil!
Vanavond maar een unarmed khajit beginnen.
Mijn probleem is dat ik niet kan focussen. Ik ga van hot naar her en schiet uiteindelijk nauwelijks op. Daarom heb ik me nu maar eens voorgenomen om alleen maar de "main" quests te doen. Dus alleen quests die te maken hebben met het feit dat ik Dragonborn ben. Ik heb het spel nog nooit "uitgespeeld" (ben ook pas van de zomer voor het eerst ermee begonnen en toen was al heel snel bekend dat er een SE uit zou komen).

Gisteren maar eens wat tempels vernietigd, vanavond maar eens een bezoekje brengen aan een of andere magician die mij mogelijk kan helpen om Miraak te verslaan (hij heeft een dragon soul gestolen en daar gaat hij voor betalen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Laatst online: 03:26

Dazzler2120

FP ProMod
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 09:28:
[...]

Mijn probleem is dat ik niet kan focussen. Ik ga van hot naar her en schiet uiteindelijk nauwelijks op. Daarom heb ik me nu maar eens voorgenomen om alleen maar de "main" quests te doen. Dus alleen quests die te maken hebben met het feit dat ik Dragonborn ben. Ik heb het spel nog nooit "uitgespeeld" (ben ook pas van de zomer voor het eerst ermee begonnen en toen was al heel snel bekend dat er een SE uit zou komen).

Gisteren maar eens wat tempels vernietigd, vanavond maar eens een bezoekje brengen aan een of andere magician die mij mogelijk kan helpen om Miraak te verslaan (hij heeft een dragon soul gestolen en daar gaat hij voor betalen!)
Dat komt me zeer bekend voor, was tot mijn 5de character voordat ik de main story uitgespeeld heb :') Toendertijd een 2handed tank, aangezien 1handed nog geen kill-animations op dragons had

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

******NOTE*******
PLEASE READ (sorry voor de CAPS anders zou je dit toch niet lezen :P)
Als je alle DLC's bezit en de game zelf op Steam dan krijg je als het goed is de Special Edition gratis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave

HeatWave

Ik had daar ook last van, een overvolle questlijst en totaal het overzicht kwijt. Ik probeer nu een mix te vinden tussen main quest om wat dingen vrij te spelen en side quest voor het betere grindwerk.

Maar het is onmogelijk om niet overal " er ongeluk" nieuwe quests te pakken, zeker in het begin moet iedereen wel iets van je.

Dan werk ik 2 sidequests af en ondertussen heb je er weer 4 bij :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Ik speel een tank char, one handed shield en sword met heavy armor.
Werk uitstekend. Heb zo toen ook de game op PC uitgespeeld maar speel hem nu op XBX1

Kwam op Youtube een filmpje tegen over een mage/assasin build (illusion, sneak met dagger build)
Dit sprak me zo enorm aan dat ik die nu ook level :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

HeatWave schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 14:00:
Ik had daar ook last van, een overvolle questlijst en totaal het overzicht kwijt. Ik probeer nu een mix te vinden tussen main quest om wat dingen vrij te spelen en side quest voor het betere grindwerk.

Maar het is onmogelijk om niet overal " er ongeluk" nieuwe quests te pakken, zeker in het begin moet iedereen wel iets van je.

Dan werk ik 2 sidequests af en ondertussen heb je er weer 4 bij :')
Ik negeer mijn quest log nu gewoon. Ik verzamel ze wel, maar ik zie ze niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Vind het zelf raar. Eerst is er een complete editie. Legendary editie? Een soort GOTY. Dan denk je het maximale in huis te halen. En dan komt er deze versie, waar je de volle mep voor moet betalen en er geen upgrade mogelijk is.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Luxicon schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 16:06:
Vind het zelf raar. Eerst is er een complete editie. Legendary editie? Een soort GOTY. Dan denk je het maximale in huis te halen. En dan komt er deze versie, waar je de volle mep voor moet betalen en er geen upgrade mogelijk is.
Deze SE edition is niets extra's. Er zijn geen nieuwe dingen toegevoegd, niets verbeterd, niets vervangen. Het enige wat ze echt gedaan hebben is zorgen dat het een 64-bit applicatie is (voor PC) en dat je ook mods kunt gebruiken op consoles (geen idee of die 64-bit daar ook een rol in speelt of niet, heb nul.nul verstand van consoles :p, ik vermoed van wel, maar dat is geen zeker weten). Als je een PC versie hebt, verandert er dus eigenlijk helemaal niets, de graphics zijn iets mooier geworden out of the box, en je kunt meer geheugen gebruiken. Voor de consoles is er dus wel een heleboel veranderd: je kunt mods gebruiken. Ik krijg soms het idee dat de wijzigingen voor de PC een meevallertje zijn en dat die daarom gratis aan PC gebruikers van Skyrim is gegeven (mits ze natuurlijk alle DLC's hadden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Oke dankje. Maar ik heb de special edition niet? Maar wel de Legendary versie met de 2 DLC's. Als ik de Steam Store bekijk, moet ik deze versie kopen.

PS. Oja, staat in de library. :9 Handig.. kun je de saves gebruiken van de andere versie of moet ik dan eigenlijk opnieuw beginnen?

[ Voor 31% gewijzigd door Luxicon op 08-11-2016 18:44 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
Luxicon schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 18:42:
Oke dankje. Maar ik heb de special edition niet? Maar wel de Legendary versie met de 2 DLC's. Als ik de Steam Store bekijk, moet ik deze versie kopen.

PS. Oja, staat in de library. :9 Handig.. kun je de saves gebruiken van de andere versie of moet ik dan eigenlijk opnieuw beginnen?
Onder welke steen heb jij geleefd? :+
Je saven werken volgens mij in principe met de special edition, mits je geen mods hebt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Pepper92 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 19:25:
[...]

Onder welke steen heb jij geleefd? :+
Je saven werken volgens mij in principe met de special edition, mits je geen mods hebt gebruikt.
Hoezo steen? Volgens mij is die special edition er nog niet zo lang? :P
Ik gebruik geen mods, dus ik ga het testen!

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Luxicon schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 20:41:
[...]

Hoezo steen? Volgens mij is die special edition er nog niet zo lang? :P
Ik gebruik geen mods, dus ik ga het testen!
Ach, pas een week of twee...

En ja, het is een los-staand spel, dus een volledig nieuwe installatie. Je kunt ze dus beide naast elkaar draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Gister voor het eerst een cheat gebruikt :x kon er niet tegen dat Lydia dood was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Piet_Piraat7 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:48:
Gister voor het eerst een cheat gebruikt :x kon er niet tegen dat Lydia dood was
Tja, zijn mods cheats of niet? Zo ja, dan gebruik ik vanaf het begin van mijn huidige playthrough een cheat (een summonable paard voor fast travel).

En je moet Lydia niet zo vaak neerschieten dan. We zijn samen door een paar moeilijke dungeons gegaan en beide er weer ongedeerd uitgekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Wailing_Banshee schreef op woensdag 09 november 2016 @ 13:27:
[...]
En je moet Lydia niet zo vaak neerschieten dan. We zijn samen door een paar moeilijke dungeons gegaan en beide er weer ongedeerd uitgekomen...
Het was een pittige boss die van die soort watergolven/tsunami's castte. Héél veel damage en goed te ontwijken, maar Lydia snapte het niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Piet_Piraat7 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 13:29:
[...]

Het was een pittige boss die van die soort watergolven/tsunami's castte. Héél veel damage en goed te ontwijken, maar Lydia snapte het niet :p
Ik had dat eergisteren. Lydia bleef over die traps lopen, klapte er weer zo'n met spikes afgezette deur tegen d'r kop aan, waardoor ze achter die plaat heen kwam, zij weer naar voren, klapte die deur weer tegen d'r kop, etc. En weer opstaan en weer neergaan en weer opstaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 21:12
Immersive Armors is er inmiddels ook voor de SE. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Ja, zat ik net naar te kijken, maar ik hoef geen menu te hebben... Ik hoef al die spells die geen spells zijn niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 12:54

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Piet_Piraat7 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:48:
commands zijn geen cheats ;) :9

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
steam heeft weer beta patch...fixed alt-tab met skyrim yay, die bug was irritant

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn geen cheats in een single player game 8) Ik doe bij een console use altijd een offer aan een god, alsof ze me geholpen hebben.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2016 @ 23:29:
[...]

Er zijn geen cheats in een single player game 8) Ik doe bij een console use altijd een offer aan een god, alsof ze me geholpen hebben.
Ik doe het anders... Ik heb nu een mod waar ik dat soort kleine "cheats" in aanpas. Ik kwam er gisteren achter dat de minimale kans op een pickpocket 0% was. Ben ik het niet mee eens, dus ik heb die (via mijn verzamel mod) op 5% gezet. Het zijn geen cheats, het zijn tweaks!

