Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sianto
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-03 00:34
mja, dit is wel de makkelijkste manier om terug te gaan naar default en dus handig om te weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:45

jpiwf

licenced pepernootaddict

arjen9551 schreef op zondag 13 november 2011 @ 00:55:
Toevallig mensen die hier Skyrim icm Logitech G110 spelen? Zo ja, werkt de volume roller? Ik moet nu continu alt+tabben om mn volume aan te passen. (mijn headset en boxen staan op vaste waardes zodat ik alleen die volume roller op mn tobo hoef te gebruiken.)
jup, hier zelfde probleem. heb gelukkig een afstandsbediening van mn versterker, dus heb er verder niet zoveel last van, maar wel jammer dat het niet werkt.

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo11392
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-08-2024
@sianto, dat deed het m.... Had het toch met een andere mod te maken in de Interface map.
@Gropah, bedankt voor je mailtje in ieder geval!

Ik ga weer aan de slag :)

RTX 4070 Ti SUPER 16G GAMING SLIM WHITE | AMD Ryzen 7 7800X3D | MAG B650 TOMAHAWK | Kingston Fury 32GB | NZXT H5 Flow All White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepinda
  • Laatst online: 17:03

koudepinda

Don't Panic

heeft iemand hier een oplossing voor mij?

ik heb het geprobeerd te spelen maar ik krijg maar geen fatsoenlijke framerates zelfs al bij het intro filmpje.

specs I5 2500K op 4.5Ghz
8Gb aan ram
4870X2
crucial m4 128GB

ik heb het nu op medium staan en alle aa msa weet ik veel wat helemaal uit, maar heb de resolutie nog wel op 2560x1440 staan. nu zou je zeggen dat dit toch wel zou moeten werken.
verder blijven mijn ram load en cpu load bijzonder laag

CPU: 25%
ram 26%

nu kan ook oblivion met een hele rats aan texture mods en alles er op en eraan gewoon prima spelen op het allerhoogst,

always bring a towel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ergomane
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-06 06:24
Na een hele hoop quests en een lange (!) reis naar een bepaald klooster kwam ik er achter dat ik geen achievements kreeg.

Uiteindelijke oorzaak: steam in-game overlay was disabled (vanwege problemen met Witcher). Het aanzetten van de overlay zorgde ervoor dat ik gewoon weer achievements kreeg.

Nu aan het twijfelen of ik 17 uren opnieuw ga spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoster
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-12-2024
Nog een toevoeging op mijn probleem met 'onzichtbaarheid' van bepaalde onderdelen/items/muren, het is nu zelfs zo erg dat ik een gebouw binnen ga en dat daar vrijwel alles op een enkel onderdeel na niet zichtbaar is.. ik kan in elk geval niet zien waar ik loop. Dit is niet speelbaar meer zo...

Mijn instellingen voor het spel:
resolutie: 1920x1080
antialiasing: 8 samples
anisotropic filtering: 8 samples
verder staan texture, shadow detail en decal op 'High',
Radial blur op 'Medium'.
FXAA is uit.
Water: reflect land, trees en objects aan.

Met een HD 6870. (laatste versie driver is geinstalleerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docho
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 23:57
Zet antialiasing eens uit (FXAA mag je wel aanzetten). Dit lost bij de meeste AMD-gebruikers problemen met verdwijnende en flikkerende textures op.

[ Voor 85% gewijzigd door Docho op 13-11-2011 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:37

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb last van blokkerige en knipperende shadows. Ook heb ik nog wat pop-up (ook knipperend), en bergen in de verte knipperen ook een beetje, als ik loop.
Ik heb wat tweaks gedaan in de ini file.

Heeft dit puur te maken met een shadow setting?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Hij draait hier constant 60+ fps, behalve als je een dorp (maakt niet uit welke) in zicht hebt of inloopt. Dan zakt hij naar een whopping 12 fps.. Heel vervelend.

HD6850 met 11.10
AMD Phenom 9650 @2.3Ghertz
4GB ddr-800 geheugen

Draai het spel op ultra (aa op 2x), en op zowel 1280x1024 en 1920x1080 exact dezelfde framerates

Wanneer de fps flink zakt zakt ook mijn gpu load van 70 naar zon 40 procent..

[ Voor 10% gewijzigd door Eduardboon op 13-11-2011 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docho
Om mezelf eens de quoten:
Als je het artikel van Tomshardware er op naslaat dan zal je zien dat Skyrim maar maximum 2 cores gebruikt. Ik heb hier ondertussen de proef op de som genomen met mijn Q9400@3,2GHz en er is maar een verwaarloosbaar verschil tussen het gebruiken van 2 cores en 4 cores in Skyrim.

Op de Bethesda forums lees je ook dat mensen met een nieuwe AMD FX8150 er maar maximaal 25% cpu gebruik halen.

Jaja, 'multi-core optimized' staat er vanachter op de doos. |:(
De dorpen vreten nogal veel van de CPU en een 'Phenom 9650' met maar twee cores is spijtig genoeg niet zo sterk. Het enige wat je kan doen is overclocken of hopen dat Bethesda in een patch het spel meer multithreaded zal maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Eduardboon schreef op zondag 13 november 2011 @ 14:35:

Draai het spel op ultra (aa op 2x), en op zowel 1280x1024 en 1920x1080 exact dezelfde framerates
Dit betekent dat de game bij jou niet wordt beperkt door de GPU, maar de CPU. Vandaar dat je GPU load ook zakt als het druk wordt, dan staat hij te wachten op de CPU.

Bij mij is-ie ook CPU-beperkt (Core i3 2100T/HD5670(1GB DDR500)/4GB), maar haal wel constante framerates, 40FPS buiten en 50-60FPS binnen. Onderstaand mijn settings. Distant object detail en shadows terugzetten maakte bij mij nogal wat uit trouwens (meer FPS). Als ik Anisotropic filtering op 0x zet, levert dat nog eens 5-10FPS extra op (wel meer blur).

Resolution: 1920x1080
Anti aliasing: off
Anisotropic filtering: 16x

Texture Q: high
Radial Blur Q: medium
Shadow detail: medium
Decal Q: high

FXAA: on

Water: reflect everything

Viewing distance: all max
Distant object detail: medium
Object detail fade: off

[ Voor 4% gewijzigd door NLxAROSA op 13-11-2011 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Zal het maar eens proberen dan. Mijn mobo gaat max tot 95watt tdp, dus een 955 zit er hier helaas niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-08 10:48
twjdeboer schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 23:57:
Ik heb op mijn laptop heel erg veel last van input lag (0.5+ seconden).

Ik heb alle fixes al geprobeerd, mijn muisacceleratie uitgezet en vsync uit geforceerd via NVidia control panel. Nieuwste drivers voor video en geluidskaart geïnstalleerd en alle settings op low, AA en AF uit. Het probleem blijft onverminderd bestaan. Op mijn andere pc is het ook, maar daar ging het na vijf minuten opeens weg. Op mijn laptopje na uren onverminderd.

Ik heb deze laptop: pricewatch: HP Elitebook 8560w (LY524EA)
Zelfde laptop, zelfde probleem. Al heb ik er ingame niet eens zo last van (vraag me af of het daar überhaupt optreedt), maar in de menu's is het echt ontzettend irritant.

Edit: Dit fixt voor mij niet alles, maar helpt in ieder geval wel veel.

[ Voor 6% gewijzigd door Joris op 13-11-2011 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docho
Eduardboon schreef op zondag 13 november 2011 @ 16:09:
Zal het maar eens proberen dan. Mijn mobo gaat max tot 95watt tdp, dus een 955 zit er hier helaas niet in.
Er zijn toch Phenom II's met 95watt tdp, of zijn deze niet compatibel met AM2 borden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Docho schreef op zondag 13 november 2011 @ 16:26:
[...]

Er zijn toch Phenom II's met 95watt tdp, of zijn deze niet compatibel met AM2 borden?
Ik heb een am2+/am3 bord, maar kan eerlijk gezegd (ook in de pricewatch) niet veel gunstigs vinden. alles boven de 2,8Ghertz heeft geen L3 caché, en dat is toch wel een pré. Verder is er geen black edition te krijgen op een gare sixcore met 2 kapotte cores na.

Edit: De AMD Phenom II X4 960T BE is de enige processor die het nog wat waard zal zijn. Voor honderd euro meer kan ik een am3 moederbord met 125watt tdp, een amd fx quad op 3,6 en 8gb geheugen kopen..

[ Voor 17% gewijzigd door Eduardboon op 13-11-2011 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 06:01
Voor iedereen die last heeft geluidsproblemen, zet in de properties van je speakers de kwaliteit van het geluid op "24-bit, 44100 Hz (studio quality)". Hiermee was bij mij al het gekraak en zachte stemmen over, bedankt voor de tips in dit topic! Eindelijk een prachtige game nu. :)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Weet iemand welke settings de console gebruikt? Dan ga ik gewoon daarop spelen als dat lag verhelpt ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:31
Iemand hier nog meer last van crossfire-problemen als je een tegenstander met vuur(ballen) aanvalt? Ik krijg dan constant van die zwarte blokken als rook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:01

jgj82

Ja, maar = nee

Michielgb schreef op zondag 13 november 2011 @ 17:39:
Iemand hier nog meer last van crossfire-problemen als je een tegenstander met vuur(ballen) aanvalt? Ik krijg dan constant van die zwarte blokken als rook.
Gebruik je een ATI/AMD kaart en AA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik haal maar gemiddeld 30fps op 1920x1080 alles op ultra/hoogste met crossfire hd6950 2gb. Dit zou toch hoger moeten zijn? Ondersteund de driver/game crossfire nog niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 21:23:
Ik haal maar gemiddeld 30fps op 1920x1080 alles op ultra/hoogste met crossfire hd6950 2gb. Dit zou toch hoger moeten zijn? Ondersteund de driver/game crossfire nog niet?
crossfire werkt nog niet, even uitzetten en je bent golden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eduardboon schreef op zondag 13 november 2011 @ 21:24:
[...]

crossfire werkt nog niet, even uitzetten en je bent golden.
Dat is het dus, wanneer komt er een (beta)driver update? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 21:27:
[...]

Dat is het dus, wanneer komt er een (beta)driver update? :D
Er circuleert op internet al een fix, ik kan met m'n 4850 in crossfire de hele bende op ultra draaien, alleen krijg ik dan dus gedoe met die zwarte blokken als een tegenstander in de fix staat, incluis ikzelf. Erg lastig als je tegen een vuurspugende draak vecht. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michielgb schreef op zondag 13 november 2011 @ 21:32:
[...]

Er circuleert op internet al een fix, ik kan met m'n 4850 in crossfire de hele bende op ultra draaien, alleen krijg ik dan dus gedoe met die zwarte blokken als een tegenstander in de fix staat, incluis ikzelf. Erg lastig als je tegen een vuurspugende draak vecht. }:O
Linkje naar die 'fix'? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
http://www.overclock.net/...e-atiumdag-dll-fix-inside

Die atiumdag.dll in de folder van Skyrim plaatsen en het werkt.

[ Voor 10% gewijzigd door Emgeebee op 13-11-2011 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michielgb schreef op zondag 13 november 2011 @ 21:34:
[...]

http://www.overclock.net/...e-atiumdag-dll-fix-inside

Die atiumdag.dll in de folder van Skyrim plaatsen en het werkt.
Thanks, maar het lijkt me toch beter om te wachten op de officiële driver, als ik die thread snel doorlees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 21:38:
[...]

Thanks, maar het lijkt me toch beter om te wachten op de officiële driver, als ik die thread snel doorlees.
Het is ziek hoe die ook op singlecards de performance verbeterd met als enige bijeffect die zwarte blokken. Benieuwd of dit doorgevoerd wordt in nieuwe drivers (incl. vuurfix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
Eduardboon schreef op zondag 13 november 2011 @ 21:42:
[...]

Het is ziek hoe die ook op singlecards de performance verbeterd met als enige bijeffect die zwarte blokken. Benieuwd of dit doorgevoerd wordt in nieuwe drivers (incl. vuurfix)
Ja heel apart inderdaad. Wat ik er zo snel van begrepen heb is dat ze de profile van Oblivion gebruikt hebben om de boel heel snel te optimaliseren. Is de engine van Skyrim niet ook versie 1.5 van Oblivion oid?

Enige nadeel zijn die blokken. Moet nu crossfire weer uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sak3d
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-12-2023

Sak3d

Reise, Reise

Wanneer ik alles maximaal zet @ 1920x1200 - zonder 3d vision - zit ik rond de ~45 FPS, maar mét 3d vision heb ik letterlijk 1 FPS :?

-edit- bug lijkt hem in shadow detail te zitten, ultra geeft 1 FPS in 3d vision, high 30 fps...

[ Voor 28% gewijzigd door Sak3d op 13-11-2011 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 23:02
Probeer deze eens zou ik zeggen voor mensen met een NVidia kaart:
http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=123

Performance ging op mijn 320M van:
speelbaar op 1024 bij nog iets op laagste settings
naar:
speelbaar op 1280x800 op high, alle drawing distance dingen maxed out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 23:02
Op dezelfde link is er zo te zien ook een voor AMD GPU's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoster
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-12-2024
Docho schreef op zondag 13 november 2011 @ 14:03:
[...]

Zet antialiasing eens uit (FXAA mag je wel aanzetten). Dit lost bij de meeste AMD-gebruikers problemen met verdwijnende en flikkerende textures op.
Dit werkt goed! Bedankt!

Wel heb ik af en toe dat ik schijnbaar met mijn muis op het bureaublad klik waardoor het spel minimaliseert, hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
AA uitzetten op een hd6850 zorgt ervoor dat je nabij iverstead minder lag hebt. Met 2x aa aan heb je daar zon 12 fps, met aa uit rond de 33..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wolfos schreef op zondag 13 november 2011 @ 23:01:
Probeer deze eens zou ik zeggen voor mensen met een NVidia kaart:
http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=123

Performance ging op mijn 320M van:
speelbaar op 1024 bij nog iets op laagste settings
naar:
speelbaar op 1280x800 op high, alle drawing distance dingen maxed out
Ik zal dit vanavond eens proberen.
Speel op een i7 2.2 sandy / 540M / 4gb laptop en krijg het spel op geen enkele setting speelbaar. :/
Het verschil tussen high en low is eigenlijk maar klein (performance op laptop), maar beide spelen ontzettend stroperig. Misschien helpt het.

Overigens vreemd, want ik kan genoeg "zware" games op prima settings spelen (1366x768).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:40
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 14:33:
[...]

Ik zal dit vanavond eens proberen.
Speel op een i7 2.2 sandy / 540M / 4gb laptop en krijg het spel op geen enkele setting speelbaar. :/
Het verschil tussen high en low is eigenlijk maar klein (performance op laptop), maar beide spelen ontzettend stroperig. Misschien helpt het.

Overigens vreemd, want ik kan genoeg "zware" games op prima settings spelen (1366x768).
Geen idee of de 540M Optimus gebruikt, maar op mijn laptop had ik het probleem dat hij op de Intel chipset ging draaien, en dat werkt niet. Forceer hem anders naar de Nvidia chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10K
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2024

10K

10.000

Als ik settings up ultra zet klopt het dan dat de textures gewoon high zijn? ik kan die namelijk niet op ultra zetten. Shadows kunnen bij mij wel op ultra maar die staan gewoon op medium, als ik op ultra settings klik.

"Above And Beyond The Call"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:11
10K schreef op maandag 14 november 2011 @ 15:49:
Als ik settings up ultra zet klopt het dan dat de textures gewoon high zijn?
Ja.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb alles op Ultra staan maar toch kom ik een aantal dingen tegen waar ik van zeg: NEE!

Als ik uit Whiterun kijk zie ik bepaalde delen in de naast gelegen valei waar geen details in zitten: Zanderig kleurtje in een vierkant vlak en dat moet een akker voorstellen.

Daarnaast zie ik ook items constant zweven: Eerste keer was dat iemand die dood lag (tijdens de dragon attack nadat je op het hakblok gelegd werd). Op tafels zie ik constant soulgems zweven.

Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb best een aardig systeem: inventaris: pc
Skyrim draait over het algemeen ontzettend soepel op de hoogste settings.
Wel AA uitgezet in de launcher en FSXAA aangezet.

Waar ik echter last van heb is dat het spel (voor zover ik zie) totaal willekeurig enorm traag gaat lopen.
Stomme is, zodra dat gebeurd ik op ESC ram en in het menu terecht kom, daar gaat wel alles soepel. Maar het spel zelf is dan niet meer te spelen. Dan doe ik dus maar een quicksave en herstart 't spel. Daarna gaat het weer vrolijk als vanouds verder. Vreemd is het niet?
Meer mensen hier last van?
En hoe zou ik er achter kunnen komen wat eventueel het probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:02

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 16:04:
Heb best een aardig systeem: inventaris: pc
Skyrim draait over het algemeen ontzettend soepel op de hoogste settings.
Wel AA uitgezet in de launcher en FSXAA aangezet.

Waar ik echter last van heb is dat het spel (voor zover ik zie) totaal willekeurig enorm traag gaat lopen.
Stomme is, zodra dat gebeurd ik op ESC ram en in het menu terecht kom, daar gaat wel alles soepel. Maar het spel zelf is dan niet meer te spelen. Dan doe ik dus maar een quicksave en herstart 't spel. Daarna gaat het weer vrolijk als vanouds verder. Vreemd is het niet?
Meer mensen hier last van?
En hoe zou ik er achter kunnen komen wat eventueel het probleem is?
Dat klinkt mij in mijn oren alsof je mem "vol" zit en je hdd aan het swappen sloeg, dat verklaart ook waarom bij save en restart het probleem weg is.
Dat houd dan weer wel in dat ergens dan een leak inzit.

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remzz schreef op maandag 14 november 2011 @ 15:11:
[...]

Geen idee of de 540M Optimus gebruikt, maar op mijn laptop had ik het probleem dat hij op de Intel chipset ging draaien, en dat werkt niet. Forceer hem anders naar de Nvidia chipset.
Klopt, ik zag dat bij de controle hij de intel chipset gebruikte en daarom de settings op low aangaf. Heb de launcher toegevoegd als zijnde "altijd uitvoeren met de 540" en daarbij ging de recommendation naar high.
Dat was echter reeds gedaan voordat ik ging spelen en in elke setting een stroperige gameplay krijg.
Ga nu zometeen die .dll proberen. Eens zien.

edit: Voor de zekerheid tesv.exe ook toegevoegd. Draait vloeiend nu.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2011 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CrankyGamerOG schreef op maandag 14 november 2011 @ 16:11:
[...]

Dat klinkt mij in mijn oren alsof je mem "vol" zit en je hdd aan het swappen sloeg, dat verklaart ook waarom bij save en restart het probleem weg is.
Dat houd dan weer wel in dat ergens dan een leak inzit.
Welk mem bedoel je?
Heb 12GB aan RAM,
een SSD voor m'n OS nog 40GB vrij en
een SSD voor m'n games, ook nog 40GB op vrij.

Videogeheugen is 1GB op m'n GTX560ti (2 monitoren, waarvan slechts 1 gebruikt wordt voor het spel).
en 1GB op m'n GT520 (hangt alleen de TV op, die doet over 't algemeen dus niks).

Zal GPU-Z maar eens een dagje mee laten lopen op de achtergrond, kijken of er iets te zien is voor wat betreft het videogeheugen.

Waar zou volgens jou dan het lek moeten zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:51
Jiliwang schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 15:49:
Ik heb een klein probleempje met het runnen van Skyrim en hopelijk hebben jullie een oplossing.
Ik begin maar even met mijn specs:

CPU: Athon X2 250 3GHz
GPU: Gigabyte Radeon 5770 HD
RAM: 2GB
En ik speel op 1680x1050

Nu elke keer als ik in de main map loop krijg ik elke minuut een kleine freeze van 1-3 seconde, en ik kan niet uitvinden waardoor dat is. Zelfs op low setting krijg ik het even veel. Hopelijk kunnen jullie mij helpen wat dit is erg vervelend.
Welke driver gebruik je? (Je specs zijn bijna identiek aan die van de pc van mijn vriendin, alleen dan 4Gb, maar daar zal het denk ik niet aan liggen. En ipv een 5770 een 4850. en Windows 7)
Wat ik bij haar pc heb gedaan na de install is echt alleen maar directx updaten, en de laatste catalyst gedownload.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yelle
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-01-2021
Zijn hier nog mensen die het probleem hebben, dat skyrim random afsluit en dat je terug op het bureaublad terecht komt? (zonder enige error melding)

Is namelijk enorm irritant... :(

[ Voor 10% gewijzigd door Yelle op 15-11-2011 04:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHeff
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:52

CHeff

Allemaal gekkigheid

Zeker, gebeurt toch wel 3 à 4 keer op een avond. Ook leuk is dat soms de textures verdwijnen. Zo zat ik op een gegeven moment naar een paarse draak te kijken. :')

Al aan het sleutelen geweest met kwaliteit van sound, kwaliteit van video en het uitschakelen van Crossfire. Helaas heeft nog niks geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

CHeff schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 09:48:
Zeker, gebeurt toch wel 3 à 4 keer op een avond. Ook leuk is dat soms de textures verdwijnen. Zo zat ik op een gegeven moment naar een paarse draak te kijken. :')

Al aan het sleutelen geweest met kwaliteit van sound, kwaliteit van video en het uitschakelen van Crossfire. Helaas heeft nog niks geholpen.
Ik heb het ook nog steeds regelmatig (met HD5970, en HD6990M), kan uren goed gaan, maar kan ook snel achter elkaar gebeuren. Het gebeurt overigens niet geheel random. Vaak bij het saven. Let er maar eens op, ik crash soms als ik save, of als ik een gebouw binnen ga waarbij geladen (en dus ook gesaved) wordt.
Ondanks alle opstart bugs (FPS slaat nergens op, en crashes), toch een heerlijk spel!

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 15:00
CHeff schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 09:48:

Lol, minimaal elk uur hier een CTD. En hier geen paarse draken maar paarse/blauwe bomen (dus ook een texture probleem).

Overigens is het CTD probleem iets wat bij heel veel mensen voorkomt. Als je googled kom je tientallen hits tegen over hetzelfde probleem.
Maar hopen dat ze het snel fixen want het bederft het spelplezier flink.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:04
Biersteker schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 02:53:
[...]

Welke driver gebruik je? (Je specs zijn bijna identiek aan die van de pc van mijn vriendin, alleen dan 4Gb, maar daar zal het denk ik niet aan liggen. En ipv een 5770 een 4850. en Windows 7)
Wat ik bij haar pc heb gedaan na de install is echt alleen maar directx updaten, en de laatste catalyst gedownload.
Dit klinkt alsof je antivirus o.i.d. zo nu en dan een scan doet op je PC.
Daarnaast is het altijd verstandig om alle drivers te updaten voor je chipset, video en geluid.

Wat je kan proberen is het exe bestand te excluden in je AV software pakket.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Laatst online: 16:37

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb, na dik 20 uur spelen, nog geen enkele crash gehad... Het spel loopt soepel op de hoogste settings.

Ik erger mij alleen aan de kartelige shadows... En de flikkeringen in de verte op de bergen.
Ik heb wel wat waardes veranderd in de Skyrim ini. Weet iemand wat de ideale waarde is, om de shadows wat mooier te maken?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo11392
  • Laatst online: 28-08-2024
Hm... Ik weet niet wat ik nou gedaan heb. Maar mijn schaduwen zijn wel heel erg raar gaan doen. Ik heb wel wat aanpassingen gemaakt in de .ini en dit zoveel mogelijk ook weer geprobeerd terug te zetten naar "default". Maar de schaduwen blijven zich apart gedragen:

YouTube: Skyrim shadow problem

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Heb al bij options Shadow quality op high medium gehad en AA en FXAA aan en uit..

RTX 4070 Ti SUPER 16G GAMING SLIM WHITE | AMD Ryzen 7 7800X3D | MAG B650 TOMAHAWK | Kingston Fury 32GB | NZXT H5 Flow All White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
ChojinZ schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 10:05:
[...]

Lol, minimaal elk uur hier een CTD. En hier geen paarse draken maar paarse/blauwe bomen (dus ook een texture probleem).

Overigens is het CTD probleem iets wat bij heel veel mensen voorkomt. Als je googled kom je tientallen hits tegen over hetzelfde probleem.
Maar hopen dat ze het snel fixen want het bederft het spelplezier flink.
Misschien raar ideetje, maar waarom denk jij dat dit gelijk aan het spel ligt en niet aan jou hardware/drivers?
Zoals ik het lees lijkt het wel of je systeem niet lekker werkt met Skyrim ipv dat het probleem in Skyrim zelf ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand voor de PS3 een tip hoe te wisselen tussen bow en dual wield? Als ik nu switch krijg altijd maar 1 zwaard in mij hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Wylana schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 13:03:
[...]

Misschien raar ideetje, maar waarom denk jij dat dit gelijk aan het spel ligt en niet aan jou hardware/drivers?
Zoals ik het lees lijkt het wel of je systeem niet lekker werkt met Skyrim ipv dat het probleem in Skyrim zelf ligt.
Zeker een raar idee omdat jij niet weet wat ik uit heb gezocht voordat ik tot de conclusie kwam dat het aan Skyrim lag. ;) Het is echt niet zo dat ik dacht: "hey, het werkt niet. Zal wel aan het spel liggen.. ".

Ik heb netjes de drivers vervangen (zowel door nieuwe als door oudere versies). Ook heb ik een halve avond gegoogled op het probleem. Vervolgens tot de conclusie gekomen dat mijn problemen niet opzich zelf staand zijn. Zoals ik al zei: Google op CTD en Skyrim en je krijgt talloze hits.
http://www.google.nl/#hl=...151db2fb&biw=1280&bih=912

Mijn systeem zelf is rocksolid. Het maakt niet uit welke benchmark ik draai (prime, furmark, memtest, etc). ze worden allemaal succesvol afgerond. Andere spellen ( BF3, STALKER, The Witcher2, COH, COD) werken allemaal naar behoren en geven geen problemen.

Dus... :>

Maargoed, ik sta open voor suggestie's. Vertel mij maar wat ik nog meer zou kunnen proberen...

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
ChojinZ schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 14:39:
[...]

Zeker een raar idee omdat jij niet weet wat ik uit heb gezocht voordat ik tot de conclusie kwam dat het aan Skyrim lag. ;) Het is echt niet zo dat ik dacht: "hey, het werkt niet. Zal wel aan het spel liggen.. ".

Ik heb netjes de drivers vervangen (zowel door nieuwe als door oudere versies). Ook heb ik een halve avond gegoogled op het probleem. Vervolgens tot de conclusie gekomen dat mijn problemen niet opzich zelf staand zijn. Zoals ik al zei: Google op CTD en Skyrim en je krijgt talloze hits.
http://www.google.nl/#hl=...151db2fb&biw=1280&bih=912

Mijn systeem zelf is rocksolid. Het maakt niet uit welke benchmark ik draai (prime, furmark, memtest, etc). ze worden allemaal succesvol afgerond. Andere spellen ( BF3, STALKER, The Witcher2, COH, COD) werken allemaal naar behoren en geven geen problemen.

Dus... :>

Maargoed, ik sta open voor suggestie's. Vertel mij maar wat ik nog meer zou kunnen proberen...
Heb je iets meer gegevens over je PC en opstelling?

Draai je bijvoorbeeld SLI/Crossfire op welk resolutie speel je etc?
Heb je al geprobeerd de video settings te veranderen?

Daarnaast gekeken in de Event Viewer van Windows? Mogelijk geeft deze aan wat het probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Wylana schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 14:55:
[...]

Heb je iets meer gegevens over je PC en opstelling?

Draai je bijvoorbeeld SLI/Crossfire op welk resolutie speel je etc?
Heb je al geprobeerd de video settings te veranderen?

Daarnaast gekeken in de Event Viewer van Windows? Mogelijk geeft deze aan wat het probleem is?
I2600k @ 4.6Ghz
Asus P8p67 (rev. 3)
8Gb kinston valueram
Asus 6990
CM 1000watt real silent
Intel x25 80Gb
OCZ vertex3
Asus Xonar audio card

Crossfire: ja (6990 is 2X 6970@ lagere snelheden op 1 PCB)
Catalyst 10. 8 t/m 10.10 gebruikt (inclusief de CAP profiles)
Diverse audiodrivers geprobeerd
Resolutie: 1920 * 1200
Videosettings: van medium naar ultra. Met en zonder AA/ vsync aan/uit
Windows eventviewer geeft geen melding.
Gespeelt met audio settings (van 192Khz naar 44Khz en alle tussenstappen)
Temperaturen gemeten (allemaal ruim onder het maximale toelaatbare)
Spel opnieuw geinstalleerd
Steam integriteit check gedraaid
Wat tips & tricks uit dit topic geprobeerd:
http://forums.bethsoft.co...andom-crashes-to-desktop/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-08 16:01
Alsjeblieft iemand vertellen mij hoe dit kan? Ik draai BF3 vloeiender dan deze game... Buiten vaak wel op 60 fps... Met shadows op low, rest high en sliders mid/high @ full HD...

Maar zodra ik in een stad kom maximaal 30 en in dungeons, hoe klein en de ruimte soms ook is springt ie ook steeds gerust ff te van 60+ naar 25 voor even...

Ik heb gehoord dat zee game eigenlijk alleen processor gebruikt (console port) en maar maximaal 2 gigabyte ram geheugen (3 als je een mod gebruikt hiervoor... Max van een 32 bit applicatie) en amper videojaart... Kan kloppen, want ik heb geen performance verschil tussen alles op low of alles op high (behalve schaduwen) incl sliders... Is maar 5 fps gemiddeld verschil =/

Specs:
I5 750, 4 gig ram, hd5870...

Iemand tips? Vsync staat al uit, schaduwen al laag maar voor de test maakt het allemaal helemaal niks uit? Zelfs AA plus FXAA aanzetten maakt geen performance verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Laatst online: 06-09 21:15
Pablo11392 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 12:18:
Hm... Ik weet niet wat ik nou gedaan heb. Maar mijn schaduwen zijn wel heel erg raar gaan doen. Ik heb wel wat aanpassingen gemaakt in de .ini en dit zoveel mogelijk ook weer geprobeerd terug te zetten naar "default". Maar de schaduwen blijven zich apart gedragen:

YouTube: Skyrim shadow problem

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Heb al bij options Shadow quality op high medium gehad en AA en FXAA aan en uit..
Dit heb ik ook. Vanavond even kijken of de laatste nvidia drivers een verschil geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prachtig spel, heb Oblivion na een uurtje aan de kant geschoven, maar Skyrim blijft me nu na vijf uur nog steeds boeien (kan er ook mee te maken hebben dat het op een Pc veel lekkerder wegspeeld, naar mijn inziens).

Ik heb alleen een probleem. Ik draai het spel nu op 1600x900 op high (aangeraden was 1920x1080 op high), en de framerate is normaal gesproken soepel en stabiel. Zodra ik echter buiten kom, gebeurt het zeer regelmatig (toch zeker een keer per minuut als ik doorloop- of rij), dat de game gewoon een paar seconden blijft hangen, en daarna kan je weer gewoon verder. Dit gebeurt niet in dungeons of in steden, maar alleen buiten. Ik heb Vsync uitgezet, maar dat blijkt ook niet te helpen.

Ik vermoed niet dat het komt omdat de settings te hoog staan, aangezien het probleem zich alleen buiten afspeelt. Iemand een idee?

Inmiddels ook al medium setting op 1600x900 geprobeert, totaal geen verschil. Een paar keer per minuut blijft hij gewoon hangen. Zonder die lag zit het gemiddelde rond de 35FPS..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ook last als je firespell equipped hebt , en je gaat met je cursor verticaal bewegen in een dungeon bijvoorbeeld, dat hij dan gaat stotteren?
Equip ik dan een andere spel, geen probleem.
Is ook alleen maar in een dungeon of huis etc, niet in de outside world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik heb een probleem met de game. Hij loopt overal soepeltjes op low settings, behalve wanneer ik in de world map ben, dan hangt het beeld met vlagen ongeveer 2 tot 10 seconden vast. Soms is dit echt 3 keer in een minuut, en soms slechts eens in de 5 minuten oid. Nu heb ik ergens gelezen (HIER #24) dat een audio fix dit zou kunnen verhelpen. Nu draai ik alle laatste drivers van videokaart en audio, dus het enigste wat nog zou kunnen werken is om het geluid op 41kHz te zetten, maar hoe doe ik dit? En als dit niet werkt, wat zou het dan kunnen zijn?

Specs:
Win XP
3GB ram
core 2 duo E6750 @2.66ghz
nVidia GeForce 8800 GTS

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Laatst online: 19:58
Brutal1ty schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 15:44:
Alsjeblieft iemand vertellen mij hoe dit kan? Ik draai BF3 vloeiender dan deze game... Buiten vaak wel op 60 fps... Met shadows op low, rest high en sliders mid/high @ full HD...

Maar zodra ik in een stad kom maximaal 30 en in dungeons, hoe klein en de ruimte soms ook is springt ie ook steeds gerust ff te van 60+ naar 25 voor even...

Ik heb gehoord dat zee game eigenlijk alleen processor gebruikt (console port) en maar maximaal 2 gigabyte ram geheugen (3 als je een mod gebruikt hiervoor... Max van een 32 bit applicatie) en amper videojaart... Kan kloppen, want ik heb geen performance verschil tussen alles op low of alles op high (behalve schaduwen) incl sliders... Is maar 5 fps gemiddeld verschil =/

Specs:
I5 750, 4 gig ram, hd5870...

Iemand tips? Vsync staat al uit, schaduwen al laag maar voor de test maakt het allemaal helemaal niks uit? Zelfs AA plus FXAA aanzetten maakt geen performance verschil...
Het spel streamt het terein en alles. Soms skipt ie dan wat frames.

Ik weet niet of ati een optie "pre rendered frames" o.i.d. heeft? bij nvidia werkte 4 pre rendered frames bij fallout erg goed om dit tegen te gaan. Soms introduceer je verschrikkelijke mouselag met deze setting, ligt een beetje aan je fps.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Dekar1 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 17:44:
Ik heb een probleem met de game. Hij loopt overal soepeltjes op low settings, behalve wanneer ik in de world map ben, dan hangt het beeld met vlagen ongeveer 2 tot 10 seconden vast. Soms is dit echt 3 keer in een minuut, en soms slechts eens in de 5 minuten oid. Nu heb ik ergens gelezen (HIER #24) dat een audio fix dit zou kunnen verhelpen. Nu draai ik alle laatste drivers van videokaart en audio, dus het enigste wat nog zou kunnen werken is om het geluid op 41kHz te zetten, maar hoe doe ik dit? En als dit niet werkt, wat zou het dan kunnen zijn?

Specs:
Win XP
3GB ram
core 2 duo E6750 @2.66ghz
nVidia GeForce 8800 GTS
Al geprobeerd in de nvidia control panel de boel op "prefer maximum performance" te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
  • Nu online
Dat bij 'Adjust image settings with preview'? Nog niet, ga het eens testen!
Maar nog over dat 41kHz waar kan ik dat veranderen? Kan werkelijk niets vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Dekar1 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 17:48:
Dat bij 'Adjust image settings with preview'? Nog niet, ga het eens testen!
Maar nog over dat 41kHz waar kan ik dat veranderen? Kan werkelijk niets vinden...
manage 3d settings, dan bij power management mode. liefst gewoon spelspecifiek dingen doen.

voor je geluid ga je rechtsonder in beeld naar je speakertekentje, rmb, playback devices, dan properties van speakers. dan advanced.

[ Voor 3% gewijzigd door haarbal op 15-11-2011 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
  • Nu online
rmb? Ik heb nederlandse winXP kom er niet uit. |:(
edot: die 3d instelling kan niet anders dan adaptive.

[ Voor 35% gewijzigd door Dekar op 15-11-2011 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
configuratiescherm, geluid en spelbesturingen geloof ik. en dan ergens eigenschappen. Geen pc's meer in huis met windows xp hier :)
Dekar1 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 17:52:
rmb? Ik heb nederlandse winXP kom er niet uit. |:(
edot: die 3d instelling kan niet anders dan adaptive.
draai je de laatste driver?

edit: idd rmb=rechtermuis

[ Voor 73% gewijzigd door haarbal op 15-11-2011 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:44
rmb=right mouse button denk ik.
Maar ik zou alles gewoon op app setting zetten ipv max performance.
Ik heb met mijn hd 5970 3 profielen, app setting met alles op app setting, high quality met alles op max voor als een spel weinig grafische opties heeft en compat mode met alles app setting en crossfire uit werken alle spellen perfect mee.

Ik heb alles op Ultra met 2x aa en 16x af draait overal in het spel soepel. Heb verder een core i7 960@stock en 6gb ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mischa2011
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-03 18:41
Goedeavond,

Ik ben op dit moment al een paar dagen skyrim op mijn laptop aan het spelen alleen ik vond het al verwondelijk dat mijn game nogal traag liep zelfs met alles op LOW.
Toen ben ik even in de instellingen gaan kijken en het blijkt dat hij de intel graphics HD pakt van mijn i7 2630qm terwijl ik toch echt een gt 555m erin heb zitten.
Iemand een idee hoe dit op te lossen is..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Laatst online: 14-09 13:09
Heb je drivers voor je videokaart geïnstalleerd? Dat is het eerste dat bij mij op komt, dat je PC niet van je videokaart af weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuus
  • Laatst online: 13-06-2022
Zag net dat de nieuwe Ati drivers uit zijn 11.11=)

Fokky's nemen de wereld over \^0^/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
mischa2011 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 18:09:
Goedeavond,

Ik ben op dit moment al een paar dagen skyrim op mijn laptop aan het spelen alleen ik vond het al verwondelijk dat mijn game nogal traag liep zelfs met alles op LOW.
Toen ben ik even in de instellingen gaan kijken en het blijkt dat hij de intel graphics HD pakt van mijn i7 2630qm terwijl ik toch echt een gt 555m erin heb zitten.
Iemand een idee hoe dit op te lossen is..?
Open het Nvidia control panel, ga naar "3D instellingen beheren" vervolgens druk je op toevoegen en zoek je TESV.exe in de Steam/steamapps folder, geef aan dat het spel de "Krachtige Nvidia kaart" moet gebruiken.

Bron: Mijn eigen ASUS N53SV met Nvidia Optimus :)

[ Voor 3% gewijzigd door Dylan93 op 15-11-2011 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yelle
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-01-2021
Nieuwe ATI 11.11 spul geinstalleerd, maar nog steeds CTD...

|:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:22
-oops my bad-

[ Voor 91% gewijzigd door Phusebox op 16-11-2011 09:49 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
ChojinZ schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 15:12:
[...]

I2600k @ 4.6Ghz
Asus P8p67 (rev. 3)
8Gb kinston valueram
Asus 6990
CM 1000watt real silent
Intel x25 80Gb
OCZ vertex3
Asus Xonar audio card

Crossfire: ja (6990 is 2X 6970@ lagere snelheden op 1 PCB)
Catalyst 10. 8 t/m 10.10 gebruikt (inclusief de CAP profiles)
Diverse audiodrivers geprobeerd
Resolutie: 1920 * 1200
Videosettings: van medium naar ultra. Met en zonder AA/ vsync aan/uit
Windows eventviewer geeft geen melding.
Gespeelt met audio settings (van 192Khz naar 44Khz en alle tussenstappen)
Temperaturen gemeten (allemaal ruim onder het maximale toelaatbare)
Spel opnieuw geinstalleerd
Steam integriteit check gedraaid
Wat tips & tricks uit dit topic geprobeerd:
http://forums.bethsoft.co...andom-crashes-to-desktop/
De 10 serie is vrij out.
Ik neem aan dat je de 11 serie bedoelt.
Probeer voor de zekerheid eens alle ati drivers te verwijderen en de laatste 11.11 te installeren.

En heb je nog in de Event Viewer gekeken voor meldingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:54:
Iemand ook last als je firespell equipped hebt , en je gaat met je cursor verticaal bewegen in een dungeon bijvoorbeeld, dat hij dan gaat stotteren?
De framerate blijft gelijk, maar opeens beweegt je view niet meer vleoeiend, maar met horten en stoten?
Dat heb ik wel een paar keer gezien, is me eigenlijk niet opgevallen dat dat aan m'n firespells ligt, maar dat zijn wel m'n preferred wapens dus dat zou zomaar kunnen inderdaad.
Ik zal er eens wat op gaan letten vanavond.

ATI 4890, driverversie weet ik niet maar gaat vanavond ook geupdate worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:54:
Ja. Heb je toevallig ook framedrops bij binnenlocaties, zeker als er veel lichtbronnen te zien zijn (candles, lampen etc) ?

Ik heb namelijk hetzelfde probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kellhus schreef op woensdag 16 november 2011 @ 10:17:
[...]
Ja. Heb je toevallig ook framedrops bij binnenlocaties, zeker als er veel lichtbronnen te zien zijn (candles, lampen etc) ?

Ik heb namelijk hetzelfde probleem..
Dit is niet wat er bij mij gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Maar wel bij d0m? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe CCC 11.11 geïnstalleerd, en nog steeds maar 30fps gemiddeld met alles instellingen op zijn hoogst :(

EDIT: Crossfire HD6950 2gb.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2011 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 13:04:
Nieuwe CCC 11.11 geïnstalleerd, en nog steeds maar 30fps gemiddeld met alles instellingen op zijn hoogst :(

EDIT: Crossfire HD6950 2gb.
11.11 doet dan ook niks aan de problemen met Skyrim. Er was een twitter-bericht van die Andrew D dat ze er mee aan het werk zijn en deze asap komt.

We zullen zien, nu gewoon op 1 kaart spelen, Skyrim vraagt niet zoveel van je pc dus dat lukt ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:51
Ik moet zeggen dat ik veel, maar dan ook echt veel meer CTD heb met mijn warrior dan met mijn mage. Zelf ben ik er echt van overtuigd, dat het komt dat je met een mage, 1 keer linkermuisbuttom doet, dan charged en dan released. Terwijl met mijn warrior, klik ik gewoon absurt veel, en iedere keer dat ik een CTD heb, staat mijn cursor helemaal bovenaan in het scherm. Ik ga even kijken of windowed fullscreen hier een oplossing voor bied.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 10:10:
[...]

De framerate blijft gelijk, maar opeens beweegt je view niet meer vleoeiend, maar met horten en stoten?
Dat heb ik wel een paar keer gezien, is me eigenlijk niet opgevallen dat dat aan m'n firespells ligt, maar dat zijn wel m'n preferred wapens dus dat zou zomaar kunnen inderdaad.
Ik zal er eens wat op gaan letten vanavond.

ATI 4890, driverversie weet ik niet maar gaat vanavond ook geupdate worden.
Ja precies, is alleen met firespell. Equip ik dan healing bijvoorbeeld, geen last.
Ik heb geen last van framedrops.
Ik vond het al zo raar, niemand die hier over klaagt.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2011 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk gelukt om de random freezes van twee keer per minuut te verhelpen! Twee dingen gedaan, allereerst ingesteld dat Skyrim meer als 2GB aan RAM mag gebruiken, maar ik denk niet dat dat veel geholpen heeft.

Ten tweede heb ik dit gedaan: http://forums.bethsoft.co...-freezing-testers-needed/

Het komt erop neer dat je een patch voor Silent Hill moet downloaden (v10 werkte in mijn geval), alles extracten en vervolgens in je Skyrim folder plakken (waar TESV.exe staat). Daarnaast heb ik (met een HD6870), dat bestand uit de ATI folder gehaald.

Werkt nu als een zonnetje! Geen enkele freeze meer gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:25
Nog meer mensen last van crashes en frames drops op de ps3? Dit is echt niet meer normaal...

Of is mijn playstation 3 gewoon aan het dood gaan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 15:35:
[...]
Ja precies, is alleen met firespell. Equip ik dan healing bijvoorbeeld, geen last.
Ik heb geen last van framedrops.
Ik vond het al zo raar, niemand die hier over klaagt.
De framerate verandert geen zier en toch stottert alles inderdaad. met FRAPS even gekeken en ook op 60 fps doet hij dit, FXAA aan of uit maakt niets uit, shadow detail veranderen maakt niets uit.

On nu valt het me telkens op, dus is het nóg irritanter :X

• Zen!th
  • Laatst online: 06-07 16:29
Ff een raar vraagje! ik heb zon Logitech G110, en ik irriteer me dood aan de manier van wapens wisselen Q en dan heen en weer tot je het wapen heb wat je wilt -.-
Is daar een manier van .. die Gknoppen? om macro's ofzo te maken? heeft iemand dat toevallig geprobeerd?;d

• JustAJ
  • Laatst online: 18:49
ik heb begrepen dat Skyrim ook gebruik kan maken van Physx, kan iemand dit bevestigen? En als dat kan, heeft iemand er al ervaring mee?

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 08:58

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

JustAJ schreef op donderdag 17 november 2011 @ 16:36:
ik heb begrepen dat Skyrim ook gebruik kan maken van Physx, kan iemand dit bevestigen? En als dat kan, heeft iemand er al ervaring mee?
Er zit geen PhysX ondersteuning in de gamebryo engine, wat dus inhoudt dat het ook door Skyrim niet ondersteund wordt.

Skyrim gebruikt Havok voor de Physics en niet NVidea PhysX.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 09:26:
[...]

De framerate verandert geen zier en toch stottert alles inderdaad. met FRAPS even gekeken en ook op 60 fps doet hij dit, FXAA aan of uit maakt niets uit, shadow detail veranderen maakt niets uit.

On nu valt het me telkens op, dus is het nóg irritanter :X
Haha, sorry :9
Ik irriteer me er nu mateloos aan.
Klinkt heel zeikerig, maar het hapert als de malle.
Maar voor de rest tof spel, nog wel aantal bugs etc.
Hopelijk snel opgelost ;) .

• JustAJ
  • Laatst online: 18:49
ErikRedbeard schreef op donderdag 17 november 2011 @ 16:45:
[...]

Er zit geen PhysX ondersteuning in de gamebryo engine, wat dus inhoudt dat het ook door Skyrim niet ondersteund wordt.

Skyrim gebruikt Havok voor de Physics en niet NVidea PhysX.
ah oke joh. Haha verkeerd begrepen dan :)

• Adib
  • Laatst online: 31-03-2022
ik heb feandel perongeluk gedood, hij stond een beetje in de weg. omdat ik niet opnieuw wil beginnen heb ik hem geresurrect, alleen hij kan niet mee mijn companions enzo worden. hij wil alleen nog mijn archery trainen.
hoe zou ik dit kunnen fixen

[ Voor 6% gewijzigd door Adib op 17-11-2011 16:51 ]

Verwijderd

Ik had ook wat lag issues(stotterend beeld) in skyrim, toen heb ik de volgende dingen gedaan en nu loopt het als een zonnetje(echt een zonnetje zoals ze in zuid amerika hebben).

http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=21 (Anti allias and sharpen effect), oftewel alles word iets scherper, dit heeft niet echt de performance van het spel verbeterd maar het oog moet ook wat :)

Skyrim gebruikt standaard maar 2 GB ram ook al heb je meer(16gb in mijn geval), via onderstaande mod word er meer gebruikt.
http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=134

Wat ik ook merkte was dat mijn game best vaak crashte, en de standaard windows muis was ALTIJD bij het opstarten aanwezig, totdat ik 2x alt tab gedaan had, het bleek dat programma's die ''mee kijken'' dit veroorzaken, en ook de crashes die erbij horen(Fraps, Xfire ect. ect.) door deze uit te zetten tijdens het spelen heb ik tot nu toe EN de windows muis nog niet in game gezien EN is de game nog 0x gecrashed(+- 45 min game tijd, tot nu toe was de game al minimaal 1x gecrashed, wat nu dus niet het geval is)

Bij elke mod of aanpassing zit een tutorial, en ook al lijkt het me niet nodig te zeggen tegen mijn mede tweakers, maak een back-up van de files die je aanpast.

Specs zijn i5-2500, 16GB ram, ATI Radeon 5700 series(Ultra instellingen @ skyrim met 50 fps +)

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2011 18:19 . Reden: Duidelijkheid ]

• Adib
zo ver ik weet als je alt-tabt crasht je client.

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003

jpiwf

licenced pepernootaddict

nee, hoor, alt tab werkt prima hier. wel eerst even op escape drukken voor de zekerheid, maar ook dat hoeft niet altijd.

member of Los Alcoholicos ban dhmo

• Adib
hmm, heb je dat het dan windowed word? of speel je in windowed?

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

hier nog steeds crash to desktop, ook met de sound fix, run as administrator, zonder steam starten en met 1 monitor nog steeds problemen. iemand al een oplosing gevonden?

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• Adib
wat was je probleem? hij crasht to desktop is er ook een patroon ofzoiets?

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

nee, gewoon random dat de game afsluit, soms na een paar uur, soms na 10 minuten al.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• marcel067
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 10:04
Hier mijn pc specs (Systeem is ongeveer 6 jaar oud):
Windows XP 32 bit SP3
AMD Ahtlon 64 x2 dual core 3800+, 2.01 Ghz
2 GB intern geheugen
NVIDIA GeForce 7600 GS, 256 MB ram
350 watt voeding

Nu blijkt Skyrim te draaien, ondanks de tekortkoming van de videokaart tov de minimum eisen. Maar speelbaar is het niet. Logisch ook.
Ik ben aan het zoeken naar updates voor mijn pc-tje en via de Best Buy Guide kijk ik naar het budgetgamesysteem en zou ik met de volgende upgrades een eind verder moeten komen (ongeveer € 270):
Asus M5A78L-M/USB3
AMD Athlon II X3 455 Boxed
4 GB intern
Club3D CGAX-67724I HD6770
(En de nieuwe voeding)

Maar mijn budget is eigenlijk een stuk krapper... Dus na zelf te zoeken voor mindere specs tegen een mindere prijs vond ik deze upgrades (ongeveer €170):
Asrock N68-GE3 UCC
AMD Athlon II X3 455 Boxed (zelfde processor)
4 GB intern
Asus EN210 SILENT/DI/1GD3/V2(LP)
(Prijs verschil zit voornamelijk in de videokaart en volgens mij heb ik met deze opties geen nieuwe voeding nodig)

Na deze lange post dus mijn vraag. Hoe zou Skyrim te spelen zijn op deze laatste pc?
Ik begrijp dat de specs net onder aanbevolen zitten (triple proc. en net geen voldoende videokaart). Maar de upgrades uit de BBG heeft ook geen quad core proc. en (zover als ik er verstand van heb) haalt het moederbord niet het maximale uit de videokaart (hij heeft geen PCI-e 2.x 16x).

Wat is wijsheid? (en ik begrijp natuurlijk dat niemand in mijn portemonnee en game-hoofd kan kijken. Maar misschien toch een duwtje in de goede richting O+?)

• Adib
marcel067 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 20:52:
Hier mijn pc specs (Systeem is ongeveer 6 jaar oud):
Windows XP 32 bit SP3
AMD Ahtlon 64 x2 dual core 3800+, 2.01 Ghz
2 GB intern geheugen
NVIDIA GeForce 7600 GS, 256 MB ram
350 watt voeding

Nu blijkt Skyrim te draaien, ondanks de tekortkoming van de videokaart tov de minimum eisen. Maar speelbaar is het niet. Logisch ook.
Ik ben aan het zoeken naar updates voor mijn pc-tje en via de Best Buy Guide kijk ik naar het budgetgamesysteem en zou ik met de volgende upgrades een eind verder moeten komen (ongeveer € 270):
Asus M5A78L-M/USB3
AMD Athlon II X3 455 Boxed
4 GB intern
Club3D CGAX-67724I HD6770
(En de nieuwe voeding)

Maar mijn budget is eigenlijk een stuk krapper... Dus na zelf te zoeken voor mindere specs tegen een mindere prijs vond ik deze upgrades (ongeveer €170):
Asrock N68-GE3 UCC
AMD Athlon II X3 455 Boxed (zelfde processor)
4 GB intern
Asus EN210 SILENT/DI/1GD3/V2(LP)
(Prijs verschil zit voornamelijk in de videokaart en volgens mij heb ik met deze opties geen nieuwe voeding nodig)
redelijk goed mijn desktop is iets beter en kan op ultra draaien makelijk

Na deze lange post dus mijn vraag. Hoe zou Skyrim te spelen zijn op deze laatste pc?
Ik begrijp dat de specs net onder aanbevolen zitten (triple proc. en net geen voldoende videokaart). Maar de upgrades uit de BBG heeft ook geen quad core proc. en (zover als ik er verstand van heb) haalt het moederbord niet het maximale uit de videokaart (hij heeft geen PCI-e 2.x 16x).

Wat is wijsheid? (en ik begrijp natuurlijk dat niemand in mijn portemonnee en game-hoofd kan kijken. Maar misschien toch een duwtje in de goede richting O+?)
daa kan je redelijk goed skyrim mee spelen, ik zou tog voor een quad core gaan
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste