Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Edit: net het artikel terug gevonden, maar de actie is verlopen. Enige manier hoe je dus de special edition kan krijgen is door de special edition te kopen. Dan wacht ik dus nog wel even met de aanschaf tot de prijs weer gezakt is.
[ Voor 28% gewijzigd door Uhmmie op 25-11-2016 16:59 ]
Currently playing: MTG Arena (PC)
Zet ik DOF helemaal uit, is die waas ook minder.
Let op: niet te verwarren met de overdaad aan "fog" die in de verte hangt (vanaf een paar honderd meter voor je). Die hoop ik met de eerste de beste goeie weathermod te verwijderen....
[ Voor 5% gewijzigd door Stefke op 25-11-2016 15:49 ]
Vanaaf oid maar eens proberen met volumetric fog disabled. Ik vind het prachtig hoe de mist in de verte kan hangen in SE, maar het is gewoon veel teveel godrays en mist steeds. Waar ik nou vooral op zit te wachten is dyndolod inc betere tree lods. Met wat ini tweaks ziet de lod er in SE al behoorlijk mooi uit, maar de lod bomen blijven zo blurry.
Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin
soms wel even wegrennen en verstoppen maar is best goed te doen.
Alleen loop ik nu tegen een probleem in de thieves quest line aan. Ik moet met Maven Black Briar praten, alleen staat ze ergens midden in zee tussen solstheim en skyrim in.... met geen mogelijkheid kom ik daar.
ik speel op de xbox, is hier een fix/mod/cheat/oid voor? ik kan nu dus mijn caracter niet verder ontwikkelen hierdoor......
Dat is vreemd? Weet je zeker dat niet alleen de mapcursor bugged? Bij mij zat ze op een stoel op de eerste verdieping van de inn in Riften (als ik het me goed herinner). Dit is overigens wel de PC versie.janus_freggel schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 13:15:
Zo ik ben goed bezig met sneak, thieves guild en dark brotherhood. alles sluipen, veel perk point in de sneak tree en dat gaat echt heel lekker zo.
soms wel even wegrennen en verstoppen maar is best goed te doen.
Alleen loop ik nu tegen een probleem in de thieves quest line aan. Ik moet met Maven Black Briar praten, alleen staat ze ergens midden in zee tussen solstheim en skyrim in.... met geen mogelijkheid kom ik daar.
ik speel op de xbox, is hier een fix/mod/cheat/oid voor? ik kan nu dus mijn caracter niet verder ontwikkelen hierdoor......
Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten
nee het is niet de cursor die bugged is. op de officiële forums kom ik er meer tegen.adamvansanten schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 14:49:
[...]
Dat is vreemd? Weet je zeker dat niet alleen de mapcursor bugged? Bij mij zat ze op een stoel op de eerste verdieping van de inn in Riften (als ik het me goed herinner). Dit is overigens wel de PC versie.
Dit probleem lijkt ontstaan na de laatste patch, die ervoor zorgde dat verdwenen npc's in whiterun onder andere weer terug kwamen..
De inn in Riften, daar zit niemand op de eerste verdieping, meerdere keren gekeken.
Ook maar even ingebroken in de black briar manor (tja je bent een thief of niet) maar daar bleek ze ook niet te zijn.
Ik weet dat ik haar later ook nodig heb, omdat ik voor de imperials heb gekozen in de civil war, dus ook dat stuk is straks bugged
Ik heb er berichten over op message boards gezien. Het gebeurt af en toe en niet alleen met Maven.adamvansanten schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 14:49:
[...]
Dat is vreemd? Weet je zeker dat niet alleen de mapcursor bugged? Bij mij zat ze op een stoel op de eerste verdieping van de inn in Riften (als ik het me goed herinner). Dit is overigens wel de PC versie.
Op GameFAQs zag ik een berichtje dat iemand toch dat punt in de zee heeft weten te bereiken door buiten de muren van Solitude te glitchen en er naar toe te lopen. Misschien kan @Janus dat ook doen.
Zou ik kunnen proberen, heb al eens geprobeerd om die kant verder op te komen, maar krijg op een gegeven moment een melding dat ik niet verder kan.Wee Man schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 16:07:
[...]
Ik heb er berichten over op message boards gezien. Het gebeurt af en toe en niet alleen met Maven.
Op GameFAQs zag ik een berichtje dat iemand toch dat punt in de zee heeft weten te bereiken door buiten de muren van Solitude te glitchen en er naar toe te lopen. Misschien kan @Janus dat ook doen.
Hoe kan je over de zee heen lopen?
Hiermee kan ik dus nu wel de thieves guild afmaken
Overigens blijft de cursor ver in zee staan terwijl maven naast me staat in riften.
https://mods.bethesda.net...skyrim/mod-detail/3257366
ppfffffff
Ik gebruik een combi van ranged / one hand / stealth / conjuration om een soort sneak assassin build met boog en one-handed weapons te spelen. Conjuration is voor bound sword / bow (erg sterk, vooral wanneer je je smithing nog niet op level 100 hebt) en om af en toe elementals te summonen om voor me te tanken. Loop nu alleen tegen het punt aan (level 50, meeste questlines uitgespeeld) dat ik wel erg overpowered ben (bijna alles is in één hit dood). Het is een erg sterke build.jaydenjarno schreef op donderdag 8 december 2016 @ 11:15:
wil vanavond ook beginnen aan de game. Ooit heel kort even gespeeld en gekeken. Was erg goed. alleen zit ik nu te twijfelen wat ik wil gaan spelen. Wapens? Magie? combi? wel schild geen schild? ranged?
ppfffffff
Daarom duurde het een maand of 3 voordat ik werkelijk voorbij de eerste paar quests was gekomen. Ik begon de hele tijd opnieuw omdat ik mijn keuzes toch niet goed vond (achteraf).jaydenjarno schreef op donderdag 8 december 2016 @ 11:15:
wil vanavond ook beginnen aan de game. Ooit heel kort even gespeeld en gekeken. Was erg goed. alleen zit ik nu te twijfelen wat ik wil gaan spelen. Wapens? Magie? combi? wel schild geen schild? ranged?
ppfffffff
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Ik speel nu een thief/assassin met alleen de skills: sneak, lockpikking, archery, light armor en one handed. binnenkort mijn alchemy op peil brengen.
Smithing enzo laat ik nu linkt liggen.
ik wil binnenkort nog wel een heavy armored, two handed weapon build maken, dan moet smithing wel mee natuurlijk.
Als je de DLC hebt (ga ik wel vanuit aangezien je in het Special Edition topic post), is Smithing zeker de moeite waard, ook voor light armor characters. Je kan op level 100 namelijk Dragon gear maken (allersterkst, sterker dan Daedric). Mijn thief zit volledig in Legendary Dragonscale (light) armor en heeft een Legendary Dragonbone bow, echt bizar sterk. Enige wat ik er bij kan aanraden is daarna meteen overschakelen naar Master difficulty, zeker als je ook enchanting op 100 hebt en dus twee enchantments per item kan plaatsen (ik heb op alle slots die het toestaan +40% one-handed damage en +40% bow damage, waarna alles wel heel snel dood is).janus_freggel schreef op donderdag 8 december 2016 @ 12:15:
gewoon spelen wat je leuk vind. Let wel op dat als je verkeerde keuzes maakt je ook op een punt kan komen dat je zelf steeds met 1 klap dood gaat ;-) of dat je zelf alles met 1 klap dood hebt, wat ook niet leuk is
Ik speel nu een thief/assassin met alleen de skills: sneak, lockpikking, archery, light armor en one handed. binnenkort mijn alchemy op peil brengen.
Smithing enzo laat ik nu linkt liggen.
ik wil binnenkort nog wel een heavy armored, two handed weapon build maken, dan moet smithing wel mee natuurlijk.
wat ik een nadeel vind van smithing en enchanting is dat het te snel gaat, waardoor je heel snel oubalanced bent, omdat je wel netjes doorleveld, maar geen fighting skills erbij krijgt.
dat was de reden dat mijn vorige character niet meer werkte.
ik zit nu bij deze PT op level 15 en tot nu toe alles in sneak skills etc gestopt.
Je kunt het beste een balans daar in zoeken lijkt me.
Je kunt natuurlijk ook in batches levelen. Dat is wat ik nu doe. Ik level mijn fighting skills (armour, weapons), en zorg ervoor dat mijn smithing ongeveer op hetzelfde niveau blijft.janus_freggel schreef op donderdag 8 december 2016 @ 12:53:
hmmm dus dan toch wat meer in smithing en enchanting stoppenalleen kom ik dan denk ik wel heel wat perk points te kort straks.
wat ik een nadeel vind van smithing en enchanting is dat het te snel gaat, waardoor je heel snel oubalanced bent, omdat je wel netjes doorleveld, maar geen fighting skills erbij krijgt.
ik zit nu bij deze PT op level 15 en tot nu toe alles in sneak skills etc gestopt.
het sneaken wordt momenteel op level 15 al erg makkelijk
Welk ras raden jullie aan? Mijn voorkeur gaat uit naar een assssin/thief achtig mannetje.
Welke skills op te focussen en welke wapens?
Ben benieuwd naar de graphics op de pro en mn 4k tv
psn: HertogJack
Qua ras: ik houd niet van menselijke rassenHertogJack schreef op donderdag 8 december 2016 @ 22:01:
Heb het spel zojuist aangeschaft op de ps4 (kerstdeal special edition 27 euro).
Welk ras raden jullie aan? Mijn voorkeur gaat uit naar een assssin/thief achtig mannetje.
Welke skills op te focussen en welke wapens?
Ben benieuwd naar de graphics op de pro en mn 4k tv
Maar elk ras heeft zijn eigen sterke punten. Niet dat ik me daar veel van aantrek, maar je zou daar naar kunnen kijken. Ik ben gewoon gek van de Kahjiit, dus ik kijk niet eens meer verder
Ik heb mijn smithing en enchanting pas naar level 100 getild toen ik ergens in de 30 was. Sowieso kom je geen fighting power tekort na deze naar 100 gebracht te hebben, want je kan dan immens goede gear maken (zeker met een armor set met fortify smithing erop), wat ruimschoots je "achterstand" in fighting power compenseert.janus_freggel schreef op donderdag 8 december 2016 @ 12:53:
hmmm dus dan toch wat meer in smithing en enchanting stoppenalleen kom ik dan denk ik wel heel wat perk points te kort straks.
Overigens kan het nog gekker als je eerst je alchemy naar 100 levelt en dan fortify enchanting en fortify smithing potions maakt, maar alchemy gaat zo langzaam omhoog, dat ik er geen zin meer in heb (zit nu in de 40 ergens).
[ Voor 10% gewijzigd door adamvansanten op 09-12-2016 12:06 ]
Anoniem: 604128
Daarnaast is het singleplayer dus dikke boeie of je overpowered kan worden, het is toch een makkelijk spel.
Overigens zijn er goeie bronnen mocht je info willen zoals uesp of andere wiki's.
Oh, en Skyrim word gescaled naar je eigen level. Er zijn natuurlijk wel wat monsters die een standaard hoger level hebben (sterker zijn) maar ipc. is er geen level restriction. Je kan dus het verhaal uitspelen op level 1, in theorie.
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 604128 op 12-12-2016 00:25 ]
In theorie, ja. In de praktijk, nee. Je levelt uiteindelijk toch wel, puur vanwege het gebruik van je skills. De verhaallijn uitspelen op L1 is dus onwaarschijnlijk en zinloos – Skyrim is niet Oblivion.Anoniem: 604128 schreef op maandag 12 december 2016 @ 00:23:
Jeutje, skyrim is een sandbox mensen. Het spel is niet moeilijk, het verhaal is niet bijzonder goed en de combat is vrij simpel. Je maakt het leuk door gewoon je eigen ding te gaan doen. Speel gewoon lekker het spelletje en kom er zelf achter wat goed is.
Daarnaast is het singleplayer dus dikke boeie of je overpowered kan worden, het is toch een makkelijk spel.
Overigens zijn er goeie bronnen mocht je info willen zoals uesp of andere wiki's.
Oh, en Skyrim word gescaled naar je eigen level. Er zijn natuurlijk wel wat monsters die een standaard hoger level hebben (sterker zijn) maar ipc. is er geen level restriction. Je kan dus het verhaal uitspelen op level 1, in theorie.
Overigens is je opmerking over level scaling niet helemaal correct. Het spel doet dat wel, maar slechts binnen een bepaalde range die bovendien vastgezet wordt op het moment dat je een gebied voor het eerst binnenloopt. Bijvoorbeeld, een grot kan ingesteld zijn op L20-40. Als jij daar dan als L5 mannetje binnenloopt, wordt je gewoon afgemaakt want alles in die grot scalet naar jouw level, maar kan niet lager dan L20 en is dus alsnog 15 levels hoger dan jij. Als je dan later als L50 terugkomt, dan zit alles nog steeds op 20 en loop je er zo doorheen. Ben je echter nog nooit in die grot geweest en loop je daar op L50 voor het eerst binnen, dan wordt alles vastgezet op L40 (het hoogste dat die grot kan worden).
De vuistregel daarbij is dat hoe hoger je komt (letterlijk, as in je klimt op een berg), hoe moeilijker de vijanden worden. Case in point – op weg naar High Hrothgar kom je minimaal één Frost Troll tegen, en die dingen zijn vooral op lage levels erg taai.
Over Khajit gesproken, er is een companion, en die vind ik de allerleukste companion die er is, Inigo.Wailing_Banshee schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 07:57:
[...]
Ik ben gewoon gek van de Kahjiit, dus ik kijk niet eens meer verder
Héél erg grappig, goede voice acting en hij heeft veel te vertellen
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Vandaar ook dat ik zei het is in theorie mogelijk.Seal64 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 07:33:
[...]
In theorie, ja. In de praktijk, nee. Je levelt uiteindelijk toch wel, puur vanwege het gebruik van je skills. De verhaallijn uitspelen op L1 is dus onwaarschijnlijk en zinloos – Skyrim is niet Oblivion.
Overigens is je opmerking over level scaling niet helemaal correct. Het spel doet dat wel, maar slechts binnen een bepaalde range die bovendien vastgezet wordt op het moment dat je een gebied voor het eerst binnenloopt. Bijvoorbeeld, een grot kan ingesteld zijn op L20-40. Als jij daar dan als L5 mannetje binnenloopt, wordt je gewoon afgemaakt want alles in die grot scalet naar jouw level, maar kan niet lager dan L20 en is dus alsnog 15 levels hoger dan jij. Als je dan later als L50 terugkomt, dan zit alles nog steeds op 20 en loop je er zo doorheen. Ben je echter nog nooit in die grot geweest en loop je daar op L50 voor het eerst binnen, dan wordt alles vastgezet op L40 (het hoogste dat die grot kan worden).
De vuistregel daarbij is dat hoe hoger je komt (letterlijk, as in je klimt op een berg), hoe moeilijker de vijanden worden. Case in point – op weg naar High Hrothgar kom je minimaal één Frost Troll tegen, en die dingen zijn vooral op lage levels erg taai.
Qua levelen heb je wel gelijk, maar zoals je al aangeeft werkt het vooral in het voordeel van de speler.
M'n punt vooral was dat skyrim niet een MMO is waar je PVP battles wil gaan doen met de best mogelijke gear en je zonder guides geen stap verder komt. Nee, skyrim is gewoon een spelletje waar je lekker kan doen wat je wil. Behalve destruction magic zonder mods, dat is ruk.
Destruction in het begin is ruk en doet niet veel, maar daarom heb ik de one handed er ook naast. In de fik steken en afmaken met een goede klap
En inderdaad Skyrim is een leuk spelletje. Je loopt naar een missie en komt langs een nieuwe cave "mmm even kijken wat hier te doen is" en je bent weer een behoorlijke tijd verwijderd van je missie
En je hebt er weer 4 bijgekregen bedoel je?mike0001 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 09:25:
En inderdaad Skyrim is een leuk spelletje. Je loopt naar een missie en komt langs een nieuwe cave "mmm even kijken wat hier te doen is" en je bent weer een behoorlijke tijd verwijderd van je missie
Afhankelijk van de cave... jaWailing_Banshee schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 09:27:
[...]
En je hebt er weer 4 bijgekregen bedoel je?
Zijn er nog mods voor de PS4 die
- serieuze content (quests, areas) toevoegen
- grafisch opleuken
Ja ik weet het, kan ik zelf ook opzoeken. Maar als jullie ergens goede ervaringen mee hebben lees ik dat graag
Ik heb natuurlijk al wat rondgekeken maar wat is er veel overpowered meuk zeg. Nee ik hoef geen spelershuis vol met meuk of skills van klik boem dood of companions die de battle voor me spelen. Ik snap die godmode mods best, heb vroeger ook wel godmode gespeeld en dat is in het begin heel amusant. Totdat je beseft dat je jezelf in de vingers hebt gesneden want de lol is snel weg en het spel is nog sneller uit.
Ik ga je geen advies geven, gezien het feit dat ik een PC heb en geen console en ik geen idee heb welke mods waar werken, maar ik zoek meestal naar mods die een ergenis wegwerkenJurGor schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 10:09:
Ik ben benieuwd! Deze ligt onder de kerstboom. Kids krijgen een PS4 en voor papa is er Skyrim. Ik heb zelf Morrowind en Oblivion gespeeld, vond ik leuk.
- grafisch opleuken
Ja ik weet het, kan ik zelf ook opzoeken. Maar als jullie ergens goede ervaringen mee hebben lees ik dat graag![]()
Ik heb natuurlijk al wat rondgekeken maar wat is er veel overpowered meuk zeg. Nee ik hoef geen spelershuis vol met meuk of skills van klik boem dood of companions die de battle voor me spelen. Ik snap die godmode mods best, heb vroeger ook wel godmode gespeeld en dat is in het begin heel amusant. Totdat je beseft dat je jezelf in de vingers hebt gesneden want de lol is snel weg en het spel is nog sneller uit.
voobeelden:
Ars Metallica: geeft XP wanneer je de forge gebruikt
Horse Whistle: wat de naam zegt, je kunt je paard roepen.
En ik kijk naar mods die de omgeving mooier maken of realisme toevoegen: Improved Horse Step Sounds, Disable Fast Travel, en ik heb er ook een waardoor er voetstappen achterblijven in de sneeuw (weet even de naam niet).
Ik heb nu ook één player home toegevoegd, en dat was meer omdat ik een showplace wilde hebben voor al mijn armours
Er is maar één mod die eigenlijk een godmod is, maar die het spel voor mij wel veeeeel leuker maakt. Ik ben namelijk een packratraaf. Ik kan niets laten liggen in grotten. En was dus ook continue aan het heen en weer lopen. Maar toen vond ik een mod waarmee ik een spel kreeg die me toegang geeft tot een bag of holding...
LOL die bag of holding. Eigenlijk zou de keuze 'wat neem ik mee, wat laat ik liggen' onderdeel van de uitdaging van het spel moeten zijn. Maar ja, kiezen wat je meeneemt is niet zo moeilijk, wat je weggooit daarentegen.... Ik snap heel goed dat je daar nu een mod voor installeert. En als ik er zelf tegenaan loop dat dit spelelement op niet meer dan 'heen en weer lopen' uitmondt, ga ik dat ook doen, want wat voegt dat nou toe behalve tijdverdrijf? Maar ik begin zonder. Ben benieuwd hoe lang ik 't volhou

Ik zit eigenlijk alleen nog op Dyndolod te wachten. Maar daar staat nog een vrij serieuze issue voor in de weg helaas.
Ik meende dat de Xbox daar geen problemen mee had, maar dat Sony moeilijk deed ofzo... (let wel, ik heb 0.0 ervaring met consoles, dit is allemaal wat ik zo nu en dan vaag opvang!)JurGor schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 13:32:
Tja, daar ben ik wel achter: PS4 is echt gelimiteerd qua mods tov PC. Mods voor PS4 moeten het doen met de assets die in het spel zelf zitten, als ik het goed begrijp. Dus geen nieuwe textures en zo.
Ach, ik speel een spel voor m'n plezier en als iets gaat iriteren en ik kan er iets aan doen, doe ik dat gewoon. Maar zonder de menu mod van Skyrim Original is een "volle" bag of holding ook een uitdaging hoorLOL die bag of holding. Eigenlijk zou de keuze 'wat neem ik mee, wat laat ik liggen' onderdeel van de uitdaging van het spel moeten zijn. Maar ja, kiezen wat je meeneemt is niet zo moeilijk, wat je weggooit daarentegen.... Ik snap heel goed dat je daar nu een mod voor installeert. En als ik er zelf tegenaan loop dat dit spelelement op niet meer dan 'heen en weer lopen' uitmondt, ga ik dat ook doen, want wat voegt dat nou toe behalve tijdverdrijf? Maar ik begin zonder. Ben benieuwd hoe lang ik 't volhou
Ik maak expres geen gebruik van god mods en mods voor het verhogen van je draag vermogen. juist omdat ik dat een onderdeel van het spel vind. Je wordt zo gedwongen om sommige zaken te laten liggen, een compagnion mee te nemen of heel veel te verkopen (wat ik dus regelmatig doe)
Vooral de mods om de omgeving nog mooier te maken vind ik een enorme toevoeging. Nadeel van mods is dat ik wel mijn achievements kwijt ben
Als een één keuze van de ontwikkelaars ervoor zorgt dat ik een spel niet leuk vind, en ik door middel van een simpele mod deze keuze kan aanpassen en het spel fantastisch vind, weet ik het wel hoor. Dan maar mijn draag vermogen aanpassen.mike0001 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:31:
Ik gebruik de Xbox en heb daar idd een paar leuke mods geinstalleerd (o.a de high def mod, blood mod, face mod en nog de mod voor spells)
Ik maak expres geen gebruik van god mods en mods voor het verhogen van je draag vermogen. juist omdat ik dat een onderdeel van het spel vind. Je wordt zo gedwongen om sommige zaken te laten liggen, een compagnion mee te nemen of heel veel te verkopen (wat ik dus regelmatig doe)
In Skyrim Original ben ik begonnen zonder zo'n mod en op een gegeven moment ging ik dungeons maar niet eens meer in als ik een quest volgde. En bepaalde quests nam ik al niet eens meer aan omdat je dan een item moest meedragen wat ook weer kostbaar gewicht in nam. Nadat ik die mod had geinstalleerd kon ik tenminste gewoon weer relaxed spelen, zonder continue te moeten controleren. Het verhoogde mijn plezier van het niveau "ik wil het spel niet meer opstarten" tot "shit, ik moet nu toch echt naar bed!".
Simpele keuze dus!
There's a mod for thatNadeel van mods is dat ik wel mijn achievements kwijt ben
Zo zie je maar dat het voor ieder anders is. Ik sla ook wel eens een dungeon over als ik in een missie zit en vol bepakt zit, maar dan kom ik later terug alsik weer cash heb ontvangen voor mijn loot.Wailing_Banshee schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:40:
[...]
Als een één keuze van de ontwikkelaars ervoor zorgt dat ik een spel niet leuk vind, en ik door middel van een simpele mod deze keuze kan aanpassen en het spel fantastisch vind, weet ik het wel hoor. Dan maar mijn draag vermogen aanpassen.
In Skyrim Original ben ik begonnen zonder zo'n mod en op een gegeven moment ging ik dungeons maar niet eens meer in als ik een quest volgde. En bepaalde quests nam ik al niet eens meer aan omdat je dan een item moest meedragen wat ook weer kostbaar gewicht in nam. Nadat ik die mod had geinstalleerd kon ik tenminste gewoon weer relaxed spelen, zonder continue te moeten controleren. Het verhoogde mijn plezier van het niveau "ik wil het spel niet meer opstarten" tot "shit, ik moet nu toch echt naar bed!".
Simpele keuze dus!
[...]
There's a mod for that(in ieder geval voor de PC
)
Haha die mod ben ik nog niet tegengekomen. eens kijken of die er voor de Xbox ook is
Ben nog nooit zo lang in 1 spel geweest... Daarbij, je hoeft niet perse Daedric te hebben. Neem een simpel Leather setje!Piet_Piraat7 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:46:
Ervaren jullie niet dat het spel op een gegeven moment te makkelijk wordt? Ik lees soms over mensen die heul veel uren in Skyrim hebben zitten en ik wil dat ook graag ervaren maar vind het op het einde wat saai worden. In je volle daedric gear hak je alles en iedereen zo kapot, waardoor exploren wat minder spannend wordt. Raak je een boobytrap dan gaat er 1% van je leven af, kom je een draak tegen is die zo dood... moeilijkheidsgraad omhoog zetten hielp ook niet veel.
Ik zet altijd mijn eigen moeilijkheidsgraden. Zo heb ik bijvoorbeeld een mod waarmee ik fast travel uit kan zetten. En ik zoek eigenlijk nog een mod waarmee je moe wordt en je dus echt moet gaan slapen. Frostfall gaat me een beetje te ver, want ik wil wel de armour dragen die ik mooi vind, niet diegene die toevallig het warmste is... Dus realisme, maar niet overdrijven
Klopt!Piet_Piraat7 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:46:
Ervaren jullie niet dat het spel op een gegeven moment te makkelijk wordt? Ik lees soms over mensen die heul veel uren in Skyrim hebben zitten en ik wil dat ook graag ervaren maar vind het op het einde wat saai worden. In je volle daedric gear hak je alles en iedereen zo kapot, waardoor exploren wat minder spannend wordt. Raak je een boobytrap dan gaat er 1% van je leven af, kom je een draak tegen is die zo dood... moeilijkheidsgraad omhoog zetten hielp ook niet veel.
In het begin kan het zeer lastig zijn en aan het einde erg makkelijk. Ik vind het zelf geen probleem. Ik vind het een onderdeel van een RPG. Je maakt jezelf door ervaring sterker. Ik zie het als beloning.
Saai vind ik het nooit. Wel raad ik aan om de DLC's verderop in het spel pas te doen. Die blijven dan lekker pittig zelfs in je deadra uitrusting.
Ik zou niet eens weten wat de DLC quests zijn. Ik heb het spel nog nooit gespeeld zonder.mike0001 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:55:
[...]
Saai vind ik het nooit. Wel raad ik aan om de DLC's verderop in het spel pas te doen. Die blijven dan lekker pittig zelfs in je deadra uitrusting.
http://www.nexusmods.com/skyrimspecialedition/mods/645?Wailing_Banshee schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:55:
[...]
Ben nog nooit zo lang in 1 spel geweest... Daarbij, je hoeft niet perse Daedric te hebben. Neem een simpel Leather setje!
Ik zet altijd mijn eigen moeilijkheidsgraden. Zo heb ik bijvoorbeeld een mod waarmee ik fast travel uit kan zetten. En ik zoek eigenlijk nog een mod waarmee je moe wordt en je dus echt moet gaan slapen. Frostfall gaat me een beetje te ver, want ik wil wel de armour dragen die ik mooi vind, niet diegene die toevallig het warmste is... Dus realisme, maar niet overdrijven
Ja, die had ik al gezien, maar ik heb geen zin in dat eten en drinken... Ik doe het nu handmatig: hmm, het wordt donker, eens naar de klok kijken, en als het dan laat genoeg is, zet ik mijn tentje op en ga lekker een uurtje of 8 slapen. Maar als ik in een dungeon zit, werkt dat natuurlijk niet!
Dawnguard, Dragonborn en heartfireWailing_Banshee schreef op woensdag 14 december 2016 @ 11:05:
[...]
Ik zou niet eens weten wat de DLC quests zijn. Ik heb het spel nog nooit gespeeld zonder.
Ik weet wat de DLC's zijn, maar geen idee wat bij welke DLC is toegevoegd. Dus zeggen
heeft voor mij geen zin, gezien ik geen idee heb wat DLC is en wat niet.Saai vind ik het nooit. Wel raad ik aan om de DLC's verderop in het spel pas te doen. Die blijven dan lekker pittig zelfs in je deadra uitrusting.
Ooh oke dan heb ik je verkeerd begrepen.Wailing_Banshee schreef op woensdag 14 december 2016 @ 12:23:
[...]
Ik weet wat de DLC's zijn, maar geen idee wat bij welke DLC is toegevoegd. Dus zeggen
[...]
heeft voor mij geen zin, gezien ik geen idee heb wat DLC is en wat niet.
Maar de Dragonborn is wel een duidelijke DLC. dat is dat nieuwe gebied waar je heen moet met de boot vanaf Windhelm.
Alles met de vampieren is Dawnguard en dat domme bouwen is Heartfire (dacht ik)
Ik ben ook niet van de 'cheat' mods. Mijn lijst voor ps4:JurGor schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 10:09:
Ik ben benieuwd! Deze ligt onder de kerstboom. Kids krijgen een PS4 en voor papa is er Skyrim. Ik heb zelf Morrowind en Oblivion gespeeld, vond ik leuk.
- grafisch opleuken
Ja ik weet het, kan ik zelf ook opzoeken. Maar als jullie ergens goede ervaringen mee hebben lees ik dat graag![]()
Wooden Bridges
Dense Grass
Master the Summit
Whiterun Supreme
Fallen Trees
Man Those Borders
Water - water and Terrain Enhancement
Project Hippie
Rain and Snow FX
Lampposts of Skyrim
Point the Way
Lore based Loading Screens
Hold Border Banners
Riften Supreme
Realistic conversations
Immersive citizens
Winterhard rebuilt
Better docks
Surreal lighting
I'm home (heb dus wel een player home toegevoegd)
https://www.reddit.com/r/..._good_mods_for_skyrim_se/
Ik speel nu eerst deels voor de trophies, bij een volgende playthrough ga ik met mods aan de slag.
Tevens een 'nare' bug te pakken. Door een side mission in Sollitude een bounty van 1000 gekregen, elke keer wanneer een guard mij daar op aan spreekt en loopt het spel vast.
Daardoor kan ik nu ook niet verder met de main storyline...
Correct. Dawnguard introduceerde de Volkihar Vampires en de Dawnguard, naast een aantal andere sidequests zoals de quest voor de Aetherium Crown. Ook introduceerde Dawnguard Dragonbone wapens en kruisbogen.mike0001 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 12:26:
[...]
Ooh oke dan heb ik je verkeerd begrepen.
Maar de Dragonborn is wel een duidelijke DLC. dat is dat nieuwe gebied waar je heen moet met de boot vanaf Windhelm.
Alles met de vampieren is Dawnguard en dat domme bouwen is Heartfire (dacht ik)
Hearthfire introduceerde de optie om zelf je eigen huis (of huizen) te bouwen, met alles wat daarbij komt. Je kunt tevens kinderen adopteren en op die manier een gezin stichten. Ideaal voor roleplayers.
Dragonborn voegt het complete eiland Solstheim toe met alles wat daaraan gerelateerd is.
Merk op dat DLC niet noodzakelijkerwijs een afgesloten stuk hoeft te zijn. Het feit dat je in Dawnguard bijvoorbeeld Dragonbone wapens kunt maken, staat geheel los van de quests die de DLC toevoegt. Ik zou alleen de Hearthfire huizen zo vroeg mogelijk opstarten want daar gaat heel wat werk, tijd en geld in zitten. Een goede tip - ga ijzer sparen. Dat ga je namelijk nodig hebben.
Ik heb zelf geen huis gemaakt. Wat is er de toegevoegde waarde van?Seal64 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:21:
[...]
Correct. Dawnguard introduceerde de Volkihar Vampires en de Dawnguard, naast een aantal andere sidequests zoals de quest voor de Aetherium Crown. Ook introduceerde Dawnguard Dragonbone wapens en kruisbogen.
Hearthfire introduceerde de optie om zelf je eigen huis (of huizen) te bouwen, met alles wat daarbij komt. Je kunt tevens kinderen adopteren en op die manier een gezin stichten. Ideaal voor roleplayers.
Dragonborn voegt het complete eiland Solstheim toe met alles wat daaraan gerelateerd is.