• Piet_Piraat7
Hebben jullie tips qua followers voor een dual one-handed warrior? Ik heb nu Lydia mee maar aangezien zij ook close combat is raak ik haar nogal vaak

• HeatWave

HeatWave

Ik probeer echt zo weinig mogelijk te cheaten/console commando's te gebruiken ;).

Maar de enige die ik altijd als het mogelijk is gebruik is max carry weight. Natuurlijk heb je een oneerlijk voordeel omdat je veel meuk kan meenemen en weer verkopen, maar dat doe ik eigenlijk ook niet echt. Ik vind het alleen gewoon echt bloedirritant om elke keer weer net ff dat ene ding te moeten dumpen omdat je niet meer kan lopen.

Verder heb ik alleen maar mods voor meer content of bugfixing geinstalleerd. Geen extra sterke wapens of armor ofzo, geen oneindig goud etc.

Ik weet namelijk dat als ik daaraan begin dat je uiteindelijk elke keer als het ff lastig wordt toch maar weer "ff dit en dat" doet en voor je het weet heb je je hele game valsgespeeld :P.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

HeatWave schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:35:
Ik probeer echt zo weinig mogelijk te cheaten/console commando's te gebruiken ;).

Maar de enige die ik altijd als het mogelijk is gebruik is max carry weight. Natuurlijk heb je een oneerlijk voordeel omdat je veel meuk kan meenemen en weer verkopen, maar dat doe ik eigenlijk ook niet echt. Ik vind het alleen gewoon echt bloedirritant om elke keer weer net ff dat ene ding te moeten dumpen omdat je niet meer kan lopen.

Verder heb ik alleen maar mods voor meer content of bugfixing geinstalleerd. Geen extra sterke wapens of armor ofzo, geen oneindig goud etc.

Ik weet namelijk dat als ik daaraan begin dat je uiteindelijk elke keer als het ff lastig wordt toch maar weer "ff dit en dat" doet en voor je het weet heb je je hele game valsgespeeld :P.
Tweaks, dingen zodat het iets realistischer wordt. En natuurlijk carry weight. In elke RPG baal ik altijd van het feit dat ik continue heen en weer aan het lopen ben. Dus dat is iets waar ik nu een mod voor gebruik (alleen buiten dungeons, binnen een dungeon ben ik nog wel continue aan het heen en weer lopen), zodat ik niet die melding "encumbered" krijg als ik wil fast-travellen.

Ik maak eigenlijk niet eens gebruik van trainers (muv de armor, ik word gewoon niet vaak genoeg geraakt om dat een beetje normaal te levellen...), vind dat maar zonde van het geld :p Ik maak soms wel gebruik van loopholes die door het spel worden geboden: ik had Lydia mijn enige Ebony pijl gegeven en nu heb ik er een heel stuk meer :p

De tweak die ik nu heb, is om de pickpocket naar minimaal 5% te zetten (ipv 0).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 12:54

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Piet_Piraat7 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:28:
Hebben jullie tips qua followers voor een dual one-handed warrior? Ik heb nu Lydia mee maar aangezien zij ook close combat is raak ik haar nogal vaak
dual 2 handed wordt lastig he :+

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
Het carry weight is naar mijn mening ook gewoon een onderdeel van het spel, kiezen wat je wel en niet mee wilt nemen en alleen voor het waardevolle spul kiezen (en niet 20 pakketjes linnen meeslepen). Anders is het ook wel heel erg simpel en makkelijk om alles maar op te pikken en voor een vermogen te verkopen nadat je een dungeon in bent geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:42
Ah, er is een special edition topic. De andere was al zo rustig. :)
Gisteren even gespeeld op de Pro en het ziet er netjes uit.

Die carry weight kan inderdaad vervelend zijn, maar dat hoort er inderdaad bij. Dan maar wat achterlaten of eerst verkopen voor je op pad gaat.

Ik mis een beetje de 'slimheid' van je companion, dus die laat ik maar thuis. Speel als stealth archer en dan wordt je cover constant verraden. Aan de andere kant: ze vangt wel de klappen op. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afca020
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-08 15:28

afca020

X X X

Momenteel een hoop crashes op de PS4, meer mensen hier last van? Schijnt door de 1.1 patch te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:27
Divak schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:48:
Het carry weight is naar mijn mening ook gewoon een onderdeel van het spel, kiezen wat je wel en niet mee wilt nemen en alleen voor het waardevolle spul kiezen (en niet 20 pakketjes linnen meeslepen). Anders is het ook wel heel erg simpel en makkelijk om alles maar op te pikken en voor een vermogen te verkopen nadat je een dungeon in bent geweest.
Ik heb daar een amulet en een ring voor die carry weight verhogen, dus als ik in nood kom heb ik een kleine boost op zak. Verder kun je nog met potions gaan klooien en ken je via Dragonborn een Dremora Merchant of Butler krijgen. Die eerste is een vendor die je kunt summonen waar je maar wilt, de tweede is idem, maar dan een pakezel - waar hij overigens zelf ook het nodige commentaar op levert.

Het is dat er nog geen SkyUI is, want daar kun je de weight/value ratio laten zien. Dan kom je erachter dat dat dwarven armour dat zo veel geld waard is, een veel lagere W/V heeft dan bijvoorbeeld potions die voor 200+ goud verkopen, dus dan kun je beter die laatste meenemen.

Daarnaast is het ook nog zo dat je wel alles mee kunt zeulen, maar merchants hebben ook maar zoveel geld en dan moet je weer een tijd wachten voor je verder kunt met verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Divak schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:48:
Dat klopt. Maar ik heb nu toch een mod waarmee ik soort van bag of holding heb... En ik moet zeggen dat ik het nu wel een heel stuk leuker vind... Ik vind het nu eenmaal heerlijk om een dungeon volledig schoon achter te laten (ok, op wat vlees en botten na, als ik brandstapels had kunnen maken, zou ik dat ook nog schoon maken).

Heb dit weekend voor het eerst de main story afgemaakt. Ben nu een tweede play-through gestart, maar dan met mods. Geen extra quests, maar wel extra content (zoals followers) en wat quality-of-life updates (Immersive Armors, Non-Automatic Skill books). En Ik mis er eigenlijk nog 1 die ik in Skyrim wel had en dat is een mod waarmee ore rotsen wat duidelijker zichtbaar werden en ik zou ook een mod willen zoals Non-Automatic Skill books, maar dan voor alle boeken.

Ik heb ook een mod waarmee fast travel disabled is. Alles gaat nu te voet (in ieder geval totdat er een horse mod is zoals Immersive Horses of Convienient Horses)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wailing_Banshee schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:56:
[...]
Ik maak eigenlijk niet eens gebruik van trainers (muv de armor, ik word gewoon niet vaak genoeg geraakt om dat een beetje normaal te levellen...), vind dat maar zonde van het geld :p
Maar zijn er nog andere nuttige doelen voor je credits dan? Ik bedoel, je hebt in no-time tig duizend credits bij elkaar. Je koopt je huisje in Whiterun. En dan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ga je de andere steden bij langs, wordt vrienden met de jarl en koopt daar ook een huisje. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Gaius schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:00:
[...]

Maar zijn er nog andere nuttige doelen voor je credits dan? Ik bedoel, je hebt in no-time tig duizend credits bij elkaar. Je koopt je huisje in Whiterun. En dan? :P
En dan gebruik ik het niet :D
dutchgio schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:00:
Ga je de andere steden bij langs, wordt vrienden met de jarl en koopt daar ook een huisje. :+
Je kunt ook een kind nemen en altijd veel zakgeld geven :p

(heb ik in mijn vorige playthrough gedaan, nooit weer! weet gelijk waarom ik nooit kinderen heb gewild :p)

[ Voor 37% gewijzigd door Wailing_Banshee op 14-11-2016 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Speel nu als "tank , one hander en schild en ben van het weekend even begonnen aan een "arcane warrior" volgens een filmpje op Youtube.
Nu ben ik toch aan het twijfelen wat ik ga doen want ik vind de arcane warrior misschien wel veel leuker .

Grootste nadeel van schild vind ik dat het vrij veel ruimte van je scherm inneemt

FUMES et CARNES

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:53
Deze week een beetje mee aan de gang.
Nog nieteens zoveel mods draaien eigenlijk (geen ENB of Reshader), maar de NobleSkyrimMod HD-2K (met de special edition patch en smim patch) en Nordic Snow maakt het toch wel erg prettig om te spelen.
Ik vond Witcher 3 fantastisch mooi, maar dit heeft toch ook wel sfeer hoor.
(fotootje gemaakt met foon, dus niet helemaal optimaal kwa scherpte en kleuren maar het geeft een idee).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/quMJFek0cQKGw7XpNSdxuvyK/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
Is de SkyUI er al? :D Ik zit maar te wachten.. heb hem 2 dagen gespeeld maar zonder SkyUI kom ik echt geen meter verder zonder mij enorm te ergeren aan de standaard UI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Divak schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 09:49:
Is de SkyUI er al? :D Ik zit maar te wachten.. heb hem 2 dagen gespeeld maar zonder SkyUI kom ik echt geen meter verder zonder mij enorm te ergeren aan de standaard UI.
Ja, half. Het script deel natuurlijk nog niet, maar er schijnt al wel een deel te werken. Ik gebruik gewoon nu die half-gare standaard UI, heb ik liever dan een half-gare custom UI.

Edit:
Ik had dit al eens gevonden:
https://steamcommunity.co...ctp=7#c224446432322604207

[ Voor 12% gewijzigd door Wailing_Banshee op 18-11-2016 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
is het nou echt mogelijk om volledig stealth/thief/kajit of volledig arcane/high elf te spelen.
Daarmee bedoel ik dus vanaf het begin geen wapen aanraken, of bij een thief alleen een dolk, boog en pijl en alles sluipen?

lijkt mij namelijk vrij onmogelijk in dungeon waar je meerdere enemys tegelijk op je af krijgt nog netjes rogue te spelen, of zonder armor er levend uit te komen.

Ik zit er namelijk aan te denken een paar nieuwe caracters aan te maken echt specifiek voor roleplaying.
Dus een kajit, aangesloten bij de thief guild en dark brotherhood.
een High elf, aangesloten bij de mage guild en alleen maar magic doen.
en een Orc (waarschijnlijk) met 2 handed weapon en heavy armor.

maar de keren dat ik dit probeerde waren tot nu toe geen succes, daarom speel ik nu met een imperial die 1handed weapon, light armor en magic doet. beetje hybride dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Als je eenmaal goede sneaking skill hebt kan het wel, dan kun je met boog/dagger met een bonus damage iemand raken en vervolgens weer verdwijnen. Vooral in het begin zal het dan lastig zijn want dan heb je die stealth 3.0X bonus voor een boog of 15.X met een dagger nog niet, en wordt je ook makkelijker gespot.

[ Voor 24% gewijzigd door dutchgio op 18-11-2016 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:57
Ik speel nu al een tijdje een Wood Elf die goed is in sneaken en boogschieten en dan gaat het best wel makkelijk eigenlijk.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
ik ga het eens proberen en dit keer eens eerst mijn perkt mbt sneak en archery updaten dan in plaats van al die andere zaken zoals cmithing, enchanting en alchemy.
Om deze reden ga ik nu met mijn hybride char een beetje te snel dood, zo erg dat ik de gameplay op novice heb moeten zetten om er door te komen :)

Heeft heavy armor trouwens effect op spell casting? anders ga ik mijn hybride char omgooien naar heavy armor ipv light armor wat ik meer vond passen bij een hybride, om iets minder snel door te gaan. dan maak ik er een paladin van ;-)

[ Voor 27% gewijzigd door janus_freggel op 18-11-2016 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wee Man
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-09 17:17
janus_freggel schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 15:28:

Heeft heavy armor trouwens effect op spell casting?
Niet op spell casting dus leef je uit.

Als je paladin wil spelen is het aan te raden om de Dawnguard questline te doen voor de gear en spells.

[ Voor 0% gewijzigd door Wee Man op 21-11-2016 11:01 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Zelf speel ik als een Arcane warrior nu en dat is echt erg leuk :)

Ben maar overnieuw begonnen want ik had bij mijn vorige char mijn punten in teveel dingen gestopt.
Focus nu meer op de skills die ik ook echt wil hebben of nodig heb.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
Boog+sneak is de easy-mode die altijd wel makkelijk lukt, zeker met de goede perks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
janus_freggel schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 14:57:
is het nou echt mogelijk om volledig stealth/thief/kajit of volledig arcane/high elf te spelen.
Ik speelde zelf puur destruction mage maar vond het vrij snel erg saai. Het duurt een tijd voor je de leukere spells hebt en in het begin de hele tijd sparks op iemand tot die dood is is :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShDT
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-08 07:50
Piet_Piraat7 schreef op maandag 21 november 2016 @ 12:15:
[...]

Ik speelde zelf puur destruction mage maar vond het vrij snel erg saai. Het duurt een tijd voor je de leukere spells hebt en in het begin de hele tijd sparks op iemand tot die dood is is :Z
Als je met mods speelt kan je wellicht overstappen naar Ordinator - Perks of Skyrim. Dat voegt leuke opties toe en stimuleert ook om je karakter breder te ontwikkelen. Zeker voor Destruction Mages zitten er mooie specialisaties bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
ShDT schreef op maandag 21 november 2016 @ 12:45:
[...]

Als je met mods speelt kan je wellicht overstappen naar Ordinator - Perks of Skyrim. Dat voegt leuke opties toe en stimuleert ook om je karakter breder te ontwikkelen. Zeker voor Destruction Mages zitten er mooie specialisaties bij.
Thanks maar inmiddels gaat het voor mij niet meer op :) ben 36 en volledige Daedric geared dual weild warrior. Het gaat me nu wel makkelijk af maar dat mag ook wel met zulke hoge uitrusting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Een Blood mage char ( Equilibrium based) lijkt me wel weer erg leuk.
Of een assassin mage build

Maar voorlopig moet ik nog heel veel doen op mijn nwe Arcane warrior (is pas lvl 20)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

dutchgio schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 15:03:
Als je eenmaal goede sneaking skill hebt kan het wel, dan kun je met boog/dagger met een bonus damage iemand raken en vervolgens weer verdwijnen. Vooral in het begin zal het dan lastig zijn want dan heb je die stealth 3.0X bonus voor een boog of 15.X met een dagger nog niet, en wordt je ook makkelijker gespot.
Ja, dat is wat ik nu doe. Ik ben met name aan het sneaken en schieten. Met zo nu en dan even een sneak kill met m'n zwaard+bijl. Het is gewoon een kwestie van een goede plek vinden vanuit waar je kunt schieten en een tweede plek waar je stilletjes naar toe kunt sluipen terwijl ze die eerste plek aan het onderzoeken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Vind het hele sneaken vrij veel tijd kosten, daarom ren ik er voorlopig maar gewoon naar toe en plant mijn conjured axe in hun lichaam.
Werkt vrij goed :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wee Man
Iusedto schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 08:47:
Vind het hele sneaken vrij veel tijd kosten, daarom ren ik er voorlopig maar gewoon naar toe en plant mijn conjured axe in hun lichaam.
Werkt vrij goed :)
Tja, als je conjured weapons gebruikt heb je maar twee minuten en móet je er dus wel snel werk van maken :)

Mijn conjured bow is wel eens verdwenen midden in een gevecht met een draak. Daar word je niet vrolijk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Wee Man schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 12:30:
[...]
Tja, als je conjured weapons gebruikt heb je maar twee minuten en móet je er dus wel snel werk van maken :)
Mijn conjured bow is wel eens verdwenen midden in een gevecht met een draak. Daar word je niet vrolijk van.
Klopt maar ik heb gewoon een back up wapen mee. Als de Axe verdwijnt dan pack ik een gewone two hander en ga weer door met rammen hehe. Ik vind het echt een heerlijke build.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• six-shooter
Divak schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 09:49:
SkyUI 2.2.7 werkt, mist een beetje aan functionaliteit, maar de trading-menu's werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wee Man
QD Inventory SSE is ook een redelijk alternatief.

• janus_freggel
Heb toch maar een khajit aangemaakt, die direct lid is van de dark brotherhood, toch fijn die guild armor :) (met alternate start mod) en alleen maar sneakt, Boogje en een mesje, meer niet.
Inmiddels ook aanbeland in Riften om lid te worden van de thieves guild :)

nu nog wel iets zoeken voor crowd control als dat nodig is. maar vooralsnog gaat het best aardig, als ik niet meer dan 2 tegenstanders tegelijk tegenkom :)
Denk dat ik me ook maar een specialiseer in wat poisons en wellicht nog een magic tak erbij die iets aan deze build toevoegt.

[ Voor 7% gewijzigd door janus_freggel op 24-11-2016 14:51 ]

• Wee Man
Crowd control en magic? Wat dacht je van Illusion? Met Muffle, Invisibility en Calm/Pacify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Crowd control doe ik niet aan. Ik ren dan weg, en duik in een hoekje weg totdat ze me kwijt zijn. En sluip dan weer terug om ze één voor één neer te halen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Inderdaad, ik speel ook alleen met pijl en boog dus dan moet je een confrontatie met meerdere vijanden voorkomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
Hoe doen jullie dat met quests?

In mijn vorige PT had ik een mega onoverzichtelijke lijst op level 25 en wist echt niet meer wat ik aan het doen was.
In de nieuwe PT met mijn sneaky thief wil ik eigenlijk alleen nog de mainquest en wat thief/darkbrotherhood gerelateerde quests hebben. en ze dan ook echt quest voor quest afwerken.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste