Ik speel Skyrim inmiddels op een 3600+, lichtelijk overgeclockt naar 2.3Ghz (met stock koeler), samen met een HD6870, en het loopt als een spreekwoordelijk zonnetje. Ik heb de settings geloof ik op high staan, met een 1600x900 resolutie en het ziet er prima uit.marcel067 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 20:52:
Hier mijn pc specs (Systeem is ongeveer 6 jaar oud):
Windows XP 32 bit SP3
AMD Ahtlon 64 x2 dual core 3800+, 2.01 Ghz
2 GB intern geheugen
NVIDIA GeForce 7600 GS, 256 MB ram
350 watt voeding
Nu blijkt Skyrim te draaien, ondanks de tekortkoming van de videokaart tov de minimum eisen. Maar speelbaar is het niet. Logisch ook.
Ik ben aan het zoeken naar updates voor mijn pc-tje en via de Best Buy Guide kijk ik naar het budgetgamesysteem en zou ik met de volgende upgrades een eind verder moeten komen (ongeveer € 270):
Asus M5A78L-M/USB3
AMD Athlon II X3 455 Boxed
4 GB intern
Club3D CGAX-67724I HD6770
(En de nieuwe voeding)
Maar mijn budget is eigenlijk een stuk krapper... Dus na zelf te zoeken voor mindere specs tegen een mindere prijs vond ik deze upgrades (ongeveer €170):
Asrock N68-GE3 UCC
AMD Athlon II X3 455 Boxed (zelfde processor)
4 GB intern
Asus EN210 SILENT/DI/1GD3/V2(LP)
(Prijs verschil zit voornamelijk in de videokaart en volgens mij heb ik met deze opties geen nieuwe voeding nodig)
Na deze lange post dus mijn vraag. Hoe zou Skyrim te spelen zijn op deze laatste pc?
Ik begrijp dat de specs net onder aanbevolen zitten (triple proc. en net geen voldoende videokaart). Maar de upgrades uit de BBG heeft ook geen quad core proc. en (zover als ik er verstand van heb) haalt het moederbord niet het maximale uit de videokaart (hij heeft geen PCI-e 2.x 16x).
Wat is wijsheid? (en ik begrijp natuurlijk dat niemand in mijn portemonnee en game-hoofd kan kijken. Maar misschien toch een duwtje in de goede richting?)
Mijn advies zou dan ook zijn om ergens een goedkope HD6850 of 6870 te scoren, en de processor te laten voor wat het is. Een nieuw moederbord is dan ook niet nodig, voeding weet ik niet. Verder heb ik ook 4GB van het goedkoopste RAM erin zitten.