Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen

Inhoudsopgave
Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen
Introductie
Dit topic is bedoeld voor mensen die tegen problemen oplopen met of vragen hebben over software en hardware in combinatie met Skyrim.
Dus heb je crashes, vraag je je af of je computer Skyrim wel trekt of heb je andere (technische) vragen, stel ze gerust hier :)
Als je inhoudelijke vragen hebt over Skyrim, dan kan je terecht in het Algemene topic.

Systeemeisen voor de PC

MinimaalAanbevolen
Processor2GHz DualcoreQuadcore (of equivalent)
Geheugen2GB4GB
Grafische kaartDirect X 9.0c compliant video card with 512 MB of RAMDirectX 9.0c compatible video card with 1GB of RAM (Nvidia GeForce GTX 260 or higher; ATI Radeon 4890 or higher).
BesturingssysteemWindows XP/Vista/7
Vrije schijfruimte6 GB

Regels van dit topic
• Lees eerst de openingpost door om te kijken of daar een oplossing voor je probleem staat
• Zoek(tip!) of er al een oplossing voor je probleem is

Als dit niet zo is:
• Geef een duidelijke omschrijving van het probleem.
• Geef aan wat je zelf hebt geprobeerd
• Het platform waarop je het probleem hebt

Verder geldt de normale nettiqette, wees aardig en beleefd, etc. :)

Handige links
• Een handige lijst met videokaarten om te kijken of en hoe je videokaart zal draaien staat hier
• Een lijst met videokaarten op volgorde van grafische kracht staat hier.

Nawoord
Het is nog een topicstart under construction, later kunnen er nog veel voorkomende issues, links, etc bijkomen.

Met dank aan Gropah van wie ik de TS van [Multi] Battlefield 3 - Problemen Topic kon 'lenen' :P

[Voor 8% gewijzigd door anandus op 27-10-2011 15:46]

• SuperNull
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-05 06:49
Iedereen die niet weet hoe hun eigen grafische kaart zich verhoud tot de aanbevolen kaarten moet even HIERRRR kijken.

@anandus: Er zit een komma in die URL waardoor je quotes moet gebruiken.

[Voor 14% gewijzigd door SuperNull op 26-10-2011 20:58]

• bt4ever
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-01 17:58
Ik heb nu een kut pc, maar wil wel speciaal een pc kopen hiervoor, graag eentje waarmee ik hem op full kan spelen. Zou ik het hiermee redden?

Processor: Core I5
Processornummer: I5-2300
Intern geheugen: 8192
Harde schijf capaciteit in GB: 1000
Merk processor: Intel
Soort RAM: DDR3
Merk video kaart: Nvidia
Besturingssysteem: Windows® 7 Home Premium 64

http://www.bcc.nl/product/acer-x3990-8gb

Of komt deze meer in de buurt?

MP ULTIMATE GAMING X6 1100T
2883244
8G/2TB/SSD 60GB/W7Pr/6870

http://www.dixons.nl/comp...te-gaming-x6-1100t-2.html

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
bt4ever schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 23:16:
Ik heb nu een kut pc, maar wil wel speciaal een pc kopen hiervoor, graag eentje waarmee ik hem op full kan spelen. Zou ik het hiermee redden?
Een goeie plek om te beginnen is de Tweakers.net best-buy guide. De laatste voor desktop systemen is hier te vinden: reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie september 2011

Met beide systemen besproken in de guide zul je Skyrim prima kunnen spelen. Voor een actuelere guide kun je wachten tot 1 november.

[Voor 10% gewijzigd door Luit op 26-10-2011 23:23]

• bt4ever
Ik wil geen in elkaar gezette pc, maar een pc die ik kan ophalen in de winkel met een garantie en serviceverlening. Vandaar dat ik het op deze manier vraag.

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-05 15:14

Vidra

Vragen?

bt4ever schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 23:24:
Ik wil geen in elkaar gezette pc, maar een pc die ik kan ophalen in de winkel met een garantie en serviceverlening. Vandaar dat ik het op deze manier vraag.
Op basis van de specificaties van de voorgestelde pc's kan je wel inschatten of de pc die je op het oog hebt bij een winkel - voldoet om Skyrim te spelen.

Garantie krijg je ook op losse onderdelen hoor. >:)

Senior Manager Legal | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: Ryzen 9 3900X - ASUS X570 C8H - 32GB - ASUS STRIX RTX 2080 OC

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-05 22:08

Rubman

Retarded or just overjoyed!

ik vraag mij af welk onderdeel in mijn pc de grootste bottleneck gaat worden
Processor: AMD X4 955 Black Edition
Intern geheugen: 4 GB
Soort RAM: DDR3
Merk video kaart: Nvidia MSI N9800GTX plus 512mb

Zelf heb ik het idee dat de videokaat wat mee moeite begint te krijgen, maar als ik kijk naar recente games als Rage of Dead Island loopt hij daar nog prima mee op hoge settings.

Ik ben achteruit de toekomst in gestruikeld. - van Rossum M.
Laaiend enthousiast kwam hij uit de brandende kerncentrale en keek stralend om zich heen.

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-05 22:08
@bt4ever. Die Acer x3990 gaat het nooit trekken. (Als er staat videokaart: Nvidia. Kijk dan ook echt even naar het type videokaart. In dit geval een GT520, dit is echt bij lange na niet voldoende voor Skyrim.) Die van de Dixons moet het wel zonder problemen trekken. (Radeon HD 6870).

@Rubman. Ik zit een beetje in het zelfde schuitje. Q8300/4GB DDR2/9800GTX+. Het zou volgens de specs wel moeten kunnen, maar ben bang dat bij mij de CPU het zaakje gaat bottlenecken.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-04 21:10
Ik zit te twijfelen waarop ik deze game zal gaan spelen. Ik bezig over zowel een goeie game pc (i5 2500k en 6950) en een ps3.

Nu is de game ontwikkeld op de xbox en wordt deze geport naar de pc en de ps3. Ik zit de dus af te vragen wat de beste koop zal zijn (prijsverschil even daargelaten). Is er al iets bekend over de grafische pracht en praal op de verschillende consoles en pc? zal dit veel uit gaan maken.

Zo niet dan ga ik denk ik lekker op de bank zitten en genieten

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-05 17:47
Grafisch zou het spel op de PC beter zijn, dus dat is een keuze die je zou kunnen maken. Ook heb je op de PC de mogelijkheid om mods te gebruiken.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• stevenw64
  • Laatst online: 30-04 16:12
Om te testen heb ik Crysis 2 gespeeld met deze videokaart: pricewatch: EVGA GeForce GTX 560 Ti DS Superclocked

Geen enkele 'lag' op 1080p in 3D (met zo'n bioscoop brilletje van LG). Echter werd de GPU wel 80 graden na een tijdje. Ik stop dan met spelen, want dat lijkt me te heet. Ik meet dat met RealTemp.

Ik heb er wel vertrouwen in dat ik skyrim op hoge kwaliteit kan spelen. Een vriend van me zei dat Crysis 2 zwaarder is dan skyrim. Wat denken jullie? En 80 graden.. iemand tips? Wat is een normale temperatuur voor een videokaart? ik las op een ander forum dat dit makkelijk 90 graden kan zijn. Maar dat lijkt mij veel te heet.

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:04

Bansheeben

There never was any cake...

Mijn 6870 wordt ook, zeker in de zomer, regelmatig 80 graden. Zou niet echt een probleem mogen zijn. Daarnaast mag je van de fabrikant ook verwachten dat de videokaart goed genoeg gekoeld wordt als je 'm niet zelf overclockt.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

CPU: AMD AThlon II x2 240
GPU: Radeon HD 6770
RAM: Kingston valueram 2*2GB en nog 3GB Samsung (7GB dual channel totaal)
HDD: Standaard 7200 RPM hitachi schijfje
Ga ik skyrim fatsoenlijk kunnen draaien of gaat 1 van mijn componenten enorme bottleneck vormen? Zoja de welke?
(als ik hem goed op med/high ga kunnen draaien koop ik voor PC, anders PS3 vandaar)

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
denikids schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 20:49:
CPU: AMD AThlon II x2 240
GPU: Radeon HD 6770
RAM: Kingston valueram 2*2GB en nog 3GB Samsung (7GB dual channel totaal)
HDD: Standaard 7200 RPM hitachi schijfje
Ga ik skyrim fatsoenlijk kunnen draaien of gaat 1 van mijn componenten enorme bottleneck vormen? Zoja de welke?
(als ik hem goed op med/high ga kunnen draaien koop ik voor PC, anders PS3 vandaar)
Dat gaat prima lukken, je processor zit boven de minimale eis en je videokaart zit op het niveau van de aanbevolen configuratie.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• bt4ever
Biersteker schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 12:52:
@bt4ever. Die Acer x3990 gaat het nooit trekken. (Als er staat videokaart: Nvidia. Kijk dan ook echt even naar het type videokaart. In dit geval een GT520, dit is echt bij lange na niet voldoende voor Skyrim.) Die van de Dixons moet het wel zonder problemen trekken. (Radeon HD 6870).

@Rubman. Ik zit een beetje in het zelfde schuitje. Q8300/4GB DDR2/9800GTX+. Het zou volgens de specs wel moeten kunnen, maar ben bang dat bij mij de CPU het zaakje gaat bottlenecken.
Hartstikke bedankt voor je antwoord. Ik twijfel nu of ik een pc zal kopen die Skyrim net aankan of een pc die hem makkelijk aankan en ook de komende jaren (met de nieuwe zwaardere games) meekan. Waarschijnlijk kan ik de volgende jaren ivm werk en zwaardere studie niet zoveel meer gamen, maar deze zomer wil ik wel lekker met Skyrim aan de slag.

• brambo111
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-05 08:21
mijn hardware:

CPU: i5 760 quad-core 2,8 Ghz
RAM: 4 GB
GPU: XFX HD 5770

zou ik met deze hardware op med/high kunnen spelen of lijkt het jullie verstandiger om skyrim voor de 360 te kopen.

Brambo111

• OxTox
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-04 22:04

OxTox

Woop woop!

Ultra waardige pc?

CPU: AMD Phenom II x6, 2,8 ghz per core.
GPU: Nvidia 460 GTX
RAM: 8GB

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-04 07:12

Korben

() => {};

brambo111 schreef op maandag 07 november 2011 @ 16:09:
mijn hardware:

CPU: i5 760 quad-core 2,8 Ghz
RAM: 4 GB
GPU: XFX HD 5770

zou ik met deze hardware op med/high kunnen spelen of lijkt het jullie verstandiger om skyrim voor de 360 te kopen.
Zou wel moeten lukken, de HD 5770 zit ongeveer op hetzelfde niveau als de GTX 260, die aanbevolen wordt voor medium/high.
OxTox schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 10:47:
Ultra waardige pc?

Twijfelachtig. Je GPU zit maar één tier hoger dan de aanbevolen GPU. Volgens Bethesda moet je voor Ultra echt een flink stevigere machine hebben dan wat wordt aanbevolen.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Marce
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-05 22:49

Marce

Het is Marc met een C!

Ik zit zoals meerdere een beetje te twijfelen of mijn pc het goed gaat trekken.. Ik hoef hem niet op ultra te spelen, maar high zou wel fijn zijn op acceptabele framerates.

CPU: Athlon x2 3GHz
GPU: HD4870 1Gig
RAM: 4Gig
Reso: 2048x1152

Ik ben bang dat vooral mijn grafische kaart een probleem gaat vormen, echter, als ik die zou upgraden naar een 5850 of 6850, zou mn CPU dan niet de bottleneck gaan vormen?
Probleem is dat ik geen crossfire kan draaien vanwege mobo, en ook niet zomaar een andere proc erin kan doen, vanwege AM2.. Als ik dat wel wil zal ik mn mobo ook moeten upgraden.

@brambo111 De CPU en Ram zijn zeker voldoende voor med/high naar mijn inzicht, videokaart hangt af van de resolutie.

@OxTox, ultra ga je denk ik niet halen, maar ook hier hangt het af van de resolutie waar je op wilt gamen. De CPU en Ram zijn zeker voldoende.

Spuit11: Wat Korben zegt ;)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:24
Ik verwacht met de huidige eisen echt niet dat mijn C2D E6600 @ 3.2Ghz + mijn flink overgeklokte HD5770 hem niet maxed out gaat trekken op 1920x1080. Jouw systeem mag hier ook geen probleem mee hebben. Al is de resolutie wel (wat) hoger.

De BF3 beta ging ook op high met 2xAA waar iedereen schreeuwde dat ik hooguit medium ging halen :')

[Voor 20% gewijzigd door D4NG3R op 08-11-2011 11:06]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Korben

Korben

() => {};

Marce schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:00:
Ik zit zoals meerdere een beetje te twijfelen of mijn pc het goed gaat trekken.. Ik hoef hem niet op ultra te spelen, maar high zou wel fijn zijn op acceptabele framerates.

CPU: Athlon x2 3GHz
GPU: HD4870 1Gig
RAM: 4Gig
Reso: 2048x1152

Ik ben bang dat vooral mijn grafische kaart een probleem gaat vormen, echter, als ik die zou upgraden naar een 5850 of 6850, zou mn CPU dan niet de bottleneck gaan vormen?
Probleem is dat ik geen crossfire kan draaien vanwege mobo, en ook niet zomaar een andere proc erin kan doen, vanwege AM2.. Als ik dat wel wil zal ik mn mobo ook moeten upgraden.
Ik denk dat je pc het niet gaat trekken op zo'n enorme resolutie. Met een 6850 zit je één 'tier' hoger dan wat je nu hebt, dus ik betwijfel of dat genoeg is. Een 5850 is twee tiers hoger, maar of dat genoeg is...?

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• OxTox

OxTox

Woop woop!

Ik speel op 1600 x 1050 20'' breedbeeld schermpie. Zou het, het waard zijn om een GPU upgrade uit te voeren voor games die ook nog uit gaan komen zodat die beter draaien? Of zou de rest dan ook nog mee moeten. Ik zou eventueel mijn CPU kunnen overclocken naar 3 GHZ aangezien er een externe koeler op zit en de temperatuur nooit boven de 45 graden komt.

• D4NG3R
Welke GPU? Welke CPU?..

:')?

• Korben

Korben

() => {};

OxTox schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 10:47:
Ultra waardige pc?

Beeetje je best doen hoor. ;)

• OxTox

OxTox

Woop woop!

Ik had ze hier boven al gepost, hier zijn ze.

en 8gb ram.

• Marce

Marce

Het is Marc met een C!

Korben schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:05:
[...]

Ik denk dat je pc het niet gaat trekken op zo'n enorme resolutie. Met een 6850 zit je één 'tier' hoger dan wat je nu hebt, dus ik betwijfel of dat genoeg is. Een 5850 is twee tiers hoger, maar of dat genoeg is...?
Het zal in ieder geval wel beter zijn als wat ik nu heb. Misschien ga ik wel voor een 6870, deze zijn nieuw te krijgen voor 150 ofzo, zijn ongeveer net zo krachtig als de 5850 en toch weer een generatie nieuwer..

EDIT: @OxTox, je cpu zal het probleem niet zo snel zijn, die zit nog boven de recommended. GPU op die reso zou ik niet durven zeggen, ben niet zo goed thuis in de nvidia wereld..

[Voor 14% gewijzigd door Marce op 08-11-2011 11:48]

• Sean N
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-04 14:30
Hallo mede tweakers,

Ik heb een dilemma waar ik zelf niet uit kom..

Ik twijfel tussen de PC en de PS3 versie van Skyrim. Ik heb ze allebei gepreorderd maar neem er natuurlijk maar 1tje mee naar huis.

Ben van plan om binnen 3 maanden een nieuwe PC aan te schaffen maar financieel gaat dat op dit moment even niet lukken.

Pc specs:

Intel Quad core Q9300 @ 2,5 ghz
4 gb ram
Geforce 9600GS 768 mb

Dus wat kan ik beter doen, ik ben een PC gamer en speel skyrim dus ook liever op de pc. Alleen zijn mijn specs wel erg laag en is de PS3 versie dus wel beter voor nu?

PS3 of PC?

• Jarrean
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05 15:58
Of optie 3: eerste drie maanden op de ps3 spelen en daarna verkopen en de pc versie halen, kan je eerst de game spelen zoals hij gereleased is in alle pracht en daarna met je nieuwe pc en mods aan de slag.

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Zit met een gelijkaardig dilemma. Mijn pc kan het prima aan (is een jaar oud, kan alles waarschijnlijk maxed draaien), maar het comfort van spelen op console is toch een grote plus (fallout 3 ging bijzonder vlot) en ik zit ook met de vrees dat de pc versie een console port wordt daardoor ik bij het navigeren door de interface spijt krijg dat ik niet voor de xbox versie gegaan ben.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• Korben

Korben

() => {};

Boeboe schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 12:16:
Zit met een gelijkaardig dilemma. Mijn pc kan het prima aan (is een jaar oud, kan alles waarschijnlijk maxed draaien), maar het comfort van spelen op console is toch een grote plus (fallout 3 ging bijzonder vlot) en ik zit ook met de vrees dat de pc versie een console port wordt daardoor ik bij het navigeren door de interface spijt krijg dat ik niet voor de xbox versie gegaan ben.
Bij Skyrim hebben ze juist geprobeerd om een zowel voor de pc als voor de console prettige user interface te bouwen. Ik denk dat je meer plezier zult hebben van de pc-versie, al niet in de laatste plaats omdat die uit te breiden is met mods.

• Marce

Marce

Het is Marc met een C!

Mogelijk als de game me toch niet goed genoeg draait vrijdag toch maar mn pc upgraden, was dit al wel langer van plan, maar ik moet eigenlijk ook sparen in het algemeen :P

Hier mijn upgrade plan: http://tweakers.net/gallery/235662?wish_id=218539#tab:wenslijst

Zitten tevens ook gelijk spullen bij voor mn ouders (voeding), zodat die in combi met mn huidige hardware ook weer een knappe pc hebben.

Hiermee zou ik hem toch wel op high/ultra moeten kunnen spelen @2048x1152?

[Voor 15% gewijzigd door Marce op 08-11-2011 14:21]

• Yintha
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:15

Yintha

We'll stay gold forever

Hmm die AMD Phenom 2 965 is stiekem al een oud beestje.

• Marce

Marce

Het is Marc met een C!

Je hebt gelijk, en ik zie nu pas dat ik voor dat geld ook een nieuwe X4 kan halen, met turbo en hogere standaard klok, en voor de rest?

Lijst is aangepast, nogsteeds zelfde linkje ;)

• D4NG3R
Yintha schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:24:
Hmm die AMD Phenom 2 965 is stiekem al een oud beestje.
En stiekem boeit het bij de nieuwste spellen (BF3 als voorbeeld) nog vrij weinig :9 .

Edit: Wacht het gewoon even af, je huidige systeem gaat het waarschijnlijk ook maxed out op >40FPS trekken.

[Voor 17% gewijzigd door D4NG3R op 08-11-2011 14:42]

• Marce

Marce

Het is Marc met een C!

D4NG3R schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:35:
[...]

En stiekem boeit het bij de nieuwste spellen (BF3 als voorbeeld) nog vrij weinig :9 .

Edit: Wacht het gewoon even af, je huidige systeem gaat het waarschijnlijk ook maxed out op >40FPS trekken.
Ik ga het inderdaad afwachten ja, dat zowiezo..

Maxed out op 40fps moet ik nog maar zien. Als dat zo is zou het mooi zijn, want dat betekent dat high op 60fps ook moet lukken, en op de een of andere manier wil ik toch minstens 60fps, en ja, dat merk ik echt.

Maargoed, ik kan er over blijven doorgaan, maar het blijven allemaal verwachtingen en gokjes. Ik ga het gewoon afwachten en laat het tegen die tijd wel horen wat het gaat worden :P

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:00

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Hallo mede Elder Scrolls verslaafden :)

ik heb zelf deze pc, maar maak me een beetje "zorgen" over de grafische kaart die aan de minimale eisen zou voldoen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Sharkoon (Silent Storm 120?) SHA700-12A 700Watt (ATX2?) voeding
AsRock 790GX Pro, Socket AM3 motherboard
Amd Athlon II, X2 255 (dualcore @3,1Ghz) CPU
4Gb (2x 2GB Dualchannel) DDR-3 1333 SDRAM
XFX Nvidia Geforce 9600GT (Gamers Edition), 512Mb GDDR3
DirectX 10.0 with Pixel Shader 3.0
Windows 7 Pro, 32bit (with Service Pack 1)

Ik zou dus graag een nieuwere kaart willen, maar zou niet weten wat vandaag de dag een beetje kaart is.
Het budget ligt rond de €150,-
Sinds ik weet wat de sysspecs zijn voor Skyrim ben ik dus al aan het kijken naar video kaarten en vergelijkingen, maar ik kom er niet helemaal uit.

Ik zat zelf te denken aan een AMD Radeon HD 6850
pricewatch: XFX Radeon HD 6850 1024 MB GDDR5 XXX Edition
of een AMD Sapphire HD 6870
pricewatch: Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e

Bij Nvidia ben ik helemaal de weg kwijt vwbt de type nummering 8)7

Zou iemand mij een duwtje in de goede richting kunnen geven?
Alvast bedankt.

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

• D4NG3R
We missen de voeding, welke toch het belangrijkst is ;) .

• Thasaidon

Thasaidon

D4NG3R schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:39:
We missen de voeding, welke toch het belangrijkst is ;) .
Ja, daar zeg je zo wat :)

Sharkoon SHA700-12A (700Watt)

ik heb hem ook toegevoegd in mijn post hierboven.

[Voor 12% gewijzigd door Thasaidon op 08-11-2011 15:44]

• D4NG3R
Volgensmij is een HD6870 een goed idee met dat budget en die voeding :) al zal de bottleneck in je systeem dan wel de CPU zijn.

Maargoed Skyrim zal op de gok genomen niet zo heel CPU intensief zijn.

• Thasaidon

Thasaidon

D4NG3R schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:49:
Volgensmij is een HD6870 een goed idee met dat budget en die voeding :) al zal de bottleneck in je systeem dan wel de CPU zijn.

Maargoed Skyrim zal op de gok genomen niet zo heel CPU intensief zijn.
Dank je voor je antwoord.

Ik draai met dit systeem Oblivion in 1920x1200 op een IIyama 24" en dat werkt vlekkeloos :D
(en blijft verslavend :) )

De CPU zit voor Skyrim niet tegen het minimum aan dus die gok nemen we gewoon en als blijkt dat dat echt een bottleneck zal zijn ga ik ook die upgraden.
Maar voorlopig wil ik het dus bij de grafische kaart houden want die zit wel op het minimum.

Mmm...
ik ben nog eens gaan kijken naar een HD6870
Deze leek me wel wat...
pricewatch: XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-687A-ZDFC)
maar voor €30,- meer heb ik de 2Gb versie...
pricewatch: XFX HD-687X-CNFC

misschien moet ik m'n budget toch iets verhogen :D

[Voor 24% gewijzigd door Thasaidon op 08-11-2011 16:46]

• Sean N
Terug van gamemania, PS3 versie opgehaald. nu kan hem meteen spelen. Installing as we speak.

PC versie haal ik wel wanneer ik me nieuwe computer koop. Voorlopig ben ik hier wel ff zoet mee!

• Vidra

Vidra

Vragen?

Sean N schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 16:48:
Terug van gamemania, PS3 versie opgehaald. nu kan hem meteen spelen. Installing as we speak.

PC versie haal ik wel wanneer ik me nieuwe computer koop. Voorlopig ben ik hier wel ff zoet mee!
De vraag is of je hem ook kan spelen zonder internet connectie/registratie bij Bethesda?

Senior Manager Legal | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: Ryzen 9 3900X - ASUS X570 C8H - 32GB - ASUS STRIX RTX 2080 OC

• bierkwadraat
  • Laatst online: 16:49
Vidra schreef op woensdag 09 november 2011 @ 17:51:
[...]

De vraag is of je hem ook kan spelen zonder internet connectie/registratie bij Bethesda?
Op de PS3?
Lijkt mij van wel, want internet is geen vereiste om te spelen.

Verder ga ik er van uit dat mijn i5 2400 + hd 6850 skyrim goed gaat trekken op 1080P

• Vidra

Vidra

Vragen?

bierkwadraat schreef op woensdag 09 november 2011 @ 18:01:
[...]

Op de PS3?
Lijkt mij van wel, want internet is geen vereiste om te spelen.

Verder ga ik er van uit dat mijn i5 2400 + hd 6850 skyrim goed gaat trekken op 1080P
Dat zou wel moeten gaan ja :)

@PS3: ik heb hier geen ervaring mee dus vandaar 8)

• Sean N
Ik heb er denk al +- 10 uur inzitten haha heerlijk!

PS3 controls zijn wel irritant voor iemand die gewend is met kb+muis te spelen. Maar goed die haal ik later dus nog.

Mocht je een PC hebben die hem trekt, koop de PC versie!

• D4NG3R
(PC) Zijn er nog mensen hier met Audioproblemen? Audio bij mij kraakt af en toe (omgevingsgeluid), gebeurt dit gekraakt tijdens een gesprek dan worden stemmen heel dof en verfrommeld..

Het ligt niet aan de speakers of aansluitingen of audiokaart. Het gebeurt alleen in Skyrim verder nooit 8)7..

• Andonur
  • Laatst online: 14-12-2014
Kan iemand mij misschien uitleggen, waarom ik de game niet eens op High kan draaien, zonder lag, met deze specs?..

ATI 5850
i5-750 2,66ghz
8gb ram
ASUS P7P55D
2T hdd 7300rpm etc etc etc?..

Dit is behoorlijk frustrerend. Ik heb nooit last van lag en nu opeens trekt 'ie High niet eens. Je zou haast denken dat 't aan Skyrim ligt.

• Nieroth
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-08-2021
Is er een manier om je audio volume te boosten?
Ik heb het aangepast in de SkyrimPrefs.ini, van 1 naar 5, en zelfs naar 10, maar lijkt geen enkel verschil te maken.

• D4NG3R
Andonur schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 02:38:
Kan iemand mij misschien uitleggen, waarom ik de game niet eens op High kan draaien, zonder lag, met deze specs?..

ATI 5850
i5-750 2,66ghz
8gb ram
ASUS P7P55D
2T hdd 7300rpm etc etc etc?..

Dit is behoorlijk frustrerend. Ik heb nooit last van lag en nu opeens trekt 'ie High niet eens. Je zou haast denken dat 't aan Skyrim ligt.
Welke AA/AF instellingen heb je? Want:
D4NG3R schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 02:41:
[...]

~10 secs als ik vanuit het hoofdmenu load game doe en ik zit in de wereld, en enkele seconden om van buiten naar binnen te gaan. Niet heel bijzonder voor een RPG van deze grote..

Systeem:
inventaris: Setup #1
Lol @ HDD prijs die meer als verdubbeld is in een maand tijd _O-

Instellingen:
Ultra met 2xAA en 4xAF met Schaduw Detail op high IPV Ultra en FXAA aanstaan.
~45FPS op een systeem wat minstens 20% trager is als de jouwe op VEEL hogere instellingen :S .

AA/AF halveren (4/8 naar 2/4) gaf me een FPS-boost van bijna 30%.

Res is trouwens 1920x1080.

• Docho
  • Laatst online: 18:05
Op mijn Q9400, HD6850 met 4GB op 1600x900 loopt Skyrim vrij vloeiend op high. Bij ultra drop ik echter onder de 20 fps.

Wat me echter opvalt is dat het spel op ultra nooit meer dan 60% van de GPU gebruikt volgens MSI Afterburner. In de taskmanager zie ik dat de vier cores maar 60% tot 80% gebruikt worden.

Hoe zit dat bij jullie? Ik ben immers verbaasd dat sommigen met een HD 5770 en dual core er meer weten uit te persen. :o

Edit: Geen enorme laadtijden hier. Niet slechter dan Fallout 3/New Vegas eigenlijk

[Voor 9% gewijzigd door Docho op 11-11-2011 02:56]

• KajLaurent
  • Laatst online: 22-10-2019
Ik heb hele lange laadtijden (40+) en ik weet niet waar het vandaan komt. Kan iemand mij hlepen? setup:

Q9400 2.6 ghz
HD 6870 1gb
OCZ VERTEX 3

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:46

H.Boss

Hugo Boss

Draait hier ook als een trein:

Alles op ultra/4x MSAA/16x AF/ Shadows op medium/ FXAA aan/ 1920 x 1080.

I5-2300(2,8Ghz)/8 Gb DDR3/ ENGTX 560 Ti TOP

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

• Yelle
  • Laatst online: 20-01-2021
Nog mensen hier die lagere FPS halen met CrossfireX enabled?

Ik heb namelijk 2x Club 3D HD 6850 in crossfireX draaien
die op Ultra settings het spel niet vloeiend weergeven...

• KajLaurent
Probleem opgelost: DUAL SCREEN UITZETTEN xD

• RTG
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
KajLaurent schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 03:03:
Probleem opgelost: DUAL SCREEN UITZETTEN xD
Hoeveel scheelt dat dan qua laadtijden in jouw geval?

• Andonur
  • Laatst online: 14-12-2014
D4NG3R schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 02:47:
[...]

Welke AA/AF instellingen heb je? Want:

[...]

~45FPS op een systeem wat minstens 20% trager is als de jouwe op VEEL hogere instellingen :S .

AA/AF halveren (4/8 naar 2/4) gaf me een FPS-boost van bijna 30%.

Res is trouwens 1920x1080.
Wat een geweldige tip, thx. Nu loopt hij zelfs op ultra soepel met 2xAA 4xAF en Shadows op medium.

• KajLaurent
RTG schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 03:09:
[...]

Hoeveel scheelt dat dan qua laadtijden in jouw geval?
Nou van 43 seconde naar 4 a 6 seconde

• city17
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10:37
Denken jullie dat ik Skyrim kan draaien op m'n HP Envy 14 (i5 2.4 ghz en ATI mobility 5650)? Anders wacht ik den ik nog een maandje met kopen tot ik weer thuis ben en bij m'n game pc kan...

• Biersteker
@robbertvdh Moet goed te doen zijn hoor, op medium zeker. Draai nu op een Q8300 met een 9800GTX, en het draait echt als een zonnetje. In mijn beleving is het een lichter spel dan Oblivion (hoewel dat goed te maken kan hebben met het feit dat ik nu geen mods aan heb, en voor oblivion had ik er echt te veel).

Wat een verslavend spel. Je denkt, oh lekker ff een quest doen, en dan is het zo 2 uur later. Maar geen verspilde moeite. Ik heb ze gevonden, The Dark Brotherhood :).

• mslik
  • Laatst online: 27-10-2021
Hoi,

Iemand anders die ook problemen heeft met het opstarten van die gloednieuwe spel. Gisteravond voor gedownload via Steam (waar ik hem ge pre-orderd had) en om 1 uur jawel ik kon hem spelen. Hij ging met mijn hardware in de weer en ik kwam op ultra-high settings uit.

Nou even laten staan op die waarde, ik druk op play. Ik zie het bethesda logo, dan 3 seconden het skyrim logo. En tada ik ben weer terug in steam. Heb van alles geprobeerd, low settings gebruikt, windows mode, lage resolutie. En zelfs ook het spel opnieuw downloaden en installeren., tot aan het uitzetten van mijn SLI configuratie. Niets maar dan ook niets helpt. Hij start gewoon niet op, heb ik daar ruim een jaar op zitten wachten :(

Herkent iemand dit?

Mijn pc configuratie:
MSI X-38 MB
Core I7 2600K Proc
8gb geheugen
2x GTX560 in SLI
2x AGility 3 120gb in Raid 0

Lijkt me snel zat voor dit spel.

Help????

It's not the years in your life that count, but the life in those years

• CHeff
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:40

CHeff

Allemaal gekkigheid

Ja, dat probleem heb ik ook. Ik heb ook hopelijk een fix hiervoor gevonden. Ik kan hem alleen pas vanavond testen.

Het schijnen de geluidsinstellingen te zijn:

MrJoker1985 in "[Multi] The Elder Scrolls V: Skyrim - Deel 4"
Hier een hulpje als er een crash(zowel tijdens het hoofdmenu en introfilmpje) optreed:

Citaat:

"My sound device in windows was set to output at 192khz 24bit. When I set this back to 44.1khz 16bit it fixed the problem!

So to check, in win7 go to Control Panel -> Hardware and Sound -> Sound

Pick your sound device that is set as default, click Properties.
Go to the Advanced tab and make sure the 'Default Format' it is set to 44.1khz 16bit.

I actually was able to set mine to 96khz 24bit and it works aswell, just doesn't seem to like 192khz."

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-05 09:33
I7-2600K stock
5970 + 5850 Tri-Fire
1900 * 1200
FXAA aan, FSAA off, AF 16*, rest maxed out.

Catalyst 11.9: Onspeelbaar -> <30 FPS, Stuttering & BSOD
Catalyst 11.10: Wereld van verschil! Tussen de 40 & 80 FPS (Max 120 FPS), smooth
AMD System monitor: tussen de 60% (stad) & 95% (buiten locaties) Load op alle 3 GPU's.
Let wel: Mijn bevindingen zijn slechts van 1 uurtje spelen!

[Voor 10% gewijzigd door Zanac-ex op 11-11-2011 14:13]

• mslik
CHeff schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 08:54:
Ja, dat probleem heb ik ook. Ik heb ook hopelijk een fix hiervoor gevonden. Ik kan hem alleen pas vanavond testen.

Het schijnen de geluidsinstellingen te zijn:

MrJoker1985 in "[Multi] The Elder Scrolls V: Skyrim - Deel 4"

[...]
Yep that did the trick. Nog steeds slecht hoor, maar ik kan hem spelen ;)

• Biersteker
NVIDIA heeft Skyrim beta driver: http://www.nvidia.co.uk/o...85.79-beta-driver-uk.html
SLI profile voor Skyrim iig.

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:28
Rofl, ik kom bij Whiterun al niet verder. Moet met Jarl praten, maar ik werd al door de eerste beste guard onderweg aangevallen. Ook bij eerdere save-games waar niet is gedaan. Dus uiteindelijk alles maar neergehaald en de key verkregen, maar binnen gelijk weer 5 guards. Iemand die mij in ['spoiler'] kan vertellen wat te doen?

Hoo, verkeerde topic i guess!

[Voor 4% gewijzigd door mouzetc op 11-11-2011 20:08]

Signature

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-05 12:27
Ik zit met het probleem dat Anisotropic Filtering nare texture clipping geeft. Dit valt direct op in de intro, zo zie je de mos textuur van de muren verdwijnen en weer tevoorschijn komen al naar gelang de kijkhoek. Het valt ook erg op met de plukken hooi op de grond. Heel erg vervelend dus omdat het erg stoort. Echter, zonder AF is het spel niet om aan te zien.

Ik speel het overigens op het volgende systeem:
Intel Q8200 @2.8 GHz
4GB Ram
Radeon 5850 met drivers 11.10 (vanavond nog gedownload)

Is dit een bekend probleem en is er een fix voor?

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:59

jgj82

Ja, maar = nee

Same here! Weinig aan te doen...
Het is me opgevallen dat het via CrossfireX nog erger wordt... driver issue dus...
Ik hoop dat AMD/ATI ff opschiet met die driver, doe het nu via een work-around...

http://forums.bethsoft.co...-5970-2-gig-terrible-fps/

[Voor 19% gewijzigd door jgj82 op 11-11-2011 21:58]

Ryzen 9 5900X | AMD RX 6900 XT EKWB-Edition | Aorus X570 Master | Crucial Ballistix Elite 4x8GB@3600CL16 | Corsair Obsidian 900D | EKWB Velocity | 2x Alphacool 480x60mm + Alphacool 240x60mm | Alphacool D5 | AX860i | Aorus SSD Gen4 1TB | WD SN850 500GB

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-05 12:27
Kennelijk ligt het toch niet aan AF, welke ik om die reden dus ook direct heb teruggezet op 16x. Ik hoop ook wel op een snelle driver update, gelukkig toont het zich vooral in binnenruimtes. Ik heb echter ook NPC's doorzichtig zien worden.

• dannbla
  • Laatst online: 18-05 17:35
Bij mij is de audio heel zacht? Waar kan dit aan liggen?

There's no school like the old school and i'm the headmaster

• mslik
mslik schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 17:06:
[...]

Yep that did the trick. Nog steeds slecht hoor, maar ik kan hem spelen ;)
Ik moest hem trouwens wel terug zetten naar 44khz want bij 96khz had ik veel ruis en storing :( echt heel jammer maar ach kan hem nu goed spelen :)

• BinaryRun
  • Laatst online: 21-05 15:24
Kopie uit het niet tech topic, had het perongeluk daar neer gezet. :(
bulletrene schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 21:03:
Heb net de tutorial afgerond, wat een prachtig spel ! :D

en het mooiste van alles is dat ik alles op ultra heb behalve radial blur en toch alles vloeiend blijft werken!! en dat op mijn HD5750 1GB DDR5 :P
Zou ik ultra dan ook moeten aankunnen met mijn HD5830? (Ondanks dat Skyrim standaard high aanbeveeld)

--

Ik wou even het volgende droppen. Hoeveel van jullie hebben al met het aanpassen van de .ini's gespeeld en tot hoeverre is dit nodig? Ik had namelijk wat fouten gemaakt zonder backup 8)7, waardoor ik nu opnieuw moet installeren.

Nu is dit natuurlijk voor een keertje geen probleem, maar zelf ben ik wel bang dat ik op een gegeven moment alles overhoop haal waardoor het gewoon klote werk wordt om het te resetten. |:(

Wat is hier zelf jullie ervaring mee? Op dit moment ga ik waarschijnlijk alleen 'mouse-smoothing' & vsync uitzetten en bTreesReceiveShadows bDrawLandShadows aan doen. (van =0 naar =1 veranderen staat gelijk aan aanzetten toch?)

Daarnaast ben ik ook verward over het volgende. Deze settings dienen namelijk in
C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\skyrim\Skyrim\SkyrimPrefs.ini
te worden aangepast, maar dit bestand staat ook hier:
C:\Users\<username>\Documents\My Games\Syrim\SkyrimPrefs.ini
Weten jullie daar toevallig meer van? ;)

* BinaryRun is nieuw met het aanpassen van TES games.

• 10K
  • Laatst online: 22-12-2016

10K

10.000

Weet iemand wat decal quantity is? Via google kan ik het niet vinden.
Ik heb een GTS 360M en kan het op zich op high spelen, maar ik vind de graphics dan toch een klein beetje tegen vallen.

[Voor 5% gewijzigd door 10K op 12-11-2011 10:58]

"Above And Beyond The Call"

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-05 22:57

Franko P.

Hit it.

Ik krijg steeds vreemdere problemen met mn laptop sinds ik skyrim heb geïnstalleerd.

Schone windows installatie, daar steam op gezet. Skyrim gepreload en sinds gisteren gaan spelen.
Vanmorgen zette ik mn laptop aan, scherm blijft uit en start niet door.
Stroom eraf gehaald en jawel, hij start op. Daarna ff Skyrim gedaan en toen laptop uitgezet.

Zojuist weer opgestart, windows laadt weer zoals het hoort, alles werkt ook behalve Steam...
Ik kan op het icoontje blijven klikken, maar er gebeurt gewoon totaal niets.

Zijn er hier nog meer mensen die soortgelijke problemen hebben?
Ik snap er totaal niets van, laptop is 3 maanden oud en heeft altijd perfect gewerkt.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

• kilon
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-05 18:56
Gisteren kon ik zonder problemen 5 uur spelen, maar vandaag is het al 3 keer naar de desktop gecrashed in een kleine 3 uur zonder een foutmelding of wat dan ook. Ik heb niks veranderd aan de opties sinds gisteren.

Specs:
i5 760
AMD HD6870 met de nieuwste drivers
4 GB ram

Ik heb in de ccc alle opties van AA ed op use application settings gezet.

• Bart0n
  • Laatst online: 18-05 14:40
Ik beschik hier over de volgende pc;
  • CPU; Intel Core 2 Duo E8400
  • Motherboard; ASUS P5Q
  • Memory; OCZ 4GB DDR2-800
  • Video; NVIDIA GeForce 9600 GT 512MB
  • Storage; Samsung HD501LJ SATA-300
  • Kast; Antec Three Hundred
  • Voeding; OCZ ModXStream Pro 500W
  • OS; Windows 7 x64
Nu zou ik graag het spel op High spelen, maar dit gaat helaas niet. Ik ga er vanuit dat dit een GPU bottleneck is.

En/of zal mijn voeding dit trekken?

Is het het nog waard om hier de GPU te van upgraden (naar bijv. de Sapphire HD 6870), of geeft dit weinig verschil i.c.m. de CPU?

En/of zal mijn voeding dit trekken?

[Voor 4% gewijzigd door Bart0n op 12-11-2011 12:49]

• Semmy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02-2018
iemand anders ook last van rood witte blokken op bepaalde plekken?

begon direct bij het onthoofden en de draak

• Baptizt
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-05 18:09
donowitz schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 23:50:
Bij mij is de audio heel zacht? Waar kan dit aan liggen?
Same here.

• Vidra

Vidra

Vragen?

Bart0n schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 12:47:
Ik beschik hier over de volgende pc;
  • CPU; Intel Core 2 Duo E8400
  • Motherboard; ASUS P5Q
  • Memory; OCZ 4GB DDR2-800
  • Video; NVIDIA GeForce 9600 GT 512MB
  • Storage; Samsung HD501LJ SATA-300
  • Kast; Antec Three Hundred
  • Voeding; OCZ ModXStream Pro 500W
  • OS; Windows 7 x64
Ik heb bijna dezelfde specs - met mijn 5770; kan ik het spel wel op high spelen, dus ik denk dat je GPU inderdaad de bottleneck is.

Ik denk dat voeding wellicht net genoeg is ... een 6870 trekt zo'n 141 watt als deze volledig belast wordt. Dat betekent dat je nog 350 watt voor de andere componenten hebt.
Measured power consumption - 6870

Advertised TDP = 150W
System in IDLE = 173W
System Wattage with GPU in FULL Stress = 295W
Difference (GPU load) = 122 W
Add average IDLE wattage ~ 19W
Subjective measured GPU power consumption = ~ 141 Watts

[Voor 20% gewijzigd door Vidra op 12-11-2011 14:56]

• Jiliwang
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-02 10:41
Ik heb een klein probleempje met het runnen van Skyrim en hopelijk hebben jullie een oplossing.
Ik begin maar even met mijn specs:

CPU: Athon X2 250 3GHz
GPU: Gigabyte Radeon 5770 HD
RAM: 2GB
En ik speel op 1680x1050

Nu elke keer als ik in de main map loop krijg ik elke minuut een kleine freeze van 1-3 seconde, en ik kan niet uitvinden waardoor dat is. Zelfs op low setting krijg ik het even veel. Hopelijk kunnen jullie mij helpen wat dit is erg vervelend.

• jorde
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-02 17:31
Heeft iemand anders last van de bug dat je je spells niet kan dual-wielden? Ik heb dat met mijn destruction spells in ieder geval. I kan niet iets op mijn rechterhand equippen. (Ik heb uiteraard wel de juiste perk)

Ik had daar in het begin sparks op ge-equipped maar kon het daarna niet meer veranderen. 2 daggers ge-equipped en toen nog eens geprobeerd, maar nu zit die dagger vast in mijn rechterhand.

Iemand enig idee hoe dit is op te lossen?

• mslik
jorde schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 16:02:
Heeft iemand anders last van de bug dat je je spells niet kan dual-wielden? Ik heb dat met mijn destruction spells in ieder geval. I kan niet iets op mijn rechterhand equippen. (Ik heb uiteraard wel de juiste perk)

Ik had daar in het begin sparks op ge-equipped maar kon het daarna niet meer veranderen. 2 daggers ge-equipped en toen nog eens geprobeerd, maar nu zit die dagger vast in mijn rechterhand.

Iemand enig idee hoe dit is op te lossen?
Vreemd want zonder die perk kon ik het ook al, die perk maakt het alleen volgens mij veel effectiever. ik kon vanaf de eerste minuut al fire dual wielden. waar speel je op? ik op de pc namelijk.....

• 10K
  • Laatst online: 22-12-2016

10K

10.000

spoiler:
Lol met de puzzel waar je die dragonstone moet ophalen en voor die deur staat, heb ik echt 10 minuten aan dat ding staan draaien voordat ie open ging. Blijkt dat die 'oplossing' gewoon in de claw staat gegraveerd.

"Above And Beyond The Call"

• D4NG3R
10K schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 18:14:
spoiler:
Lol met de puzzel waar je die dragonstone moet ophalen en voor die deur staat, heb ik echt 10 minuten aan dat ding staan draaien voordat ie open ging. Blijkt dat die 'oplossing' gewoon in de claw staat gegraveerd.
spoiler:
When you carry the golden claw. The answer is in your hands.

(Of zoiets :') )

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:28
D4NG3R schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 18:32:
[...]

spoiler:
When you carry the golden claw. The answer is in your hands.

(Of zoiets :') )
Dit is eigenlijk mijn eerste echte RPG en vermaak me met dit soort dingen prima! Op het begin dacht ik echt van wth, ik ben iets misgelopen, maar inderdaad na wat denk en leeswerk kom je een hoop verder! Voelde me daarna best 'goed', haha. Super game imo :) Hoop dat ie snel origineel binnen komt, momenteel de rzr versie ;) Erg lastig om healing en flames op 2 handen te krijgen.

En hoe 'leer' ik nieuwe aanvallen? Koop / vind ik deze (scrolls) en kan ik deze dan equippen? Ik speel High Elf en eigenlijk alleen maar magic (links healing rechts fire).

Signature

• D4NG3R
Je kan verschillende boeken kopen/vinden en hieruit magic leren. Deze vind je na het lezen in je magic menu :) .

• Rick-Jan
  • Laatst online: 18:30

Rick-Jan

always connected

spel loopt bij mij prima, maar krijg random crashes naar steam. heb mijn 2e monitor uitgezet, en de geluidsinstellingen aangepast. is dit een fix of ligt het ergens anders aan? drivers 285.62.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• jgj82

jgj82

Ja, maar = nee

mouzetc schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 18:37:
[...]

Dit is eigenlijk mijn eerste echte RPG en vermaak me met dit soort dingen prima! Op het begin dacht ik echt van wth, ik ben iets misgelopen, maar inderdaad na wat denk en leeswerk kom je een hoop verder! Voelde me daarna best 'goed', haha. Super game imo :) Hoop dat ie snel origineel binnen komt, momenteel de rzr versie ;) Erg lastig om healing en flames op 2 handen te krijgen.

En hoe 'leer' ik nieuwe aanvallen? Koop / vind ik deze (scrolls) en kan ik deze dan equippen? Ik speel High Elf en eigenlijk alleen maar magic (links healing rechts fire).
Ehm... zullen we dit topic houden voor de technische aspecten en de "ingame-vragen" in HIER stellen?

[Voor 65% gewijzigd door jgj82 op 12-11-2011 20:15]

Ryzen 9 5900X | AMD RX 6900 XT EKWB-Edition | Aorus X570 Master | Crucial Ballistix Elite 4x8GB@3600CL16 | Corsair Obsidian 900D | EKWB Velocity | 2x Alphacool 480x60mm + Alphacool 240x60mm | Alphacool D5 | AX860i | Aorus SSD Gen4 1TB | WD SN850 500GB

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

jgj82 schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 21:51:
Same here! Weinig aan te doen...
Het is me opgevallen dat het via CrossfireX nog erger wordt... driver issue dus...
Ik hoop dat AMD/ATI ff opschiet met die driver, doe het nu via een work-around...

http://forums.bethsoft.co...-5970-2-gig-terrible-fps/
Ja ik baal er ook wel van. Heel vreemde performance. Mijn 5970 haalt outdoor rond de 20FPS (veel te laag), indoor rond de 80FPS (goed). Vreemde is als ik in het menu ga in-game dan haal ik 400+FPS. De GPU load blijft ook rond de 60% voor beide cores. Ik denk dat ATI weer met een fix moet komen.
(De .dll hielp al veel, daarvoor was het helemaal om te huilen)

Op mijn laptop draait het perfect op Ultra met een 6990M. FPS nog niet gecheckt.

[Voor 3% gewijzigd door ReCreator op 12-11-2011 20:49]

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

• Docho
  • Laatst online: 18:05
Gropah schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 20:21:

En dan zie ik mensen, zoals Wolfos, maar ook anderen die hem met een dualcore en een low end kaart hem wel goed kunnen draaien...?
Als je het artikel van Tomshardware er op naslaat dan zal je zien dat Skyrim maar maximum 2 cores gebruikt. Ik heb hier ondertussen de proef op de som genomen met mijn Q9400@3,2GHz en er is maar een verwaarloosbaar verschil tussen het gebruiken van 2 cores en 4 cores in Skyrim.

Op de Bethesda forums lees je ook dat mensen met een nieuwe AMD FX8150 er maar maximaal 25% cpu gebruik halen.

Jaja, 'multi-core optimized' staat er vanachter op de doos. |:(

Begrijp me niet verkeerd, het is een geweldig spel, maar nu halen veel mensen lage framerates omdat men er niet in geslaagd is de engine degelijk te optimaliseren.

(http://www.tomshardware.c...nce-benchmark,3074-9.html)

Ik quote nu iemand uit het gewone Skyrim topic, maar volgens mij hoort het hier eerder thuis

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:03
Ik had gisteravond dat Skyrim vastliep toen ik op tab drukte (wou wat items equippen), en op dat moment begint hij aan een autosave. Komt dit iemand bekend voor?

Verder vind ik de schaduwen erg blurry, deze verspringen iets en worden niet mooi geprojecteerd. Is dit een bekend probleem, of "hoort dit" bij chadors op medium (ipv high)? :)

• D4NG3R
Docho schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 20:55:
[...]

Als je artikel van Tomshardware er op naslaat dan zal je zien dat Skyrim maar maximum 2 cores gebruikt. Ik heb hier ondertussen de proef op de som genomen met mijn Q9400@3,2GHz en er is maar een verwaarloosbaar verschil tussen het gebruiken van 2 cores en 4 cores in Skyrim.

Op de Bethesda forums lees je ook dat mensen met een nieuwe AMD FX8150 er maar maximaal 25% cpu gebruik halen.

Jaja, 'multi-core optimized' staat er vanachter op de doos. |:(

Begrijp me niet verkeerd, het is een geweldig spel, maar nu halen veel mensen lage framerates omdat men er niet in geslaagd is de engine degelijk te optimaliseren.

(http://www.tomshardware.c...nce-benchmark,3074-9.html)

Ik quote nu iemand uit het gewone Skyrim topic, maar volgens mij hoort het hier eerder thuis
(O.A) Om deze reden denk ik dan ook dat het niet een geheel nieuwe engine is wat ze (proberen) wel beweren.

Vrijwel alle problemen etc uit Oblivion/Fallout 3 zijn nog aanwezig..

De GRAFISCHE engine is nieuw, de rest volgensmij niet 8)7 .
SyS_ErroR schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 21:03:
Verder vind ik de schaduwen erg blurry, deze verspringen iets en worden niet mooi geprojecteerd. Is dit een bekend probleem, of "hoort dit" bij chadors op medium (ipv high)? :)
Dit is "Normaal" bij Oblivion/FO3 zie je _exact_ hetzelfde.

[Voor 13% gewijzigd door D4NG3R op 12-11-2011 21:13]

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Skyrim maakt blijkbaar ook geen gebruik van de Steamcloud. Erg jammer, ik dacht ik ga lekker verder op mijn laptop, maar helaas :/ Jammer... morgen maar kijken of het via Dropbox kan.

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

• Yoster
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-03 22:50
Hallo Tweakers,

Ik heb er nu een paar uur opzitten in Skyrim, en wat me opvalt, is dat het spel soms onderdelen van mensen, delen van kleding en soms ook muren doorzichtig weergeeft.
Ik weet niet of dit nou aan mijn hardware ligt (ik denk eigenlijk van niet, ik speel het spel op high (programma zelf laten instellen) met minimaal 40 fps)
of aan de engine?

Beetje gek gezicht als de luitjes die rondlopen wel lippen en 2 ogen hebben en haar, maar verder geen gezicht...

• jgj82

jgj82

Ja, maar = nee

Yoster schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 22:00:
Hallo Tweakers,

Ik heb er nu een paar uur opzitten in Skyrim, en wat me opvalt, is dat het spel soms onderdelen van mensen, delen van kleding en soms ook muren doorzichtig weergeeft.
Ik weet niet of dit nou aan mijn hardware ligt (ik denk eigenlijk van niet, ik speel het spel op high (programma zelf laten instellen) met minimaal 40 fps)
of aan de engine?

Beetje gek gezicht als de luitjes die rondlopen wel lippen en 2 ogen hebben en haar, maar verder geen gezicht...
Ik zie dat je ook een ATI kaart gebruikt..
Post je precieze instellingen en driver-versies eens?

[Voor 6% gewijzigd door jgj82 op 12-11-2011 22:10. Reden: ff ingelezen]

• Yoster
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-03 22:50
Ingame of... ?

Video driver is up-to-date , 11.9 is de laatste voor mijn HD 6870.

ingame:
resolutie: 1920x1080
antialiasing: 8 samples
anisotropic filtering: 8 samples
verder staan texture, shadow detail en decal op 'High',
Radial blur op 'Medium'.
FXAA is uit.
Water: reflect land, trees en objects aan.

Wil je de fade instellingen ook weten?

Edit: ik vind wat informatie op het engelse Skyrim forum, schijnt iets te maken te hebben met de grafische kaart die instellingen m.b.t. de AA probeert uit te voeren en de instellingen van het spel.
Even rondkijken nog...
(btw, link)

[Voor 32% gewijzigd door Yoster op 12-11-2011 22:47]

• twjdeboer
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-04 22:18
Ik heb op mijn laptop heel erg veel last van input lag (0.5+ seconden).

Ik heb alle fixes al geprobeerd, mijn muisacceleratie uitgezet en vsync uit geforceerd via NVidia control panel. Nieuwste drivers voor video en geluidskaart geïnstalleerd en alle settings op low, AA en AF uit. Het probleem blijft onverminderd bestaan. Op mijn andere pc is het ook, maar daar ging het na vijf minuten opeens weg. Op mijn laptopje na uren onverminderd.

Ik heb deze laptop: pricewatch: HP Elitebook 8560w (LY524EA)

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:01
Toevallig mensen die hier Skyrim icm Logitech G110 spelen? Zo ja, werkt de volume roller? Ik moet nu continu alt+tabben om mn volume aan te passen. (mijn headset en boxen staan op vaste waardes zodat ik alleen die volume roller op mn tobo hoef te gebruiken.)

B.net

• Pablo11392
  • Laatst online: 07-03 10:06
Oke...zojuist wat mods gedownload. Ik ga het spel weer opstarten, zie ik het $ teken overal voor staan...
Zoals je hieronder dus ziet. Dit is ook als ik in het character menu zit. Afijn ik alle mods weer weggehaald, maar dat blijkt dus niet te werken... Er was 1 mod om het intro screen over te slaan. Hierbij moest ik een file vervangen. Ik heb hier geen backup van gemaakt. Misschien dat het probleem hier in zit. Kan iemand dit bestand misschien naar mij mailen? Je kan dit vinden in Skyrim - Data- Video - BGS_logo.bik.

[Voor 14% gewijzigd door Pablo11392 op 13-11-2011 11:05]

Intel Core i5-6400 | Gigabyte GA-B150-HD3P | Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16 | Corsair RM550x | Samsung 850 EVO 250GB | NZXT S340

• sianto
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-05 20:43
File weghalen en binnen steam naar skyrim in je library gaan, dan properties en verify local files zodat hij gaat kijken of alle files juist zijn en desnoods de file die mist download.

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

sianto schreef op zondag 13 november 2011 @ 10:53:
File weghalen en binnen steam naar skyrim in je library gaan, dan properties en verify local files zodat hij gaat kijken of alle files juist zijn en desnoods de file die mist download.
Dat kan ook, maar ik heb hem al een mailtje gestuurd ;)
Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee