Verwijderd

marcel067 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 20:52:
Hier mijn pc specs (Systeem is ongeveer 6 jaar oud):
Windows XP 32 bit SP3
AMD Ahtlon 64 x2 dual core 3800+, 2.01 Ghz
2 GB intern geheugen
NVIDIA GeForce 7600 GS, 256 MB ram
350 watt voeding

Nu blijkt Skyrim te draaien, ondanks de tekortkoming van de videokaart tov de minimum eisen. Maar speelbaar is het niet. Logisch ook.
Ik ben aan het zoeken naar updates voor mijn pc-tje en via de Best Buy Guide kijk ik naar het budgetgamesysteem en zou ik met de volgende upgrades een eind verder moeten komen (ongeveer € 270):
Asus M5A78L-M/USB3
AMD Athlon II X3 455 Boxed
4 GB intern
Club3D CGAX-67724I HD6770
(En de nieuwe voeding)

Maar mijn budget is eigenlijk een stuk krapper... Dus na zelf te zoeken voor mindere specs tegen een mindere prijs vond ik deze upgrades (ongeveer €170):
Asrock N68-GE3 UCC
AMD Athlon II X3 455 Boxed (zelfde processor)
4 GB intern
Asus EN210 SILENT/DI/1GD3/V2(LP)
(Prijs verschil zit voornamelijk in de videokaart en volgens mij heb ik met deze opties geen nieuwe voeding nodig)

Na deze lange post dus mijn vraag. Hoe zou Skyrim te spelen zijn op deze laatste pc?
Ik begrijp dat de specs net onder aanbevolen zitten (triple proc. en net geen voldoende videokaart). Maar de upgrades uit de BBG heeft ook geen quad core proc. en (zover als ik er verstand van heb) haalt het moederbord niet het maximale uit de videokaart (hij heeft geen PCI-e 2.x 16x).

Wat is wijsheid? (en ik begrijp natuurlijk dat niemand in mijn portemonnee en game-hoofd kan kijken. Maar misschien toch een duwtje in de goede richting O+?)
Ik speel Skyrim inmiddels op een 3600+, lichtelijk overgeclockt naar 2.3Ghz (met stock koeler), samen met een HD6870, en het loopt als een spreekwoordelijk zonnetje. Ik heb de settings geloof ik op high staan, met een 1600x900 resolutie en het ziet er prima uit.

Mijn advies zou dan ook zijn om ergens een goedkope HD6850 of 6870 te scoren, en de processor te laten voor wat het is. Een nieuw moederbord is dan ook niet nodig, voeding weet ik niet. Verder heb ik ook 4GB van het goedkoopste RAM erin zitten.

• bulletrene
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-06-2022
even een klein vraagje..is het veilig om die mod te gebruiken die ervoor zorgt dat er meer dan 2 GB aan ram gebruikt zal worden?? want ik heb zelf 8GB aan ram.. dus dat zou mooi zijn als dat werkt :) ben alleen een beetje bang dat het spel niet meer werkt of iets.. kan iemand mij vertellen of ik dit zonder vrezen kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

bulletrene schreef op donderdag 17 november 2011 @ 22:32:
even een klein vraagje..is het veilig om die mod te gebruiken die ervoor zorgt dat er meer dan 2 GB aan ram gebruikt zal worden?? want ik heb zelf 8GB aan ram.. dus dat zou mooi zijn als dat werkt :) ben alleen een beetje bang dat het spel niet meer werkt of iets.. kan iemand mij vertellen of ik dit zonder vrezen kan doen?
Ik snap niet helemaal wat je opschiet met LAA aan te zetten op de exe, ik heb op mijn 2de scherm een tijdje taskmanager opengehad (en advanced task manager) en heb TESV.exe niet boven de 1.2GB zien komen na zo'n 8 uur spelen. Meestal schommelt TESV.exe tegen de 800 tot 900MB aan, zou ik nou echt zien dat er 1.9GB gebruikt zou worden zou het te overwegen zijn.

Ik heb de LAA patch geprobeerd en merkte 0.0 verschil en heb de originele TESV.exe weer terug gezet.

De enige verbetering die AMD/ATI gebruikers kunnen krijgen is een goede driver of CAP profielen voor Skyrim.
Ik heb 1 CTD gehad maar dat kwam omdat er 2 VM's nog openstonden :P

(Ik heb 16GB in mijn systeem, Sig moet ik aanpassen maar vergeet altijd waar dit ookalweer zat.)

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zen!th
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-07 16:29
Werkt dat LAA ook voor de gpu?
Want mijn gpu load is maar 50% op alles ultra/aan/high/hoogst/16x ;d
Maar ik heb maar zon 30 fps ofzo ..
Dan zou je denken .. gpu ga je werk doen en haal genoeg fps ..
Maar dat doe ie niet bij skyrim, als ik een spel als metro 2033 draai loopt ie wel gewoon op 90-100% gpu load?
Is dit gewoon een random skyrim bug? of is daar een patch voor ;d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:45
Zen!th schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 07:54:
Werkt dat LAA ook voor de gpu?
Want mijn gpu load is maar 50% op alles ultra/aan/high/hoogst/16x ;d
Maar ik heb maar zon 30 fps ofzo ..
Dan zou je denken .. gpu ga je werk doen en haal genoeg fps ..
Maar dat doe ie niet bij skyrim, als ik een spel als metro 2033 draai loopt ie wel gewoon op 90-100% gpu load?
Is dit gewoon een random skyrim bug? of is daar een patch voor ;d
Zet je instellingen nog hoger, dit komt doordat je videokaart gewoon het spel te makkelijk aan kan waardoor je CPU een bottleneck gaat vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bulletrene schreef op donderdag 17 november 2011 @ 22:32:
Ik heb deze mod gebruikt, en sindsdien werkt het alleen maar beter.

Nou heb ik het niet individueel getest, maar een paar aanpassingen in 1x gedaan.

@Rick-Jan , gebruik je toevallig Xfire? of een ander ''in game chat'' programma, ik heb het vermoeden dat op het moment dat ik Xfire voor Skyrim uit geschakelt heb de game voor mij niet meer crasht(ik had voorheen ook het probleem dat er random crashes waren), fraps ect. vallen hier misschien ook onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 13:22
Kan iemand voor mij een testje uitvoeren?

Mijn specs:

I7-620m
5870m (1gb)
Win7 64-bit
4gb RAM

Ik draai de game op 30 fps locked de meeste gebieden draaien gewoon heerlijk soepel. Maar een aantal plekken zoals hieronder krijg ik rare muis stutter. Dat ziet er zo uit:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=3gMGep1hS8M]

Speel ik met een gamepad in dit gebied is de stutter weg.

Ik heb eigenlijk alle .ini changes geprobeerd, verschillende muizen inclusief meerdere polling rates (van 125 tot 1000hz). Niks lijkt te werken.

Kan iemand testen of ze op precies die plek (eerste kamer van Nightcaller Temple bij Dawnstar) ook deze muis stutter ervaren?

[ Voor 6% gewijzigd door Furfoot op 18-11-2011 11:45 ]

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zen!th
  • Laatst online: 06-07 16:29
Ik heb alles op Ultra .. 1080p viewdistance 100% FFXA AA16x AF 16x ..
Heb een GTX 580, en een i5 2500k @ 4.3ghz 8gb ram 1645mhz.
En cpu zit op 20% load .. veel verder komt ie niet, maar skyrim is het enige spel wat een lage gpu load pakt bij mij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:58
Zen!th schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 12:07:
Ik heb alles op Ultra .. 1080p viewdistance 100% FFXA AA16x AF 16x ..
Heb een GTX 580, en een i5 2500k @ 4.3ghz 8gb ram 1645mhz.
En cpu zit op 20% load .. veel verder komt ie niet, maar skyrim is het enige spel wat een lage gpu load pakt bij mij :(
Je kan nog onder advanced zelf met de schuifjes gaan klooien. nvm heb je al gedaan dus.

Goed, 20% zit al aardig in de buurt van de 25% die een puur singlethreaded spel zou hebben. Skyrim is volgens mij niet de koning van threading, rendering thread is het zwaarst en dat kan je met dx9 niet goed multithreaden.

Dit spel is gewoon grafisch niet veeleisend.

[ Voor 5% gewijzigd door haarbal op 18-11-2011 13:15 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 13:07

Alcmaria

Syntax Error in 10

Hier mijn specs..
Intel Core I7 990x
GTX580
12 gb intern geheugen
160gb ssd
1tera HD

Overigens heb ik geen problemen ik wil gewoon graag opscheppen over mijn specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassissss
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-08 13:59
Alcmaria schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:18:
Hier mijn specs..
Intel Core I7 990x
GTX580
12 gb intern geheugen
160gb ssd
1tera HD

Gelukkig heb jij gewoon veel te veel geld uitgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:58
Alcmaria schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:18:
Hier mijn specs..
Intel Core I7 990x
GTX580
12 gb intern geheugen
160gb ssd
1tera HD

echte patsers hebben sandy bridge E natuurlijk.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0ulash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-08 20:37
Voor de mensen die random crashes hebben in Skyrim EN Xfire gebruiken: zet xfire uit. Dit heeft bij mij alle problemen opgelost! Vraag me niet hoe of waarom, maar het werkt wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:31
g0ulash schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:46:
Voor de mensen die random crashes hebben in Skyrim EN Xfire gebruiken: zet xfire uit. Dit heeft bij mij alle problemen opgelost! Vraag me niet hoe of waarom, maar het werkt wel!
Ik had ook nergens last meer van toen ik crossfire uitzette, maar heb inmiddels alweer een andere oplossing gevonden voor het crossfire probleem. Zoek in je Skyrim folder de TESV.exe op en hernoem deze naar fallout3.exe. Blijkbaar 'denken' je videokaarten dan dat je Fallout 3 speelt en aangezien deze dezelfde profile heeft als Skyrim werkt crossfire nu ineens als een zonnetje. Andere glitches zouden ook gefixed zijn heb ik gelezen.

Wel moet je Skyrim dan opstarten via fallout3.exe aangezien de custom launcher dan niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0ulash
  • Laatst online: 30-08 20:37
Michielgb schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 15:08:
[...]

Ik had ook nergens last meer van toen ik crossfire uitzette, maar heb inmiddels alweer een andere oplossing gevonden voor het crossfire probleem. Zoek in je Skyrim folder de TESV.exe op en hernoem deze naar fallout3.exe. Blijkbaar 'denken' je videokaarten dan dat je Fallout 3 speelt en aangezien deze dezelfde profile heeft als Skyrim werkt crossfire nu ineens als een zonnetje. Andere glitches zouden ook gefixed zijn heb ik gelezen.

Wel moet je Skyrim dan opstarten via fallout3.exe aangezien de custom launcher dan niet meer werkt.
Sorry, maar met Xfire bedoelde ik het programma Xfire: http://www.xfire.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 23:02
prutser001 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 00:05:
[...]

Ik snap niet helemaal wat je opschiet met LAA aan te zetten op de exe, ik heb op mijn 2de scherm een tijdje taskmanager opengehad (en advanced task manager) en heb TESV.exe niet boven de 1.2GB zien komen na zo'n 8 uur spelen. Meestal schommelt TESV.exe tegen de 800 tot 900MB aan, zou ik nou echt zien dat er 1.9GB gebruikt zou worden zou het te overwegen zijn.
Voor latere mods, en dan vooral texture mods. Sommige textures zien er niet uit, dus is kwestie van tijd totdat dat verbeterd word. Had wel gehoopt dat Bethesda dat belachelijke limiet nu wel uitgezet had. Oblivion stortte gewoon in bij een texture mod.

@Furfoot: zou bij jou beter moeten draaien, maar Elder Scrolls games zijn altijd heel erg in favor of NVidia. Op mijn 320M draai ik Oblivion maxed out, maar dat moet ik op mijn 5670HD niet proberen ook al is ie veel krachtiger.
Mijn advies is om gewoon gamepad te blijven gebruiken, game werkt toch voor geen meter met muis en toetsenbord.

[ Voor 32% gewijzigd door Wolfos op 18-11-2011 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb nog niet veel gespeeld heb nog wel eens last van random pc crashes als ik speel.
beeld wordt zwart en dan loop geluid paar seconden door dan loopt pc vast en kan ik alleen met reset knop weer verder iets doen met me systeem. lekker irritant hoop dat t opgelost wordt met update zijn meer mensen die last hebben van pc versie las ik op internet.

spec
1090t be
16 gb corsair geheugen
Asus Moederbord M5A99X EVO,sAM3+
ati hd6770

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
Wolfos schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 23:56:
[...]

Voor latere mods, en dan vooral texture mods. Sommige textures zien er niet uit, dus is kwestie van tijd totdat dat verbeterd word. Had wel gehoopt dat Bethesda dat belachelijke limiet nu wel uitgezet had. Oblivion stortte gewoon in bij een texture mod.

@Furfoot: zou bij jou beter moeten draaien, maar Elder Scrolls games zijn altijd heel erg in favor of NVidia. Op mijn 320M draai ik Oblivion maxed out, maar dat moet ik op mijn 5670HD niet proberen ook al is ie veel krachtiger.
Mijn advies is om gewoon gamepad te blijven gebruiken, game werkt toch voor geen meter met muis en toetsenbord.
Het is dus gewoon een engine bug want ik heb hetzelfde nu ook op een andere PC, deze met een nvidia 460. Dus iedereen heeft hier last van op dat punt als ze met een muis spelen.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:52
Wolfos schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 23:56:
[...]
maar Elder Scrolls games zijn altijd heel erg in favor of NVidia.
[...]
Vandaar dat hij het bij een kameraad van mij (Met een algemeen beter systeem) op een GTX260 het slechter doet als op mijn HD5770. Terwijl die GPU in het algemeen al sneller zou moeten zijn 8)7.

C2D E6600 @ 3.4Ghz + 2GB DDR2 800Mhz RAM + HD5770
vs
C2Q Q6600 @ 3.5Ghz + 4GB DDR3 1066Mhz RAM + GTX260

Allebei ultra maar ik haal een veel smoothere FPS.

Al moet ik wel zeggen dat mijn HD5770 flink OC'd is (Stock 850/1200, mijne @ 965/1355) maar mijn CPU is momenteel de bottleneck (100% load terwijl de GPU @ 75% hangt). RAM usage ligt rond de 1.7GB dus dat zou nog wat hoger moeten kunnen (Niet klagen, ik stap binnenkort over op een nieuw systeem :+ ).

[ Voor 38% gewijzigd door D4NG3R op 19-11-2011 16:09 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroodjeBami
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-08 16:03
Edit: Ok laat maar, heb al antwoord op mijn vraag :P.

[ Voor 96% gewijzigd door BroodjeBami op 19-11-2011 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adib
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-03-2022
misschien omdat je skyrim vergelijkt met oblivion? en skyrim is tog echt nieuwer?
pricewatch: Elder Scrolls IV - Oblivion - Game Of The Year Edition, PlayStation 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroodjeBami
  • Laatst online: 21-08 16:03
Ja klopt, ik had het zelf na een paar minuten ookal gemerkt, maar zag het verschil tussen de IV en V eerst niet :P. En ik had dus ook geen idee dat Oblivion geen skyrim was eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-09 16:00

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Misschien een rare vraag, maar hoe zie ik mijn fps?
Ik draai Skyrim op Medium en heb nergens last van.

AsRock 790GX Pro, Socket AM3 motherboard
Amd Athlon II, X2 255 (dualcore @3,1Ghz) CPU
4Gb (2x 2GB Dualchannel) DDR-3 1333 SDRAM
XFX Nvidia Geforce 9600GT (Gamers Edition), 512Mb GDDR3
DirectX 10.0 with Pixel Shader 3.0
Windows 7 Pro, 32bit (SP 1)

[ Voor 31% gewijzigd door Thasaidon op 19-11-2011 19:48 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adib
  • Laatst online: 31-03-2022
in skyrim weet ik alleen via extern programma zoals fraps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Thasaidon schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 19:44:
Misschien een rare vraag, maar hoe zie ik mijn fps?
Ik draai Skyrim op Medium en heb nergens last van.

FRAPS over het algemeen, maar als je gewoon smooth beeld heb zou ik me er niet druk om gaan maken ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

D4NG3R schreef op zondag 20 november 2011 @ 00:50:
[...]

FRAPS over het algemeen, maar als je gewoon smooth beeld heb zou ik me er niet druk om gaan maken ;) .
Doe ik normaal ook niet onder het motto: "If it ain't broke, don't fix it" :D

Maar ik ben een beetje met de settings aan het spelen. Ik kwam in het spel namelijk een "opdracht" tegen waarbij ik moest boogschieten op verschillende doelen, maar ik zag het meest verre doel niet. Dus ik probeer nu het een en ander uit qua "View Distance" settings.
En ik was benieuwd of dat van invloed zou zijn op m'n fps, vandaar.

iig bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Sta bijna op het punt om het op te geven met deze game zo belabberd draait ie hier... Toch geen misselijke notebook.. Asus G73JH met 8gig/i7/ATI HD5800... Zelfs met AA/Anti op 2 en heel veel op low is het nog steeds een 5-20 fps slideshow... Zelden of nooit zo'n bagger product gezien. Het feit dat ze bij bethesda nog in het 32 bit tijdperk leven terwijl de rest toch al echt jaren en jaren op 64 bit zit geeft al aan dat het ze geen ruk interesseert.. Nee lekker voorborduren op de antieke oblivion like engine... Als nu de performance van deze game nog een klein beetje in de richting van oblivion was. De visuals zijn zeer middelmatig in skyrim en nog zo'n slechte performance... BAH.

Ik heb (nog) geen last van crashes gehad (inm. lvl 17 vraag me niet hoe) maar had liever hier en daar een crash als tegen een slideshow aan te gaan zitten kijken. :(

[ Voor 10% gewijzigd door Darth Malak op 20-11-2011 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Toch vreemd dat mensen met een trager hardwareplaform het spel probleemloos op ultra spelen hmm...

Hoeveel denk jij dat 64b gaat opleveren bij een spel wat nog geen 1.5GB gebruikt onder zware omstandigheden (Sneeuwstorm + Veel losliggende items).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Kan ik niet voorspellen.. Dat hang van de code af. Maar 64 bit code op een 64 bit OS gaat gegarandeerd betere resultaten geven natuurlijk. Maar ja, ik snap er ff niks meer van. Idd zie ik dat mensen met een behoorlijk minder systeem kennelijk geen probleem hebben.. Misschien dan toch het ATI probleem.. 's kijken of ATI met updated drivers komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Het is geen (AMD) ATI probleem want mijn HD5770 trekt hem ook moeiteloos (Lees: 45FPS+) op Ultra, weliswaar met 2xAA en 4xAF maar meer ben je ook niet nodig op 1920x1080.

(FXAA staat aan trouwens, is 10x zo goed als MSAA maar kost een stuk minder resources :+ )

Momenteel zit ik op de RAGE drivers van AMD, geen idee welk versienummer dit zo is. Maar het is IIG niet de nieuwste.

Dit systeem trouwens: inventaris: Setup #1

[ Voor 15% gewijzigd door D4NG3R op 21-11-2011 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:40

Rem

Kan je nagaan, ik zit met een systeem wat op papier een stuk betere prestaties zou moeten leveren (2500K, 2x HD6950 2GB) maar het loopt echt slecht.
Wat voor mij uiteindelijk hielp was AA en AF uit te zetten in skyrim en via het CCC te forceren en crossfire disablen. Maar om te zeggen dat het soepel loopt is ook overdreven. Kom maar op met die patches.

Ik heb trouwens behoorlijk wat fixes geprobeerd:
Exe hernoemen zodat Crossfire wel werkt, nope.
INI tweaks ( En heel wat ook ), nope.
Drivers, nope.
Direct starten vanuit steamapps folder zodat steam niet mee opstart, nope.

En volgens mij nog wel wat dingen die me nu even niet te binnen schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
Darth Malak schreef op zondag 20 november 2011 @ 14:09:
De visuals zijn zeer middelmatig in skyrim en nog zo'n slechte performance... BAH.
Valt reuze mee:

YouTube: Skyrim Timelapse

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weedme
  • Laatst online: 27-11-2024
@remsporus: Heb je die dll fix al geprobeerd die al eerder voorbij is gekomen? Ik heb twee 6850's in crossfire en had aanvankelijk ook bagger fps. Na die fix verdubbelde mijn fps bijna ;)
Michielgb schreef op zondag 13 november 2011 @ 21:34:
[...]

http://www.overclock.net/...e-atiumdag-dll-fix-inside

Die atiumdag.dll in de folder van Skyrim plaatsen en het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:37

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb na 50 uur spelen slechts 3 ctd's gehad. En het gebeurde elke keer na een Quicksave. Gelukkig was mijn quicksave niet corrupt geraakt.

Ik heb wel een ander, best irritant probleem. Het gebeurt erg vaak dat wanneer ik een conversatieoptie aanklik, of een bepaalde item categorie tijdens het handelen, dat de conversatie weer terugspringt naar de beginstatus. Dus bij het handelen sta ik dan ineens weer op de dialoogopties. Is hier wat aan te doen?

Welke ini opties kan ik wijzigen om de pop-up van objecten tegen te gaan? Heb alle settings gemaxed, maar merk buiten regelmatig nog pop-up.
En de schaduwen zijn echt heel erg slecht! Kartels en knipperingen alom.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:40

Rem

Weedme schreef op maandag 21 november 2011 @ 12:34:
@remsporus: Heb je die dll fix al geprobeerd die al eerder voorbij is gekomen? Ik heb twee 6850's in crossfire en had aanvankelijk ook bagger fps. Na die fix verdubbelde mijn fps bijna ;)

[...]
Zal het even proberen als ik thuis ben! Jij speelt dus met crossfire aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weedme
  • Laatst online: 27-11-2024
Ik heb crossfire inderdaad aan staan, en de GPU loads kunnen allebei tot tegen de 100% komen. Lijkt mij dat crossfire dan ook werkt ;)
Dit is overigens niet overal zo. Meestal hangt de GPU usage van beide rond de 70%, en in steden zelfs nog lager en is de fps nog steeds belabberd (onder de 30). Dit schijnt te maken te hebben met de vele NPC en hun (radiant) AI. Er lijkt dus nog wel een hoop geoptimaliseerd te kunnen worden, laten we ook hopen dat de volgende patch hier verbetering in brengt.

edit: Volgende patch schijnt volgende week te komen *O*

[ Voor 11% gewijzigd door Weedme op 22-11-2011 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokxie
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Hmm ik heb het idee dat het spel mijn PC niet optimaal gebruikt. Mijn GPU zit vaak een beetje te niksen rond de 30-40%. mijn CPU zit niet aan zijn limiet, ongeveer 70-80%. Ook is mijn geheugen ruim genoeg.

Toch blijven de framerates met 25-40 op zware stukken wel een beetje laag.

Is mijn CPU dan toch de bottleneck, hoe kan ik de framerates verbeteren zonder de settings te verlagen?

Settings:
Alles ultra en op max, behalve MSAA, die staat uit. (1680x1050)

Specs:
Q6600 @stock
4GB RAM
6870

EDIT: Misschien dan toch een CPU bottleneck?

[ Voor 4% gewijzigd door Brokxie op 21-11-2011 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Laatst online: 10-09 13:50

yzx

KillerX42 schreef op maandag 21 november 2011 @ 22:12:
Hmm ik heb het idee dat het spel mijn PC niet optimaal gebruikt. Mijn GPU zit vaak een beetje te niksen rond de 30-40%. mijn CPU zit niet aan zijn limiet, ongeveer 70-80%. Ook is mijn geheugen ruim genoeg.

Toch blijven de framerates met 25-40 op zware stukken wel een beetje laag.

Is mijn CPU dan toch de bottleneck, hoe kan ik de framerates verbeteren zonder de settings te verlagen?

Settings:
Alles ultra en op max, behalve MSAA, die staat uit. (1680x1050)

Specs:
Q6600 @stock
4GB RAM
6870

EDIT: Misschien dan toch een CPU bottleneck?
OC je cpu, als je FPS beter wordt weet je dat je CPU een bottleneck vomt, maar ik denk gewoon dat de juiste drivers nog moeten komen want ik haal niet denderend veel met een 1075T en CFX6870 qua fps meestal rond de 80fps op high, FHD 8)7

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 22:22

SaN

waarom speel je op high als je 80fps haalt? Dan zet je hem toch op ultra en speel je met 70fps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Ik heb nu toch wel iets vreemds, na een paar dagen tweaken en dingetjes proberen (d3d9.dll in Skyrim map wat niet hielp weer gedelete). En andere tweaks dmv options standaard te zetten bij de Launcher en settings te forceren via CCC. Ook wat .ini tweaks geprobeerd maar hielp ook niets.
Ook hierdoor liep Skyrim erg slecht, en ik kon niet vinden wat het was.

Nu staat CCC bijna helemaal op 'standaard' en 'application settings' etc en heb ik de Skyrim launcher automatische settings laten zoeken, zo kwam ik uit op een high/ultra mix.

Als ik Skyrim net start dan gaat het met 1fps.. en dit duurt +/- 1 minuut. Dan gaat alles ineens weer soepel en loopt Skyrim als een zonnetje, 30-80FPS @ 1920x1200 (30 en lager op sommige plekken zoals Markath).

Alleen heb ik nu nogsteeds dat ik b.v. na het fast travelen dat het weer met 1FPS gaat en ik weer 1 minuut naar een slideshow mag kijken.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prutser001 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 12:37:
Ik heb nu toch wel iets vreemds, na een paar dagen tweaken en dingetjes proberen (d3d9.dll in Skyrim map wat niet hielp weer gedelete). En andere tweaks dmv options standaard te zetten bij de Launcher en settings te forceren via CCC. Ook wat .ini tweaks geprobeerd maar hielp ook niets.
Ook hierdoor liep Skyrim erg slecht, en ik kon niet vinden wat het was.

Nu staat CCC bijna helemaal op 'standaard' en 'application settings' etc en heb ik de Skyrim launcher automatische settings laten zoeken, zo kwam ik uit op een high/ultra mix.

Als ik Skyrim net start dan gaat het met 1fps.. en dit duurt +/- 1 minuut. Dan gaat alles ineens weer soepel en loopt Skyrim als een zonnetje, 30-80FPS @ 1920x1200 (30 en lager op sommige plekken zoals Markath).

Alleen heb ik nu nogsteeds dat ik b.v. na het fast travelen dat het weer met 1FPS gaat en ik weer 1 minuut naar een slideshow mag kijken.
Dit linkt alsof je spel nog bezig is allerhande bestanden van je harddisk te laden. Na fast travel moet er weer van alles aan textures, models en geluidjes gehaald worden die nie tgeprecacht zijn omdat ze nog niet nodig waren.
Ik zou eens een oogje op m'n harddisl ledje houden, en eventueel ens wat achtergrond processen doodknuppelen en eens troubleshooten wat er zoal tegenhoudt bij het aanspreken van je disks. In je sig staat een gigantische lading schijven, meer dan in mijn PC (die ook gelijk fileserver, downloadserver en VM-host is voor m'n Lync lab...) en ik vermoed dat je jezelf daar flink mee in je voet schiet qua disk performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 12:53:
[...]

Dit linkt alsof je spel nog bezig is allerhande bestanden van je harddisk te laden. Na fast travel moet er weer van alles aan textures, models en geluidjes gehaald worden die nie tgeprecacht zijn omdat ze nog niet nodig waren.
Ik zou eens een oogje op m'n harddisl ledje houden, en eventueel ens wat achtergrond processen doodknuppelen en eens troubleshooten wat er zoal tegenhoudt bij het aanspreken van je disks. In je sig staat een gigantische lading schijven, meer dan in mijn PC (die ook gelijk fileserver, downloadserver en VM-host is voor m'n Lync lab...) en ik vermoed dat je jezelf daar flink mee in je voet schiet qua disk performance.
Bedankt voor de reactie, en m'n sig klopt al lang niet meer (moet ik ooit weer eens aanpassen :P ) maar inderdaad ik draai ook VM's en probeer juist mijn 'hd activiteit' gescheiden te houden.
Mijn OS Disk draait Raid0 dus dat zou snel genoeg moeten zijn (Gbit lan -> ~110MB/s) en mijn spellen staan allemaal op een 2de losse disk waar buiten een paar images/patches eigenlijk niets anders op staat.
VM's op aparte disk en zo ook storage/downloads apart etc (op dit moment 8 x 2TB + 2 x 500 voor OS).

Het gekke is wel dat het dus niet altijd gebeurt, soms loop ik ergens heen waar ik al geweest ben en dan gebeurt het ook, ik kan dan niets geks zien in mijn taskmanager of cpu/gpu load monitor, Skyrim haalt bij lange niet de '2GB grens' en eerlijk gezegt heb ik TESV.exe nog niet boven de 1.4GB gezien.

Ook als ik de resource monitor heb lopen kan ik weinig geks zien, misschien een driver probleempje van mijn vga kaart? Maar even afwachten dus.

Misschien dat ik toch eens naar een Reinstall moet gaan kijken want ik draai nu al bijna dezelfde Vista x64 installatie sinds de dag dat die uit was en mijn pc staat ook bijna 24/7 aan. Maar je kent dat wel.. kost weer een week om alles te installeren. Misschien even op mijn 2de Win7 systeem (Bijna identiek systeem) proberen als het daar wel gewoon goed gaat misschien toch maar Win7 installeren op de oudere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:59
Voor mensen die een ATI kaart hebben en wat problemen hebben: Er is een nieuwe videokaartdriver uitgebracht.
quote: Changelog voor Skyrim
[list]• Improves performance 2-7% on single GPU configurations
• Resolve corruption seen when enabling Multi-Sample Anti-Aliasing on the AMD Radeon HD 6970 Series
• Disables CrossFireX (to resolve negative scaling and image quality issues seen when CrossFireX is enabled)
  • AMD is continuing to work on a CrossFireX solution for Skyrim – as soon as it’s ready we’ll make it publicly available
Volledig changelog en download

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Ben benieuwd, kan helaas niet zeggen dat 2-7% nou wonderen zijn.
Het nadeel van dit soort drivers vindt ik altijd dat je meestal wat anders weer verziekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 16:35

Stronkie

Where wind is Trouble

nou het werkt nog steeds niet.. nog steeds spontaan een hups naar het buroblad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:00
Weedme schreef op maandag 21 november 2011 @ 20:54:
Ik heb crossfire inderdaad aan staan, en de GPU loads kunnen allebei tot tegen de 100% komen. Lijkt mij dat crossfire dan ook werkt ;)
Dit is overigens niet overal zo. Meestal hangt de GPU usage van beide rond de 70%, en in steden zelfs nog lager en is de fps nog steeds belabberd (onder de 30). Dit schijnt te maken te hebben met de vele NPC en hun (radiant) AI. Er lijkt dus nog wel een hoop geoptimaliseerd te kunnen worden, laten we ook hopen dat de volgende patch hier verbetering in brengt.

edit: Volgende patch schijnt volgende week te komen *O*
Same here!
Crossfire (5970 + 5850 Tri-Fire / i7-2600k) zit volgens AMD System Monitor geregeld tegen de 100% aan op alle 3 de GPU's. In een stad zakt dit naar 30% load en +/_ 40 FPS.
In totaal 500Watt + uit het stop contact, iets wat ik letterlijk alleen red met Furmark icm Orthos.
Nog vreemder is dat V-sync de 180 FPS aantikt, Triple Buffering?, terwijl dit normaal niet uit te zetten is bij AMD.
Dit is met de 11.10 & 11.11 driver, (11.11a laat ik maar voor wat het is. If it ain't broken, don't try to fix it)

EDIT: Extra info.
Geen DLL geinstalleerd,
De enige reden die ik kan bedenken voor die 180FPS is dat ik L4D2 altijd met Triple Buffering speel, vergezocht maar misschien dat Steam hier iets mee te maken heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door Zanac-ex op 23-11-2011 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvin-
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-08 20:39
Sommige mensen die last van CTD's hadden konden dit fixen door meer dan 2gb te locaten ( dus met de nieuwe patch of mod ) maybe this helps :)

Verwijderd

Link naar voorbeeld Firespell lagg.
YouTube: Skyrim First Person Glitch (PC)

Op deze vid lijkt het niet zo heel erg, maar in bepaalde omgevingen wel.

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
Nyarlathotep schreef op maandag 21 november 2011 @ 12:55:
Ik heb wel een ander, best irritant probleem. Het gebeurt erg vaak dat wanneer ik een conversatieoptie aanklik, of een bepaalde item categorie tijdens het handelen, dat de conversatie weer terugspringt naar de beginstatus. Dus bij het handelen sta ik dan ineens weer op de dialoogopties. Is hier wat aan te doen?
Je muis niet bewegen. Conversaties, inventaris, logboek, etc. enkel met het toetsenbord of met een X360 controller besturen en er is niets aan de hand. Kost je even wat moeite, maar daarna werkt het best soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondG
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-08 22:34
Goedenavond.

Vanavond ook de game aangeschaft via Steam. En bevalt erg goed. Speel een high Elf waarbij ik natuurlijk veel magie gebruik. Nu is het zo dat ik bij de fire spell (die ik cast of wanneer ik in vlam word gezet) ipv rook en vuur alleen maar zwarte blokken zie. Dit is best lastig spelen wanneer ik op een draak moet mikken tussen grote zwarte blokken door :)))...

My sys specs:
AMD 965 BE @ 4,1 Ghz
XFX 5970HD BE @ 900/1200
8 Gb 1600 Mem.
HDD OCZ Agility 2. 40Gb
OS Win 7 - 64

Speel het spel met alle ingame settings op Ultra, alles aan behalve FXAA.

In CCC van 11.11a driver:
AA: App setting, filter Wide Tent
AF: App setting.
Tess: AMD opti
Catalyst A.I.: High Q.
AA mode: Performance
Vert.refresh Off unless app spec.

Dat is ongeveer alles wat ik kan vertellen aan info.... Meer data nodig vraag maar. Hoop dat iemand dit probleem ook heeft gehad en hopelijk opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:29
Er is een nieuwe AMD Catalyst 11.11b “Performance Driver” uit met Crossfire support voor Skyrim.

http://www.dsogaming.com/...skyrim-crossfire-enabled/

i7 870, 8GB, HD5970, Win7 x64, alles op stock speeds
2560x1600, AA disabled, 16xAF
Alles High/Ultra (hoogste settings), alles reflect, max viewdistances, FXAA, distant object detail ultra
Catalyst settings alles default
55-60fps (vsync?)

Met 11.11 was dit 20-30fps met deze settings. 11.11a niet getest.

AA geeft met 11-11b artifacts, rode/gele vlakken, zoals ook op Guru3D gemeld wordt. Nog even wat werk aan de winkel voor Bethesda! Gelukkig is AA niet echt nodig met 2560x1600 res.

For the record:
2xAA 50-60fps
4xAA 30-60fps
8xAA 1-10fps

Edit: ook zonder AA dezelfde artifacts geconstateerd (flikkerende rode/gele vlakken). Vooral op mist/wolken en rook. Sinds 11.11b ook last van occasional CTD. Met 11.11 geen last van.

[ Voor 82% gewijzigd door d3vlin op 27-11-2011 11:16 ]

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Met bovenstaande specs draaide ik op minimaal en medium zonder problemen.

Inmiddels heb ik mijn 9600GT vervangen voor een XFX Radeon HD 6870 2Gb GDDR5, want ik wilde betere graphics.
Ik speel dus op High en ook Utra lijkt goed te gaan op 1920x1200
Geen (merkbare) haperingen en (nog) geen crash to desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Laatst online: 15:04

Plasma_Wolf

Student

Ik heb een HD4850 en vandaag heb ik de ati CCC 11.11 geïnstalleerd. Skyrim zet de graphics terug op een of andere setting en ik als ik het weer instel zoals ik het wil hebben (voor zover ik me die instellingen kan herinneren), krijg ik plotseling een storm aan framedrops. Al loop ik zo dicht tegen een muur dat 90% van m'n scherm die muur is, m'n framerate blijft ver onder de 24 per seconde.

Dit probleem had ik voor de update nog niet. Heeft iemand tips of vergelijkbare ideeën

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste tweakers,

volgens de instellingen van skyrim zou mijn pc alles op ultra/high moeten kunnen draaien. maar in praktijk heeft op elke setting of resolutie het spel haperingen en loopt het niet soepel. ter vergelijking BF3 draait als een zonnetje op settings tussen ultra en high op 1920x1080
mijn pc:
AMD phenom II x4 970
asus 5770 cu core @ 1300/900
Corsair Xms2 4 gb 8500c5
alle hardware is voorzien van de nieuwste drivers.
heeft een van jullie een idee waaraan mijn problemen met skyrim kunnen liggen ?

:+ de oplossing is gevonden even in CCC bij game overal het vinkje weghalen en hij draait als een zonnetje :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2011 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 21:52:
:+ de oplossing is gevonden even in CCC bij game overal het vinkje weghalen en hij draait als een zonnetje :)
Wat bedoel je daar precies mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:48

jgj82

Ja, maar = nee

Dat je alle "forced" vinkjes in CCC tabblad gaming weg moet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jgj82 yup dat bedoelde ik, dus voor de mensen die nog steeds problemen ervaren probeer dit even misschien dat het helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Laatst online: 15:04

Plasma_Wolf

Student

Ik heb alleen geen finkjes als default staan. Toch een lading framedrops terwijl dat eerst geloof ik niet was met die settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3NC0N
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-08 20:02
Ikzelf heb met mijn HD4850 ook immens last van framedrops.
De settings staan exact hetzelfde als vóór de drivers, enkel zijn mijn fps flink gezakt...

Eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-06 09:59
Lol: 2xHD5850 (CF dus); met de nieuwe drivers: rond de 21 FPS. Schakel ik CF uit: >50 FPS 8)7

Goed bezig daar bij ATi }:O

Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2TK
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:48
Illidan schreef op maandag 28 november 2011 @ 13:21:
Lol: 2xHD5850 (CF dus); met de nieuwe drivers: rond de 21 FPS. Schakel ik CF uit: >50 FPS 8)7

Goed bezig daar bij ATi }:O
AMD zegt ook dat CrossFireX ondersteuning voor de HD 5000 reeks binnenkort uit zal komen voor Skyrim.

Bron: http://support.amd.com/us...st-1111b-performance.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
Ah dank! Belangrijk nuance verschil dus; er zijn CF drivers beschikbaar, maar niet voor series < 6000 |:(

Ik heb overigens zo'n 1x per uur last van crash-to-desktop; gisteravond ook, op het moment dat ik een blood dragon te lijf ging :-(

Edit: uit die AMD link:
Elder Scrolls Skyrim

New in Catalyst 11.11b: Delivers AMD CrossFire performance scaling for AMD Radeon HD 6000 Series
AMD Radeon HD 5000 CrossFire support will be supported soon in an updated driver

Ik zie geen woord over < 5000 serie.... kun je de 3000 en 4000 serie niet in CF draaien soms..? Goed bezig daar bij ATi.

[ Voor 43% gewijzigd door Illidan op 28-11-2011 16:43 ]

Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydoom
  • Laatst online: 26-08 10:17

mydoom

omnomnom

Ik heb een probleem dat ik geen shouts kan leren...
Ik heb een Shout en ik heb meerder dragon souls..

maar hij blijft zeggen dat ik een dragon soul nodig heb ...
hebben meer van jullie hier last van of is hier een oplossing voor ?

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/28bzime.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epTa
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08 18:25
mydoom schreef op maandag 28 november 2011 @ 21:12:

[afbeelding]
Komt dit misschien omdat je dubbelklikt op de grijze shout? Probeer gewoon eens met R te unlocken?
Overkwam me gister toevallig, hoeft niet jouw probleem te zijn, maar allicht proberen waard.

Flickr | And I still wonder if you ever wonder the same

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydoom

mydoom

omnomnom

nee helaas ook dit werk niet.... :(
zo wordt het spel gelijk minder leuk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
mydoom schreef op maandag 28 november 2011 @ 21:12:

[afbeelding]
Ik heb hetzelfde probleem; heb de eerste 2 Shouts, kan de rest niet unlocken terwijl ik zeker weten extra souls over heb :(
Misschien moet dit pas later in het spel, is het Level afhankelijk bijv..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydoom

mydoom

omnomnom

ik heb geen idee ik heb al en aantal quest in de main gedaan.. ook heb ik al op youtube een paar filmpjes gezien waarbij mensen al een heleboel shouts hebben voordat ze naar de greybeards gaan en dan officieel hun eerste shout leren...

heb er nog een probleem bij ik kan sinds een gisteren ook geen smithing of alchemie of wat dan ook meer gebruiken.. hij buigt voorover het voorwerp maar er gebeurt verder niets...
toen het spel verwijderd en opnieuw gedownload ( via steam ) en geinstalleerd.. helaas geen verbetering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 15:56

Vidra

Vragen?

Illidan schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 07:45:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem; heb de eerste 2 Shouts, kan de rest niet unlocken terwijl ik zeker weten extra souls over heb :(
De shout selecteren en op R drukken. :) Onderin in het beeldscherm staat hoeveel dragon souls je hebt (5) - aannemende dat je deze souls via de normale manier hebt verkregen (ipv een console command).

[ Voor 10% gewijzigd door Vidra op 29-11-2011 08:19 ]

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Heb ineens ook wat rare bugs ervaren...

Zo liep mij huwelijk in de soep, ineens had ik het huwelijk 'gemist' terwijl ik gewoon in de kerk stond te wachten.

Bij een gevecht met een draak boven op Winterhold, was mijn companion Lydia ineens weg. Nooit meer terug gezien, en ik heb haar niet gedood met friendly fire...

Sinds een week nu ook een aantal ctd's gehad, op willekeurige momenten.

Die menu bug is wel echt doodsirritant. Ik hoop dat de volgende patch dit oplost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydoom

mydoom

omnomnom

Vidra schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 08:18:
[...]

De shout selecteren en op R drukken. :) Onderin in het beeldscherm staat hoeveel dragon souls je hebt (5) - aannemende dat je deze souls via de normale manier hebt verkregen (ipv een console command).
Ik weet niet hij het zelfde probleem heeft.. Ik kan op R( of welke unlock toets dan ) rammen alsof het me schoonmoeder is maar er gebeurt niets.. ik krijg alleen de melding als ik er met me muis op klik.
Nyarlathotep schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 08:37:
Heb ineens ook wat rare bugs ervaren...

Zo liep mij huwelijk in de soep, ineens had ik het huwelijk 'gemist' terwijl ik gewoon in de kerk stond te wachten.

Bij een gevecht met een draak boven op Winterhold, was mijn companion Lydia ineens weg. Nooit meer terug gezien, en ik heb haar niet gedood met friendly fire...

Sinds een week nu ook een aantal ctd's gehad, op willekeurige momenten.

Die menu bug is wel echt doodsirritant. Ik hoop dat de volgende patch dit oplost...
ik was Lydia dus ook 'kwijt' ( ze stond niet meer waar ik haar achter liet) maar toen ik een huis kocht en daarnaar binnen liep zat ze dood leuk op een stoel bij het haardvuur een biertje te drinken :+

over CTD heb ik juist minder last van maar het komt alsnog voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:34
Ik had tot gisteren zeer forse problemen met gele textures, crashes naar de desktop, BSOD's, freezes, etc.

Al een tijdje op zoek naar wat het was, e.e.a. geprobeerd met wel of geen ENBDEV patch, nieuwere dan officieel voor mijn laptop beschikbare drivers via laptopvideo2go, LAA mode, andere setting. Zelfs extra koeling voor m'n laptop door m op een koelstan te helpen.

Uiteindelijk de oplossing gevonden via een opmerking gisteren op ENBDEV.com: "LARGE ADDRESS AWARE (LAA) patches for TES Skyrim were tested by users and, unfortunately, game may only to work with less than 3 Gb of memory. This is bad news for modders and players who wish to install huge mods in future, they will not work stable. I'm beginning to develop walkaround to this problem."

Toen bedacht ik me dat ik de /3GB switch aan had staan in m'n bootloader (Windows XP, 32-bit, ik heb 8Gig geheugen, helpt bijv. Civ 4 BTS stabiel te draaien). Die uitgezet, BAM, alle problemen opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Laatst online: 17:04

Rick-Jan

always connected

dat marriage probleem is echt een issue: al je followers worden uigenodigd voor de bruiloft. tof idee natuurlijk ware het niet als je follower zijn leven verliest aan een draak o.i.d. Maar ze komen wel op de bruiloft, maar morsdood. Je mist het huwelijk dan niet, maar er mag blijkbaar in skyrim geen dode mensen op bruiloften zijn. Oplossing: het lichaam wegslepen in een kamertje naast de tempel, vervolgens opnieuw naar degene gaan met wie je wilt trouwen, en weer een huwelijk regelen. Opgelost!

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
De marriage bug is gefixt in de patch die deze week is uitgekomen (PS3)/uitkomt (PC/Xbox 360).

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydoom

mydoom

omnomnom

Illidan schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 07:45:
[...]

ik heb me problemen met shouts opgelost... het probleem kwam denk ik door dat ik mods gebruikte of me aangepaste ini files .. (betere grafische prestraties) ... wat ik gedaan heb
  • de map savegames gebackupped
  • spel, de map in mijn documenten en de map van in programfiles (steamapps/common) verwijderd ( dus alles wat met skyrim te maken heeft.. ( behalve dan me gekopieerde savegame map :+ )
  • spel opnieuw geinstalleerd en even het spel gestart om de ini files te laten genereren
  • savegames terug geplaats
probleem is dat veel save games 'corrupt' zijn geworden.. behalve een save game van 2 dagen geleden deed het.
hij gaf wel aan dat ik sommige dingen zou missen in het spel... ( Misschien quest of andere dingen ben ik nog niet tegen gekomen)... mar ik kan weer alchemy tool e.d. gebruiken en shouts unlocken/leren...
niet helemaal happy ermee aangezien ik wel wat over moet doen maar goed het spel werkt weer :D

misschien werkt dat ook voor jou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
Intussen werken de shouts ook bij mij! Herstarten en 'R' knopje :)

Nu afwachten op CF drivers voor de 5000 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:08

Knud

Sandvich

Heb sinds vandaag een ietwat raar probleem: Alles lijkt een beetje vertraagd te zijn... gesprekken zijn out of sync, maar ik loop en spring ook langzamer, dit geld ook voor mn compagnion.
Gisteren werkte het allemaal nog wel okee.

Iemand een idee?

(Dit is op de PC trouwens)

Edit: PC eens opnieuw gestart en automagisch was het probleem verholpen.. 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Knud op 30-11-2011 17:08 ]

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patch schijnt uit te zijn straks maar ff kijken http://forums.bethsoft.co...12-patch-released-for-pc/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
De patch introduceert een aantal nieuwe problemen. Daarom is het verstandig om de update niet toe te passen. Dit kan je doen door in Steam in te stellen dat updates niet automatisch geïnstalleerd moeten worden voor Skyrim.

De bugs de worden geïntroduceerd zijn:
  • Magic Resistance wordt niet meer toegepast.
  • Draken vliegen achteruit.
  • Niet alle knoppen worden ondersteund op de Xbox 360 controller op de PC.
  • Het aantal crashes zou zijn toegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Laatst online: 21:45
Ik zit hier met een vreemd probleem te kijken. Na een reinstall van Windows 7 64-bit crasht de launcher zodra hij opstart. (dus in Steam op 'Play' klikken --> Launcher --> crash)

Heb onder andere de geluidskwaliteit geverifieerd. (44.1kHz 16-bit (en 24-bit, geen verschil)), launcher verwijderd en opnieuw laten downloaden, zelfs Skyrim gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd. Allemaal boden ze geen oplossing.

Mijn specs, voor zover deze relevant zijn:

Intel Core i5 2500 3.3Ghz
MSI P67A-C43
4x2GB Kingston DDR3 PC12800
Asus HD6870 1GB
Gigabyte SuperB 610W
OCZ Vertex2 120GB SSD
Seagate 500GB HDD

Heeft iemand ideeën?

Edit: bedenk me net dat ik de Catalyst 11.11b driver geïnstalleerd heb, terwijl ik dat eerder niet had. Ik ga het even proberen met 11.11 .

Edit2: Helaas, ook geen verbetering op dat punt. Als iemand tips of suggesties heeft, hoor ik ze graag!

[ Voor 16% gewijzigd door Mint op 01-12-2011 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Laatst online: 17:04
adyta schreef op woensdag 30 november 2011 @ 23:33:
Ik zit hier met een vreemd probleem te kijken. Na een reinstall van Windows 7 64-bit crasht de launcher zodra hij opstart. (dus in Steam op 'Play' klikken --> Launcher --> crash)

Heb onder andere de geluidskwaliteit geverifieerd. (44.1kHz 16-bit (en 24-bit, geen verschil)), launcher verwijderd en opnieuw laten downloaden, zelfs Skyrim gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd. Allemaal boden ze geen oplossing.

Mijn specs, voor zover deze relevant zijn:

Intel Core i5 2500 3.3Ghz
MSI P67A-C43
4x2GB Kingston DDR3 PC12800
Asus HD6870 1GB
Gigabyte SuperB 610W
OCZ Vertex2 120GB SSD
Seagate 500GB HDD

Heeft iemand ideeën?

Edit: bedenk me net dat ik de Catalyst 11.11b driver geïnstalleerd heb, terwijl ik dat eerder niet had. Ik ga het even proberen met 11.11 .

Edit2: Helaas, ook geen verbetering op dat punt. Als iemand tips of suggesties heeft, hoor ik ze graag!
Welke foutmelding krijg je precies?

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
Wylana schreef op donderdag 01 december 2011 @ 11:52:
[...]

Welke foutmelding krijg je precies?
Ik krijg de standaardmelding "Skyrim Launcher has stopped working".

In het eventlog staat verder deze melding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Faulting application name: SkyrimLauncher.exe, version: 1.2.14.0, time stamp: 0x4eb1a8ce
Faulting module name: SkyrimLauncher.exe, version: 1.2.14.0, time stamp: 0x4eb1a8ce
Exception code: 0xc0000005
Fault offset: 0x0000f398
Faulting process id: 0x570
Faulting application start time: 0x01ccb0217ee0110a
Faulting application path: d:\games\steam\steamapps\common\skyrim\SkyrimLauncher.exe
Faulting module path: d:\games\steam\steamapps\common\skyrim\SkyrimLauncher.exe
Report Id: c042205a-1c14-11e1-8a58-8c89a51179e9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:37

jpiwf

licenced pepernootaddict

en direct met tesv.exe starten ipv via de launcher?

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
jpiwf schreef op donderdag 01 december 2011 @ 13:32:
en direct met tesv.exe starten ipv via de launcher?
Dat kan ik momenteel niet testen, ga ik vanavond even doen!
Ik heb zojuist Steam helemaal verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, nu eerst Skyrim opnieuw downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scenix_
  • Laatst online: 15-09-2024
adyta schreef op donderdag 01 december 2011 @ 13:40:
[...]

Dat kan ik momenteel niet testen, ga ik vanavond even doen!
Ik heb zojuist Steam helemaal verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, nu eerst Skyrim opnieuw downloaden.
Wat een gedoe is het toch als je problemen hebt... Ben blij dat ik nog niks vreemds heb ervaren... :) Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
Het probleem is opgelost, een complete herinstallatie van Steam + het opnieuw downloaden van Skyrim did the trick. :)

Nu de geback-upte savegames nog terugkrijgen :P

Edit:
Done, Skyrim Savegame Manager _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door Mint op 01-12-2011 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik heb net Skyrim geinstalleerd, maar nu blijf ik direct in het begin al ergens vast zitten. Ik zit dan in een paard met wagen, met "Your hands are cuffed", en vervolgens rijdt het paard tegen de muur aan en gebeurt er niks. Verscheidene keren gerestart, draai met de laatste patch.

Iemand een idee, of een savegame net voorbij de intro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik kan geen pijlen meer afschieten :S

Ik span de boog in zijn geheel, maar alle pijlen maken een pisboogje. Nieuwe bug?? Ze maken er nu wel een beetje een potje van bij Bethesda...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

is al opgelost :X

[ Voor 92% gewijzigd door Streepje op 02-12-2011 14:22 ]

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

adyta schreef op donderdag 01 december 2011 @ 17:10:
Het probleem is opgelost, een complete herinstallatie van Steam + het opnieuw downloaden van Skyrim did the trick. :)

Nu de geback-upte savegames nog terugkrijgen :P

Edit:
Done, Skyrim Savegame Manager _/-\o_
Is het ook mogelijk om gewoon de map waar alles in staat te kopieren en na een herinstallatie gewoon weer terug te zetten?
C:\Users\Gebruiker\Documents\My Games\Skyrim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:37

jpiwf

licenced pepernootaddict

Jup, dat werkt ook. Is eigenlijk wat die savegame manager ook doet als je van profiel switched.

[ Voor 3% gewijzigd door jpiwf op 02-12-2011 14:56 ]

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een gekut, Eldrin kan geen woord praten... En ik zit nu in een grot waar ik na 5 seconden een ctd heb. ARGH!

Iemand een idee hoe ik de patch terug draai? op een reinstall na?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2011 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amd performance driver 11.11C is er ook al voor mensen met crossfire
opstelling van de hd5xxx reeks
http://support.amd.com/us...lyst1111cperformance.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylver84
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-08 22:00
Nieuwe laptop onderweg,
i5 2.4, turbo tot 3
6 gb ram
Gt 555

Ik ben al blij als ik medium kan draaien, high of hoger zou natuur lijk ook heel fijn zijn om te horen

Asus GL703VM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:29
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 10:52:
amd performance driver 11.11C is er ook al voor mensen met crossfire
opstelling van de hd5xxx reeks
http://support.amd.com/us...lyst1111cperformance.aspx
Die lost inderdaad de artifacts die ik met 11.11b had op met mijn HD5970. Wel af en toe nog een CTD. Dat had ik alleen met 11.11 niet (de reguliere, dus geen performance update).

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik probeer Skyrim - patch 1.1 - met 3 monitoren (Eyefinity) te spelen en heb hiervoor online een fix gevonden
maar tijdens de character creation is het beeld zover ingezoomed, dat ik de binnenkant van het hoofd kan zien. Het werken hiermee wordt daardoor een stuk minder leuk.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:34
Ik merk dat Skyrim heel veel van je CPU vraagt en niet zozeer van je GPU. Is deze constatering juist? Ik denk dat het te maken heeft dat het een duidelijke port van de PS3 is.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
xzaz schreef op zondag 04 december 2011 @ 16:55:
Ik merk dat Skyrim heel veel van je CPU vraagt en niet zozeer van je GPU. Is deze constatering juist? Ik denk dat het te maken heeft dat het een duidelijke port van de PS3 is.
Bij mij wordt de GPU ook wel erg belast, maar draai dan ook alles op ultra settings en met wat verschillende mods. Mijn hd6950 gaat dan wel richting de 90%

Overigens misschien een tip voor mensen met problemen.

Ik heb sinds ik de skyrim 4gb mod gebruik nooit meer last van crashes. Dat schijnt deze mod te verhelpen (buiten nog wat andere voordelen). Ik heb de patch nog niet geinstalleerd. Bij mij draait skyrim nu goed dus wil dat nog niet doen.

Ik heb ook geen last meer van de bugs dat onder andere de bomen paars worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

EJPostema schreef op zondag 04 december 2011 @ 21:47:
Overigens misschien een tip voor mensen met problemen.

Ik heb sinds ik de skyrim 4gb mod gebruik nooit meer last van crashes.
Misschien een rare vraag, maar werkt die mod ook op een 32bit systeem? Daar zou het max gebruikte geheugen 3,2Gb zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 16:35

Stronkie

Where wind is Trouble

de 4 gig patch werkt niet meer Steam weigerd dan het spel te starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Thasaidon schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 16:13:

Met bovenstaande specs draaide ik op minimaal en medium zonder problemen.

Inmiddels heb ik mijn 9600GT vervangen voor een XFX Radeon HD 6870 2Gb GDDR5, want ik wilde betere graphics.
Ik speel dus op High en ook Utra lijkt goed te gaan op 1920x1200
Geen (merkbare) haperingen en (nog) geen crash to desktop.
Mmm... Toen ik de 6870 in mijn systeem plaatste draaide deze met de default windows drivers goed.
Nu heb ik inmiddels de ATI drivers 11.11 geïnstalleerd, maar nu begint bij mij de boel af en toe ook te stotteren... settings op high.

Een rare bijkomstigheid is dat iedere keer als ik nu Spotnet start, mijn beeld zwart word, de pc niets meer doet en na een tijdje mijn beeld terug komt en de ATI tool aangeeft dat de video driver hersteld is van een crash.
Gek genoeg is dit tot nu toe alleen bij het starten van Spotnet en is dus sinds ik de 11.11 drivers geïnstalleerd heb.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste