Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-07 11:47
Toch niet verkeerd! YouTube: 5 Hidden Improvements : Skyrim Special Edition

Geen zfighting meer, echt stromend water en een bak meer performance

Geloof maar, iedereen die licht teleurgesteld is, straks wanneer de mods echt loskomen zal Skyrim mooier dan ooit zijn :)

http://www.nexusmods.com/skyrimspecialedition

[ Voor 6% gewijzigd door Stefke op 29-10-2016 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacejockey
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-07 00:29
Ik speel nu een mage en het wisselen tussen verschillende spells is wel heel onhandig. De hele tijd het menu weer openen, spells wisselen, menu weer sluiten...is er niet een mod die dat makkelijker maakt?

Edit: Ik zie dat je favorieten kunt instellen, dat maakt het al wat makkelijker.

[ Voor 17% gewijzigd door Spacejockey op 29-10-2016 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:52
Spacejockey schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 12:39:
Ik speel nu een mage en het wisselen tussen verschillende spells is wel heel onhandig. De hele tijd het menu weer openen, spells wisselen, menu weer sluiten...is er niet een mod die dat makkelijker maakt?
Nog niet.. Die was er in Skyrim wel.

Maar, je kan wel al je spells aan je favorieten toevoegen (met F). Vervolgens kun je in-game op Q drukken om al deze spells te zien en er tussen te wisselen.

Als je met je muis op één van de spells staat kun je ze ook aan een hotkey binden (nummers 1 t/m 0 volgens mij). Bijvoorbeeld 1 voor flames, 2 voor healing, etc. etc. Dan heb je sowieso geen menu nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-07 14:50

JoeZuCK

_Fonz > all.

Zit met Nexus Mod Manager te spelen als voorbereiding op alle mods die er gaan komen voor de Special Edition. Voor de RealVision ENB kreeg ik de opdracht om 2 files d3d9.dll en enbhost.exe te kopiëren naar: Steam/Steamapps/common/Skyrim.

Mijn vraag is; als ik een andere ENB wil, hoef ik alleen RealVision te deactiveren? Of moet ik die twee files ook verwijderen. Of worden ze overschreven door een andere ENB?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
Dat zijn als het goed is 2 basis-files, als je een andere enb kiest dan worden die settings in andere bestanden omschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juggle
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-07 00:48

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Hee, volgens mij is ondanks dat de auteur had aangegeven dat Skyui niet naar de special edition zou komen nu toch net gereleased: http://www.nexusmods.com/...%26id%3D1441%26gid%3D1704

Dat is vaag, hij is nu weer weg van de site maar heb hem wel geinstalleerd. Hij vraagt alleen nog om de script extender.

[ Voor 16% gewijzigd door juggle op 29-10-2016 22:32 ]

Zoek je mede papa's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-12-2024
Blijkbaar is er wat raars aan de hand met de audio van Skyrim SE: http://kotaku.com/bethesd...ecial-editions-1788365568

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-03 05:49

Remcom00

hij is gek

juggle schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 22:16:
Hee, volgens mij is ondanks dat de auteur had aangegeven dat Skyui niet naar de special edition zou komen nu toch net gereleased: http://www.nexusmods.com/...%26id%3D1441%26gid%3D1704

Dat is vaag, hij is nu weer weg van de site maar heb hem wel geinstalleerd. Hij vraagt alleen nog om de script extender.
Klopt, SKSE ben je voor veel mods nodig waaronder SkyUI maar SKSE is er nog niet voor de Special Edition.

Even gespeeld met wat mod maar redelijk random lijkt m'n FPS in te kakken en toen ik richting Winterfell liep crashte m'n game al, laat m dus even liggen denk ik.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juggle

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Ik baal eigenlijk dat widescreen support er niet inzit. Op zich werkt het prima alleen vallen de boven en onderkant van menu's op sommige plekken weg waardoor je bijvoorbeeld niet kunt zien hoeveel goud je hebt en hoe zwaar bepakt je bent. Nu is er widescreenfixed die dit oplost maar die werkt alleen nog op de oude skyrim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-07 11:00

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

juggle schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 01:17:
Ik baal eigenlijk dat widescreen support er niet inzit. Op zich werkt het prima alleen vallen de boven en onderkant van menu's op sommige plekken weg waardoor je bijvoorbeeld niet kunt zien hoeveel goud je hebt en hoe zwaar bepakt je bent. Nu is er widescreenfixed die dit oplost maar die werkt alleen nog op de oude skyrim.
Dit inderdaad, je kunt het wel forceren door de ini aan te passen, maar ik zou het wel fijn vinden om met name mijn goud en gewicht te kunnen zien :P

Andere optie is 'gewoon' in 1080p spelen en het scherm te verplaatsen naar het midden.

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juggle

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Tormbo schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 09:18:
Dit inderdaad, je kunt het wel forceren door de ini aan te passen, maar ik zou het wel fijn vinden om met name mijn goud en gewicht te kunnen zien :P

Andere optie is 'gewoon' in 1080p spelen en het scherm te verplaatsen naar het midden.
Mehh what's the fun in that ;) Ik speel lekker widescreen komt binnenkort vast een fix voor...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juggle

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Op steam is er iemand goed bezig om in ieder geval de interface info op de juiste plek te krijgen. Hij test dit op 2560x1080 maar het zier al een stuk beter uit.

Omdat hij geen 3440x1440 monitor heeft kan hij niet zeggen of dit werkt. Helaas ben ik nu niet in de gelegenheid om te testen maar ik ga kijken of dit werkt en zoniet, ga ik proberen handmatig de files aan te passen aan deze resolutie. Zie hier voor de fix:

http://steamcommunity.com...ions/0/312265589448083228
Net getest en het werkt op 3440x1440. Het is nog niet perfect uiteraard maar de missende elementen zijn in ieder geval weer terug op het scherm!

Het enige wat je hoeft te doen is de files downloaden van de Google Drive en in je data folder plaatsen van je Skyrim SE steam folder.

UPDATE: Op WSGF forum heeft iemand de files nog verder aangepast met nog meer fixes. Ik raad je dus aan deze fix te gebruiken aangezien deze het meest compleet is:
https://drive.google.com/...9fTrMdlpGMExsX3J0MFk/view

En de link naar het topic:
http://www.wsgf.org/forum...t=Skyrim&start=10#p167692

[ Voor 32% gewijzigd door juggle op 30-10-2016 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Echt kut dit, alles loopt nu goed met de SE op een ding waardoor het spel zo'n beetje onspeelbaar is.
Met Vsync aan in de game heb ik constant framedrops, met Vsync uit loopt alles goed behalve dat de game met meer dan 80 a 100 fps compleet flipt, of de physics begeven het of de game crashed.
Vsync forceren via de AMD Crimson driver zou moeten werken maar dat doet het niet, ook al verschillende fixes voor geprobeerd.

hoidoei

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 604128

Remcom00 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 16:38:
Echt kut dit, alles loopt nu goed met de SE op een ding waardoor het spel zo'n beetje onspeelbaar is.
Met Vsync aan in de game heb ik constant framedrops, met Vsync uit loopt alles goed behalve dat de game met meer dan 80 a 100 fps compleet flipt, of de physics begeven het of de game crashed.
Vsync forceren via de AMD Crimson driver zou moeten werken maar dat doet het niet, ook al verschillende fixes voor geprobeerd.
Als je altijd boven de 60 fps speelt kan je iFPSClamp = 59 aan je .ini toevoegen. Als je onder de 60 komt gaat ie een beetje in slowmotion, maar je physics blijven lief.

edit: er was voor de orginele versie van het spel ook een fps limiter mod, die zal denk ik wel werken, kun je ook proberen.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 604128 op 30-10-2016 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04:28

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Kan ik me nog goed herinneren, vliegende reuzen en olifanten. Heel de physics engine gaat over de zeik als het spel ver boven de 60fps heen gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Blisterin_Bull op 30-10-2016 20:45 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:57

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

juggle schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 14:25:
Op steam is er iemand goed bezig om in ieder geval de interface info op de juiste plek te krijgen. Hij test dit op 2560x1080 maar het zier al een stuk beter uit.

Omdat hij geen 3440x1440 monitor heeft kan hij niet zeggen of dit werkt. Helaas ben ik nu niet in de gelegenheid om te testen maar ik ga kijken of dit werkt en zoniet, ga ik proberen handmatig de files aan te passen aan deze resolutie. Zie hier voor de fix:

http://steamcommunity.com...ions/0/312265589448083228
Net getest en het werkt op 3440x1440. Het is nog niet perfect uiteraard maar de missende elementen zijn in ieder geval weer terug op het scherm!

Het enige wat je hoeft te doen is de files downloaden van de Google Drive en in je data folder plaatsen van je Skyrim SE steam folder.

UPDATE: Op WSGF forum heeft iemand de files nog verder aangepast met nog meer fixes. Ik raad je dus aan deze fix te gebruiken aangezien deze het meest compleet is:
https://drive.google.com/...9fTrMdlpGMExsX3J0MFk/view

En de link naar het topic:
http://www.wsgf.org/forum...t=Skyrim&start=10#p167692
Top, thanks! Weet jij toevallig of je achievemens ook uit gaan of ziet skirym dit niet als een mod? In dat forum staat er niks over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wee Man
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 28-06 20:12
Ircghost schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:06:
[...]

Top, thanks! Weet jij toevallig of je achievemens ook uit gaan of ziet skirym dit niet als een mod? In dat forum staat er niks over.
Achievements Mods Enabler?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09:32
Ik ben al een paar dagen met de PS4 versie bezig en moet zeggen dat hij erg strak draait.

Wat blijft het toch een goede game !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juggle

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Ircghost schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:06:
[...]

Nee hoor geen mod, slechts enkele aanpassingen in de interface. Ik heb geen melding gehad dat er geen achievements meer mogelijk zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:14

Wailing_Banshee

You're Next

juggle schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 02:14:
Skyrim stond al een aantal jaren in mijn steam collectie en ook oblivion heb ik ooit gespeeld maar het kon mij niet pakken. Nu met de special edition het spel maar weer eens opgepakt en ik snap nu pas waarom het zo gaaf is.
Ik heb Oblivion ook gespeeld, maar nooit uitgespeeld. Ik begon me zo te ergeren aan het leveling systeem, dat ik meer tijd bezig was om te zorgen dat ik niet "verkeerd" levelde dan dat ik aan het spelen was.

En ik heb Skyrim al een behoorlijke tijd in mijn Steam bibliotheek, maar was er nooit aan toegekomen, ik ben pas afgelopen zomer begonnen. Ergens rond de tijd dat er bekend gemaakt werd dat er een SE zou komen. Ik heb de main story van Skyrim nog niet gedaan, was alleen maar wat aan het rondwandelen, dungeon crawlen en goofing around.

Dit weekend echt eens begonnen met het verhaal, kwam als level 6 op Solstheim, heb me toen in een onmogelijke hoek gewerkt waar ik niet meer uitkwam (een fort met Ash Men), geen enkele save gemaakt behalve auto en quick en kon dus overnieuw beginnen :p Ik heb nu twee mods geinstalleerd (wilde het eigenlijk zonder mods doen, maar...) omdat ik een packrat ben, kan daar niets aan veranderen en begon zo te ergeren aan het feit dat je niet kunt fasttravellen als je encumbered bent. Dus ik heb een mod geinstalleerd waarmee ik een paard kan summonen (en een bijbehorende mod om het geluid van de hoeven van paarden wat realistischer te maken). Ik gebuik het alleen als ik ver weg van een stad weer encumbered ben, om snel even te kunnen fast travellen naar een merchant/safe box en weer terug waar ik was.

En voor die mensen die het vinden tegenvallen: de meeste modders zijn blij met deze upgrade, want de geheugen beperkingen zijn weg. En het eerste wat mij opviel is dat de wereld voller oogt, qua begroeiing. En het is niet meer zo extreem blauw...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoolz14
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-05-2024
Ben de 28ste ook begonnen met een mannetje.

Het is een Khajiit met Heavy Armor, One handed, en Block. Verder nog niet veel.
Ben ondertussen level 18 en veel aan het exploren en quests aan het verzamelen.
Daarnaast hou ik me veel bezig met side quests, en pak ik af en toe een main quest.

Het spel komt veel meer tot zn recht met de Special edition echt een topper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Die ken ik inderdaad, maar ik heb daar niet zo'n goede ervaring mee met Fallout 4. Daar werkte die enabler niet meer na 1 van de laatste fallout updates.

Gelukkig lees ik hieronder dat het waarschijnlijk niet de achievements beinvloed, dus dat maakt het meteen mooi :).

Ik ben trouwens voor deze playthough veel meer aan het rpg'en alsof mijn leven echt telt. Dus als ik een grot binnenloop en denk, dit ga ik nooit overleven dan ren ik gewoon weg en kom ik mogelijk later terug. Ik wil ook niet meer elke side-quest of grot bekijken. Ga er wat natuurlijker doorheen, i.p.v. een character dat alles en iedereen uitmoord voor 5 coins in een chest :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Ircghost schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:54:
[...]
Ik ben trouwens voor deze playthough veel meer aan het rpg'en alsof mijn leven echt telt. Dus als ik een grot binnenloop en denk, dit ga ik nooit overleven dan ren ik gewoon weg en kom ik mogelijk later terug. Ik wil ook niet meer elke side-quest of grot bekijken. Ga er wat natuurlijker doorheen, i.p.v. een character dat alles en iedereen uitmoord voor 5 coins in een chest :P.
Dat had ik dus ook, totdat ik dat fort in ging, dacht dat ik dat wel zou kunnen. Helaas, mijn fire potions waren nog thuis. Die ebony mijn was trouwens wel leuk, ging erin als een lvl6 (haar na level 7) en kwam eruit als level 11 :D Die Draugr Warlords (3-word shouts!) waren wel even een uitdaging, maar met veel geduld (en pijlen!) hadden ik ze allemaal neergehaald. Maar de endboss heb ik maar even gelaten voor wat hij was (die dingen willen nog wel eens healen...)

Dus nu eerst maar lid geworden van de Imperials, ga nu naar huis (of eigenlijk is het de kelder van Anise's huis) en kijken of ik mijn armorsmithing een beetje kan opkrikken.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wailing_Banshee schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 07:59:
[...]
En voor die mensen die het vinden tegenvallen: de meeste modders zijn blij met deze upgrade, want de geheugen beperkingen zijn weg. En het eerste wat mij opviel is dat de wereld voller oogt, qua begroeiing. En het is niet meer zo extreem blauw...
Tegenvallen? Ik vind het fantastisch, ze hebben de graphics zeker naar 2014 geupgrade. Nou ja, op de gezichten na dan, die zijn blijven steken in 2007. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Gaius schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:14:
[...]

Tegenvallen? Ik vind het fantastisch, ze hebben de graphics zeker naar 2014 geupgrade. Nou ja, op de gezichten na dan, die zijn blijven steken in 2007. :+
Bah, die gezichten zijn allemaal lelijk, vooral zo ... kaal! En die kleine oortjes....
Mijn Khajiit ziet er echt goed uit hoor!

Maar er zijn hierboven wat posts te vinden dat mensen het wat vinden tegenvallen, vooral als ze het vergelijken met een fully modded Skyrim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promaxhunter
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-01-2024
Wailing_Banshee schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:30:
[...]

Bah, die gezichten zijn allemaal lelijk, vooral zo ... kaal! En die kleine oortjes....
Mijn Khajiit ziet er echt goed uit hoor!

Maar er zijn hierboven wat posts te vinden dat mensen het wat vinden tegenvallen, vooral als ze het vergelijken met een fully modded Skyrim.
Er is al wel een mod die de gezichten een stuk beter maakt :)

Total Character makeover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-07 09:55
Ik vind het grafisch ook een beetje tegenvallen. Ik dacht eerst dat ik vanilla skyrim opgestart had....M.n. de character models zien er niet echt mooi uit en bepaalde textures. Maar hé, daar zijn/komen genoeg mods voor. had wel een prachtig uitzicht tussen 2 bomen door naar een stromende rivier. Voor het eerst in mijn leven dat ik een screenshot van de scenery heb gemaakt in een game.

ik heb een rx480 en heb nog maar een klein stukje gespeeld, maar heb af en toe dikke fps drops, terwijl het verder echt goed draait. Bij voorbeeld bij die eerste Sigil stones na de tutorial zakt mijn fps ineens in, en voor de ingang van de eerste dungeon na de tutorial. (rechtsaf als je naar Riverwood loopt) Verder loopt het echt super goed. Misschien een geheugen dingetje ofzo. Heb maar 8gb ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Ik vind het er op PC met een lichte texture mod, mod voor wat betere models en een mod voor betere gezichten echt prima uitzien.
Loopt ook constant op 60fps, niet op Ultra maar het verschil is zo goed als niet te zien.
Heb in totaal iets van 10 mods.

[ Voor 6% gewijzigd door Remcom00 op 31-10-2016 11:15 ]

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Promaxhunter schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:01:
[...]

Er is al wel een mod die de gezichten een stuk beter maakt :)

Total Character makeover
Foutje in je URL, je mist een slash...

Maar het blijven maar platte kale gezichten :D (die paar haartjes rond de kin en neus zijn niets...)
Hoewel er voor de mannelijke Khajiit ook wel een paar mooie opties bij zitten....

Maar ik installeer alleen NMM mods, ik heb geen zin om moeilijk te doen als ik mods wil verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-07 11:47
Wailing_Banshee schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:30:
[...]
Dat is ook appels met peren vergelijken. Ben blij met het feit dat deze engine nog veel mooiere mods mogelijk zal maken dan ooit en dat ze de update min of meer gratis beschikbaar stellen (voor mij is ie gratis iig) 5 jaar na dato. Noem één studio die zoiets doet? Als Bethesda de hele game een volledige overhaul zou hebben gegeven had dat enorm veel tijd gekost en uiteindelijk gaat iedereen toch weer mods installeren en zou de helft van het werk voor niks geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:43
jori040 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 22:28:
Ik ben al een paar dagen met de PS4 versie bezig en moet zeggen dat hij erg strak draait.

Wat blijft het toch een goede game !
Mooizo.
Ik hoop m volgende week binnen te krijgen voor de PS4.
The Witcher kwam dichtbij, maar ik miste nog echt een 'Skyrim-game' op de PS4. Een remaster is dan ook van harte welkom. :)

Hoe zit het mods? Zoals bekend is dat wat beperkt, maar voegt dat nog wat toe?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

stefijn schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:16:
[...]

Dat is ook appels met peren vergelijken. Ben blij met het feit dat deze engine nog veel mooiere mods mogelijk zal maken dan ooit en dat ze de update min of meer gratis beschikbaar stellen (voor mij is ie gratis iig) 5 jaar na dato. Noem één studio die zoiets doet? Als Bethesda de hele game een volledige overhaul zou hebben gegeven had dat enorm veel tijd gekost en uiteindelijk gaat iedereen toch weer mods installeren en zou de helft van het werk voor niks geweest zijn.
Ja, vind ik ook. Ze hebben gewoon de basis beter gemaakt zodat je minder hoeft te doen om hetzelfde te bereiken. En uiteindelijk meer kunt doen omdat er gewoon nu meer mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

dutchgio schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:16:
[...]

Mooizo.
The Witcher kwam dichtbij, maar ik miste nog echt een 'Skyrim-game' op de PS4. Een remaster is dan ook van harte welkom. :)

Las net een artikel op Kotaku over mods voor de Xbox One, zal voor PS4 min of meer vergelijkbaar zijn. Er zijn inmiddels een heleboel prima mods voor consoles, van extra content tot een project dat probeert ALLE bugs eruit te halen etc.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:43
HeatWave schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:20:
[...]

Las net een artikel op Kotaku over mods voor de Xbox One, zal voor PS4 min of meer vergelijkbaar zijn. Er zijn inmiddels een heleboel prima mods voor consoles, van extra content tot een project dat probeert ALLE bugs eruit te halen etc.
Dat ligt juist wat anders, Sony deed nogal moeilijk m.b.t mods:
Zowel in Skyrim als in Fallout 4 kunnen PlayStation-spelers straks mods maken met de Creation Kit van Bethesda. Het zal mogelijk zijn om inhoud van het spel aan te passen of zelf te maken, maar mod-makers kunnen geen externe assets uploaden vanaf hun PS4.
nieuws: Fallout 4 krijgt toch mod-ondersteuning op PS4 en patch voor PS4 Pro

Vandaar ook het 'beperkt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09:32
dutchgio schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:16:
[...]

Mooizo.

Ik ben ook fan van The Witcher3 maar toch net iets meer fan van Skyrim.

Skyrim & Fallout 4 missen misschien de polishing van een Witcher maar kwa gameplay geven ze wel meer in mijn ogen.Is natuurlijk ook een smaak ding.

Heb met mods nog niets gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Ben zaterdag begonnen aan de SE op de PS4. Speelt en oogt echt een stuk lekkerder dan op de PS3.

Weinig echt wow momenten maar goed het blijft natuurlijk een oud en bekend spel. Zit er toch weer helemaal in ondanks de 100en uren die ik op de PS3 heb gespeeld.

Heb nog geen mods gebruikt. Dit ga ik pas met een latere run doen. Maar ik vermaak mij hier voorlopig wel weer mee. Over een paar weken even het verschil testen op de PRO.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 23:22
Geteisem schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 12:46:
Ben zaterdag begonnen aan de SE op de PS4. Speelt en oogt echt een stuk lekkerder dan op de PS3.

Weinig echt wow momenten maar goed het blijft natuurlijk een oud en bekend spel. Zit er toch weer helemaal in ondanks de 100en uren die ik op de PS3 heb gespeeld.

Heb nog geen mods gebruikt. Dit ga ik pas met een latere run doen. Maar ik vermaak mij hier voorlopig wel weer mee. Over een paar weken even het verschil testen op de PRO.
Het was een stuk leuke geweest als ze Oblivion een dikke update hadden gegeven in plaats van Skyrim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Metalbuster schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:00:
[...]

Het was een stuk leuke geweest als ze Oblivion een dikke update hadden gegeven in plaats van Skyrim.
Mja, skyrim hadden ze al geport naar de nieuwe (versie van de) engine om vanuit daar FO4 te bouwen. Dit is niks anders dan een fan-service, een "we hadden 't toch al, hier, veel plezier" dan dat ze nou echt zo nodig een remaster uit wouden brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

[...]

Ja, mee eens maar...
Anoniem: 604128 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:14:
[...]

Mja, skyrim hadden ze al geport naar de nieuwe (versie van de) engine om vanuit daar FO4 te bouwen. Dit is niks anders dan een fan-service, een "we hadden 't toch al, hier, veel plezier" dan dat ze nou echt zo nodig een remaster uit wouden wilden brengen.
(sorry, kon het even niet laten...)

Het is dus nog steeds wachten op Skyblivion (geloof ik dat het heette).

Misschien toch eens Oblivion opnieuw proberen te spelen en kijken of ik de mods daar weer van aan de praat kan brengen (ik meende dat er een mod was om het leveling probleem op te lossen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kun je beter enderal of de oblivion variant gaan spelen, naam ontgaat me even. Super toffe verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Anoniem: 604128 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:46:
Kun je beter enderal of de oblivion variant gaan spelen, naam ontgaat me even. Super toffe verhalen.
Maar die vertellen niet het verhaal van Oblivion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wailing_Banshee schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:48:
[...]

Maar die vertellen niet het verhaal van Oblivion.
Mja, als die kwasten niet gefixed zijn is oblivion uit te spelen in 5 minuutjes ofzo, kun je daarna lekker met een beter verhaal aan de gang. Hoef je ook die leveling niet te fixen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Anoniem: 604128 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:49:
[...]

Mja, als die kwasten niet gefixed zijn is oblivion uit te spelen in 5 minuutjes ofzo, kun je daarna lekker met een beter verhaal aan de gang. Hoef je ook die leveling niet te fixen :+
??? Kwasten? En ik zal toch het verhaal eens uit moeten spelen om te kijken welk verhaal ik "beter" vind? En het gaat mij niet om het goed of slecht zijn, maar om het verhaal. Ik houd er wel van om wat achtergrond informatie te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wailing_Banshee schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:57:
[...]

??? Kwasten? En ik zal toch het verhaal eens uit moeten spelen om te kijken welk verhaal ik "beter" vind? En het gaat mij niet om het goed of slecht zijn, maar om het verhaal. Ik houd er wel van om wat achtergrond informatie te hebben.
In de hoofdstad is er een 'geheime' deur die naar het laatste gevecht gaat. Ipc kan je hier alleen komen met noclip / PC cheats. Op (volgens mij alleen oudere) versies van het spel bleven kwasten zweven als je ze dropte. Het was dus een speedrun om zoveel mogelijk kwasten te creeeren met descroll dupe glitch en dan die te droppen op ooghoogte, erop te springen en zo een trap te bouwen naar het laatste level. Dit was legit genoeg voor speedruns, aangezien je glitches (glitches zijn ook features :+ ) gebruikte en geen 'cheats' oftewel console commands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wee Man
Grrr... grijp ik alle Linen Wraps in dungeons omdat ik denk me te herinneren dat ze voor craften gebruikt worden. Blijkt het gewoon vendor trash te zijn. En ze wegen drie per stuk.

Zal vast wel gebruikt worden in een of andere mod. Cloaks of Skyrim misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Wee Man schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 14:13:
Grrr... grijp ik alle Linen Wraps in dungeons omdat ik denk me te herinneren dat ze voor craften gebruikt worden. Blijkt het gewoon vendor trash te zijn. En ze wegen drie per stuk.

Zal vast wel gebruikt worden in een of andere mod. Cloaks of Skyrim misschien?
Ik weet dat er een mod is die ik geinstalleerd heb ...

http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/49791/?

Ik denk dat het die is. Ik had gisteren in ieder geval hetzelfde :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wee Man
Wailing_Banshee schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 14:16:
[...]

Ik weet dat er een mod is die ik geinstalleerd heb ...

http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/49791/?

Ik denk dat het die is. Ik had gisteren in ieder geval hetzelfde :p
Da's niet een mod die ik ooit gebruikt heb met de originele Skyrim. Bedankt voor de tip; voorlopig blijf ik toch bij de volledige vanille ervaring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb open cities nu draaien, maar zie toch nog wel een stevig FPS verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[...]

Het was een stuk leuke geweest als ze Oblivion Morrowind een dikke update hadden gegeven in plaats van Skyrim.
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Wee Man schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 14:21:
[...]

Da's niet een mod die ik ooit gebruikt heb met de originele Skyrim. Bedankt voor de tip; voorlopig blijf ik toch bij de volledige vanille ervaring :)
Het zou ook deze kunnen zijn:

Origineel:
http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/16084/?

SE:
http://www.nexusmods.com/skyrimspecialedition/mods/321/?

Ik weet dat ik toen aan het spelen geweest ben. En ik weet ook dat ik het nu best wel mis, maar ik wil ook zo dicht mogelijk bij de vanille blijven nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-07 08:15
Ik speel dus op de xbox1 met een hele lading mods aan, bijvoorbeeld Open cities, Frostfall, unofficial patch.en hog een hele lading. dit werkt eigenlijk boven verwachting goed.

Maar nu komt er een probleempje, er speelt nog iemand op mijn xbox met een ander account en die wil vanille skyrim spelen en achievments halen......
Dit gaat dus niet, want op dat profiel staan automatisch ook alle mods geïnstalleerd, ook heb ik geen mogelijkheid ze voor dat profiel uit te zetten, want dat profiel heeft geen bethesda account. doe ik dat met mijn eigen account staan ze bij mij ook weer uit....

iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wee Man
Wailing_Banshee schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 14:41:
[...]

Het zou ook deze kunnen zijn:

Origineel:
http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/16084/?

SE:
http://www.nexusmods.com/skyrimspecialedition/mods/321/?

Ik weet dat ik toen aan het spelen geweest ben. En ik weet ook dat ik het nu best wel mis, maar ik wil ook zo dicht mogelijk bij de vanille blijven nu.
Ook nooit gebruikt. Ik heb het even opgezocht en het was inderdaad Cloaks of Skyrim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Wee Man schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 15:25:
[...]

Ook nooit gebruikt. Ik heb het even opgezocht en het was inderdaad Cloaks of Skyrim.
Ah, nooit gebruikt. Cloaks en staarten gaan nooit goed samen... En ik ben allergisch voor staarten die zomaar door materiaal heen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wee Man
Wailing_Banshee schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 15:30:
[...]

Ah, nooit gebruikt. Cloaks en staarten gaan nooit goed samen... En ik ben allergisch voor staarten die zomaar door materiaal heen gaan.
Daar is vast wel een mod voor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 29-06 20:21
Skyrim SE op mijn laptop met high /ultra settings (GTX 960m)

YouTube: Skyrim Special Edition on a GTX960m including FPS counter! (part 2)

gemd. fps indoor 55-60 outdoor: 33-43.

Elite sniping skills rond 4:30min :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t mac
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-07 07:40
Zijn de laadtijden verbeterd op de ps4? De laadtijden van Fallout 4 vond ik erg lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacejockey
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-07 00:29
Ik heb wel het idee dat de laadtijden verbeterd zijn, maar ik weet niet of dat ook echt zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
t mac schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 17:59:
Zijn de laadtijden verbeterd op de ps4? De laadtijden van Fallout 4 vond ik erg lang.
Veel korter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Laatst online: 08-07 20:15
Ik heb Skyrim SE gisteren even kort gespeeld, maar ik vond de textures wel erg tegenvallen. Weet iemand nog goede SE Mods voor mooiere textures?

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

t mac schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 17:59:
Bijna geen laadtijd zelfs. De langste zijn een seconde of 2 tot nu toe. Echt een hele verbetering en een stuk fijner spelen zo.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-07 07:54

ye-roon

knaak

Sinds de SE uit is, ben ik het internet aan het zoeken naar mage builds, want ik wil wel eens als een mage spelen, maar dat voelde altijd zwak als je net nieuwe game start.

awwww who am i kidding, ik transitie altijd naar een stealth archer :)

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

ye-roon schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 11:22:
Sinds de SE uit is, ben ik het internet aan het zoeken naar mage builds, want ik wil wel eens als een mage spelen, maar dat voelde altijd zwak als je net nieuwe game start.

Ik ben een paar keer begonnen als warrior (one handed + shield, dual wielding, two handed) en eindig ook altijd als stealth archer. Op de een of andere manier vind ik het nog steeds het leukst om in een donker hoekje te zitten en dan pijlen af te schieten...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-07 22:16

jmk

Lanithro schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 10:37:
Ik heb Skyrim SE gisteren even kort gespeeld, maar ik vond de textures wel erg tegenvallen. Weet iemand nog goede SE Mods voor mooiere textures?
In de top files van Nexus staat Static Mesh Improvement Mod nu op nummer 2(hoogste nieuwe binnenkomer :+ ) Deze mod is ook onderdeel van S.T.E.P. voor Skyrim Classic.

De Mod Creation Kit (Officieel van Bethesda) is nu uit. Er komen nu veel meer mods.

Hier vind je een alpha(!) versie van LOOT om je mods automatisch op volgorde te zetten. Ik heb zelf deze gebruikt, geen foutmeldingen tegen gekomen: loot_0.9.2-140-g621eb49_better-update-checking.7z

[ Voor 15% gewijzigd door jmk op 01-11-2016 12:29 ]

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Laatst online: 08-07 20:15
Och dat is nogal een een verschil... Nu nog de textures van de NPC's...

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-07 19:40
Heb liever een werkende SKSE voor Skyrim Special Edition, maar dat gaat nog even duren ben ik bang.
Ik mis namelijk erg SkyUI !

http://skse.silverlock.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

iamzero456 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 13:36:
Heb liever een werkende SKSE voor Skyrim Special Edition, maar dat gaat nog even duren ben ik bang.

Ik zou SkyUI ook graag weer terug willen, je merkt pas goed wat je hebt als je het mist :p Maar zolang het duurt kan ik nog wel even leven met de standaard UI...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik ben dat dus nu ook aan het doen, en het gaat eigenlijk best goed. Soms moet ik wegrennen uit sommige niet quest related dungeons, maar meestal kan ik iedereen aan. Het helpt ook vooral als je een follower hebt natuurlijk.

Ik overleef het nu vooral door net voor een gevecht oakflesh te gebruiken (+40 armor voor 60sec) en daarnaast one-handed een magisch schilt (+40armor, +40 anti magic). En dan in de andere hand bijvoorbeeld flames (eigeniljk alles) of sparks (tegen magiers omdat het ook magica sloopt bij hen).

En als ik niet verwacht al te vaak geraakt te worden dan natuurlijk dual wield destruction.

Om vooral in het begin (zonder goede kleding en drankjes) nog genoeg magica te hebben heb ik ook veel ingezet op alchemy om makkelijk sterke drankjes te maken. En natuurlijk elk plantje plukken dat je ziet :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-07 22:30
iamzero456 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 13:36:

Ik gebruik voorlopig SkyUI 2.2. Die werkt zonder SKSE.
Niet super maar wel beter dan de standaard UI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

superbassie schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 14:23:
[...]

Ik gebruik voorlopig SkyUI 2.2. Die werkt zonder SKSE.
Niet super maar wel beter dan de standaard UI.
Ik had hem geinstalleerd, maar ging me al heel snel ergeren aan het feit dat de icoontjes niet klopten. Ik kan hem ook niet meer vinden op de Nexus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zagre
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-07 11:00
Heeft iemand ook last van relatief lage fps op pc?

Ik heb alles op low gezet (speel wel op 5760x1080) en kan amper boven de 40 fps komen.

I5 3570
8gb ram
Hd 7970 overclocked naar 1.1 ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-07 22:30
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 14:31:
[...]

Ik had hem geinstalleerd, maar ging me al heel snel ergeren aan het feit dat de icoontjes niet klopten. Ik kan hem ook niet meer vinden op de Nexus...
Tja, zelfs dan vind ik hem nog beter dan de standaard. :P

Ik heb hem overigens gewoon van de Skyrim SkyUI pagina vandaan gehaald.
Hier dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Wailing_Banshee schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:26:
[...]
Misschien toch eens Oblivion opnieuw proberen te spelen en kijken of ik de mods daar weer van aan de praat kan brengen (ik meende dat er een mod was om het leveling probleem op te lossen).
offtopic:
Ja die mod is er ;)
Daarnaast kan je Oblivion modden naar een niveau dat het er beter uitziet dan Skyrim vanilla Ultra. (niet alles maar wel de overal look/feel, al scheelt het wel dat ik het kleurige van Cyrodill er sowieso beter vind uitzien dan het grauwe van Skyrim)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:36
Wee Man schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 15:31:
[...]

Daar is vast wel een mod voor :+
Yup:
http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/13933/?

Heb 'm ook een tijdje gebruikt voor mijn Khajiit Nightingale, maar ik heb dat ingewisseld voor een variant van die armour met een sjaal ipv een cape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:37

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Leuk al die mods, heb er al een boel gezien die ik op m'n PS4 ga gooien zodra ik klaar ben met Uncharted: The Nathan Drake Collection :)

Sommige mods wacht ik ook nog op tot er een.. 'betere' versie van komt..
Bijvoorbeeld, er is een mod dat je oneindig ringen kan dragen (met voorwaarden die ik niet 123 weet), maar ik zou liever eentje willen hebben waar je er 'slechts' 10 kan dragen, want 10 vingers..Meer realistisch maar niet meteen AL te OP imho.
Als die niet komt zelf ff eens neuzen hoe ingewikkeld zoiets kleins zelf is om in elkaar te flansen als noob :P

[ Voor 4% gewijzigd door BlackEyedAngel op 02-11-2016 10:02 ]

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

BlackEyedAngel schreef op woensdag 02 november 2016 @ 09:59:
Leuk al die mods, heb er al een boel gezien die ik op m'n PS4 ga gooien zodra ik klaar ben met Uncharted: The Nathan Drake Collection :)

Bijvoorbeeld, er is een mod dat je oneindig ringen kan dragen (met voorwaarden die ik niet 123 weet), maar ik zou liever eentje willen hebben waar je er 'slechts' 10 kan dragen, want 10 vingers..Meer realistisch maar niet meteen AL te OP imho.
Als die niet komt zelf ff eens neuzen hoe ingewikkeld zoiets kleins zelf is om in elkaar te flansen als noob :P
Ja, dat is het probleem wat ik ook met heel veel mods hebt. Het is vaak alles of niets (en je kunt er max 20 dragen, je hebt ook twee voeten!)

En ik wilde gisteren die creation kit downloaden, maar mijn netwerk thuis deed raar. Ik wil eens kijken of die paar kleine tweaks die ik wil hebben zelf kan implementeren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-07 15:20
BlackEyedAngel schreef op woensdag 02 november 2016 @ 09:59:

Je kunt meerdere ringen op een vinger doen hoor. Ik denk dat als je het goed doet, je wel bij de 40 kan komen :P

Ik vind de mods een heerlijke verfrissing zeg. Ik ben een nieuwe game begonnen, maar heb wel een fout gemaakt: ik ben veel te rap gaan levelen qua smithing waardoor ik nu al in dragon armor rond ren. Er is een mod waardoor je ook voor leather etc maken XP krijgt, en ook kun je bestaande wapens smelten voor ore. Daar ben ik iets te fanatiek in geweest, waardoor ik in no time op 100 zat :(. Eerst dacht ik dat het tof zou zijn, maar nu heb ik er spijt van.

Misschien maar weer een nieuwe game starten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat is eigenlijk het probleem van "vanilla" skyrim (zelfs met wat mods waardoor je meer kan craften of omsmelten). Het te snel levelen van één of twee skills zorgt voor een imbalans. Ik krijg ook wel weer de kriebels om te beginnen met spelen, maar ik kan gewoon niet vanilla spelen, nadat ik een paar jaar geleden over de 100 mods heb gebruikt. Zie ik één mod, heeft die drie of meerdere andere mod dependencies, die ook echt nuttig zijn voor balans en roleplaying. xD

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-07 22:16

jmk

Misha schreef op woensdag 02 november 2016 @ 20:16:
[...]

Je kunt meerdere ringen op een vinger doen hoor. Ik denk dat als je het goed doet, je wel bij de 40 kan komen :P

Ik vind de mods een heerlijke verfrissing zeg. Ik ben een nieuwe game begonnen, maar heb wel een fout gemaakt: ik ben veel te rap gaan levelen qua smithing waardoor ik nu al in dragon armor rond ren. Er is een mod waardoor je ook voor leather etc maken XP krijgt, en ook kun je bestaande wapens smelten voor ore. Daar ben ik iets te fanatiek in geweest, waardoor ik in no time op 100 zat :(. Eerst dacht ik dat het tof zou zijn, maar nu heb ik er spijt van.

Misschien maar weer een nieuwe game starten :)
Jij bedoelt zeker Ars Metallica - Smithing Enhancement-. heb ik ook.
Je kon met de vanilla Skyrim ook zeer snel levelen door leather te craften. Binnen 2 uur grinden zat je dan op 100%. Dat is nu 1,5 uur geworden doordat je ook XP krijgt voor minen en smelting. Ik vind dat wel logische keuzes. Dat je bijvoorbeeld ook wapens kan omsmelten vind ik logisch, kan met The Witcher ook namelijk.

Dat je met dit soort trucjes heel snel levelt is "normaal" in Skyrim. er zijn ook enorm veel youtube filmpjes te vinden hoe je iedere skill heel snel levelt. Dit is niet per see de schuld van mods.

Het zelfde met Alchemy. Pak ieder plantje en paddestoel, maak alle drankjes die je kunt, verkoop je drankjes aan de vrouw in Whiterun, koop van haar meer ingredienten en koop trainingen bij haar. Repeat. Bij je 4e bezoekje aan haar zit je zo op skill 75 en ben je stinkend rijk.

Als je even nadenkt ben je in alles binnen no time OP.

Die mods waarbij je meer dan 2 ringen om kan doen zijn trouwens belachelijk OP. Met verhoogde marksman skill ringen kan je zo de sterkste draken oneshotten. Dan zit er nergens meer uitdaging in.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-07 19:40
jmk schreef op woensdag 02 november 2016 @ 23:13:
[...]

Jij bedoelt zeker Ars Metallica - Smithing Enhancement-. heb ik ook.
Je kon met de vanilla Skyrim ook zeer snel levelen door leather te craften. Binnen 2 uur grinden zat je dan op 100%. Dat is nu 1,5 uur geworden doordat je ook XP krijgt voor minen en smelting. Ik vind dat wel logische keuzes. Dat je bijvoorbeeld ook wapens kan omsmelten vind ik logisch, kan met The Witcher ook namelijk.

Dat je met dit soort trucjes heel snel levelt is "normaal" in Skyrim. er zijn ook enorm veel youtube filmpjes te vinden hoe je iedere skill heel snel levelt. Dit is niet per see de schuld van mods.

Het zelfde met Alchemy. Pak ieder plantje en paddestoel, maak alle drankjes die je kunt, verkoop je drankjes aan de vrouw in Whiterun, koop van haar meer ingredienten en koop trainingen bij haar. Repeat. Bij je 4e bezoekje aan haar zit je zo op skill 75 en ben je stinkend rijk.

Als je even nadenkt ben je in alles binnen no time OP.

Die mods waarbij je meer dan 2 ringen om kan doen zijn trouwens belachelijk OP. Met verhoogde marksman skill ringen kan je zo de sterkste draken oneshotten. Dan zit er nergens meer uitdaging in.
Als je heel veel levelt in Skyrim in Smithing, Alchemy of een andere non-combat skill - dan level je heel snel (duh) en levelen alle wezens met je mee toch? Dan wordt het een stuk lastiger vechten tegen vampiers bijvoorbeeld of simpelere wezens? Ik ben juist uitsluitend in het begin bezig met boogschieten OF melee zodat ik in het begin niet zoveel moeite hoef te doen om in leven te blijven en wel gewoon vrij kan rondlopen. Ik vermijd zelfs het verkopen van objecten in het begin omdat anders mijn speech omhoog gaat (en dus ook mijn algemene level stijgt).

Trouwens: Spelen jullie veel met game changing mods? Zoja, welke zijn goed bevallen? Vooral veranderingen in level manier of perks wijzigingen vind ik interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja, toen heette het nog Skyrim Redone, maar nu Perkus Maximus. In combinatie met Elys' Skyrim uncapper kon je zelf instellen hoe snel je skill levelde en waren de perk trees compleet anders. Daarnaast nog Complete Crafting Overhaul, Weapons and Armor Fixes redone, Smithing Perks Overhaul, en dan was het spel al wat moeilijker/gebalanceerder wat je level ook mag zijn. Maar al dit soort geavanceerde mods werken (nog) niet met Special Edition want ze leunen allemaal op SKSE (en SkyUI voor configuration). Ook Timing is Everything (kan je instellen vanaf welke level bepaalde daedric of main quests beginnen) triggeren, vond ik fijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Blisterin_Bull op 03-11-2016 04:43 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

iamzero456 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 23:41:
[...]
Trouwens: Spelen jullie veel met game changing mods? Zoja, welke zijn goed bevallen? Vooral veranderingen in level manier of perks wijzigingen vind ik interessant.
Ik ben nu een spel aan het doen zonder game changing mods (ik gebruik nu 1 convenience mod, namelijk een paard wat ik kan summonen zodat ik snel naar een stad kan als ik burdened ben en 1 sound mod, namelijk het geluid van de hoeven van paarden op de diverse ondergronden :p)

De manier van levelen vind ik wel goed, ga ik niets aan veranderen. Ik probeer nu mijn attacking skills en non-attacking skills een beetje gelijk op te houden. Het enige waar dat niet zo mee wil lukken is armor. Ik word niet genoeg geraakt denk ik :p Mijn sneaking en archery gaan wel lekker omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
Ik ben gestopt met spelen door het gemis van de SkyUI. Pas dan merk je opeens hoeveel je bepaalde mods mist. Belachelijk dat Bethesda geen enkele moeite heeft gedaan om behalve het grafische ook nog wat andere zaken op te poetsen.

Ik dacht trouwens dat het 'stealth archer' probleem aan mijzelf lag.. Ik probeer ook al meerdere malen (zoals in Skyrim als in de SE) een 2h warrior te spelen met heavy armor, een mage, een 1h warrior met spells, een thief met daggers, etc. etc. Maar uiteindelijk zit ik na een uurtje spelen weer gewoon met een pijl en boog te schieten :D Zelfs de daggers/zwaarden raak ik zo min mogelijk aan.

Misschien moet ik dan toch eens goed doorzetten en zonder stealth enz. gewoon een mage te gaan spelen. Maar een mage is helemaal onspeelbaar zonder SkyUI.. Dus dat is nog even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
  • Laatst online: 08-07 08:15
iamzero456 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 23:41:

Als je heel veel levelt in Skyrim in Smithing, Alchemy of een andere non-combat skill - dan level je heel snel (duh) en levelen alle wezens met je mee toch? Dan wordt het een stuk lastiger vechten tegen vampiers bijvoorbeeld of simpelere wezens? Ik ben juist uitsluitend in het begin bezig met boogschieten OF melee zodat ik in het begin niet zoveel moeite hoef te doen om in leven te blijven en wel gewoon vrij kan rondlopen. Ik vermijd zelfs het verkopen van objecten in het begin omdat anders mijn speech omhoog gaat (en dus ook mijn algemene level stijgt).
Ik loop tegen hetzelfde aan.
Ik gebruik Frostfall en de unofficial skyrim patch en ars metallica als game change mods. verder alleen maar mods die steden uitbreiden en open cities en wat toevoegingen als forgotten ruins.

Nu speel ik in deze playthroug een gemixt caracter, met alleen light armor, veel archery en single handed weapon. daarnaast veel destruction spells en veel potions.
Nu heb ik in het begin wat tijd gestopt in handelen, smithing en alchemy. Met als resultaat dat ik blijkbaar te snel gelevelled ben.
Inmiddels level 18 en in elke dungeon ga ik meerdere keren dood.... het is inmiddels zo erg dat ik de game op novice moet zetten om het een beetje speelbaar/leuk te houden.

Uiteraard al wat avonden spelen inzitten, dus ik ga liever niet opnieuw beginnen met continue in mijn achterhoofd welke skills ik moet gebruiken om het gebalanceerd te houden, dat komt de fun niet ten goede lijkt me.

zijn er mods (op de xbox) om dit te verbeteren?
of is de oplossing echt opnieuw beginnen en dan maar minder in de smithing etc te stoppen in het begin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman_Craig
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 27-06 16:15

Haha, been there.
Als stealth archer kun je gewoon alles rustig bekijken, dan wordt het niet zo'n chaotische actie game :)
Maar ik ga ook weer mage proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Het probleem met de armor perks (in vanilla skyrim) is dat ze alleen levelen wanneer je geraakt wordt. Vandaar dat stealth archery ook de voorkeur heeft van veel mensen. In SkyRe en Perkus Maximus level je de armor perks ook automatisch met het dragen van armor tijdens het lopen (exploren), sprinten en combat. :)
Of je traint armor perks zoals ik in mijn allereerste playthrough in unmodded Skyrim at release.

[ Voor 13% gewijzigd door Blisterin_Bull op 03-11-2016 12:08 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Blisterin_Bull schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:07:
Het probleem met de armor perks (in vanilla skyrim) is dat ze alleen levelen wanneer je geraakt wordt. Vandaar dat stealth archery ook de voorkeur heeft van veel mensen. In SkyRe en Perkus Maximus level je de armor perks ook automatisch met het dragen van armor tijdens het lopen (exploren), sprinten en combat. :)
Het is niet de reden dat ik stealth archery speel. Thief is mijn meest favoriete spel, gevolgd door Deus Ex. Ik ben gewoon gek op stealthy en aanvallen vanuit het niets zonder dat ze me zien :D In Baldur's Gate was ik meestal een Thief/Ranger, de thief voor de sneak en de ranger voor de boog...
Of je traint armor perks zoals ik in mijn allereerste playthrough in unmodded Skyrim at release.
En dat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• six-shooter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-04 19:44
Ik heb even met de topic-starter gepraat, en aangezien hij/zij/het niet meer bezig is met Skyrim, heb ik een nieuwe topic gestart voor de Special Edition. Dit om het simpele feit dat de Engine anders is, en er nu 64-bit wordt gebuikt. Dit heeft invloed op de mods, SKSE64 is in de maak, maar team Silverlock is hiernaast bezig met F4SE en een eigen leven.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1731009

[ Voor 9% gewijzigd door six-shooter op 03-11-2016 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Wailing_Banshee schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:43:
[...]

Het is niet de reden dat ik stealth archery speel. Thief is mijn meest favoriete spel, gevolgd door Deus Ex. Ik ben gewoon gek op stealthy en aanvallen vanuit het niets zonder dat ze me zien :D In Baldur's Gate was ik meestal een Thief/Ranger, de thief voor de sneak en de ranger voor de boog...

[...]

En dat is?
Door te "trainen"... als in: Je betaalt iemand om je skill te levelen (faendal voor archery, één van die twee broertjes bij de companions voor heavy armor, etc.).

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Iemand dit wel eens gehad en weet waar het aan ligt? Het gaat om de flickering/shimmering/blinking textures van de characters. Het is ook niet constant.

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/n6dq9w.jpg

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShDT
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-07 08:56
InF.Inc schreef op donderdag 03 november 2016 @ 22:19:
Iemand dit wel eens gehad en weet waar het aan ligt? Het gaat om de flickering/shimmering/blinking textures van de characters. Het is ook niet constant.

[afbeelding]
Ik heb op de xbox hier ook last van, met name stuttering. Loopt gewoon niet helemaal lekker. Wellicht ligt het aan de mods?

Wat dat betreft: Ik krijg de Unofficial Skyrim Patch niet meer geinstalleerd. Ik probeerde de patch eerder vandaag van een update te voorzien, maar toen was deze mod ineens verdwenen. Installeren lukt nu niet meer. Na het downloaden krijg ik de melding: Operation could not be completed. Iemand een idee waar dit aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

ShDT schreef op donderdag 03 november 2016 @ 22:58:
[...]

Ik heb op de xbox hier ook last van, met name stuttering. Loopt gewoon niet helemaal lekker. Wellicht ligt het aan de mods?

Wat dat betreft: Ik krijg de Unofficial Skyrim Patch niet meer geinstalleerd. Ik probeerde de patch eerder vandaag van een update te voorzien, maar toen was deze mod ineens verdwenen. Installeren lukt nu niet meer. Na het downloaden krijg ik de melding: Operation could not be completed. Iemand een idee waar dit aan ligt?
Ik ben nu al iets verder; ik ervaar het in combat (dus bij elke hit of inslag van een spell) of als een aura/effect is uitgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShDT
InF.Inc schreef op donderdag 03 november 2016 @ 23:04:
[...]

Ik ben nu al iets verder; ik ervaar het in combat (dus bij elke hit of inslag van een spell) of als een aura/effect is uitgewerkt.
Welk platform gebruik je? PC / xbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

ShDT schreef op donderdag 03 november 2016 @ 23:05:
[...]

Welk platform gebruik je? PC / xbox?
PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShDT
Wellicht je mods nakijken of (tijdelijk) uitschakelen? Of de videosettings naar beneden schroeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShDT
ShDT schreef op donderdag 03 november 2016 @ 22:58:
[...]

Om mijn eigen vraag maar beantwoorden:

''Go to dashboard, press the start button on your controller and select Quit. Then hold down LT and RT and press Y to refresh everything. Now start the game back up. You should be able to download it again.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-07 15:21
Twee vraagjes:

Ik ben inmiddels level 8 (laaglevel) maar merk nu al dat mijn Sparks spell best weinig damage doet. Na wat googelen kwam ik erachter dat destruction spells over het algemeen in Skyrim niet zo sterk zijn. Kan ik beter nu nog switchen naar melee?

Mijn follower Lydia trekt netjes de helm aan en het wapen wat ik haar geef, maar beperkt het zich hierbij? Als ik boots, gloves of armor geef zie ik niks aan haar looks veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 23:22
Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:11:
Twee vraagjes:

Ik ben inmiddels level 8 (laaglevel) maar merk nu al dat mijn Sparks spell best weinig damage doet. Na wat googelen kwam ik erachter dat destruction spells over het algemeen in Skyrim niet zo sterk zijn. Kan ik beter nu nog switchen naar melee?

Mijn follower Lydia trekt netjes de helm aan en het wapen wat ik haar geef, maar beperkt het zich hierbij? Als ik boots, gloves of armor geef zie ik niks aan haar looks veranderen.
Destruction is op hoog level veruit het sterkste, je moet daarvoor wel de juiste perks etc hebben. Combi's maken van fire/frost bijvoorbeeld.

Je follower zal volgens mij altijd het beste aantrekken wat jij geeft, wellicht dat het minder is dan die standaard steel set of het is light armor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Via deze site: https://www.reddit.com/r/...ual_magic_effect_on_npcs/ heb ik de hitshader van Skyrim.esm bekeken met TES5Edit.

Het bleek dat Immersive sounds compendium conflicteerde. Nu heb ik deze weer verwijderd en alles ziet er weer 'normaal' uit. Toch zou ik hem weer willen installeren voor het geluid, maar dan moet ik eens heel goed kijken hoe ik de Hitshader van Skyrim.esm kan blijven gebruiken.

Moet maar eens een tutorial van TES5Edit gaan lezen.

Ik gebruik NLVA icm wat andere mods (heel veel mensen zijn er lovend over), maar om eerlijk te zijn kan ik niet wennen aan het beeld dat NLVA me geeft. NLVA is toch ook een ENB? Of moet ik AEON of Rudy daar weer even overheen knallen.. Binnen ziet het er ok uit, maar buiten is het om te huilen. Het lijkt gewoon niet scherp. Ik zal daar nog wel een screenshot van posten. Eerst even het interieur:

Afbeeldingslocatie: https://s11.postimg.org/krcw23z4z/20161103191255_1.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wee Man
Metalbuster schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 12:15:
Je follower zal volgens mij altijd het beste aantrekken wat jij geeft, wellicht dat het minder is dan die standaard steel set of het is light armor?
Ja, klopt. Lydia draagt alleen armor als het een betere armor rating heeft dan haar steel armor. Het is wel mogelijk om haar light armor te laten dragen zolang de rating ervan maar hoog genoeg is.
Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:11:

[ Voor 48% gewijzigd door Wee Man op 04-11-2016 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-08-2024

Clay

cookie erbij?

InF.Inc schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 12:32:
Ik gebruik NLVA icm wat andere mods (heel veel mensen zijn er lovend over), maar om eerlijk te zijn kan ik niet wennen aan het beeld dat NLVA me geeft. NLVA is toch ook een ENB? Of moet ik AEON of Rduy daar weer even overheen knallen..
NLVA is een combinatie van NLA met Vivid Weathers, in principe een weather mod. Zowel NLA als NLVA hebben een eigen ENB preset erbij, maar daar kan je desgewenst van afwijken door een andere compatible ENB te gebruiken, idd zoals Aeon of Rudy.

De ENB van NLVA vind ik wat te saturated / teveel contrast. Zelf draai ik er dus Rudy bij: http://imgur.com/a/RKwXx

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xQpUzKYl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DNWxhw8l.jpg

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste

Let op:
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.

Wat betreft de eindeloze spoiler discussies, houdt gewoon rekening met je mede-tweakers.
Een ieder hier is capabel genoeg om zelf te kunnen bepalen of iets een (vette) spoiler is of niet.
Je kan er altijd nog boven zetten waar het over gaat zodat de lezers zelf kunnen bepalen of ze het willen lezen of niet.

Als laatste is er nog de IRC chat over Skyrim: <a href="http://irc.tweakers.net/skyrim">http://irc.tweakers.net/skyrim</a>.