Merk op dat DLC niet noodzakelijkerwijs een afgesloten stuk hoeft te zijn. Het feit dat je in Dawnguard bijvoorbeeld Dragonbone wapens kunt maken, staat geheel los van de quests die de DLC toevoegt. Ik zou alleen de Hearthfire huizen zo vroeg mogelijk opstarten want daar gaat heel wat werk, tijd en geld in zitten. Een goede tip - ga ijzer sparen. Dat ga je namelijk nodig hebben.
Dawnguard en Dragonborne vind ik wel echt hele leuke toevoegingen aan het verhaal.
Ik heb op de 360 Skyrim gespeeld en meer als 200 uur in het spel gestoken. Nu ben ik op de X1 wederom begonnen (het begon toch te kriebelen) en wat ik echt het leuke vind van dit spel is dat ik nu nog steeds nieuwe dungeons, nieuwe questst en nieuwe lokaties tegenkom. Dat zelfs na 200 uur al gespeeld te hebben op de 360.
Voor mij blijft dit een van de absolute topspellen. Ondanks dat er genoeg mis mee is, maar de herspeelbaarheid blijft inmens.
De toegevoegde waarde van een huis hangt af van je speelstijl. Ik vind het juist prachtig om zelf een eigen landhuis uit de grond te kunnen stampen, dat eigenhandig in te richten, vervolgens je vrouw daarheen te verhuizen, personeel aan te nemen, kids te adopteren...mike0001 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:26:
[...]
Ik heb zelf geen huis gemaakt. Wat is er de toegevoegde waarde van?
Dawnguard en Dragonborne vind ik wel echt hele leuke toevoegingen aan het verhaal.
Ik heb op de 360 Skyrim gespeeld en meer als 200 uur in het spel gestoken. Nu ben ik op de X1 wederom begonnen (het begon toch te kriebelen) en wat ik echt het leuke vind van dit spel is dat ik nu nog steeds nieuwe dungeons, nieuwe questst en nieuwe lokaties tegenkom. Dat zelfs na 200 uur al gespeeld te hebben op de 360.
Voor mij blijft dit een van de absolute topspellen. Ondanks dat er genoeg mis mee is, maar de herspeelbaarheid blijft inmens.
Ik kan me alleen voorstellen dat als je sowieso veel met huizen doet en vooral veel actie zoekt, dat je dan Hearthfire niet zo interessant vindt, nee.
Na opstarten van het spel kwam er een courier bij me met een briefje (die werd voorgelezen, heel cool) over een forgotten city.
Hier heen gegaan en je komt uit in een vergeten dwergenstad (ten zuiden van Markath)
Hier even rondgelopen maar damn, dat ziet er goed uit zeg.
Iemand deze extra opdracht al uitgespeeld?
The Midden is onder de College of Winterhold, een officiële quest, geen mod.mike0001 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 08:38:
Gisteren even wezen modden en heb een mod toegevoegd met een nieuwe dungeon (ik dacht dat het The midden was, maar ben niet heel zeker)
Maar misschien bedoel je The Forgotten City? Gewoon een wilde gok, hoorNa opstarten van het spel kwam er een courier bij me met een briefje (die werd voorgelezen, heel cool) over een forgotten city.
Haha ja die dan. Kon hem zo snel niet vindenanandus schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 09:25:
[...]
The Midden is onder de College of Winterhold, een officiële quest, geen mod.
[...]
Maar misschien bedoel je The Forgotten City? Gewoon een wilde gok, hoor
Heb (zoals je merkt) meerdere mods gedaan gisteren. Maar deze ziet er erg goed uit moet ik zeggen. Vooral het voorlezen van briefjes en boeken vind ik echt heel leuk.
edit: Ik ben pas net begonnen hoor. Net de sleutel gepakt en moet nog door de deur (voor degene die de quest doen weten waar ik het over heb)
moet nog veel ontdekken. Hoorde dat deze zo'n 6 tot 8 uur in beslag neemt? Klopt dat?
[ Voor 15% gewijzigd door mike0001 op 16-12-2016 09:31 ]
Stem lijkt een beetje op die van Patrick Stewart
Want dit heeft me weerhouden om het origineel te spelen. Ik vind 60FPS gewoon te laag.
Op internet kan ik nergens iets vinden over dit zwaard. Iemand een idee?
Edit: Oké gedisenchant: nightingale's talon, absorb 25 points of health and stamina
[ Voor 12% gewijzigd door Pepper92 op 19-12-2016 12:09 ]
In hun laatste patch heeft Bethesda "betere ondersteuning voor 144 Hz monitors" toegevoegd. Wat hun bewoording is voor "60 fps cap."Zorian schreef op zondag 18 december 2016 @ 11:42:
Vraagje aan de mensjes met een 144Hz monitor hier: Draait de SE editie wel native op 144Hz of krijg je nog steeds die glitches als je voorbij de 60Hz/FPS gaat?
Blijkbaar is het wel mogelijk om de cap te omzeilen maar of dit de physics engine breekt, geen idee.
Zo is skyrim helaas, Kom je met 120 + fps indoor binnen zul je de borden of losse item zien vliegen Gek genoeg kan de engine dat niet aan tot zover wat ik heb ontdektWee Man schreef op maandag 19 december 2016 @ 12:59:
[...]
In hun laatste patch heeft Bethesda "betere ondersteuning voor 144 Hz monitors" toegevoegd. Wat hun bewoording is voor "60 fps cap."
Blijkbaar is het wel mogelijk om de cap te omzeilen maar of dit de physics engine breekt, geen idee.
https://steamcommunity.co...2730700883544881/?l=dutch
Voor de PC spelers hier is een officiele Thread over de SKSE64 voor skyrim :
http://forums.bethsoft.co...ript-extender-skseskse64/
Geruchten zijn er dat het rond kerst moet afzijn maar dat betwijfel ik. Ondanks skyrim Special edition 64bit draait maakt het de game wel stukken stabieler zonder CTD ( Crash to desktop ) met een hogere Ram toegang wat op de 32 bit gelimiteerd was tot 3,1 GB
Hopen dat het begin januari klaar is en alle mods van skyrim importeren
http://imgur.com/a/cfJAe Current Preset
[ Voor 9% gewijzigd door ZERO-B op 22-12-2016 14:51 ]

Dit is met Verdant, Vivid Landscapes, Vivid Weathers, Realistic Aspen Trees en Rudy ENB voor ELFX.
LOL en ja, ook een met ring of increased carry weight. Ik speel een heavy armor char en ik heb geen zin om achtenvijftig keer naar een dungeon terug te keren om alle loot stuk voor stuk op te halen. Realisme okee, maar nah, dat ga ik niet doen.
Mocht ik nog een echt leuke/mooie mod voor de PS4 tegenkomen die niet in dit draadje staat, zal ik het eventjes melden.
Zit nu wel met een bug, ben bezig met de lost relic quest (dawnguard) en moet de "Lairs retreat" cave ingaan. Maar als ik dit doe dan loopt ie vast (opent nog net in de cave) en kom ik in het hoofdmenu van de xbox. Heb van alles geprobeerd (extra persoon meegenomen, auto saves uit gezet, sneak mode, unofficial mod geïnstalleerd, aantal saves games terug geprobeerd), niks werkt.
Inmiddels nieuw karakter en opnieuw begonnen maar als iemand de oplossing weet hoor ik het graag.
Speel nu trouwens een Breton met Lord stone actief, veel magic resistance waardoor ik nu sterke wizards als warrior / Tank / sneak met m'n zwaard goed aankan.
[ Voor 12% gewijzigd door Galvatron op 18-02-2017 12:03 ]
Gebruik je Verdant en SFO samen? Deze veranderen beide de grass textures toch?Clay schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 13:47:
Begint toch al best mooi te wordenDit is vooral Verdant met SFO en Realistic Aspen Trees. Andere "must have" mods die onlangs voor SE zijn verschenen zijn de Rustic textures van Gamwich, Ruins & Clutter improved en Vivid Landscapes.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zit eigenlijk alleen nog op Dyndolod te wachten. Maar daar staat nog een vrij serieuze issue voor in de weg helaas.
9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | Alienware AW3420DW | Thrustmaster T300 RS | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250
Dat maakt niet uit. Je kan Verdant na SFO installen. Voorheen moest je omwille van compatibility sfo's ini uit de data folder deleten, maar nu heeft verdant zo te zien zelf ook een ini, dus zo te zien hoeft dat niet meer. Ik heb zelf SSE uninstalled. M'n classic skyrim zit een jaar werk in, ziet er imo prachtig uit en loopt stabiel, en ik heb toch geen tijd er twee te spelenTom. C schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 15:13:
[...]
Gebruik je Verdant en SFO samen? Deze veranderen beide de grass textures toch?
Wauw, erg mooi. Daar hoef je geen SSE voor inderdaad.Clay schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 10:57:
[...]
Dat maakt niet uit. Je kan Verdant na SFO installen. Voorheen moest je omwille van compatibility sfo's ini uit de data folder deleten, maar nu heeft verdant zo te zien zelf ook een ini, dus zo te zien hoeft dat niet meer. Ik heb zelf SSE uninstalled. M'n classic skyrim zit een jaar werk in, ziet er imo prachtig uit en loopt stabiel, en ik heb toch geen tijd er twee te spelen
Ik heb nu 7 mods in de SE gegooid. Bij het installeren van sommige kreeg ik wel een melding dat sommige .dds bestanden al gemod waren door andere mods. Neem maar aan dat je hier zelf moet bepalen welke je wilt gebruiken.
- Enhanced Blood Textures
- Wet and Cold
- Noble Skyrim 2K
- SFO
- Vivid Weathers
- Static Mesh Improvement Mod
- Realistic Water Two
Gecomprimeerde screenshots van Steam:

[ Voor 16% gewijzigd door Tom. C op 24-02-2017 23:11 ]
9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | Alienware AW3420DW | Thrustmaster T300 RS | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250
Hier ook hopen dat het rond Januari klaar is... Ondertussen Januari 2018 uiteraardZERO-B schreef op donderdag 22 december 2016 @ 14:35:
[...]
Zo is skyrim helaas, Kom je met 120 + fps indoor binnen zul je de borden of losse item zien vliegen Gek genoeg kan de engine dat niet aan tot zover wat ik heb ontdekt![]()
https://steamcommunity.co...2730700883544881/?l=dutch
Voor de PC spelers hier is een officiele Thread over de SKSE64 voor skyrim :
http://forums.bethsoft.co...ript-extender-skseskse64/
Geruchten zijn er dat het rond kerst moet afzijn maar dat betwijfel ik. Ondanks skyrim Special edition 64bit draait maakt het de game wel stukken stabieler zonder CTD ( Crash to desktop ) met een hogere Ram toegang wat op de 32 bit gelimiteerd was tot 3,1 GB![]()
Hopen dat het begin januari klaar is en alle mods van skyrim importeren
http://imgur.com/a/cfJAe Current Preset
Tuurlijk. Dan zou ik wel meteen met de SE versie beginnen en niet met de originele.Vieyra schreef op zondag 2 juli 2017 @ 20:33:
Ik heb de Skyrim boot een beetje gemist. Is het nog de moeite waard om te starten? Voor PS4.
Leuke game. Tuurlijk heeft ie zn mankementen en levert ie soms wat irritaties op, maar overall een prima game waar je je zonder uitbreidingen met gemak een 100 uur mee kan vermaken
Ik blijf het toch zeggen dat ik Bethesda open werelden het beste blijf vinden. 1 van de grootste reden is dat die games 1st person view hebben. Ik heb zoveel meer het idee dat je dan echt in die werelden rondloopt. Ik ben bijvoorbeeld ook bezig met The Witcher 3, en ook al is dat een steengoede game toch mis ik die 1st person view nog altijd in zulke games (net als de Mass Effect games bijvoorbeeld).
Daarbij kan je ook vele huisjes kopen zodat je ook echt verschillende dingen kan opslaan en zelfs je companions (en heel het spel samen kan spelen) daarin kan laten. Zulke dingen maken voor mij Bethesda open werelden nog steeds de leukste om in te spelen. Gewon echt het gevoel hebben dat je in een andere wereld bent en leeft hoe raar dat misschien ook klinkt.
Ik vind witcher 3 een dikke 9 en skyrim was op z'n hoogtepunt misschien een 7.5... maar toch speel ik skyrim elke paar weken weer, en de witcher heb ik na 2x wel gezien.NukaWorldNL schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 20:47:
Nou Skyrim heeft me ook weer te pakken hoor
Ik blijf het toch zeggen dat ik Bethesda open werelden het beste blijf vinden. 1 van de grootste reden is dat die games 1st person view hebben. Ik heb zoveel meer het idee dat je dan echt in die werelden rondloopt. Ik ben bijvoorbeeld ook bezig met The Witcher 3, en ook al is dat een steengoede game toch mis ik die 1st person view nog altijd in zulke games (net als de Mass Effect games bijvoorbeeld).
Daarbij kan je ook vele huisjes kopen zodat je ook echt verschillende dingen kan opslaan en zelfs je companions (en heel het spel samen kan spelen) daarin kan laten. Zulke dingen maken voor mij Bethesda open werelden nog steeds de leukste om in te spelen. Gewon echt het gevoel hebben dat je in een andere wereld bent en leeft hoe raar dat misschien ook klinkt.
Het is niet alleen de wereld en het first person, maar ook het feit dat de witcher meer als een boek speelt en skyrim een sandbox is. ~de witcher is net als een horror film, als je eenmaal weet wanneer de schrik momenten komen zijn ze een stuk minder eng.
Ik zag trouwens dat er voor SSE een nieuwe gras mod uit is die verdant wel eens van de troon zou kunnen gaan stoten:
Zelf kan ik mn Oldrim nog niet loslaten, d'r zit gewoon teveel tijd en moeite in

Onlangs is ook de fix voor de 4GB limit in win10 DX9 gepushed. Deze zit iig al in de insider flight builds vanaf 16232.
Same here inderdaad. Zou ook graag eens Enderal spelen maar geen zin om Skyrim op mijn brakke laptop weer aan te moeten slingeren...NukaWorldNL schreef op zondag 3 september 2017 @ 15:19:
Damn Bruma is nu ook op de Xbox One te spelen. Pfff ik blijf echt balen dat Sony zo moeilijk blijft doen over mods.
Ik denk toch niet dat ik de SE ga proberen, maar de originele Skyrim.
resolutie omlaag, schaduwen uit, AA settings bekijken, en viewing distance omlaag.
Eens kijken hoe dat ultrabookje zich gaat houden.
Ik ben helemaal geen gamer, maar een fan van de muziek en artwork in de Elder Scrolls serie.
Dus een beetje rondlopen... eigenlijk.
edit: goed speelbaar op een lage resolutie met medium-details.
Ziet er natuurlijk niet zo fraai uit als met een echte game-GPU.
[ Voor 63% gewijzigd door BertV op 07-09-2017 08:38 ]
Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
Ik vind SE er helemaal niet zo mooi uitzien (had wel gekund, maar de smaak van de ontwikkelaar matched niet met de mijne), en de ENBs zijn ook een flink stuk beperkter. Ik heb er nu één die redelijk goed is, maar het probleem met de SE ENBs die ik tot nu toe gezien heb is dat je niet in detail de belichting kunt aanpassen, alleen de globale verlichting. Ik krijg met geen enkele ENB met name de nachten naar mijn smaak.
Ja, er is nieuws. Er is een alpha versie uit.stefijn schreef op maandag 18 september 2017 @ 19:49:
Weinig kans volgens mij? Of is er nieuws?
http://www.pcgamer.com/sk...cial-edition-is-in-alpha/
Ik kwam het toevallig tegen toen ik wat mods zat te zoeken.
Skyrim Survival Mode
Kijk hier eens: http://skyrimsurvival.com/Fitzer schreef op donderdag 28 september 2017 @ 09:45:
Heeft iemand al ervaring met Survival mode in Skyrim? Is dit het waard om mogelijk te kopen? Of zijn er betere mods te vinden?
Skyrim Survival Mode
Campfire, Frostfall, Last Seed, Hunger in the North, etc lijken mij ongeveer hetzelfde te doen.
Wet & Cold. Winter is Coming en Cloaks of Skyrim vullen het goed aan
[ Voor 14% gewijzigd door anandus op 28-09-2017 09:55 ]
Speel nu dezelfde mode in Fallout 4 en het is geweldig
FUMES et CARNES
Speelt wel erg lekker weg maar is pittig, wow
Vooral honger vind ik heftige penalties hebben.
Vooral als je melee bent, vooral shield/sword.
Zit dus te bedenken welk ras (nord of argo) icm met welke class het beste gaat werken.
Denk zomaar aan een mage met sword in offhand.
[ Voor 45% gewijzigd door Iusedto op 08-10-2017 14:09 ]
FUMES et CARNES
Weet iemand hier iets voor: ik vind dat de ENBs voor SE vrij beperkt zijn in die zin dat je bij Skyrim (old) in de meeste ENBs de lucht separaat kon regelen (zelfs op meerdere hoogteniveau's). Ik hou van een (erg) donker spel, maar bij SE wordt dan de lucht net zoveel donkerder en zie je nauwelijks meer sterren. Alles wat je doet qua lichtaanpassing gaat over de gehele omgeving.
Ik heb iig niet in (een aantal) ENBs kunnen vinden dat je de lucht separaat weer aan kunt passen.
In fallout 4 heb ik een mod darker nights maar daarbij heb je de mogelijkheid om de lucht net zo licht als default te houden. Dat is tenminste iets. Kan dit voor Skyrim SE niet vinden.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen is? Ik heb al geprobeerd om een eerdere save te laden en het hele gevecht opnieuw te doen. Dit werkt echter niet en loop dus weer tegen dezelfde problemen aan..
Dat is iets wat ik las op internet en console commando's welke je uiteraard niet hebt op de Switch.
Of slapen in een inn. Wellicht dat dat werkt.
Wat ik verder nog lees is dat je eigenlijk moet wachten totdat de muziek gestopt is. Dan zou het goed moeten gaan.
[ Voor 18% gewijzigd door Arunia op 28-11-2017 09:54 ]
Ik heb geprobeerd om in dragonsreach te wachten en slapen, fast-travelen naar iets wat iig geen Windhelm was maar elke keer wanneer ik weer bij Dragonsreach kom dan komt de intense muziek weer terug. In de situatie waar ik in Dragonsreach heb gewacht/geslapen hield de muziek op een gegeven moment op, maar Rolof en die andere stormcloak knar blijven in een soort combat state.Arunia schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:53:
@JDizzle Als je in Dragonsreach blijft totdat de intense muziek stopt en Whiterun op de kaart weer staat?
Dat is iets wat ik las op internet en console commando's welke je uiteraard niet hebt op de Switch.
Of slapen in een inn. Wellicht dat dat werkt.
Wat ik verder nog lees is dat je eigenlijk moet wachten totdat de muziek gestopt is. Dan zou het goed moeten gaan.
In geen geval is het mij gelukt om de landmark terug op de map te krijgen..
Als ik vanmiddag weer onderweg naar huis ben zal ik nog wat dingen proberen.. Thanks voor het meedenken!