juggle schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 02:14:
Skyrim stond al een aantal jaren in mijn steam collectie en ook oblivion heb ik ooit gespeeld maar het kon mij niet pakken. Nu met de special edition het spel maar weer eens opgepakt en ik snap nu pas waarom het zo gaaf is.
Ik heb Oblivion ook gespeeld, maar nooit uitgespeeld. Ik begon me zo te ergeren aan het leveling systeem, dat ik meer tijd bezig was om te zorgen dat ik niet "verkeerd" levelde dan dat ik aan het spelen was.
En ik heb Skyrim al een behoorlijke tijd in mijn Steam bibliotheek, maar was er nooit aan toegekomen, ik ben pas afgelopen zomer begonnen. Ergens rond de tijd dat er bekend gemaakt werd dat er een SE zou komen. Ik heb de main story van Skyrim nog niet gedaan, was alleen maar wat aan het rondwandelen, dungeon crawlen en goofing around.
Dit weekend echt eens begonnen met het verhaal, kwam als level 6 op Solstheim, heb me toen in een onmogelijke hoek gewerkt waar ik niet meer uitkwam (een fort met Ash Men), geen enkele save gemaakt behalve auto en quick en kon dus overnieuw beginnen

Ik heb nu twee mods geinstalleerd (wilde het eigenlijk zonder mods doen, maar...) omdat ik een packrat ben, kan daar niets aan veranderen en begon zo te ergeren aan het feit dat je niet kunt fasttravellen als je encumbered bent. Dus ik heb een mod geinstalleerd waarmee ik een paard kan summonen (en een bijbehorende mod om het geluid van de hoeven van paarden wat realistischer te maken). Ik gebuik het alleen als ik ver weg van een stad weer encumbered ben, om snel even te kunnen fast travellen naar een merchant/safe box en weer terug waar ik was.
En voor die mensen die het vinden tegenvallen: de meeste modders zijn blij met deze upgrade, want de geheugen beperkingen zijn weg. En het eerste wat mij opviel is dat de wereld voller oogt, qua begroeiing. En het is niet meer zo extreem blauw...
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.